Dat is ook een beetje mijn conclusie na 2,5 jaar Volvo rijden... er beweegt amper wat en ze zijn van het KISS motto.RigolleM schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:30:
[...]
De BMW iX3 Neu Klasse (OS X) draait ook op AAOS maar zonder die Google integratie, maar zelfs de BMW's met iDrive 9 zijn AAOS, maar je ziet bijna geen Google services/apps draaien, daar ze hun eigen interface over zetten. En er zijn nog véél merken die AAOS draaien als basis, zelfs de nieuwste Audi's draaien op AAOS.
Volvo is een vrij conservatief merk, dus die gaan geen super fancy stuff implementeren, en hebben duidelijk gekozen voor een eenvoudige interface, beetje te eenvoudig voor tweakers zoals wij, maar je moet ook naar alle leeftijdscategorieën kijken die met een Volvo rijden, en die houden het graag simpel.
AAOS heeft me destijds over de lijn getrokken om de XC40 te kiezen, maar mijn verwachtingen lagen duidelijk te hoog. Gelukkig heeft Volvo uiteindelijk toch ondersteuning voor AA toegevoegd, dat helpt.
Volgende lease wordt toch geen Volvo meer, als Tweaker mag het echt wel wat meer zijn want aan de Volvo UI valt 0,0 te tweaken.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
:no_upscale():strip_exif()/f/image/K6G0l5zzYAHHS0nvfios39VP.webp?f=user_large)