Mijn dealer gaf weer mei aan ;-) voor de showroom modellen... Giswerk it is.BVice schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:25:
Zowel Bochane als Zeeuw gaven aan pas in juli/augustus de showroom modellen te verwachten, vandaar.
Maar het blijft gissen, we wachten (on)rustig af
Voor mensen die zich zorgen maken over de hoofdruimte achterin, ik ben 1.92 en kan prima achter mezelf zitten, mits de bestuurdersstoel niet in de laagste stand staat, dan komen je voeten, maat 44, in de knel….
Hier net zo. Al gaf die dealer ook aan dat er al 300 bestellingen bij hun(Terwolde) waren gedaan en dat ze eind mei de demo's verwachten.BliXem schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:36:
[...]
Mijn dealer gaf weer mei aan ;-) voor de showroom modellen... Giswerk it is.
Ze hadden trouwens een witte Techno staan vrijdag. Dat dashboard
[ Voor 15% gewijzigd door darkkingll op 23-04-2022 21:34 ]
300 stuks! In Nederland en Duitsland wordt dit wel een knaller. Mijn dealer had er slechts 1 verkocht en dat ben ik geweest.darkkingll schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:33:
[...]
Hier net zo. Al gaf die dealer ook aan dat er al 300 bestellingen bij hun(Terwolde) waren gedaan en dat ze eind mei de demo's verwachten.
Ze hadden trouwens een witte Techno staan vrijdag. Dat dashboard
Yup. Vooral in de lease een erg interessante auto denk ik. Ik mag februari volgend jaar een nieuwe leaseauto en de megane is wel echt een goede optie. Op dit moment zoals ik hem wil ongeveer even duur als een leuk aangeklede Skoda Octavia.
Alleen de eigen bijdrage is jammer, want dat ding kost ruim meer dan de maximale cataloguswaarde(26k) die mijn werkgever hanteerd.
Als ik het goed heb onthouden begint de productie ook pas in juni. Maar goed, met de huidige levertijden ga ik er sowieso al niet vanuit dat wanneer ik in juni een auto bestel, ik die in februari 2023 al kan rijden.
Alleen de eigen bijdrage is jammer, want dat ding kost ruim meer dan de maximale cataloguswaarde(26k) die mijn werkgever hanteerd.
Als ik het goed heb onthouden begint de productie ook pas in juni. Maar goed, met de huidige levertijden ga ik er sowieso al niet vanuit dat wanneer ik in juni een auto bestel, ik die in februari 2023 al kan rijden.
Doet toch een beetje pijn 🤣
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Hierbij een mooie presentatie van de Megane Electric op Renault Belgium
YouTube: R:tour - nieuwe Renault Megane E-Tech 100% electric
YouTube: R:tour - nieuwe Renault Megane E-Tech 100% electric
Promoten van een Facebook-groep is niet toegestaan en wordt beschouwd als spam.
[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 25-04-2022 22:30 ]
maar wat vind jij 'prima' zitten? dat het past, of dat je het ook langer dan 30 seconden gaat uithouden? Je rug/schouders komen toch een heel eind boven de achterleuning uit en zitten daardoor tegen de hoofdsteun aa, en ik neem aan dat je bovenbenen de zitting bijvoorbeeld niet eens raken, dat vind ik een nadeel. Maar zelfs de voorstoel is al vrij kort, achterin is dat in combinatie met de hoge vloer nog veel erger. Ik ben 1.75 maar ik vind het echt niet overhouden qua ruimte achterin. Maargoed een kinderzitje gaat net, maar ik zal de achterste hoofdsteun dan wel verwijderen anders zit de rugleuning van het zitje klem tegen de hoofdsteun.IJzebrand schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:31:
Voor mensen die zich zorgen maken over de hoofdruimte achterin, ik ben 1.92 en kan prima achter mezelf zitten, mits de bestuurdersstoel niet in de laagste stand staat, dan komen je voeten, maat 44, in de knel….
Renault Megane E-TECH Electric Rroduction Douai Francefactory, Megane E-TECH assembly, Megane E-TECH
YouTube: Renault Megane E-TECH Rroduction
YouTube: Renault Megane E-TECH Rroduction
Mijn bestelling is door de leasemaatschappij gedaan, bij Bochane zakelijk. Verwachte levertijd is momenteel Q4 2022.
Over Android Automotive, waarmee de Megane is uitgerust: hoe zit als je door een gebied rijdt waar geen dekking voor de gsm is, geen 3/4/5G. Heb je dan geen googlemaps meer. Qqeqqn hoe zit het met de radio? Heeft de megane ook gewoon dab, cq fm?
Googlemaps blijft gewoon werken, alleen geen verkeersinformatie. Kaarten worden regelmatig gedownload en een kopie blijft opgeslagen staan.corvankruchten schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:05:
Over Android Automotive, waarmee de Megane is uitgerust: hoe zit als je door een gebied rijdt waar geen dekking voor de gsm is, geen 3/4/5G. Heb je dan geen googlemaps meer. Qqeqqn hoe zit het met de radio? Heeft de megane ook gewoon dab, cq fm?
en uiteraard zit er ook gewoon een Dab ontvanger in het systeem FM waarschijnlijk ook, maar ben ik niet zeker van. en is eigenlijk ook niet meer echt van belang.
Dan zit je wel met erg opgetrokken knieën achterin.IJzebrand schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:31:
Ik ben 1.76 cm (72kg) en moet me bij het instappen voorin al dubbelvouwen. Anders stoot ik mijn hoofd tegen de voorstijl.
Heb nu een Zoë. Die is 5cm hoger en in en uitstappen gaat gemakkelijker dan in de Megane e-tech.
De e-tech had wel wat groter gemogen. Hij is een stuk kleiner dan de id.3
Overigens vind ik het een schitterende auto, met supersnel infotainment en google maps e.d.
Al die super enthousiaste youtube filmpjes zijn afkomstig van journalisten die op kosten van Renault 2 dagen in een luxe hotel in Spanje hebben rondgehangen. Inclusief een persmap. Allemaal hebben ze het over het 11cm dikke accupak.
In nl is fm inderdaad niet meer echt van belang, maar in buitenland nog wel. En zeker als je in gebieden rijdt zonder gsm dekking, tenminste: als ne ergens naar wilt luisteren, luisteren naar de muziek van onder de motorkap zit er niet meer inTinus_oost schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:09:
[...]
Googlemaps blijft gewoon werken, alleen geen verkeersinformatie. Kaarten worden regelmatig gedownload en een kopie blijft opgeslagen staan.
en uiteraard zit er ook gewoon een Dab ontvanger in het systeem FM waarschijnlijk ook, maar ben ik niet zeker van. en is eigenlijk ook niet meer echt van belang.
Daar hebben we toch Spotify voor?corvankruchten schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:24:
[...]
In nl is fm inderdaad niet meer echt van belang, maar in buitenland nog wel. En zeker als je in gebieden rijdt zonder gsm dekking, tenminste: als ne ergens naar wilt luisteren, luisteren naar de muziek van onder de motorkap zit er niet meer in
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Behalve als je buiten bereik bent dus….
Offline opslaan als je naar het buitenland gaat is altijd een optie.corvankruchten schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:44:
[...]
Zoals hierboven benoemd kan Spotify ook offline als je je afspeellijsten van te voren laat downloadencorvankruchten schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:44:
[...]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Al meer mensen in showrooms geweest de afgelopen dagen?
Vandaag zelf in Aalsmeer geweest, vind 'm in 't echt nog mooier dan op afbeeldingen en filmpjes!
Ze hadden er de meest uitgebreide Techno variant staan, dat is ook de versie waar ik naar op zoek ben.
De hoofdruimte viel me toch nog tegen overigens met mijn 1.90m, zowel voorin als achterin. In m'n huidige Aygo zit ik zelfs nog ruimer boven m'n hoofd.
Zelf heb ik voorkeur voor een volledig vegan interieur, maar helaas lijkt het erop dat je bij de Techno verplicht bent een leder stuur af te nemen in plaats van de TEP lederen variant die in de Equilibre standaard is. Gelukkig wel bekleding van de zittingen met een stof van gerecycled materiaal.
Ook is er voor de Techno geen optie voor een downgrade van de banden volgens mij (heb liever 18").
Overigens vraag aan de warmtepomp kiezers: wat is jullie argumentatie hiervoor? Groter rijbereik (hoeveel?) en beter voor de accu op lange termijn?
Vandaag zelf in Aalsmeer geweest, vind 'm in 't echt nog mooier dan op afbeeldingen en filmpjes!
Ze hadden er de meest uitgebreide Techno variant staan, dat is ook de versie waar ik naar op zoek ben.
De hoofdruimte viel me toch nog tegen overigens met mijn 1.90m, zowel voorin als achterin. In m'n huidige Aygo zit ik zelfs nog ruimer boven m'n hoofd.
Zelf heb ik voorkeur voor een volledig vegan interieur, maar helaas lijkt het erop dat je bij de Techno verplicht bent een leder stuur af te nemen in plaats van de TEP lederen variant die in de Equilibre standaard is. Gelukkig wel bekleding van de zittingen met een stof van gerecycled materiaal.
Ook is er voor de Techno geen optie voor een downgrade van de banden volgens mij (heb liever 18").
Overigens vraag aan de warmtepomp kiezers: wat is jullie argumentatie hiervoor? Groter rijbereik (hoeveel?) en beter voor de accu op lange termijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Majesty op 30-04-2022 00:34 ]
OpenR multimediasysteem handleiding
Uit de handleiding:
Toegang tot de radiobanden (FM, AM, DAB).
Opties voor “Offline-kaarten”
U kunt ervoor kiezen om de update van de offline-kaarten als volgt te downloaden:
– automatisch; of
– handmatig.
Uit de handleiding:
Toegang tot de radiobanden (FM, AM, DAB).
Opties voor “Offline-kaarten”
U kunt ervoor kiezen om de update van de offline-kaarten als volgt te downloaden:
– automatisch; of
– handmatig.
[ Voor 45% gewijzigd door jschoorl2 op 30-04-2022 08:30 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Wat meer info over de laadsnelheid van de 130 kW (bruto) lader./f/image/IRpFixcd2VELJJdnBpN054hl.png?f=fotoalbum_large)
De laadcurve is te vinden bij de eerste link. Voor vergelijking met andere autos: https://support.fastned.n...s/4409800889105-Snelladen. De laadsnelheid daalt snel.
Uitgaande van de laadcurve en de verbruikscijfers op https://ev-database.nl/auto/1521/Renault-Megane-E-Tech-EV60-220pk kom je voor een lange snelwegrit bij een laadschema van 15% naar 65% met 100% bij vertrek op het volgende rijschema:
- De brochure zegt 300 km (WLTP!) / 30 min. Dit is 77 kW (netto).
- De prijslijst zegt voor 0% naar 80%: 1:14. Dit is 39 kW (netto).
- Een rit bij gunstige omstandigheden is te vinden met de volgende link: https://www.planeterenault.com/1-gamme/7-gamme-2019/11033-essai-renault-megane-e-tech-paris-lyon-aussi-vite-quen-thermique-/. Van 7% naar 88% in 44 minuten. Dat is gemiddeld 66 kW (netto). Bij 89% was de laadsnelheid 41 kW (bruto). Op de lader is te zien dat er 53 kWh is geladen, wat een laadverlies betekend van ca 10%.
- Op https://www.youtube.com/watch?v=tszonAfmLDw is een dashboard te zien op 15:31. Dit toont dat de accu 74% vol is en dat er nog 7 minuten geladen moet worden naar 80%. Dit is 31 kW (netto).
/f/image/IRpFixcd2VELJJdnBpN054hl.png?f=fotoalbum_large)
De laadcurve is te vinden bij de eerste link. Voor vergelijking met andere autos: https://support.fastned.n...s/4409800889105-Snelladen. De laadsnelheid daalt snel.
Uitgaande van de laadcurve en de verbruikscijfers op https://ev-database.nl/auto/1521/Renault-Megane-E-Tech-EV60-220pk kom je voor een lange snelwegrit bij een laadschema van 15% naar 65% met 100% bij vertrek op het volgende rijschema:
- Gunstige omstandigheden zomer: 1e stop 280 km, daarna steeds 25 minuten laden per 165 km.
- Ongunstige omstandigheden winter: 1e stop 215 km, daarna steeds meer dan 25 minuten laden per 125 km.
Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.
Mijn lease maatschappij heeft begin maart op basis van een offerte die ik van de Renault dealer heb ontvangen een bestelling gedaan voor de megane e tech.
Het gaat om het model ev60 130 pk optium charge evolution ER.
Bij de configurator op de Renault site zie ik het model helemaal niet meer terug, alleen de variant met 220 pk. Deze is aanzienlijk duurder.
Iemand enig idee of mijn ingediende model überhaupt nog bestaat? Zie foto.
Alvast bedankt!
Mijn lease maatschappij heeft begin maart op basis van een offerte die ik van de Renault dealer heb ontvangen een bestelling gedaan voor de megane e tech.
Bij de configurator op de Renault site zie ik het model helemaal niet meer terug, alleen de variant met 220 pk. Deze is aanzienlijk duurder.
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/dUfATJGBlqz2nauG4lRjvWeo.jpg?f=fotoalbum_large)
V2G vraag ik me ook af of dit nu echt mogelijk is. Zie het nergens vanuit officiële Renault berichtgeving namelijk, alleen op een aantal blogs. Hoop hier wel op!BVice schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:21:
Zijn hier mensen die al ervaring met bijvoorbeeld de Zoe hebben?
Hoewel blind besteld, toch wat zorgpunten bij mij:
- de Zoe piept/fluit sterk bij AC laden. Zou de Megane dat ook hebben?
- compatibiliteit laadstations: van de Zoe is bekend dat hij wat meer eisen stelt aan een laadpaal dan de meeste andere EV's. Bijvoorbeeld heel langzaam laden wordt niet altijd ondersteund. Zou de Megane ook deze beperkingen hebben?
Daarnaast benieuwd naar de V2G functionaliteit die volgens sommige nieuwsberichten vanuit Renault op de Megane e-tech zou moeten zitten: kunnen we straks energie leveren aan huis?
Dat model staat nog wel op de prijslijst in ieder geval, dus lijkt me wel: https://www.stam.nl/stam/...jslijst-megane-e-tech.pdfValentinoa88 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:14:
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Hartelijk bedankt voor de reactie. We wachten het even af.Majesty schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:45:
[...]
V2G vraag ik me ook af of dit nu echt mogelijk is. Zie het nergens vanuit officiële Renault berichtgeving namelijk, alleen op een aantal blogs. Hoop hier wel op!
[...]
Dat model staat nog wel op de prijslijst in ieder geval, dus lijkt me wel: https://www.stam.nl/stam/...jslijst-megane-e-tech.pdf
Ik heb eind maart j.l., ook de evolution ER ev60/130pk besteld als nieuwe lease auto. bij het bestellen is mij verteld dat de ER voor de zakelelijke markt bestemd is. misschien is dat de reden dat deze auto niet in de configurator terug te vinden is, De ER staat wel in de prijslijst https://cdn.group.renault....asset.pdf/cbd42d4048.pdf bij mijn bestelling kon ik niet zien welke DC laadsnelheid de auto heeft. ben blijValentinoa88 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:14:
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
Renault Megane e-tech evolution-er
Tot voor kort was ik redelijk tevreden over Google Maps, maar de afgelopen weken al een aantal keer gemerkt dat deze foute route-informatie heeft doordat eenrichtingswegen niet goed op de kaart staan. Zowel in Amsterdam als Maastricht wordt je dan straten ingestuurd waar je niet in mag (en niet tijdelijk vanwege werkzaamheden, maar altijd en al heel lang...) en als je dan omrijdt, stuurt Google Maps je naar de oorspronkelijke route terug. Ik ben daarom aan het kijken naar alternatieven, die geen gebruik maken van de kaarten van Google.
(Lange intro voor deze vraag)
Kun je de TomTom Go app voor Android ook installeren op Android Automotive en zo ja, geeft deze dan dezelfde integratie in je systeem als Google Maps, zoals het inplannen van laadstops op basis van je actueel verbruik en resterende actieradius?
Kun je de TomTom Go app voor Android ook installeren op Android Automotive en zo ja, geeft deze dan dezelfde integratie in je systeem als Google Maps, zoals het inplannen van laadstops op basis van je actueel verbruik en resterende actieradius?
V2G staat nog in de kinderschoenen en de technische standaard is nog in ontwikkeling. Daarnaast zal ook de fiscale wetgeving moeten worden aangepast. Gaat nog even duren vrees ik.Majesty schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:45:
[...]
V2G vraag ik me ook af of dit nu echt mogelijk is. Zie het nergens vanuit officiële Renault berichtgeving namelijk, alleen op een aantal blogs. Hoop hier wel op!
[...]
Dat model staat nog wel op de prijslijst in ieder geval, dus lijkt me wel: https://www.stam.nl/stam/...jslijst-megane-e-tech.pdf
Hartelijk dank.cliffhanger1970 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:31:
[...]
Ik heb eind maart j.l., ook de evolution ER ev60/130pk besteld als nieuwe lease auto. bij het bestellen is mij verteld dat de ER voor de zakelelijke markt bestemd is. misschien is dat de reden dat deze auto niet in de configurator terug te vinden is, De ER staat wel in de prijslijst https://cdn.group.renault....asset.pdf/cbd42d4048.pdf bij mijn bestelling kon ik niet zien welke DC laadsnelheid de auto heeft. ben blijdat dit blijkbaar optimum charge is.
Hadden ze al een leverdatum in het vooruitzicht gesteld?
Het aantal apps op automotive is nog redelijk bepekt Inmiddels staan de eerste apps in de Google Play - automotive - play store - er staan een paar navigatie apps bij.Frank S schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:00:
Tot voor kort was ik redelijk tevreden over Google Maps, maar de afgelopen weken al een aantal keer gemerkt dat deze foute route-informatie heeft doordat eenrichtingswegen niet goed op de kaart staan. Zowel in Amsterdam als Maastricht wordt je dan straten ingestuurd waar je niet in mag (en niet tijdelijk vanwege werkzaamheden, maar altijd en al heel lang...) en als je dan omrijdt, stuurt Google Maps je naar de oorspronkelijke route terug. Ik ben daarom aan het kijken naar alternatieven, die geen gebruik maken van de kaarten van Google.
Flitsmeister en a better route planner (ABR) zitten in test zover ik weet. Zie ook de android automotive tread.
Als alternatief kun je apple Carplay of android auto gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door jschoorl2 op 01-05-2022 12:28 ]
IONIQ 5 en EV6 hebben het toch ook? Wat gaat nog even duren? De auto ondersteunt bi-directional laden of hij doet dit niet, toch?emvee72 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:02:
[...]
V2G staat nog in de kinderschoenen en de technische standaard is nog in ontwikkeling. Daarnaast zal ook de fiscale wetgeving moeten worden aangepast. Gaat nog even duren vrees ik.
Overigens ga ik vandaag waarschijnlijk een overeenkomst tekenen voor:
- Techno Wit
- Augmented Vision & Advanced Driving Assist
Totale kosten zouden dan 45.000 precies worden.
Ik twijfel nog of ik direct een trekhaak laat monteren (dit wordt gezien als accessoire); kosten hiervoor zijn €995,-. Wel erg duur volgens mij? Heeft iemand advies of ik dit beter achteraf kan laten doen?
Dat augmented en advanced driving assist is 2k, bovenop de 'kale' prijs van de Techno EV 60 (43.990) maakt 45.990 toch?Majesty schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:00:
Overigens ga ik vandaag waarschijnlijk een overeenkomst tekenen voor:
- Techno Wit
- Augmented Vision & Advanced Driving Assist
Totale kosten zouden dan 45.000 precies worden.
Ik had ook al zitten kijken en kwam alleen met het pack advanced drive assist van 1 k onder de 45k (44.990) uit.
De € 990,- zijn de rijklaar kosten importeur, deze telt niet mee in de fiscale prijs. (prijs bij RDW)Zjanzjak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:58:
[...]
Dat augmented en advanced driving assist is 2k, bovenop de 'kale' prijs van de Techno EV 60 (43.990) maakt 45.990 toch?
Ik had ook al zitten kijken en kwam alleen met het pack advanced drive assist van 1 k onder de 45k (44.990) uit.
Ah ok, dank voor de toelichting.AnthonyR schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:04:
[...]
De € 990,- zijn de rijklaar kosten importeur, deze telt niet mee in de fiscale prijs. (prijs bij RDW)
Zag dat niet staan bij het samenstellen van de auto op de Renault-site, zou misschien handig zijn om dat te vermelden aangezien de 45k grens toch wel een dingetje is voor sommige mensen die voor de subsidie willen gaan.
Gaat inderdaad om fiscale waarde, dus exact 45.000 in dit geval. De regel is niet meer dan 45.000, dus zou precies goed moeten gaan. Zojuist de overeenkomst ondertekend onder voorbehoud van een proefrit.Zjanzjak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Ah ok, dank voor de toelichting.
Zag dat niet staan bij het samenstellen van de auto op de Renault-site, zou misschien handig zijn om dat te vermelden aangezien de 45k grens toch wel een dingetje is voor sommige mensen die voor de subsidie willen gaan.
Wanneer het definitief wordt (na de proefrit) ga ik denk ik nog wel vast laten leggen dat ik er vanaf kan zien als de fiscale waarde boven de 45.000 uit komst, just in case. Ook al heeft rvo aangegeven dat er sprake is van een coulance regeling, bij onvoorziene prijsverhogingen over zulke lange levertijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 02-05-2022 20:09 ]
Ik denk niet dat er snel after market trekhaken gaan zijn en 995 is bij moderne wagens wel een normale prijs.Majesty schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:00:
Ik twijfel nog of ik direct een trekhaak laat monteren (dit wordt gezien als accessoire); kosten hiervoor zijn €995,-. Wel erg duur volgens mij? Heeft iemand advies of ik dit beter achteraf kan laten doen?
Betaalde voor m’n bijna 15 jaar oude alfa alleen al 1000 aan arbeidsloon voor de montage.
Hoe hard heb je de trekhaak nodig? Ik vervoer vaak fietsen en wil die niet achterin proppen bij zo’n nieuwe auto. Aan de andere kant kun je ook wachten omdat Renault het gewoon achteraf kan. Misschien moet je sowieso wel een separate afspraak maken…
Ik heb net een bericht van RVO adviseur Stimuleringsregelingen Elektrisch Vervoer ontvangen nadat ik de catalogus prijslijst had geüpload. Het volgende advies gekregen:
"Tegen de tijd dat u het kenteken op naam heeft en de catalogusprijs inderdaad te hoog blijkt te zijn kunt u coulance aanvragen. Stuurt u dan de overeenkomst en eventuele verklaring mee. Wij zullen dit dan beoordelen."
"Tegen de tijd dat u het kenteken op naam heeft en de catalogusprijs inderdaad te hoog blijkt te zijn kunt u coulance aanvragen. Stuurt u dan de overeenkomst en eventuele verklaring mee. Wij zullen dit dan beoordelen."
True, goed punt.BVice schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Ik denk niet dat er snel after market trekhaken gaan zijn en 995 is bij moderne wagens wel een normale prijs.
Betaalde voor m’n bijna 15 jaar oude alfa alleen al 1000 aan arbeidsloon voor de montage.
Hoe hard heb je de trekhaak nodig? Ik vervoer vaak fietsen en wil die niet achterin proppen bij zo’n nieuwe auto. Aan de andere kant kun je ook wachten omdat Renault het gewoon achteraf kan. Misschien moet je sowieso wel een separate afspraak maken…
Ik wil er onze racefietsen op gaan vervoeren. Op de huidige Aygo had ik er dakdragers voor (jaja, dat zag er leuk uit), maar dan rijd je toch niet zo fijn.
Ik heb het nu toch maar gewoon erbij gedaan. Er werd inderdaad aangegeven dat daar waarschijnlijk een aparte afspraak voor gemaakt wordt.
offtopic:
Ook op het Renault forum zie ik
Ook op het Renault forum zie ik
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 03-05-2022 21:08 ]
36 video handleidingen in het Frans
[ Voor 100% gewijzigd door jschoorl2 op 04-05-2022 17:00 ]
Dank voor de info.AnthonyR schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:12:
De proefritten en showroomauto's zijn verschoven naar het weekend van 1 juli.
Wat gebeurt er met de huidige megane's electric die als showroom-model diende de afgelopen weken?
Volgens rdw staan er 9 op kenteken nu.
Lijkt of Bochane Deventer er al met eentje adverteert.
Iemand die bij Renault hier werkt en al meer weet over de levering van de eerste partij auto’s? 🤓
Poah, moet zeggen dat dit ook wel een plaatje is hoor. En qua prijs is dit echt een gunstige auto met zo een bereik! Levertijden zullen wel dramatisch zijn ivm de populariteit van dit model..
Benieuwd naar de eerste ervaringen hier!
Benieuwd naar de eerste ervaringen hier!
Ik kijk regelmatig of er al nieuwe op kenteken staan, vooralsnog nog steeds de 9 demo-modellen.Valentinoa88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:56:
Iemand die bij Renault hier werkt en al meer weet over de levering van de eerste partij auto’s? 🤓
Ik heb 4-1-2022 een iconic rood besteld en heb deze week bevestiging gekregen dat deze uiterlijk 12-9 bij de dealer staat. Uiteraard met de mededeling geen garantie in deze tijden.....
Hoe ziet zo’n bevestiging er uit? Officieel van dealer oid? Of lease maatschappij?
Vraagje voor de E-tech fans hier: Wat was voor jullie nou de doorslaggevende reden om voor de Renault te gaan?
Mij lijkt het inderdaad een hele fijne auto, maar wat maakt m nou echt beter dan de VW ID4, Skoda of Kia concurrenten? Of waarom geen duurder model zoals de Hyundai Iconiq 5?
Mij lijkt het inderdaad een hele fijne auto, maar wat maakt m nou echt beter dan de VW ID4, Skoda of Kia concurrenten? Of waarom geen duurder model zoals de Hyundai Iconiq 5?
Niks
Wat mij betreft de: kofferbak, actieradius 450 WLTP, garantie actie 5 jaar, onderhoud 4 jaar, inruilprijs huidige auto viel niet tegen op te boxen. ID4 en Iconiq 5 veel duurder. VW ID3 is lelijk. Skoda is niet mijn merk en met merk KIA (NERO) heb ik vanuit dealer hele slechte ervaring ook geen optie. Ik heb deze auto besteld vanuit ervaring met Renault, de vele filmpjes foto, reviews. Het is zeker nu ik de auto live gezien heb een hele mooie auto van buiten en binnen.minitrue schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:49:
Vraagje voor de E-tech fans hier: Wat was voor jullie nou de doorslaggevende reden om voor de Renault te gaan?
Voornamelijk uit merkentrouw. Heb veel Renault gereden, begonnen met een 25, daarna 2x Megane Cabriolet en een Megane Break. Bij de keuze voor de eerste EV (5 jaar geleden) viel Zoe af, vanwege te beperkte actieradius. Daarom toen een Opel Ampera-e genomen. Dat contract loopt nu af en kwam de release van de E-Tech als geroepen. Even getwijfeld tussen Volvo XC40 en de Megane, maar vond de Volvo toch minder handig in (Amsterdamse) stadsverkeer. Bovendien is dat ontwerp alweer enkele jaren oud en dat is veel in EV-land. Ik heb de Iconic gekozen, met warmtepomp, pack augmented vision & advanced drive assist om van de laatste "snufjes" voorzien te zijn.minitrue schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:49:
Het stoere en mooie design en het android automotive infotainment systeem waren de emotionele doorslaggevende argumenten.minitrue schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:49:
Daarnaast de rationele argumenten: prijs (wilde onder 45K blijven, incl garantie en onderhoud 5 jr) , 450 km wlpt, trekgwicht tot 900kg (zijn campeerders), heel behoorlijke koffer - en binnenruimte.
[ Voor 19% gewijzigd door jschoorl2 op 07-05-2022 10:26 ]
Heb nog nooit een wagen gekocht welke de beste (in zijn klasse) is/was.minitrue schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:49:
Aangaande deze wagen; Er zullen vast betere auto's zijn maar ik koop een wagen voornamelijk op emotie met een vleugje verstand en wat de financiën toelaten.
DE (<--- met hoofdletters) doorslaggevende reden is voor mij dus de emotie.
Ik vind 'em gewoon retemooi, zowel van buiten als binnen, voel me alleen geen E-tech fan haha.
Ik vond de ID3 (en ID4) niet mooi (met name het interieur)
Cupra Born kan geen trekhaak hebben.
Kia EV6 58 kWh heeft veel minder range en wordt met trekhaak echt duur.
Idem voor de Enyaq 58.
Ioniq5 viel ook af op looks, beperkte range + leaseprijs met trekhaak.
XC40 vond ik het beste alternatief maar ook die range is echt krap. Maar wel meer ruimte binnenin. Infotainment is dan weer wat minder (wel Android maar geen groot scherm). Maar wel goede deal inclusief trekhaak en warmtepomp. De levertijd schrok mij af maar uiteindelijk heeft de Renault waarschijnlijk dezelfde levertijd als de Volvo…
De Renault heeft het voordeel dat het echt een 2022 auto is en daardoor op veel vlakken beter lijkt te zijn dan de volvo.
Maar de experience bij Volvo is vele malen beter. Alleen al het personeel bij de dealers, veel warmere ontvangst, gezellig, de kinderen kregen een model auto etc. Die experience mis je echt bij die vreselijke Renault dealers. Ze weten ook weinig van de auto vind ik. Maargoed voor de particuliere consument zit er ook wel wat prijsverschil tussen.
Cupra Born kan geen trekhaak hebben.
Kia EV6 58 kWh heeft veel minder range en wordt met trekhaak echt duur.
Idem voor de Enyaq 58.
Ioniq5 viel ook af op looks, beperkte range + leaseprijs met trekhaak.
XC40 vond ik het beste alternatief maar ook die range is echt krap. Maar wel meer ruimte binnenin. Infotainment is dan weer wat minder (wel Android maar geen groot scherm). Maar wel goede deal inclusief trekhaak en warmtepomp. De levertijd schrok mij af maar uiteindelijk heeft de Renault waarschijnlijk dezelfde levertijd als de Volvo…
De Renault heeft het voordeel dat het echt een 2022 auto is en daardoor op veel vlakken beter lijkt te zijn dan de volvo.
Maar de experience bij Volvo is vele malen beter. Alleen al het personeel bij de dealers, veel warmere ontvangst, gezellig, de kinderen kregen een model auto etc. Die experience mis je echt bij die vreselijke Renault dealers. Ze weten ook weinig van de auto vind ik. Maargoed voor de particuliere consument zit er ook wel wat prijsverschil tussen.
[ Voor 19% gewijzigd door BVice op 07-05-2022 14:21 ]
Bevestiging via dealer. Bij hun in systeem stond bevestiging van bestelling met chassisnummer en leverdatum.BVice schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:45:
Hoe ziet zo’n bevestiging er uit? Officieel van dealer oid? Of lease maatschappij?
Voor de liefhebber en geïnteresseerden van het AAOS systeem... Er is ook een specifiek AAOS topic waar nu de rijders van de XC40 Px, C40 en Polestar 2 rijders zitten, incl mezelf 😁. Het AAOS systeem is natuurlijk zo goed als het zelfde, misschien heeft de Megane net een andere schil. Dat is ook bij Volvo en Polestar zo.
Misschien leuk om te volgen en jullie kennis en ervaringen van AAOS ook te delen!
Link: Android Automotive
Misschien leuk om te volgen en jullie kennis en ervaringen van AAOS ook te delen!
Link: Android Automotive
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 07-05-2022 22:54 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
23-04-2022 bestelling geplaatst, levering half Oktober.
51.000 euro en een beetje voor een Iconic, ik heb er alvast zin in.
[ Voor 38% gewijzigd door Schmoove op 10-05-2022 20:06 ]
Heb je hier ook een bevestiging van? Of heeft de dealer dit verteld bij de koop?
Schmoove schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:04:
23-04-2022 bestelling geplaatst, levering half Oktober.
Ik heb recentelijk geïnformeerd. Volgens Athlon zou, als er nu besteld wordt, de auto in nov/december geleverd kunnen worden.
Hallo allen, ik lees al eventjes mee in dit topic. Jullie enthousiasme voed mij ook. ☺️
Zijn er hier mensen die de megane e-tech prive (willen) aanschaffen?
Ik vind het ook echt een retemooie auto 🙂, maar prive aanschaffen, met inruil en niet ‘blind’ willen kopen, maakt het toch een lastige opgave zo met die lange ‘wachttijden”. Erg jammer 😔
Ik vind het ook echt een retemooie auto 🙂, maar prive aanschaffen, met inruil en niet ‘blind’ willen kopen, maakt het toch een lastige opgave zo met die lange ‘wachttijden”. Erg jammer 😔
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Nee, dat was de inschatting van de dealer bij aankoop. We gaan het zien...Baaz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:23:
Heb je hier ook een bevestiging van? Of heeft de dealer dit verteld bij de koop?
[...]
Check.Nullifiel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:14:
Willen aanschaffen.
Maar niet blind, wachten geblazen dus tot ik er in proef gereden heb.
Heb m'n handtekening al onder de overeenkomst gezet hier, privé aanschaf, met voorbehoud van een proefrit. Leverdatum schatting van de dealer (Renault Nieuwendijk) was okt/Nov.Nullifiel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:14:
Hallo allen, ik lees al eventjes mee in dit topic. Jullie enthousiasme voed mij ook. ☺️
Maar heb er al wel in gezeten (niet gereden).
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 10-05-2022 23:49 ]
Ik heb de auto in februari prive besteld. Zonder voorwaardes en (helaas) boven de 45k (dus geen subsidie) omdat de versie die ik wou dit gewoon niet toe liet 😅. Levering door vroege aanschaf ‘al’ in september (nog niet bevestigd).Nullifiel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:14:
Heb voornamelijk erg veel vertrouwen in dit merk en alle filmpjes op YouTube hielpen goed met de beslissing maken. Nu ik de auto heb gezien alleen maar extra enthousiast geworden 🥰
Succes met de keuze!
Privéaanschaf:Nullifiel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:14:
In maart blind besteld uit folder. Met inruil (3 serie), in Techno 60kWh 220 pk uitvoering in Gris Rafale met WP en Drive Assist pack (alles net onder 45k)
Inclusief ontbindende voorwaarde dat als subsidie niet wordt verleend ik onder de koop uit kan!
Daarnaast 5 jaar garantie en 4 jaar onderhoud inclusief.
Zappi V2.1 hangt al geduldig te wachten dat hij de eerste keer mag voeden.
Vorige maand gaan kijken toen er één bij de dealer stond.
Ik heb er een zeer goed gevoel bij. Leverdatum nog niet bekend
[ Voor 53% gewijzigd door emvee72 op 11-05-2022 09:27 ]
Gewoon nieuwsgierig... voor degene die besteld hebben. Hebben jullie die F1 blades in de carrosseriekleur gekozen of de goudkleurige variant?
Ik heb zelf de goudkleurige blades genomen.
Ja, op 22 januari privé besteld bij Bochane. Blind, maar heel veel reviews en filmpjes gezien. Reeds eerder gedaan en met een Nissan Qashqai was prima behalve de dealer Nieuwendijk die beschadigde auto aflevert.Nullifiel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:14:
Verwachte levering juli en is niet bevestigt.
Volledig wit gekozen hier! Vind dat goud overigens ook niet lelijk.Schmoove schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:18:
Gewoon nieuwsgierig... voor degene die besteld hebben. Hebben jullie die F1 blades in de carrosseriekleur gekozen of de goudkleurige variant?
Carrosseriekleur, ik vindt die gouden kleur echt foei lelijk 😅Schmoove schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:18:
Helemaal mee eens, in een dronken bui waarschijnlijk gekozen door Laurens van den Acker.Baaz schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:42:
[...]
Carrosseriekleur, ik vindt die gouden kleur echt foei lelijk 😅
Zojuist bevestiging van leasemaatschappij met nieuwe datum levering.
Stond op eind augustus, nu naar 1 november gezet. Erg jammer!!
Denk dat zo'n beetje alle leverdata van de Renault Megane E-Tech electric wel minimaal 2 maanden verzet zullen worden.Valentinoa88 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:44:
Heb op 5 feb besteld (EV60 - techno), verwachte levertijd was juni/ juli. Leverdatum bij dealer nu 14 sep.
Hier ook een melding gekregen, eind februari besteld en mijn auto gaat in augustus in productie en in september zal die bij de dealer moeten staan voor uitlevering.
Hallo allemaal,
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto, ter vervanging van mijn huidige Ford Focus. Ik ben een zakelijke leaserijder en heb de volgende 2 opties op het oog:
EV60 220 pk Optimum Charge Evolution, met de volgende opties:
- Pack Winter
- Pack Advanced Drive Assist
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
EV60 220 pk Optimum Charge Techno, met de volgende opties:
- Warmtepomp
- Pack augmented vision & advanced driving assist
- Blanc Glacier
Ik heb navraag gedaan bij de wagenparkbeheerder en die heeft doorgekregen van de leasemaatschappij dat levering in november/december zal zijn als er nu besteld gaat worden.
Ik de auto onlangs in het echt kunnen bewonderen en ben wel over de streep getrokken om voor deze auto te gaan kiezen. Helaas heb ik nog niet kunnen proefrijden met de Megane, wat ik normaliter als eis heb voor een nieuwe leaseauto (in het verleden blind gekozen voor een auto, die vervolgens verschrikkelijk slechte zithouding had). Ik heb ondertussen al vele videoreviews bekeken op YT en hierin wordt vaak gerefereerd naar de uitstekende zithouding voor de bestuurder en het comfort van de auto. Wat zouden jullie doen?
Ik heb andere elektrische lease auto's ook grondig onderzocht, alleen vallen de meeste wel af vanwege een lage actieradius en geen goede integratie (o.a. wanneer je moet laden bijv.).
Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe lease auto, ter vervanging van mijn huidige Ford Focus. Ik ben een zakelijke leaserijder en heb de volgende 2 opties op het oog:
- Pack Winter
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
Ik heb navraag gedaan bij de wagenparkbeheerder en die heeft doorgekregen van de leasemaatschappij dat levering in november/december zal zijn als er nu besteld gaat worden.
Ik de auto onlangs in het echt kunnen bewonderen en ben wel over de streep getrokken om voor deze auto te gaan kiezen. Helaas heb ik nog niet kunnen proefrijden met de Megane, wat ik normaliter als eis heb voor een nieuwe leaseauto (in het verleden blind gekozen voor een auto, die vervolgens verschrikkelijk slechte zithouding had). Ik heb ondertussen al vele videoreviews bekeken op YT en hierin wordt vaak gerefereerd naar de uitstekende zithouding voor de bestuurder en het comfort van de auto. Wat zouden jullie doen?
Ik heb andere elektrische lease auto's ook grondig onderzocht, alleen vallen de meeste wel af vanwege een lage actieradius en geen goede integratie (o.a. wanneer je moet laden bijv.).
"That's what I do. I drink and I know things."
Ik zou voor de Techno gaan, die heeft geblindeerde ramen achter, mooiere velgen en een mooie chromen lijst rondom de ramen. De andere pakketen behalve Pack augmented vision & advanced driving assist zitten hier ook al bij.Frozenhands schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:24:
Hallo allemaal,
- Pack Winter
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
Wat betreft de uitstekende zithouding voor de bestuurder; hier kan je wel op vertrouwen, ik heb zelf meerdere Renault’s in bezit gehad en in andere modellen (van vrienden/werk) gereden en ze zaten allemaal perfect, dit is (in mijn ogen) waar Renault ook bekend om staat.
Succes met het kiezen!
De videoreviews die ik gezien heb (en dat zijn er echt veel) waarin iets gezegd wordt over het comfort is louter positief dus daarop durf ik wel te zeggen dat dat snor zit.Frozenhands schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:24:
Ik heb ondertussen al vele videoreviews bekeken op YT en hierin wordt vaak gerefereerd naar de uitstekende zithouding voor de bestuurder en het comfort van de auto. Wat zouden jullie doen?
Zithouding is iets persoonlijks omdat we nu eenmaal niet allemaal dezelfde lengte (en/of breedte haha) hebben maar lijkt mij ook wel in orde.
Al met al zou ik er wel voor durven gaan in dat opzicht.
Nieuwe Kia Niro EV, Hyundai Kona Electric, MG 5, MG ZS zijn andere wagens die door mijn hoofd schieten als ik denk aan andere electrische wagens in ongeveer dezelfde prijsklasse maar goed, neem aan dat die afvallen vanwege de iets lagere laadsnelheid? Want voor de rest ontloopt dat elkaar niet veel toch?
Klopt de auto's ontlopen elkaar inderdaad niet, wat mij het meeste trekt aan de de Megane is de volledige integratie met Android Automative, wat ik een enorm gebrek vind aan de andere auto's.Zjanzjak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:52:
[...]
De videoreviews die ik gezien heb (en dat zijn er echt veel) waarin iets gezegd wordt over het comfort is louter positief dus daarop durf ik wel te zeggen dat dat snor zit.
Zithouding is iets persoonlijks omdat we nu eenmaal niet allemaal dezelfde lengte (en/of breedte haha) hebben maar lijkt mij ook wel in orde.
Al met al zou ik er wel voor durven gaan in dat opzicht.
Nieuwe Kia Niro EV, Hyundai Kona Electric, MG 5, MG ZS zijn andere wagens die door mijn hoofd schieten als ik denk aan andere electrische wagens in ongeveer dezelfde prijsklasse maar goed, neem aan dat die afvallen vanwege de iets lagere laadsnelheid? Want voor de rest ontloopt dat elkaar niet veel toch?
Ik ben er nog niet over uit welk pakket ik neem, ik zit helaas vast aan een eigen bijdrage en hoop middels een erkende Renault dealer een beter aanbod te krijgen en dat daarmee de Techno heeft definitief gaat worden.Baaz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:52:
[...]
Ik zou voor de Techno gaan, die heeft geblindeerde ramen achter, mooiere velgen en een mooie chromen lijst rondom de ramen. De andere pakketen behalve Pack augmented vision & advanced driving assist zitten hier ook al bij.
Wat betreft de uitstekende zithouding voor de bestuurder; hier kan je wel op vertrouwen, ik heb zelf meerdere Renault’s in bezit gehad en in andere modellen (van vrienden/werk) gereden en ze zaten allemaal perfect, dit is (in mijn ogen) waar Renault ook bekend om staat.
Succes met het kiezen!
In carrosseriekleur, rood. Als dat geen optie was geweest, was het een dealbreaker. Wat ontzettend lelijk.Schmoove schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:18:
Die gouden blades voor zijn volgens mij alleen standaard op de iconic uitvoering.
Smaken verschillen nogal blijkbaarFrank S schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:36:
[...]
In carrosseriekleur, rood. Als dat geen optie was geweest, was het een dealbreaker. Wat ontzettend lelijk.
Ik vind de auto zonder die blades juist maar een doorsnee saaie auto. Die blades geven het net iets extra.
Vandaag levering datum ontvangen, besteld 22 jan verwachte levering bij Bochane is 13 september.Zjanzjak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:05:
[...]
Denk dat zo'n beetje alle leverdata van de Renault Megane E-Tech electric wel minimaal 2 maanden verzet zullen worden.
Nog even geduld derhalve.
een MG is wel een heel andere slag auto dan Renault. Wel eens in gezeten/gereden?Zjanzjak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:52:
Ik zie eerder de Cupra Born en VW ID3 als directe concurrenten. Ook qua lease prijs. Ook de XC40 recharge zit in de lease in een vergelijkbare prijsklasse.
ID3 viel voor mij af ivm het interieur en de kleinere kofferbak, en heeft echt slechte reviews waar ik goed in kan komen. De Cupra kan geen trekhaak hebben. De XC40 is wat kaler qua opties bij dezelfde prijs en had een hele lange levertijd, en bovendien een veel lagere range met een grotere batterij.
wanneer heb je besteld?Valentinoa88 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:44:
Ja dat is ook 1 vd pluspunten.Frozenhands schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:20:
[...]
Klopt de auto's ontlopen elkaar inderdaad niet, wat mij het meeste trekt aan de de Megane is de volledige integratie met Android Automative, wat ik een enorm gebrek vind aan de andere auto's.
In een ver verleden in gereden, dus kan er nu niets zinnigs over zeggen.BVice schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:47:
[...]
een MG is wel een heel andere slag auto dan Renault. Wel eens in gezeten/gereden?
Ik zie eerder de Cupra Born en VW ID3 als directe concurrenten. Ook qua lease prijs. Ook de XC40 recharge zit in de lease in een vergelijkbare prijsklasse.
Maar wat altijd bij blijft bij mij is dat een Franse wagen wat comfortabeler is.
Ging me ook meer om wat er allemaal te koop is in 'ongeveer' dezelfde prijsklasse, die wagens schoten gewoon door mijn hoofd, nothing more, nothing less.
ID3, Cupra, Volvo XC40 hoort er ook bij uiteraard.
Persoonlijk zou ik nog steeds voor de Megane gaan, zoals eerder gezegd, ik kijk wat minder naar het praktische en laat me meer leiden door emotie. Ik wil die vonk voelen.
Eind juni rijden met een Gris Rafale Iconic met zwart dak, warmtepomp en de driving assists als demo. Had ingezet op een rode, maar die werden helaas niet geleverd in onze eerste batch.
Ah jammer, rode vind ik, persoonlijk, mooier.AnthonyR schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:42:
Eind juni rijden met een Gris Rafale Iconic met zwart dak, warmtepomp en de driving assists als demo. Had ingezet op een rode, maar die werden helaas niet geleverd in onze eerste batch.
Hoe wordt dat eigenlijk bepaald? De kleuren? En de samenstelling van de auto.
Kwestie van afwachten wat er aangeboden wordt?
10 maart door de leasemaatschappij besteld.
Kogel is door de kerk! Ik heb het volgende besteld en nu wachten op de goedkeuring vanuit de wagenparkbeheerder:
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
Ik dacht: die gaat boven de subsidieregeling met die warmtepomp erbij, maar is zakelijk ga ik vanuit?Frozenhands schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:36:
Kogel is door de kerk! Ik heb het volgende besteld en nu wachten op de goedkeuring vanuit de wagenparkbeheerder:
- Warmtepomp
- Blanc Glacier
Gefeliciteerd in ieder geval! Heb dezelfde besteld (zonder warmtepomp).
[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 16-05-2022 09:16 ]
Ja, het is zakelijke lease, dus ik hoef geen rekening te houden met de subsidieregeling.Majesty schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:11:
[...]
Ik dacht: die gaat boven de subsidieregeling met die warmtepomp erbij, maar is zakelijk ga ik vanuit?
Gefeliciteerd in ieder geval! Heb dezelfde besteld (zonder warmtepomp).
Wanneer is jouw verwachte levering?