Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
In deze topic kunnen we informatie / feedback / vragen / antwoorden verzamelen over het nieuwe Android Automotive OS zoals we die vinden in onder andere de Polestar 2 en Volvo XC40 P8.

Android Automotive

Android Automotive is een variant van Google's Android-besturingssysteem, op maat gemaakt voor het gebruik in voertuigdashboards. Het platform werd geïntroduceerd in maart 2017[1] en werd ontwikkeld door Google en Intel[2], samen met autofabrikanten zoals Volvo en Audi.[3] Het project heeft als doel een codebase voor het besturingssysteem te bieden aan autofabrikanten om hun eigen versie van het besturingssysteem te ontwikkelen. Naast infotainment taken, zoals berichtgeving, navigatie en het afspelen van muziek, wil het besturingssysteem voertuigspecifieke functies uitvoeren, zoals het regelen van de airconditioning[3].

In tegenstelling tot Android Auto, is Android Automotive een volledig besturingssysteem dat draait op het apparaat van het voertuig, niet vertrouwend op een extern apparaat om te werken.

Announcements over gebruik van Android Automotive OS:
toon volledige bericht

Algemeen

Scherm uitschakelen
Houdt de home button ongeveer 5 seconden ingedrukt en het scherm staat in de schoonmaakmodus zodat je zonder van alles aan te klikken het scherm met een doek kan reinigen.

Reboot
Houdt de home button ongeveer 15 seconden ingedrukt en het Android Automotive systeem zal zich volledig herstarten.

Google Maps

Laadopties
Het is momenteel nog niet mogelijk je laadopties te filteren in Google Maps.

Google Assistant

Instellingen
Veel van de instellingen van Google Assistent regel je soms sneller en makkelijker op je telefoon in plaats van in de auto. De instellingen worden dan gesynchroniseerd naar je auto. Bijvoorbeeld je favoriete Music app definieer je in Google Assistant op je mobiel of andere device. De auto zal dan bij het vragen naar een specifieke artiest / nummer / album dit direct afspreken in je favoriete Music App, zonder dat je die specifiek hoeft te benoemen (Hey Google, speel muziek van Muse ipv Hey Google, speel muziek van Muse in Spotify)

Wannahave Apps

• Apple Music
  • Flitsmeister
  • Feedback tool
  • A Better Route Planner
Ervaringen
Om te starten: wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met Android Automotive, welke vragen zijn er, welke tips en tricks hebben jullie?

Interessante vragen
  • Is het mogelijk om alleen specifieke laadpalen te tonen op je route?
  • Is het mogelijk flitspalen te tonen op de route?
  • Is er een volledige lijst van beschikbare apps beschikbaar?
  • Welke apps zou je graag terug zien in de Playstore?
  • Is er zicht op wanneer welke apps uitkomen in de Playstore?

[ Voor 109% gewijzigd door MarvinOA op 15-09-2020 13:45 ]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:48
Hier bestaat volgens mij al een topic voor:

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
Er zit een wezenlijk verschil tussen Android Auto en Android Automotive. Vandaar dat daar een nieuwe topic voor aangemaakt is. Mocht deze toch overbodig zijn, dan mag er wat mij betreft ook in de jouw aangedragen topic gediscussieerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Ik kwam zojuist in de Google maps instellingen tegen dat je waarschuwingen voor flitsers aan kunt zetten. Heb het effect nog niet kunnen uitproberen

• _--[]--__
Google maps is nog niet erg bruikbaar voor laadplanning in mijn Polestar. Net een trip van Groningen naar Maastricht ingepland (Start op 95%) waarbij Google aangeeft dat Maastricht niet gehaald kan worden en aanbied om en laadstop in te plannen. De suggestie is dan om 40 minuten lang even voorbij Hoogeveen te stoppen bij een 50kw snellader en dan met nog 3% aan te komen in Maastricht. (zie eerste afbeelding). Niet echt handig. Een stuk verderop even stoppen bij een 150kw lader zou een stuk efficiënter zijn en aankomen met slecht 3% is ook een beetje krap natuurlijk. Een tweede poging waarbij ik zelf vraag om laders langs de route, toont Maps uitsluitend 4 dichtbij elkaar gelegen 11kw laders halverwege de route waar ik dan 3 uur!! mag gaan laden en verder niets. (zie tweede afbeelding) Niet echt bruikbaar zo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BZ3kZHwjGIK-cR1_y52hU7qLjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRrC8jsvNnBwdNShN036zzBJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKoTDpRlf8iSUmLtk4rnDDgskng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nnzh3ZLOfa6WfVFHBdTmBM2X.jpg?f=fotoalbum_large

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
Is niet te filteren op alleen snellaadstations?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 20:03
Google is dus nog niet op niveau.
Ik weet dat veel Tesla gebruikers ABRP gebruiken.
Is een route planner app en deze kent de Polestar.
Zie voorbeeld van je route op basis van 20kWh/100km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gsmbulSkmmLlouAyDK4rAAH6mM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3npKDCzjedOEjPY6skocfjY4.png?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 19:44
Als je midden onderin het scherm tikt dan krijg je een overzicht van alle tiles met daarin de actieve apps. Handig als je navigeert en spotify actief hebt bijvoorbeeld.

• _--[]--__
Cello66 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:14:
[Afbeelding]
Dank je, die had ik inmiddels ook ontdekt. Daarmee is het goed te doen maar moet je het wel van tevoren uitzoeken en daarna de laadstops zelf invoegen in Google maps. Hopelijk komt Google snel met verbeteringen...

• _--[]--__
BlacKstaR- schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:57:
Is niet te filteren op alleen snellaadstations?
Nee dat zit er helaas niet in

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 01-06 16:39
[Afbeelding]
Plan ook meteen je route terug, dat zal namelijk uitmaken waar je zoal moet laden, dus Groningen, Maastricht, Groningen en als je thuis kunt laden, kun je met het tandwieltje ook de gewenste SoC op 5% zetten ipv de standaard 20%.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
[Afbeelding]
Iemand heeft mij erop gewezen dat de Plugsurfing app ook ABRP gebruikt en sommige zaken zijn daar net ff iets makkelijker in te stellen.
Hopelijk komt de Plugsurfing app snel in de P2 aangezien Polestar een samenwerking met hen heeft?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
_--[]--__ schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:50:
[...]
Dank je, die had ik inmiddels ook ontdekt. Daarmee is het goed te doen maar moet je het wel van tevoren uitzoeken en daarna de laadstops zelf invoegen in Google maps. Hopelijk komt Google snel met verbeteringen...
kan je ergens suggesties melden bij Google vanuit je auto ? Zolang er maar mensen blijven vragen komen ze er echt wel mee!!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:11
4v4t4r schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:13:
[...]

kan je ergens suggesties melden bij Google vanuit je auto ? Zolang er maar mensen blijven vragen komen ze er echt wel mee!!
Hier kun je volgens mijn vragen/meldingen maken:
https://groups.google.com...rum/automotive-developers

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Prima dat hier een topic voor is, ik hoop dat het uitgebreide developer landscape rond automotive snel tot stand komt!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JackBol schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:32:
Prima dat hier een topic voor is, ik hoop dat het uitgebreide developer landscape rond automotive snel tot stand komt!
Ik verwacht dat dit pas echt gebeurt zodra er meer auto's gaan komen die het gebruiken maar of hier al meer over bekend is weet ik niet en ook niet opgezocht verder.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mvrooij schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:37:
[...]

Ik verwacht dat dit pas echt gebeurt zodra er meer auto's gaan komen die het gebruiken maar of hier al meer over bekend is weet ik niet en ook niet opgezocht verder.
Geely, PSA, GM en Maserati hebben al toegezegd dat ze naar Automotive gaan.
Dat zijn miljoenen autos. Het is een kwestie van een jaar of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JackBol schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:54:
[...]

Geely, PSA, GM en Maserati hebben al toegezegd dat ze naar Automotive gaan.
Dat zijn miljoenen autos. Het is een kwestie van een jaar of twee.
Kijk dat is goed om te horen, dan zijn we zeker dat de ontwikkeling over een tijd harder zal gaan. Dat is natuurlijk het nadeel van een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Vandaag ging na een minuut of 5 rijden, toen ik langzaam (ca 5 km/u) reed ineens spontaan de parkeercamera aan. Toen ik weer gas gaf ging tablet weer naar het startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:24
Dit gebeurde mij tijdens de proefrit ook. Als je dicht langs een obstakel rijdt is dat juist zo bedoeld

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

@MarvinOA Misschien interessant om het volgende toe te voegen aan de startpost.

Announcements over gebruik van Android Automotive OS:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
Net via de feedback knop in google maps (op de PC) aangegeven dat het kunnen filteren van EV chargers op type en snelheid en het kunnen selecteren van een minimum gewenste charge bij aankomst wel erg handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
_--[]--__ schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:19:
Net via de feedback knop in google maps (op de PC) aangegeven dat het kunnen filteren van EV chargers op type en snelheid en het kunnen selecteren van een minimum gewenste charge bij aankomst wel erg handig zou zijn.
precies, dit soort kleine aanpassingen (de data hebben ze al, nu de filters nog) hoeft geen maanden te duren voor ze.. als er maar genoeg melding van word gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-06 17:11
Is de software versie al op te roepen??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

_--[]--__ schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:19:
Google zou ook ipv filters gewoon zelf wat logica kunnen inbouwen. Je wil gewoon de snelste optie weten. Dus bij een relatief laag percentage pas laden (want dan kun je lekker snel bij"tanken"), en bij 80% weer verder, want boven de 80 laadt je langzaam.

Als Tesla het nota bene op een Google Maps systeem al jaren voor elkaar heeft, hoe kan Google dit zo laten liggen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Hansieo schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:13:
Is de software versie al op te roepen??
Misschien:
“Hey Google”
“Wat is de software versie?”

Werkt in ieder geval wel bij iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
_--[]--__ schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:48:
Ik kwam zojuist in de Google maps instellingen tegen dat je waarschuwingen voor flitsers aan kunt zetten. Heb het effect nog niet kunnen uitproberen
Hoe stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Klein foutje van mijn kant, het zit niet in de maps instellingen maar in de "road sign information" instellingen in het polestar menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mooi! En werkt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Ik ben nog niet langs een bekende camera opstelling gereden, zal het binnenkort een keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Aangezien het specifiek om de software gaat voor Android Automotive, een tikje naar NOS ipv VV. Daar zitten veel meer de devvers dan hier.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

_--[]--__ schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:36:
[...]

Ik ben nog niet langs een bekende camera opstelling gereden, zal het binnenkort een keer proberen...
Check ook even of deze traject controle zoals op de A2, A4 en A10 pakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Señor Sjon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:20:
[mbr]Aangezien het specifiek om de software gaat voor Android Automotive, een tikje naar NOS ipv VV. Daar zitten veel meer de devvers dan hier.[/]
Goeie move, nu maar hopen dat de Automotive devvers zich gaan roeren in het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-05 23:09
@MarvinOA Ik zou ook graag ondersteuning zien voor afspelen MP3 vanaf USB. dan ben je niet afhankelijk van een streaming account en/of 4G bereik. Heb bij een testrit van de Polestar 2 geprobeerd een USB-stick met MP3 in te pluggen, maar die leek niet te worden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
PvS_68 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:54:
@MarvinOA Ik zou ook graag ondersteuning zien voor afspelen MP3 vanaf USB. dan ben je niet afhankelijk van een streaming account en/of 4G bereik. Heb bij een testrit van de Polestar 2 geprobeerd een USB-stick met MP3 in te pluggen, maar die leek niet te worden herkend.
ik heb daarom een paar gig aan mp3 op mn telefoon staan - gewoon via BT af te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:54:
Dit klopt. Daar is geen ondersteuning voor. Zelf heb ik muziek op mijn mobiel staan en maak ik een connectie met bluetooth. Dan hoef ik ook niet te streamen. De USB poorten leveren nu alleen stroom. Uit de handleiding kan ik ook niets anders halen dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:20:
[mbr]Aangezien het specifiek om de software gaat voor Android Automotive, een tikje naar NOS ipv VV. Daar zitten veel meer de devvers dan hier.[/]
Que? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Het topic stond in Verkeer & Vervoer (VV). Ik heb het verplaatst naar Non-Windows Operating Systems (NOS).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 22:28
In afwachting van mijn p8 maar eens even volgen. Ik zie in het p2/p8 topic al heel wat dingetjes voorbij komen.... ben toch wel blij dat ik heel even mag wachten, hopelijk zijn dan de ergste kinderziektes eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Spanky79 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:10:
In afwachting van mijn p8 maar eens even volgen. Ik zie in het p2/p8 topic al heel wat dingetjes voorbij komen.... ben toch wel blij dat ik heel even mag wachten, hopelijk zijn dan de ergste kinderziektes eruit.
Ik zit in het zelfde bootje :)F

Volvo XC 40 P8

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mijn P8 komt in November. Maar ik heb niet al te veel hoop dat het veel beter is.

Zo verwacht ik geen OTA op dag 1, al hoop ik wel dat ze die 12V bug al gefikst hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:19:
Mijn P8 komt in November. Maar ik heb niet al te veel hoop dat het veel beter is.

Zo verwacht ik geen OTA op dag 1, al hoop ik wel dat ze die 12V bug al gefikst hebben.
Dat lijkt mij wel. Je leest voor de P2 dat men voldoende capaciteit mist om al die updates direct door te voeren waardoor uitlevering vertraagd is. Maar nieuwe auto’s rollen toch zonder dit euvel van de band mag ik hopen? In elk geval een fijn gevoel dat je bij eventuele problemen gewoon direct de dealer kunt bereiken ipv een callcenter op afstand!

• MarvinOA
JackBol schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:19:

Mijn handover specialist zegt dat er bijna dagelijks updates uitkomen. Momenteel is er geen OTA, dus die updates bereiken niet direct mijn auto. Als er een. drastische update komt kan ik langskomen om mijn auto te updaten.

Er wordt dus wel hard gewerkt aan alle files. 12V is volgens mij zelfs al gefixeerd. Denk dat de handover specialist wacht op de OTA update, anders blijft hij bezig ;)

• _--[]--__
Is het ook mogelijk om:
- de volgorde van de radiozenders en/of favorieten aan te passen?
- handmatig zenders toe te voegen, zendernamen te wijzigen?
- Opnieuw naar zenders te laten zoeken?

De meeste FM zenders die ik nu heb staan namelijk helemaal niet goed qua frequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
_--[]--__ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:27:
De meeste FM zenders die ik nu heb staan namelijk helemaal niet goed qua frequentie
FM??? Ik zou zeggen probeer eens DAB!!! :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Beosoft schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:24:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik DAB minder mooi klinken dan FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
_--[]--__ schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:27:
Is het ook mogelijk om:
- de volgorde van de radiozenders en/of favorieten aan te passen?
- handmatig zenders toe te voegen, zendernamen te wijzigen?
- Opnieuw naar zenders te laten zoeken?

Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit kan doen. Voor nu heb ik een paar zenders onder favorieten gezet. En dat is mooi overzichtelijk. De FM zenders klinken overigens prima bij mij, heb het gevoel dat hij het vanzelf bijstelt als het net niet goed afgesteld staat. Nu luister ik meestal Radio 2 en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.

Met DAB heb je eigenlijk altijd wel de juiste afstemming. Maar qua geluid vind ik het wel iets minder mooi klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 11:41
Wellicht zijn dat nog instellingen die gedaan moeten worden mbt DAB. In mijn Golf was ik zeer te spreken over de DAB+, altijd bereik en geluidskwaliteit gelijk aan spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
[...]

Google assistent wil geen zender wisselen naar een DAB zender en zonder expliciet de radio app op de voorgrond te zetten kun je niet zien welke zender er op staat 😕. Niet handig/veilig tijdens het rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
_--[]--__ schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:41:
[...]

Google assistent wil geen zender wisselen naar een DAB zender en zonder expliciet de radio app op de voorgrond te zetten kun je niet zien welke zender er op staat 😕. Niet handig/veilig tijdens het rijden...
Het app-tegel-scherm (4 segmenten) laat als de radio app actief is bij mij zien welke zender er op staat. Je kan dan ook naar volgende en vorige zender. En dat doet hij bij mij netjes uit mijn favorieten lijstje en niet uit de volledige lijst. Dus dat werkt best slim en handig. Dat werkt dus ook vanaf je stuur en dus ook veilig.

[Vimeo: Radio App]

ps: ik heb zowel FM als DAB kanalen in mijn favorieten staan, zodat ik kan kiezen tussen wat ik het prettigste vind klinken op dat moment

[ Voor 11% gewijzigd door MarvinOA op 18-09-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
_--[]--__ schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:41:
[...]

Hmmm....dat is inderdaad minder..... :?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
MarvinOA schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:55:
[...]

Het app-tegel-scherm (4 segmenten) laat als de radio app actief is bij mij zien welke zender er op staat. Je kan dan ook naar volgende en vorige zender. En dat doet hij bij mij netjes uit mijn favorieten lijstje en niet uit de volledige lijst. Dus dat werkt best slim en handig. Dat werkt dus ook vanaf je stuur en dus ook veilig.

[Vimeo: Radio App]

ps: ik heb zowel FM als DAB kanalen in mijn favorieten staan, zodat ik kan kiezen tussen wat ik het prettigste vind klinken op dat moment
Dat is inderdaad deels een oplossing maar werkt niet als je bv Google maps op de middle display hebt staan. Zou ook fijn zijn de volgorde in de favorietenlijst te kunnen bewerken. Ik gebruik nu eigenlijk alleen dab zenders omdat veel van mijn automatisch gedetecteerde fm zenders niet goed afgesteld zijn. Soms krijg ik bv een andere Duitse zender ipv de Nederlandse en soms is er gewoon geen bereik op de geselecteerde frequentie. Het zelf kunnen toevoegen van zenders/frequenties zou dat oplossen.

Iemand (afgezien van de dev groups) al een idee waar feedback richting Google gegeven zou kunnen worden als het niet over maps gaat?

• FirstEV
  • Laatst online: 29-05 22:34
Amerikaans artikel van een maandje geleden: https://www.androidpolice...-day-heres-what-its-like/

Veel zaken die behandeld worden, weten de vaste lezers denk ik al. Maar voor mij nieuw is de 'voice match' functionaliteit (die nu nog ontbreekt). En dat het instrumentendisplay op een eigen OS draait en niet op Automotive.

• guido66
Het lijkt me dat het instrumentenpaneel bij elke fabrikant er toch erg anders uit zal zien, dus dat is wel begrijpelijk. 3rd party navigatie in de cockpit zal dus nooit kunnen in deze opzet, alleen op de “tablet”.

Voice match zou leuk zijn als Google ook weet wie op welke stoel zit, dan kan ieder zijn eigen stoelverwarming met stembesturing regelen. ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

guido66 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:25:
Het lijkt me dat het instrumentenpaneel bij elke fabrikant er toch erg anders uit zal zien, dus dat is wel begrijpelijk. 3rd party navigatie in de cockpit zal dus nooit kunnen in deze opzet, alleen op de “tablet”.

Voice match zou leuk zijn als Google ook weet wie op welke stoel zit, dan kan ieder zijn eigen stoelverwarming met stembesturing regelen. ;)
AAOS gebruikt de presentation API om het centrale en het instrumenten display te renderen. Dat "OS" dat op het instrumenten display draait, is een lichtgewicht client die alleen wat 2d beeldprocessing doet.

https://source.android.com/devices/automotive/displays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Hier kun je eventueel zien wat "nieuw" is: https://source.android.co...utomotive/start/whats_new

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk Nap
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
MarvinOA schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:07:
[...]

Dit klopt. Daar is geen ondersteuning voor. Zelf heb ik muziek op mijn mobiel staan en maak ik een connectie met bluetooth. Dan hoef ik ook niet te streamen. De USB poorten leveren nu alleen stroom. Uit de handleiding kan ik ook niets anders halen dan dat.
Ook mijn ervaring, ik had gehoopt dat je gewoon iets in kon pluggen in usb en dat er dan een schijf herkend zou worden, zelfs bij mijn volkswagen werkte dat 10 jaar geleden al...... :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Nap
Iemand ervaring met het voorlezen van berichten? Als ik het via Google vraag in de auto krijg ik de melding dat hij mij een instructie heeft gestuurd (die ik natuurlijk alleen mag luisteren als ik stil sta) over wat ik nog moet doen om dit mogelijk te maken, maar ik kan die instructie nergens vinden....... Wat doe ik niet goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
[...]

DAB heeft lang niet overal goede dekking, zou mooi zijn als de auto dan automatisch op FM terugschakelt. Had dit euvel ook in een golf van 2017, die schakelde zelf terug dus dan is het missen van DAB dekking niet zo storend. Vooral in bosrijk gebied of in tunneltjes en onderdoorgangen wil DAB het nog al eens af laten weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Henk Nap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:03:
Iemand ervaring met het voorlezen van berichten? Als ik het via Google vraag in de auto krijg ik de melding dat hij mij een instructie heeft gestuurd (die ik natuurlijk alleen mag luisteren als ik stil sta) over wat ik nog moet doen om dit mogelijk te maken, maar ik kan die instructie nergens vinden....... Wat doe ik niet goed??
Die staat in het berichtencentrum. Van bovenaf je scherm naar beneden swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Is het iemand al gelukt om op voice commando een playlist in spotify af te laten spelen?

Hey Google, speel in spotify playlist blablabla

Dan gaat ie een nummer afspelen dat lijkt op blablabla, is mijn ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk Nap
PvS_68 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:34:
Is het iemand al gelukt om op voice commando een playlist in spotify af te laten spelen?

Hey Google, speel in spotify playlist blablabla

Dan gaat ie een nummer afspelen dat lijkt op blablabla, is mijn ervaring
Dat ligt meer aan spotify dan aan Google, doet hij bij mij regelmatig, als ik een artiest selecteer dat ik een aantal nummers krijg en dat hij vervolgens muziek zoals die artiest gaat afspelen, buitengewoon irritant maar dit keer niet van google maar van spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Nap
Ik heb mijn SCM3 certificaat rond, mijn verzekeraar was iets lastiger, maar als ik de inbouwer goed begrepen heb krijgen jullie er straks allemaal mee te maken. De beveiliging van de sleutel is een nieuwe eis voor SCM3 en de meeste verzekeraars zijn daarom tijdelijk coulant, volgens de inbouwer is dat na 1 januari over. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en dat koste "maar" 350 euro, o ja en natuurlijk 100 euro bij de volvo dealer om de sportsleutel uit te laten lezen. Gelukkig staat alles op de zaak en betalen jullie er dus allemaal aan mee. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:14
Iemand een idee hoe ik m'n Google Pixel 4 XL aan z'n verstand peuter om niet te reageren op 'hey google' als ik in de auto zit?

De telefoon reageert steeds net iets sneller en pakt dan de audio over de Bluetooth verbinding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
ToAoM schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:02:
Iemand een idee hoe ik m'n Google Pixel 4 XL aan z'n verstand peuter om niet te reageren op 'hey google' als ik in de auto zit?

De telefoon reageert steeds net iets sneller en pakt dan de audio over de Bluetooth verbinding.
Door de ‘spraak’ knop op het stuur te gebruiken, dan hoef je alleen nog maar te zeggen wat je gedaan wilt hebben?! Hiermee omzeil je ‘hey google’ en blijft je telefoon stil 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:14
Bruikbare workaround!

Nog beter als ze het zouden fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
ToAoM schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:02:

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je met IFTTT iets bouwen zodat Google Assistant wordt uitgezet zodra je in de auto zit (bluetooth connectie met je auto bijv.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Volgens mij had ik een keer een link gezien naar een up-to-date lijst met Android Automotive apps. Ik kan deze alleen niet meer vinden, iemand anders die die link nog heeft. Wellicht goed om die dan ook in de topicstart te zetten.

Daarnaast info uit het P2/P8 topic dat er een parkeerapp voor P2 beschikbaar is: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64530090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 11:13
_--[]--__ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:16:
Volgens mij had ik een keer een link gezien naar een up-to-date lijst met Android Automotive apps. Ik kan deze alleen niet meer vinden, iemand anders die die link nog heeft. Wellicht goed om die dan ook in de topicstart te zetten.

Daarnaast info uit het P2/P8 topic dat er een parkeerapp voor P2 beschikbaar is: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64530090
Deze: https://play.google.com/s..._auto_embedded_exploreall

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 11:41
Thanks!

Nu ook geprobeerd om via deze link die parkeerapp te installeren op de P2. Dan kan ik als mijn vriendin thuis is kijken of hij er al bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Wel gek dat Easypark er niet bij staat terwijl ik die in de auto wel kan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
_--[]--__ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:08:
[...]

Wel gek dat Easypark er niet bij staat terwijl ik die in de auto wel kan installeren
https://play.google.com/s...sypark.production.android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:57
Is er toevallig iemand die een handig lijstje heeft opgesteld met nuttige "hey Google" instructies?
Kan niks online vinden qua instructie overzicht (anders dan de onderstaande link), weet dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, een lijstje te inspiratie zou leuk zijn.

Sommige opties zoals "maak een notitie", "wat voor weer wordt het morgen", "lees het nieuws", werken prima. Andere zoals "hoe is het verkeer" lukt niet, assistent begint met het eerste woord maar word abrupt afgebroken. Kortom nog wat werk te doen.

https://support.google.co...6?hl=en&ref_topic=9837666

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 29-05 22:34
De snelste auto met Android Automotive aan boord: https://www.slashgear.com...ance-technology-11637751/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Nou de 500 stemmen zijn gehaald, zou mooie toevoeging zijn als het er komt: https://community.spotify...ffline-Mode/idi-p/5052645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Dit werkt helaas nog niet op de Volvo XC40 P8. Is echt voor de Polestar P2 los gemaakt lijkt we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eFJee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 10:41
Yes! Ik zag vandaag dat er inmiddels ook de Tidal app beschikbaar is voor Android Automotive.

Lekker muziekjes luisteren dus vanaf vandaag in mijn P2. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burgermannetje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-09-2024
eFJee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:45:
Yes! Ik zag vandaag dat er inmiddels ook de Tidal app beschikbaar is voor Android Automotive.

Lekker muziekjes luisteren dus vanaf vandaag in mijn P2. :)
8)
Die verbetersuggestie heb ik van de zomer ergens bij support ingediend, zowel bij Tidal als Deezer...
had toen ff de Google onboarding voor Android Automotive zitten kijken en zag dat 't niet heel veel effort voor ze zou moeten zijn.
Netjes en expliciet uitgelegd dat Android Auto en Automotive compleet verschillende werelden zijn. Van beide keurig een reactie gehad dat ze het door zouden sturen naar de ontwikkelteams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 14:44
Het lukt mij niet om via mijn auto (PS2) de thermostaat of lampen thuis te bedienen. Iemand tips om Google home aan Google automotive te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 27-05 17:12
AndyMan8 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:53:
Het lukt mij niet om via mijn auto (PS2) de thermostaat of lampen thuis te bedienen. Iemand tips om Google home aan Google automotive te koppelen?
Ja vraag ik mij ook af, volgens mij kan dat (nog) niet.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Jur gen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:32:
[...]

Ja vraag ik mij ook af, volgens mij kan dat (nog) niet.
Lampen thuis werkt bij mij wel (Hue) en thermostaat ook, alleen niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
JohnDoe77 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:03:
[...]

Lampen thuis werkt bij mij wel (Hue) en thermostaat ook, alleen niet geweldig.
Heb je daar iets voor in moeten stellen in de auto, of werkt dat gewoon omdat je Google account gekoppeld is?

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
PS2Driver schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:45:
[...]

Heb je daar iets voor in moeten stellen in de auto, of werkt dat gewoon omdat je Google account gekoppeld is?
Dat laatste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 19:37
@darwusch @frankkie12345 inderdaad, misschien handiger om hier op Android Automotive door te gaan? Voorlopig zijn wij de enige drie die zich echt met dev bezig gehouden hebben... Of moeten we ergens een development topic opstarten om ervaringen te delen? :)

Ben overigens wel benieuwd hoe je die Closed Test dan kon installeren. Ik dacht dat deze alleen via de apk geinstalleerd kon worden, maar blijkbaar wordt hij dan ook actief in de appstore van het betreffende account? Wel zo prettig om te voorkomen dat iedereen zomaar bij elke willekeurige test komt.

Ikzelf ben geen developer, kijk sinds twee weken voor het eerst naar android studio en kotlin... Mijn eerste plan zou het verkrijgen van een simpele media speler zijn die USB files kan benaderen en afspelen. Vandaar mijn test met een media player, waar hij mp3's afspeelt uit de assets map (meegepackaged). Kom er alleen nog niet uit hoe ik een usb device in automotive kan aanspreken...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Hmmm, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nog niet gevonden hoe ik mijn auto aan Google Home kan koppelen. Mocht je screenshots hebben hoe je dat gedaan hebt, graag.

Bij de V60 heb ik via een proxy tool (Charles Proxy) de json berichten geript die de On Call app verstuurd. Op die manier een aantal Python scripts geschreven die via On Call de auto konden aansturen en de locatie van de auto opvroegen om zodoende alle home automation die ik kon wensen mogelijk te maken... ben dus zeer benieuwd hoe ik de P8 op die manier aan Google Home kan hangen, dan kan ik het nl via Google Home en IFTTT ook weer voor elkaar bouwen :)

Neem aan dat je alleen locate kon uitlezen, en verder nog niets kunt aansturen (preheating enzo)?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Hmmm, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nog niet gevonden hoe ik mijn auto aan Google Home kan koppelen. Mocht je screenshots hebben hoe je dat gedaan hebt, graag.

Bij de V60 heb ik via een proxy tool (Charles Proxy) de json berichten geript die de On Call app verstuurd. Op die manier een aantal Python scripts geschreven die via On Call de auto konden aansturen en de locatie van de auto opvroegen om zodoende alle home automation die ik kon wensen mogelijk te maken... ben dus zeer benieuwd hoe ik de P8 op die manier aan Google Home kan hangen, dan kan ik het nl via Google Home en IFTTT ook weer voor elkaar bouwen :)

Neem aan dat je alleen locate kon uitlezen, en verder nog niets kunt aansturen (preheating enzo)?
Ik heb mijn Google Home specifiek gevuld voor de auto, ik gebruik het verder niet. Wat ik nu in ieder geval kan is zeggen: “Hej Google, zet lampen bij de voordeur aan!”. En dan kom in in een verlichte omgeving binnen! Ook kan ik de zone verwarming bedienen, stofzuig robot starten, etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Ik heb mijn Google Home specifiek gevuld voor de auto, ik gebruik het verder niet. Wat ik nu in ieder geval kan is zeggen: “Hej Google, zet lampen bij de voordeur aan!”. En dan kom in in een verlichte omgeving binnen! Ook kan ik de zone verwarming bedienen, stofzuig robot starten, etc!
Ah, right, met voice commando's. Dat heb ik niet geprobeerd... ik probeer alles zo automatisch mogelijk te doen... dus bv. als ik 1 km van huis vandaan ben, zet het licht aan :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:47:
@darwusch @frankkie12345 inderdaad, misschien handiger om hier op Android Automotive door te gaan? Voorlopig zijn wij de enige drie die zich echt met dev bezig gehouden hebben... Of moeten we ergens een development topic opstarten om ervaringen te delen? :)
Thanks voor de invite ;-)
Tja we zouden een apart dev-topic kunnen aanmaken, kan ook.
(Of we kunnen een kanaal maken op de Slack van Dutch Android User Group, DAUG)

Voorlopig zal hier wel prima zijn!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:47:
Ben overigens wel benieuwd hoe je die Closed Test dan kon installeren. Ik dacht dat deze alleen via de apk geinstalleerd kon worden, maar blijkbaar wordt hij dan ook actief in de appstore van het betreffende account? Wel zo prettig om te voorkomen dat iedereen zomaar bij elke willekeurige test komt.
In de Google Play Store heb je verschillende kanalen waarop je je app kan publiceren;
Uit mijn hoofd gezegd:
- Gesloten test
Alleen een lijst met specifieke door jou gekozen google-accounts (emailadressen) mogen de app installeren, max stuk of 100 testers.

- Open test
Mensen kunnen zich aanmelden via een openbare link
( = https://play.google.com/apps/testing/<je packagename> )
max 2000 (??) testers

- Productie
Iedereen kan de app downloaden vanuit de store.

Meest logsche keuze is gelosten testen, en dan alleen je eigen emailadres invullen.
Apps in het gesloten test-kanaal worden niet of nauwelijks gecontroleerd door Google, dus na uploaden is de app vrijwel direct beschikbaar om te downloaden. (Uiteraard alleen voor de enkele testers in je lijst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:17:
[...]

(Of we kunnen een kanaal maken op de Slack van Dutch Android User Group, DAUG)
Thanks Frank, dank voor de tips en uitleg. In ieder geval even een AAOS channel op de Slack van DAUG aangemaakt. We shall see... nu eerst ff wat tijd vinden voor het daadwerkelijk developen ;-)

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 16:07
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:17:
[...]
Meest logsche keuze is gesloten testen, en dan alleen je eigen emailadres invullen.
Apps in het gesloten test-kanaal worden niet of nauwelijks gecontroleerd door Google, dus na uploaden is de app vrijwel direct beschikbaar om te downloaden. (Uiteraard alleen voor de enkele testers in je lijst)
Mijn ervaring is dat er best dagen over heen kunnen gaan, en meerdere afwijzingen, voordat de app in een gesloten test wordt goedgekeurd.
Kan ook met mijn gebrekkige skills te maken hebben. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• darwusch
Vandaag mijn app getest met web browsing, en... laadsnelheid in kW.
Ik heb het op het Engelse forum gepost:
https://www.polestar-forum.com/threads/android-os-simulator.517/post-26659

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

darwusch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:40:
Vandaag mijn app getest met web browsing, en... laadsnelheid in kW.
Ik heb het op het Engelse forum gepost:
https://www.polestar-forum.com/threads/android-os-simulator.517/post-26659
Tof! Heb me ook aangemeld voor dat forum ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darwusch
frankkie12345 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Tof! Heb me ook aangemeld voor dat forum ;-)
Leuk! Volgens mij ben je de enige echte ontwikkelaar die deelneemt aan deze forums. Super dat je zo je kennis deelt! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
Inderdaad, datzelfde dacht ik ook. Ben gisteravond nog even op zoek gegaan naar andere Engels talige forums waarin AAOS ontwikkeling plaatsvindt, maar nog niet veel gevonden...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
er is nog geen app beschikbaar voor de P8 waar ik een internet pagina kan openen toch voor bijv Youtube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@4v4t4r Daar kun je lang op wachten. Google gaat dit nooit goedkeuren. Als ze vinden dat we Youtube mogen kijken, komt er vanzelf een app van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

4v4t4r schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:36:
er is nog geen app beschikbaar voor de P8 waar ik een internet pagina kan openen toch voor bijv Youtube?
Gaat zeker niet gebeuren helaas.
Android Automotive bevat express geen browser-app,
dus geen Google Chrome app zoals op de telefoons en tablets.

Zie ook het volgende stuk uit de documentatie;
https://developer.android...dia/automotive-os#webview

Vrij vertaald:

Webpagina's mogen alleen in apps gebruikt worden voor:
- Het tonen van privacy policy, terms of service, of andere legal-related links, vanuit een instellingen-scherm
- Inloggen in je applicatie, via een web-inlogsysteem

Video's zijn niet toegestaan.

De ontwikkelaar moet er voor zorgen dat een gebruiker niet kan 'ontsnappen' naar het open internet.
Je mag echt alleen de bovengenoemde pagina's tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

frankkie12345 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:22:
[...]
Gaat zeker niet gebeuren helaas.
En daarmee bedoel ik dat het zeker wel gaat gebeuren ;-) O-)
Maar ben er nog niet achter hoe >:)

We gaan sowieso een backdoor vinden, of een manier om apps te side-loaden.
Kwestie van tijd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
guido66 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:00:
@4v4t4r Daar kun je lang op wachten. Google gaat dit nooit goedkeuren. Als ze vinden dat we Youtube mogen kijken, komt er vanzelf een app van Google zelf.
aangezien het snelladen toch wat langer duurt dan gehoopt mag Volvo en Polestar hier best voor pushen ;)
Kijk liever op een iets groter scherm

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste