Ik ben van plan een warmtepomp boiler te installeren. Ik wil graag de
Haier M7 250l. Nu is mijn garage niet heel goed geventileerd dus ik wil lucht van buiten aan gaan zuigen. Dit lijkt me ook beter voor het klimaat en vocht daar.
Wat ik lastig vind is dat ik niet goed kan vinden hoever de inlaat en uitlaat uit elkaar moet. Mijn plan is als volgt:
:strip_exif()/f/image/E8rMd2moUQ9RqswEDu6JSa4c.jpg?f=fotoalbum_large)
De wpb komt links te staan en gaat dan met spirobuis naar inlaat en uitlaat, let niet op de kast, die pas ik hierop aan.
Dan zitten ze ongeveer 2 meter uit elkaar. Voor de in en uitlaat wil ik graag de
Econox CTM 200mm gaan gebruiken. Die heeft een lage pa weerstand bij de doorvoer van 300m3 per uur die de wpb nodig heeft.
De inlaat en uitlaat komen uit op het dak vlak naast de zonnepanelen:
Nu komt zit er dan ongeveer 2 meter tussen de uitlaat en de dakrand. De dakrand is ongeveer 230cm. Daaronder staan autos.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Mijn zorg is dat ik in de winter mijn auto ruit extra bevries en ook die van mijn buurman. Weet iemand daar iets over te zeggen want dit vind ik heel lastig te achterhalen.
- Ai zegt dat de in en uitlaat vlak naast de zonnepanelen geen probleem is, heeft iemand daar ervaring mee? Ze gaan in richting parallel aan de zonnepanelen dus niet direct erop.
- Is 2 meter genoeg afstand voor deze setup? Zodanig dat er geen koude lucht van de uitlaat wordt aangezogen door inlaat. Eventueel kan ik nog de inlaat omkeren om van boven aan te zuigen ipv beneden.
- Is 2 meter overdreven of juist wel goed?
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!