Mijn situatie
Een huis dat oorspronkelijk 1 fase had, maar inmiddels 3 fasen heeft. Tijdens de 1-fase-fase zijn hier door de vorige eigenaar zonnepanelen geplaatst. Die zijn verdeeld over 2 omvormers, te weten 1x SE2200H en 1x SE5000H.
De 2200 zit op fase 1, de 5000 zit op fase 2. Fase 3 heeft geen zonnepanelen aangesloten. Ik ben in de markt voor een accu. De voorkeur heeft uiteraard een accu die ik direct op een van de bestaande omvormers (bij voorkeur de 5000) kan aansluiten, maar zo'n feest zal het vast niet zijn.
Ik heb ergens een URL gevonden waarop je je data vanuit je P1 meter kon uploaden, en dan kon je kijken wat het effect was van verschillende groottes qua accu. Daar kwam uit naar voren dat de winst van een 10kwh accu tov een 5kwh accu dermate klein was, dat ik eerst in de markt ben voor een 5 kWh accu, of in ieder geval, in die orde van grootte.
Nu weet ik dat SolarEdge accu's aanbiedt, maar ik weet niks van stroom, dus ik moet alles laten doen, maar waar ik wel benieuwd naar ben is of, en zo ja hoe en vooral wélke accu ik kan kopen in mijn situatie, en wat daar allemaal nog bij komt. Moet ik bijvoorbeeld ook een andere omvormer hebben, die erbij komt, ofzo?
Waar moet ik naar kijken in deze situatie?
Och ja, je moet toch wat he.