Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

d0s schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:32:
Nee, once in a lifetime (per persoon)
Dat is spijtig. Dan is de enige optie dus om de auto bij aanschaf op naam te zetten van bijvoorbeeld een familielid en via die persoon de subsidie te claimen ;(

Nouja, good to know, dank voor de reactie (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:36

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

d0s schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:32:
Nee, once in a lifetime (per persoon)
Koop je de auto toch op naam van je partner ( of een kind )

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:34

d0s

sssst

964C2 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Koop je de auto toch op naam van je partner ( of een kind )
Dat kan uiteraard, vandaar ook de 'per persoon' aanvulling.

Overigens nog maar de vraag hoe de controles hierop zijn, maar zou zelf het risico niet willen lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door d0s op 25-05-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 10:06
Thomas20 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:10:
Nu de overheid heeft aangekondigd dat de SEPP voor tweedehands auto's gaat afschaffen vanaf volgend jaar (bron) ben ik benieuwd of de auto's dan wellicht goedkoper gaan worden.

Mijn onderbuik gevoel is nu dat een auto die €15.000 "waard" is, voor €17.000 in de markt wordt gezet. En dus dat er met het afschaffen van de regeling onderaan de streep niet zoveel veranderd (wanneer dezelfde auto in 2025 gewoon weer voor z'n "echte" waarde wordt verkocht).

Wat denken jullie?
Niet geheel hetzelfde, maar ik heb wel een paar advertenties gezien waarbij de SEPP subsidie al in de prijs verwerkt zat. Heb zelfs een proefrit af moeten zeggen omdat mijn vrouw een toegevoegde afbeelding zag staan waarin stond "prijzen inclusief SEPP subsidie", terwijl ik zelf alleen de advertentie had gelezen en de echte foto's bekeken.

Overigens denk ik niet dat onder de streep kunt zeggen dat auto's 2000 goedkoper zullen worden. Zo hebben wij uiteindelijk een EV aangeschaft bij een garage wiens business model is "minder marge, snellere verkoop". Auto's staan daar vaak nog geen week geadverteerd voordat ze verkocht zijn. Bij andere garages die meer marge willen, kan dit veel langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik private lease nu een EV, werd geleverd met 5km op de teller dus ik ontvang de 2k occasion subsidie per maand a 41.66 euro voor 48 maand. Ik weet dat je tussentijds eenmalig bij het RvO loket kunt aangeven dat je switch naar een andere EV. Zolang die aan dezelfde voorwaarden voldoet wordt de subsidie dan voortgezet. Maar wat nou als ik switch niet naar een nieuw private lease contract maar er eentje koop? Krijg ik dan 75% van 2k in 1x uitbetaald als ik een occasion ev koop? Ik zal vast niet kunnen switchen naar een nieuwe en dan nog 2950 kunnen claimen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:08
Joosie200 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:40:
Ik private lease nu een EV, werd geleverd met 5km op de teller dus ik ontvang de 2k occasion subsidie per maand a 41.66 euro voor 48 maand. Ik weet dat je tussentijds eenmalig bij het RvO loket kunt aangeven dat je switch naar een andere EV. Zolang die aan dezelfde voorwaarden voldoet wordt de subsidie dan voortgezet. Maar wat nou als ik switch niet naar een nieuw private lease contract maar er eentje koop? Krijg ik dan 75% van 2k in 1x uitbetaald als ik een occasion ev koop? Ik zal vast niet kunnen switchen naar een nieuwe en dan nog 2950 kunnen claimen lijkt me.
Laatst gevraagd aan RVO via Messenger. Antwoord: je kan switchen en het resterende bedrag wordt dan uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Vraagje, ik verwacht binnenkort ( binnen nu en 2 weken,gaat om overname leaseauto) koopovereenkomst te tekenen van een tweedehandse elektrische auto. Kan ik nu alvast de Sepp subsidie aanvragen? Dit om te voorkomen dat het potje leeg is voor ik een getekende overeenkomst heb.

Als er ooit een steekproef is en de datum is later dan in de aanvraag maar wel in 2024, kan ik daar dan gezeik mee krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 08:20
Volgens mij kun je de subsidie niet aanvragen bij overname lease auto omdat er geen garage bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-01 16:40
Thomqa schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:48:
Volgens mij kun je de subsidie niet aanvragen bij overname lease auto omdat er geen garage bij komt kijken.
Volgens de regels moet je aan onderstaande voldoen. En de leasemaatschappij gaf aan dat het mogelijk was.

“U heeft een schriftelijke koopovereenkomst van de aankoop van de elektrische personenauto. Het autobedrijf waar u de auto kocht, heeft de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad'.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 08:20
Ah, ik had het verkeerd onthouden. Bij overname eigen private lease dacht ik dat het niet kon vanwege

De elektrische personenauto staat op of na 1 januari 2024 op uw naam in het kentekenregister. Hij stond eerder ook niet op naam van een persoon met hetzelfde woonadres

Afhankelijk van het type lease staat de auto wel op je naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:12
In 2023 via private lease een nieuwe EC4 genomen en toen in 1x de SEPP subsidie ontvangen.
Nu (na 14 maanden) wil ik de lease gaan opzeggen. Moet ik dan een gedeelte van de subsidie terugbetalen?
De Citroendealer zegt van wel. En de RVO medewerker die ik sprak wist het niet en vroeg me om te mailen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
stekkercontact schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:40:
In 2023 via private lease een nieuwe EC4 genomen en toen in 1x de SEPP subsidie ontvangen.
Nu (na 14 maanden) wil ik de lease gaan opzeggen. Moet ik dan een gedeelte van de subsidie terugbetalen?
De Citroendealer zegt van wel. En de RVO medewerker die ik sprak wist het niet en vroeg me om te mailen…
Hoe kun je in geval van lease in 1x de volle pond gekregen hebben? Ik ga mijn Citroën morgen inleveren (EC4) en ontvang per maand 41.66 euro. Zolang de lease duurt krijg je die uitbetaald. Maar morgen lever ik hem in, dus dan hoef ik niks terug te betalen. Vanaf september krijg ik enkel geen maandelijkse bijschrijving meer.

Ben je niet in de war met de eenmalige cashback die Van Beek je gaf van 1800 euro? Die hoef je niet terug te betalen, ze adverteren ook met de actieprijs 299 per maand omdat je 1800 / 12 = 150 euro vanuit de dealer krijgt als actie + 41.66 van RvO dus 191.66 korting op je bruto lease bedrag.

[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 04-09-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 15:07
Potje voor gebruikte EV's is waar aardig aangevuld:
https://www.rvo.nl/subsid...p/subsidie-koop-gebruikte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWKjtmEAd1dc3RavtRUAuDAeSIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bzu1xMYhL7uBT3PttgtNvTqO.png?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:35
Gaat hard, na 1 week al weer 6% uit de pot.
Stand 9 september: 38%

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 18:28
Hey hallo. Heb gister mijn SEPP subsidie aangevraagd voor mijn gebruikte ev. Had de factuur al ontvangen. Ontvang m volgende week. Hoe lang hebben jullie op de subsidie moeten wachten voordat t op jullie rekening stond ?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:54
Wij hebben het 5-9 aangevraagd, net nadat het potje weer gevuld was, en nog niets ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:30:
Gaat hard, na 1 week al weer 6% uit de pot.
Stand 9 september: 38%
En een week later (16 september) 34%.

In dit tempo ergens in november waarschijnlijk weer leeg.
everlast666 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:11:
Hey hallo. Heb gister mijn SEPP subsidie aangevraagd voor mijn gebruikte ev. Had de factuur al ontvangen. Ontvang m volgende week. Hoe lang hebben jullie op de subsidie moeten wachten voordat t op jullie rekening stond ?
Na de brief 'Subsidieverlening' en goedkeuring duurt het gemiddeld 2 weken als ik de posts van diverse gebruikers in de diverse topics aangaande elektrische auto's hier op Tweakers mag geloven.
Uitzonderingen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 12:36
Heeft iemand ervaring met SEPP in combinatie met een auto die total loss wordt verklaard? Ik begrijp uit de regels & eerdere berichten uit dit topic dat je een nieuwe auto die in aanmerking komt moet kopen om je subsidie niet te verliezen. Maar ik vraag me af op welke termijn dat moet gebeuren.. RVO chat kan het helaas ook niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Domipost schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:08:
Heeft iemand ervaring met SEPP in combinatie met een auto die total loss wordt verklaard? Ik begrijp uit de regels & eerdere berichten uit dit topic dat je een nieuwe auto die in aanmerking komt moet kopen om je subsidie niet te verliezen. Maar ik vraag me af op welke termijn dat moet gebeuren.. RVO chat kan het helaas ook niet vertellen..
Logisch gedacht zou ik zeggen dat je de SEPP moet terug betalen of weer een nieuwe EV te kopen om niet terug te hoeven betalen.
Want stel je dit eens voor;
Je hebt nu geen auto maar wel 45.000 euro op je rekening.
Je koopt een nieuwe EV die 45.000 euro kost, je krijgt SEPP, dus staat er uiteindelijk nog 2.950 euro op je rekening en heb je eigenlijk voor de wagen maar 42.050 betaald.
Je rijdt em total loss, en krijgt de nieuwwaarde a 45.000 euro terug.
Dan ben je weer zonder auto maar wel met 47.950 op je rekening.
Gratis rijk worden!

Dus lijkt me logisch dat je of terug betaald of weer een nieuwe EV moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
Dat is zeker waar, maar ik vraag me af wat de termijn daarvoor is. Het zal niet binnen een week hoeven; misschien wel binnen een maand? Ze zullen ergens een grens getrokken hebben.

In mijn specifieke geval gaat het erom dat ik binnenkort een paar maanden op reis ga en in die tijd weinig heb aan een auto die thuis voor de deur staat, dus liever bij terugkomst een nieuwe auto koop (zeker gezien de dalende occasionprijzen voor EVs). Maar als dat betekent dat de subsidie teruggegeven moet worden, dan maakt dat het sommetje natuurlijk mogelijk anders (want nieuwe subsidie tzt zit er natuurlijk ook niet in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:47
Ik heb chatgpt gevraag of het mogelijk is om als een auto waarop als nieuwe auto SEPP subsidie is verleend ook als tweedehands nog een keer subsidie kan krijgen. Het antwoord was nee, maar als ik zelf zoek in de voorwaarden kan ik het niet terug vinden.
De auto waar het om gaat is inmiddels ruim 4 jaar oud.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
deejeebv schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:49:
Ik heb chatgpt gevraag of het mogelijk is om als een auto waarop als nieuwe auto SEPP subsidie is verleend ook als tweedehands nog een keer subsidie kan krijgen. Het antwoord was nee, maar als ik zelf zoek in de voorwaarden kan ik het niet terug vinden.
De auto waar het om gaat is inmiddels ruim 4 jaar oud.

Iemand ervaring mee?
Wat wil je precies, want jij kunt natuurlijk niet 2x subsidie krijgen voor dezelfde auto.

Maar als ik de auto van je overneem (geen serieuze interesse hoor) en alles voldoet aan SEPP regels, dan krijg ik de subsidie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:47
ZeRoC00L schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:55:
[...]

Wat wil je precies, want jij kunt natuurlijk niet 2x subsidie krijgen voor dezelfde auto.

Maar als ik de auto van je overneem (geen serieuze interesse hoor) en alles voldoet aan SEPP regels, dan krijg ik de subsidie.
Als jij hem van mij overneemt krijg je in elk geval geen subsidie, want ik heb geen RDW erkend garagebedrijf. Ik wil hem verkopen aan een garage, die hem dan weer wil doorverkopen,. De vraag is of die koper dan subsidie zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
deejeebv schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:11:
[...]

Als jij hem van mij overneemt krijg je in elk geval geen subsidie, want ik heb geen RDW erkend garagebedrijf. Ik wil hem verkopen aan een garage, die hem dan weer wil doorverkopen,. De vraag is of die koper dan subsidie zou kunnen krijgen.
Dat zeg ik toch, als alles voldoet aan de voorwaarden (dus ook RDW erkend bedrijf) dan krijg je SEPP.

Dus ja, als je hem aan een RDW erkende garager verkoopt, krijg de koper de subsidie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:20:

En een week later (16 september) 34%.
Nu valt het wel mee, van 34% naar 32% gevulde pot in 1 week (per 23 september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:33
Ik heb momenteel Sepp voor een elektrisch voertuig, dit voertuig lever ik februari 2025 in . Ik neem dan wel weer een ander elektrische wagen, als ik het dit jaar zou doen dan kan ik het nieuwe kenteken doorgeven en wordt de Sepp op het nieuwe voertuig gezet maar omdat volgend jaar de Sepp niet meer kan worden aangevraagd vraag ik mij af, als je al Sepp hebt je deze volgend jaar toch ook weer kan over laten zetten, iemand een idee?

• Domipost
Ik neem aan van wel; de aanvraag is immers al behandeld en toegekend. De regels zeggen nu dat je bij voertuigwissel de wijziging moet doorgeven en de subsidie behoudt mits het nieuwe voertuig ook aan de eisen voldoet. Zou niet weten waarom die regel volgend jaar opeens anders zou worden gezien het over bestaande subsidie gaat.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:33
Domipost schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:04:
Ik neem aan van wel; de aanvraag is immers al behandeld en toegekend. De regels zeggen nu dat je bij voertuigwissel de wijziging moet doorgeven en de subsidie behoudt mits het nieuwe voertuig ook aan de eisen voldoet. Zou niet weten waarom die regel volgend jaar opeens anders zou worden gezien het over bestaande subsidie gaat.
Ja zo denk ik er ook over maar wel gekkere dingen mee gemaakt qua regelgeving, ik kom het op de "Sepp site" niet tegen dat het ook zo is.

• MartijnW1508
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 31-12-2024
Vandaag tweedehands EV gekocht, gelijk SEPP aanvraag ingediend. Nu kreeg ik bij het invullen van het formulier de melding dat er al meer aanvragen zijn dan het beschikbare budget. Klopt dit? Kregen jullie deze melding ook? Ik zou dat wel heel vreemd vinden, gezien er op de website dat er nog 32% beschikbaar is.

Ik hoor graag even ter check van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 23:46
@kieskes Heb jij al een brief gehad dat de subsidie is toegekend? Ik heb de aanvraag 04-09 gedaan maar nog niks vernomen.

04-09-2024 RVO neemt de aanvraag in behandeling

MartijnW1508 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:10:

Vandaag tweedehands EV gekocht, gelijk SEPP aanvraag ingediend. Nu kreeg ik bij het invullen van het formulier de melding dat er al meer aanvragen zijn dan het beschikbare budget. Klopt dit? Kregen jullie deze melding ook? Ik zou dat wel heel vreemd vinden, gezien er op de website dat er nog 32% beschikbaar is.

Durf het niet te zeggen. Ik heb tijdens de aanvraag die melding niet gehad.

[ Voor 78% gewijzigd door Possible op 28-09-2024 19:49 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:32
MartijnW1508 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:10:

Hier ook niet. Aanvraag woensdag ingediend.

• MartijnW1508
Raar. Hopelijk krijg ik alsnog de subsidie.

[ Voor 95% gewijzigd door MartijnW1508 op 28-09-2024 20:25 ]

• MartijnW1508
Dit was de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BdnlACANCkjMumhZAvnksGF2IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQwz4vPTyHhAH08PjXT0idYt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:54
Possible schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:47:
@kieskes Heb jij al een brief gehad dat de subsidie is toegekend? Ik heb de aanvraag 04-09 gedaan maar nog niks vernomen.
Helaas nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ik denk dat dat een glitch is, foutje, wellicht gebaseerd op het feit dat het potje op een gegeven moment inderdaad leeg was, zou gewoon even 2 weken afwachten want ik kan mij niet voorstellen dat het potje al weer ZO snel leeg is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:57:
Nu valt het wel mee, van 34% naar 32% gevulde pot in 1 week (per 23 september).
Beetje een trend nu, 2% per week voor 2de hands EV's, nog 30% over dus.

En nog 29% over voor nieuwe auto's, was vorige week nog 32%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 08-07 23:46
De aanvraag die ik heb ingediend op 04-09 is inmiddels toegekend!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 14:34
Ik kan de aanvraag niet indienen, DigiD koppeling is stuk :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yVH1tv_6bFMyzJMMImkUezeIHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A2jUAPXhk780n2bANXRV3fL3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-07 09:32

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Tristan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:30:
Ik kan de aanvraag niet indienen, DigiD koppeling is stuk :(
Klopt, heb er ook sinds gisterenavond last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16
ZeRoC00L schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:14:
[...]

Dat zeg ik toch, als alles voldoet aan de voorwaarden (dus ook RDW erkend bedrijf) dan krijg je SEPP.

Dus ja, als je hem aan een RDW erkende garager verkoopt, krijg de koper de subsidie.
Eh, dat zei je letterlijk niet. Jij zei: ”als jij de auto van hem overneemt.”
Dat is dus particulier naar particulier en mag dus niet. Met jouw 2e post heb je het pas duidelijk aangegeven dat het via RDW erkend bedrijf moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Ze zijn in ieder geval op de hoogte.. Het is mijn gelukt om in te loggen en de aanvraag in te dienen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX3eJMMNziCIgDhEvQqIHcD947A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7cr2jNA6czCiTpTXMfvqci2w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 07-10-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:04:
Beetje een trend nu, 2% per week voor 2de hands EV's, nog 30% over dus.

En nog 29% over voor nieuwe auto's, was vorige week nog 32%.
En deze keer weer 4% eraf na een week, dus voor 2de hands EV's, nog 26% over.

Bij het potje voor nieuwe EV's deze week 2% eraf, dus nog 27% over.
Wie weet gaat dit potje niet leeg voor het eind van het jaar wat ik bij 2de hands EV's wel zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 14:37
hier 4-9 aangevraagd (2e hands subsidie), maar nog geen beslissing ontvangen (status: RVO neemt de aanvraag in behandeling). Wachten er meer mensen nog? Of zou mijn aanvraag ergens zijn blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Marmo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:55:
hier 4-9 aangevraagd (2e hands subsidie), maar nog geen beslissing ontvangen (status: RVO neemt de aanvraag in behandeling). Wachten er meer mensen nog? Of zou mijn aanvraag ergens zijn blijven hangen?
25-09 ingediend en 4 oktober al bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
Untouchablezz20 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Oké thans, ik ga toch maar eens informeren bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
7-10 ingediend, op 11-10 heb ik het akkoord ontvangen dat de subsidie aan mij wordt verleend. Dit is toch wel ongekend snel, kudo’s voor de overheid! Ik moet nu binnen 18 maanden mijn vaststellingsverzoek indienen door het kenteken en bankrekeningnummer door te geven. Uiteraard checken ze dan nog een keer of ik aan alle voorwaarden voldoe, maar daar verwacht ik geen problemen meer.

Dit verloopt dus, op de initiële inlogstoring na, aardig vlot 😎.

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 11-10-2024 07:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-07 09:32

haagsepracht

One Man, Half Machine.

[/quote]
Tristan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:14:
7-10 ingediend, 11-10 heb ik het akkoord ontvangen dat de subsidie aan mij wordt verleend.
Voor mij precies net zo. Ook ik heb bericht gehad dat de subsidie is verleend. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Oh, en de subsidie pot staat op pijldatum 7-10 nog op 27% (€15.580.000) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Tristan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:17:
Oh, en de subsidie pot staat op pijldatum 7-10 nog op 27% (€15.580.000) beschikbaar.
Ja, ik zie dit potje ook niet meer leeg gaan voor het einde van het jaar, die van 2de hands wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Zjanzjak schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:41:
[...]

Ja, ik zie dit potje ook niet meer leeg gaan voor het einde van het jaar, die van 2de hands wel,
5.281 auto’s die nog een subsidie kunnen aanvragen. Grote kans dat de einddatum van het potje verschoven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Tristan schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:45:
5.281 auto’s die nog een subsidie kunnen aanvragen. Grote kans dat de einddatum van het potje verschoven wordt?
In 2025 is het gewoon over en uit en vloeit het restant gewoon de staatskas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:47:
En deze keer weer 4% eraf na een week, dus voor 2de hands EV's, nog 26% over.

Bij het potje voor nieuwe EV's deze week 2% eraf, dus nog 27% over.
Wie weet gaat dit potje niet leeg voor het eind van het jaar wat ik bij 2de hands EV's wel zie gebeuren.
Allebei de potjes met zo'n 3% afgenomen;
Nog 23% over voor gebruikte EV's en 24% voor nieuwe EV's, per 14 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:09
Marmo schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:55:
Hier 22-09 ingediend met kenteken, nog geen verandering in status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:36

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Almerian schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 02:52:
[...]

Hier 22-09 ingediend met kenteken, nog geen verandering in status.
Neem aan dat je een telefoon hebt.
Tip om gewoon te bellen om te informeren wat de status is en verwacht tijdspad.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:09
964C2 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:01:
[...]

Neem aan dat je een telefoon hebt.
Tip om gewoon te bellen om te informeren wat de status is en verwacht tijdspad.
Wat een rare reactie. Waarom? Het standaard proces kan 13 weken duren. Ik reageerde om aan te geven dat er wel meer mensen langer wachten.
Als iedereen gaat bellen duurt het proces voor alle aanvragers alleen maar langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:50
Het heeft inderdaad echt geen enkele zin om te bellen, ze kunnen aan de telefoon niks anders zeggen dan dat als je een dossiernummer hebt ze ernaar streven binnen 4 weken te reageren, en in ieder geval binnen 13 weken.

Maar het is wel frustrerend, zeker omdat mijn SEPP voor een nieuwe auto al goedgekeurd is, maar de auto per ongeluk door de dealer is voorgeregistreerd waardoor ik ineens voor sepp gebruikt moet gaan (en ja, het verschil in subsidie is voor de dealer). Kost allemaal weer extra tijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Eupeodes op 18-10-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
Untouchablezz20 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Heb je sepp voor een nieuwe of een gebruikte auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Eupeodes schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Heb je sepp voor een nieuwe of een gebruikte auto?
Gebruikte auto. Nog geen uitbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
Hier dus op 04-09 ingediend. Nadat ik hier had vernomen dat er mensen zijn die een aanvraag later hadden ingediend en wel al goedkeuring hebben gekregen, toch maar even een bericht gestuurd naar de RVO (via de aanvraag status pagina). Uiteindelijk> 04-09 aanvraag subsidie ingediend (2ehands) > 10-10 navraag gedaan bij RVO vwb de status van mijn aanvraag (erbij vermeld dat anderen later hebben ingediend en al goedkeuring hadden ontvangen) > 11-10 bericht RVO aanvraag goedgekeurd. > 14-10 subsidie ontvangen op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

Gebruikte auto. Nog geen uitbetaling
Dat geeft hoop dat mijn aanvraag er komende week wel door moet kunnen zijn (aanvraag voor gebruikte auto op 11 oktober ingediend, nadat in de aanvraag sepp nieuwe auto heb ingetrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Eupeodes schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Dat geeft hoop dat mijn aanvraag er komende week wel door moet kunnen zijn (aanvraag voor gebruikte auto op 11 oktober ingediend, nadat in de aanvraag sepp nieuwe auto heb ingetrokken).
Inmiddels bericht ontvangen dat het geld binnen een week op mijn rekening moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:38:

Allebei de potjes met zo'n 3% afgenomen;
Nog 23% over voor gebruikte EV's en 24% voor nieuwe EV's, per 14 oktober.
En de stand is weer gelijk! :P
In allebei de potjes nog 21% beschikbaar per 21 oktober.

Had verwacht dat het occasion-potje iets harder zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
Nieuw gaat harder, nog 18% over voor nieuw en 19% voor gebruikt per 28 oktober.

En vannacht heb ik 2,5 week na de aanvraag de toewijzing gekregen voor de sepp gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zullen de potjes, mits dit tempo aanhoudt, zo rond half december op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 16:11
23 Oktober aanvraag ingediend, vanochtend (31e) goedgekeurd en zojuist ook uitbetaald.

2e hands potje is dit, was de 23e bij de occasion dealer, auto bleek daar eigendom van een particulier namens wie ze hem verkochten. Op mijn verzoek hebben ze het ter plekke aangekocht en in de bedrijfsvoorraad gezet voor ze het vervolgens aan mij verkochten. Heeft 15 minuten geregistreerd gestaan in hun voorraad, dat gaat dus goed. Geen steekproef gehad bij de aanvraag trouwens.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe hard de prijzen van elektrische occasions zullen dalen als die SEPP eenmaal helemaal voorbij is, we zullen zien over een paar maanden..

[ Voor 15% gewijzigd door bumble_bee op 31-10-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:17:
Vraagje over deze situatie, ik heb een Tesla gekocht via mijn account voor mijn partner.

Bevestiging/order staat op mijn naam en haar naam doorgegeven voor registratie/kenteken, ophalen etc. (de auto moet ook op haar naam komen te staan)

Bij de SEPP aanvraag staat:

De koopovereenkomst staat op uw naam: de naam van de subsidieaanvrager.

Dit zou dus betekenen dat ik de subsidie kan/moet aanvragen.

Vervolgens staat er:

Zodra de auto is geleverd, zet u die op uw naam in het kentekenregister. Uw auto hoeft nog niet geleverd te zijn als u subsidie aanvraagt.

Gaat dit problemen opleveren aangezien de auto dus op haar naam komt te staan?
Mag ik zo vrij zijn te vragen hoe dit destijds is afgelopen? Ik heb nu een Model 3 en zou wellicht willen upgraden en de SEPP nogmaals benutten door 'm voor te doen als mijn vriendin haar nieuwe auto (en een stukje terugbetaling van m'n huidige auto als verlies te pakken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Maurice- schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:02:
[...]

Mag ik zo vrij zijn te vragen hoe dit destijds is afgelopen? Ik heb nu een Model 3 en zou wellicht willen upgraden en de SEPP nogmaals benutten door 'm voor te doen als mijn vriendin haar nieuwe auto (en een stukje terugbetaling van m'n huidige auto als verlies te pakken).
De SEPP-subsidie is persoonsgebonden. Zolang je vriendin nog nooit SEPP-subsidie heeft aangevraagd, de factuur van de nieuwe auto op haar naam staat, en ook het kenteken op naam van je vriendin staat en blijft staan gedurende minimaal drie jaar, heeft zij recht op de subsidie. Het maakt het de RVO vervolgens niets uit wie er in de auto rijdt, zolang het kenteken maar (minimaal drie jaar) op haar naam blijft staan. Maar dit is misschien niet wat je wil. Want de nieuwe auto is dan daadwerkelijk de auto van je vriendin, en zij krijgt ook de subsidie uitbetaalt. Maar zoals gezegd, dat jouw vriendin jou vervolgens altijd toestaat in haar auto te rijden is verder geen enkel probleem. Dus in plaats van 'net doen alsof jouw nieuwe auto de auto van je vriendin is', is het 'net doen alsof de auto van je vriendin jouw auto is'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:33:
[...]

De SEPP-subsidie is persoonsgebonden. Zolang je vriendin nog nooit SEPP-subsidie heeft aangevraagd, de factuur van de nieuwe auto op haar naam staat, en ook het kenteken op naam van je vriendin staat en blijft staan gedurende minimaal drie jaar, heeft zij recht op de subsidie. Het maakt het de RVO vervolgens niets uit wie er in de auto rijdt, zolang het kenteken maar (minimaal drie jaar) op haar naam blijft staan. Maar dit is misschien niet wat je wil. Want de nieuwe auto is dan daadwerkelijk de auto van je vriendin, en zij krijgt ook de subsidie uitbetaalt. Maar zoals gezegd, dat jouw vriendin jou vervolgens altijd toestaat in haar auto te rijden is verder geen enkel probleem. Dus in plaats van 'net doen alsof jouw nieuwe auto de auto van je vriendin is', is het 'net doen alsof de auto van je vriendin jouw auto is'.
Dank voor je toelichting, helder!

Zit dan alleen nog een haakje aan dat je voordeel hebt als Tesla eigenaar als je zelf besteld maar vervolgens dus ook een eindfactuur krijgt met je eigen gegevens. Ze staan niet bekend om hun flexibiliteit en ben dus nog benieuwd of het bij @Greatsword alsnog aangepast kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Untouchablezz20 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 07:00:
[...]

Inmiddels bericht ontvangen dat het geld binnen een week op mijn rekening moet staan.
die heb ik vanmorgen ook ontvangen (afgelopen donderdag kenteken doorgegeven aan rvo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
[...]

Deze constructie heb ik ook overwogen: als het goed is, kun je de auto gewoon op jouw naam verzekeren. Zolang je op hetzelfde adres woont. In mijn geval zou het dan betekenen zelf een deel van de subsidie terugbetalen, maar mijn vrouw zou dan de volledige subsidie voor een nieuwe EV ontvangen.

Er blijven echter wel nog wat haken en ogen aan zitten, al helemaal als je niet getrouwd bent: dan zeg je vriendin gewoon, het is mijn auto. Als je getrouwd bent is het jullie auto, want je dient gewoon alles te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:07:
In allebei de potjes nog 21% beschikbaar per 21 oktober.
Eupeodes schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:28:
Nieuw gaat harder, nog 18% over voor nieuw en 19% voor gebruikt per 28 oktober.
Potje voor nieuwe auto's blijft sneller gaan;

Nog maar 15% over, en 17% over voor gebruikte ev's per 4 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-07 12:41
[...]

Weet je ook hoe dit zit indien je met je partner 2x SEPP subsidie aanvraagt op 1 adres? Wij willen namelijk een 2e (gebruikte) EV aanschaffen op naam van mijn vrouw met 2000 SEPP subsidie. Op mijn naam staat ook al een lease auto met ook SEPP subsidie. Gaat dit dan wel toegekend worden?

We zijn getrouwd en wonen uiteraard op hetzelfde adres. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook gekeken word naar het woonadres, dat het in dat geval niet toegewezen gaat worden.

Ik wil dit wel even zeker hebben mochten we verdere stappen ondernemen. Wie weet dit? Ik kan het nergens duidelijk in de voorwaarden vinden..

EDIT: Hier heb ik dat gelezen (laatste post): https://www.anwb.nl/exper...euwe-een-elektrische-auto alleen lijkt deze persoon dit verkeerd te interpreteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Baldeagle op 11-11-2024 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:34

d0s

sssst

Baldeagle schreef op zondag 10 november 2024 @ 23:47:
[...]

Weet je ook hoe dit zit indien je met je partner 2x SEPP subsidie aanvraagt op 1 adres? Wij willen namelijk een 2e (gebruikte) EV aanschaffen op naam van mijn vrouw met 2000 SEPP subsidie. Op mijn naam staat ook al een lease auto met ook SEPP subsidie. Gaat dit dan wel toegekend worden?

We zijn getrouwd en wonen uiteraard op hetzelfde adres. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook gekeken word naar het woonadres, dat het in dat geval niet toegewezen gaat worden.

Ik wil dit wel even zeker hebben mochten we verdere stappen ondernemen. Wie weet dit? Ik kan het nergens duidelijk in de voorwaarden vinden..

EDIT: Hier heb ik dat gelezen (laatste post): https://www.anwb.nl/exper...euwe-een-elektrische-auto alleen lijkt het hier niet over een 2e auto te gaan.
Zolang degene die SEPP aanvraagt het niet eerder heeft gehad gaat dat gewoon goed. Dat je op hetzelfde adres woont maakt niet uit, het is persoonsgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
d0s schreef op maandag 11 november 2024 @ 00:05:
[...]

Zolang degene die SEPP aanvraagt het niet eerder heeft gehad gaat dat gewoon goed. Dat je op hetzelfde adres woont maakt niet uit, het is persoonsgebonden.
Zie post in mijn link:

Erik ***
ANWB Expert - 5 februari 2024

Er is éénmaal gebruik te maken van de subsidie op de aankoop van een elektrische auto. Dat geldt voor een persoon (volgens BSN, Burger Service Nummer) maar ook voor andere personen die op hetzelfde woonadres geregistreerd staan. Deze regel staat vermeld in de voorwaarden van de subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto (SEPP) in Artikel 2.2.1, lid 2 op deze pagina.

De personenauto, bedoeld in het eerste lid, heeft niet eerder op naam gestaan van:
• a.de aanvrager;
• b.een persoon die op de datum van de aanvraag het zelfde woonadres heeft als de aanvrager.

Daaruit maak ik op dat zowel het BSN van een aanvrager een criterium is én het woonadres. Een partner (of andere inwonende) kan dus geen aanspraak maken op subsidie op een tweede auto of een vervangingsaankoop, ook niet als de auto op zijn of haar naam komt te staan. Ik concludeer dat er eenmalig subsidie kan worden verstrekt per persoon (BSN) maar ook eenmalig per woonadres zo lang de persoon die eerder subsidie heeft ontvangen daar woonachtig is.

Maar hetgeen wat hij aanhaalt gaat over een zelfde auto die binnen een huishouden word overgedragen. En dus geen 2e auto. Hij blijkt dus niet zo’n “expert “ te zijn? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 00:09:
[...]

Zie post in mijn link:

Erik ***
ANWB Expert - 5 februari 2024

Er is éénmaal gebruik te maken van de subsidie op de aankoop van een elektrische auto. Dat geldt voor een persoon (volgens BSN, Burger Service Nummer) maar ook voor andere personen die op hetzelfde woonadres geregistreerd staan. Deze regel staat vermeld in de voorwaarden van de subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto (SEPP) in Artikel 2.2.1, lid 2 op deze pagina.

De personenauto, bedoeld in het eerste lid, heeft niet eerder op naam gestaan van:
• a.de aanvrager;
• b.een persoon die op de datum van de aanvraag het zelfde woonadres heeft als de aanvrager.

Daaruit maak ik op dat zowel het BSN van een aanvrager een criterium is én het woonadres. Een partner (of andere inwonende) kan dus geen aanspraak maken op subsidie op een tweede auto of een vervangingsaankoop, ook niet als de auto op zijn of haar naam komt te staan. Ik concludeer dat er eenmalig subsidie kan worden verstrekt per persoon (BSN) maar ook eenmalig per woonadres zo lang de persoon die eerder subsidie heeft ontvangen daar woonachtig is.

Maar hetgeen wat hij aanhaalt gaat over een zelfde auto die binnen een huishouden word overgedragen. En dus geen 2e auto. Hij blijkt dus niet zo’n “expert “ te zijn? 😅
Hahaha nee, art. 2.2.1 betreft de koop van een gebruikte elektrische auto. lid 2 sub b bepaalt kortgezegd dat je je niet de slimmigheid mag uitvoeren dat je jouw met subsidie gekochte auto eerst verkoopt, en dat daarna je huisgenoot de auto weer terugkoopt, wederom met subsidie. Dat mag dus (begrijpelijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Of-Aaargh schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:16:
[...]

Hahaha nee, art. 2.2.1 betreft de koop van een gebruikte elektrische auto. lid 2 sub b bepaalt kortgezegd dat je je niet de slimmigheid mag uitvoeren dat je jouw met subsidie gekochte auto eerst verkoopt, en dat daarna je huisgenoot de auto weer terugkoopt, wederom met subsidie. Dat mag dus (begrijpelijk) niet.
Nee precies, zo begreep ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Ik heb kunnen afspreken dat ik de auto die we op het oog hebben voor de helft aanbetalen na een proefrit, en zodra we de auto ophalen en subsidie ontvangen hebben de rest betalen. Ook ontbindende voorwaarden indien de SEPP niet gaat lukken.

Echter kunnen we niet direct bezichtigen en proefrijden. Het zou zonde zijn dat de subsidie dan op zou zijn.

Nu lees ik dat het kenteken nog niet op naam hoeft te staan. Wat is de snelste weg om er zo snel mogelijk een aanvraag te doen? Kan dit al van tevoren "op de bonnefooi" zonder iets van documenten te hebben etc? Als de subsidie niet door zou gaan, dan hebben we ook geen andere auto op het oog, en zouden we geen gebruik meer maken van SEPP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Je moet een koopovereenkomst hebben voor je de subsidie kan aanvragen. Je kan bij de aanvraag te horen krijgen dat je onder de steekproef valt en dan moet je in staat zijn direct de koopovereenkomst te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Eupeodes schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:36:
Je moet een koopovereenkomst hebben voor je de subsidie kan aanvragen. Je kan bij de aanvraag te horen krijgen dat je onder de steekproef valt en dan moet je in staat zijn direct de koopovereenkomst te uploaden.
Hmm, dan zou er misshien nog een optie zijn om alvast een koopovereenkomst op te laten maken, met ontbindende voorwaarden, mocht sepp niet toegekend worden of we er zelf vanaf zien na een proefrit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:53:
[...]

Hmm, dan zou er misshien nog een optie zijn om alvast een koopovereenkomst op te laten maken, met ontbindende voorwaarden, mocht sepp niet toegekend worden of we er zelf vanaf zien na een proefrit?
Over wat voor termijn praat je dat je kan proefrijden? En je zou denk ik inderdaad een koopovereenkomst met voldoende ontbindende voorwaarden kunnen opstellen en op basis daarvan de SEPP aanvragen. Kan je daarna natuurlijk niet meer afdingen op de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:15:
Echter kunnen we niet direct bezichtigen en proefrijden. Het zou zonde zijn dat de subsidie dan op zou zijn.
Wat is niet direct?
Het potje voor gebruikte EV's gaat ongeveer met 2 a 3% naar beneden, ik schat in dat je zeker nog 5 weken de tijd hebt om de aanvraag in te dienen.
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:53:
Lastig in te schatten.
Hangt af van je dealer, zou dit dus gewoon met je dealer afstemmen wat de mogelijkheden zijn.
Uiteraard met uitleg, hoe en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Eupeodes schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:24:
[...]

Over wat voor termijn praat je dat je kan proefrijden? En je zou denk ik inderdaad een koopovereenkomst met voldoende ontbindende voorwaarden kunnen opstellen en op basis daarvan de SEPP aanvragen. Kan je daarna natuurlijk niet meer afdingen op de auto.
Ik hoop nu donderdag, anders pas donderdag de 28e.

Ik heb nogmaals gebeld met RVO. Maar wat ik begrijp geeft een 1e toezegging (zonder de auto al op naam te hebben) nog geen garantie. Dan zie ik het voordeel niet om dan eerder een aanvraag te doen.. :/
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:26:
[...]

Wat is niet direct?
Het potje voor gebruikte EV's gaat ongeveer met 2 a 3% naar beneden, ik schat in dat je zeker nog 5 weken de tijd hebt om de aanvraag in te dienen.

[...]

Lastig in te schatten.
Hangt af van je dealer, zou dit dus gewoon met je dealer afstemmen wat de mogelijkheden zijn.
Uiteraard met uitleg, hoe en waarom.
De dealer lijkt wel mee te werken.. Het lijkt nog haalbaar, maar de kans is natuurlijk groot dat mensen aan het eind nog even gebruik willen maken van de regeling. Dus best kans dat dit nog even een eindsprint gaat maken. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Baldeagle op 11-11-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:21:
Ik hoop nu donderdag, anders pas donderdag de 28e.
De 28ste is over een goede 2 weken, plenty of time voor SEPP dus, 100% zeker weten.
Maar wat ik begrijp geeft een 1e toezegging (zonder de auto al op naam te hebben) nog geen garantie.
Dat geldt voor iedereen. ;)
Iedereen krijgt een eerste toezegging (dat je in de molen zitten zeg maar), daarna, als je de daadwerkelijke aanvraag doet om de subsidie te verkrijgen, vinken ze gewoon het lijstje met voorwaarden af. Als je nu al weet dat je aan de voorwaarden voldoet is er niets aan de hand.
Zie het als een tweetraps-raket.
De dealer lijkt wel mee te werken..
Goed nieuws dus.
Enne, potje is echt niet leeg na de 28ste november, wellicht onder de 10% maar niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:46:
[...]

De 28ste is over een goede 2 weken, plenty of time voor SEPP dus, 100% zeker weten.

[...]

Dat geldt voor iedereen. ;)
Iedereen krijgt een eerste toezegging (dat je in de molen zitten zeg maar), daarna, als je de daadwerkelijke aanvraag doet om de subsidie te verkrijgen, vinken ze gewoon het lijstje met voorwaarden af. Als je nu al weet dat je aan de voorwaarden voldoet is er niets aan de hand.
Zie het als een tweetraps-raket.

[...]

Goed nieuws dus.
Enne, potje is echt niet leeg na de 28ste november, wellicht onder de 10% maar niet leeg.
Dan kan ik net zo goed even afwachten met de aanvraag.

De dealer stuurt nu een factuur in plaats van een koopovereenkomst. Zou dit ook akkoord zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Baldeagle schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:59:
Dan kan ik net zo goed even afwachten met de aanvraag.

De dealer stuurt nu een factuur in plaats van een koopovereenkomst. Zou dit ook akkoord zijn?
Hmmm, durf ik niet te zeggen maar volgens mij kan je al een aanvraag doen (zodat je in de 'molen' komt) voordat de auto daadwerkelijk van jou is, zonder enig 'bewijs'. De subsidie wordt in de 2de stap pas gedaan, dus als de boel daadwerkelijk op jouw naam staat. En dan moet je wel de 'bewijzen' in bezit hebben.

Zie ook de diagram bij 'Hieronder ziet u in het kort de stappen die u doorloopt als u deze subsidie aanvraagt.'.

Wat ik mij kan heugen is dat ik de koopovereenkomst niet hoefde mee te sturen de eerste keer.
Dan gaat het puur om de brief (mail) genaamd 'Besluit tot subsidieverlening', is die eenmaal binnen dan kan je pas verder als het kenteken dus op jouw naam staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldeagle
@Zjanzjak Ik had bij mijn huidige leaseauto alles in 1 stap kunnen regelen. Want die stond toen al op mijn naam. Er is toen verder geen bewijs gevraagd.
Volgens mij kan je tijdens de aanvraag aangeven of het kenteken al op naam staat. Als dat het geval is, kan je de aanvraag in een keer doorlopen.

Ik kan ook een standaard koopovereenkomst van internet plukken en deze invullen met de gegevens op de factuur. Dan kan ik meteen het voorbehoud toekennen SEPP meenemen. Zoals ik het nu inschat gaat de het bedrijf niet moeilijk doen om deze te ondertekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:18:
[...]

Hmmm, durf ik niet te zeggen maar volgens mij kan je al een aanvraag doen (zodat je in de 'molen' komt) voordat de auto daadwerkelijk van jou is, zonder enig 'bewijs'. De subsidie wordt in de 2de stap pas gedaan, dus als de boel daadwerkelijk op jouw naam staat. En dan moet je wel de 'bewijzen' in bezit hebben.

Zie ook de diagram bij 'Hieronder ziet u in het kort de stappen die u doorloopt als u deze subsidie aanvraagt.'.

Wat ik mij kan heugen is dat ik de koopovereenkomst niet hoefde mee te sturen de eerste keer.
Dan gaat het puur om de brief (mail) genaamd 'Besluit tot subsidieverlening', is die eenmaal binnen dan kan je pas verder als het kenteken dus op jouw naam staat.
De koopovereenkomst hoeft vaak niet meegestuurd, maar als je onderdeel bent van de steekproef moet je die wel direct kunnen uploaden als je de aanvraag indient. Dus je wordt wel geacht een koopovereenkomst te hebben voor je de aanvraag start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 08-07 17:56
Nog beschikbaar op 11 november 2024:
10 % (€ 5.670.000)

Voor nieuwe EV's

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:43:
10 % (€ 5.670.000)

Voor nieuwe EV's
Die gaan wel erg hard, binnen een week 5% eraf (van 15 naar 10% dus).

Potje voor gebruikte ev's is maar met 1 procent gezakt, nu nog 16% over.

Per 11 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 11:45
MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:43:
10 % (€ 5.670.000)

Voor nieuwe EV's
Beetje stress hier door die snelle daling.

Ben bezig met een aanvraag voor private lease (afgelopen vrijdag documenten ingediend) voor een nieuwe Enyaq en toen stond de teller nog op 15%. Werkelijk geen idee hoe snel die aanvraag voor Private Lease gaat, maar met dit tempo hoop ik toch écht dat ik deze week de aanvraag voor SEPP kan doen om deze nog toegewezen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
smoken schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:15:
[...]

Beetje stress hier door die snelle daling.

Ben bezig met een aanvraag voor private lease (afgelopen vrijdag documenten ingediend) voor een nieuwe Enyaq en toen stond de teller nog op 15%. Werkelijk geen idee hoe snel die aanvraag voor Private Lease gaat, maar met dit tempo hoop ik toch écht dat ik deze week de aanvraag voor SEPP kan doen om deze nog toegewezen te krijgen.
Ja dat snap ik wel.

Ik heb zaterdag bij BYD én bij de ANWB een private lease aanvraag gedaan voor een Dolhin, omdat de auto zaterdag niet op de ANWB site te kiezen was. Bleek een storing en later kon het wel. Kreeg vandaag van beide goedkeuring en een overeenkomst, ik heb de ANWB gekozen omdat ze iets goedkoper waren.

Mijn broertje heeft gisteravond een Atto 3 besteld via ANWB private lease en ook vandaag goedkeuring en contract ondertekend.

We hebben beide een SEPP subsidie aangevraagd na ondertekening, Ik om 11:30 en hij een uur later en aan de registratienummers te zien waren er in dat uur 24 aanvragen bij gekomen....

Heb nog even met iemand gechat en ik kreeg te horen dat als je een SEPP nummer hebt ontvangen, dat het geld dan voor je gereserveerd is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:28:
[...]

Ja dat snap ik wel.

Ik heb zaterdag bij BYD én bij de ANWB een private lease aanvraag gedaan voor een Dolhin, omdat de auto zaterdag niet op de ANWB site te kiezen was. Bleek een storing en later kon het wel. Kreeg vandaag van beide goedkeuring en een overeenkomst, ik heb de ANWB gekozen omdat ze iets goedkoper waren.

Mijn broertje heeft gisteravond een Atto 3 besteld via ANWB private lease en ook vandaag goedkeuring en contract ondertekend.

We hebben beide een SEPP subsidie aangevraagd na ondertekening, Ik om 11:30 en hij een uur later en aan de registratienummers te zien waren er in dat uur 24 aanvragen bij gekomen....

Heb nog even met iemand gechat en ik kreeg te horen dat als je een SEPP nummer hebt ontvangen, dat het geld dan voor je gereserveerd is.
Smoken gaat morgen de Skoda dealer maar weer lastigvallen 😅

Hoop echt morgen/woensdag die overeenkomst te kunnen ondertekenen, dan zou het denk ik / hoop ik (!) wel goed moeten komen allemaal 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
[...]

Ja dat snap ik wel.

Pfff .. lease aanvraag is blijkbaar gisteren al goedgekeurd.
Vandaag is er niemand bij de dealer aan het werk die mijn contract kan verwerken, dus moet ik wachten tot morgen met de volgende stap.

Zal nog steeds wel op tijd zijn (of het moet ineens 5% per dag zijn qua aanvragen) maar toch, voelt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
[...]

Ik heb juist begrepen dat het geld pas gereserveerd is als de je het bericht hebt dat de subsidie is verleend. Maar zo lang er genoeg geld is voor de aanvragen van die dag en je gewoon aan de voorwaarden voldoet krijg je hem gewoon toegewezen.
Als je toevallig net aanvraagt op de dag dat de pot leeg gaat (zo ver lijken we nog niet te zijn) dan ga je in een loting met alle aanvragen van die dag om de resterende subsidie te verdelen. En als je later bent dan is het jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Eupeodes schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:16:
[...]

Ik heb juist begrepen dat het geld pas gereserveerd is als de je het bericht hebt dat de subsidie is verleend.
Dat zou raar zijn want in de bevestigingsmail staat dat het tot 13 weken kan duren voordat er een beslissing is ivm drukte. Dat zou betekenen dat de pot nu al leeg zou moeten zijn of dat ze duizenden aanvragen moeten afwijzen.

En dat het voor je gereserveerd is blijkt ook uit het statement op de website:
Het budget van deze ronde kan nog veranderen omdat sommige aanvragen mogelijk worden afgewezen of ingetrokken. Daardoor komt er weer geld vrij.
Als er niets gereserveerd is, is er ook niets om vrij te komen bij een ingetrokken of afgewezen aanvraag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:44:
[...]

Dat zou raar zijn want in de bevestigingsmail staat dat het tot 13 weken kan duren voordat er een beslissing is ivm drukte. Dat zou betekenen dat de pot nu al leeg zou moeten zijn of dat ze duizenden aanvragen moeten afwijzen.
13 weken is de termijn die ze zichzelf maximaal hebben geven, streven is echter 4, en praktijk was paar weken terug nog sneller. Wel zou het me niet verbazen als in de stand op de website alle ingediende aanvragen worden meegenomen.
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:44:
En dat het voor je gereserveerd is blijkt ook uit het statement op de website:

[...]

Als er niets gereserveerd is, is er ook niets om vrij te komen bij een ingetrokken of afgewezen aanvraag.
Ook na de verlening kan een aanvraag alsnog niet doorgaan. Ik heb mijn aanvraag voor SEPP nieuw moeten intrekken door een administratieve fout bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik kreeg ook via de chat door dat je na het indienen een (bevestiging)mail krijgt met een nummer erin, als je dat nummer hebt is het bedrag voor je gereserveerd. Ik kreeg het 10 minuten na indienen.

Betekent niet dat het dan ook uitgekeerd wordt, want in mijn geval moet ik bijvoorbeeld nog wachten tot het kenteken op mijn naam staat. Pas dan volgt de echte check en wordt gekeken of er voldaan wordt aan de voorwaarden (zoals fiscale waarde). Overigens zijn er veel mensen die nu al een aanvraag doen voor een auto die in 2025 geleverd gaat worden, ook dit is gewoon mogelijk.

Dit zijn dan ook de redenen waarom er nog budget vrij kan komen door afgekeurde / ingetrokken aanvragen.

Maar het is wel goed opletten allemaal, voor mijn auto is bijvoorbeeld de fiscale waarde verlaagd waardoor deze net binnen de regeling zou moeten vallen. Echter staat die waarde niet inmijn contract maar is die pas zichtbaar als het kenteken op naam komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Maandag de subsidie aangevraagd, vannacht om 2 uur melding dat er een bericht voor me klaar stond. Het is al goedgekeurd. :S *O*

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 13-11-2024 12:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
MartijnA3 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:14:
Maandag de subsidie aangevraagd, vannacht om 2 uur melding dat er een bericht voor me klaar stond. Het is al goedgekeurd. :S *O*
Congrats!!!

Bij mij moet eerst het kenteken op naam gezet worden maar dat zal nog wel een paar dagen in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
kan ook zonder toch? Ik zit nog in bedenktijd van private lease

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste