Maandag 30 januari kenteken deel II ontvangen. Op dinsdag 14 februari stond de subsidie op mijn rekening.
Bij mij was het binnen een week. Dat verwacht je gewoon niet.
EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW
Hallo allen, ik heb dit topic en de RVO site uitgebreid doorzocht maar kom er niet helemaal uit. Hopelijk kan iemand uitsluitsel geven. Als ik een privatelease contract overneem, kan ik dan aanspraak maken op de € 2000 SEPP? Het contract loopt t/m november 2025, waardoor ik niet aan de voorwaarde van vier jaar de auto op naam voldoe. Begrijp ik goed dat het dus niet kan of is het iemand hier toch gelukt?
@carlito88 In principe krijg je de subsidie alleen als je een overeenkomst hebt voor het 4 jaar leasen van een gebruikte auto.
In theorie zou het niet uitmaken als je hem maar 2,5 jaar hebt; je krijgt de maandelijkse subsidie tot je de auto inlevert en als je dat eerder doet heb je alleen jezelf er maar mee in de zin dat je in totaal minder subsidie krijgt dan je zou krijgen als je de auto wel 4 jaar hebt.
Ik weet niet hoe grondig ze dit controleren.
In theorie zou het niet uitmaken als je hem maar 2,5 jaar hebt; je krijgt de maandelijkse subsidie tot je de auto inlevert en als je dat eerder doet heb je alleen jezelf er maar mee in de zin dat je in totaal minder subsidie krijgt dan je zou krijgen als je de auto wel 4 jaar hebt.
Ik weet niet hoe grondig ze dit controleren.
Dank voor je reactie @JeroenE . Ik was bang dat je überhaupt geen aanspraak op de SEPP kon maken met die private lease overname voor een korter contract dan vier jaar. Maar dat kan dus wel? Als ik jou goed begrijp begrijp hoef je geen einddatum contract in te vullen met de SEPP aanvraag maar krijg je de subsidie naar rato uitbetaald? En wordt de subsidie dus in geval van een private lease van een occasion € 2000 / 48 maanden = € 41,66 per maand.
@carlito88 Je krijgt bij lease de subsidie altijd in 48 maanden uitbetaald.
Daarom moet jij dus ook een nieuw leasecontract van minimaal 4 jaar afsluiten. Als de lease maatschappij je een contract geeft voor 2,5 jaar (of hoe lang er dan ook nog van de oorspronkelijke 4 jaar over is) dan gaat dat dus niet.
Ik zeg alleen dat in theorie het voor de totale subsidie die jij krijgt niet zou uitmaken of je nu een leasecontract hebt voor 4 jaar en na 2,5 jaar dat contract beëindigt of dat je nu een contract voor 2,5 jaar afsluit. In beide gevallen zou je dan 2,5 jaar ruim 41 euro per maand hebben ontvangen.
Maar een contract korter dan 4 jaar volgens de regels dus niet.
Daarom moet jij dus ook een nieuw leasecontract van minimaal 4 jaar afsluiten. Als de lease maatschappij je een contract geeft voor 2,5 jaar (of hoe lang er dan ook nog van de oorspronkelijke 4 jaar over is) dan gaat dat dus niet.
Ik zeg alleen dat in theorie het voor de totale subsidie die jij krijgt niet zou uitmaken of je nu een leasecontract hebt voor 4 jaar en na 2,5 jaar dat contract beëindigt of dat je nu een contract voor 2,5 jaar afsluit. In beide gevallen zou je dan 2,5 jaar ruim 41 euro per maand hebben ontvangen.
Maar een contract korter dan 4 jaar volgens de regels dus niet.
Bij meer mensen het profiel weg bij rvo sepp?
Ik heb een kenteken doorgeven, catalogus waarde te hoog door jaar levertijd.
Aanvullende gegevens moeten aanleveren. Na een week gebeld en ze zeiden dat het goed kwam. Geen brief etc Maar nu is het profiel weg
Aanvullende gegevens moeten aanleveren. Na een week gebeld en ze zeiden dat het goed kwam. Geen brief etc Maar nu is het profiel weg

/f/image/Xtn6UOfDkkSJCZUMPmeSfOqi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Patrick80 op 08-04-2023 16:59 ]
Tot nu toe is bij mij de aanvraag probleemloos.
Duurde wel wat langer tot het goedgekeurd was.
Morgen wordt onze auto geleverd. Vandaag even gekeken en ja hoor, het kenteken staat al op naam dus ik kon direct de voertuiggegevens doorgeven. Nu weer het aanvraag proces in, maar alle vertrouwen dat dat goed komt.
Duurde wel wat langer tot het goedgekeurd was.
Morgen wordt onze auto geleverd. Vandaag even gekeken en ja hoor, het kenteken staat al op naam dus ik kon direct de voertuiggegevens doorgeven. Nu weer het aanvraag proces in, maar alle vertrouwen dat dat goed komt.
Hier stond gisteren de SEPP subsidie op de rekening: vond ik toch redelijk snel gaan en de kans, om de subsidie mis te lopen was ook nihil. Ik denk dat particulieren toch wel door hebben, dan 9 van de 10 electrische autos gewoon met € 2000 in prijs verhoogd zijn
Ik heb dus echt heel goed zitten zoeken, tot ik een auto vond waarvan de verkoper niet even dacht makkelijk € 2000 extra te cashen omdat de koper die toch van de overheid terugkrijgt. Het loopt dus niet meer zo storm, als een paar jaar geleden dat de subsidie pot binnen no time leeg is.

Ik heb dus echt heel goed zitten zoeken, tot ik een auto vond waarvan de verkoper niet even dacht makkelijk € 2000 extra te cashen omdat de koper die toch van de overheid terugkrijgt. Het loopt dus niet meer zo storm, als een paar jaar geleden dat de subsidie pot binnen no time leeg is.
Ik krijg hetzelfde venster te zien momenteel.Patrick80 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:58:
Bij meer mensen het profiel weg bij rvo sepp?
Aanvullende gegevens moeten aanleveren. Na een week gebeld en ze zeiden dat het goed kwam. Geen brief etc Maar nu is het profiel weg[Afbeelding]
Lijkt een storing bij RVO te zijn.. Had vanmiddag mijn aanvraag ingediend.
De lease staat op de naam van mijn partner en ik, maar de tenaamstelling komt op mijn naam.
Hebben alleen het IBAN nummer van mijn partner ingevuld tijdens de aanvraag, en om te voorkomen dat deze afgewezen wordt wil ik dit wijzigen maar ik krijg nu ineens de vraag om een nieuw profiel aan te maken, dat gaat niet goed volgens mij.
Zorg dat de aanvraag op de zelfde naam komt als kenteken. Rest maakt niet uit. Deed het inmiddels bij mij ook weer. Was idd een storing
Het ging allemaal wat te soepel blijkbaar…net een bijzonder telefoontje gehad.
Op 10-01-2023 de subsidie aangevraagd. Voor nieuw lease. Allemaal goedgekeurd.
Vervolgens op 28 maart bericht dat de auto er was. Afleverdatum 18 april. Nog steeds alles volgens plan. Op 17 april was het kenteken al te zien op mijn naam in het aanvraag portaal, dus direct de aanvraag voor subsidie voltooid.
Vandaag gebeld door het RVO. Wat blijkt: de leasemaatschappij of dealer heeft de auto al op 31 maart op naam gezet. Ik denk op naam van henzelf? Vervolgens is de tenaamstelling op 18 april op mijn naam gezet. Conclusie van het RVO: dit is geen nieuwe auto meer, dus komt deze niet meer in aanmerking voor €2950 subsidie. Wel voor €2000 subsidie omdat het een ‘tweedehands’ auto is. Gelukkig kon ze dat omzetten, maar scheelt toch een slordige €950.
Direct gemeld aan de leasemaatschappij, zij mogen dit gaan oplossen. Maar vond het wel een bijzondere gang van zaken. En vooral bureaucratisch geneuzel van het RVO, maar die zijn zo flexibel als een loden deur.
Ben benieuwd waar dit op uit loopt.
Vervolgens op 28 maart bericht dat de auto er was. Afleverdatum 18 april. Nog steeds alles volgens plan. Op 17 april was het kenteken al te zien op mijn naam in het aanvraag portaal, dus direct de aanvraag voor subsidie voltooid.
Vandaag gebeld door het RVO. Wat blijkt: de leasemaatschappij of dealer heeft de auto al op 31 maart op naam gezet. Ik denk op naam van henzelf? Vervolgens is de tenaamstelling op 18 april op mijn naam gezet. Conclusie van het RVO: dit is geen nieuwe auto meer, dus komt deze niet meer in aanmerking voor €2950 subsidie. Wel voor €2000 subsidie omdat het een ‘tweedehands’ auto is. Gelukkig kon ze dat omzetten, maar scheelt toch een slordige €950.
Direct gemeld aan de leasemaatschappij, zij mogen dit gaan oplossen. Maar vond het wel een bijzondere gang van zaken. En vooral bureaucratisch geneuzel van het RVO, maar die zijn zo flexibel als een loden deur.
De subsidie op electrische autos gaan schijnbaar naar € 1000 waar het nu nog € 2000 is: was eerlijk gezegd wel te verwachten
Subsidie op elektrische auto daalt van 2000 naar 1000 euro - https://nos.nl/l/2472976
Subsidie op elektrische auto daalt van 2000 naar 1000 euro - https://nos.nl/l/2472976
Update hierover: fout van de dealer dus ik krijg €950,- vergoed van hen.b1rdbrain schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:28:
Het ging allemaal wat te soepel blijkbaar…net een bijzonder telefoontje gehad.
Voor een particulier handig zulke subsidie's ook ivm de transitie. Maar in de VS viel het mij op dat fabrikanten zodra de 7,000 dollar subsidie bekend werd gemaakt hun prijzen ook met 7,000 dollar vaak verhoogden...
Hopelijk is dit in NL niet gebeurd?
Gebeurd in Nederland net zo goed: vooral wat betreft de occasion prijzen. Maar een auto als Dacia Spring, is ook flink in prijs gestegen.Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:07:
Ik sta op het punt om een tweede EV te gaan private leasen. Een occasion. M'n vrouw heeft de 'primaire' auto maar voor mezelf wil ik graag een eigen auto erbij; met ééntje en ons beider werk is het ontzettend onhandig om een auto te delen.
Volgens mij is het geen probleem om op mijn naam ook de SEPP-subsidie aan te vragen neem ik aan. Heeft iemand hier ervaring mee? De eerste subsidie heb ik op naam van m'n vrouw gedaan uiteraard.
Volgens mij is het geen probleem om op mijn naam ook de SEPP-subsidie aan te vragen neem ik aan. Heeft iemand hier ervaring mee? De eerste subsidie heb ik op naam van m'n vrouw gedaan uiteraard.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Begin dit jaar heb ik een Peugeot e2008 GT gekocht. Er stond een paar 100 kilometer op de teller dus ik heb de occasion subsidie gekregen. Het is een hele fijne auto, het rijdt heerlijk en hij ziet er strak uit. In de praktijk loop ik helaas toch een beetje tegen het beperkte bereik aan. Vandaar dat ik met de gedachte speel om de auto in te ruilen voor een Tesla (Long Range) occasion.
Moet ik de subsidie terugbetalen ook al blijf ik elektrisch rijden? Ben hier erg benieuwd naar en ik kan het antwoord online zo 123 niet terugvinden.
Moet ik de subsidie terugbetalen ook al blijf ik elektrisch rijden? Ben hier erg benieuwd naar en ik kan het antwoord online zo 123 niet terugvinden.
De regels zijn vrij duidelijk hier over: je dient de auto minimaal 3 jaar in eigendom te houden. Als je de auto verkoopt of inruilt etc, dan moet je een deel van de subsidie terugbetalen.GluXz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:18:
Voor die € 2000 best een zwaarwegende maatregel, wanneer je na een halfjaar toch besluit dat de electrische niets voor je is.
Top, bedankt! Die 3 jaar zat nog wel ergens in m'n achterhoofd. Toch jammer dat het op deze manier minder aantrekkelijk is om van auto te wisselen.Marco-Peters schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:26:
[...]
De regels zijn vrij duidelijk hier over: je dient de auto minimaal 3 jaar in eigendom te houden. Als je de auto verkoopt of inruilt etc, dan moet je een deel van de subsidie terugbetalen.
Voor die € 2000 best een zwaarwegende maatregel, wanneer je na een halfjaar toch besluit dat de electrische niets voor je is.
Naja jammer? Het beweegt je wel tot een weloverwogen beslissing te nemen? Ik heb eerst proefgereden in Nissan Leaf van de 1e generatie, waarbij ik blij had mogen zijn als ik 100km op een volle accu gehaald had.GluXz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:36:
[...]
Top, bedankt! Die 3 jaar zat nog wel ergens in m'n achterhoofd. Toch jammer dat het op deze manier minder aantrekkelijk is om van auto te wisselen.
Toen gekeken naar de 2e generatie en die was wel duurder, maar daarvoor krijg ik wel de dubbele actieradius. Die 200km is haalbaar, heb ik al in de praktijk weten vast te stellen.
Natuurlijk had ik ook liever 400km actieradius gehad: alleen dan praat je over autos, die of nog niet op de markt zijn. Of simpelweg zodanig gewild zijn, dat ik ze toch niet kan veroorloven. Dus aangezien ik aan 200km actieradius in 99% van de gevallen genoeg aan heb, doe ik daar dus een compromis op.
Want ik heb wel echt een gezinsauto nu en voorheen was mijn compromis, een kleine kofferbak waar ik Tetris mee moest spelen. Nu heb ik echt een 2x zo grote kofferbak. Dus daar hoef ik tenminste niet meer bij stil te staan en ik hoef niet meer, naar een tankstation te rijden. Al hoewel veel snelladers, staan bij tankstations

Ik heb nu wel de praktijk ervaring, dat het moeilijk is om na een rit van 200km waarna er nog 16% over is. De batterij na een dagje strand weer vol te krijgen. Want na de 5 uurtjes aan het strand, zat er weer 72% in en dat betekent dat er op de terugweg wel snel geladen moet worden.
Dus ik loop ook afentoe tegen de beperkte actieradius aan, alleen dat vindt ik dan weer niet zo'n probleem. Gisteren was 20m snelladen voldoende, om de nog resterende 100km af te leggen.
Over 3 jaar kun je gewoon kijken: wat er dan beschikbaar is? Maar voor hetzelfde geld, komt er ( koude ) oorlog met China en stijgen de prijzen van EV's toch en dan kun je beter je huidige behouden

[ Voor 15% gewijzigd door Marco-Peters op 12-06-2023 19:54 ]
Voor de e2008 terugbetalen maar M3 LR geeft ook weer recht op subsidie lijkt me. Ff bellen wellicht? Kan me niet voorstellen dat je WEL moet terugbetalen maar NIET opnieuw aan mag vragen. die 2k geldt voor 3 jaar elektrisch rijden. En op een M3 LR maakt 2k wellicht niet (OK wel iets) heel veel uit (vanaf 28k heb je er een met 180k km op de teller)GluXz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:18:
Begin dit jaar heb ik een Peugeot e2008 GT gekocht. Er stond een paar 100 kilometer op de teller dus ik heb de occasion subsidie gekregen. Het is een hele fijne auto, het rijdt heerlijk en hij ziet er strak uit. In de praktijk loop ik helaas toch een beetje tegen het beperkte bereik aan. Vandaar dat ik met de gedachte speel om de auto in te ruilen voor een Tesla (Long Range) occasion.
Krijg je die 2.000€ in een keer gestort of in kleine deeltjes?
Bij Private Lease maandelijks.CryptoNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:54:
Krijg je die 2.000€ in een keer gestort of in kleine deeltjes?
Koop je de occassion dan ontvang je het bedrag in een keer.
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Gekocht dus dat is mooijra2k schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:41:
[...]
Bij Private Lease maandelijks.
Koop je de occassion dan ontvang je het bedrag in een keer.
Dit is geen probleem. Wij hebben 1 elektrische auto via private lease op mijn naam en dus op mijn naam subsidie aangevraagd.DigitalExorcist schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:33:
Ik sta op het punt om een tweede EV te gaan private leasen. Een occasion. M'n vrouw heeft de 'primaire' auto maar voor mezelf wil ik graag een eigen auto erbij; met ééntje en ons beider werk is het ontzettend onhandig om een auto te delen.
De tweede elektrische auto is gekocht en staat op mijn vrouw haar naam en dus op haar naam subsidie aangevraagd. Beide zijn goedgekeurd en zijn (worden) uitbetaald.
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Als beide auto’s aan de subsidie voorwaarden voldoen kan je de subsidie overzetten. Zie de voorwaarden. Scroll naar beneden naar het kopje “Van auto wisselen”.GluXz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:18:
Dubbel aanvragen kan niet, per persoon kan er in de volledige looptijd maar 1x gebruik gemaakt worden van de subsidie.
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
vraagje,
we zouden de auto op naam van mijn vrouw zetten, subsidie aanvraag gedaan en zo.
maar nu dat deze 6-7 geleverd word, zit ik met de verzekering op mijn naam (12 schadevrije jaren)
dus eigenlijk wil ik de verzekering op mijn naam hebben, moet dan de auto ook op mijn naam? (dus aanvraag niet goed) kan dat gewijzigd worden makkelijk?
2010 hoefde dat nog niet, toen had ik auto verzekerd en de auto stond op naam van iemand anders.
we zouden de auto op naam van mijn vrouw zetten, subsidie aanvraag gedaan en zo.
maar nu dat deze 6-7 geleverd word, zit ik met de verzekering op mijn naam (12 schadevrije jaren)
dus eigenlijk wil ik de verzekering op mijn naam hebben, moet dan de auto ook op mijn naam? (dus aanvraag niet goed) kan dat gewijzigd worden makkelijk?
2010 hoefde dat nog niet, toen had ik auto verzekerd en de auto stond op naam van iemand anders.
Liep tegen zelfde issue aan.Bij mijn verzekering maakte dat niet uit. Dus even navragen.mrBrainY schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:43:
vraagje,
Vraag me af wat er gebeurd met die subsidie eis als je (of een ander) de auto total loss rijdt en daarna wel weer een andere EV koopt?Marco-Peters schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:26:
[...]
De regels zijn vrij duidelijk hier over: je dient de auto minimaal 3 jaar in eigendom te houden. Als je de auto verkoopt of inruilt etc, dan moet je een deel van de subsidie terugbetalen.
Ja dat weet ik niet? Maar ik denk dat je strikgesproken, dan een deel van de subsidie terug komt te betalen. Zou je echter de aan de overheidsorganisatie moeten vragen, achter de SEPP regeling.Metro2002 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:31:
[...]
Vraag me af wat er gebeurd met die subsidie eis als je (of een ander) de auto total loss rijdt en daarna wel weer een andere EV koopt?
Voor de verzekering maakt het niet uit op welke naam de auto geregistreerd staat. Wel dien je aan te geven wie de regelmatige bestuurder is van de auto. Als dit je vrouw zou ik eerst bij je verzekeraar navragen of jouw schadevrije jaren wel gebruikt worden.mrBrainY schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:43:
vraagje,
Ja he is gelukt :-) verzekering afgesloten en auto staat op naam van mijn vrouw, die ook desubsidie heeft.
Heb hier nu 2 jaar gereden in de MX-30 en dus nog 2 jaar subsidie te goed (EUR 1000).
Nu wil ik mogelijk de verzekering op naam zetten van mijn vader om wat aanpassingen aan de hypotheek te kunnen doen.
Nu kan mijn vader als goed is een nieuwe subsidie aanvragen van 2k toch, wat zou betekenen dat de auto zelfs de volle 5 jaar van het contract subsidie krijgt?
Kan iemand dit bevestigen die dit al eerder zo gedaan heeft?
Nu wil ik mogelijk de verzekering op naam zetten van mijn vader om wat aanpassingen aan de hypotheek te kunnen doen.
Nu kan mijn vader als goed is een nieuwe subsidie aanvragen van 2k toch, wat zou betekenen dat de auto zelfs de volle 5 jaar van het contract subsidie krijgt?
Kan iemand dit bevestigen die dit al eerder zo gedaan heeft?
Euh, nee dat is niet waar.Marco-Peters schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:26:
[...]
@GluXz Artikel 2.5.1 lid 2
2 De verplichting van het eerste lid, onderdeel b, geldt niet indien de subsidieontvanger een andere elektrische personenauto koopt of leaset die ook in aanmerking zou zijn gekomen voor subsidie op grond van deze regeling en deze andere auto gedurende de nog resterende termijn van de in het eerste lid, onderdeel b, genoemde periode op zijn naam in het kentekenregister is gesteld. In dit geval wordt de vaststellingsbeschikking op verzoek van de subsidieontvanger, na verstrekking van het kenteken van deze andere auto, dienovereenkomstig gewijzigd.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Vraagje over deze situatie, ik heb een Tesla gekocht via mijn account voor mijn partner.
Bevestiging/order staat op mijn naam en haar naam doorgegeven voor registratie/kenteken, ophalen etc. (de auto moet ook op haar naam komen te staan)
Bij de SEPP aanvraag staat:
De koopovereenkomst staat op uw naam: de naam van de subsidieaanvrager.
Dit zou dus betekenen dat ik de subsidie kan/moet aanvragen.
Vervolgens staat er:
Zodra de auto is geleverd, zet u die op uw naam in het kentekenregister. Uw auto hoeft nog niet geleverd te zijn als u subsidie aanvraagt.
Gaat dit problemen opleveren aangezien de auto dus op haar naam komt te staan?
Bevestiging/order staat op mijn naam en haar naam doorgegeven voor registratie/kenteken, ophalen etc. (de auto moet ook op haar naam komen te staan)
Vervolgens staat er:
Zodra de auto is geleverd, zet u die op uw naam in het kentekenregister. Uw auto hoeft nog niet geleverd te zijn als u subsidie aanvraagt.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je zou de RVO even kunnen bellen maar volgens mij is dat een probleem ja. Subsidie aanvrager moet dezelfde persoon zijn als op wie z'n naam de auto staat. Je kan wel de verzekering op een ander zetten. Maar ik zou ze even bellen voor de zekerheid.Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:17:
Vraagje over deze situatie, ik heb een Tesla gekocht via mijn account voor mijn partner.
Vervolgens staat er:
Als particulier wil ik graag een Tesla M3RWD bestellen maar de onzekerheid over de leverdatum houdt mij tegen om de knoop door te hakken.
Stel de levering is in december dit jaar, dan is er een kans dat het SEPP potje leeg is.
Stel de levering is in maart volgend jaar, dan krijg ik 500 euro aan SEPP minder (maar wel SEPP
)
Stel de levering is in oktober, dat zou ideaal zijn.
Of klopt mijn redenering over de SEPP niet? Geldt het aanbetalen van de Tesla als koopcontract, het betalen van de gehele auto of is het kenteken op naam het moment waarop de subsidie kan worden aangevraagd?
Stel de levering is in december dit jaar, dan is er een kans dat het SEPP potje leeg is.
Stel de levering is in maart volgend jaar, dan krijg ik 500 euro aan SEPP minder (maar wel SEPP
Stel de levering is in oktober, dat zou ideaal zijn.
Of klopt mijn redenering over de SEPP niet? Geldt het aanbetalen van de Tesla als koopcontract, het betalen van de gehele auto of is het kenteken op naam het moment waarop de subsidie kan worden aangevraagd?
Datum op het koopcontract is leidend voor de toekenning van de subsidie. Ook al wordt de auto volgend jaar afgeleverd dan krijg je gewoon de subsidie zoals die op dit moment van toepassing is.
En je hoeft niet bang te zijn dat de subsidie pot leeg is, daar is nog geen 50% van gebruikt.
En je hoeft niet bang te zijn dat de subsidie pot leeg is, daar is nog geen 50% van gebruikt.
Na het besluit tot subsidieverlening dient binnen 18 maanden het verzoek tot vaststelling van de subsidie worden ingediend.
Als je wisselt naar een ander EV die ook aan de voorwaarden voldoet om de subsidie te krijgen dan hoef je niets terug te betalen. Je kan -logisch- wel niet nog een keer subsidie aanvragenGluXz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:36:
[...]
Top, bedankt! Die 3 jaar zat nog wel ergens in m'n achterhoofd. Toch jammer dat het op deze manier minder aantrekkelijk is om van auto te wisselen.
Weet alleen niet of de datum veranderd bij wissel, op die antwoord ben ik nog aan het wachten.
Zie hier boven.Metro2002 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:31:
[...]
Vraag me af wat er gebeurd met die subsidie eis als je (of een ander) de auto total loss rijdt en daarna wel weer een andere EV koopt?
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Wat bedoel je met datum die wijzigt? Ik moet mss ook mijn subsidie overzetten door wissel auto. Het restant blijft na goedkeuring dan gewoon doorlopen tot maand 48?Jazsie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Als je wisselt naar een ander EV die ook aan de voorwaarden voldoet om de subsidie te krijgen dan hoef je niets terug te betalen. Je kan -logisch- wel niet nog een keer subsidie aanvragen.
Weet alleen niet of de datum veranderd bij wissel, op die antwoord ben ik nog aan het wachten.
[...]
Zie hier boven.
Klopt.d0s schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Wat bedoel je met datum die wijzigt? Ik moet mss ook mijn subsidie overzetten door wissel auto. Het restant blijft na goedkeuring dan gewoon doorlopen tot maand 48?
Helder.. maar bij PL zal dat hopelijk niet van toepassing zijn. Ik zit nu op 2 jaar en zou dan wisselen op 2,5 jaar. Ik ga dat morgen navragen.
Lijkt me sterk overigens, waarom zouden ze anders een kentekenwissel toestaan bij het RVO om je subsidie over te zetten.
Lijkt me sterk overigens, waarom zouden ze anders een kentekenwissel toestaan bij het RVO om je subsidie over te zetten.
Heeft iemand ervaring met het voor de 2e keer aanvragen van subsidie binnen een gezin?
Ik kan dat niet terugvinden in de voorwaarden.
Mijn vrouw heeft nu 2 jaar een 2e hands EV geleased (private) en ontvangt daar nu dus 24 maanden subsidie voor. Mag zij bij een nieuwe auto per 1-1-2024 opnieuw subsidie aanvragen voor de volledige looptijd?
Als ik als haar echtgenoot de subsidie aanvraag dan krijg ik sowieso voor de volledige looptijd de subsidie toch?
Mijn vrouw heeft nu 2 jaar een 2e hands EV geleased (private) en ontvangt daar nu dus 24 maanden subsidie voor. Mag zij bij een nieuwe auto per 1-1-2024 opnieuw subsidie aanvragen voor de volledige looptijd?
Als ik als haar echtgenoot de subsidie aanvraag dan krijg ik sowieso voor de volledige looptijd de subsidie toch?
[ Voor 12% gewijzigd door LaTiNo156 op 01-11-2023 12:50 ]
Nee, RVO staat 1x een wissel van een ander elektrisch voertuig toe, maar de subsidie wordt daarbij niet verlengd. Dat je in een gezin woont wordt niet naar gekeken.LaTiNo156 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:45:
Heeft iemand ervaring met het voor de 2e keer aanvragen van subsidie binnen een gezin?
Je dient dus de nieuwe auto en de subsidie op jouw naam aan te vragen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door murky123 op 01-11-2023 14:53 ]
Twee jaar terug heb ik zonnepanelen op het dak laten zetten. Hiervoor heb ik een btw-teruggaaf ontvangen.
Nu graaf ik het volgende in mijn inbox:
Kom ik nu wel in aanmerking voor de sepp subsidie?Achtergrond BTW teruggave
U koopt de zonnepanelen weliswaar als particulier, maar wordt door de aanschaf van zonnepanelen, ondernemer voor de BTW. De zonnepanelen wekken namelijk energie op en een deel van de energie wordt aan het net geleverd tegen een vergoeding. Dit is een voorwaarde voor het ondernemerschap voor de BTW en daarom kunt u de BTW ook terugvragen. Een BTW nummer aanvragen is daarom ook noodzakelijk.
Waarom zou je op basis hiervan hier niet voor in aanmerking komen?Slckaer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:20:
Twee jaar terug heb ik zonnepanelen op het dak laten zetten. Hiervoor heb ik een btw-teruggaaf ontvangen.
Achtergrond BTW teruggave
U koopt de zonnepanelen weliswaar als particulier, maar wordt door de aanschaf van zonnepanelen, ondernemer voor de BTW. De zonnepanelen wekken namelijk energie op en een deel van de energie wordt aan het net geleverd tegen een vergoeding. Dit is een voorwaarde voor het ondernemerschap voor de BTW en daarom kunt u de BTW ook terugvragen. Een BTW nummer aanvragen is daarom ook noodzakelijk.
Kom ik nu wel in aanmerking voor de sepp subsidie?
Voorwaarde is dat je particulier moet zijn, maar met een btw-nummer ben ik een ondernemer?NelgNL schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:50:
[...]
Waarom zou je op basis hiervan hier niet voor in aanmerking komen?
Ook met een btw-nummer behoud je je particuliere identiteit. Dus aanvragen die handel!
Afgelopen woensdag auto gekocht en direct subsidie aangevraagd. Vandaag bericht ontvangen dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Ik verwacht dat dit komende week op mijn rekening staatNelgNL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:45:
Ook met een btw-nummer behoud je je particuliere identiteit. Dus aanvragen die handel!
Vandaag (maandag) geld ontvangen op mijn rekening en vorige week woensdag aangevraagd. Het is dus binnen 5 dagen gelukt.Slckaer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:34:
[...]
Afgelopen woensdag auto gekocht en direct subsidie aangevraagd. Vandaag bericht ontvangen dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Ik verwacht dat dit komende week op mijn rekening staat
Potje begint nu wel leeg te raken dus ik ben erg blij dat ik net op tijd ben
Vraagje, er zijn wat bedrijven die kunnen helpen met subsidie aanvragen als je je electrische auto wilt verkopen als particulier zijnde. 't stond ergens op 't forum maar ben de naam van 't bedrijf kwijt.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Vraag mbt subsidie
Stel ik koop dit jaar een model Y, die vallen met de huidige prijs onder de subsidieregeling. Ik weet niet wat de prijs per januari weer zal doen.
Ik heb echter voorkeur om nu te bestellen, maar levering naar 2024 te trekken (want dan heb ik een 2024 voertuig - toch lekkerder voor eventuele restwaarde later). Dat kan, geeft Tesla aan - dan stellen we de levering uit.
Echter, geven ze aan, ik zou de factuur nodig hebben voor de subsidieaanvraag. En die factuur maken ze pas op bij levering.
Nu zie ik in het aanvraagproces, als ik aangeef dat levering pas later plaatsvindt, nergens dat ik al een factuur moet indienen. Er wordt alleen een door beide partijen getekende verkooporder vereist.
Ik ga er vanuit dat ik dan bij levering in 2024 de factuur kan indienen en mijn subsidieaanvraag in principe gewoon wordt goedgekeurd.
Klopt mijn aanname - hebben mensen hier ervaring mee? Ik had niet het idee dat de verkoper van Tesla echt wist hoe het werkt met de subsidie.
Stel ik koop dit jaar een model Y, die vallen met de huidige prijs onder de subsidieregeling. Ik weet niet wat de prijs per januari weer zal doen.
Ik heb echter voorkeur om nu te bestellen, maar levering naar 2024 te trekken (want dan heb ik een 2024 voertuig - toch lekkerder voor eventuele restwaarde later). Dat kan, geeft Tesla aan - dan stellen we de levering uit.
Echter, geven ze aan, ik zou de factuur nodig hebben voor de subsidieaanvraag. En die factuur maken ze pas op bij levering.
Nu zie ik in het aanvraagproces, als ik aangeef dat levering pas later plaatsvindt, nergens dat ik al een factuur moet indienen. Er wordt alleen een door beide partijen getekende verkooporder vereist.
Ik ga er vanuit dat ik dan bij levering in 2024 de factuur kan indienen en mijn subsidieaanvraag in principe gewoon wordt goedgekeurd.
Klopt mijn aanname - hebben mensen hier ervaring mee? Ik had niet het idee dat de verkoper van Tesla echt wist hoe het werkt met de subsidie.
Ik had een net wat andere situatie, maar wel gezeik met zoiets. Verkoop order had bepaalde opties op de getekende order staan. Deze waren bij levering veranderd. Sommige vervallen, sommige van naam veranderd of net wat anders beschreven. Factuur ook opgemaakt bij levering want was deels van de financieringsmaatschappij. RVO zei toen tegen mij dat ik de order veranderd zou hebben want de order en de factuur kwamen niet overeen en de datum van de factuur zou betekenen volgens hen dat ik dus later de order aangepast heb.Orfu schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:36:
Vraag mbt subsidie
Uiteindelijk na veel gezeik en gedoe toch goed gekomen, maar het kwam vooral door die opties bij mij en hoe dat allemaal niet meer goed overeenkwam.
Dus in principe geen issue, tenzij je dealer of tesla gaat lopen kloten en er verschillen tussen order en factuur gaan onstaan omdat bepaalde opties ten tijde van levering ineens niet meer hetzelfde in het systeem staan als bij opmaken order.
Dus ja zeg het maar...
Thx. Denk dat ik daar niet tegenaan loop. Geen opties verder. Laat alleen achteraf een trekhaak installeren. Zorgen dat die niet op de factuur komt 😄.
Dan moet het zeker goed komen 😁Orfu schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:19:
Thx. Denk dat ik daar niet tegenaan loop. Geen opties verder. Laat alleen achteraf een trekhaak installeren. Zorgen dat die niet op de factuur komt 😄.
De pot voor gebruikte ev's is leeg.
Het hing al in de lucht, maar is nu officieel: de SEPP-subsidiepot voor gebruikte auto’s is helemaal leeg. Particulieren die voor het einde van het jaar nog een gebruikte EV aanschaffen, krijgen dus geen tegemoetkoming meer van de overheid.
https://www.autoweek.nl/a...e-autos-is-helemaal-leeg/
Wij hebben de subsidie al aangevraagd en toegekend gekregen, en gister de auto geleverd gekregen. Dus gister pas op naam gezet én subsidie ook doorgezet.
Wordt dit bedrag gereserveerd en wel uitgekeerd? Duurt nog ~6 weken tot de uitslag.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ik had voor zaterdag een proefrit gepland staan voor een hyundai ioniq uit 2017. Toch maar geannuleerd en ik kijk over 2 maanden wel weer.
Ik heb na ontvangst van de auto (20-11) het kenteken doorgegeven om het proces af te ronden. Vandaag bericht terug dat de uitbetaling gaat starten, binnen 1 week de eerste betaling. Daarna wordt de betaling de 10e van de maand gedaan.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:05:
[...]
Wij hebben de subsidie al aangevraagd en toegekend gekregen, en gister de auto geleverd gekregen. Dus gister pas op naam gezet én subsidie ook doorgezet.
Wordt dit bedrag gereserveerd en wel uitgekeerd? Duurt nog ~6 weken tot de uitslag.
Duurt dus waarschijnlijk geen 6 weken voordat je bericht krijgt
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Je hebt gelijk, binnen één werkdag is het al geregeld. Ook wel fijnjra2k schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:26:
[...]
Ik heb na ontvangst van de auto (20-11) het kenteken doorgegeven om het proces af te ronden. Vandaag bericht terug dat de uitbetaling gaat starten, binnen 1 week de eerste betaling. Daarna wordt de betaling de 10e van de maand gedaan.
Duurt dus waarschijnlijk geen 6 weken voordat je bericht krijgt
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
We hebben hem pas zondag in kunnen dienen. Dat is de dag dat de pot is op geraakt. Dus spannend of we er nog bij zitten...
Krijg ik nog subsidie op een tweedehands EV als ik die morgen zou kopen? De pot is leeg maar kan ik dan volgend jaar januari subsidie aanvragen - ja dat kan
- maar krijg ik het ook toegekend?
Kort antwoord: Nee!de meester01 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 00:37:
Krijg ik nog subsidie op een tweedehands EV als ik die morgen zou kopen? De pot is leeg maar kan ik dan volgend jaar januari subsidie aanvragen - ja dat kan- maar krijg ik het ook toegekend?
Je moet alles afhandelen in 2024, is vast te regelen met het auto bedrijf. Als je m dit jaar koopt dan moet je ook op dit jaar de Sepp aanvragen, en ja, de pot is al even leeg dus dan krijg je niks.
Regels staan gewoon op de site va RVO en na navragen ook bevestigd in de chatbox. Verkopers proberen je te overtuigen dat het wel zou moeten kunnen maar trap daar niet in.
-------
Nou vorige week een nieuwe Tesla gekocht op 27 december, nieuw gebouwd en doorlooptijd 2 tot 3 weken, ineens vrijdag 29 december een mail van Tesla dat ik de gegevens van mij rijbewijs moest uploaden, ik dacht gisteren 02-01-24 op de site van RVO laat ik de formulieren vast invullen, voor de duidelijkheid ik heb de auto nog niet eens. Kortom formulier gezocht, niet gevonden op de site, gebeld, en ik krijg te horen dat het helaas te laat is voor een 2023 aanvraag....hoe dan??? Ik had het voor 29-12-23 12:00 moeten aanvragen nu is het formulier van de site afgehaald. Je het dus het hele jaar recht op subsidie maar niet van 29-12-23 tot 01-01-24 wie verzind dit soort regels? Dus ik heb nog geen 48 uur gehad, maar de rest van het jaar heb je zestig dagen na het ondertekenen van de koopovereenkomst om recht te houden op de subsidieaanvraag. En de pot is nog niet leeg voor nieuwe auto's. Erg teleurgesteld.....
Ja dat is erg sneu, ik zou even met RVO contact opnemen!Route-de-Soleil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:05:
Nou vorige week een nieuwe Tesla gekocht op 27 december, nieuw gebouwd en doorlooptijd 2 tot 3 weken, ineens vrijdag 29 december een mail van Tesla dat ik de gegevens van mij rijbewijs moest uploaden, ik dacht gisteren 02-01-24 op de site van RVO laat ik de formulieren vast invullen, voor de duidelijkheid ik heb de auto nog niet eens. Kortom formulier gezocht, niet gevonden op de site, gebeld, en ik krijg te horen dat het helaas te laat is voor een 2023 aanvraag....hoe dan??? Ik had het voor 29-12-23 12:00 moeten aanvragen nu is het formulier van de site afgehaald. Je het dus het hele jaar recht op subsidie maar niet van 29-12-23 tot 01-01-24 wie verzind dit soort regels? Dus ik heb nog geen 48 uur gehad, maar de rest van het jaar heb je zestig dagen na het ondertekenen van de koopovereenkomst om recht te houden op de subsidieaanvraag. En de pot is nog niet leeg voor nieuwe auto's. Erg teleurgesteld.....
-------
enige optie is het contract opnieuw te laten maken met de datum in 2024, lijkt me een formaliteit aangezien de auto ook in 2024 geregistreerd wordt.
ik heb hetzelfde, lease contract van eind 2023, auto komt in 2/3 2024
wil net aanvragen (had ik al moeten doen natuurlijk voor de kerst)
krijg ik bij RVO gewoon : Helaas, NEE
Hoi Alex, inderdaad dealer heeft mij geholpen met het anuleren van de order, en een nieuwe order aangemaakt, probleem opgelost. Maar belachelijk dat het zo moet, waarom zit er een vreemd gat tussen 29 en 31 december?? Alle auto's besteld in 2023 moesten voor 29-12-23 12:00 een formulier invullen op de website. Ik had minder dan twee dagen....Alex74 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:18:
enige optie is het contract opnieuw te laten maken met de datum in 2024, lijkt me een formaliteit aangezien de auto ook in 2024 geregistreerd wordt.

En nu wachten tot volgende week, je kan pas vanaf 8 of 9 januari weer aanvragen
Ja maar dat weekje kan ik wel wachten, ben blij dat ze het konden aanpassenAlex74 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:48:
En nu wachten tot volgende week, je kan pas vanaf 8 of 9 januari weer aanvragen
Update 18-01-24 Geld staat op mijn rekening!
[ Voor 9% gewijzigd door Route-de-Soleil op 19-01-2024 08:05 ]
Hallo allen,
Ik zal even kort de situatie uitleggen en hoop hier wat goede raad over te ontvangen.
03-11-2023 Heb ik de mijn EV opgehaald in Duitsland, aan de grens van Zwitserland, particulier aangeschaft.
Uiteindelijk na behoorlijk wat verwerkingstijd bij de RDW (in verband met ontbrekende papieren) is het pas op 08-12-2023 mogelijk geworden om de auto op naam te zetten.
Helaas wat de subsidie Pot op en is mijn vraag hoe ik alsnog in aanmerking zou kunnen komen voor subsidie van 2024.
Tijdens de aanvraag kwam ik erachter dat er geen opties zijn om een Duitse garage / of particulier aanschaf geen optie is
Dit moet met een RDW erkend Nederlands bedrijf aangevraagd worden.
In het kort de vraag:
Is het mogelijk om de auto op een naaste zijn/haar naam te zetten, en hierna de aanvraag te doen? zo,ja; moet hier een Extern bedrijf bij te pas komen zodat de aanvraag doorgezet kan worden?
Alvast bedankt voor suggesties / verdere begeleiding.
Ik zal even kort de situatie uitleggen en hoop hier wat goede raad over te ontvangen.
03-11-2023 Heb ik de mijn EV opgehaald in Duitsland, aan de grens van Zwitserland, particulier aangeschaft.
Uiteindelijk na behoorlijk wat verwerkingstijd bij de RDW (in verband met ontbrekende papieren) is het pas op 08-12-2023 mogelijk geworden om de auto op naam te zetten.
Helaas wat de subsidie Pot op en is mijn vraag hoe ik alsnog in aanmerking zou kunnen komen voor subsidie van 2024.
Tijdens de aanvraag kwam ik erachter dat er geen opties zijn om een Duitse garage / of particulier aanschaf geen optie is
Dit moet met een RDW erkend Nederlands bedrijf aangevraagd worden.
In het kort de vraag:
Is het mogelijk om de auto op een naaste zijn/haar naam te zetten, en hierna de aanvraag te doen? zo,ja; moet hier een Extern bedrijf bij te pas komen zodat de aanvraag doorgezet kan worden?
Alvast bedankt voor suggesties / verdere begeleiding.
5-1 auto gekocht
15-1 auto opgehaald
15-1 sepp aangevraagd
18-1 sepp uitgekeerd op mijn rekening
Lekker vlot gegaan
15-1 auto opgehaald
15-1 sepp aangevraagd
18-1 sepp uitgekeerd op mijn rekening
Lekker vlot gegaan
Dag allemaal,
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die subsidie hebben aangevraagd. Konden jullie documenten versturen? Bij mij staat dat het niet hoeft. Steekproef doen ze begrijp ik maar wil vragen aan jullie wat jullie hebben meegemaakt.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die subsidie hebben aangevraagd. Konden jullie documenten versturen? Bij mij staat dat het niet hoeft. Steekproef doen ze begrijp ik maar wil vragen aan jullie wat jullie hebben meegemaakt.
Geen steekproef gehad. Verliep allemaal heel vlot.
Je hoefde geen documenten op te sturen? Hoe lang duurde voor je een bericht kreeg?
Ik hoefde inderdaad niks op te sturen, ik moest alleen het kenteken doorgeven.gecekondu schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:23:
Je hoefde geen documenten op te sturen? Hoe lang duurde voor je een bericht kreeg?
Hier de doorlooptijden bij mij:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IHYVs078bbc0j3mjky5vSSDD.png?f=user_large)
Misschien een domme vraag:
In het geval van een occasion private lease van korter dan 4 jaar: Krijg je 2.000 in 1 keer gestort en moet je, in het geval van een lease van 3 jaar, 1/4e van het bedrag aan het einde terugstorten?
Alvast dank voor degene die dit weet. Kon het zo niet vinden op de site van de overheid.
In het geval van een occasion private lease van korter dan 4 jaar: Krijg je 2.000 in 1 keer gestort en moet je, in het geval van een lease van 3 jaar, 1/4e van het bedrag aan het einde terugstorten?
Alvast dank voor degene die dit weet. Kon het zo niet vinden op de site van de overheid.
[ Voor 4% gewijzigd door pikstert op 08-02-2024 08:57 ]
In geval van lease krijg je een bedrag per maandpikstert schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:52:
Misschien een domme vraag:
Weet iemand hoe het zit met de subsidie op vooraf geconfigureerde auto’s van Tesla en de subsidie? Bijvoorbeeld deze: https://www.tesla.com/nl_...795538f8b?titleStatus=new kost 46.490, maar met welke catalogusprijs wordt dan gerekend?
Heeft iemand praktijkervaring met het eerder inleveren van een private lease auto waar SEPP op zit? Moet je hier zelf actie voor ondernemen, of ontvang je hier vanzelf bericht over?
Onze private lease e-Golf is van september 2020 en we krijgen maandelijks 1/48e van de subsidie gestort. Nu was ik eerst in de veronderstelling dat de gehele subsidie moest worden terugbetaald (obv de subsidie documenten), dus zodoende wilden we de auto aanhouden tot deze 4 jaar op naam staat. Echter lijkt dit toch naar rato te gaan; ik kan nergens op internet terugvinden dat het gehele bedrag terugbetaald moest worden.
Onze private lease e-Golf is van september 2020 en we krijgen maandelijks 1/48e van de subsidie gestort. Nu was ik eerst in de veronderstelling dat de gehele subsidie moest worden terugbetaald (obv de subsidie documenten), dus zodoende wilden we de auto aanhouden tot deze 4 jaar op naam staat. Echter lijkt dit toch naar rato te gaan; ik kan nergens op internet terugvinden dat het gehele bedrag terugbetaald moest worden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Gewoon netjes melden via formulier in de portal. Gaat prima.VidaR-9 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:41:
Heeft iemand praktijkervaring met het eerder inleveren van een private lease auto waar SEPP op zit? Moet je hier zelf actie voor ondernemen, of ontvang je hier vanzelf bericht over?
Als ik een stap doorklik krijg ik dit te zien:Cyleo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:38:
Weet iemand hoe het zit met de subsidie op vooraf geconfigureerde auto’s van Tesla en de subsidie? Bijvoorbeeld deze: https://www.tesla.com/nl_...795538f8b?titleStatus=new kost 46.490, maar met welke catalogusprijs wordt dan gerekend?
:fill(white):strip_exif()/f/image/CpFOdmY4AIzS4YLIMjir3QuP.png?f=user_large)
Lijkt me dus een prijs van €45.490 waardoor je er geen SEPP op aan kunt vragen (€490 te duur).
Oké thanks. Zal mijn vriendin eens laten inloggen, die heeft dat toen allemaal geregeld.d0s schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:46:
[...]
Gewoon netjes melden via formulier in de portal. Gaat prima.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Vraag wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit de SEPP website.
We hebben al een 2ehands elektrische auto met SEPP. (2000 euro subsidie gekregen).
Kunnen we nu alsnog een nieuwe elektrische auto erbij kopen en krijgen we dan de 2950 euro subsidie ?
Het is mij niet duidelijk of het of/of is of en/en.
Alvast bedankt.
We hebben al een 2ehands elektrische auto met SEPP. (2000 euro subsidie gekregen).
Kunnen we nu alsnog een nieuwe elektrische auto erbij kopen en krijgen we dan de 2950 euro subsidie ?
Het is mij niet duidelijk of het of/of is of en/en.
Alvast bedankt.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik kon het niet helemaal scherp terugvinden in dit topic, maar hoe gaat de RVO om met de situatie dat de catelogus waarde wijzigt tussen bestellen en leveren?
Tesla heeft aagekondigd dat de prijzen volgende week omhoog gaan, dus nu bestellen kan, maar heb je dan nog SEPP subsidie als bij levering de prijs boven de 45000 ligt?
Tesla heeft aagekondigd dat de prijzen volgende week omhoog gaan, dus nu bestellen kan, maar heb je dan nog SEPP subsidie als bij levering de prijs boven de 45000 ligt?
Gaat om prijs die op het kenteken staat.Aurelium schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:55:
Ik kon het niet helemaal scherp terugvinden in dit topic, maar hoe gaat de RVO om met de situatie dat de catelogus waarde wijzigt tussen bestellen en leveren?
Dus lastig als je de auto nog moet bestellen (en dus geleverd moet worden)...
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Volgens mij verandert Tesla de prijs niet als je de auto besteld hebt. Verhoogde prijzen gelden alleen voor de auto's die na de verhoging besteld worden. Maar altijd goed om even te verifiëren.ZeRoC00L schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:12:
[...]
Gaat om prijs die op het kenteken staat.
Dus lastig als je de auto nog moet bestellen (en dus geleverd moet worden)...
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Het gaat om de waarde wanneer de auto op kenteken gezet wordt. Ik lees overigens op de website van de RVO net dat ze er coulant mee omgaan. Het was een FAQjapie514 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:09:
[...]
Volgens mij verandert Tesla de prijs niet als je de auto besteld hebt. Verhoogde prijzen gelden alleen voor de auto's die na de verhoging besteld worden. Maar altijd goed om even te verifiëren.
Mbt 2x SEPP in een huishouden.
Dat kan, maar dan wel op naam van degene die nog geen SEPP ontvangt. SEPP is persoonsgebonden. Leasecontract 'nieuw' moet dus op naam komen te staan van degene die nog geen SEPP heeft ontvangen.
Dat kan, maar dan wel op naam van degene die nog geen SEPP ontvangt. SEPP is persoonsgebonden. Leasecontract 'nieuw' moet dus op naam komen te staan van degene die nog geen SEPP heeft ontvangen.
[ Voor 51% gewijzigd door d0s op 18-03-2024 20:27 ]
Nu de overheid heeft aangekondigd dat de SEPP voor tweedehands auto's gaat afschaffen vanaf volgend jaar (bron) ben ik benieuwd of de auto's dan wellicht goedkoper gaan worden.
Mijn onderbuik gevoel is nu dat een auto die €15.000 "waard" is, voor €17.000 in de markt wordt gezet. En dus dat er met het afschaffen van de regeling onderaan de streep niet zoveel veranderd (wanneer dezelfde auto in 2025 gewoon weer voor z'n "echte" waarde wordt verkocht).
Wat denken jullie?
Mijn onderbuik gevoel is nu dat een auto die €15.000 "waard" is, voor €17.000 in de markt wordt gezet. En dus dat er met het afschaffen van de regeling onderaan de streep niet zoveel veranderd (wanneer dezelfde auto in 2025 gewoon weer voor z'n "echte" waarde wordt verkocht).
Wat denken jullie?
Verwijderd
Is hier iemand die een SEPP aanvraag gedaan heeft op een nieuwe auto, gekocht met een stukje financiering (huurkoop)? Zou graag wat vragen stellen via een pm.
Heb ik gedaan. Stuur maar berichtje als je wil.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:07:
Is hier iemand die een SEPP aanvraag gedaan heeft op een nieuwe auto, gekocht met een stukje financiering (huurkoop)? Zou graag wat vragen stellen via een pm.
Nee, denk het niet. 2 maanden geleden hebben wij een Mini Cooper SE gekocht en als je ziet hoeveel waarde hij verloren is onder de vorige eigenaar is dat echt enorm.Thomas20 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:10:
Nu de overheid heeft aangekondigd dat de SEPP voor tweedehands auto's gaat afschaffen vanaf volgend jaar (bron) ben ik benieuwd of de auto's dan wellicht goedkoper gaan worden.
Wat denken jullie?
Voor ons echt een koopje geweest mede dankzij de SEPP.
Ik ben benieuwd hoe de afschaffing omgaat met auto's die in 2024 gekocht zijn maar in 2025 geleverd kunnen worden door lange levertijd.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze zin in de SEPP voorwaarden moet lezen: In de looptijd van SEPP (2020-2025) kunt u één keer subsidie krijgen als u voldoet aan de voorwaarden
Ik heb in 2021 een tweedehands elektrische auto gekocht en daar ook subsidie voor gekregen. Deze auto heb ik echter nog dat jaar weer verkocht, en de subsidie is vervolgens verrekend en het restant heb ik netjes terugbetaald conform de voorwaarden.
Nu ben ik weer in de markt voor een tweedehands elektrische auto, heb ik dan nu nog recht op de subsidie?
Ik heb in 2021 een tweedehands elektrische auto gekocht en daar ook subsidie voor gekregen. Deze auto heb ik echter nog dat jaar weer verkocht, en de subsidie is vervolgens verrekend en het restant heb ik netjes terugbetaald conform de voorwaarden.
Nu ben ik weer in de markt voor een tweedehands elektrische auto, heb ik dan nu nog recht op de subsidie?
Tesla M3LR '21
Nee, once in a lifetime (per persoon)