Particuliere EV subsidie (SEPP)

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDHS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-04 15:11
Patrick, er bestaat daarvoor een coulance-regeling. Zie de RVO website FAQ. Voor nu is het goed om alvast je documenten van de bestelling goed op orde te hebben en de bijbehorende prijslijst. Indien het toevallig een IONIQ 5 betreft: ik kan je in contact brengen met een lotgenoot die gewoon de subsidie via de coulance heeft gekregen.

[ Voor 27% gewijzigd door TDHS op 25-11-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Gaat over een Peugeot E2008 GT.
Ik zal de coulance eens doorlezen, dat heb ik over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geomannetje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-08-2023
Gisteren kwam de dealer met de mededeling dat de auto volgende week wordt geleverd. Tijd dus om eens te kijken hoe het nog maar weer zat met het definitief verkrijgen van de subsidie op de RVO site.
Na ingelogd te zijn zie ik tot mijn verbazing dat er niets over mijn aanvraag te vinden is (Mijn dossier). Mijn aanvraag is van 22-04. Via de mail kreeg ik op 25-04 het verzoek om de leaseovereenkomst te uploaden. Heb ik gedaan en zag uiteindelijk in mijn.rvo.nl dat de subsidie was toegekend. Nooit een brief ontvangen met de toekenning, maar dat was volgens mij omdat ik het vinkje aanhad gezet dat ik alles digitaal wil ontvangen.
Wat gaat er hier mis? Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
geomannetje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:32:
Gisteren kwam de dealer met de mededeling dat de auto volgende week wordt geleverd. Tijd dus om eens te kijken hoe het nog maar weer zat met het definitief verkrijgen van de subsidie op de RVO site.
Na ingelogd te zijn zie ik tot mijn verbazing dat er niets over mijn aanvraag te vinden is (Mijn dossier). Mijn aanvraag is van 22-04. Via de mail kreeg ik op 25-04 het verzoek om de leaseovereenkomst te uploaden. Heb ik gedaan en zag uiteindelijk in mijn.rvo.nl dat de subsidie was toegekend. Nooit een brief ontvangen met de toekenning, maar dat was volgens mij omdat ik het vinkje aanhad gezet dat ik alles digitaal wil ontvangen.
Wat gaat er hier mis? Wat doe ik verkeerd?
Wat gaat er mis dan? Subsidie is toegekend schrijf je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geomannetje
NelgNL schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:37:
[...]

Wat gaat er mis dan? Subsidie is toegekend schrijf je.
Ik ben er uit. Ik moest ook naar het e-loket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-04 20:23
Hallo allen,

In juni hebben wij onze Lease Dacia Spring besteld i.v.m. de lange levertijden. Onze huidige leaseauto loopt begin volgend jaar namelijk af. De Dacia lijkt zoals gepland netjes begin januari geleverd te worden.

Tijdens de gesprekken heb ik al aangegeven in aanmerking te willen komen voor de SEPP, en dat de overeenkomst (volgens de voorwaarden) volgend jaar wellicht opnieuw getekend moet worden. De dealer deed daar heel makkelijk over dat het allemaal wel goed moet komen en daar wel een papiertje voor zou regelen. De overeenkomst staat namelijk nu op dit jaar. Of zou er gekeken worden naar het tekenen van de overeenkomst bij afleveren? Ik heb een beetje het gevoel dat dit niet goed gaat komen.

Het zou trouwens best een vreemd systeem zijn dat je de leaseauto daadwerkelijk in 2023 in ontvangst neemt en dan niet in aanmerking zou komen, omdat de overeenkomst het jaar ervoor is getekend.

Zie de voorwaarden op: https://www.rvo.nl/subsid...epp/subsidie-lease-nieuwe

EDIT: Ik lees in dit topic dat de overeenkomst ook werkelijk op volgend jaar moet staan. Toch maar weer even achteraan. Heeft iemand hier ervaring mee of de leasemaatschappij daarin wil meewerken?

[ Voor 27% gewijzigd door Baldeagle op 06-12-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-05 15:21
Ik heb in maart een Peugeot E208 besteld via Private Lease en hiervoor SEPP aangevraagd en deze is toegekend. Nu wil ik door een aantal erg goede ervaringen begin 2023 een tweedehands Citroen C-Zero (of Citroen of Mitsubishi variant) aanschaffen als tweede auto. Uiteraard via een dealer dus met subsidie. Mag je 2 keer in opeenvolgende jaren subsidie aanvragen? Beide auto's blijven gedurende de komende paar jaar op mijn naam staan.

EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldeagle
Destynx schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:46:
Ik heb in maart een Peugeot E208 besteld via Private Lease en hiervoor SEPP aangevraagd en deze is toegekend. Nu wil ik door een aantal erg goede ervaringen begin 2023 een tweedehands Citroen C-Zero (of Citroen of Mitsubishi variant) aanschaffen als tweede auto. Uiteraard via een dealer dus met subsidie. Mag je 2 keer in opeenvolgende jaren subsidie aanvragen? Beide auto's blijven gedurende de komende paar jaar op mijn naam staan.
De aanschafsubsidie kan je 1 keer aanvragen, per persoon
Wil je, na de eerste auto, nog een emissieloze auto te kopen of leasen? Dan kan je niet meer gebruikmaken van de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Baldeagle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:02:
[...]

De aanschafsubsidie kan je 1 keer aanvragen, per persoon
Wil je, na de eerste auto, nog een emissieloze auto te kopen of leasen? Dan kan je niet meer gebruikmaken van de subsidie.
Dit gaat wel om 2 verschillende subsidiejaren, 2022 en 2023. Geld dat dan ook nog?

EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
Destynx schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:09:
[...]

Dit gaat wel om 2 verschillende subsidiejaren, 2022 en 2023. Geld dat dan ook nog?
De subsidie wordt 1x per persoon toegekend. Jaartal maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
Ah, opzich geen groot probleem, dan kan hij op naam van mijn partner komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:08
Iemand hier ervaring met het opnieuw tekenen van een koopcontract i.v.m. aanvragen subsidie?

Heb zelf in september een EV besteld (met de wetenschap dat de subsidiepot leeg is voor 2022) bij een aanbieder die (volgens hun site nog steeds) dit jaar kon leveren. Uiteraard heb ik inmiddels bericht dat de auto waarschijnlijk wel eind dit jaar wel al in Nederland is, maar pas in week 3 van januari waarschijnlijk aan mij geleverd kan worden. Allemaal leuk en aardig, maar had ik dit geweten dan had ik sowieso gewacht met bestellen i.v.m. nieuwe subsidiepot.

Lijkt me logisch dat ik dan alsnog aanspraak wil maken op de nieuwe subsidiepot van 2023...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 18:43
Iemand die weet of je op een auto waar eerder een tweede hands subsidie is uitgegeven nog een tweede maal een subside voor 2e hands kan worden aangevraagd.

We willen de auto overzetten op een andere naam ivm met een hypotheek aanvraag, maar wel graag de subsidie behouden. Hij komt te vervallen als hij van mijn naam gaat, maar kan mijn vader dan op 1 jan het contract overnemen en subsidie aanvragen?

[ Voor 18% gewijzigd door BasvanS op 08-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@BasvanS Het kan niet "zo maar".

Bij koop: Je krijgt alleen de subsidie als je de auto bij een geregistreerd autobedrijf koopt. Als je een auto van een andere particulier koopt krijg je dus geen subsidie. Je moet hem dan eerst aan een garage verkopen die hem dan weer doorverkoopt aan de ander.

Bij lease: Dit kan alleen als de leasemaatschappij mee werkt met het opzeggen van jouw contract en de auto daarna als gebruikte elektrische auto wil leasen aan de ander.

NB in beide gevallen verlies jij dus de subsidie en moet de ander dit apart aanvragen; de ander heeft dan dus te maken met eventuele nieuwe bedragen, een potje wat al leeg zou kunnen zijn etc. Dat het potje leeg is zal op 1 januari waarschijnlijk wel meevallen, maar het kan wel en je hebt dus geen garantie dat de ander nieuwe subsidie krijgt.

NB2 je krijgt per persoon maar 1 keer subsidie, dus je kan (later, volgend jaar bijvoorbeeld) de route omgekeerd niet volgen omdat jij al ooit subsidie hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
JeroenE schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:50:
@BasvanS Het kan niet "zo maar".

Bij koop: Je krijgt alleen de subsidie als je de auto bij een geregistreerd autobedrijf koopt. Als je een auto van een andere particulier koopt krijg je dus geen subsidie. Je moet hem dan eerst aan een garage verkopen die hem dan weer doorverkoopt aan de ander.

Bij lease: Dit kan alleen als de leasemaatschappij mee werkt met het opzeggen van jouw contract en de auto daarna als gebruikte elektrische auto wil leasen aan de ander.

NB in beide gevallen verlies jij dus de subsidie en moet de ander dit apart aanvragen; de ander heeft dan dus te maken met eventuele nieuwe bedragen, een potje wat al leeg zou kunnen zijn etc. Dat het potje leeg is zal op 1 januari waarschijnlijk wel meevallen, maar het kan wel en je hebt dus geen garantie dat de ander nieuwe subsidie krijgt.

NB2 je krijgt per persoon maar 1 keer subsidie, dus je kan (later, volgend jaar bijvoorbeeld) de route omgekeerd niet volgen omdat jij al ooit subsidie hebt gekregen.
Gaat me er om of de subsidie geregistreerd staat op een auto of niet. Ik zeg dus het leasecontract op, en mijn vader sluit die per 1-1-2023 af. Dan kan hij dus subsidie aanvragen voor een 2e hands auto omdat hij deze nog nooit eerder heeft aangevraagd.

Was even bang dat op mijn huidige leaseauto, die dus al een 2e hands subsidie heeft nu via mij, niet nogmaals een subsidie voor een 2e hands voertuig aangevraagd kon worden. Maar als ik het goed begrijp gaat die registratie dus alleen op persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-05 20:48
@BasvanS let er wel op dat je de subsidie (gedeeltelijk) terug moet betalen als je de auto binnen 4 jaar verkoopt/lease beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Twardt schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:49:
@BasvanS let er wel op dat je de subsidie (gedeeltelijk) terug moet betalen als je de auto binnen 4 jaar verkoopt/lease beeindigd.
Nee hoeft niet, als het goed is stopt het gewoon, en houd je dat deel dat je hebt gekregen. Word maandelijks uitbetaald.

[ Voor 4% gewijzigd door BasvanS op 09-12-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@BasvanS Als je een leaseauto hebt wordt dat per maand uitbetaald en is er dus niets aan de hand. Als je een auto koopt dan krijg je het bedrag in 1 keer en moet je dus terugbetalen als je de auto binnen de 4 jaar weer verkoopt.

Maar het gaat inderdaad niet per auto. Dezelfde auto kan dus vaker subsidie krijgen, zo lang het maar steeds via een leasemaatschappij of autohandelaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geomannetje
Heb op 22-04 een aanvraag ingediend voor subsidie en kon toen niet de Niro-EV selecteren en is er een aanvraag voor een e-Niro ingediend.

Wel heb ik op verzoek van het RVO het leasecontract opgestuurd waarin staat dat het om een Niro EV gaat.

Op 19-05 is de subsidie verleend.

Op 3-12 de procedure tot uitbetaling gevolgd en word ik geconfronteerd met de verhoogde catalogusprijs van de Niro-EV en loop ik kans de subsidie alsnog te missen. Duurt max 13 weken tot een besluit van het RVO tot (wederom) vaststelling en uitbetaling van het subsidiebedrag.

Via allerlei kanalen lees ik nu dat ik zelf actie moet ondernemen om dat verschil in catalogusprijs te verantwoorden (= coulanceregeling).

Dit is toch de omgekeerde wereld? Alles is bekend (in mijn portal) en het RVO weet dat er vertraging is in de levering van auto's en dat leveranciers de prijzen kunnen verhogen? Dit doet toch ook niets af aan het eerder in de tijd genomen besluit?

Of loop ik nu alsnog tegen het feit aan dat ik ooit de e-niro heb moeten opvoeren in "het systeem" en dat er nu wordt geconstateerd door "het systeem" dat er een Niro-EV is geleverd waarvan de catalogsprijs ruim 1000 euro hoger is ? Typisch gevalletje van: Computer says: "No"?

Iemand een soortgelijk verhaal en eventuele vervolgacties ondernomen m.b.t. de coulanceregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tre99
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-09-2023
geomannetje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:43:
Heb op 22-04 een aanvraag ingediend voor subsidie en kon toen niet de Niro-EV selecteren en is er een aanvraag voor een e-Niro ingediend.

Wel heb ik op verzoek van het RVO het leasecontract opgestuurd waarin staat dat het om een Niro EV gaat.

Op 19-05 is de subsidie verleend.

Op 3-12 de procedure tot uitbetaling gevolgd en word ik geconfronteerd met de verhoogde catalogusprijs van de Niro-EV en loop ik kans de subsidie alsnog te missen. Duurt max 13 weken tot een besluit van het RVO tot (wederom) vaststelling en uitbetaling van het subsidiebedrag.

Via allerlei kanalen lees ik nu dat ik zelf actie moet ondernemen om dat verschil in catalogusprijs te verantwoorden (= coulanceregeling).

Dit is toch de omgekeerde wereld? Alles is bekend (in mijn portal) en het RVO weet dat er vertraging is in de levering van auto's en dat leveranciers de prijzen kunnen verhogen? Dit doet toch ook niets af aan het eerder in de tijd genomen besluit?

Of loop ik nu alsnog tegen het feit aan dat ik ooit de e-niro heb moeten opvoeren in "het systeem" en dat er nu wordt geconstateerd door "het systeem" dat er een Niro-EV is geleverd waarvan de catalogsprijs ruim 1000 euro hoger is ? Typisch gevalletje van: Computer says: "No"?

Iemand een soortgelijk verhaal en eventuele vervolgacties ondernomen m.b.t. de coulanceregeling?
RVO neemt vanzelf contact met je op om e.e.a. toe te lichten. Die 13 weken is een wettelijke termijn. Meestal is het al binnen enkele dagen / binnen een maand dat je een reactie of vraag krijgt. Je kunt zelf ook via de link “stuur bericht” in Eloket de benodigde info sturen.

Bij veelgestelde vragen op www.rvo.nl/sepp staat dit:

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Tre99 op 17-12-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geomannetje
Tre99 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:34:
[...]

RVO neemt vanzelf contact met je op om e.e.a. toe te lichten. Die 13 weken is een wettelijke termijn. Meestal is het al binnen enkele dagen / binnen een maand dat je een reactie of vraag krijgt. Je kunt zelf ook via de link “stuur bericht” in Eloket de benodigde info sturen.

Bij veelgestelde vragen op www.rvo.nl/sepp staat dit:

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.
Eind goed al goed. Beslissing is genomen en dat zonder aanvullende info van mijn kant. Uitbetaling start eind volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

20-4 auto besteld in de lease met catalogusprijs onder de 45k.
16-11 auto geleverd en catalogusprijs boven de 45k
Aanvraag SEPP was in eerste instantie afgewezen, maar na extra stukken in te leveren dat auto bij bestellen onder de 45k was, vandaag goed gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
Een update: 10 januari om 09:00 uur mogen we weer *O*

De site met alle info is geupdate en een stuk overzichtelijker en duidelijk dan vorig jaar: https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/sepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Ik zit morgen ook klaar om het in te vullen. Bij ons voldoet alles aan de voorwaarden, echter twijfel ik over het volgende:
Wanneer krijgt u subsidie voor een nieuwe auto?
U krijgt subsidie voor een nieuwe auto als deze 3 punten in het kentekenregister dezelfde datum hebben:

• datum 1e toelating
• datum 1e inschrijving in Nederland
• datum tenaamstelling

Stond uw nieuwe leaseauto eerder geregistreerd op bijvoorbeeld de naam van het leasebedrijf? Of had de auto een andere voorregistratie? Dan beschouwen wij de auto als gebruikt. Ook als de kilometerstand op 0 staat. U kunt dan de subsidie aanvragen voor een gebruikte auto.
Ik zie de volgende gegevens in RDW OVI staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOiTAJhqxJ7nCdWQMpRMQCSC0OA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vbK8GunqD2n0NGM6NtZ0KkQU.png?f=user_large

Bedoelen ze bij het 2e punt met "datum 1e inschrijving nederland" nou "Datum eerste tenaamsteling in Nederland" of Datum inschrijving voertuig in Nederland?

Want als ze "Datum inschrijving voertuig in Nederland" bedoelen zou ik helaas alleen in aanmerking komen voor een subsidie voor een gebruikte auto, terwijl hij hagelnieuw is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 08:53
Baldeagle schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:48:
Ik zit morgen ook klaar om het in te vullen. Bij ons voldoet alles aan de voorwaarden, echter twijfel ik over het volgende:
U krijgt subsidie voor een nieuwe auto als deze 3 punten in het kentekenregister dezelfde datum hebben:

• datum 1e toelating
• datum tenaamstelling

Stond uw nieuwe leaseauto eerder geregistreerd op bijvoorbeeld de naam van het leasebedrijf? Of had de auto een andere voorregistratie? Dan beschouwen wij de auto als gebruikt. Ook als de kilometerstand op 0 staat. U kunt dan de subsidie aanvragen voor een gebruikte auto.

[Afbeelding]

Bedoelen ze bij het 2e punt met "datum 1e inschrijving nederland" nou "Datum eerste tenaamsteling in Nederland" of Datum inschrijving voertuig in Nederland?

Want als ze "Datum inschrijving voertuig in Nederland" bedoelen zou ik helaas alleen in aanmerking komen voor een subsidie voor een gebruikte auto, terwijl hij hagelnieuw is... :/
bel rvo?

als ik dit zo zie is het gewoon een 2e hands auto. eerst op de naam van de dealer (zodat auto "verkocht" is in q4 2022, en daarna jij. auto is geregistreerd in 2022, je koopcontract is getekend in 2023 (hoop ik) en tenaamgesteld in 2023, dus je voldoet dan aan 2 van de 3 dingen

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Coasterfreak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:13:
[...]

bel rvo?

als ik dit zo zie is het gewoon een 2e hands auto. eerst op de naam van de dealer (zodat auto "verkocht" is in q4 2022, en daarna jij. auto is geregistreerd in 2022, je koopcontract is getekend in 2023 (hoop ik) en tenaamgesteld in 2023, dus je voldoet dan aan 2 van de 3 dingen
Ik had RVO al gebeld. Maar had het idee dat degene aan te telefoon ook niet wist hoe het zat. Deze moest het namelijk steeds navragen terwijl ik moest wachten. Hier hadden ze het uiteindelijk alleen over de "datum eerste toelating". Niet veel vertrouwen in dit telefoontje..

Maar aangezien ik hier bij de dealer aardig op gehamerd heb (meerdere mailtjes met de voorwaarden) vind ik dit wel balen. Aan de ene kant is 2000 euro ook een mooi bedrag maar ik ging uiteindelijk uit van die 2950 euro. De dealer zal hier uiteindelijk niet veel meer aan kunnen doen, maar ga dit toch wel even aan het licht brengen.

We zullen het zien morgen. Wordt er tijdens de aanvraag een kentekencheck gedaan o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
Baldeagle schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:57:
[...]

Ik had RVO al gebeld. Maar had het idee dat degene aan te telefoon ook niet wist hoe het zat. Deze moest het namelijk steeds navragen terwijl ik moest wachten. Hier hadden ze het uiteindelijk alleen over de "datum eerste toelating". Niet veel vertrouwen in dit telefoontje..

Maar aangezien ik hier bij de dealer aardig op gehamerd heb (meerdere mailtjes met de voorwaarden) vind ik dit wel balen. Aan de ene kant is 2000 euro ook een mooi bedrag maar ik ging uiteindelijk uit van die 2950 euro. De dealer zal hier uiteindelijk niet veel meer aan kunnen doen, maar ga dit toch wel even aan het licht brengen.

We zullen het zien morgen. Wordt er tijdens de aanvraag een kentekencheck gedaan o.i.d.?
je logt in met je digid en dan wordt automatisch de kentekens die aan jou gekoppeld zijn zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Coasterfreak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:59:
[...]

je logt in met je digid en dan wordt automatisch de kentekens die aan jou gekoppeld zijn zichtbaar
Ah oke thanks.

En dan word er automatisch gekeken of deze voor nieuw of "2e hands" in aanmerking kom? Dat ik straks niet een aanvraag doe voor nieuw, en na een paar maanden een afwijzing krijg..

[ Voor 4% gewijzigd door Baldeagle op 09-01-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
als het goed is wel als ik de afgelopen 62 paginas goed heb gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL

• datum 1e toelating
• datum tenaamstelling

[Afbeelding]

Ik ben geen expert, maar ik denk dat ze op de site van RVO een foutje hebben gemaakt. "Datum EERSTE inschrijving in Nederland" bestaat helemaal niet. Dat zou impliceren dat je ook een tweede inschrijving in Nederland zou kunnen hebben en dat klopt natuurlijk niet. Ik denk dat ze bedoelen "Datum eerste tenaamstelling in Nederland".

In dat geval zit je dus goed lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldeagle
Ik denk (en hoop) dat je gelijk hebt.

Ik heb eens een aantal kentekens op OVI opgezocht en "inschrijving voertuig in Nederland" heeft eigenlijk nooit dezelfde datum als de eerste tennaamstelling en eerste toelating.

EDIT: dat is niet helemaal waar zie ik net. Soms komen die wel overeen.

[ Voor 14% gewijzigd door Baldeagle op 09-01-2023 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tre99
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-09-2023

• datum 1e toelating
• datum tenaamstelling

[Afbeelding]

Deze is volgens de SEPP definitie nieuw. Het gaat om de drie data die in het RDW plaatje op 6-1-2023 staan.
Kijk maar op je kentekencard. Daar staan ook 3 data op en allemaal op 6-1-2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
En gelukt ! Was om 09:10 klaar met de aanvraag, viel dus alles mee. Volgens mij heb ik nr 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 19:35

geerttttt

Manisch positief

Mardijk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:19:
En gelukt ! Was om 09:10 klaar met de aanvraag, viel dus alles mee. Volgens mij heb ik nr 14.
Ik vul hem al voor de 4e keer in nu ofzo, blijft crashen... wat een systeem...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Ik probeer momenteel ook aan te vragen, maar volgens mij is het erg druk. Ik krijg steeds foutmeldingen als ik door het formulier probeer te komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Baldeagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:31:
Ik probeer momenteel ook aan te vragen, maar volgens mij is het erg druk. Ik krijg steeds foutmeldingen als ik door het formulier probeer te komen. |:(
Ik ook, jemig wat een gebed zonder eind dit... Ik geloof dat ik er bijna ben, en ik zit niet in de steekproef, yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Nou, ik ben klant 37x blijkbaar. Dus 300 aanvragen in een half uur zijn voldoende om dat systeem om zeep te helpen... prima software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardijk
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik had inderdaad ook geen steekproef, wellicht was dat mijn geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Ik ben er ook doorheen, na vele foutmeldingen.. Ook geen steekproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:52

Freak187

geen

Haha mijn aanvraag is er doorheen, terwijl ik constant een "interne foutmelding" te zien kreeg... maar gewoon klikken op "terug naar formulier" en dan zei het systeem dat de gegevens verwerkt waren... wat een ouwe meuk zeg,

Ik ben nummertje 399 volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Freak187 op 10-01-2023 09:45 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene die twijfelen over hun data’s, dit zijn mijn gegevens waarbij afgelopen jaar mijn subsidie is goedgekeurd. Is een lease auto btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6xMio4e-CrH1AO-k8SedtJkRxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kghNrqRQ26AamSnhLbidcIKy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Freak187 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:45:
Haha mijn aanvraag is er doorheen, terwijl ik constant een "interne foutmelding" te zien kreeg... maar gewoon klikken op "terug naar formulier" en dan zei het systeem dat de gegevens verwerkt waren... wat een ouwe meuk zeg,

Ik ben nummertje 399 volgens mij.
Precies ja, en in het begin na invullen van elk veld moet je even een minuut wachten totdat hij de waarde "gecontroleerd" heeft. Naja, het is gelukt, maar dit werken ze wel een beetje in de hand door een startdatum in te geven + een potje met geld die wellicht snel op kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
Anoniem: 532727 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:50:
Voor degene die twijfelen over hun data’s, dit zijn mijn gegevens waarbij afgelopen jaar mijn subsidie is goedgekeurd.
[Afbeelding]
Klopt. Het staat niet goed op de site van RVO.

Het gaat om deze 3 data:
  • Datum eerste tenaamstelling in Nederland
  • Datum eerste toelating
  • Datum laatste tenaamstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
geerttttt schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Precies ja, en in het begin na invullen van elk veld moet je even een minuut wachten totdat hij de waarde "gecontroleerd" heeft. Naja, het is gelukt, maar dit werken ze wel een beetje in de hand door een startdatum in te geven + een potje met geld die wellicht snel op kan raken.
Klopt. Maar meestal houd ik er bij websites van de overheid al rekening mee. Inloggen vond ik al spannend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 12:22
Meer dan een uur bezig geweest, wat een bagger systeem. Constant een foutmelding. Zojuist bij het verzenden kwam ik opeens weer op de home pagina van het Eloket, gelukkig stond nu onder "mijn aanvragen" de SEPP aanvraag als ingediend, hoera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08
Hier bijna anderhalf uur bezig geweest :') Het is gelukt. Was rond nummer 900 om 10:23.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
45 minuten en 10 foutmeldingen verder zit de bevestiging in mijn mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
NelgNL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:09:
Uit nieuwsgierigheid: welk eindnummer heeft je case nummer ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
savale schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: welk eindnummer heeft je case nummer ongeveer?
Eind 500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Tweedehands of lease? Hier om 10:23 al case begin 900 8)7

hier nieuwe koop

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 10-01-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
savale schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Tweedehands of lease? Hier om 10:23 al case begin 900 8)7
Nieuwe lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:09
NelgNL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:09:
bevestiging nog niet gehad (eind 500 als volgnummer), wel status "ingediend" in de portal.
Hopelijk volgt de bevestiging snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Heinemancp op 10-01-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Nieuw private lease aanvraag ingediend. Paar keer foutmeldingen gekregen, niet exacte type kunnen selecteren (E-Niro ipv de nieuwe type Niro EV) en, wat mij echt verbaasde, geen bijlage hoeven uploaden.

Aanvraag eindigd op 622

Edit 16-01:
Was deze ochtend al goedgekeurd

[ Voor 15% gewijzigd door Osxy op 16-01-2023 15:52 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NelgNL
Ok, er was wat verwarring over de voorwaarden waar een auto in het kentekenregister aan moet voldoen. Vandaag zag ik dit op de site staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXceDFsuVzdDf34r5yPHWdmcuRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d36uPGHD3aqFVuH6LaOBxDn1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
NelgNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:11:
Ok, er was wat verwarring over de voorwaarden waar een auto in het kentekenregister aan moet voldoen. Vandaag zag ik dit op de site staan:

[Afbeelding]
Zo is het een stuk duidelijker!

[ Voor 170% gewijzigd door Baldeagle op 11-01-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baszman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:53
Ik heb zojuist een aanvraag ingediend voor de aankoop van een nieuwe EV.
Het is nog steeds niet de snelste website, duurde vooral even om op de eerste pagina van de aanvraag te komen, maar met wat geduld verscheen de pagina gewoon. Daarna is het goed te doen en kwam ik zonder foutmeldingen en steekproef erdoorheen.

De teller staat ondertussen op 4820 aanvragen, dan is er in 3 dagen toch al voor 20% van het jaarbudget aangevraagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Baszman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:53:
Ik heb zojuist een aanvraag ingediend voor de aankoop van een nieuwe EV.
Het is nog steeds niet de snelste website, duurde vooral even om op de eerste pagina van de aanvraag te komen, maar met wat geduld verscheen de pagina gewoon. Daarna is het goed te doen en kwam ik zonder foutmeldingen en steekproef erdoorheen.

De teller staat ondertussen op 4820 aanvragen, dan is er in 3 dagen toch al voor 20% van het jaarbudget aangevraagd!
Er lijkt een aparte teller voor lease auto's, dus het aantal is zelfs al iets hoger. Maar het aantal valt me nog wel mee. Veel hadden namelijk de factuur van afgelopen maanden al klaar liggen. ik denk zelf dat het nog wel een paar maanden duurt voor de pot leeg is
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Vergeet niet dat de instap Tesla Model 3, na de prijsverlaging van vandaag, nu ook aanspraak maakt op de SEPP subsidie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:03
De grap van de eeuw. Ik teken quote voor een Peugeot E-2008 GT Pack in Februari 2022 met wat opties. Catalogusprijs 41k + 3530,- aan opties dus zit op 44.5k. Onder subsidie bedrag van 45k.

Vervolgens krijg ik nu net een factuur van de dealer waarop allerlei opties met een eigen losse prijs op staan omdat PSA die nu uit het GT Pack hebt gehaald en los factureert. Gevolg prijs is 46.5k op de factuur en subsidie afgewezen want zo staat het ook bij de RDW.

Uitgelegd hoe dat werkt bij dealers, maar nee meneer u heeft de order aangepast en meer opties gehad dan besteld dus bla bla..

Ja ik koop een auto van 45k en laat me 3350.- subsidie door de mond boren omdat ik perse een alarm wilde van 450,- haha

Alcantara leder was gewoon onderdeel van GT Pack staat ineens als optie van 1400,- op de factuur...

En dan niet willen wachten tot ik dit met de dealer oplos want nee mijn besluit staat vast dit en dat en u kunt in beroep gaan.

Echt vertrouwen in alles wat met de overheid te maken heeft ondanks dat ik nooit met ze te maken had vandaag echt tot -300 gedaald. Wat een debielen werken daar zeg bij die RVO.

Word een bezwaar of tot advocaat aan toe maar echt bizar dat dit zo moet en ze je niet ff de kans geven het uit te zoeken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jeffoz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:35:
De grap van de eeuw. Ik teken quote voor een Peugeot E-2008 GT Pack in Februari 2022 met wat opties. Catalogusprijs 41k + 3530,- aan opties dus zit op 44.5k. Onder subsidie bedrag van 45k.

Vervolgens krijg ik nu net een factuur van de dealer waarop allerlei opties met een eigen losse prijs op staan omdat PSA die nu uit het GT Pack hebt gehaald en los factureert. Gevolg prijs is 46.5k op de factuur en subsidie afgewezen want zo staat het ook bij de RDW.

Uitgelegd hoe dat werkt bij dealers, maar nee meneer u heeft de order aangepast en meer opties gehad dan besteld dus bla bla..

Ja ik koop een auto van 45k en laat me 3350.- subsidie door de mond boren omdat ik perse een alarm wilde van 450,- haha

Alcantara leder was gewoon onderdeel van GT Pack staat ineens als optie van 1400,- op de factuur...

En dan niet willen wachten tot ik dit met de dealer oplos want nee mijn besluit staat vast dit en dat en u kunt in beroep gaan.

Echt vertrouwen in alles wat met de overheid te maken heeft ondanks dat ik nooit met ze te maken had vandaag echt tot -300 gedaald. Wat een debielen werken daar zeg bij die RVO.

Word een bezwaar of tot advocaat aan toe maar echt bizar dat dit zo moet en ze je niet ff de kans geven het uit te zoeken.
Wat vooral bizar is dat je de overheid de schuld geeft van iets dat de dealer gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
jeroenkb schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Wat vooral bizar is dat je de overheid de schuld geeft van iets dat de dealer gedaan heeft.
Het probleem is vooral dat je niet de kans krijgt om het recht te zetten maar er direct een besluit volgt terwijl je ook gewoon de ruimte aan de consument zou kunnen bieden om met de dealer in gesprek te gaan en te kijken of je iets aan de documenten kan doen, maar we verschillen van mening zie ik. Dat mag. Ik vind het van beide kanten niet heel sterk, ook niet van de overheid in dit geval. Gelukkig gaan wij op werk een stuk flexibeler om met klanten, maar ieder z'n mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Jeffoz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Het probleem is vooral dat je niet de kans krijgt om het recht te zetten maar er direct een besluit volgt terwijl je ook gewoon de ruimte aan de consument zou kunnen bieden om met de dealer in gesprek te gaan en te kijken of je iets aan de documenten kan doen, maar we verschillen van mening zie ik. Dat mag. Ik vind het van beide kanten niet heel sterk, ook niet van de overheid in dit geval. Gelukkig gaan wij op werk een stuk flexibeler om met klanten, maar ieder z'n mening.
De regeling is kraakhelder, onder de 45k. Dus dan zorg je daarvoor (en let je daar dus heel scherp iop bij het kopen van de auto en de afhandeling enz) en moet je niet de overheid de schuld geven.

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Er valt niets 'te regelen' met de papieren. Geloof er niets van dat de dealer / importeur voor 1 klant even de officiële gegevens die ze aan de RDW moeten aanleveren gaan aanpassen. Als dat al kan als hij eenmaal gemeld is bij de RDW. Dat heet namelijk fraude.

Heeft niets te maken met hulpvaardigheid van de overheid. Gewoon sneaky gedrag van de importeur. Bij de Skoda Enyaq ook een paar keer gebeurd door prijsverhogingen. Dealer heeft toen uit coulance de subsidie uit eigen zaak betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mrme12345 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:52:
[...]

De regeling is kraakhelder, onder de 45k. Dus dan zorg je daarvoor (en let je daar dus heel scherp iop bij het kopen van de auto en de afhandeling enz) en moet je niet de overheid de schuld geven.
Het is altijd makkelijker om de schuld ergens anders te beleggen dan bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Het probleem is vooral dat je niet de kans krijgt om het recht te zetten
In principe koop je de auto en heb je zelf uitgezocht dat de auto onder de grens van 45k blijft. Indien de auto qua prijs stijgt en boven de grens komt, zou je het koopcontract mogen ontbinden want een prijsstijging hoef je niet perse akkoord mee te blijven gaan. Dit is dus iets wat jij met je dealer moet overleggen.

Gelukkig is de Kia Niro EV niet teveel in beweging geweest en voldoen de goedkopere modellen nog aan de SEPP-criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
jeroenkb schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Het is altijd makkelijker om de schuld ergens anders te beleggen dan bij jezelf.
De getekende quote is 44.5k, en de overheid heeft een coulance regeling door de lange levertijden waardoor soms de cataloguswaarde hoger word. Daar houden ze gewoon netjes rekening mee, want daar kan ook de consument niet zoveel aan doen. Maar je krijgt automatisch die hogere registratie door die levertijd, doe je niet zoveel aan en vind overheid ook prima.

Het probleem is meer dat een bepaald model/versie bij aankoop inclusief bepaalde opties is, dat vervolgens niet meer gekocht kan worden maanden later en ze dan ineens die dingen in losse opties op de factuur gaan zetten met de nieuwe prijzen. Ik heb dus op de factuur losse opties met bedragen staan die bij getekende quote gewoon onderdeel van model/versie waren.

Dat word dan allemaal los meegenomen in de catalogus prijs. Maar die getekende quote is toch gewoon een legal bindende overeenkomst.

De dealer moet een goede factuur overleggen, zo ver kom ik ook nog wel. Maar hoe kan je als RVO als een getekende overeenkomst bij zit voor 44.5k catalogus + opties met alle handtekeningen gaan zeggen dat ik "later de order heb gewijzigd en meer opties heb gehad dan ik initieel gekocht had"

Ik heb er zelfs 2 minder gehad, ze zetten ze alleen individueel op de factuur met losse (huidige) prijzen. Dat is niet helemaal correct en die dame moet van papieren en feiten uitgaan, dat snap ik allemaal. Maar waarom is die getekende quote niet lijdend dan ineens en moet dat perse de factuur zijn die 8 maanden later opgemaakt is als de dealer PSA betaald?

Waarom word er gezegd dat ik de order heb gewijzigd terwijl dat niet zo is, gaat mij meer ok de behandeling en het meteen definitieve antwoord zonder dat je de mogelijkheid krijgt om die dealer z'n shit goed te laten regelen. Die zet gewoon die opties verkeerd op de factuur.

Dus ik zat gewoon onder die 45k, dat is nou precies het punt. Met handtekening van mij en dealer op die papieren, en dat kan je 100x na rekenen. Blijft nog steeds 44.5k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baldeagle
Voor de gein even ingelogd bij RVO.

10-01-2023 aanvraag gedaan
16-01-2023 toegekend! (Maar het is vandaag de 14e :*) )

[ Voor 3% gewijzigd door Baldeagle op 14-01-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Baldeagle schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:40:

10-02-2023 aanvraag gedaan
Haha bijzondere datum, maar gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
savale schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Haha bijzondere datum, maar gefeliciteerd!
Oeps. Aangepast. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Haha ik bedoelde de 16e eigenlijk, maar je ziet een foutje is snel gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:38
[...]

Je begrijpt toch ook wel dat het geen maatwerk is, kortom succes met je advocaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Baldeagle schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:40:

10-01-2023 aanvraag gedaan
Ik heb zojuist hetzelfde gezien. Da’s rap gedaan en een mooi begin van het jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Jeffoz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:35:

Die 45k regel zouden ze moeten schrappen eigenlijk. Daarnaast zouden ze private lease geen gebruik moeten laten maken van deze regeling natuurlijk. Dat zou genoeg ruimte geven om die max van 45k los te laten denk ik.
Nu benadeel je onterecht mensen die daadwerkelijk een elektrische auto willen kopen.
Ik kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

fisherman schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Die 45k regel zouden ze moeten schrappen eigenlijk. Daarnaast zouden ze private lease geen gebruik moeten laten maken van deze regeling natuurlijk. Dat zou genoeg ruimte geven om die max van 45k los te laten denk ik.
Nu benadeel je onterecht mensen die daadwerkelijk een elektrische auto willen kopen.
Ik kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend is.
De 45k grens vind ik persoonlijk juist een goede grens.
De meeste mensen die een auto kunnen betalen boven de 45k, die kunnen het bedrag waarschijnlijk prima kwijt. De subsidie kan net die mensen die bijv max 40k kwijt willen aan een auto, over de streep trekken om toch voor een EV te gaan.
Bovendien is het die doelgroep die belangrijk is/zal zijn naar de switch naar elektrisch rijden.

En hoezo zouden PL rijders geen gebruik mogen maken van deze regeling? PL rijders krijgen het bedrag per maand over 4 jaar uitbetaald en stopt wanneer ze t volledige bedrag hebben ontvangen of wanneer de lease vroegtijdig wordt gestopt.
Bovendien heeft de leaser soms de optie om de auto over te kopen, na de lease termijn. Dan komt dit uiteindelijk ook uit op het kopen van de auto.

Edit: tuurlijk begrijp ik ook dat door de verhoogde prijzen, veel auto’s ineens buiten de regeling vallen. Hierin zou het RVO wel wat coulanter mogen zijn.

Mijn Niro EV was bij het tekenen onder de 45k, maar bij afleveren over de 45k. Ik had geluk dat ik toen had getekend voor een vaste prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 15-01-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeffoz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:11:
[...]

De getekende quote is 44.5k, en de overheid heeft een coulance regeling door de lange levertijden waardoor soms de cataloguswaarde hoger word. Daar houden ze gewoon netjes rekening mee, want daar kan ook de consument niet zoveel aan doen. Maar je krijgt automatisch die hogere registratie door die levertijd, doe je niet zoveel aan en vind overheid ook prima.

Het probleem is meer dat een bepaald model/versie bij aankoop inclusief bepaalde opties is, dat vervolgens niet meer gekocht kan worden maanden later en ze dan ineens die dingen in losse opties op de factuur gaan zetten met de nieuwe prijzen. Ik heb dus op de factuur losse opties met bedragen staan die bij getekende quote gewoon onderdeel van model/versie waren.

Dat word dan allemaal los meegenomen in de catalogus prijs. Maar die getekende quote is toch gewoon een legal bindende overeenkomst.

De dealer moet een goede factuur overleggen, zo ver kom ik ook nog wel. Maar hoe kan je als RVO als een getekende overeenkomst bij zit voor 44.5k catalogus + opties met alle handtekeningen gaan zeggen dat ik "later de order heb gewijzigd en meer opties heb gehad dan ik initieel gekocht had"

Ik heb er zelfs 2 minder gehad, ze zetten ze alleen individueel op de factuur met losse (huidige) prijzen. Dat is niet helemaal correct en die dame moet van papieren en feiten uitgaan, dat snap ik allemaal. Maar waarom is die getekende quote niet lijdend dan ineens en moet dat perse de factuur zijn die 8 maanden later opgemaakt is als de dealer PSA betaald?

Waarom word er gezegd dat ik de order heb gewijzigd terwijl dat niet zo is, gaat mij meer ok de behandeling en het meteen definitieve antwoord zonder dat je de mogelijkheid krijgt om die dealer z'n shit goed te laten regelen. Die zet gewoon die opties verkeerd op de factuur.

Dus ik zat gewoon onder die 45k, dat is nou precies het punt. Met handtekening van mij en dealer op die papieren, en dat kan je 100x na rekenen. Blijft nog steeds 44.5k
Heb je al gebeld met het RVO? Denk dat ze hier best naar kunnen gaan kijken als je alle stukken kan overleggen. Liefst ook met prijslijst met opties ten tijde van tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Edit: tuurlijk begrijp ik ook dat door de verhoogde prijzen, veel auto’s ineens buiten de regeling vallen. Hierin zou het RVO wel wat coulanter mogen zijn.

Mijn Niro EV was bij het tekenen onder de 45k, maar bij afleveren over de 45k. Ik had geluk dat ik toen had getekend voor een vaste prijs.
RVO is tegenwoordig ook coulanter met de 45K grens. Jouw vaste contractprijs heeft daar niets mee te maken. Check je auto maar op de RDW website. Zul je zien dat de waarde boven de 45K ligt.

Maar dan moet het wel gaan over hetzelfde merk, model en met dezelfde configuratie. En daar ligt het probleem. De dealer van bovenstaande casus heeft auto x met pakket y verandert in auto x met losse opties. En dat komt in de RDW database dan als andere auto. En dan zal de RVO niet coulant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroenkb schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:03:
[...]

RVO is tegenwoordig ook coulanter met de 45K grens. Jouw vaste contractprijs heeft daar niets mee te maken. Check je auto maar op de RDW website. Zul je zien dat de waarde boven de 45K ligt.

Maar dan moet het wel gaan over hetzelfde merk, model en met dezelfde configuratie. En daar ligt het probleem. De dealer van bovenstaande casus heeft auto x met pakket y verandert in auto x met losse opties. En dat komt in de RDW database dan als andere auto. En dan zal de RVO niet coulant zijn.
Ik geef ook al aan dat bij tekenen hij onder de 45k zat en bij afleveren boven de 45k. Hiermee doelde ik op het feit dat de waarde bij het RDW ook hoger is.

Maar als je gaat kijken naar waar de klant voor heeft getekend, met bijbehorende opties, dan zou je op basis van die gegevens en de factuur toch ook moeten kunnen zien dat die opties voorheen in het getekende contract stonden?

De Niro EV waar ik voor had getekend was er een met Harman Kardon systeem, maar aangezien daar problemen mee waren, heeft Kia orders(gelukkig niet de mijne) omgezet van HK systeem naar heads-up display. Bij de mensen waar dit is gebeurd, is de subsidie ook gewoon goedgekeurd.

Het is voor de persoon in kwestie gewoon niet tof dat de dealer hier niet over heeft geïnformeerd. Maar ik denk wel dat als het RVO de prijslijst ten tijde van tekenen, het contract en de uiteindelijke factuur naast elkaar houdt, dat ze dan makkelijk zouden moeten kunnen zien dat de auto wel in aanmerking zou moeten komen voor subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Ik geef ook al aan dat bij tekenen hij onder de 45k zat en bij afleveren boven de 45k. Hiermee doelde ik op het feit dat de waarde bij het RDW ook hoger is.

Maar als je gaat kijken naar waar de klant voor heeft getekend, met bijbehorende opties, dan zou je op basis van die gegevens en de factuur toch ook moeten kunnen zien dat die opties voorheen in het getekende contract stonden?

De Niro EV waar ik voor had getekend was er een met Harman Kardon systeem, maar aangezien daar problemen mee waren, heeft Kia orders(gelukkig niet de mijne) omgezet van HK systeem naar heads-up display. Bij de mensen waar dit is gebeurd, is de subsidie ook gewoon goedgekeurd.

Het is voor de persoon in kwestie gewoon niet tof dat de dealer hier niet over heeft geïnformeerd. Maar ik denk wel dat als het RVO de prijslijst ten tijde van tekenen, het contract en de uiteindelijke factuur naast elkaar houdt, dat ze dan makkelijk zouden moeten kunnen zien dat de auto wel in aanmerking zou moeten komen voor subsidie.
Dan had ik je niet goed begrepen, sorry.

Maar de RVO gaat dus niet zo individueel dat naast elkaar leggen. Daar is het proces niet op ingericht. Er staat overal op de website dat ze uitgaan van de gegevens in de RDW database. Er staat ook dat, als er een prijsstijging is, dat je voor claimen van de subsidie met ze in overleg moet gaan.

Ik vermoed dat nu eerst de subsidie geclaimed is, waarna RVO geconstateerd heeft dat de RDW code bij aanvraag niet dezelfde is als de RDW code bij claimen. En dan houdt het procesmatig op.

Maar de hele discussie ging er vooral over dat de overheid de schuld kreeg van het niet toekennen van de subsidie, terwijl het toch echt de dealer is die de auto configuratie aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Ben benieuwd hoe het met onze aanvraag gaat lopen aangezien het RVO systeem alleen de E-Niro kent en de officiele nieuwe naam Niro EV is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroenkb schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Dan had ik je niet goed begrepen, sorry.

Maar de RVO gaat dus niet zo individueel dat naast elkaar leggen. Daar is het proces niet op ingericht. Er staat overal op de website dat ze uitgaan van de gegevens in de RDW database. Er staat ook dat, als er een prijsstijging is, dat je voor claimen van de subsidie met ze in overleg moet gaan.

Ik vermoed dat nu eerst de subsidie geclaimed is, waarna RVO geconstateerd heeft dat de RDW code bij aanvraag niet dezelfde is als de RDW code bij claimen. En dan houdt het procesmatig op.

Maar de hele discussie ging er vooral over dat de overheid de schuld kreeg van het niet toekennen van de subsidie, terwijl het toch echt de dealer is die de auto configuratie aanpast.
Ja, dat snap ik wel. Ik zou in dit geval wel kijken of er een mogelijkheid is om er toch wat dieper naar te laten kijken.
Klopt ook wel dat de dealer hier fout bezig is geweest en dat daar vooral de oplossing van moet gaan komen.
Osxy schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:36:
Ben benieuwd hoe het met onze aanvraag gaat lopen aangezien het RVO systeem alleen de E-Niro kent en de officiele nieuwe naam Niro EV is.
Komt goed. Ik heb vorig jaar april de aanvraag voor mijn Niro EV ingediend als e-Niro en die aanvraag is gewoon goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Laatst online: 23:36
Osxy schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:36:
Nog steeds niet de Niro EV toegevoegd? Vorig jaar 28 april ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Anoniem: 532727 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Ja, dat snap ik wel. Ik zou in dit geval wel kijken of er een mogelijkheid is om er toch wat dieper naar te laten kijken.
Klopt ook wel dat de dealer hier fout bezig is geweest en dat daar vooral de oplossing van moet gaan komen.

[...]

Komt goed. Ik heb vorig jaar april de aanvraag voor mijn Niro EV ingediend als e-Niro en die aanvraag is gewoon goedgekeurd.
Ik heb een hele stapel aan papieren gehad van de dealer. Getekende quote, interne prijslijst, nieuwe factuur, interne brief van peugeot aan dealers over prijzen. RVO had me nog een paar dagen gegeven, dus morgen verwacht ik een terugkoppeling.

Ben er nog steeds niet gerust op omdat het maar net is hoe je wil kijken. De bezwaren zijn nu wel beter uit te leggen en er stonden serieus echt een paar fouten op de factuur zoals 1400 euro kunstleder terwijl dat bij de kleur hoorde voor 830 euro, die leder optie was alleen voor echt leer. Dat is wel rechtgezet met deze factuur maar op de RDW registratie zit dat gewoon in het bedrag, dus als de RVO daar vanuit gaat... Zal mij benieuwen morgen.

Wat ook niet meewerkt zijn die systemen van die clubs. Pack City 2 was gewoon een paar opties bij elkaar, kunnen ze een paar dingen niet meer leveren. Staat er nu ineens dode hoek bewaking op de factuur wat 1 van de opties was in dat pakket, maar omdat ze dat allemaal niet meer in het systeem hebben kan dat dus niet goed op de factuur meer komen... Tja... Voor de RVO behoorlijk lastig dan om een vergelijk te maken tussen factuur en getekende offerte.

De aansluiting van hoe die bedrijven werken vs wat er nodig is bij de RVO aan duidelijke papieren lijkt niet helemaal op orde.. En dat word dan ineens mijn probleem, dat is wel treurig maja...

Ik heb er nog goede hoop op dat het toch gaat lukken.

Ook wel grappig zo een interne prijslijst wat er dan soms per kwartaal allemaal wijzigt aan opties en versies, zeker een regel of 40 aan veranderingen. Best bizar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
@Jeffoz Is er al meer bekend?
Mijn e2008 komt volgende maand. Dan kan ik mij vast voorbereiden samen met de dealer.
Ik had ook een GT-Pack en zal tegen het zelfde aanlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffoz
Patrick80 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:41:
@Jeffoz Is er al meer bekend?
Mijn e2008 komt volgende maand. Dan kan ik mij vast voorbereiden samen met de dealer.
Ik had ook een GT-Pack en zal tegen het zelfde aanlopen
Ja is net uitbetaald. Kijk dat die cataloguswaarde hoger is is geen probleem. Daar is gewoon coulance voor vanuit RVO. Wat ze wel vervelend vinden is als jij City Pack 2 koopt voor 400 er er staat ineens Dode Hoekbewaking op voor 100 met een factuur datum die later is dan de getekende quote datum. Dan denken ze ineens dat je de order hebt aangepast.

Vervelende bij mij was ook dat de factuur datum pas December 2022 was terwijl gekocht in April 2022 maar ik heb een deel gefinancierd, dus dan betaald de dealer aan PSA net voor levering. Snapte ze bij de RVO niet helemaal.

Die factuur moet gewoon kloppen met je getekende quote, als die anders is en die kans is aanwezig ivm die verdwenen opties of dingen die in GT Pack zaten maar nu ineens als losse opties (met prijs) op de factuur gezet werden, daar kunnen ze moeilijk over gaan doen.

Kleur en alacantara kunstleder was bij elkaar 840,- bijvoorbeeld. Bij mij stond 840 kleur en dan nog 1400 kunstleder.. Terwijl alleen echt leder 1500 was maar die had ik niet. Gewoon gerommel van de dealer, goed op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
@Jeffoz Ik heb nog een lange weg te gaan bij de RVO. Heb ook een GT-Pack met city pack 2
Besteld. En deze opties zijn nu los geboekt.
Keyles entry
Bund Velgen
Dodehoek bewaking
Alacantare
Packdrive-assist
10” touchescreen

Auto is nog niet geleverd. Dealer heb ik al geinformeerd met dit verhaal. En ze zeggen dat het goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Patrick80 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:00:
@Jeffoz Ik heb nog een lange weg te gaan bij de RVO. Heb ook een GT-Pack met city pack 2
Besteld. En deze opties zijn nu los geboekt.
Keyles entry
Bund Velgen
Dodehoek bewaking
Alacantare
Packdrive-assist
10” touchescreen

Auto is nog niet geleverd. Dealer heb ik al geinformeerd met dit verhaal. En ze zeggen dat het goed komt
Succes Patrick! Ik hoop dat het goed gaat komen. Uiteindelijk mocht het ooit zover komen dat het niet lukt kan je altijd nog eisen dat de dealer het jou betaald ivm gerommel aan hun kan met de factuur, maar laten we er vanuit gaan dat het gewoon net als bij mij gaat lukken.

Hoe lang staat hij nu in bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
@Jeffoz
Ik heb besteld 24 maart 2022 met de mededeling dat ze hem juni 2022 konden leveren. Dat werd steeds uitgesteld zonder een datum te noemen. Sinds eind januari kon de dealer zien dat ze hem 23 februari in Amsterdam verwachten op een depot. Dan moet hij nog naar de dealer, en met chauffeurs tekorten is dat de volgende hobbel.

Mag ik vragen wel gegevens je uiteindelijk heb aangeleverd bij Rvo? Een soort stappenplan. En dat ze akkoord gingen. Mag ook in prive bericht als je dat liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:50
Heeft iemand ervaring met inruil van een tweedehands EV waar al subsidie voor is ontvangen en de aanschaf van een nieuwe EV? Ik lees in de voorwaarden dat de vaststellingsbeschikking dienovereenkomstig wordt gewijzigd, maar betekend dit dan ook dat je (met aftrek van de al ontvangen subsidie) in aanmerking komt voor het nieuwe EV subsidie bedrag?
De verplichting van het eerste lid, onderdeel b, geldt niet indien de subsidieontvanger een andere elektrische personenauto koopt of leaset die ook in aanmerking zou zijn gekomen voor subsidie op grond van deze regeling en deze andere auto gedurende de nog resterende termijn van de in het eerste lid, onderdeel b, genoemde periode op zijn naam in het kentekenregister is gesteld. In dit geval wordt de vaststellingsbeschikking op verzoek van de subsidieontvanger, na verstrekking van het kenteken van deze andere auto, dienovereenkomstig gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
cnsmr schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:34:
Heeft iemand ervaring met inruil van een tweedehands EV waar al subsidie voor is ontvangen en de aanschaf van een nieuwe EV? Ik lees in de voorwaarden dat de vaststellingsbeschikking dienovereenkomstig wordt gewijzigd, maar betekend dit dan ook dat je (met aftrek van de al ontvangen subsidie) in aanmerking komt voor het nieuwe EV subsidie bedrag?

[...]
Het wijzigen van de overeenkomst slaat op het aanpassen van de kenteken gegevens / veranderen naar de nieuwe auto. Verder verandert er niets.

Je hebt ooit subsidie gekregen en die krijg je niet nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-05 19:48
Onlangs subsidie aangevraagd voor nieuwe lease. Weet iemand hoe lang gemiddeld de tijd is tussen aanvragen en de subsidie toekennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:51
JimmyB schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:12:
Onlangs subsidie aangevraagd voor nieuwe lease. Weet iemand hoe lang gemiddeld de tijd is tussen aanvragen en de subsidie toekennen?
bij mij was het 9 werkdagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb de subsidie op 10 januari aangevraagd. Er staat nog steeds ‘in behandeling’. Is het normaal dat het zo lang duurt?

Gaat om private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvanH
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb SEPP (nieuwe auto, koop) aangevraagd op 24 januari, ik zat niet in de steekproef. Op 10 februari is de subsidie toegekend. Nu wachten tot de auto op mijn naam staat bij de RDW + kenteken bekend. Dan kan ik het vaststellingsverzoek indienen. Dan wordt getoetst of het verzoek aan alle subsidie voorwaarden voldoet en vindt uitbetaling plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ik heb op 4 februari de SEPP aangevraagd t.b.v. particuliere aankoop. Ik zat niet bij de steekproef en hoefde dus niets te uploaden. Ontvangstbevestiging ontvangen. Vandaag (13-2) staat de status van de aanvraag op 'RVO neemt aanvraag in behandeling'.

Ik laat het weten als de aanvraag toegewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
NMA schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:39:
Ik heb op 4 februari de SEPP aangevraagd t.b.v. particuliere aankoop. Ik zat niet bij de steekproef en hoefde dus niets te uploaden. Ontvangstbevestiging ontvangen. Vandaag (13-2) staat de status van de aanvraag op 'RVO neemt aanvraag in behandeling'.

Toch apart ik 31-01 aanvraag lease nieuw en nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

JimmyB schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:25:
[...]

Toch apart ik 31-01 aanvraag lease nieuw en nog niks.
Heb je ook geen ontvangstbevestiging per email ontvangen? In dat geval zou ik even inloggen op het RVO portaal en kijken wat er staat (daar jun je ook de bevestigingsmail vinden). Wellicht even contact met ze opnemen met de vraag of alles ontvangen is?

In de bevestigingsmail geven zij overigens aan dat hun streven is om binnen 4 weken een besluit te nemen. 'Streven' is daarbij het belangrijke woord schat ik in. :)

[ Voor 0% gewijzigd door NMA op 13-02-2023 15:30 . Reden: typ fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

NMA schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:39:

Update:
Vandaag (22-2) is de aanvraag toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
NMA schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Update:
Vandaag (22-2) is de aanvraag toegewezen.
Vandaag (22-2) ook aan mij toegewezen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:04

Arfman

Drome!

07-02 aangevraagd, 19-2 toegekend, 21-2 op de rekening. Tweedehands EV gekocht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Hoeveel dagen na ontvangst kenteken deel II van RDW hebben jullie de subsidie ontvangen?

energienerds.nl, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste