Ongewenst heb ik het zowaar geprobeerd. De installateur heeft zowel S500b als diverse P-series gebruikt. Hier kwam ik achter doordat de totale productie soms geregeld een paar keer per minuut 1-2 seconde wegviel. Helaas was de installateur inmiddels failliet en heb ik het zelf moeten oplossen met hulp van een ZZP’er. Die jongen gebruikte thuis ook diverse optimizers door elkaar zonder problemen te ervaren. Het wisselen naar alleen s500b heeft dit probleem dan ook niet opgelost en is door SE op afstand verholpen in de software. Vandaar dat ik even opzoek was naar meer ervaringen.Ronald schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:37:
@bhcommander Je zou de eerste zijn die het probeert... Ik heb geen pogingen gezien hier.
In de documentatie staat precies welke er bij elkaar kunnen. Hier liggen ook P en S door elkaar, gaat vooral ten koste van de nieuwe features. En het schijnt dat de nieuwe S wat minder robuust is… wel hear say…bhcommander schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:50:
[...]
Ongewenst heb ik het zowaar geprobeerd. De installateur heeft zowel S500b als diverse P-series gebruikt. Hier kwam ik achter doordat de totale productie soms geregeld een paar keer per minuut 1-2 seconde wegviel. Helaas was de installateur inmiddels failliet en heb ik het zelf moeten oplossen met hulp van een ZZP’er. Die jongen gebruikte thuis ook diverse optimizers door elkaar zonder problemen te ervaren. Het wisselen naar alleen s500b heeft dit probleem dan ook niet opgelost en is door SE op afstand verholpen in de software. Vandaar dat ik even opzoek was naar meer ervaringen.
KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Je mag me wel even een dm sturenjelleeelco schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:30:
[...]
Ik ben bezig met dezelfde setup - nieuwe omvormer, wat accu's en een backup interface. Mag je vragen bij wie je dit hebt laten doen, en tegen welke kosten? Ik probeer beetje in te schatten wat realistisch is (mag uiteraard ook via DM).
Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.