Ik heb al twee keer een kat betrapt dat die tegen mn velg stond te sproeien.... en ik sta zeker niet de hele dag naar mn auto te staren. Misschien anti-kat maatregelen rondom je auto nemen.

misschien is het 't TEP kunstleer van de techno of een van de andere aparte stofjes? Ik vind de auto ook wel een aparte geur hebben maar geen idee hoe kattenpis ruiktSurfroy01 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:32:
Ik had hier al eens melding gemaakt dat mijn Megane vanaf nieuw regelmatig naar kattenpis rook. Van alles geprobeerd uiteindelijk een ozon apparaat gekocht en dat hielp........... voor een paar weken. Eerste beurt airco laten reinigen en nieuwe filters, mocht niet baten. Paar maanden geleden na nieuwe update zag ik ineens de functie luchtverversing recycle, die heb ik onder ster knop op stuur geprogrammeerd en zodra ik weer een vleug van kattenpis ruik laat ik die recycle sessie starten en is geur weg.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Werkt prima, maar niet tijdens rijden. Download een Netflix apk file en installeer in de auto (YouTube e.d. werkt ook) neem een usb-c stick en stop deze 2 minuten in de usb-c aansluiting van de auto (wel eerst even formatteren, en zorg dat ie fat32 is). Het gedownloade bestand in de download map van de stick plaatsen en en terug naar de auto. Open in het menu files, en ga dan in de usb stick naar download… klik de apk aan en downloadZjanzjak schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:31:
[...]
[...]
Zie diverse posts, vooral op wat internationale facebook-groepen, dat het werkt.
Of het verstandig is, daar zijn de meningen over verdeeld.
MyRenault Connected Services zijn weer hersteld bij mij, het was letterlijk een vinkje aanzetten.HenriL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:26:
[...]
Yes die staan aan, ik zie alleen dat er niks gebeurd als ik in 'MyRenault' zit in het profiel in de auto en ik op Synchroniseren klik. Auto is verbonden met internet & renault, meestal ook nog extra via hotspot van mijn iPhone.
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"Razer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:30:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop! Misschien nog interessant om de pro's en cons te vermelden tov de Megane 😁
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Die Iive-view van de auto's rondom is geweldig. Dat was ooit aangekondigd voor de Megane. Het ziet er naar uit dat we dit effectief gaan krijgen dan eind dit jaarJapie.G schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:05:
[...]
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
mijn eerste ervaringen tov megane.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Wat ik gelezen heb is dat er een verschil zit tussen je dashboard display en je MM display. Je MM display kan wel bijgewerkt worden naar recente versies. De nieuwe layout voor het dashboard display zou alleen gelden voor auto's vanaf bepaalde productie datum (uit mijn hoofd mid-2023).JanAd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:44:
[...]
Die Iive-view van de auto's rondom is geweldig. Dat was ooit aangekondigd voor de Megane. Het ziet er naar uit dat we dit effectief gaan krijgen dan eind dit jaar![]()
Blij te lezen dat de nieuwe layout in de praktijk toch goed meevalt.
Dat klinkt mij, met een in 2022 geproduceerde Megane, als muziek in de oren: ben geen fan van de nieuwe look van het dashboard display. Ben erg gehecht aan de ‘traditionele’, ronde klokken. Fingers crossed dat je gelijk hebt!Razer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
Wat ik gelezen heb is dat er een verschil zit tussen je dashboard display en je MM display. Je MM display kan wel bijgewerkt worden naar recente versies. De nieuwe layout voor het dashboard display zou alleen gelden voor auto's vanaf bepaalde productie datum (uit mijn hoofd mid-2023).
Maar... welk vinkje dan specifiek?HenriL schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:08:
MyRenault Connected Services zijn weer hersteld bij mij, het was letterlijk een vinkje aanzetten.
02/2023 voor mij… Mogelijk niet dus. Zolang AAOS maar update naar versie 12.Razer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
[...]
Wat ik gelezen heb is dat er een verschil zit tussen je dashboard display en je MM display. Je MM display kan wel bijgewerkt worden naar recente versies. De nieuwe layout voor het dashboard display zou alleen gelden voor auto's vanaf bepaalde productie datum (uit mijn hoofd mid-2023).
Ja display is inmiddels 4de of 5de revisie.JanAd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:24:
[...]
02/2023 voor mij… Mogelijk niet dus. Zolang AAOS maar update naar versie 12.
Enig idee waarom? Is de interne hardware veranderd?
Ook wat ik al dacht... Kijk eens naar Tesla.Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:32:
Als dat echt zo is, halfbakken software updates, dan is het mijn eerst en laatste Renault.
Ik vermoed een vinkje in de auto waar je zelf niet bij kunt, of anders in een backoffice systeem van Renault.Zjanzjak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:14:
Maar... welk vinkje dan specifiek?
Hoezo halfbakken? Zoals ik het begrijp, krijgen de eerste Meganes het nieuwe uiterlijk van de dashboard tellers niet. Daar is toch niets halfbakkens aan?Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:32:
Als dat echt zo is, halfbakken software updates, dan is het mijn eerst en laatste Renault.
Valt te bezien. Welke van de nieuwe features krijgen we ook niet? Als een 1e generatie na 1,5 jaar al niet meer de nieuwste updates kan krijgen vanwege hardware, dan biedt dat weinig vertrouwen voor de toekomst. Ik noem dat halfbakken ja.deMercer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:46:
[...]
Hoezo halfbakken? Zoals ik het begrijp, krijgen de eerste Meganes het nieuwe uiterlijk van de dashboard tellers niet. Daar is toch niets halfbakkens aan?
[ Voor 11% gewijzigd door frankK800i op 15-06-2024 09:45 ]
MVG, Frank
Ja zelfde probleem hier. Voor mij was de oplossing blijven op de aan/uit knop drukken tot dat die volledig uit valt. Even wachten. En daarna terug aanzetten.frankK800i schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:44:
Weet iemand hoe je de normale internetverbinding hersteld? Google Maps zegt bij mij al dagen geen internet connectie te hebben. Ook apps downloaden via Store werkt niet. Beiden zouden moeten kunnen zonder hotspot bij mijn weten. Anyways, hotspot verhelpt het probleem in ieder geval niet.
Bij instellingen > netwerk > connectiviteit> netwerk status zegt die: "verbonden / internetverbinding niet beschikbaar"
Ik heb dit probleem sinds ik een factory reset gedaan heb op aanraden van dealer, omdat de app na een maand nog niet werkt. En nu gaat het van kwaad tot erger...
Hier zelfde probleem dat internet uit is gevallen. Was net onderweg vanuit denemarken. Oplossing met aan/uit zetten heeft niet geholpen. Is overigens bij mij de eerste keer dat dit in 2 jr gebeurd isviggen60 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Ja zelfde probleem hier. Voor mij was de oplossing blijven op de aan/uit knop drukken tot dat die volledig uit valt. Even wachten. En daarna terug aanzetten.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Van de auto/motor of van het infotainmentsysteem? Fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ga dit dan zo nog even proberen.viggen60 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Ja zelfde probleem hier. Voor mij was de oplossing blijven op de aan/uit knop drukken tot dat die volledig uit valt. Even wachten. En daarna terug aanzetten.
MVG, Frank
In mijn account settings aan de adminkant, dus enkel zichtbaar voor de klantenservice
We verstaan kennelijk iets anders onder halfbakken updates. Voor mij is een halfbakken update een update die niet correct installeert, niet werkt, bestaande functionaliteit breekt, of de user experience verslechtert.Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:58:
Valt te bezien. Welke van de nieuwe features krijgen we ook niet? Als een 1e generatie na 1,5 jaar al niet meer de nieuwste updates kan krijgen vanwege hardware, dan biedt dat weinig vertrouwen voor de toekomst. Ik noem dat halfbakken ja.
Dat heb ik ook gehad bij het rijden door meerdere landen, is meer een software bug/sim kaart bug. Is verbeterd bij 1 vd updates maar kan nog steeds voorkomen. Bij mij kwam ie vanzelf terug toen ik Zweden in reed. Daarom heb ik wel offline kaarten ingeladen van waar ik heen ga, just in case.jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:10:
[...]
Hier zelfde probleem dat internet uit is gevallen. Was net onderweg vanuit denemarken. Oplossing met aan/uit zetten heeft niet geholpen. Is overigens bij mij de eerste keer dat dit in 2 jr gebeurd is
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Maar... is het nu wel opgelost?jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:10:
Hier zelfde probleem dat internet uit is gevallen. Was net onderweg vanuit denemarken. Oplossing met aan/uit zetten heeft niet geholpen. Is overigens bij mij de eerste keer dat dit in 2 jr gebeurd is
Nope - problemen begonnen vanochtend en nog niet opgelostZjanzjak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:04:
[...]
Maar... is het nu wel opgelost?
En zo ja, hoe?
Ik vraag mij dit ook zeer sterk af. Enige is dat de dealer het ding aan de renault computer kan hangen. Dat kun je niet zelf. Hoe is het interieurfilter van de megane te vervangen? Zag hem laatst zo 1-2-3 niet makkelijk zitten. Wellicht keek ik verkeerd.robin1209 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:12:
Zin of onzin van een onderhoudsbeurt voor een EV. Mijn megane e-tech is net de 60.000 km gepasseerd, de vorige eigenaar heeft een onderhoudsbeurt laten uitvoeren op 32.000km na 1 jaar dus bij 62.000 is de megane toe aan zijn tweede beurt. Aangezien de fabrieksgarantie van 2 jaar ik augustus zal aflopen vroeg ik mij af of het nodig is om opnieuw een onderhoud te laten uitvoeren. Er is namelijk geen olie of oliefilter aanwezig en de remmen slijten nauwelijks. Enkel de interieurfilter moet om de zoveel tijd vervangen worden, maar dat is op minder dan een minuut zelf geregeld.
Graag jullie mening hierover.
Oh haha! Easy peasy dus!robin1209 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:35:
https://m.youtube.com/wat...0YWNsZSBtZWdhbmUgZSB0ZWNo
Zit achter het handschoenenvakje
Naast het interieurfilter:robin1209 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:12:
Er is namelijk geen olie of oliefilter aanwezig en de remmen slijten nauwelijks. Enkel de interieurfilter moet om de zoveel tijd vervangen worden, maar dat is op minder dan een minuut zelf geregeld.
Ok, en nu? Dealer?jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:49:
Nope - problemen begonnen vanochtend en nog niet opgelost
Stem? Gelijk uitgegooid toen ik de auto in ontvangst nam van de dealer haha.vayshen schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:18:
Grappig, de stem in google maps is duidelijker geworden. Andere EQ erop lijkt wel, veel minder bas. Eigenlijk wel prettiger zo.
Tja, ik heb die audio prikkels wel nodig want anders blijven mn ogen geplakt op de weg en vergeet ik te bedenken waar ik eigenlijk heen moet. Kan er niets aan doen dat de grijze cellen zo bedraad zijnZjanzjak schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:02:
[...]
Stem? Gelijk uitgegooid toen ik de auto in ontvangst nam van de dealer haha.
Zo ook inklapbare spiegels bij auto afsluiten (want vind ik er VERSCHRIKKELIJK uit zien) en de auto unlock-functie uitgeschakeld bij benadering van de auto met de sleutel bij je.
Vanmiddag verbinding weer terug. Technische hickup, zelf niet iets aangepast of gereset.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic
Blijven rijdende telefoons, maar goed, mooi dat het zichzelf weer heeft opgelost.jschoorl2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:10:
Vanmiddag verbinding weer terug. Technische hickup, zelf niet iets aangepast of gereset.
Aurora schreef op maandag 17 juni 2024 @ 01:04:
Alle Renault voertuigen die data verbindingen hebben lijken te zijn uitgevallen.
devastator83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:55:
De app ligt er hier nog steeds uit. Toont achterhaalde data
Las ik ook op diverse fora en facebook-groepen maar niet iedereen heeft er dus last van.Reet Petite schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
check! ligt er bij mij ook sinds gistermiddag uit (en nu dus nog steeds met oude data...).
Reet Petite schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
Zal wel weer komen, de auto rijdt in ieder geval nog
Voor mijn gevoel heb ik precies dit zelfde probleem, alleen ik heb nog geen dealer gevonden die dit daadwerkelijk geconstateerd heeft en opgelost heeftDeJos1985 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:30:
Hmmm... sinds 2 weken een serieuze tik bij het remmen/optrekken links voor. Evolution 130pk 17000km 5 maand.
Bij controle door de dealer blijkt dat mijn cardanas reeds speling heeft links voor. Ik ben een extreem rustige chauffeur en toch al deze stukken, zeer vreemd. Ondertussen is de cardanas al 2 weken in bestelling en mag ik met de wagen blijven rijden.
Ik dacht dat dit altijd binnen 24h geleverd werd.
Net terug van de dealer. Nog een hoop openstaande punten.appelsaus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:19:
[...]
Voor mijn gevoel heb ik precies dit zelfde probleem, alleen ik heb nog geen dealer gevonden die dit daadwerkelijk geconstateerd heeft en opgelost heeftBen dus bij 3 verschillende dealers geweest en die weten het allemaal niet...
Bij jou inmiddels opgelost, of nog niet?
Als je een paar berichten terug leest zie je dat je niet de enige bent.IJzebrand schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:00:
Ik heb weer eens problemen met de My Renault app. Sinds een week of twee is Laadbeheer uit de app verdwenen. Best lastig als je een dynamisch energiecontract hebt en het laden via de app wilt instellen.
Iemand soortgelijke ervaringen?
[ Voor 12% gewijzigd door znight op 21-06-2024 09:23 ]
Nog niet veel gezien van de nieuwe meganes, maar wellicht krijgt die hetzelfde knopje als de Scenic. 2x drukken op een knop en je persoonlijke voorkeuren worden geladen, en daarin kan het bewuste piepje uit.znight schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:
Ik krijg in augustus mijn Megane Techno en kijk er heel erg naar uit. Ik heb eigenlijk wel een vraag:
Ik las dat bij auto's die na 6 juli 2024 gebouwd worden, de ISA (als je te hard rijdt, krijg je een piep) geïnstalleerd moet zijn en tal van andere "veiligheidsopties".
Stel ik zet het piepje uit, weet iemand of dit opgeslagen wordt in het profiel of via een favorieten / sneltoets uitgezet kan worden. (en ook bijv als de ACC op lang staat en je deze op kort zet). Volgens mij heeft de Scenic daar 1 knop voor.
Het lijkt me namelijk vreselijk irritant ls deze instellingen elke keer gereset worden.
Omdat dat in strijd met de regels zou zijn. Het moet na elke start weer aan staan.Schmoove schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:22:
Eigenlijk bizar dat dit niet gewoon aan het profiel gekoppeld is. Waarom moet dit achter een knopje?
[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 21-06-2024 12:28 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Mij is het gelukt, maar dan wel via Tronity, wat jammer genoeg na een proefperiode van 14 dagen betalend is (36€ per jaar). in ABRP leg je dan een link naar Tronity. Je krijgt er dan wel een platform bij waar al je ritten en oplaadmomenten automatisch in geregistreerd worden, voor moest je van statistiekjes houdenRazer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:36:
Is het hier iemand ooit al gelukt om ABRP in de auto draaiende te krijgen met live data?
ABRP staat nu ook in de Play Store in de auto, maar krijg hem niet aan de praat met actuele batterij info etc. Terwijl wel de juiste toestemmingen aan de app zijn gegeven.
Echt belachelijk inderdaad. Maar goed, dan maar hopen op een knopje😂guido66 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Omdat dat in strijd met de regels zou zijn. Het moet na elke start weer aan staan.
Sinds de laatste ABRP update (5.0). kan het via Enode. Dan heeft de CarPlay app wel live data etc., echter de Android Automotove app helaas nog nietverbekewouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:44:
[...]
Mij is het gelukt, maar dan wel via Tronity, wat jammer genoeg na een proefperiode van 14 dagen betalend is (36€ per jaar). in ABRP leg je dan een link naar Tronity. Je krijgt er dan wel een platform bij waar al je ritten en oplaadmomenten automatisch in geregistreerd worden, voor moest je van statistiekjes houden
Nee als je ABRP premium hebt kun je hem gewoon koppelen, alleen je Renault account opgeven that's it.BiG-GuY schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:09:
@Razer
Heb je hiervoor nou ook een betaalde dienst van Enode nodig bovenop de betaalde dienst van ABRP?
Wel jammer dat er geen lokale mogelijkheid is, die er blijkbaar wel is voor de Zoe via OBD. Want waarschijnlijk praten Enode en Tronity via de cloudservers van Renault die weleens niet reageren. Heb mijn Megane eTech ook in Home Assistant gekoppeld thuis, waar ik al deze informatie ook kan inzien, maar je merkt dat hij van tijd tot tijd geen connectie kan maken en niet kan verversen.
Hoe bevalt ABRP zelf qua navigatie als je het vergelijkt met de navigatie van Google Maps of Apple Kaarten?
wat betreft ACC: die zal telkens weer op de basis instelling staan (dus uitgeschakeld, en na inschakelen weer op 3 van de 4 streepjes) nadat de auto in Park heeft gestaan. Zijn gewoon regeltjes.znight schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:
Ik krijg in augustus mijn Megane Techno en kijk er heel erg naar uit. Ik heb eigenlijk wel een vraag:
Ik las dat bij auto's die na 6 juli 2024 gebouwd worden, de ISA (als je te hard rijdt, krijg je een piep) geïnstalleerd moet zijn en tal van andere "veiligheidsopties".
Stel ik zet het piepje uit, weet iemand of dit opgeslagen wordt in het profiel of via een favorieten / sneltoets uitgezet kan worden. (en ook bijv als de ACC op lang staat en je deze op kort zet). Volgens mij heeft de Scenic daar 1 knop voor.
Het lijkt me namelijk vreselijk irritant ls deze instellingen elke keer gereset worden.
Dankjewel voor je reactie. Vervelend en jammer dat dit niet via een knop oid kan, maar wellicht is dit ook een gewenning.BVice schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:17:
[...]
wat betreft ACC: die zal telkens weer op de basis instelling staan (dus uitgeschakeld, en na inschakelen weer op 3 van de 4 streepjes) nadat de auto in Park heeft gestaan. Zijn gewoon regeltjes.
Je krijgt dus inderdaad een iets uitgebreider ritueel als je altijd met dezelfde instellingen wil rijden:
- auto starten
- gordel
- versnellingshendel in D
- regeneratie in de gewenste stand (ik doe dit dynamisch dus gewoon rijdend steeds wisselen, zou niet weten waarom je altijd in dezelfde stand zou willen rijden)
- ACC inschakelen + 2 klikjes voor de gewenste afstand
- ISA uitzetten
Een profiel in een auto heeft vooral te maken met niet-veiligheidsgerelateerde voorkeuren (welke radiostations, zitpositie, en misschien de ingestelde temperatuur
Tsja, mijn vrouw en ik rijden altijd in dezelfde stand (de hoogste). Ik zou niet weten waarom je dat constant zou willen wisselenBVice schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:17:
- regeneratie in de gewenste stand (ik doe dit dynamisch dus gewoon rijdend steeds wisselen, zou niet weten waarom je altijd in dezelfde stand zou willen rijden)
Ook met zaken als kleur vd sfeerverlichting (igv stand Persoonlijk), sterkte dashboardverlichting, geluid waarschuwing voetgangers, sterkte geluid richtingaanwijzers, etc. etc.Een profiel in een auto heeft vooral te maken met niet-veiligheidsgerelateerde voorkeuren (welke radiostations, zitpositie, en misschien de ingestelde temperatuur
Ik zie bij jou wel iers van actuele SOC?Centauriprime schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:36:
Die abrp app is erg buggy. Heb er tot nu toe nog geen navigatie mee kunnen doen. Het blijft maar hangen links boven.
Ook idd geeft het slecht de soc weer. Andere apps geven ook slecht de soc weer, terwijl andere telemetrie het wel doet.
[Afbeelding]
Zo min mogelijk regeneratie, ik gebruik het eigenlijk alleen om energie te 'winnen' of als ik moet afremmen.deMercer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:26:
Tsja, mijn vrouw en ik rijden altijd in dezelfde stand (de hoogste). Ik zou niet weten waarom je dat constant zou willen wisselen
Weerstand in het stroompedaal zegt niets over het daadwerkelijke stroomverbruik van de auto. Als jij 250 Wh/km aan stroom verbruikt om op snelheid te komen, dan is dat het verbruik ongeacht de stand van de regeneratie. Het enige verschil is dat je het stroompedaal verder moet intrappen bij een hogere regeneratiestand om tot hetzelfde stroomverbruik en dus versnelling te komen, omdat een groter deel van de slag van het pedaal voor afremmen is bestemd en een kleiner deel voor versnellen. Maar het stroomverbruik van de auto zelf verandert niet. Dat ia dus geen reden om van regeneratiestand te wisselen.Zjanzjak schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:44:
Zo min mogelijk regeneratie, ik gebruik het eigenlijk alleen om energie te 'winnen' of als ik moet afremmen.
Bij verkeerslichten bijvoorbeeld, soms vergeet ik het weer te minimaliseren bij wegrijden en dat merk je want meer weerstand. Wat in mijn ogen energieverlies is, bedoeling is namelijk om met zo min mogelijk energie weer te gaan rijden, als de regeneratiestand dan in hoogste stand staat 'win' je misschien iets terug maar je 'verliest' veel meer om op de gewenste snelheid te komen.
Ook dit is niet noodzakelijk. Gewoon de cruisecontrol zijn werk laten doen. De auto houdt hem strak op de gewenste snelheid zonder dat je hier zelf iets voor hoeft te doen.Zjanzjak schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:44:
[...]
Als ik de Heijnenoordtunnel (kom ik tegen 1 a 2 keer per week van en naar kantoor) inrijd gaat de ACC uit en verhoog ik de regeneratie op zo'n manier dat ik dezelfde snelheid behoud, op een gegeven moment gaat de regeneratiestand weer naar minimaal en gaat de ACC weer aan.
Hier sinds een week ook problemen maar dan precies andersom. Mijn auto voegt steeds een laadprogramma toe en als ik daar niet op let en meteen wil laden heb ik een probleem.IJzebrand schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:00:
Ik heb weer eens problemen met de My Renault app. Sinds een week of twee is Laadbeheer uit de app verdwenen. Best lastig als je een dynamisch energiecontract hebt en het laden via de app wilt instellen.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb al een tweede-lijns ticket lopen bij Renault.Evonly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:16:
[...]
Hier sinds een week ook problemen maar dan precies andersom. Mijn auto voegt steeds een laadprogramma toe en als ik daar niet op let en meteen wil laden heb ik een probleem.
Daarnaast geeft de app geen pushmeldingen meer als het laden start en als mijn auto aan het laden is kan ik best de app helemaal niet gebruiken want dan springt het laadprogramma weer aan. Erg onhandig.
Op random momenten springt de auto van direct opladen naar een programma. Het programma uitzetten of verwijderen werkt even want hij zet het gewoon weer terug.
Heb je toevallig de Smartcharge app gebruikt/geactiveerd?Evonly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:16:
[...]
Hier sinds een week ook problemen maar dan precies andersom. Mijn auto voegt steeds een laadprogramma toe en als ik daar niet op let en meteen wil laden heb ik een probleem.
Daarnaast geeft de app geen pushmeldingen meer als het laden start en als mijn auto aan het laden is kan ik best de app helemaal niet gebruiken want dan springt het laadprogramma weer aan. Erg onhandig.
Op random momenten springt de auto van direct opladen naar een programma. Het programma uitzetten of verwijderen werkt even want hij zet het gewoon weer terug.
Dit is niet hoe het werkt, de regeneratie stand doet alleen iets aan het pedaal gevoel maar niks met het verbruik.Zjanzjak schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:44:
[...]
Zo min mogelijk regeneratie, ik gebruik het eigenlijk alleen om energie te 'winnen' of als ik moet afremmen.
Bij verkeerslichten bijvoorbeeld, soms vergeet ik het weer te minimaliseren bij wegrijden en dat merk je want meer weerstand. Wat in mijn ogen energieverlies is, bedoeling is namelijk om met zo min mogelijk energie weer te gaan rijden, als de regeneratiestand dan in hoogste stand staat 'win' je misschien iets terug maar je 'verliest' veel meer om op de gewenste snelheid te komen.
Als ik de Heijnenoordtunnel (kom ik tegen 1 a 2 keer per week van en naar kantoor) inrijd gaat de ACC uit en verhoog ik de regeneratie op zo'n manier dat ik dezelfde snelheid behoud, op een gegeven moment gaat de regeneratiestand weer naar minimaal en gaat de ACC weer aan.
[ Voor 19% gewijzigd door Surfroy01 op 25-06-2024 12:23 ]
![]() | ![]() |
15x330 SW38
Over de eerste keer om in versnelling te zetten, na het starten moet je iets langer de hendel in de juiste richting houden. Zit een soort beveiling op dat je hem niet per ongeluk in versnelling zet bij het starten.devastator83 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:32:
Nu de megane een maand in gebruik. Rijdt echt heel fijn, vooral met de ACC en de lange dagelijkse files van/naar het werk.
Enkele problemen die ik ervaar:
- Auto gaat niet altijd in de "D".
Ik duw op de start knop en wacht tot de "systeem testen"uitgevoerd zijn. Zet de hendel in "D", maar de auto blijft in P. Voet van de rem en nog eens proberen, dan geeft ie aan dat ik de rem moet induwen om te veranderen. Rem opnieuw intrappen en hendel in "D", nog steeds niets. Als ik nogmaals op "start" druk, gaat het wel.- Lak in de ronding van de spiegel vertoont een barst
- Laadklep raakt soms de carrosserie
- De klep van de koffer is echt super k*t gemaakt. Bij regen loopt het water zo je nek in
- De camera blijft soms hangen in de "korte" modus (laatste paar cm voor je ergens tegen rijdt)
Ja dat zelf zoeken naar laders is wel een moeilijkheid. Vind het ook dat de snelladers dat het systeem aangeeft niet de meest logische.BVice schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:55:
Deze dagen weer wat langere ritten moeten doen.
Wat me op blijft vallen is dat je echt wel 40+ minuten nodig hebt om van <10%SOC naar >80% SOC te gaan. Ik laad tegenwoordig liever naar zo’n 65% en ga dan wat eerder weer laden. Hij start wel netjes op (bijna) 130 kW altijd.
Daarnaast is het zoeken van laders via google maps regelmatig niet goed mogelijk, ongeacht de filters. Ik zit nu in Parijs, als ik zoek naar snelladers in de buurt blijft hij laders rond Brussel aanbevelen.
Ik hou em even lang in als dat ik em in achteruit zou zetten. Dat gaat wel meteen ...viggen60 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:17:
[...]
Over de eerste keer om in versnelling te zetten, na het starten moet je iets langer de hendel in de juiste richting houden. Zit een soort beveiling op dat je hem niet per ongeluk in versnelling zet bij het starten.
Dit stoorde mij ook enorm met mijn rit naar Leipzig, de auto bleef snelladers in NL voorstellen tijdens zoeken op de route. Uiteindelijk was het het snelst om op telefoon een stop te zoeken en zelf toe te voegen.BVice schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:55:
Daarnaast is het zoeken van laders via google maps regelmatig niet goed mogelijk, ongeacht de filters. Ik zit nu in Parijs, als ik zoek naar snelladers in de buurt blijft hij laders rond Brussel aanbevelen.
Yep, heb ik ook nog steeds. Idem met de stand "R" trouwens.devastator83 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:32:
- Auto gaat niet altijd in de "D".
Ik duw op de start knop en wacht tot de "systeem testen"uitgevoerd zijn. Zet de hendel in "D", maar de auto blijft in P. Voet van de rem en nog eens proberen, dan geeft ie aan dat ik de rem moet induwen om te veranderen. Rem opnieuw intrappen en hendel in "D", nog steeds niets. Als ik nogmaals op "start" druk, gaat het wel.
Dat is een goede tip, zodra de auto weer voor de deur staat zal ik dit eens proberen. Wist niet dat er een dergelijke beveiliging op zit.viggen60 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:17:
Over de eerste keer om in versnelling te zetten, na het starten moet je iets langer de hendel in de juiste richting houden. Zit een soort beveiling op dat je hem niet per ongeluk in versnelling zet bij het starten.
Ja, of in de kofferbak. Als de achterklep nat is (en ik eraan denk), open ik de klep eerst een klein stukje, laat 'm even zo staan zodat al het water eraf kan lopen, en open 'm dan pas helemaal. Maar inderdaad een erg slecht ontwerp.devastator83 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:32:
- De klep van de koffer is echt super k*t gemaakt. Bij regen loopt het water zo je nek in
Als de camera aanstaat en je staat in "D", dan staat er linksboven in het scherm een "Ga terug"-pijltje. Hierop klikken en het camerascherm sluit, en je kunt weer alles doen met het scherm wat je wilt.viggen60 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:17:
Die achteruit camera... het stoort mij ook dat je, als de camera aanstaat, niets kan doen met je scherm. Of de camera even uitzetten om andere functies te kunnen bedienen op je scherm
Ik denk dat dit alleen met de optie ‘360 graden camera’ is. Als je die optie niet hebt kan de camera niet aan staan als je in D zit (tenzij je een aanhanger hebt aangekoppeld).deMercer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:53:
Als de camera aanstaat en je staat in "D", dan staat er linksboven in het scherm een "Ga terug"-pijltje. Hierop klikken en het camerascherm sluit, en je kunt weer alles doen met het scherm wat je wilt.
Of dat pijltje er ook is als je in "R" staat, kan ik zo niet uit mijn hoofd zeggen. En zonder Megane kan ik het nu ook niet even zelf testen.
Dat zou kunnen, onze Megane heeft in ieder geval de 360 graden camera.BVice schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:36:
Ik denk dat dit alleen met de optie ‘360 graden camera’ is. Als je die optie niet hebt kan de camera niet aan staan als je in D zit (tenzij je een aanhanger hebt aangekoppeld).
Dat is inderdaad een tweede reden van het niet in "D" of "R" willen gaan, dat klopt ja. Daarnaast heb ik geregeld dat er wel "Ready" staat maar dat de versnelling toch niet direct in "D" of "R" wil.Daarnaast over het niet goed in D gaan: ik denk dat de startknop dan niet lang genoeg is ingedrukt. Soms is kort indrukken van Start niet voldoende, of is de rem te laat ingedrukt waardoor de auto alleen op contact gaat en niet ‘aan’.
Je moet het woordje ‘Ready’ in blauw zien, pas dan is hij helemaal opgestart en ‘aan’
ik zie ook wel eens niet-kloppende laadhistorie... wat mij ook opvalt: als ik de auto instel om te laden tot x% dan eindigt'ie vaak bij x+2%, best apart.RoLeaf schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:29:
Voor ervaringen in Tjechie zie hier.
Verder heb ik nog even in de laadgeschiedenis van de Renault-app gekeken. Opvallend was:Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
- Een lading staat niet in de laadgeschiedenis (10-juni).
- Een lading staat als 0 kWh van 0% tot 100%. Daadwerkelijk zo'n 10 kWh geladen (10-juni).
- Een lading staat als 0 kWh van 99% tot 99%. Daadwerkelijk zo'n 30 kWh geladen met 99% als eindstand (19-juni).
15x330 SW38
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq