DeJurist schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:45:
Zijn er zaken waar je rekening mee moet houden bij import? En geldt dat bij de 220 pk-versies alle opties standaard zijn, of verschilt de uitrusting per uitvoering?
Hoe zit het met de winterprestaties? Is pre-heating standaard beschikbaar en kun je deze activeren tijdens het navigeren naar een laadstation?
Grofweg heb je 3 varianten: Equilibre, Techno en Iconic (en nog een zakelijke Evolution, die tussen equilibre en techno in zit).
De meeste varianten zijn in zowel 140pk als 220pk te krijgen, waarbij de 140pk soms de kleine batterij heeft.
220pk is altijd 60 kWh batterij.
Ik zou adviseren alleen naar de EV60 Techno en Iconic te kijken. Wat er standaard is verschilt per MY. 'Mijn' Techno had standaard stoel/stuur-verwarming, maar vanaf '23 of '24 was dat ineens alleen als los winter pack te krijgen enz. Zelfde geldt voor parkeersensoren voor, dit was later ook ineens een optie terwijl ik het standaard heb.
Qua opties heb je dus grofweg:
- Winter (afh. van MY of dit standaard is)
- Drive Assist (ACC, LCA) en volgens mij zijn later ook parkeersensoren voor onderdeel van dit pakket geworden
- Drive Assist + Augmented (ACC, LCA, 360 graden camera)
- Harmann kardon (standaard op iconic)
- warmtepomp
Pre-heating / conditioning van de betterij tbv snelladen gaat alleen automatisch via Google Maps, je kan dat niet zelf aan of uit zetten.
Pre-heating voor vertrek (dus de auto verwarmen of koelen voor comfort) kan wel gewoon via de app.
[
Voor 17% gewijzigd door
BVice op 22-12-2025 15:49
]