Ja, denk dat het daar wel op uitdraait, maar vind het vooral bijzonder dat Stam zich zo makkelijk eronder uit wurmt. Ja sorry, is niet ons probleem was de boodschap min of meer.Marcel6971 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:11:
Misschien even contact opnemen met Renault zelf?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Dat weet ik dus nog niet, maar ik denk het niet. Voor de kenners onderstaand de tekst van het statusrapport:Megalodon86 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:53:
Dus je hele AC lader is onbruikbaar? Dan kan je alleen aan de snellader?
Bij het uitlezen komt opgeslagen DTC301184 naar boven mbt de laadspanning, voor deze DTC is BT 88533 beschikbaar. In de BT staat dat aan den and van de structuurvariant er 2 mogelijkheden zijn. De auto beschikt over de SWEET400 structuur (criterium C1AH2) Dit betekent dat de oplossing voor deze auto dan een herprogrammering van de rekeneenheid batterijlader (OBC_3233) is.
Het probleem op dit moment is dat de nieuwe software nog niet beschikbaar is, deze wordt september 2026 verwacht. Tot die tijd is er nog geen andere oplossing beschikbaar
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Klinkt een beetje raar. In deze context ken ik wel de afkorting "TSB" (technical service bulletin) wat toch de letters B en T bevat maar in de verkeerde volgorde, of je dealer kort bulletin tot BT af.
In het verleden is er bijvoorbeeld een TSB Actis 82668 uitgebracht wat dan een software-update betreft om problemen met Zappi-laadpalen te verminderen (die alleen door de dealer geïnstalleerd kan worden), maar dat is bij mijn weten alleen op Meganes van voor september 2023 van toepassing.
Een rondje zoeken naar Actis 88533 levert in mijn internetbubbel niets op
is BT niet gewoon de franse variant van TSB_jap_ schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:29:
[...]
Klinkt een beetje raar. In deze context ken ik wel de afkorting "TSB" (technical service bulletin) wat toch de letters B en T bevat maar in de verkeerde volgorde, of je dealer kort bulletin tot BT af.
In het verleden is er bijvoorbeeld een TSB Actis 82668 uitgebracht wat dan een software-update betreft om problemen met Zappi-laadpalen te verminderen (die alleen door de dealer geïnstalleerd kan worden), maar dat is bij mijn weten alleen op Meganes van voor september 2023 van toepassing.
Een rondje zoeken naar Actis 88533 levert in mijn internetbubbel niets op
Dat klinkt best plausibel, ik vond het ook al vreemd dat die garagemeneer het over een bulletin de pain had. Ik spreek redelijk Frans dus het klonk me al gek in de orenBVice schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:02:
[...]
is BT niet gewoon de franse variant van TSB
Ik vind het erg frustrerend dat de Renault website niet meer over updates zegt dan “het gaat automatisch”, er ontbreekt overzicht van versienummers en features / changelogs per release. Ik heb Renault er een maand geleden over gebeld, met de vraag 'wat is de laatste versie van openR Link?' en ze konden het me niet vertellen. Uit de gesprekken hier (de enige bron die ik heb kunnen vinden, yay Tweakers!) begrijp ik dat 3.5.0 op dit moment de nieuwste versie is die Megane Etech rijders hebben gehad?
Vandaag bij de dealer geweest om te vragen of ze 'm willen updaten. Ze zeiden dat het €150 per uur kost en het kan “zo een paar uur duren”. Dan zit je dus potentieel aan 450-600€ voor het krijgen van een update waarvan altijd beloofd is dat die gratis en automatisch zou komen.
Enkele vragen:
- hebben jullie dealers gevonden in Nederland die gratis of een schappelijker bedrag updaten? Ik snap dat het tijd dus geld kost, maar een monteur kan tijdens het downloaden vast iets anders doen?
- als ik een dealer vraag hiermee aan de slag te gaan, hoe groot is de kans dat ik dan met de laatste versie bij de garage wegrijdt? Is het proces in de werkplaats wel deterministisch of net zo'n black box?
- is er een manier om updates toch OTA te verkrijgen, iets dat het triggert?
- kan ik zelf met USB aan de slag?
Het is maar je je bezorgd over maakt, de argumenten ten spijt, dit soort dingen gaan zo langs mij heen. Maar goed, ieder zijn meug.vries1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:52:
Ik ben steeds bezorgder over het uitblijven van updates, een Android versie van 4 jaar oud is een security issue, hoe je het ook wendt of keert.
Qua onderstaande;
Ik las een paar keer dat een fabriekreset wel eens kon helpen.vries1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:52:
• is er een manier om updates toch OTA te verkrijgen, iets dat het triggert?
Het is inderdaad diep triest met de updates van renault, ik vrees dat er eerst een renault of ander merk met slecht update beleid een dramatisch ongeluk moet krijgen met veel media aandacht wat herleid wordt naar de software.vries1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:52:
Ik ben steeds bezorgder over het uitblijven van updates, een Android versie van 4 jaar oud is een security issue, hoe je het ook wendt of keert.
Ik vind het erg frustrerend dat de Renault website niet meer over updates zegt dan “het gaat automatisch”, er ontbreekt overzicht van versienummers en features / changelogs per release. Ik heb Renault er een maand geleden over gebeld, met de vraag 'wat is de laatste versie van openR Link?' en ze konden het me niet vertellen. Uit de gesprekken hier (de enige bron die ik heb kunnen vinden, yay Tweakers!) begrijp ik dat 3.5.0 op dit moment de nieuwste versie is die Megane Etech rijders hebben gehad?
Vandaag bij de dealer geweest om te vragen of ze 'm willen updaten. Ze zeiden dat het €150 per uur kost en het kan “zo een paar uur duren”. Dan zit je dus potentieel aan 450-600€ voor het krijgen van een update waarvan altijd beloofd is dat die gratis en automatisch zou komen.
Enkele vragen:
- hebben jullie dealers gevonden in Nederland die gratis of een schappelijker bedrag updaten? Ik snap dat het tijd dus geld kost, maar een monteur kan tijdens het downloaden vast iets anders doen?
- als ik een dealer vraag hiermee aan de slag te gaan, hoe groot is de kans dat ik dan met de laatste versie bij de garage wegrijdt? Is het proces in de werkplaats wel deterministisch of net zo'n black box?
- is er een manier om updates toch OTA te verkrijgen, iets dat het triggert?
- kan ik zelf met USB aan de slag?
Dan is er denk ik wel een kans dat de overheid de autoindustrie op zijn donder geeft en updates wettelijk verplicht maakt.
Eerder zie ik het niet gebeurd.
Tot die tijd, doe als mijn levensmotto; het is, zoals het is.als het ware schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:49:
Het is inderdaad diep triest met de updates van renault, ik vrees dat er eerst een renault of ander merk met slecht update beleid een dramatisch ongeluk moet krijgen met veel media aandacht wat herleid wordt naar de software.
Dan is er denk ik wel een kans dat de overheid de autoindustrie op zijn donder geeft en updates wettelijk verplicht maakt.
Eerder zie ik het niet gebeurd.
Accepteren en door.
Edit, aanvulling;
Zoals te lezen in het Scenic topic schijnt het bij een aantal te helpen als je dat doet:Zjanzjak schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:02:
Ik las een paar keer dat een fabriekreset wel eens kon helpen.
Beetje naar beneden scrollen in: Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic
[ Voor 25% gewijzigd door Zjanzjak op 13-09-2026 10:20 ]
Dank, net gereset en hopelijk helpt het. Zal het een paar keer proberen. Zal jullie op de hoogte houden.Ik las een paar keer dat een fabriekreset wel eens kon helpen
mja misschien moet software-leeftijd in de APK uiteindelijk.Dan is er denk ik wel een kans dat de overheid de autoindustrie op zijn donder geeft en updates wettelijk verplicht maakt.
Ik werd een beetje wrevelig over het uitblijven van de one pedal update.
Nagevraagd in de garage en na de servicebeurt zei men me dat het in orde was...maar was er niks veranderd...
Twee dagen later begon de update te rollen.
Updatebeleid van Renault is inderdaad beneden alle peil.
Hier kijken ze je aan, als er geen problemen zijn doen we niks. Meer dan een jaar geen OTAs meer gezien. Blijft vreemd allemaal.
Het is toch eigenlijk gewoon heel dom van Renault. Nu hebben ze vele versies van de software die in gebruik is, bij ieder issue moeten ze vragen 'wat is u versienummer' en gaan zoeken wat er over die versie bekend is. Stel dat er inderdaad een security issue is dat gepatched moet worden, dat moeten ze dan op alle versies testen en uitrollen....Razer schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:51:
Ik heb het ook wel opgegeven voor mijn auto, geen peil op te trekken. Op Franse fora sommigen die altijd als eerste zijn met updates, update voor laad curves die door dealers geïnstalleerd worden etc etc
Hier kijken ze je aan, als er geen problemen zijn doen we niks. Meer dan een jaar geen OTAs meer gezien. Blijft vreemd allemaal.
Je hebt een punt daar niet van maar ik moet hier wel een beetje om grinniken, ik zit in vele ev topics van diverse merken hier op Tweakers en ben ook lid van een aantal facebookgroepen van ook ev's van diverse merken.GuyBo schreef op maandag 14 september 2026 @ 07:59:
Updatebeleid van Renault is inderdaad beneden alle peil.
Hoe vaak ik niet ongeveer soortgelijke woorden lees, en eigenlijk is het meer zo;
Updatebeleid van [vul hier een willekeurig automerk in] is inderdaad beneden alle peil.
Er is slechts een handjevol automerken waarbij het goed gaat maar voor het leeuwendeel niet.
Laat dat een beetje een troost zijn.
Voor de rest; Het is, zoals het is.
Voor auto's mag ik verwachten dat deze termijn op minstens 10 jaar komt. Zolang mag je verwachten dat een auto wel meegaat.
[ Voor 29% gewijzigd door Megalodon86 op 14-09-2026 12:03 ]
Renault Megane
"Het is zoals het is" is gewoon een dooddoener en daar kun je iedere klacht mee afdoen als 'het is niet anders'. Heb je niets aan. Het kan namelijk wél anders. Ja, er zijn weinig autofabrikanten die dit wel goed doen, maar ook dat is nog geen excuus voor het gebrek van Renault.Zjanzjak schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:27:
[...]
Je hebt een punt daar niet van maar ik moet hier wel een beetje om grinniken, ik zit in vele ev topics van diverse merken hier op Tweakers en ben ook lid van een aantal facebookgroepen van ook ev's van diverse merken.
Hoe vaak ik niet ongeveer soortgelijke woorden lees, en eigenlijk is het meer zo;
Updatebeleid van [vul hier een willekeurig automerk in] is inderdaad beneden alle peil.
Er is slechts een handjevol automerken waarbij het goed gaat maar voor het leeuwendeel niet.
Laat dat een beetje een troost zijn.
Voor de rest; Het is, zoals het is.
Punt is dat vele auto's tegenwoordig een computer op wielen zijn en Renault gigantisch achterloopt met hun updates. Het gaat hier niet om het krijgen van 'extra features' in je software, maar om wanbeleid omtrent beveiliging van de core software van de auto die met een permanente internetverbinding rondrijdt.
Ik zou zeggen dat het ook slechte reclame is voor Google, zo'n (beveiligingstechnisch) slechte implementatie van hun AAOS systeem op een auto, er rijden er niet superveel rond met AAOS namelijk. Los van het gebrek aan security updates vind ik de software echt fantastisch namelijk, precies één van de belangrijkste redenen waarom ik voor deze auto heb gekozen en er mogelijk weer voor zou kiezen. Heb zelf overigens het geluk dat ik in iedere OTA update ronde mee ga. Nog steeds enorm tevreden met deze auto na bijna 4 jaar en 110k KM.
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 15-09-2026 12:32 ]
Majesty schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:30:
[...]
"Het is zoals het is" is gewoon een dooddoener en daar kun je iedere klacht mee afdoen als 'het is niet anders'. Heb je niets aan. Het kan namelijk wél anders. Ja, er zijn weinig autofabrikanten die dit wel goed doen, maar ook dat is nog geen excuus voor het gebrek van Renault.
wat jij zegt
Dat jij mijn woorden anders interpreteert dan ik bedoel kan ik weinig aan doen.Majesty schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:30:
"Het is zoals het is" is gewoon een dooddoener en daar kun je iedere klacht mee afdoen als 'het is niet anders'. Heb je niets aan. Het kan namelijk wél anders. Ja, er zijn weinig autofabrikanten die dit wel goed doen, maar ook dat is nog geen excuus voor het gebrek van Renault.
Het kan inderdaad anders, helemaal eens, maar jij en ik werken niet bij Renault dus we kunnen er weinig mee. Wel of geen excuus voor het gebrek van Renault boeit niet voor Renault. Of dat we zeggen dat het slechte reclame is voor Renault, ik denk niet dat het fulmineren in een topic op Tweakers daar enige verandering in zal brengen. En als ik het besef heb dat ik er weinig aan kan doen zeg ik altijd, en nu dus ook weer: Het is, zoals het is.
Lijkt belgische import (heb ik zelf ook) en staat op winterbanden. Even uitzoeken waar die 93% SoH van de batterij vandaan komt. Renault kan op afstand dit getal uitlezen van elke auto, ze lijken Renault dealer te zijn dus zouden deze gegevens moeten kunnen overhandigen.Dirk0s schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:40:
Ondanks de afstand van deze garage van mijn woonplaats (130km) zit ik te twijfelen om deze te gaan bekijken. Toch even benieuwd of er hier mensen Miss minpunten zien die ik als leek niet zie?
Renault Megane
Ziet er verder uit als een zeer complete techno uitvoering van 2022. ACC, digitale achteruitkijkspiegel, 360 graden camera, verwarmde stoelen en stuur. Ze noemen in de advertentie geen USB-C poorten achter, wat ik gezien de andere opties eigenlijk wel verwacht. Wat er mogelijk ook niet op zit is een warmtepomp voor iets efficienter verwarmen in de winter, dat was in 2022 een optie van 1000 euro.
Kun je zelf controleren onder de motorkap:
[ Voor 12% gewijzigd door Kanarie op 15-09-2026 19:37 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik kijk nu alvast ook bij topics van toekomstige kandidaten, daar word idd ook veel geklaagd.
Bedankt voor de uitleg, gezien de reviews over de garage twijfel ik toch.Kanarie schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:24:
[...]
Lijkt belgische import (heb ik zelf ook) en staat op winterbanden. Even uitzoeken waar die 93% SoH van de batterij vandaan komt. Renault kan op afstand dit getal uitlezen van elke auto, ze lijken Renault dealer te zijn dus zouden deze gegevens moeten kunnen overhandigen.
Ziet er verder uit als een zeer complete techno uitvoering van 2022. ACC, digitale achteruitkijkspiegel, 360 graden camera, verwarmde stoelen en stuur. Ze noemen in de advertentie geen USB-C poorten achter, wat ik gezien de andere opties eigenlijk wel verwacht. Wat er mogelijk ook niet op zit is een warmtepomp voor iets efficienter verwarmen in de winter, dat was in 2022 een optie van 1000 euro.
Kun je zelf controleren onder de motorkap:
[Afbeelding]
Wat zou een beetje een goed % zijn van de accu voor een auto uit 2022-2023?
Zie deze nu bv , weliswaar stuk duurder weer (eigenlijk boven budget) maar miss betere keuze: Renault Megane nieuwe optie
Mijn vroege 2023 auto had eind 2025 met 22k km volgens Renault 95%.Dirk0s schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:33:
[...]
Wat zou een beetje een goed % zijn van de accu voor een auto uit 2022-2023?
Advertentie zegt Iconic en lederen interieur. Foto toont stoffen interieur en Renault zegt dat het een Techno is.Zie deze nu bv , weliswaar stuk duurder weer (eigenlijk boven budget) maar miss betere keuze: Renault Megane nieuwe optie
Wel met HK audio en warmtepomp. Banden lijken de originele all-seasons te zijn die je bij Renault er bij kon bestellen dus die moet je even checken op DOT code en profieldikte gezien de leeftijd en km-stand.
[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 15-09-2026 23:13 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Waar check jij dit bij Renault?Kanarie schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 23:11:
[...]
Mijn vroege 2023 auto had eind 2025 met 22k km volgens Renault 95%.
[...]
Advertentie zegt Iconic en lederen interieur. Foto toont stoffen interieur en Renault zegt dat het een Techno is.
Wel met HK audio en warmtepomp. Banden lijken de originele all-seasons te zijn die je bij Renault er bij kon bestellen dus die moet je even checken op DOT code en profieldikte gezien de leeftijd en km-stand.
Bedankt voor de tip. Even voor mijn beeld, iconic of techno. Is de ene beter dan de ander?Kanarie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 09:32:
[...]
Je kan op myr.renault.nl zelf een accountje aanmaken en daar op kenteken of VIN een auto toevoegen. Kun je alle opties zien.
[Afbeelding]
Via andere kenteken check sites zie ik dat dagwaarde wel lager ligt dan de aangegeven verkoopprijs. Tussen de 24.000 en 25.000, verkoopprijs 27.000. Weet niet hoe realistisch die prijzen zijn?
Iconic is de hoogste versie, techno zit hier onder.Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:08:
[...]
Bedankt voor de tip. Even voor mijn beeld, iconic of techno. Is de ene beter dan de ander?
Via andere kenteken check sites zie ik dat dagwaarde wel lager ligt dan de aangegeven verkoopprijs. Tussen de 24.000 en 25.000, verkoopprijs 27.000. Weet niet hoe realistisch die prijzen zijn?
Iconic is een wat rijkere uitrusting, bij Techno kon je met extra opties een aantal zaken wel hetzelfde maken, bijv HK audio. Sommige opties had je alleen op Iconic varianten:Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:08:
[...]
Bedankt voor de tip. Even voor mijn beeld, iconic of techno. Is de ene beter dan de ander?
Leren bekleding
Electrisch verstelbare stoelen met massagefunctie
Houten accenten interieur
Leren bekleding dashboard
Lijst met opties van 2022-ish Meganes hier.
Wat er precies per uitvoering en optie-"pack" op zat verschilt ook nog eens per land, dus als je het zeker wilt weten vul je het kenteken in op myr.renault.nl en dan kun je het zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 16-09-2026 10:30 ]
waarbij het bouwjaar uitmaakt met wat de precieze verschillen zijn tussen Iconic en TechnoRazer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:20:
[...]
Iconic is de hoogste versie, techno zit hier onder.
Iconic had in 2022 standaard two tone lak, lederen bekleding met houten elementen en elektrische stoelen en HK audio, en ik meen ook parkeersensoren voor en achter (hoewel in de praktijk de meeste iconic's een 360 graden camera zullen hebben).
De Techno kon je bijna identiek aankleden met uitzondering van de lederen/houten bekleding. Als je niet per se leren elektrische stoelen wil kun je dus prima voor een Techno gaan, met of zonder HK audio.
[ Voor 17% gewijzigd door BVice op 16-09-2026 10:27 ]
Ik zou in de prijsonderhandeling melden dat ondanks de tekst in de advertentie, het geen iconic is, geen lederen bekleding heeft en geen trekhaak lijkt te hebben..... maar wel zo geprijsd is.Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:37:
Dus omdat ze de auto aanbieden als iconic maar het volgens Renault een techno is zou dit onterecht zijn en dus evt daardoor een hogere prijs?
Maar ik denk ook aan onkunde van degene die de boel online gooit.Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:37:
Dus omdat ze de auto aanbieden als iconic maar het volgens Renault een techno is zou dit onterecht zijn en dus evt daardoor een hogere prijs?
Staar je trouwens niet blind op de prijs, onderhandelen is ook een vak.
Mwoah, zoals gezegd, prijzen zijn wat hoger door de toestand in de wereld, ik zie het aan alle kanten, verkoop- en private lease-prijzen zijn wat gestegen.Kanarie schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:46:
Ik zou in de prijsonderhandeling melden dat ondanks de tekst in de advertentie, het geen iconic is, geen lederen bekleding heeft en geen trekhaak lijkt te hebben..... maar wel zo geprijsd is.
Maar.... er zit zeker nog wat onderhandelingsmarge in/aan deze prijs.
Kwestie van contact maken, bod doen, bod krijgen en er even wat tijd overheen laten gaan.
De meeste kopers weten wel dat je nooit maar dan ook nooit met het 1ste (aan)bod akkoord moet gaan. Het is alleen wat lastiger bepalen hoeveel ruimte er nog over is maar dat zal altijd minder zijn dan het 1ste bod van de verkoper. Blijf wel ten alle tijde redelijk, duizenden euro's onder de prijs gaan zitten gaat niet helpen in dit geval.
[ Voor 98% gewijzigd door ferjan op 16-09-2026 11:04 ]
de verkoper was ook verbaasd over mijn iconic - techno opmerking. Hoe kan ik nu uitzoeken wat het daadwerkelijk is? Aangezien ik daar geen duidelijk antwoord op heb.
Ook het aanbod is eigenlijk nog te hoog in onze ogen. We hebben een oude barrel als inruil maar helaas wel heel weinig voor terug. Er werd verder niks extra’s vanaf gedaan. Nog geen tegenbod gedaan, eerst even nadenken.
Als ik naar de posts van Kanarie en wat anderen kijk vind ik het anders vrij duidelijk dat het een Techno betreft.Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:32:
Aangezien ik daar geen duidelijk antwoord op heb.
Sja, dat is het in het begin altijd, kwestie van zeer goed in beeld hebben wat jij zeker voor de inruil kan krijgen bij een dealer (niet via particulier want dat is hoger) en wat de nieuwe auto waard is.Dirk0s schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:32:
Ook het aanbod is eigenlijk nog te hoog in onze ogen.
Daar zijn genoeg webpagina's voor om dat uit te zoeken, plus gaspedaal.nl is niet ver weg om vergelijkbare auto's te vinden en de prijzen daar van te vergelijken. Dan hoef je nog niet aan die prijzen van inruil en nieuwe auto te komen maar je kan er met de aankoopprijs wel in de buurt komen. Wat ik altijd zeg tegen de dealer, ik hoef echt niet het onderste uit de kan maar wil wel met een fijn gevoel de deur uit lopen.
Blijft het prijsverschil in jouw ogen te hoog dan zijn er zat andere Megane's te vinden.
Ik wil dan graag bij een tegenbod kunnen onderbouwen dat het een techno versie is door ontbreken van bepaalde opties. Ik kan dat zelf nu achterhalen eigenlijk. Alleen dan de benoeming op de Renault site.Zjanzjak schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:15:
[...]
Als ik naar de posts van Kanarie en wat anderen kijk vind ik het anders vrij duidelijk dat het een Techno betreft.
[...]
Sja, dat is het in het begin altijd, kwestie van zeer goed in beeld hebben wat jij zeker voor de inruil kan krijgen bij een dealer (niet via particulier want dat is hoger) en wat de nieuwe auto waard is.
Daar zijn genoeg webpagina's voor om dat uit te zoeken, plus gaspedaal.nl is niet ver weg om vergelijkbare auto's te vinden en de prijzen daar van te vergelijken. Dan hoef je nog niet aan die prijzen van inruil en nieuwe auto te komen maar je kan er met de aankoopprijs wel in de buurt komen. Wat ik altijd zeg tegen de dealer, ik hoef echt niet het onderste uit de kan maar wil wel met een fijn gevoel de deur uit lopen.
Blijft het prijsverschil in jouw ogen te hoog dan zijn er zat andere Megane's te vinden.
zien jullie zo welke opties dan ontbreken om het wel een iconic te maken?
Op https://www.renault.nl/prijslijsten/prijslijst-archief.html kan je de oude prijslijsten bekijken en exact zien welke opties mogelijk zijn op de verschillende uitvoeringen. Hier zal je ook zien dat op een Techno geen lederen interieur mogelijk is en op de Iconic geen stoffen.
Vandaag maar eens een telefoontje wagen. In de advertentie spreken ze ook over leder + elektrisch verstelbare stoelen. Dit zit er niet in.ebis schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:17:
Een Iconic heeft volledig lederen interieur met elektrische verstelbare stoelen. Ontbreekt dit dan is het geen Iconic uitvoering.
Op https://www.renault.nl/prijslijsten/prijslijst-archief.html kan je de oude prijslijsten bekijken en exact zien welke opties mogelijk zijn op de verschillende uitvoeringen. Hier zal je ook zien dat op een Techno geen lederen interieur mogelijk is en op de Iconic geen stoffen.
Benieuwd of ze met een mooier bod komen. Wat is een realistische daling voor het ontbreken van deze opties?
Ik zie wel meerdere auto’s online die de naam iconic hebben maar geen leren stoelen en ook geen elektrisch verstelbare stoelen hebben.tlpeter schreef op donderdag 17 september 2026 @ 08:17:
Kan het zijn dat het in het buitenland wel een bepaald type model is? Mij lijkt het een import auto.
Bv: Iconic 1 Iconic 2
Daarbij blijft dat ze wel adverteren met elektrische en lederen stoelen die er niet zijn. Voor mij geen issue maar in mijn ogen klopt de prijs dan niet. Zou dit bv 1000 minder worden op de prijs of is het ontbreken van deze opties minder verschil?
Iconic heeft een simili lederen dashboardbekleding.
Daarbij heeft Iconic ook houten elementen in de portieren.
/f/image/fIfAZZkQDURFxPr8Gd2kiKTM.png?f=fotoalbum_large)