Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• sv7088
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38
Dezelfde ervaring als MartijnA3: indien je een bevestiging ontvangt na het indienen van de SEPP aanvraag lijkt de subsidie gereserveerd te worden.
Aflopen maandag 11 nov de aanvraag ingeschoten voor de SEPP van een nieuwe EV, vandaag 14 nov goedgekeurd.
Let er wel op dat de naam van de aanvrager en de naam op het kentekenbewijs identiek moeten zijn (in ons geval de meisjesnaam van mijn echtgenote).

[ Voor 4% gewijzigd door sv7088 op 14-11-2024 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
MartijnA3 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:56:
kan ook zonder toch? Ik zit nog in bedenktijd van private lease
Geen idee, bij mij niet.
Ik heb ook geen leaseovereenkomst hoeven toe te voegen, dus ik kan me voorstellen dat ze eerst een kenteken moeten hebben om te weten wat de waarde van de auto is en dat ze zien dat deze op mijn naam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53
smoken schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:00:
[...]

Geen idee, bij mij niet.
Ik heb ook geen leaseovereenkomst hoeven toe te voegen, dus ik kan me voorstellen dat ze eerst een kenteken moeten hebben om te weten wat de waarde van de auto is en dat ze zien dat deze op mijn naam staat.
Je selecteert de auto toch in het SEPP aanvraag proces? Die van mij moet nog door de dealer besteld worden bij de importeur, dat doen ze pas nadat mn bedenktijd is verstreken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb PL voor de bedenktijd ingediend en zonder steekproef goedgekeurd. Daarna zodra ik het kenteken op mijn naam kreeg de definitieve aanvraag gedaan.

Prima systeem wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
MartijnA3 schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:03:
[...]

Je selecteert de auto toch in het SEPP aanvraag proces? Die van mij moet nog door de dealer besteld worden bij de importeur, dat doen ze pas nadat mn bedenktijd is verstreken.
Bij mij lijkt het zo te zijn zoals @GloriX omschrijft.
Aanvraag is ingediend, bevestiging is ontvangen en nu kan ik hem definitief maken op het moment dat ik het kenteken op naam krijg. Dat is ook het moment dat ze de ECHTE waarde weten van de auto, gezien eventuele opties.

Voor "mijn" auto zit daar nog de spanning overigens, aangezien de "oude" fiscale waarde ervan net boven de 45K grens zit. Er is een prijsverlaging geweest waardoor hij onder de 45K zou moeten vallen, dus nog even spannend tot het kenteken op naam staat en dit 100% zeker is :)

--- edit:

Ben nog even op de website aan het kijken, daar staat het proces zoals het bij @MartijnA3 verlopen is beschreven volgens mij: "Heeft u de brief 'subsidieverlening' ontvangen en staat de auto intussen wel op uw naam? Geef dan nu het kenteken online door om het verzoek tot uitbetaling te doen."

Ik heb de "subsidieverlening" nog niet ontvangen, enkel de aanvraag met nummer (waarmee het bedrag gereserveerd is). De rest zal dan vast goed komen de komende dagen / weken.

[ Voor 22% gewijzigd door smoken op 17-11-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpnl
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-06 06:34
Ik snap die haast niet zo. Die SEPP is ingeprijst in de verkoopprijs. Kijk naar Tesla, bij ons 43K voor een voorraadmodel. In Duitsland is de subsidie afgeschaft en gaat dezelfde Tesla voor 40K weg. Voor private lease maakt het wellicht wel verschil omdat de list prijs ongewijzigd blijft.

Het lijkt me overigens niet onwaarschijnlijk dat volgend jaar zonder subsidie meer op prijs geconcurreerd gaat worden, en voor private lease heb je dat voordeel dan gedurende de hele looptijd… koffiedik kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jpnl schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:10:
Ik snap die haast niet zo. Die SEPP is ingeprijst in de verkoopprijs. Kijk naar Tesla, bij ons 43K voor een voorraadmodel. In Duitsland is de subsidie afgeschaft en gaat dezelfde Tesla voor 40K weg. Voor private lease maakt het wellicht wel verschil omdat de list prijs ongewijzigd blijft.

Het lijkt me overigens niet onwaarschijnlijk dat volgend jaar zonder subsidie meer op prijs geconcurreerd gaat worden, en voor private lease heb je dat voordeel dan gedurende de hele looptijd… koffiedik kijken natuurlijk.
Bij BYD krijg je én €2500 korting in de showroom én SEPP subsidie. De korting in de showroom krijg je niet bij private lease.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
smoken schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:56:
[...]

Ben nog even op de website aan het kijken, daar staat het proces zoals het bij @MartijnA3 verlopen is beschreven volgens mij: "Heeft u de brief 'subsidieverlening' ontvangen en staat de auto intussen wel op uw naam? Geef dan nu het kenteken online door om het verzoek tot uitbetaling te doen."

Ik heb de "subsidieverlening" nog niet ontvangen, enkel de aanvraag met nummer (waarmee het bedrag gereserveerd is). De rest zal dan vast goed komen de komende dagen / weken.
Natuurlijk gaan ze bij mij nog controleren of de auto wel de auto is die ik heb opgegeven en of mijn gegevens kloppen zoals ik heb opgegeven. Maar ik ben wel blij dat het zo kan en gaat.

Een KIA verkoper wilde me laten geloven dat de SEPP alleen kon worden aangevraagd na de bedenktijd en dat ik dan te laat zou zijn. "Bij ons kun je afzien van de bedenktermijn"....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-06 22:57
Vandaag nog maar 4% over van de SEPP-subsidie pot, snel maar de aanvraag gedaan daarnet (nog wachtend op kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:55
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:24:
Die gaan wel erg hard, binnen een week 5% eraf (van 15 naar 10% dus).

Potje voor gebruikte ev's is maar met 1 procent gezakt, nu nog 16% over.

Per 11 november.
Frostb1te1992 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:10:
Vandaag nog maar 4% over van de SEPP-subsidie pot, snel maar de aanvraag gedaan daarnet (nog wachtend op kenteken).
Dat is dus van 10% naar 4%, 6% in 1 week, die is volgende week dus op.

Voor 2de hands ev's is er nog 13% over.

Per 18 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28
Dat ging nog best snel. Een paar weken geleden de aanvraag gedaan voor de 2de hands subsidie, die was al snel goedgekeurd. Zaterdag de auto op naam gezet gekregen en bij de RVO site de gegevens aangevuld en vandaag staat het geld op de rekening. Toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robski05
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06 21:30
En de subsidie voor nieuwe auto’s is ongeveer nu op :)

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:43
Op de site staat nu ook dat het budget voor nieuwe auto's sinds vandaag op is. Ben benieuwd of gebruikt nu ineens harder gaat gaan (door een nieuwe auto eerst op de dealer te registreren bij de RDW en daarna pas naar de klant valt een auto ineens onder de SEPP gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22
Eupeodes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:23:
Op de site staat nu ook dat het budget voor nieuwe auto's sinds vandaag op is. Ben benieuwd of gebruikt nu ineens harder gaat gaan (door een nieuwe auto eerst op de dealer te registreren bij de RDW en daarna pas naar de klant valt een auto ineens onder de SEPP gebruikt).
Weet iemand zeker of het woensdag op is gegaan en donderdag vermeld werd, of dat het donderdagochtend op gegaan is?

De RVO klantenservice weet het zelf niet, maar het is vrij cruciaal of je woensdag wel of niet onder de loting zou vallen. Want wij hebben woensdag de aanvraag gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkirillov
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 17:06
Rctworld schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:11:
[...]

Weet iemand zeker of het woensdag op is gegaan en donderdag vermeld werd, of dat het donderdagochtend op gegaan is?
Woesndag middag zag ik al 0%. Ik zit ook zenuwachtig. Aangevraagd op maandag 18 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlim_s
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Heeft iemand een aanrader/lijst van 2de hands auto's die waarschijnlijk onder de 45k catalogus zullen zijn (Anders dan de Zoe of Leaf)? Ik was zelf aan het kijken naar een Hyundai Kona maar die vallen allemaal net boven de 45k cataloguswaarde volgens de RDW (Maar wel allemaal onder de 46k 8)7 ). Sowieso raar dat je op marktplaats en AutoScout niet kan filteren op cataloguswaarde aangezien ze die informatie gewoon van RDW kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
Bij de Kona hangt het ook nog van de uitvoering uit, met name de premium zit boven de 45k, een comfort of comfort smart is over het algemeen eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:47:
Voor 2de hands ev's is er nog 13% over.

Per 18 november.
En weer 3% eraf, dus nog 10% over voor 2de hands ev's, de andere teller staat zoals bekend al op 0%.

Dit is per 25 november, verwacht nog 3 a 4 weken, mits het ineens een stuk harder gaat, en dan is het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-06 14:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zjanzjak schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:17:
[...]

En weer 3% eraf, dus nog 10% over voor 2de hands ev's, de andere teller staat zoals bekend al op 0%.

Dit is per 25 november, verwacht nog 3 a 4 weken, mits het ineens een stuk harder gaat, en dan is het op.
Daarna zal je na een korte periode zien dat de markt reageert door de vraagprijs te verlagen met 2000 euro, iets met vraag en aanbod :+

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:06
Als ik bij de dealer een demo auto koop die 2 maanden geleden op kenteken is gezet en 200km heeft gereden. Valt die dan onder de tweedehands voorwaarden ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
robbinonline schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:31:
Als ik bij de dealer een demo auto koop die 2 maanden geleden op kenteken is gezet en 200km heeft gereden. Valt die dan onder de tweedehands voorwaarden ?
Ja!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
robbinonline schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:31:
Ik heb nu in totaal 2 x een 'nieuwe' 2e hands auto gereden met 6 KM op de teller zodat ik mijn 2e hands subsidie kon voort zetten.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:16

de Peer

under peer review

mlim_s schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:47:
Heeft iemand een aanrader/lijst van 2de hands auto's die waarschijnlijk onder de 45k catalogus zullen zijn (Anders dan de Zoe of Leaf)? Ik was zelf aan het kijken naar een Hyundai Kona maar die vallen allemaal net boven de 45k cataloguswaarde volgens de RDW (Maar wel allemaal onder de 46k 8)7 ). Sowieso raar dat je op marktplaats en AutoScout niet kan filteren op cataloguswaarde aangezien ze die informatie gewoon van RDW kunnen halen.
Ik ben zelf voor Opel Ampera-e gegaan. Die is ook mooi goedkoop en heeft een terugroepactie op de accu. Hierdoor kun je dus gratis een accu uit 2023 of 2024 scoren. Of 2025 als je hem zelf gratis laat vervangen komend jaar.
Ik kocht deze auto 1,5 jaar geleden voor 20k -2k subsidie = 18k euro met 40k km op de teller. Auto uit 2020 en accu uit 2024.
Dat moet inmiddels veel goedkoper kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 28-11-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
pkirillov schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:57:
[...]

Woesndag middag zag ik al 0%. Ik zit ook zenuwachtig. Aangevraagd op maandag 18 december.
Jij inmiddels uitsluitsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:17:

Teller staat trouwens nu op 8% voor gebruikte ev's, per 2 december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:12
Op 27 november de subsidieaanvraag ingediend. Dat scheelt uiteindelijk toch flink in de kosten. Spannend hoe het uitpakt; hopelijk wordt de subsidie snel toegekend.

Leaseaanvraag gedaan voor een MG4 Standard. Zonder subsidie komt deze uit op €429 per maand

edit: 04-12-2024 toegekend

[ Voor 6% gewijzigd door RandyJC op 04-12-2024 13:04 ]

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:29:
Teller staat trouwens nu op 8% voor gebruikte ev's, per 2 december.
En per 9 december zit er nog maar 5% in het potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
RandyJC schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:45:
Op 27 november de subsidieaanvraag ingediend. Dat scheelt uiteindelijk toch flink in de kosten. Spannend hoe het uitpakt; hopelijk wordt de subsidie snel toegekend.

Leaseaanvraag gedaan voor een MG4 Standard. Zonder subsidie komt deze uit op €429 per maand

edit: 04-12-2024 toegekend
Was het een "gebruikte" die al op kenteken gezet was met een paar km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
Wij hebben via private lease een Egolf.
De cataloguswaarde is onder de 45000
Deze leasen wij vanaf 2019. Er waren toen geen subsidies voor de aanschaf van elektrische auto's.

Nu loopt het leasecontract in maart volgend jaar af en we overwegen de auto over te nemen odf een andere elektrische auto aan te schaffen.

volgend jaar is er geen subsidie meer voor 2e hands elektrische auto's.
Volgens mij zou het lonen de auto eerder over te nemen, om daarmee eventueel nog in aanmerking te komen voor sepp subsidie. Wij kopen op dat moment een 2e hads auto.

Echter staat bij de voorwaarden voor de subsidie dat de auto niet eerder op onze naam, of op naam van iemand op hetzelfde adres mag hebben gestaan.
Het lijkt er dan in mijn ogen op dat men wil voorkomen dat er bijvoorbeeld een subsidie voor de nieuwe auto is ontvangen die verrekend is in het leasecontract, en dan nu nog eens bij de overname ervan. Daar is echter geen sprake van.
Hoe werkt dit?

Ik vindt het een beetje raar en oneerlijk dat wij om deze reden geen aanspraak zouden kunnen maken op subsidie. het is daadwerkelijk een aanschaf / koop van een auto, en er i sniet eerder subsidie door ons aangevraagd voor elektrische autos. Als we welke andere auto kopen ipv de auto die we nu huren/leasen zouden we wel ook in aanmerking komen.

Is er iemand die hier meer over weet? anders wordt een andere elektrische auto dan onze lease-auto meteen 2000 euro voordeliger (en heb je nog veel keuze ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
engelbertus schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:46:

Echter staat bij de voorwaarden voor de subsidie dat de auto niet eerder op onze naam, of op naam van iemand op hetzelfde adres mag hebben gestaan.
De leasemaatschappij woont toch niet bij jou in mag ik hopen?
Denk dat het eerder een probleem zal zijn dat de auto uit de bedrijfssvoorraad van een RDW erkend autohandelaar moet komen, ofwel geen subsidie bij directe verkoop, tenzij de leasemaatschappij als handelaar wordt erkend maar dat kun je opzoeken.

Voorwaarden zie hier https://www.rvo.nl/subsid...oop-gebruikte#voorwaarden

[ Voor 10% gewijzigd door ASW1 op 09-12-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben via private lease een Egolf.
De cataloguswaarde is onder de 45000
Deze leasen wij vanaf 2019. Er waren toen geen subsidies voor de aanschaf van elektrische auto's.

Nu loopt het leasecontract in maart volgend jaar af en we overwegen de auto over te nemen odf een andere elektrische auto aan te schaffen.

volgend jaar is er geen subsidie meer voor 2e hands elektrische auto's.
Volgens mij zou het lonen de auto eerder over te nemen, om daarmee eventueel nog in aanmerking te komen voor sepp subsidie. Wij kopen op dat moment een 2e hads auto.

Het lijkt er dan in mijn ogen op dat men wil voorkomen dat er bijvoorbeeld een subsidie voor de nieuwe auto is ontvangen die verrekend is in het leasecontract, en dan nu nog eens bij de overname ervan. Daar is echter geen sprake van.
Hoe werkt dit?

Ik vindt het een beetje raar en oneerlijk dat wij om deze reden geen aanspraak zouden kunnen maken op subsidie. het is daadwerkelijk een aanschaf / koop van een auto, en er i sniet eerder subsidie door ons aangevraagd voor elektrische autos. Als we welke andere auto kopen ipv de auto die we nu huren/leasen zouden we wel ook in aanmerking komen.

Is er iemand die hier meer over weet? anders wordt een andere elektrische auto dan onze lease-auto meteen 2000 euro voordeliger (en heb je nog veel keuze ook)
Het ligt eraan... Nu weet de LM ook dat jij nog 2K subsidie krijgt... Ik denk dat het netto niet zoveel uit zal maken. De prijzen zullen wel wat dalen volgend jaar, immers neemt het publiek wat af doordat er geen subsidie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:12
Rctworld schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:46:
[...]

Was het een "gebruikte" die al op kenteken gezet was met een paar km?
Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb met de leasemaatschappij afgesproken dat ik een gebruikte auto zou krijgen. Deze week kreeg ik echter bericht van de dealer dat er een nieuwe auto is besteld, die naar verwachting in januari wordt geleverd :/

RandyJC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ASW1 schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:12:
[...]

De leasemaatschappij woont toch niet bij jou in mag ik hopen?
Denk dat het eerder een probleem zal zijn dat de auto uit de bedrijfssvoorraad van een RDW erkend autohandelaar moet komen, ofwel geen subsidie bij directe verkoop, tenzij de leasemaatschappij als handelaar wordt erkend maar dat kun je opzoeken.

Voorwaarden zie hier https://www.rvo.nl/subsid...oop-gebruikte#voorwaarden
Die woont hier idd niet nee, maar de auto staat wel al op mijn naam. Als in kenteken staat op naam van mijn vriendin en die woont hier wel … er hoeft bij overname dus ook geen kenteken overgeschreven te worden volgens mij. Daarom wil ik ook graag weten hoe zoiets zou werken..
iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
engelbertus schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:06:
[...]

Die woont hier idd niet nee, maar de auto staat wel al op mijn naam. Als in kenteken staat op naam van mijn vriendin en die woont hier wel … er hoeft bij overname dus ook geen kenteken overgeschreven te worden volgens mij. Daarom wil ik ook graag weten hoe zoiets zou werken..
iemand ervaring daarmee?
Er wordt bij deze voorwaarde niet gekeken of er al eerder subsidie is geweest of niet. De voorwaarde is dat de tweedehands auto die je koopt niet eerder op naam van iemand met hetzelfde woonadres mag hebben gestaan, los van de vraag of er ooit eerder subsidie is gegeven of niet. Nu de auto in private lease op naam van iemand op jouw adres staat, heb je voor deze auto dus geen recht op subsidie als je 'm overkoopt en hij op naam van jou of je vriendin wordt gezet.
Het kenteken moet overigens wel worden overgeschreven, want de eigendom gaat over van de leasemaatschappij naar jou of je vriendin.

[ Voor 7% gewijzigd door Of-Aaargh op 10-12-2024 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Echter staat bij de voorwaarden voor de subsidie dat de auto niet eerder op onze jouw naam, of op naam van iemand op hetzelfde adres mag hebben gestaan.
Het eerste klopt, het tweede niet. Eerste ook even genuanceerd, zie boven.
Gaat dus om de naam, niet het adres, staat ook echt niet in de voorwaarden.

Zoals gezegd, zet de wagen op naam van iemand anders dan de huidige eigenaar, en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Zjanzjak op 10-12-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Of-Aaargh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:10:
[...]

Er wordt bij deze voorwaarde niet gekeken of er al eerder subsidie is geweest of niet. De voorwaarde is dat de tweedehands auto die je koopt niet eerder op naam van iemand met hetzelfde woonadres mag hebben gestaan, los van de vraag of er ooit eerder subsidie is gegeven of niet. Nu de auto in private lease op naam van iemand op jouw adres staat, heb je voor deze auto dus geen recht op subsidie als je 'm overkoopt en hij op naam van jou of je vriendin wordt gezet.
Het kenteken moet overigens wel worden overgeschreven, want de eigendom gaat over van de leasemaatschappij naar jou of je vriendin.
Het kentekenbewijs is het eigendomsbewijs. deze staat nu al op naam van mijn vriendin.
De auto hoeft dus niet overgeschreven te worden is wat ik begrijp van de website van pon, voor overname van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Zjanzjak schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:33:
[...]

Het eerste klopt, het tweede niet. Eerste ook even genuanceerd, zie boven.
Gaat dus om de naam, niet het adres, staat ook echt niet in de voorwaarden.

Zoals gezegd, zet de wagen op naam van iemand anders dan de huidige eigenaar, en klaar.
https://www.rvo.nl/subsid...p/subsidie-koop-gebruikte
Op deze website staat een lijstje met voorwaarden op een afbeelding met een blauwe achtergrond waar dus expliciet iets wordt gezegd over het adres.

de overeenkomst moet op of na 1-1-2024 ingaan, en de auto moet op of na 1-1-2024 op onze naam staan.

als ik dat zo lees, dan staat de auto op of na 1-1-2024 op onze naam.
als we de auto overnemen, gaat dat via een nieuwe overeenkomst die op af na 1-1-2024 is afgesloten.dan wel getekend wordt, dan wel ingaat.

het is dan dus de vraag wat men bedoelt met dat de auto niet eerder op mijn/onze naam en/of adres mag hebben gestaan. e.e.a. is niet eenduidig in mijn ogen.

Dan is alleen de vraag of PON geregistreerd is als autobedrijf met de RDW erkenning'bedrijfsvoorraad'

hoe kan ik dat dan te weten komen?

[ Voor 11% gewijzigd door engelbertus op 10-12-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
engelbertus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:37:
[...]

dan is alleen de vraag of PON geregistreerd is als autobedrijf met de RDW erkenning'bedrijfsvoorraad'

hoe kan ik dat dan te weten komen?
Volg de link die ik je hierboven gaf; je kunt dit zelf opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zjanzjak schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:17:
[...]

En per 9 december zit er nog maar 5% in het potje.
En er is ook nog ongeveer 5% aan dagen tov het hele jaar, lijkt dus mooi in lijn te gaan...

We gaan, waarschijnlijk, zaterdag een EV occasion aanschaffen en ik verwacht dan op tijd te zijn. Domme extrapolatie geeft aan dat je het t/m de 20e aan zou kunnen vragen en als ik zie hoeveel moeite dealers doen om een auto te verkopen heb ik niet het idee dat er nou massaal geshopt wordt momenteel...Er staan er 15k te koop (min of meer) die aan de voorwaarden voldoen..

Zie https://kenteken.tv/rvo-sepp-monitor.php voor verdere inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:17:
Domme extrapolatie geeft aan dat je het t/m de 20e aan zou kunnen vragen
Mijn bevindingen ook en dat je per maandag 23 december op de SEPP pagina te zien krijg dat het op is.
Dus aanstaande zaterdag zal nog wel op tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
engelbertus schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:32:
[...]

Het kentekenbewijs is het eigendomsbewijs. deze staat nu al op naam van mijn vriendin.
De auto hoeft dus niet overgeschreven te worden is wat ik begrijp van de website van pon, voor overname van de auto.
Het kentekenbewijs is geen eigendomsbewijs. Het is een houderschapsbewijs, dat aangeeft dat jouw vriendin de auto in bezit mag hebben en in de auto mag rijden. Het eigendom is van de leasemaatschappij, die heeft ook de tenaamstellingscode.
Na de verkoop van de auto aan jouw vriendin blijft zij houder (en wordt ook eigenaar), dus ik kan me voorstellen dat er dan geen nieuw kentekenbewijs nodig is.
Feit blijft wel dat de auto op naam stond van jouw vriendin voordat jullie hem gaan overnemen. Dus dan lijkt me in deze situatie geen SEPP-subsidie mogelijk.
En wat ook al eerder is gezegd, je moet even checken of de leasemaatschappij de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad' heeft. Ik zie in het lijstje ook 'Volkswagen Pon Financial Services B.V.' staan, dus dat zou zomaar een 'ja' kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zjanzjak schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:52:
[...]

Mijn bevindingen ook en dat je per maandag 23 december op de SEPP pagina te zien krijg dat het op is.
Dus aanstaande zaterdag zal nog wel op tijd zijn.
We hebben toch voor de zekerheid de boel naar vanmiddag verplaatst, zodat we nog iets tijd hebben mocht het vanmiddag niets worden.

Maar ik denk ook dat t wel goed komt, door alle kabinetsplannen is de doelgroep een stuk kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ZieMaar! schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:52:
We hebben toch voor de zekerheid de boel naar vanmiddag verplaatst, zodat we nog iets tijd hebben mocht het vanmiddag niets worden.
Better safe then sorry. ;)

Off topic: Welke gaat het (eventueel) worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
offtopic:
Een corsa-e. Wordt de tweede auto, we hebben het nu een half jaar met 1 geprobeerd (wilden we graag), maar ging gewoon net niet makkelijk genoeg. Eerst voor een Twingo gekeken, reed fijn, maar zijn best duur en is het een heel klein stapje naar dit segment en er is best wat aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nog 2%!

Denk dat tegen aanstaande donderdag..... vrijdag.... de pot ook hier dan echt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Wij private leasen nu circa 2 jaar met de SEPP subsidie. Nu hebben wij problemen met de huidige auto. Van de leasemaatschappij kunnen wij een andere auto uitzoeken. De auto die wij hebben gevonden lijkt aan alle subsidie voorwaarden te voldoen waaronder wij nu ook subsidie ontvangen.

De nieuwe leaseovereenkomst gaat langer worden (waarschijnlijk 3 of 4 jaar) dan de lopende overeenkomst nog zou lopen. Is dat mogelijk?
Dus kunnen wij bij dezelfde leasemaatschappij een andere auto uitzoeken met vanaf nu een langere overeenkomst dan dat de oude nog zou lopen en dat we dus nog circa twee jaar subsidie daar op krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
awwexl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:46:
Wij private leasen nu circa 2 jaar met de SEPP subsidie. Nu hebben wij problemen met de huidige auto. Van de leasemaatschappij kunnen wij een andere auto uitzoeken. De auto die wij hebben gevonden lijkt aan alle subsidie voorwaarden te voldoen waaronder wij nu ook subsidie ontvangen.

De nieuwe leaseovereenkomst gaat langer worden (waarschijnlijk 3 of 4 jaar) dan de lopende overeenkomst nog zou lopen. Is dat mogelijk?
Dus kunnen wij bij dezelfde leasemaatschappij een andere auto uitzoeken met vanaf nu een langere overeenkomst dan dat de oude nog zou lopen en dat we dus nog circa twee jaar subsidie daar op krijgen?
Wat stom zeg dat het RVO geen antwoord op je vraag wilde geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
awwexl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:46:

Ja, je kunt de SEPP-subsidie overdragen naar een nieuw leasecontract, en je behoudt daarmee het oorspronkelijke subsidiebedrag (61 euro per maand gedurende 4 jaar). Dus als je nu al twee jaar subsidie krijgt, krijg je met je nieuwe leasecontract je na 2 jaar geen subsidie meer bijgeschreven.
Het antwoord op je vraag staat overigens in de SEPP-faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
jeroenkb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:51:
[...]

? Het was geen kwestie van willen… ze konden het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
jeroenkb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Het is de belastingdienst, hier wordt sneller gereageerd. Zelfs hier is het bericht nog niet aangekomen dat hij de vraag gesteld heeft aan RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Of-Aaargh schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Ja, je kunt de SEPP-subsidie overdragen naar een nieuw leasecontract, en je behoudt daarmee het oorspronkelijke subsidiebedrag (61 euro per maand gedurende 4 jaar). Dus als je nu al twee jaar subsidie krijgt, krijg je met je nieuwe leasecontract je na 2 jaar geen subsidie meer bijgeschreven.
Het antwoord op je vraag staat overigens in de SEPP-faq.
Dankjewel. Zo expliciet staat het er niet in mijn ogen:

“Bij het ondertekenen van een geheel nieuwe overeenkomst, moet er een nieuwe aanvraag ingediend worden. De SEPP Regeling is helaas beëindigd, daardoor is het niet meer mogelijk om uw aanvraag te wijzigen.”

Ik ga natuurlijk wel een nieuwe overeenkomst tekenen omdat de auto, prijs en looptijd anders gaat worden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
awwexl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:20:
[...]

Dankjewel. Zo expliciet staat het er niet in mijn ogen:

“Bij het ondertekenen van een geheel nieuwe overeenkomst, moet er een nieuwe aanvraag ingediend worden. De SEPP Regeling is helaas beëindigd, daardoor is het niet meer mogelijk om uw aanvraag te wijzigen.”

Ik ga natuurlijk wel een nieuwe overeenkomst tekenen omdat de auto, prijs en looptijd anders gaat worden….
Het staat er wel duidelijk hoor:
"Als de subsidie is vastgesteld, houdt u de gesubsidieerde elektrische personenauto 3 jaar bij koop en 4 jaar bij private lease op naam. Alleen onder strikte voorwaarden kunt u de auto in deze periode vervangen. De andere auto en de nieuwe koop- of leaseovereenkomst moeten voldoen aan de SEPP voorwaarden. Geef de wijziging aan ons door. U logt daarvoor in met DigiD in eLoket en gaat naar ‘Een verzoek tot kentekenwijziging sturen’. Stuur de nieuwe koop- of leaseovereenkomst mee die uzelf en het auto- of leasebedrijf hebben ondertekend. Wij nemen uw verzoek tot kentekenwijziging in behandeling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Of-Aaargh schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Het staat er wel duidelijk hoor:
"Als de subsidie is vastgesteld, houdt u de gesubsidieerde elektrische personenauto 3 jaar bij koop en 4 jaar bij private lease op naam. Alleen onder strikte voorwaarden kunt u de auto in deze periode vervangen. De andere auto en de nieuwe koop- of leaseovereenkomst moeten voldoen aan de SEPP voorwaarden. Geef de wijziging aan ons door. U logt daarvoor in met DigiD in eLoket en gaat naar ‘Een verzoek tot kentekenwijziging sturen’. Stuur de nieuwe koop- of leaseovereenkomst mee die uzelf en het auto- of leasebedrijf hebben ondertekend. Wij nemen uw verzoek tot kentekenwijziging in behandeling."
Dankje!
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste