Hoop om op te reageren
@
sandervd00
- [Splitscreen] Ja, ik vind ook dat Splitscreen zeker niet misstaan op een scherm wat qua grootte meer vergelijkbaar is met een tablet dan een smartphone.
- [Hoe FM gaat werken] FM zal op Android Automotive hetzelfde werken als op Android Auto, het is een port.
- [Screenshot] We hebben een "gephotoshopped" screenshot (omdat de port nog lang niet af is) aangeleverd bij Google om te tonen tijdens Google I/O, maar Google heeft er voor gekozen om die niet openbaar te maken. Ik ga er vanuit dat de andere partijen ditzelfde hebben gedaan. Alle apps zullen er vrijwel hetzelfde uit zien, omdat er net als op Android Auto met templates moet worden gewerkt. De navigatie apps op Automotive gaan er dus vrijwel hetzelfde uitzien als op Android Auto, maar dan ietsjes aangepast voor een groter scherm / portrait scherm.
- [voorgrond] Moet de app op de voorgrond? Nee, "moeten" is een groot woord. De app werkt prima als hij niet in de voorgrond is.
- [berichten of geluiden] Heb je navigatie aangezet, dan krijg je de navigatie instructies als (Heads-Up-) Notificatie en in spraak. Flitsers en andere meldingen krijg je sowieso in spraak, en als er geen andere navigatie-app actief is, ook als notificatie.
Heb je bijvoorbeeld TomTom AmiGO in de voorgrond en Flitsmeister in de achtergrond, dan hoor je in 2 verschillende stemmen dat je langs een flitspaal rijd. Maar je krijgt dan geen notificatie te zien van FM.
Is Flitsmeister in de voorgrond en TomTom in de achtergrond, dan hoor je ook 2 verschillende stemmen, en krijgt je van FM een Notificatie te zien. Het Android OS blokkeert notificaties van andere navigatie apps als een andere actief is, maar geluid wordt niet geblokkeerd. (hope that makes sense)
- [NDA] Door de NDA mag ik geen dingen zeggen die niet al openbaar bekend zijn, maar dankzij de Google I/O is er een stuk meer openbaar bekend geworden ;-)
@
nikagl
- Als je er OK mee bent dat je geen zichtbare, maar alleen hoorbare notificaties krijgt; Dan kan je een andere app gebruiken om te navigeren. Maar uiteraard raden we wel aan om Flitsmeister te gebruiken om te navigeren. Als Flitsmeister open staat kan je de pins al lang van tevoren zien staan op de kaart. ;-)
Flitsmeister vind het helemaal niet erg dat mensen andere navigatie apps gebruikt om te navigeren hoor, heel veel mensen doen dat. Als Flitsmeister op de achtergrond actief is zijn we al heel blij, want dan krijgen we in ieder geval informatie binnen waarmee we o.a. onze file-informatie kunnen verbeteren. En we kunnen prima vanuit de achtergrond mensen attenderen op meldingen.
@
gerrit105
- Dat kan wel, maar je krijgt dan alleen hoorbare meldingen, geen zichtbare meldingen. Dus ik hoop dat je toch Flitsmeister gaat gebruiken ;-) !!
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.