Wise enough to play the fool
En volgens mij is NRO gemaakt. Ik heb het vinkje gezet voor export tarieven.
[ Voor 39% gewijzigd door Miezie op 25-04-2026 12:42 ]
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Aanvullende kosten op 0 gezet waardoor de omvormer al veel eerder uit zou moeten gaan maar ook dan blijft hij vrolijk doorgaan. Irritant.
Dan toch maar via HA zelf gaan aansturen denk ik.
[ Voor 34% gewijzigd door Niek_ op 25-04-2026 12:55 ]
wat heb je staan dan?Niek_ schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:55:
Hier gaat de omvormer helaas niet uit bij de negatieve energieprijzen, ondanks dat ik de aanvullende kosten (voor zover mij bekend) goed heb staan. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Energiebelasting €0,09161
Tibber fee €0,0205
Totaal ex btw €0,11211
Btw op 21% staan.
Maar zoals gezegd, zelfs als ik 0 als aanvullende kosten in vul gaat hij niet uit. Negatieve energieoptimalisatie staat aan.
[ Voor 20% gewijzigd door Niek_ op 25-04-2026 13:00 ]
Ik heb even geprobeerd NRO uit en weer aan te zetten, toen ging hij wel uit, maar slechts een paar minuten.
maak er eens €0,092 van bij aanvullende kosten (dan zal ie net boven €0) uitgaan. Of maak er €-0,092 vanNiek_ schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:59:
[...]
Energiebelasting €0,09161
Tibber fee €0,0205
Totaal ex btw €0,11211
Btw op 21% staan.
Maar zoals gezegd, zelfs als ik 0 als aanvullende kosten in vul gaat hij niet uit. Negatieve energieoptimalisatie staat aan.
bij beide zou ie dan uitmoeten gaan nu
Bij mij werkt de NRO ook, maar hij laadt de batterij alleen op met een afgepaste hoeveelheid zon, niet uit het net.Miezie schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:29:
De mySolarEdge app v3.0 is er voor de iPhone. Ziet er hip uit.
En volgens mij is NRO gemaakt. Ik heb het vinkje gezet voor export tarieven.
Past wel bij de SolarEdge gedachte van vergroenen en zal wel optimaler zijnRijksweg62 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:42:
[...]
Bij mij werkt de NRO ook, maar hij laadt de batterij alleen op met een afgepaste hoeveelheid zon, niet uit het net.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Ik gebruik het vinkje om de prijs van import te matchen.Frel80 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:46:
Bij mij gaat de solaredge wel uit, maar direct als de prijs negatief is. Hij houdt geen rekening met aanvullende kosten. Ik heb de kosten en btw wel ingevuld. Is dit nog steeds een bug bij Solaredge of is die voorzover jullie weten opgelost bij Solaredge. Bedankt.
Bedankt, bedoel je die bij export tarief?Miezie schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:47:
[...]
Ik gebruik het vinkje om de prijs van import te matchen.
Dan gaat hij inderdaad uit.commentator schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:14:
[...]
maak er eens €0,092 van bij aanvullende kosten (dan zal ie net boven €0) uitgaan. Of maak er €-0,092 van
bij beide zou ie dan uitmoeten gaan nu
Toch bijzonder. Waar zit dit hem in denk je?
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.