Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.929 views

Onderwerpen

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 20:38

Erdogan gaat ook een poging doen. Hopelijk met meer succes dan Macron.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 21:52
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:56:
VK verwacht dat de oorlog nog wel maanden of zelfs jaren zal gaan duren:

[...]

Aldus https://www.nu.nl/spannin...-zo-niet-jaren-duren.html
Als dat zo is dan blijft er toch niets van het land over.. ;(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:26:
[...]
Niet anders dan WO2 hier, duitser hadden echt niet zoveel troepen hier en vergeet niet dat ze een groot russische gedeaalte van de bevolking daar hebben die dit absoluut ziet zitten.
Bron?

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:19
k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Slaat nergens op. Neen ze vertrekken niet om het geluk elders te zoeken ze vetrekken vanwege bang te zijn voor hun leven.

Doen alsof oorlogsvluchtelingen geluks zoekende migranten zijn is walgelijk. +9 ? Arme tweakers.
Ja, het zijn vluchtelingen, ik kan me zeer zeker inleven dat als je jaren in zo'n tyfuszooi zit dat je op zoek gaat naar een nieuwe, stabiele plek om je toekomst op te bouwen. Dat zal niet per se in de regio zijn, ook begrijpelijk.

Ik heb wel issues met de vele jonge mannen die dus of niet voor Assad, noch tegen Assad wilden vechten, die vervolgens ver voorop vrouw en kind vluchten, én zelf de keuze maken om die levensgevaarlijke reis te maken, waarbij vrouw en kind eerst achter zijn gebleven in oorlogsgebied, en daarna zelfstandig wordt geacht diezelfde levensgevaarlijke reis te maken. Het zal wel een cultuurverschilletje zijn dan, maar ik kan daar met mijn hoofd niet bij.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
asing schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:29:
[Twitter]

Erdogan gaat ook een poging doen. Hopelijk met meer succes dan Macron.
Erdogan is net zo onbetrouwbaar als Poetin mogelijk komt daar niks uit of het is gewoon een handelsoverleg.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Thombias schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Erdogan is net zo onbetrouwbaar als Poetin mogelijk komt daar niks uit of het is gewoon een handelsoverleg.
Allebei hun munten zijn niks meer waard in ieder geval.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Nou schrijf je hem iets te snel af, Turkije levert nog steeds drones, stemt openlijk tegen en wilt daarnaast wel bemiddelaar zijn.

Hij heeft echt niets aan een oorlog in “het westen”.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
k995 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Neen ze zijn vluchtelingen punt, in dit geval voor een bloederige oorlog.
Ze zijn niet vertrokken op zoek naar geluk elders ze zijn vertrokken omdat ze vrezen voor hun leven.
En daar gaat deze discussie dus net over.

Volgende gaat dus NIET over de Ukrainers.

De andere vluchtelingen (vaak ook erg voor discussie vatbaat of de origine landen wel in een bloederige oorlog verwikkeld zijn..) blijven niet in helemaal veilige en ook rijke Oost-Europese en Zuidelijke landen maar willen perse naar andere EU regios of UK waar 'toevallig' het economisch en sociaal nog beter is..

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 06-03-2022 11:40 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
sloth schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:39:
[...]

De andere vluchtelingen (vaak ook erg voor discussie vatbaat of de origine landen wel in een bloederige oorlog verwikkeld zijn..) blijven niet in helemaal veilige en ook rijke Oost-Europese en Zuidelijke landen maar willen perse naar andere EU regios of UK waar 'toevallig' het economisch en sociaal nog beter is..
Laatse wat ik ga reageren in een wel heel wagelijke discussie : of je vluchteling bent hangt af waarom je vlucht niet naar waartoe je vlucht.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 20:38
[...]

Daar is een mooie uitdrukking voor. It takes one to know one.

Anyway, bijna iedereen veroordeelde de oorlog. Er zijn er een paar die zich onthielden van stemming. Die paar zijn belangrijk voor ons, omdat zij Putin niet extra boos gemaakt hebben. Israel, China, Pakisatan, India en Turkije zijn onze ingang.

Noot dat Pakistan en India ook kernmachten zijn. Israel ontkent het maar heeft ze ook.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:48
FlowSnake schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Ja, het zijn vluchtelingen, ik kan me zeer zeker inleven dat als je jaren in zo'n tyfuszooi zit dat je op zoek gaat naar een nieuwe, stabiele plek om je toekomst op te bouwen. Dat zal niet per se in de regio zijn, ook begrijpelijk.

Ik heb wel issues met de vele jonge mannen die dus of niet voor Assad, noch tegen Assad wilden vechten, die vervolgens ver voorop vrouw en kind vluchten, én zelf de keuze maken om die levensgevaarlijke reis te maken, waarbij vrouw en kind eerst achter zijn gebleven in oorlogsgebied, en daarna zelfstandig wordt geacht diezelfde levensgevaarlijke reis te maken. Het zal wel een cultuurverschilletje zijn dan, maar ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Stel Nederland is bezet door de Duitser. Elke jongen van 18+ moet in het Duitse leger vechten.
Wat zou jij doen?

Misschien moeten we weer on topic gaan

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
Weer verschrikkelijk nieuws. Russen hebben geschoten op de vluchtende menigte in Irpin.

Laten we hopen dat het vandaag in Mariupol wel zonder bloedvergieten kan.

Het is ondertussen duidelijk dat het om genocide gaat. Dat zou genoeg reden moeten zijn om in te grijpen als EU, NAVO en VN.

En nee, de nucleaire dreiging van Putin zou geen rol moeten spelen in die besluitvorming.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
sloth schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Ze willen allemaal een einde aan de oorlog en gewoon naar huis. Merendeel zal in Oost-Europa blijven, een ander deel om voor hen motiverende redenen andere landen opzoeken. Bijvoorbeeld vrienden en familie een Nederland. Een ex-minister van defensie die zo’n held is dat hij naar de grens is gereden en een wildvreemde familie in huis haalt bijvoorbeeld. Er is blijkbaar een tendens hier om de motivatie van deze vluchtelingen te reduceren tot eigen egiostisch economisch gewin. Ik vind dat schokkend.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11 23:11
De oorlog in Ukraïne moet niet veel langer duren anders kan het zaad de grond niet in.
Er zijn nogal wat landen voor een groot deel afhankelijk van de import van graan uit Ukraïne om brood te kunnen bakken.
De natuur wacht niet op een wapenstilstand....................

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
reller schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Als dat zo is dan blijft er toch niets van het land over.. ;(
Als je Oekraïne bedoeld, is dat inderdaad de bedoeling van Putin. Heeft gezegd dat ze Oekraïne zullen slopen als het zich zo aansluiten bij NAVO.
https://www.google.com/am...id-2nd-round-of-talks/amp

flickr - WOT Profile - Game PC

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Wederom, die "discussie" over gelukszoekers vs. vluchtelingen hoeft hier niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11 14:39

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Eli3l in "De oorlog in Oekraïne"Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022

En nee, de nucleaire dreiging van Putin zou geen rol moeten spelen in die besluitvorming.
Nou dat lijkt me niet een geheel onbelangrijk aspect voor het voortbestaan van menselijk leven op Aarde.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
zie modbreak. Zelf verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door n0pe op 06-03-2022 11:50 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
https://digitalcommons.co...cupied%20france%201942%22

Frankrijk had afhankelijk van de tijd (men roteerde troepen in en uit frankrijk ) tussen de 40 a 100 000 soldaten als bezettende macht.

De cijfers van "minstens een half miljoen" zijn dus enorm overdreven.

• Eli3l
Bij weer een salvo op Kharkiv, is vandaag een groep mensen geraakt die in de rij stonden bij een supermarkt om voedsel te halen.

Ik ga hier geen link delen en ik raad je aan om de beelden niet op te zoeken. Helaas was de foto niet geblurred in m'n OSINT twitter feed. Het is echt heel heftig...

• Eli3l
tuinïnen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Nou dat lijkt me niet een geheel onbelangrijk aspect voor het voortbestaan van menselijk leven op Aarde.
Edit: stukje weggehaald omdat ik uit emotie reageerde, vanwege een ander eerder bericht

Lees hoe het process in Rusland is ingericht voor het lanceren van een nuke. Dat gaat niet zomaar.
Hier alvast een draadje:

Bovendien is het een illusie om te denken dat we niet al in oorlog zijn met Rusland. Onze economische sancties ziet Putin al als een oorlogsdaad, zelfde met onze wapen leveranties aan Oekraïne. We zijn al in oorlog!

[ Voor 42% gewijzigd door Eli3l op 06-03-2022 11:57 ]

• HEY_DUDE
  • Nu online
tuinïnen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:49:
[...]

De dreiging van een Nucleaire oorlog is geen argument om niets te doen. Er worden nu Russische tanks en vliegtuigen met Nederlands wapentuig bestookt. Ik zie geen reden waarom slim militair ingrijpen niet zou kunnen. Ik hoop dat de NAVO komende dagen militaire opties kan voorleggen aan onze leiders.

• DR!5EQ
  • Niet online
Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:44:
Weer verschrikkelijk nieuws. Russen hebben geschoten op de vluchtende menigte in Irpin.
[Twitter]

Laten we hopen dat het vandaag in Mariupol wel zonder bloedvergieten kan.

Het is ondertussen duidelijk dat het om genocide gaat. Dat zou genoeg reden moeten zijn om in te grijpen als EU, NAVO en VN.

Mijn hoop is allang verdwenen. Het Russische leger laat constant zien dat ze zich niet houden aan het Humanitair oorlogsrecht. Dat begon al bij het binnenvallen onder het mom van de speciale operatie. Het is de vraag hoelang de wereld dit nog slikt. Elke regel, elke vorm van moraal lijkt niet aanwezig bij Poetin. Waar trek je die grens? De NATO doet: zolang wij niet aangevallen worden, vallen wij niet aan. Europa doet: We vinden het verschrikkelijk, maar we willen hier eigenlijk geen onderdeel van uitmaken, maar ook weer wel, want we geven jullie wapens en jullie burgers kunnen bij ons komen wonen. China doet: Wij doen niet mee, we zijn er niet en doen net alsof we niets zien.

Blijft het hierbij? Kan Poetin zo verder z'n gang gaan? Speculeren helpt niet. Het is afwachten, sancties uitbreiden, Oekraïners helpen, wapens leveren, niets doen. Rinse and repeat.
De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet ieders hebzucht. - Mahatma Gandhi

• Vorkie
  • Niet online
Van het AD liveblog

Past mooi als bericht voor RT natuurlijk :X
De pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne hebben naar eigen zeggen driehonderd burgers uit Marioepol kunnen evacueren ondanks 'provocaties van Oekraïense nationalisten'. Die belagen de humanitaire corridors volgens de pro-Russische rebellen die hun hoofdkwartier in Donetsk hebben.

De geëvacueerde burgers konden Marioepol en buitenwijken van die stad volgens Russische media verlaten in oostelijke richting naar het district Novoazovski. Zaterdag mislukten de evacuaties. Volgens de Oekraïense autoriteiten doordat Russische militairen en milities geen wapenstilstand in acht namen. Volgens de Russische zijde kwam dat doordat radicale 'Oekraïense nationalisten' de evacuaties dwarsboomden.

Een militieleider uit Donetsk, Edoeard Basoerin, riep de Oekraïense militaire bevelhebbers op hun ondergeschikten op te dragen de routes voor de uittocht met rust te laten en niet te blokkeren.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11 14:39

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Eli3l schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Edit: stukje weggehaald omdat ik uit emotie reageerde, vanwege een ander eerder bericht

Lees hoe het process in Rusland is ingericht voor het lanceren van een nuke. Dat gaat niet zomaar.

Bovendien is het een illusie om te denken dat we niet al in oorlog zijn met Rusland. Onze economische sancties ziet Putin al als een oorlogsdaad, zelfde met onze wapen leveranties aan Oekraïne. We zijn al in oorlog!
Het lijkt mij juist de reden dat er nu niet krachtiger wordt opgetreden. En wat betreft het gebruik van nucleaire wapens ben ik niet op zoek naar opinies; garanties zijn er op dit moment niet.

We zijn niet in oorlog met Rusland. En ik heb ook de voorkeur dat dit zo blijft.

• DR!5EQ
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:57:
Van het AD liveblog

[...]
Inderdaad. Dit lijkt me een indirecte vorm van propaganda middels het AD.

• Eli3l
tuinïnen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Het lijkt mij juist de reden dat er nu niet krachtiger wordt opgetreden. En wat betreft het gebruik van nucleaire wapens ben ik niet op zoek naar opinies; garanties zijn er op dit moment niet.

We zijn niet in oorlog met Rusland. En ik heb ook de voorkeur dat dit zo blijft.
Volgens Putin zijn wij zeer zeker wel verwikkeld in oorlog met hen.

En er zijn nooit garanties. Net als dat er geen garantie is dat vandaag je laatste dag op aarde is.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit echt militair materiaal tussen......

https://www.reddit.com/r/...rt_trucks_are_on_the_way/

• Vorkie
  • Niet online
tuinïnen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Wij zijn wel in oorlog met Rusland. Waarbij Ukraine nu de proxy speelt, dus indirecte oorlog, inclusief alle sancties.

Dat ontkennen heeft geen zin.

• bazzemans
  • Laatst online: 07:33
@tuinïnen bedoelt naar alle waarschijnlijkheid een direct militair conflict met Rusland. Dat is toch op zich wel te begrijpen?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:09
Ach over propaganda gesproken. Volgens Rusland is Oekraïne bezig een vuile bom te maken om in Moskou te gaan gebruiken

https://www.telegraaf.nl/...ken-van-een-nucleaire-bom

Zal binnenkort dus wel een vuile bom af gaan zodat ze en reden hebben nucleair terug te slaan 8)7

Untappd: Louwke80

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Van het AD liveblog

[...]
Dit is inderdaad een treurige manier van journalistiek. Het is alsof de auteur alle context gemist heeft van deze oorlog.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
DR!5EQ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Mijn hoop is allang verdwenen. Het Russische leger laat constant zien dat ze zich niet houden aan het Humanitair oorlogsrecht. Dat begon al bij het binnenvallen onder het mom van de speciale operatie. Het is de vraag hoelang de wereld dit nog slikt. Elke regel, elke vorm van moraal lijkt niet aanwezig bij Poetin. Waar trek je die grens? De NATO doet: zolang wij niet aangevallen worden, vallen wij niet aan. Europa doet: We vinden het verschrikkelijk, maar we willen hier eigenlijk geen onderdeel van uitmaken, maar ook weer wel, want we geven jullie wapens en jullie burgers kunnen bij ons komen wonen. China doet: Wij doen niet mee, we zijn er niet en doen net alsof we niets zien.

Blijft het hierbij? Kan Poetin zo verder z'n gang gaan? Speculeren helpt niet. Het is afwachten, sancties uitbreiden, Oekraïners helpen, wapens leveren, niets doen. Rinse and repeat.
[...]
Iemand de oorlog verklaren voordat je daar klaar voor bent is heel onverstandig.
Rusland is al jaren bezig met voorraden aanleggen bij de grens. En heeft 2 maanden nodig gehad om hun tanks en personeel in stelling te brengen.

En als je dan troepen gaat sturen moet je het ook goed doen. Niemand wil een 2e Srebrenica waar NAVO/VN troepen niet kunnen ingrijpen terwijl er voor hun neus een genocide wordt voltrokken. Dan moeten we dus ook bereid zijn om het Russische leger volledig uit te roeien.

TheS4ndm4n#1919

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 18:09
DiscoNootje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Dat is toch gewoon bewezen? Ze migreren niet naar een buurland maar naar Nederland e.d. Dat is de definitie van geluk zoeken. Ik neem 't ze niet kwalijk, ik zou 't zelfde doen. Maar laten we het beestje wel bij de naam noemen.
Oekarieners komen nu ook aan in Nederland, Frankrijk en Engeland. Ook allemaal gelukzoekers?

• Yaksa
  • Laatst online: 17-11 23:11
Ik moest goed kijken, maar het lijkt mij alsof de Russen ergens een autokerkhof hebben geplunderd waar nog een oud stukje afweerschut tussen zat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:12
[...]

Zie hier hoe de westerse propaganda werkt. Erdogan net zo onbetrouwbaar als Poetin noemen 8)7

EU DNS: 86.54.11.100

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
Omdat het geen groene kleur heeft is het geen militair materiaal? Het zelfde als je op de Nederlandse snelweg een leger vrachtwagen ziet rijden oogt dat gelijk imposant maar technisch doen ze er niet onder met een normale vrachtauto. Materiaal wat je op dat filmpje ziet kan soldaten en munitie, rantsoen, etc.. vervoeren.

En theoretisch gezien zijn de twee witte UAZ ambulance busjes wel degelijk van oorsprong militair materiaal. ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PLAE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Welk EU land wil dat. Heb je een bron? Ik herken dit niet.
Beetje lastig want ik simplificeer dat ook. Landen hebben zulke doelen niet maar politieke partijen wel. En uiteindelijk worden verdragen door politici opgesteld.

Ik kom niet direct veel verder dan dit artikel: Wikipedia: Federalisation of the European Union

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:06
De Duitse ambassade in Zuid-Afrika heeft gereageerd op een tweet van de Russische ambassade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4qqoV2Gu_NMCrA0P3xkVIbUEe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HO5pfLxjWolZDwcBLp1EXIwp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cyberpope schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Dat zijn we het daarover eens.

Ik vraag me alleen af of dat kleine stukje zekerheid het waard is om een hoop gezeik je als te halen (intern en extern).
Dat vraag ik mij ook oprecht af en zo ja dan is dit waarschijnlijk niet het beste moment. Ik ben dan ook niet van mening dat we nu ineens moeten gaan uitbreiden, maar ik ageerde tegen dat er amper verschil is. Dat is in mijn ogen significant en gezien de manier waarop Rusland zich nu laat zien snap ik ook dat men richting de NAVO schuift.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 02:12
HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Een ex-minister van defensie die zo’n held is dat hij naar de grens is gereden en een wildvreemde familie in huis haalt bijvoorbeeld.
De man zit zijn hele leven al met een schuldgevoel (een trauma is waarschijnlijk een passendere omschrijving) naar aanleiding van Srebrenica en dat zal ook niet meer veranderen denk ik. Zijn actie valt te prijzen.

• HEY_DUDE
  • Nu online
Louwke schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:04:
Ach over propaganda gesproken. Volgens Rusland is Oekraïne bezig een vuile bom te maken om in Moskou te gaan gebruiken

https://www.telegraaf.nl/...ken-van-een-nucleaire-bom

Zal binnenkort dus wel een vuile bom af gaan zodat ze en reden hebben nucleair terug te slaan 8)7
Telegraaf heeft al sinds het begin koppen met Kremlin propaganda. Ze zetten er nog net aanhalingstekens bij. Ik weet het niet met die krant.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Arator schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:27:
Kunnen we de discussie over "vluchteling" of "gelukzoeker" sluiten?
Gelukzoeker werd zelfs niet gebruikt ivm de vluchtelingenstroom uit Oekraïne.
Ja helemaal eens...
Echter lijkt het steeds maar terug te komen... misschien een ander topic maken zodat mods het vanaf nu hier weg kunnen knippen?

• PLAE
Van het AD liveblog

[...]
ah joh, daar zit een stagiair wat te tikken :D :+

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:34
Vorkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Wij zijn wel in oorlog met Rusland. Waarbij Ukraine nu de proxy speelt, dus indirecte oorlog, inclusief alle sancties.

Dat ontkennen heeft geen zin.
Vergeet niet dat Rusland zijn best doet om Westerse Democratiën probeert te destabiliseren, Brexit, Trump het Oekraïne referendum bij ons...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Telegraaf heeft al sinds het begin koppen met Kremlin propaganda. Ze zetten er nog net aanhalingstekens bij. Ik weet het niet met die krant.
De Telegraaf staat bekend om dit soort zaken. In 1940-1945 kozen ze ook de kant van de agressor, en dat lijken ze nu gewoon weer te doen.

Ze staan bekend om hun sensatiekoppen ("Winter des Doods" etc, als het net -5 is) en zeer slechte kwaliteit van de artikelen. Kennelijk zijn ze in deze ook nog eens pro-Rusland/Poetin.

Virussen? Scan ze hier!

• Vorkie
  • Niet online
klaw schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:16:
[...]

Vergeet niet dat Rusland zijn best doet om Westerse Democratiën probeert te destabiliseren, Brexit, Trump het Oekraïne referendum bij ons...
En gezien de afname op de sociale kanalen waar ik her en der over gelezen hebt en nog de invloed zie die ze proberen in India en ook hierboven zuid-Afrika uit te oefenen zijn ze al jaren bezig met het westen proberen te destabiliseren, polariseren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vorkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:18:
[...]

En gezien de afname op de sociale kanalen waar ik her en der over gelezen hebt en nog de invloed zie die ze proberen in India en ook hierboven zuid-Afrika uit te oefenen zijn ze al jaren bezig met het westen proberen te destabiliseren, polariseren.
Klopt, doen ze ook in Nederland, al jarenlang zelfs.

Kijk naar FvD (Baudet) en PVV (Wilders), die beiden nogal pro-Rusland en pro-Poetin zijn. Baudet liet zijn bewondering voor Putin en zijn acties eerder deze week nog blijken in zijn speeches in de Tweede Kamer, en Wilders heeft Putin "een groot bondgenoot" genoemd en diverse Russischje onderscheiding van Putin ontvangen.

Daarnaast wordt met name FvD vrij duidelijk gefinancierd door Rusland (daar heeft Follow The Money een mooi artikel over geschreven), en ook PVV krijgt substanciele financiele steun uit Rusland.

Virussen? Scan ze hier!

• Trishul
  • Laatst online: 12:01
Arator schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:11:
De Duitse ambassade in Zuid-Afrika heeft gereageerd op een tweet van de Russische ambassade.

[Afbeelding]
Dat framing van 'denazificeren'... Hoe zal Benett zich gisteren gevoeld hebben in Moskou toen hij in gesprek was met Poetin, en ongetwijfeld dit onderwerp ook ter sprake is gekomen. Is er al wat meer bekend van het resultaat uit dat gesprek? Gisteren kwam ik niet echt wat concreets tegen daarover.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 22:54
Ik blijf trouwens moeite hebben met dat Israël bij het westen zit qua land en ze het nu wel even gaan oplossen..

Die halen bijna net zulke vieze streken uit. Of ben ik de enige die moeite met hun rol heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 06-03-2022 12:29 ]

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

AMARONE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:28:
Ik blijf trouwens moeite hebben met dat Israël bij het westen zit qua land.

Die halen bijna net zulke vieze streken uit. Of ben ik de enige die moeite met hun rol heeft?
Nee, want die annexeren er ook lustig op los.

• bazzemans
  • Laatst online: 07:33
Ik blijf trouwens moeite hebben met dat Israël bij het westen zit qua land en ze het nu wel even gaan oplossen..

Dit lijkt mij niet het meest geschikte topic om die beerput open te trekken.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Nee ze brengen het redelijk neutraal.

"Rusland beschuldigt Oekraïne van maken atoombom"

Niet:

"Oekraïne maakt een atoombom"

En dat is goed, zolang het duidelijk gaat om dat Rusland iets vindt of beweert is het een open verslaggeving.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

Israel zit niet "bij het westen".
Ze zijn bondgenoot van Rusland in Syrië.
En ze zijn vriendjes van de VS.

TheS4ndm4n#1919

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11
Het echte probleem van Poetin is niet het slagveld, maar (hopelijk) zijn eigen bevolking wat de rekeningen niet meer kan betalen:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, die zijn zelf idd ook niet al te fris bezig met annexeren van land dat niet van hen is idd.

Zou die nu ook niet als rolmodel willen gebruiken om die reden.

Virussen? Scan ze hier!

• PLAE
RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Dat lijkt mij een wat simpele voorstelling van zaken.
Russen houden Assad in het zadel, Iran helpt daarbij. Dat zou volgens deze simplistische voorstelling van zaken Iran bondgenoot maken van Israël.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

hoevenpe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:30:
Het echte probleem van Poetin is niet het slagveld, maar (hopelijk) zijn eigen bevolking wat de rekeningen niet meer kan betalen:
[Embed]
Overijverige modjes mag je aanschrijven per DM, niet in dit topic

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2022 11:57 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja en nee. Ik geloof dat hun inzet goed is. Niemand wil dit.

Maar als ik lees dat ze duizenden joden uit UA gaan opvangen, vraag ik me wel af hoeveel Palestijnen daarvoor uit hun huizen gejaagd gaan worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• HEY_DUDE
  • Nu online
Nox schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Nee ze brengen het redelijk neutraal.

"Rusland beschuldigt Oekraïne van maken atoombom"

Niet:

"Oekraïne maakt een atoombom"

En dat is goed, zolang het duidelijk gaat om dat Rusland iets vindt of beweert is het een open verslaggeving.
Consequent een bron blijven citeren die valse claims maakt en dat ook nog gebruiken als eerste kop op de voorpagina is neutraal?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Bondgenoot zou ik niet zeggen. Ze snappen alleen dat een conflict beide veel meer kost dan het oplevert.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:46
downtime schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Bondgenoot zou ik niet zeggen. Ze snappen alleen dat een conflict beide veel meer kost dan het oplevert.
Dus het land met een van de langstlopende conflicten gaat helpen bij het oplossen bij een nieuw conflict. Het kan raar lopen in de wereld.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 13:45

d0s

sssst

Mijn vriendin ziet net in een Telegram kanaal dat ook de 2e evacuatiepoging in Mariupol is afgeblazen omdat de cease fire niet wordt gehonoreerd.

De flat van mijn schoonouders is gisterennacht volledig uitgebrand na een rakketinslag. Gelukkig weten we van iemand die het wel is gelukt om te vluchten naar Zaparoja dat ze op het moment van inslag niet in de flat waren en op dat moment ook probeerden te vluchten.

Inmiddels sinds woensdagochtend geen contact meer gehad dus we vermoeden dat ze nog steeds in Mariupol zijn en het nog niet is gelukt om weg te komen. Maar we weten het eigenlijk niet omdat we ze nog altijd niet hebben kunnen spreken.

Mensen zitten al 5 dagen zonder water, stroom en communicatiemiddelen en sommigen dus ook zonder woning. Het is echt verschrikkelijk en ik heb er simpelweg geen woorden voor :-(

• MeteoVir
  • Niet online
Aanhoudende vermoedens van een mogelijk aanstaand bombardement op Odessa. Wellicht willen ze de havenstad innemen om versterkingen te kunnen aanvoeren over de Zwarte Zee. Vanuit Odessa loopt de snelweg M05/E95 rechtstreeks naar de zuidkant van Kyiv.

• Eli3l

Nee, zij zouden de volgende moeten zijn waar internationale aandacht naar toe moet. Wat daar gebeurd is een schande en zou aangepakt moeten worden.

Maar dat is een discussie voor in een ander topic.

• Vorkie
  • Niet online
MeteoVir schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:45:
Aanhoudende vermoedens van een mogelijk aanstaand bombardement op Odessa. Wellicht willen ze de havenstad innemen om versterkingen te kunnen aanvoeren over de Zwarte Zee. Vanuit Odessa loopt de snelweg M05/E95 rechtstreeks naar de zuidkant van Kyiv.
[Twitter]
Turkije houdt toch schepen tegen?
Of is er een stukje waar ze direct over water kunnen gaan zonder dat Turkije er van wat kan zeggen?

• PLAE
MeteoVir schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:45:
Wellicht willen ze de havenstad innemen om versterkingen te kunnen aanvoeren over de Zwarte Zee. Vanuit Odessa loopt de snelweg M05/E95 rechtstreeks naar de zuidkant van Kyiv.
[Twitter]
Er zit bijna 500 kilometer tussen Odessa en Kiev. Waar heb je het over?
Odessa was vroeger redelijk pro-Russisch maar nu is dat maar de vraag. Je kunt daar een flinke strijd verwachten. Zeker ook ten noorden daarvan omdat je dan steeds verder in het meer en meer nationalistische stuk van het land terecht komt.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Of is er een stukje waar ze direct over water kunnen gaan zonder dat Turkije er van wat kan zeggen?
Rusland heeft een vloot die al in de zwarte zee ligt.

• PLAE
[...]

Heb je al een keer naar de kaart gekeken van de Zwarte Zee?

Afbeeldingslocatie: https://www.kaartenenatlassen.nl/sites/default/files/styles/product_image/public/ENG_ST_ZWZ_838_Complete_3000PIX.JPG?itok=SdpY3kmq

[ Voor 19% gewijzigd door PLAE op 06-03-2022 12:50 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Ja. de zwarte zee. Van Sebastopol

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Een ding moet je de Russen toegeven, ze faseren in sneltreinvaart hun oude meuk uit :+

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

HEY_DUDE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Consequent een bron blijven citeren die valse claims maakt en dat ook nog gebruiken als eerste kop op de voorpagina is neutraal?
Er staat letterlijk in dat russische staatspersbureaus dit beweren maar geen bewijzen of bronnen leveren. Als je het dan nog niet snapt moet je geen mening gaan vormen. Je kan prima als krant in kaart brengen welke propaganda het volk voorgeschoteld krijgt. Dat vind ik ook interessant om te volgen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MeteoVir
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Er zit bijna 500 kilometer tussen Odessa en Kiev. Waar heb je het over?
Odessa was vroeger redelijk pro-Russisch maar nu is dat maar de vraag. Je kunt daar een flinke strijd verwachten. Zeker ook ten noorden daarvan omdat je dan steeds verder in het meer en meer nationalistische stuk van het land terecht komt.
Ik zeg niet dat het zelfs maar een flintertje kans van slagen heeft, maar probeer wel de logica te ontrafelen. Het platbombarderen van Odessa dient verder geen strategisch nut behalve morele ondermijning.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 16:15

mindcre8r

Tradepedia

Russel88 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Oekarieners komen nu ook aan in Nederland, Frankrijk en Engeland. Ook allemaal gelukzoekers?
Kijk eens naar de samenstelling zoals eerder in dit topic weergegeven. Vrouwen en kinderen hoofdzakelijk, mannen gaan terug / blijven achter om te vechten. Hele andere samenstelling dan allemaal jongen moslimmannen en jonge Afrikanen. Hard? Ja, waarheid? Ook.

Bears and Bulls

• Vorkie
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Heb je al een keer naar de kaart gekeken van de Zwarte Zee?

[Afbeelding]
Bedankt voor de hulp, daar had ik echt veel aan.

Het gaat dus om schepen die er nog niet liggen.
Concreet betekent de invoering van het verdrag dat geen enkel militair schip kan varen tussen de Middellandse Zee en de Zwarte Zee, ook geen NAVO-schepen, al blijft Turkije relatief voorzichtig met de interpretatie van het verdrag: oorlogsschepen behouden wel het recht om terug te keren naar hun basis. “Van deze uitzondering mag echter op geen enkele manier misbruik worden gemaakt”, benadrukt Çavusoglu. “Schepen die terugkeren naar hun thuishaven mogen niet deelnemen aan de oorlog.”
https://www.vrt.be/vrtnws...n-toegang-tot-zwarte-zee/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ja, hun eigen Zwarte Zee kust? Die is 800 kilometer lang, en daar ligt hun Zwarte Zeevloot die ongeveer één-derde van de hele Russische marine beslaat.

Virussen? Scan ze hier!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:11
Tristan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:50:
Een ding moet je de Russen toegeven, ze faseren in sneltreinvaart hun oude meuk uit :+
Dat ze dit moeten inzetten omdat het waarschijnlijk betrouwbaarder is dan hun eigen trucks is veelzeggend.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Ja, hun eigen Zwarte Zee kust? Die is 800 kilometr lang, en daar ligt hun Zwarte Zeevloot die ongeveer één-derde van de hele Russische marine beslaat.
Zoals ik eerder zei had ik even het verdrag niet juist geïnterpreteerd :-)

• PLAE
Ook de NOS doet mee
52 MINUTEN GELEDEN
Pro-Russische rebellen: 300 evacuaties uit Marioepol
Pro-Russische rebellen zeggen dat er zo'n 300 mensen uit Marioepol zijn geëvacueerd. De geëvacueerde burgers konden Marioepol en buitenwijken van die stad volgens Russische media verlaten in oostelijke richting naar het district Novoazovski.

Vanuit Oekraïense zijde zijn nog geen berichten naar buiten gekomen over evacuaties van inwoners van de zuidelijke havenstad Marioepol. Sinds vanochtend 09.00 uur Nederlandse tijd geldt een tijdelijke wapenstilstand. Die is opgezet om inwoners vanaf 11.00 uur Nederlandse tijd uit de stad te laten vertrekken.

Er zouden bussen worden ingezet om inwoners naar Zaporizja, zo'n 200 kilometer ten noordwesten van Marioepol te vervoeren. Gisteren werd ook al een tijdelijk staakt-het-vuren ingesteld maar dat werd later geschonden. Zowel Rusland als Oekraïne gaf elkaar daar de schuld van. Daardoor konden er gisteren geen inwoners worden geëvacueerd.

• mindcre8r
  • Laatst online: 17-11 16:15

mindcre8r

Tradepedia

[...]

Er is ook veel Israëlische invloed in de US. Als ze een kant moeten kiezen denk ik die van de Amerikanen.

Bears and Bulls

• gekkie
  • Laatst online: 17-11 23:34
hoevenpe schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
[...]
Dat ze dit moeten inzetten omdat het waarschijnlijk betrouwbaarder is dan hun eigen trucks is veelzeggend.
Of het is onderdeel van een strategie om bezette gebieden zo snel mogelijk weer deels op te ruimen en bijvoorbeeld zo snel mogelijk te (her) bevolken met Russen ?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29

Rhapsody

In Metal We Trust

doet mee met wat? Er staat toch niet dat het een feit is? 'Pro-Russische rebellen zeggen'

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• n0pe
Lastig oordelen in dit soort situaties, de NOS blijft neutraal in de berichtgeving. De stad is belegerd en beide kanten proberen informatie zo gekleurd mogelijk de wereld in te krijgen als zijnde feiten. Als er geen burgers meer in de stad zijn kan het door Rusland als excuus gebruikt worden om Mariupol compleet te egaliseren.

Misinformatie is er van beide kanten momenteel, de NOS probeert objectief te blijven door te melden “pro Russische seperatisten zeggen:”

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu zowel Visa als MasterCard Rusland in de ban doen, trekt Rusland dichter naar China:
Verschillende Russische banken willen het betaalsysteem van het Chinese bedrijf UnionPay gaan gebruiken om het voor Russen mogelijk te maken in het buitenland te blijven betalen met hun creditcard. Gisteravond maakten Visa en Mastercard bekend dat ze hun activiteiten in Rusland staken. Consumenten met een buitenlandse creditcard kunnen binnen een paar dagen niet meer in Rusland betalen, Russen met een pas van hun bank kunnen niet meer in het buitenland betalen.

Onder meer de grootste bank van Rusland, de Sberbank, zegt dat Russen binnen de landsgrenzen kunnen blijven betalen. Een betaalsysteem van de Russische centrale bank maakt het mogelijk om ook in verschillende landen van de voormalig Sovjerepubliek te betalen. Ook in Cyprus en Turkije kunnen Russen dankzij dat systeem blijven afrekenen.

In landen in de rest van de wereld raadt de bank aan om snel geld van de Russische kaart te halen of grotere uitgaven te doen voordat de systemen niet meer werken. Om Russen opnieuw de mogelijkheid te geven in het buitenland te kunnen betalen, overwegen banken een samenwerking met het Chinese UnionPay. Dat bedrijf is in handen van de Chinese staat en heeft vooralsnog niet gezegd de samenwerking met Russische banken te willen stoppen.

Het bedrijf is de grootste verstrekker van betaalkaarten ter wereld en is sinds een paar jaar begonnen met de expansie buiten China. In Rusland wordt de betaalkaart op meer dan 600.000 plekken geaccepteerd.
(NOS Liveblog)

Zo krijgt China dus weer meer invloed in de wereld, als bij-effect van onze sacties. Het zal ongetwijfeld niet alleen bij deze specifieke samenwerking blijven.

Virussen? Scan ze hier!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Doe je zelf nu ook niet mee dan? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vorkie
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:10:
Nu zowel Visa als MasterCard Rusland in de ban doen, trekt Rusland dichter naar China:

[...]

(NOS Liveblog)

Zo krijgt China dus weer meer invloed in de wereld, als bij-effect van onze sacties. Het zal ongetwijfeld niet alleen bij deze specifieke samenwerking blijven.
Moet er wel geld zijn en (luxe) producten om te verkopen.
Een merkedesh of Goecci zitten de rijke Russen niet op te wachten, althans, waar moeten ze dan laten zien?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

(NOS Liveblog)

Er is een reden dat China zich afzijdig houdt. Zolang het hen geen directe schade berokkend komen zijn hier alleen maar sterker uit, terwijl de vechtende partijen er alleen maar zwakker uit komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
  • Laatst online: 12:01
mindcre8r schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Kijk eens naar de samenstelling zoals eerder in dit topic weergegeven. Vrouwen en kinderen hoofdzakelijk, mannen gaan terug / blijven achter om te vechten. Hele andere samenstelling dan allemaal jongen moslimmannen en jonge Afrikanen. Hard? Ja, waarheid? Ook.
Offtopic, maar verdiep je er eens in waarom je veel jonge mannen uit bv. Eritrea hier in Europa ziet aankloppen. Hint: oorlog, genocide, zeer zware sancties, levenslange dienstplicht voor mannen, etc.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Er is een reden dat China zich afzijdig houdt. Zolang het hen geen directe schade berokkend komen zijn hier alleen maar sterker uit, terwijl de vechtende partijen er alleen maar zwakker uit komen.
Oh zeker, vanuit hun standpunt spelen ze dit briljant, en snap ik het ook volkomen.

Weet alleen niet of het wenselijk is, wereldwijd gezien, om op deze manier de invloed van China nog flink te laten toenemen.

Virussen? Scan ze hier!

• Eli3l

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 19:57
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Ja, hun eigen Zwarte Zee kust? Die is 800 kilometer lang, en daar ligt hun Zwarte Zeevloot die ongeveer één-derde van de hele Russische marine beslaat.
Mooie Pearl Harbor herhalen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Adriaan71 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Mooie Pearl Harbor herhalen
Dat gaat je alleen niet lukken. De Ukrainse marine is aanzienlijk zwakker dan de Russische.

Verder liggen er weinig militaire schepen in de Zwarte Zee, laat staan vliegdekschepen. En Turkije zal die ook niet zomaar door de Bosporus laten, ivm de Montreux Convention etc.

Daarnaast was de Amerikaanse marine in Pearl Harbor totaal onvoorbereid, omdat ze nog niet in oorlog waren. Die situatie is nu dus niet van toepassing.

Virussen? Scan ze hier!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:16:
Oh zeker, vanuit hun standpunt spelen ze dit briljant, en snap ik het ook volkomen.

Weet alleen niet of het wenselijk is, wereldwijd gezien, om op deze manier de invloed van China nog flink te laten toenemen.
Dat vraag ik mij ook af. Veel bedrijven zien dit als kans voor marketing of voelen de druk via sociale media, maar ligt niet helemaal in lijn met de sancties.
Het primaire idee is nog altijd Poetin en zijn aanhangers raken, liefst niet het volk. Al die bedrijven die nu gaan boycotten raken primair het volk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• n0pe
Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Veel bedrijven zien dit als kans voor marketing of voelen de druk via sociale media, maar ligt niet helemaal in lijn met de sancties.
Het primaire idee is nog altijd Poetin en zijn aanhangers raken, liefst niet het volk. Al die bedrijven die nu gaan boycotten raken primair het volk.
Klopt maar het is wel een boodschap, het westen kan zonder Rusland, de economische impact blijft beperkt. Putin gaat zijn burgers nu een ongekende recessie in sturen, dat is zijn keuze.

Je kunt economische activiteit niet meer los zien van geopolitiek helaas, sponsoring van voetbalteams, formule 1 teams en Russisch gas worden door Rusland gebruikt om invloed te hebben in de westerse samenleving.

[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 06-03-2022 13:31 ]

• Eli3l
En weer kunnen mensen Mariupol niet verlaten

Er is daar geen water, geen voedsel, geen verwarming, niks meer.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:48
Weer protesten (1, 2, 3, 4,) en arrestaties in Rusland. Heel dapper dat de mensen de straat nog op durven te gaan.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:09
De_Bastaard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:13:
Interessante docu op Netflix, “winter on fire”. Krijg je wel een idee waarom er zoveel Oekraïners tegen de Russen en voor EU zijn.
Aanrader inderdaad om eens te kijken. Heftig wat die lui allemaal hebben moeten doorstaan en even los van geopolitieke redenen, hebben we de gewone Oekraïeners wel aan hun lot overgelaten met deze gewetenloze Russische agressor.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja in dit tempo is Putin op korte termijn de onderknuppel van Xi.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 10:55
Gonadan schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Als Rusland geen partij meer is kunnen we prima een verstandhouding met China opbouwen. Ze zijn er en doen ertoe, er zit niets anders op. En laten we wel wezen: hoewel het een keuze van Ukraine is om bij de EU te willen worden ‘wij’ daar ook niet slechter van.

Ondertussen nieuwe berichten van enorme konvooien die in de as gelegd worden:

[Twitter: https://twitter.com/jimmysecuk/status/1500258525750206465?s=21]

Tot aan een volledige artillerie batterij die in handen is van Ukraine. ‘Rear security’ en konvooi bescherming zijn blijkbaar geen prio.

En ze blijven stug komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:12
Ligone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Sorry maar degene die nu volop bezig zijn met opvang en ophalingen aan de grens roepen ondertussen al af om zich niet in te laten met organisaties als Takecare omdat ze vooral voor hun eigen belangen staan ipv die van de Oekrainers.
Ik moet het nog even met de vrouw des huizes bespreken/overleggen :+
Maar ik zit erover na te denken om onderdak te bieden aan 1á2 vluchtelingen uit Oekraïne.
Tijdens het googlen kwam ik op de Takecarebnb site uit.
Maar heb je toevallig meer info over het feit dat men beter Takecare niet kan gebruiken?
Of heeft iemand andere tips, behalve 'even' naar de grens rijden?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Pagina: 1 ... 136 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid