Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dirk0s schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:22:
[...]

Het feit is dus wel dat ik nu maar 1fase thuis heb. Dus voorlopig vast zit aan die 7,4. Aanvraag naar 3fase is gedaan maar geen idee in welk tijdsbestek dit gedaan kan worden. Google geeft aan dat het tot 26 maanden kan duren (of langer) 😩
Dat scheelt wel maar nog steeds laad je sneller. Ik ga er dan wel vanuit dat je niet met een 16A door een stopcontact aan het laden ben maar met een 10A. Ik zou nooit laden via een normaal stopcontact.
Over een paar jaar dan zijn er zelfs dynamische nettarrieven en niet alleen dynamische leverancier tarrieven.

[ Voor 13% gewijzigd door tlpeter op 03-10-2026 18:31 ]

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:13
tlpeter schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:25:
[...]

Dat scheelt wel maar nog steeds laad je sneller. Ik ga er dan wel vanuit dat je niet met een 16A door een stopcontact aan het laden ben maar met een 10A. Ik zou nooit laden via een normaal stopcontact.
Over een paar jaar dan zijn er zelfs dynamische nettarrieven en niet alleen dynamische leverancier tarrieven.
Ja eigenlijk is het duidelijk en moeten we de verstandige keuze maken om verder te zoeken naar de juiste auto om ook evt pas in de toekomst sneller te kunnen laden.

We hebben 1fase 35A aansluiting, had in gedachte om de easee charge max te laten plaatsen, die kan tot 22kwh

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk0s op 03-10-2026 18:33 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dirk0s schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:32:
[...]

Ja eigenlijk is het duidelijk en moeten we de verstandige keuze maken om verder te zoeken naar de juiste auto om ook evt pas in de toekomst sneller te kunnen laden.

We hebben 1fase 35A aansluiting, had in gedachte om de easee charge max te laten plaatsen, die kan tot 22kwh
Die heb ik ook sinds kort. Fijne lader en zelf te installeren (mits je dit zelf kunt).

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:13
Nog even wat extra info opgezocht met mijn aanvraag naar 3fase.

Ik val in categorie 3 : basisbehoeften. Dus onderaan de lijst. Ben bang met onderstaande zin dat ik nog lang aan 1fase vast zit

“De wachttijd verschilt per regio en kan oplopen van enkele jaren tot 10 jaar.”

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk0s op 03-10-2026 19:13 ]

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste