De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.498 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:49
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Je hoeft mij niks uit te leggen. Ik begrijp wat de bedenkingen zijn. Ik ben echter van mening dat dit soort grove misdaden niet ongestraft mogen blijven. Sterker nog, we hadden de misdaden van de afgelopen uren en de komende uren wellicht kunnen voorkomen door in te grijpen.

Bovendien geloof ik niet dat Rusland op de knop zou drukken, in ieder geval niet snel genoeg met genoeg raketten voordat wij als jet westen terug hebben geslagen.

Kijk wat er gaande is. Kijk hoeveel misdaden worden begaan. Kijk hoe het met het uur erger word.

Als je ingrijpen dan nog gaat bestempelen alsof je als een idioot met twee gestrekte benen er in springt, dan ben je naar mijn mening niet serieus te nemen in wat voor discussie dan ook.
1) Je hele reactie laat zien dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt .
2) Waar zie jij in mijn reactie ergens staan dat ik zeg dat we (lees NAVO) dit ongestraft moeten laten ?

Ondanks dat de inlichtingeenheden van de VS en UK dit al een aantal weken voorspelde kwam dit bij de rest koud op zijn dak vallen.
Poetin reageert niet zoals velen van hem hadden verwacht.
Als ieder vorm van informatie die je dacht te hebben niet concreet blijkt te zijn/niet blijkt te kloppen is het met vuur spelen voor gevorderden.

Voor je beeld vorming : ik begreep en begrijp het uitblijven van enige vorm van reactie vanuit de NAVO ook niet.

Toen dit conflict uitbrak had (mijn persoonlijke mening) de NAVO DIRECT QRF (Quick Reaction Force) eenheden de grenzen bij bij Polen, Letland, Litouwen en Estland moeten laten versterken en iedere radar die bij die grenzen staan heel Rusland, Wit-Rusland en de Oekraïne moeten laten oplichten.

Is dit een agressieve handeling ?
Ja, maar wel 1 die nog binnen de geweldspiraal valt,

Het geeft een signaal naar Rusland, lees Poetin, dat hij in de gaten gehouden word.
Had het de invasie voorkomen ?
Ik betwijfel het.
Had het het conflict een andere draai gegeven ?
Maybe, da's koffie dik kijken.

Je geeft in ieder geval een signaal af en je doet tenminste iets.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Zwitserland doet mee met de asset-freeze van iedereen op de EU-sanctie lijst d:)b
En hoe snel implementeer je dat bevriezen? Hebben ze zo een lijst liggen of zit het verweven en een hoop traag uitzoekwerk?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Zwitserland doet mee met de asset-freeze van iedereen op de EU-sanctie lijst d:)b
Cool. _/-\o_
Maar je snapt m'n punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Mektheb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:35:
En weer 2 transport vliegtuigen naar beneden gehaald zie ik op Reddit met een foto van Twitter erbij dus kan hem niet embedden.
IL-76 toestellen. Er zouden naar verluidt 4 van deze jongens zijn neergehaald in de afgelopen 24 uur. Zijn niet de minste toestellen..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32

Kek

3flix

maarja, dan moet je ook de schotels daar hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Basekid schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:31:
[...]

Dat is natuurlijk wel wat makkelijk roepen nu we terug kunnen kijken. Ik denk dat we tot een paar jaar geleden dit echt niet hadden hoeven verwachten. Zou ook niet gezond zijn geweest als we nog steeds de cold War mentaliteit hadden gehad.
Nou, dit is wel een strijdveld geweest. Als je binnen academisch domein zoekt zijn er al snel resultaten van alarmsignalen. Ook binnen IC en IB. In de jaren ‘90 helemaal.

Op gegeven moment was het gewoon politiek inopportuun, het werd doodgezwegen, genegeerd en zo meer. In Nederland was er debat t.a.v. het Gasgebouw, dat werd vrij rigoureus onder lobby door Shell van tafel geveegd.

Lang verhaal kort: we wisten het, we wilden het niet weten, het loonde zich in politieke economie om weg te kijken. Er was ook sprake van blinde vlekken uit ideologie, zoals bijvoorbeeld die verminking van wat fundament was van een EGKS naar het idee van “verstrengeling schept magisch vrede en maakt democratisch”.

Enfin, weer iets wat in het vorig topic meer in depth over tafel gegaan is in discussie tussen gebruikers 8)

Maar laat ik dit zeggen, die Cold War mentality was inderdaad een probleem. We raakten er aan verslaafd. Andropov heeft dat heel goed herkend. Zie die waarschuwing op die Rivkin leeslijst bij het stukje van defectors. We kregen toen al de waarschuwing dat er planning was om ons bij die verslaving het gebruik van het hebben van tegenstander te ontzeggen. Gorbachev’s taak. En dat was precies wat volgde. Vervolgens struikelden wij keihard naar voren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Kenny_026 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:20:
[...]

Ik had begrepen dat raketten die die snelheid halen door de dampkring gaan. En daarnaast dat er een internationale afspraak is dan nucleair niet door de dampkring mag.

Of is dat niet zo?
De technische details weet ik niet, noch of deze afspraken bestaan en zo ja met wie. Maar denk je nu echt dat partijen, mochten ze daadwerkelijk dit soort wapens inzetten, zich aan internationale afspraken houden?

Je hebt het hier over intentioneel massavernietiging van onschuldige burgers. Ik meen dat daar ook voldoende gronden toe bestaan om dit niet te doen. Dan is de routing van zo'n wapen natuurlijk totaal irrelevant, voor wat betreft of iets "mag" of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:41:
[...]

Schijnt allemaal die kant op te komen met terminals etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 19:18
Kek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:41:
[...]

zouden dat niet de terminals zijn? of zou ie daar de satelieten mee bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:38:
Ik ben bijna de hele dag weggeweest, dus het was even bijlezen.

Maar er zijn een aantal goede ontwikkelingen geweest.
-Het belangrijkste is denk ik dat Duitsland haar defacto wapenembargo heeft opgeheven. Dat opent meteen een belangrijke nieuwe bron van bewapening en dat zagen we ook meteen. Het zal de levering hopelijk ook versimpelen en versnellen.
-De spoorlijnen lijken vernietigd te worden wat een zeer belangrijke ontwikkeling is voor de slag om Kyjiv.
-Daarna komt SWIFT er nu echt aan. Belangrijk voor de lange termijn, maar voor Oekraïne iets minder nu.
-De informatiecampagne naar Rusland is ook belangrijk. Oekraïne die Russische ouders in staat stelt om te achterhalen waar en hoe hun zonen zijn gestorven. Maar ook die hackers die flink bezig zijn jegens de Russen of de grote techbedrijven die ook geen ruimte meer bieden aan Russische mediakanalen.
-Het blijven aanscherpen van sancties, of het nu het vliegverbod is of de Amerikanen die kijken naar de Russische centrale bank.

Problematischer is dat ik me zorgen begin te maken dat die verhalen van een slecht getrainde, bewapende en uitgeruste eerste echelon die nu vervangen gaat worden voor een beduidend betere tweede echelon, kunnen kloppen. En als dat klopt, dan kunnen we dit vannacht wel eens het begin hiervan gaan zien. De focus lijkt ook echt op Kyjiv te liggen vanuit de noordelijke richting, zowel ten westen als oosten van de Dnipro.

Het Russische dilemma is dat Kyjiv een echt grote stad is die inmiddels aardig gevuld zal zijn met militairen en burgermilitie die wapens uitgedeeld heeft gekregen. Die stad nemen zie ik niet gemakkelijk zijn. Komt bij dat de bevoorradingslijnen voor beide Russische formaties, kwetsbaar zullen zijn voor sabotage, partizanen, artillerievuur etc. Kort zijn deze lijnen inmiddels ook niet meer en dat compliceert de zaak nog verder. Ook zal je voor een stad van dit formaat, een vorm van omsingeling moeten bereiken omdat er anders maar voorraden, materieel en militairen aangevoerd kunnen worden. En hiervoor heb je ook een enorme macht nodig bovenop die in de stad.

Aan de Oekraïense kant heb je potentieel een nog veel groter dilemma. Als de Russen echt met zware vuurondersteuning komen aanzetten, dan kan een verdediging in de buitenwijken of net buiten de stad, wel eens een heel zware en misschien wel onmogelijke opdracht worden. En als je deze niet kan voorkomen, dan kan je de effectiviteit van dergelijke vuursteun aardig neutraliseren door bewust terug te vallen in de stad.

Een stad effectief beschieten is een zeer complex probleem waar niet echt een antwoord op is. De dichtheid en het formaat van de gebouwen staat gewoon in de weg van effectieve beschietingen waardoor je afhankelijk gaat worden van direct vuur. Je moet dus eigenlijk de stad intrekken en dan heb je als verdediger overal de mogelijkheid tot het leggen van hinderlagen, de route van de aanvaller te controleren met barricades en enorme verstoring van de achterhoede. Immers is een molotov cocktail afdoende om een vrachtwagen te vernietigen en dat was de munitie, brandstof of het voedsel voor een groep soldaten. Zeker met een stad van dit formaat, is het een ware nachtmerrie om in te nemen tegen vastberaden verzet.

Hiermee riskeer je alleen wel enorme vernietiging van de stad en vele burgerdoden, je eigen burgers die je juist probeert te beschermen. Ook riskeer je een gigantische humanitaire crisis als bijvoorbeeld de nutsinfrastructuur word vernietigd en mensen zonder water komen te zitten.
En al dat is waarom ik persoonlijk liever een inzet had gezien van Kyiv als open stad, humanitaire en diplomatieke zone, geen symbool, geen risico van oude stijl C3 collaps e.d.

Maar goed 😥

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
Pfff, ik weet niet of ik dit forum blijf volgen. Ik merk dat ik ontzettend onrustig begin te worden, zeker door al die verhalen over nucleaire raketten.

Ik hoop dat er iemand in Rusland verstandig genoeg is om in te grijpen als Putin echt door begint te draaien. We kunnen toch helemaal niks doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Kek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:38:
[...]

onze stingers gaan daar spoedig nog meer van maken...
Hoe gaan deze Kiev nog bereiken vraag ik me af?

Gezien de huidige situatie ga ik er van uit dat Rusland de stad spoedig omsingeld zal hebben en daarmee de aanvoerlijnen van het Oekraïense leger afgesloten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:05
Ben net wakker na een korte slaap van 2 uren.

Ik had verwacht dat Rusland een gigantische aanval gepland had maar ligt het aan mij of er is weinig gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:38:
[...]

IL76 transportvliegtuigen, zijn er nu totaal 4 neergehaald in 24 uur. Ik zie het op meerdere kanalen voorbij komen.
Ja, maar voor wat ik heb gezien met dezelfde (UKR MoD) of geen bron.

Ga er maar vanuit dat actuele verliescijfers altijd propaganda zijn: de enige beschikbare bronnen zijn partijdig. Onafhankelijke bronnen komen pas later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
YouKnow schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:32:
[...]

In dat licht bezien is het promotiewerk Krym Nash van kolonel Bouwmeester ook een aanrader:

[...]
Inderdaad, dat is trouwens een van de stepping stones binnen onderzoeksinstellingen bij evolutie van analyse. Komt best vaak als verwijzing naar voren op plekken als ICCT et alii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Laatst online: 13:32

Kek

3flix

Amdwarrior schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:45:

Ik had verwacht dat Rusland een gigantische aanval gepland had maar ligt het aan mij of er is weinig gebeurt?
er gebeurt wel wat, maar nog geen grote acties
op YouTube: 🔴 LIVE: War in Ukraine | View of Maidan square in #Kyiv, #War_in_Ukr... kan je zelf horen wat er gaande is..

my bad, blijkt fake te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Kek op 26-02-2022 23:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
Kek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:45:
[...]

op YouTube: 🔴 LIVE: War in Ukraine | View of Maidan square in #Kyiv, #War_in_Ukr... kan je zelf horen wat er gaande is..
AUB die Youtube link niet posten. Is nep nep nep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Kek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Is nep, niet legitiem.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 17:43

HugoBoss1985

Xenotech

honey schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:44:
Pfff, ik weet niet of ik dit forum blijf volgen. Ik merk dat ik ontzettend onrustig begin te worden, zeker door al die verhalen over nucleaire raketten.

Ik hoop dat er iemand in Rusland verstandig genoeg is om in te grijpen als Putin echt door begint te draaien. We kunnen toch helemaal niks doe.
Ik ben er ook redelijk onrustig van sinds dat Rusland "officieel" Ukraïne is binnen gevallen.

Het is helaas (een mogelijke) realiteit.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-02-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:38:... Ook riskeer je een gigantische humanitaire crisis als bijvoorbeeld de nutsinfrastructuur word vernietigd en mensen zonder water komen te zitten.
Mooie samenvatting. Ik haak even in op de nutsvoorzieningen. Met name (mobiel) internet. Het lijkt alsof het meeste gewoon doordraait? Ik quote in die context het volgende:

Het verbaast me dat er niet al van grote afstand vol ingezet wordt op het vernietigen van de communicatie. Of misschien probeert men dat wel, dat weet ik niet.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Amdwarrior schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:45:

Ik vermoed stilte voor de storm. Ik denk dat RUS zich aan het herpakken is (ze zijn verrast door de sterke weerstand en wachten nu op extra manschappen en materiaal). Ik ben bang dat het daarna hard zal gaan als ze full throttle en dirty willen spelen.

Enige wat kan helpen is nu als de hele westerse wereld collectief tegen RUS gaat keren. Niet in woorden, maar in daden.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 26-02-2022 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:44:
[...]

En al dat is waarom ik persoonlijk liever een inzet had gezien van Kyiv als open stad, humanitaire en diplomatieke zone, geen symbool, geen risico van oude stijl C3 collaps e.d.

Maar goed 😥
Ik snap je punt.
Maar de enige autoriteit die daarvoor in aanmerking komt historisch gezien is de VN.
En kijken we naar de veiligheidsraad als overkoepelend orgaan. Wie is daarvan een permanent lid?

Zelfs al zou dit worden uitgeroepen dan verwacht ik niet dat het gerespecteerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat is een interessante vraag. Hoe is Putin zelf beschermd tegen zijn eigen mensen?

Ik moet altijd aan het citaat uit Game of Thrones denken: "Power resides where people think it resides". Dat geldt hier misschien ook wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:36:
[...]

Mwa rusland is letterlijk al járen hiermee bezig. Heb je de gesimuleerde nucleaire aanval op Zweden in 2013 gemist?

NATO report: A 2013 Russian aerial exercise was actually a 'simulated nuclear attack' on Sweden.

[...]

Verder genoeg voorbeelden te vinden van Rusland die response tijden en routes test van de luchtverdediging (soms letterlijk maandelijks). Vergeet ook de cyberaanvallen niet. Het net besproken vernieuwen van het nucleaire arsenaal komt daar ook nog eens bij. Nee die koude oorlog is al zeker 10 jaar terug.
Ik weet het. Helaas werd dat onder condities van toenemende dominantie van machtspolitiek thuis simpelweg genegeerd. Zelfs luttele weken geleden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

J.Gronkjaer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:44:
[...]
Hoe gaan deze Kiev nog bereiken vraag ik me af?

Gezien de huidige situatie ga ik er van uit dat Rusland de stad spoedig omsingeld zal hebben en daarmee de aanvoerlijnen van het Oekraïense leger afgesloten heeft.
Definieer spoedig?

De opmars oostelijk is vast gelopen bij de 1e stad (chernihiv) en zit nog op 100km?
De opmars westelijk heeft nu 1 toegangsweg afgesloten richting Tsjernobyl. En de hoofdmacht zit nog op 30km?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Silent Thunder schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Ik vermoed stilte voor de storm. Ik denk dat RUS zich aan het herpakken is (ze zijn verrast door de sterke weerstand en wachten nu op extra manschappen en materiaal). Ik ben bang dat het daarna hard zal gaan als ze full throttle en dirty willen spelen
Dat kan niet anders, blijven wel Russen.

It aint over untill the fat lady gets it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
psychodude schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:41:
[...]

De technische details weet ik niet, noch of deze afspraken bestaan en zo ja met wie. Maar denk je nu echt dat partijen, mochten ze daadwerkelijk dit soort wapens inzetten, zich aan internationale afspraken houden?

Je hebt het hier over intentioneel massavernietiging van onschuldige burgers. Ik meen dat daar ook voldoende gronden toe bestaan om dit niet te doen. Dan is de routing van zo'n wapen natuurlijk totaal irrelevant, voor wat betreft of iets "mag" of niet.
Ja eens, maar ik had begrepen dat als zon ding met een nucleaire lading in de dampkring afgaat het klaar is met de planeet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ACID-dude schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Mooie samenvatting. Ik haak even in op de nutsvoorzieningen. Met name (mobiel) internet. Het lijkt alsof het meeste gewoon doordraait? Ik quote in die context het volgende:

[Twitter]

Het verbaast me dat er niet al van grote afstand vol ingezet wordt op het vernietigen van de communicatie. Of misschien probeert men dat wel, dat weet ik niet.
Ja, het afsnijden van communicatie is toch één van de basisprincipes van een invasie? Geen idee waarom het de Russen niet lukt.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Stroopwafels schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:46:
[...]

AUB die Youtube link niet posten. Is nep nep nep.
Graag ook rapporteren aan YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Ja, maar voor wat ik heb gezien met dezelfde (UKR MoD) of geen bron.

Ga er maar vanuit dat actuele verliescijfers altijd propaganda zijn: de enige beschikbare bronnen zijn partijdig. Onafhankelijke bronnen komen pas later.
Klopt, oorspronkelijk bericht komt van Member of Parliament Galina Tretyakova. Die is inderdaad een beetje partijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Waaronder 1 die onder de Russische staatsmedia valt. Het is nog best lastig om legitieme streams te vinden.
Deze lijkt echt maar er valt niet veel op te zien.

Niets...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Half uurtje geleden is een appartementencomplex in Charkiv geraakt, vlakbij Saltivka (dus de paniek hier in huis is momenteel groot). Men gaat de kelders in. Zeer verontrustend.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Neem dan alsjeblieft een pauze!

Zie dit artikel over vicarious trauma (via @dutchosintguy / Nico Dekens)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:51:
Half uurtje geleden is een appartementencomplex in Charkiv geraakt, vlakbij Saltivka (dus de paniek hier in huis is momenteel groot). Men gaat de kelders in. Zeer verontrustend.
Sterkte.
Hoop dat het goed komt.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:41:
[...]
Er was ook sprake van blinde vlekken uit ideologie, zoals bijvoorbeeld die verminking van wat fundament was van een EGKS naar het idee van “verstrengeling schept magisch vrede en maakt democratisch”.
Zo had ik hem nog nooit gehoord.

Ik ken wel de variant "verstrengeling maakt onderling afhankelijk en daarmee oorlog een stuk minder aantrekkelijk", als in een van de drivers voor de Kolen en Staal Gemeenschap en uiteindelijk de EU. Klinkt me nog steeds als verstandig in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mektheb schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:48:
[...]

Dat kan niet anders, blijven wel Russen.

It aint over untill the fat lady gets it
https://www.timesofisrael...tween-russia-and-ukraine/

Zelfs Turkije heeft nu zoiets van, ''Also, also, also.....''

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 26-02-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
klaw schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:26:
[...]

Met de logistiek zoals die nu gaat niet...
En bruggen zijn niet zo makkelijk te repareren...
Vast niet. Ik moest vooral aan WO II geschiedenis denken, waar Duitse sappers kapotte bruggen in één nacht konden herstellen. Maar de Wehrmacht was, zeker aan het begin van de oorlog, heel goed georganiseerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Dank voor je link.
En dan even voorstellen wat men in Ukraïne doormaakt... dat is niet voor te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-dark schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Ik snap je punt.
Maar de enige autoriteit die daarvoor in aanmerking komt historisch gezien is de VN.
En kijken we naar de veiligheidsraad als overkoepelend orgaan. Wie is daarvan een permanent lid?

Zelfs al zou dit worden uitgeroepen dan verwacht ik niet dat het gerespecteerd wordt.
Open stad is veel ouder dan een VN 8) Hier zijn trouwens allerlei provisies voor binnen verschillende verdragskaders en overeenkomsten. Zo heeft Putin zelf in 2015 allerlei bepalingen geïntroduceerd binnen EAPC en raamwerken voor IPAP’s. Dit zijn dingen waar relatief snel, laagdrempelig en eenvoudig op in te springen is, zelfs bij non-communicatie Kremlin.

Gaat wat ver voor hier, maar laat ik dit zeggen: het had gekund. De ruimte daarvoor is echter snel aan het krimpen.

Het respecteren ervan is minder een issue, bij beheersing van initiatief. Maar dat ligt hier ietwat complex: politieke wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Precies wat ik van ze verwacht had, de dubbele tong meneer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D-dark schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:47:
[...]

Open stad wil zeggen dat ie niet verdedigd wordt en de Russen op hun gemak naar binnen kunnen wandelen. Daar heb je geen VN voor nodig. Dat kunnen de Oekraieners zelf beslissen.
Vraag is natuurlijk of ze het willen en kunnen. Als je commandostructuur afhankelijk is van de fysieke locatie (bijvoorbeeld commandobunkers) dan ga je daar geen open stad van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 15:50
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:52:
[...]

En dan even voorstellen wat men in Ukraïne doormaakt... dat is niet voor te stellen.
vergis je niet, door het internet maken velen het hier ook vrij "direct" mee. Je moet daar idd wel voorzichtig mee omgaan... dus niet downplayen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:27
Niet zeker of het al geplaatst is, het gaat hier zo snel >:)

Kadyrov (Tsjetsjenië) lijkt zijn troepen terug te trekken. *knip*
Edit: waarschijnlijk geknipt in het filmpje, lastig te valideren of het echt of nep is dus.

*knip* als het fake is of lastig te valideren, post het dan s.v.p. niet of verwijder de link.

[ Voor 47% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Dit is iets wat best in de topicwaarschuwing vermeld zou mogen worden. Vicarious Trauma is reëel fenomeen. Niet zonder risico.

Überhaupt, OSINT of gewoon persoonlijke verkenning van hoog volume aan signalen op hoog tempo is botweg iets wat men niet alleen zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
olafmol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:54:
[...]

vergis je niet, door het internet maken velen het hier ook vrij "direct" mee. Je moet daar idd wel voorzichtig mee omgaan... dus niet downplayen..
Inderdaad. Een maatje van me is de vriendengroep in whatsapp uit omdat ie snachts niet meer slaapt. Die heeft ook echt zn break nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gaat gebeuren ben ik bang…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTWI3wdry8nVsQmV2bqN0Gz0ev8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KlVakhvWQhj9lRD1pkV35RC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Herax10NL schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:55:

Daar snap ik niets van. Als het echt zou zijn, waarom doet Tsjetsjenië moeite om soldaten te mobiliseren, om ze na drie dagen alweer terug te halen?

Gevalletje fake news neem ik aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15

Debunked, er is in geknipt en geplakt.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:26 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit horen we al 3 nachten. Geen reden voor extra paniek behalve dat een schuilkelder sowieso een goede plek zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:52:
[...]

Zo had ik hem nog nooit gehoord.

Ik ken wel de variant "verstrengeling maakt onderling afhankelijk en daarmee oorlog een stuk minder aantrekkelijk", als in een van de drivers voor de Kolen en Staal Gemeenschap en uiteindelijk de EU. Klinkt me nog steeds als verstandig in de oren.
Zie:

Virtuozzo in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

En

Virtuozzo in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne"

Er is subtiel maar significant verschil tussen het EGKS recept, en het geloof wat er in ideologie van gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

olafmol schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:54:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in.
Vandaar dat ik ook even dankte voor die link.

Eerder vandaag vond ik een kaart met alle gebeurtenissen (en beeldmateriaal wanneer je doorklikt) in Ukraïne.
Qua geweld ingedeeld met kleuren, en daarbij een "niveau" indeling.
Ik klik dan ook niet de geweldadigste zaken aan, daar ga ik last van krijgen.

Maar dus wel een goed moment voor inleving in de Ukraïners.

Offtopic:
Wat je hier (w.b.t andere "algemene zaken") op tv ziet in het dagelijks leven vind ik overigens ook naar.
Hongersnood, reclame voor gokken, reclame voor vreemdgaan, dierenmishandeling, geweld, etc

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-02-2022 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Nu echt zichtbare gevechten in zuidwest Kiev..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05
Ahrnuld schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Waaronder 1 die onder de Russische staatsmedia valt. Het is nog best lastig om legitieme streams te vinden.
Deze lijkt echt maar er valt niet veel op te zien.
Niet veel op te zien, op de achtergrond behoorlijk veel explosies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Bovendien geloof ik niet dat Rusland op de knop zou drukken, in ieder geval niet snel genoeg met genoeg raketten voordat wij als jet westen terug hebben geslagen.

Kijk wat er gaande is. Kijk hoeveel misdaden worden begaan. Kijk hoe het met het uur erger word.
Je onderschat Rusland hier enorm. Denk ook niet dat wij geen onderdeel van dat conflict worden. Ook wij zijn onderdeel van de standaard doelen van Rusland in geval van het uitbreken van een nucleaire oorlog. De russen weten alles; https://www.ad.nl/binnenl...en-in-nederland~a747dd35/ .

Eerlijk gezegd denk ik dat het ook fout gaat met het idee dat er iemand op een knop gaat drukken. Er zijn protocollen hoe te handelen. Dat is je second strike strategie. Met andere woorden stel jij vuurt preventief een first strike uit, dan komt er zonder enige tussenkomst van orders ergens een paar onderzeeboten naar boven met vooraf ingestelde doelen. Dan is het de vraag wat je daarvan gaat tegenhouden.

Het is jammer dat ik online het artikel van eerder deze maand zo 1,2,3 niet kon vinden. Daar besprak men een oude plan uit polen gevonden dat was achtergelaten door de sovjets. Moet het AD geweest zijn want die krijg ik dagelijks bezorgd...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:57:
[...]

Daar snap ik niets van. Als het echt zou zijn, waarom doet Tsjetsjenië moeite om soldaten te mobiliseren, om ze na drie dagen alweer terug te halen?

Gevalletje fake news neem ik aan :)
Lang verhaal kort: alles is gereedschap, alles is een taart die verdeeld wordt. De rekeningen van gebruik moeten wel betaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
RoD schreef op Saturday 26 February 2022 @ 23:51:
Pff..sterkte man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

Je kan er niks aan doen. Of je dit nou volgt, of niet... je druk maakt, of niet... de uitkomst zal hetzelfde zijn. Neem pauze, of stop idd ermee het op de voet te volgen.

Na 2 jaar corona als hypochonder zijnde heb ik dat inmiddels geleerd. Als het gebeurt, gebeurt het.

Eigenlijk zonde van de tijd die je nu nog hebt. Voorlopig kun je in Nederland iig nog even doen alsof het er niet is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:51:
Sterkte!

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Viber sponsort Oekraïne:
https://www.ukrinform.net...almost-9m-to-ukraine.html

Ik dacht altijd om een of andere reden dat Viber een Russisch/Oekraïnse app was omdat iedereen daar dit gebruikt ipv whatsapp.
(Weer wat geleerd)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2022 00:03 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Pffff, hoe gaan we hier weer uitkomen....
De reacties van uit de EU/Navo, ze zijn mij duidelijk.
Maar gaat Poetin nu niet nog harder om zich heen slaan?

Is er een weg terug? Hoe gaat de (nabije) toekomst er uit zien.....

Angstig is niet het juiste woord, enorm verontrust wel......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Humma Kavula schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:28:
[...]

Tja verwacht.. Is het moraal zo hoog dan onder de militairen van RUS? Vraag het mij echt af.
Mij bekruipt dat gevoel niet. Van de filmpjes en het materieel. GAZ66 in de frontlijn?! Doorzeefd en met bloedsporen (en Russische flakvesten en canned food dus het is echt een Russische). Sowieso veel stokoud materiaal gezien, bmp2, ural 43 series, zelfs zil131, de T-64, de t-72 zelf, veel btr80, eigenlijk ook niet meer van deze tijd.

Natuurlijk hebben ze ook moderner spul, maar dit zie je uitgeschakeld en al. Lastig dat de Ukraine natuurlijk zelfde materiaal heeft, steeds goed oppassen bij die filmpjes met wat je ziet maar die soldaten moeten zich toch kanonnenvoer voelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:27

Edit: waarschijnlijk geknipt in het filmpje, lastig te valideren of het echt of nep is dus.
Update:

Tweet
This statement is being taken out of context. In the full video, which is 12 mins long, Kadyrov also said the Chechen troops were there to settle “personal religious scores” and that they would carry out Putin’s orders in Ukraine.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mbt Charkiv zijn we hier tot de conclusie gekomen dat er verder geen opzienbarende aanvallen in de buurt (noord-kant) zijn, dus vastgesteld dat het in principe, voor nu, meevalt. :)

Verder:

Goed om beeld te zien van distributie van Europese hulp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Het strooien met het n-woord was in IB/diplomatieke sferen jarenlang not done en nu lees je zelfs hier dagelijks de meest fatalistische doemscenario's over wat er mogelijk zou kunnen gebeuren op het Europese continent. What goes around comes around, laten we één stapje terug doen en focussen op de zaken die nu spelen in plaats van onze toekomst reeds gitzwart inkleuren terwijl we daar mijlen, mijlenver van verwijderd zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:04:
Het strooien met het n-woord was in IB/diplomatieke sferen jarenlang not done en nu lees je zelfs hier dagelijks de meest fatalistische doemscenario's over wat er mogelijk zou kunnen gebeuren op het Europese continent. What goes around comes around, laten we één stapje terug doen en focussen op de zaken die nu spelen in plaats van onze toekomst reeds gitzwart inkleuren terwijl we daar mijlen, mijlenver van verwijderd zijn.
Helemaal mee eens. Vergeet ook niet dat dit onderdeel is van de strategie, angst zaaien onder de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 15:50
Wat ik wel weet van dit soort gasten: ze zijn altijd hard bezig om de top-dog te pleasen, maar op het moment dat er ook maar 1 barstje komt in de teflon-laag van dezelfde top-dog, ruiken ze angst, en zijn ze de eersten die ofwel top-dog afmaken, ofwel naar de andere kant oversteken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Burgers naar de schuilkelders gestuurd, curfew van 48 uur. Constante brand / gloed bij een oliedepot in Vasylkiv te zien en schietgeluiden.

[ Voor 20% gewijzigd door ACID-dude op 27-02-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

*knip* lees de topic warning s.v.p., we verwachten dat mensen zelf hun bronnen checken op betrouwbaarheid.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mbt de Russische centrale bank, daar zit dik 600 miljard euro in. Maar waar het staat is belangrijk. Dit zag ik net voorbijkomen:

Zou hier nog wel wat meer over willen lezen om dit te verifiëren en om te zien of dit daadwerkelijk zo'n grote impact gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Op deze live stream is op afstand de brand/aanval te zien

YouTube: Kyiv / Kiev / Kijów Live camera

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Flauwekul. Desinformatie. Zie het VS topic voor inzicht in condities aldaar. Flinke component van drama uit hoeken van Trumpisten.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 27-02-2022 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
RoD schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:07:
Mbt de Russische centrale bank, daar zit dik 600 miljard euro in. Maar waar het staat is belangrijk. Dit zag ik net voorbijkomen:
[Twitter]
Zou hier nog wel wat meer over willen lezen om dit te verifiëren en om te zien of dit daadwerkelijk zo'n grote impact gaat hebben.
Dit was onderdeel van de uitleg die ik kreeg waarom swift blokkeren geen goed idee zou zijn. Bevriezen en onteigenen werd aangeraden. Zelf geen verstand van dit soort zaken alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
Ashilh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Dit was onderdeel van de uitleg die ik kreeg waarom swift blokkeren geen goed idee zou zijn. Bevriezen en onteigenen werd aangeraden. Zelf geen verstand van dit soort zaken alleen.
Ik vraag me ergens wel af of Rusland dat bevriezen van assets niet ook als een aanval ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Oh, onteigenen zou - als ik zo vrij mag zijn - fantastisch zijn.

Maar, dat komen wel heel wat aapjes uit de mouw. Immers, het Kremlin zal dan hetzelfde doen met wat van ons daar uitstaat. En dan zijn er nogal wat specifieke ondernemingen en sectoren die héél snel hier onderwerp van gesprek en onderzoek zullen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Welke beelden zijn echt, hoe weet je dat: https://nos.nl/l/2418923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Bullet NL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:03:
Pffff, hoe gaan we hier weer uitkomen....
De reacties van uit de EU/Navo, ze zijn mij duidelijk.
Maar gaat Poetin nu niet nog harder om zich heen slaan?

Is er een weg terug? Hoe gaat de (nabije) toekomst er uit zien.....

Angstig is niet het juiste woord, enorm verontrust wel......
Rusland heeft in de jaren 80 ook geprobeerd Afghanistan in de nemen, maar na een jarenlange strijd zijn ze toch van een koude kermis thuisgekomen. Die lokale jihad was gewoon te fel en ze hebben zich moeten terugtrekken.

Die strijdlust zie ik hier ook onder de Oekraïense bevolking. Het zal een lastige worden in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Iris1234 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:10:
[...]

Ik vraag me ergens wel af of Rusland dat bevriezen van assets niet ook als een aanval ziet.
Bevriezen niet zo, binnen kleine kern van Kremlin oligarchie. Men hanteert een gesegregeerde eigen economie.

De secondaire oligarchie, daar komt het wel aan. Het selectoraat, dus de poppetjes van elite politieke economie (waar oligarchie zijn afhankelijkheden heeft), daar raakt het heel hard aan het vreten.

Plus, extra hard aan hun vermogen om niet in Rusland te hoeven zijn, om hun kinderen elders onderwijs te laten hebben en zo voorts en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Qwerty-273

Meukposter

Toen Poetin eind jaren ‘90 aan de macht kwam, was Rusland een puinhoop. En heeft hij (en zijn vertrouwelingen) alles op de rit gekregen (wel voornamelijk in eigen zakken). Zou een mogelijk scenario bij verlies en dus het einde van Poetin weer het zelfde betekenen?
Sancties die de economie de afrond in duwen. Chaos en power struggle in de groep die achter blijft (omdat over opvolging niets klaar ligt). Waarbij men zoveel mogelijk graait en naait.

Nieuwe start voor de volgende keiharde meedogenloze man (of vrouw?) om weer uit de as op te staan. En later ook over de grens te kijken omdat alles binnen al opgevreten is?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09
[Twitter]
Het zou een mooie actie zijn als ze de rest kunnen gebruiken voor de wederopbouw van Oekraïne.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is zo'n fijn bericht, hopelijk blijft het vannacht rustig. Morgenochtend de schade opmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Virtuozzo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Flauwekul. Desinformatie. Zie het VS topic voor inzicht in condities aldaar. Flinke component van drama uit hoeken van Trumpisten.
Ik denk persoonlijk dat het onder Trump wellicht niet was gebeurd, blijft speculeren en is zeker niet omdat Trump zo geweldig is, maar eigenlijk juist het omgekeerde, een olifant in een porseleinen kast wil je vooral rustig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:31
Hier zie je ook iets bestookt worden, dan wel branden.
YouTube: 🔴[LIVE] 우크라이나 실시간 상황 / 디지털Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
[...]

Je kan er creatiever mee worden.
- Bevriezen en uitgeven aan het herbouw Oekraine fonds. Zie de oorlogsbetalingen van Duitsland
- Gebruiken als fonds waarmee ala Iran alleen goederen mogen worden aangeschaft die op een toegestane lijst staan.
- Pas vrijgeven op het moment dat er een nieuwe regering in Rusland is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
moppentappers schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:15:
[...]

Ik denk persoonlijk dat het onder Trump wellicht niet was gebeurd, blijft speculeren en is zeker niet omdat Trump zo geweldig is, maar eigenlijk juist het omgekeerde, een olifant in een porseleinen kast wil je vooral rustig houden.
Want? Trump vond de inname van de "volksrepublieken" geweldig... ik denk dat we heel erg blij mogen zijn dat Trump die verkiezingen verloren heeft...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:52

Coldcat

HODL

Ik heb veel in dit topic gelezen afgelopen dagen om op de hoogte te blivjen. Ik ben net voor een bedrijf, opgestart door een Rus, gaan werken. Met al die sancties hoop ik dat er voldoende geld in kas is om door te gaan buiten Rusland om. We werken samen met mensen uit Oekraine om de social media te verzorgen en wat hand en spandiensten te doen. Russen met de IT afdeling. Niemand heeft een verkeerd woord over elkaar, alleen zijn er hogerop een paar mensen het niet met elkaar eens.

De mensen in Okeraine zitten in angst. De Rus is ervan overtuigd dat ze Kiev in een paar dagen hebben (je kunt het hem niet kwalijk nemen door de berichtgeving daar).

Het belangrijkste zijn de levens van de soldaten en onschuldige mensen in Oekraine. Maar wat zijn er toch een hoop verliezers door 1 idioot. Ik hoop van harte dat het volk in opstand komt. Anders komt er alleen maar meer geweld. Door deze sancties kan alles gebeuren vrees ik.

Wat een trieste bedoeling is het toch.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[Twitter]
Niet voor niets heeft Rusland zo'n flinke goudvoorraad aangelegd. Dat kan in tijden van oorlog goed van pas komen, mits het verkocht kan worden in het buitenland.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 27-02-2022 00:18 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[Twitter]
Toevallig, als macroeconoom van huis uit was ik op zoek naar meer informatie over de vermeende maatregelen jegens de centrale bank en stuitte ik op de volgende tweet. Geeft wat meer inzicht in de activa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

moppentappers schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:15:
[...]

Je doet je naam wel eer aan.

Maar gepast als grapje is het niet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

beany

Meeheheheheh

Schoteltjes zijn onderweg!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:12:
Toen Poetin eind jaren ‘90 aan de macht kwam, was Rusland een puinhoop. En heeft hij (en zijn vertrouwelingen) alles op de rit gekregen (wel voornamelijk in eigen zakken). Zou een mogelijk scenario bij verlies en dus het einde van Poetin weer het zelfde betekenen?
Sancties die de economie de afrond in duwen. Chaos en power struggle in de groep die achter blijft (omdat over opvolging niets klaar ligt). Waarbij men zoveel mogelijk graait en naait.

Nieuwe start voor de volgende keiharde meedogenloze man (of vrouw?) om weer uit de as op te staan. En later ook over de grens te kijken omdat alles binnen al opgevreten is?
Ja, zo is het ingericht vanuit mentaliteit en ideologie. Zero sum, continuity is conflict, chantagepolitiek e.d.

Waarom denk je dat zelfs binnen kleine kern van oligarchie nul idee is van opvolging. Of waarom zelfs binnen machtsdynamiek van deze of gene oligarch dat er ook niet is. En het ook geen onderwerp is.

Heel serieus, het denken is fundamenteel anders. We kunnen het niet vanuit onze perspectieven wegen.

De caveat is iets waar we zelfs nu nog nul inzicht in hebben, en dat is die eigenaardigheid van die ene sovereign wealth onderneming van de oude Soviet Unie die nog steeds bestaat, nog steeds door een oude Soviet ambtenaar geleid wordt. Die koos Putin en zette hem in Petrograd. Die signaleerde Jeltsin om Primakov af te rekenen, waarna hij Putin van Petrograd naar Moskou schopte en installeerde.

Het is binnen IC/IB iets waar men geen inzage in heeft, wat op veel manieren meer als een slecht Ludlum boek voelt, maar elke keer komt alles uit die koker. Hoe, waarom, er lopen geen verbindingen, en toch. Er zijn bij verkenning een flink aantal journalisten overleden, maar zelfs met die prikkel is journalistiek ook niet verder gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 27-02-2022 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 18:42
Is dit niet de olie raffinaderij / opslag?

.

[ Voor 22% gewijzigd door gerwim op 27-02-2022 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pro_6or schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:04:
[...]

Mij bekruipt dat gevoel niet. Van de filmpjes en het materieel. GAZ66 in de frontlijn?! Doorzeefd en met bloedsporen (en Russische flakvesten en canned food dus het is echt een Russische). Sowieso veel stokoud materiaal gezien, bmp2, ural 43 series, zelfs zil131, de T-64, de t-72 zelf, veel btr80, eigenlijk ook niet meer van deze tijd.

Natuurlijk hebben ze ook moderner spul, maar dit zie je uitgeschakeld en al. Lastig dat de Ukraine natuurlijk zelfde materiaal heeft, steeds goed oppassen bij die filmpjes met wat je ziet maar die soldaten moeten zich toch kanonnenvoer voelen.
Voor veel van die dingen die jij noemt is niks moderners.

De BPMT is een modernere IFV, maar daar rijden er nog geen 10 van rond. De Kurganets is, uiteraard, uitgesteld.

De BTR-90 was een dood spoor, Bumerang is uitgesteld en ook nog niet beschikbaar.

Qua tanks heb je de Armata, zijn ook maar een handjevol van, en de T-90 is inmiddels ook gewoon oude meuk, aangepaste T-72 met inmiddels ook enorm verouderde elektronica.

Misschien dat ze in theorie wat modernere Kamaz vrachtwagens hebben, en voor de logistiek is dat zeker niet onbelangrijk, maar qua militair materieel is het jaren 90 of ouder.
Silent Thunder schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:11:
[...]

Rusland heeft in de jaren 80 ook geprobeerd Afghanistan in de nemen, maar na een jarenlange strijd zijn ze toch van een koude kermis thuisgekomen. Die lokale jihad was gewoon te fel en ze hebben zich moeten terugtrekken.

Die strijdlust zie ik hier ook onder de Oekraïense bevolking. Het zal een lastige worden in ieder geval.
Nu is dat mede compleet verziekt omdat Amerika gewoon massaal wapens en training ging geven aan de vijand. Oh, en besluiten tegen wat mensen te zeggen "Weetje, die atheistische commies, in een islamatisch land, is dat geen heilige oorlog?"

Enfin, hopelijk heeft het westen geleerd en houden we het op wapens en training geven dit keer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Journalist Reuters:

Dit is wat Von Der Leyen eigenlijk ook al zei, alleen is de US wat meer uitgesproken. Dit is een belangrijk onderdeel in het onder druk zetten van het regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Wauw

JUST IN: The Biden administration just announced a Transatlantic task force to “hunt down and freeze the assets” of Russian companies and oligarchs — including “yachts, mansions, and any other ill-gotten gains that we can find and freeze.”

https://twitter.com/NoLie...1ec-a5b8-3a7c3b05fdad%2F0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Indoubt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Je doet je naam wel eer aan.

Maar gepast als grapje is het niet
Als je reageert, kom dan met argumenten en reageer met inhoud. Hier heeft niemand wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iris1234
Ergens heb ik ook een unheimlisch gevoel dat het een soort grote afleiding is van iets anders. Ook al heeft dat vast ook te maken met de angstzaaierij die er nu plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

DiscoNootje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:20:
Wauw

JUST IN: The Biden administration just announced a Transatlantic task force to “hunt down and freeze the assets” of Russian companies and oligarchs — including “yachts, mansions, and any other ill-gotten gains that we can find and freeze.”

https://twitter.com/NoLie...1ec-a5b8-3a7c3b05fdad%2F0
Das mooi allemaal, maar ik heb nog steeds mijn twijfel hoe dit de man gaat raken..... Je weet wel, die met de knopjes....

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 14 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid