• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:23
Kleine update over het GreenFocus drama. Uiteindelijk hebben ze niet binnen de termijn gereageerd, ben benieuwd wat de rechtsbijstand gaat doen.

Is er nog iemand hier met een GreenFocus installatie? Check even je factuur en via admin paneel of ze ook bij jou de 440 ipv 500 optimizer geplaatst hebben.

In de tussentijd met andere locale partij de optimize vervangen. Werkte het nog niet. Bleek er toch een 2e optimizer een paneel erboven ook stuk. (Is dit nu elk jaar te verwachten?). Lijkt nu weer te werken iig 8 optimizers zijn connected.

Echter een bizarre ontdekking. Als ik alle groepen en hoofdschakelaar uitzet dan blijft het groene lampje van de 3000 omvormer aan. Dit hoor toch niet?
De omvormer zou aan de wasmachine groep gekoppeld zijn. Er zit niks direct op de hoofdschakelaar van de meterkast. Hoe kan dit? Is dit gevaarlijk?

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

rh63nl schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:06:
[...]

De EV One laders lijken wel te vroeg gelanceerd, gebrekkige documentatie, niet werkende features die wel geclaimd worden, allemaal niet fraai voor een leverancier als SolarEdge ( en eigenlijk voor geen enkele leverancier). Hier op het forum weten we intussen wat er wel en niet werkt maar echte oplossingen hebben we nu ook niet.

Mogelijk heeft iedereen die hier nu tegenaan loopt dit al gedaan maar ik ga (als eigenaar van een EV pro) ook een support melding aanmaken. Mijn installateur heeft het zelf ook al gemeld.
Ik weet de issue meld knop makkelijk te vinden tegenwoordig ;).

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
THM0 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:17:
[...]

Je moet op dit moment kiezen: oftewel je stuurt de laadpaal aan via SolarEdge zodat hij rekening houdt met o.a. opwek en belasting hoofdzekering.

Of je hangt hem aan een backoffice voor facturering, zodat je met een laadpas kunt laden en de kosten kunt verrekenen.

En die twee kunnen dus niet tegelijkertijd. Zal vast wel een keer opgelost worden met een update maar op dit moment is het enorm schraal. En SolarEdge vertelt dit nergens.
Goed om te horen dat het wel degelijk mogelijk is!! Ook al is het suboptimaal en mogelijk verbetering op komst door software updates.
rh63nl schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:06:
[...]

De EV One laders lijken wel te vroeg gelanceerd, gebrekkige documentatie, niet werkende features die wel geclaimd worden, allemaal niet fraai voor een leverancier als SolarEdge ( en eigenlijk voor geen enkele leverancier). Hier op het forum weten we intussen wat er wel en niet werkt maar echte oplossingen hebben we nu ook niet.

Mogelijk heeft iedereen die hier nu tegenaan loopt dit al gedaan maar ik ga (als eigenaar van een EV pro) ook een support melding aanmaken. Mijn installateur heeft het zelf ook al gemeld.
Ik begrijp exact wat je bedoelt. Zo voel ik het ook aan zonder de installatie al te hebben. Hierdoor heb ik mijn stoute schoenen eens aangetrokken en iets naar SolarEdge gestuurd met de ham/kaas-vraag "hoe zit dat nu?!". Ik heb morgen een gesprek gepland gekregen met een paar mensen van SE om mijn situatie te bespreken. Wel een totaal andere ervaring dan wat ik lees van support van SE. Zelfs lovenswaardig te noemen!

“ we are currently working on a direct integration between our platform and Last Mile Solutions (LMS). The goal is to allow customers like yourself to benefit from automated reimbursement via LMS while still enjoying the full value of the SolarEdge ecosystem. RFID functionality through roaming will of course be part of this alignment.
Regarding the controller: In your case, no SolarEdge ONE Controller is required. Excess PV management can be handled directly through the existing import/export meter.
The EV charger itself is an independent device that communicates directly with the backend (CPMS) via OCPP. It does not require a controller to connect to our platform or to third-party backends. The ONE controller is designed for complex C&I environments managing PV, battery, and EV together - which is not relevant in your residential HomeHub setup.
This means the charger can be directed to third-party platforms when needed, without architectural limitations.“

Op hoop van zege! 8)
Pagina: 1 ... 108 109 Laatste

Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)

Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.