@
Doggieman Dank voor de toelichting!
Was me inderdaad niet helemaal duidelijk.
Mijn garage waar de WPB in moet komen is >20m
3 en kan er dus in functioneren zonder enige aan of afvoer volgens de handleiding.
Maar met het oog op de winter en ook voor betere efficiëntie doordat de lucht in de garage niet extra gekoeld wordt leek me deze opstelling de voorkeur hebben:
De garage is onverwarmd maar is geïsoleerd en zit wel aan het huis vast.
Snap dat voor het voorkomen van onderdruk een extra rooster nodig is wat op die tekening staat aangegeven omdat anders de aanzuiging van de warmtepompboiler te hard moet werken.
Wilde dat rooster dan naar het washok wat daar achter zit laten lopen, welke wel verwarmd is maar ook vaak best warm omdat de wasdroger daar staat.
Tot mijn verbazing echter waarschuwen ze in de tekst er onder dat het lucht van buiten moet zijn.
Maar is me niet duidelijk of ze dat doen om ongewenste tocht voor de bewoner te voorkomen of dat het is voor het goed functioneren van de WPB.
Maar in de zomer leek het me handig warme lucht van buiten te pakken door de afvoerleiding dan over te zetten op de aanzuiging en de koude lucht in de ruimte te blazen voor extra koeling.
Maar dat is dus vreemd genoeg niet toegestaan terwijl je zou zeggen dat door het aanwezige ventilatierooster de nooit overdruk kan ontstaan omdat de lucht dan richting het washok gaat. (Staat eigenlijk altijd open)
Maar wil er ook geen gedoe mee hebben dus ga initieel gewoon voor de losse opstelling in de garage zonder enige buizen.
Misschien dat ik in de toekomst nog kans zie 2 buizen te plaatsen voor aan- en afvoer maar dat wordt sowieso erg lastig, één zou waarschijnlijk net gaan.
Zeker gezien je aangeeft dat de WPB in de zomer in no-time op temperatuur is, -iets waar ik nog niet bij stil had gestaan-, lijkt het me haast niet de moeite om afvoeren te realiseren gezien de korte tijd dat het nut heeft.
Had op de een of andere manier in mijn hoofd dat het gedurende de dag als mini airco dienst zou doen.
Er hangt maar 1 omvormer bij mij dus die extra koeling is ook niet echt nodig.