Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 77 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Bij deze ben ik 'overgelopen' naar een ander topic ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvOjSpBtPPfLYN35j2LVbQ32Jbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4ZIyfjhYaJYXNx9zhIa2Wgz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:14
TaxiGilbert schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:14:
Bij deze ben ik 'overgelopen' naar een ander topic ;)
[Afbeelding]
Dan zie ik je daar weer :)
Maar mooie bak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:14
Er zit nog al een verschil in inlees mogelijkheden tussen mijn vorige auto (MG Marvel) en de huidige leen Megane, hoop dat daar iets aan gedaan kan worden bij de overgang naar de volgende nieuwe elektrische Scenic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRiC280ArcZYgUY4ovhjyf4K-Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfOEGJHVxMe6i4ipczD8C0DW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kMTZxraB-2nf_LMgNA1mzGAyII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaKVsodcGINXs9aX58HuiFsX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

Japie.G

Colour Classic

Helaas voor ons tweakers, Renault hangt vrijwel niets aan de boze buitenwereld.. :-(

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Yes, en dan specifiek de functie 'aanpassen naar context van de weg'. Sinds ik die uit heb ervaar ik eigenlijk geen gostbrakes meer.
Die staat hier al sinds het begin uit maar nog steeds regelmatig ghost brakes.

In het donker nog nooit last gehad trouwens, alleen overdag. Zou het toch iets zijn wat de camera ziet?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15
The Wizard schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:09:

Die staat hier al sinds het begin uit maar nog steeds regelmatig ghost brakes.

In het donker nog nooit last gehad trouwens, alleen overdag. Zou het toch iets zijn wat de camera ziet?
Vanochtend gecheckt (dank nog @Centauriprime en @Japie.G) maar staat bij mij ook uit.

'Ghost braking' overkomt me soms een keer in de week en ik 'herken' het soms wel.
Vooral als de zon flink schijnt en de weg is wat heuvelig, lijkt wel of de zon het licht weerkaatst dat de wagen ineens denkt dat er wat voor mijn neus zit. Vreemd. En ik had het bijna constant ergens op de A29 (ga 1 a 2 keer per week naar kantoor en dan rij ik er dus langs), bij een bord wat aangeeft dat er een parkeerplaats aankomt, maar nu al een paar maanden niet meer, denk ook een gevalletje lichtinval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Maar ik heb ook geregeld dat het gebeurt en dan geeft ie aan met een symbool van slinger in de weg. Terwijl de weg zo recht is als maar kan. Dan vermoed ik iets in google maps verkeerd, want symbool staat op zelfde plek als waar er bv rotonde mee weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampie_
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10-2024
Heeft iemand reeds ervaring met vakanties naar Zuid-Italië (Puglia) met de E-tech?
Zijn er voldoende oplaadpunten op de route hiernaar toe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Kampie_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:48:
Heeft iemand reeds ervaring met vakanties naar Zuid-Italië (Puglia) met de E-tech?
Verkeerde topic, daarvoor kun je beter hier zijn:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 11:13
Surfroy01 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:11:
Maar ik heb ook geregeld dat het gebeurt en dan geeft ie aan met een symbool van slinger in de weg. Terwijl de weg zo recht is als maar kan. Dan vermoed ik iets in google maps verkeerd, want symbool staat op zelfde plek als waar er bv rotonde mee weergegeven wordt.
Geen idee, ik rijd de laatste maand wat vaker op en neer over de a12 vutrecht-den haag....en ik wordt best moe van dat ghost breaking, gebeurd elke rit meerdere keren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 16:28
Hc Baco schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:25:
[...]

Iemand hier ook al langere tijd (1-2maanden) last van ? Zeer vervelend !
Gebruik zelf een speciale teller in de OBD poort tbv. een Km-verzekering van Ohra en deze registreert sinds begin april vrijwel geen gereden kms. Heeft daarvoor sinds okt 2022 prima zonder problemen gewerkt.
Is er iemand met technische kennis rondom het uitlezen vd OBD poort die weet wat er is gewijzigd in de datastructuur en/of frequentie van data update ? Zo ja, hoe komen deze mutaties binnen en hoe is dit te herstellen? Contact opnemen met Renault NL ?
Alvast bedankt voor het meedenken en hopelijk reactie.
Is er iemand die ook een -OHRA km-verzekering- heeft voor deze Megane ?
En zo ja, positieve of recente negatieve ervaringen ?

Krijg nu nl. verwijzingen van Ohra naar Renault (auto niet geschikt, na 1,5jaar goede werking......zeer vreemd)
En Renault garage moet eerst een diagnose v.d. OBD poort gaan uitvoeren(afspraak over 4 weken !!). Alvast bedankt voor jullie info, meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
Volgens mij zit mijn Camera niet recht, maar als ik er aan voel zit het muur vast. Dus lijkt dit softwarematig…Ik heb ook geen schade oid kunnen vinden. Herkend iemand dit? Ik denk dat ik maar langs de garage ga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd9bWOPIqV5kyytmSv3OaPUKf5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UecyUykgheEzPKyQPPzkg23X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 18:01

Sr_Ogel

Klop klop klop

Hier ook niet zuiver recht en hij draait mee met het sturen. Allemaal software matig. Geen idee of het een bug of een feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:02

JanAd

Wind’s howling

Lijkt een feature te zijn. De eerste meldingen hiervan kwamen na een reeks updates rond nieuwjaar (OpenRLink 2.1.2 dacht ik). Voorheen was mij dit ook nooit opgevallen, maar nu lijkt het camera-beeld mee te draaien als je manoeuvreert.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:29:
maar nu lijkt de camera mee te draaien als je manoeuvreert.
Dat lijkt niet zo, dat is zo. ;)
Maar goed, of de camera nou wel of niet meedraait boeit mij verder niet, het is een hulpmiddel.
Soms handig maar kan prima leven zonder. Nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JanAd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:29:
Lijkt een feature te zijn. De eerste meldingen hiervan kwamen na een reeks updates rond nieuwjaar (OpenRLink 2.1.2 dacht ik). Voorheen was mij dit ook nooit opgevallen, maar nu lijkt de camera mee te draaien als je manoeuvreert.
Klopt, zat ook al op de oudere versie. Is idd gewoon een software feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Hmm het zou een feature kunnen zijn, alleen mijn wielen staan recht.. ik zal het nog eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:10
Vanaf komende week kan ik mij ook een Megane E-Tech rijder noemen 8)

Nu heb ik in mijn oude auto nog een platte subwoofer die onder de stoel past die ik nu ook weer wil gebruiken, maar ik kan van de Megane vrij weinig informatie vinden of deze ook subwoofer aansluitingen heeft. Weet één van jullie wat hierin de mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Wanneer besteld? Welke uitvoering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
Vorige week besteld, maar uit voorraad, dus kan hem volgende week al ophalen. Techno uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Kampie_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:48:
Ik zit nu in Puglia niet met de Megane, maar heb er wel op gelet. Op de Autostrada en bij sommige hotels onderweg voldoende laadpalen, en altijd leeg.

Maar op de interne wegen tussen de stadjes toch iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 11:22
Invisible_man schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:20:
Vanaf komende week kan ik mij ook een Megane E-Tech rijder noemen 8)

Nu heb ik in mijn oude auto nog een platte subwoofer die onder de stoel past die ik nu ook weer wil gebruiken, maar ik kan van de Megane vrij weinig informatie vinden of deze ook subwoofer aansluitingen heeft. Weet één van jullie wat hierin de mogelijkheden zijn?
heb je getest of hij onder de stoel past? De stoelen van de megane staan in de laagste stand echt op de vloer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Dat lijkt niet zo, dat is zo. ;)
Maar goed, of de camera nou wel of niet meedraait boeit mij verder niet, het is een hulpmiddel.
Soms handig maar kan prima leven zonder. Nice to have.
de camera draait niet mee, alleen het beeld verschuift wat. Ik denk dat het beeld met de update wat smaller is geworden of iets meer is ingezoomd zodat ze het nu laten lijken of de camera zelf draait. Zinloze functie imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
iemand van de 'oudere' Megane's al iets van Android 12 en/of de nieuwe OpenR gehoord/gemerkt?

Ik heb er eentje van 08-'22 maar nog geen OpenR 3.X update gezien. Betwijfel eigenlijk of mijn 'oude' hardware dat gaat ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door BVice op 03-06-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
BVice schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:19:
[...]

heb je getest of hij onder de stoel past? De stoelen van de megane staan in de laagste stand echt op de vloer...
Ik kan de auto donderdag pas ophalen, dus nog niet de kans gehad om dat uit te proberen :) Die subwoofer is iets van 6 cm dik dus kan je al vrij snel kwijt, maar ik kan hem altijd nog in de kofferbak neerleggen. Maar het valt en staat met of er überhaupt een separate subwoofer uitgang beschikbaar is en de geluidskwaliteit zal ongetwijfeld beter zijn dan mijn oude Twingo waarbij die subwoofer een mooie aanvulling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Invisible_man schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Ik kan de auto donderdag pas ophalen, dus nog niet de kans gehad om dat uit te proberen :) Die subwoofer is iets van 6 cm dik dus kan je al vrij snel kwijt, maar ik kan hem altijd nog in de kofferbak neerleggen. Maar het valt en staat met of er überhaupt een separate subwoofer uitgang beschikbaar is en de geluidskwaliteit zal ongetwijfeld beter zijn dan mijn oude Twingo waarbij die subwoofer een mooie aanvulling was.
De Techno versie zonder H/K audio? De H/K sub zit in een zijvak in de koffer, maar ik heb geen idee of ze die bekabeling standaard voorzien of net niet.
Edit: Toevallig een Focal Audio setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Krijg je dan geen gemekker met de garantie, als je zelf een subwoofer gaat toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 22:14
@BVice ik heb de Megane sinds november 2022 en ook de OpenR 3.x nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
Oktober 2022... nog niets gezien. Ook die voorbereidende patch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
Februari 2023. Ook nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:22:
iemand van de 'oudere' Megane's al iets van Android 12 en/of de nieuwe OpenR gehoord/gemerkt?
Wat is oud? :P

Januari 2023, nada noppes nakkes maar die update hoeft van mij niet zo nodig.
Uiteraard zal het wel 'veiliger' zijn en wat extra gemak geven wellicht maar ik vind het qua uiterlijk wat minder fraai. Maar als het komt dan komt het, ook geen man overboord but at the moment I'm fine as it is.

Over uiterlijk gesproken, we kunnen sinds afgelopen weekend de 5 samenstellen, leuk speelgoed hoor. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Sep 22, en ik moest hemel en aarde bewegen om de 2.2... update 2 maanden geleden geïnstalleerd te krijgen dus laat staan wanneer ik voor de 3.0 in aanmerking kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Wat is oud? :P

Januari 2023, nada noppes nakkes maar die update hoeft van mij niet zo nodig.
Uiteraard zal het wel 'veiliger' zijn en wat extra gemak geven wellicht maar ik vind het qua uiterlijk wat minder fraai. Maar als het komt dan komt het, ook geen man overboord but at the moment I'm fine as it is.

Over uiterlijk gesproken, we kunnen sinds afgelopen weekend de 5 samenstellen, leuk speelgoed hoor. <3
Nog niet gezien. Leuk om mee te spelen. Ik vind het interieur van de Techno wel mooier dan dat van de Iconiq. Ik zou rond de €36.600 zitten qua config. Zeker een optie als ik iets kleiner wil over 3.5 jaar.

Hier trouwens ook geen updates meer sinds nieuwjaar. Megane van 2023 maart.
Kan iemand hier al bevestigen dat de nieuwe Megane's wel worden uitgeleverd met de nieuwe software? Ik dacht dat we enkel die melding uit Frankrijk hebben zien passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
JanAd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:18:
Hier ook geen updates meer sinds half januari. Megane van augustus 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
[...]

Nog niet gezien. Leuk om mee te spelen. Ik vind het interieur van de Techno wel mooier dan dat van de Iconiq. Ik zou rond de €36.600 zitten qua config. Zeker een optie als ik iets kleiner wil over 3.5 jaar.

Kan iemand hier al bevestigen dat de nieuwe Megane's wel worden uitgeleverd met de nieuwe software? Ik dacht dat we enkel die melding uit Frankrijk hebben zien passeren.
Ik weet het je moet zo niet redeneren maar een R5'je voor >36 mille.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:53
Surfroy01 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:56:
[...]

en zo mag je ook niet redeneren, maar nu nog ff naar guldens omrekenen :D :)

ik word oud(er) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Kees_frl op 04-06-2024 14:44 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• viggen60
  • Laatst online: 15-09 21:33
Hier wel al de updates gehad voor "voorbereiding" android 12

Megane is van november 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlrVtgVqRhtIIkppKRCxj2yXuxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5OzmxOPwV5YnBW8aq5fH0Wn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
viggen60 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:18:
Hier wel al de updates gehad voor "voorbereiding" android 12

Megane is van november 2023

[Afbeelding]
Dat is toch de 9 inch variant? Misschien dat die een andere update cyclus volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
  • Laatst online: 15-09 21:33
The Wizard schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Dat is toch de 9 inch variant? Misschien dat die een andere update cyclus volgen.
Ja klopt dit is het kleine scherm variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 18:01

Sr_Ogel

Klop klop klop

The Wizard schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:07:
[...]

De vorige update ronde ging ook gelijk met de rest. Hier ook een 9" maar nog geen tekenen van een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak

Eerlijk gezegd staat de Rivian R2 (2026) torenhoog op mijn lijstje als opvolger van de Megane.
Daar moeten echt nog flink wat hobbels voor worden genomen en, ze moeten niet failliet gaan.
Mocht het Rivian toch lukken om de R2 ook naar Europa (2027?) te brengen dan sta ik vooraan in de rij.

Het vreemde is dat ik eigenlijk niet groter hoef, eerlijk gezegd kan ik tegen die tijd kleiner en is de R5, voor mij, DE perfecte kandidaat.
Surfroy01 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:56:
En die 36 mille boeit mij dan totaal niet, waarom niet, omdat ik 'em mooi vind en het er voor over heb.
De baas (vrouwlief) vind 'em trouwens ook mooi. ;)

Maar goed, nog steeds meer dan tevreden met de Megane en 2027 is nog ver. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Gisteren ook weer een grappige glitsch. Ik haal iemand op, zet de auto in P stand en loop om de auto heen om de deur voor mijn 87 jarige passagier open te doen en helpen instappen. Ik weet dat deze persoon een brassband liefhebber (en trompettist is geweest) dus ik had een leuke playlist voor hem gemaakt.

Rij weg en wat er ook gebeurt, geen geluid, er werd van alles afgespeeld. Podcast aangezet, wel geluid, radio, niet, muziek, niet. Systeem uit/aan niets. Uiteindelijk paar km verderop de auto stil gezet, de ctrl alt delete functie gebruikt (lees contact uit en aan) en warempel er begon een brassband te toeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Eentje waar ik laatst achter kwam: als ik van rijmodus wissel terwijl ik muziek via USB afspeel, dan valt er een korte stilte (minder dan een seconde). Treedt consequent op, en enkel bij USB als audiobron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eewokney
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 08:59
deMercer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:44:
Eentje waar ik laatst achter kwam: als ik van rijmodus wissel terwijl ik muziek via USB afspeel, dan valt er een korte stilte (minder dan een seconde). Treedt consequent op, en enkel bij USB als audiobron.
dat is me ook opgevallen inderdaad. vind de ingebouwde audio speler van usb eigenlijk maar ruk. wanneer je van audio bron wilt switchen met de stengel aan het stuur dan word die niet meegeteld. heb eigenlijk een goede audio speler nodig die je kan installeren die lokale bestanden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Eewokney schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:02:
vind de ingebouwde audio speler van usb eigenlijk maar ruk. wanneer je van audio bron wilt switchen met de stengel aan het stuur dan word die niet meegeteld.
Ik ben ook niet zo'n fan van de standaard USB-speler, maar dat komt omdat ik vrijwel altijd de melding krijg dat er een probleem met de USB-drive is en dat ik die moet formatteren. Waarna ik de USB-drive meestal gewoon kan gebruiken. Alleen is de USB-speler dan het huidige album en nummer consequent vergeten ...
heb eigenlijk een goede audio speler nodig die je kan installeren die lokale bestanden ondersteund.
Je bedoelt een (andere) app geïnstalleerd op het Google Automotive systeem?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Ik heb een update gehad van Google maps.
Bij langere afstanden kan je nu ook de SOC invoeren van de eindbestemming.

Bij een afstand zonder laadstop is dit nog niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sipEIifwJ1I4oG24iKjv4Y2O45w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JyHN48ylmA602zNrJuNIVC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDw6y1NaXbsGmaeZTWFCEHb8Lgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNDmctOHveXxNoZEQpxcQ3d2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eewokney
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 08:59
deMercer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:43:
Ik ben ook niet zo'n fan van de standaard USB-speler, maar dat komt omdat ik vrijwel altijd de melding krijg dat er een probleem met de USB-drive is en dat ik die moet formatteren. Waarna ik de USB-drive meestal gewoon kan gebruiken. Alleen is de USB-speler dan het huidige album en nummer consequent vergeten ...

Je bedoelt een (andere) app geïnstalleerd op het Google Automotive systeem?
jij hebt je usb drive er nog in zitten? ik heb alle mp3tjes via de files app gekopiereerd naar de interne HD.

en ja het is android wat er op draaid. dus je zou denken dat je er een goede audiospeler op kan installeren vanaf de store of sideloaden. maar misschien krijg je dan dat alleen goedgekeurde apps gebruikt mogen worden tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:36
guidoscm schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat lost voor mij een ergernis op. Tot op heden ware de laad suggesties veel te vroeg: een soc van ruim >20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:12:
[...]

Het vreemde is dat ik eigenlijk niet groter hoef, eerlijk gezegd kan ik tegen die tijd kleiner en is de R5, voor mij, DE perfecte kandidaat.

[...]

En die 36 mille boeit mij dan totaal niet, waarom niet, omdat ik 'em mooi vind en het er voor over heb.
De baas (vrouwlief) vind 'em trouwens ook mooi. ;)

Maar goed, nog steeds meer dan tevreden met de Megane en 2027 is nog ver. :P
Mss moeten we een Topic starten over de R5, die is er precies nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
@hansgrave Tot op heden ware de laad suggesties veel te vroeg: een soc van ruim >20%.

Hier doet systeem nog niets mee.
Je kan alleen de SOC van de eindbestemming aanpassen.

Hij houd dan rekening met een langere laadtijd onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Eewokney schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:37:
jij hebt je usb drive er nog in zitten? ik heb alle mp3tjes via de files app gekopiereerd naar de interne HD.
Ja, de USB-drive zit er nog gewoon in. Uit gewoonte, helemaal niet over nagedacht dat dat ook anders zou kunnen. Goede tip, om de MP3’s naar de interne HD te kopiëren. Daar zal ik eens naar kijken. Het zou fijn zijn als dat mijn probleem zou oplossen.
en ja het is android wat er op draaid. dus je zou denken dat je er een goede audiospeler op kan installeren vanaf de store of sideloaden. maar misschien krijg je dan dat alleen goedgekeurde apps gebruikt mogen worden tijdens het rijden?
Volgens mij is er een zeer beperkt aanbod van apps die je kunt installeren in de Megane. Ik ben daar zelf verder niet ingedoken. Ik ben met het verkennen van de Android Automotive apps gestopt nadat ik erachter kwam dat de standaard agenda/kalender app niet werkte - en nog steeds niet na bijna 2 jaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
Hmmm... sinds 2 weken een serieuze tik bij het remmen/optrekken links voor. Evolution 130pk 17000km 5 maand.

Bij controle door de dealer blijkt dat mijn cardanas reeds speling heeft links voor. Ik ben een extreem rustige chauffeur en toch al deze stukken, zeer vreemd. Ondertussen is de cardanas al 2 weken in bestelling en mag ik met de wagen blijven rijden.
Ik dacht dat dit altijd binnen 24h geleverd werd.

Rakende tankklep heb ik gemeld maar is niet naar gekeken.

Ondertussen ook al 5 maand aan het wachten op mijn draagtas en lakstift die niet meegeleverd was met de bestelling. Dit lijkt me toch een beetje overdreven.

Een nieuwe vaststelling die ik maakte is dat de lens van de achterijcamera "blur" is op het scherm. Als ik op het glaasje van de camera zelf kijk zit er precies een of andere aanslag op. Blijkbaar hebben nog andere mensen dit vastgesteld? Met gewoon wassen krijg ik het er alvast niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een update die je zag als update of is deze op de achtergrond vanzelf bijgewerkt binnen Maps?

Mijn auto zit nog op 2.1.2 en vind dat er geen updates zijn.

En geeft Google Maps nu ook betere opties qua adviezen welke laders te gebruiken?

Heb bij onze auto vakantie door Denemarken en Zweden vaker onderweg gehad dat hij palen niet zag in de selectie en palen uitzocht 100km terug van waar je vandaan kwam, soms zelfs buiten bereik.

Terwijl de Shell Recharge app de palen in de buurt wel zag en ik er ook naar kon navigeren als ik de locatie wist op te geven in Google Maps. De palen waren daar dan ook gewoon beschikbaar met alle opties en laadpunten etc. van die locatie.

Ben sindsdien maar weer terug naar Apple Kaarten en bepaal dan zelf wel wanneer ik het een juist moment vindt om te laden. De laadpunten zijn ook gewoon beschikbaar in Apple Maps, maar hij kan geen rekening houden met de accu staat, dus je moet meer zelf nadenken.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BiG-GuY schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Is dit een update die je zag als update of is deze op de achtergrond vanzelf bijgewerkt binnen Maps?

Mijn auto zit nog op 2.1.2 en vind dat er geen updates zijn.

En geeft Google Maps nu ook betere opties qua adviezen welke laders te gebruiken?

Heb bij onze auto vakantie door Denemarken en Zweden vaker onderweg gehad dat hij palen niet zag in de selectie en palen uitzocht 100km terug van waar je vandaan kwam, soms zelfs buiten bereik.

Terwijl de Shell Recharge app de palen in de buurt wel zag en ik er ook naar kon navigeren als ik de locatie wist op te geven in Google Maps. De palen waren daar dan ook gewoon beschikbaar met alle opties en laadpunten etc. van die locatie.

Ben sindsdien maar weer terug naar Apple Kaarten en bepaal dan zelf wel wanneer ik het een juist moment vindt om te laden. De laadpunten zijn ook gewoon beschikbaar in Apple Maps, maar hij kan geen rekening houden met de accu staat, dus je moet meer zelf nadenken.
Dit is gewoon een maps update, als je hem nog niet hebt even op play store icoon drukken en dan rechts bovenin hamburgermenu. Daar vind je de updates voor de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Weet iemand hoe je de app weer werkend kan krijgen? ik zie niks connected service gerelateerds meer.
locatie van auto, klimatisering, laadplanning etc.

Ik heb al: MyRenault opnieuw ingelogd in de auto en in de app, de MyRenault app opnieuw geinstalleerd, de auto verwijderd uit de app en VIN opnieuw ingevoerd.
Helaas allemaal zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

HenriL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:16:
Weet iemand hoe je de app weer werkend kan krijgen? ik zie niks connected service gerelateerds meer.

Ik heb al: MyRenault opnieuw ingelogd in de auto en in de app, de MyRenault app opnieuw geinstalleerd, de auto verwijderd uit de app en VIN opnieuw ingevoerd.
Gegevens delen toegestaan in de auto? En de auto is wel geconnect? (Icoontje links bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:08:

Mss moeten we een Topic starten over de R5, die is er precies nog niet. ;)
Denk dat zo'n topic echt interessant is voor mensen die nu al voor de R5 gaan.
Voor mij is het nu niet meer dan 'voor de leuk' en wie weet hoe de wereld er uit ziet in 2027.
Als er tegen die tijd nog steeds geen topic is over de R5 en de Rivian R2 komt niet naar Europa dan pas zal ik wat meer behoefte hebben aan een topic speciaal over de R5. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Japie.G schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Gegevens delen toegestaan in de auto? En de auto is wel geconnect? (Icoontje links bovenin)
Yes die staan aan, ik zie alleen dat er niks gebeurd als ik in 'MyRenault' zit in het profiel in de auto en ik op Synchroniseren klik. Auto is verbonden met internet & renault, meestal ook nog extra via hotspot van mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:44:
is niet alleen USB maar ook Spotify. Ik heb 'm al eerder gemeld. Het gebeurt wanneer je van rijmodus wisselt EN wanneer de automatische verlichting aan of uit gaat (in tunnels en parkeergarages bijvoorbeeld). De muziek hapert dan even. Heb er een filmpje van gepost destijds (kan ook op de FB groep zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:37:
Het gebeurt wanneer je van rijmodus wisselt EN wanneer de automatische verlichting aan of uit gaat (in tunnels en parkeergarages bijvoorbeeld).
De hapering was me nog niet opgevallen bij het automatisch aan/uit gaan van de verlichting. Ik zal daar eens op letten of dat ook gebeurt bij USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:13
HenriL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:16:

Ik heb dus exact hetzelfde, hier nadat de Orange 6 maanden verbinding verlopen was, verlengt en nu geen verbinding meer mee te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ralphkeb schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde, hier nadat de Orange 6 maanden verbinding verlopen was, verlengt en nu geen verbinding meer mee te krijgen :(
Werkt hier gewoon na verlopen Orange bundel. Wel stopte bepaalde extra dingen met werken die ook gerelateerd zijn aan Google Maps. Terwijl Google Maps inbegrepen hoort te zijn, zonder losse data. Maps worden wel bijgewerkt, maar nummerbordherkenning was geheel gestopt met werken en de locatie van m’n auto stond op een punt waar ik paar dagen eerder was geweest, maar de maps navigatie werkte wel gewoon.

Heb nu maar weer mijn Automatische hotspot aangezet op m’n iPhone zodra die verbinding maakt met CarPlay.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

Dat komt volgens mij meer vanwege de "google automotive app host" update.

Zijn wat apis bijgevoegd lijkt het op.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
En gisteren weer, iphone netjes connected maar geen geluid uit muziek of podcast apps ja heeeeeeel zachtjes uit linker speaker. Radio van de openlink doet het wel gewoon. Onderweg bij stoplicht even contact uit/aan nog niks. Bij terug rit na een uur stilstand werkte alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Surfroy01 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:44:
En gisteren weer, iphone netjes connected maar geen geluid uit muziek of podcast apps ja heeeeeeel zachtjes uit linker speaker. Radio van de openlink doet het wel gewoon. Onderweg bij stoplicht even contact uit/aan nog niks. Bij terug rit na een uur stilstand werkte alles gewoon.
Ik merk met mijn android mobiel met regelmaat soortgelijke situaties.

je stapt in en alles doet het prima en ik kan fijn naar mijn favoriete tracks luisteren
ff eruit bij de supermarkt en weer terug naar huis...geen muziek...met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
's avonds veel later weer instappen... en alles werkt weer.

Ik verdenk aaos ervan gewoon niet goed te werken, dat er na een bepaalde periode de diverse caches gewiped worden en/of de verbindings opties resetten.

Het beste wat ik kan bedenken om dit te forceren is de power button rechts naast het scherm vasthouden totdat het systeem in een reboot gaat. (de touch button op de display in de auto....niet de start knop van de auto)

Het blijft aan modderen, het zou gewoon moeten werken......

Het is natuurlijk echt wel een eerste wereld probleem....mijn auto is f@!#$ want de muziek doet het niet.
Ik heb het echt zwaar. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door als het ware op 07-06-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Hahahahaha al eens geprobeerd met de powerbutton reset, geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:39

Megalodon86

Enzyme X

als het ware schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Het is natuurlijk echt wel een eerste wereld probleem....mijn auto is f@!#$ want de muziek doet het niet.
Ik heb het echt zwaar. 8)7
Snap het wel hoor, ik heb eerst het geluid uitgezocht en toen de auto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Surfroy01 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:37:
Hahahahaha al eens geprobeerd met de powerbutton reset, geen soelaas.
Nog een ander truukje om te zien of dit wel helpt.

Cache van de app android auto wissen in de etech (dus niet op je mobiel)
In de etech->
1 ga naar instellingen
2 ga naar apps en meldingen
3 ga naar alle apps weergeven
4 kies android auto
5 ga naar opslag en cache
6 kies opslag wissen

Maar dit vindt ik zelf veel meer moeite dan gewoon een uurtje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
BiG-GuY schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:38:
[...]

Werkt hier gewoon na verlopen Orange bundel. Wel stopte bepaalde extra dingen met werken die ook gerelateerd zijn aan Google Maps. Terwijl Google Maps inbegrepen hoort te zijn, zonder losse data. Maps worden wel bijgewerkt, maar nummerbordherkenning was geheel gestopt met werken en de locatie van m’n auto stond op een punt waar ik paar dagen eerder was geweest, maar de maps navigatie werkte wel gewoon.

Heb nu maar weer mijn Automatische hotspot aangezet op m’n iPhone zodra die verbinding maakt met CarPlay.
Dit werkte bij mij ook na de 6 maanden gewoon goed. Het was echt zonder reden dat ik gewoon opeens geen info en acties meer kan uitvoeren vanaf de MyRenault app op mijn iPhone. Hij blijft hangen op 'connected services controleren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Vandaag als test de Megane van de dealer mogen lenen om thuis te laden. Auto zat na een flinke rit op 53% en thuis aan de lader gehangen….. 1 fase gezekerd op 20a. Hij komt niet verder dan 2,62Kw laden. Dat likkt me nogal laag. Meer thuisladers met ervaringen hier? En dan bij voorkeur de 1 fase laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
HenriL schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:21:
Dit werkte bij mij ook na de 6 maanden gewoon goed. Het was echt zonder reden dat ik gewoon opeens geen info en acties meer kan uitvoeren vanaf de MyRenault app op mijn iPhone. Hij blijft hangen op 'connected services controleren'
Zo erg is het bij mij niet, maar de app werkt wel vaak maar gedeeltelijk. Twee voorbeelden:
Het activeren van voorverwarmen of afkoelen lukt vaker niet dan wel.
Eergisteren bij het opladen gaf de app consequent aan dat de auto enkel was aangesloten, niet dat er werd geladen. Wel toonde de app elk uur een hogere SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:54:
Vandaag als test de Megane van de dealer mogen lenen om thuis te laden. Auto zat na een flinke rit op 53% en thuis aan de lader gehangen….. 1 fase gezekerd op 20a. Hij komt niet verder dan 2,62Kw laden. Dat likkt me nogal laag. Meer thuisladers met ervaringen hier? En dan bij voorkeur de 1 fase laders.
Hier een Megane met 1-fase on board charger. De laadpaal thuis is een 3-fase laadpaal, maar werkt met onze Megane (uiteraard) enkel met 1 fase. Normaliter begrens ik de laadstroom op 15A (dit aangezien ik de auto normaliter met het overschot van de zonnepanelen laad en het maximale vermogen dat de omvormer kan leveren op 1 fase 3,5 kW is). Als test ook weleens met 18A geladen, en dat ging ook gewoon goed.

Edit: 15A is 3,5 kW, en 18A is 4,1 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Dus u laadt met minimaal 3,5kw, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:39:
Dus u laadt met minimaal 3,5kw, begrijp ik dat goed?
Nee, normaliter met maximaal 3,5 kW. Onze laadpaal is gekoppeld aan de omvormer, en laadt met het overschot aan de door de zonnepanelen opgewekte stroom. Het minimum is 6 A (= 1,4 kW). Het maximum heb ik ingesteld op 15 A (= 3,5 kW).

Zodra het overschot aan opgewekte stroom de 1,4 kW bereikt, schakelt de laadpaal in en start het laden. Gedurende de dag neemt dat overschot toe (tot boven de 5kW) en laadt de auto met een hoger vermogen (tot maximaal 3,5 kW omdat ik dat heb begrenst ivm het maximale vermogen dat de omvormer kan leveren op 1 fase). En later op de dag neemt het overschot weer af, en laadt de auto weer met een lager vermogen. Het laden stopt zodra het overschot minder dan 1,4 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hier ook Mono fase, 16A = 3,6kWh max. Wat ik prima vind aangezien onze zonnepanelen/omvormer max 4kW kan leveren. Het is wel een vrij domme paal. Er zit een LB op die het laadvermogen laat dalen als ons verbruik over de 32A (7,5kWh) gaat, maar verder doet die niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ok, onze zonnepanelen leveren max 3,2 kwh. Het totale stroomverbruik schoot van +2,3 kwh (de zon scheen lekker) naar -0,3 toen ik de auto aansloot.

Volledigheidshalve een schermprint van de instellingen van onze Zaptec. Die gaat naar max. 20a. De soc was 53% van de megane. Tot 80% had 7,5 uur geduurd gaf de Megane aan. Is die 2,6kw die de app aangaf dan ook correct bij een soc van 53%?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcWZO6e8nwyElTeDu9Bp2CPTgw4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0qwcHlLWAVEoJs3TaTH7RGq3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzamVLENGtB1hd9jKy2CEGTYXa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xiFUOHLCPXGHk2J4y0A0shbp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Spurrea op 07-06-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:55
Spurrea schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:38:
Ok, onze zonnepanelen leveren max 3,2 kwh. Het totale stroomverbruik schoot van +2,3 kwh (de zon scheen lekker) naar -0,3 toen ik de auto aansloot.

Volledigheidshalve een schermprint van de instellingen van onze Zaptec. Die gaat naar max. 20a. De soc was 53% van de megane. Tot 80% had 7,5 uur geduurd gaf de Megane aan. Is die 2,6kw die de app aangaf dan ook correct bij een soc van 53%?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bedoelt vast 3,2 kW, als ze dat een uur lang doen heb je 3,2 kWh opgewekt.

Verder kun je beter in het thuisladen topic terecht, want dit heeft niks met de auto te maken, tenzij er een defect is. Thuisladen met 11kW gaat bij bijna alle auto's gewoon op volle snelheid tot de accu vol is. Hooguit zou er boven de 90% een kleine afname in de laadsnelheid kunnen zijn. Laadsnelheid afhankelijk van SOC is echt alleen iets voor de snellader

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:38:

Volledigheidshalve een schermprint van de instellingen van onze Zaptec. Die gaat naar max. 20a. De soc was 53% van de megane. Tot 80% had 7,5 uur geduurd gaf de Megane aan. Is die 2,6kw die de app aangaf dan ook correct bij een soc van 53%?
Mijn ervaring is dat bij AC-laden met laag vermogen (onder de 5 kW) de SoC geen invloed heeft op het laadvermogen, dat blijft constant (met uitzondering wellicht van allerlaatste 0.1 %).

Als je zonnepanelen maximaal 3,2 kW kunnen leveren, en je laadpaal enkel het overschot naar de auto stuurt, dan vind ik 2,6 kW nog niet zo gek klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
deMercer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:26:
[...]

Mijn ervaring is dat bij AC-laden met laag vermogen (onder de 5 kW) de SoC geen invloed heeft op het laadvermogen, dat blijft constant (met uitzondering wellicht van allerlaatste 0.1 %).

Als je zonnepanelen maximaal 3,2 kW kunnen leveren, en je laadpaal enkel het overschot naar de auto stuurt, dan vind ik 2,6 kW nog niet zo gek klinken.
En hoe controleer ik dat, of de laadpaal alleen het overschot naar de auto stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:45:
En hoe controleer ik dat, of de laadpaal alleen het overschot naar de auto stuurt?
Nu begin je me te overvragen ;) ik ben niet bekend met Zaptec laadpalen.

Maar in je screenshot van de instellingen van de laadpaal zie “Stand-alone modus” staan. In de toelichting is sprake van een Eco-modus. Bij mijn laadpaal (Fronius) betekent dat dat de laadpaal enkel met overschot laadt. Naast in de app is dat ook middels de LEDs op de laadpaal zelf te zien. Maar of Eco-modus bij jouw laadpaal hetzelfde betekent en hoe je kunt zien of die modus is ingeschakeld, daar heb ik geen flauw idee van.

Wat dat betreft is de suggestie van @guido66 een goede: probeer het (ook) eens in het thuisladen topic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik ga naar het topic hiernaast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pVngIu3N0aq0u1hQmub-8AFqZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjTXKcxI6iwcDoAA7PvDAiAg.jpg?f=fotoalbum_large
Bye bye megane etech! Ingeruild bij terwolde zwolle. Als iemand nog een goede zoekt met recht op subsidie… sla je slag!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ctDFfNmwHYaCFrb_cV3HfeNqvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw81NfgV7CBGdgIhQ59PFGFQ.jpg?f=fotoalbum_large
Hello Scenic etech! Sommige dingen zijn beter, sommige dingen zijn minder dan de megane.. maar de ruimte achterin is de beslisfactor geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 08-06-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:36
Ik laad met een easse lader op 1fase met een equalizer er bij. Bij veel verbruik thuis knijpt hij de laadpaal. Slim laden met mijn zonnepanelen doe ik op minimaal 1,3kw als het vermogen van mijn zonnepanelen hier onder komt pakt hij het net er bij zodat hij op de 1.3kw minimaal blijft.Volgens mij kan de auto ook niet veel minder vermogen aan.Max laad ik 6.8kw op 1faseAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsKsI2djqfcy7pIK4UTBON9JPn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pKdCzvvOVmDPfKC2kH3W6aRw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUvlVQC-jNtdE4FeuAWXl_4USWs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jijbtY8pOW6tB6pXI2njesnP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Japie.G schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:34:
Ik ga naar het topic hiernaast!

[Afbeelding]
Bye bye megane etech! Ingeruild bij terwolde zwolle. Als iemand nog een goede zoekt met recht op subsidie… sla je slag!!

[Afbeelding]
Hello Scenic etech! Sommige dingen zijn beter, sommige dingen zijn minder dan de megane.. maar de ruimte achterin is de beslisfactor geweest.
Gefeliciteerd met je aankoop! Misschien nog interessant om de pro's en cons te vermelden tov de Megane 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Mark146 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Ik laad met een easse lader op 1fase met een equalizer er bij. Bij veel verbruik thuis knijpt hij de laadpaal. Slim laden met mijn zonnepanelen doe ik op minimaal 1,3kw als het vermogen van mijn zonnepanelen hier onder komt pakt hij het net er bij zodat hij op de 1.3kw minimaal blijft.Volgens mij kan de auto ook niet veel minder vermogen aan.Max laad ik 6.8kw op 1fase[Afbeelding]

[Afbeelding]
En onder welke omstandigheid laadt u dan met 6,8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:36
Spurrea schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:49:
[...]

En onder welke omstandigheid laadt u dan met 6,8?
Direct van het net maar dan moet er in huis verder niets verbruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik ga eerst de reactie van de installateur en van zaptec eens afwachten. Die 2,6kw die ik haalde was ook met nagenoeg alles in het huis UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Spurrea schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:42:
Ik ga eerst de reactie van de installateur en van zaptec eens afwachten. Die 2,6kw die ik haalde was ook met nagenoeg alles in het huis UIT.
Ik trek ook standaard rond de 6.8/6.9 op 1x 32A aansluiting thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik ben dan wel benieuwd naar welke instellingen je hebt in je app van je laadpaal. Hoeveel amp. is de paal afgezekerd?
Was het maar eind juli, dan kan ik meer gaan experimenteren. Naar verwachting word onze Megane dan geleverd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 18-09 17:56
Kunnen dit soort discussies niet beter hier Thuisladen van je EV deel 2 verder gevoerd worden? Kom hier eigenlijk voornamelijk voor de discussies over de Megane zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
deMercer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Nee, normaliter met maximaal 3,5 kW. Onze laadpaal is gekoppeld aan de omvormer, en laadt met het overschot aan de door de zonnepanelen opgewekte stroom. Het minimum is 6 A (= 1,4 kW). Het maximum heb ik ingesteld op 15 A (= 3,5 kW).

Zodra het overschot aan opgewekte stroom de 1,4 kW bereikt, schakelt de laadpaal in en start het laden. Gedurende de dag neemt dat overschot toe (tot boven de 5kW) en laadt de auto met een hoger vermogen (tot maximaal 3,5 kW omdat ik dat heb begrenst ivm het maximale vermogen dat de omvormer kan leveren op 1 fase). En later op de dag neemt het overschot weer af, en laadt de auto weer met een lager vermogen. Het laden stopt zodra het overschot minder dan 1,4 kW.
Schakelt je laadpaal dan niet gigantisch veel bij wisselende bewolkte dagen zoals de afgelopen 2maanden? Lijkt met toch ook niet zo gezond te zijn voor de relais?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
DeJos1985 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:42:

Schakelt je laadpaal dan niet gigantisch veel bij wisselende bewolkte dagen zoals de afgelopen 2maanden? Lijkt met toch ook niet zo gezond te zijn voor de relais?
Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Zijn er hier meer met het probleem dat de Megane tijdens het bellen soms de bel verbinding eruit gooit en gewoon de muziek verder gaat spelen? Gesprek gaat ook door, maar niet meer over de auto. Je moet dan via de telefoon opnieuw verbinden. Dit is met een android telefoon en pas sinds laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

twowheeler schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:59:
Zijn er hier meer met het probleem dat de Megane tijdens het bellen soms de bel verbinding eruit gooit en gewoon de muziek verder gaat spelen? Gesprek gaat ook door, maar niet meer over de auto. Je moet dan via de telefoon opnieuw verbinden. Dit is met een android telefoon en pas sinds laatste update.
Nope, nog nooit gehad in de 15 maanden met de auto.

Ik gebruik wel AA niet, enkel de native apps.
Ook Android, met de laatste updates (Pixel 8Pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dkln schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:20:
Kunnen dit soort discussies niet beter hier Thuisladen van je EV deel 2 verder gevoerd worden? Kom hier eigenlijk voornamelijk voor de discussies over de Megane zelf :p

Geheel mee eens. Vanaf hier weer ontopic graag

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
twowheeler schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:59:
nog niet meegemaakt tijdens het bellen maar wel regelmatig dat er een bluetooth verbinding tot stand is gebracht maar dan staat er (geen telefoon) achter en komen oproepen dus niet binnen via de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Een paar dagen geleden berichtte ik over het niet meer werken van mijn Connected Services in de MyRenault app.
Nu blijkt er dus inderdaad een storing geweest te zijn waardoor meerdere producten als be eindigt weggezet zijn (dit is de letterlijke uitleg van de customer service). Ik wordt deze week gecontacteerd door een andere afdeling om mij als gebruiker weer te her activeren.
MyRenault blijven inloggen/uitloggen of de VIN verwijderen maakt dus niks uit voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 23:08

Zorn

save a tree, eat beaver!

HenriL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:38:
Volgens mij zit mijn Camera niet recht, maar als ik er aan voel zit het muur vast. Dus lijkt dit softwarematig…Ik heb ook geen schade oid kunnen vinden. Herkend iemand dit? Ik denk dat ik maar langs de garage ga

[Afbeelding]
Hier ook het probleem al sinds maart. Helaas komt de dealer er niet uit en hebben ze mij de auto terug gegeven met de opmerking dat dit doorgezet is naar de technische afdeling van Renault (pas bij het 2e bezoek werd het erkend).
Je camera zit op dezelfde rare manier scheef als bij mij. Alsof ze de scheve montage eerder hebben opgelost via software, maar nu de camera meer uitgezoomd is je ineens de scheve montage ziet...

Hopelijk komen ze met een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Zorn schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Hier ook het probleem al sinds maart. Helaas komt de dealer er niet uit en hebben ze mij de auto terug gegeven met de opmerking dat dit doorgezet is naar de technische afdeling van Renault (pas bij het 2e bezoek werd het erkend).
Je camera zit op dezelfde rare manier scheef als bij mij. Alsof ze de scheve montage eerder hebben opgelost via software, maar nu de camera meer uitgezoomd is je ineens de scheve montage ziet...

Hopelijk komen ze met een oplossing :(
ik hoop het ook! Ik heb er zelf alleen verder niets aan gedaan aangezien de software lijnen wel recht zijn, ik sta altijd netjes ingeparkeerd :*) Laat het maar weten als het bij jou opgelost blijkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dat iets wat vreemde beeld is er gekomen na een software update. Normaal gezien is dat bij iedereen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik had hier al eens melding gemaakt dat mijn Megane vanaf nieuw regelmatig naar kattenpis rook. Van alles geprobeerd uiteindelijk een ozon apparaat gekocht en dat hielp........... voor een paar weken. Eerste beurt airco laten reinigen en nieuwe filters, mocht niet baten. Paar maanden geleden na nieuwe update zag ik ineens de functie luchtverversing recycle, die heb ik onder ster knop op stuur geprogrammeerd en zodra ik weer een vleug van kattenpis ruik laat ik die recycle sessie starten en is geur weg.
Pagina: 1 ... 77 ... 98 Laatste