randommen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:19:
Werk nu toevallig thuis en hoorde de DC relais erg vaak klikken, dus even kijken.
Volgende doet zich voor:
- omvormer is in productie, groene en blauwe led branden constant.
- omvormer schiet uit productie, blauwe en rode led branden constant, groene knippert
- na ongeveer een minuutje, gaat de rode led uit en gaat de omvormer weer in productie
Ik probeerde het te filmen alleen drukte naast de rode knop

, keek vervolgens in de SetApp in de veronderstelling dat daar wel een error in de log zou staan, alleen is daar niets recents te vinden.
Ik dacht vervolgens dat het de Vlamboogdetectie zou kunnen zijn, ik heb deze op Auto Reconnect gezet, de installateur had het uit laten staan alleen ben ik van mening dat in een goede installatie dit gewoon aan hoort te staan, als er problemen door optreden is er gewoon iets mis in de installatie.
Echter hoort er bij vlamboogdetectie ook een foutmelding in de log te komen en die is er niet, wat zou het nog meer kunnen zijn? Misschien maak ik me wel zorgen om niets
Valt wel op dat het relais niet keihard aan klikt, maar een aantal keren schakelt en dan aan blijft, 's ochtends is dat volgens mij anders en wel echt een normale klik, het is ook wel erg bewolkt vandaag, alleen dan zou ik niet de rode led verwachten bij het stoppen van productie.
Iemand idëen?
Bij nader inzien lijkt het toch Arc detection te zijn, error 18xD6: Multiple Seq. GB
Als ik het goed heb. Toch niet, 18xD is arc detection, de 6 staat ergens anders voor alleen kan ik nog niet vinden, het tijdstip klopt wel met de storing.
Wat kan ik doen?
Eindstand, installateur gebeld, hadden geen idee, zagen geen foutmeldingen en de opwekking was "goed", volgens mij konden ze de error log niet eens vinden..., ik moest het maar mailen.
Daar nam ik geen genoegen mee dus ik heb SolarEdge zelf gebeld als zijnde installateur, netjes geholpen, case aangemaakt en gaan het in de loop van volgende week oplossen, het zijn wat softwarematige aanpassingen en hebben niets met de ARC detection te maken.
Goed, zo de installateur maar eens op de hoogte brengen, als ik niet thuis was geweest had mij dit niet opgevallen en hun dus ook niet, extra leverage om Admin rechten los te weken