Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 18:20

Welkom in het Renault Megane E-Tech electric topic!

De nieuwe volledig Renault Megane E-tech electric of Renault Megane in het kort, is geïnspireerd op de conceptauto MORPHOZ uit 2019 en met het studiemodel Megane eVision uit 2020. De nieuwe Megane komt alleen als een elektrische uitvoering en het is best gedurfd dat Renault daarvoor de Megane naam gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/4vdybe1bao1y_800.jpg

De Megane staat op het CMF-EV-platform, een geheel nieuw EV platform die samen met Nissan is ontwikkelt. De Nissan Ariaya is hierop ook gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://www.hartvoorautos.nl/wp-content/uploads/2022/01/Renault-E-Tech2.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xPL9sw8UGaEpw-EIwLZwuq4zfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kF6Qj103FA7GZRi7iMGSoaer.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXHk8xHLgeje_NajHYr5Gj8B5QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHBS7pjvGFIGsIJToobzDsqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeGkmmK3Gw4nB-rejFQD_uIqlY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3tIDwX60lxtKUOJQCIESR60.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens is de auto zonder de gouden inzetstukken te krijgen en ziet er dan veel beter uit (= mening...)

Uitvoeringen en specificaties

De nieuwe Renault Megane E-Tech electric is standaard uitgerust met een 22 kW AC-boordlader. Snelladen (DC) kan bij de 40 kWh-batterijversie op een vermogen van maximaal 85 kW, terwijl de 60 kWh-versie een DC-snellaadvermogen van 130 kW biedt.

De WLTP-actieradius van 40kWh-batterijversies is 300 km en die van 60 kWh heeft met 218 pk ook meer vermogen en komt in theorie 450 km ver.

De twee Evolution versies zijn bedoeld voor de zakelijke markt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zTH_Z6-_6M4imxYB8Ir-Oc9DuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlgKAhLISsb60T9kgJxSqW0I.jpg?f=fotoalbum_large

Volledige prijslijst

Renault heeft momenteel een actie. Je krijgt 'gratis' 5 jaar uitgebreide garantie, inclusief Europese pechhulp en kun je 4 jaar/70.000 km onderhoud aanschaffen voor €349. Op de batterij zit 8 jaar garantie/160.000 km garantie.

Zolang je onder de 45K blijft komt de Megane in aanmerking voor de €3.350 Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP).

De 60kW versie mag 900kg trekken, de 40kW 500kg.

EV-database

Android Automotive

Net zoals de Volvo XC40 P8 en Polestar 2 is de Renault Megane zullen zij de eerste auto's zijn die gebruik maken van Android Automotive OS. Android Automotive is een volledige Android variant welke zelfstandig draait. Het heeft een eigen app store en de gebruiker heeft zelf de mogelijkheid om de voorkeuren te bepalen. Deze worden opgeslagen en gekoppeld middels de "app-sleutel" waarmee de auto ontgrendeld wordt.

Renault heeft het systeem samen met Qualcom, Google en LG ontwikkelt.

Niet alle Android apps komen op Android Automotive beschikbaar. Veel van apps van Google zullen wel direct beschikbaar zijn (maps, search, chrome, play store, assistant).

Android developers moeten hun apps aanpassen aan de Auto UI/Notification richtlijnen en functionaliteit (sign in, settings, etc.) om in de auto gebruikt te mogen worden.

Inmiddels staan de eerste apps in de Google Play - automotive - play store. Met o.a.
  • Google maps (met laadpunt integratie), assistant, play books
  • A Better Route Planner
  • Sygic GPS navigation
  • Flitsmeister
  • Spotify
  • ChargePoint
  • TuneIn
  • ……..
Meer informatie over Android Automotive kan je vinden in het Android Automotive topic

Rijtesten

Mobilize Charge Pass

In de loop van 2022 is de Mobilize Charge Pass beschikbaar voor Nederlandse klanten van de Renault Megane E-Tech electric. Deze laadoplossing biedt een betalingsdienst en identificatie voor het laden bij 260.000 publieke laadpunten in 25 landen en zou een voordelig tarief bij de Ionity laadpalen moeten geven.

Bestellingen en leveringen

De Renault Megane is inmiddels te bestellen en vanaf mei zou hij in de showroom moeten staan. De eerste leveringen staan gepland voor juni / juli.

Handleiding auto

Nederlandse handleiding

OpenR multimediasysteem handleiding

Nederlandse video handleidingen

[ Voor 25% gewijzigd door jschoorl2 op 03-07-2022 11:06 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jschoorl2
Ik ben zo vrij geweest een nieuw topic over de Renault Megane Electric aan te maken. Inmiddels heb ik zelf gisteren een koopcontract getekend.

Heb gekozen voor de E-tech EV60 220pk optimum charge uitvoering in de two-tone gris rafel / noir uitvoering. Deze heeft een 60kw batterij, 3 fasen 22kW lader, 130kW DC lader. Heb voor de techno variant gekozen.

Heb voor de Megane gekozen vanwege de looks, infotainment systeem, bereik en kosten. Ik wilde graag voor de € 3350 subsidie in aanmerking komen en moet daarom onder de 45K blijven.

Naast de vele pluspunten vind ik een aantal minpunten:
  • de bagage ruimte is diep en heeft een hoge til drempel. Mogelijk op te lossen met een extra vloer
  • de ruimte achter is wat beperkt voor je voeten als de bestuurder voor de stoel in de laagste stand zet
  • warmtepomp niet standaard - op alle uitvoeringen optie van €1.000

[ Voor 43% gewijzigd door jschoorl2 op 09-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-03 10:11
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Ik mag sinds kort een auto leasen via de werkgever, en ben ook erg geïnteresseerd in de Megane.
Een deel van mij is geneigd de auto alvast te bestellen, gezien de positieve berichten en de lange levertijd van de auto. Echter vind ik het nog wel gek een auto te bestellen zonder deze echt gezien te hebben, laat staan een proefrit kunnen maken.

Heb jij de auto wel kunnen aanschouwen/proeven voor je de beslissing nam? En heb je een indicatie gekregen van de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
JorritBu schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:00:
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Ik mag sinds kort een auto leasen via de werkgever, en ben ook erg geïnteresseerd in de Megane.
Een deel van mij is geneigd de auto alvast te bestellen, gezien de positieve berichten en de lange levertijd van de auto. Echter vind ik het nog wel gek een auto te bestellen zonder deze echt gezien te hebben, laat staan een proefrit kunnen maken.

Heb jij de auto wel kunnen aanschouwen/proeven voor je de beslissing nam? En heb je een indicatie gekregen van de levertijd?
De auto staat nog niet in de showroom, de dealer verwacht de demo auto’s eind maart. Ik heb dus van ‘papier’ gekocht o.b.v. specificaties en reviews.

Volgens de dealer is voor Nederland een grote productie capaciteit gereserveerd en hij verwachte levering in juni/ juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08-2023
Idd mooie auto, gefeliciteerd met de aankoop. Heb je type Techno besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Etech schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:53:
Idd mooie auto, gefeliciteerd met de aankoop. Heb je type Techno besteld?
Dank en ja het is inderdaad de techno uitvoering geworden (heb het toegevoegd aan de eerdere post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Etech
Dan hebben we de zelfde type besteld, ik in de kleur noir. Wel even geduld hebben tot juni/ juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Etech schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:17:
Dan hebben we de zelfde type besteld, ik in de kleur noir. Wel even geduld hebben tot juni/ juli.
Gaaf, gefeliciteerd!. Nog aanvullende opties/ accessoires genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:05
Leuk, was al aan het kijken voor een topic over deze auto!

Zit er sterk aan te denken ook een preorder te doen. EV60 Evolution-ER (want range anxiety) met warmtepomp en de city en winter opties. Mijn dealer zweert hoog en laag al in maart/april te kunnen leveren, ben erg benieuwd..

Heeft iemand een goede vergelijking/visualisatie van de achterbak? Onze hond moet er ook in passen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Etech
Dank. Ja twee opties Pack advanced Drive assist en four seasons banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Etech schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:47:
Dank. Ja twee opties Pack advanced Drive assist en four seasons banden
Dan hebben we - afgezien van de kleur - exact dezelfde gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:29
jschoorl2 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Dan hebben we - afgezien van de kleur - exact dezelfde gekocht.
Welke kleur(samenstelling) heb jij voor gekozen?

Zelf heb ik deze auto ook in het vizier en kijk ik reikhalzend uit naar het moment dat een demo model bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Welke kleur(samenstelling) heb jij voor gekozen?

Zelf heb ik deze auto ook in het vizier en kijk ik reikhalzend uit naar het moment dat een demo model bij de dealer staat.
Two tone Gris rafele / noir. Krijg net ook bericht vanuit RVO dat mijn subsidie aanvraag is toegekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJYEDy6QOTWdka-Wj3y5trP5LM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofwQNk8AS8gGO9E18OFLL3VH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door jschoorl2 op 12-02-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
Ali11baba schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:55:
Leuk, was al aan het kijken voor een topic over deze auto!

Zit er sterk aan te denken ook een preorder te doen. EV60 Evolution-ER (want range anxiety) met warmtepomp en de city en winter opties. Mijn dealer zweert hoog en laag al in maart/april te kunnen leveren, ben erg benieuwd..
Oef, Maart/April zou gaaf zijn.
Links en rechts wordt de warmtepomp wel aanbevolen. Jammer dat deze nog niet standaard is.
Ik overweeg op dit moment de Techno met Augmented Vision + Advanced Drive assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 22:02
Maart gaat het sowieso niet worden, de eerste auto's voor de dealers komen tussen week 15 en 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 20:55
Ik zat net in de configurator te spelen voor mijn vader, mooie bak!
Maar wel even serieus: 500 euro voor een granny charger :o

Warmtepomp bij Renault weet ik weinig van: bij Volkswagen weet ik dat de effectieve extra range erg tegenvalt voor de prijs. Ik zou er denk ik geen €1000 voor over hebben.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Voor wie twijfelt tussen de ID.3 of de Megane (wel in het Frans … of even de vertaling aanzetten )

[ Voor 15% gewijzigd door jschoorl2 op 15-02-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-05 16:09
Ik twijfel niet zozeer tussen ID3 en de Megane, maar tussen de Megane (redelijk volle Techno versie) en de basisversie van de Kia EV6, die zit namelijk ook nog net onder het subsidiebedrag. Lastige keuze...

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Heb je al een berekening gehad van de dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
AnthonyR schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:33:
Heb je al een berekening gehad van de dealers?
Qua aanschafbedrag ontloopt het elkaar niet veel. Het is meer een afweging van opties/specificaties, ik vind ze allebei erg mooi. De EV6 iets uitgesproker en de Megane vooral "dik". Het grootste punt is dat de Megane nog niet in NL is en ik dus op Internet/Youtube af moet gaan, en hoewel de tech me aanspreekt ben ik een beetje bezorgd over de ruimte achterin.
Levertijden zijn voor beide een drama (juli/aug) ofschoon iemand hierboven beweerde dat de Megane er al in maart/april zou zijn. De dealers die ik sprak durven sowieso geen enkele datum te garanderen maar eerder dan juli hoef ik niet op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Komen meer en meer reviews beschikbaar.

Hier eentje uit België, bestuurder is 1.90mtr (en past op de achterbank)

En nog eentje uit Duitsland met ook een aantal technische feiten (regeneratie, stuuroverbrenging, 800V mogelijk in de toekomst)

Wat alle reviewers als zeer positief benoemen zijn de looks, het uitstekende infotainment systeem, het rijgedrag, verbruik, afwerking en de zitpositie voor.

Over ruimte achterin zijn de meningen wat meer verdeeld, daarnaast is zicht naar achterin beperkt, koffer is vrij ruim maar heeft een hoge til drempel.

[ Voor 25% gewijzigd door jschoorl2 op 15-02-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headinclouds
Bedankt voor her delen! Leuk om te zien dat er wat nieuwe reviews komen. Hopelijk snel ook van de bekende autosites zodat het wat objectiever is.

Denk dat de EV6 trouwens af gaat vallen, er is een prijsverhoging doorgevoerd en bovendien is het toch wel een erg grote auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
Autoweek, Renault Megane vs ID.3

ID.3
- iets fijner onderstel

Megane
- fijnere bediening
- grotere kofferbak
- snellere laadmogelijkheden (22 KW)
- trekhaak 900kg

Prijzen en binnenruimte gelijkwaardig

[ Voor 54% gewijzigd door jschoorl2 op 18-02-2022 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Maandag 21 maart op training voor de Megane. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
AnthonyR schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:20:
Maandag 21 maart op training voor de Megane. Ben erg benieuwd!
Sales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Ik haak ook aan. Dit jaar willen we onze ICE vervangen voor een 2e EV en ben wel benieuwd naar de Megane. Vandaag ook even contact gehad met dealer hier in de buurt, maar zij verwachten hem pas eind april in de showroom te hebben. Wil hem wel eerst even zien, want vond de Zoë erg tegenvallen qua bouwkwaliteit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Klopt. De eerste trainingsdag voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Klopt. De eerste trainingsdag voor Nederland.
Kunnen we er dan vanuit gaan dat deze Renault niet voor 21 maart bij een dealer (als demo) te zien zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door jschoorl2 op 20-02-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Zjanzjak schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Kunnen we er dan vanuit gaan dat deze Renault niet voor 21 maart bij een dealer (als demo) te zien zal zijn?
Klopt. Dealerdemo’s en showroomauto’s komen eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2

Bijna alle reviews zijn erg positief en unaniem een betere auto dan de ID.3 ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 19:46
Mooie wagen! Eigenlijk alles wat ik lelijk vond aan de id.3 en Tesla hebben ze bij deze goed gedaan! Geen goedkoop, kaal interieur, geen rare "kijk mij, ik ben electrisch!" fratsen in het design. Gewoon dikke bakken. Leuk om te zien dat alle merken moeite doen om echt iets moois neer te zetten nu. Zelf wil ik heel graag een ev6 door het infotainment systeem, de stuurverwarming en het epische design. Maar deze is zeker een goed alternatief als de ev6 niet kan met werk.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinInDaHood op 22-02-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:45
Hier zijn de offertes ( operational/financial ) ook binnen en de kans zit er in dat dit mijn volgende bedrijfswagen gaat worden,..

Even afwachten wat de chef er van gaat vinden :)

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCloP9qULUwdJRoqtZ29lFS4RPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0MUoZ2Nys1QdoP6mjG9uFxl.png?f=fotoalbum_large

Megane runner up achter de KIa EV6 geworden in car of the year 2022 verkiezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Nette prestatie van beide top 2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 11:32
Heb afgelopen zaterdag er ook een besteld, afkomend van een Porsche Taycan. Deze heb ik inmiddels verkocht. Reed wel perfect hoor, maar er waren zo veel mankementen waardoor ik heb besloten er van af te willen.

De 220pk versie is besteld met alle opties. Ben benieuwd naar de sound system al is dat never nooit te vergelijken met het Bose systeem wat in mijn Taycan zat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
AnthonyR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Klopt. Dealerdemo’s en showroomauto’s komen eind april
Weet je toevallig over hoeveel watt we praten als we praten over de harman/kardon speakers (9)? Zit hier ook een subwoofer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
De nieuwe Renault Megane E-Tech electric heeft vijf sterren behaald bij de veiligheidstests van Euro NCAP volgens het nieuwste 2022-testprotocol.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
BliXem schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Weet je toevallig over hoeveel watt we praten als we praten over de harman/kardon speakers (9)? Zit hier ook een subwoofer bij?
Harman Kardon Premium Audio met 5 geluidssferen, 2 tweeters in het dashboard, 2 woofers in de voorportieren, 2 tweeters en 2woofers in de achterportieren, subwoofer in de bagageruimte

Volgens de prijslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
jschoorl2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:18:
[...]

Harman Kardon Premium Audio met 5 geluidssferen, 2 tweeters in het dashboard, 2 woofers in de voorportieren, 2 tweeters en 2woofers in de achterportieren, subwoofer in de bagageruimte

Volgens de prijslijst
Dank! Valt me wel op dat op jouw papier geen elektrische verstelbare stoelen + geheugenfunctie staat. Terwijl op de renault site dit letterlijk staat bij opties:

"6-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen met massage-en geheugenfunctie en Easy Entry bestuurder"
Dus wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Op p15 staat het volgens mij wel weer in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
jschoorl2 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:12:
Op p15 staat het volgens mij wel weer in de lijst
Zal eens navragen voor de zekerheid. Wat me overigens ook opvalt is dat mijn kleur, de gratis witte versie ook in metalic is, terwijl mijn verkopen dat dit niet het geval is, maar als je zoekt op metalic dan staat het er dus wel bij? Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Voor mensen die willen weten hoeveel watt de Harman/Kardon speakers hebben:
Het exclusieve nieuwe Harman Kardon-systeem biedt een meeslepende ervaring voor alle passagiers. Dit systeem levert in totaal maar liefst 410 W aan geluid via 2 tweeters aan de zijkanten van het dashboard, 2 woofers in de voordeurpanelen, 2 tweeters en 2 woofers in de achterdeurpanelen en 1 subwoofer in de bagageruimte. Vijf verschillende soundscapes en Quantum Logic Surround™-technologie maken van muziek een onvergetelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zeer enthousiaste review van fully charged ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:27
Heeft een van jullie een idee wat de fiscale waarde van de Megane doet?
In het Kia EV6 topic lees ik dat de fiscale waarde zoals die geregistreerd wordt bij de RDW onder de 45k moet blijven om voor de subsidie in aanmerking te komen. Op ev-database lees ik dat de fiscale waarde van de Megane 39000 bij verkoopprijs 39990 zou zijn, maw dan zou je onder de 45990 incl. opties moeten blijven om voor de subsidie in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Zojuist een Megane E-tech in bestelling laten nemen door Ahtlon. Vroegste levering vanaf week 47... Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
hansgrave schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:55:
Zojuist een Megane E-tech in bestelling laten nemen door Ahtlon. Vroegste levering vanaf week 47... Nog even wachten dus.
November!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Haodeyoude schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 01:53:
Heeft een van jullie een idee wat de fiscale waarde van de Megane doet?
In het Kia EV6 topic lees ik dat de fiscale waarde zoals die geregistreerd wordt bij de RDW onder de 45k moet blijven om voor de subsidie in aanmerking te komen. Op ev-database lees ik dat de fiscale waarde van de Megane 39000 bij verkoopprijs 39990 zou zijn, maw dan zou je onder de 45990 incl. opties moeten blijven om voor de subsidie in aanmerking te komen.
Dat is waar ik ook op uit kwam bij de dealer als maximale richtprijs om voor de subsidie in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl4ver
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07-2023
Gaat hard met die Megane.
Van de week besteld bij Alphabet. Verwachte leverdatum 28 oktober 2022.. :|
Nog even wachten dus op dat mooie apparaat.

[ Voor 17% gewijzigd door kl4ver op 04-03-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
Zou het te relateren te zijn aan de huidige wereld situatie?:
https://automotive-online...ssische-inval-in-oekraine

"Renault: groot belang in Rusland
Renault maakte bekend dat het deze week enkele activiteiten in zijn drie auto-assemblagefabrieken in Rusland stillegt, wegens tekort aan onderdelen. De fabriek in Moskou ligt in elk geval van 28 februari tot 5 maart stil. De tekorten zijn ontstaan door de verscherpte grenscontroles, meldt Renault, zonder daarbij de Russische inval te noemen. De Franse fabrikant behaalt, volgens de Amerikaanse Citibank, zo’n 8 procent van zijn inkomsten uit Rusland. Renault heeft een groot belang in Avtovaz, dat onder meer Lada maakt; het meest verkochte merk in Rusland."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Volgens de baas in Dld is de langere levertje gevolg van een zeer sterke vraag. Maar je hebt zeker een punt dat de situatie in Oekraïne voor iedereen mogelijk tot langere levertijden kan gaan leiden.
Wer einen Elektro-Mégane ordern will, soll sich sputen, so Siebrecht, da die Auftragsbücher für 2022 bereits gut gefüllt seien. „Wir sind jetzt schon im dritten Quartal, was die Lieferzeit anbetrifft. Tendenziell eher schon am Ende des dritten Quartals“, so der Manager über die aktuellen Bestellungen.
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Etech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
Best wel vreemd de grote verschillen met Renault.BE warmtepomp 500 euro en nog veel meer. Zie

https://nl.renault.be/ele...Jz0AhhAjG5G6G7%2FAf1Fd7Os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Etech schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:53:
Best wel vreemd de grote verschillen met Renault.BE warmtepomp 500 euro en nog veel meer. Zie

ttps://nl.renault.be/elektrische-wagens/megane-e-tech-electric/configureren.html?conf=https%3A%2F%2Fbe.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBADJz0AhhAjG5G6G7%2FAf1Fd7Os
Ik heb de auto in Belgie gekocht inderdaad, maar alsnog zijn jullie in NL goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbo
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi mensen,

Ik heb de knoop ook doorgehakt: vorige week de Megane besteld als nieuwe leaseauto!

Het is de EV60 220 pk Techno geworden met de volgende opties:
• Kleur Blanc Glacier + dak Noir Etoile
• Harman Kardon Premium Sound
• Warmtepomp
• Pack Advanced Drive Assist
• Trekhaak

Leverweek 50-2022 maar nu kreeg ik gisteren een mail van de leasemaatschappij dat het vervroegd was naar 29-juli! Ik vermoed een foutje…zal er volgende week eens navraag naar doen.

Groet Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nd0NAfwJR1UHtOqzuoD_NyLy-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ADo02RM4ur76udGtpKIBFs3h.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorritBu
Arbo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:47:
Hoi mensen,

Ik heb de knoop ook doorgehakt: vorige week de Megane besteld als nieuwe leaseauto!

Het is de EV60 220 pk Techno geworden met de volgende opties:
• Kleur Blanc Glacier + dak Noir Etoile
• Harman Kardon Premium Sound
• Warmtepomp
• Pack Advanced Drive Assist
• Trekhaak

Leverweek 50-2022 maar nu kreeg ik gisteren een mail van de leasemaatschappij dat het vervroegd was naar 29-juli! Ik vermoed een foutje…zal er volgende week eens navraag naar doen.

Groet Arjan
Nice! Gefeliciteerd met je keuze. Mooi pakket. Geruststellend dat de leverdatum naar voren is gehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Precies zoals ik 'm ook heb samengesteld alleen zonder trekhaak, gefeliciteerd! 30 maart kan ik 'm in het echt zien dan staat die 24 uur bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
BliXem schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:24:
[...]
Precies zoals ik 'm ook heb samengesteld alleen zonder trekhaak, gefeliciteerd! 30 maart kan ik 'm in het echt zien dan staat die 24 uur bij de dealer.
Mooie kar 😉!
Maar 30 maart bij de dealer?! Das veel eerder dan de officiële showroom intro toch? Welke dealer, dan kom ik even langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Arbo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Mooie kar 😉!
Maar 30 maart bij de dealer?! Das veel eerder dan de officiële showroom intro toch? Welke dealer, dan kom ik even langs!
Ik vrees dat dat niet mogelijk is, geloof dat dit alleen kan als je uitgenodigd bent. Maar je kunt ze wel even mailen als je erbij wilt zijn, of het dan kan is een tweede. Het is de Renault Maaseik dealer :)

[ Voor 3% gewijzigd door BliXem op 06-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
Ah oke, dat wordt niets dan. Maaseik is me sowieso te ver weg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
2e paasdag zal die bij een dealer in Nederland staan als goed is. (start van roadshow)

[ Voor 13% gewijzigd door AnthonyR op 07-03-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:41:
2e paasdag zal die bij een dealer in Nederland staan als goed is. (start van roadshow)
Nice!

Ook al bekend hoeveel demowagens en showroommodellen er komen?
Of ongeveer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
Arbo schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:47:
Update: Vandaag gebeld en lijkt inderdaad foutje. Dealer geeft aan dat de verwachte levering nog steeds ergens eind dit jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Zjanzjak schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Nice!

Ook al bekend hoeveel demowagens en showroommodellen er komen?
Of ongeveer komen.
Durf ik niet te zeggen. Er komen er voor de training 6 beschikbaar begreep ik. Maar showroomauto’s en voorrraden zijn onduidelijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Er komen er voor de training 6 beschikbaar begreep ik. Maar showroomauto’s en voorrraden zijn onduidelijk nog.
Dank je voor de info.

Benieuwd welke 6 het zijn voor die training, keep us posted. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een van de mooiere EV's van dit moment. Ik ben vooral benieuwd in hoeverre Renault heeft kunnen leren van de Zoe qua snelladen veel achter elkaar, coldgating en efficiëntie van de aandrijflijn. Qua efficiëntie hoop ik op e-Niro taferelen, die zomaar 450km ver komt met 64kWh.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:03
Leuk dat dit topic er is! Ik rijd nu een Volvo xc40 P8 Recharge met dus ook AAOS maar er is een kans dat ik deze moet inleveren ivm wisseling van functie. Balen maar ok, in deze tijd rijd e toch veel minder zakelijk.

Dus ik ben me aan het oriënteren wat we dan kunnen doen. Voorkeur heeft wel een private lease vorm maar wel zonder een BKR notering ivm verhuisplannen binnen 2 jaar.

De elektrische Megane had ik toen ook op m'n lijstje staan maar die kwam te laat op de markt. Maar ben het wel blijven volgen en wat is het een mooie wagen geworden! Zowel de buitenkant, binnenkant als ook de prestaties. Interessante optie dus al weet ik nog niet hoe een evt financiering zou kunnen.

Alternatief is bijv een Lynk & Co voor €500 excl laden/brandstof maar wel optie om de auto te kunnen verhuren aan vrienden, familie en collega's zodat je een leuk bedrag kan terug verdienen. Plus per maand opzegbaar, hierdoor geen BKR.

Anyway, ik kan als AAOS gebruiker dat zeker aanraden. Ja het systeem is nog volop in ontwikkeling maar wat allemaal al wel werkt is zo fijn en snel! Google Maps, Spotify, de assistent... Allemaal ingebakken en gekoppeld aan je accounts werkt het gewoon briljant.

Dat maakt deze megane ook interessanter tov vele andere auto's, zeker in het iets lagere prijs segment (Polestar 2/ XC40P8).

Lees alwel dat er een enorm lange wachttijd is. Maar dan kan die Lynk een goede tussen oplossing zijn 😁

Ik ga dit topic iig volgen!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
Er is ook een internationaal Megane E-Tech forum:

https://www.meganeelectricforums.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
Onze demo, tevens aanwezig op de trainingen is een zwarte Iconic met Gris Schiste dak inclusief warmtepomp en Pack Argumented Vision + Drivers Assist. Fiscaal net geen € 50.000,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Hoe kan je subsidie toegekend krijgen op een Megane electric Techno 60Kwh in two-tone (gris/noir) + all season banden + Pack advanced driver assist? Gaat toch echt over de €45000. De dealer kan wel korting (willen) geven, maar het RVO kijkt naar de consument adviesprijs incl. opties af fabriek! Leg me dat eens uit? Ik heb ook een Techno besteld, maar in de kleur blanc glacier (enige gratis lakkleur) + Pack augmented vision/advanced driver assist. Kwam dan op €44990 om onder de €45000 te blijven, en het dak + spiegelkappen laat ik wrappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Vinceub1972 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:24:
Hoe kan je subsidie toegekend krijgen op een Megane electric Techno 60Kwh in two-tone (gris/noir) + all season banden + Pack advanced driver assist? Gaat toch echt over de €45000. De dealer kan wel korting (willen) geven, maar het RVO kijkt naar de consument adviesprijs incl. opties af fabriek! Leg me dat eens uit? Ik heb ook een Techno besteld, maar in de kleur blanc glacier (enige gratis lakkleur) + Pack augmented vision/advanced driver assist. Kwam dan op €44990 om onder de €45000 te blijven, en het dak + spiegelkappen laat ik wrappen!
RVO kijkt volgens de dealer naar fiscale waarde (en heeft nog overlegd met Renault NL)

Techno EV60 - verkooopwaarde (= excl rijklaar maken, beheersbijdrage batterij) 42.000
Two tone gris 950
Two tone kleurstelling 400
All season 500
Pack advanced drive 1.0000

Totaal 44.850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
De roadtour start op 16 april in Dordrecht. Auto staat er tot en met maandag 18 april. Koffie staat klaar. Blij om als eerste in NL de Megane te mogen tonen aan de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:11:
De roadtour start op 16 april in Dordrecht. Auto staat er tot en met maandag 18 april. Koffie staat klaar. Blij om als eerste in NL de Megane te mogen tonen aan de klanten.
Dank voor de info, leuk uitje voor pasen! ;)

Is dat dezelfde waar je 21 maart mee te maken krijgt (de zwarte Iconic met grijs dak), of is dat een andere versie (en kleurstelling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Betreft puur een roadshow exemplaar, niet om mee te rijden. Die andere blijft beschikbaar voor de training. Trainingen lopen tot eind april sowieso. Ik zal maandag wat foto’s schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door AnthonyR op 19-03-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
Ik twijfel nogal over de warmtepomp optie, heeft iemand al wat meer info over;
- Is deze alleen voor verwarmen of ook koelen?
- Is deze puur voor het interieur of ook voor de batterij (peformance)?
- Ik neem aan dat er een functie is om de auto thuis aan de laadpaal voor te laten verwarmen?

Op de renault site kom ik weinig tegen behalve wat info in press releases waarbij het onduidelijk is wat er nu in de basis auto zit en wat je met deze optie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Leuk topic! Ik heb ook een Megane E-Tech in bestelling. Aangegeven dat ik perse onder de 45k wilde blijven en de dealer (met navraag bij Renault) geeft aan dat de fiscale waarde de (catalogus)waarde is die wordt doorgeven aan het RDW.

Ik heb voor de 60KwH Techno 220pk gekozen a 42k, Bleu Nocturne a 950, augmented vision&adv driving assist a 2k, totale fiscale waarde 44.950. Helaas geen ruimte meer voor two-tone, warmtepomp, trekhaak, etc.

De auto wordt met all season banden geleverd. De dealer heeft dit als accessoire (ipv optie) geoffreerd en geeft aan dat het hierdoor geen invloed heeft de fiscale waarde. Helaas nog geen info ontvangen over levertijd. We gaan het zien.

@Haodeyoude in de prijslijst kom je meer info tegen over de verschillende configuraties. Het is even zoeken op de site, maar de prijslijst staat rechts onderin op onderstaande pagina:
https://www.renault.nl/el...gane-e-tech-electric.html

@AnthonyR Veel plezier van de week! Ik ben benieuwd naar de exacte configuratie van de testauto('s). Bij het RDW zijn op 16 maart zes nieuwe kentekens uitgegeven voor de Megane E-tech Electric. Ik neem aan dat dit de test/demonstratie auto's zijn.

1x wit, 3x zwart en 2x grijs. De cataloguswaarde varieert van 44.850 tot 49.100 waarbij alleen de witte variant met een cataloguswaarde van 44.850 zou voldoen aan de subsidie regels. De andere auto's hebben een cataloguswaarde van 45.800,46.650 en 48.800.

Met de exacte configuratie en het kenteken kunnen we terug rekenen wat er nou precies aan het RDW wordt doorgegeven.

[ Voor 40% gewijzigd door Ancent op 20-03-2022 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnthonyR
Haodeyoude schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:50:
Ik twijfel nogal over de warmtepomp optie, heeft iemand al wat meer info over;
- Is deze alleen voor verwarmen of ook koelen?
- Is deze puur voor het interieur of ook voor de batterij (peformance)?
- Ik neem aan dat er een functie is om de auto thuis aan de laadpaal voor te laten verwarmen?

Op de renault site kom ik weinig tegen behalve wat info in press releases waarbij het onduidelijk is wat er nu in de basis auto zit en wat je met deze optie krijgt.
- Voorverwarmen/koelen kan via de app

Ik vind het een must have. Renault zegt er het volgende over;

- Een nieuwe generatie warmtepomp die de prestatiecoëfficiënt van de batterij bij -10°C met 30% verbetert in vergelijking met Zoe E-Tech electric.
- Bij een rit op de snelweg bij -5°C betekent dit een toename van de actieradius met 10% en tijdwinst bij het
snelladen (beter temperatuurmanagement)
- Bij gebruik in de stad bij -5°C betekent dit een 20% grotere actieradius
- Een nieuw intelligent systeem voor energieterugwinning dat de door de batterij en de aandrijving afgegeven restwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
Een must have vind ik wel erg persoonlijk. Hoelang en hoeveel kilometers wil iemand hiermee rijden.

Los van een eventuele hogere restwaarde, een duurzame gedachten en de tijdswinst bij het snelladen:

Een warmtepomp kost éénmalig € 1.000. Volgens fabrieksopgaaf verbruikt een EV60 220pk 16,1Kwh/100 km. Stel dat je met een warmtepomp 10% zuiniger kan rijden: 1,61Kwh/100 km en je thuis kan laden voor € 0,25 per Kwh.

1.000 * € 0,25 = 4.000 Kwh / (1,61 *100) = bijna 250.000 kms. Maar correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-05 16:19
Ik overweeg ook deze auto te bestellen. De kleur Gris Rafale is genoeg in filmpjes op Youtube te zien en vind ik erg mooi, maar van de kleur Gris Schiste kom ik geen materiaal tegen. Ik vind deze kleur nogal verschillen tussen de online samensteller en de brochure.

Iemand van jullie al real life foto's/ filmpjes van Gris Schiste gevonden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnthonyR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzaUkz3kMPTGEMvwXXApFbaPMUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVvTJC5Yr2JiSajOl0BYADmm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kijk ze shine'n!
Dank voor de foto Anthony.
Toevallig nog meer?
Ancent schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:10:
Bij het RDW zijn op 16 maart zes nieuwe kentekens uitgegeven voor de Megane E-tech Electric. Ik neem aan dat dit de test/demonstratie auto's zijn.

1x wit, 3x zwart en 2x grijs. De cataloguswaarde varieert van 44.850 tot 49.100 waarbij alleen de witte variant met een cataloguswaarde van 44.850 zou voldoen aan de subsidie regels. De andere auto's hebben een cataloguswaarde van 45.800,46.650 en 48.800.
Wist niet dat dat zo te achterhalen was, ben erg benieuwd hoe je zoiets doet, zou je het kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
Zjanzjak schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:47:
Kijk ze shine'n!
Dank voor de foto Anthony.
Toevallig nog meer?

[...]

Wist niet dat dat zo te achterhalen was, ben erg benieuwd hoe je zoiets doet, zou je het kunnen uitleggen?
Zekers, via Open Data RDW, onderstaande site en dan kiezen voor 'basisregistratie voertuigen' en 'gekentekende voertuigen' en 'view data'. Je kan vervolgens op van alles en nog wat filteren, maar de term 'renault megane electric' did the job.
https://opendata.rdw.nl/

@AnthonyR Gaaf !! Verder niet jaloers ofzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
Ancent schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:10:
Ik heb voor de 60KwH Techno 220pk gekozen a 42k, Bleu Nocturne a 950, augmented vision&adv driving assist a 2k, totale fiscale waarde 44.950. Helaas geen ruimte meer voor two-tone, warmtepomp, trekhaak, etc.

De auto wordt met all season banden geleverd. De dealer heeft dit als accessoire (ipv optie) geoffreerd en geeft aan dat het hierdoor geen invloed heeft de fiscale waarde. Helaas nog geen info ontvangen over levertijd. We gaan het zien.
Kun je de trekhaak niet ook als accessoire achteraf laten monteren? De two-tone zou je wellicht achteraf kunnen overwegen met wrappen lijkt me..Die warmtepomp blijft voor mij wel een dingetje met een kou kleum als vriendin.. :P enig idee wanneer ze je een update over de levertijd geven?
@Koffiecup moet ook zeggen dat de kleuren in de folder er wel erg fancy uit zien vergeleken met foto's uit de realiteit..ook rood en blauw metallic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
En hoelang ga je op die locatie staan? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JoINhIQ.png

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
In Duitsland stopt Renault met het aannemen van nieuwe bestelling vanaf vrijdag voor o.a. de Megane E-tech ivm problemen met levering onderdelen en onduidelijkheid volgend jaar over subsidie regelingen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
Pfff balen dit. Ik mag via de werkgever een auto leasen en had de Megane al een tijdje op het oog (Sinds December).Ik heb in Januari wat berekeningen laten maken bij de lease maatschappij, maar vond het te voorbarig toen al te bestellen. Er waren immers nog geen uitgebreide testen geweest.

Nu is er inmiddels meer bekend, echter is natuurlijk de levertijd al teleurstellend, maar zijn de prijzen ook omhoog geschoten. Ik weet niet of het er nog in zit, helemaal als ik bovengenoemd artikel lees.

Met alles wat er gaande is in de wereld mag je dit geen probleem noemen... Jammer is het wel.
Ik ga het alsnog proberen met de lease maatschappij. Maar waarschijnlijk zal ik toch een stukje jaloezie ervaren wanneer de modellen op de weg verschijnen ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnthonyR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMzU5hfcGYQS-GaQIjLeSWcYUT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/366ZjbXKeAUpuSsEkd5ghkba.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ancent schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Zekers, via Open Data RDW, onderstaande site en dan kiezen voor 'basisregistratie voertuigen' en 'gekentekende voertuigen' en 'view data'. Je kan vervolgens op van alles en nog wat filteren, maar de term 'renault megane electric' did the job.
https://opendata.rdw.nl/

@AnthonyR Gaaf !! Verder niet jaloers ofzo _/-\o_
Dank voor de uitleg.

Ik zie dat de 23e er nog één is geregistreerd, grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Zjanzjak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Dank voor de uitleg.

Ik zie dat de 23e er nog één is geregistreerd, grappig.
Ik hoop dat de mijne snel zal volgen! Het zal wel niet want ik heb hem de 17e pas besteld.

Techno EV60
Gris rafale
Pack augment vision & advanced driving assist
Harman Kardon speakers (heeft iemand hier ervaring mee? ik vind de Bose in mijn Talisman estate bizar goed en hoop dat de Harman Kardon set net zo goed/ beter is)
Warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04 16:25
Hier in België is de 'roadshow' van start gegaan, waarbij de E-Tech elke dag verhuist naar een andere showroom.

Na afspraak bij de dealer, heb ik 30 minuten quality time kunnen doorbrengen met de auto :). Testritten zijn op dit moment niet mogelijk.

Getoonde uitvoering was een EV60 220pk Techno, uiteraard flink voorzien van opties...

Exterieur / interieur:

- Exterieur is precies zoals ik verwachtte op basis van de foto's. Niet te groot, niet te klein, gewoon prima van formaat. Bodemspeling is wel vrij beperkt en zou in sommige situaties een probleem kunnen opleveren. Verlichting ziet er premium uit.
- Het interieur is erg mooi. In vergelijking met andere EV's (en ik heb al veel getest) 'klopt' het plaatje gewoon omdat alle onderdelen goed bij elkaar passen. Leuke combinatie van stof en kunstleder. Kwaliteit is een wereld van verschil met VW ID.3, in positieve zin. Allicht niet op het niveau van sommige premium-Duitsers in een hoger segment.
- Renault heeft veel aandacht besteed aan het geluid van de deuren en het infotainmentsysteem. Klinkt allemaal prima en draagt bij aan een rustgevende en luxe atmosfeer. Well done.

Ruimte en ergonomie:

- Qua ergonomie heeft de bestuurder niets te klagen. Zetel is goed te verstellen, weliswaar manueel op deze Techno. Stuurkolom is prima instelbaar inclusief naar de bestuurder toe (geen evidentie bij andere merken).
- Achteraan wordt het krap. Grotere volwassenen gaan niet gelukkig worden. Met mijn 1,86 meter paste ik nog net achter mijn eigen stuurpositie, zonder enige speling aan hoofd of benen. Positief punt is dat de deuren goed opengaan en niet hinderen bij het in- en uitstappen.
- De koffer is bruikbaar voor een auto in dit segment. Nogal hoge tildrempel helaas. Een ruimtewonder is het niet.

Infotainment:

De schermen zijn duidelijk af te lezen en reageren erg snel op input. Ook hier valt de goede ergonomie op: het hoofdschermen is licht gedraaid naar de bestuurder, en dat maakt een wereld van verschil. Alle toepassingen werkten zoals het hoort. Geen bugs kunnen ontdekken... lastig op enkele minuten :P .

Rijden:

Zoals gezegd, zijn testritten nog niet toegelaten. Wat direct opvalt, is het bizar slechte zicht naar achteren. Nog slechter dan bij Tesla Model Y wat mij betreft. Duidelijk geval van 'form over function'. De praktijk zal het moeten uitwijzen.

En ook nog...

Die bekleding van de dakhemel. Die is gewoon gitzwart. Dat vindt Renault vast sportief of premium overkomen. Maar het betekent dat ik mij als bestuurder opgesloten voel in een kleine wagen. Een lichte kleur zou hier echt veel prettiger zijn voor het ruimtegevoel... Waarom vermeld ik dat op het einde? Omdat nagenoeg elke constructeur hetzelfde doet vandaag.

En o ja, leveren doen ze misschien nog dit jaar, en misschien ook niet. Daar wilde de dealer geen uitspraken over doen. Hij raadde aan om "bij elke datumindicatie nog zeker 6 maanden bij te tellen" 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Leuke opsomming redzone, dank.

Wat was de kleurstelling van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Heb 'm begin maart besteld, maar tot op heden nog steeds geen datum qua productie. Vrees dat 't lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Laatst online: 09:21
Even een account aangemaakt voor dit topic. Heb er ook een besteld, enkele weken geleden. Een EV60 Techno in Two Tone Bleu Nocturne/Noir en nog wat andere opties.

Verwachte levering is eind oktober, en heb ook een uitnodiging gehad voor de road show in april.

Ik vind de levertijd ook tegenvallen, omdat in de eerste berichten steeds werd uitgegaan van juni/juli.
Heb mede daarom een XC40 laten staan, omdat die pas in oktober geleverd kon worden. Maar nu de Renault dus ook. Maar op papier lijkt de Renault toch wel wat pluspunten te hebben tov de Volvo dus ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
BVice schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:21:
Even een account aangemaakt voor dit topic. Heb er ook een besteld, enkele weken geleden. Een EV60 Techno in Two Tone Bleu Nocturne/Noir en nog wat andere opties.

Verwachte levering is eind oktober, en heb ook een uitnodiging gehad voor de road show in april.

Ik vind de levertijd ook tegenvallen, omdat in de eerste berichten steeds werd uitgegaan van juni/juli.
Heb mede daarom een XC40 laten staan, omdat die pas in oktober geleverd kon worden. Maar nu de Renault dus ook. Maar op papier lijkt de Renault toch wel wat pluspunten te hebben tov de Volvo dus ben zeer benieuwd
Dat zei mijn verkoper ook, juni/juli. Maar op deze manier gaat dat niet lukken tenzij je geluk hebt en ze een demo wagen hebben besteld met exact dezelfde kleur/opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
  • Laatst online: 10:55
Hier ook begin maart een Techno EV60 gris rafale (uni) met warmtepomp en pack advaced drive assist besteld.

Net binnen SEPP grens van 45k en inmiddels toegekend. Wel voorwaarde opgenomen in koopovereenkomst als uiteindelijk de subisdie niet wordt verleend ik onder de koop uit kan.

Verkoper gaf eind augustus/begin september aan als verwachte levertermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
emvee72 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:42:
Hier ook begin maart een Techno EV60 gris rafale (uni) met warmtepomp en pack advaced drive assist besteld.

Net binnen SEPP grens van 45k en inmiddels toegekend. Wel voorwaarde opgenomen in koopovereenkomst als uiteindelijk de subisdie niet wordt verleend ik onder de koop uit kan.

Verkoper gaf eind augustus/begin september aan als verwachte levertermijn.
Cool, mag je er ook onderuit als ze de prijs verhogen voor de auto op naam gezet wordt en je dus over de grens zit? Welke dealer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-04 16:25
Zjanzjak schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:39:
Leuke opsomming redzone, dank.

Wat was de kleurstelling van de auto zelf?
De auto in de showroom was in de kleur donkerblauw (Bleu Nocturne, denk ik).

Het interieur was grotendeels zwart, met een lichtgrijze stoffen bekleding op een deel van de zetels en het dashboard.

Bleu Nocturne is mooi en klassevol op deze wagen, wel heel erg donker zelfs in de zon.

[ Voor 0% gewijzigd door redzone op 29-03-2022 15:09 . Reden: Typo ]

Pagina: 1 2 ... 94 Laatste