• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:46
Ronald schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:18:
[...]

~120Wh * 450/375 = 144Wh... hoezo is dit onverwacht?
Je hebt gelijk. Ik had mijn bericht te snel geplaatst :9

Echt een slechte bewolkte dag vandaag. Maar door zoveel panelen wordt toch mijn thuisbatterij opgeladen _/-\o_
Ik zag op X alweer berichten van misgunners dat zonnepanelen kut zijn blablabla. Blij dat ik ze niet heb en zinloos zonder zon. Bewijs dat ze onzin typen. Zelfs met dagen zoals vandaag nog genoeg opwek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nw7JkGIoHdGfpZwHOvtWYJEkFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IV7XhOPYPqsaSu23DwVU2Oiz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Draconian op 17-09-2025 15:46 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09

Crazy-

Best life ever

Arn0uDz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:57:
Weet iemand hoe je het 'Admin' tabje krijgt zodat je een omvormer kan toevoegen? Zojuist heb ik onderstaande instellingen van de installateur gekregen maar helaas is deze tabblad nog niet in beeld. Ik lees dat SolarEdge begin dit jaar de 'Admin' knop bij iedereen heeft weggehaald en dit alleen voor de installateur beschikbaar heeft gemaakt.

Maar met welke niveau ben je installateur, moet dan functietype op installateur staan of is het gewoon een compleet seperate account?

[Afbeelding]
Crazy- in "Het grote SolarEdge topic"

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 20:18

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

[...]

Precies, de business case van schoonmaken versus schoon regenen kan nooit uit namelijk…. In de herfst is het weer gratis schoon! Desnoods met een enorme bui even borstelen…

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Draconian schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:20:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had mijn bericht te snel geplaatst :9

Echt een slechte bewolkte dag vandaag. Maar door zoveel panelen wordt toch mijn thuisbatterij opgeladen _/-\o_
Ik zag op X alweer berichten van misgunners dat zonnepanelen kut zijn blablabla. Blij dat ik ze niet heb en zinloos zonder zon. Bewijs dat ze onzin typen. Zelfs met dagen zoals vandaag nog genoeg opwek.

[Afbeelding]
Kut zijn ze niet, rendabel is een ander verhaal en daarom misgunnen mensen ons panelen ;).

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:41
[...]

En al na twee minuten productie conclusies trekken over verschillen 😂

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

@Draconian het is normaal dat je verschillen ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GbE1k8uL_KZQGlV8SN2hKhXu_s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w5sfhWCz7r3iklKFfK2xN2gl.png?f=fotoalbum_large

In mijn geval liggen die in het midden wzw/ono. De onderste zzo, de bovenste wzw. Op verschillende dakvlakken met verschillende hoogtes, waarbij de bovenste de nieuwste met 450wp zijn en de rest 395.

Het gaat enkel om ligging, schaduw en wattpieks… eigenlijk.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)

Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.