Ik gebruik eigenlijk alleen AI gestuurd. Met de 'goede' dynamische tarieven en kosten ingesteld werkt het redelijk. Duurzaamheid staat hoger dan geld in de AI, dat dan weer wel. Maar de accu wordt bij lage tarieven volgeladen en bij hogere leeg, tenzij de prijs niet heel hoog is en het normale gebruik is wel hoog (denk aan een airco/warmtepomp)
Kreeg vandaag een mail van Solaredge dat ze een probleem hebben geconstateerd met de omvormer.
Geopend Impact Status Component Beschrijving
14/11/2025 15:26 4 OPEN Inverter 1 Omvormer - Productieprobleem gevonden
14/11/2025 09:46 1 OPEN Inverter 1 Omvormer produceert niet Energielimietmodus
14/11/2025 14:51 4 OPEN Inverter 1 De omvormer heeft DC-lekstroom naar aarde gedetecteerd.
iemand dit ook wel eens gehad?
Installateur is failliet, dus ik zou dan eerst opzoek moeten gaan naar een andere leverancier.
Ik kan zelf geen fouten zien in de SolarEdge Portal.
Geopend Impact Status Component Beschrijving
14/11/2025 15:26 4 OPEN Inverter 1 Omvormer - Productieprobleem gevonden
14/11/2025 09:46 1 OPEN Inverter 1 Omvormer produceert niet Energielimietmodus
14/11/2025 14:51 4 OPEN Inverter 1 De omvormer heeft DC-lekstroom naar aarde gedetecteerd.
iemand dit ook wel eens gehad?
Installateur is failliet, dus ik zou dan eerst opzoek moeten gaan naar een andere leverancier.
Ik kan zelf geen fouten zien in de SolarEdge Portal.
Let op:
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.
Algemene situatie bespreken? Offerte (met non solaredge) laten checken? Dat doe je in een nieuw/eigen topic. Neem dan wel de tips mee: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen
Algemene vragen kunnen prima in het algemene topic: Topicreeks: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)
Ja, het monitoring platform heeft soms vertraging. Check bij je omvormer of er een S_OK is. Zo ja, dan ligt het niet aan jou. Hier geen "bij mij ook niet, bij mij weer wel" slowchat.