Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
Ik heb een etech zonder trekhaak, maar wel een fietsenrek nodig voor mijn mountainbike van een bescheiden 11 kg.
Dus optie is of achterklep bevestiging, of 2 dakdragers met daarop een apart rek (veel €€€) Iemand hier ervaring mee?
Renault biedt vrijwel niets aan. Je hebt genoeg universele rekken online, maar daarvan zeggen ze dat de etech 50/50 kans heeft of hij past.
Je klikt hem dan tussen je dak en je achterspoiler en onderaan je achterklep.
Dit wordt dan weer afgeraden als de spoiler van plastic is ( wat ik wel vermoed).
Iemand vergelijkbare situaties hierin?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-06 08:23
Geen ervaring met de etech, wel met andere auto's en die waren slecht zo'n rek op/aan de achterklep.

Heb je al eens aan seasuckers gedacht? Gebruik(te) ik op mijn Porsche, dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
larskov schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 04:03:
Ik heb een etech zonder trekhaak, maar wel een fietsenrek nodig voor mijn mountainbike van een bescheiden 11 kg.
Dus optie is of achterklep bevestiging, of 2 dakdragers met daarop een apart rek (veel €€€) Iemand hier ervaring mee?
Renault biedt vrijwel niets aan. Je hebt genoeg universele rekken online, maar daarvan zeggen ze dat de etech 50/50 kans heeft of hij past.
Dit wordt dan weer afgeraden als de spoiler van plastic is ( wat ik wel vermoed).
Bvd!
Waarom niet gewoon een haak monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-06 10:10
larskov schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 04:03:
Bvd!
de plastic spoiler van de megane is best groot en kraakt al als je er even aan wiebelt, ik wil niet weten wat er gebeurt als je daar een rek aan hangt. Hij is ook hoogglans zwart, wat heel snel krast, zeker als daar wat spanbandjes overheen getrokken worden. Sowieso zul je dan alsnog een extra lichtbalk en kentekenplaathouder moeten monteren, die je nog weer los moet kopen en op de een of andere manier aansluiten op de bestaane verlichting.
Dakdragers zijn een prima optie, die kun je rond de 200 euro wel vinden, en dan nog een fietsendrager voor op je dakdragers. Tweedehands hou je het prima betaalbaar.
Zuignap dragers zoals hierboven genoemd zijn ook een optie.

Maar een trekhaak zou inderdaad het beste zijn, iets duurder maar dan heb je meer mogelijkheden qua fietsendragers. Op elke auto die ik kocht of leaste heb ik een trekhaak gemonteerd of laten monteren, scheelt je zoveel gedoe, en ik heb minimaal 1x per week een fiets achterop de auto staan.

Goedkoopste optie is je fiets in de auto vervoeren, even het voorwiel er uit dan past het prima. Maar als je kinderen hebt moet je eerst die zitjes enz verwijderen, niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
BVice schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:45:
[...]

de plastic spoiler van de megane is best groot en kraakt al als je er even aan wiebelt, ik wil niet weten wat er gebeurt als je daar een rek aan hangt. Hij is ook hoogglans zwart, wat heel snel krast, zeker als daar wat spanbandjes overheen getrokken worden. Sowieso zul je dan alsnog een extra lichtbalk en kentekenplaathouder moeten monteren, die je nog weer los moet kopen en op de een of andere manier aansluiten op de bestaane verlichting.
Dakdragers zijn een prima optie, die kun je rond de 200 euro wel vinden, en dan nog een fietsendrager voor op je dakdragers. Tweedehands hou je het prima betaalbaar.
Zuignap dragers zoals hierboven genoemd zijn ook een optie.

Maar een trekhaak zou inderdaad het beste zijn, iets duurder maar dan heb je meer mogelijkheden qua fietsendragers. Op elke auto die ik kocht of leaste heb ik een trekhaak gemonteerd of laten monteren, scheelt je zoveel gedoe, en ik heb minimaal 1x per week een fiets achterop de auto staan.

Goedkoopste optie is je fiets in de auto vervoeren, even het voorwiel er uit dan past het prima. Maar als je kinderen hebt moet je eerst die zitjes enz verwijderen, niet ideaal.
Leasemaatschappij vindt het niet leuk als ik aftermarket een trekhaak laat plaatsen helaas. Renault heeft alleen fietsdragers voor trekhaak en 1 voor op het dak ( moet je ook nog 2 dakdragers aanschaffen eerst.
Die zeggen dat als ze het niet verkopen, ze hun handen niet gaan branden aan een achterklep rek en ik zelf opdraai voor evt schade.

Ik vindt die spoiler overigens vrij robuust hoor. Ik ga morgen vrijblijvend bij een verkoper een rek passen hoe hij zit. Is het niks of tricky dan even goede vrienden. Genoeg kennissen van me zijn erg tevreden over het (thule) systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Binnenkort (nog voor de zomervakantie) krijg ik van de werkgever een E-tech comfort range. Graag zou ik ermee naar Zuid Frankrijk gaan, met erachter een kleine vouwwagen. Het is een Cabanon Manga ongeremd. Ik meen dat hij 300kg weegt. Zou dus moeten lukken.

Zijn er al ervaringen van jullie in de praktijk? Misschien iemand die deze Mei-vakantie een klein karretje o.i.d. getrokken en de ervaring betreft verbruik e.d. kan delen?

Verder kijk ik er wel naar uit om ermee te gaan rijden, mede door dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 17:53
Djeen84 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:36:

Zijn er al ervaringen van jullie in de praktijk? Misschien iemand die deze Mei-vakantie een klein karretje o.i.d. getrokken en de ervaring betreft verbruik e.d. kan delen?
Boven in dit (elk) topic staat er 'Zoek in het forum' , moet je voor de gein eens 'vouwwagen' invullen.
Of beter, 'aanhanger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 22:40
Daar ben ik bekend mee, ik zie een concrete reactie uit 2023 voor "vouwwagen". En het zoekresultaat voor "aanhanger" geeft wat vermeldingen over het trekken van een aanhanger van 600kg in december.

Niet echt referentiemateriaal (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[b]larskov schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:15:[/
Renault heeft alleen fietsdragers voor trekhaak en 1 voor op het dak ( moet je ook nog 2 dakdragers aanschaffen eerst.
Trekhaak-Fietsendragers zijn universeel, elke fietsendrager voor trekhaak past op elke trekhaak. Heeft Renault niks mee te maken.
Ook fietsendragers voor op dakdragers zijn redelijk universeel.
Het enige wat specifiek voor je megane nodig is is een trekhaak of een set dakdragers. Vervolgens kun je daar elke fietsendrager op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(vind ik wel)

Er is trouwens ook nog een Nederlandse facebook pagina van Renault Megane E Tech rijders; Renault Megane & Scenic E-tech electric groep, Nederland en België. Daarnaast een stuk of 3, goede, Franse.
Nou is facebook voor mij een stuk minder qua referentie-materiaal, maar toch, wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Binnenkort (nog voor de zomervakantie) krijg ik van de werkgever een E-tech comfort range. Graag zou ik ermee naar Zuid Frankrijk gaan, met erachter een kleine vouwwagen. Het is een Cabanon Manga ongeremd. Ik meen dat hij 300kg weegt. Zou dus moeten lukken.

Al ervaringen uit de praktijk? De Megane is bijna 3 jaar op de markt, dus ja er zal zat ervaring zijn ;)
een en ander zal flink afhangen van je snelheid. Ik rij die afstanden zonder kar maar met dakkoffer en fietsendrager, verbruik ligt dan ruim boven 25kWh/100km, waardoor je effectieve range iets boven de 200km ligt bij 110km/u.
Op 1100km betekent dat 5 laadstops van 45 minuten.
Ik hoor van andere EV rijders dat een kleine kar minder impact heeft dan een dakkoffer en fietsendrager dus misschien haal jij 250-300km, dat zou misschien net 1 laadstop minder zijn op die afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 12-05-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 22:09
Er is sinds vandaag een nieuwe update voor de My Renault app op de Apple App store (mogelijk ook in de Google Play store, maar dat weet ik niet.

De beschrijving is als volgt:

6.3.012 mei 2025
With Digital Key, control your vehicle directly from MyRenault app.

You can now lock, unlock, and start your vehicle remotely, as well as activate the lights and horn to locate it more easily.

This feature is available only for compatible and eligible vehicles.

This update also includes several improvements designed to make the app smoother, more intuitive, and even more enjoyable to use.

We continue to work with every release to enhance your experience.

Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit? Mijn Megane '24 in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhyzX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:02
Fr3ggel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:40:
Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit? Mijn Megane '24 in elk geval niet.
Ik zag in een review van de nieuwe Renault 4 dat die die functie heeft (naast de oude vertrouwde Renault key fob). Wellicht dat het nog met een software update komt? Maar ik zou er niet op hopen, gezien de schaarste aan betekenisvolle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Fr3ggel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:40:
Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit?
Geen een.
Als er weer eens een update is van de app, komt dit bericht er soms ook wel eens bij, dat je via je mobiele telefoon dit kan doen. En dit nu al dik 2 jaar. Tot op heden 0 resultaat. We gaan het zien bij de Renault 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:04

JanAd

Wind’s howling

Ik zou NOOIT, maar dan ook echt NOOIT op de My Renault app vertrouwen om m'n auto mee te ontgrendelen/vergrendelen. Op dit moment werkt de app al(weer) een dikke week of 2 niet meer bij mij.

Als je daar je auto moet mee ontgrendelen... 8)7
activate the lights and horn to locate it more easily.
Die functie zat er vroeger toch al in dacht ik? (Ik kan het niet controleren want de app werkt niet)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:03

Japie.G

Colour Classic

JanAd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:15:
Ik zou NOOIT, maar dan ook echt NOOIT op de My Renault app vertrouwen om m'n auto mee te ontgrendelen/vergrendelen. Op dit moment werkt de app al(weer) een dikke week of 2 niet meer bij mij.

[...]

Die functie zat er vroeger toch al in dacht ik? (Ik kan het niet controleren want de app werkt niet)
Das wel apart, want de app is hier juist al maanden verrassend stabiel :P

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Japie.G schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Das wel apart, want de app is hier juist al maanden verrassend stabiel :P
Het heeft hier een tijdje goed gegaan op Android 15, maar nu weer niks.
Het blijft (op Android) veel te wisselvallig en totaal onbetrouwbaar. Gelukkig hebben we KELEC nog.

Edit: Een 1.7 in de Appstore zegt ook wel genoeg... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 13-05-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 12:12

Megalodon86

Enzyme X

JanAd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:15:

[...]

De app is dramatisch ja, die doet het meer niet dan wel. Daarmee kan je (als hij het doet ) inderdaad claxoneren en lichten laten knipperen.

De auto ontgrendelen met je telefoon zou ook moeten kunnen zonder Renault app, maar dat gaat er denk niet meer van komen (ooit wel ergens gelezen dat het zou kunnen/komen). Volgens mij laad je dan een digitale sleutel in je google wallet oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon86 op 13-05-2025 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
het claxoneren/lichten aanzetten vanuit de app werkte in 2022 en 2023 maar daarna heeft het nooit meer gewerkt.

Verder lijkt ook hier de app wel stabiel de laatste maanden, alleen de berichten over starten/stoppen met laden zijn begin dit jaar gestopt en nooit meer gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 22:56
BVice schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:
het claxoneren/lichten aanzetten vanuit de app werkte in 2022 en 2023 maar daarna heeft het nooit meer gewerkt.

Verder lijkt ook hier de app wel stabiel de laatste maanden, alleen de berichten over starten/stoppen met laden zijn begin dit jaar gestopt en nooit meer gekomen.
Geen idee of de app het doet, ik gebruik de app zo goed als nooit.

De eerste gedachte die bij mij door mijn hoofd schoot bij jouw 'al maanden stabiel' is dat een app die all maanden niet werkt ook heel stabiel is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:

Grappig genoeg werkte die meldingen bij plots weer wel in +/- maart / april, maar sinds ongeveer mei is het weer gedaan.

Ik gebruikte de app vooral om de pre conditioning aan te passen. Ik heb een vast schema in de auto zitten, maar nu ik regelmatig met de fiets ga werken, vergeet ik dat wel eens uit te zetten... en dan staat de auto straks te blazen in de garage. :P
Zonde van de verspilde energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft Renault bezuinigd op het backend ofzo waardoor die app zoveel kuren heeft? Hebben nieuwe modellen als de Scenic en 5 deze problemen ook?

Ik krijg mijn nieuwe Megane ergens in november pas (huidige auto mag niet eerder ingeleverd worden) en dat is dan of een 2025 of 2026 model, in elk geval met one pedal driving maar benieuwd of die digital key daarbij fatsoenlijk werkt.

Zal wel even een stap terug zijn ten opzichte van de Tesla app die intussen best goed is maar daar komen we wel overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

kazuka schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:24:
Heeft Renault bezuinigd op het backend ofzo waardoor die app zoveel kuren heeft? Hebben nieuwe modellen als de Scenic en 5 deze problemen ook?

Ik krijg mijn nieuwe Megane ergens in november pas (huidige auto mag niet eerder ingeleverd worden) en dat is dan of een 2025 of 2026 model, in elk geval met one pedal driving maar benieuwd of die digital key daarbij fatsoenlijk werkt.

Zal wel even een stap terug zijn ten opzichte van de Tesla app die intussen best goed is maar daar komen we wel overheen :P
Installeer eventueel de Kelec app, daar zie je de laadbeurten (wel geen meldingen), de batterij/range status en je kan pre conditioning opzetten. Daarmee kan je dus grotendeels verder moest My Renault het laten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
kazuka schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:24:

op zich heeft de app niet veel kuren. Alleen bepaalde functies werken niet en hebben veel mensen moeite om de koppeling tussen app en auto te maken. Ging bij mij beide keren redelijk soepel, keertje extra uitloggen in de auto doet wonderen.
Maar SOC checken en klimatisering activeren werkt 9 van de 10 keer gewoon prima en heel veel meer functies heb je mijns inziens niet nodig.

Wat is je reden niet bij tesla te blijven als ik mag vragen? Kom je van een 3 of Y naar de Megane?

[ Voor 8% gewijzigd door BVice op 14-05-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 19:37
BVice schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:56:
<knip>
Maar SOC checken en klimatisering activeren werkt 9 van de 10 keer gewoon prima en heel veel meer functies heb je mijns inziens niet nodig.
</knip>
Meer functies zijn inderdaad niet nodig. De locatie van de auto kunnen zien is soms nog wel eens handig... Echter: '9 van de 10 keer' zal spreekwoordelijk bedoeld zijn, maar elke keer dat zoiets als voorverwarmen niet werkt is er één teveel. Als het koud is en de ramen zijn bevroren, dan wil ik gewoon 20-30 minuten voor vertrek op een knopje drukken en erop kunnen vertrouwen dat dit werkt. Een luxeprobleem, ik weet het ;)

ps. Ik ben VAG MEB-rijder van het eerste uur en heb in het begin genoeg app- en platform issues meegemaakt. Soms dagen of zelfs weken dat niets werkte. De laatste +/- 2 jaar is het behoorlijk stabiel. De MyAudi app kan bar weinig, maar wát het moet doen gaat eigenlijk altijd goed... :) Heb zowel de Renault Megane als Scenic op mijn lijstje staan als mogelijke opvolger, vandaar dat ik o.a. dit topic met interesse volg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

[...]

op zich heeft de app niet veel kuren. Alleen bepaalde functies werken niet en hebben veel mensen moeite om de koppeling tussen app en auto te maken. Ging bij mij beide keren redelijk soepel, keertje extra uitloggen in de auto doet wonderen.

Wat is je reden niet bij tesla te blijven als ik mag vragen? Kom je van een 3 of Y naar de Megane?
Toch oppassen met dat af-en-aanmelden. De laatste keer dat ik dat probeerde heb ik de helpdesk moeten inschakelen om m'n auto terug gekoppeld te krijgen.

Bij mij loopt het aanmelden op de app telkens fout. Kelec ziet alle nodige gegevens, My Renault geeft telkens een server-fout.

Edit: owla, de app doet het weer :o

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 14-05-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Een Model 3 ja. Mijn werkgever heeft Tesla niet meer op de lease lijst staan, dus ik moest wel verder kijken. Maar wilde sowieso iets goedkoper en compacter gaan rijden omdat ik maar weinig km's maak. Zelfs nog getwijfeld tussen een Megane en een 5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
MetaalMan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:43:
[...]

Meer functies zijn inderdaad niet nodig. De locatie van de auto kunnen zien is soms nog wel eens handig... Echter: '9 van de 10 keer' zal spreekwoordelijk bedoeld zijn, maar elke keer dat zoiets als voorverwarmen niet werkt is er één teveel. Als het koud is en de ramen zijn bevroren, dan wil ik gewoon 20-30 minuten voor vertrek op een knopje drukken en erop kunnen vertrouwen dat dit werkt. Een luxeprobleem, ik weet het ;)
dat voorverwarmen vanuit de app (en in deze dagen: koelen) gebruik ik erg veel en dat werkt meer dan 9 van de 10 keer (kan me oprecht niet herinneren wanneer dit niet werkte).
Voor de routine ritten staat gewoon een planner aan in de auto die er voor zorgt dat hij op werkdagen netjes op temperatuur is voor de heenweg; de terugweg is niet op een vaste tijd dus daar gebruik ik de app voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Dat koelen heb ik nog nooit gedaan, gewoon de open knop op de afstandsbediening ingedrukt houden dan gaan alle ramen op, waait de warmte eruit, met wegrijden neemt de AC het over, ramen dicht et voila..... scheelt weer paar km's bereik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
Dat koelen heb ik nog nooit gedaan, gewoon de open knop op de afstandsbediening ingedrukt houden dan gaan alle ramen op, waait de warmte eruit, met wegrijden neemt de AC het over, ramen dicht et voila..... scheelt weer paar km's bereik.
in zuid frankrijk vanaf het strand even de airco aan voor vertrek, dan is de auto niet binnen bereik van de remote!
En op m'n werk staat ie ook wel eens in de volle zon buiten bereik van de afstandbediening.
In een te warme of te koude auto stappen is zò 2020 8)

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 15-05-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Het is natuurlijk wel lekker zo'n vooringestelde temperatuur... als hij aan de lader staat, helemaal ideaal, dan is je auto al op temperatuur en rij je weg met een volle accu. Die hoeft dan onderweg alleen nog maar de temperatuur op het ingestelde niveau te houden. Scheelt weer paar km's in bereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
laatste tijd blijft de auto steeds vaker 'denken' dat er nog een aanhanger achter de auto zit, terwijl die al lang is losgekoppeld.
Nadeel: BSD werkt niet meer op dat moment
Voordeel: je hebt tijdens het (vooruit) rijden ineens een achteruitrijcamera beschikbaar

Daarnaast 4 nieuwe zomerbanden gemonteerd gekregen, en ook de winterset is afgeschreven.

Zomer+winterset dus opgereden in 120.000 km, en ik denk dat het ongeveer 50/50 zomer/winterband is geweest. Niet slecht, 60k per set.

'Helaas' heeft de leasemaatschappij besloten 2 om 2 te leveren, dus ik rij nu met 2x Goodyear Efficentgrip en 2x Bridgestone Turanza. Mega verschil met een versleten winterset qua rijcomfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Oh dat is wel stom van de LM. Wel knap dat je 60K met een set banden gedaan hebt. Ik kreeg bij 30K al advies de voorbandjes in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 22:17
Voorbanden zijn hier al eens vervangen, bij ik denk 55k. Op wens Michelin CrossClimate voorop liggen. Gaat beter dan de Goodyears.
Achter liggen ze er nog wel op (67k), maar maken meer en meer herrie doordat ze gecupd zijn. Zo snel mogelijk onder de 4mm zien te krijgen in de herfst en eraf met die rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
adinsx schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:57:
Achter liggen ze er nog wel op (67k), maar maken meer en meer herrie doordat ze gecupd zijn. Zo snel mogelijk onder de 4mm zien te krijgen in de herfst en eraf met die rommel.
ik had ook erg last van gecupte banden, dat gejoel is heel irritant. Heb nog een uitlijning aangevraagd maar volgens de leasemaatschappij 'helpt uitlijnen niet om cuppen te voorkomen' dus afgekeurd. De winterbanden zijn afgekeurd dus voorlopig zal het cuppen wel even voorbij zijn, of is het een probleem voor de volgende eigenaar want ik ga niet nog 50k in de auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Laatst online: 07-06 10:03
De zomer komt er weer aan en de variabele stroomprijzen zijn weer lekker variabel. Nu lees ik dat er diverse diensten/apps zijn die het laden van de auto kunnen automatiseren, maar die focussen zich vooral op Tesla, VAG en een paar andere. Ik heb nog geen Renault voorbij zien komen.

Gebruiken jullie iets om de auto geautomatiseerd te laden? Of andere trucjes om zo eenvoudig mogelijk ervoor te zorgen dat je auto goedkoop laadt? Zou leuk zijn als ik vanuit de auto de Eneco prijzen zou kunnen opvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Sjeefr schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:02:
De zomer komt er weer aan en de variabele stroomprijzen zijn weer lekker variabel. Nu lees ik dat er diverse diensten/apps zijn die het laden van de auto kunnen automatiseren, maar die focussen zich vooral op Tesla, VAG en een paar andere. Ik heb nog geen Renault voorbij zien komen.

Gebruiken jullie iets om de auto geautomatiseerd te laden? Of andere trucjes om zo eenvoudig mogelijk ervoor te zorgen dat je auto goedkoop laadt? Zou leuk zijn als ik vanuit de auto de Eneco prijzen zou kunnen opvragen :)
Renault heeft Mobilize hiervoor.
En voor zover ik weet werkt Renault ook prima met Tibber, Stekker.app e.d.

Vanuit de auto prijzen opvragen lijkt me erg zinloos. Maar je auto automatisch laten laden op goedkope uren is prima mogelijk.

Ik ben er zelf overigens mee gestopt, wilde toch zelf 100% controle hebben over de laadmomenten ipv dat uit te besteden. Ik kijk dagelijks toch wel naar de prijsforecast van stroom en kan dan net zo makkelijk zelf even de auto timen met de ingebouwde laadtimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er is ook Home Assistant integratie, dus je kunt dan mooi zelf laadacties instellen op basis van prijzen en andere parameters: https://www.home-assistant.io/integrations/renault/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik laad gewoon steevast thuis tussen 12-16 of 00-04, geeft mij gemiddeld altijd de laagste dynamische prijzen (soms geld toe). Niet zo'n gedoe en soms spreek je over centen verschil per kW, het is toch al zo goedkoop als je het vergelijkt met benzine kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Wie heeft er een afneembare trekhaak onder zijn Megane? Even nieuwgierig of bij montage er 'gezaagd' moet worden in bijvoorbeeld de bumper.

Dit i.v.m. weer verwijderen na de leaseperiode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

adinsx schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:35:
Wie heeft er een afneembare trekhaak onder zijn Megane? Even nieuwgierig of bij montage er 'gezaagd' moet worden in bijvoorbeeld de bumper.

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-06 06:22
Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren bij de aflevering in oktober 22. Niks te zien bij de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
Ik overweeg mijn Megane (zonder warmtepomp) na drie jaar in te ruilen voor een nieuwe Megane of Scenic. Ik laad 90% van de tijd thuis. Alleen op vakanties aan de snellader. Mijn vraag is of ik nu wel of niet een warmtepomp moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
ik heb 'm wel (wamtepomp) maar afgaand op de verhalen hier heeft hij bijna geen meerwaarde; de range lijkt hetzelfde als modellen zonder WP en het conditioneren van het accupakket zou ook zonder WP kunnen.

Ik hoop een Scenic te bestellen en ga dat waarschijnlijk zonder wp doen (indien mogelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 22:09

Ik heb een afneembare trekhaak, en ik dacht dat er een stukje uit de bumper gezaagd is. Het is niet te zien van achteren. Als je wil kan ik een foto voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 22:06
Ik heb de Kelec app op mijn Samsung S24 gezet, maar als ik de app start dan krijg ik een welkomstscherm die ik naar beneden zou moeten kunnen scrollen. Echter dit gaat niet Is dit een bekend probleem?
Op bijgaande screendump is te zien wat ik op mijn S24 krijg. Ik kan dan verder helemaal niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYIXbGIPp7O5LtyiQwj1K9ijKYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2TydpZhhjMf2iHIYlt8yZ1X.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ineens kan ik het wel scrollen. Probleem opgelost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door edtbonep op 23-05-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik kreeg dit aan via de Renault nieuwsbrief.
Ontdek onze nieuwste ontwikkeling in elektrisch rijden. Versnel, vertraag en kom tot stilstand met slechts één pedaal dankzij de nieuwe one pedal-functie. Deze functie is nu beschikbaar in de nieuwe Megane en Scenic, mits het model voldoet aan de vereisten van de General Safety Regulation 2 (GSR2).

Heb je al een elektrisch model? Je auto verandert met je mee. Elektrische modellen met schakelpaddles aan het stuur, geproduceerd na maart 2024, komen in aanmerking voor de one pedal-functie via een software-update of via de dealer, afhankelijk van het model.
De oudere modellen vallen wel erg snel uit het bootje imo, geen AAOS updates, geen nieuwe functies, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• als het ware
JanAd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:47:
Ik kreeg dit aan via de Renault nieuwsbrief.

[...]

De oudere modellen vallen wel erg snel uit het bootje imo, geen AAOS updates, geen nieuwe functies, enz.
Dat gevoel heb ik ook, mijn megane etech is van 23-05 en daar heb ik al een behoorlijke tijd geen updates meer voor gehad.

De software support/ondersteuning is heel erg teleurstellend.
Ik hoopte eigenlijk dat de eu regelgeving die ondersteuning af zou dwingen, maar die is er nog niet (of valt ook zwaar tegen)
De volgende auto krijgt als vereiste erbij dat er een garantie voor 10 jaar regelmatige software updates op zit, want dit is echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbekewouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 18:15
Ik kan mij hier bij aansluiten. Mijn Megane is van 11/23, en ik heb sinds ophaling nog geen enkele update gehad. Als ik in de updategeschiedenis kijk, dan staat er 1 geinstalleerde update die dateeert van 2 dagen voor inschrijving. Ik herrinner mij ook dat bij de ophaling gezegd werd dat ik mij van het updates tabblad niets moest aantrekken. Ik heb dus een vermoeden dat de dealer kan beslissen om geen updates toe te laten?

Ik had deels voor deze auto gekozen met het idee van softwareupdates met android, maar ben zwaar teleurgesteld hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
als het ware schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:31:

De volgende auto krijgt als vereiste erbij dat er een garantie voor 10 jaar regelmatige software updates op zit, want dit is echt om te janken.
Succes!

Ik lees echt alles wat los en vast zit qua elektrische auto's, volg het nodige hier op Tweakers, op internationale fora, diverse facebook-groepen etc., en ik kan je melden dat er niet alleen in dit topic, qua Renault, geklaagd wordt hierover maar dat dat voor het merendeel van de automerken gebeurd. Enige waar ik nog geen, of nauwelijks, geklaag voorbij zie komen qua updates is Tesla en Rivian en ik zal vast wel een merk missen hoor, maar toch.

Ik verwed er trouwens mijn eerste aankomende 5 geborene onder dat dit (garantie voor 10 jaar regelmatige software updates) je bij geen enkel merk gaat lukken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• als het ware
Zjanzjak schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Succes!

Ik lees echt alles wat los en vast zit qua elektrische auto's, volg het nodige hier op Tweakers, op internationale fora, diverse facebook-groepen etc., en ik kan je melden dat er niet alleen in dit topic, qua Renault, geklaagd wordt hierover maar dat dat voor het merendeel van de automerken gebeurd. Enige waar ik nog geen, of nauwelijks, geklaag voorbij zie komen qua updates is Tesla en Rivian en ik zal vast wel een merk missen hoor, maar toch.

Ik verwed er trouwens mijn eerste aankomende 5 geborene onder dat dit (garantie voor 10 jaar regelmatige software updates) je bij geen enkel merk gaat lukken. ;)
Zjanzjak schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:01:
[...]
Die weddenschap neem ik niet aan, de kans dat dit gaat gebeuren is denk ik kleiner dan dat winnende staatslot van mij (en ik heb geen staatsloten)

Ik vermoed dat er eerst een auto door een bug of hack een dramatisch ongeluk moet veroorzaken met veel publiek shaming op de autoindustrie, zodat de (europese?) overheid hier een gebruikelijke paniek reactie wet voor uitschrijft, waar de autoindustrie dan weer heel symbolisch met veel bombarie en suggesties dat ze het altijd al goed bedoelde een bescheiden update policy implenteren (dus nog niet ten uitvoer brengen, want dat vereist meer ellende)

ja ik weet het, ik heb een heel mooi beeld van multinational autobedrijven en overheden....ik wordt er zelf ook verdrietig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
als het ware schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:19:
ja ik weet het, ik heb een heel mooi beeld van multinational autobedrijven en overheden....ik wordt er zelf ook verdrietig van
Ach ja, mijn beeld zal niet veel schelen maar ik heb al heel snel de neiging, bij vele zaken, om mij er zo NIET druk om te maken. ;) Hoog acceptatie vermogen, zoals ik al vaak zeg; Het is, zoals het is.

Renault Megane E Tech is (en was, voor mij, want inmiddels wat anders) gewoon een hele fijne wagen, de quirks, geen updates, etc., neem/nam ik altijd voor lief.
Mijn huidige Alpine A290 heeft ook wat rarigheden, de verbruiksscore na rit(ten) inzien bijvoorbeeld is (nog?) niet mogelijk. Op sommige fora/facebook-groepen schreeuwen ze moord en brand hierom.
En ik, ik, ik vind het jammer, maar haal mijn schouders er bij op en geniet net zo hard nog van de wagen.
Net zoals ik dat deed bij de Megane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• als het ware
Zjanzjak schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Ach ja, mijn beeld zal niet veel schelen maar ik heb al heel snel de neiging, bij vele zaken, om mij er zo NIET druk om te maken. ;) Hoog acceptatie vermogen, zoals ik al vaak zeg; Het is, zoals het is.

Renault Megane E Tech is (en was, voor mij, want inmiddels wat anders) gewoon een hele fijne wagen, de quirks, geen updates, etc., neem/nam ik altijd voor lief.
Mijn huidige Alpine A290 heeft ook wat rarigheden, de verbruiksscore na rit(ten) inzien bijvoorbeeld is (nog?) niet mogelijk. Op sommige fora/facebook-groepen schreeuwen ze moord en brand hierom.
En ik, ik, ik vind het jammer, maar haal mijn schouders er bij op en geniet net zo hard nog van de wagen.
Net zoals ik dat deed bij de Megane.
Inderdaad, ik geniet nog steeds van mijn megane

maar ik krijg toch dit gevoel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RF7Ctsc1pvX9P8rDSBMZ6aLCEZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llJmhf6y1rP0znhKpldyoufK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door als het ware op 24-05-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben benieuwd of en welke modellen de Gemini integratie krijgen. Volvo heeft het recent aangekondigd voor hun voertuigen met AA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 17:55
Ik heb een Megane e-Tech van Oktober 2022.
Daarnaast heb ik nu ook een nieuwe Renault 5. Ik merk dat de software toch een stuk stabieler is dan in de Megane. Minder rare bugs. Dus de Megane zou echt wel profiteren van een software update.

Wel grappig overigens. De oude Megane zou nooit de nieuwe UI kunnen krijgen... want <insert een of andere drogreden>. Laat de nieuwe Nissan Micra nu een Renault 5 zijn met de nieuwe software, maar de UI van de oude Megane. Is dus niet meer dan een skin...
YouTube: Nissan Micra (2025): elektrisch met flinke dosis Renault 5 - Eerste ...

Ze willen bij Renault gewoon geen software onderhouden... meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40
Over updates gesproken, toevallig vandaag zomaar opeens een oudje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j52cAtMX54FbtwaRcgMMePR80TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bmHjTEtvlnZYOstAViwxpcw.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 19:06
Voor degene die het niet weten, de Megane ligt relatief laag en kan snel een drempeltje pakken aan de onderkant. De onderkant bestaat uit een grote stoffen afdekplaat dat in gleufjes gedrukt zit + met een paar boutjes gefixeerd zit... Na een kleine aanvaring met een drempeltje een kleine klap/schaaf waargenomen, maar wel verder gereden. Later in de rit een raar geluid opgemerkt, wat de bodemplaat over de grond slepende bleek te zijn geweest. Gelukkig verder niks geschept onderweg want het was eigenlijk uiteindelijk een graafmachine aan de onderkant omdat de plaat aan de achterzijde van de auto nog wel vast zat...

Megane staat nu bij dealer en 4 werkdagen later zou er een nieuwe plaat onder moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JurgenKnops schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:15:
Voor degene die het niet weten, de Megane ligt relatief laag en kan snel een drempeltje pakken aan de onderkant.
Behalve als je door Bosschenhoofd rijd.
Daar zijn de wegversmallingen aan de linkerkant van de weg, dan wel aan de rechterkant recent verwijderd en hebben ze daarvoor in de plaats drempels geplaatst. Over een kleine 2 kilometer kom je ongeveer 48198798749187429837491874 drempels tegen, misschien zelfs iets meer. Als je die harder neemt dan 0,000001 km per uur dan kan je je auto al afschrijven.
Gelukkig verder niks geschept onderweg want het was eigenlijk uiteindelijk een graafmachine aan de onderkant omdat de plaat aan de achterzijde van de auto nog wel vast zat...
Ja dat had nog pijnlijker kunnen aflopen.
Megane staat nu bij dealer en 4 werkdagen later zou er een nieuwe plaat onder moeten zitten...
Niet op voorraad dus? Want zo'n plaat opnieuw monteren kost nog geen uurtje toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-05 23:12
Centauriprime schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:43:

[Afbeelding]
Ik kreeg de rijhulpmiddelen 1.1.0 update ook net binnen. Heel bizar, gezien deze update voor anderen al beschikbaar was op 11-23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Zal mijn 08-2022 model (02-2023 in gebruik genomen) ook weer eens laten zoeken naar updates. Eerder werkte dat, maar uit frustratie van nog altijd geen OTA's ermee gestopt. En het toch eens bij de dealer vragen. Enige tijd terug bleek dat er een forse update zo goed als klaar stond (1,2 gB meen ik, hier ook geplaatst).

Verder bevalt ie meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Mijn Megane is van maart 2024 en ik heb nog nooit een update gehad...

[ Voor 144% gewijzigd door Megalodon86 op 26-05-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

[Afbeelding]
grappig, mijn laatste 5 updates zijn hetzelfde als bij jou met bijna dezelfde datums van uitvoeren, maar toch is voor mij die rijhulpmiddelen-update nu niet beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• als het ware
BVice schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:31:
[...]

grappig, mijn laatste 5 updates zijn hetzelfde als bij jou met bijna dezelfde datums van uitvoeren, maar toch is voor mij die rijhulpmiddelen-update nu niet beschikbaar.
Ik denk ik kijk ook eens een keer bij de updates, en de 'rijhulpmiddelen 1.1.0' wordt nu dus geinstalleerd in de megane.

Zitten ze bij renault mee te lezen ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrTJQCc1uRxtd6f-z8lGQcW2SbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4FFQnXp2dlMJdLr19EREyH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg4F0LgeM9ay0xCMGE2sQv1D--w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SobEpPSxn800BgF8VOVGBuYR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door als het ware op 26-05-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 19:56
Hier een 'tikkend' geluid bij het openen van 3 van de 4 deuren. Wordt volgende week verholpen (moest iets vervangen worden) bij alle 4 de deuren.
Sinds gisteren ook een enkele tik te horen op de vooras, zowel bij het versnellen als bij het vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Helaas geen OTA hier, dus net als @BVice maar aan het afwachten. Wat hield de OTA rijhulpsystemen ook alweer in?

[ Voor 3% gewijzigd door adinsx op 27-05-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
adinsx schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:38:
Helaas geen OTA hier, dus net als @BVice maar aan het afwachten. Wat hield de OTA rijhulpsystemen ook alweer in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MXu7m8rki9s9HvB674EcAw9tGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poUpuQYy9OsYQ2DavphPkveC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door als het ware op 27-05-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 14:36
Ik heb in het verleden verschillende apps/services geconnect aan mijn auto via de My Renault login.

Kan ik ergens zien welke externe services/apps allemaal toegang hebben en deze vanuit de Renault kan verwijderen?

Ik heb geen toegang meer tot al deze diensten namelijk. Of zou het helpen om My Renault password te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Toch bizar dit is een update die ik in November 2023 al via OTA gekregen heb. Waarom krijgt iemand anders die 1,5 jaar later? Ik snap weinig van het update beleid van Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 15:20
Kreeg rijhulpmiddelen 1.1.0 ook afgelopen dinsdag binnen. Eerste update sinds september 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Schmoove schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Toch bizar dit is een update die ik in November 2023 al via OTA gekregen heb. Waarom krijgt iemand anders die 1,5 jaar later? Ik snap weinig van het update beleid van Renault.
Het geeft aan dat er wel een paar dingen mis zijn met het update release proces van renault.
Ze zouden kunnen beginnen met wat beter te communiceren naar hun klanten.
Het publiek maken van het release schema zodat mensen daadwerkelijk kunnen nagaan of ze een update al hadden gehad.

Je kan vast nog wel een paar andere dingen verzinnen die mooi zouden zijn als ze dat doen, maar de kans op een winnend staatslot blijft groter als je het mij vraagt dus daar kan je beter voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeT_At_Touch
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 22:47
Zijn er meer e Megane eigenaren waar soms zonder aanwijsbare reden de acherruit plots een paar centimeter opem blijkt te staan?
Bij mij gebeurt het steeds links achter.
'steeds' als om de 2-3 weken een keer.
Vraag me af of de dealer dit nog voor verlopen garantie in november kan/wil verhelpen.

[ Voor 28% gewijzigd door TeeT_At_Touch op 01-06-2025 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:23
Is gewoon een oplossing voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:19
Andere eigenaren in dit topic zullen het enorm waarderen als je ook even vertelt wát die oplossing dan is...

@TeeT_At_Touch : Volgens de prijslijst die ik hier heb kan dan de achterruit van een Megane E-Tech niet apart open. Is die optie recent toegevoegd? Of zit de ruit bij jouw auto los?

[ Voor 27% gewijzigd door Andrehj op 02-06-2025 19:01 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik gok dat @AnthonyR de zoekfunctie suggereert :+
Zjanzjak schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:57:
[...]

Als je het 'open' knopje een paar seconden ingedrukt houdt dan gaan alle ramen open.
Heb het al een paar keer voorbij zien komen bij diverse mensen hier maar ook op andere fora.
Meest gelezen 'in de broekzak' (te strakke broek?), 1 persoon had iets boven op de sleutel gelegd wat kennelijk zo zwaar was dat het knopje ingedrukt werd en bij 1 iemand was waarschijnlijk de kat de boosdoener.
Maar da's dan natuurlijk voor 'alle' ramen... Ik heb het zelf nog niet voor gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 02-06-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
TeeT_At_Touch schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:17:
Zijn er meer e Megane eigenaren waar soms zonder aanwijsbare reden de acherruit plots een paar centimeter opem blijkt te staan?
Bij mij gebeurt het steeds links achter.
'steeds' als om de 2-3 weken een keer.
Bij ons was de ‘boosdoener’ mijn vrouw: bij het uitstappen leunt zij op de armsteun in het portier, en drukt daarbij soms - zonder er erg in te hebben - even op de knop om de bediening van de achterruiten te blokkeren, of op de knop van de linkerachterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeT_At_Touch
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 22:47
Andrehj schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:08:
[...]

@TeeT_At_Touch : Volgens de prijslijst die ik hier heb kan dan de achterruit van een Megane E-Tech niet apart open. Is die optie recent toegevoegd? Of zit de ruit bij jou auto los?
Lekker bijdehand ben je 😜
Als je normaal leest begrijp je dat het om het linker achterportier raam gaat.
Niet om de achterruit waar die ruitenwisser op gemongeerd zit.
Duhh... 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Aan de onderzijde moet er een hapje uit de bumper om de haak en de uitklapbare stekkerbehuizing door te laten. Brink trekhaak hier, heb hem laten installeren, maar het is goed zelf te doen vermoed ik. Gewoon box tussen de connectoren voor de lampen (laat vast moeten zetten omdat ze hem niet hadden vastgezet bij montage -> rammelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Gaat prima, als je gewoon rustig 90 doet en af en toe wat slipstreamed valt het bereik mee, denk een 15% verlies of iets dergelijks. Heb geen haast op vakantie plus we kunnen met een baby van 1 jaar toch geen 1500km op een dag doen: geen probleem werkt prima.

--

Heb hier wel weer wat van die Renault issuetjes, denk losse connectoren. Rechtervoorlamp die af en toe een melding geeft. Hendel van de rechter deur die niet naar buiten komt, keer de deur hard dichtslaan, ja daar is 'ie weer.

Franse auto's :F

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 04-06-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhyzX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:02

[Afbeelding]
Ik kreeg ‘m ook binnen vandaag. Echter mislukte ‘ie 2x en kan de update nu niet meer gevonden worden. Volgens mij heb ik eerder zoiets gehad en moest ik toen 2 weken wachten totdat ‘ie weer “gevonden” kon worden. Great stuff Renault!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:28:
Ik ben benieuwd of en welke modellen de Gemini integratie krijgen. Volvo heeft het recent aangekondigd voor hun voertuigen met AA.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, mag het toch wel hopen met Android Automotive. Hoop dat het een serverside update van Google wordt ipv één van Renault, want bij dit laatste kunnen we het op onze buik schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Majesty schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:21:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, mag het toch wel hopen met Android Automotive. Hoop dat het een serverside update van Google wordt ipv één van Renault, want bij dit laatste kunnen we het op onze buik schrijven.
Ja, er is op de nieuwere modellen ook een eigen AI assistant van Renault zag ik in de 4 en 5. Kan natuurlijk zijn dat ze die de voorkeur geven boven Gemini maar hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
Bij mij, exemplaar van oktober 22, gaat het raam rechtsachter periodiek ook een stukje open. Zal het bij de dealer aankaarten bij de servicebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

PhyzX schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:02:
[...]

Ik kreeg ‘m ook binnen vandaag. Echter mislukte ‘ie 2x en kan de update nu niet meer gevonden worden. Volgens mij heb ik eerder zoiets gehad en moest ik toen 2 weken wachten totdat ‘ie weer “gevonden” kon worden. Great stuff Renault!!
Hier ondertussen ook, gisteren en vandaag ontvangen, 2x mislukt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
neographikal schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:17:
Gaat prima, als je gewoon rustig 90 doet en af en toe wat slipstreamed valt het bereik mee, denk een 15% verlies of iets dergelijks. Heb geen haast op vakantie plus we kunnen met een baby van 1 jaar toch geen 1500km op een dag doen: geen probleem werkt prima.
is dat jouw ervaring? Zie ook mijn reactie, bij 100km/u met fietsen+dakkofer ga ik van zo'n 17 kWh/100km naar zo'n 27kWh/100km. Misschien dat een aanhanger wat zuiniger is maar 15% is wel heel ambitieus. Ik zou uitgaan van 30% meer verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HdeB
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-06 15:00
Hier nog iemand die van plan is de trekhaak van zijn Megane deze zomer te gebruiken.

Aankomende zomer wil ik met mijn Renault Megane EV60 en een caravan op reis gaan. Het wordt een beetje een experiment. Op forums zie ik wel berichten over elektrische auto’s met een caravan, maar vaak zijn dit grotere EV’s met een zwaardere accu en hogere laadsnelheid.

Caravan:
Hobby 400 uit 2005
Leeggewicht: 900 kg
Afmetingen: L 590 cm x B 220 cm x H 295 cm
Opbouwlengte: 400 cm

De caravan blijft verder grotendeels leeg, om niet (te veel) boven het maximale trekgewicht uit te komen.

Route:
Vanuit het zuiden van Nederland naar Colmar, Frankrijk – ongeveer 600 km.
De route loopt via Antwerpen en Brussel, door Luxemburg, en dan Frankrijk in.

Voor vertrek stel ik een lijst samen met alle snelladers langs en nabij de route, inclusief of ik daar kan laden met de caravan aangekoppeld. Bij iedere laadstop bepaal ik vervolgens waar de volgende laadstop gaat zijn en laad ik genoeg op om daar te komen.

Ik heb al vaker gereden met huif-aanhangers die totaal geen stroomlijn hadden. Op basis van die ervaring schat ik het verbruik met de caravan op ongeveer 25 tot 28 kWh per 100 km bij een constante snelheid van 90 km/u. Zou dan op ongeveer 5 stops uitkomen.

Wat denken jullie? Ervaringen, tips of suggesties zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
persoonlijk denk ik dat je verbruik hoger gaat zijn, zeker omdat je dwars door de Ardennen moet. En 5 stops op 600 km is wel echt gekkenwerk vind ik persoonlijk...

Als je vol vertrekt ga je wel 200 km halen en comfortabel met 5-10% over een snellader vinden. Vervolgens laad je door tot 80% en kun je dus in je volgende stint 150km rijden om 5-10% over te houden. Dan heb je er al 350km opzitten. Vervolgens weer 150km, en dan zo vol mogelijk laden, dan ben je er met 4x laden.

Qua laden zou ik het met dit verbruik en het nog redelijk dunbezaaide Ardennen-gebied vooraf plannen. Dus thuis al kijken waar je wil laden inclusief wat alternatieven dichterbij en verder weg.

[ Voor 17% gewijzigd door BVice op 06-06-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:06
HdeB schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:16:
Hier nog iemand die van plan is de trekhaak van zijn Megane deze zomer te gebruiken.

Caravan:
Hobby 400 uit 2005
Leeggewicht: 900 kg
Afmetingen: L 590 cm x B 220 cm x H 295 cm
Opbouwlengte: 400 cm
De Megane mag toch maar 900 kg (geremd) trekken? Met bovenstaande, caravan + lading, kom je daar toch boven? Ik zou het niet gokken om hier mee te gaan rijden.

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 19:06
Knip...

Duurde wat langer... Uiteindelijk bleek er ook een terugroepactie op te zitten (0EKN). Zag de melding ook in de Renault app, zie screenshots. Auto moest onderzocht worden óf het ook van toepassing was op de mijne (augustus 2024) en dat bleek. Iets met een sensor en leiding van het koelsysteem voor de batterij. Gezien de terugroepactie nog vrij vers is was er nog wat onduidelijkheid hoe of wat, maar het is in ieder geval verholpen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Hulo3wNY3k3n9ptNoIWvTg_sYo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2SfOLpHL5iOuCb4R9b31lfVI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTGNHwzNLgviXk1i0Cn-wpblfJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M0ChuzRGGUFocssCtnMf7IjN.png?f=fotoalbum_large

Schijnt ook voor de Scenic te gelden zie ik in dit draadje: https://gathering.tweaker...message/82091978#82091978

[ Voor 5% gewijzigd door JurgenKnops op 07-06-2025 12:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:06
Vanmorgen mijn Megane E-tech EV60 Optimum Charge Iconic opgehaald (is van februari 2024, 12.000 km gereden). Rijdt toch wel erg fijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_WZGZUhS_qtbmmgUba7zPLPIK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8zm2GHBZkjpp7pJBE87nyw7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door FransDvntr op 07-06-2025 18:03 ]

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik kreeg gisteren bericht van de dealer dat mijn auto binnenkort voor een beurt moet….. uh eind augustus vorig jaar beurt gehad en nu nog 20,000km te gaan. Ze hebben werk nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:43:
Ik kreeg gisteren bericht van de dealer dat mijn auto binnenkort voor een beurt moet….. uh eind augustus vorig jaar beurt gehad en nu nog 20,000km te gaan. Ze hebben werk nodig?
Vreemd inderdaad. Misschien dat ze voorsorteren op drukte, de dealer waar ik met de Megane altijd heen ging zat al een maand a 2 maanden van tevoren vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Gisteren even langs de dealer gereden, en daar stond de nieuwe esprit Alpine versie. Wow die is echt heel mooi. Dat mat grijs O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Megalodon86 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:29:
Gisteren even langs de dealer gereden, en daar stond de nieuwe esprit Alpine versie. Wow die is echt heel mooi. Dat mat grijs O+ O+
Inderdaad heel mooi. Wel een ramp als er iets opnieuw gespoten moet worden na een ongelukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Schmoove schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:38:

Inderdaad heel mooi. Wel een ramp als er iets opnieuw gespoten moet worden na een ongelukje.
En, je moet het echt wel een beetje bijhouden. Staat hier in mijn dorp een mat grijze wagen, jaartje of 2 geleden had de goede man 'em nieuw gekocht. Heel fraai, maar nu....man man, dat moet je gewoon echt heel goed bijhouden anders gaat het mooie er rap van af. Zelf ook wel eens getwijfeld maar heb er, door deze redenen, toch maar van afgezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik krijg mijn Esprit Alpine in mat grijs pas in november maar zag inderdaad dat een aantal dealers deze versie intussen al binnen hebben. In elk geval voorgenomen om hem niet door de wasstraat te rijden, er zit bij mij om de hoek gelukkig een vestiging met een aantal wasboxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
Megalodon86 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:29:
Toevallig deze week de bestelbevestiging gehad.
Na jaren Skoda te hebben gereden wordt dit mijn volgende leaseauto.
Eind van het jaar wordt hij geleverd, maar kan nu al niet meer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

kazuka schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:58:
Ik krijg mijn Esprit Alpine in mat grijs pas in november maar zag inderdaad dat een aantal dealers deze versie intussen al binnen hebben. In elk geval voorgenomen om hem niet door de wasstraat te rijden, er zit bij mij om de hoek gelukkig een vestiging met een aantal wasboxen.
tlpeter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:08:
[...]

Toevallig deze week de bestelbevestiging gehad.
Na jaren Skoda te hebben gereden wordt dit mijn volgende leaseauto.
Eind van het jaar wordt hij geleverd, maar kan nu al niet meer wachten.
Bofkonten! Is echt een knap karretje! O+ En met de nieuwe update voor one pedal driving versie, rijdt hij waarschijnlijk nog lekkerder dan de 'oude' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Zjanzjak schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Vreemd inderdaad. Misschien dat ze voorsorteren op drukte, de dealer waar ik met de Megane altijd heen ging zat al een maand a 2 maanden van tevoren vol.
Klopt maakte een afspraak voor mijn zakelijke leaseauto kan over 2 maanden terecht. Misschien heb ik dan wel mijn nieuwe lease auto :)

Maar zeg dat dan in de mail, nu staat er; Volgens onze gegevens is het binnenkort tijd voor een onderhoudsbeurt. Uh wat is binnenkort, wat voor beurt etc.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Mocht je de Renault app aan de praat kunnen krijgen dan kun je daarin zien wat voor onderhoud en een iets duidelijkere indicatie van de wanneer ( ik wordt zelf altijd door mijn Renault dealer gebeld als het binnenkort weer tijd is voer onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:23:
Volgens onze gegevens is het binnenkort tijd voor een onderhoudsbeurt. Uh wat is binnenkort, wat voor beurt etc.........
Zal wel een standaardmail zijn, getriggerd door iets waar niemand weet van heeft. :P
als het ware schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:24:
Mocht je de Renault app aan de praat kunnen krijgen
Al maanden nergens last meer van, werkt als een zonnetje.
Pagina: 1 ... 94 95 Laatste