Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Frozenhands schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Ja, het is zakelijke lease, dus ik hoef geen rekening te houden met de subsidieregeling.

Wanneer is jouw verwachte levering?
Vandaar! Indicatie was oktober/november, maar ga zelf uit van minimaal december, kan het altijd meevallen (of niet, haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-05 12:57
Valentinoa88 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:12:
[...]

10 maart door de leasemaatschappij besteld.
interessant, ik 11 maart maar heb nog niks gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:32

Damian

Insane Obtrusion

Frozenhands schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:36:
Kogel is door de kerk! Ik heb het volgende besteld en nu wachten op de goedkeuring vanuit de wagenparkbeheerder:

EV60 220 pk Optimum Charge Techno, met de volgende opties:
- Warmtepomp
- Pack augmented vision & advanced driving assist
- Blanc Glacier
Volgens mij is een warmtepomp toch zonde van het geld? Is toch minimaal extra bereik??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Damian schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:32:
[...]

Volgens mij is een warmtepomp toch zonde van het geld? Is toch minimaal extra bereik??
Het schijnt goed te helpen in de winter, en de warmtepomp heeft minder elektriciteit nodig om je klimaat te verwarmen. Ook werd mij verteld (wellicht een verkooppraatje) dat wanneer je de auto weer gaat verkopen dat je er meer voor kan krijgen en dat mensen toch liever gaan voor een auto met warmtepomp dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Damian schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:32:
[...]

Ik heb even teruggezocht in dit topic betreft de warmtepomp, die heeft mij doen overhalen om die toch wel mee te nemen:

- Een nieuwe generatie warmtepomp die de prestatiecoëfficiënt van de batterij bij -10°C met 30% verbetert in vergelijking met Zoe E-Tech electric.
- Bij een rit op de snelweg bij -5°C betekent dit een toename van de actieradius met 10% en tijdwinst bij het
snelladen (beter temperatuurmanagement)
- Bij gebruik in de stad bij -5°C betekent dit een 20% grotere actieradius
- Een nieuw intelligent systeem voor energieterugwinning dat de door de batterij en de aandrijving afgegeven restwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik rij momenteel een EV zonder WP en collega's rijden exact dezelfde EV maar dan met warmtepomp. 's Winters is hun range beduidend beter (50km extra op 32 kWh). Voor mij ook reden om wel de WP te kiezen op de Megane. Maar als je de extra range niet nodig hebt en ook niet verwacht vaak te snelladen dan zou ik hem ook niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Frozenhands schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Ik heb even teruggezocht in dit topic betreft de warmtepomp, die heeft mij doen overhalen om die toch wel mee te nemen:

- Een nieuwe generatie warmtepomp die de prestatiecoëfficiënt van de batterij bij -10°C met 30% verbetert in vergelijking met Zoe E-Tech electric.
- Bij een rit op de snelweg bij -5°C betekent dit een toename van de actieradius met 10% en tijdwinst bij het
snelladen (beter temperatuurmanagement)
- Bij gebruik in de stad bij -5°C betekent dit een 20% grotere actieradius
- Een nieuw intelligent systeem voor energieterugwinning dat de door de batterij en de aandrijving afgegeven restwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur.
De marketing praat dus >:) .
Ik had gelezen dat het in Nederland weinig tot geen nut zou hebben en ze om die reden de warmtepomp van de accessoire lijst hebben gehaald bij de nieuwe KIA Niro EV. Of het waar is: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Majesty schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:44:
[...]

De marketing praat dus >:) .
Ik had gelezen dat het in Nederland weinig tot geen nut zou hebben en ze om die reden de warmtepomp van de accessoire lijst hebben gehaald bij de nieuwe KIA Niro EV. Of het waar is: geen idee.
Dat is voor jou een marketing praat, voor mij is het gewoon helder waarvoor het dient en daarom gekozen de optie er wel op te plaatsen. Ik heb liever net even dat extra bereik voor een rit, dan premium boxen bijv. terwijl ik alleen podcasts of spotify luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Frozenhands schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Dat is voor jou een marketing praat, voor mij is het gewoon helder waarvoor het dient en daarom gekozen de optie er wel op te plaatsen. Ik heb liever net even dat extra bereik voor een rit, dan premium boxen bijv. terwijl ik alleen podcasts of spotify luister.
Ja, ik snap je redenering wel. Maar dat is nu juist het punt dat ik (en volgens mij @Damian ) probeer te maken: is het inderdaad zo dat het zoveel extra bereik oplevert, of is marketing praat? Oftewel, werkt het alleen zo in ideale omstandigheden bijvoorbeeld, of is het alleen echt nuttig in bepaalde landen/gebieden waar het erg koud kan zijn. Afgelopen winter is het hier amper onder 0 geweest (en dat zal de komende tijd niet veel anders worden vermoed ik).
Maar goed, het heeft sowieso vast geen negatieve impact op je bereik, alleen maar op de portemonnee.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 17-05-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Mijn bestelling (halverwege maart) tot nu toe:

De status van jullie nieuwe Megane Electric is dat de auto zijn chassisnummer gekregen heeft en wacht op productie allocatie.
Omdat nu eerst de showroom en demonstratie auto’s gebouwd worden is dat nog even afwachten.
De verwachting op dit moment is dat wij de auto rond half september binnen gaan krijgen.
Let op dat dit de verwachting is.

Altijd blij om berichten over de bestelling te krijgen😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 18:20
Op OpenR komen de webbrowser Vivaldi, Easypark en RadioPlayer beschikbaar.

[ Voor 71% gewijzigd door jschoorl2 op 18-05-2022 13:41 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_JEN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Hi allen,

Na lang twijfelen heb ik gisteren toch de Megane Electric besteld (zakelijk lease). Best spannend omdat ik er geen proefrit mee heb gereden. Hij stond al even op mijn shortlist na het lezen van verschillende online reviews en fora. Ongeveer twee weken geleden stond het showroom model voor een paar dagen bij de dealer in mijn dorp. Dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

- Warmtepomp
- Blanc Glacier Two Tone kleurstelling / Blanc Glacier
- Harman Kardon Premium Sound

Levertijd zou eind van het jaar zijn, maar ik ga ervan uit dat het begin 2023 wordt. Echt bizar om zo lang te moeten wachten op een auto. Beetje jammer vanwege de bijtelling, maar dat is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Ar_JEN schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:20:
Hi allen,

Na lang twijfelen heb ik gisteren toch de Megane Electric besteld (zakelijk lease). Best spannend omdat ik er geen proefrit mee heb gereden. Hij stond al even op mijn shortlist na het lezen van verschillende online reviews en fora. Ongeveer twee weken geleden stond het showroom model voor een paar dagen bij de dealer in mijn dorp. Dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

- Warmtepomp
- Blanc Glacier Two Tone kleurstelling / Blanc Glacier
- Harman Kardon Premium Sound

Levertijd zou eind van het jaar zijn, maar ik ga ervan uit dat het begin 2023 wordt. Echt bizar om zo lang te moeten wachten op een auto. Beetje jammer vanwege de bijtelling, maar dat is niet anders.
Mooi om te zien dat je de keuze hebt kunnen maken, ik zat in exact dezelfde situatie m.b.t. het niet kunnen proefrijden. Ik heb dezelfde variant besteld, minus de kleur en Harman Kardon en heb van de leasemaatschappij begrepen dat hij eind van dit jaar geleverd wordt. In mijn geval zal ik toch moeten wachten tot en met eind maart 2023 vanwege aflopen van het huidige leasecontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 13:32

Damian

Insane Obtrusion

Majesty schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Ja, ik snap je redenering wel. Maar dat is nu juist het punt dat ik (en volgens mij @Damian ) probeer te maken: is het inderdaad zo dat het zoveel extra bereik oplevert, of is marketing praat? Oftewel, werkt het alleen zo in ideale omstandigheden bijvoorbeeld, of is het alleen echt nuttig in bepaalde landen/gebieden waar het erg koud kan zijn. Afgelopen winter is het hier amper onder 0 geweest (en dat zal de komende tijd niet veel anders worden vermoed ik).
Maar goed, het heeft sowieso vast geen negatieve impact op je bereik, alleen maar op de portemonnee.
Precies dat.

Op de e-Niro is het ook zo goed als zinloos in NL, daar zijn de temperaturen gewoon te laag voor...

En voor 1000 euro pak ik dan echt liever het Augmented Vision of Advanced Drive assist pakket.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Tillaert
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Zjanzjak schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:09:
[...]

Ik kijk regelmatig of er al nieuwe op kenteken staan, vooralsnog nog steeds de 9 demo-modellen.
Linkje? Ik vind het wel interessant om dit zelf ook te monitoren.

Ik heb er zelf een besteld in april. Volgens het leasecontract is de levering in aug / sep. Dealer geeft aan dat dit slechts een voorlopige indicatie is en het aannemelijker is dat de auto op zijn vroegst wordt geleverd in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baaz
Henk Tillaert schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Linkje? Ik vind het wel interessant om dit zelf ook te monitoren.

Ik heb er zelf een besteld in april. Volgens het leasecontract is de levering in aug / sep. Dealer geeft aan dat dit slechts een voorlopige indicatie is en het aannemelijker is dat de auto op zijn vroegst wordt geleverd in december.
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:36
En dan bij 'Find in this Dataset' megane electric tikken.

Of https://allecijfers.nl/auto/renault-megane-e-tech/
Maar deze wordt maandelijks bijgehouden, de rdw site is dan misschien niet zo gelikt maar wel dagelijks up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Heb half maart een Iconic besteld met als optie Pack augmented vision & advanced driving assist, in wit met zwart dak. De dealer gaf twee weken terug door dat er een productie plaats was gereserveerd, maar levering zou toch november worden…. Waarom toch allemaal zo’n ellende met leveren! Ik begrijp wel dat er vanwege de instabiele situatie bepaalde toeleveranciers niet kunnen leveren, maar ik zie op YouTube filmpjes dat de fabriek gewoon door draait!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Vinceub1972 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:05:
Heb half maart een Iconic besteld met als optie Pack augmented vision & advanced driving assist, in wit met zwart dak. De dealer gaf twee weken terug door dat er een productie plaats was gereserveerd, maar levering zou toch november worden…. Waarom toch allemaal zo’n ellende met leveren! Ik begrijp wel dat er vanwege de instabiele situatie bepaalde toeleveranciers niet kunnen leveren, maar ik zie op YouTube filmpjes dat de fabriek gewoon door draait!?!?
Logisch dat het door draait, alleen niet met de snelheid die gewenst is.

Vraag is simpelweg groter dan aanbod. PlayStation heeft z’n fabrieken ook draaien, maar nog altijd tekorten na 2 jaar.

Zelfde verhaal bij mijn bestelling. Half maar besteld, stond op september levering, is nu november.

[ Voor 6% gewijzigd door Valentinoa88 op 19-05-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:37
Eerst moet ook heel Europa voorzien worden van showroom en voorraadauto’s. Die zijn op dit moment nog niet allemaal gemaakt. In Augustus zijn de fabrieken vanwege vakantie 3 weken dicht. En zo zit je al snel in Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik vind het vooral vervelend dat de intro al eind 2021 was en toen ook al vrij snel te bestellen was. Ik had echt goede hoop in juni te rijden. Maar nu gaat het inderdaad richting november, en voor je het weet wordt het net 2023. Dan was ik echt liever voor de XC40 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
BVice schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:21:
Ik vind het vooral vervelend dat de intro al eind 2021 was en toen ook al vrij snel te bestellen was. Ik had echt goede hoop in juni te rijden. Maar nu gaat het inderdaad richting november, en voor je het weet wordt het net 2023. Dan was ik echt liever voor de XC40 gegaan.
Kan je dan alsnog niet wisselen of is de levertijd van de XC40 ook beroerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Is er bij bestelling geen indicatie opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Op franse en duitse fora geven mensen aan dat afleverdata naar voren zijn gehaald. Van september naar juli.

Ze kunnen dit zelf volgen obv VIN nr in my renault. Heb in NL een account proberen aan te maken, maar daarvoor heb je een ordernummer nodig. Nr op mijn koopcontract werkt niet en support en dealer konden niet helpen.

Nog een my renault.fr aangemaakt (ben je geen ordernr voor nodig) maar deze geeft een foutmelding als ik de VIn doorgeef.

Iemand anders hier al mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
A

[ Voor 100% gewijzigd door jschoorl2 op 20-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baaz
jschoorl2 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:54:
Op franse en duitse fora geven mensen aan dat afleverdata naar voren zijn gehaald. Van september naar juli.

Ze kunnen dit zelf volgen obv VIN nr in my renault. Heb in NL een account proberen aan te maken, maar daarvoor heb je een ordernummer nodig. Nr op mijn koopcontract werkt niet en support en dealer konden niet helpen.

Nog een my renault.fr aangemaakt (ben je geen ordernr voor nodig) maar deze geeft een foutmelding als ik de VIn doorgeef.

Iemand anders hier al mee bezig geweest?
Zojuist mijn dealer gebeld om te vragen wat mijn ordernummer is, die kon ik zelf niet vinden op mijn bestelformulier (klopte ook volgens de verkoper).
Ik kon geen account aanmaken met mijn ordernummer en de verkoper vertelde mij ook dat dit vaker misgaat en het systeem niet goed werkt.

Ook gaf hij mij het heugelijke nieuws dat de auto eind juli in de showroom zal staan om op te halen!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-05 15:39
Net ook maar even gebeld en mijn auto staat (als alles goed gaat) op 14 september klaar, en dat is beter dan medio oktober waar ik rekening mee hield

Ev60 220pk Techno met advanced drive assist, warmtepomp en trekhaak en net(jes) binnnen de 45k vanwege de subsidie. Voor een ander kleurtje was geen ruimte meer :-). Toch interessant hoe dealers soms verschillend met de definitie van de RDW waarde van de auto omgaan. Bij mij konden de all season banden niet als accessoire gerekend worden terwijl anderen hier op het forum dat wel konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
  • Laatst online: 12-01-2024
mijne heeft ook al chassisnummer, dus ik neem aan dat ie al verwerkt is in de fabriek.
Eta eind juli. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 16:16
michie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:37:
mijne heeft ook al chassisnummer, dus ik neem aan dat ie al verwerkt is in de fabriek.
Eta eind juli. :)
Verwerkt is? Je bedoelt gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
BliXem schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Verwerkt is? Je bedoelt gebouwd?
Ja 2 maanden draagtijd zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Of de auto’s waren gebouwd maar enkele onderdelen waren er nog niet en moeten ze die achteraf monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
ja, misschien is het de hele logistiek van onderdelen die opgestart wordt en of puur het tijdslot in de fabriek wat over 2 maanden gereserveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Chassisnummer is geen werkelijke productie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
AnthonyR schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:04:
Chassisnummer is geen werkelijke productie nog.
Correct. Ondanks ik mijn VIN al weet, is de productie pas 13/07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Net terug van Fully Charged Show live in de Rai Amsterdam waar 1 van de 3 zwarte demo-modellen stond (van de 9 demo modellen totaal in Nederland op dit moment) tussen vele andere EV's.

Jammer dat het publiek er niet in mocht zitten want er was best veel belangstelling voor de Megane Elecrtic.
Marketingtechnisch had ik het wel geweten als ik Renault was, maar goed, wie ben ik (een potentiële koper!).

Dat ik er uiteraard toch even in heb kunnen zitten was meer geluk dan wijsheid (en wat brutaliteit) en het was toch weer even fijn om wat indrukken op te doen.
Blijft gewoon een rete-mooi model (persoonlijke mening)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGYclbqjmfPvFe8-oypton7sWVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nESCVxCPpL6wppHTBINEPJ4v.jpg?f=fotoalbum_large

Laadcurve in de praktijk na 300 kilometer rijden. Ca. 45 minuten om naar de 80% te komen. (Buitentemperatuur 15 graden).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emvee72
  • Laatst online: 21-05 10:55
Rene schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:43:
[Afbeelding]

Laadcurve in de praktijk na 300 kilometer rijden. Ca. 45 minuten om naar de 80% te komen. (Buitentemperatuur 15 graden).
Tja,deze grafiek zegt zo niets, Wat voor eenheid stellen de x en y-as voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
[Afbeelding]

Is dit met of zonder warmtepomp? Ik mis wat informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

emvee72 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Tja,deze grafiek zegt zo niets, Wat voor eenheid stellen de x en y-as voor?
Ik schat batterijpercentage op de x-as omdat die tot 100 loopt, en kW op de y-as omdat die boven de 100 uit gaat.

Maar goed, ben benieuwd naar wat echte benchmarks. Laadtijden en vermogen zijn wel interessante dingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 23-05-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ik lees dat iemand heeft doorgekregen dat z’n auto in juli afgeleverd gaat worden!! Mag ik vragen wanneer de auto besteld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[Afbeelding]

dit is een ijskoude batterijlaadkurve. zelfde geldt voor de cupra. of hele grafiek is 1.5 streep te laag, want de cupra moet tegen de 125-130 tikken onder juiste omstandigheden

Y = kW laadvermogen
X = batterij%

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Vinceub1972 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:00:
Ik lees dat iemand heeft doorgekregen dat z’n auto in juli afgeleverd gaat worden!! Mag ik vragen wanneer de auto besteld was?
Dat ben ik! 17 maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Simply1337 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:15:
[...]

dit is een ijskoude batterijlaadkurve. zelfde geldt voor de cupra. of hele grafiek is 1.5 streep te laag, want de cupra moet tegen de 125-130 tikken onder juiste omstandigheden

Y = kW laadvermogen
X = batterij%
Nee het is met een warme batterij bij buitentemperatuur 15 graden. Born is getest bij -7 graden. Beide op een 150kW lader. Auto in kwestie is een model met alle toeters en bellen.

https://www.tek.no/nyhete...3M4/renault-megane-e-tech

Wellicht dat er een fout in de lader zit dat weet ik niet, ik post hier alleen voor de geinteresseerden een laadcurve uit de praktijk. Verder kan iedereen deze naar eigen wens interpreteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
  • Laatst online: 21-05 10:55
Baaz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Dat ben ik! 17 maart besteld.
Privé of PL? Welke uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
emvee72 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Privé of PL? Welke uitvoering?
Prive,

Techno EV60 220 pk optimum charge + gris rafale + warmtepomp + pack augmented vision & advanced driving assist + Harman Kardon speakers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
  • Laatst online: 11-05-2023
Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik heb nog steeds niks gehoord, 11 maart besteld.

Dat verhaal dat er onderscheid zit tussen prive en zakelijk, is dat ergens op egbaseerd? Lijkt mij namelijk erg stug dat de fabriek daar rekening mee kan houden. Order = order, die gaat gewoon het proces in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
BVice schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:56:
ik heb nog steeds niks gehoord, 11 maart besteld.

Dat verhaal dat er onderscheid zit tussen prive en zakelijk, is dat ergens op egbaseerd? Lijkt mij namelijk erg stug dat de fabriek daar rekening mee kan houden. Order = order, die gaat gewoon het proces in.
Ik weet (helaas) het fijne daarachter ook niet. Echter hoor ik wel vaak dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Laatst online: 19-05 08:10
Mijn dealer vertelde hetzelfde verhaal. Particulier zou voor lease gaan ivm subsidie.
25 maart besteld, ergens in september zou de aflevering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ik ook half maart besteld, heb doorgekregen dat er een productieplaats is. Maar levering in november?? Best vreemd… besteld bij Stern in Eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-05 16:57
Nog wat meer info over snellaadcurves/snellaadtijden:

http://www.lachaineev.fr/roadtrip_megane.php :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbzNscriUO6ZmsaAZ1c3r4OfUK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6QgNyOsrVl1Npjgyr2hRCWW5.png?f=fotoalbum_large

https://insideevs.fr/revi...3%A9gane-%C3%A9lectrique/

https://www.msn.com/fr-xl...-sur-autoroute/vi-AAXnmSN

De laadsnelheid daalt snel.
Verder maken de omstandigheden uit, b.v. of je de accu vooraf hebt geconditioneerd door de snellader in de routeplanner te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nu we het toch over laden hebben.
In combinatie met de Megane.

Ik ga voor de EV60 uitvoering maar de kilometers in Nederland zullen er niet veel zijn per dag.
Niet meer dan 100 km per dag, ook niet elke dag, want soms wordt er niet eens gereden.
Een grote rit zal alleen plaatsvinden tijdens vakanties 1 a 2 keer per jaar.
Ja ik weet dat een EV40 dan misschien de betere keuze is, maar toch, ik ga voor de EV60 uitvoering. ;)

Het idee is dus om een thuislader te laten plaatsen op mijn huidige 1 fase 32 A meterkast.
Dit kan toch gewoon?

Vraag is geboren uit mijn klok/klepel verhaal; de Renault kan met 3 fasen laden.
Maar moet dat dan ook? Moet ik dan ook de boel laten ombouwen naar 3 fasen in de meterkast, of volstaat wat ik in gedachte heb.
Begrijp uiteraard wel dat het laden dan langzamer zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:03:
Nu we het toch over laden hebben.
In combinatie met de Megane.

Ik ga voor de EV60 uitvoering maar de kilometers in Nederland zullen er niet veel zijn per dag.
Niet meer dan 100 km per dag, ook niet elke dag, want soms wordt er niet eens gereden.
Een grote rit zal alleen plaatsvinden tijdens vakanties 1 a 2 keer per jaar.
Ja ik weet dat een EV40 dan misschien de betere keuze is, maar toch, ik ga voor de EV60 uitvoering. ;)

Het idee is dus om een thuislader te laten plaatsen op mijn huidige 1 fase 32 A meterkast.
Dit kan toch gewoon?

Vraag is geboren uit mijn klok/klepel verhaal; de Renault kan met 3 fasen laden.
Maar moet dat dan ook? Moet ik dan ook de boel laten ombouwen naar 3 fasen in de meterkast, of volstaat wat ik in gedachte heb.
Begrijp uiteraard wel dat het laden dan langzamer zal gaan.
Je kunt ook gewoon met 1 fase laden. Laadtijden kun je hier bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
Ik ga ook eerst beginnen met 1 fase laden. Mijn buurman heeft een Ford Mustang en laadt ook via een 1 fase kabel. Er komt ongeveer 10km bereik per uur laden bij volgens hem. Dus een nachtje van 10 uur aan de lader geeft weer 100km bereik. Dat moet in mijn geval voldoende zijn. Later kijk ik wel voor een 3 fase laadpaal indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
arno.stolk schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:41:
Net ook maar even gebeld en mijn auto staat (als alles goed gaat) op 14 september klaar, en dat is beter dan medio oktober waar ik rekening mee hield

Ev60 220pk Techno met advanced drive assist, warmtepomp en trekhaak en net(jes) binnnen de 45k vanwege de subsidie. Voor een ander kleurtje was geen ruimte meer :-). Toch interessant hoe dealers soms verschillend met de definitie van de RDW waarde van de auto omgaan. Bij mij konden de all season banden niet als accessoire gerekend worden terwijl anderen hier op het forum dat wel konden.
Zo werkt dat niet. Auto moet zonder subsidie onder de 45k zijn om in aanmerking te komen voor de subsidieregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ariebombari_Jet schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:05:
Ik ga ook eerst beginnen met 1 fase laden. Mijn buurman heeft een Ford Mustang en laadt ook via een 1 fase kabel. Er komt ongeveer 10km bereik per uur laden bij volgens hem. Dus een nachtje van 10 uur aan de lader geeft weer 100km bereik. Dat moet in mijn geval voldoende zijn. Later kijk ik wel voor een 3 fase laadpaal indien nodig.
Denk dat er een verschil is tussen de Ford Mustang en de Megane, ,misschien is het 'verbruik' van de Ford hoger en zal het laden misschien anders zijn.
Ligt er ook aan of het 1 fase 16 A of 1 fase 32 A is in je meterkast.

Als ik de accu op de 80% wil houden en ik kom thuis met iets van 50 a 60% dan is dat in een paar uurtjes wel gedaan.
Hoeveel kilometer ver je daar mee komt ligt vooral aan de rijstijl. ;)
En uiteraard ook aan de omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menneke
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-01 20:24
Kan mij iemand zeggen. Ik krijg een EV 60. Hoeveel is het minimale waarmee de auto start met laden?
Dit i.v.m. het laden met ecosmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Dat is lastig te zeggen want er zijn nog geen uitgebreide consumenten tests gedaan. Officieel volgens de normen en standaarden moet je met minimaal 6A kunnen laden. Bij sommige modellen Zoe zie (zag?) je dat dit 12A is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menneke
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-01 20:24
Ik bedoel eigenlijk. Hoeveel kwh is min. nodig zodat de auto begint te laden? Het is dan de bedoeling hetgeen de zonnepanelen meer opbrengen dan ik op dat moment verbruik in het woonhuis naar de auto gaat ipv teruglevering aan het net.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
MarkHero schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Zo werkt dat niet. Auto moet zonder subsidie onder de 45k zijn om in aanmerking te komen voor de subsidieregeling.
Volgens mij blijft hij precies op 45k met deze combinatie hoor. Advanced drive assist is 1k, net als de warmtepomp. Trekhaak is een accessoire.
Overigens is het 45k of minder wil je in aanmerking komen voor de regeling, niet alleen onder de 45k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
Menneke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:22:
Ik bedoel eigenlijk. Hoeveel kwh is min. nodig zodat de auto begint te laden? Het is dan de bedoeling hetgeen de zonnepanelen meer opbrengen dan ik op dat moment verbruik in het woonhuis naar de auto gaat ipv teruglevering aan het net.
Hangt er vanaf of je over 1 of 3 fase gaat laden.
Normaliter is er 6A per fase nodig. Met 230 V effectieve spanning moet je het dus vermeningvuldigen met 0.230 per fase om het vermogen te krijgen (dus iets van 1.3 kw). Kwh is weer een uur lang een kilowatt, en niet een maat van vermogen maar van energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
Zijn er nog meer mensen die voor de private lease gaan?
En wanneer besteld en levering al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Laatst online: 06-05 16:57
Menneke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:44:
Kan mij iemand zeggen. Ik krijg een EV 60. Hoeveel is het minimale waarmee de auto start met laden?
Dit i.v.m. het laden met ecosmart.
Voor AC laden is 1.4 kW het minimum bij alle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
1.4 is het theoretische minimum inderdaad maar in de praktijk gaat niet elke EV laden als je 6A aanbiedt. Juist de Renault staat er om bekend meer te willen. Heel benieuwd hoe de Megane dit gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curfs67
  • Laatst online: 28-11-2022
Wiba schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:50:
Hier ook private lease. Besteld op 28 februari. Gisteren contact opgenomen met dealer. Nog geen leverdatum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RoLeaf schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:36:
Nog wat meer info over snellaadcurves/snellaadtijden:

http://www.lachaineev.fr/roadtrip_megane.php :

[Afbeelding]

https://insideevs.fr/revi...3%A9gane-%C3%A9lectrique/

https://www.msn.com/fr-xl...-sur-autoroute/vi-AAXnmSN

De laadsnelheid daalt snel.
Verder maken de omstandigheden uit, b.v. of je de accu vooraf hebt geconditioneerd door de snellader in de routeplanner te programmeren.
Eerst dacht ik "wow, na 10 minuten al op 50%".

Tot ik zag dat de as al begint met batterij percentage op 25% ofzo. Niet echt een valide test voor snelladen. Dat wil je juist als je echt bijna niet meer thuiskomt om te laden, niet met nog een kwart aan accu over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAC
  • Laatst online: 21-01-2023

RAC

Vandaag bericht via de dealer ontvangen dat onze Iconic EV60 220pk optimum charge, blue nocturne met zwart dak, zwart leren bekleding, pack augmented vision & advanced en warmtepomp 14 juni in productie gaat. 11 februari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Gaaf. Hoelang duurt het dan nog tot hij bij de dealer staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Als Renault het net zo snel deed als met de Zoe’s destijds is het binnen 1 week in NL 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GianDeMan
  • Laatst online: 16-06-2022
Ik ga eerdaags ook een keuze maken en bestellen. Wel via mijn werk. Waarschijnlijk de Iconic en dan wit met zwarte dak. Dan hoop ik dat hij dit jaar nog afgeleverd wordt want anders valt mijn bijtelling iets hoger uit. Het is echt een gaaf ding! Vorige maand bewonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Wat ik wel opvallend vind aan de Iconic is dat je standaard Two tone krijgt, maar alleen met grijs/zwart dak. Je kunt dus geen Iconic met wit dak nemen? Niet dat ik het zou willen, maar toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan98
  • Laatst online: 21-05 19:18
Wiba schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:50:
Hier particulier gekocht bij STAM Utrecht. Begin april besteld, gisteren gebeld: 15 juli staat hij bij de dealer. Ben dan met vakantie. Ze wrappen voor mij gelijk het dak en leveren de auto augustus volgeladen af.

- EV60 Techno 220PK
- Gris Rafale (achteraf gewrapped dak)
- Advanced Drive Assist
- H&K speakers

Catalogusprijs rond de € 44.800 (onder de €45.000 in ieder geval, want getekend voor prijsverhoging)

Nice to know:
Ik wilde in eerste instantie ook alarmvoorbereiding. Maar daar zitten dus de leveringsproblemen in volgens de dealer. Ik kon ervoor kiezen deze optie toe te voegen. Consequentie: auto eind december geleverd.

Ik hoop voor jullie allen dat de productie en levering spoedig verloopt! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
Raar dat die van mij voor sept. staat gepland en eind febr. is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Wiba schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 01:00:
Raar dat die van mij voor sept. staat gepland en eind febr. is besteld.
Ik dacht precies het zelfde. Half maar besteld. Actuele stand is dat ie 1 november geleverd wordt.
Volgens mij gaan ze toch echt eerst de particuliere markt leveren met de eerste batch, om vervolgens de zakelijke markt (leasemaatschappijen) te leveren. Meer mensen die gaan leasen via de zaak die later geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08-2023
Dylan98 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Hier particulier gekocht bij STAM Utrecht. Begin april besteld, gisteren gebeld: 15 juli staat hij bij de dealer. Ben dan met vakantie. Ze wrappen voor mij gelijk het dak en leveren de auto augustus volgeladen af.

- EV60 Techno 220PK
- Gris Rafale (achteraf gewrapped dak)
- Advanced Drive Assist
- H&K speakers

Catalogusprijs rond de € 44.800 (onder de €45.000 in ieder geval, want getekend voor prijsverhoging)

Nice to know:
Ik wilde in eerste instantie ook alarmvoorbereiding. Maar daar zitten dus de leveringsproblemen in volgens de dealer. Ik kon ervoor kiezen deze optie toe te voegen. Consequentie: auto eind december geleverd.

Ik hoop voor jullie allen dat de productie en levering spoedig verloopt! Succes :)
Idd vreemd privé besteld eind jan 2022 en de auto staat 13 sep bij de dealer 8)7

Zou elke dealer de bestellingen niet direct doorzetten naar Renault maar wanneer het uitkomt waardoor er zoveel verschil is in aanschaf en aflevering?

Het blijft vreemd en voelt erg ongemakkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Etech op 28-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
Net bij de dealer geweest. Er is nu een chassisnr, bekend, maar meer konden ze er niet over zeggen. 25 maart besteld. Ergens in september wordt ie waarschijnlijk geleverd.
De demo Megane komt 'ergens' in juni bij deze dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
is het een idee om een google doc met besteldatum, type/opties, prive/PL/FL en eventueel gecommuniceerde leverdatum te maken? Ben wel benieuwd of er een trend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:20
Ariebombari_Jet schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:17:
Net bij de dealer geweest. Er is nu een chassisnr, bekend, maar meer konden ze er niet over zeggen. 25 maart besteld. Ergens in september wordt ie waarschijnlijk geleverd.
De demo Megane komt 'ergens' in juni bij deze dealer.
Ik kreeg afgelopen weekend bericht van Stern in Den Bosch dat ik een proefrit kon reserveren voor volgende week. Had me ingeschreven op de website. Was er gelukkig snel bij, de timeslots stonden snel vol!
BVice schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:59:
is het een idee om een google doc met besteldatum, type/opties, prive/PL/FL en eventueel gecommuniceerde leverdatum te maken? Ben wel benieuwd of er een trend is.
Idem. Zakelijk lease, eind maart besteld. Placeholder leverdatum is eind september. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ali11baba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:49:
Idem. Zakelijk lease, eind maart besteld. Placeholder leverdatum is eind september. Ben benieuwd!
ik ook zakelijke lease, begin maart, placeholder eind oktober...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jschoorl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Bij onze dealer (Stern Eindhoven) is simpelweg helemaal niks bekend!? Buiten het feit dat de auto hoogstwaarschijnlijk medio november geleverd gaat worden. Niks geen chassisnummer of wat dan ook….. helaas, maar er zit niks anders op dan wachten. Ze hadden ook niks laten horen toen er een in de showroom stond, en ook niks mbt een proefrit (wel aangegeven via internet)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
Het word gewoon tijd dat ze gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Wiba schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:04:
Het word gewoon tijd dat ze gaan komen.
Je reactie is een beetje kort door de bocht. Enorme chip te korten veroorzaakt over de gehele wereld vertragingen in allerlei elektronische apparaten. Ik begrijp dat je ongeduldig bent en graag de auto voor de deur wilt hebben, maar als je reageert doe het dan met inhoud of zet iets van sarcasme tekens erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Frozenhands schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Je reactie is een beetje kort door de bocht. Enorme chip te korten veroorzaakt over de gehele wereld vertragingen in allerlei elektronische apparaten. Ik begrijp dat je ongeduldig bent en graag de auto voor de deur wilt hebben, maar als je reageert doe het dan met inhoud of zet iets van sarcasme tekens erbij.
Ondanks ik het met je eens ben adverteren ze bij Renault (enkel E-tech) wel dat alles in Frankrijk wordt gemaakt en niets in het buitenland, heb daar zelf mijn vraagtekens bij maar ze zouden daar dus geen 'last' van mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
BliXem schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Ondanks ik het met je eens ben adverteren ze bij Renault (enkel E-tech) wel dat alles in Frankrijk wordt gemaakt en niets in het buitenland, heb daar zelf mijn vraagtekens bij maar ze zouden daar dus geen 'last' van mogen hebben.
Ja, het produceren van de auto's kan in eigen land gebeuren, maar het importeren van materialen is een geheel ander verhaal. Chips komen over het algemeen niet uit het land van productie, in dit geval Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ali11baba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:49:
Ik kreeg afgelopen weekend bericht van Stern in Den Bosch dat ik een proefrit kon reserveren voor volgende week. Had me ingeschreven op de website. Was er gelukkig snel bij, de timeslots stonden snel vol!
Dat moet dan 1 van de 9 megane's electric zijn die al op kenteken staan in Nederland want voor de rest staat er nog niets (qua deze wagen uiteraard) op kenteken.
Ben benieuwd welke van de 9 het dan is.
En vreemd dat we een paar maanden geleden alleen maar mochten kijken maar nu kan je dus ook proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:20
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Dat moet dan 1 van de 9 megane's electric zijn die al op kenteken staan in Nederland want voor de rest staat er nog niets (qua deze wagen uiteraard) op kenteken.
Ben benieuwd welke van de 9 het dan is.
En vreemd dat we een paar maanden geleden alleen maar mochten kijken maar nu kan je dus ook proefrijden.
Ik zal het hier even terugkoppelen volgende week. Begreep dat het een tegemoetkoming was van Renault NL ihkv langer dan verwachte doorlooptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
Het valt me op dat er op dit forum nog niets gezegd wordt over Orange, het data abonnement dat kennelijk bij de auto hoort, om van alle online features gebruik te maken. Kennelijk kun je ook een mobiel hotspot van je telefoon gebruiken, maar ben benieuwd of dat in praktijk handig is.

De prijzen voor pre-paid data bundels variëren van 6,99 voor 2gb tot 99,99 voor 50gb, op te maken binnen 6 maanden. Ik vraag me meteen af hoe snel de data gaat.
Overigens krijg je bij je nieuwe auto een 3gb databundel kado. Aardig, he.

https://internetonthemove.orange-business.com/renault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
arno.stolk schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:28:
Het valt me op dat er op dit forum nog niets gezegd wordt over Orange, het data abonnement dat kennelijk bij de auto hoort, om van alle online features gebruik te maken. Kennelijk kun je ook een mobiel hotspot van je telefoon gebruiken, maar ben benieuwd of dat in praktijk handig is.

De prijzen voor pre-paid data bundels variëren van 6,99 voor 2gb tot 99,99 voor 50gb, op te maken binnen 6 maanden. Ik vraag me meteen af hoe snel de data gaat.
Overigens krijg je bij je nieuwe auto een 3gb databundel kado. Aardig, he.

https://internetonthemove.orange-business.com/renault
Apart, inderdaad, nooit eerder vernomen.
Van welk officiële Renault-bron komt dit bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Apart, inderdaad, nooit eerder vernomen.
Van welk officiële Renault-bron komt dit bericht?
https://www.renault.nl/renault-connect/ccs2-3-accounts.html

Zoals ik het begrijp:

- Je krijgt 5 jaar connected services (google maps, verkeersinfo etc) voor Europa.
- eerst 6 maand een data abbo via Orange voor alle andere apps die je gebruikt. Dat abbo kun je verlengen of je kunt in plaats daarvan gebruik maken van je telefoon connectie.
- je kunt niet een andere dataprovider dan Orange gebruiken door bijvoorbeeld een eigen (e)SIM te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Hmm, ben niet zo van de Orange, of welk 'verplicht' abonnement van een provider dan ook.

Las dit bij de Q&A;
WAT GEBEURT ER ALS IK GEEN ORANGE-ACCOUNT MAAK?

Met een ORANGE-account kun je je data inschakelen. Als je dit niet doet, moet je de persoonlijke hotspot van je telefoon gebruiken om alle openR link-functies te gebruiken.

Denk dat ik het bij de hotspot van m'n eigen telefoon hou dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ik heb werkelijk nog nooit iets van dat Orange verhaal gehoord! Niemand heeft me daar iets van verteld bij de dealer en ik heb dat ook niet terug kunnen vinden op de Renault site… Best slordig eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
Ze zijn er bij Renault duidelijk niet erg trots op. Ik denk dan ook dat het aanbod niet beter, of zelfs slechter is dan het aanbod van concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Data is niet gratis, dat is logisch. Ik rij nu een Mercedes en dan moet je ook een abonnement afsluiten bij Vodafone. Daar kun je niet eens een hotspot gebruiken.

Bij de Megane wordt het dus Orange. Denk dat ik uiteindelijk wel een hotspot ga gebruiken. Moet ook niet zo moeilijk zijn om de hotspot automatisch te activeren wanneer de telefoon een bluetooth verbinding met de auto maakt.

Beter was geweest als je gewoon zelf een simkaart in de auto kon pluggen.

Wat ik eerlijk gezegd nog vreemder vind is dat je de auto niet eens met een alarm of panorama dak kan bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Schmoove op 31-05-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
arno.stolk schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:26:
Ze zijn er bij Renault duidelijk niet erg trots op. Ik denk dan ook dat het aanbod niet beter, of zelfs slechter is dan het aanbod van concurrenten.
Onze Polestar heeft 6 jaar onbeperkt internet (was oorspronkelijk 3 jaar). 6 maanden gratis is dus niet bepaald riant ;)

Het kan overigens best snel in de papieren gaan lopen:
320kbs Spotify premium = 144 MB per uur
6 mbps F1TV = 3 GB per uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinus_oost
  • Laatst online: 28-01-2023
Net contact gehad met de Dealer (ABD Drachten)

Ze verwachten volgende week de 1e demo auto's binnen te krijgen zodat we eindelijk zelf kunnen gaan rijden en ervaren. 🎉🎉🎉

Mijn bestelde auto heeft inmiddels een leverdatum gekregen van uiterlijk 07 Juli 🎊😎😎🤗
Ik had hem op 04-02-2022 besteld.

Ze verwachten dat ik uiterlijk 14 Juli de auto daadwerkelijk in ontvangst kan nemen.
het echte aftellen is begonnen 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
Ik heb er toevallig vorige week in kunnen rijden. Naast mijn werk zit een lease bedrijf en daar hadden ze demo dagen van EVs en dus ook een Megane. Ze boden mij aan om een proefritje te maken :) . Rijdt echt geweldig!

Hebben jullie trouwens al een idee welke laadpas(sen) jullie gaan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Schmoove schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:52:
Data is niet gratis, dat is logisch. Ik rij nu een Mercedes en dan moet je ook een abonnement afsluiten bij Vodafone. Daar kun je niet eens een hotspot gebruiken.

Bij de Megane wordt het dus Orange. Denk dat ik uiteindelijk wel een hotspot ga gebruiken. Moet ook niet zo moeilijk zijn om de hotspot automatisch te activeren wanneer de telefoon een bluetooth verbinding met de auto maakt.

Beter was geweest als je gewoon zelf een simkaart in de auto kon pluggen.
Als je alleen gebruik maakt van een hotspot, hoe gaat het connecten met de auto dan als 'ie bijvoorbeeld aan de lader staat? Valt dat onder 'connected services' en kun je dus altijd via de app met de auto communiceren?
Zou wel gek zijn als je daar dan verplicht een abonnement voor zou moeten hebben, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
Majesty schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Als je alleen gebruik maakt van een hotspot, hoe gaat het connecten met de auto dan als 'ie bijvoorbeeld aan de lader staat? Valt dat onder 'connected services' en kun je dus altijd via de app met de auto communiceren?
Zou wel gek zijn als je daar dan verplicht een abonnement voor zou moeten hebben, maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk.
* My Renault connected services, Google Maps en Google Assistent worden 5 jaar aangeboden vanaf de datum waarop je auto is geleverd. Bron - ergens halverwege de pagina bij connected services.

Pagina: 1 ... 4 ... 94 Laatste