Met de trein duurt het zo verschrikkelijk lang dat het op dit punt makkelijker is om te rijden. Ik rij het liefst in een keer (met de nodige rust) heen en weer dan dat we met de hele club ergens moeten overnachten. Vliegen is trouwens onmogelijk. Er zijn geen tickets meer te krijgen. Ik vermoed overigens dat het Slowakije gaat worden. Dat betekend eigenlijk dat we rond deze tijd zouden moeten gaan rijden maar ik kan niet nu aan een bus komen dus ik ga morgenochtend rond bellen voor een personenbus. Ze zullen moeten wachtenRoD schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:47:
[...]
Schoonouders zijn over de grens. Bijna 10 uur gewacht. Let wel, wij pikken ze daar op, als je met de trein wil, moet je daar nog de nodige uren bij optellen.
Let ook op of je wil overnachten in de buurt. Wij hebben een hotel op 200km van de grens moeten boeken omdat alles vol is.
Dat is het enige waar het Westen zich echt zorgen om moet maken mijns inziens. De hoogste machtshebbers in Rusland zijn zo goed als allemaal zo corrupt als de pest en wanneer dit conflict voor hun niet goed gaat uitpakken en het hele kaartenhuis in elkaar stort ben ik bang wat er met die rode knop gaat gebeuren.maartend schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:
[...]
De andere kracht die ze hebben is dat er een gek zit in het kremlin die van mening is dat kernwapenes (de kleinere dan) behoren bij een aanvalstactiek en niet enkel ter verdediging/afschrikking
Dan raad ik je aan om de HBO serie Chernobyl te kijken. Let wel: Chernobyl vond plaats in het einde van de Koude Oorlog, toen er al veranderingen hadden plaatsgevonden. En toch volledige denial, angstcultuur, verbloemen. Ongelofelijk hoe er met de waarheid aan de haal wordt gegaan, maar propaganda kan het nooit winnen van keiharde wetenschap.Eli3l schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Holy shit. Heb die brief net gelezen. De organisatie in Rusland is een grote grap. Ongelooflijk om dit zo te lezen.
Btw als je het origineel door Google Translate haalt komt er ongeveer hetzelfde uit maar mis je soms duiding. Heb jouw variant/vertaling snel doorgelezen en lijkt op hetzelfde neer te komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Jerie op 05-03-2022 23:23 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Het is een lang staande traditie in Rusland dat als het slecht gaat, iemand de leider vermoordt en de macht overneemt. Alternatief is dat de leider iedereen gaat vermoorden die in de buurt komt (zie bvb NK).Joep schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:20:
[...]
Dat is het enige waar het Westen zich echt zorgen om moet maken mijns inziens. De hoogste machtshebbers in Rusland zijn zo goed als allemaal zo corrupt als de pest en wanneer dit conflict voor hun niet goed gaat uitpakken en het hele kaartenhuis in elkaar stort ben ik bang wat er met die rode knop gaat gebeuren.
De tactische nukes in België passen zelf onder een F-16, zo klein zijn die raketten.Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:18:
[...]
Afgeschoten? Heb je het over ICBM? Hoeft niet eens. Een tactische nuke is immers veel kleiner. Bijvoorbeeld een Tochka/Scarab kan zo'n load hebben.
Duidelijk. Er zijn m.i. wel degelijk parallellen tussen hoe Putin de macht is gekomen met hoe Hitler aan de macht kwam. Voor de daden van de nazi's kunnen we het gehele Duitse volk m.i. niet accountable houden. Desondanks is dat wel héél lang de houding hier in Nederland in meer en mindere mate geweest.feye1 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Hitler is net zo legaal als Poetin. Dat is wat ik wilde zeggen waar ik op reageerde. We kunnen niet de Russen onschuldig vinden en de Duitsers schuldig of vice versa.
Persoonlijk denk ik dat veel Russen (niet alle) slachtoffer zijn van Putin's regime. Dat maakt het extra complex. In ideale situatie zou je niet willen dat onschuldige Russen de dupe worden van het handelen van zijn regime. De werkelijkheid is helaas weerbarstiger.
Corrupte mensen hebben weinig idealen, die willen echt niet dood.Joep schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:20:
Dat is het enige waar het Westen zich echt zorgen om moet maken mijns inziens. De hoogste machtshebbers in Rusland zijn zo goed als allemaal zo corrupt als de pest en wanneer dit conflict voor hun niet goed gaat uitpakken en het hele kaartenhuis in elkaar stort ben ik bang wat er met die rode knop gaat gebeuren.
Besef dat door deze 'vredesmissie' duidelijk is dat de NAVO een paar maatjes te groot is voor dit Russische leger.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Was dat niet waarom er ook gedacht werd dat WW1 nooit zou gebeuren? Viel ook tegenpro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:19:
[...]
Ik heb lang als enige houvast nog gedacht dat echte oorlog omdat we economisch zo enorm van elkaar afhankelijk zijn, niet meer mogelijk was, te kostbaar. Maar ook daar is mijn verwachting nu niet waar gebleken.
Nee enige wat WW3 tot nu toe heeft voorkomen zijn nukes. En met de EU zijn we iig in West Europa een verrekt lange tijd vreedzaam geweest. Maar als nukes niet hadden bestaan, vermoed ik dat er al lang een WW3 tegen Rusland en/of China had plaatsgevonden.
Succes! Belangrijkste is dat ze veilig zijn. Het is nu nog erg vervelend na een extreem lange en vermoeiende reis, maar het einde is in zicht.Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:20:
[...]
Met de trein duurt het zo verschrikkelijk lang dat het op dit punt makkelijker is om te rijden. Ik rij het liefst in een keer (met de nodige rust) heen en weer dan dat we met de hele club ergens moeten overnachten. Vliegen is trouwens onmogelijk. Er zijn geen tickets meer te krijgen. Ik vermoed overigens dat het Slowakije gaat worden. Dat betekend eigenlijk dat we rond deze tijd zouden moeten gaan rijden maar ik kan niet nu aan een bus komen dus ik ga morgenochtend rond bellen voor een personenbus. Ze zullen moeten wachten
Zonder Russische nukes hadden wij allang aangevallen, MAD werkt twee kanten op.Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:23:
Nee enige wat WW3 tot nu toe heeft voorkomen zijn nukes.
Dat betwijfel ik. Er is nog geen land dat gezegd heeft dat het gebruik van deze wapens een "red line" is. Niemand durft "red lines" te tekenen, zo lijkt het, in de angst dat Putin eroverheen gaat.pagani schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:06:
[...]
Zodra er één tactical nuke de lucht in gaat is het al WO3.
Een tactical nuke (itt strategical nukes) is weinig meer dan een hele krachtige bom. De radioactiviteit is beperkt en zolang het ruim binnen de Ukraine gebeurt en "wij" er dus weinig gevolgen van ondervinden, ben ik nergens zeker van. Hoe deprimerend dit misschien ook klinkt.
Het verbaast me eigenlijk wel dat er geen "red lines" worden getrokken rond nukes, maar wellicht is dat onderdeel van het spel. Zolang je twijfel kunt zaaien over de gevolgen, kun je ook niet berekenen of het effectief zal zijn.
Ook dat betwijfel ik. De verliezen in een conventionele wereldoorlog zijn ook enorm. Als we Rusland zichzelf kunnen laten uitroken, is dat gewoon de goedkoopste optie (voor ons).hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:25:
[...]
Zonder Russische nukes hadden wij allang aangevallen, MAD werkt twee kanten op.
[ Voor 17% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-03-2022 23:30 ]
Ondertussen stoppen Mastercard en Visa ook (grotendeels) in Rusland.
https://usa.visa.com/abou...ases.releaseId.18871.html
https://www.mastercard.co...on-of-russian-operations/Effective immediately, Visa will work with its clients and partners within Russia to cease all Visa transactions over the coming days. Once complete, all transactions initiated with Visa cards issued in Russia will no longer work outside the country and any Visa cards issued by financial institutions outside of Russia will no longer work within the Russian Federation.
With this action, cards issued by Russian banks will no longer be supported by the Mastercard network. And, any Mastercard issued outside of the country will not work at Russian merchants or ATMs.
ze zijn dan ook niet naar het midden oosten gegaan héHugoBoss1985 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:09:
Ik ben blij dat onze Stingers in goede handen terecht gekomen zijn.
een wijgeraar ?... dat zou mooi zijn als die dan op de lanceerinstallatie ontploftEli3l schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:14:
[...]
- Ook al zou Putin op de rode knop drukken, dan nog is het zeer twijfelachtig of er ook maar 1 raket de lucht in gaat.
Thanks voor het delen.
[ Voor 42% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-03-2022 23:33 ]
Nog meer ellende voor de Russische bevolking. Hoeveel sancties kan een bevolking hebben alvorens ze de dictator uit zijn bunker slepen?Stroopwafels schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:26:
[...]
https://www.mastercard.co...on-of-russian-operations/
[...]
Wat je ook nog kunt onderzoeken is kijken of je toch niet met OV kunt gaan, bijv in NL is trein gratis voor ze (als ze naar NL willen). Ook een busje huren vanuit Duitsland kan mogelijk een oplossing zijn. Misschien doen ze daar niet moeilijk? En misschien als je de situatie uitlegt in NL dat ze begrip tonen?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dan is zo'n aanbod van een Oekraïns paspoort en een zak bruikbare munten zo slecht nog nietpsychodude schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:11:
[...]
Zeker. Dienstplichtigen zijn jong, het is een generatie die ook binnen Rusland bovengemiddeld internationaal verbonden is. Een generatie die helemaal niet zit te wachten op dit soort onzin van Putin. De keuze om dan gewoon te zeggen "fuck this", is dan natuurlijk al een stuk gemakkelijker te maken.
En Putin kan zich nu natuurlijk gaan proberen af te sluiten van de rest van de wereld, door ook vanuit de Russische kant steeds meer westerse invloedsferen te blokkeren, om op die manier de waarheid buiten de deur te houden. Maar de generatie Russen die nu binnen de leeftijd van 15 tot 30 jaar is, niet is opgegroeid binnen een Soviet mentaliteit en eigenlijk altijd gewend is geweest om toegang te hebben tot westerse platforms, gaat het toch echt lastig worden om dit definitief te keren.
Naarmate dit duurt, naarmate Rusland meer en meer geïsoleerd raakt, zal het mij ook niet verbazen om dienstplicht en desertie als uitweg te bewandeld gaan zien worden. Een manier om over de grens te komen, een manier om Rusland definitief achter je te laten.
Je zou bijna zeggen dat dit een mooi sociaal experiment is.XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:29:
[...]
Nog meer ellende voor de Russische bevolking. Hoeveel sancties kan een bevolking hebben alvorens ze de dictator uit zijn bunker slepen?
[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 05-03-2022 23:31 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
China niet. China is hele periodes in de wereldgeschiedenis machtig geweest, en nooit is ze andere landen gaan veroveren. De hele wereldeconomie ten tijde van WW1 was minder waard dan de huidige activiteit in Nederland alleen (wilde gok) schat ik, dit zijn heel andere tijden. Maargoed, die hoop is nu voorbij. Oorlog blijft een optie, en zal ook in hoofden van anderen, India Pakistan China Taiwan etc. Weer afgewogen worden.Sissors schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:23:
[...]
Was dat niet waarom er ook gedacht werd dat WW1 nooit zou gebeuren? Viel ook tegen.
Nee enige wat WW3 tot nu toe heeft voorkomen zijn nukes. En met de EU zijn we iig in West Europa een verrekt lange tijd vreedzaam geweest. Maar als nukes niet hadden bestaan, vermoed ik dat er al lang een WW3 tegen Rusland en/of China had plaatsgevonden.
Misschien mogen we naast de Nuke straks de hand held raket wel als deterrent opschrijven.
een treffende spreuk
Besef wat onze 'financiële speciale operaties' voor enorm effect hebben, over een paar weken is Moskou veranderd in een economisch Grozny.Stroopwafels schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:26:
We gooien al met 'nukes', economische...
Een zekere Cocaine Import Agency exporteerde ze naar AfghanistanMr. Detonator schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:28:
[...]
ze zijn dan ook niet naar het midden oosten gegaan hé
Ik doelde op een traditionele ja, tactische is meer een grijs gebied inderdaad. Maar eigenlijk hoop ik dat we in die discussie niet terecht gaan komen; of we een tactische nuke net wel of net niet door de vingers gaan zien.Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:18:
[...]
Afgeschoten? Heb je het over ICBM? Hoeft niet eens. Een tactische nuke is immers veel kleiner. Bijvoorbeeld een Tochka/Scarab kan zo'n load hebben.
Wat bedoel je met EU leger? De NAVO? want ik kwam gister dit plaatje tegen op reddit:Okasha schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:44:
Soort van rare blije stemming hier.
Ja het gaat matig met de oorlog en de Russen hebben zich vergist, maar JA ze gaan ook winnen en laten zien hoe weinig wij kunnen doen. Boekestijn en de Wijk vanavond uiterst negatief/deprimerend. Gaan enorm bloedige fase van de oorlog in Oekraine in, komt uiteindelijk forse economische recessie op ons af, EU leger stelt vrijwel niets voor.

bron: https://www.reddit.com/r/...ato_and_russias_military/
En zoals altijd herhaalt de historie zichzelf, iedere keer staat er iemand op voor wie het niet genoeg is, die redenen zoekt (en vindt) om landjepik te doen.pro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:19:
[...]
Ik heb lang als enige houvast nog gedacht dat echte oorlog omdat we economisch zo enorm van elkaar afhankelijk zijn, niet meer mogelijk was, te kostbaar. Maar ook daar is mijn verwachting nu niet waar gebleken.
Voor iemand die volledig in zichzelf geloofd of bepaalde beloften maakt (Putin die het Russische Rijk in ere wilde herstellen) waardoor escalatie op enig punt niet meer te voorkomen is. Vaak eindigt dat (historisch gezien) met het uiteenvallen van een natie. (Zie Romeinen, de mongolen (gengis Khan), Napoleon, de natie Duitsland in de 2e wereldoorlog) en een (her) verdeling in meerdere losse naties.
Punt zit voor mijn gevoel in de menselijke aard. Teveel mensen (zal ik zelf ook onder vallen) willen niet de verantwoordelijkheid op sommige punten pakken door een land te regeren en sommige problemen zijn moeilijk te adresseren. Daar spelen steeds opnieuw bepaalde mensen op in door een groep mensen de schuld te geven (joden in de 2e wereldoorlog bijvoorbeeld). Dat is voor veel mensen gemakkelijker te begrijpen dan de ingewikkelde waarheid.
En iemand volgen die je begrijpt (niet omdat diegene de waarheid verkondigt, maar simpelweg omdat het plausibel klinkt en goed te begrijpen is), wordt snel naar voren geschoven in de hoop dat die ' het probleem wel aanpakt'.
Wat ik maar zeggen wil: zolang er problemen bestaan, op allerlei vlak, zullen mensen opstaan om deze aan t pakken, in een aantal gevallen door naar een groep te wijzen die als oorzaak worden gezien (eerst aangewezen, daarna gezien), wat tot conflicten lijdt.
Chernobyl is sowieso een goede serie inderdaadJerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:22:
[...]
Dan raad ik je aan om de HBO serie Chernobyl te kijken. Let wel: Chernobyl vond plaats in het einde van de Koude Oorlog, toen er al veranderingen hadden plaatsgevonden. En toch volledige denial, angstcultuur, verbloemen. Ongelofelijk hoe er met de waarheid aan de haal wordt gegaan, maar propaganda kan het nooit winnen van keiharde wetenschap.
Dat zit wel Schnorr.
Johnny Harris op YouTube heeft trouwens ook een nieuwe video staan. Hij geeft aan dat er in Oekraïne inderdaad "nazi"'s zijn en dat 2 a 3% van de bevolking zich er ongeveer mee identificeert (met 0 zetels).
Dat is dus zoiets als zeggen dat Nederland vol nazi's zit omdat we Baudet en Wilders hebben
Dat is dus zoiets als zeggen dat Nederland vol nazi's zit omdat we Baudet en Wilders hebben
[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 06-03-2022 07:27 . Reden: Verduidelijking na andere reactie ]
Dat zit wel Schnorr.
Had Poetin dit niet al beoordeelt als een oorlogsverklaring. Stond gisteren op nu.Nl en nos.Nl dacht ik .hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:31:
[...]
Besef wat onze 'financiële speciale operaties' voor enorm effect hebben, over een paar weken is Moskou veranderd in een economisch Grozny.
We gooien al met 'nukes', economische...
Ik vind toch echt dat de gehele Russische bevolking wel degelijk een gedeelde verantwoordelijkheid draagt, wat kan Poetin doen als 80% van de Russen morgen zijn regime niet meer erkent en weigert te buigen voor wat laatste stuiptrekkingen in de vorm van terreur? Protesten zijn wel degelijk effectief als ze maar groot genoeg zijn.bazzemans schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:23:
[...]
Duidelijk. Er zijn m.i. wel degelijk parallellen tussen hoe Putin de macht is gekomen met hoe Hitler aan de macht kwam. Voor de daden van de nazi's kunnen we het gehele Duitse volk m.i. niet accountable houden. Desondanks is dat wel héél lang de houding hier in Nederland in meer en mindere mate geweest.
Persoonlijk denk ik dat veel Russen (niet alle) slachtoffer zijn van Putin's regime. Dat maakt het extra complex. In ideale situatie zou je niet willen dat onschuldige Russen de dupe worden van het handelen van zijn regime. De werkelijkheid is helaas weerbarstiger.
Lege winkels, honger.XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:29:
[...]
Nog meer ellende voor de Russische bevolking. Hoeveel sancties kan een bevolking hebben alvorens ze de dictator uit zijn bunker slepen?
Maar zover zal het vooralsnog niet komen aangezien winkels ook vanuit China gevuld kunnen worden en het zelf een grote voedsel (graan)producent is. Weet je de logistiek of economie daarvan te verstoren (inflatie, frustratie internationale handel, hamsteren uitlokken, etc.) dan is het ook niet geheel uitgesloten.
En weer word er in Ukraine een peleton OMON gevonden (ME).
Ergens krijg ik toch het idee dat het in de communicatie erg vaak mis gaat
Captured column of OMON (Rosgvardia?) in Kharkiv region. The Russians are so deluded about Ukraine they thought they could conquer it with riot police. https://t.co/rm9AX904x7
— Michael MacKay (@mhmck) 5 maart 2022
I am the great Cornholio!
Bijvoorbeeld de Oekraïnse bevolking die zich massaal aanmeld om te vechten:kaasaanfiets schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:01:
Dat las ik ook al ergens anders maar waar is dit op gebaseerd dan?
Daarnaast las ik ergens dat 64k Oekraïners uit het buitenland terugkeren, 16k andere nationaliteiten, etc. vaak met militiaire ervaring.❗️ 100 thousand people entered the territorial defense throughout the country. After the end of the war, the defense will become part of the defense system of #Ukraine - the National Guard of Ukraine.
— NEXTA (@nexta_tv) 5 maart 2022
Beter de vraag, heb jij de ballen om tegen een leger van ~900k eenheden in te gaan? Bevolking zal bar weinig gaan doen, zolang het complete leger orders gaat volgen. Enige wat bij Rusland intern fout kan gaan, is een coupe.XWB schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:29:
[...]
Vergeet niet dat een enorm groot deel 'buiten' de grote steden helemaal niets buiten hun land hebben, alles is of eigen productie, lokaal, of via-via. Denk niveau Noord Korea werkend volk, heeft nagenoeg niets van buiten de grenzen.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 05-03-2022 23:42 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar 80% weet niet beter, dat is het probleem. Al die Russen die niet in de grote steden wonen, simpele mensen die alleen televisie hebben.. wat verwacht je nu van hen?Janpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:37:
[...]
Ik vind toch echt dat de gehele Russische bevolking wel degelijk een gedeelde verantwoordelijkheid draagt, wat kan Poetin doen als 80% van de Russen morgen zijn regime niet meer erkent en weigert te buigen voor wat laatste stuiptrekkingen in de vorm van terreur? Protesten zijn wel degelijk effectief als ze maar groot genoeg zijn.
En kijk naar Nederland, tienduizenden mensen de straat op tegen de coronaregels, worden afgeschrikt door de politie (en dan benoem ik dat mild). Wat denk je wat er in Rusland gebeurt als die mensen de straat op gaan.
En ja, de reden waarom ze hier in NL de straat op gingen is dubieus, maar kijk wat een klein groepje politieagenten teweeg kan brengen. Vertaal dat eens naar Rusland.
Mijn buurvrouw is Russisch, die heeft al haar familie nog in Rusland. Wat denk je, dat die haar geloven?
En dus de andere kant van de medaille is dus dat je een hele bevolking kapot maakt met je sancties die geen idee hebben wat ze gebeurt. En met de bijbehorende propaganda durf ik wel te betwijfelen im hoeverre de sancties effect gaan hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 05-03-2022 23:49 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Logisch toch, om rellen/demonstraties neer te kunnen slaan? Vind het minder gek dan ze het doen voorkomen.HaterFrame schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:38:
[Embed]
dan kun je ook de NL bevolking gedeeld verantwoordelijk houden voor het uitkleden van de zorg, en alles maar overlaten aan de ''marktwerking''....toeslagenaffaire...enzJanpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:37:
[...]
Ik vind toch echt dat de gehele Russische bevolking wel degelijk een gedeelde verantwoordelijkheid draagt, wat kan Poetin doen als 80% van de Russen morgen zijn regime niet meer erkent en weigert te buigen voor wat laatste stuiptrekkingen in de vorm van terreur? Protesten zijn wel degelijk effectief als ze maar groot genoeg zijn.
maar Rutte is geen oorlog begonnen idd
Er zijn een aantal punten waarop de serie niet klopt. Vaak zijn dat doordachte keuzes. Iemand die het wil bekijken kan ik The Chernobyl Podcast aanraden. Bij elke aflevering uit de serie kun je een aflevering van de podcast beluisteren. Die geeft dan duiding, en geeft bovendien ook aan waar het minder waarheidsgetrouw is. Productiekwaliteit en niveau van de podcast is hoog. De serie zelf is overigens in het Engels, maar de acteerprestaties maken dat meer dan goed.Stukfruit schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:35:
[...]
Chernobyl is sowieso een goede serie inderdaadNiet helemaal waarheidsgetrouw omdat het op veel (wetenschappelijke) punten niet klopte, maar qua politiek lijkt het wel de juiste toon te zetten.
Dit zet de toon. En dit is slechts een van de vele voorbeelden. Die Pavlov cultuur zit er blijkbaar nog steeds flink in (?)Evacuation began one and a half days before the accident was publicly acknowledged by the Soviet Union. In the morning of 28 April, radiation levels set off alarms at the Forsmark Nuclear Power Plant in Sweden,[65][66] over 1,000 kilometres (620 mi) from the Chernobyl Plant. Workers at Forsmark reported the case to the Swedish Radiation Safety Authority, which determined that the radiation had originated elsewhere. That day, the Swedish government contacted the Soviet government to inquire about whether there had been a nuclear accident in the Soviet Union. The Soviets initially denied it, and it was only after the Swedish government suggested they were about to file an official alert with the International Atomic Energy Agency, that the Soviet government admitted that an accident had taken place at Chernobyl.[66][67]
Slachtoffer of accountable zijn m.i. geen tegenpolen van elkaar.Janpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:37:
[...]
Hierboven wordt al aangegeven dat een groot deel van de Russen als gevolg van o.a. propaganda of slechte toegang tot kennis niet beter weten. Daarmee zijn ze al slachtoffer van het regime. Van hen kan je niet veel verwachten. Een ander deel is zo ontzettend geïntimideerd, want zo'n regime is gewetenloos, en leeft in angst. Wat kan je van hen verwachten?
Als 80% al haalbaar zou zijn om in opstand te komen dan zou het Putin-regime inderdaad het onderspit delven. De realiteit is echter dat het door meerdere (hierboven een aantal genoemde) factoren niet zo eenvoudig is om 80% daar achter te krijgen. Dat is vooralsnog vooral whisful thinking. Zuur is dat het op dit moment wel de enige manier lijkt om Putin te stoppen, van binnenuit.
Het zou logisch zijn als ze ergens heen gingen wat veroverd was. Op dag 2 of 3 is ook een heel peleton in Kyiv gevangen genomen zonder dat daar enige russische aanwezigheid was.TheGhostInc schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Logisch toch, om rellen/demonstraties neer te kunnen slaan? Vind het minder gek dan ze het doen voorkomen.
Iets met de kont weet niet wat de kop doet.
I am the great Cornholio!
Kwam hier net nog een interessante en best goed onderbouwde visie tegen op de lange colonne / file, waarover ook wordt gezegd dat het een grote puinbende is. Kans is ook nog dat het zo gepland is, als je dit filmpje geloofd.
[ Voor 15% gewijzigd door Gizzy op 05-03-2022 23:50 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Tibet, Vietnam heeft nog steeds een aantal eilanden van ze tegoed en India maakt ook bezwaar tegen je beweringpro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:30:
[...]
China niet. China is hele periodes in de wereldgeschiedenis machtig geweest, en nooit is ze andere landen gaan veroveren.
Dat Russische leger van 900k gaat echt niets kunnen (en willen) doen als er een massa van 120 miljoen burgers tegenover ze staat.St@m schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Maar 80% weet niet beter, dat is het probleem. Al die Russen die niet in de grote steden wonen, simpele mensen die alleen televisie hebben.. wat verwacht je nu van hen?
En kijk naar Nederland, tienduizenden mensen de straat op tegen de coronaregels, worden afgeschrikt door de politie (en dan benoem ik dat mild). Wat denk je wat er in Rusland gebeurt als die mensen de straat op gaan.
En ja, de reden waarom ze hier in NL de straat op gingen is dubieus, maar kijk wat een klein groepje politieagenten teweeg kan brengen. Vertaal dat eens naar Rusland.
"Ich habe es nicht gewusst" is toch echt niet houdbaar en je hebt als burger gewoon een verantwoordelijkheid voor wat je regime uitspookt.
Op zich vrij logisch dat je na een bezetting van een land dat niet bezet wil worden (stel men zet Janoekovich terug op de post (nee, niet via de postHaterFrame schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:38:
[Embed]
Ik heb geen vertaling geplaatst of een link gedeeld. Heb je wel het juiste bericht gequote?Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:22:
[...]
Dan raad ik je aan om de HBO serie Chernobyl te kijken. Let wel: Chernobyl vond plaats in het einde van de Koude Oorlog, toen er al veranderingen hadden plaatsgevonden. En toch volledige denial, angstcultuur, verbloemen. Ongelofelijk hoe er met de waarheid aan de haal wordt gegaan, maar propaganda kan het nooit winnen van keiharde wetenschap.
Btw als je het origineel door Google Translate haalt komt er ongeveer hetzelfde uit maar mis je soms duiding. Heb jouw variant/vertaling snel doorgelezen en lijkt op hetzelfde neer te komen.
Zij zijn de bevrijders. Een peleton ME om die paar tegenstanders te weren en ondertussen zwaaien vanaf de tanks en bloemen in ontvangst nemen.HaterFrame schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:47:
[...]
Het zou logisch zijn als ze ergens heen gingen wat veroverd was. Op dag 2 of 3 is ook een heel peleton in Kyiv gevangen genomen zonder dat daar enige russische aanwezigheid was.
Iets met de kont weet niet wat de kop doet.
Tja.. stel je voor dat je sinds je geboren bent hebt gehoord dat het westen kut is. Je hebt een simpel leven, je bent niet rijk, maar je hebt je gezin en voldoende te eten, je leeft zoals je ouders leefden en weet niet beter. 'S avonds kijk je Russische tv. Plotsklaps zijn je centen minder waard, je kan geen eten kopen.. je bent boos. De Russische tv wijt dit aan het westen. Op wie word je boos? Het westen of je eigen regering.Janpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:50:
[...]
Dat Russische leger van 900k gaat echt niets kunnen (en willen) doen als er een massa van 120 miljoen burgers tegenover ze staat.
"Ich habe es nicht gewusst" is toch echt niet houdbaar en je hebt als burger gewoon een verantwoordelijkheid voor wat je regime uitspookt.
Ik vind het niet direct duidelijk dat de Russen dan maar massaal gaan protesteren tegen de eigen regering eigenlijk.
Ik heb de demografie van Rusland echt niet in kaart, maar op mij (westerse propaganda?
Ze leven zoals wij leefden in de jaren 50 ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 05-03-2022 23:59 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En als daar de enige oplossing ligt zou je verwachten dat daar ook de grootst mogelijke aandacht naar toe zou gaan, zorgen dat de gemiddelde burger in Rusland wél gaat merken dat er iets niet oké is. En ja sancties tegen de burgerbevolking lijken me hierin uitermate effectief.bazzemans schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:47:
[...]
Slachtoffer of accountable zijn m.i. geen tegenpolen van elkaar.
Hierboven wordt al aangegeven dat een groot deel van de Russen als gevolg van o.a. propaganda of slechte toegang tot kennis niet beter weten. Daarmee zijn ze al slachtoffer van het regime. Van hen kan je niet veel verwachten. Een ander deel is zo ontzettend geïntimideerd, want zo'n regime is gewetenloos, en leeft in angst. Wat kan je van hen verwachten?
Als 80% al haalbaar zou zijn om in opstand te komen dan zou het Putin-regime inderdaad het onderspit delven. De realiteit is echter dat het door meerdere (hierboven een aantal genoemde) factoren niet zo eenvoudig is om 80% daar achter te krijgen. Dat is vooralsnog vooral whisful thinking. Zuur is dat het op dit moment wel de enige manier lijkt om Putin te stoppen, van binnenuit.
Het draait uiteindelijk om macht, de hele geschiedenis van de mens. Dus als er ergens een machtsvacuüm ontstaat zal er iemand instappen.jbdeiman schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:32:
[...]
Wat ik maar zeggen wil: zolang er problemen bestaan, op allerlei vlak, zullen mensen opstaan om deze aan t pakken, in een aantal gevallen door naar een groep te wijzen die als oorzaak worden gezien (eerst aangewezen, daarna gezien), wat tot conflicten lijdt.
Toen de Sovjet-Unie ophield met bestaan kwam Bill Clinton op een gegeven moment met het idee om een nieuwe Europese alliantie op te richten, samen met Rusland. En een soort Marshall Plan voor het oosten.
Uit 1996:
Met Yeltsin zou dat niet onmogelijk geweest zijn.The NSC staff official stressed the need to embrace Russia in the construction of a new security system in Europe for the next century and said "the new NATO" should "do for Europe's East what the Marshall Plan and the Alliance did for Europe's West." He said the Alliance "should not just deter outside aggression ... but serve as a force for integration, democratization, and stability in Europe."
Maar onze toenmalige Europese leiders zagen geen brood in dit idee, de dreiging van de koude oorlog was voorbij en zakendoen stond voorop. De Russische bevolking was inmiddels straatarm door de abrupte overgang van communisme naar kapitalisme. Toen stond Poetin op en zei dat hij alles kon oplossen.
Ik denk niet dat een regime dat z'n burgers niet kan voeden lang strand kan houden, welke propaganda ze ook uit hun hoge hoed toveren.St@m schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:55:
[...]
Tja.. stel je voor dat je sinds je geboren bent hebt gehoord dat het westen kut is. Je hebt een simpel leven, je bent niet rijk, maar je hebt je gezin en voldoende te eten, je leeft zoals je ouders leefden en weet niet beter. 'S avonds kijk je Russische tv. Plotsklaps zijn je centen minder waard, je kan geen eten kopen.. je bent boos. De Russische tv wijt dit aan het westen. Op wie word je boos? Het westen of je eigen regering.
Ik vind het niet direct duidelijk dat de Russen dan maar massaal gaan protesteren tegen de eigen regering eigenlijk.
"ja maar het is niet mijn schuld" is toch niet echt een houdbaar argument voor een grote leider op lange termijn als het echt kut gaat in een land.
[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-03-2022 00:00 ]
Van die 900k zijn er 225k gevechtseenheden. En daarvan is al ongeveer de helft in Oekraïne.SinergyX schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Beter de vraag, heb jij de ballen om tegen een leger van ~900k eenheden in te gaan? Bevolking zal bar weinig gaan doen, zolang het complete leger orders gaat volgen. Enige wat bij Rusland intern fout kan gaan, is een coupe.
Vergeet niet dat een enorm groot deel 'buiten' de grote steden helemaal niets buiten hun land hebben, alles is of eigen productie, lokaal, of via-via. Denk niveau Noord Korea werkend volk, heeft nagenoeg niets van buiten de grenzen.
De rest is logistiek of kantoor personeel.
Dan zijn we dat in ieder geval eens, nu is de vraag wat de Russische bevolking daadwerkelijk gaat doen.. geloven ze Poetin? Gaan ze hun boosheid richten op het westen?Janpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:58:
[...]
Ik denk niet dat een regime dat z'n burgers niet kan voeden lang strand kan houden, welke propaganda ze ook uit hun hoge hoed toveren.
Hoe zie je boosheid richten op het westen voor je vanuit de burgerbevolking?St@m schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:00:
[...]
Dan zijn we dat in ieder geval eens, nu is de vraag wat de Russische bevolking daadwerkelijk gaat doen.. geloven ze Poetin? Gaan ze hun boosheid richten op het westen?
Uiteraard, Rusland kent veel autonome deelrepublieken en het kan ze vast weinig schelen wat er in Moskou gebeurt.SinergyX schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Ik vond deze in mijn Youtube aanbevelingen
Veel zal al bekend zijn. Het goede nieuws is dat de "strategische voorraad" van de Kalibr raketten leeg is. De munitie fabrieken zijn niet in staat om de orders te voldoen omdat het grootste deel van de benodigde spullen op de sanctielijst staat. Zelfs munitie voor geweren kunnen ze niet meer maken.
Veel zal al bekend zijn. Het goede nieuws is dat de "strategische voorraad" van de Kalibr raketten leeg is. De munitie fabrieken zijn niet in staat om de orders te voldoen omdat het grootste deel van de benodigde spullen op de sanctielijst staat. Zelfs munitie voor geweren kunnen ze niet meer maken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Meer aanmeldingen voor het leger bijvoorbeeld. Je weet niet beter he, het is het westen die je dit aandoet en je kan je aanmelden voor een oorlog tegen het westen (Oekraine), want daar is wel eten (graan).Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:01:
[...]
Hoe zie je boosheid richten op het westen voor je vanuit de burgerbevolking?
Ja, ook veel Oekraïners die in Polen werken keren terug. Het gaat om dusdanig grote aantallen dat Poolse fabrieken zonder werkkrachten komen te zitten.hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:40:
[...]
Bijvoorbeeld de Oekraïnse bevolking die zich massaal aanmeld om te vechten:
[Embed]Daarnaast las ik ergens dat 64k Oekraïners uit het buitenland terugkeren, 16k andere nationaliteiten, etc. vaak met militiaire ervaring.
Ze krijgen een authentieke USSR ervaring.St@m schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:00:
[...]
Dan zijn we dat in ieder geval eens, nu is de vraag wat de Russische bevolking daadwerkelijk gaat doen.. geloven ze Poetin? Gaan ze hun boosheid richten op het westen?
De vraag is, wat kunnen we krijgen in ruil voor het opheffen van de sancties. Oekraïne terug naar de grens van voor 2004? Waarom stoppen we daar? Misschien is het tijd om Rusland te denazificeren.
Ik stel voor dat Rusland onvoorwaardelijk meewerk aan vervolging van oorlogsmisdigers. En volledige (nucleaire) ontwapening.
Even over die 2 (niet 3%) dat zijn geen nazi's dat zijn mensen die gestemd hebben op een extreem rechtse partij; Svoboda. Deze heeft een "gecompliceerde" houding met "echte" fascisten. Lang verhaal kort het aantal "echte" nazi's is veel lager dan dat.Stukfruit schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:35:
[...]
Chernobyl is sowieso een goede serie inderdaadNiet helemaal waarheidsgetrouw omdat het op veel (wetenschappelijke) punten niet klopte, maar qua politiek lijkt het wel de juiste toon te zetten.
Het enige wat wij zien van het Oekraïnse leger is de infanteristen met Stingers en Javelins, (of soortgelijk spul). Oekraïners zijn niet gek ze houden hun gemotoriseerde onderdelen goed verborgen maar die hebben ze ook ze hebben ruim 500/600 tanks die vergelijkbaar zijn met de modernste (inzetbare) Russische tanks, +artilerie etc.etc. .oldgrumpy schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:00:
[...]
Je vergeet 1 ding en dat is dat we enkel maar de info te zien krijgen van "kleine" Oekrainse overwinningen.
Het grotere plaatje vertelt wel degelijk dat Rusland oprukt, zij het trager dan verwacht.
Er was te lezen dat ze een legergroep van de Russen hebben "vernietigd" in de buurt van Kharkiv,
Bovendien de kaarten die wij zijn kloppen niet de Russen rijden langs over de weg naar steden. Ze nemen wat knooppunten in etc. maar staan volledig open voor "motti" tactieken. En omdat ze in het zuiden steeds verder komen loopt het daar ook logistiek vast... Het kantenpunt komt...
het Russische leger heeft ook genoeg logistieke ondersteuning om 150km van hun basis af te opereren. En dat is exclusief aanvallen op de trucks en exclusief modder en opgeblazen bruggen.klaw schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:08:
[...]
Even over die 2 (niet 3%) dat zijn geen nazi's dat zijn mensen die gestemd hebben op een extreem rechtse partij; Svoboda. Deze heeft een "gecompliceerde" houding met "echte" fascisten. Lang verhaal kort het aantal "echte" nazi's is veel lager dan dat.
[...]
Het enige wat wij zien van het Oekraïnse leger is de infanteristen met Stingers en Javelins, (of soortgelijk spul). Oekraïners zijn niet gek ze houden hun gemotoriseerde onderdelen goed verborgen maar die hebben ze ook ze hebben ruim 500/600 tanks die vergelijkbaar zijn met de modernste (inzetbare) Russische tanks, +artilerie etc.etc. .
Er was te lezen dat ze een legergroep van de Russen hebben "vernietigd" in de buurt van Kharkiv,
Bovendien de kaarten die wij zijn kloppen niet de Russen rijden langs over de weg naar steden. Ze nemen wat knooppunten in etc. maar staan volledig open voor "motti" tactieken. En omdat ze in het zuiden steeds verder komen loopt het daar ook logistiek vast... Het kantenpunt komt...
Dat zou mooi zijn, maar ik schets alleen maar de andere mogelijkheid. Dat 'iedereen' hoopt op jouw scenario lijkt me evident.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:07:
[...]
Ze krijgen een authentieke USSR ervaring.
De vraag is, wat kunnen we krijgen in ruil voor het opheffen van de sancties. Oekraïne terug naar de grens van voor 2004? Waarom stoppen we daar? Misschien is het tijd om Rusland te denazificeren.
Ik stel voor dat Rusland onvoorwaardelijk meewerk aan vervolging van oorlogsmisdigers. En volledige (nucleaire) ontwapening.
Zou kunnen ging om https://pastebin.com/2agMRGmd deze vertaling (Engels) van het origineel (Russisch).Eli3l schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:53:
[...]
Ik heb geen vertaling geplaatst of een link gedeeld. Heb je wel het juiste bericht gequote?
Sancties tegen de mensen waarvan je verwacht dat ze voor het grotere goed in opstand komen? Ja, dat die ik ook wel werken ja /s.Janpietertje89 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:56:
[...]
En als daar de enige oplossing ligt zou je verwachten dat daar ook de grootst mogelijke aandacht naar toe zou gaan, zorgen dat de gemiddelde burger in Rusland wél gaat merken dat er iets niet oké is. En ja sancties tegen de burgerbevolking lijken me hierin uitermate effectief.
Ik weet niet of je in Rusland de leiding kunt vervangen... maar wat misschien wel kan is dat je de oppositie aan de macht brengt in Wit-Rusland? (ik durf te dromen) Misschien een oplossing voor het grens probleem in Georgië? Transnistrië? (en als je dan toch bezig bent meteen Armenië & Azerbaijan om de tafel zetten en een oplossing maken voor het conflict daar...RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:07:
[...]
Ze krijgen een authentieke USSR ervaring.
Never waste a crisis... kijken of je op diplomatieke wijze vrede in het gehele Europese continent kunt brengen... here's to hoping
de Russische bevolking is geïndoctrineerd en blijft de staatsmedia geloven.St@m schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:00:
[...]
Oekraïne zal van Rusland worden, welke keus hebben ze? Er is geen weg meer terug voor Putin en de tijd is rijp voor hem nu dat er nog geen NAVO lidmaatschap ligt, om die stap permanent te voorkomen.
Je kan je afvragen als de EU niet was gaan zinspelen op het toevoegen van Oekraïne, te beginnen met het associatieverdrag, of Rusland het dan met rust had gelaten. Zijn 'wij' niet de schuldige door Rusland geen andere keuze te laten dan het land te veroveren?
d:)b :henk d:)b
Is dat echt zo?RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:58:
[...]
Van die 900k zijn er 225k gevechtseenheden. En daarvan is al ongeveer de helft in Oekraïne.
De rest is logistiek of kantoor personeel.
Dan is de huidige situatie toch best wel link voor Rusland? Als er ook wat meer power zou komen van andere landen (dan Ukraine) liggen ze zo omver? (Afgezien van de nukes...)
Dit is wel van 2 Maart, meer dan 3 dagen geleden. Ja, vliegveld is van Russen, maar het is onbruikbaar. En hij heeft het niet over de floods, modder, of stukke voertuigen. We weten inmiddels waarom de boel stilstaat aldaar. En encirclen en dan artillery is niet alleen een strategie van Sovjetunie in WOII (TF?). Ook is het maar de vraag of ze vanuit Krim vol Noord-West vertrekken. Want bij Odessa voor de kust liggen nog grondstoffen, en afgezien van de grondstoffen: als ze de gehele kustlijn hebben, hebben ze een grotere controle over de Zwarte Zee, en Oekraïne dan niet meer. Zee van Asov is al helemaal van ze.Gizzy schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:49:
Kwam hier net nog een interessante en best goed onderbouwde visie tegen op de lange colonne / file, waarover ook wordt gezegd dat het een grote puinbende is. Kans is ook nog dat het zo gepland is, als je dit filmpje geloofd.
[YouTube: Ukraine War: What the West Doesn't Understand EP 3]
Je stelling is hier ondertussen al honderden keren besproken. Lees het topic door en start niet weer dezelfde discussie aub.JJ Le Funk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:16:
[...]
de Russische bevolking is geïndoctrineerd en blijft de staatsmedia geloven.
Oekraïne zal van Rusland worden, welke keus hebben ze? Er is geen weg meer terug voor Putin en de tijd is rijp voor hem nu dat er nog geen NAVO lidmaatschap ligt, om die stap permanent te voorkomen.
Je kan je afvragen als de EU niet was gaan zinspelen op het toevoegen van Oekraïne, te beginnen met het associatieverdrag, of Rusland het dan met rust had gelaten. Zijn 'wij' niet de schuldige door Rusland geen andere keuze te laten dan het land te veroveren?
Waarom denk je dat EU en NAVO makkelijk doen over vluchtelingen? We voelen ons verantwoordelijk. En ergens zijn we dat ook. Duur geintje zo'n oorlog. Lachende derde is China, die kost het niks. Behalve een maffe bondgenoot.JJ Le Funk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:16:
[...]
Nee, daar ga ik echt niet in mee. Oekraïne is een soevereine staat en Rusland heeft geen enkel 'recht' om het land binnen te vallen, al hadden we Oekraïne gesmeekt.. maar dat 'we' het Rusland alleen maar iets lastiger maken ben ik het wel mee eens, de afloop zal denk ik zijn dat Rusland Oekraïne (al dan niet gedeeltelijk) zal annexeren.JJ Le Funk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:16:
[...]
En dan blijft het een paar jaar rustig, en dan volgt land / regio x, dan blijft het een paar jaar rustig en dan volgt land / regio y. Als Navo had willen ingrijpen hadden ze dat 8 jaar geleden al kunnen doen. Gaat echt niet meer gebeuren. Die sancties worden naar verloop van tijd vast wel weer minder, gas en olie hebben we voorlopig toch echt nodig, want anders gaat de bevolking hier morren. Nu zijn het deze tranen, maar als de Nederlandse bevolking straks geen volle tank of een warm huis kan betalen dan zijn het andere tranen. Hoe oneerlijk ook.
Ik zie het somber in voor Oekraïne en ieder ander land waar Poetin recht op denkt te hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 06-03-2022 00:29 ]
Het is minder dan 150 Km; die wordt geschat op 60-75. Rusland heeft nooit goede logistiek gehad met vrachtwagens. In eigen land wel door treinen...RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:12:
[...]
het Russische leger heeft ook genoeg logistieke ondersteuning om 150km van hun basis af te opereren. En dat is exclusief aanvallen op de trucks en exclusief modder en opgeblazen bruggen.
YouTube: The Failed Logistics of Russia's Invasion of Ukraine
In het zuiden zijn waarschijnlijk Ammo dumps opgezet om het te verlengen. Maar het lijkt ook erop dat in het algemeen de goederen die voor deze oorlog bestemd waren aan het opraken...
(Misschien dat er ook treinen vanaf de Krim rijden?)
Van Putin moest Oekraïne een vazal staat zijn, het Oekraïense volk heeft daar geen zin in, dus conflict.JJ Le Funk schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:16:
[...]
En als je je gaat afvragen of je iets moet doen tussen twee of meerdere democratische landen omdat Poetin het misschien niet leuk gaat vinden kun je maar meteen Russisch gaan leren....
Ik meende 3% te horen in de video, maar ik heb het toch even verduidelijkt in m'n vorige reactieklaw schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:08:
[...]
Even over die 2 (niet 3%) dat zijn geen nazi's dat zijn mensen die gestemd hebben op een extreem rechtse partij; Svoboda. Deze heeft een "gecompliceerde" houding met "echte" fascisten. Lang verhaal kort het aantal "echte" nazi's is veel lager dan dat.
Toch vind ik dat wat hieronder geschreven wordt niet iets om heel vrolijk van te worden:
Wikipedia: Svoboda (political party)
Maar goed, mijn punt was eigenlijk vooral dat Putin ook hier bewijsbaar onzin kletst.
Dat zit wel Schnorr.
Al voor de invasie werd door verschillende mensen gezegd dat het onmogelijk is om Oekraïne te bezetten met slechts 150.000 militairen. Dat maakt de invasie ook zo surrealistisch, voor zover dat al niet is.The_Butler schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:03:
Was deze al voorbij gekomen? Een open brief van een FSB medewerker, door een vertaal machine gehaald.
Hierin staat beschreven dat deze persoon rapportjes maakte over 'hypotetische' voorvallen zoals een meteorietinslag. Blijkt dat zijn rapport en die van zijn collega's zijn gebruikt om te toetsen dat Rusland bestand is tegen sancties... oops...
Ik kan uiteraard niet verifieren of dit legit is maar het lijkt er wel op... schrijver zegt dat het idioterie is om Ukraine in te nemen als Rusland zijnde; ze gaan 500.000 man nodig hebben op de zooi te bezetten...
Betere Edit
In de documentaire uit 2015 over Poetin (zie eerdere berichten) wordt verteld dat oorlog voeren een manier kan zijn om machtiger te worden. Zie ook de tweede Tsjetsjeense oorlog, door de "goede" uitkomst (de "terroristen" waren verslagen) won hij de presidentsverkiezingen. Wat nou als de invasie van Oekraïne het laatste zetje zou zijn om de absolute macht te grijpen? Het conflict is een goede reden om de noodtoestand uit te roepen en het laatste beetje macht in handen te nemen.
Als je mede verantwoordelijk gehouden wordt voor de daden van je grote leider en daardoor een kut leven hebt ben je volgensmij sneller geneigd om opstand te komen dan als je een prima leventje hebt, of waar klopt m'n gedachtengang niet?bazzemans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:14:
[...]
Sancties tegen de mensen waarvan je verwacht dat ze voor het grotere goed in opstand komen? Ja, dat die ik ook wel werken ja /s.
Als China z'n handen van noord Korea af zou trekken zou het hele regime daar toch ook in no time instorten?
[ Voor 10% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-03-2022 00:36 ]
Nogmaals, dan ga je er van uit dat het gros van die mensen weet wat er aan de hand is. Volgens mij is wel duidelijk dat 'men' geen idee heeft (op dit moment).Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:34:
[...]
Als je mede verantwoordelijk gehouden wordt voor de daden van je grote leider en daardoor een kut leven hebt ben je volgensmij sneller geneigd om opstand te komen dan als je een prima leventje hebt, of waar klopt m'n gedachtengang niet?
Wellicht eens het Russisch luchtruim schenden en flyers strooien?
Die brief houdt echter geen rekening met een scenario waarin Poetin de absolute macht grijpt.Apache4u schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:08:
De volgende tweet met een link naar een “gelekte” FSB-brief via een whistleblower is wel interessant.
De bellingcat exec director die hem tweet denkt trouwens dat ie echt is,
Het is een heel verhaal in het Russisch. Een paar punten:
- bij het voorbereiden en schrijven van rapporten over een inval in Oekraine door de fsb dachten ze daar zelf dat het om een heel hypothetisch scenario ging. Zoiets als, “zijn we voorbereid mocht er een meteoriet inslaan?” Mede daarom hebben ze zich er maar makkelijk vanaf gemaakt. Zodat, zoals ze dachten, als er over een jaar of wat eens gevraagd werd naar een rapport over een inval van Oekraine, niemand beschuldigd kon worden van t feit dat ie zn werk niet had gedaan.
- veel mensen gaan honger krijgen want veel graanoogsten zullen verloren gaan.
- Putin heeft geen rode knop. Maw hij kan niet solo beslissen over een nucleaire lancering.
Mocht je zin hebben in google translate, enjoy:
[Embed]
Als je precies wilt zijn, 2.15 %Stukfruit schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:24:
[...]
Ik meende 3% te horen in de video, maar ik heb het toch even verduidelijkt in m'n vorige reactie
Toch vind ik dat wat hieronder geschreven wordt niet iets om heel vrolijk van te worden:
Wikipedia: Svoboda (political party)
Maar goed, mijn punt was eigenlijk vooral dat Putin ook hier bewijsbaar onzin kletst.
Wikipedia: 2019 Ukrainian parliamentary election
En van je eigen wiki pagina ja ze zijn nationalistisch maar ze hebben juist weer Neo fascistische elementen geweerd...
Daarnaast is de partij nog wel wat heen en weer geschoven op het spectrum het was een tijdje "redelijk" daarna weer wat extremer geworden waardoor de partij ook weer iets groter werd... Maar vervolgens weer extremere mensen aantrok de partij nog extremer waren. Waardoor de partij "te extreem" werd en toen gingen juist weer mensen weg.... er zijn verschillende facties binnen de partij die het niet altijd eens zijn... en er zijn mensen die lid zijn maar wel "voor zichzelf" meedoen aan verkiezingen (dus onafhankelijk)... Maar dit gaat verder buiten scope van dit topic
(bron; een Oekraïner die ik ooit sprak) (meer weet ik ook niet
Dat hadden de geallieerden tijdens WOII gedaan, om de Duitse bevolking in te lichten hoe de oorlog er in werkelijkheid aan toe ging (want de bevolking hoorde alleen propaganda).St@m schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:37:
[...]
Wellicht eens het Russisch luchtruim schenden en flyers strooien?
Overigens was deze taktiek niet heel erg doeltreffend.
Ze hebben nog wel 2 miljoen reservisten. Het land binnenvallen is andere koek. Maar ik zie UA de Russen wel weer naar hun eigen land jagen.rube schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:17:
[...]
Is dat echt zo?
Dan is de huidige situatie toch best wel link voor Rusland? Als er ook wat meer power zou komen van andere landen (dan Ukraine) liggen ze zo omver? (Afgezien van de nukes...)
De vraag is tegen welke prijs.
Het is vooral heel naïef om te denken dat het zo eenvoudig is. Dat is het niet. Als je je met sancties specifiek gaat richten op de Russische bevolking dan is de kans groter dat ze zich tegen die onbekenden van buitenaf (lees: NATO/EU/het westen) keren dan hun eigen grote leider, waarvan ze al jaren horen over die evil boze buitenwacht en door geïntimideerd zijn.Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:34:
[...]
Als je mede verantwoordelijk gehouden wordt voor de daden van je grote leider en daardoor een kut leven hebt ben je volgensmij sneller geneigd om opstand te komen dan als je een prima leventje hebt, of waar klopt m'n gedachtengang niet?
Als China z'n handen van noord Korea af zou trekken zou het hele regime daar toch ook in no time instorten?
In theorie klinkt je verhaal heel leuk, in de praktijk hele andere koek.
Dat het regime van binnenuit wordt opgeblazen is misschien wel onze enige hoop om van Putin en zijn vrienden af te komen. Dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, zie ik somber in. Druk zetten op de Russische bevolking met bijvoorbeeld sancties, zie ik eerder averechts werken.
Artsen Zonder Grenzen trekt aan de noodbel in Marioepol:
De humanitaire situatie in het Oekraïense Marioepol is catastrofaal. Dat zegt Artsen Zonder Grenzen. Volgens de ngo is het "absoluut noodzakelijk" om de bevolking van de stad in het zuidoosten van het land snel te evacueren.
Volgens Laurent Ligozat, de noodcoördinator voor Artsen Zonder Grenzen in Oekraïne, wordt de situatie in Marioepol dag na dag erger. De stad wordt al dagen belegerd door het Russische leger, waardoor drinkbaar water nagenoeg niet meer te verkrijgen is. Er is ook geen elektriciteit of verwarming en voedsel wordt schaars omdat de winkels leeg zijn, zegt Ligozat vanuit Lviv, een stad in het westen van Oekraïne.
Voor zo’n supermacht. Kijk eens wat een klein landje als Nederland allemaal aan het veroveren is geweest.Joep schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:49:
[...]
Tibet, Vietnam heeft nog steeds een aantal eilanden van ze tegoed en India maakt ook bezwaar tegen je bewering
een treffende spreuk
Daar komt bij dat ondanks dat @rube zijn toevoeging over nukes welliswaar tussen haakjes plaatst, zit daar wel degelijk de crux. Dat geeft een ontzettende machtsbases, waardoor de getallen over de omvang van de legers ineens in een heel ander perspectief komt te staan.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:45:
[...]
Ze hebben nog wel 2 miljoen reservisten. Het land binnenvallen is andere koek. Maar ik zie UA de Russen wel weer naar hun eigen land jagen.
Echt? Zojuist weer een aantal van die kaartkanalen zitten kijken op YouTube en ik denkbeelden dat Ukraine tegen het breekpunt aan zit.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:45:
[...]
Ze hebben nog wel 2 miljoen reservisten. Het land binnenvallen is andere koek. Maar ik zie UA de Russen wel weer naar hun eigen land jagen.
een treffende spreuk
That ship has sailed.bazzemans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:46:
[...]
Het is vooral heel naïef om te denken dat het zo eenvoudig is. Dat is het niet. Als je je met sancties specifiek gaat richten op de Russische bevolking dan is de kans groter dat ze zich tegen die onbekenden van buitenaf (lees: NATO/EU/het westen) keren dan hun eigen grote leider, waarvan ze al jaren horen over die evil boze buitenwacht en door geïntimideerd zijn.
Dat het regime van binnenuit wordt opgeblazen is misschien wel onze enige hoop om van Putin en zijn vrienden af te komen. Dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, zie ik somber in. Druk zetten op de Russische bevolking met bijvoorbeeld sancties, zie ik eerder averechts werken.
De huidige sancties gaan niet eens ver voor het gewone volk.
Wat je nu krijgt is dat heel veel bedrijven druk voelen om Rusland te boycotten. Niet van de overheid, maar van het volk. En de Russische markt is het niet waard om slechte publiciteit te trotseren.
Geen merk dat in het westen geld verdient wil straks nog aan Rusland gelinkt worden. En daar kan alleen Rusland wat aan doen.
Zie je UA het Russische leger ook uit de Krim en Donbass verjagen? Ik zie het niet gebeuren. Als dat ook maar enigszins in verschiet zou zitten dan schakelt Rusland nog verder op en veranderd het van tactiek. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het beste waar UA vooralsnog op mag hopen is een verdere opmars in bepaalde regio's tegen te houden.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:45:
[...]
Het zou kunnen dat de Russen ook boos worden tegen het westen. Maar een leider van een natie zal toch echt met een beter argument dan "ja maar het is niet mijn schuld" moeten komen op het moment dat de levensstandaard echt dramatisch achteruit gaat, anders wordt hij toch echt vervangen voor iemand die wel een oplossing heeft.bazzemans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:46:
[...]
Het is vooral heel naïef om te denken dat het zo eenvoudig is. Dat is het niet. Als je je met sancties specifiek gaat richten op de Russische bevolking dan is de kans groter dat ze zich tegen die onbekenden van buitenaf (lees: NATO/EU/het westen) keren dan hun eigen grote leider, waarvan ze al jaren horen over die evil boze buitenwacht en door geïntimideerd zijn.
Ik denk dus dat sancties tegen de burgerbevolking, sluiten van alle westerse winkels, ontnemen van alle westerse luxe goederen en diensten etc toch echt wel helpen. De oorlog moet echt pijn doen bij de bevolking.
Deze reactie begrijp ik niet? Kan het niet plaatsen in de context van de discussie of het Russische volk in opstand zou moeten komen of dat dit realistisch is en of sancties gericht op de bevolking daar een positieve dan wel een negatieve invloed op hebben.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:50:
[...]
That ship has sailed.
De huidige sancties gaan niet eens ver voor het gewone volk.
Wat je nu krijgt is dat heel veel bedrijven druk voelen om Rusland te boycotten. Niet van de overheid, maar van het volk. En de Russische markt is het niet waard om slechte publiciteit te trotseren.
Geen merk dat in het westen geld verdient wil straks nog aan Rusland gelinkt worden. En daar kan alleen Rusland wat aan doen.
Dat de huidige sancties Rusland isoleren en daarmee het Russische volk raken, wordt (door mij in ieder geval) nergens bestreden.
Ze gaan het echt wel merken dat er wat aan de hand is. Renault bijvoorbeeld, heeft fabrieken en 35.000 man in dienst. Die worden allemaal ontslagen. Er was nog een andere die goed was voor 15.000 medewerkers. Binnen een week of 3 wordt er niet meer gevlogen door maatschappijen. Onderdelen en services zijn er niet meer. De twee grootste scheepsvervoerders (mearsk en nog eentje) doen de havens niet meer aan. Er is dus geen import en export meer via zee.St@m schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:37:
[...]
Nogmaals, dan ga je er van uit dat het gros van die mensen weet wat er aan de hand is. Volgens mij is wel duidelijk dat 'men' geen idee heeft (op dit moment).
Het zal een paar weken duren maar de klap wordt hard. Aan alles gaat gebrek komen, heel veel winkels sluiten, er zal hyperinflatie komen en op een gegeven moment zullen ze zich afvragen waarom hun grote leider hun dit aan doet.
Ondertussen komen de jongens niet meer thuis van de vredesmissie.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Met gemak.sampoo schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:51:
[...]
Zie je UA het Russische leger ook uit de Krim en Donbass verjagen? Ik zie het niet gebeuren. Als dat ook maar enigszins in verschiet zou zitten dan schakelt Rusland nog verder op en veranderd het van tactiek. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het beste waar UA vooralsnog op mag hopen is een verdere opmars in bepaalde regio's tegen te houden.
Ze hebben zich daar 8 jaar rustig gehouden omdat ze bang waren voor een vergeldingsactie van Rusland.
Met de genocide die de Russen op het moment uitvoeren in de belegerde steden in hun geheugen houdt niets ze tegen.
Ik zeg dat de sancties los staan van de isolatie. Het wordt straks onmogelijk om de isolatie van Rusland op te heffen terwijl putin aan de macht is of Oekraïne is bezet.bazzemans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:55:
[...]
Deze reactie begrijp ik niet? Kan het niet plaatsen in de context van de discussie of het Russische volk in opstand zou moeten komen of dat dit realistisch is en of sancties gericht op de bevolking daar een positieve dan wel een negatieve invloed op hebben.
Dat de huidige sancties Rusland isoleren en daarmee het Russische volk raken, wordt (door mij in ieder geval) nergens bestreden.
Ze zijn nog minder populair dan bin Laden en isis bij elkaar.
Je vergist je denk ik flink in de kracht van propaganda en intimidatie. Was het maar zo simpel en ik kan alleen maar hopen dat het zo zal gaan. Ik betwijfel het echter.Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:54:
[...]
Het zou kunnen dat de Russen ook boos worden tegen het westen. Maar een leider van een natie zal toch echt met een beter argument dan "ja maar het is niet mijn schuld" moeten komen op het moment dat de levensstandaard echt dramatisch achteruit gaat, anders wordt hij toch echt vervangen voor iemand die wel een oplossing heeft.
Ik denk dus dat sancties tegen de burgerbevolking, sluiten van alle westerse winkels, ontnemen van alle westerse luxe goederen en diensten etc toch echt wel helpen. De oorlog moet echt pijn doen bij de bevolking.
In China leven vele mensen ook onder de meest abominabele omstandigheden. De kortstondige opstanden die er geweest zijn, keihard de kop ingedrukt en as we speak is er sprake van genocide. Niemand om echt met de vinger naar te wijzen edoch zie ik maar weinig van de bevolking in opstand komen.
Punt is dat dit soort regimes het onder de duim houden van het volk tot kunst hebben verheven. Ondanks dat de sancties het land isoleert en de bevolking hard raakt is nog niet per definitie een opmaat naar een burgeropstand. Ik zie het niet gebeuren.
Maar goed. Agree to disagree.
Eerste gevolgen van sancties
https://9gag.com/gag/aZrnnXW
Werkers gaan in staking omdat ze te weinig betaald krijgen...
(vooral Turkse werkers, door de val van de Roebel is hun werk minder waard geworden)
Maar de eerste domino steentjes gaan...
https://9gag.com/gag/aZrnnXW
Werkers gaan in staking omdat ze te weinig betaald krijgen...
(vooral Turkse werkers, door de val van de Roebel is hun werk minder waard geworden)
Maar de eerste domino steentjes gaan...
Als Rusland aan het winnen was, danwas die kaart nu volledig rood.pro_6or schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:50:
[...]
Echt? Zojuist weer een aantal van die kaartkanalen zitten kijken op YouTube en ik denkbeelden dat Ukraine tegen het breekpunt aan zit.
Misschien zitten er door het Kremlin gesponsorde kanalen in je algoritme. Rusland is echt zwaar aan het verliezen. De enige gevechten die ze winnen zijn tegen ongewapende burgers.
Rusland verandert de rest van Oekraïne nog liever in een radioactief moeras voordat ze de Krim of de Donbass zullen opgeven en de bevolking daar in de steek zullen laten. Ik denk dat de Russen tot de Dnjepr-rivier hoe dan ook stand kunnen houden, hoeveel manschappen Oekraïne er ook tegenaan gooit. Vergeet ook niet dat Poetin nog wel meer soldaten en materieel kan inzetten, maar als dat nodig zou zijn dan kan hij niet volhouden dat alles volgens plan verloopt of dat het slechts een speciale operatie is. Dat zou dan nog wel gevolgen kunnen krijgen voor zijn positie, maar zelfs als hij vervangen zou kunnen worden dan betekent dat nog niet dat de oorlog niet voortgezet wordt. Er is geen enkele Russische president die het kan maken om de Krim en de Donbass-republieken maar aan Oekraïne over te laten.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:57:
[...]
Met gemak.
Ze hebben zich daar 8 jaar rustig gehouden omdat ze bang waren voor een vergeldingsactie van Rusland.
Met de genocide die de Russen op het moment uitvoeren in de belegerde steden in hun geheugen houdt niets ze tegen.
Zou kunnen, maar dan zouden alle “kaartenmakers” op YouTube Kremlin trollen zijn.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:05:
[...]
Als Rusland aan het winnen was, danwas die kaart nu volledig rood.
Misschien zitten er door het Kremlin gesponsorde kanalen in je algoritme. Rusland is echt zwaar aan het verliezen. De enige gevechten die ze winnen zijn tegen ongewapende burgers.
Ik hoop het, maar dan moet die opmars de aankomende 3-4 dagen echt gestopt worden.
een treffende spreuk
Oekraïne is te groot en goed voorbereid om maar even in een week tijd te overrompelen.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:05:
[...]
In het zuiden gaat het best aardig voor ze. In het Oosten is het 50/50 (ze winnen langzaam terrein en omcirkelen langzaam steden), en Noorden is hopeloos.RocketKoen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:05:
[...]
Volgensmij is de levensstandaard van Chinezen onder het huidige bewind gemiddeld genomen flink gestegen. Dat is ook het verschil, naar een veel slechtere levensstandaard in een tijdsbestek van een aantal weken zoals mogelijk is met huidige en verdere sancties is natuurlijk een compleet andere situatie.bazzemans schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:02:
[...]
Je vergist je denk ik flink in de kracht van propaganda en intimidatie. Was het maar zo simpel en ik kan alleen maar hopen dat het zo zal gaan. Ik betwijfel het echter.
In China leven vele mensen ook onder de meest abominabele omstandigheden. De kortstondige opstanden die er geweest zijn, keihard de kop ingedrukt en as we speak is er sprake van genocide. Niemand om echt met de vinger naar te wijzen edoch zie ik maar weinig van de bevolking in opstand komen.
Punt is dat dit soort regimes het onder de duim houden van het volk tot kunst hebben verheven. Ondanks dat de sancties het land isoleert en de bevolking hard raakt is nog niet per definitie een opmaat naar een burgeropstand. Ik zie het niet gebeuren.
Maar goed. Agree to disagree.
De kaart is enorm vertekend, deze zou meer zo moeten zijn;pro_6or schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:10:
[...]
Zou kunnen, maar dan zouden alle “kaartenmakers” op YouTube Kremlin trollen zijn.
Ik hoop het, maar dan moet die opmars de aankomende 3-4 dagen echt gestopt worden.
YouTube: Ukraine can win - US Secretary of State A.Blinken. Day 9.
een aantal wegen zijn onder controle maar de gebieden eromheen niet...
Daar zijn militaire politie eenheden voor nodig om die onder controle te krijgen... maar ik heb zo'n vermoeden dat Poetin die thuis nodig gaat hebben...
[ Voor 12% gewijzigd door klaw op 06-03-2022 01:14 ]
Verdedigen is veel gemakkelijker dan aanvallen. Burgerbevolking en moraal mee hebben helpt.sampoo schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:51:
[...]
Zie je UA het Russische leger ook uit de Krim en Donbass verjagen? Ik zie het niet gebeuren. Als dat ook maar enigszins in verschiet zou zitten dan schakelt Rusland nog verder op en veranderd het van tactiek. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het beste waar UA vooralsnog op mag hopen is een verdere opmars in bepaalde regio's tegen te houden.
IKEA.asing schreef op zondag 6 maart 2022 @ 00:56:
[...]
[...] Er was nog een andere die goed was voor 15.000 medewerkers. [...]
Mwah. Shenzen, natuurlijk. Steden ook. Hong Kong niet, en de arme boeren nauwelijks.Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:13:
[...]
Volgensmij is de levensstandaard van Chinezen onder het huidige bewind gemiddeld genomen flink gestegen. Dat is ook het verschil, naar een veel slechtere levensstandaard in een tijdsbestek van een aantal weken zoals mogelijk is met huidige en verdere sancties is natuurlijk een compleet andere situatie.
Dat ligt ook een stuk genuanceerder. Voor een deel van de bevolking is dit waar. Door de bank genomen is de kloof tussen arm en rijk vooral groter geworden. Maar ja, dat kan je ook zeggen van Nederland of de VS. Het heeft ook niet zoveel zin om dit te verleggen naar China.Janpietertje89 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:13:
[...]
Volgensmij is de levensstandaard van Chinezen onder het huidige bewind gemiddeld genomen flink gestegen. Dat is ook het verschil, naar een veel slechtere levensstandaard in een tijdsbestek van een aantal weken zoals mogelijk is met huidige en verdere sancties is natuurlijk een compleet andere situatie.
Ik zei al agree to disagree. Jij gelooft erin dat de Russen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen en dat de isolatie en sancties gericht op de Russische burger ervoor kunnen zorgen dat zij in opstand komen en dit regime kunnen afzetten. Ik hoop het met je mee, maar heb daar een hard hoofd in.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid