Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:21

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

wel bijzonder dat hij nog zo uitwijdt over het exterieur, is toch alweer een 4 jaar oud model. Alpine pakketje betreft vooral de binnenkant.
Verder wel eens met zn feedback, behalve dat gezeur over die stengels achter het stuur...heeft iemand daar echt een issue mee?

Vwb de pianolak op het stuur: ik heb ene microvezeldoekje in het portiervak liggen dus bijna elke rit gaat er bij een verkeerslicht of file wel even een doekje over het stuur 8)
Nee, die stengels zijn totaal geen probleem, net als die 'pianolak'. Daar staan bij mij helemaal geen vingers op en ik heb ook een microvezel in de auto liggen om er even over te gaan als het mij stoort.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-11 14:02
LaTiNo156 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Dat heeft de Megane ook! Dat is een van de knopjes linksonder in het dashboard.
Ja uhhhhh maar werkt dat dan ook zo met doortrappen op rempedaal?

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Surfroy01 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

Ja, bij licht indrukken gaat de automatische rem niet aan en als iets verder indrukken wel.

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-11 14:59
Surfroy01 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

haha ja absoluut, heb jij die functie gewoon even gemist al die jaren? ;)

overigens heeft een 2011 mercedes B klasse dit ook al ;) kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor het laatst in een automaat reed die geen auto-hold functie had bij harder intrappen van het rempedaal

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

haha ja absoluut, heb jij die functie gewoon even gemist al die jaren? ;)

overigens heeft een 2011 mercedes B klasse dit ook al ;) kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor het laatst in een automaat reed die geen auto-hold functie had bij harder intrappen van het rempedaal
De Hybride BMW x2 van mijn vriendin heeft dat niet 😅 Haar vorige auto's (allemaal hybride BMW/Mini Cooper) ook niet. Geen idee of recentere (Electrische) BMW's dat wel hebben. Dus ik ben daar bij de Megane pas na ruim een jaar achtergekomen, omdat het hier vermeld werd 🫣

• Surfroy01
Yup nu ik niet meer in dat ding rij, kom ik er achter na 3 jaar............ ik moet die auto aan mijn vrouw en dochter dwingen mee te nemen zodat ie nog gereden wordt. Nouja nog 2 maanden dan is de R5 er, die moeten ze dan wel gebruiken omdat de 500 er ook uit gaat.

Maar nooit aan gedacht die knop te gebruiken, dat is dan voordeel bij ID.7 daar staat het automatisch ingesteld. En ohja het zelf van baan verwisselen op snelweg is ook een erg fijne toevoeging. En de travel assist (combi van ACC en lane assist) werkt een stukkie beter dan op de Megane. Het is dat je het stuur vast moet houden anders redelijk autonoom rijden (oke op stoplichten herkennen na).

[ Voor 42% gewijzigd door Surfroy01 op 15-10-2025 07:58 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
Surfroy01 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:55:
Yup nu ik niet meer in dat ding rij, kom ik er achter na 3 jaar............ ik moet die auto aan mijn vrouw en dochter dwingen mee te nemen zodat ie nog gereden wordt. Nouja nog 2 maanden dan is de R5 er, die moeten ze dan wel gebruiken omdat de 500 er ook uit gaat.

Maar nooit aan gedacht die knop te gebruiken, dat is dan voordeel bij ID.7 daar staat het automatisch ingesteld. En ohja het zelf van baan verwisselen op snelweg is ook een erg fijne toevoeging. En de travel assist (combi van ACC en lane assist) werkt een stukkie beter dan op de Megane. Het is dat je het stuur vast moet houden anders redelijk autonoom rijden (oke op stoplichten herkennen na).
Hier is het 1x aanzetten en ook nooit meer naar omkijken ;)

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-11 10:34
Bij mijn ruim 3 jaar oude megane de batterij laten checken bij laatste service beurt: 95%.
Altijd gewoon 100% opgeladen, wel weinig snelladers (eigen oplaadpunt.
Valt mij niet tegen.

• Razer
PWS-Megane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:24:
Bij mijn ruim 3 jaar oude megane de batterij laten checken bij laatste service beurt: 95%.
Valt mij niet tegen.
Wow dat vind ik echt netjes!

• Surfroy01
PWS-Megane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:24:
Valt mij niet tegen.
Met hoeveel km's?

• PWS-Megane

• Surfroy01
Oh dat valt wel mee. Ik vond het wel opzienbarend dat mijn dealer een inruilprijs maakte zonder de auto ergens aan te hangen om te controleren wat de staat van de accu is. Of kunnen ze deze OTA aflezen......

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 09:22
Surfroy01 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:30:
Oh dat valt wel mee. Ik vond het wel opzienbarend dat mijn dealer een inruilprijs maakte zonder de auto ergens aan te hangen om te controleren wat de staat van de accu is. Of kunnen ze deze OTA aflezen......
Mag ik je vragen wat je inruilprijs was?
Ik heb een tijdje geleden mijn Megane overgenomen van zakelijk naar prive en had toen een quote nodig.
Kwam niet verder van 19.000 voor een Megane Iconic. Was op dat moment totaal geen interesse in 2e hands elektrisch (dit is in België overigens).

• PWS-Megane
Surfroy01 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:30:
Wat ik van de dealer begreep is dat dat inderdaad online gaat. Ze moesten het opzoeken in de Renault systemen, niet uitgelezen via OBD.

• spmjoosten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-10 17:33
Ik heb eergisteren op mijn renault scenic etech een update 3.1.1 van de elektromotor gekregen. Weet iemand wat de veranderingen zijn? Ik kan nl niets vinden op internet.

• Surfroy01
Schmoove schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Mag ik je vragen wat je inruilprijs was?
Ik heb een tijdje geleden mijn Megane overgenomen van zakelijk naar prive en had toen een quote nodig.
Kwam niet verder van 19.000 voor een Megane Iconic. Was op dat moment totaal geen interesse in 2e hands elektrisch (dit is in België overigens).
24 mille, techno met paar pakketten en afneembare trekhaak erop iets van 35Kkm.

• BVice
PWS-Megane schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Wat ik van de dealer begreep is dat dat inderdaad online gaat. Ze moesten het opzoeken in de Renault systemen, niet uitgelezen via OBD.
als je je auto brengt voor een onderhoudsbeurt staat de SOH meestal al op de werkbon

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:36
Net de auto terug gehad na zijn derde beurt in 2 jaar.
01 november 2023 geleverd nu 94010 op de teller.

OpenR link 3.1 is geïnstalleerd via usb stick.
3 weken geleden de winterbanden er weer onder laten zetten.
Het winter profiel van de vorige set was te weinig voor nog een seizoen, hierdoor een set nieuwe ontvangen.
(2 "winters" op de eerste set gereden.)

Grootste ergenis blijft dat de acc ook de verkeersbord info overpakt als je deze activeert.

In de winter maanden mis ik de lampen op de achterbank, zit er niet in bij de evolution serie.

Verder nog steeds een fijne auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWMzSvvMv2DplOVBC5iDQcT9MDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfGfXK0BoYeP9nCCAsky3TXp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door guidoscm op 21-10-2025 18:52 . Reden: Foto toegevoegd ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
guidoscm schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:51:
Grootste ergenis blijft dat de acc ook de verkeersbord info overpakt als je deze activeert.
Je moet wachten tot het vierkantje om het bord verdwijnt, dan kan je gewoon daarna via set activeren. Als je op vierkantje drukt pakt ie sowieso de snelheid die op het scherm staat.

3.1 is voor de oude of de nieuwe schermlayout?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-11 13:41
guidoscm schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:51:
Net de auto terug gehad na zijn derde beurt in 2 jaar.
01 november 2023 geleverd nu 94010 op de teller.

OpenR link 3.1 is geïnstalleerd via usb stick.

[Afbeelding]
Bij welke dealer was dat?
Mijn dealer (Zeeuw) wilde deze update niet installeren ondanks mijn verzoek :-(
Want die SW updates kunnen wel eens mis gaan zeiden ze.
Maar ja deze is wel nodig om uiteindelijk naar Android Auto 12 te kunnen gaan.
Misschien een andere dealer zoeken?

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:42
Ariebombari_Jet schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Bij welke dealer was dat?
Mijn dealer (Zeeuw) wilde deze update niet installeren ondanks mijn verzoek :-(
Want die SW updates kunnen wel eens mis gaan zeiden ze.
Maar ja deze is wel nodig om uiteindelijk naar Android Auto 12 te kunnen gaan.
Misschien een andere dealer zoeken?
Ik heb hem laatst via Van Mossel gewoon gekregen, was geen probleem.

• Razer
Volgens mijn dealer bestaat de USB 3.1 update niet eens :/

• guidoscm
Stam Amersfoort heeft de update uitgevoerd.
De update is voor de oude versie.

Ik vindt het vreemd dat ik moet wachten om de acc te activeren.
Volgens de dealer is dit een feature en geen bug.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
guidoscm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:21:
Stam Amersfoort heeft de update uitgevoerd.
De update is voor de oude versie.

Ik vindt het vreemd dat ik moet wachten om de acc te activeren.
Volgens de dealer is dit een feature en geen bug.
Je bedoelt dat de ACC (zonder actie van jouw kant) de snelheid van de borden automatisch overneemt? Dat is bij mij niet zo in ieder geval. Ik kan me herinneren dat het een setting was dat je de borden uit kon laten lezen. Als ik dan met het 'Set' knopje naar beneden druk, dan neemt 'ie die snelheid over. Of de knop links onderin (van de 4 knopjes rond de 'Set'), die neemt ook de snelheid van de borden over.

Zou het wel gevaarlijk vinden als 'ie die snelheden automatisch over zou nemen, het werkt namelijk niet altijd vlekkeloos.

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-11 09:42
Majesty schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:05:
[...]

Je bedoelt dat de ACC (zonder actie van jouw kant) de snelheid van de borden automatisch overneemt? Dat is bij mij niet zo in ieder geval. Ik kan me herinneren dat het een setting was dat je de borden uit kon laten lezen. Als ik dan met het 'Set' knopje naar beneden druk, dan neemt 'ie die snelheid over. Of de knop links onderin (van de 4 knopjes rond de 'Set'), die neemt ook de snelheid van de borden over.

Zou het wel gevaarlijk vinden als 'ie die snelheden automatisch over zou nemen, het werkt namelijk niet altijd vlekkeloos.
Ik heb een Megane (Iconic) van november/december 2024, dus ik weet niet zeker of er verschil zit tussen de nieuwere reeks en de oudere modellen. Maar ik herken wat jij zegt. Het is inderdaad een instelling die je moet aanzetten als je wilt dat het systeem automatisch de snelheidslimiet van verkeersborden aanhoudt. Zet je die functie uit, dan zie je de snelheidslimiet nog wel in het dashboard, maar hij wordt niet automatisch toegepast op je snelheid.

Ik rijd inmiddels heel wat kilometers met de auto en hij rijdt echt heerlijk!
Het enige waar ik nog regelmatig last van heb, is ghost braking met de ACC. Daarom houd ik mijn voet standaard wat dichter bij het gaspedaal, zodat ik direct kan ingrijpen als hij dat weer eens doet. Hopelijk wordt dit opgelost bij de volgende servicebeurt d.m.v. een update die het hopelijk kan verhelpen.

• guidoscm
Je kan met de acc dat hij reageert op Verkeers situaties zoals rotondes en vechten.

Als de acc op standby staat en deze inschakelt met de knop naar boven (resume) dan pakt hij de verkeersbord snelheid als deze net herkend wordt en [ ] aangeeft.

Ik had graag gezien dat resume terugkeert naar voor ingestelde snelheid.
Als ik de bord snelheid wil hebben kan ik de knop met [ ] gebruiken op het stuur.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Majesty schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
Dat gaat hij volgens mij doen als je de cruisecontrol knop even ingedrukt houdt. Ik gebruik het ook niet, er zijn hier behoorlijk wat stukken weg waarop de snelheid niet correct wordt weergegeven.

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-11 09:27
Vraag voor de Belgen.

Is er iemand die zijn Renault Megane oplaadt via een slimme app van een leverancier? Bij de daluren kan je hierdoor korting krijgen op je kWh tarief.

Smart Charged is enkel mogelijk met een smart charged kaart.
Engie app is renault niet beschikbaar
Tibber werkt in Belgie blijkbaar niet.

Zijn er nog andere alterntieven?

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
DeJos1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:55:
Vraag voor de Belgen.

Is er iemand die zijn Renault Megane oplaadt via een slimme app van een leverancier? Bij de daluren kan je hierdoor korting krijgen op je kWh tarief.
Misschien zijn er in dit topic ook wat zuiderburen actief; Thuisladen van je EV deel 2

• DeJos1985
Zjanzjak schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Misschien zijn er in dit topic ook wat zuiderburen actief; Thuisladen van je EV deel 2
Daar had ik al gekeken maar geen specifieke vermelding naar een of andere app.
Aangezien het de apps merk/model gerelateerd zijn stel ik de vraag hier.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Wel Belg, maar ik gebruik geen smart app oid, aangezien onze laadpaal (Cenergy) aartsdom is...

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
DeJos1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:55:
Vraag voor de Belgen.

Smart Charged is enkel mogelijk met een smart charged kaart.
Engie app is renault niet beschikbaar
Tibber werkt in Belgie blijkbaar niet.

Zijn er nog andere alterntieven?
Nederlander die in Vlaanderen woont. 🙋 Maar het enige dat we hier doen is de thuislaadpaal sturen op capaciteitstarief en zonneoverschot, maar allemaal via eigen domotica.

Niks

• Surfroy01
Hier een Nederlander die met variabele energie contract thuis of tussen 12-16 en/of 00-04 laad, zijn gewoon altijd de laagste kosten periodes........ en de auto kun je daar op instellen. En overdag met zonnepanelen pakt de laadpaal die erbij.

• DeJos1985
Ik zal nog even duiding geven.
Ik heb geen dynamisch contract dus enkel dag/nacht tarief.

Er bestaan echter apps die als je snachts laad (wat ik nu sowiso doe) een extra vergoeding geven omdat dit "slim" laden is om het net in evenwicht te houden. Een extra graantje dus.

Ik zoek een app/leverancier die dat kan voor de renault megane etech zonder een nieuwe laadkaart aan te schaffen. Tot nu toe nog geen gevonden.

• Surfroy01
Net bericht van de dielurt dat de R5 over 2 weken geleverd wordt, kleine 6 weken eerder dan gepland! Dan gaan de 500 en de Megane eruit.

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21
cvrnd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:58:
Achteruit rijden nog wel wennen door het beperkte zicht en de hoge snelheid die de auto heeft zelfs zonder gas in te drukken. Je moet echt volle bak remmen. Is dit aan te passen?
Deze ervaring heb ik ook. Is er iemand die weet of de snelheid in de achteruit aan te passen is?

• Surfroy01
Huh, voet aan de rem? Werkelijk nog nooit opgevallen dit.

• Zjanzjak
pascal s68 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:29:
Deze ervaring heb ik ook. Is er iemand die weet of de snelheid in de achteruit aan te passen is?
Nee.
Maar buiten dat, zelf totaal maar dan ook totaal geen last van (gehad), rij achteruit mijn garage in (en ik parkeer ALTIJD achteruit in) en kan me niet heugen dat ik het te snel vond/vind gaan.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

🤪🤪🤣 haha dat maakt me wel een beetje aan het lachen, das wel de gekste ervaring die ik tegen ben gekomen ja. Er is er maar 1 die de snelheid bepaalt als je achteruit (of vooruit) rijdt, en das toch echt de bestuurder😂

Nog nooit bedacht dat er blijkbaar mensen zijn die niet met hun voet op de pedalen zitten als ze achteruit rijden.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik rij hem ook altijd achteruit de oprit op en de garage in. Doorgaans volledig op de 360° camera’s. Gaat zeer vlot imo. Hier ook nog nooit gedacht dat dit te hard gaat.

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21
Dank voor jullie ervaring - het scheelt ook dat mijn oprit vrij steil is, dan rolt hij nog wat sneller naar achteren ;) Op een vlakke ondergrond (parkeerplaats) heb je er al minder last van.
Verder bevalt de Megane supergoed, hij rijdt echt heerlijk!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 23:18
Japie.G schreef op zondag 2 november 2025 @ 07:21:
🤪🤪🤣 haha dat maakt me wel een beetje aan het lachen, das wel de gekste ervaring die ik tegen ben gekomen ja. Er is er maar 1 die de snelheid bepaalt als je achteruit (of vooruit) rijdt, en das toch echt de bestuurder😂

Nog nooit bedacht dat er blijkbaar mensen zijn die niet met hun voet op de pedalen zitten als ze achteruit rijden.
Das niet helemaal waar. De MG van mijn vrouw gaat echt heel hard achteruit, daar moet je echt mee oppassen als je voorzichtig tot aan een muurtje wil parkeren 😁
Vind ze zelf ook btw

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

LaTiNo156 schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:07:
[...]

Das niet helemaal waar. De MG van mijn vrouw gaat echt heel hard achteruit, daar moet je echt mee oppassen als je voorzichtig tot aan een muurtje wil parkeren 😁
Vind ze zelf ook btw
Ff serieus, je bepaalt als bestuurder toch zelf hoe hard je achteruit rijdt? Hoezo bepaalt een auto dat?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• LaTiNo156
Japie.G schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:54:
[...]

Ff serieus, je bepaalt als bestuurder toch zelf hoe hard je achteruit rijdt? Hoezo bepaalt een auto dat?
Nou gewoon, je geeft een miniem beetje gas en je schiet met 80kmu achteruit. Dat heb ik in de Megane niet. Dus is er verschil.

• Zjanzjak
LaTiNo156 schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:03:
Nou gewoon, je geeft een miniem beetje gas en je schiet met 80kmu achteruit. Dat heb ik in de Megane niet. Dus is er verschil.
80? het was toch met 390 km/u achteruit?

Overdrijven.
Ook een vak.

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
Kunnen we weer even een beetje normaal doen? Respecteer iemand's ervaring en ga er inhoudelijk op in.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In theorie kan een EV net zo hard achteruit als vooruit. Mijn Kia EV6 heb ik een keer getest, die gaat niet harder dan 25 km/u. De Megane moet ik nog een keer testen.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 23:00
@Zjanzjak Hoi, heel even een vraagje tussendoor, aangezien er nog geen apart A290 topic is (voor zover ik weet) en ik verder niets op internet kan vinden:
Heb je ook dat in de My Alpine app de meeste tekst niet beschikbaar is en je alleen maar placeholders ziet?

• Zjanzjak
Sn3akz schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:56:
@Zjanzjak Hoi, heel even een vraagje tussendoor, aangezien er nog geen apart A290 topic is (voor zover ik weet) en ik verder niets op internet kan vinden:
Heb je ook dat in de My Alpine app de meeste tekst niet beschikbaar is en je alleen maar placeholders ziet?
Klopt, er is geen A290 topic op Tweakers, ik post hier af en toe wat aangezien er soms wat raakvlakken zijn.
Wel struin ik diverse A290 groepen op facebook af waaronder Alpine A290 (wel Frans maar veruit met de meeste leden, dik 7k) en wat kleinere A290 groepen.

Aangaande de app, nee, bij mij is alles beschikbaar en kom ik, vooralsnog, geen placeholders tegen.
Heb je de auto al langer of net? Want dan kan het soms even duren, en anders klinkt het als een storing bij de servers. Soms zie je dan ook placeholders, of nagenoeg niets. De Kelec app al geprobeerd? Die biedt op sommige vlakken uitkomst maar zeker niet op alles.

De My Alpine app is trouwens niets meer dan een veredelde My Renault app met een Alpine kleurtje erover.
Just so you know. ;)

• Sn3akz
Zjanzjak schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:37:
Aangaande de app, nee, bij mij is alles beschikbaar en kom ik, vooralsnog, geen placeholders tegen.
Ik heb de auto nu een paar weken. Ook na herinstallatie ziet de app er bij mij uit zoals onderstaand. Dit werkt door in alle sub-schermen. Praktisch geen enkele language string is beschikbaar.

Als ik m'n telefoon naar NL zet is het iets beter (als in: sommige teksten zijn dan wel gewoon beschikbaar) maar nog zeker niet helemaal goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp66ww80QT_EMMJJf3bvDNrFt8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jrw9bomrv8L6dq4RvsFrhxVa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Sn3akz op 03-11-2025 12:11 . Reden: Betere zinnen. Nederlands blijft lastig ]

• guidoscm
Vandaag andere gasveren op de achterklep gemonteerd.
Simpele aanpassing, groot plezier.
video

Ik heb deze veren gebruikt.
gasveer

Installatie duurde ongeveer 15 'a 20 minuten

• Zjanzjak
Sn3akz schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:08:
Ik heb de auto nu een paar weken. Ook na herinstallatie ziet de app er bij mij uit zoals onderstaand. Dit werkt door in alle sub-schermen. Praktisch geen enkele language string is beschikbaar.

Als ik m'n telefoon naar NL zet is het iets beter (als in: sommige teksten zijn dan wel gewoon beschikbaar) maar nog zeker niet helemaal goed

[Afbeelding]
Helaas komt dit probleem meer voor, zal je ook terug vinden in dit topic want het is niet echt puur Alpine gerelateerd, ook bij de Megane E Tech, de 5 en de Scenic E Tech komt dit voor.
Het hoort inderdaad niet, zijn een paar oplossingen, eentje is alles weer terug te brengen naar fabrieks-instellingen en van voor af aan beginnen. Let ook op dat je alle privacy verklaringen accepteert, soms beslist de auto zelf om iets te weigeren (wat ook kan gebeuren zomaar tussentijds (been there, done that)).
Soms moet je dat wel even wat tijd geven (tot 72 uur), werkt het dan nog steeds niet dan kan je bellen naar de klantenservice.

Een paar quote's van mensen die hetzelfde hadden;
efolkert schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:33:
Inmiddels heb ik het probleem kunnen oplossen door:
1) verwijderen app van de telefoon en opnieuw installeren en aanmelden
2) account verwijderen in Google Car en opnieuw installeren en aanmelden
Pepernootje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:17:
Gister zelf ook maar even aangemeld bij Renault Nederland. Ik werd vanmorgen gebeld door de klantenservice: ze konden in hun systemen zien dat er iets fout zat als ze mijn vin opzichten. Helaas konden ze het niet zelf verhelpen en hebben ze het doorgezet naar het multimedia team. Wachttijd vermoedelijk >5 dagen.
pbennink schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:01:
Ik heb Klantenservice Renault Nederland gebeld. Die konden zien dat alle contracten etc. aktief waren en adviseerde me om een factory reset uit te voeren. Daarna fluitend door alle aanmeldingen heengelopen en nu werkt het allemaal zoals het hoort. Simpele oplossing, ik had het zelf kunnen verzinnen.
Dit is te vinden op de Renault pagina (Alpine zal vast iets soortgelijks hebben ergens online);
problemen My Renault app
Mocht je een probleem ervaren met de My Renault app, dan kun je de app het beste verwijderen van je apparaat. Daarna het apparaat opnieuw opstarten en de app opnieuw installeren. Onze excuses voor het ongemak.

Want wat ik zei, de MY Renault app is precies hetzelfde als de My Alpine app, alleen het logo is anders en het plaatje van de auto. ;)

• Sn3akz
Super bedankt voor de uitgebreide reply! Ik ga eea proberen.

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:35
Goedemiddag,
Ik heb onlangs ook een Megane Ev gekocht en zal me even voorstellen in dit topic. Mijn naam is Remy; ik heb eerder een Hyundai Ioniq 38kwh gehad en heb die toen verkocht omdat ik het zoeken naar laadpalen in de buurt beu was en de beperkte actieradius me vaak parten speelde. In de tussentijd reed ik een Toyota Corolla Touring, ook geen straf, maar elektrisch bleef toch kriebelen.

Hoe anders wordt de ervaring hopelijk nu, ik krijg volgende week mijn Megane EV60 Buisness Edition 130 pk en een dag later komt er een laadpaal bij de oprit. Tijdens de proefritten leek het me een hele fijne, comfortabele auto, en heb er erg veel zin in om weer elektrisch te gaan rijden.

Meteen een vraag voor jullie: is de 130 pk een compleet nieuwe motor van Renault of heeft die eerder in een Nissan / Renault-product gezeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zBAz4aosurRjL4TtRJDL4thc9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnVnjAU3THauvoXU5Eaac4mz.jpg?f=fotoalbum_large

• Zjanzjak
Remuzzz schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:44:
Meteen een vraag voor jullie: is de 130 pk een compleet nieuwe motor van Renault of heeft die eerder in een Nissan / Renault-product gezeten?
De Megane kon destijds al gekozen worden als 130 pk motor (Evolution of zoiets), niets nieuws aan dus. ;)
Zijn in dit topic geloof ik ook een aantal die de 130pk variant hebben.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De EV40 heeft ook deze motor. In Sport-modus gaat dat prima vooruit imo.

• guidoscm
Ik heb een evolution business versie.
2 jaar geleden was deze beschikbaar met 130 pk of 220 pk.

Mijn versie heeft geen mogelijkheid om rijmodi te kiezen, behalve eco.

Hij is vlot genoeg bij de verkeerslichten en op de snelweg.
Alleen met 4 tieners (past net op korte stukjes) merk je dat hij er wat zwaarder aan moet trekken. We zijn dan 2 seconden later op de bestemming:-) .

• Remuzzz
Ja ik vind hem ook snel zat hoor. Van wat ik in de proefrit zag, heb ik ook geen sport modus, alleen een eco knopje. Is een auto uit maart 2024.
Maar ik was vooral nieuwsgierig of het misschien een motor uit de Leaf was of iets dergelijks. Puur nieuwsgierigheid, verder lijkt hij me potent genoeg!

• LaTiNo156
Sn3akz schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:56:
Ik had dit op 2 Oppo telefoons. Heb jij er eentje? Wellicht heeft OnePlus hetzelfde.

• Sn3akz
LaTiNo156 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:59:
[...]
Ik had dit op 2 Oppo telefoons. Heb jij er eentje? Wellicht heeft OnePlus hetzelfde.
Ja, OnePlus inderdaad. Ik denk niet dat het met de auto te maken heeft, want zelfs voor het inloggen geeft hij al placeholders.

• LaTiNo156
Sn3akz schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:03:
[...]

Ja, OnePlus inderdaad. Ik denk niet dat het met de auto te maken heeft, want zelfs voor het inloggen geeft hij al placeholders.
Ik heb echt van alles geprobeerd. Op 2 Oppo telefoons. Het enige dat werkte was overstappen op mijn nieuwe Motorola 😄

• Pat75
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-11 23:28
Hallo allemaal,
Sinds afgelopen vrijdag de (lease)berijder van een splinternieuwe noture blue Megane E-Tech Electric EV60 Evolution Business Edition.
En ik heb een vraag: alle Google applicaties, Maps Assistent en Play store zijn niet zichtbaar op de 9" OpenR link. Ik heb nergens gevonden dat dit niet zou moeten werken. Wel bij connectiviteit de melding "Abonnement voor App-gebruik gedeactiveerd." Ik kon bij setup ook geen Google account instellen alleen de MyRenault account. Iemand ervaring mee en wat zou de oplossing kunnen zijn (behalve naar de dealer)?
Groet!

• Razer
Pat75 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:26:
Hallo allemaal,
Sinds afgelopen vrijdag de (lease)berijder van een splinternieuwe noture blue Megane E-Tech Electric EV60 Evolution Business Edition.
En ik heb een vraag: alle Google applicaties, Maps Assistent en Play store zijn niet zichtbaar op de 9" OpenR link. Ik heb nergens gevonden dat dit niet zou moeten werken. Wel bij connectiviteit de melding "Abonnement voor App-gebruik gedeactiveerd." Ik kon bij setup ook geen Google account instellen alleen de MyRenault account. Iemand ervaring mee en wat zou de oplossing kunnen zijn (behalve naar de dealer)?
Groet!
Volgens mij draait deze uitgeklede 9" versie geen Android Automotive met Google Apps :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sn3akz schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:03:
[...]

Probeer eens een andere lettertype, in een ander topic waar hier los van staat was dat een fix.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
guidoscm schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:11:
video

gasveer

Installatie duurde ongeveer 15 'a 20 minuten
Heel nice! Ik ga hier zeker naar kijken. Nu nog een knop die ervoor zorgt dat hij vanzelf dicht gaat :9 .
Ben benieuwd of er nog andere van dit soort 'upgrades' bestaan voor de auto.

• Zjanzjak
Van de Nederlandstalige Renault Megane & Scenic E Tech facebook-groep, dhr Bob Dijkers heeft dezelfde en zette een blij bericht in de groep op 22 oktober;

Bob Dijkers
22 oktober om 12:12

Met mijn twee linkerhanden (en hulp van een bezem om de klep open te houden) zojuist andere kofferbakdempers gemonteerd, die de achterklep openzwaaien bij ontgrendeling.
Zie hier het resultaat.

Recentelijk heeft hij zijn post aangepast;

ATTENTIE: monteer deze kofferbakdempers niet!
Update
Een van de dempers is bij het sluiten van de achterklep dwars door de kunststof bekleding aan de bovenkant van de achterklep gegaan.
Koop en monteer deze dempers dus niet!

• guidoscm
Voorlopig laat ik hem nog even zitten.
Blijkbaar is hij bij hem van de bovenste knop afgeschoten.

We houden het in de gaten.

• BVice
pascal s68 schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:48:
Dank voor jullie ervaring - het scheelt ook dat mijn oprit vrij steil is, dan rolt hij nog wat sneller naar achteren ;) Op een vlakke ondergrond (parkeerplaats) heb je er al minder last van.
Verder bevalt de Megane supergoed, hij rijdt echt heerlijk!
je hoeft overigens niet per se je gaspedaal te gebruiken he, als je heel subtiel remt kun je al van D naar R of andersom, en de auto begint dan rustig naar achter te rollen, terwijl jij nog steeds je voet half op het rempedaal hebt liggen.
Sowieso bij inparkeren gewoon rustig remmen, dan wordt de AUTO-Hold niet ingeschakeld. Maar ook al zou die per ongeluk inschakelen hoef je niet echt gas te geven om de auto weer aan het rollen te krijgen. Je kunt met het gaspedaal ook de AUTO-Hold opheffen zonder dat de auto direct wegrijdt. Hij gaat dan na 1-2 seconden rustig rollen.

• dkln
Inmiddels heb ik via de dealer een upgrade gehad naar OpenR Link 3.1 via USB. Visueel gezien verder geen wijzigingen te bekennen.

• Razer
dkln schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:00:
Inmiddels heb ik via de dealer een upgrade gehad naar OpenR Link 3.1 via USB. Visueel gezien verder geen wijzigingen te bekennen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIc-hJHZoJYf88SY-5iBFwGsM-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXvXTVnyWxCtMTHibW36vHAx.jpg?f=fotoalbum_large

3.2 zwerft inmiddels ook rond op Franse FB groepen, met enkele kleine visuele wijzigingen. Benieuwd wanneer deze verder uitgerold gaan worden.

Zowel mijn dealer, als na contact met Renault NL, geven beiden aan dat er niks nieuwers dan 2.1.2 te verkrijgen is.

• Ariebombari_Jet
dkln schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:00:
Welke dealer was dat? En had je er om gevraagd of kreeg je de update tijdens een service beurt?
Mijn dealer weigert ook 3.1 te installeren want niet nodig :-(

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:44

Megalodon86

Enzyme X

Raar volk hoor, die dealers :X

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:54
guidoscm schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:11:
video

gasveer
Om de achterklep met de afstandsbediening te openen moet de klep bij het indrukken van de knop toch eerst een stukje uit het slot springen zodat de veren de rest kunnen doen? En dat heeft mijn Megane E Tech niet en ook niet de Grand Scenic IV die hier op de oprit staat.

Dus hoe werkt het bij jou? Handmatig de ontgrendelingsknop op de achterklep indrukken en dan zwaait hij open? Of lukt het jou wel met de afstandsbediening?

• dkln
Ariebombari_Jet schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:33:
[...]

Welke dealer was dat? En had je er om gevraagd of kreeg je de update tijdens een service beurt?
Mijn dealer weigert ook 3.1 te installeren want niet nodig :-(
Zeeuw en Zeeuw. Ik heb het model van eind 2023. Aangeven bij kleine beurt. Geen probleem en gefixed :)

• Ariebombari_Jet
Oh, dat is apart. Ik zit ook bij Zeeuw en Zeeuw (Den Haag) en wilde het ook laten uitvoeren bij een kleine beurt. Maar helaas. Scheelt zeker per vestiging. 8)7
Auto is van juli 2022

• Remuzzz
Goedemiddag,
Ik heb (de voor mij nieuwe) Megane uit 2024 vanmiddag opgehaald, mooie strik erom van Stam in Utrecht. Ben benieuwd, rijdt erg lekker en de range ziet er goed uit. 380 nu volgens de app bij 100%, maar het is ook erg mooi weer natuurlijk.

Een vraagje wel, wat ik niet via echt de zoekfunctie terug kan vinden, en ben benieuwd of dat zo hoort. Als ik gereden heb en stilsta, hoor je een zoemend hoog geluid, best hard. En het zit in de verwarming denk ik, want zet ik de ventilators helemaal op "Off" dan verdwijnt het direct. Is dat een product-eigenschap? Want op zich snap ik wel dat de auto geluid maakt, maar het komt nu door mijn deuren heen. (De auto heeft als het goed is een warmtepomp).

Voor de goede orde: het is niet het virtuele rijgeluid, dat klinkt weer net anders.

Edit: via de zoekfunctie toch nog iemand gevonden die het ook had, maar even in de gaten houden: Lucantiek in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Verder heb ik vooral veel zin om er lekker in te rijden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Remuzzz op 12-11-2025 16:17 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 09:22
Volgens mij is het inderdaad de warmtepomp. Die kan zo nu en dan wel wat lawaai maken.

• DeepThought042
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-11 12:56
Schmoove schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:23:
Volgens mij is het inderdaad de warmtepomp. Die kan zo nu en dan wel wat lawaai maken.
De warmte pomp zelf is idd herkenbaar, al merk ik dit niet heel sterk tijdens het rijden. het is vooral bij stilstaan of snelladen dat je deze hoort. In mijn auto (ev60 iconic begin 2024) hoor je juist een brom/suis als de HVAC uit staat (of als de buiten temperatuur dusdanig is dat de HVAC niks hoeft te doen), het lijkt er op dat de "aero" in een dusdanige stand kan staan dat rijwind zelf begint te oscilleren, volgens mijn dealer is dit een product eigenschap 8)7 .

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Remuzzz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:56:
Goedemiddag,
Ik heb (de voor mij nieuwe) Megane uit 2024 vanmiddag opgehaald, mooie strik erom van Stam in Utrecht. Ben benieuwd, rijdt erg lekker en de range ziet er goed uit. 380 nu volgens de app bij 100%, maar het is ook erg mooi weer natuurlijk.

Een vraagje wel, wat ik niet via echt de zoekfunctie terug kan vinden, en ben benieuwd of dat zo hoort. Als ik gereden heb en stilsta, hoor je een zoemend hoog geluid, best hard. En het zit in de verwarming denk ik, want zet ik de ventilators helemaal op "Off" dan verdwijnt het direct. Is dat een product-eigenschap? Want op zich snap ik wel dat de auto geluid maakt, maar het komt nu door mijn deuren heen. (De auto heeft als het goed is een warmtepomp).

Voor de goede orde: het is niet het virtuele rijgeluid, dat klinkt weer net anders.

Edit: via de zoekfunctie toch nog iemand gevonden die het ook had, maar even in de gaten houden: Lucantiek in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Verder heb ik vooral veel zin om er lekker in te rijden :)
De warmtepomp in de Megane is idd een lawaaiige, in vergelijking met andere EV's (waaronder mijn EV6).

• BVice
dkln schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:12:
[...]

Zeeuw en Zeeuw. Ik heb het model van eind 2023. Aangeven bij kleine beurt. Geen probleem en gefixed :)
welke vestiging?

• Razer
Zouden wij dit heugelijke moment ooit nog mogen meemaken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKX516uuSpLKfkdAHFjY4lPhXEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p384yRO8YhlH4Evzlq4Zfzpn.jpg?f=fotoalbum_large

• dkln
Leiderdorp

• Surfroy01
Ik moet mij hier officieel afmelden omdat we de Megane gisteren ingeleverd hebben omdat de R5 geleverd is. Ik blijf hier wel meelezen en indien nodig commentaar bijdragen. En ach de R5 deelt heel veel met de Megane. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hylJCpXwlk5pF25HXAY-Pn_8rq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLViPNtQyietgIGcxmO8eGEa.jpg?f=fotoalbum_large

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-11 11:03
Surfroy01 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:29:
Ik moet mij hier officieel afmelden omdat we de Megane gisteren ingeleverd hebben omdat de R5 geleverd is. Ik blijf hier wel meelezen en indien nodig commentaar bijdragen. En ach de R5 deelt heel veel met de Megane. [Afbeelding]
Blijft leuk om steeds de R5 meer te zien rijden. Ik zie hem inmiddels vaker op de weg dan de Megane denk ik.
Gefeliciteerd met de R5 :D

• Surfroy01
vayshen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:16:
[...]

Blijft leuk om steeds de R5 meer te zien rijden. Ik zie hem inmiddels vaker op de weg dan de Megane denk ik.
Thanks, al is de auto van de meisjes, ik rijd zelf nu een ID.7 tourer.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

[...]

Dat weet ik wel zeker. Ik zie denk twee keer zoveel R5's als Megane's rijden.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Megalodon86 schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:11:
[...]

Idem hier in België. Veel R5’s, vaak met vrij jonge bestuurders. Ook best wat Scenics. Megane’s duiken hier ook wat meer op nu, maar toch een pak minder dan de andere twee.

Onlangs zelfs een A290 gespot. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxzGNbPq9PwVwi6fbXyY2tPKQ9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJB5ptnxO8oqDpwuG3Tj7X1b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door JanAd op 16-11-2025 20:15 ]

• Zjanzjak
Ik zie hem inmiddels vaker op de weg dan de Megane denk ik.
Megalodon86 schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:11:
Hmmm, dan zit ik hier in de driehoek Rotterdam(zuid)-Breda-Bergen op Zoom in een blinde vlek ofzo haha, zie hier dan weer veel Megane E Tech's rondrijden. De R5 niet zo veel, en pas 1 Alpine A290 tegengekomen in mijn regio, ook nog eens in precies dezelfde kleursamenstelling als de mijne.
Een trekhaak..... -O-
De keren dat ik een trekhaak onder mijn wagen had was het altijd een afneembare, kost een paar knaken meer maar ik vind het zo verschrikkelijk lelijk dus daarom en al helemaal onder deze wagen. Heiligschennis! :9

• BVice
Zjanzjak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:16:
Een trekhaak..... -O-
De keren dat ik een trekhaak onder mijn wagen had was het altijd een afneembare, kost een paar knaken meer maar ik vind het zo verschrikkelijk lelijk dus daarom en al helemaal onder deze wagen. Heiligschennis! :9
een paar knaken meer tikt in de lease best wel aan over al die jaren dus hell no dat ik zakelijk de meerprijs voor een afneembare trekhaak zou neertellen. Op de megane was het uit m'n hoofd 1500 voor afneembaar en 1000 voor een vaste. De afneembare pastte uberhaupt niet in het lease budget.
Heb bij een privé auto ooit een afneembare gemonteerd omdat dat beter stond met de diffuser en aan weerszijden uitlaten, en met het oog op de eventuele verkoop zouden kopers dat beter vinden staan.
Persoonlijk vind ik dat een trekhaak gewoon op een auto hoort, en zou ik met een afneembare haak dat ding enkel voor de foto's verwijderen. Een dikke station zonder trekhaak ziet er kaal uit.
Wat mij betreft mag een trekhaak tot de standaard uitrusting horen, als je geen trekhaak nodig hebt, pak dan een lokale greenwheels B-)

[ Voor 25% gewijzigd door BVice op 17-11-2025 13:06 ]

• Surfroy01
Mwaa ik vind het toch geen porem zo'n uitstekend ding achterop plus al je sensoren aan de achterkant werken dan niet (meer). Bij mijn ID.7 zelfs het automatisch van baan veranderen op de snelweg niet meer. Dus alleen daarom al een afneembare/wegklapbare. Maar die bij de Megane was een ramp om te (de)monteren gelukkig op de ID.7 een elektrische en ook de contactdoos op de haak zelf. Die zat bij de Megane apart zodat je die ook eerst uit moest klappen, oke die liet ik gewoon uitgeklapt zitten zag je, als je het niet wist, niet.

• Surfroy01
Wat ik een grappige gadget vind op de R5 is dat je op de motorkap de hoeveelheid energie in je accu kunt zien aan hoe vol de 5 is verlicht.

• BVice
Surfroy01 schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:41:
Mwaa ik vind het toch geen porem zo'n uitstekend ding achterop plus al je sensoren aan de achterkant werken dan niet (meer). Bij mijn ID.7 zelfs het automatisch van baan veranderen op de snelweg niet meer. Dus alleen daarom al een afneembare/wegklapbare. Maar die bij de Megane was een ramp om te (de)monteren gelukkig op de ID.7 een elektrische en ook de contactdoos op de haak zelf. Die zat bij de Megane apart zodat je die ook eerst uit moest klappen, oke die liet ik gewoon uitgeklapt zitten zag je, als je het niet wist, niet.
bij Renault zit er geen verschil in de werking van sensoren tussen een vaste of afneembare haak...de sensoren worden alleen beinvloedt als er daadwerkelijk iets aangekoppeld is.

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:02:
Wat mij betreft mag een trekhaak tot de standaard uitrusting horen,
Wat mij betreft niet. :)
BVice schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:02:
als je geen trekhaak nodig hebt, pak dan een lokale greenwheels B-)
Dus ik moet mijn Alpine A290, zonder trekhaak, weg doen, en voor Greenwheels gaan?
Yo.

• BVice
Zjanzjak schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:20:
[...]

Wat mij betreft niet. :)

[...]

Dus ik moet mijn Alpine A290, zonder trekhaak, weg doen, en voor Greenwheels gaan?
Yo.
Haha nee de alpine is al bijzonder genoeg en een auto van dat kaliber mag onpraktisch zijn. Maar dergelijke auto’s met trekhaak vind ik nog dikker.

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-11 11:03
Tot mijn verbazing een paar dagen de nieuwe 4 gezien! Ik dacht dat die ergens maart pas op de weg zou staan. En nee, geen groene kenteken. Gewoon een gele van NL!

• Surfroy01
Schijnt (nog) niet goed te verkopen.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

vayshen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:47:
Tot mijn verbazing een paar dagen de nieuwe 4 gezien! Ik dacht dat die ergens maart pas op de weg zou staan. En nee, geen groene kenteken. Gewoon een gele van NL!
Ik zit denk in een Renault regio, want hier ook al meerdere 4's gezien.
Surfroy01 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:54:
Schijnt (nog) niet goed te verkopen.
Het lijkt (hier althans) aan te trekken. Vooral 50+ ers wat ik zie rijden.

Alleen bij mij in de wijk al, staan drie 5's en twee 4's.

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon86 op 19-11-2025 10:23 ]

• Surfroy01
Toevallig zag ik rond half 12 een 4 bij Gouda rijden op de snelweg. Vind hem in het wild wat tegenvallen, een 5 oogt groter.

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 23:17
Ik reis bijna dagelijks over een groot deel van de A2 in Limburg. Ik heb nog geen 4 in het "wild" gezien. De 5 en de Megane wel beide steeds meer.
Smaken verschillen natuurlijk (en gelukkig), maar de 4 is niet echt mijn ding (de originele vroeger ook al niet). De 5 vind ik wel gaaf trouwens.

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 12:47
Ik verblijf momenteel op Tenerife. Hier zie je ook langzaamaan meer EV's rijden. En ja hoor. Vorige week de eerste Megane E-Tech gezien.
Pagina: 1 ... 98 99 Laatste