Toon posts:

Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:02
Maandag 30 januari kenteken deel II ontvangen. Op dinsdag 14 februari stond de subsidie op mijn rekening.

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:07
Bij mij was het binnen een week. Dat verwacht je gewoon niet.

VW ID3

• carlito88
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-05 21:10
Hallo allen, ik heb dit topic en de RVO site uitgebreid doorzocht maar kom er niet helemaal uit. Hopelijk kan iemand uitsluitsel geven. Als ik een privatelease contract overneem, kan ik dan aanspraak maken op de € 2000 SEPP? Het contract loopt t/m november 2025, waardoor ik niet aan de voorwaarde van vier jaar de auto op naam voldoe. Begrijp ik goed dat het dus niet kan of is het iemand hier toch gelukt?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@carlito88 In principe krijg je de subsidie alleen als je een overeenkomst hebt voor het 4 jaar leasen van een gebruikte auto.

In theorie zou het niet uitmaken als je hem maar 2,5 jaar hebt; je krijgt de maandelijkse subsidie tot je de auto inlevert en als je dat eerder doet heb je alleen jezelf er maar mee in de zin dat je in totaal minder subsidie krijgt dan je zou krijgen als je de auto wel 4 jaar hebt.

Ik weet niet hoe grondig ze dit controleren.

• carlito88
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-05 21:10
Dank voor je reactie @JeroenE . Ik was bang dat je überhaupt geen aanspraak op de SEPP kon maken met die private lease overname voor een korter contract dan vier jaar. Maar dat kan dus wel? Als ik jou goed begrijp begrijp hoef je geen einddatum contract in te vullen met de SEPP aanvraag maar krijg je de subsidie naar rato uitbetaald? En wordt de subsidie dus in geval van een private lease van een occasion € 2000 / 48 maanden = € 41,66 per maand.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@carlito88 Je krijgt bij lease de subsidie altijd in 48 maanden uitbetaald.

Daarom moet jij dus ook een nieuw leasecontract van minimaal 4 jaar afsluiten. Als de lease maatschappij je een contract geeft voor 2,5 jaar (of hoe lang er dan ook nog van de oorspronkelijke 4 jaar over is) dan gaat dat dus niet.

Ik zeg alleen dat in theorie het voor de totale subsidie die jij krijgt niet zou uitmaken of je nu een leasecontract hebt voor 4 jaar en na 2,5 jaar dat contract beëindigt of dat je nu een contract voor 2,5 jaar afsluit. In beide gevallen zou je dan 2,5 jaar ruim 41 euro per maand hebben ontvangen.

Maar een contract korter dan 4 jaar volgens de regels dus niet.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 22:32
Bij meer mensen het profiel weg bij rvo sepp?
Ik heb een kenteken doorgeven, catalogus waarde te hoog door jaar levertijd.
Aanvullende gegevens moeten aanleveren. Na een week gebeld en ze zeiden dat het goed kwam. Geen brief etc Maar nu is het profiel weg 8)7

[Voor 39% gewijzigd door Patrick80 op 08-04-2023 16:59]

• b1rdbrain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-05 20:03
Tot nu toe is bij mij de aanvraag probleemloos.

Duurde wel wat langer tot het goedgekeurd was.

Morgen wordt onze auto geleverd. Vandaag even gekeken en ja hoor, het kenteken staat al op naam dus ik kon direct de voertuiggegevens doorgeven. Nu weer het aanvraag proces in, maar alle vertrouwen dat dat goed komt.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:26
Hier stond gisteren de SEPP subsidie op de rekening: vond ik toch redelijk snel gaan en de kans, om de subsidie mis te lopen was ook nihil. Ik denk dat particulieren toch wel door hebben, dan 9 van de 10 electrische autos gewoon met € 2000 in prijs verhoogd zijn _O-

Ik heb dus echt heel goed zitten zoeken, tot ik een auto vond waarvan de verkoper niet even dacht makkelijk € 2000 extra te cashen omdat de koper die toch van de overheid terugkrijgt. Het loopt dus niet meer zo storm, als een paar jaar geleden dat de subsidie pot binnen no time leeg is.

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:22
Patrick80 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:58:
Bij meer mensen het profiel weg bij rvo sepp?
Ik heb een kenteken doorgeven, catalogus waarde te hoog door jaar levertijd.
Aanvullende gegevens moeten aanleveren. Na een week gebeld en ze zeiden dat het goed kwam. Geen brief etc Maar nu is het profiel weg 8)7[Afbeelding]
Ik krijg hetzelfde venster te zien momenteel.
Lijkt een storing bij RVO te zijn.. Had vanmiddag mijn aanvraag ingediend.
De lease staat op de naam van mijn partner en ik, maar de tenaamstelling komt op mijn naam.
Hebben alleen het IBAN nummer van mijn partner ingevuld tijdens de aanvraag, en om te voorkomen dat deze afgewezen wordt wil ik dit wijzigen maar ik krijg nu ineens de vraag om een nieuw profiel aan te maken, dat gaat niet goed volgens mij.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 22:32
Zorg dat de aanvraag op de zelfde naam komt als kenteken. Rest maakt niet uit. Deed het inmiddels bij mij ook weer. Was idd een storing

• b1rdbrain
Het ging allemaal wat te soepel blijkbaar…net een bijzonder telefoontje gehad.

Op 10-01-2023 de subsidie aangevraagd. Voor nieuw lease. Allemaal goedgekeurd.

Vervolgens op 28 maart bericht dat de auto er was. Afleverdatum 18 april. Nog steeds alles volgens plan. Op 17 april was het kenteken al te zien op mijn naam in het aanvraag portaal, dus direct de aanvraag voor subsidie voltooid.

Vandaag gebeld door het RVO. Wat blijkt: de leasemaatschappij of dealer heeft de auto al op 31 maart op naam gezet. Ik denk op naam van henzelf? Vervolgens is de tenaamstelling op 18 april op mijn naam gezet. Conclusie van het RVO: dit is geen nieuwe auto meer, dus komt deze niet meer in aanmerking voor €2950 subsidie. Wel voor €2000 subsidie omdat het een ‘tweedehands’ auto is. Gelukkig kon ze dat omzetten, maar scheelt toch een slordige €950.

Direct gemeld aan de leasemaatschappij, zij mogen dit gaan oplossen. Maar vond het wel een bijzondere gang van zaken. En vooral bureaucratisch geneuzel van het RVO, maar die zijn zo flexibel als een loden deur.

Ben benieuwd waar dit op uit loopt.

• Marco-Peters
De subsidie op electrische autos gaan schijnbaar naar € 1000 waar het nu nog € 2000 is: was eerlijk gezegd wel te verwachten

Subsidie op elektrische auto daalt van 2000 naar 1000 euro - https://nos.nl/l/2472976

• b1rdbrain
b1rdbrain schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:28:
Het ging allemaal wat te soepel blijkbaar…net een bijzonder telefoontje gehad.

Op 10-01-2023 de subsidie aangevraagd. Voor nieuw lease. Allemaal goedgekeurd.

Vervolgens op 28 maart bericht dat de auto er was. Afleverdatum 18 april. Nog steeds alles volgens plan. Op 17 april was het kenteken al te zien op mijn naam in het aanvraag portaal, dus direct de aanvraag voor subsidie voltooid.

Vandaag gebeld door het RVO. Wat blijkt: de leasemaatschappij of dealer heeft de auto al op 31 maart op naam gezet. Ik denk op naam van henzelf? Vervolgens is de tenaamstelling op 18 april op mijn naam gezet. Conclusie van het RVO: dit is geen nieuwe auto meer, dus komt deze niet meer in aanmerking voor €2950 subsidie. Wel voor €2000 subsidie omdat het een ‘tweedehands’ auto is. Gelukkig kon ze dat omzetten, maar scheelt toch een slordige €950.

Direct gemeld aan de leasemaatschappij, zij mogen dit gaan oplossen. Maar vond het wel een bijzondere gang van zaken. En vooral bureaucratisch geneuzel van het RVO, maar die zijn zo flexibel als een loden deur.

Ben benieuwd waar dit op uit loopt.
Update hierover: fout van de dealer dus ik krijg €950,- vergoed van hen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Voor een particulier handig zulke subsidie's ook ivm de transitie. Maar in de VS viel het mij op dat fabrikanten zodra de 7,000 dollar subsidie bekend werd gemaakt hun prijzen ook met 7,000 dollar vaak verhoogden...
Hopelijk is dit in NL niet gebeurd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:07:
Hopelijk is dit in NL niet gebeurd?
Gebeurd in Nederland net zo goed: vooral wat betreft de occasion prijzen. Maar een auto als Dacia Spring, is ook flink in prijs gestegen.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee