Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadshoty
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:39
Smoke schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Vanwege het beruchte "tuinhuisje"-scenario uit de TS. Maar als ik zo naar die screenshots kijk vermoed ik dat hier geen S500B maar een iets nieuwer model optimizer ligt... Heb je toevallig ook grafieken van optimizerspanning of dagproductie?
Waar staat TS voor? (oftewel ik probeer te begrijpen wat je bedoelt met "tuinhuisje"-scenario).
Hieronder de gegevens wat betreft optimizerspanning.
De SolarEdge optimizer S500B is wat in de factuur vermeldt staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Gbdnsp5mzCvUaXaD8WNdEGFLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DslBHnJ6O02gJ1c4CT5WXmzt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
Smoke schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Vanwege het beruchte "tuinhuisje"-scenario uit de TS. Maar als ik zo naar die screenshots kijk vermoed ik dat hier geen S500B maar een iets nieuwer model optimizer ligt... Heb je toevallig ook grafieken van optimizerspanning of dagproductie?
Op een zonnige dag…

Maar ook met s650a is het natuurlijk krap…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
iheadshoty schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:57:
[...]

Ik probeer het AI-systeem en de keuzes die nu worden gemaakt te begrijpen.
Vanochtend maakt SolarEdge de keuze om de batterij op te laden tussen 07:00-09:00u.
Dit terwijl ik qua prijs zou verwachten dit pas later op de dag te doen, en die uren juist te leveren aan het net.
Weet jij waarom nu deze keuze wordt gemaakt?
Is dat omdat SolarEdge mijn verbruik nog niet goed kan voorspellen en dus liever een volle batterij 'achter de hand' heeft?
Ik had na twee weken het gedrag wat jij verwacht. Dus de AI heeft nog niet het vertrouwen dat je accu vol komt voor het dure moment vanavond. Misschien komt dat ook wel nooit voor… daar ga je achter komen en de AI ook.

Voor jouw beeld: hier is vanochtend het ontladen wel gebeurd en ook nog gewacht met laden. Op deze regenachtige dag durft het systeem er op te gokken dat er nog genoeg geladen wordt met de 13000wp (32 panelen) die hier ligt… het zal wel ongeveer kloppen. Dat is pas na een week of 4 ontstaan qua gedrag.

Goed dat je de boel hebt ingesteld conform handleiding. Nu geduld.

Oja: TS is topicstart. Iets waar het vragen stellen begint: dat lezen. Daar staat het tuinhuisje en jouw panelen opstelling ongeveer in relatie tot de spanning die nodig is om op te starten. Het kon wel eens slecht performen bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadshoty
Miezie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:03:
[...]

Ik had na twee weken het gedrag wat jij verwacht. Dus de AI heeft nog niet het vertrouwen dat je accu vol komt voor het dure moment vanavond. Misschien komt dat ook wel nooit voor… daar ga je achter komen en de AI ook.

Voor jouw beeld: hier is vanochtend het ontladen wel gebeurd en ook nog gewacht met laden. Op deze regenachtige dag durft het systeem er op te gokken dat er nog genoeg geladen wordt met de 13000wp (32 panelen) die hier ligt… het zal wel ongeveer kloppen. Dat is pas na een week of 4 ontstaan qua gedrag.

Goed dat je de boel hebt ingesteld conform handleiding. Nu geduld.

Oja: TS is topicstart. Iets waar het vragen stellen begint: dat lezen. Daar staat het tuinhuisje en jouw panelen opstelling ongeveer in relatie tot de spanning die nodig is om op te starten. Het kon wel eens slecht performen bij je.
Dank voor de uitleg!
Zojuist even ingelogd op de dashboard; in tegenstelling tot wat op de factuur vermeldt staat zijn de optimizers S650A (15x)

Hoe kan ik in mijn geval nagaan of er een 'tuinhuisje' scenario kan ontstaan?

Nog de productiegrafiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GruA5yk-bKH4wRMrE-Nn3GPNyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qp0vicPdq107lnkOhQ9ZUcQJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door iheadshoty op 16-07-2025 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@iheadshoty met een laptop of desktop naar https://monitoring.solaredge.com
Kijken of je tabblad grafieken hebt.

Daarin het systeem uitklappen tot en met de optimizers. Outputspanning optimizers voor alles selecteren.
Selecteer 1 dag. Anders wordt het onduidelijk.

De maximale spanning van de s650a is 110V. Die wil je eigenlijk niet aantikken.

Zoek een zo strak blauw mogelijke dag op. Dan is het probleem het duidelijkst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gl6IarE3KmisMlQPnxPJsAGr6BM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tXU71jY9EQfhPaB5pdGBCXFP.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 30% gewijzigd door Ronald op 16-07-2025 17:47 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
iheadshoty schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:32:
[...]

Dank voor de uitleg!
Zojuist even ingelogd op de dashboard; in tegenstelling tot wat op de factuur vermeldt staat zijn de optimizers S650A (15x)

Hoe kan ik in mijn geval nagaan of er een 'tuinhuisje' scenario kan ontstaan?

Nog de productiegrafiek:
[Afbeelding]
Heel kort door de bocht: je wil dat elk groepje panelen -los van elkaar- het stringvoltage haalt. Met 5 optimizers aan 1 kant doe je dus 750 volt / 5 is 150 volt. De s650a kan maximaal 110v maken. En daar heb je je tuinhuisje scenario.
Nu liggen ze op het noordoosten, dus echt volle zon staat er niet op denk. Heb je sochtends een sprongetje in je grafiek als de 10 op zuidwesten in de zon komen?

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 16-07-2025 19:31 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iheadshoty
Ronald schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:41:

Daarin het systeem uitklappen tot en met de optimizers. Outputspanning optimizers voor alles selecteren.

[Afbeelding]
Dank, ook aan @teacher voor de toelichting.
Via monitoring.solaredge.com heb ik alleen 'dashboard' en 'layout'. Niet de optie grafieken.
Ik ga hier even achteraan, en dan post ik mijn grafiek(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Laatst online: 21:56

Crazy-

Best life ever

Afgelopen nacht zonder batterij moeten doen of naja, had overdag de EV opgeladen en door t slechte weer was ie leeg voor de nacht.

Vind het eigenlijk best irritant - los van het feit dat de tarieven laag zijn - pakt ie alsnog de batterij bij EV laden (SolarEdge lader).

Zover ik weet is er geen instelling die dit kan voorkomen?
Bedoel met tarief 0ct mag ie best van mij volle bak van het net af opladen en de batterij met rust laten.

Tips ?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:35

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Crazy- schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:04:
Vind het eigenlijk best irritant - los van het feit dat de tarieven laag zijn - pakt ie alsnog de batterij bij EV laden (SolarEdge lader).

Ben je misschien hiernaar op zoek? Uit de release notes van mySolarEdge 2.38.1:
Op de EV-pagina kunt u beslissen of u uw thuisbatterij wilt gebruiken voor het opladen van uw elektrische voertuig of deze wilt uitschakelen wanneer het elektrische voertuig wordt opgeladen. Deze functie vereist omvormer FW 4.23.36 of hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

ZwarteIJsvogel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:08:
[...]

[...]
Ha! Daar duik ik van de week even in 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:10
Crazy- schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:04:
Afgelopen nacht zonder batterij moeten doen of naja, had overdag de EV opgeladen en door t slechte weer was ie leeg voor de nacht.

Bedoel met tarief 0ct mag ie best van mij volle bak van het net af opladen en de batterij met rust laten.

Tips ?
Na lange tijd gewerkt te hebben met handmatige controle, heb ik nu mijn de batterijen op Time of Use gezet. Echter zij functioneren niet zoals je mag verwachten. Hierover contact opgenomen met SolarEdge en zij zeggen dat het erop lijkt dat er enkele fouten zitten in de monitoringwaarden en de batterijwaarden niet correct worden opgeteld. De zaak is doorsturen naar het senior team en heb een zaaknummer gekregen.

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

clodders schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:40:
[...]

Na lange tijd gewerkt te hebben met handmatige controle, heb ik nu mijn de batterijen op Time of Use gezet. Echter zij functioneren niet zoals je mag verwachten. Hierover contact opgenomen met SolarEdge en zij zeggen dat het erop lijkt dat er enkele fouten zitten in de monitoringwaarden en de batterijwaarden niet correct worden opgeteld. De zaak is doorsturen naar het senior team en heb een zaaknummer gekregen.
Time of use is juist perfect. En werkt mi prima zelfs. Zeker icm dynamisch tarief. Echter het punt “auto niet laden met batterij” was niet mogelijk.
Want om de accu van 15kWh leeg te trekken met een EV 95kWh is wat gestoord met lage/negatieve prijzen. Bewaar de accu liever voor de nachten 😆 is goedkoper

Blijkbaar met nieuwste firmware wel. Dus dat ga ik even updaten en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadshoty
Ronald schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:41:

[Afbeelding]
teacher schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Heel kort door de bocht: je wil dat elk groepje panelen -los van elkaar- het stringvoltage haalt. Met 5 optimizers aan 1 kant doe je dus 750 volt / 5 is 150 volt. De s650a kan maximaal 110v maken. En daar heb je je tuinhuisje scenario.
Nu liggen ze op het noordoosten, dus echt volle zon staat er niet op denk. Heb je sochtends een sprongetje in je grafiek als de 10 op zuidwesten in de zon komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSra0xQXKmLNIEcy5roeiYdWVdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Iw9NiJORCfBdvftKMnSVzz8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGeES58hCaKKFGPED4rP43YRGLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hTvt4qMwQaylLYeAQgq3xRYN.png?f=fotoalbum_large

Hierbij de foto van vandaag wat betreft outputspannning optimizer.
Vanaf circa 06:45u (tot +/- 08:30/09:30u) is de output van de vijf panelen op het noord-oosten 110V.

@teacher klopt het dus dat er minimaal 750V nodig is, maar dat deze vijf panelen maximaal 5x110 = 550V kunnen leveren. En dus dat er minder wordt opgewekt dat haalbaar zou zijn? Zou je in durven schatten om hoeveel % dat gaat, als mijn redenatie klopt?

En zou de oplossing dan zijn om aan die zijde meer panelen te leggen (om aan de 750V te komen)?

[ Voor 10% gewijzigd door iheadshoty op 17-07-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Solaredge designer maakt zelf een schatting, waarvan de regulars in dit topic van mening zijn dat designer altijd onderschat.

Met Thomas Berger pvcalc kun je voor 1 paneel een opbrengst grafiek maken. Die kun je met een fotobewerking programma over het niet opbrengt beperkte deel van de grafiek leggen. Dat visualiseert het voor de dag, maar niet voor het jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

ZwarteIJsvogel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:08:
[...]

[...]
update uitgevoerd vanmorgen, zie niet ergens een verandering nog. Kwam er wel achter dat mijn EV lader nog op Release Version: 1.14.2 draait, de nieuwste zou 1.18.0 moeten zijn volgens mij. Zal straks nog even rechtstreeks met de EV lader connecten.

helaas wordt de lader niet via Home network geupdatet + ik kan hem ook niet ergens los als download vinden. Via de SetApp ook geen soelaas

Hoppa!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-Lc9CzJSatL16FLaFwfCojntyY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FkoucXbczhMiHchYLKQRN3bP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPeJyPEqVibqz-Nfy0tvqLTR1JA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJlZ80duY2gYglXwPqap6lyc.jpg?f=fotoalbum_tile

(btw, waar vind jij die release notes? want hier niet verder 4.23.27

Trouwens, interessant: de batterijen hebben meer capaciteit :
As of January 2025, SolarEdge Home battery 48V has an increased usable capacity of
4.85kWh (instead of previously 4.6kWh). this is available only on sites in which the said
battery is connected to a Three Phase Hub Inverter activated after January 2025.
the new usable capacity, is not yet reflected on mySolarEdge app and monitoring, even
though the usable capacity is increased. On these 2 apps, the usable capacity will be
according to the original capacity. The new updated capacity will be presented on these
apps on a later version.

[ Voor 46% gewijzigd door Crazy- op 18-07-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:35

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

*O*
(btw, waar vind jij die release notes? want [url="https://www.solaredge.com/en/support/setapp-inverters-firmware?
De release notes zijn die van de mySolarEdge app, bv. hier. Deze nieuwe instelling is te configureren in mySolarEdge 2.38 of later en vereist omvormer firmware 4.23.36 of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:35
Van die laatste firmware zijn de releasenotes niet direct te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:55
Crazy- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:54:
[...]

Time of use is juist perfect. En werkt mi prima zelfs. Zeker icm dynamisch tarief. Echter het punt “auto niet laden met batterij” was niet mogelijk.
Want om de accu van 15kWh leeg te trekken met een EV 95kWh is wat gestoord met lage/negatieve prijzen. Bewaar de accu liever voor de nachten 😆 is goedkoper

Klopt dit zit in de nieuwe update. Nadeel is wel dat dan hele verbruik uit het net gaat komen. Ik heb het nog niet getest of dit goed werkt. Ik probeer zoveel mogelijk op zonneenergie te laden.

In 2.39 (nu beta) worden er meer aanpassingen gedaan aan het uiterlijk wat e.e.a. weer overzichterlijker maakt. Zelf heb ik een Fold telefoon en ging op het grote scherm de grafieken niet goed. Dit is oa hersteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

silvester6 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:02:
[...]

Klopt dit zit in de nieuwe update. Nadeel is wel dat dan hele verbruik uit het net gaat komen. Ik heb het nog niet getest of dit goed werkt. Ik probeer zoveel mogelijk op zonneenergie te laden.

In 2.39 (nu beta) worden er meer aanpassingen gedaan aan het uiterlijk wat e.e.a. weer overzichterlijker maakt. Zelf heb ik een Fold telefoon en ging op het grote scherm de grafieken niet goed. Dit is oa hersteld
Niet geheel uit het net. PV uiteraard nog wel :) maar ik laad effectief ofwel met zeer lage tarieven of negatief. Met 6-10kW vermogen is er nog amper afname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportmind
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-07 22:06
Crazy- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:54:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen werkt met een Solaredge laadpunt?

Gasloze vrijstaande woning, Ecoforest EcoGeo Basic WP, Bodembron, BV 300 L, Duco Energy Premium WTW (2 zones, CO2 gestuurd), 13000 Wp zonnepanelen (4860 Wp ONO, 8140 Wp WZW), Nissan Leaf 2.0, Zappi V2.1, Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57

paQ

Dit is vast slecht nieuws?

Alarm melding 5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxzfHVoWeI_37INoB2O_9Zoh9NU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S06ECPQKFxHXAYqXiY6YdXRJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0Dx0AykKTvxdK6anbiTvzc1h2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WuvdS3vSyet00hbWdOQ1vpox.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4MJQa-_GCXPVNhe8lzSDEaofdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/as4i1VLTxVTRYNTZkMDbwDvg.png?f=fotoalbum_large

edit:
Alles 10 min van de stroom gehad.
Daarna op het display HW error 18xB7
En komt dan in een opstart loop.

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 21-07-2025 10:17 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:49

Smoke

Maverick Reploid

Bij 18xB7 (en een paar andere die in hetzelfde bereik zitten, van 18xB5 tot en met 18xBC) is je omvormer overleden en zal die vervangen moeten worden. Dit valt wel gewoon binnen de garantie van SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smoke schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:49:
Bij 18xB7 (en een paar andere die in hetzelfde bereik zitten, van 18xB5 tot en met 18xBC) is je omvormer overleden en zal die vervangen moeten worden. Dit valt wel gewoon binnen de garantie van SolarEdge.
Heb een ticket ingeschoten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:10
Vandaag krijg ik het bericht dat er voor eind juli een geplande update van het monitoringportaal staat met het doel om verschillende lopende problemen op te lossen, waaronder inconsistenties in de rapportage van batterijgegevens

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonckers1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:35
Deze voormiddag is mijn omvormer uitgevallen...
Mijn 17 panelen vind hij nog terug maar de rode led (fout) brand en hij geeft als melding:
SW Error
2X4
De firma die alles geplaatst heeft is pas 3 augustus uit verlof.
Ik denk dat ik ondertussen niet veel zelf kan doen.
Het rare is dat alles deze voormiddag nog opstarte tot er (volgens mijn gsm app) een update van Solaredge kwam, en toen werd het stil...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etUFOc9Jv_Hq0hrsqmUmSPK2UlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aolvv0YQx9PABtiyVRrhTN3z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFyOfGeXaTaNMYOZzOU1cnesxH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXuy6vf5BfZFFLdBnwynEnLU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Jonckers1 op 21-07-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Sportmind schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen werkt met een Solaredge laadpunt?
ja, correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smoke schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:49:
Een nieuwe wordt verzonden :)

Even voor mijn beeldvorming:
Wat is er nu hier mis gegaan eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0sjSzs6czVkUow1qGNH1yIZsP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xfG4whm2yUNsIoc9QsyBvXrK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:35
Ik zag dat ik de nieuwe app had, mailtje naar mijn installateur en een uurtje later ook de omvormer geupdate.

Hulde.

Weet iemand of deze nieuwe setting (Batterij gebruiken) ook in de api zit of komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-07 15:44
paQ schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:57:
[...]

Een nieuwe wordt verzonden :)

Even voor mijn beeldvorming:
Wat is er nu hier mis gegaan eigenlijk?

[Afbeelding]
De 18xB5 en 18xBC is de (onder installateurs bekende) VCAP error.
Dat is een defect aan een of meerdere transistortjes na de AC omzetting. Dat is niet te repareren.
Daarom heb je een RMA gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Laatst online: 23:23
janne_nl schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:30:
Ik zag dat ik de nieuwe app had, mailtje naar mijn installateur en een uurtje later ook de omvormer geupdate.

Hulde.

Weet iemand of deze nieuwe setting (Batterij gebruiken) ook in de api zit of komt?
Ik heb in de modbus integratie altijd al de solar only mode / battery off optie… zal dan ergens ook wel in de API zitten.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)

Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.