Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-02 20:12
Dag allen,
Sinds een paar dagen geeft m’n auto de melding ‘storing laadpaal’ als ik hem aan de publieke paal bij mij om de hoek hang. Ook bij andere publieke laadpalen geeft de Megane deze foutmelding. Sta nu bij een snellaadstation van BP en ook hier dezelfde melding, maar met het verschil dat m’n auto wel laadt.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat de oplossing is? Ga in ieder geval morgen of maandag de dealer even bellen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGQ6MY5uxiODhG8M30i95hxka2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JX4FwmaN6VurdtLzrajpSAcN.jpg?f=fotoalbum_large

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:03
vrolijkefluiter schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:02:
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat de oplossing is?
@deMercer heeft het ook eens gehad, geen idee wat de oplossing was.
In 'Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic' waren er volgens mij ook een paar, vraag daar anders ook even. Of zoek op 'storing laadpaal' en quote degene die het hadden.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

The Wizard

Moderator Mobile
Dag allen,
Sinds een paar dagen geeft m’n auto de melding ‘storing laadpaal’ als ik hem aan de publieke paal bij mij om de hoek hang. Ook bij andere publieke laadpalen geeft de Megane deze foutmelding. Sta nu bij een snellaadstation van BP en ook hier dezelfde melding, maar met het verschil dat m’n auto wel laadt.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat de oplossing is? Ga in ieder geval morgen of maandag de dealer even bellen. [Afbeelding]
Je zou nog kunnen proberen om de 12V even los te koppelen om de boel te laten resetten, dat wil nog wel eens helpen. Als je een OBD dongle hebt dan kan je ook even kijken naar lopende storingen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat de oplossing is?
Deze melding heb ik ook gehad met onze ex-Megane, zoals @Zjanzjak zich nog goed herinnert. Als ik het me goed voor de geest haal (het is al ruim 2,5 jaar geleden en er speelde een verdrietige privé omstandigheid die tijd) was het probleem een defecte lader in de auto. Deze is toen vervangen.

Hoe dit probleem zich bij ons manifesteerde: elke keer na aansluiten op een AC-laadpaal, begon na een ruime minuut het laadlampje rood te knipperen en kwam in het dashboard de melding “Storing laadpaal”.

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zojuist ineens openrlink 3.1.0 als ota update gehad.

Edit: megane eind 2023. Hopelijk een voorbode voor 3.2.0 dus Android 12.

[ Voor 42% gewijzigd door elparia op 11-01-2026 18:56 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
elparia schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:12:
Zojuist ineens openrlink 3.1.0 als ota update gehad.

Edit: megane eind 2023. Hopelijk een voorbode voor 3.2.0 dus Android 12.
Open R link of de connectivity update?

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:39
Toch een tegenvaller nu met mijn Megane. Heb hem nu bijna 2 maanden en eigenlijk al sinds het begin maakte de verwarming een hoop geluid. Had al een afspraak gemaakt om daar volgende maand naar te laten kijken, maar gisterochtend werd het geluid ineens veel harder. Een soort schrapend en raspend geluid, alsof er een helikopter opsteeg onder de motorkap; kortom tijd om naar de dealer te gaan.
Echter, toen ik in de middag terug van werk naar huis reed, kreeg ik ineens deze melding op mn dashboard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMnjbRsQL1mKQCWW_Fd9sgo8ZY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3shlRjAylJEmpOS3eyj8Ieyh.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag direct langsgegaan bij de dealer. Snelle diagnose: de airco-pomp is defect. Waardoor die accu-waarschuwing is gekomen weet men niet, maar de boel is gereset en nu is hij weg. "Waarschijnlijk kun je als hij weer terugkomt wel gewoon laden."

Nu moet ik een maand wachten op de reparatie van die airco-pomp, had gelukkig al een afspraak gemaakt voor begin februari, anders had ik nog langer moeten wachten. Tot die tijd heb ik dus geen/nauwelijks verwarming in de auto, want ik vind het link om met zon stuk systeem rond te rijden. Ook al kon het volgens de dealer geen kwaad "het is toch al stuk meneer". Maar lijkt me toch beter om zo min mogelijk te gebruiken ivm potentiele schade een andere delen.

Naja, niet echt een lekker begin als je bijna 30k hebt uitgegeven aan een auto van iets meer dan een jaar oud :/ Gelukkig wel gewoon een garantie-kwestie, maar leuk is anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Remuzzz op 13-01-2026 16:36 ]

• Zjanzjak
Balen van je airco pomp.

Maar dit;
Remuzzz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:33:
Echter, toen ik in de middag terug van werk naar huis reed, kreeg ik ineens deze melding op mn dashboard:
Is vaak verdwenen bij :

- de auto afsluiten, 10 minuten wachten (met de sleutel op gepaste afstand), en weer openen
- de auto afsluiten, en weer openen
- soft reset
- of verdwijnt zomaar

• Remuzzz
Zjanzjak schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:37:
Is vaak verdwenen bij :

- de auto afsluiten, 10 minuten wachten (met de sleutel op gepaste afstand), en weer openen
- de auto afsluiten, en weer openen
- soft reset
- of verdwijnt zomaar
Afsluiten en weer openen had ik geprobeerd. En ook na een nacht slapen, was het nog niet weg. Maar soft reset is een goede tip. Zal ik onthouden als het nog eens gebeurt, thanks

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-02 14:57
Ik zie dat mijn R-619-JJ verkocht is bij de dealer eind December, benieuwd of iemand zich hier meld.........

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:47:
Ik zie dat mijn R-619-JJ verkocht is bij de dealer eind December, benieuwd of iemand zich hier meld.........
De S-241-GK van mij begin november vorig jaar, was een heerlijke wagen.

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:32:
[...]

Open R link of de connectivity update?
Open R link.

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:29
Remuzzz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:33:

[Afbeelding]

Vandaag direct langsgegaan bij de dealer. Snelle diagnose: de airco-pomp is defect. Waardoor die accu-waarschuwing is gekomen weet men niet, maar de boel is gereset en nu is hij weg. "Waarschijnlijk kun je als hij weer terugkomt wel gewoon laden."
Ik heb regelmatig een foutmelding “DC laden onmogelijk” als ik ‘s middags naar huis ga. Melding komt in beeld zodra dashboard opstart. In december al in garage geweest voor andere software. In februari mag auto weer terug voor een nieuwe poging om dit op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16O0NTv7ohE-UaGy7cS2FtXlnGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KARPFfqgUHZSbWDeFE1vhPQO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door FransDvntr op 15-01-2026 15:37 ]

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic (februari ‘24)

• Remuzzz
Irritant zeg, hopelijk krijgt men dit soort instabiliteit wel snel eruit.

• Surfroy01
FransDvntr schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:39:
[...]

Ik heb regelmatig een foutmelding “DC laden onmogelijk” als ik ‘s middags naar huis ga. Melding komt in beeld zodra dashboard opstart. In december al in garage geweest voor andere software. In februari mag auto weer terug voor een nieuwe poging om dit op te lossen.
Ik had die melding af en toe maar nooit enig probleem met laden gehad.

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-02 12:06
Surfroy01 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:09:
[...]

Ik had die melding af en toe maar nooit enig probleem met laden gehad.
idem hier, die melding komt regelmatig voorbij voor een paar seconden. Meestal is het tussen het moment dat je de deur open doet en op de startknop drukt. Maar nog nooit permanent gebleven en bovendien heeft het geen impact op enig functioneren dus voor mij geen reden om hier iets mee te doen.

Als je een auto met brandstofmotor opstart gaan ook alle lampjes branden voordat de motor aanslaat, ik schaar hem in die categorie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BVice op 15-01-2026 09:53 ]

• Remuzzz
Bij mij was de melding "Accu opladen onmogelijk" vanochtend weer terug. Niet weg te krijgen ook, ook niet met soft-reset helaas. En even getest: opladen werkte inderdaad niet.

Daarna meteen naar Stam Utrecht gereden, waar ik de auto gekocht heb. Ze gaan er de komende dagen naar kijken, het schijnt met de kapotte airco-pomp te maken te hebben. Dik minpunt vind ik wel dat onder de garantie geen vervangend vervoer valt; maw. ik zit nu de komende tijd zonder auto, waarbij het hopelijk maar een weekje is ofzo, maar ze kunnen geen enkele indicatie geven hoelang ik hem kwijt ben. Naja, fingers crossed dat hij snel weer gefixt is.

En daarna maar hopen dat de auto verder foutloos blijkt. Vind dit wel een kut-begin, eerlijk gezegd :(

[ Voor 7% gewijzigd door Remuzzz op 15-01-2026 12:48 ]

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 14:03
Vraagje, misschien dat iemand het weet.

Ik heb onlangs een Iconic etech gekocht.
Rijd prima, alles erop en eraan, optie boekje alles aangevinkt.
Maar...
1 ding viel mij op, mijn stoelen zijn met leder bekleed (nep leer?) en hebben geen mini gaatjes.
Daarnaast is de voor en achter bumper ook in kleur mee gespoten (geen goud kleur).
De andere Iconic(s) hebben wel gaatjes in de bekleding. (en n goude voor en achter bumper).
Weet iemand wat het voor verschil kan zijn?

gr

DPC Chef-kok :)

• FransDvntr
Xanquezer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:55:
De andere Iconic(s) hebben wel gaatjes in de bekleding. (en n goude voor en achter bumper).
De voor en achter bumper is een aparte optie als je het geheel in de carrosserie kleur wil hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rEHLLHxukP5onSuI-SZAljclHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1N0Cw8BlsoZfqyoHVPiWZkIG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de bekleding van mijn Iconic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuP5edRGtBYRR9Srt5v96CWM56Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHRY785zOukGjCYcRW9aK4vA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door FransDvntr op 15-01-2026 15:56 ]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53

Megalodon86

Enzyme X

Xanquezer schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:55:
Vraagje, misschien dat iemand het weet.

Ik heb onlangs een Iconic etech gekocht.
Rijd prima, alles erop en eraan, optie boekje alles aangevinkt.
Maar...
1 ding viel mij op, mijn stoelen zijn met leder bekleed (nep leer?) en hebben geen mini gaatjes.
Daarnaast is de voor en achter bumper ook in kleur mee gespoten (geen goud kleur).

gr
De titanium bumper accenten zitten alleen op bepaalde kleuren volgens mij, niet persé op elke Iconic.

[ Voor 29% gewijzigd door Megalodon86 op 15-01-2026 16:18 ]

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een Iconic van mei 2024, en heb ook geen gaatjes in het (vegan) leer.
Die goud accenten heb ik ook niet. Dit kon je weglaten bij aankoop. Volgens mij heeft een rood exemplaar in ieder geval geen goudaccenten.

[ Voor 47% gewijzigd door edtbonep op 15-01-2026 22:54 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50
2022 Iconic hier. Heb wel gaatjes in het "leer" en gele biesjes langs de naden. In 2022 kon je de goudkleurige F1 blades (zo noemde ze dat destijds) op elke kleur bestellen dit was standaard voor de Iconic. Optioneel kon je kiezen voor F1 blades in kleur van de auto.

• Xanquezer
edtbonep schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:53:
Die goud accenten heb ik ook niet. Dit kon je weglaten bij aankoop. Volgens mij heeft een rood exemplaar in ieder geval geen goudaccenten.
Ben ik gelukkig niet de enigste.

Zal zo even n fotootje maken.
Gele accenten (stik naden) zitten er ook niet in.

• edtbonep
Xanquezer schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:20:
[...]

Ben ik gelukkig niet de enigste.

Zal zo even n fotootje maken.
Gele accenten (stik naden) zitten er ook niet in.
Nog even gekeken naar een foto van mijn stoel (zit momenteel in het buitenland.). Het voorste deel van de zitting geen gaatjes, de rest wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yq1oru31rueySUnnaB5TdfbICA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8OpAuBJT0jlSU4j8CQSvyQ80.jpg?f=user_large

• Xanquezer
edtbonep schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:53:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMTjVTaTQmhDti0mpmkWBNBIvEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ho1SSGjqywxPz4NT4bVSyf3a.jpg?f=fotoalbum_large

Geen gaatjes en geen gele stik naat.
Ik heb gemerkt dat je ze bijna niet ziet...

• edtbonep
Je bekleding lijkt ook ander materiaal dan de bekleding in mijn Iconic. Lijkt wel echt leer.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij heb ik wat gemist over gaatjes hier :P. Normaal gesproken heb je alleen gaatjes in (nep)lederen bekleding ivm stoelventilatie, maar dat heeft de Megane toch sowieso niet als optie?

• Xanquezer
Ja, hehe, hele discussie over gaatjes 😅

T was meer, ik vroeg me af hoe dit nou zit... (figuurlijk "zit")
Ik heb t vermoeden dat deze megane alle opties heeft aangevinkt (ook aurgumented driving).

• erik1672
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:00
Goedemorgen,

Ik rijd in een Renault Mégane E-Tech Techno uit 2023 en zie dat de laatste software-update van de auto uit augustus 2025 dateert. Weet iemand of dit klopt?

Op het display controleer ik regelmatig op nieuwe updates, maar daar wordt aangegeven dat er geen updates beschikbaar zijn. Toch twijfel ik of dat juist is, aangezien we inmiddels bijna een half jaar verder zijn.

Moet ik zelf nog iets doen om nieuwe updates te ontvangen, of worden deze automatisch aangeboden? Iemand ervaring of advies hierover?

Alvast bedankt!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
erik1672 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:22:
Goedemorgen,

Ik rijd in een Renault Mégane E-Tech Techno uit 2023 en zie dat de laatste software-update van de auto uit augustus 2025 dateert. Weet iemand of dit klopt?

Op het display controleer ik regelmatig op nieuwe updates, maar daar wordt aangegeven dat er geen updates beschikbaar zijn. Toch twijfel ik of dat juist is, aangezien we inmiddels bijna een half jaar verder zijn.

Moet ik zelf nog iets doen om nieuwe updates te ontvangen, of worden deze automatisch aangeboden? Iemand ervaring of advies hierover?

Alvast bedankt!
Don't worry hier zijn mensen die 2-3 jaar zonder updates rijden. Is geen pijl op te trekken bij Renault.

Daarbij vinden de meeste dealers updates ook nog eens eng dus daar hoef je vaak ook niet aan te kloppen.

• Zjanzjak
Regelmatig als in? Als je dat elke week doet dan is het zonde van je tijd. :P
1 keer per maand is meer dan zat.
De keren dat ik het deed hielp het maar 1 keer.
Zo'n 3 updates gehad, de 1ste was na 11 maanden, ging vanzelf, opeens, de 2de na handmatig zoeken, de 3de kwam weer vanzelf. Bij die 2e was ik wat actiever met handmatig zoeken omdat een aantal mensen in dit topic melding maakte van die update.
Als je in dit topic, of in een aantal (Franse) Renault Megane E Tech facebook-groepen, leest dat iemand, of meerderen, een update hebben gehad, dan kan je ook eens handmatig zelf zoeken naar updates.
Mijn advies is: maak je er niet te druk om. ;)

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 21:11
Zijn er inmiddels Megane rijders onder ons die gebruik maken van een clip-on fietsendrager? Er is wel eens over gesproken in dit forum maar er zijn geen ervaringen gedeeld.
Thule geeft aan op zijn site dat ze niets hebben wat compatible is.

Jorik

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:02

JanAd

Wind’s howling

Goedemorgen,

Alvast bedankt!
Lijkt te kloppen, hier ook als laatste een service update in september '25. Ik heb een 'early' 2023 Techno met in totaal 5 succesvolle updates in die bijna 3 jaar.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• BVice
jorikw schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:36:
Zijn er inmiddels Megane rijders onder ons die gebruik maken van een clip-on fietsendrager? Er is wel eens over gesproken in dit forum maar er zijn geen ervaringen gedeeld.
Thule geeft aan op zijn site dat ze niets hebben wat compatible is.
ervaring met andere auto's en ik raad het af: niet stabiel, gekloot met openen kofferbak, gekloot met lichtbalken/kentekenplaten die onvoldoende zichtbaar zijn en je dus los moet aanschaffen, een beetje stof of zand tussen de klemmen en je lak is weg na 100km.
Zeker voor de prijs van een nieuwe Thule Clip-on laat je al bijna een trekhaak monteren bij de dealer, ongetwijfeld bij een universele garage lukt het je voor dezelfde prijs als een Thule Clip On.
Een goede fietsendrager voor op de trekhaak koop je al voor rond de 50 euro (Spinder Hawk).

• FransDvntr
Vandaag de update OpenR Link 3.2.0 gekregen. Kan nu niet meer zien war de temperatuur instelling is en ook de ventilatorsnelheid is niet meer te zien. Fijn zo’n update………

Garage weet ook niet direct hoe dit op te lossen, dus vrijdag de auto de hele dag naar de werkplaats.

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:56
FransDvntr schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:21:
Vandaag de update OpenR Link 3.2.0 gekregen. Kan nu niet meer zien war de temperatuur instelling is en ook de ventilatorsnelheid is niet meer te zien. Fijn zo’n update………

Garage weet ook niet direct hoe dit op te lossen, dus vrijdag de auto de hele dag naar de werkplaats.
Van welk jaar is je etech? (Ben benieuwd of ik de update ook krij)

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

BVice schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:28:
[...]

ervaring met andere auto's en ik raad het af: niet stabiel, gekloot met openen kofferbak, gekloot met lichtbalken/kentekenplaten die onvoldoende zichtbaar zijn en je dus los moet aanschaffen, een beetje stof of zand tussen de klemmen en je lak is weg na 100km.
Zeker voor de prijs van een nieuwe Thule Clip-on laat je al bijna een trekhaak monteren bij de dealer, ongetwijfeld bij een universele garage lukt het je voor dezelfde prijs als een Thule Clip On.
Een goede fietsendrager voor op de trekhaak koop je al voor rond de 50 euro (Spinder Hawk).
Prima advies. Ik zou echter wel zeker voor een dealer trekhaak gaan.

• Remuzzz
Megalodon86 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:25:
[...]

Prima advies. Ik zou echter wel zeker voor een dealer trekhaak gaan.
Oeh, ik wil over een paar maanden ook een trekhaak laten monteren (als ik mn auto weer terugheb..). Wat maakt de trekhaak bij Renault beter dan een universele? Ik twijfelde ook over een lokale garage of de officiele.

• BVice
Remuzzz schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:33:
[...]

Oeh, ik wil over een paar maanden ook een trekhaak laten monteren (als ik mn auto weer terugheb..). Wat maakt de trekhaak bij Renault beter dan een universele? Ik twijfelde ook over een lokale garage of de officiele.
Renault plaatst gewoon een Thule volgens mij. Dus als je dat merk graag hebt kun je ook een universeel zoeken die een Thule voor je installeert. Thule's zijn doorgaans wel wat duurder.
Ongetwijfeld moet de trekhaak 'ingeleerd' worden maar ook dat kunnen universele garages gewoon.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

[...]

Ik vertrouw de dealer meer dat het goed komt met de electrische aansluitingen e.d. Maar - in principe - moet elke garage die hun vak verstaat het kunnen, dat klopt ook wel weer.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:04
[...]

Dat is toch zo opgezocht?

Bij Renault:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRa66oLOl3frG6agOdFacV4fYMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r6PGUeA5Fkpv2w8MW55atax0.png?f=user_large

En bij Trekhaakcentrum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIALoDrIHAQhjZDXg1PcWEDvPyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pESJWzNqLQcyLNoqdBm9FW5k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27DqSb1k2MZo9s1qkwWvDjdFghg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mKxT0QSWeUXXMt6ByW30Zso5.png?f=fotoalbum_large

• Remuzzz
Zeker waar, maar Megalodon86 schreef een grote voorkeur te hebben voor die van de dealer, vandaar mijn vraag. Thanks voor jullie antwoord!

• FransDvntr
als het ware schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:12:
[...]

Van welk jaar is je etech? (Ben benieuwd of ik de update ook krij)
Auto is van februari 2024.

Het display ziet er na de update zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m46V75VWxZh3CP4O9aClWxqWiHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3uBs6FyhL51YIuUAnjQsg8T.jpg?f=fotoalbum_large

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 09:44
FransDvntr schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:26:
[...]

[Afbeelding]
Staat je kachel/airco niet gewoon uit? (linksonder staat 'off')

• FransDvntr
Nee, je kan doen wat je wil maar er verandert niets op het scherm. Ventilator hoor je wel harder gaan draaien, maar verder……..

• Remuzzz
Misschien goed om te weten: je bent niet de enige:
https://www.speakev.com/t...link-3-2-0-update.195080/

Dus ik gok dat de fout in de update zit?

• Razer
Zag het op verschillende FB groepen ook al voorbij komen... Paar jaar over een oude Android upgrade doen, en vervolgens half werkend afleveren. Ik snap wel waarom alle dealers ver weg willen blijven van updates ;)

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Nou inderdaad, ik maar denken, goh het duurt zo lang, ze doen het vast heel zorgvuldig 8)7

• FransDvntr
Vrijdag staat de auto in de garage. Ben benieuwd wat ze kunnen doen, desnoods zetten ze de oude versie er maar weer op.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Ik heb hem gewoon bij trekhaakcentrum.nl laten plaatsen, tis gewoon de originele Renault kabelboom, die pluggen ze in op een stekker die al er standaard ligt (zoals bij de meeste auto's). De trekhaak die bij ons eronder zit is van Brink (verwijderbare). Ze gebruiken gewoon de Renault handleidingen. Persoonlijk doe ik het liever bij een trekhaak bedrijf dan bij een dealer, ze doen ze gewoon veel vaker en meer ervaring er mee.

• Xanquezer
The Wizard schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:36:
[...]

Ik heb hem gewoon bij trekhaakcentrum.nl laten plaatsen, tis gewoon de originele Renault kabelboom, die pluggen ze in op een stekker die al er standaard ligt (zoals bij de meeste auto's). De trekhaak die bij ons eronder zit is van Brink (verwijderbare). Ze gebruiken gewoon de Renault handleidingen. Persoonlijk doe ik het liever bij een trekhaak bedrijf dan bij een dealer, ze doen ze gewoon veel vaker en meer ervaring er mee.
Bedankt voor de tip.
Ik ben ook zoekende, een lokale garage vroeg al 1675 euro, beetje enthusiast kwa prijs...

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-01 10:14
Nog een paar 100 kilometer en mijn Megane E-tech staat op een ton. Fijne en probleemloze auto wat mij betreft. Maar toch een vraagje aan de rijders hier:

Onlangs zag ik een scheur in de linker achterlicht unit. Een snelle blik aan de andere kant en daar zag ik een nog grotere scheur. Ik heb geen aanrijding gehad en ook geen andere zichtbare schade. De dealer stelt dat dit niet zomaar ontstaat (en dat snap ik ook!) maar ik zou niet weten hoe dit ontstaan is.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet hoe dit ontstaan kan zijn?

Rechts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFecaWFy7wPrXfkwN-hP-UAU0ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3Yiv0x1fwfA4PjaNLLETcRM.jpg?f=fotoalbum_large

Links
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUTKGQCYhDwxUQWe80xDQDYqrBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLSZAwYGpfqNHbq9b8T7dePN.jpg?f=fotoalbum_large

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Tja... het is maar plastic dus kan tijdens de vorstperiode gebeurd zijn? Of een hele lompe sneeuw-pakker? Kinderen halen graag sneeuw van auto's?

• BVice
vocht wat van binnen zat en door de vorst is uitgezet en toen gescheurd oid? Of heb je een lompe manier van dichtslaan van het kofferbakdeksel?

• RobbieT
De automatische wasstraat misschien?

Die dingen zijn ook niet altijd even subtiel.

• Remuzzz
FransDvntr schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:26:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb net mijn auto bij Stam Utrecht opgehaald, met vervangen aircopomp en hij rijdt weer als een zonnetje. Ze hebben daar ook de nieuwe update erop gezet, en ik zie wel nog de indicators van de temperatuur. Dus de fout zit niet perse in de update, of ze hebben een nieuwe patch gebruikt?

Ik heb wel het idee dat de resolutie lager is dan voorheen, de knoppen zijn fors groter. Bijkomend voordeel is wel dat de achteruitrijcamera beter te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O47yKw63nHqJTdZYZdord5l6Xp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fjvlikPEv9ozemEyvCuxJEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35vno-Rj3LUqIV6wRC6t9_t-mHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F41B9N5Vg0ua9HgZuwt8oU2o.jpg?f=fotoalbum_large

• RobbieT
Dekkert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:05:
Nog een paar 100 kilometer en mijn Megane E-tech staat op een ton. Fijne en probleemloze auto wat mij betreft. Maar toch een vraagje aan de rijders hier:

Onlangs zag ik een scheur in de linker achterlicht unit. Een snelle blik aan de andere kant en daar zag ik een nog grotere scheur. Ik heb geen aanrijding gehad en ook geen andere zichtbare schade. De dealer stelt dat dit niet zomaar ontstaat (en dat snap ik ook!) maar ik zou niet weten hoe dit ontstaan is.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet hoe dit ontstaan kan zijn?

Rechts:
[Afbeelding]

Links
[Afbeelding]
Ik had al genoemd misschien wasstraat.

Andere mogelijkheid is dat de bumper wat omhoog gedrukt is geweest.

Nergens sporen dat iemand met parkeren misschien lomp is geweest?
Geen krassen op de bumper of iets wat erop wijst dat iemand je bumper schoon gepoetst heeft om iets te verdoezelen?

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ook even bij mijn eigen achterlicht units gekeken.... heb het niet zo erg als @Dekkert , maar zie wel een kleine barst zitten aan beide kanten (middenbovenin de foto). Valt bij mij gelukkig amper op. Maar wel 'toevallig'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajCJUxDPRiB3MWvlODadHxfp4Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7QgVD6lfjuHjRCZpy8ulHED.jpg?f=fotoalbum_large

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:23
Megalodon86 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:54:
Ook even bij mijn eigen achterlicht units gekeken.... heb het niet zo erg als @Dekkert , maar zie wel een kleine barst zitten aan beide kanten (middenbovenin de foto). Valt bij mij gelukkig amper op. Maar wel 'toevallig'.
[Afbeelding]
Volgens mij is dat gewoon een naad in het lampstuk dat hoort, zo is die opgebouwd?Zoiets viel me ook op toen ik de Megane redelijk nieuw had.

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-01 10:14
Thanks all. d:)b

Ik gooi de achterklep niet overdreven hard dicht naar mijn weten en alle naden in het carrosseriewerk lopen netjes evenwijdig. Er zijn ook geen andere sporen van schade zichtbaar. Zelf denk ik ook aan vocht, maar dat zal een lastig gesprek met de dealer worden. Chef werkplaats zegt “dat hij dit nog nooit eerder gezien heeft” en “dat het niet vanzelf ontstaat”.

Morgen zal ik kijken of ik ook dezelfde naad als @Megalodon86 heb.

• vrolijkefluiter
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-02 20:12
deMercer schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:44:
[...]

Deze melding heb ik ook gehad met onze ex-Megane, zoals @Zjanzjak zich nog goed herinnert. Als ik het me goed voor de geest haal (het is al ruim 2,5 jaar geleden en er speelde een verdrietige privé omstandigheid die tijd) was het probleem een defecte lader in de auto. Deze is toen vervangen.

Hoe dit probleem zich bij ons manifesteerde: elke keer na aansluiten op een AC-laadpaal, begon na een ruime minuut het laadlampje rood te knipperen en kwam in het dashboard de melding “Storing laadpaal”.
Voor de toekomstige lezers met hetzelfde probleem: ik ben ermee naar de garage gegaan. Zij hebben het opgelost met een herprogrammering o.i.d. Frappant was dat de laadpaal hier in de wijk nog steeds ervoor zorgt dat de auto in storing gaat. Bij andere laadpalen is dat gelukkig niet meer zo. Dus ik laat deze bewuste paal maar links liggen in de toekomst...

Dat brengt me wel op een ander issue wat ik heb met de Megane: als ik sta te laden bij mijn werkgever (groot laadplein) eindigt mijn laadsessie op het moment dat iemand anders een laadsessie start bij dezelfde paal. Volgens de fles manager heeft het te maken met de loadbalancing van de palen. Mijn Megane herstart de sessie alleen niet - een Tesla doet dat bijvoorbeeld wel (laatst getest met een collega :) ). Behoorlijk onhandig want nu gebeurt het regelmatig dat ik net binnen ben maar dan weer kan omkeren om opnieuw de sessie te starten. Iemand ervaring mee?

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
vrolijkefluiter schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:20:
Voor de toekomstige lezers met hetzelfde probleem: ik ben ermee naar de garage gegaan. Zij hebben het opgelost met een herprogrammering o.i.d. Frappant was dat de laadpaal hier in de wijk nog steeds ervoor zorgt dat de auto in storing gaat. Bij andere laadpalen is dat gelukkig niet meer zo. Dus ik laat deze bewuste paal maar links liggen in de toekomst...
Dat is een betere oplossing dan een compleet nieuwe OBC. Wel wilde de Megane na de nieuwe OBC weer overal laden, gelukkig ook thuis.
Dat brengt me wel op een ander issue wat ik heb met de Megane: als ik sta te laden bij mijn werkgever (groot laadplein) eindigt mijn laadsessie op het moment dat iemand anders een laadsessie start bij dezelfde paal. Volgens de fles manager heeft het te maken met de loadbalancing van de palen. Mijn Megane herstart de sessie alleen niet - een Tesla doet dat bijvoorbeeld wel (laatst getest met een collega :) ). Behoorlijk onhandig want nu gebeurt het regelmatig dat ik net binnen ben maar dan weer kan omkeren om opnieuw de sessie te starten. Iemand ervaring mee?
Daar had onze Megane ook last van, dat die een onderbroken laadsessie veelvuldig niet wilde herstartten. Wij la(ad)en normaliter thuis enkel met overschot aan zonnestroom, en dat geeft ook geregeld een onderbreking in de laadsessie. De Megane herstartte na een onderbreking vaker niet dan wel. En dat lag niet aan de laadpaal, onze nieuwe EV (KIA EV3) herstart elke keer zonder probleem.

• Zjanzjak
Fijn dat het opgelost is, ben stiekem wel benieuwd naar waar die laadpaal zich dan precies bevindt.
1 keer met de Megane meegemaakt in Domburg (Parkeerplaats de Molen), gebeurde na 20 minuten, gelukkig is Domburg niet groot dus even terug gelopen en sessie weer gestart, daarna alles weer ok.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier ook 3.1.0 eindelijk ook ontvangen, nu 3.2.0 nog om naar AAOS12 te gaan, mogelijk dat ze die uitrol nu even stop gezet hebben vanwege de issues? Ondertussen rijden we nog met een beveiligingspatch niveau uit september 2023 >:) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEJqt1cYA2ivvz3wTbFNlQy4NAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T25uuHgmULTf6rMF518gFoU7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbqcOBsu3w6-udaDRFzum8nQEH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKFbrWMLYx1VmS6yo7HDyqZ5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfufCUoTt2jS0DKonf7-CV9SBtM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKVeRL1FpUMsIoTAfNxLSbmV.jpg?f=fotoalbum_tile
Hier nog een interessante website met wat meer info over de releases overigens.
En deze specifiek over de (grote) veranderingen van 3.2.0.

[ Voor 48% gewijzigd door Majesty op 23-01-2026 11:33 ]

• FransDvntr
Auto is vandaag bij de dealer geweest. Ze hebben het probleem (gelukkig) op kunnen lossen. Kennelijk was alleen een reset van de radio nodig om alles weer werkend te krijgen.

• Majesty
  • Niet online
FransDvntr schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:52:
Auto is vandaag bij de dealer geweest. Ze hebben het probleem (gelukkig) op kunnen lossen. Kennelijk was alleen een reset van de radio nodig om alles weer werkend te krijgen.
Reset van de radio? Hoe gaat dat in z'n werk?

• FransDvntr
Majesty schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:31:
[...]

Reset van de radio? Hoe gaat dat in z'n werk?
Geen idee. Ik was zelf op mijn werk, dus heb niet gezien wat ze gedaan hebben. Weet alleen dat het gewerkt heeft.

Kreeg ook een melding in de app dat ik binnenkort weer een update kan verwachten. Dit keer elektromotor 1.1.0

[ Voor 16% gewijzigd door FransDvntr op 24-01-2026 08:01 ]

• Zjanzjak
Uiteraard zwaar concept maar man man, om je vingers bij af te likken zo;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKwgmIbY9LmF0_Ih0SRscSGHHg8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mGEDJp8qzSBlp2TgDciIEwSo.jpg?f=user_large

Renault Megane: een geweldige look en ultra-snel laden voor de volgende generatie

Maar 2028 is nog wel een poosje weg.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Er komt toch ook eerst nog een facelift aan? Die zal hierop kunnen lijken. Beetje een combinatie van de huidige Megane en de nieuwe Clio.

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-01 15:08
grote_oever schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:41:
Vanmorgen bij het dicht drukken van de laadklep brak het slotje af en is terug in de auto geschoten. Had alles sneeuw vrij gemaakt, maar vergeten dat slotje volledig vastgevroren was.

Heb al even gekeken of het slotje van de laadklep terug te drukken is, maar volgens mij is hij normaal vast gemaakt aan de binnenkant van de auto.

Iemand soort gelijk probleem gehad?

[Afbeelding]
Ik heb dit ook gehad met het dichtdoen van het klepje. Ik heb secondelijm er tussen gedaan en toen een aantal sec het palletje goed naar voren getrokken. De lijm is mooit uitgehard en het klepje sluit weer zoals het hoort :)

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-01 15:08
Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer de kofferbak open gaat, de indicator op het dashboard niet meer reageert. Wel als een van de andere deuren open gaan. Ook de kofferbak verlichting doet het niet.
Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar ook begint willekeurig het gordel alarm af te gaan, ook al zit ik alleen in de auto en ligt er niks op de achterbank. Daarbij komt de storing exterieur geluid ook willekeurig voorbij.

Geen idee of deze issues met elkaar verband houden, maar het wordt denk ik tijd voor een bezoek aan de garage. Heeft er iemand al eens een probleem gehad m.b.t. de kofferbak indicator?

• jerjer
  • Laatst online: 11:42
Toevallig vandaag reactie gehad van Renault omtrent AAOS12:
Bedankt voor uw vraag over de update naar Android 12, voor het openR link systeem in uw Renault Megane.

Om deze software update te installeren, zal er eerst een voorbereidende software update door uw Renault dealer moeten worden geïnstalleerd. Wanneer deze op de juiste manier wordt geïnstalleerd zal de update naar AAOS 12 (Android Automotive Operating Software), beschikbaar staan in de toolbox voor Renault dealers. Waarna zij deze voor u kunnen downloaden en installeren.

Wij willen u er vriendelijk op wijzen dat de kosten voor het installeren van deze software update voor rekening van de klant zijn. Uw Renault dealer kan u meer vertellen over deze kosten

• Zjanzjak
jerjer schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:05:

Wij willen u er vriendelijk op wijzen dat de kosten voor het installeren van deze software update voor rekening van de klant zijn. Uw Renault dealer kan u meer vertellen over deze kosten
Que?
Valt dit niet onder garantie?

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:46
Zjanzjak schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:21:
[...]

Que?
Valt dit niet onder garantie?
Sterker nog, voor het laten installeren van de "zappi fix" van de OBC (in combinatie met een overpriced beurt, het is niet alsof ik daar alleen maar voor gratis service kom) kreeg ik na enig stennis schoppen slechts de helft van het oorspronkelijk in rekening gebrachte bedrag op de rekening omdat de garantietermijn verlopen zou zijn. Dit terwijl dat gewoon een ACTIS ding is. Ik heb er verder geen halszaak van gemaakt want ik wilde graag m'n auto weer meenemen bij de dealer :)

De aftersales was in mijn geval echt ruk bij Renault / Zeeuw & Zeeuw.

De verbetering is dat ze kennelijk nu in ieder geval _vooraf_ aangeven dat er geld voor gevraagd wordt.

• edtbonep
De Renaultdealers staan over het algemeen bekend om hun slechte service en andere fratsen.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:55
Zjanzjak schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:01:
Uiteraard zwaar concept maar man man, om je vingers bij af te likken zo;

[Afbeelding]

Renault Megane: een geweldige look en ultra-snel laden voor de volgende generatie

Maar 2028 is nog wel een poosje weg.
Deze zelfgecreëerde concept is een lelijk ding. Gelukkig is het slechts een concept, en de huidige Megane vind ik een stuk mooier. Ze zouden daar op moeten voortbouwen.

• Zjanzjak
DeJurist schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:15:
Deze zelfgecreëerde concept is een lelijk ding. Gelukkig is het slechts een concept, en de huidige Megane vind ik een stuk mooier. Ze zouden daar op moeten voortbouwen.
Gelukkig is smaak persoonlijk. Of zoals we wel eens zeggen, over smaak valt niet te twisten.
Ik zeg alleen niet; het IS mooi maar ik VIND het mooi, want mening en geen feit. ;)

Maar goed, zoals je al zegt, het is slechts concept.
We gaan het zien tegen die tijd, 2028 duurt nog wel even.

• tjeerd.kuiper
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15:21
Ja, dit is natuurlijk een concept. maar het achterraam lijkt nog kleiner dan huidige Megane. Terwijl ik nu al idee heb door een brievenbus te moeten gluren

• Zjanzjak
tjeerd.kuiper schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:43:
Ja, dit is natuurlijk een concept. maar het achterraam lijkt nog kleiner dan huidige Megane. Terwijl ik nu al idee heb door een brievenbus te moeten gluren
Bij de Megane destijds (en de Alpine A290 nu) heb ik gelijk de middelste hoofdsteun verwijderd. Meer cosmetisch omdat ik het niet mooi vind maar helpt ook ietwat bij het zicht naar achteren. Maar met of zonder middelste hoofdsteun, ik heb het nooit als een belemmering ervaren bij de Megane en nu de Alpine A290.
Al zou ik geen achterruit hebben, dat gaat mij nooit weerhouden om niet voor een ev te gaan.

• Surfroy01
Nauw zonder achterruit (a la de Polestar) zou ik toch niet kiezen. Meer omdat ik een beeldscherm spiegel niet trek qua gezichtsvermogen. Mijn ogen moeten zich steeds even herpakken als ik in die spiegel keek (proefrit Megane), Kleine achterruit maakte ik mij zorgen om in begin echter nooit als hinderlijk ervaren. In de R5 van mijn eega ook niet. Nu in de ID.7 met relatief grotere achterruit merk ik weinig verschil mbt de Renaults.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Surfroy01 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:08:
Mijn ogen moeten zich steeds even herpakken als ik in die spiegel keek (proefrit Megane),
Ik was oorspronkelijk ook geen fan, maar dat went imo zeer snel. Nu kan ik niet meer zonder die 'camera'-spiegel. Staat altijd op bij mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 30-01-2026 09:04 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JanAd schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Ik was oorspronkelijk ook geen fan, maar dat went imo zeer snel. Nu kan ik niet meer zonder die 'camera'-spiegel. Staat altijd op bij mij :)
Yep, hier ook, is een kwestie van gewenning, duurt wel eventjes, langer dan een gemiddelde proefrit duurt. Je hebt een veel grotere view dan bij een ouderwetse binnenspiegel en je kan ook de auto volproppen en je hebt nog steeds zicht :P

• Surfroy01
En so hep elluk nadeel sen foordeel zie een groot filosoof ooit.............

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:37
JanAd schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Alleen tijdens achteruit rijden/inparkeren zet ik dat uit.

• Vincentamster
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:30
jevamo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 07:15:
[...]

Ik heb dit ook gehad met het dichtdoen van het klepje. Ik heb secondelijm er tussen gedaan en toen een aantal sec het palletje goed naar voren getrokken. De lijm is mooit uitgehard en het klepje sluit weer zoals het hoort :)
Ik heb dit ook nu, het palletje is denk ik van het klepje de auto ingeschoten. Maar hoe heb je hem er weer uitgekregen? Pas daarna kan ik met secondelijm aan de slag lijkt me?

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 10:07
Check-check dubbel check: is bij anderen de Renault app ook kapot? "Fout opgetreden, probeer opnieuw". Al hele dag, geen update beschikbaar in de Apple app store.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sjeefr schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:43:
Check-check dubbel check: is bij anderen de Renault app ook kapot? "Fout opgetreden, probeer opnieuw". Al hele dag, geen update beschikbaar in de Apple app store.
Werkt hier gewoon. Ook de API (Home Assistant) en de alternatieve Kelec app.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Sjeefr
Kanarie schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Werkt hier gewoon. Ook de API (Home Assistant) en de alternatieve Kelec app.
Ah de alternatieve Kelec app start al zo’n half jaar niet meer op bij mij. ‘Kan geen verbinding maken met server’. Wat gek dat t bij jou wel werkt.

• Zjanzjak
Sjeefr schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:57:
Ah de alternatieve Kelec app start al zo’n half jaar niet meer op bij mij. ‘Kan geen verbinding maken met server’. Wat gek dat t bij jou wel werkt.
Allebei de apps werken hier, wel android.
Vergeet niet dat je wagen het soms leuk vindt om bij privacy en delen met Renault ineens de boel op 'Alles weigeren' te zetten. Al paar keer meegemaakt, boel op 'Alles accepteren' gezet en het werkte weer.

• Sjeefr
Thanks, dat werkte uit eindelijk. Vanochtend flink door de instellingen gegaan en alhoewel alle privacy settings goed stonden, werkte de verbinding wel weer na privacy uit- en weer aan te zetten. Dankje :) De Kelec app werkt overigens nog steeds niet.

• Zjanzjak
Sjeefr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:20:
Thanks, dat werkte uit eindelijk. Vanochtend flink door de instellingen gegaan en alhoewel alle privacy settings goed stonden, werkte de verbinding wel weer na privacy uit- en weer aan te zetten. Dankje :) De Kelec app werkt overigens nog steeds niet.
Ja dat aan en uitzetten van de privacy settings is iets wat ik vaak als eerste doe bij dit soort problemen.
Dat de Kelec app bij jou niet werkt is wel vreemd, die doet het juist altijd. Tenzij er echt wat mis is aan de Renault server kant. Misschien verwijderen, opnieuw installeren en aanmelden een idee?

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44
jerjer schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:05:

[...]
Ik heb via de renault website een klacht ingediend omtrent het updatebeleid, aangegeven dat ik het niet vond kunnen hoe ze daar mee omgingen. Vandaag een telefoontje dat de lokale dealer contact opneemt om m'n auto gratis te update naar Android Automotive 12. Uur later al gebeld en ga er vrijdag langs voor de update. Misschien voor jou ook het proberen waard.

• Majesty
  • Niet online
avdwerf schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Ik heb via de renault website een klacht ingediend omtrent het updatebeleid, aangegeven dat ik het niet vond kunnen hoe ze daar mee omgingen. Vandaag een telefoontje dat de lokale dealer contact opneemt om m'n auto gratis te update naar Android Automotive 12. Uur later al gebeld en ga er vrijdag langs voor de update. Misschien voor jou ook het proberen waard.
Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :). Ben ook benieuwd hoe het zit met je security patch datum na het updaten. Goed dat je een klacht hebt ingediend overigens!

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 04-02-2026 08:44 ]

• Razer
Ik ben ook erg benieuwd, moet de volgende jaarbeurt inplannen, zou fijn zijn als de ze update meenemen.

• BVice
ben vooral benieuwd hoe ze dit soort dingen wat meer op landelijk niveau gaan inregelen.
Mijn dealer zegt nog steeds dat lokaal updaten verboden is tenzij er een duidelijke storing in het systeem zit.
Onlangs zelfs een medewerker die zei dat voor updates een separaat contract moest worden afgesloten omdat mijn auto al uit 2022 was. Dus updates zouden niet meer gedekt worden (slaat natuurlijk nergens op)

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44
Majesty schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:43:
[...]

Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :). Ben ook benieuwd hoe het zit met je security patch datum na het updaten. Goed dat je een klacht hebt ingediend overigens!
Razer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:21:
Ik ben ook erg benieuwd, moet de volgende jaarbeurt inplannen, zou fijn zijn als de ze update meenemen.
Vooralsnog geen goed nieuws. 3 maal geprobeerd 3.2.0 erop te krijgen zonder succes, hij weigerde elke keer. En als kers op de taart kan ik mijn temperatuur ook niet meer zien/bedienen en denkt mijn wagen voortaan dat ie een benzine is (verbruik in l/100km en batterijbeheer volledig uit de menu's verdwenen). Renault Service was niet meer bereikbaar dus moet dinsdag terug. Blijkt dus allemaal nog niet zo eenvoudig

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:36
Als ik dit zo lees hoeft een update van mij niet zo nodig, en begrijp ik de terughoudendheid van dealers om deze niet te installeren. Wat een blamage van Renault dat updatebeleid....

• HermanGast
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:12

HermanGast

Exige GT3

deMercer schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:44:
[...]

Er zijn situaties denkbaar dat een lader een laadsessie tijdelijk stopt. Normaliter hervat de auto het laden als de laadpaal de laadsessie weer voortzet. Helaas wil het nog wel eens voorkomen dat de Megane het laden dan niet hervat. Vaak wel, maar niet altijd. Mijn vermoeden hierbij is dat als de onderbreking van de laadsessie langer duurt dan een bepaalde tijd, de Megane "in slaap valt" en het laden niet meer hervat.
Zelfde issue met de Alpine A290. Bij slim laden na een eerste sessie gaat de auto in slaapstand en denkt de lader dat de accu vol is. Beetje balen als je daar vlak voor vertrek achterkomt.
Wat helpt is het wakkerschudden van de auto met de app. Even lichten laten knipperen is al voldoende. Dat wordt geen hobby midden in de nacht. Dus nu op zoek naar een script (M5stack in C) dat dit automatiseert.

A290GTS EV, PV 14,99kWp, Ekrano, 70kWh Pylontech, 3xVictron MP8000, M5stack, MQTT

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Rascal schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:36:
Als ik dit zo lees hoeft een update van mij niet zo nodig, en begrijp ik de terughoudendheid van dealers om deze niet te installeren. Wat een blamage van Renault dat updatebeleid....
Idd, ik moet volgende maand gaan. Ik zal maar niks zeggen over de updates. Alles werkt prima atm.

• FransDvntr
avdwerf schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 07:49:
[...]

[...]

Vooralsnog geen goed nieuws. 3 maal geprobeerd 3.2.0 erop te krijgen zonder succes, hij weigerde elke keer. En als kers op de taart kan ik mijn temperatuur ook niet meer zien/bedienen en denkt mijn wagen voortaan dat ie een benzine is (verbruik in l/100km en batterijbeheer volledig uit de menu's verdwenen). Renault Service was niet meer bereikbaar dus moet dinsdag terug. Blijkt dus allemaal nog niet zo eenvoudig
Ik had ook het probleem na updaten naar 3.2.0 dat temperatuur instelling, ventilator instelling, etc. niet meer werkte. Auto is toen naar dealer terug geweest. Die hebben voor zo ver ik weet alleen de radio gereset (weet niet hoe precies) en daarna werkte alles weer. Woensdag was ik nog even bij de en de monteur gaf aan dat er in de middag net nadat ik de auto weer had opgehaald (was 23-01-26) een melding vanuit Renault Nederland kwam m.b.t. problemen met updaten naar 3.2.0. Er werd ook aangegeven wat gedaan kon worden om probleem op te lossen.

Als het goed is zou je dealer dus precies moeten weten wat ze moeten doen.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste