Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.953 views

Onderwerpen

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:37
🇷🇺🇺🇦⚡️At least 6 T-64 tanks which look to be in storage, 3 BTR-4, handful of SA-16 Igla-1 MANPADS, a ZU-23-2 an MRAP captured by Chechen fighters in a Ukrainian base near Kyiv.

@OSINTUKRAINE

https://t.me/OSINTUKRAINE/1959

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:19

Zewatanejo

Fine Thanks!

Zethiel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Is er ook een goede engelse vertaling? Of is door translate halen voldoende?
Samenvatting;
Everyone is fucking stunned," says one source close to the Kremlin. Another source says no one in the presidential administration expected a full-scale war—or the sanctions. "You can't resign," said first source. "You can only resign right to jail."

[ Voor 75% gewijzigd door Zewatanejo op 03-03-2022 16:35 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

martwoutnl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Er staan wel erg weinig mensen te wachten. Lijkt me gepland filmpje.
Je zult overal wel handjevol mensen vinden die heulen met de vijand. Of gewoon vast groepje acteurs wat we al eerder hebben gezien

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
*knip* een twitterlink is niet voldoende, hier zal een betere onderbouwing voor moeten komen, tot dan is het speculatie

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 17:36 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:30:
[Twitter]
Ah we zagen vanmorgen een filmpje met een lange convoy van Russische humanitaire hulp. Die is nu aangekomen in Melitopol en pakketten aan het uitdelen. Ik neem aan puur voor de propaganda machine?
Lijkt mij een prima zet van ze. Eten is eten en hulp is hulp 👍

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 01:26

H.Boss

Hugo Boss

In mijn ogen een wijs besluit.

Kabinet deelt geen details over wapenleveringen meer
Minister Kasja Ollongren van Defensie zal niet meer in detail communiceren over de levering van wapens in Oekraïne, zei ze zojuist na extra kabinetsberaad. De afgelopen dagen heeft Defensie onder meer gemeld dat Nederland tientallen raketwerpers, honderden antitankraketten en tweehonderd Stinger-luchtdoelraketten heeft geleverd aan Oekraïne om zich te kunnen verdedigen tegen de Russische agressie. Ook zijn scherpschuttersgeweren, munitie en twee duikvaartuigen verzonden. Over mogelijke nieuwe wapenleveranties zal met "de Tweede Kamer goed gecommuniceerd" worden, maar details in het openbaar blijven voortaan uit.

Bron: nu.nl

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lensent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:33:
*knip* een twitterlink is niet voldoende, hier zal een betere onderbouwing voor moeten komen, tot dan is het speculatie
Maar dan kunnen ze toch gelijk gebruik maken van het aanbod van Ukraïne? 5.000.000 roebels en een Oekraïens paspoort.

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 17:36 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
H.Boss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:36:

Minister Kasja Ollongren van Defensie zal niet meer in detail communiceren over de levering van wapens in Oekraïne, zei ze zojuist na extra kabinetsberaad. De afgelopen dagen heeft Defensie onder meer gemeld dat Nederland tientallen raketwerpers, honderden antitankraketten en tweehonderd Stinger-luchtdoelraketten heeft geleverd aan Oekraïne om zich te kunnen verdedigen tegen de Russische agressie. Ook zijn scherpschuttersgeweren, munitie en twee duikvaartuigen verzonden. Over mogelijke nieuwe wapenleveranties zal met "de Tweede Kamer goed gecommuniceerd" worden, maar details in het openbaar blijven voortaan uit.

Het is toch waanzin dat ze dat überhaupt deden.

XXXVI

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Vorkie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Vervang Oekraïne voor:
Polen
Estland
Letland
Litouwen
Bulgarije
Georgië

.....
De belangrijkste partijen en waarschijnlijk de enige partijen die vervolgens nog overgenomen zullen worden mis je in dit lijstje:
Finland, Zweden en Moldavie.

Terecht dat we die dan ook afstaan? Zij zijn ook geen navo lid.

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 18:44
hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
Moraal onder dienstplichtigen is een dingetje aan Russische zijde:
[Embed]
Vertaling (niet gevalideerd):
[Afbeelding]
Als Rus zijnde zojuist de video bekeken en vertaling klopt hier helemaal.

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

ephymerous schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Inderdaad, je zet jezelf alleen maar op de schietschijf van Poetin.
Ik vind het prima dat ze materialen aanleveren, maar doe dat gewoon lekker off the record.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Ik vond dat ook te ver gaan. Prima dat ze melden dat er ondersteuning wordt geleverd op militair vlak maar het voegt voor ons niks toe.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:09

Dus vanaf nu;
Van een bron dichtbij het kabinet hebben we vernomen dat ...
Maar inderdaad, dit was best bijzonder te noemen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
xminator schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:38:
De belangrijkste partijen en waarschijnlijk de enige partijen die vervolgens nog overgenomen zullen worden mis je in dit lijstje:
Finland, Zweden en Moldavie.

Terecht dat we die dan ook afstaan? Zij zijn ook geen navo lid.
Al zeer vaak aangegeven dat Finland en Zweden EU zijn. Moldavië kan inderdaad hetzelfde overkomen.

• xminator

Ah ja, ze doen er toch te lang over om te leveren. Beter om niet te delen wat je niet op tijd kan leveren.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

In eerste instantie was het nuttig vanwege het signaal wat het zond. Namelijk dat we niet werkeloos achterover leunen en het wel aankijken.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Al zeer vaak aangegeven dat Finland en Zweden EU zijn. Moldavië kan inderdaad hetzelfde overkomen.
Was geeneens mijn insteek, meer in “we doen niet want hij stopt niet” insteek die de oorspronkelijke poster had.

• xminator
[...]

Want de EU heeft een defensieve pact dat als iemand binnen de EU wordt aangevallen dat geheel EU dit als een aanval beschouwd?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Ben ik de enige die in de staat van beleg ook nog een kans zie?

Als hij Rusland volledig afsluit in vergelijking met Noord-Korea, dan is dat ook zijn uitweg. Het leger moet teruggetrokken worden uit Oekraïne om Rusland te verdedigen tegen de agressors. Als vervolgens staatspropaganda op volle toeren gaat draait, dan doet het er niet meer toe wat de buitenwereld vind. Hij kan gewoon van zijn pensioen genieten op handen gedragen door oligarchen, leger en veiligheidsdiensten. Nu en dan een raketoefening en militaire parade om iedereen af te schrikken. Dat werkt voor Noord-Korea ook prima met een Zuid-Korea als democratisch bolwerk naast zich.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

xminator schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Want de EU heeft een defensieve pact dat als iemand binnen de EU wordt aangevallen dat geheel EU dit als een aanval beschouwd?
Ja

People as things, that’s where it starts.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

Werd tijd en dit moet heel Europa gaan doen.
Het is levensgevaarlijk om zo openlijk Oekraïne te steunen met militaire middelen, dan zit het al snel dicht aan tegen oorlog met Rusland als het westen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• TheBrut3
Jazeker.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Rannasha

Does not compute.

[...]

Artikel 42.7 van het Verdrag van Lissabon.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:16

Tijntje

Hello?!

CurlyMo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:42:

Als hij Rusland volledig afsluit in vergelijking met Noord-Korea, dan is dat ook zijn uitweg. Het leger moet teruggetrokken worden uit Oekraïne om Rusland te verdedigen tegen de agressors. Als vervolgens staatspropaganda op volle toeren gaat draait, dan doet het er niet meer toe wat de buitenwereld vind. Hij kan gewoon van zijn pensioen genieten op handen gedragen door oligarchen, leger en veiligheidsdiensten. Nu en dan een raketoefening en militaire parade om iedereen af te schrikken. Dat werkt voor hun ook prima met een Zuid-Korea als democratisch bolwerk naast zich.
Verwacht het niet, Putin is All-in gegaan en er is voor hem nu geen weg terug zonder gezichtsverlies.
Gezichtsverlies is voor hem waarschijnlijk geen optie.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

pingkiller schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Werd tijd en dit moet heel Europa gaan doen.
Het is levensgevaarlijk om zo openlijk Oekraïne te steunen met militaire middelen, dan zit het al snel dicht aan tegen oorlog met Rusland als het westen.
Inderdaad, ik hoop echt dat ze als EU ook dit soort dingen bespreken. En niet individueel uit emotie handelen, want dat is levensgevaarlijk.

Net als wat Von Leyten deed mbt EU-lidmaatschap. Maar daar hoor en zie ik gelukkig niks meer over.
Dat is prima voor als alles voorbij is, maar niet nu waarmee je Poetin dus meer prikt en irriteert.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* deze insinuaties voegen niets toe

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 17:42 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Als hij Rusland volledig afsluit in vergelijking met Noord-Korea, dan is dat ook zijn uitweg. Het leger moet teruggetrokken worden uit Oekraïne om Rusland te verdedigen tegen de agressors. Als vervolgens staatspropaganda op volle toeren gaat draait, dan doet het er niet meer toe wat de buitenwereld vind. Hij kan gewoon van zijn pensioen genieten op handen gedragen door oligarchen, leger en veiligheidsdiensten. Nu en dan een raketoefening en militaire parade om iedereen af te schrikken. Dat werkt voor hun ook prima met een Zuid-Korea als democratisch bolwerk naast zich.
Volgens mij heeft Poetin compleet andere ideeën dan Noord-Korea en wil hij kost wat kost ander territorium innemen. De opstandelingen worden opgepakt en naar het front gestuurd:
Lensent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:33:
Absolute waanzin, als het waar is.

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 17:37 ]

March of the Eagles

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Tijntje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Verwacht het niet, Putin is All-in gegaan en er is voor hem nu geen weg terug zonder gezichtsverlies.
Er is een toekomst mogelijk waarin we dit allemaal gaan weten - voor nu zien we alleen een man aan een hele lang tafel zitten die orders blaft naar mannen die eruit zien alsof ze mentaal al een tijd niet meer mee doen en een enorme bende in een land want net begon te wennen aan het concept van vrijheid en democratie.

Iemand die paranoia is zal de meest bizarre en onlogische dingen uitspoken - zoals z'n eigen volk gevangen nemen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• franssie
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

Creatief! Vraag me af of het Russische leger zich wil inzetten tegen hun eigen bevolking echter.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja je bent de enige.

Als er nu daadwerkelijk een binnenlandse dreiging zou zijn, zou jou senario op gaan. Maar die is er niet. Het is een stap in het schaakspel dat Poetin zelf initieert. Dus kom ter waarschijnlijk meer shit aan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De Russen proberen nu door te breken richting Energodar. Bij deze plaats staat ook de Zaporizhzhya-kerncentrale, de grootste van Europa. Daarbij in de buurt is brand gezien.

Verder naar het noordoosten aan de Dnjepr ligt de grote stad Zaporizhzhia (720K inwoners), een strategisch doel vermoedelijk om verder te kunnen naar Dnipro (1.0M inwoners) en dan de brug slaan naar Charkov en dan is het hele zuidoosten van Oekraïne ingenomen. Althans, op de kaart oogt dat als een mogelijk plan...

[ Voor 0% gewijzigd door MeteoVir op 03-03-2022 16:52 . Reden: Geografie is lastig ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
XWB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:46:
Op dit punt zou het je niet meer mogen verbazen. Alle geluiden wijzen naar een staat van beleg. Er is geen weg terug meer voor Rusland. Althans ik zie hem niet. Het feit dat Macron zegt dat het alleen maar erger wordt bekrachtigd dit naar mijn inziens.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]
en een enorme bende in een land want net begon te wennen aan het concept van vrijheid en democratie.
Denk je? Ik heb juist het gevoel uit onze media dat het er met vrijheid en democratie juist een stuk minder voor staat dan een jaar of 10 geleden. Putin heeft alle vrije media inmiddels gesloten, journalisten en oppositie zitten achter slot en grendel.

Edit: ah je hebt het over Oekraine, sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2022 16:51 ]

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 09:13
[...]

Het lijkt erop dat er een staat van beleg komt in Rusland dus dan zijn we nog niet van hem af...
(Of staat van beleg is precies wanneer hij vervangen wordt? ) En mensen als hij worden altijd (veel) te oud...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Als ik zo naar deze foto kijk geeft dit voor mij weer hoe de verhoudingen zijn

Onderhandelingen 3 maart

Aan de Russische zijde allemaal 3delig grijs met mappen en aan de overzijde een paar lui in camo-kledij en een paar gekreukelde A4-tjes.

Oftewel de Russen hebben de beste kaarten in handen (of denken ze iig)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

GekkePrutser schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Denk je? Ik heb juist het gevoel uit onze media dat het er met vrijheid en democratie juist een stuk minder voor staat dan een jaar of 10 geleden. Putin heeft alle vrije media inmiddels gesloten, journalisten en oppositie zitten achter slot en grendel.
Hij heeft het over UA in dat laatste stuk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Brent
  • Laatst online: 01:54
MeteoVir schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
De Russen proberen nu door te breken richting Energodar. Bij deze plaats staat ook de Zaporizhzhya-kerncentrale, de grootste van Europa. Daarbij in de buurt is brand gezien.

Verder naar het noordwesten aan de Dnjepr ligt de grote stad Zaporizhzhia (720K inwoners), een strategisch doel vermoedelijk om verder te kunnen naar Dnipro (1.0M inwoners) en dan de brug slaan naar Charkov en dan is het hele zuidoosten van Oekraïne ingenomen. Althans, op de kaart oogt dat als een mogelijk plan...
[Twitter]
Wind staat gelukkig niet onze kant op https://www.windy.com/?47.458,33.728,6

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• CurlyMo
[...]

Dat hangt af van de vraag van wie hij het gezichtsverlies het meest aantrekt. De wereld boeit hem toch al niet. Dan maar koning van zijn eigen gecreëerde werkelijkheid.
Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Ja je bent de enige.

Als er nu daadwerkelijk een binnenlandse dreiging zou zijn, zou jou senario op gaan. Maar die is er niet. Het is een stap in het schaakspel dat Poetin zelf initieert. Dus kom ter waarschijnlijk meer shit aan.
Dat is die false-flag die hij nu lijkt te creëren met aanvallen vanuit Oekraïne.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Volgens mij heeft Poetin compleet andere ideeën dan Noord-Koreau en wil hij kost wat kost ander territorium innemen. De opstandelingen worden opgepakt en naar het front gestuurd:
Maar je kan gewoon dezelfde maatregelen nemen... compleet afsluiten en nieuwe muur bouwen.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MeteoVir schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Er worden (juridische) barrières weggenomen om het volk nog verder onder controle te krijgen en ook middelen beschikbaar te maken (lees: te confisqueren van bedrijven). Er kunnen verder overal protesten worden verboden, organisaties worden ontmantelt, verdere toepassing van censuur van media, en nog een paar 'leuke' dingen. Het valt nog te bezien of dat massaal de bevolking tegen hem in het harnas jaagt. Het kan ook omgekeerd werken. Dat ligt maar helemaal aan het verhaal en welke maatregelen er precies genomen worden.
Anderzijds heeft Poetin de afgelopen tien jaar zo'n beetje alle onafhankelijke media laten opdoeken, oppositie laten vergiftigen of wegzetten, mensenrechtenorganisaties opgerold, etc. Daar was geen staat van beleg voor nodig.

March of the Eagles

• CurlyMo
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Creatief! Vraag me af of het Russische leger zich wil inzetten tegen hun eigen bevolking echter.
Dat hoeft toch niet. De ordediensten zijn vrij effectief in het neerslaan van elk protest en het elimineren van oppositie.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Generaal Pep schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:27:
Misschien heb ik er overheen gelezen - ik probeer alles te lezen in dit topic....
Weet iemand waar de V voor staat die Rusland op haar materiaal heeft laten spuiten?
The Letter “V” represents the Russian Marines
The Letter “Z” represents units in the Eastern Military District
The Letter “Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
The Letter “O” represents units from Belarus
The Letter “X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
The Letter “A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Bron:

[ Voor 6% gewijzigd door Yaksa op 03-03-2022 16:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Ukraine armed forces have been striking that long line of Russian troops heading to Kyiv while the Russians have used thermobaric weapons against Ukrainian cities, the head of Ukraine’s defense intelligence agency tells Military Times.

“We are striking the enemy’s columns,” Brig. Gen. Kyrylo Budanov told Military Times in an exclusive interview Wednesday morning. “We burn many columns of the enemy.”

The strikes, he said, are being conducted by Ukraine Su-24 and Su-25 fighter jets, artillery and missile barrages.

“My intelligence officers and agents are directing and calling the strikes,” he said.

Marine Lt. Col. Anton Semelroth, a Pentagon spokesman said Wednesday morning he “would not speak to intel assessments.”

Speaking to reporters Wednesday afternoon on the condition of anonymity, a senior defense official said the Pentagon has indications Ukraine forces are targeting the convoy in an attempt to stymie what officials believe is Russia’s ultimate goal: to occupy Kyiv and install a puppet government. The official spoke to reporters on the condition of anonymity.

[Ukraine jets hit Russian column; Russia has used thermobarics, Ukraine military says]

“We’ve seen indications that at times and at certain places, the convoys may have been resisted by Ukrainian forces and I think I have to leave it at that,” the official said. “But we’ve seen indications that we are in no position to refute [Ukraine claims they have hit the convoy].”

[ Voor 91% gewijzigd door psy op 03-03-2022 16:55 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:45
reller schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:49:
Als ik zo naar deze foto kijk geeft dit voor mij weer hoe de verhoudingen zijn

Onderhandelingen 3 maart

Aan de Russische zijde allemaal 3delig grijs met mappen en aan de overzijde een paar lui in camo-kledij en een paar gekreukelde A4-tjes.

Oftewel de Russen hebben de beste kaarten in handen (of denken ze iig)
ik denk persoonlijk dat die besprekingen er vooral zijn voor de buhne. gesprekken niet aangaan maakt jou de boeman dus je moet gaan. echter komt er niets uit..

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36
Crysania schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:54:
[...]

ik denk persoonlijk dat die besprekingen er vooral zijn voor de buhne. gesprekken niet aangaan maakt jou de boeman dus je moet gaan. echter komt er niets uit..
Wat valt er dan ook te bespreken als je wordt aangevallen?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MarcoC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:56:
[...]

Wat valt er dan ook te bespreken als je wordt aangevallen?
Je overgave.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Moldavië weet al hoe het werkt.

In '91 is daar een burgeroorlog geweest nadat de regering een pro-westerse koers ging varen. Sindsdien heeft Transnistrië zich zelfstandig verklaard (alleen door Rusland erkend) en liggen er Russische troepen. Een Donbasje, zeg maar.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 09:54
Yaksa schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:54:
[...]

The Letter “V” represents the Russian Marines
The Letter “Z” represents units in the Eastern Military District
The Letter “Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
The Letter “O” represents units from Belarus
The Letter “X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
The Letter “A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Bron:
En niet te vergeten, russische helikopters zijn grijs, en die van Oekraine groen.
Stond al eerder een plaatje op notabene dumpert

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qMjhCos.png

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MarcoC
Dat snap ik, maar dan zijn het geen vredesbesprekingen.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Crysania schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Levrov had gisteren de eisen toch al het internet opgeslingerd?

- Krim, Donestj, Luhansk horen bij Rusland
- Rusland kiest de nieuwe resident
- Oekraine verder demilitariseren

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34
Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Ja je bent de enige.

Of Poetin verwacht oorlog met de Navo en mobiliseert daarvoor al het hele land. Iets wat wij dan pas later doen en dan is hij er al klaar voor

• Lethalis
  • Niet online
Ik zie eerlijk gezegd alleen maar meer ellende op ons afkomen. Poetin die ook bereid is om tactische nucleaire wapens te gebruiken. Het zou mij ook niet verbazen als hij de Oekraïne bombardeert als het allemaal nog veel langer duurt.

Als het conventioneel niet lukt...

Bronnen:
Hoe realistisch zijn de nucleaire dreigementen van Poetin?

Nuclear Posture Review 2018

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

Thompson

Beeromaniac

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beeromaniac

• TheBrut3
De avond is weer begonnen, de luchtalarmen van Kiev klinken weer.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:02
[...]

Volgens mij heeft Poetin compleet andere ideeën dan Noord-Korea en wil hij kost wat kost ander territorium innemen. De opstandelingen worden opgepakt en naar het front gestuurd:

[...]

*knip* commentaar op moderaties hoort hier niet thuis

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 03-03-2022 17:38 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan spullen geen gebrek op de grens. Al die goedbedoelde inzamelingen met bananendozen en vuilniszakken worden daar gestort alsof het een afvalberg is.

Zie foto's :

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
CEO van Lukoil valt vanavond van keukentrapje?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

cvs79 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Of Poetin verwacht oorlog met de Navo en mobiliseert daarvoor al het hele land. Iets wat wij dan pas later doen en dan is hij er al klaar voor
Het "hele land" wat militair onervaren is?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• bazzemans
  • Laatst online: 21:16
MarcoC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Dat snap ik, maar dan zijn het geen vredesbesprekingen.
Hoezo niet? Na overgave volgt in principe ook vrede. Ondanks dat velen daar geen vrede mee zullen hebben ;).

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
Dat gaan ze dus niet bespreken als ik het zo mag geloven :) Oekraine wil zich niet overgeven, iig niet als dat betekent dat ze een vasalstaat worden.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:02
Lethalis schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd alleen maar meer ellende op ons afkomen. Poetin die ook bereid is om tactische nucleaire wapens te gebruiken. Het zou mij ook niet verbazen als hij de Oekraïne bombardeert als het allemaal nog veel langer duurt.

Als het conventioneel niet lukt...

Bronnen:
Hoe realistisch zijn de nucleaire dreigementen van Poetin?

Nuclear Posture Review 2018
Het zijn oprecht enge ontwikkelingen, alsof hij een oorlog met de NAVO juist wil.

Die kent echt alleen maar verliezers.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee. Serieus nee.

Hij weet dat de NATO echt niets gaat doen, want dan hadden ze het al gedaan.
En dan weet hij ook dat NATO dan wel zou ingrijpen om zijn offensieve mogelijkheden uit te schalen (luchtmacht, raketinstallaties, etc) maar de NATO gaat nooit of te nimmer Rusland binnenvallen. Ze willen het niet en ze kunnen het niet. Die sturen geen soldaat de grens over (is ook niet nodig).

De enige reden dat Poetin een oorlog met NATO verwacht, is als hij nu al weet dat hij iets gaat uitvreten waardoor er een oorlog met NATO komt. Of te wel hij zet de eerste stap.

Maar ik zet nog steeds mijn geld in dat hij de nodige bedrijven wil toe-eigenen, sommige buitenlanders het land wil uit stoppen en zijn eigen volk wil controleren. B.v. omdat hij wel fors de Russische broeders in UA gaat bombarderen.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 09:13
hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:03:
CEO van Lukoil valt vanavond van keukentrapje?
[Embed]
Bijna, ze vallen altijd uit het raam...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:04
Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Nee. Serieus nee.

En dan weet hij ook dat NATO dan wel zou ingrijpen om zijn offensieve mogelijkheden uit te schalen (luchtmacht, raketinstallaties, etc) maar de NATO gaat nooit of te nimmer Rusland binnenvallen. Ze willen het niet en ze kunnen het niet. Die sturen geen soldaat de grens over (is ook niet nodig).

De enige reden dat Poetin een oorlog met NATO verwacht, is als hij nu al weet dat hij iets gaat uitvreten waardoor er een oorlog met NATO komt. Of te wel hij zet de eerste stap.

Maar ik zet nog steeds mijn geld in dat hij de nodige bedrijven wil toe-eigenen, sommige buitenlanders het land wil uit stoppen en zijn eigen volk wil controleren. B.v. omdat hij wel fors de Russische broeders in UA gaat bombarderen.
Dit denk ik ook. Als ik het goed begrijp zijn er ook steeds wat meer demonstraties. Ik denk dat het meer gaat om binnenlandse politie en macht.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:53
hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:03:
CEO van Lukoil valt vanavond van keukentrapje uit het raam
[Embed]
Fixed that for you ;)

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:36
Er worden in dit topic nu wel heel veel vage bronnen van berichten op Twitter en telegram etc gebruikt zeg en vervolgens door veel mensen als waarheid gezien meteen.

Dat rusland in staat van beleg gaat bijv zie ik nergens op de professionele nieuwssites voorbij komen, en zo veel meer berichten hier waar je later niks meer van hoort. Moeten we niet een beetje wachten met al die links hier dumpen totdat je een betrouwbare bron hebt gevonden, in plaats van 1 of andere vage "nieuwssite" uit het buitenland gebruiken?

Playstation 5

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-11 07:59
Iris1234 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:07:
[...]

Dit denk ik ook. Als ik het goed begrijp zijn er ook steeds wat meer demonstraties. Ik denk dat het meer gaat om binnenlandse politie en macht.
Als er staat van beleg is afgekondigd, kan je bij al te grote demonstraties gewoon na 1 waarschuwing het vuur openen, ik denk dat dat wel een rol speelt.

Ook mooi bezittingen van Westerse bedrijven in beslag nemen en verdelen onder de kliek oligarchen, zodat je op hun steun kunt blijven rekenen.

Op zich is dat wel een patroon dat je vaker ziet bij dictaturen en dictaturen-in-wording...

• MarcoC
Cyberpope schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Nee. Serieus nee.

Dat denk ik ook. Veel mensen denken dat Poetin irrationeel is, maar m.i. is hij niet irrationeel. Hij vindt al heel lang dat Oekraïne geen echt land is, en dat Oekraïne eigenlijk bij Rusland hoort. Niet voor niks is in 2014 de Krim geannexeerd en werden pro-Russische rebellen gesteund. Deze invasie is al heel lang gepland. Hij is niet over één nacht ijs gegaan.

Daarom denk ik ook dat de verhalen over de tegenvallende opmars van het Russische leger overdreven zijn. Voor zover ik weet verliest Oekraïne elke dag terrein t.o.v. de Russen. De oorlog is nog maar 7 dagen bezig.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ook Ollongren ziet bewijs dat Rusland omstreden clusterbommen inzette
Minister Kajsa Ollongren (Defensie) noemt het zeer waarschijnlijk dat Rusland clusterbommen heeft ingezet bij het offensief tegen Charkov. Clusterbommen verspreiden explosieven over een groot gebied. Eerder zette Rusland de clusterbommen in bij een kinderdagopvang in het noordoosten van Oekraïne, meldde Amnesty International.

In meer dan honderd landen is de munitie verboden door het in 2008 opgezette Clustermunitieverdrag. Rusland en Oekraïne ondertekenden dat verdrag niet, dus is inzet van die wapens voor beide partijen niet in alle gevallen verboden.

Op massaal gedeelde beelden valt te zien hoe Russische bombardementen Oekraïense steden in puin achterlaten. Dat valt te zien in onderstaande video.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
MarcoC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:12:
[...]
Daarom denk ik ook dat de verhalen over de tegenvallende opmars van het Russische leger overdreven zijn. Voor zover ik weet verliest Oekraïne elke dag terrein t.o.v. de Russen. De oorlog is nog maar 7 dagen bezig.
7 dagen is gewoon lang voor een land dat zo'n overwicht heeft op het andere land en waar de invasie al zo lang van gepland is. Het is dus nogal tegenvallend voor Rusland.

Denk nog steeds dat ze het gaan winnen, maar het gaat ze niet zo makkelijk af als dat het eigenlijk zou moeten gaan. De reactie van het Westen is daarin denk ik onderschat door Rusland.

Overigens denk ik ook dat ze Oekraïne wel winnen, maar tegen een te hoge prijs. De economie aan diggelen, een oost-grens die verzwakt en kwetsbaar is. Dit gaat ze nog decennia kosten om te boven te komen.

• Brent
H.Boss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:18:
Ook Ollongren ziet bewijs dat Rusland omstreden clusterbommen inzette
Minister Kajsa Ollongren (Defensie) noemt het zeer waarschijnlijk dat Rusland clusterbommen heeft ingezet bij het offensief tegen Charkov. Clusterbommen verspreiden explosieven over een groot gebied. Eerder zette Rusland de clusterbommen in bij een kinderdagopvang in het noordoosten van Oekraïne, meldde Amnesty International.

In meer dan honderd landen is de munitie verboden door het in 2008 opgezette Clustermunitieverdrag. Rusland en Oekraïne ondertekenden dat verdrag niet, dus is inzet van die wapens voor beide partijen niet in alle gevallen verboden.

Op massaal gedeelde beelden valt te zien hoe Russische bombardementen Oekraïense steden in puin achterlaten. Dat valt te zien in onderstaande video.

Pijnlijk detail.

• MeteoVir
  • Niet online
Ook Moldavië heeft nu formeel de procedure in gang gezet (handtekening is gezet door de president) om lid van de EU te worden.
[Twitter: https://twitter.com/disclosetv/status/1499418081906634769]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
MeteoVir schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:22:
Ook Moldavië heeft nu formeel de procedure in gang gezet (handtekening is gezet door de president) om lid van de EU te worden.
[Twitter]
Georgië ook al las ik eerder ergens.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Dat snap ik dus niet, om bepaalde redenen willen ze niet meer open zijn over het delen van wat ze leveren.
Maar toch zijn er weer mensen die dit met naam en toenaam gaan posten op Twitter. En gooien het zo extra onder een vergrootglas.

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Wij (de Navo) zijn al maanden aan het mobiliseren.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Stylze schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:11:
Er worden in dit topic nu wel heel veel vage bronnen van berichten op Twitter en telegram etc gebruikt zeg en vervolgens door veel mensen als waarheid gezien meteen.

Dat rusland in staat van beleg gaat bijv zie ik nergens op de professionele nieuwssites voorbij komen, en zo veel meer berichten hier waar je later niks meer van hoort. Moeten we niet een beetje wachten met al die links hier dumpen totdat je een betrouwbare bron hebt gevonden, in plaats van 1 of andere vage "nieuwssite" uit het buitenland gebruiken?
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dat enigszins officieel lijkt, is dat protesteren tegen de invasie tot straf kan leiden (bron interfax.com) en er een nieuwe wet in de maak is (maar nog niet goedgekeurd) dat fake news verspreiden over het Russische leger tot celstraf kan leiden (bron rt.com).
oldgrumpy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Oei, dan gaat heel de top van het Kremlin in de bak vliegen ivm fake news :9~
Dat zal wel meevallen; het zal fake news in de ogen van het Kremlin zijn (d'oh). ;)

[ Voor 12% gewijzigd door OkkE op 03-03-2022 17:29 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:06
OkkE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden dat enigszins officieel lijkt, is dat protesteren tegen de invasie tot straf kan leiden (bron interfax) en er een nieuwe wet in de maak is (maar nog niet goedgekeurd) dat fake news verspreiden over het Russische leger tot celstraf kan leiden (bron rt.com).
Oei, dan gaat heel de top van het Kremlin in de bak vliegen ivm fake news :9~

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

psy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Het "hele land" wat militair onervaren is?
Lijkt mij een goede methode om Oekraïne van flink wat extra troepen te voorzien...

• Brent
MeteoVir schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
martwoutnl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:23:
[...]

Georgië ook al las ik eerder ergens.
Tsja, als het de Russen lukt, zijn ze binnen een paar jaar aan de beurt. Bij beide landen is het voorwerk al gedaan. Ook een signaal aan ons: als de wereld/EU/NAVO de annexatie van Oekraïne niet stopt, dan ligt er een lijstje landen klaar die de volgenden zijn.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:39
Stylze schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:11:

Afhankelijk van de reden ga je ook niet vooraankondigen dat je de staat van beleg afroept - veroorzaakt mogelijk paniek, protesten, mensen willen weg. Poetin heeft er geen redenen voor die in belang zijn van het Russische volk dus die gaat het voorbereiden en daarna afkondigen per direct - als het gebeurt uiteraard.

• olafmol
  • Laatst online: 16:42

Duh, dat ze dat zelf niet hadden bedacht doet me wel vrezen. Dat was het eerste dat ik, en een heleboel mensen hier vermoed ik, dachten “hmmm is dit wel handig??”

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

MarcoC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Dat denk ik ook. Veel mensen denk dat Poetin irrationeel is, maar m.i. is hij niet irrationeel. Hij vindt al heel lang dat Oekraïne geen echt land is, en dat Oekraïne eigenlijk bij Rusland hoort. Niet voor niks is in 2014 de Krim geannexeerd en werden pro-Russische rebellen gesteund. Deze invasie is al heel lang gepland. Hij is niet over één nacht ijs gegaan.

Je hebt feitelijk gelijk dat Rusland elke dag nog terrein wint in Oekraïne. Dus dat is waarschijnlijk wel gepland inderdaad. Wat echter zeer opvallend is, is de dynamiek
  • Het lijkt er op dat Putin een geheel eigen koers vaart binnen het Kremlin. Velen zijn verrast door de brede invasie, waar een missie in de Loehansk en Donetsk was verwacht (en aangekondigd)
  • Er zijn grote verliezen aan de zijde van de Russen, met name in het Noorden. Dat was niet verwacht. Het grote Russische leger blijkt niet zo professioneel als de beeldvorming deed verwachten
  • De Russen vallen op grote schaal de bevolking aan met vele doden. De laatste dagen worden de oorlogsmisdrijven aaneen geregen.
  • De eenheid vanuit de Westerse wereld via oa de sancties overvalt de Russen overduidelijk. Ze gaan grote impact hebben op de Russen en de economie van Rusland
  • Door de oorlog is Zelensky als ferme leider van Oekraïne opgestaan. Het is duidelijk geworden dat de Oekraïners er op gebrand zijn de Russen te verslaan. Het geloof er in is groot en Zelenski is het symbool van het verzet geworden
  • Oekraïne heeft zich goed voorbereid op de informatieoorlog en staat ruim voor op Rusland. Dat maakt de motivatie van het volk (en het westen) alleen maar groter. Rusland is op het vlak van informatie verwikkeld in een achterhoede gevecht met de eigen bevolking.
Dus ja, de oorlog is slechts 8 dagen oud, maar we hebben veel geleerd en de Russen staan er niet zo best voor als gedacht.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:30:
[...]

[...]

Tsja, als het de Russen lukt, zijn ze binnen een paar jaar aan de beurt. Bij beide landen is het voorwerk al gedaan. Ook een signaal aan ons: als de wereld/EU/NAVO de annexatie van Oekraïne niet stopt, dan ligt er een lijstje landen klaar die de volgenden zijn.
Als het de Russen nu lukt is er geen enkele reden meer om niet meteen naar Moldavië door te rijden. De reactie van de wereld zal er niet erger van worden als ze nu gewoon doorrijden. Met als excuus dat Oekraiense "nazis" naar Moldavië zijn gevlucht en het land als uitvalsbasis gebruiken ofzo.

• ArcticWolf
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Duh, dat ze dat zelf niet hadden bedacht doet me wel vrezen. Dat was het eerste dat ik, en een heleboel mensen hier vermoed ik, dachten “hmmm is dit wel handig??”
En toch waren er meer landen die het deden. Het was in ieder geval wel een statement, dat ze het nu niet meer doen lijkt mij wel weer logisch.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Als het de Russen nu lukt is er geen enkele reden meer om niet meteen naar Moldavië door te rijden. De reactie van de wereld zal er niet erger van worden als ze nu gewoon doorrijden. Met als excuus dat Oekraiense "nazis" naar Moldavië zijn gevlucht en het land als uitvalsbasis gebruiken ofzo.
Oekraiense "nazis" zijn inmiddels ook naar Polen, Roemenië etc. gevlucht.

Dus gaat Poetin een Nazi-Duitslandje doen en een sliert landen tegelijk de oorlog verklaren? Als ie toch bezig is, waarom ook niet China wegens inmenging in de eigen economie omdat China zoveel mogelijk stukjes Rusland opkoopt op de markten...?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
d0s schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:07:
[...]

We krijgen maar zeer beperkt contact met bekenden uit Mariupol maar het schijnt daar echt heel erg erg te zijn momenteel. al meer dan een dag volop beschietingen.

Er komt heel weinig nieuws en beelden los... wat mij het ergste doet vrezen. Alles ligt plat, netwerken, communicatiemiddelen, stroom en verwarming. Ook de supermarkten zijn helemaal leeg.

Laatste contact met mijn schoonouders is geweest gisteren om 13.00. Toen was hun wijk nog intact maar het volgt elkaar nu in snel tempo op.
Zijn jouw schoonouders in Mariupol? Hoe dan ook heel veel sterkte.

Hier nemen de zorgen ook weer toe, Charkiv wordt weer gebombardeerd. Berichten kwamen niet aan, maar net een teken van leven gehad van schoonvader. Dus we zijn weer even gerustgesteld.

• RoD
  • Niet online

RoD

LankHoar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:16:
@RoD mijn mail is nooit aangekomen bij de UA ambassade. Ik kreeg gisteravond pas een bevestiging dat deze technisch gezien niet geleverd kon worden, best vreemd. Maar ik hoor nu dat je enkel als vrijwilliger ingezet kan worden indien je al militaire ervaring hebt. Gezien ik dat niet heb val ik al af.

Daarentegen ben ik met een vriend aan het overleggen om naar de Poolse grens te rijden en wat mensen in ons huis op te vangen. Probeer dat nu met mijn contacten in UA te coordineren. Ben benieuwd, want het is allemaal nogal wat chaotisch momenteel, logisch ook.
Namens de Oekraïense mensen, bedankt in ieder geval voor het proberen :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amphiebietje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Oekraiense "nazis" zijn inmiddels ook naar Polen, Roemenië etc. gevlucht.

Dus gaat Poetin een Nazi-Duitslandje doen en een sliert landen tegelijk de oorlog verklaren? Als ie toch bezig is, waarom ook niet China wegens inmenging in de eigen economie omdat China zoveel mogelijk stukjes Rusland opkoopt op de markten...?
Nu ben je gewoon aan het trollen. Je vergelijkt straatarm Moldavië met grootmacht China?

• RoD
  • Niet online

RoD

Paar US intelligence updates:

We zagen hier al beelden van + meerdere bronnen die bevestigen. Ben benieuwd naar de impact, want het liep al niet bepaald lekker.

Meer berichten: https://twitter.com/JackDetsch

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zewatanejo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Het lijkt er op dat Putin een geheel eigen koers vaart binnen het Kremlin. Velen zijn verrast door de brede invasie, waar een missie in de Loehansk en Donetsk was verwacht (en aangekondigd)

Dus ja, de oorlog is slechts 8 dagen oud, maar we hebben veel geleerd en de Russen staan er niet zo best voor als gedacht.
Geopolitiek gaat mijn pet ver te boven dus misschien zie ik het gewoon niet, maar wat heeft Putin met name met zijn eigen koers te winnen? Aangenomen dat hij niet mentaal zodanig afgetakeld is dat hij een waanidee najaagt, Rusland kan hier toch eigenlijk op geen enkele manier nog als winnaar uit komen?

Misschien was het met die twee regio’s nog gelukt, maar op deze manier…?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ugchel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Geopolitiek gaat mijn pet ver te boven dus misschien zie ik het gewoon niet, maar wat heeft Putin met name met zijn eigen koers te winnen? Aangenomen dat hij niet mentaal zodanig afgetakeld is dat hij een waanidee najaagt, Rusland kan hier toch eigenlijk op geen enkele manier nog als winnaar uit komen?

Misschien was het met die twee regio’s nog gelukt, maar op deze manier…?
Misschien wil hij de geschiedenisboeken in als een nog grotere klootzak dan Stalin?

• franssie
  • Laatst online: 00:16

franssie

Save the albatross

ArcticWolf schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Wij (de Navo) zijn al maanden aan het mobiliseren.
Klopt, er zijn allerlei oefeningen, bijvoorbeeld
Zondag vertrekken Zr.Ms. De Zeven Provinciën en Zr.Ms. Rotterdam naar zee. De Zeven Provinciën zal de rol van stafschip op zich nemen van het NAVO-eskader SNMG1. De Rotterdam gaat richting Noorwegen voor de oefening Cold Response.
Schepen gaan wat minder snel dan vliegtuigen en helicopters maar het spul wordt dus al deels op het schaakbord neergelegd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MarcoC
Caelorum schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:18:
[...]

7 dagen is gewoon lang voor een land dat zo'n overwicht heeft op het andere land en waar de invasie al zo lang van gepland is. Het is dus nogal tegenvallend voor Rusland.

Denk nog steeds dat ze het gaan winnen, maar het gaat ze niet zo makkelijk af als dat het eigenlijk zou moeten gaan. De reactie van het Westen is daarin denk ik onderschat door Rusland.

Overigens denk ik ook dat ze Oekraïne wel winnen, maar tegen een te hoge prijs. De economie aan diggelen, een oost-grens die verzwakt en kwetsbaar is. Dit gaat ze nog decennia kosten om te boven te komen.
Het is zeker lang, en misschien had Rusland inderdaad gehoopt dat het sneller zou gaan, maar m.i. is er niks zeer onverwachts gebeurd.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Nu ben je gewoon aan het trollen. Je vergelijkt straatarm Moldavië met grootmacht China?
Nee, ik denk aan het feit dat Poetin zich gedraagt alsof hij ze niet meer alle vier op een rijtje heeft.

Overigens is voor mijn suggestie dus precedent in WO2, toen Duitsland het lumineuze idee kreeg de SovietUnie de oorlog te verklaren. En dat was geen goed idee.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:43:
Schepen gaan wat minder snel dan vliegtuigen en helicopters maar het spul wordt dus al deels op het schaakbord neergelegd.
150 landmachtmilitairen van de 11 Luchtmobiele Brigade zijn al in Roemenië aan de grens met Ukraïne.
Ze gaan samen met collega's uit andere landen 'oefenen'.
Wel typisch dat van daar uit regelmatig Amerikaanse helikopters opstijgen en plotseling van de radar verdwijnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Vorkie
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:51:
[...]

150 landmachtmilitairen van de 11 Luchtmobiele Brigade zijn al in Roemenië aan de grens met Ukraïne.
Ze gaan samen met collega's uit andere landen 'oefenen'.
Wel typisch dat van daar uit regelmatig Amerikaanse helikopters opstijgen en plotseling van de radar verdwijnen.
Niet toevallig, dat is normaal en hoef je initieel niets achter te zoeken. :-)

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

MarcoC schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Het is zeker lang, en misschien had Rusland inderdaad gehoopt dat het sneller zou gaan, maar m.i. is er niks zeer onverwachts gebeurd.
Maar dat is dus niet zo. Er gebeurd heel veel onverwachts. Niet qua snelheid van de invasie, maar wel mbt de dynamiek. En juist die dynamiek zal de uitkomst van deze oorlog gaan bepalen. Daarvoor gaat de invasie toch echt te langzaam.

• MarcoC
Zewatanejo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:54:
[...]

Maar dat is dus niet zo. Er gebeurd heel veel onverwachts. Niet qua snelheid van de invasie, maar wel mbt de dynamiek. En juist die dynamiek zal de uitkomst van deze oorlog gaan bepalen. Daarvoor gaat de invasie toch echt te langzaam.
Daarover verschillen we dan van mening. Ik kan me niet voorstellen dat Rusland werkelijk denkt zonder gevolgen een heel land zo groot als Oekraïne in proberen te nemen.

• ArcticWolf
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Klopt, er zijn allerlei oefeningen, bijvoorbeeld

[...]

En dit is nog van wat wij weten hé. De US heeft al 80.000 troepen in Europa, er zijn al permanente grens troepen, daarbovenop zijn er nog eens 40.000 richting het oosten gemobiliseerd.
Er waren al legio vliegtuigen in Europa etc... Afgelopen maanden zijn er tig transporten richting het oosten gegaan (ook door Nederland)

En dat is alleen van wat er bekend is (gemaakt).

Pagina: 1 ... 105 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid