Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 00:08
emvee72 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:42:
Hier ook begin maart een Techno EV60 gris rafale (uni) met warmtepomp en pack advaced drive assist besteld.

Net binnen SEPP grens van 45k en inmiddels toegekend. Wel voorwaarde opgenomen in koopovereenkomst als uiteindelijk de subisdie niet wordt verleend ik onder de koop uit kan.

Verkoper gaf eind augustus/begin september aan als verwachte levertermijn.
Netjes! Hier ook een voorwaarden dat als de proefrit niet bevalt ik zonder boete van het contract af kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BliXem
Vandaag was het mijn beurt. Moet eerlijk toegeven dat het me niet tegenviel. De stoelen zaten lekker, alles zag er goed uit van binnen. Google Maps werkt ook zeer goed. Het audiosysteem viel ook zeker niet tegen!

Enige missers waren toch dat je geen geheugenfunctie hebt van 2 personen (wel 1) van de bestuurdersstoel. En geen elektrische achterklep.

De wagen oogt mooi en stoer en staat hoger op zijn poten dan ik had verwacht.

Overigens, pas wel op voor het wassen van de auto, vooral de onderkant is afgewerkt met pianolak wat een magneet is voor krassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv9DPltg_2s6bVwiLzaUwINzlyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZbIfz1YR6fMPiUgehMoxVcr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOA5mUJfkzNgAGhKxMbOGi23EKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEu36OUMvu9zufdZwDxrlTAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glz5UqAt7R2M4WGnJ1j6pKr7vgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpJdf95gcBMwS6gOX9x0bWRg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door BliXem op 30-03-2022 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Hij lijkt op jouw foto's wel fors hoger dan mijn Megane Estate die ik nu rijdt ja. Beetje Captur achtig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Super foto’s BliXem! Bedankt!
Waar is deze Megane te bewonderen? Kan niet wachten om hem in het echt te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-06 11:47
Welke kleur is deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Baaz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:04:
Super foto’s BliXem! Bedankt!
Waar is deze Megane te bewonderen? Kan niet wachten om hem in het echt te zien!
Tour door heel België op het moment, iedere dag staat die ergens anders. Ik geloof dat de tour ook in NL gaat gebeuren maar volgende maand als ik dat goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
rafale grijs met dak in sterzwart YWU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BliXem
Nog twee laatste foto's. Moest deze even bewerken zodat de verkoper en ik met gezicht er niet op staan :-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oywc3p8CQuIyW6fZLWsFS067Ej0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IiEQbYmfwWiNCKqgfydAVUpl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmDiw6gxZIk7mkkKMiRhuq2IRyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9W6ei99QSwjMIw4vFSaFSCs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-06 08:19
Bedankt voor de mooie foto's @BliXem! Weet je zeker dat dit de kleur Rafale is? Ik denk nl dat het gris Schiste is.

Op basis van beschikbare foto's en filmpjes is het volgens mij:
Rafale = heel licht grijs, bijna wit. Zie bijv. deze video.
Schiste = donkerder metallic grijs. Zoals bovenstaande foto's en die van AnthonyR eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Koffiecup schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:42:
Bedankt voor de mooie foto's @BliXem! Weet je zeker dat dit de kleur Rafale is? Ik denk nl dat het gris Schiste is.

Schiste = donkerder metallic grijs. Zoals bovenstaande foto's en die van AnthonyR eerder in dit topic.
Ik mag toch 'hopen' dat het inderdaad om Gris Rafale gaat! In de configurator en de afbeelding daarna (in het PDF bestand) zit het er toch echt niet 'wit' uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AissV7MGAiKgyYsXtPv9lPi14VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYkkQcgA92bSTruAmteFbw57.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze site zie je ook duidelijk dat het niet naar wit lijkt:
https://www.teintes.fr/20...ne-e-tech-electrique.html

[ Voor 5% gewijzigd door Baaz op 31-03-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Koffiecup schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:42:

Niet 100%, maar dit betreft een wat lichtere grijze kleur. En op de foto's van mij lijkt dit wel echt op de Rafale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
Het is erg onduidelijk en verwarrend. Want in de brochure op Renault.nl is Rafale wel weer heel licht grijs / tegen het witte aan. En dus ook in veel van de filmpjes op Youtube (naast eerder gelinkte hier nog een andere).

Ik heb hem vorige week in Rafale besteld, juist in de veronderstelling dat het deze heel licht grijze kleur is :P

[ Voor 12% gewijzigd door Koffiecup op 31-03-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Koffiecup schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:35:
Het is erg onduidelijk en verwarrend. Want in de brochure op Renault.nl is Rafale wel weer heel licht grijs / tegen het witte aan. En dus ook in veel van de filmpjes op Youtube (naast eerder gelinkte hier nog een andere).

Ik heb hem vorige week in Rafale besteld, juist in de veronderstelling dat het deze heel licht grijze kleur is :P
De kleur Rafale en 'wit' samengesteld en dan zie je toch echt dat het wel veel scheelt (op de configurator en helaas niet in het echt :-( )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q54Te0Wov7k9LyrIfw38lt3FVOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXwE7vqkDMJCEjnLY1FMZBCh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl4ver
  • Laatst online: 10-07-2023
Weet iemand of er ook al real-life foto's/filmpjes beschikbaar zijn van de Megane in niet-Iconic uitvoering? Dus met 18 inch ipv 20 inch velgen en zonder goude accenten? Ben benieuwd hoe die er uit ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Nou, heb voor de zekerheid toch even aan de dealer gevraagd maar het klopt wat @Koffiecup zei. Betreft dus: schitsegrijs met een zwart dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Koffiecup schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:35:

Als je de kleuren los van elkaar ziet lijkt hij inderdaad erg wit. Ik was in de veronderstelling dat het een wat donkerdere grijs was en 'schrok' omdat ik dacht dat ik nu echt een verkeerde kleur had gekozen.
Ik kwam een filmpje tegen waarbij ze naar de Rafale kijken met een witte op de achtergrond. Daarbij kan je wel duidelijk zien dat het een lichtere grijs is (en gelukkig niet wit wit :P ). Beetje paniek in m'n hoofd maar dat is nu weer weg haha. (je geeft tenslotte niet elke dag €48K uit aan een nieuwe auto :') )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p12xTbwfkLjoAobLWbns9KP6zww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhLzcGNmt7npzJXOresUqz6C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
Baaz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:12:
[...]

Als je de kleuren los van elkaar ziet lijkt hij inderdaad erg wit. Ik was in de veronderstelling dat het een wat donkerdere grijs was en 'schrok' omdat ik dacht dat ik nu echt een verkeerde kleur had gekozen.
Ik kwam een filmpje tegen waarbij ze naar de Rafale kijken met een witte op de achtergrond. Daarbij kan je wel duidelijk zien dat het een lichtere grijs is (en gelukkig niet wit wit :P ). Beetje paniek in m'n hoofd maar dat is nu weer weg haha. (je geeft tenslotte niet elke dag €48K uit aan een nieuwe auto :') )

[Afbeelding]
Ja ik vind hem erg mooi O+ Ziet er fris uit en mooi contrast tussen het lichtgrijs en het zwarte dak. Schiste is ook mooi maar vind ik toch wat meer standaard metallic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Koffiecup schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:40:
[...]

Ja ik vind hem erg mooi O+ Ziet er fris uit en mooi contrast tussen het lichtgrijs en het zwarte dak. Schiste is ook mooi maar vind ik toch wat meer standaard metallic.
Heb jij hem besteld met zwart dak? Ik ben voor volledig Rafale gegaan.
Wat zijn verder je opties/versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiecup
Baaz schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:47:
[...]

Heb jij hem besteld met zwart dak? Ik ben voor volledig Rafale gegaan.
Wat zijn verder je opties/versie?
Yes! I.v.m. een nieuwe baan mocht ik een leaseauto uitkiezen en heb mezelf even goed verwend :D

Iconic
Two-tone gris rafale / noir etoile
Pack augmented vision & advanced driving assist
Warmtepomp
Afneembare trekhaak

Verwachte afleverdatum is 18-11, maar dit is lang niet zeker

[ Voor 6% gewijzigd door Koffiecup op 01-04-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Koffiecup schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:18:
[...]

Yes! I.v.m. een nieuwe baan mocht ik een leaseauto uitkiezen en heb mezelf even goed verwend :D

Iconic
Two-tone gris rafale / noir etoile
Pack augmented vision & advanced driving assist
Warmtepomp
Afneembare trekhaak

Verwachte afleverdatum is 18-11, maar dit is lang niet zeker
Oei, die leverdatum staat mij niet aan |:(
Ik heb de mijne 17 maart besteld, particulier gekocht, zal dat anders zijn kwa leverdatum? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Zo ver ik had begrepen is het zo dat er een eerste batch aankomt in mei/juni en een tweede batch volgt dan in augustus of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb de auto op 4 Februari besteld en was op dat moment de 2e klant die de Megane e-tech Electric in bestelling plaatste bij ABD Renault.

De verkoper gaf toen aan de auto naar verwachting in Mei/Juni te kunnen leveren.

Ik zou al blij zijn als het uiteindelijk Juni wordt...

Ik heb de Techno EV60 met Warmtepomp en Harman Kardon besteld. om onder de fiscale waarde van 45.000 te blijven niet gekozen voor de 2-tone.. Dan zit hij er net onder.

Besteld in de kleur Rouge Flamme en ik laat het dak naderhand wel in het zwart wrappen.. Ook laat ik achteraf een trekhaak monteren..

Kan niet wachten om als 1 van de eersten in Nederland in deze auto te mogen rondrijden...

Voorlopig is het nog even afwachten en uitkijken naar de uitnodiging van de Dealer om de auto in het echhie te mogen komen bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 21:17
Hier nog een filmpje van de EV60 techno uitvoering zo te zien in two tone gris rafale. Zelf op 5 feb besteld met verwachte leverdatum juni / juli. Ik zou komende week een uitnodiging krijgen voor een showroom bezoek eind april.

En in deze video wordt de zitruimte en kofferbak vergeleken met Polestar 2 en de Ford Mustang Mach-e. Zeer Verassende uitkomst! En volgens mij is dit Gris schitse

[ Voor 32% gewijzigd door jschoorl2 op 01-04-2022 23:38 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08-2023
VOLKSWAGEN EN RENAULT LEVEREN TIJDELIJK GEEN PHEV’S (EN EV'S) IN DUITSLAND.
https://www.autoweek.nl/a...phevs-en-evs-in-duitsland

Navraag gedaan bij Bochane over mijn bestelling van 22 januari is nog geen koppelcode bekend. Levering is derhalve onbekend. Telefonisch begrepen minimaal half jaar dit zou dan +- eind juni kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Laatst online: 13-06 15:08
BliXem schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:28:
Enige missers waren toch dat je geen geheugenfunctie hebt van 2 personen (wel 1) van de bestuurdersstoel.
in principe is dat alleen relevant bij de Iconic toch? Want de overige versies hebben überhaupt geen elektrische stoelen.

Wat betreft uitnodiging van de dealer voor de demo-dag: vooral zelf achteraan gaan, als het goed is hebben alle dealers in NL inmiddels een datum bekend waarop zij hem 1 of 2 dagen in de showroom hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door BVice op 04-04-2022 16:55 . Reden: overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:13
Bochane stuurde net een newsletter met roadshow data:

15/16 april Arnhem
18/19 april Veenendaal
20/21 april Apeldoorn
23/24 april Lelystad

Voor wie het interessant vindt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
15/16 april inderdaad.

[ Voor 78% gewijzigd door AnthonyR op 04-04-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
jeffrey-nl schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:48:
Bochane stuurde net een newsletter met roadshow data:

15/16 april Arnhem
18/19 april Veenendaal
20/21 april Apeldoorn
23/24 april Lelystad

Voor wie het interessant vindt :-)
Zeker interessant; nog geen newsletter ontvangen en gisteren 23e opgegeven in Lelystad geen reactie gezien.
Komt de uitnodiging via de brievenbus of digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
BVice schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:37:
[...]

in principe is dat alleen relevant bij de Iconic toch? Want de overige versies hebben überhaupt geen elektrische stoelen.
Das waar, alleen onhandig als je twee personen hebt die rijden in de wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 20:26

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tinus_oost schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:28:
“ om onder de fiscale waarde van 45.000 te blijven niet gekozen voor de 2-tone.. Dan zit hij er net onder. ”
Om welke reden?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Subsidie op EV gok ik zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dennis1812 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:23:
[...]

Subsidie op EV gok ik zomaar.
Ja right, ik vat hem :)

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zijn hier mensen die al ervaring met bijvoorbeeld de Zoe hebben?

Hoewel blind besteld, toch wat zorgpunten bij mij:

- de Zoe piept/fluit sterk bij AC laden. Zou de Megane dat ook hebben?
- compatibiliteit laadstations: van de Zoe is bekend dat hij wat meer eisen stelt aan een laadpaal dan de meeste andere EV's. Bijvoorbeeld heel langzaam laden wordt niet altijd ondersteund. Zou de Megane ook deze beperkingen hebben?

Daarnaast benieuwd naar de V2G functionaliteit die volgens sommige nieuwsberichten vanuit Renault op de Megane e-tech zou moeten zitten: kunnen we straks energie leveren aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik kijk wellicht ook naar de Megane.
Is die two tone optie echt alleen het dak?
Ik kom van een megane estate dus zit toch wel een beetje met de kleinere kofferruimte. Volgens mij heeft de megane geen optie tot dakkoffer (ofwel?), zit er wel een rail? Volgens mij wil je denk dat ook niet ivm wind/efficientie. Mensen die dit bijv gaan oplossen met een trekhaakbox?
Ik kan me namelijk voorstellen dat de vakantie met het gezin wel krapjes wordt (estate gewend ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 07-04-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
martinvdm schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
Ik kom van een megane estate dus zit toch wel een beetje met de kleinere kofferruimte. Volgens mij heeft de megane geen optie tot dakkoffer (ofwel?), zit er wel een rail? Volgens mij wil je denk dat ook niet ivm wind/efficientie. Mensen die dit bijv gaan oplossen met een trekhaakbox?
Ik kan me namelijk voorstellen dat de vakantie met het gezin wel krapjes wordt (estate gewend ;) )
Hier wordt uitgebreid ingegaan op de kofferruimte en de zitruimte achter (en vergeleken met de polestar 2 en de Ford Mustang e)

Op de accesoirelijst staan dakdragers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jschoorl2 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:49:
[...]

Hier wordt uitgebreid ingegaan op de kofferruimte en de zitruimte achter (en vergeleken met de polestar 2 en de Ford Mustang e)

[YouTube: BARNEVOGNSTEST | Renault Megane E-Tech Electric vs. Polestar 2 vs. Ford Mustang Mach-e]

Op de accesoirelijst staan dakdragers.
Top thanks. Ik zag het niet in de prijslijst maar accessoire lijst idd wel. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritBu
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-03 10:11
Weet iemand wat de verwachte levertijden zijn van de meest recente bestellingen? Vallen deze nog in 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
JorritBu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:06:
Weet iemand wat de verwachte levertijden zijn van de meest recente bestellingen? Vallen deze nog in 2022?
Teruglezen, heb dit al eerder vermeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorritBu
BliXem schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:48:
[...]

Teruglezen, heb dit al eerder vermeld :)
Hey Blixem, ik vraag het juist nog na gezien de grote fluctuaties in levertijden. Ik zie mensen praten over november. Dit valt natuurlijk ook onder "Augustus of later" ;) maar is misschien wat nauwkeuriger.
Ik volg het topic al een tijdje, en met alles wat er gaande is, lijkt onder andere de levertijd uiterst speculatief.

De reden dat ik het nog een keer navraag is dat ik, ondanks de hogere lease kosten, toch neig om de auto alsnog te bestellen. Alleen ben ik heel bang dat de auto pas in 2023 geleverd zal worden. Met de bijtelling regels van 2023 zou de auto opnieuw duurder worden, en moet ik er misschien toch een keer een punt achter zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
martinvdm schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
two tone is vanaf de a-stijl tot de spoiler

Ik kom ook vanaf een grote stationwagen, maar mijn station heeft op papier een kofferruimte van 440L. De Megane E-TECH ook, alleen in een wat onhandigere vorm.
Voor vakanties zal er een koffertje op moeten denk ik, hoewel ik ook benieuwd ben naar de ruimte in het interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
JorritBu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:43:
[...]

Hey Blixem, ik vraag het juist nog na gezien de grote fluctuaties in levertijden. Ik zie mensen praten over november. Dit valt natuurlijk ook onder "Augustus of later" ;) maar is misschien wat nauwkeuriger.
Ik volg het topic al een tijdje, en met alles wat er gaande is, lijkt onder andere de levertijd uiterst speculatief.

De reden dat ik het nog een keer navraag is dat ik, ondanks de hogere lease kosten, toch neig om de auto alsnog te bestellen. Alleen ben ik heel bang dat de auto pas in 2023 geleverd zal worden. Met de bijtelling regels van 2023 zou de auto opnieuw duurder worden, en moet ik er misschien toch een keer een punt achter zetten.
Probleem is dat dit nu nog niet goed te voorspellen is. Je zou eens je dichtstbijzijnde Renault dealer kunnen bellen. Ik had de wagen al in februari besteld en toen wisten ze het ook niet en geven ze enkele schattingen door. Als je 'm wilt zou ik niet al te lang meer wachten want anders wordt het wel 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dana
  • Laatst online: 07-11-2022
Ordered today from Van Mossel, expected delivery date in December... Dealer mentioned that there are already 800 Megane E-Tech ordered in NL.

[ Voor 34% gewijzigd door Dana op 08-04-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 07:53
JorritBu schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:43:
[...]

De fiscale bijtelling blijft tot en met 2024 hetzelfde. Zie https://www.zakelijkelekt...2022-2023-2024-2025-2026/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorritBu
hansgrave schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:20:
[...]

De fiscale bijtelling blijft tot en met 2024 hetzelfde. Zie https://www.zakelijkelekt...2022-2023-2024-2025-2026/
Klopt, maar het bedrag waarover de lage bijtelling wordt berekend zakt helaas wel verder. 30.000 ipv 35.000.
Ik vindt het opvallend, het omslag punt om voor elektrisch of fosiel te kiezen is er naar mijn idee niet meer. Financieel gezien kan ik volgens mij net zo goed voor een brandstof auto kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hansgrave schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:20:
[...]

niet helemaal. 16% bijtelling geld vanaf volgend jaar slechts tot een maximum catalogusprijs van 30k. Dit jaar jaar is dit nog 35k, waardoor je dus onder de streep meer betaald naar mate je auto duurder wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 07:53
@martinvdm @JorritBu
Die had ik niet gezien, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonvO
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:24
Prijzen zijn per 6 april met 1000 € omhoog gegaan voornamelijk ivm hogere materiaal kosten voor de batterij.
Heb vandaag mijn bestelling gedaan… 2 dagen te laat. Kon gelukkig nog net onder de 45 blijven.
Levering onbekend maar waarschijnlijk nog wel in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
RonvO schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:15:
Prijzen zijn per 6 april met 1000 € omhoog gegaan voornamelijk ivm hogere materiaal kosten voor de batterij.
Heb vandaag mijn bestelling gedaan… 2 dagen te laat. Kon gelukkig nog net onder de 45 blijven.
Levering onbekend maar waarschijnlijk nog wel in 2022.
Ook de actievoorwaarden lijken aangepast t.a.v garantie en onderhoud. Daarvoor in de plaats lijkt vergoeding laadpaal installatie gekomen.

Het was 'gratis' 5 jaar uitgebreide garantie, inclusief Europese pechhulp en 4 jaar/70.000 km onderhoud aanschaffen voor €349. Op de batterij zit 8 jaar garantie/160.000 km garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 08-04-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Iemand idee hoe dat nu met de SEPP subsidie gaat? Komen er dan 2 bedragen bij een uitvoering te staan? De oude en nieuwe prijs na de verhoging?

Als alleen het hogere bedrag bij de RDW komt te staan, dan is het dag subsidie voor degene die hem al besteld hadden en net onder de 45K grens zaten.

[ Voor 22% gewijzigd door jschoorl2 op 09-04-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
jschoorl2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:21:
Iemand idee hoe dat nu met de SEPP subsidie gaat? Komen er dan 2 bedragen bij een uitvoering te staan? De oude en nieuwe prijs na de verhoging?

Als alleen het hogere bedrag bij de RDW komt te staan, dan is het dag subsidie voor degene die hem al besteld hadden en net onder de 45K grens zaten.
De prijs die de auto heeft op het moment van het op kenteken zetten geldt. Dit betekend dus inderdaad dat de mensen die voorheen net onder de 45K grens zaten geen subsidie meer krijgen. Dit heb ik zelf bij hun(overheid (en dealer)) gevraagd voordat ik de Megane ging kopen en heb toen gekozen om niet meer op de 45K grens te letten, maar om te gaan voor een auto met opties die ik erg graag wou zonder achteraf ‘spijt’ te krijgen van opties die ik moest laten om onder de 45K te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Baaz schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 02:15:
[...]

De prijs die de auto heeft op het moment van het op kenteken zetten geldt. Dit betekend dus inderdaad dat de mensen die voorheen net onder de 45K grens zaten geen subsidie meer krijgen. Dit heb ik zelf bij hun(overheid (en dealer)) gevraagd voordat ik de Megane ging kopen en heb toen gekozen om niet meer op de 45K grens te letten, maar om te gaan voor een auto met opties die ik erg graag wou zonder achteraf ‘spijt’ te krijgen van opties die ik moest laten om onder de 45K te blijven.
Precies de reden voor mij om een ontbindende voorwaarde op te nemen dat als de SEPP subsidie niet wordt toegekend ik de koop kosteloos kan ontbinden. Ik ben benieuwd wat de prijsverhogong hiervoor betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op uw naam staan.

Zie: https://www.rvo.nl/https/...-financieringswijzer/sepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Die 1000 euro is wel jammer :|
Is precies een warmtepomp die er nu niet meer op past. Als zakelijk leaser wordt dus het leasebedrag hoger en val je wellicht net over je budget. Ben benieuwd wanneer deze 1k er weer vanaf gaat en of die er ooit nog vanaf gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Auto anderhalve maand gelenden besteld.
Als leaseauto mocht ik een nieuwe, mijn oog viel meteen voor de prachtige megane. Mag tot Max 40k een auto uitkiezen. Me er perfect aan gehouden. Verwachte levering 31 augustus. Maar met een korreltje zout te nemen denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2W1Dk8gvixqDwWBx29eUbXx0z4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L20ki4vsFgfmeQcYQQysSZN8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Etech schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:49:
De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op uw naam staan.

Zie: https://www.rvo.nl/https/...-financieringswijzer/sepp
Volgens mij kan het zo zijn dat op het moment van kentekenregistratie de catalogusprijs (naar boven) afwijkt van de overeengekomen koopprijs. En dat zou een probleem kunnen zijn....

In de SEPP beschikking staat nl. volgende:
Ik heb besloten u subsidie te verlenen. De subsidie bedraagt € 3.350,-. Op dit bedrag heeft u recht als uw vaststellingsverzoek aan de voorwaarden uit deze regeling voldoet. Voordat uitbetaling van de subsidie plaatsvindt wordt er getoetst op o.a. de catalogusprijs en de actieradius die in het kentekenregister (RDW) zijn opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
Volgens mij gaat het om de "koop- of leaseovereenkomst" deze in in mijn geval getekend op 22 januari 2022. De aanvraag is ook ingediend met als datum op 22 jan 2022 in https://mijn.rvo.nl/eloket/login-start.html. De aanvraag is ook toegekend met een rijks voorwaarden. Volgens mij is de getekende overeenkomst bepalend voor het tijdstip toekennen subsidie en niet het moment van de uitlevering.

Corrigeer me als het niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Net even langs mijn dealer geweest. Hij had maandag training bij Renault en ging navragen wat de prijsverhoging betekend voor al bestelde auto’s mbt de subsidie.

Zelf heb ik op 5 feb besteld en er was nog geen leverdatum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
Helemaal correct 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
https://www.renault.nl/co...inId=megane-bcb-ph1-prive

Proefrit aanvragen.
Voor de geïnteresseerden..

[ Voor 6% gewijzigd door Tinus_oost op 10-04-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
Beste jschoorl2,

Even onderzoekje gedaan naar de subsidieregeling. Bij de wet en regelgeving staat het. Ik vond ook al vreemd als dealer een prijsverhoging doorvoert en je hebt al een koopovereenkomst getekend. Zo zou je nooit iets kunnen kopen omdat naderhand de catalogus prijs in je nadeel zou veranderen en daardoor buiten de regeling zou vallen.
Lees verder hieronder en via de linkjes.

Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren zie: https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2022-01-01 onder Artikel 2.1.1.

Voor de subsidieverstrekking moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:

a.de aanschaf van een nieuwe elektrische personenauto door de aanvrager vindt plaats op basis van een koopovereenkomst;

b.de koopovereenkomst is niet eerder gesloten dan op de datum van publicatie van deze regeling;

c.de catalogusprijs van de elektrische personenauto is op de datum van ondertekening van de koopovereenkomst niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000;

d.de elektrische personenauto heeft een actieradius van minimaal 120 km;

e.de koopovereenkomst is gesloten in hetzelfde kalenderjaar waarin de aanvraag voor de subsidie is ingediend.

Punt C is dus bepalend d:)b

Koopovereenkomst: schriftelijke overeenkomst tot koop, als bedoeld in:
https://wetten.overheid.n...ldeel1_Afdeling1_Artikel1

Zoals eerder aangegeven "De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend."

[ Voor 15% gewijzigd door Etech op 10-04-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
Etech schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:43:
Beste jschoorl2,

Even onderzoekje gedaan naar de subsidieregeling. Bij de wet en regelgeving staat het. Ik vond ook al vreemd als dealer een prijsverhoging doorvoert en je hebt al een koopovereenkomst getekend. Zo zou je nooit iets kunnen kopen omdat naderhand de catalogus prijs in je nadeel zou veranderen en daardoor buiten de regeling zou vallen.
Lees verder hieronder en via de linkjes.

Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren zie: https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2022-01-01 onder Artikel 2.1.1.

Voor de subsidieverstrekking moet zijn voldaan aan de volgende voorwaarden:

a.de aanschaf van een nieuwe elektrische personenauto door de aanvrager vindt plaats op basis van een koopovereenkomst;

b.de koopovereenkomst is niet eerder gesloten dan op de datum van publicatie van deze regeling;

c.de catalogusprijs van de elektrische personenauto is op de datum van ondertekening van de koopovereenkomst niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000;

d.de elektrische personenauto heeft een actieradius van minimaal 120 km;

e.de koopovereenkomst is gesloten in hetzelfde kalenderjaar waarin de aanvraag voor de subsidie is ingediend.

Punt C is dus bepalend d:)b

Koopovereenkomst: schriftelijke overeenkomst tot koop, als bedoeld in:
https://wetten.overheid.n...ldeel1_Afdeling1_Artikel1

Zoals eerder aangegeven "De datum waarop u de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend."
Op de subsidie toekenning pagina van RVO staat:
De catalogusprijs (nieuwprijs) van de elektrische personenauto die wordt geregistreerd na tenaamstelling in het kentekenregister (RDW), is niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000. Let op: de geregistreerde catalogusprijs in het kentekenregister (RDW) is leidend voor RVO.
Het lijkt er dan op.dat bij de toekenning van de subsidie in de uitvoering afgeweken wordt van de wet zelf. Ik hoop dat jij gelijk hebt maar duidelijk is het niet. Maandag maar eens bellen met RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 15:23
Dank.

Gelijk ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
20 tot 23 April is hij te bekijken bij ABD renault in Drachten.

Helaas alleen kijken.. niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Over de SEPP subsidie is een apart topic Particuliere EV subsidie (SEPP)

Citaat:
Het lijkt mij overigens verstandiger om met de dealer af te spreken dat je van de overeenkomst af kan als je geen subsidie krijgt toegewezen en dat zij er voor zorgen dat tegen de tijd dat de auto geleverd wordt deze nog onder de catalogusprijs voor subsidie zit.

Dat laatste lijkt het meest problemen op te leveren, vooral als er een lange levertijd is en men ondertussen de prijzen aanpast. Jouw auto moet dan nog met de "oude prijs" geregistreerd worden, maar dat is blijkbaar lastig. Ik heb er geen ervaring mee, maar in het topic is er al diverse keren over geschreven.

Al is dan natuurlijk wel de vraag of de dealer daar mee akkoord wil gaan.

Dus tussentijdse prijsverhogingen kunnen wel eens een probleem worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Die aanmeldpagina voor de proefrit staat al enige tijd online. Als je die invult word je wel terug gebeld, maar ik heb nog niet gehoord dat er iemand een afspraak voor een proefrit heeft kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Frank S schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:51:
Die aanmeldpagina voor de proefrit staat al enige tijd online. Als je die invult word je wel terug gebeld, maar ik heb nog niet gehoord dat er iemand een afspraak voor een proefrit heeft kunnen maken.
Ik ben vandaag direct terug gebeld nadat ik het formulier gisteren avond heb ingevuld.
Mij werd mede gedeeld dat de auto pas in Juli geleverd wordt (lees, dus ook een proefrit) maar dat komende maandag met 2e paasdag de auto wel in Eindhoven (stern) in de showroom staat. Deze was dus wel te bekijken.

Het verhaal chip tekort etc zorgde voor de late levertijd. Helaas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• M3leee
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 14:52
Toevallig een Alpine winkel in Parijs tegen gekomen en daar hadden ze er behoorlijk wat staan. Ik twijfelde nog.. maar ben er wel uit inmiddels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiMulAyNP1u9VKEcbZfR8U0OS0k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkceylAmbaRE0HUQwXeTLTst.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmObxxK_xIq9etHSuHkozR3lu6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4Avl8OE9Jp0WiDSeurSOoMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2CltZE3J5_dt2hHLGtrWZgtbmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY3Y3gca0D7BSJQZY7IgHM86.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WguwzLYxbmY31p9DGTOmyxc8A4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/600DciVgtHW5qFweW6nhApfl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Valentinoa88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:07:
[...]

Ik ben vandaag direct terug gebeld nadat ik het formulier gisteren avond heb ingevuld.
Mij werd mede gedeeld dat de auto pas in Juli geleverd wordt (lees, dus ook een proefrit) maar dat komende maandag met 2e paasdag de auto wel in Eindhoven (stern) in de showroom staat. Deze was dus wel te bekijken.

Het verhaal chip tekort etc zorgde voor de late levertijd. Helaas.
Ook teruggebeld en te horen gekregen dat ik ergens rond de zomer een telefoontje kon verwachten.

Misschien istie in mei al te zien (en kort proefritje?) bij https://www.rai.nl/agenda/fully-charged/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

M3leee schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:20:
Toevallig een Alpine winkel in Parijs tegen gekomen en daar hadden ze er behoorlijk wat staan. Ik twijfelde nog.. maar ben er wel uit inmiddels
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Hele mooie auto, en in het segment zeker een van de beste opties. Maar welke ontwerper heeft gekozen voor pianolak op het stuur?! De plek die je continu vasthebt, en daar dan een van de meest besmettelijke materialen op 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Zjanzjak schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:17:
[...]

Ook teruggebeld en te horen gekregen dat ik ergens rond de zomer een telefoontje kon verwachten.

Misschien istie in mei al te zien (en kort proefritje?) bij https://www.rai.nl/agenda/fully-charged/
Mij is (door de dealer in Helmond) verteld dat de auto's die deze maand in de showroom niet bereden mogen worden. Zelfs niet voor een kort proefritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 07:47
.Slecht nieuws, de productie vd Megane E-Tech wordt tijdelijk stil gelegd. zie onderstaand artikel.

https://www.hln.be/drive/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
gersmolders schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:33:
.Slecht nieuws, de productie vd Megane E-Tech wordt tijdelijk stil gelegd. zie onderstaand artikel.

https://www.hln.be/drive/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Als je het artikel leest heeft het volgens Renault geen invloed op de eerste leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
In overleg met mijn dealer de bestelling aangepast om na de 1.000 euro prijsverhoging toch onder de 45K subsidie gens te blijven.

Ik had besteld: E-tech EV60 220pk techno uitvoering in de two-tone gris rafel met de opties Pack advanced Drive assist en four seasons banden.

Nu aangepast naar gris rafel, pack advanced met 4 season als accessoire en op voorstel van de dealer het dak laten wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
jschoorl2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:16:
In overleg met mijn dealer de bestelling aangepast om na de 1.000 euro prijsverhoging toch onder de 45K subsidie gens te blijven.

Ik had besteld: E-tech EV60 220pk techno uitvoering in de two-tone gris rafel met de opties Pack advanced Drive assist en four seasons banden.

Nu aangepast naar gris rafel, pack advanced met 4 season als accessoire en op voorstel van de dealer het dak laten wrappen.
En natuurlijk het voorbehoud van toekenning subsidie, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
emvee72 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:03:
[...]

Als je het artikel leest heeft het volgens Renault geen invloed op de eerste leveringen.
En bovendien 'maar' voor 10 dagen (14 t/m 24 april, daarna weer volle bak draaien?).
Zou alleen wel willen weten wat onder de 'eerste leveringen' wordt verstaan, en of mijn bestelling van 17 maart daar ook onder valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Frank S schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:08:
[...]

Mij is (door de dealer in Helmond) verteld dat de auto's die deze maand in de showroom niet bereden mogen worden. Zelfs niet voor een kort proefritje.
Yup, klopt, was al bekend.
Maar deze roadshow (showroom-dagen) vindt plaats vanaf morgen en duurt dan een goede week (t/m 23 april zag ik bij 1 dealer) waar de Megane's geen centimeter mogen rijden. Ze zijn alleen te bezichtigen idd.

Mijn ijdele hoop is dat het misschien bij de Fully Charged show te Amsterdam Rai, zo'n beetje eind mei, wel mogelijk is om een stukje te rijden.
Daar hintte ik meer op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Demo’s arriveren als goed is in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AnthonyR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:48:
Demo’s arriveren als goed is in mei.
Dibbs op een witte EV 60 techno demo ! :P
Catalogus prijs wel onder de 45 k, sta ik begin 2023 op je stoep. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emvee72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43TMZ7rhbykzpfxVriAcELWqWYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zT83ot2xPeHvwjaIXUYKujDq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HovNanIq-EUA8NkT2GK6axLu3rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyyAQ7OVXG6PxWDCcsHZyqAV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb in maart de e-tech uit de folder besteld. Iedereen verklaarde mij voor gek. Vandaag in de showroom geweest en even aan het model gesnuffeld. Nou het valt echt niet tegen. De looks zijn echt mooi en er staat gewoon een vette kar. De binnenruimte en afwerking is echt prima. Even met het hele gezin plaats genomen en de ruimte voorin en achter is meer dan voldoende. Alleen de beige bekleding is niet mijn smaak. Maar Ik ben echt content en kan niet wachten totdat hij ooit geleverd gaat worden. En niet onbelangrijk … het gezin was ook tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

emvee72 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb in maart de e-tech uit de folder besteld. Iedereen verklaarde mij voor gek. Vandaag in de showroom geweest en even aan het model gesnuffeld. Nou het valt echt niet tegen. De looks zijn echt mooi en er staat gewoon een vette kar. De binnenruimte en afwerking is echt prima. Even met het hele gezin plaats genomen en de ruimte voorin en achter is meer dan voldoende. Alleen de beige bekleding is niet mijn smaak. Maar Ik ben echt content en kan niet wachten totdat hij ooit geleverd gaat worden. En niet onbelangrijk … het gezin was ook tevreden.
Ik ga morgen ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOyGNz09vgE4jUT6Sz7f8iyYixM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWAzUFzlE3nJJ8Cg76qDERTR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzKSrYZybTDmItP7d4-rgnGPCgA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9kDci7c4Rp6CUBaR5yIXul8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqhmW_DHkGkOVwnmlchBo19pfjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nxMniLGjvM5pg4CHDUtAN7w.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW4qfCh7yhf5EveXVLS4PyfAUWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZS2ER2Uo3Hm766GTKIZmQxr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHBwf2Trfhs6IG9bfm6FND2oJ5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrdO19ApHmyFOirsrO3mFFcl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-6qi2DMUT8eGS_wWoV7vNLWrV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Suj1Qf6qNUAVUelxp46AYK4j.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kX098X6RpBBMb6FAIfNmx-qzaw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOyFg059ZKaGvqXog2nX0OS6.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag een paar mooie foto’s weten te maken. Een erg mooie auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Ah je bent bij ons in de winkel geweest. Door de dag heen veel kijkers gehad. Gisteren ook erg druk. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Gister in Arnhem gekeken bij Bochane. Betrof ook een zwarte Iconic met grijs dak en zwart leer.

Leuk om even te kijken en te zitten. Ik had hem persoonlijk iets groter verwacht. Met name de kofferruimte is wel erg beperkt, benieuwd hoe dit gaat bevallen.
De look en feel is heel fijn, zitpositie is top, fijne stoel (hoop dat de techno stoelen in half leer ook zo fijn zitten). Zicht naar achter is echt mega beperkt. Ik heb niet de pack augmented vision besteld, maar ik snap nu de digitale binnenspiegel: de achterruit is echt een streepje. Komt de looks wel ten goede natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BVice schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:01:
Gister in Arnhem gekeken bij Bochane. Betrof ook een zwarte Iconic met grijs dak en zwart leer.

Leuk om even te kijken en te zitten. Ik had hem persoonlijk iets groter verwacht. Met name de kofferruimte is wel erg beperkt, benieuwd hoe dit gaat bevallen.
De look en feel is heel fijn, zitpositie is top, fijne stoel (hoop dat de techno stoelen in half leer ook zo fijn zitten). Zicht naar achter is echt mega beperkt. Ik heb niet de pack augmented vision besteld, maar ik snap nu de digitale binnenspiegel: de achterruit is echt een streepje. Komt de looks wel ten goede natuurlijk
Hmm. Heb je een beeld met welke auto de kofferbakruimte vergelijkbaar is?
Ik heb nu een megane estate en ben erg bang ook voor de ruimte.
Al heb ik langzaam steeds minder zooi nodig voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik heb nu een e-golf, die heeft een stuk bredere kofferbak maar de bodem is (veel) hoger en ik denk dat bij de Golf de achterste zitrij iets verder naar achter komt dan bij de Megane electric. De megane heeft vooral een hele diepe kofferbak.
Ik heb ook nog een Alfa 159 sw die vreemd genoeg op papier net als de megane 440L heeft, maar die lijkt toch wel aanzienlijk ruimer te zijn…ik snap niet helemaal waar de 440L van de megane vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Dennis1812 schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:14:
[...]

Hmm. Heb je een beeld met welke auto de kofferbakruimte vergelijkbaar is?
Ik heb nu een megane estate en ben erg bang ook voor de ruimte.
Al heb ik langzaam steeds minder zooi nodig voor de kinderen.
Ik heb nu ook een megane estate en hier lever je wel iets op in. Heb gisteren alles mogen bewonderen en maar ervaring is dat de binnenkant zitruimte wel ok oogt maar de kofferbak vooral korter is. Waar de estate vooral dieper is moet de etech het doen met een kortere bak die dieper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Nederlandse handleiding

[ Voor 14% gewijzigd door jschoorl2 op 18-04-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 07:47
Bedankt voor de handleiding, kan ik alvast de auto verkennen hoe ermee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank S
Ik vermoed (lees: hoop) dat dit een draft versie van de handleiding is. De vertaling is vaak krom (automatisch?) en er zitten nog wat vreemde fouten in, zoals bijvoorbeeld in de paragraaf over het automatisch parkeren:

Het systeem kan vier drie soorten manoeuvre uitvoeren:
– parallel parkeren 4;
– auto achteruit inparkeren 5;
– parallel geparkeerde auto weer uitrijden 6.
Selecteer via het multimediascherm het gewenste manoeuvre.
Opmerking: de andere parkeermogelijkheden worden niet ondersteund door het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
RVO heeft in de FAQ voor de SEPP subsidies het volgende toegevoegd/ opgenomen:
Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit dan wel melden en kunnen aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Frank S schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:53:
Ik vermoed (lees: hoop) dat dit een draft versie van de handleiding is. De vertaling is vaak krom (automatisch?) en er zitten nog wat vreemde fouten in, zoals bijvoorbeeld in de paragraaf over het automatisch parkeren:

Het systeem kan vier drie soorten manoeuvre uitvoeren:
– parallel parkeren 4;
– auto achteruit inparkeren 5;
– parallel geparkeerde auto weer uitrijden 6.
Selecteer via het multimediascherm het gewenste manoeuvre.
Opmerking: de andere parkeermogelijkheden worden niet ondersteund door het systeem.
wat is hier fout aan? De opmerking betekent dat andere parkeermogelijkheden naast de 3 genoemde, gwoon niet ondersteund worden.

Overigens zie ik inderdaad ook nog veel kromme zinnen hoor.
En: er zit een ontgrendelknop naast de stekkeraansluiting. Ik ben benieuwd of deze ook werkt als de auto vergrendeld is en de sleutelkaart niet in de buurt is. Zou wel vervelend zijn, dan kan iedereen je laadsessie op straat stoppen door die knop in te drukken en de stekker uit de auto te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Nog aan de dealer gevraagd of er nieuws is, maar tot op heden nog geen leveringsdatum bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
Vandaag ook Eindelijk even mogen ruiken voelen en kijken wat ik begin Februari heb besteld... 😎 staat vanaf vandaag 3 dgn. bij ABD renault in Drachten.

Valt zeker niet tegen! Ook het geluidssysteem van Harman Kardon even uitgeprobeerd.. Blij dat ik die optie erbij heb. Super geluid!

Natuurlijk even nagevraagd hoe het zit met de 1000,= meerprijs en de subsidieaanvraag. Maar mij is nadrukkelijk bevestigd dat dit geen probleem zal opleveren en dat ik gewoon voor de subsidie in aanmerking kom.

Al met al toch een erg goede move geweest om hem begin Februari al te bestellen. anders was hij met alle opties die ik nu heb geselecteerd ( Techno met Warmtepomp en Harman Kardon) aanmerkelijk duurder uitgevallen..

Er was nog geen leverdatum beschikbaar.. wel heeft Renault beloofd alle 1e bestellingen ( Febr Maart) uit te leveren voor uiterlijk Sept 2022...
De 1e leveringen verwachten ze in Juli / Augustus...

Oftewel nog even geduld... Maar is het wachtten waard.. Top auto. 🎊
#BLIJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinus_oost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ke3LXam7zbVQn3ti3lYKoxkTufU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsI5Q8lfxBSHghxQhn73CtNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ysg1ZEzztsQpni3Gi9C0QiB0To4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j045y7V8DF8Ii7dgSfzH4dQc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Fb18oEa1EEy-pOOENPXOhHiVuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2taSAJR51A3dAMxYahBCIlYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MG3qIcvwMBG4GvRck3xjaEJdSBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rQuBaBcjsJmBrvSEk5F7Plj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kERz0tsh9DG0ZqTgbXfr6CwB24w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvpmeK1JUoTnTyTLmdyQjrdm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1PBufwBP7WX0uXcjGUu9WotUeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEvRyPx35R92WMj1tdUf77jg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHS3z8EqifLvaMWr4tTaalMy3NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEbz6zbql3hHmnqCu1vHXh9E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVB2idQHtcfj1ZGNYoqt4O1npr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMOYB5IqtRWqQTkBkFcaa0gZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOq6bacM2VcCJIoFM-1JGSW5bXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnfFKRooTW3QjnyRk6BOXJbc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZNNt9E_QkirDoL7VImnINC5js8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGyRgl5oKHmmPLAyaD4XqAiE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Yf8rJkEjZZJZwWvbb3_t7qY_ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVxlMcgnxDkCTMHsMY9oaLH2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srm4cLbAwBvmKxRQjIhlPew6ymQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJRYjnNFZB6BEPIHhJXO9T5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZKMlggkTFfnV7qMBxw2IbV_LsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayG6zKjXu20giPX3i491qZjz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Tinus_oost schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:28:
Vandaag ook Eindelijk even mogen ruiken voelen en kijken wat ik begin Februari heb besteld... 😎 staat vanaf vandaag 3 dgn. bij ABD renault in Drachten.

Valt zeker niet tegen! Ook het geluidssysteem van Harman Kardon even uitgeprobeerd.. Blij dat ik die optie erbij heb. Super geluid!

Natuurlijk even nagevraagd hoe het zit met de 1000,= meerprijs en de subsidieaanvraag. Maar mij is nadrukkelijk bevestigd dat dit geen probleem zal opleveren en dat ik gewoon voor de subsidie in aanmerking kom.

Al met al toch een erg goede move geweest om hem begin Februari al te bestellen. anders was hij met alle opties die ik nu heb geselecteerd ( Techno met Warmtepomp en Harman Kardon) aanmerkelijk duurder uitgevallen..

Er was nog geen leverdatum beschikbaar.. wel heeft Renault beloofd alle 1e bestellingen ( Febr Maart) uit te leveren voor uiterlijk Sept 2023...
De 1e leveringen verwachten ze in Juli / Augustus...

Oftewel nog even geduld... Maar is het wachtten waard.. Top auto. 🎊
#BLIJ
Ik mag hopen dat je uiterlijk september 2022 bedoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
emvee72 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:28:
[...]

Ik mag hopen dat je uiterlijk september 2022 bedoelt!
Oops.. ja zeker 2022...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24

Damian

Insane Obtrusion

Ik mag binnenkort als het goed is ook op zoek naar andere auto. Deze staat wel hoog op mijn lijstje naast de EV6 of de nieuwe Kia e-niro.

Wat me wel afschrikt is de levertijd :(. Standaard excuus is de chiptekorten, maar ik vermoed ook dat hij behoorlijk populair gaat worden.

Heb me aangemeld voor een proefritje, en in dat gesprek werd al gemeld dat de levertijd nog wel eens begon volgend jaar kan gaan zijn :( De eerste batch die ergens de aankomende maand gaat komen is al compleet vergeven natuurlijk, dus op een voorraad model hoefde ik ook niet te hopen...

Decisions, decisions...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik heb ook getwijfeld over een EV6 maar die werd met een paar opties al snel erg veel duurder dan de Megane. En de range is ook significant minder (grotere/zwaardere auto met iets kleinere batterij).
Je hebt het over een batch die de aankomende maand gaat komen, maar vanuit Renault wordt gecommuniceerd dat pas in augustus/september de eerste leveringen gaan zijn?

Wat is de levertijd van een EV6 dan? Die zal ook niet meer dit jaar geleverd kunnen worden vermoed ik?

e-Niro waarschijnlijk wel maar heb ik niet overwogen, model spreekt me totaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
BVice schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:53:
Ik heb ook getwijfeld over een EV6 maar die werd met een paar opties al snel erg veel duurder dan de Megane. En de range is ook significant minder (grotere/zwaardere auto met iets kleinere batterij).
Je hebt het over een batch die de aankomende maand gaat komen, maar vanuit Renault wordt gecommuniceerd dat pas in augustus/september de eerste leveringen gaan zijn?

Wat is de levertijd van een EV6 dan? Die zal ook niet meer dit jaar geleverd kunnen worden vermoed ik?

e-Niro waarschijnlijk wel maar heb ik niet overwogen, model spreekt me totaal niet aan.
Zo ver ik weet en al eerder heb vermeld:

Mei komen de showroom modellen en later komen dan de wagens die zijn besteld. Nu weet ik niet of het van Renault mag om de showroom modellen te verkopen maar dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zowel Bochane als Zeeuw gaven aan pas in juli/augustus de showroom modellen te verwachten, vandaar.
Maar het blijft gissen, we wachten (on)rustig af
Pagina: 1 2 ... 95 Laatste