1) Je hele reactie laat zien dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt .Eli3l schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:12:
[...]
Je hoeft mij niks uit te leggen. Ik begrijp wat de bedenkingen zijn. Ik ben echter van mening dat dit soort grove misdaden niet ongestraft mogen blijven. Sterker nog, we hadden de misdaden van de afgelopen uren en de komende uren wellicht kunnen voorkomen door in te grijpen.
Bovendien geloof ik niet dat Rusland op de knop zou drukken, in ieder geval niet snel genoeg met genoeg raketten voordat wij als jet westen terug hebben geslagen.
Kijk wat er gaande is. Kijk hoeveel misdaden worden begaan. Kijk hoe het met het uur erger word.
Als je ingrijpen dan nog gaat bestempelen alsof je als een idioot met twee gestrekte benen er in springt, dan ben je naar mijn mening niet serieus te nemen in wat voor discussie dan ook.
2) Waar zie jij in mijn reactie ergens staan dat ik zeg dat we (lees NAVO) dit ongestraft moeten laten ?
Ondanks dat de inlichtingeenheden van de VS en UK dit al een aantal weken voorspelde kwam dit bij de rest koud op zijn dak vallen.
Poetin reageert niet zoals velen van hem hadden verwacht.
Als ieder vorm van informatie die je dacht te hebben niet concreet blijkt te zijn/niet blijkt te kloppen is het met vuur spelen voor gevorderden.
Voor je beeld vorming : ik begreep en begrijp het uitblijven van enige vorm van reactie vanuit de NAVO ook niet.
Toen dit conflict uitbrak had (mijn persoonlijke mening) de NAVO DIRECT QRF (Quick Reaction Force) eenheden de grenzen bij bij Polen, Letland, Litouwen en Estland moeten laten versterken en iedere radar die bij die grenzen staan heel Rusland, Wit-Rusland en de Oekraïne moeten laten oplichten.
Is dit een agressieve handeling ?
Ja, maar wel 1 die nog binnen de geweldspiraal valt,
Het geeft een signaal naar Rusland, lees Poetin, dat hij in de gaten gehouden word.
Had het de invasie voorkomen ?
Ik betwijfel het.
Had het het conflict een andere draai gegeven ?
Maybe, da's koffie dik kijken.
Je geeft in ieder geval een signaal af en je doet tenminste iets.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.