Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.957 views

Onderwerpen

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Kort wat de staat van beleg ongeveer inhoudt, los van dat men waarschijnlijk zelf al had gedacht dat het vergaande rechten naar de regering/putin trekt:
De afkondiging van de staat van beleg zou betekenen dat alle macht in handen komt van president Poetin. Hij kan dan een uitgaansverbod afkondigen, burgers verhinderen het land te verlaten en stakingen en demonstraties verbieden.

Verder wordt er dan automatisch een militaire censuur van kracht. Ook nu al is er in feite sprake van censuur: Russische media mogen niet over oorlog, inval of invasie spreken als ze het over de strijd in Oekraïne hebben. Het onafhankelijke radiostation Echo Moskvy en het internet-tv-kanaal Dozjd werden deze week al gesloten omdat ze zich daar niet aan hielden.

In het uiterste geval zou Poetin zelfs het hele internet kunnen afsluiten, maar dat wordt onwaarschijnlijk geacht, gezien de economische schade die dat zou veroorzaken.
https://www.volkskrant.nl...-macht-naar-zich-toetrekt\

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Rubberen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Met uw redenering moeten we dus geen enkele vorm van actie ondernemen om dit te voorkomen, want teveel gedoe? Tjah dat is ook een manier.. Laten we die 2% dan volop investeren in tanks etc! Dat zal die nukes wel tegenhouden..
Ik ben erg terughoudend om de MAD doctrine, de balans die daardoor is ontstaan op te heffen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Russia Thinks West Will 'Get Over' Ukraine War, Calls Response 'Hysteria''
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov thinks that the United States and its Western European allies will simply "get over" his country's invasion of Ukraine, calling the unified international response "hysteria."

"If they expect... Russia to crawl under the bench and give in to someone's dictatorship, their expectations are wrong," Lavrov said. "
"It's clear to everyone that World War III can only be a nuclear one.
En dit gaat ook gebeuren, deze sancties bestaan over drie tot zes maanden niet meer, let maar op :N

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 03-03-2022 22:20 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:00:
Neen dat maakt me echt niet veel uit. De NATO heeft inderdaad genoeg nukes. Ik het het over afwering, als in raketschild, als in als de russen 'iets' afschieten dat wij het uit de lucht kunnen halen.

Een equivalent van de iron dome dus maar op vlak van nucleaire dreiging.
Ook al klinkt het defensief, een effectief raketschild installeren (als dat al kan) terwijl de andere kant dat mogelijkheid niet heeft is zeer agressief. Dan is MAD ineens niet meer MAD.

Het zou een nucleaire aanval voor één partij een overleefbare optie maken. Heftiger kan je ze moeilijk verzinnen.

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Sebazzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:20:

[...]

En dit gaat ook gebeuren, deze sancties bestaan over drie tot zes maanden niet meer, let maar op :N
Flesje wijn dat er binnen een jaar geen atoombom op Nederland valt.

edit: ik dacht dat je bedoelde dat die WW3 kernoorlog uit zou breken. Het opheffen van de sancties zie ik wel gebeuren. Dat van die sancties was deel van je edit :+

[ Voor 14% gewijzigd door Michael_OsGroot op 03-03-2022 22:23 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:42
Sebazzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:20:

[...]

Het zijn niet alleen grootmeesters in schaak, maar ook in het zaaien van angst. Terroristen dus.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Lordy79 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:09:
Juist... Raketschild.
Werkt die ook tegen een squadron moderne straaljagers met kernwapens?
En ook tegen een hypersonisch wapen?
En ook tegen 100en incoming missiles tegelijk?
En ook tegen onderzeeërs die overal kunnen... Opduiken? (Of zelfs onder water kunnen lanceren)
Daar heb je zelf straaljagers voor en overige AA. SM-3 en Arrow 3 kunnen volgens mij hypersonische raketten onderscheppen. Geen idee hoeveel te gelijk, maar er liggen best veel fregatten en destroyers in het water welke kunnen onderscheppen en de platformen in Roemenië en Polen kunnen er ook neerhalen. Verder heb je nog de wat oudere systemen zoals Patriots. Het zal inderdaad een hele klus worden om het zo te coördineren dat de juiste dreiging door het juiste middel wordt onderschept. De SSBN's zijn denk ik de grootste dreiging. Al moeten ze gevaarlijk dichtbij gaan liggen voor minimale kans op onderschepping.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

olafmol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Het zijn niet alleen grootmeesters in schaak, maar ook in het zaaien van angst. Terroristen dus.
Nee, Putin heeft in dit gelijk: het Westen veegt een traan weg, draagt de gaskraan weer verder open en gaat weer iPhones verkopen in Rusland. Dat is ook wat het gevaar is natuurlijk: dat geeft Putin de vrijbrief om het volgende land binnen te vallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 03-03-2022 22:25 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:14
Wat ik me ook nog heel naïef afvraag; waarom zijn er geen landen buiten de NAVO die Oekraïne bijstaan? Dat zou in het hele NAVO - Rusland gedoe nog wel een uitkomst bieden. Ik denk bijv. aan een Israël gezien de geschiedenis van Oekraïne, Zelensky die Joods is. Al is het maar voor het bewaken van die zo gewenste no-fly zone. Israël wil je qua leger ook liever niet tegen je hebben. En van Syrië en Libanon heeft Israël toch niet zoveel meer te vrezen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Daar heb je zelf straaljagers voor en overige AA. SM-3 en Arrow 3 kunnen volgens mij hypersonische raketten onderscheppen. Geen idee hoeveel te gelijk, maar er liggen best veel fregatten en destroyers in het water welke kunnen onderscheppen en de platformen in Roemenië en Polen kunnen er ook neerhalen. Verder heb je nog de wat oudere systemen zoals Patriots. Het zal inderdaad een hele klus worden om het zo te coördineren dat de juiste dreiging door het juiste middel wordt onderschept. De SSBN's zijn denk ik de grootste dreiging. Al moeten ze gevaarlijk dichtbij gaan liggen voor minimale kans op onderschepping.
Even voorbijgaande over de wapens zelf, als er 200 raketten worden gegooid en er landen 3 op NL dan geef ik me over hoor. Als ik dan nog leef.

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Michael_OsGroot schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Even voorbijgaande over de wapens zelf, als er 200 raketten worden gegooid en er landen 3 op NL dan geef ik me over hoor. Als ik dan nog leef.
Rusland bestaat dan ook niet meer, dus als je het overleefd hoef je je waarschijnlijk niet meer te overgeven en ga je binnen afzienbare tijd toch dood :)

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Videobericht van Rutte aan de bevolking van Oekraine:

[Twitter: https://twitter.com/MinPres/status/1499494052860936193]

• olafmol
Sebazzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Nee, Putin heeft in dit gelijk: het Westen veegt een traan weg, draagt de gaskraan weer verder open en gaat weer iPhones verkopen in Rusland.
Dat had ik paar dagen geleden ook gezegd. Maar nu denk ik dat we dat station toch echt gepasseerd zijn. Vanaf nu zal alles in EU en NAVO erop gericht zijn om militair overwicht en economische onafhankelijkheid van Rusland te hebben en houden. En reken maar dat daarnaast er aan extreem veel touwtjes getrokken gaat worden om van binnenuit regime change te veroorzaken, asap.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 16:37
CurlyMo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:25:
Wat ik me ook nog heel naïef afvraag; waarom zijn er geen landen buiten de NAVO die Oekraïne bijstaan? Dat zou in het hele NAVO - Rusland gedoe nog wel een uitkomst bieden. Ik denk bijv. aan een Israël gezien de geschiedenis van Oekraïne, Zelensky die Joods is. Al is het maar voor het bewaken van die zo gewenste no-fly zone. Israël wil je qua leger ook liever niet tegen je hebben. En van Syrië en Libanon heeft Israël toch niet zoveel meer te vrezen.
Ik denk omdat niemand zin heeft in oorlog, en al helemaal niet als het niet jouw oorlog is. De Amerikanen zijn daarin een beetje vreemd.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 11:43
Botweg gezegd omdat het niet hun achtertuin is en ze er niets te winnen hebben. Genoeg problemen in eigen omgeving. Daarnaast moet je aan de toekomst denken. Wie denk je dat er in de toekomst Russische wapens met korting krijgen als Israël zich ermee bemoeit.

• CurlyMo
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Ik denk omdat niemand zin heeft in oorlog, en al helemaal niet als het niet jouw oorlog is. De Amerikanen zijn daarin een beetje vreemd.
Dat snap ik, maar die verbinding is er voor Israël wel gezien de rol van Oekraïne in WW2 en nu met een Joodse president die door nazi wordt uitgemaakt.
D-dark schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Botweg gezegd omdat het niet hun achtertuin is en ze er niets te winnen hebben. Genoeg problemen in eigen omgeving. Daarnaast moet je aan de toekomst denken. Wie denk je dat er in de toekomst Russische wapens met korting krijgen als Israël zich ermee bemoeit.
Ik denk dat Rusland met deze sancties niet echt de ruimte heeft voor liefdadigheid. Daarnaast moet je wel een hoop liefdadigheid hebben wil je partij zijn tegen het Israëlische leger.

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

DR!5EQ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:27:

[Twitter]
Die comments er onder ook van ITF world peace. Ik weet niet in hoeverre dat een account van betekenis is maar ik kan je in mijn directe omgeving al 3 mensen aanwijzen die vluchtelingen in huis willen nemen en er lopen nu in mijn wijk alleen al 2 initiatieven om geld, voedsel, proviand naar het oosten te sturen. Om nog maar te zwijgen dat we de met kernwapens bewapende beer prikken door ongekend veel wapens te sturen.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 20:49

[Twitter]
Offtopic:
Man man, wat is zijn Engelse uitspraak toch ontiegelijk beroerd. Vraag me af waarom hij nooit even een cursus heeft genomen om z'n uitspraak te verbeteren...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik lurk al een paar dagen mee in dit topic en wil even mijn dank uitspreken.

Vanaf het weekend volgde ik de NOS, maar ik verhuisde voor info naar dit topic, omdat hier veelzijdiger wordt gereageerd, en ongefundeerde info direct bekritiseerd en achterhaald wordt. Dit als compliment.

Mijn grootste zorg is een nucleaire oorlog. In mijn middelbareschooltijd las ik 'On The Beach' van Nevil Shute, over de laatste weken in Australië na een allesvernietigende nucleaire oorlog op het noordelijk halfrond. Wel, dat boek is me flink bijgebleven. Ik weet zelf bar weinig van nucleaire wapens. Wel viel de ramp van Tsjernobyl precies op mijn tweede verjaardag. Veel heb ik daar niet van meegekregen. Je kunt alweer als toerist naar Pripyat, en ook Fukushima 'gaat al weer goed' lees ik hierboven. Toch blijft de wanhoop sterk.

Het is ook wat me de laatste nachten wakker heeft gehouden. Ik zal jullie de illustratie van mijn zielige wanhoop verder besparen want ik geloof dat dat onderhuids bij iedereen wel zit. De speculaties maken me bang, daarom ben ik heel erg dankbaar voor alle goed onderbouwde, realistische feiten over al dat dreigt. Bedankt daarvoor.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MaStar
  • Laatst online: 22:03
olafmol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:28:
[...]. En reken maar dat daarnaast er aan extreem veel touwtjes getrokken gaat worden om van binnenuit regime change te veroorzaken, asap.
Hoe? Diplomatiek?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

CurlyMo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:31:
Ik denk dat Rusland met deze sancties niet echt de ruimte heeft voor liefdadigheid. Daarnaast moet je wel een hoop liefdadigheid hebben wil je partij zijn tegen het Israëlische leger.
Containertje AK47 of wat springstof kost niet zo veel hoor. En kan zijn effect hebben in de handen van een aantal haatbaarden. Die gaan niet veel bereiken, maar dat hoeft ook niet. Ze zijn wegwerp artikelen. Maar wat onrust is het waard.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:30
Exception schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:31:
[...]
Offtopic:
Man man, wat is zijn Engelse uitspraak toch ontiegelijk beroerd. Vraag me af waarom hij nooit even een cursus heeft genomen om z'n uitspraak te verbeteren...
Uitspraak van Macron, Schulz en Vele andere staatshoofden is veel erger. Nederlands accent is alleen zo herkenbaar.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
Tnx!

Wat ik eruit op maak is dat de Russische burgers minder mogen, de media moeten de oorlog doodzwijgen en nog zo wat dingen.

Wat ik gelukkig niet lees is dat Putin full control over de nukes krijgt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• DR!5EQ
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Die comments er onder ook van ITF world peace. Ik weet niet in hoeverre dat een account van betekenis is maar ik kan je in mijn directe omgeving al 3 mensen aanwijzen die vluchtelingen in huis willen nemen en er lopen nu in mijn wijk alleen al 2 initiatieven om geld, voedsel, proviand naar het oosten te sturen. Om nog maar te zwijgen dat we de met kernwapens bewapende beer prikken door ongekend veel wapens te sturen.
Doel je op deze tweet?

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ja die inderdaad

• Tristan
asing schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:35:
Wat ik gelukkig niet lees is dat Putin full control over de nukes krijgt.
Jij denkt dat hij dat nu nog niet heeft? Ik gok van wel!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:00
Zowaar beweging in China lijkt het:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Wat betreft Israël kan ik je - als inwoner - wel wat redenen geven waarom Israël niet graag partij kiest.
- Israël is misschien stiekem ook een kernmacht en wil dus geen (militair) conflict met Rusland
- Israël en Rusland werken redelijk samen in Syrië in die zin dat Israël daar Iraanse proxy-tuig mag bombarderen ook al maakt Rusland daar de dienst uit. Dat vereist ook coordinatie
- Er is en grote Joodse gemeenschap in Rusland en in Oekraine. Kiezen is dus lastig
- Een flink deel van de Israëlische bevolking komt uit Rusland of Oekraine

Buiten Israël kan ik niet zoveel landen opnoemen die niet NAVO zijn en een gewicht in de schaal kunnen brengen. Uiteraard China en ik denk dat China de rol als 'boven de partijen staand' graag op zich zou nemen. Zie ik nog wel gebeuren.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dark Blue schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:32:

Vanaf het weekend volgde ik de NOS, maar ik verhuisde voor info naar dit topic, omdat hier veelzijdiger wordt gereageerd, en ongefundeerde info direct bekritiseerd en achterhaald wordt. Dit als compliment.

Mijn grootste zorg is een nucleaire oorlog. In mijn middelbareschooltijd las ik 'On The Beach' van Nevil Shute, over de laatste weken in Australië na een allesvernietigende nucleaire oorlog op het noordelijk halfrond. Wel, dat boek is me flink bijgebleven. Ik weet zelf bar weinig van nucleaire wapens. Wel viel de ramp van Tsjernobyl precies op mijn tweede verjaardag. Veel heb ik daar niet van meegekregen. Je kunt alweer als toerist naar Pripyat, en ook Fukushima 'gaat al weer goed' lees ik hierboven. Toch blijft de wanhoop sterk.

Het is ook wat me de laatste nachten wakker heeft gehouden. Ik zal jullie de illustratie van mijn zielige wanhoop verder besparen want ik geloof dat dat onderhuids bij iedereen wel zit. De speculaties maken me bang, daarom ben ik heel erg dankbaar voor alle goed onderbouwde, realistische feiten over al dat dreigt. Bedankt daarvoor.
Lurken doen er veel, soms is daar niks mis mee. Maak je niet teveel zorgen over nukes etc. dat gaat over ons hoofd heen en je wint er niks mee als je je daar wel zorgen over maakt. Persoonlijk denk ik niet dat het gaat gebeuren maar ik heb de wijsheid niet in pacht natuurlijk.

Dan kun je je beter druk maken over hoe we eventuele vluchtelingen op gaan vangen, die gaan er zeker komen, en wat je daar in kan doen.

Ik heb verschillende mensen om mij heen die min of meer dezelfde gedachten hebben en merk dat die er veel baat bij hebben om over dat soort dingen na te denken. Iedereen is anders dus of dat voor jou werkt weet ik niet.

Ik ken iemand van 86 die voedselpakketten samenstelt, die heeft zelf de oorlog nog meegemaakt. Fantastisch initiatief die ook door mij wordt ondersteund. Keeps your mind of worse things en helpt ook nog.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 19:04
Staat van beleg zou wel weer teken zijn dat de temperatuur I Rusland intern ook flink aan het oplopen is. Dictators verwijder je meestal door intern het vuurtje flink op te stoken. En de sancties beginnen nu pas een beetje effect te sorteren.

• Tristan
En deze past eigenlijk bij mijn eerdere post dat Rusland er een tandje bovenop gaat scheppen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jaapstobbe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:34:
[...]

Uitspraak van Macron, Schulz en Vele andere staatshoofden is veel erger. Nederlands accent is alleen zo herkenbaar.
Klagen op accent van iemand is ook wel echt een Nederlands ding. Oh zullen vast ook wel andere landen zijn waar het gebeurd hoor, maar onder de streep is het simpel voor mij (en mijn ervaring in een multinational): Ben je verstaanbaar? Dan is het goed.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 11:43
CurlyMo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Dat snap ik, maar die verbinding is er voor Israël wel gezien de rol van Oekraïne in WW2 en nu met een Joodse president die door nazi wordt uitgemaakt.

[...]

Correct, is een Joodse president maar protesten kunnen prima vanaf afstand in de Verenigde Naties + Amerika is al betrokken via de Navo.

Het Israëlische leger is goed opgeleid, modern en recent bewapend, genoeg reservisten maar qua pure mankracht kleiner dan de omliggende legers. Dat is hun kracht. Dus ja is behoorlijk wat liefdadigheid nodig maar wie levert ze anders de wapens? En elke manschap / materiaal die ze naar Europa sturen is een verzwakking voor hun eigen land.

Waarom dan het risico lopen als de NAVO er al mee bezig is?

Ik snap je punt van een modern westers geöriënteerd land maar het is de winst niet waard.
Een stabiel midden oosten en regio rondom Israël is meer in het belang van de Navo dan nog een front.

Gaat het daar mis dan kan China een 3e front storten met Taiwan.

Beter om maar 1 probleem te hebben op dit moment.
Je moet naar het grotere geheel kijken.

• asing
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:36:
[...]

Jij denkt dat hij dat nu nog niet heeft? Ik gok van wel!
Ik lees hier over het 6 ogen principe. Geen idee wat dat betekent. In mijn ogen kan Putin alleen bevelen ze in te zetten. Iemand moet (of meerdere moeten) op een knop drukken.

De USA kant weet ik wel, POTUS heeft een koffertje met codes. Iedere atoombom kan alleen afgevuurd worden als 2 personen die ieder een sleutel hebben deze gebruiken.

Ik kan ook teveel films gekeken heben :/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dutchy88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:39:
Zowaar beweging in China lijkt het:

[Embed]
Volledig artikel op FT:

China-based AIIB freezes lending to Russia and Belarus over Ukraine war
Development bank’s move threatens to strain relations between Beijing and Moscow

Asian Infrastructure Investment Bank has suspended all current and pending business relating to Russia and Belarus following the outbreak of conflict in Ukraine.

The decision by the development bank threatens to strain ties between China and Russia, which are close trading partners but whose relationship has come under scrutiny following Vladimir Putin’s military operation in Ukraine. China is the bank’s largest shareholder.

March of the Eagles

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

[Twitter]
En Zelensky denkt bij zichzelf: Wat heb ik daar nu aan?

• DR!5EQ
  • Niet online
Ik denk dat we allebei de frustratie wel snappen achter die tekst, maar ik kan ze ook niet echt ongelijk geven. Stel je voor dat er iemand in een metrostation van Kyiv zit en naar dit filmpje kijkt, dan denk je toch ook: ga lekker een eind fietsen. De politiek in de wereld is uiteindelijk waar de ellende allemaal begint; macht. Toegegeven dat dit vrij kort door de bocht is.

• CurlyMo
Lordy79 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:40:
[...]
Buiten Israël kan ik niet zoveel landen opnoemen die niet NAVO zijn en een gewicht in de schaal kunnen brengen. Uiteraard China en ik denk dat China de rol als 'boven de partijen staand' graag op zich zou nemen. Zie ik nog wel gebeuren.
Japan en Zuid-Korea heb je nog, maar ik was nog op zoek naar een aanknopingspunt.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Ligone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:43:
[...]

Zelensky heeft Rutte gevraagd deze video op te nemen ;)

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Nee, Putin heeft in dit gelijk: het Westen veegt een traan weg, draagt de gaskraan weer verder open en gaat weer iPhones verkopen in Rusland. Dat is ook wat het gevaar is natuurlijk: dat geeft Putin de vrijbrief om het volgende land binnen te vallen.
Dat valt nog te bezien.

De stap die Duitsland heeft gemaakt is en echt een grote.
Afscheid van hun militair terughoudende verleden, enorme militaire investeringen. twee LNG terminals besteld. Die bereiden zich voor op een heel andere wereld.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
[...]

Hij heeft er anders zelf om gevraagd :)

• DR!5EQ
  • Niet online
[...]

Als jij weet wat Zelensky daadwerkelijk denkt, laat het hier even weten.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Dat valt nog te bezien.

De stap die Duitsland heeft gemaakt is en echt een grote.
Afscheid van hun militair terughoudende verleden, enorme militaire investeringen. twee LNG terminals besteld. Die bereiden zich voor op een heel andere wereld.
Dat verwacht ik ook. Ongeacht hoe de landen na de oorlog verder gaan, de afhankelijkheid van Russisch gas zal in elk geval flink afgebouwd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 03-03-2022 22:45 ]

March of the Eagles

Verwijderd

CurlyMo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:43:
[...]

Japan en Zuid-Korea heb je nog, maar ik was nog op zoek naar een aanknopingspunt.
Japan zit onder de Amerikaanse nucleaire paraplu en is bovendien een hoofdpilaar van het defensie beleid van de VS tegenover China.

• asing
De problemen worden nog iets groter:

En wat vluchtende Russen zijn opgepakt in Canada. Wat zouden ze daarmee gaan doen? Oppakken? Uitzetten? Berechten?

• Tristan

[Twitter]
Misschien een onpopulaire mening, maar dit is natuurlijk weer typisch Nederlands. Lullen, lullen en niet poetsen.

Het zou Rutte sieren om eens z'n kromme rug te rechten en hier direct, nu te zeggen dat Nederland lege bussen naar de grens bij Polen stuurt om ze op te halen. Dat wij zorgen voor de Oekraïne vluchtelingen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
asing schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:46:
En wat vluchtende Russen zijn opgepakt in Canada. Wat zouden ze daarmee gaan doen? Oppakken? Uitzetten? Berechten?
Berechten voor wat precies? En hoe wil je ze uit zetten? Russische kisten mogen Rusland niet meer uit en zowat alle andere vliegtuigen ter wereld mogen Rusland niet meer in.

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 03-03-2022 22:48 ]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:39

jgj82

Ja, maar = nee

TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Praat nu niet over zaken waar je niets van weet. ICBM's zijn alleen te stoppen met... jawel: andere nukes. THAAD zou iets kunnen met de medium range Tactical Ballistic Missiles. Vliegtuigen zijn voor tactische inzet: ze zijn kwetsbaar voor andere vliegtuigen of luchtafweer systemen.

Verder is de laatste iteratie Patriot (PDP8+) bij uitstek geschikt tegen hypersonische wapens.

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Misschien een onpopulaire mening, maar dit is natuurlijk weer typisch Nederlands. Lullen, lullen en niet poetsen.

Het zou Rutte sieren om eens z'n kromme rug te rechten en hier direct, nu te zeggen dat Nederland lege bussen naar de grens bij Polen stuurt om ze op te halen. Dat wij zorgen voor de Oekraïne vluchtelingen.
Ik denk niet dat die mening zo onpopulair is; dat was werkelijk een slappe hap van ongekende proporties. Er zijn, op zijn zachts gezegd, betere manieren om aan te kondigen wat je niet gaat doen, wat wel, en bovenal waarom dat zo is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2022 22:53 ]

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

En als ie dat doet dan is het weer typisch Nederlands. Lullen lullen en niet poetsen.

Dan had het hem gesierd om zijn kromme rug te rechten en gelijk het leger naar Oekraine te sturen. Sorry hoor, maar ik vind echt dat ie het goed doet. Ik wil veel voor Oekraine doen behalve daadwerkelijk vechten en getuige het geringe aantal vrijwilligers sta ik daar niet alleen in. Ik ben er maar wat blij mee dat hij niet eenzijdig teveel hooi op zn vork neemt. Volgens mij is het transport vanaf de grens daar nu niet de grootste issue, maar correct me if i'm wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael_OsGroot op 03-03-2022 22:51 ]

• DR!5EQ
  • Niet online
[...]

We zijn vrij afwachtend (angstig?) volk. Toch verbaasd het me best wel hoe groot de saamhorigheid is. Nu nog daadkracht aan toevoegen. Ik vraag me wel af waar al die mensen in dit land huisvesting kunnen krijgen. Dat is hier besproken, maar we zullen moeten afwachten hoe dat uitpakt.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
jgj82 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:50:
Praat nu niet over zaken waar je niets van weet. ICBM's zijn alleen te stoppen met... jawel: andere nukes. THAAD zou iets kunnen met de medium range Tactical Ballistic Missiles. Vliegtuigen zijn voor tactische inzet: ze zijn kwetsbaar voor andere vliegtuigen of luchtafweer systemen.

Verder is de laatste iteratie Patriot (PDP8+) bij uitstek geschikt tegen hypersonische wapens.
Dus we hebben een raketschild in Oost-Europa wat geen raketten kan neerhalen? Top man. _/-\o_

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
jgj82 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Het type raket zegt niets over de kop welke erop zit. Een nucleaire raket kan prima met een niet-nucleaire worden onderschept zoals je zelf linkt.

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Dus we hebben een raketschild in Oost-Europa wat geen raketten kan neerhalen? Top man. _/-\o_
Inderdaad. Dat zijn de sensors voor GMD.
Montaner schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:54:
[...]

Het type raket zegt niets over de kop welke erop zit. Een nucleaire raket kan prima met een niet-nucleaire worden onderschept zoals je zelf linkt.
Niet elke raket met een nucleaire gevechtskop is een ICBM ;) . En MAD is geënt op ICBM's, groundbased of vanuit een onderzeeër. Zeer slecht tegen te houden. En die onderzeeërs zijn er maar met één doel: decapitation strikes onmogelijk maken. De Russen waren/zijn als de dood dat de VS hun nucleair arsenaal onklaar maakt voordat ze terug kunnen slaan.

[ Voor 54% gewijzigd door jgj82 op 03-03-2022 23:00 ]

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Pijnlijke blik vanuit de russische kant.
Ik raad aan de audio te beluisteren, ook al versta je geen russisch.

Excuus als dubbelpost.

• asing
FastFred schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:48:
[...]

Berechten voor wat precies? En hoe wil je ze uit zetten? Russische kisten mogen Rusland niet meer uit en zowat alle andere vliegtuigen ter wereld mogen Rusland niet meer in.
Terug kan in ieder geval per Chinees toestel. Vandaag is ook een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Moskou gevlogen.

Ik weet serieus niet wat er gaat gebeuren. Ze zijn in ieder geval "detained", dus vast gezet.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lordy79 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Het zal toch niet waar zijn? En waar wil hij dat dan precies inzetten? Of een tank? Of een groepje soldaten?

Of.... tegen burgers? Zoals de Duitsers met Rotterdam omgingen in WW2? Waren die Duitsers ook op vredesmissie?
Tjongejonge... taktische kernwapens is niet heel compatible met 'vredesmissie' :X
Even los van de kernwapens, maar iemand anders op dit forum heeft al een keer uitgelegd dat burgerlevens niet boeiend zijn voor de oligarchen.

Zie ook de recente gebeurtenissen in Kazachstan. Toen de rellen begin januari uitbraken vroeg Tokayev al snel de hulp van het Kremlin. Vervolgens kwamen er Russische 'vredestroepen' en de rust was heel snel teruggekeerd :X Hoeveel hoor je nog over die demonstranten? Niets meer.

March of the Eagles

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Wat nu opvalt aan de vliegbewegingen van militaire vliegtuigen aan de grens met Ukraïne is dat de AWACS vliegtuigen ineens niet meer zichtbaar zijn. Dit terwijl hun transponders de hele week gewoon aan stonden en je exact kon zien waar ze vlogen. Ook de transponders van de Strato tankers zijn ineens verdwenen. Het lijkt me stug dat die ineens allemaal aan de grond staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Tristan
Michael_OsGroot schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:51:
[...]

En als ie dat doet dan is het weer typisch Nederlands. Lullen lullen en niet poetsen.

Dan had het hem gesierd om zijn kromme rug te rechten en gelijk het leger naar Oekraine te sturen. Sorry hoor, maar ik vind echt dat ie het goed doet. Ik wil veel voor Oekraine doen behalve daadwerkelijk vechten en getuige het geringe aantal vrijwilligers sta ik daar niet alleen in. Ik ben er maar wat blij mee dat hij niet eenzijdig teveel hooi op zn vork neemt. Volgens mij is het transport vanaf de grens daar nu niet de grootste issue, maar correct me if i'm wrong.
Het gaat er toch niet om wat jij voor Oekraïne wil doen, het gaat erom wat Nederland doet. We doen onderwater natuurlijk wat we kunnen en het merendeel zal nu dus onderwater blijven. Militair gezien. Prima. Maar een harde statement maken dat wij, Nederland, actief gaan helpen om de 4M Oekraïense vluchtelingen in Europa op te vangen is toch echt het minste wat Rutte publiekelijk kan zeggen. Vind ik.

• Ligone

Ligone

Moeha!

DR!5EQ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Als jij weet wat Zelensky daadwerkelijk denkt, laat het hier even weten.
However, Mr Zelensky said Western nations - and nearby Europe in particular - must go further and "act without delay".

"Europe has enough strength to stop this aggression,"

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 20-11 17:05
Valt dit op te vatten als een Chinese sanctie of staat deze bank los van de Chinese regering?

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Valt dit op te vatten als een Chinese sanctie of staat deze bank los van de Chinese regering?
Ik weet verder niet wat voor bank het is maar China en los van de regering gaan naar mijn weten niet samen.

Edit:

Uit het artikel
It [China] is the largest shareholder in AIIB, with voting rights worth 26.5 per cent.
Dit zien als inmenging van China gaat misschien wel wat ver, het is ook gewoon gezond financieel beleid, mijn gevoel zegt dat echte effectieve inmenging van China (politieke) woorden moeten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Norjee op 03-03-2022 23:07 ]

• asing
[...]

De kans dat ze je lening terug betalen is niet zo heel groot als ze net een CCC rating van S&P gekregen hebben.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Het gaat er toch niet om wat jij voor Oekraïne wil doen, het gaat erom wat Nederland doet. We doen onderwater natuurlijk wat we kunnen en het merendeel zal nu dus onderwater blijven. Militair gezien. Prima. Maar een harde statement maken dat wij, Nederland, actief gaan helpen om de 4M Oekraïense vluchtelingen in Europa op te vangen is toch echt het minste wat Rutte publiekelijk kan zeggen. Vind ik.
Dan heb jij vast ook een goed idee hoe we die gaan huisvesten?

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Allebei gelijk: @jgj82 verwijst naar ICBM's, en dan klopt z'n stelling. Jij hebt gelijk in de zin dat kernwapens in veel meer vormen voorkomen en daar prima tegen te verdedigen is met SM3's.

En weer door.
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat een Chinese bank niet onderhevig is aan sturing van de staat. Die zouden per direct ingrijpen als dit tegen staatsbelang was.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

In China staat geen enkel bedrijf los van de Chinese regering. Hong Kong zou kunnen, maar als dat nog zo is gsst het niet lang duren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• MeteoVir
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:55:
Wat nu opvalt aan de vliegbewegingen van militaire vliegtuigen aan de grens met Ukraïne is dat de AWACS vliegtuigen ineens niet meer zichtbaar zijn. Dit terwijl hun transponders de hele week gewoon aan stonden en je exact kon zien waar ze vlogen. Ook de transponders van de Strato tankers zijn ineens verdwenen. Het lijkt me stug dat die ineens allemaal aan de grond staan.
Ik lees tegelijk nu berichten over vliegtuigen boven Charkov en explosies in de stad. Als de Russische luchtmacht zich nu intensiever in de strijd gaat mengen, niet onlogisch dat er wat voorzorgsmaatregelen worden genomen aan 'onze' kant.

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:56:
[...]

Dat heeft hij vanmiddag nog gedaan:

https://www.telegraaf.nl/...raine-niet-in-te-schatten

Verder vind ik het leveren van wapens en bijdragen aan sancties voor een permanente overwinning eigenlijk een stuk waardevoller dan het bieden van tijdelijke opvang. Dan zeggen dat hij momenteel niet eens het minste doet terwijl je toegeeft dat we boven- en onder water wel degelijk helpen vind ik eigenlijk oneerlijk
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Zomaar een wilde suggestie: Vakantieparken, hotels, airbnb's, evenementenhallen, containers ombouwen tot geïmproviseerde woningen. Daar staan er nogal wat van in Rotterdam.
Precies wat Rutte vanmiddag dus voorstelde.

[ Voor 14% gewijzigd door Michael_OsGroot op 03-03-2022 23:02 ]

• Tristan
Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Zomaar een wilde suggestie: Vakantieparken, hotels, airbnb's, evenementenhallen, containers ombouwen tot geïmproviseerde woningen. Daar staan er nogal wat van in Rotterdam.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

Yaksa schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:55:
Dei zullen nog wel vliegen, maar ook hun redenen hebben om het ADSB bakje even uit te zetten. Komen we nog wel te weten morgen denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ligone

Ligone

Moeha!

Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Opvangen en huisvesten is wel nog een hemelsbreed verschil hé... De Meeste willen trouwens nog steeds terug van zodra het kan.

/edit: ja ok, huisvesten heeft dezelfde betekenis.

[ Voor 8% gewijzigd door Ligone op 03-03-2022 23:04 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schoonouders hebben EINDELIJK besloten dat ze willen evacueren. We proberen nu een auto te regelen om naar het station te komen, om morgen een trein naar Lviv te pakken. Hopen dat het gaat lukken. Als iemand nog vervoer in Charkiv weet, houd ik me aanbevolen.

Verder hopen, hopen, hopen dat Poetin niet besluit mijn schoonouders te vermoorden vannacht.

• Tristan
Michael_OsGroot schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:01:
Dan zeggen dat hij momenteel niet eens het minste doet terwijl je toegeeft dat we boven- en onder water wel degelijk helpen vind ik eigenlijk oneerlijk
Dit is een video opname gericht aan het Oekraïense volk. Niet aan ons. Daar zit voor mij het verschil hem in.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
[...]

Ze komen niet twee weekjes logeren he? Nu een echte oplossing waar ze minimaal een jaar kunnen blijven.

• Tristan
RoD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:02:
Schoonouders hebben EINDELIJK besloten dat ze willen evacueren. We proberen nu een auto te regelen om naar het station te komen, om morgen een trein naar Lviv te pakken. Hopen dat het gaat lukken. Als iemand nog vervoer in Charkiv weet, houd ik me aanbevolen.

Verder hopen, hopen, hopen dat Poetin niet besluit mijn schoonouders te vermoorden vannacht.
Goed nieuws! Fijn!

• olafmol
Dat denk ik niet. Met geld, chantage, beloftes. You name it. Geheime diensten en special forces zijn wel vaker voor dit soort zaken ingezet. Zal geen walk in the park zijn maar ik denk niet dat er iemand in de wereld nog “zaken” met Rusland gaat doen, als het even kan. Daarvoor hebben ze net al hun credentials succesvol verbrand.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is pas goed nieuws als ze weg zijn gekomen. Fingers crossed.

• Tristan
Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:03:
[...]
Ze komen niet twee weekjes logeren he? Nu een echte oplossing waar ze minimaal een jaar kunnen blijven.
Nou volgens mij kan je prima een jaar in een container woning leven. Wat wil jij ze aanbieden dan? Een 5 sterren hotel?

• MeteoVir
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:02:

Vreselijk besluit om te moeten nemen, maar ook moedig. Ik hoop van ganzer harte dat het goed gaat! Heel veel sterkte.

• Waah
  • Laatst online: 08:34
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Nou volgens mij kan je prima een jaar in een container woning leven. Wat wil jij ze aanbieden dan? Een 5 sterren hotel?
Dan stel ik voor dat we jouw huis uitlenen, en dat jij een jaar in een container gaat wonen.

Echt serieus? Hoeveel isolatie heeft een container denk je :X

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
RoD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Hachelijke situatie. Hoewel zelf niet (bij)gelovig duimen/hopen/bidden we hier voor een goede afloop.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20-11 20:11

Pinobigbird

doesn't share food!

Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Dan stel ik voor dat we jouw huis uitlenen, en dat jij een jaar in een container gaat wonen.

Nog nooit in een containerwoning geweest? Prima te doen. Er zijn zat studenten die er 5 jaar in wonen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Waah
Zelf zie ik trouwens dese oorlog nloetnmeer maanden duren, laat staan een jaar.

De Russen dachten zelf 2 weken. Onderschat, ja. Maar verwacht wel dat het over een paar weken gedaan is met het leger van oekraine.

Als ze alle havensteden pakken, en de aanvoer maar Kiev blokkeren dan duurt het niet zo heel lang verwacht ik. Zolang ze nog steeds (langzame) progressie boeken, ziet het er niet goed uit IMHO.

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

[...]

Een jaar? Ik ben na 2 jaar Uilenstede vrijwillig naar een container verhuisd en heb er 3 jaar met plezier gewoond. Kostte me slechts ~400 euro per maand en ik had geen huisgenoten en een eigen badkamer.

Wat is dit voor decadentie joh

• Tristan
[...]

Meer dan jij zou denken, google maar eens op "containerwoning".

Maar jullie kunnen wel allemaal de bal naar mij terug kaatsen ik hoor van jullie anders ook geen oplossing. Iets met de beste stuurlui staan aan wal ofzo. Oh, en news-flash, die vluchtelingen gaan komen.

• Tristan
Pinobigbird schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Nog nooit in een containerwoning geweest? Prima te doen. Er zijn zat studenten die er 5 jaar in wonen.
Dank u.

• olafmol
Dark Blue schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:32:

Als je er wakker van ligt zou ik aanraden om serieus even af te loggen en uit te checken. Je/we hebben er toch geen enkele invloed op, wat gebeurt dat gebeurt. Ga wat leuks doen, iets ontspannends, iets grappigs kijken of luisteren etc. Dat is echt belangrijk voor je eigen gezondheid.

• Ligone

Ligone

Moeha!

Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:03:
[...]
"Wij" ... gezin zijn aan het bekijken hoe we dit gaan aanpakken. Mijn "man's cave" zal er aan geloven jammer genoeg. Wat ga jij doen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ligone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:10:
[...]

"Wij" ... gezin zijn aan het bekijken hoe we dit gaan aanpakken. Mijn "man's cave" zal er aan geloven jammer genoeg. Wat ga jij doen?
Dit. Tijd om even te stoppen met denken in problemen, en nu denken in oplossingen. Half Nederland doet het al, gezien de grote aantallen initiatieven die er zijn om Oekraïne te helpen.

Het is oorlog in Europa. Je bent betrokken, of je het nou wil of niet.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Veel sterkte gewenst, moet een hel zijn voor jullie, deze situatie. Onvoorstelbaar...

Hopelijk kunnen jullie ze spoedig omarmen.

• Tristan
Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:09:
Zelf zie ik trouwens dese oorlog nloetnmeer maanden duren, laat staan een jaar.

De Russen dachten zelf 2 weken. Onderschat, ja. Maar verwacht wel dat het over een paar weken gedaan is met het leger van oekraine.

Als ze alle havensteden pakken, en de aanvoer maar Kiev blokkeren dan duurt het niet zo heel lang verwacht ik. Zolang ze nog steeds (langzame) progressie boeken, ziet het er niet goed uit IMHO.
Je vergeet 1 ding. Een stad overnemen is 1, een stad overgenomen houden is iets anders. Daarnaast heeft Rusland helemaal niet de manschappen om heel Oekraïne (vergis je niet, het land is groter dan Frankrijk) bezet te houden. Hooguit gaan ze aansturen op een opsplitsing van het land in een oosterlijk en westerlijk deel.

• Waah
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Meer dan jij zou denken, google maar eens op "containerwoning".

Maar jullie kunnen wel allemaal de bal naar mij terug kaatsen ik hoor van jullie anders ook geen oplossing. Iets met de beste stuurlui staan aan wal ofzo. Oh, en news-flash, die vluchtelingen gaan komen.
Excuus, ik las Rotterdamse container.

Als je die zou ombouwen zou dat wel kunnen ja. Vraag is alleen wien die gaat ombouwen natuurlijk. :+ het is niet alsof we een overschot hebben aan mensen in de bouw.

Zelf zou ik kiezen voor de vakantieparken van die kerel van Massa is Kassa. Daar kun je heel wat mensen kwijt. Al denk ik dat ik dan liever in een container woning zou wonen :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[...]

Woa er was hem gevraagd deze boodschap op te nemen, blijkbaar hecht met er in Oekraïne waarde aan.

Wat ik eigenlijk veel triester vind is die 'spoedvergadering' van de VN. 2 dagen lang 196 landen aan het woord, vervolgens een stemronde waarbij de uitslag volstrekt helder is... En nu?... Helemaal niets, geen gevolgen, geen gezamelijk plan, geen hulp in welke vorm dan ook. Lekkere wassen neus die VN.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:36
[...]

Leegstaande kantoorruimte, hebben we ook genoeg van. Snap sowieso niet dat dat niet vlotter omgebouwd is naar studentenwoningen, goedkope huur etc.
Genoeg van die ruimten staan maanden zo niet jaren leeg

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 03-03-2022 23:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Beangstigend...

In 1999 met een 'false flag' operatie honderden Russische mannen, vrouwen en kinderen de dood in gejaagd om stevig in het zadel te komen. Wist niet dat het zo extreem was, bizar.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:12:
[...]Excuus, ik las Rotterdamse container.

Als je die zou ombouwen zou dat wel kunnen ja. Vraag is alleen wien die gaat ombouwen natuurlijk. :+ het is niet alsof we een overschot hebben aan mensen in de bouw.
[...]
hebben we nog geluk dat er ook een hoop aankomen die daar wel in mee kunnen helpen.

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Caelorum schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:15:
[...]

hebben we nog geluk dat er ook een hoop aankomen die daar wel in mee kunnen helpen.
Nee, want de mannen blijven gedwongen achter in het thuisland.

• Tristan
Chaoss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:12:
[...]

Woa er was hem gevraagd deze boodschap op te nemen, blijkbaar hecht met er in Oekraïne waarde aan.
Weet ik wel @Chaoss, maar Rutte had net zo goed naar het weer kunnen vragen of of de bloementjes er nog goed bij staan. Warme woorden zijn fijn, maar ik stel mij voor dat men in Oekraine even aan iets anders behoefte heeft. Hulp.

• Waah
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:12:
[...]

Je vergeet 1 ding. Een stad overnemen is 1, een stad overgenomen houden is iets anders. Daarnaast heeft Rusland helemaal niet de manschappen om heel Oekraïne (vergis je niet, het land is groter dan Frankrijk) bezet te houden. Hooguit gaan ze aansturen op een opsplitsing van het land in een oosterlijk en westerlijk deel.
Als ik hoor dat Poetin nog een privéleger heeft van 150.000 man....

De vergelijkingen met de Duitsers in welke vorm dan ook, hoeven echt niet.

Daarbij valt men hier ook wel snel voor de Oekraïne propaganda. Echt niet elke oekrainer is het type dat molotovs op tanks gooit. De mensen daar voelen zich nu nog gesterkt omdat Putin aangeeft niet op mensen te schieten, enkel militaire doelen(in hoeverre dat zo is is 2). Maar als de ogen van het westen zich verplaatsen na X weken bezetting, zal het er binnen de landsgrenzen van Oekraine wel eens een stuk minder aangenaam aan toe kunnen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2022 23:49 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
jgj82 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:16:
[...]
Nee, want de mannen blijven gedwongen achter in het thuisland.
Ze zijn niet allemaal daar gebleven en ik vermoed dat een hoop vrouwen ook prima de handjes uit de mouwen willen steken als ze daardoor woningen voor hun landgenoten kunnen bouwen.
Pagina: 1 ... 109 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid