Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.953 views

Onderwerpen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:13
Schijnbaar willen er ook Russen weg uit Rusland.

Ik had hier eerder begrepen dat Loffe een betrouwbare bron is.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 22:37
_Gast_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:44:
[...]

In Rusland is het erger

Maar dat maakt het in het Westen niet minder erg

Dat is mijn punt
Je bent totaal niet te volgen

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:13:
In Moskou worden blokkades gemaakt, Putin zou Martial law afkondigen op 4 maart.

Komt uit een telegram die tot nu tot nu vrij accuraat is. Neem het niet onmiddellijk als waarheid wat ik hier verkondig!

Verder zou er eens chip gezonken zijn van Estonia afkomst na een ontploffing.
Een schip uit Estland is op een zeemijn gelopen bij Odessa en gezonken inderdaad.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:02
-tom-562 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:31:
[...]

8)7 8)7 |:(
Nederland had duidelijk de intentie voor een vredesmissie. Rusland heeft duidelijk _niet_ de intentie voor een vredesmissie.
Hij was op zich ook vrij duidelijk in zijn speech: demilitarisatie en denazificatie.

Hij wil gewoon een Russisch gezinde regering en is nog steeds niet blij met de opstand tegen Janoekovytsj.
Even los van of zijn beeld klopt. Hij heeft het idee dat er toen een democratisch gekozen regering is afgezet. Daarom had hij het idee de Krim binnen te vallen, de Russen daar bescherme.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat hij gelijk heeft, of deze reden als drogreden gebruikt voor een totale inval, zoals nu.

De man leeft in het verleden!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 01:26

H.Boss

Hugo Boss

Macron na gesprek met Poetin: ergste moet nog komen
Vladimir Poetin wil heel Oekraïne veroveren dus het ergste moet nog komen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron volgens een medewerker gezegd na een telefoongesprek met zijn Russische ambtgenoot.

Macron gaf Poetin te verstaan dat hij een enorme fout maakt met de invasie in Oekraïne. Hij betichtte hem tijdens het gesprek van "leugens". Poetin zou zichzelf voor de gek houden door te denken dat de Oekraïense regering zomaar opzij kan worden gezet. Macron gaf ook aan dat Rusland de gevolgen van de inval voor heel lange tijd zal voelen.

"Er was niets in wat president Poetin zei dat ons gerust kon stellen", aldus Macrons adviseur na het gesprek van anderhalf uur. Poetin herhaalde zijn wens Oekraïne te willen "denazificeren".

Bron: nu.nl

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• TheBrut3
En nog een post dat Russen, waarschijnlijk de beter geïnformeerde/minder geïndoctrineerde, vertrekken uit Rusland.

[Twitter: https://twitter.com/ASLuhn/status/1499396368749588481?]

Edit: Poster is voormalig correspondent van The Guardian en The Telegrap.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 03-03-2022 15:55 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Brazos schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Een schip uit Estland is op een zeemijn gelopen bij Odessa en gezonken inderdaad.
Wel eerst een soort van gekaapt volgens sommige artikelen. (google op cargo ship Helt )
Ze hebben dat schip geforceerd richting Odesa om te gebruiken als dekschild voor de landingsvaartuigen en evt op de radar. Tijdens dat proces is ie vermoedelijke op een mijn gevaren.

Maar goed... Zoveel verschillende verhalen.
Oekrainse kustwacht zou op locatie zijn en dat lukt me sterk als er veel Russische troepen zijn.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sjoerd001 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:11:
Wat ik overigens jammer/lichtelijk zorgwekkend vind, is dat we nu vanuit de Westerse wereld steeds minder toegang hebben tot het 'Russische verhaal'. Ook al is dat niet te vertrouwen, gaf het mij wel begrip voor het standpunt van de gemiddelde Rus. Sowieso interessant om te zien wat ze er daar van maken.
De mensen die kritisch zijn en beide zijden willen beluisteren zijn slim genoeg om RT via andere kanalen te vinden.

Het standpunt van de gemiddelde Rus is overigens niet te vinden op RT.

Dit dus.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 10:26
H.Boss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:53:
Vladimir Poetin wil heel Oekraïne veroveren dus het ergste moet nog komen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron volgens een medewerker gezegd na een telefoongesprek met zijn Russische ambtgenoot.

Macron gaf Poetin te verstaan dat hij een enorme fout maakt met de invasie in Oekraïne. Hij betichtte hem tijdens het gesprek van "leugens". Poetin zou zichzelf voor de gek houden door te denken dat de Oekraïense regering zomaar opzij kan worden gezet. Macron gaf ook aan dat Rusland de gevolgen van de inval voor heel lange tijd zal voelen.

"Er was niets in wat president Poetin zei dat ons gerust kon stellen", aldus Macrons adviseur na het gesprek van anderhalf uur. Poetin herhaalde zijn wens Oekraïne te willen "denazificeren".

Waarom steekt Macron er eigenlijk nog tijd in? Wat Putin verteld is niets nieuws en niets onverwachts. Het lijkt erop dat die sancties hem aan zijn reet roesten en gewoon doet wat hij wilt doen. Dat hij een fout maakt ligt ie ook niet echt wakker van geloof ik. Macron geeft hem een grote foei en that's it.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

H.Boss schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:53:

Als het ergste nog moet komen, dan houd ik mijn hart vast voor de gigantische humanitaire ramp die dat gaat worden. En dan vraag ik me oprecht af, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, of het nog wel bij toekijken blijft, of dat er actieve inmenging gaat komen.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Waarom steekt Macron er eigenlijk nog tijd in? Wat Putin verteld is niets nieuws en niets onverwachts. Het lijkt erop dat die sancties hem aan zijn reet roesten en gewoon doet wat hij wilt doen. Dat hij een fout maakt ligt ie ook niet echt wakker van geloof ik. Macron geeft hem een grote foei en that's it.
Ben blij dat die man de moeite doet om tot een oplossing te komen. Dit lijkt me een van de enige manieren om Poetin nog op andere gedachten te brengen en weer wat realiteitszin bij te brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door marshallq op 03-03-2022 15:57 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De_Bastaard schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:

Haha, zojuist gedaan.
"Khodorkovky? that ex-prisoner? He is a "lewser""
Vermoeiend zeg, 10 minuten aan argumenten wegvegen met zo'n opmerking. Daar valt niet mee te discussiëren.

Ik denk dat het probleem dat dit Russische meisje ervaart bij het praten met haar ouders ook van toepassing is op het praten met die jongen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat ik overigens jammer/lichtelijk zorgwekkend vind, is dat we nu vanuit de Westerse wereld steeds minder toegang hebben tot het 'Russische verhaal'. Ook al is dat niet te vertrouwen, gaf het mij wel begrip voor het standpunt van de gemiddelde Rus. Sowieso interessant om te zien wat ze er daar van maken.
Zat daar ook aan te denken, maar aan de andere kant... wat heb je eraan als zij geen toegang hebben tot de rest van de wereld?
Dan zie je als outsider dus alleen maar boze Russen omdat zij een bijzonder verhaal voorgeschoteld krijgen (die wij dan weer niet kennen).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 09:54
[...]

Waarom zou hij het niet proberen? Er is niets te verliezen voor Macron, en alles te winnen. En als je een hoop ellende kan voorkomen met een paar telefoontjes is iedereen blij.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Brazos
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Wel eerst een soort van gekaapt volgens sommige artikelen. (google op cargo ship Helt )
Ze hebben dat schip geforceerd richting Odesa om te gebruiken als dekschild voor de landingsvaartuigen en evt op de radar. Tijdens dat proces is ie vermoedelijke op een mijn gevaren.

Maar goed... Zoveel verschillende verhalen.
Oekrainse kustwacht zou op locatie zijn en dat lukt me sterk als er veel Russische troepen zijn.
Ik heb nog maar één verhaal gehoord. Namelijk dat het schip op een zeemijn is gelopen.

Welke heb jij allemaal gehoord dat er 'zoveel verschillende' zijn?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
dr.lowtune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Als het ergste nog moet komen, dan houd ik mijn hart vast voor de gigantische humanitaire ramp die dat gaat worden. En dan vraag ik me oprecht af, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, of het nog wel bij toekijken blijft, of dat er actieve inmenging gaat komen.
Is het dan raar om te stellen dat het goed is om te hopen dat Rusland snel succes boekt en Oekraïne overneemt om verdere escalatie te voorkomen?

Als hij toch niet zal wijken.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
[...]

Macron probeert de dialoog open te houden. Hopende dat Poetin of iemand dichtbij hem wil praten. Logische keuze wat mij betreft. De deur nu nog harder dichtgooien is nog meer vuur op het olie gooien.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
dr.lowtune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Dat zou dan een klassiek geval zijn van als het kalf verdronken is. Stel dat vannacht definitief een paar steden tot parkeerplaats gebombardeerd worden, dan ben je te laat. Ik snap dat men terughoudend is om een escalerende maatregel in te stellen als een no fly zone. Maar inmiddels is wel duidelijk dat het Kremlin maar 1 weg kent, en dat is escaleren tot het heeft wat het wil. En we weten inmiddels wat dat is. En waar dat toe leidt.

In hoeverre is er dan nog een extra risico als je je als westen er wel mee gaat bemoeien ? Dat vraag ik mij momenteel af.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
[...]

Binnenkort verkiezingen in Frankrijk, dus even de groot staatsman spelen die in ieder geval nog spreekt met Putin kan stemmen opleveren.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nat-Water schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Waarom zou hij het niet proberen? Er is niets te verliezen voor Macron, en alles te winnen. En als je een hoop ellende kan voorkomen met een paar telefoontjes is iedereen blij.
En dat is belangrijk, de wereld kijkt mee en zoals zo vaak herhaald bij de VN, diplomacy is the solution.

@autje laag bij de grond zulke opmerkingen en hebben derhalve niets te zoeken in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 03-03-2022 15:59 ]

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:57
knip

[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2022 21:17 ]

• Tweak_ers
ArcticWolf schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Zat daar ook aan te denken, maar aan de andere kant... wat heb je eraan als zij geen toegang hebben tot de rest van de wereld?
Dan zie je als outsider dus alleen maar boze Russen omdat zij een bijzonder verhaal voorgeschoteld krijgen (die wij dan weer niet kennen).
Als je weet wat ze voorgeschoteld krijgen, kun je ook bij het eerste contact actief inlichten. Of manieren verzinnen om gericht de juiste informatie ertegenover te zetten.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
[...]

Macron heeft met Frankrijk andere belangen met Rusland. Ze hebben immers ook zij aan zij gevochten tot een jaar geleden in Libië samen met terroristen en Rusland.

• Rene
  • Laatst online: 22:29
autje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Binnenkort verkiezingen in Frankrijk, dus even de groot staatsman spelen die in ieder geval nog spreekt met Putin kan stemmen opleveren.
Wellicht omdat Frankrijk (Macron) de halfjaarlijkse voorzitter van de EU is?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
honey schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Is het dan raar om te stellen dat het goed is om te hopen dat Rusland snel succes boekt en Oekraïne overneemt om verdere escalatie te voorkomen?

Ik denk het niet. Je gaat er namelijk vanuit dat hij en alleen Oekraine wilt hebben en daar bovenop dat hij toerekeningsvatbaar is. Steek je voor beide de handen in het vuur?

Ik hoop dat een russische sluipschutter of iemand in zijn kring het heft in eigen handen neemt.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Je bent bereid om een hele bevolking onderdrukt of uitgemoord te laten worden, zodat je in je eigen bubbel je leventje kan leiden. Zou jij het ook prima vinden als jij en jouw geliefden opgeofferd worden voor het "grote goed"? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:24
_Gast_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat ik het hier bij ga houden.
Dat zeg je al sinds gister....
Je posts zijn uitsluitend gevuld met whataboutism en drogredeneringen zonder substantie en als iemand reageert dan doe je dat niet inhoudelijk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik begreep eerder deze week dat Total de enige westerse oliemaatschappij is die zich nog niet volledig uit alle Russische assets heeft teruggetrokken...

Zie ook:

https://www.reuters.com/b...says-le-maire-2022-03-01/

Opportunisme?

M.b.t. staat van beleg in Rusland; wat wint hij daar nu precies mee? Lijkt me een move die vooral de bevolking verder tegen hem in het harnas jaagt, en onder de streep weinig oplevert t.o.v. de huidige situatie. Papieren waarheid?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:49:
Duitsland had nog wat voorraad uit de DDR. :P
2700 Strela luchtdoelraketten, de Sovjet tegenhanger van de Stinger voor Oekraïne.

[YouTube: Germany to send Soviet-made anti-aircraft missiles to Ukraine | DW News]
In hoeverre ontdoen diverse landen zich op deze manier van meuk die oud of niet-standaard is met het oog op vernieuwing?

Dat leek ook het enige voordeel voor die Borell MIG flater: EU koopt meuk van Oost-Europese landen, landen kopen mooie nieuwe speeltjes, en met wat mazzel richt de meuk nog wat nuttige schade aan voor het sowieso afgevoerd zou worden op termijn.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
Rene schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Wellicht omdat Frankrijk (Macron) de halfjaarlijkse voorzitter van de EU is?
Het was Putin die Macron belde.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
autje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Hou toch op! Die probeert toch gewoon verdere escalatie te voorkomen?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Player1S schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Bevolking bang maken. Als ze hier dagelijks op journaal verkondigen dat Rusland ons wil Nuken en vervolgens word Binnenhof gebarricadeerd dan schijt half Nederland zich ook in de broek
Ook dit is zorgwekkend... Als Putin de Russische bevolking mentaal aan het voorbereiden is op een nucleaire war omdat 'het Westen dit straks gaat inzetten, dus wij moeten eerst zijn' :X

Ik zie de false flag aanslagen in Rusland door 'Oekrainers' ook nog wel gebeuren.

Dit dus.

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is al door een andere gebruiker aangehaald, en ik richt dit maar tot het algemene publiek. De engelstalige rus. propaganda is anders dan de russische. Maw, jij gaat niks leren. Sterker nog: je zou dus de verkeerde conclusies trekken.

Daarom is het gejank in dit topic ook zo dom. Aan de op het westen gerichte russische propaganda gaat men hier op zn best helemaal niks hebben.

Als je wilt weten weten welke propaganda er in Rusland wordt uitgezonden heb je hier een journalist die zich daarin heeft gespecialiseerd.
https://twiter.com/francska1
In Moscow with @BBCMonitoring watching Russian state TV so you don't have to
Ik wil vanaf nu geen gezeur meer horen dat men het zo jammer vindt dat men de Kremlin-propaganda niet meer kan vinden. Bovendien: als je dat niet zelf kan vinden, betekent het dat je sws niet geschikt bent om dit zonder schadelijke neveneffecten te verwerken.

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Vervang Oekraïne voor:
Polen
Estland
Letland
Litouwen
Bulgarije
Georgië

.....

• TheBrut3
Amnesty heeft bewijs dat Oekraine niet hun eigen volk bombardeert. Dat bewijs hebben wij hier natuurlijk niet nodig, maar toch.

Het hele draadje kijken is trouwens op eigen risico. Zit ook een analyse met 3d modellen in van het bombardement op Charkov, maar daarin zijn geblurde lichamen te zien.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

[...]

"It was Putin who called Macron today, according to the Elysée. The call lasted an hour and a half."

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 03-03-2022 16:05 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ja, want dan begint de ellende pas echt voor de Oekraïners. Rusland is bezig zichzelf in USSR tijdperk welvaart te storten, daar mogen ze straks deel van uitmaken. Tezamen van de rest van het volk die inmiddels een innige haat is aangesproken jegens de Oekraïnse bevolking.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Brazos
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:02:

M.b.t. staat van beleg in Rusland; wat wint hij daar nu precies mee? Lijkt me een move die vooral de bevolking verder tegen hem in het harnas jaagt, en onder de streep weinig oplevert t.o.v. de huidige situatie. Papieren waarheid?
Vraag ik me ook af. Kan zijn dat hij totaal paranoïde is en bang voor een opstand, of dat er een tekort aan mankracht in het Russische leger is waarvoor hij een algehele mobilisatie wil afkondigen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rukapul schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
[...]

In hoeverre ontdoen diverse landen zich op deze manier van meuk die oud of niet-standaard is met het oog op vernieuwing?

Dat leek ook het enige voordeel voor die Borell MIG flater: EU koopt meuk van Oost-Europese landen, landen kopen mooie nieuwe speeltjes, en met wat mazzel richt de meuk nog wat nuttige schade aan voor het sowieso afgevoerd zou worden op termijn.
Lijkt me vooral omdat het voor Oekraïne bekend materieel is, en dus gelijk ingezet kan worden.

Je kan een hele vloot F35's sturen, maar die krijgen ze waarschijnlijk nieteens van de grond.

• Tweak_ers
[...]

Ja dat dacht ik ook al, ook bij Putin.
Eerst alle oude meuk sturen en het nieuwe geschut nog even achterwege houden, als ik alle beelden zo zag.

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08

Amnesty heeft aan de hand van geverifieerde beelden een 3D model van een aanval in Kharkiv gemaakt. Daarbij is er nu ook bewijs voor het gebruik van cluster munitie op burgers.

[ Voor 9% gewijzigd door Eli3l op 03-03-2022 16:07 ]

• Tweak_ers
psy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:04:
[...]

"It was Putin who called Macron today, according to the Elysée. The call lasted an hour and a half."

[Twitter]
Welke “the worst”?
Atoomoorlog?! Want dat is in mijn opinie wel
“The worst”.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 21:48

d0s

sssst

RoD schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:34:
[Twitter]
Wat er ook van waar is, men probeert in ieder geval zelfvertrouwen uit te stralen. Gezien de beelden van gebieden die terugveroverd worden, zal er wel een kern van waarheid in zitten. Vraag voor mij is hoe het verder gaat in het zuiden, of ze nog iets kunnen betekenen in Cherson. Ik vrees dat Mariupol verloren is aangezien het kapot wordt geschoten door de Russen.
We krijgen maar zeer beperkt contact met bekenden uit Mariupol maar het schijnt daar echt heel erg erg te zijn momenteel. al meer dan een dag volop beschietingen.

Er komt heel weinig nieuws en beelden los... wat mij het ergste doet vrezen. Alles ligt plat, netwerken, communicatiemiddelen, stroom en verwarming. Ook de supermarkten zijn helemaal leeg.

Laatste contact met mijn schoonouders is geweest gisteren om 13.00. Toen was hun wijk nog intact maar het volgt elkaar nu in snel tempo op.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als hij de staat van beleg afkondigt kan dat zorgwekkend zijn, maar hoeft niet.

Als hij dat doet om westerse correspondenten het land uit te gooien en beslag te kunnen leggen op alle westerse bezittingen in Rusland is dat niet direct een probleem.

Andere redenen, eigen bevolking onder de duim houden of omdat hij een actie wil gaan uitvreten waardoor hij voor zijn eigen volk en/of anderen moet vrezen, is dat een stuk vervelender scenario.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Brazos schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Ik heb nog maar één verhaal gehoord. Namelijk dat het schip op een zeemijn is gelopen.

Welke heb jij allemaal gehoord dat er 'zoveel verschillende' zijn?
https://www.fleetmon.com/...d-russian-navy-reportedl/

General cargo ship HELT on Mar 2 was reported by Ukrainian defence and maritime authorities, as captured by Russian Navy and used as a shield from either Ukrainian fire, or as disguise to prevent enemy radar detection

'At the same time, the Russian Black Sea Fleet continues the tactics of Russian ground forces trying to hide behind civilian lives.'
https://www.dailymail.co....ne-coast-near-Odessa.html

https://www.seanews.com.t...its-to-be-rescued/192644/
It was reported that the General Cargo ship MV Helt was targeted by missiles off Odessa.

Overigens is dit niet het eerste schip. Gisteren een schip uit Bangladesh waar een raket op af is gevuurd.
Evenens: https://www.dailymail.co....ne-coast-near-Odessa.html

• ArcticWolf
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Als je weet wat ze voorgeschoteld krijgen, kun je ook bij het eerste contact actief inlichten. Of manieren verzinnen om gericht de juiste informatie ertegenover te zetten.
Dat is dus nu het hele probleem.. wat is de 'juiste' informatie? Dat kan alleen als je voor open staat. Ik heb helaas ook een vriend van mij die volledig "wappie" is geworden en die geeft de Rothshields en Blackwater de schuld en is helemaal pro Putin geworden. Al het nieuws van ANP, Reuters etc. is gemanipuleerd.

Soms is er gewoon geen dialoog meer te voeren met mensen. Als de propaganda z'n werk heeft gedaan in Rusland dan is de enige mogelijkheid om het regime omver te werpen en langzaamaan iedereen dezelfde informatie te geven (maar daar gaat generaties overheen).

In mijn ogen is het openen van grenzen en toelaten van vrij verkeer de eerste stap richting de juiste informatie.
Nieuws en bronnen is en blijft altijd een dingetje.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35

Ik kwam deze tegen. Is dit op enige manier ergens te controleren?

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:02:
(..)

Er worden (juridische) barrières weggenomen om het volk nog verder onder controle te krijgen en ook middelen beschikbaar te maken (lees: te confisqueren van bedrijven). Er kunnen verder overal protesten worden verboden, organisaties worden ontmantelt, verdere toepassing van censuur van media, en nog een paar 'leuke' dingen. Het valt nog te bezien of dat massaal de bevolking tegen hem in het harnas jaagt. Het kan ook omgekeerd werken. Dat ligt maar helemaal aan het verhaal en welke maatregelen er precies genomen worden.

• autje
Kenny_026 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Hou toch op! Die probeert toch gewoon verdere escalatie te voorkomen?
Ongetwijfeld, maar het komt ook niet slecht uit. Zie bijvoorbeeld dit artikel in Trouw, die denken er kennelijk net zo over. Macron is al een tijdje bezig om te proberen Putin tot bedaren te brengen. Ik hoop van harte dat het hem lukt, en dan mag hij ook opnieuw verkozen worden (al ben ik geen fan), maar het is naïef om te denken dat dit niet ook meespeelt.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37
Moraal onder dienstplichtigen is een dingetje aan Russische zijde:

Vertaling (niet gevalideerd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHaLBO6Vv90e-O7soHKx6g1i0Zc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0pSK8bG96qcZ8lFPQsiDoUeH.png?f=fotoalbum_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Tweak_ers schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Welke “the worst”?
Atoomoorlog?! Want dat is in mijn opinie wel
“The worst”.
"doesn't seems like it, but total control over Ukraine seems to be "worst""

"Doubtful. More like continuing military action in Ukraine."

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MeteoVir schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Er worden (juridische) barrières weggenomen om het volk nog verder onder controle te krijgen en ook middelen beschikbaar te maken (lees: te confisqueren van bedrijven). Er kunnen verder overal protesten worden verboden, organisaties worden ontmantelt, verdere toepassing van censuur van media, en nog een paar 'leuke' dingen. Het valt nog te bezien of dat massaal de bevolking tegen hem in het harnas jaagt. Het kan ook omgekeerd werken. Dat ligt maar helemaal aan het verhaal en welke maatregelen er precies genomen worden.
Maar das precies mijn vraag; hoeveel vrijheden vallen er nog af te pakken? Of heb ik een negatief beeld van de bewegingsvrijheid in Rusland tot afgelopen maand?

• Brent
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
Schijnbaar willen er ook Russen weg uit Rusland.
Tot Rusland zich in het conflict in Syrië mengde en daar voornamelijk mensen ging uitroeien en er dus een exodus op gang kwam, dacht ik dat sinds de val de van Sovjet Unie Rusland jaar op jaar zonder uitzondering het grootste land van herkomst geweest van migratie naar EU landen.

Ik dacht dat je het met deze bron kan zien, maar gaat maar terug tot 2012: https://www.lucify.com/the-flow-towards-europe/

Weet iemand welke bron ik bedoel/heeft een betere bron?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brazos schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Vraag ik me ook af. Kan zijn dat hij totaal paranoïde is en bang voor een opstand, of dat er een tekort aan mankracht in het Russische leger is waarvoor hij een algehele mobilisatie wil afkondigen.
Zou kunnen, maar houdt wel in dat je nuttige militaire capaciteit in gaat zetten om je binnenlandse problemen onder de duim te houden... Ik zie wat parallellen met een jaar of 80 geleden... :X

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56
RedHat schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
[Embed]

Niet door mij; en ik heb er wat zoekwerk in gestoken omdat ik dit type false flag zie als een reden om te escaleren. Escaleren waar naartoe? Die vraag laat ik in het midden.

at your service

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:57

Spotmatic

Ken sent me

Blastpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
[...]
Het was Putin die Macron belde.
Waarom zou Putin dat doen? Hij lijkt mij iemand die zich laat bellen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• honey
dr.lowtune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Je bent bereid om een hele bevolking onderdrukt of uitgemoord te laten worden, zodat je in je eigen bubbel je leventje kan leiden. Zou jij het ook prima vinden als jij en jouw geliefden opgeofferd worden voor het "grote goed"? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.
Ik zal antwoord geven.

Dit is niks nieuws. Op dit moment worden er vele volken onderdrukt of uitgemoord in de wereld en ja, we laten het allemaal gebeuren, jij ook.

Nu komt het dichtbij en vinden we het allemaal erger.

Maar, er zijn weinig alternatieven. Het Westen heeft duidelijk aangegeven dat we niet mee gaan vechten. Dus, wat er nu wordt gedaan is het maximum. Dat zal onvoldoende zijn om Rusland tegen te houden. We kijken door een roze bril naar deze oorlog en kloppen ons op de borst hoe (ontactisch) eensgezind we zijn. Rusland zal zeer waarschijnlijk doorzetten. Hoe langer het duurt, hoe meer slachtoffers er zullen vallen, hoe zwaarder het geweld zal zijn. Uitkomst zal hetzelfde zijn.

Dus, antwoord op je vraag: Ja! Als dat nodig is om weer met elkaar de dialoog aan te gaan en te de-escaleren. Hoe langer het duurt, hoe meer slachtoffers er zullen vallen.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21

Video via link.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
autje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
[...]

Ongetwijfeld, maar het komt ook niet slecht uit. Zie bijvoorbeeld dit artikel in Trouw, die denken er kennelijk net zo over. Macron is al een tijdje bezig om te proberen Putin tot bedaren te brengen. Ik hoop van harte dat het hem lukt, en dan mag hij ook opnieuw verkozen worden (al ben ik geen fan), maar het is naïef om te denken dat dit niet ook meespeelt.
Nee dat zie je van een hele verkeerde kant… denk ik tenminste…

Macron heeft nu een plicht en dat is de veiligheid van de EU. Als hij hier in de toekomst profijt van blijkt te hebben is dat een verdienste en gevolg.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Maar das precies mijn vraag; hoeveel vrijheden vallen er nog af te pakken? Of heb ik een negatief beeld van de bewegingsvrijheid in Rusland tot afgelopen maand?
Ja. Dat heb je. Je kon gewoon vrij reizen. Je kon vrienden ontmoeten. Je kon bedrijven opzetten en voorzetten. Etc. En zelfs Rusland heeft (een corrupte) rechtelijke macht. En voor sommige dingen moet je dus wel nog door (langdurige) trajecten heen om de (vooraf vaststaande) uitkomst te krijgen.

Maar met een staat van beleg, kan hij b.v. dat bedrijf van Derk Sauer met 1 kik onteigenen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:33:
Ik denk dat er te veel aandacht is voor Kyiv, want langzaamaan zie ik een behoorlijk problematische situatie ontstaan. Eerst maar eens een exercitie in basale logistiek. Want vergelijk de opmars maar eens met het spoornetwerk. ;)
Vraagje: Waarom wordt deze brug dan niet gebruikt? Waarom hebben ze een tweede verbinding nodig?

• Vorkie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Mij interesseert het allemaal geen reet waarom er oorlog wordt gevoerd, het feit alleen dat er oorlog wordt gevoerd vind ik erg en voor de mensen daar. :>
Wat apart, hij begint vandaag om 16:00 uur ineens in dit topic met een pro-russisch bericht en gaat daarna allerlei dingen aanwijzen richting de EU...

Het zal toch niet...

• martwoutnl

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

honey schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Ik zal antwoord geven.

Dit is niks nieuws. Op dit moment worden er vele volken onderdrukt of uitgemoord in de wereld en ja, we laten het allemaal gebeuren, jij ook.
Kijk hoe de Palestijnen in de gazastrook onderdrukt worden. Behoorlijk wat mensen die op een stukje ter grootte van een postzegel leven en steeds meer land in moeten leveren.
Dat is wel acceptabel, maar ook off-topic :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah ja... Onwillige soldaten naar het front sturen... Where have we seen that before...?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:54

pro_6or

amateur_60r

dr.lowtune schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Als het echt zeker is dat Rusland gaat winnen. Is het beter dat het snel over is. Voor de mensen daar. Maar ja. Ons verzet in 40 was ook om niet.

Het is een hele moeilijke afweging, ik hoop dat de Oekraïners vrij blijven, maar ook dat ze levend blijven en hun land nog soort van heel.

een treffende spreuk

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

@RoD mijn mail is nooit aangekomen bij de UA ambassade. Ik kreeg gisteravond pas een bevestiging dat deze technisch gezien niet geleverd kon worden, best vreemd. Maar ik hoor nu dat je enkel als vrijwilliger ingezet kan worden indien je al militaire ervaring hebt. Gezien ik dat niet heb val ik al af.

Daarentegen ben ik met een vriend aan het overleggen om naar de Poolse grens te rijden en wat mensen in ons huis op te vangen. Probeer dat nu met mijn contacten in UA te coordineren. Ben benieuwd, want het is allemaal nogal wat chaotisch momenteel, logisch ook.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Brent
  • Nu online
honey schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Dus, antwoord op je vraag: Ja! Als dat nodig is om weer met elkaar de dialoog aan te gaan en te de-escaleren. Hoe langer het duurt, hoe meer slachtoffers er zullen vallen.
Hoe meer we in de valkuil van de dialoog met het Kremlin trappen, hoe langer het zal inderdaad zal duren. Dit is al een eeuw de benadering immers, en je zou zeggen dat we er weleens achter zijn dat 'dialoog' de beste garantie is op een voortzetting van het Rusland-probleem.
honey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Dank voor je post.

Ik vind het erg ingewikkeld wat nu te geloven, omdat ik elke keer best wel overtuigende argumenten hoor.
Misschien dat ik deze leeslijst eens ga doorlopen om het beter te begrijpen.
https://amandarivkin.word...uct-russian-reading-list/
Hoe gaat het met je leeswerk? Dat zou hieruit wel duidelijk moeten worden.

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
bulle bas schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Het is al door een andere gebruiker aangehaald, en ik richt dit maar tot het algemene publiek. De engelstalige rus. propaganda is anders dan de russische. Maw, jij gaat niks leren. Sterker nog: je zou dus de verkeerde conclusies trekken.

Daarom is het gejank in dit topic ook zo dom. Aan de op het westen gerichte russische propaganda gaat men hier op zn best helemaal niks hebben.

Als je wilt weten weten welke propaganda er in Rusland wordt uitgezonden heb je hier een journalist die zich daarin heeft gespecialiseerd.
https://twiter.com/francska1

[...]

Ik wil vanaf nu geen gezeur meer horen dat men het zo jammer vindt dat men de Kremlin-propaganda niet meer kan vinden. Bovendien: als je dat niet zelf kan vinden, betekent het dat je sws niet geschikt bent om dit zonder schadelijke neveneffecten te verwerken.
Wat een onzin in je laatste alinea. In de rest van je reactie stikt het ook van de aannames, maar op de rest reagerend: ik kon tot eergister nog prima op Russische media sites dmv. Google translate de Russische narrative volgen. Nu is dat niet mogelijk omdat deze sites nu door "het westen" geblokkeerd worden. Dat vind ik dus jammer, want voor mij moet Internet geheel open, etc. zijn. Nu is dat het niet.

Overigens heb ik de meest bizarre onlogische artikelen gelezen daar, dus doe ik dit niet om een vorm van waarheid in mn hoofd te vormen. Meest bizarre was een artikel over dat de VS volgens Iran in staat zijn om IS terroristen te plaatsen in Oekraïne. }:O

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

RedHat schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
[Embed]

Mits waar lijkt het me puur om eigen volk koest te krijgen. Gevalletje “zie je wel. De Oekraïense nazis vallen zelfs ons aan nu” dus volk slikt verdere escalatie.

Rest van de wereld trapt er niet in. VS/NATO gaat er echt geen atoom wapens door in zetten en als Putin dat zou willen uitlokken maakt het niet zoveel uit wie als eerste drukte. Er is dan toch niks meer om zich daar druk over te maken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
[Embed]
[Afbeelding]
Ik ben de link kwijt maar las vanochtend ook berichten over Russische soldaten die nu eten moeten plunderen bij de bevolking. Blijft toch bizar dat de Russen zo slecht georganiseerd zijn.

March of the Eagles

• Brent
  • Nu online
Mja, lijkt me een prima manier om Oekraïne van rekruten te voorzien?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

HvdBent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:03:
[...]

ligt het aan mij of zag ik een krat westerse anti tankraketten in dat filmpje?
Lijkt op achtergelaten of afgepakte materieel (NLAW's) van de Oekraïners. Goed gezien HvdBent! O+

Gulfstream G650

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb geen strak overzicht, maar er valt volgens mij nog genoeg af te pakken en te beperken. Als we het even nagaan... verschillende oligarchen hebben oude staatsbedrijven in bezit die strategisch belangrijk kunnen zijn. Het gaat dan bijvoorbeeld om staalfabrieken, of fabrikanten van materiaal voor spoorwegen (zie posts van @DaniëlWW2 over het belang daarvan momenteel). Als zij worden gedwongen om te gaan bijdragen aan de oorlogsmachinerie, om 'het vaderland te steunen' maar zonder onmiddellijke compensatie, dan is dat een behoorlijk verregaande stap. Het verschuift ook fundamenteel de relatie tussen het Kremlin en de oligarchen. De laatsten waren altijd gewend dat zij in verregaande mate dingen konden bepalen, nu gaat de staat hen vertellen wat zij moeten doen. Althans, zoiets speelt door mijn hoofd, als een mogelijke bijkomende reden om een staat van beleg af te kondigen. Het verhoogt wel de binnenlandse inzet aanzienlijk.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
De Engelstalige propaganda kun je inderdaad gewoon skippen. De Tweets van die journalist in Moskou, of andere expats/Russen die de Russische propaganda laten zien (en ondertitelen) zijn wel interessant. Zoals verwacht natuurlijk ook een totaal ander beeld dan wat wij zien, ik ben benieuwd hoeveel Russen wel verder kijken dan hun neus lang is bijvoorbeeld de handigheid van een VPN hebben om te zien wat er in het westen speelt. Ik denk dat dat er erg weinig zullen zijn. Ik weet niet hoe bekend/noodzakelijk een VPN onder de Russische bevolking is.. naar mijn idee zal dat dan alleen de 'jeugd' (<30) zijn.

• autje
Kenny_026 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Nee dat zie je van een hele verkeerde kant… denk ik tenminste…
Ik ben dan ook een cynicus ;).

Maar nogmaals, ik hoop van harte dat hij wat weet te bereiken. Ik vrees dat het kansloos is.

• ArcticWolf
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Wat apart, hij begint vandaag om 16:00 uur ineens in dit topic met een pro-russisch bericht en gaat daarna allerlei dingen aanwijzen richting de EU...

Het zal toch niet...
Ik ben opzich niet tegen kritische berichten maar het begon al met covid... half gare geknipte teksten. Selectief video editen, iedereen zou uiteindelijk doodgaan door de vaccinatie, "heb ik gelezen op facebook", etc... op een gegeven moment ben je er wel klaar mee.

En dan stellen dat ALLE gerenommeerde media in de ban is van de overheid...

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
Zijn er hier mensen die de vertaling kunnen bevestigen? En kunnen die mensen een tag hebben zodat het duidelijk is?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 13:58
hoevenpe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:
[Embed]
[Afbeelding]
Hopelijk slaat dat door op meer delen van het Russische leger en trekken steeds meer soldaten zich terug.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• honey
XWB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Ik ben de link kwijt maar las vanochtend ook berichten over Russische soldaten die nu eten moeten plunderen bij de bevolking. Blijft toch bizar dat de Russen zo slecht georganiseerd zijn.
Misschien dat het ook voor de soldaten tot op het laatste moment verborgen moest blijven.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

bloody

0.000 KB!!

Ontluisterend verhaal hoe de top zich verkeken heeft in het Kremlin:
https://www.agents.media/rossijskie-vlasti-sanktsii/

nope

• Tristan
De Oekraïense delegatie is weer aangeschoven voor de onderhandelingen. Ze geven elkaar tenminste nog een hand.

https://t.me/truexanewsua/28769

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
MikeyMan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Ah ja... Onwillige soldaten naar het front sturen... Where have we seen that before...?
Oekraine zelf?
https://nos.nl/collectie/...0-mogen-oekraine-niet-uit
Algemene mobilisatie in Oekraïne, mannen tussen 18 en 60 mogen land niet uit

Mannelijke inwoners van Oekraïne tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet meer uit, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger. President Zelensky heeft een decreet ondertekend waarmee hij een algemene mobilisatie afkondigt, meldt het persbureau Interfax Ukraine.

Zelensky riep burgers gisteren al op om te vechten. Daartoe worden ook wapens uitgedeeld aan de bevolking, zei hij.
Of bedoel je dat niet?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 13:58
bloody schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:25:
Ontluisterend verhaal hoe de top zich verkeken heeft in het Kremlin:
https://www.agents.media/rossijskie-vlasti-sanktsii/
Is er ook een goede engelse vertaling? Of is door translate halen voldoende?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Misschien heb ik er overheen gelezen - ik probeer alles te lezen in dit topic....

Weet iemand waar de V voor staat die Rusland op haar materiaal heeft laten spuiten?

01010000 01100101 01110000 01100101

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

bloody

0.000 KB!!

Zethiel schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Is er ook een goede engelse vertaling? Of is door translate halen voldoende?
Door translate halen geeft wel een aardige indruk van de strekking van het verhaal

nope

• beany
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

[Twitter: https://twitter.com/olliecarroll/status/1499400108957261834]

2e ronde onderhandelingen. Lichaamshouding wat ongemakkelijk, niet zeker of ze moeten handje schudden...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Brazos
  • Niet online
Generaal Pep schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:27:
Misschien heb ik er overheen gelezen - ik probeer alles te lezen in dit topic....

Weet iemand waar de V voor staat die Rusland op haar materiaal heeft laten spuiten?
Verschillende 'taskforces'.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mobilisatie is iets anders dan mensen voor straf de strijd in sturen.
En dat was in WWII aan zowel Russische als Duitse kant redelijk gebruikelijk.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05

Player1S

Probably out in the dark

Je weet wat onwillig betekent?

Ik denk dat er maar weini Oekraïners zijn die hun land niet willen verdedigen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11 11:11
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:25:
De Oekraïense delegatie is weer aangeschoven voor de onderhandelingen. Ze geven elkaar tenminste nog een hand.

Oekrainers in het groen en Rusland strak in ‘t pak

Twente komt eraan!

• Tristan
[Twitter: https://twitter.com/200_zoka/status/1499395500289638401]
Ah we zagen vanmorgen een filmpje met een lange convoy van Russische humanitaire hulp. Die is nu aangekomen in Melitopol en pakketten aan het uitdelen. Ik neem aan puur voor de propaganda machine?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
JoteW schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Oekrainers in het groen en Rusland strak in ‘t pak
Het is maar goed dat ik geen diplomaat ben. Ik had er niet eens aan gedacht om handen te schudden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• martwoutnl
Degene waar je op reageert, reageert op mijn posting zie martwoutnl in "De oorlog in Oekraïne" 2 parlementariërs in Rusland wil iedereen die protesteert tegen de oorlog naar Donetsk en andere gebied sturen.

• Brazos
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:25:

En ze raken de deurkruk niet aan, wel zo verstandig.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:09
Generaal Pep schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:27:

Is dat niet gewoon kort voor de Russische "oost".

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ligt eraan wat ze leveren. Dit is zeker het oude spul dumpen. Maar veel van die antitankwapens zijn dat zeker niet.
downtime schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Vraagje: Waarom wordt deze brug dan niet gebruikt? Waarom hebben ze een tweede verbinding nodig?
Omdat die brug behoorlijk uit de route ligt en potentieel erg kwetsbaar kan zijn. Die gebruiken ze nu, maar waarom zou je geen andere spoorlijn willen gebruiken die veel korter is? Je kan zo je aanvoer verdubbelen. Immers is Rostov aan de Don een flink militair bolwerk dat de afgelopen jaren ook de nodige extra investering zal hebben gehad vanwege die "volksrepublieken". :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• martwoutnl
Tristan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:30:
[Twitter]
Ah we zagen vanmorgen een filmpje met een lange convoy van Russische humanitaire hulp. Die is nu aangekomen in Melitopol en pakketten aan het uitdelen. Ik neem aan puur voor de propaganda machine?
Er staan wel erg weinig mensen te wachten. Lijkt me gepland filmpje.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
xzaz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Zijn er hier mensen die de vertaling kunnen bevestigen? En kunnen die mensen een tag hebben zodat het duidelijk is?
Die vertaling klopt. Niet woord voor woord uiteraard.

Dat betekent, stam + t .

• H.Boss
  • Laatst online: 19-11 01:26

H.Boss

Hugo Boss

xzaz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Het is maar goed dat ik geen diplomaat ben. Ik had er niet eens aan gedacht om handen te schudden.
Dit is geen burenruzie over een scheef hek tussen twee mensen. Dit gaat over veel mensenlevens. Dan probeer je netjes en beschaafd te blijven om geen olie op het vuur te gooien.

Want als ik bepaalde reacties hier en op nu.nl mag geloven ben ik echt blij dat we toch wijze diplomaten hebben. Want als het aan de meeste lag dan zaten we een dag na de inval al in WW3, omdat we all-in moeten gaan. Die snappen niet wat je ontketent.

[ Voor 24% gewijzigd door H.Boss op 03-03-2022 16:34 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1 ... 104 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid