Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.931 views

Onderwerpen

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
Gizzy schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Nee A10s zijn recentelijk nog verlengd en groot deel van de vloot wordt nog gemodernizeerd.

Voor de rest A10s ga je niet zo snel inzetten, in dit soort luchtruim. Nog te veel lucht verdedigingswapens, steun zal in het westen snel dalen als we ook westerse soldaten zien sterven ben ik bang.

Als NAVO vliegtuigen wil gaan inzetten, zullen ze iets aan de S400's en S300's in Belarus moeten doen, anders worden die vliegtuigen gewoon uit de lucht geplukt. Zouden dan eerst SEAD en raket aanvallen moeten doen op de luchtdoelverdedigingswapens van de Russen in Ukraine en daarbuiten met het bereik in de Ukraine.
Ah thans. Had dit gemist 👍

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
Oorlog met Rusland. Amerika gaat erin, die ruiken bloed nu ze zien hoe Rusland worstelt met hun invasie in Oekraïne.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

MrDirect schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Oorlog met Rusland. Amerika gaat erin, die ruiken bloed nu ze zien hoe Rusland worstelt met hun invasie in Oekraïne.
Gaat niet gebeuren. Rusland heeft nog steeds nukes

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

gws24

Thinking is hard!

Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Al zat Amerikaanse troepen in Europa om snel te schakelen
Volgens wikipedia is dat toch een stuk minder:
In 2013, further reductions of U.S. forces in Europe were announced, that would reduce U.S. Army Europe to 30,000 soldiers in two brigade combat teams.
[...]
In April 2013, the last of U.S. Army's main battle tanks left Europe due to the departure of the U.S. Army's last two Germany-based heavy brigades
bron: Wikipedia: United States Army Europe and Africa

En volgens Wikipedia: United States military deployments zijn er nu zo'n 63k in europa met ongeveer 35k in Duitsland.

Edit: er zijn trouwens wel opslagplekken waardoor de us alleen troepen hoeft over te vliegen maar geen idee hoeveel maetrieel er nog is.
The Army’s prepositioned stock for Europe, called APS-2, include vehicles and weapons in Belgium, Netherlands, Germany, and Poland that U.S. troops can use without waiting weeks for their home-based equipment to arrive on ships.

The previous day, Gen. Edward Daly, who leads U.S. Army Materiel Command, was asked about the prepositioned stocks that it manages around the globe.

Daly said the stock includes “combat systems,” like tanks, trucks and weapons.

“They're ready to be issued and they're ready to respond to crisis and conflict,” he said during a Defense Writers Group call with reporters Tuesday.
bron: https://www.defenseone.co...-deploying-forces/361530/

[ Voor 33% gewijzigd door gws24 op 05-03-2022 20:32 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 07:24
Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:22:
[...]

Zou modernere technologie in de westerse vliegtuigen niet de targeting systemen kunnen storen?

Sowieso meen ik dat ze ook de techniek hebben om raket op dat signaal te laten locken. Dus dan is het snel gedaan met het afweergeschut.
En dan kun je de A-10 kunnen inzetten. Heck, als het stil staat laat je een gunship er over cirkelen met z’n howitzer
Ik zou zeggen kijk op YT wat filmpjes van Millennium 7 *, die heeft goede uitleg, ook hoe stealth werkt en radars etc. (s400 vid 1, s400 vid 2)

Electronische oorlogsvoering is er niet een van zwart wit. Afhankelijk van de bandbreedte en de hoek van je vliegtuig ten opzichte van de radar etc, kan je worden opgepikt.

Heb je een bron voor die stelling van de Isrealischers, ben wel benieuwd. En ik ging even uit van A10's om die het land in te sturen. Een squad F35s op die file afsturen zou kunnen, maar als je ze echt zou willen aanvullen waarom? Waarom niet een lading kruisrakketten of hoogvliegende drones met wapens. We hoeven als NAVO de Ukraine niet te betreden om aanvullen te kunnen doen geloof ik. We hebben standoff wapens die kunnen helpen, van buiten de landsgrenzen.

A10 gebruik je voor CAS met name. Als je grondtroepen hebt met een forward air controller die de A10 kan aangeven waar de vijand zit en het viiegtuig daar heen verwijst.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 05-03-2022 20:40 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Op basis van een reisadvies? Hou op zeg.

Er is in de VS helemaal geen animo voor. Valt niks te winnen. En iets met nukes.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Nope, Al zou je het willen dan wil je het niet. Denk Iraq en dan erger.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:39

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:16:
[...]

A10 vliegt nog. En die heeft een 30mm GAU-8 kanon met 1350 kogels @ 3900 rpm
De F35 heeft een 25mm GAU-12 kanon met 186 kogels @ 3300 rpm
Ja die A-10 is ook een specifiek gronddoelaanvalsvliegtuig, en heel wendbaar, zij het minder snel. Ze was ook goed bepantserd. Een vliegende tank. Ze kan veel inkomend vuur incasseren. Ik blijf dit een formidabel ding vinden.

Die A-35 is meer general pupose. Haar kanon is verwacht ik meer voor air to air bedoeld, afgaande op het aantal patronen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Honesty

kattenneus!

asing schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:21:
[...]

Ik heb het toevallig gevonden. https://www.vrt.be/vrtnws...ire-dreiging-poetin-is-e/

Nee, hij kan niet zelf drukken. Er zijn 2 koffertjes, de andere is van de MinDef. Beiden moeten hun codes intikken en dan kunnen ze schieten. Nu is de MinDef gewoon ondergeschikt aan de president dus of dat een issue gaat worden weet ik niet.

Ook zegt de doctrine dat ze alleen mogen worden ingezet bij een directe bedreiging van Rusland zelf. Daar is geen sprake van maar of ze zich aan de doctrine houden is ook een vraagteken.
Klopt dit hoorde ik ook bij jinek, ik snap niet dat Biden bij zijn state of the union niet gewoon een generaal had staan met een koffertje(kan ook gewoon een fake koffertje zijn natuurlijk) om in ieder geval duidelijk te maken dat USA ook in opperste staat van alertheid is en als Putin samen met die andere 2 stoogies op de knop drukt dat amerika meteen antwoord.
Het is triest dat je moet laten zien dat je iemands bluf doorziet maar er is altijd kans dat je dan toch je hand overspeeld.

Festina lente

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
[...]

Ik heb het toevallig gevonden. https://www.vrt.be/vrtnws...ire-dreiging-poetin-is-e/

Nee, hij kan niet zelf drukken. Er zijn 2 koffertjes, de andere is van de MinDef. Beiden moeten hun codes intikken en dan kunnen ze schieten. Nu is de MinDef gewoon ondergeschikt aan de president dus of dat een issue gaat worden weet ik niet.

Ook zegt de doctrine dat ze alleen mogen worden ingezet bij een directe bedreiging van Rusland zelf. Daar is geen sprake van maar of ze zich aan de doctrine houden is ook een vraagteken.
Als ze hem gooien dan hoop ik direct op mijn huis. Dan is het in een keer voorbij.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

pro_6or

amateur_60r

k995 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:54:
[...]

De meeste systemen worden ook door het oekrainse leger gebruikt, afhankelijk van wat het is kan je dat in principe direct inzetten .
Die pantsir zou goed van pas komen, maar ik denk dat dat echt een brug te ver is.

een treffende spreuk

• Gizzy
Delerium schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Nope, Al zou je het willen dan wil je het niet. Denk Iraq en dan erger.
Denk dat er geen enkel land de wenst heeft om Rusland binnen haar landsgrenzen aan te vallen. Net zoals de Ukrainers heel Nationalistisch reageren nu, zullen de Russen dat ook doen en dan heb je de poppen aan het dansen, spoel de tijd even 80 jaar terug.

Actieve niet klandestiene deelname aan dit conflict door NAVO leden, zie ik niet gebeuren. Proxy oorlog om Rusland zoveel mogelijk te laten bloeden op de velden van de Ukraine, des te meer, als vredes onderhandelingen niet werken.

De vraag is echter hoe lang houden de Ukrainers dit vol en hoe lang blijven de Russen doorgaan.

Enige scenario waar ik nog aan heb gedacht, is dat als Rusland compleet uit de bocht vliegt met agressie op non-combattants, dat er dan misschien een VN missie wordt gestart en regionele VN landen als blauwhelmen naar binnen worden gefietst. De vraag is echter of dat ooit door de VN komt, als die geluiden opgaan.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rofdof schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:32:
[...]

Als ze hem gooien dan hoop ik direct op mijn huis. Dan is het in een keer voorbij.
Stel dat... Hij gaat toch niet all out lijkt mij. Dus stel hij begint met 1 nuke (afschrikwekkend), dan gok ik dat hij hem ergens in het westen van Ukraine gooit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Honesty schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Klopt dit hoorde ik ook bij jinek, ik snap niet dat Biden bij zijn state of the union niet gewoon een generaal had staan met een koffertje(kan ook gewoon een fake koffertje zijn natuurlijk) om in ieder geval duidelijk te maken dat USA ook in opperste staat van alertheid is en als Putin samen met die andere 2 stoogies op de knop drukt dat amerika meteen antwoord.
De nuclear football volgt de President elke stap buiten het Witte Huis. Dat is nooit anders geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door downtime op 05-03-2022 20:35 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
Rofdof schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:32:
[...]

Ik rij dan ook naar Pernis ofzo. Zie ik hem aankomen ook. Ik wil de aftermath niet meemaken.

Er was toch ergens een kaart gevonden met de targets in Nederland?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
JoeZuCK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:34:
[...]

Stel dat... Hij gaat toch niet all out lijkt mij. Dus stel hij begint met 1 nuke (afschrikwekkend), dan gok ik dat hij hem ergens in het westen van Ukraine gooit.
Het westen wil hij juist overnemen. Daar zit alle rijkdom in de grond.
Ik denk eerder een bom op kyiv.

TheS4ndm4n#1919

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16
Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Vlugge google search

[...]

Al zat Amerikaanse troepen in Europa om snel te schakelen
Hier bijv lees ik heel andere getallen: Wikipedia: United States military deployments

En grote kans dat een groot deel daarvan helemaal geen gevechtstroepen zijn. Denk bijv. aan de grote vliegbases die voor de Amerikanen een logistieke hub zijn.

Maar goed, mijn punt is meer: laten we onszelf niet overschatten en de Russen niet onderschatten. Er is een informatie oorlog aan de gang, en 1 zijde heeft er alle belang bij om de andere als incapabel af te schilderen.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Honesty

kattenneus!

downtime schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:34:
[...]

De "nuclear football" volgt de President elke stap buiten het Witte Huis. Dat is nooit anders geweest.
Dat snap ik wel maar iets zichtbaarder om de dreiging te weerleggen had volgens mij ook wel gemogen, snap wel dat dat koffertje geen 10 meter van biden vandaan is.

Festina lente

• Arrne
teacup schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Ja die A-10 is ook een specifiek gronddoelaanvalsvliegtuig, en heel wendbaar, zij het minder snel. Ze was ook goed bepantserd. Een vliegende tank. Ze kan veel inkomend vuur incasseren. Ik blijf dit een formidabel ding vinden.

Die A-35 is meer general pupose. Haar kanon is verwacht ik meer voor air to air bedoeld, afgaande op het aantal patronen.
Volgens mij moet je een F-35 helemaal niet zo inzetten dat je een kanon kunt gebruiken. Lijkt me meer laatste redmiddel.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Met Chernobyl en Belarus om de hoek?

Dat geeft een bende vlakbij huis. En ben benieuwd welke propaganda ze naar Belarus kunnen verkondigen.

• RocketKoen
https://www.reuters.com/w...plies-ukraine-2022-03-05/
March 5 (Reuters) - Russia's foreign ministry called on European Union and NATO countries on Saturday to "stop pumping weapons" to Ukraine, the Russian RIA news agency said.

It said Moscow was particularly worried that portable anti-aerial Stinger missiles could end up in the hands of terrorists, posing a threat to airlines.
Ja... Stel je voor. Terroristen die vliegtuigen neerschieten. Dat zou nooit gebeuren met Russische wapens in Oekraine.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
wauskoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Dat geeft een bende vlakbij huis. En ben benieuwd welke propaganda ze naar Belarus kunnen verkondigen.
Een nuke geeft veel minder rommel dan een meltdown. Je kan de yield zo afstellen dat er buiten de stad weinig van te merken is.

TheS4ndm4n#1919

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Arrne schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Ik hoop het niet eigenlijk. Dat zou wel eens een excuus kunnen worden om all-in te gaan en bijv. steden plat te bombarderen. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat Poetin dat laat doen namelijk..
Ze zijn al all-in. Enige wat de Russen nog achter de hand hebben zijn nucleaire wapens.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LankHoar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Lastig hoor. Het gelinkte verslag van het gesprek uit begin jaren '90 is van een betrouwbare bron. Daar staat toch echt letterlijk dat NAVO niet oostwaards zal uitbreiden. Ik snap dat die 7 myths pagina ook een betrouwbare bron moet zijn, en van voor de escalatie was. Dingen die ik me afvraag:
- Gorbachev word ook een dagje ouder, zou hij het vergeten zijn?
- Heeft Gorbachev belangen om het nu anders te vertellen dan het toen was?
- Is dat officiële verslag van dat gesprek destijds dan corrupt? Wat voor baat hebben zij hier bij?
Sorry, maar waarom hierop doorhameren. Ukraine was zelf een atoommacht en er zijn HARDE beloftes gedaan dat hun onafhankelijkheid altijd gewaarborgd zou zijn wanneer ze die inleverde. Dat is een echt feit. Van mij hoeven landen zo ver van de atlantische ocean niet in de NAVO, maar het zijn wel Europese landen. Als ze tot de EU toe willen treden (en voldoen aan de daartoe geldende voorwaarden) dan ben ik daar voor.

een treffende spreuk

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:35:
[...]

De grondstoffen zitten vooral in het gebied ten oosten van de Dnjepr en het zuiden van Oekraine, daar waar nu hard gevochten wordt link

Er is een economische reden waarom Oekraine al 8 jaar probeert om de regio's Donetsk en Loehansk weer onder hun hoede te krijgen.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Gizzy
wauskoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Net snel ff windrichtingen in Ukraine gegoogled. Wordt ook niet echt heel veel duidelijk van, De fallout van een bom, zou niet heel snel naar het westen komen lijkt het zo, maar ja Tjernobyl heeft al iets anders bewezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIFczi_SRAX14QQUqBcm5JcKNPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SFDcM9WRktLktgu1Dn4wOjLK.jpg?f=user_large

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
[...]
Als ik de beschrijving van de gepubliceerde doctrine in de Nuclear Notebook lees, dan leent nummer 4 zich misschien voor “een welwillende lezing”:
In June 2020, President Putin approved an update to the “Basic Principles of State Policy of the Russian Federation on Nuclear Deterrence,” which notes that “The Russian Federation considers nuclear weapons exclusively as a means of deterrence.” The policy clearly lays out four conditions under which Russia could launch nuclear weapons:

“1. arrival of reliable data on a launch of ballistic missiles attacking the territory of the Russian Federation and/or its allies;
2. use of nuclear weapons or other types of weapons of mass destruction by an adversary against the Russian Federation and/or its allies;
3. attack by adversary against critical governmental or military sites of the Russian Federation, disruption of which would undermine nuclear forces response actions;
4. aggression against the Russian Federation with the use of conventional weapons when the very existence of the state is in jeopardy” (Russian Federation Foreign Affairs Ministry 2020).
Overigens wordt ook opgemerkt:
Whatever Russia’s nuclear strategy is, Russian officials have made many statements about nuclear weapons that appear to go beyond the published doctrine, threatening to potentially use them in situations that do not meet the conditions described. For example, officials explicitly threatened to use nuclear weapons against ballistic missile defense facilities, and in regional scenarios that do not threaten Russia’s survival or involve attacks with weapons of mass destruction (The Local 2015).

Be yourself, no matter what they say ...

• Brazos
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Wat nu wordt gebruikt is amper 10% van de Russiche militaire slagkracht.
Waar baseer je dit op? Ze hebben op dit moment 90% van hun troepen gecommit uit een invasiemacht die zo'n 80% van de Russische offensieve kracht omvat. Dit is veel meer dan 10%. Eerder ~75%.

• wauskoek
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Een nuke geeft veel minder rommel dan een meltdown. Je kan de yield zo afstellen dat er buiten de stad weinig van te merken is.
Van de bom zelf wel. Maar niet wat er nog in Chernobyl ligt, dan blaas je alles de lucht in.

edit..

Zover ik weet van een atoombom, dat deze bij een bepaalde hoogte laten ontploffen om nuclear fall-out te vermijden. Zou een bom op grond niveau ontploffen dan krijg je dat dus wel.

[ Voor 21% gewijzigd door wauskoek op 05-03-2022 20:50 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Brazos schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Ze zijn al all-in. Enige wat de Russen nog achter de hand hebben zijn nucleaire wapens.
Dat denk ik dus ook. Anders hadden ze allang betere troepen ingezet.
Al met al staan ze behoorlijk voor schut met materiaal dat bijna uit elkaar valt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Update! De moeder en zussen van mijn collega zitten nu op de trein richting Uzhhorod. ETA 17u morgenavond (wat een takke eind). We zijn nu nog aan het uitzoeken wat makkelijker is. Daar de grens over naar Slowakije of doorreizen naar Lviv richting Polen.

Als ze vanaf daar niet door kunnen reizen naar Berlijn ofzo ga ik ze oppikken in Polen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:32
Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:48:
Al met al staan ze behoorlijk voor schut met materiaal dat bijna uit elkaar valt.
Hun conventionele afschrikking is in tien dagen gedecimeerd, ze maken geen schijn van kans tegen de NAVO.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Brazos
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:48:
[...]

Dat denk ik dus ook. Anders hadden ze allang betere troepen ingezet.
Ik denk dat sommige mensen teveel waarde hechten aan de inhoud van een loods met reserve materiaal dat sinds Chroestjev stof loopt te happen, en weinig aan wat rolt en werkt en personeel aan boord heeft dat al dan niet met een lege tank of lekke banden met te weinig voedsel aan de kant van de weg staat.

• RocketKoen
wauskoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Van de bom zelf wel. Maar niet wat er nog in Chernobyl ligt, dan blaas je alles de lucht in.
Chernobyl ligt een km of 60 van Kyiv af.

TheS4ndm4n#1919

• B_FORCE
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:49:
Update! De moeder en zussen van mijn collega zitten nu op de trein richting Uzhhorod. ETA 17u morgenavond (wat een takke eind). We zijn nu nog aan het uitzoeken wat makkelijker is. Daar de grens over naar Slowakije of doorreizen naar Lviv richting Polen.

Als ze vanaf daar niet door kunnen reizen naar Berlijn ofzo ga ik ze oppikken in Polen.
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk buiten Oekraïne komen.

Als dat Slowakije is, dan wordt het dus dat.

One World Concepts

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Gizzy schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Net snel ff windrichtingen in Ukraine gegoogled. Wordt ook niet echt heel veel duidelijk van, De fallout van een bom, zou niet heel snel naar het westen komen lijkt het zo, maar ja Tjernobyl heeft al iets anders bewezen.[Afbeelding]
Kan je zo niet zien neem ik aan. Zo'n fallout komt tot in de bovenste luchtlagen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Analyse van de Rusland luchtmacht en de mogelijke reden waarom luchtoverwicht er nog steeds niet is. En zelfs lijkt te verminderen.
While the early VKS failure to establish air superiority could be explained by lack of early warning, coordination capacity and sufficient planning time, the continued pattern of activity suggests a more significant conclusion: that the VKS lacks the institutional capacity to plan, brief and fly complex air operations at scale.
Interessant detail: Russische piloten hebben maar de helft van de vlieguren van NATO piloten en nauwelijks toegang tot simulators. Ze trainen dus vooral basale dingen.

Met oog op wat we zien over de piloten, de aantekeningen, staat van mensen en materieel, is het niet ondenkbaar dat ook dit krijgsmachtonderdeel te bestempelen is als incompetent. De auteur behoudt wel een ‘maar’ voor: er zou rond de 300 toestellen (minus de ~30 neergehaalde toestellen?) moeten zijn in de regio. Wie weet bewaren ze die.. voor.. tjah.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Hun conventionele afschrikking is in tien dagen gedecimeerd, ze maken geen schijn van kans tegen de NAVO.
De andere afschrikking is dan ook enige reden dat “wij” niet actief Oekraïne helpen

• Brazos
  • Niet online
wauskoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:47:
[...]

edit..

Zover ik weet van een atoombom, dat deze bij een bepaalde hoogte laten ontploffen om nuclear fall-out te vermijden. Zou een bom op grond niveau ontploffen dan krijg je dat dus wel.
Een kernreactor ontploft in principe niet. Tsjernobyl was dan ook een stoomexplosie. Een brandstofstaaf van een reactor ontploft niet maar smelt hooguit.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ze hebben natuurlijk nog steeds een hele vloot van soortgelijk materiaal in opslag staan. 12.000 tanks. Ergens ben ik daar blij om want met dat oude spul gaat het niet zo lekker, dat aanvallen.

een treffende spreuk

• NiGeLaToR
[...]

Nee, die overtuiging deel ik inmiddels geheel. Op werkelijk alle fronten.

Er is helaas nog maar 1 ding wat ze werkelijk eng maakt. En dat is écht eng.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Brazos schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat sommige mensen teveel waarde hechten aan de inhoud van een loods met reserve materiaal dat sinds Chroestjev stof loopt te happen, en weinig aan wat rolt en werkt en personeel aan boord heeft dat al dan niet met een lege tank of lekke banden met te weinig voedsel aan de kant van de weg staat.
dat de Westerse wereld zich daarin heeft vergist is stom. Dat de top van het Russische leger dat ook niet wist lijkt hun ondergang te worden. De mensen die er verantwoordelijk voor waren waren massaal hun zakken aan het vullen of ze konden niet beter en durfden het niet te melden aan de de mensen hogerop.

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:53:
En zelfs daarvan vraag ik me inmiddels af in hoeverre het nog 'werkt', maar dat is een gok die we nooit kunnen nemen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:51:
Analyse van de Rusland luchtmacht en de mogelijke reden waarom luchtoverwicht er nog steeds niet is. En zelfs lijkt te verminderen.

[...]

Interessant detail: Russische piloten hebben maar de helft van de vlieguren van NATO piloten en nauwelijks toegang tot simulators. Ze trainen dus vooral basale dingen.

Met oog op wat we zien over de piloten, de aantekeningen, staat van mensen en materieel, is het niet ondenkbaar dat ook dit krijgsmachtonderdeel te bestempelen is als incompetent. De auteur behoudt wel een ‘maar’ voor: er zou rond de 300 toestellen (minus de ~30 neergehaalde toestellen?) moeten zijn in de regio. Wie weet bewaren ze die.. voor.. tjah.
9 bevestigd op oryxspioenkop. Ik denk dat het daar ook wel mee op houd. Maar 3 moderne toestellen (2 su-34 en 1 su30) waarvan 1 op de grond, wat wel aansluit bij het incompetentie verhaal.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:55:
[...]

En zelfs daarvan vraag ik me inmiddels af in hoeverre het nog 'werkt', maar dat is een gok die we nooit kunnen nemen.
Dat werkt echt wel. En daar komen we ook nooit meer van af, ten zij we als mensheid echt verstandiger worden.

een treffende spreuk

• B_FORCE
  • Niet online
[...]

Of misschien is het wel iets simpeler;

https://nos.nl/nieuwsuur/...ier-nu-volledig-vrij-spel

Oekraïne als middel gebruiken om gewoon weer terug te gaan naar oude tijden.
Russische volk dom houden en daar dan aankomende jaren veel onvrede creëren.
Op die manier is het idd wel een manier om democratie uit Rusland te werken.
Eventueel in de tussentijd pakken wat er te pakken valt.

Wel beetje ver gezocht, maar wie zal het zeggen?

One World Concepts

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:41:
[...]

Desalniettemin veel rommel. Een “tactisch” kernwapen heeft nog steeds de slagkracht van Hiroshima. 10 -20 kiloton tnt. Hiroshima was 15 kiloton. Als je denkt dat daar buiten een stad niets van te merken is zit je er flink naast. Buiten de radius van hitte en drukgolf zijn de stralingsniveau”s enorm. Veel stralingsziekte, dat zijn horror beelden voor weken. Die dan in 4K onze huiskamer blijven binnenkomen. Iets verder weg van de impact zone krijg je leukemie in de jaren daaropvolgend. En na 5 jaar ook solide tumoren.

Bij een kernwapen komt de straling veel meer in 1x vrij dan bij een meltdown. Maar met huidige kennis van zaken zullen we toch een groot gebied als no go zone instellen wegens verhoogde stralingsniveau”s. Ten tijde van Hiroshima was er nog vrijwel niets bekend over de relatie tussen straling en kanker. Dat is zonder kennis van zaken vrij snel opgeruimd en weer bewoond. De data van de atoombommen op Japan zijn nog steeds een hoeksteen in de kennis van straling en kanker.

• Brazos
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
[...]

dat de Westerse wereld zich daarin heeft vergist is stom. Dat de top van het Russische leger dat ook niet wist lijkt hun ondergang te worden. De mensen die er verantwoordelijk voor waren waren massaal hun zakken aan het vullen of ze konden niet beter en durfden het niet te melden aan de de mensen hogerop.
Dat ook, maar sommige mensen denken dat als je 1000 tanks hebt dat 100 tanks dan 10% van je tankleger is.

Maar als je 1000 tanks hebt waarvan 800 inzetbaar, en personeel voor 500 en logistiek hebt voor de inzet van 300 dan is 100 gewoon een derde van je capaciteit.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

TrailBlazer schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Zag vanmiddag een draadje met verklaringen van alle lekke en kapot gereden banden van Russisch materiaal. Komt er op neer dat dat spul te lang in opslag en in de zon heeft gestaan en daardoor flink gedegradeerd is. Daarnaast werken vele automatische banden aflaat en pompsystemen niet goed door voorgaande reden. Opzich geen probleem op verharde wegen, in de modder trekken ze hun banden massaal aan gort. Dat zou kunnen verklaren waarom veel convooien zo veel mogelijk op de weg blijven.

I am the great Cornholio!

• wauskoek
Brazos schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Een kernreactor ontploft in principe niet. Tsjernobyl was dan ook een stoomexplosie. Een brandstofstaaf van een reactor ontploft niet maar smelt hooguit.
Ik heb het niet over dat Chernobyl ook ontploft :) Door de drukgolf kan genoeg schade veroorzaken en radioactieve stoffen de lucht in blazen wat uiteindelijk weer door wind wordt verspreid.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Brent schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:32:
Dank voor die geschiedenis, die ken ik helemaal niet. Toch klinkt dit wel redelijk vergelijkbaar met het middeleeuwse zoals ik ken. Je gebruikt al het woord hofhouding, de koning was niet onvervangbaar; de onaantastbaarheid van de koning is misschien iets van de latere middeleeuwen, nadat die positie via de Christelijke kerk meer verankerd werd.
Met het verschil dat in de Aziatische wereld "toeval" en "Gods wil" andere woorden zijn voor chaos, en chaos is viesbah. "Berekenend" en "planning boven het plan" zijn leidender. (Het Westen denkt schaak te spelen, Putin speelt go)

En daar komt nog het zero-sum denken bij: Ook al heeft u de helft van uw leger verloren en bent u bezig met een terugtocht, de steden en landen waar u doorheen bent gegaan zijn tot de grond toe afgebrand en de meesten zijn dood, dus u heeft niet verloren.
SirMemeAlot schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:55:
Ik denk dat China 0 belang heeft er ook maar iets van te vinden totdat het ze zelf raakt. Tot dusver doen ze niks anders dan van beide walletjes te eten. Zij zien het westen als groot kwaad en Rusland als vriend, maar het westen is waar het geld te verdienen is en Rusland relatief weinig in verhouding.
U heeft 'vazal' verkeerd gespeld. ;)
Vóór 2014 was het Rusland van Putin slechts schatplichtig aan China: Rusland mocht doen wat het wilde, zolang het de Chinese belangen niet zou schaden.
Nu is dat veranderd in: Rusland mag doen wat het wil, zolang het ook in het belang is van China.
Yaksa schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:17:
Dit roep ik al vanaf het moment dat die colonne kwam aanrijden: "Die rijden zich muurvast".
Er is een reden waarom in het verre verleden belegeringen van steden alleen maar in de zomer werden uitgevochten. Modder is de ergste vijand van een soldaat, of die nou te voet of te paard verder moet trekken.
Als er brandstof genoeg zou zijn, en men gewoon de degelijke banden had gebruikt die de Russische particulieren zelf ook gebruiken (bedenkt u zich dat de verharde weg in Rusland bij de stadsgrenzen wel een beetje op houd), hadden ze het op zich nog wel een eindje vol kunnen houden.
Maar helaas. De oligarch die de aanbesteding voor de banden had gewonnen, heeft op AliBaba het goedkoopste van het goedkoopste gekocht, en van het verschil een leuk plezierjachtje gekocht.

Nadat 'ie nog even een envelopje bij de minister had afgegeven, uiteraard. De dochter van de minister van defensie wilde in Moskou studeren, en de minister kon dus wel wat extra geld gebruiken om een leuk studentenflatje voor haar te kopen.
Player1S schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:04:
Enige hoop is dat de oligarchen besluiten om te verwijderen en direct het leger terug trekken.
Komt er een oligarch bij Putin:
Oligarch: "Twee weken geleden had ik nog 5 miljard euro! Door jou ben ik nu 4 van de 5 miljard kwijt!"
Putin: "Zal ik jou die laatste miljard ook nog even afpakken?"
:+
Ik weet alleen niet wie het sterkst is intern aldaar.
Kadyrov (die kennen we) en Sjojgoe (defensie) zijn de twee top-tiers met de grootste spierballen. De rest van de top-tiers zijn vooral heel handig met het wegsluizen van geld of het mengen van gif.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Mooi nieuws :)

De Poolse grens is heel erg druk overigens. Mijn schoonouders staan al een halve dag bij de grens te wachten. Hongarije/Slowakije is mogelijk rustiger.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
HaterFrame schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Zag vanmiddag een draadje met verklaringen van alle lekke en kapot gereden banden van Russisch materiaal. Komt er op neer dat dat spul te lang in opslag en in de zon heeft gestaan en daardoor flink gedegradeerd is. Daarnaast werken vele automatische banden aflaat en pompsystemen niet goed door voorgaande reden. Opzich geen probleem op verharde wegen, in de modder trekken ze hun banden massaal aan gort. Dat zou kunnen verklaren waarom veel convooien zo veel mogelijk op de weg blijven.
Deze?

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Brazos
  • Niet online
wauskoek schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Ik heb het niet over dat Chernobyl ook ontploft :) Door de drukgolf kan genoeg schade veroorzaken en radioactieve stoffen de lucht in blazen wat uiteindelijk weer door wind wordt verspreid.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Je hebt dan echt wel een explosie in de reactor nodig om de boel de lucht in te gooien. Hooguit krijg je een melt down als je de koelsystemen bijvoorbeeld extern kapot schiet. Maar dan gaat het niet door de lucht maar smelt de reactor gewoon door de grond totdat het bij het grondwater is en op die manier de omgeving 'vergiftigd'.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

I am the great Cornholio!

• hoevenpe
RoD schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:00:
De Poolse grens is heel erg druk overigens. Mijn schoonouders staan al een halve dag bij de grens te wachten. Hongarije/Slowakije is mogelijk rustiger.
Goed om te lezen dat ze (bijna) veilig zijn, zal een last van je schouders vallen.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Paulus07 op 05-03-2022 21:07 ]

• NiGeLaToR
Lijkt wel alsof ze regelmatig de halve velg van de naaf aftrekken.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Honesty schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Het is triest dat je moet laten zien dat je iemands bluf doorziet maar er is altijd kans dat je dan toch je hand overspeeld.
De VS hebben in het geheel niet gereageerd op de bedreigingen mbt gebruik kernwapens. Het slaat ook nergens op. MAD-doctrine is nooit weggeweest. De kernwapens hebben al die jaren op scherp gestaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hoevenpe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:04:
[...]

Goed om te lezen dat ze (bijna) veilig zijn, zal een last van je schouders vallen.
Enorm. Vervelend dat ze zo ontzettend lang bij de grens moeten wachten, maar ze zijn veilig en dit is het laatste stukje. Er zijn ook vuren om mensen warm te houden en er wordt eten en drinken uitgedeeld. Echt heel fijn, al die support.

Verder:
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1500201144538341386?t=gU44doy8tHrH1I0-amlrag&s=19]
Oekraïne had ook al zoiets gemeld. Heftig dagje.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus nog een extra dreigement erbij, althans, binnenlandse voor nu.

Liveblog Nu
Rusland maakt lijst van landen die 'vijandig doen' tegen het land
Rusland stelt op bevel van Poetin binnen twee dagen een lijst op van landen die "vijandige acties plegen tegen de Russische Federatie". Dat meldt de Russische spreekbuis TASS zaterdag. Het nieuws is niet bevestigd door onafhankelijke media.

Onbekend is welke acties Rusland zal ondernemen tegen landen die op de lijst komen. Poetin zou eerder gezegd hebben sancties tegen Rusland te zien als een oorlogsdaad.

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:39

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

[...]

Misschien ook de reden dat die nucleaire kaart zo vlot is getrokken. Een ander redelijk middel kan Rusland niet tegenover NAVO stellen. Dit mes snijdt wel aan twee kanten. De beperking in de conventionele dreiging maakt die nucleaire dreiging des te kritischer.

En dan te bedenken dat de NATO ook van zichzelf zegt conventioneel te veel te hebben af gerationaliseerd dat ze zelf ook te snel naar nucleair moet escaleren bij een conflict. Maar de NATO luchtmacht heeft blijkbaar wel een edge.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Vandaag weer een kind van 1,5 jaar vermoord in Marioepol. De beelden zijn overal te zien ik ga ze hier niet delen maar komt even hard binnen als vader van een zoontje van 2,5 jaar en een dochter op komst in Juli.

Ik sluit het internet even af voor vandaag, laat die gevaarlijke gek aub de kogel krijgen.
Hou vol Oekraïne 💙💛

Fijne avond mensen ✌️

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik vond die foto al zo bijzonder met al die dames op een kluitje met Putin terwijl ie zijn belangrijkste adviseurs en buitenlandse regeringsleiders op heel wat meters afstand houdt.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vorkie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:11:

Liveblog Nu

[...]
Hij kan beter een lijst maken van landen die niet vijandig doen. Scheelt een boel werk.

• Arrne
Brazos schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Flauwekul

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Liveblog Nu

[...]
Daar hebben ze twee dagen voor nodig?

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 16:26
*knip* maak s.v.p. een topic report aan als je vind dat iets niet voldoet aan onze regels of beleid.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 06-03-2022 00:11 ]

• wauskoek
Brazos schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk. Je hebt dan echt wel een explosie in de reactor nodig om de boel de lucht in te gooien. Hooguit krijg je een melt down als je de koelsystemen bijvoorbeeld extern kapot schiet. Maar dan gaat het niet door de lucht maar smelt de reactor gewoon door de grond totdat het bij het grondwater is en op die manier de omgeving 'vergiftigd'.
Als door de drukgolf beide sarcofagen kapot raken dan komt radioactief materiaal vrij. Dat blaas je samen met de drukgolf de lucht in. Mocht het zo zijn dat het blijft staan dan zit je nog met besmet grond in andere gebieden de lucht in waait. Een verhoogde straling niveau is al gemeten door passerende Russische voertuigen door het gebied(!).

Edit..

Meltdown in contact met water is sowieso foute boel. Daar waren ze toen heel bang voor toen omdat er onder de reactor water was. Als die met elkaar in contact komen dan krijg je weer een explosie.

[ Voor 11% gewijzigd door wauskoek op 05-03-2022 21:21 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik was er van uitgegaan dat dat schade was door de strijd, een as lijkt verbogen.

Tjonge. Ik zie bij de recente verliezen van de Russen ook bijna exclusief “captured” staan op oryxspioenkop.

een treffende spreuk

• hoevenpe
Amphiebietje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:15:
Gewoon dit lijstje toch? :)

• NiGeLaToR
pro_6or schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:56:
[...]

9 bevestigd op oryxspioenkop. Ik denk dat het daar ook wel mee op houd. Maar 3 moderne toestellen (2 su-34 en 1 su30) waarvan 1 op de grond, wat wel aansluit bij het incompetentie verhaal.
11 bevestigd in de laatste ~ 26 uur hier:

[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1500201144538341386?s=21]

Totaal ligt dus hoger lijkt me.

Edit: @RoD was me voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-03-2022 21:19 ]

• Gizzy
Amphiebietje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:15:
[...]

[Sarcasm on]Best wel denk ik. Excel in O365 werkend krijgen na boycot MS. Daarna alle landen in excel lijst zetten. Tweede kolom en derde kolom maken. Kolom 2 voor vijanden, Kolon 3 voor vrienden. En dan kruisjes zetten. Kost je wel ff tijd hoor. [/Sarcasm off]

• Dennis1812
  • Laatst online: 21:46

Dennis1812

Amateur prutser

Liveblog Nu

[...]
Hij gaat dreigen met nukes op die landen --> wij heffen sancties op.
Drinken samen een glas, doen een plas en Oekraïne is een paascadeau?

Hij heeft weer een paar jaar om zijn leger aan te sterken en we beginnen opnieuw.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dennis1812 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Hij gaat dreigen met nukes op die landen --> wij heffen sancties op.
Drinken samen een glas, doen een plas en Oekraïne is een paascadeau?

Hij heeft weer een paar jaar om zijn leger aan te sterken en we beginnen opnieuw.
Ben benieuwd of ze de VS ook op die lijst zetten.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• RocketKoen
Ze hebben wat geleerd van onze waterlinie:

TheS4ndm4n#1919

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:18:
[...]

11 bevestigd in de laatste ~ 26 uur hier:

[Embed]

Totaal ligt dus hoger lijkt me.

Edit: @RoD was me voor :)
Ik reageerde op de vliegtuigen. Helicopters reken ik daar niet toe. 3 moderne toestellen dus. Net even op wiki gekeken hoeveel ze er hebben. Enorme aantallen.

Er zit wel een stijging in de laatste dag. Hopelijk zet zich dat door.

een treffende spreuk

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

gws24

Thinking is hard!

downtime schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Ik vond die foto al zo bijzonder met al die dames op een kluitje met Putin terwijl ie zijn belangrijkste adviseurs en buitenlandse regeringsleiders op heel wat meters afstand houdt.
mwah, dat op afstand houden is volgens mij meer een psychologisch spel met de boodschap 'jullie zijn mijn mindere'.

Bolsonaro bv kreeg wel gewoon een handje van Putin op 16 februari:

Afbeeldingslocatie: https://www.reuters.com/resizer/gJUqBvspdbO87OpJMIjcCNSppDQ=/960x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/KOT5ISUDVVKCZDJ3VG76EI4GX4.jpgbron: https://www.reuters.com/w...ntion-ukraine-2022-02-16/

en ook met Xi net voor de olympische spelen hield hij geen afstand

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 05-03-2022 21:31 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

JoeZuCK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Ik gok van niet. Die vinden ze te eng.

Ze zullen goed nadenken over die lijst. Daarom de 2 dagen.

Enkel landen die ze solo makkelijk omver kunnen halen en kunnen dreigen.
Door te dreigen haal je de NAVO niet op je dak maar krijgt hij mogelijk wel sanctie vermindering.

• Jerie
  • Niet online

Goed om te horen! Als ze naar die stad gaan, komen ze volgens mij langs Lviv. Als ze vanuit Kiev komen is het zo'n 50 km/uur dat ze reizen. Ik kan me nog herinneren in Servië dat ik met een oude DB trein ging. Belachelijk traag, ding ging ook maar iets van 60 km/uur oid. Maar je had wel elektriciteit. Behalve als-ie stil stond, dan weer niet. Vanaf Kroatië ging hij al sneller, zo'n 100 km/uur. Ik vond het maar raar... zal wel slecht spoor zijn geweest?

Waarom gaan mensen trouwens niet naar/via Roemenië?

De disclaimer bij Google Maps is wel ironisch gezien de context:
Deze aanwijzingen zijn alleen bedoeld om je reis te plannen. De omstandigheden op de weg kunnen als gevolg van wegwerkzaamheden, verkeersdrukte, het weer of andere situaties afwijken van het resultaat op de kaart. Houd daar bij het plannen van je reis rekening mee. Houd je ook aan alle verkeersregels en aanwijzingen die onderweg worden weergegeven.
Ik ga voor optie 'of andere situaties' :+

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• RocketKoen
En de Russen bepantseren nu ook hun logistieke trucks.

TheS4ndm4n#1919

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

gws24 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:28:
[...]
mwah, dat op afstand houden is volgens mij meer een psychologisch spel met de boodschap 'jullie zijn mijn mindere'.

Bolsanaro bv kreeg wel gewoon een handje van Putin op 16 februari:

[Afbeelding]

en ook met Xi net voor de olympische spelen hield hij geen afstand
Best grappig dat kleine mannetje naast reus Bolsanaro. Bolsanaro had er prima even bovenop kunnen gaan zitten eigenlijk. Scheelt een hoop ellende.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
JoeZuCK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:24:
[...]

Volgens het liveblog op NOS.nl heeft Rusland expliciet het UK als één van de "aanstokers" genoemd ?
'Rusland zal Britse steun voor Oekraïne niet vergeten'

Rusland "zal niet vergeten" dat de Britse regering steun biedt aan de "ultranationalistische troepen van Oekraïne", dreigt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. "De sanctiehysterie, waarin Londen een leidende rol - zo niet dé leidende rol - speelt, laat ons geen andere keus dan met een proportionele reactie te komen, in de vorm van vergeldingsmaatregelen", citeren Russische media woordvoerder Maria Zacharova van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens het ministerie hebben de Britten gekozen voor een openlijke confrontatie met Rusland. Maatregelen die "zonder twijfel de Britse belangen in Rusland ondermijnen" kunnen daarom niet uitblijven, vindt het ministerie. Welke maatregelen dat dat zijn is niet bekendgemaakt.
Ik heb geen idee wat hij ermee wil bereiken ? Aanvallen lijkt me niet want dat zou zelfmoord zijn (NAVO).

Waar ik aan zit te denken.. stel nou dat deze hele gebeurtenis leidt tot een escalatie waarbij Rusland in de verdediging moet (intern of extern), wat weerhoudt bijvoorbeeld een China of een India om van de gelegenheid gebruik te maken en een stuk Rusland voor zichzelf te claimen?
Zou onze "gabber" in het Kremlin hier ook rekening mee houden?

[ Voor 36% gewijzigd door nextware op 05-03-2022 21:34 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:20
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Enkel landen die ze solo makkelijk omver kunnen halen en kunnen dreigen.
Dat wordt wel een kort lijstje dan.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:02
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:25:
Ze hebben wat geleerd van onze waterlinie:
[Twitter]
Dat viel me inderdaad gisteren al op aan dat filmpje. Ik maar zoeken op Google maps, maar ik kon dat stuk wetland niet vinden. Goed plan!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

nextware schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Volgens het liveblog op NOS.nl heeft hij expliciet het UK als één van de "aanstokers" genoemd ?

Ik heb geen idee wat hij ermee wil bereiken ? Aanvallen lijkt me niet want dat zou zelfmoord zijn (NAVO).

Waar ik aan zit te denken.. stel nou dat deze hele gebeurtenis leidt tot een escalatie waarbij Rusland in de verdediging moet (intern of extern), wat weerhoudt bijvoorbeeld een China of een India om van de gelegenheid gebruik te maken en een stuk Rusland voor zichzelf te claimen?
UK en USA liggen nog een aardig stukje uit elkaar.
Weet niet of je een typefout maakt.

• Jerie
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Best grappig dat kleine mannetje naast reus Bolsanaro. Bolsanaro had er prima even bovenop kunnen gaan zitten eigenlijk. Scheelt een hoop ellende.
Hij heeft zwarte band judo, hoewel hij wel uit de judobond is gezet sinds begin v/d oorlog.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:09
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:31:
[...]

UK en USA liggen nog een aardig stukje uit elkaar.
Weet niet of je een typefout maakt.
Heb mijn bericht aangepast met een quote van NOS.nl :)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Hij heeft zwarte band judo, hoewel hij wel uit de judobond is gezet sinds begin v/d oorlog.
I know.
Zwarte band of niet. Zodra iemand bovenop hem zit houd het snel op als diegene fors overwicht heeft op hem.

Maargoed dat is fantasiedenken en had ik beter bij denken kunnen houden. Mag niet slowchatten hier.
Excuus voor de post

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11 16:53
Niet echt, volgens meerdere experts op dit gebied hebben ze 90% van hun spullen ingezet en staat het meeste inmiddels stil en lopen verschillende voertuigen door een gebrek aan onderhoud zelfs uit hun lagers.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Helemaal apart is dat Brazilië last heeft van "Ukranization".

https://foreignpolicy.com...ow-brazil-was-ukrainized/

Less alienation, more cooperation.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:54
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:29:
[Twitter]
Nog meer brandstof verbruik :')

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 21:36
satya schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Niet echt, volgens meerdere experts op dit gebied hebben ze 90% van hun spullen ingezet en staat het meeste inmiddels stil en lopen verschillende voertuigen door een gebrek aan onderhoud zelfs uit hun lagers.
90% van wat beschikbaar gemaakt voor de invasie. Rusland heeft meer maar dat is (nog) niet onderweg naar Oekraïne.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:56

TommyGun

Stik er maar in!

Alpina schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:12:
Ik sluit het internet even af voor vandaag
Nou doe maar niet, de rest wil nog even door gaan

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• hoevenpe
HEY_DUDE schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:37:
90% van wat beschikbaar gemaakt voor de invasie. Rusland heeft meer maar dat is (nog) niet onderweg naar Oekraïne.
Tienduizenden troepen met logistiek en materiaal vlieg je niet zomaar in, dat kost weken...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:29:
[Twitter]
Uitstekend. Zo kunnen ze minder materiaal meenemen, overbelasten ze potentieel hun chassis waardoor de vrachtwagen kapot gaat en het werkt waarschijnlijk ook voor geen ene meter. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Jerie
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:39:
[...]

Uitstekend. Zo kunnen ze minder materiaal meenemen, overbelasten ze potentieel hun chassis waardoor de vrachtwagen kapot gaat en het werkt waarschijnlijk ook voor geen ene meter. :+
Je zou je bijna afvragen of er mensen in het Russische leger de boel met opzet lopen te saboteren :+

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
[...]

Volgens het liveblog op NOS.nl heeft Rusland expliciet het UK als één van de "aanstokers" genoemd ?

[...]

Instabiele Poetin met z'n rode knop is de oplossing voor ons allen vrees ik. Waarom zou hij dat niet doen mocht hij de NAVO op z'n dak krijgen.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Ik denk sancties, of anderszijds Britse belangen dwarszitten. Bijvoorbeeld nationaliseren van Britse belangen in Rusland?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jerie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Je zou je bijna afvragen of er mensen in het Russische leger de boel met opzet lopen te saboteren :+
Ik zat me ook zo te bedenken dat die strategen daar hun manschappen ook gewoon het bos in sturen.

Pagina: 1 ... 131 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid