Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 78 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:01

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb al twee keer een kat betrapt dat die tegen mn velg stond te sproeien.... en ik sta zeker niet de hele dag naar mn auto te staren. Misschien anti-kat maatregelen rondom je auto nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Je rook het enkel in de auto, juist niet er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:39
Zo heb ik ooit hondenpoep in de auto gehad. Daarna uiterst grondig gereinigd maar ik kreeg die geur niet uit m'n neus.

Kattepis kan ook vocht zijn of bepaalde grassen. Hier is een struik die na regen en zon steevast een beetje vreemd ruikt. Als kattenpis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Inderdaad, zolang je niet écht een kat in je auto hebt gehad, is het bijna zeker een geur die vanaf vlakbij je parkeerplaats je auto in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04
Had vanmorgen een vreemde actie, tijdens het rijden op cruise control ineens een foutmelding in het instrumentenpaneel en daarna alle rijhulpsystemen in een keer uit.

Na 5 minuten rijden kon ik de cruise control weer aanzetten. Heeft iemand dat ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gisteren diverse ritjes gemaakt. Bij aanvang van één van die ritjes was opeens de weergave van de spanning rechts voor omgewisseld met die van rechts achter?!?
Twee ritjes later waren ze weer omgedraaid, en had ik de OCD-vriendelijke weergave van twee voorbanden met gelijke spanning en twee achterbanden met gelijke spanning weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:50
Surfroy01 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:32:
Ik had hier al eens melding gemaakt dat mijn Megane vanaf nieuw regelmatig naar kattenpis rook. Van alles geprobeerd uiteindelijk een ozon apparaat gekocht en dat hielp........... voor een paar weken. Eerste beurt airco laten reinigen en nieuwe filters, mocht niet baten. Paar maanden geleden na nieuwe update zag ik ineens de functie luchtverversing recycle, die heb ik onder ster knop op stuur geprogrammeerd en zodra ik weer een vleug van kattenpis ruik laat ik die recycle sessie starten en is geur weg.
misschien is het 't TEP kunstleer van de techno of een van de andere aparte stofjes? Ik vind de auto ook wel een aparte geur hebben maar geen idee hoe kattenpis ruikt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Sinds de laatste Maps update werkt het plannen van een lange route niet meer goed. Hij geeft in onderstaande voorbeeld een laadstop totaal niet op de route (punt 3) en tussen punt 2 en punt 3 komt ie 75% accu te kort...

Afgelopen zomer dezelfde route gereden (alleen via SuC's, voor dit voorbeeld zelfs alle laadpalen laten gebruiken) en toen geen enkel probleem. Het lijkt alsof de laatste update dit kapoet heeft gemaakt.

Kunnen anderen dit ook eens testen?

Een ander ding is dat hij een foutmelding geeft bij het controleren op updates.

Dataconnectie is gewoon in orde. Zal wel weer een Renault servertje plat liggen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36Aj9VfII--_c-IZ5A2-zktSF3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H67m2eawzGDCLQNOy0bs23fF.jpg?f=fotoalbum_large

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 22:14
Vanochtend nog gecheckt op updates en hij gaf aan dat er niets beschikbare was. Dus geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Zjanzjak schreef op zondag 17 maart 2024 @ 23:31:
[...]

[...]

Zie diverse posts, vooral op wat internationale facebook-groepen, dat het werkt.
Of het verstandig is, daar zijn de meningen over verdeeld.
Werkt prima, maar niet tijdens rijden. Download een Netflix apk file en installeer in de auto (YouTube e.d. werkt ook) neem een usb-c stick en stop deze 2 minuten in de usb-c aansluiting van de auto (wel eerst even formatteren, en zorg dat ie fat32 is). Het gedownloade bestand in de download map van de stick plaatsen en en terug naar de auto. Open in het menu files, en ga dan in de usb stick naar download… klik de apk aan en download

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
HenriL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Yes die staan aan, ik zie alleen dat er niks gebeurd als ik in 'MyRenault' zit in het profiel in de auto en ik op Synchroniseren klik. Auto is verbonden met internet & renault, meestal ook nog extra via hotspot van mijn iPhone.
MyRenault Connected Services zijn weer hersteld bij mij, het was letterlijk een vinkje aanzetten.

Wat betreft de nieuwe RLink 3.0 versie zei de klantenservice van Renault NL dat deze uitgerold gaat worden naar de Megane vanaf September tot en met December dit jaar.
Hierbij krijgen auto's met bestaande en gemelde software problemen voorrang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Japie.G

Colour Classic

Razer schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Misschien nog interessant om de pro's en cons te vermelden tov de Megane 😁
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
mijn eerste ervaringen tov megane.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:02

JanAd

Wind’s howling

Die Iive-view van de auto's rondom is geweldig. Dat was ooit aangekondigd voor de Megane. Het ziet er naar uit dat we dit effectief gaan krijgen dan eind dit jaar :)

Blij te lezen dat de nieuwe layout in de praktijk toch goed meevalt.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
JanAd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Die Iive-view van de auto's rondom is geweldig. Dat was ooit aangekondigd voor de Megane. Het ziet er naar uit dat we dit effectief gaan krijgen dan eind dit jaar :)

Blij te lezen dat de nieuwe layout in de praktijk toch goed meevalt.
Wat ik gelezen heb is dat er een verschil zit tussen je dashboard display en je MM display. Je MM display kan wel bijgewerkt worden naar recente versies. De nieuwe layout voor het dashboard display zou alleen gelden voor auto's vanaf bepaalde productie datum (uit mijn hoofd mid-2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
Wat ik gelezen heb is dat er een verschil zit tussen je dashboard display en je MM display. Je MM display kan wel bijgewerkt worden naar recente versies. De nieuwe layout voor het dashboard display zou alleen gelden voor auto's vanaf bepaalde productie datum (uit mijn hoofd mid-2023).
Dat klinkt mij, met een in 2022 geproduceerde Megane, als muziek in de oren: ben geen fan van de nieuwe look van het dashboard display. Ben erg gehecht aan de ‘traditionele’, ronde klokken. Fingers crossed dat je gelijk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15
HenriL schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:08:

MyRenault Connected Services zijn weer hersteld bij mij, het was letterlijk een vinkje aanzetten.
Maar... welk vinkje dan specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Razer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
[...]

02/2023 voor mij… Mogelijk niet dus. Zolang AAOS maar update naar versie 12.
Enig idee waarom? Is de interne hardware veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:17
Als dat echt zo is, halfbakken software updates, dan is het mijn eerst en laatste Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
JanAd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:24:
[...]

02/2023 voor mij… Mogelijk niet dus. Zolang AAOS maar update naar versie 12.
Enig idee waarom? Is de interne hardware veranderd?
Ja display is inmiddels 4de of 5de revisie.
Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:32:
Als dat echt zo is, halfbakken software updates, dan is het mijn eerst en laatste Renault.
Ook wat ik al dacht... Kijk eens naar Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:14:
Ik vermoed een vinkje in de auto waar je zelf niet bij kunt, of anders in een backoffice systeem van Renault.
Na het vervangen van de kaduke laadpoort in onze Megane werkten de flippers achter het stuur niet meer. Was ook een kwestie van een vinkje waar alleen de garage toegang toe heeft (waarom dat vinkje ‘omgevallen’ was, is mij trouwens nog steeds een raadsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:32:
Hoezo halfbakken? Zoals ik het begrijp, krijgen de eerste Meganes het nieuwe uiterlijk van de dashboard tellers niet. Daar is toch niets halfbakkens aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
deMercer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Hoezo halfbakken? Zoals ik het begrijp, krijgen de eerste Meganes het nieuwe uiterlijk van de dashboard tellers niet. Daar is toch niets halfbakkens aan?
Valt te bezien. Welke van de nieuwe features krijgen we ook niet? Als een 1e generatie na 1,5 jaar al niet meer de nieuwste updates kan krijgen vanwege hardware, dan biedt dat weinig vertrouwen voor de toekomst. Ik noem dat halfbakken ja.
Dan snapt Renault het echt niet.
We zullen moeten afwachten, maar als dit waar is, dan is de volgende auto geen Renault meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 22:51
Weet iemand hoe je de normale internetverbinding hersteld? Google Maps zegt bij mij al dagen geen internet connectie te hebben. Ook apps downloaden via Store werkt niet. Beiden zouden moeten kunnen zonder hotspot bij mijn weten. Anyways, hotspot verhelpt het probleem in ieder geval niet.

Bij instellingen > netwerk > connectiviteit> netwerk status zegt die: "verbonden / internetverbinding niet beschikbaar"

Ik heb dit probleem sinds ik een factory reset gedaan heb op aanraden van dealer, omdat de app na een maand nog niet werkt. En nu gaat het van kwaad tot erger... :(

[ Voor 11% gewijzigd door frankK800i op 15-06-2024 09:45 ]

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor apps uit de store van AAOS heb je wel een Hotspot of een Orange Abo nodig. Enkel de Google apps zouden moeten updaten zonder een aparte verbinding.

Nu heb ik zelf de laatste dagen ook wat last van een onstabiele verbinding via de Hotspot, maar mogelijk is de recentste Android update daar de boosdoener van. Google Maps deed hier de voorbije week precies ook wat raar (geen verkeersinfo en offline zijn). Maar ik heb de navigatie niet actief gebruikt, dus verder geen aandacht aan gegeven.

Moest je auto nog recent zijn, zeker het Orange Abo eens eventjes activeren en opgebruiken. Dat heeft hier altijd prima gewerkt en daar leek ik toch altijd minder ‘problemen’ mee te hebben, dan via een Hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:33
frankK800i schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:44:
Weet iemand hoe je de normale internetverbinding hersteld? Google Maps zegt bij mij al dagen geen internet connectie te hebben. Ook apps downloaden via Store werkt niet. Beiden zouden moeten kunnen zonder hotspot bij mijn weten. Anyways, hotspot verhelpt het probleem in ieder geval niet.

Bij instellingen > netwerk > connectiviteit> netwerk status zegt die: "verbonden / internetverbinding niet beschikbaar"

Ik heb dit probleem sinds ik een factory reset gedaan heb op aanraden van dealer, omdat de app na een maand nog niet werkt. En nu gaat het van kwaad tot erger... :(
Ja zelfde probleem hier. Voor mij was de oplossing blijven op de aan/uit knop drukken tot dat die volledig uit valt. Even wachten. En daarna terug aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
viggen60 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ja zelfde probleem hier. Voor mij was de oplossing blijven op de aan/uit knop drukken tot dat die volledig uit valt. Even wachten. En daarna terug aanzetten.
Hier zelfde probleem dat internet uit is gevallen. Was net onderweg vanuit denemarken. Oplossing met aan/uit zetten heeft niet geholpen. Is overigens bij mij de eerste keer dat dit in 2 jr gebeurd is

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 22:51
viggen60 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Van de auto/motor of van het infotainmentsysteem? Fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ga dit dan zo nog even proberen.

MVG, Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenriL
Zjanzjak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:14:
[...]

In mijn account settings aan de adminkant, dus enkel zichtbaar voor de klantenservice ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Schmoove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:58:
Valt te bezien. Welke van de nieuwe features krijgen we ook niet? Als een 1e generatie na 1,5 jaar al niet meer de nieuwste updates kan krijgen vanwege hardware, dan biedt dat weinig vertrouwen voor de toekomst. Ik noem dat halfbakken ja.
We verstaan kennelijk iets anders onder halfbakken updates. Voor mij is een halfbakken update een update die niet correct installeert, niet werkt, bestaande functionaliteit breekt, of de user experience verslechtert.

Het enige dat ik verwacht van updates is dat ze bugs fixen en beveiligingsissues dichten. Zolang ze dat blijven doen en daarbij niets stuk maken, ben ik tevreden. Het toevoegen van nieuwe features is een leuk extraatje waar ik niet op reken. Ik heb zelfs liever dat die achterwege blijven als ze de user experience verslechteren gegeven de hardware van mijn Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:10:
[...]

Hier zelfde probleem dat internet uit is gevallen. Was net onderweg vanuit denemarken. Oplossing met aan/uit zetten heeft niet geholpen. Is overigens bij mij de eerste keer dat dit in 2 jr gebeurd is
Dat heb ik ook gehad bij het rijden door meerdere landen, is meer een software bug/sim kaart bug. Is verbeterd bij 1 vd updates maar kan nog steeds voorkomen. Bij mij kwam ie vanzelf terug toen ik Zweden in reed. Daarom heb ik wel offline kaarten ingeladen van waar ik heen ga, just in case.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:10:

Maar... is het nu wel opgelost?
En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:04:
[...]

Maar... is het nu wel opgelost?
En zo ja, hoe?
Nope - problemen begonnen vanochtend en nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ben er nu wel achter wat het probleem is van dat het geluid van de iPhone ineens niet meer werkt. Ik moet de laatste tijd wat 87 jarige passagiers vervoeren en dan haal ik ze op, zet de auto in P doe de chauffeurs deur open/dicht, loop om de auto heen help de passagier voorin te komen waarna ik dan weer zelf in de auto stap is het geluid verdwenen, alles via de iPhone dan, radio doet het wel. Pas bij de ctrl alt del reset (auto uit, op slot, van slot, contact aan) doet de iPhone het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1209
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
Zin of onzin van een onderhoudsbeurt voor een EV. Mijn megane e-tech is net de 60.000 km gepasseerd, de vorige eigenaar heeft een onderhoudsbeurt laten uitvoeren op 32.000km na 1 jaar dus bij 62.000 is de megane toe aan zijn tweede beurt. Aangezien de fabrieksgarantie van 2 jaar ik augustus zal aflopen vroeg ik mij af of het nodig is om opnieuw een onderhoud te laten uitvoeren. Er is namelijk geen olie of oliefilter aanwezig en de remmen slijten nauwelijks. Enkel de interieurfilter moet om de zoveel tijd vervangen worden, maar dat is op minder dan een minuut zelf geregeld.
Graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

robin1209 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:12:
Zin of onzin van een onderhoudsbeurt voor een EV. Mijn megane e-tech is net de 60.000 km gepasseerd, de vorige eigenaar heeft een onderhoudsbeurt laten uitvoeren op 32.000km na 1 jaar dus bij 62.000 is de megane toe aan zijn tweede beurt. Aangezien de fabrieksgarantie van 2 jaar ik augustus zal aflopen vroeg ik mij af of het nodig is om opnieuw een onderhoud te laten uitvoeren. Er is namelijk geen olie of oliefilter aanwezig en de remmen slijten nauwelijks. Enkel de interieurfilter moet om de zoveel tijd vervangen worden, maar dat is op minder dan een minuut zelf geregeld.
Graag jullie mening hierover.
Ik vraag mij dit ook zeer sterk af. Enige is dat de dealer het ding aan de renault computer kan hangen. Dat kun je niet zelf. Hoe is het interieurfilter van de megane te vervangen? Zag hem laatst zo 1-2-3 niet makkelijk zitten. Wellicht keek ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1209
  • Laatst online: 26-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
robin1209 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:12:
Er is namelijk geen olie of oliefilter aanwezig en de remmen slijten nauwelijks. Enkel de interieurfilter moet om de zoveel tijd vervangen worden, maar dat is op minder dan een minuut zelf geregeld.
Naast het interieurfilter:
  • vervangen remvloeistof: elke 3 jaar
  • vervangen 12V accu: elke 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:17
Grappig, de stem in google maps is duidelijker geworden. Andere EQ erop lijkt wel, veel minder bas. Eigenlijk wel prettiger zo.

Heb sinds gisteravond plots de melding dat mijn adaptieve licht het niet meer doet. Kennelijk is het zand van Scheveningse stranden niet goed voor je voorlicht :lol:
Grappig genoeg eindigt mijn fabrieksgarantie a.s woensdag. Morgen maar 's langsgaan en meteen vragen of het alsnog mogelijk is om die te verlengen en wat dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jschoorl2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:49:
Nope - problemen begonnen vanochtend en nog niet opgelost
Ok, en nu? Dealer?
vayshen schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:18:
Grappig, de stem in google maps is duidelijker geworden. Andere EQ erop lijkt wel, veel minder bas. Eigenlijk wel prettiger zo.
Stem? Gelijk uitgegooid toen ik de auto in ontvangst nam van de dealer haha.
Zo ook inklapbare spiegels bij auto afsluiten (want vind ik er VERSCHRIKKELIJK uit zien) en de auto unlock-functie uitgeschakeld bij benadering van de auto met de sleutel bij je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vayshen
Zjanzjak schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:02:

[...]

Stem? Gelijk uitgegooid toen ik de auto in ontvangst nam van de dealer haha.
Zo ook inklapbare spiegels bij auto afsluiten (want vind ik er VERSCHRIKKELIJK uit zien) en de auto unlock-functie uitgeschakeld bij benadering van de auto met de sleutel bij je.
Tja, ik heb die audio prikkels wel nodig want anders blijven mn ogen geplakt op de weg en vergeet ik te bedenken waar ik eigenlijk heen moet. Kan er niets aan doen dat de grijze cellen zo bedraad zijn :( "Geen gehoor, rechtdoor" is er kennelijk diep ingegraven bij de rijlessen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Vanmiddag verbinding weer terug. Technische hickup, zelf niet iets aangepast of gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 23:20
Alle Renault voertuigen die data verbindingen hebben lijken te zijn uitgevallen. Ik heb zelf een Austral, dus hetzelfde OpenR-link systeem en heb de hele dag geen connectie gehad. Meerdere mensen op Facebook groepen van verschil modellen gaven vooral op zondag data issues te hebben. Tot 21.30 had ik nog steeds geen connectie.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
De app ligt er hier nog steeds uit. Toont achterhaalde data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Laatst online: 28-08 08:20
check! ligt er bij mij ook sinds gistermiddag uit (en nu dus nog steeds met oude data...). Zal wel weer komen, de auto rijdt in ieder geval nog _/-\o_

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
jschoorl2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:10:
Vanmiddag verbinding weer terug. Technische hickup, zelf niet iets aangepast of gereset.
Blijven rijdende telefoons, maar goed, mooi dat het zichzelf weer heeft opgelost. :P
Wel vervelend dat soort dingen, zeker in bepaalde situaties.
Aurora schreef op maandag 17 juni 2024 @ 01:04:
Alle Renault voertuigen die data verbindingen hebben lijken te zijn uitgevallen.
devastator83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:55:
De app ligt er hier nog steeds uit. Toont achterhaalde data
Reet Petite schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
check! ligt er bij mij ook sinds gistermiddag uit (en nu dus nog steeds met oude data...).
Las ik ook op diverse fora en facebook-groepen maar niet iedereen heeft er dus last van.
Denk een specifieke groep, maar hoe en wat... I dunno. :?
Zelf iig nergens last van.

Het is wel vervelend maar dit telt uiteindelijk het meest;
Reet Petite schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
Zal wel weer komen, de auto rijdt in ieder geval nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 22:14
Gisteren ook geen verbinding maar vanochtend deed alles het bij mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Dat vind ik dan wel weer grappig, In de bijna 2 jaar heb ik 1 keer geen verbinding gekregen met de auto, waarbij het een minuut later wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
DeJos1985 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:30:
Hmmm... sinds 2 weken een serieuze tik bij het remmen/optrekken links voor. Evolution 130pk 17000km 5 maand.

Bij controle door de dealer blijkt dat mijn cardanas reeds speling heeft links voor. Ik ben een extreem rustige chauffeur en toch al deze stukken, zeer vreemd. Ondertussen is de cardanas al 2 weken in bestelling en mag ik met de wagen blijven rijden.
Ik dacht dat dit altijd binnen 24h geleverd werd.
Voor mijn gevoel heb ik precies dit zelfde probleem, alleen ik heb nog geen dealer gevonden die dit daadwerkelijk geconstateerd heeft en opgelost heeft :( Ben dus bij 3 verschillende dealers geweest en die weten het allemaal niet...

Bij jou inmiddels opgelost, of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
appelsaus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:19:
[...]

Voor mijn gevoel heb ik precies dit zelfde probleem, alleen ik heb nog geen dealer gevonden die dit daadwerkelijk geconstateerd heeft en opgelost heeft :( Ben dus bij 3 verschillende dealers geweest en die weten het allemaal niet...

Bij jou inmiddels opgelost, of nog niet?
Net terug van de dealer. Nog een hoop openstaande punten.

Maar om te antwoorden op je vraag. Ze hebben alle bouten van de kardanas links en rechts vervangen. 1.5h werk. Ik heb 10km gereden en geen tik/kraak meer gevoeld. Zal nog afwachten zijn na 1000km maar zo te zien was dit wel de oorzaak.

Aangezien ze alle bouten vervangen hebben vermoed ik dat dit toch wel een fabrieksfout is.

Openstaande punten: Rakende tankklep, achteruitrijcamera blur ( nog niet gemeld), 4 bultjes voorbumper, lakfout/bluts deur LA (nog niet gemeld), lakstift in backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
Ik heb weer eens problemen met de My Renault app. Sinds een week of twee is Laadbeheer uit de app verdwenen. Best lastig als je een dynamisch energiecontract hebt en het laden via de app wilt instellen.
Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
IJzebrand schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:00:
Ik heb weer eens problemen met de My Renault app. Sinds een week of twee is Laadbeheer uit de app verdwenen. Best lastig als je een dynamisch energiecontract hebt en het laden via de app wilt instellen.
Als je een paar berichten terug leest zie je dat je niet de enige bent.
Ik lees het ook in wat nationale en internationale facebook groepen terug.
Het is wel willekeur, de 1 nergens last van (daar val ik onder) de ander wel.
Oplossing? Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
Mijn foutmelding met de dimlichten is de volgende dag weggegaan. Ik moet nog rijden als het donker is om te zien of ze daadwerkelijk weer 'keren' in de bochten maar de meldingen in het dashboard zijn allemaal weg.

En ja de fabrieksgarantie verlengen, daar ben ik zeker 2 maanden te laat mee. Maar goed, ik heb er wel vertrouwen in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
Ik krijg in augustus mijn Megane Techno en kijk er heel erg naar uit. Ik heb eigenlijk wel een vraag:
Ik las dat bij auto's die na 6 juli 2024 gebouwd worden, de ISA (als je te hard rijdt, krijg je een piep) geïnstalleerd moet zijn en tal van andere "veiligheidsopties".

Stel ik zet het piepje uit, weet iemand of dit opgeslagen wordt in het profiel of via een favorieten / sneltoets uitgezet kan worden. (en ook bijv als de ACC op lang staat en je deze op kort zet). Volgens mij heeft de Scenic daar 1 knop voor.

Het lijkt me namelijk vreselijk irritant ls deze instellingen elke keer gereset worden.

[ Voor 12% gewijzigd door znight op 21-06-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Is het hier iemand ooit al gelukt om ABRP in de auto draaiende te krijgen met live data?
ABRP staat nu ook in de Play Store in de auto, maar krijg hem niet aan de praat met actuele batterij info etc. Terwijl wel de juiste toestemmingen aan de app zijn gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

znight schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:
Ik krijg in augustus mijn Megane Techno en kijk er heel erg naar uit. Ik heb eigenlijk wel een vraag:
Ik las dat bij auto's die na 6 juli 2024 gebouwd worden, de ISA (als je te hard rijdt, krijg je een piep) geïnstalleerd moet zijn en tal van andere "veiligheidsopties".

Stel ik zet het piepje uit, weet iemand of dit opgeslagen wordt in het profiel of via een favorieten / sneltoets uitgezet kan worden. (en ook bijv als de ACC op lang staat en je deze op kort zet). Volgens mij heeft de Scenic daar 1 knop voor.

Het lijkt me namelijk vreselijk irritant ls deze instellingen elke keer gereset worden.
Nog niet veel gezien van de nieuwe meganes, maar wellicht krijgt die hetzelfde knopje als de Scenic. 2x drukken op een knop en je persoonlijke voorkeuren worden geladen, en daarin kan het bewuste piepje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Eigenlijk bizar dat dit niet gewoon aan het profiel gekoppeld is. Waarom moet dit achter een knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
Schmoove schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:22:
Eigenlijk bizar dat dit niet gewoon aan het profiel gekoppeld is. Waarom moet dit achter een knopje?
Omdat dat in strijd met de regels zou zijn. Het moet na elke start weer aan staan. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 21-06-2024 12:28 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbekewouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 16:50
Razer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:36:
Is het hier iemand ooit al gelukt om ABRP in de auto draaiende te krijgen met live data?
ABRP staat nu ook in de Play Store in de auto, maar krijg hem niet aan de praat met actuele batterij info etc. Terwijl wel de juiste toestemmingen aan de app zijn gegeven.
Mij is het gelukt, maar dan wel via Tronity, wat jammer genoeg na een proefperiode van 14 dagen betalend is (36€ per jaar). in ABRP leg je dan een link naar Tronity. Je krijgt er dan wel een platform bij waar al je ritten en oplaadmomenten automatisch in geregistreerd worden, voor moest je van statistiekjes houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
guido66 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:28:
[...]

Omdat dat in strijd met de regels zou zijn. Het moet na elke start weer aan staan. 8)7
Echt belachelijk inderdaad. Maar goed, dan maar hopen op een knopje😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
verbekewouter schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Mij is het gelukt, maar dan wel via Tronity, wat jammer genoeg na een proefperiode van 14 dagen betalend is (36€ per jaar). in ABRP leg je dan een link naar Tronity. Je krijgt er dan wel een platform bij waar al je ritten en oplaadmomenten automatisch in geregistreerd worden, voor moest je van statistiekjes houden :)
Sinds de laatste ABRP update (5.0). kan het via Enode. Dan heeft de CarPlay app wel live data etc., echter de Android Automotove app helaas nog niet :/

Dit werkt wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15sUC2REwGFdpAQOQ9uIAIL8ZUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v9l0B2WHN0jgrlG4Mkl7ViqR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Razer
Heb je hiervoor nou ook een betaalde dienst van Enode nodig bovenop de betaalde dienst van ABRP?

Wel jammer dat er geen lokale mogelijkheid is, die er blijkbaar wel is voor de Zoe via OBD. Want waarschijnlijk praten Enode en Tronity via de cloudservers van Renault die weleens niet reageren. Heb mijn Megane eTech ook in Home Assistant gekoppeld thuis, waar ik al deze informatie ook kan inzien, maar je merkt dat hij van tijd tot tijd geen connectie kan maken en niet kan verversen.

Hoe bevalt ABRP zelf qua navigatie als je het vergelijkt met de navigatie van Google Maps of Apple Kaarten?

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
BiG-GuY schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:09:
@Razer
Heb je hiervoor nou ook een betaalde dienst van Enode nodig bovenop de betaalde dienst van ABRP?

Wel jammer dat er geen lokale mogelijkheid is, die er blijkbaar wel is voor de Zoe via OBD. Want waarschijnlijk praten Enode en Tronity via de cloudservers van Renault die weleens niet reageren. Heb mijn Megane eTech ook in Home Assistant gekoppeld thuis, waar ik al deze informatie ook kan inzien, maar je merkt dat hij van tijd tot tijd geen connectie kan maken en niet kan verversen.

Hoe bevalt ABRP zelf qua navigatie als je het vergelijkt met de navigatie van Google Maps of Apple Kaarten?
Nee als je ABRP premium hebt kun je hem gewoon koppelen, alleen je Renault account opgeven that's it.
Koppeling is met nieuwe ABRP echt in minuut gelegd.

Had echter gehoopt dat de Android Motive app gewoon native had kunnen draaien nu, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
znight schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:

wat betreft ACC: die zal telkens weer op de basis instelling staan (dus uitgeschakeld, en na inschakelen weer op 3 van de 4 streepjes) nadat de auto in Park heeft gestaan. Zijn gewoon regeltjes.

Je krijgt dus inderdaad een iets uitgebreider ritueel als je altijd met dezelfde instellingen wil rijden:
- auto starten
- gordel
- versnellingshendel in D
- regeneratie in de gewenste stand (ik doe dit dynamisch dus gewoon rijdend steeds wisselen, zou niet weten waarom je altijd in dezelfde stand zou willen rijden)
- ACC inschakelen + 2 klikjes voor de gewenste afstand
- ISA uitzetten

Een profiel in een auto heeft vooral te maken met niet-veiligheidsgerelateerde voorkeuren (welke radiostations, zitpositie, en misschien de ingestelde temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
BVice schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:17:
[...]

wat betreft ACC: die zal telkens weer op de basis instelling staan (dus uitgeschakeld, en na inschakelen weer op 3 van de 4 streepjes) nadat de auto in Park heeft gestaan. Zijn gewoon regeltjes.

Je krijgt dus inderdaad een iets uitgebreider ritueel als je altijd met dezelfde instellingen wil rijden:
- auto starten
- gordel
- versnellingshendel in D
- regeneratie in de gewenste stand (ik doe dit dynamisch dus gewoon rijdend steeds wisselen, zou niet weten waarom je altijd in dezelfde stand zou willen rijden)
- ACC inschakelen + 2 klikjes voor de gewenste afstand
- ISA uitzetten

Een profiel in een auto heeft vooral te maken met niet-veiligheidsgerelateerde voorkeuren (welke radiostations, zitpositie, en misschien de ingestelde temperatuur
Dankjewel voor je reactie. Vervelend en jammer dat dit niet via een knop oid kan, maar wellicht is dit ook een gewenning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:17:
Tsja, mijn vrouw en ik rijden altijd in dezelfde stand (de hoogste). Ik zou niet weten waarom je dat constant zou willen wisselen ;)
Wat ik echt niet begrijp, is dat de stand niet bewaard wordt bij het uitzetten van de auto, en dat dat dan de stand weer is bij de volgende rit. Maar dat heeft wellicht ook met (in mijn ogen idiote, doorgeschoten) wetgeving te maken.
Ook met zaken als kleur vd sfeerverlichting (igv stand Persoonlijk), sterkte dashboardverlichting, geluid waarschuwing voetgangers, sterkte geluid richtingaanwijzers, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:09
Die abrp app is erg buggy. Heb er tot nu toe nog geen navigatie mee kunnen doen. Het blijft maar hangen links boven.

Ook idd geeft het slecht de soc weer. Andere apps geven ook slecht de soc weer, terwijl andere telemetrie het wel doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk0_Qea6OjseDvyP-t2BwwARPk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EZJY6HZjrmg1KDjRE5SH7iH.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Centauriprime schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:36:
Die abrp app is erg buggy. Heb er tot nu toe nog geen navigatie mee kunnen doen. Het blijft maar hangen links boven.

Ook idd geeft het slecht de soc weer. Andere apps geven ook slecht de soc weer, terwijl andere telemetrie het wel doet.

[Afbeelding]
Ik zie bij jou wel iers van actuele SOC?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij staat die constant op 100 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:26:
Tsja, mijn vrouw en ik rijden altijd in dezelfde stand (de hoogste). Ik zou niet weten waarom je dat constant zou willen wisselen ;)
Zo min mogelijk regeneratie, ik gebruik het eigenlijk alleen om energie te 'winnen' of als ik moet afremmen.
Bij verkeerslichten bijvoorbeeld, soms vergeet ik het weer te minimaliseren bij wegrijden en dat merk je want meer weerstand. Wat in mijn ogen energieverlies is, bedoeling is namelijk om met zo min mogelijk energie weer te gaan rijden, als de regeneratiestand dan in hoogste stand staat 'win' je misschien iets terug maar je 'verliest' veel meer om op de gewenste snelheid te komen.
Als ik de Heijnenoordtunnel (kom ik tegen 1 a 2 keer per week van en naar kantoor) inrijd gaat de ACC uit en verhoog ik de regeneratie op zo'n manier dat ik dezelfde snelheid behoud, op een gegeven moment gaat de regeneratiestand weer naar minimaal en gaat de ACC weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:44:
Zo min mogelijk regeneratie, ik gebruik het eigenlijk alleen om energie te 'winnen' of als ik moet afremmen.
Bij verkeerslichten bijvoorbeeld, soms vergeet ik het weer te minimaliseren bij wegrijden en dat merk je want meer weerstand. Wat in mijn ogen energieverlies is, bedoeling is namelijk om met zo min mogelijk energie weer te gaan rijden, als de regeneratiestand dan in hoogste stand staat 'win' je misschien iets terug maar je 'verliest' veel meer om op de gewenste snelheid te komen.
Weerstand in het stroompedaal zegt niets over het daadwerkelijke stroomverbruik van de auto. Als jij 250 Wh/km aan stroom verbruikt om op snelheid te komen, dan is dat het verbruik ongeacht de stand van de regeneratie. Het enige verschil is dat je het stroompedaal verder moet intrappen bij een hogere regeneratiestand om tot hetzelfde stroomverbruik en dus versnelling te komen, omdat een groter deel van de slag van het pedaal voor afremmen is bestemd en een kleiner deel voor versnellen. Maar het stroomverbruik van de auto zelf verandert niet. Dat ia dus geen reden om van regeneratiestand te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
[...]

Als ik de Heijnenoordtunnel (kom ik tegen 1 a 2 keer per week van en naar kantoor) inrijd gaat de ACC uit en verhoog ik de regeneratie op zo'n manier dat ik dezelfde snelheid behoud, op een gegeven moment gaat de regeneratiestand weer naar minimaal en gaat de ACC weer aan.
Ook dit is niet noodzakelijk. Gewoon de cruisecontrol zijn werk laten doen. De auto houdt hem strak op de gewenste snelheid zonder dat je hier zelf iets voor hoeft te doen.

Als je heuveltje af rijdt zal hij automatisch gaan regenereren en zodra je de tunnel uit rijdt geeft hij vanzelf weer wat meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evonly
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-02 16:50
IJzebrand schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:00:
Hier sinds een week ook problemen maar dan precies andersom. Mijn auto voegt steeds een laadprogramma toe en als ik daar niet op let en meteen wil laden heb ik een probleem.

Daarnaast geeft de app geen pushmeldingen meer als het laden start en als mijn auto aan het laden is kan ik best de app helemaal niet gebruiken want dan springt het laadprogramma weer aan. Erg onhandig.

Op random momenten springt de auto van direct opladen naar een programma. Het programma uitzetten of verwijderen werkt even want hij zet het gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooiWeb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:32
Evonly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:16:
[...]

Hier sinds een week ook problemen maar dan precies andersom. Mijn auto voegt steeds een laadprogramma toe en als ik daar niet op let en meteen wil laden heb ik een probleem.

Daarnaast geeft de app geen pushmeldingen meer als het laden start en als mijn auto aan het laden is kan ik best de app helemaal niet gebruiken want dan springt het laadprogramma weer aan. Erg onhandig.

Op random momenten springt de auto van direct opladen naar een programma. Het programma uitzetten of verwijderen werkt even want hij zet het gewoon weer terug.
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb al een tweede-lijns ticket lopen bij Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
Evonly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:16:
[...]

Heb je toevallig de Smartcharge app gebruikt/geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
[...]

Dit is niet hoe het werkt, de regeneratie stand doet alleen iets aan het pedaal gevoel maar niks met het verbruik.
Waarom zou je in de tunnel de acc uitzetten? Hij gaat vanzelf regenereren, je netto verbruik gaat niet hoger of lager zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Precies, ik gebruik hem altijd in hoogste stand zodat ik one pedal drive heb, ik vind het heerlijk rijden. En dat verbruik kan mij eigenlijk gestolen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Surfroy01 op 25-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Deze dagen weer wat langere ritten moeten doen.
Wat me op blijft vallen is dat je echt wel 40+ minuten nodig hebt om van <10%SOC naar >80% SOC te gaan. Ik laad tegenwoordig liever naar zo’n 65% en ga dan wat eerder weer laden. Hij start wel netjes op (bijna) 130 kW altijd.

Daarnaast is het zoeken van laders via google maps regelmatig niet goed mogelijk, ongeacht de filters. Ik zit nu in Parijs, als ik zoek naar snelladers in de buurt blijft hij laders rond Brussel aanbevelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Helaas staat onze Megane weer bij de dealer, naar verwachting voor een langere tijd. Van het weekend verscheen de melding "Batterij opladen onmogelijk"... :'(

Vorig jaar in de zomer waren we de auto twee maanden 'kwijt' als gevolg van een defecte laadpoort. Dat uitte zich enkel door een consequent rood lampje bij het aansluiten van de laadkabel. Nu verschenen er wel een storingsmelding en maar liefst drie controlelampjes in het dashboard. Aansluiten van de laadkabel resulteert nu ook in een rood knipperend lampje. De auto minimaal 24 uur onafgebroken op slot houden heeft de storing helaas niet automagisch verholpen.

Zodra we de auto weer terug hebben en bekend is wat het probleem was, meld ik het hier "ter leering ende vermaak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Vandaag een stukje genavigeerd met ABRP App.
De app is er traag met berekenen van de route.
Tijdens het rijden word wel de huidige SOC en die SOC op de bestemming weergegeven.

Het rare is dat deze afwijkt van de waarde in het display.

De navigatie ging niet herbereken toen ik anders reed dan gepland, moet de instellingen nog nakijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfIOl14H9B2zezrzxDNvUzr_X8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChkdfqBxKbQAnGIiWZvFoep6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn2H1Ld4MOWui_OJRUxdNlupY68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5HWxEcuozbBmLpAIYX89Czb.jpg?f=fotoalbum_tile

Je kan wel diverse instellingen doen voor de SOC op de eind locatie alsmede voor een laadstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Je mist het antenne symbool dus het is geen live data, maar geschat op basis van een start soc waarschijnlijk uit de app van je telefoon.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Tijdens de installatie vraagt ABRP om toegang te krijgen tot mijn auto gegevens.

Ik ga/ging er vanuit hij dat data via een api uit auto haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Nu de megane een maand in gebruik. Rijdt echt heel fijn, vooral met de ACC en de lange dagelijkse files van/naar het werk.

Enkele problemen die ik ervaar:
  • Auto gaat niet altijd in de "D".
    Ik duw op de start knop en wacht tot de "systeem testen"uitgevoerd zijn. Zet de hendel in "D", maar de auto blijft in P. Voet van de rem en nog eens proberen, dan geeft ie aan dat ik de rem moet induwen om te veranderen. Rem opnieuw intrappen en hendel in "D", nog steeds niets. Als ik nogmaals op "start" druk, gaat het wel.
  • Lak in de ronding van de spiegel vertoont een barst
  • Laadklep raakt soms de carrosserie
  • De klep van de koffer is echt super k*t gemaakt. Bij regen loopt het water zo je nek in
  • De camera blijft soms hangen in de "korte" modus (laatste paar cm voor je ergens tegen rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
devastator83 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:32:
Nu de megane een maand in gebruik. Rijdt echt heel fijn, vooral met de ACC en de lange dagelijkse files van/naar het werk.

Enkele problemen die ik ervaar:
    Ik duw op de start knop en wacht tot de "systeem testen"uitgevoerd zijn. Zet de hendel in "D", maar de auto blijft in P. Voet van de rem en nog eens proberen, dan geeft ie aan dat ik de rem moet induwen om te veranderen. Rem opnieuw intrappen en hendel in "D", nog steeds niets. Als ik nogmaals op "start" druk, gaat het wel.
  • Lak in de ronding van de spiegel vertoont een barst
  • Laadklep raakt soms de carrosserie
  • De klep van de koffer is echt super k*t gemaakt. Bij regen loopt het water zo je nek in
  • De camera blijft soms hangen in de "korte" modus (laatste paar cm voor je ergens tegen rijdt)
Over de eerste keer om in versnelling te zetten, na het starten moet je iets langer de hendel in de juiste richting houden. Zit een soort beveiling op dat je hem niet per ongeluk in versnelling zet bij het starten.

koffer is niet gewelding dat kan ik helemaal beamen :)

Die achteruit camera... het stoort mij ook dat je, als de camera aanstaat, niets kan doen met je scherm. Of de camera even uitzetten om andere functies te kunnen bedienen op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
BVice schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:55:
Deze dagen weer wat langere ritten moeten doen.
Wat me op blijft vallen is dat je echt wel 40+ minuten nodig hebt om van <10%SOC naar >80% SOC te gaan. Ik laad tegenwoordig liever naar zo’n 65% en ga dan wat eerder weer laden. Hij start wel netjes op (bijna) 130 kW altijd.

Daarnaast is het zoeken van laders via google maps regelmatig niet goed mogelijk, ongeacht de filters. Ik zit nu in Parijs, als ik zoek naar snelladers in de buurt blijft hij laders rond Brussel aanbevelen.
Ja dat zelf zoeken naar laders is wel een moeilijkheid. Vind het ook dat de snelladers dat het systeem aangeeft niet de meest logische.

Ergens zou het leuk zijn dat je kan zeggen "alleen snellaadpalen van bekende firma's :) niet een laadpaal van bedrijfje verstopt in een industrieterrein :P

Hopelijk snel een update omdat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
viggen60 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Over de eerste keer om in versnelling te zetten, na het starten moet je iets langer de hendel in de juiste richting houden. Zit een soort beveiling op dat je hem niet per ongeluk in versnelling zet bij het starten.
Ik hou em even lang in als dat ik em in achteruit zou zetten. Dat gaat wel meteen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
BVice schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:55:

Dit stoorde mij ook enorm met mijn rit naar Leipzig, de auto bleef snelladers in NL voorstellen tijdens zoeken op de route. Uiteindelijk was het het snelst om op telefoon een stop te zoeken en zelf toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Yep, heb ik ook nog steeds. Idem met de stand "R" trouwens.
Dat is een goede tip, zodra de auto weer voor de deur staat zal ik dit eens proberen. Wist niet dat er een dergelijke beveiliging op zit.
Ja, of in de kofferbak. Als de achterklep nat is (en ik eraan denk), open ik de klep eerst een klein stukje, laat 'm even zo staan zodat al het water eraf kan lopen, en open 'm dan pas helemaal. Maar inderdaad een erg slecht ontwerp.
Die achteruit camera... het stoort mij ook dat je, als de camera aanstaat, niets kan doen met je scherm. Of de camera even uitzetten om andere functies te kunnen bedienen op je scherm
Als de camera aanstaat en je staat in "D", dan staat er linksboven in het scherm een "Ga terug"-pijltje. Hierop klikken en het camerascherm sluit, en je kunt weer alles doen met het scherm wat je wilt.
Of dat pijltje er ook is als je in "R" staat, kan ik zo niet uit mijn hoofd zeggen. En zonder Megane kan ik het nu ook niet even zelf testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:53:

Als de camera aanstaat en je staat in "D", dan staat er linksboven in het scherm een "Ga terug"-pijltje. Hierop klikken en het camerascherm sluit, en je kunt weer alles doen met het scherm wat je wilt.
Of dat pijltje er ook is als je in "R" staat, kan ik zo niet uit mijn hoofd zeggen. En zonder Megane kan ik het nu ook niet even zelf testen.
Ik denk dat dit alleen met de optie ‘360 graden camera’ is. Als je die optie niet hebt kan de camera niet aan staan als je in D zit (tenzij je een aanhanger hebt aangekoppeld).

Daarnaast over het niet goed in D gaan: ik denk dat de startknop dan niet lang genoeg is ingedrukt. Soms is kort indrukken van Start niet voldoende, of is de rem te laat ingedrukt waardoor de auto alleen op contact gaat en niet ‘aan’.
Je moet het woordje ‘Ready’ in blauw zien, pas dan is hij helemaal opgestart en ‘aan’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:36:
Ik denk dat dit alleen met de optie ‘360 graden camera’ is. Als je die optie niet hebt kan de camera niet aan staan als je in D zit (tenzij je een aanhanger hebt aangekoppeld).
Dat zou kunnen, onze Megane heeft in ieder geval de 360 graden camera.
Daarnaast over het niet goed in D gaan: ik denk dat de startknop dan niet lang genoeg is ingedrukt. Soms is kort indrukken van Start niet voldoende, of is de rem te laat ingedrukt waardoor de auto alleen op contact gaat en niet ‘aan’.
Je moet het woordje ‘Ready’ in blauw zien, pas dan is hij helemaal opgestart en ‘aan’
Dat is inderdaad een tweede reden van het niet in "D" of "R" willen gaan, dat klopt ja. Daarnaast heb ik geregeld dat er wel "Ready" staat maar dat de versnelling toch niet direct in "D" of "R" wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Wat ik nog irritanter vind dan de achterklep met regen, als je je auto recent gewassen hebt en instapt dan rolt er zo een straal water je stoel op, zowel bij voor als achterdeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Met D heb ik zelden problemen maar bij R wil het wel eens gebeuren dat ie in eerste instantie niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-09 15:22
Voor ervaringen in Tjechie zie hier.

Verder heb ik nog even in de laadgeschiedenis van de Renault-app gekeken. Opvallend was:
  • Een lading staat niet in de laadgeschiedenis (10-juni).
  • Een lading staat als 0 kWh van 0% tot 100%. Daadwerkelijk zo'n 10 kWh geladen (10-juni).
  • Een lading staat als 0 kWh van 99% tot 99%. Daadwerkelijk zo'n 30 kWh geladen met 99% als eindstand (19-juni).
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
RoLeaf schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:29:
Voor ervaringen in Tjechie zie hier.

Verder heb ik nog even in de laadgeschiedenis van de Renault-app gekeken. Opvallend was:
  • Een lading staat niet in de laadgeschiedenis (10-juni).
  • Een lading staat als 0 kWh van 0% tot 100%. Daadwerkelijk zo'n 10 kWh geladen (10-juni).
  • Een lading staat als 0 kWh van 99% tot 99%. Daadwerkelijk zo'n 30 kWh geladen met 99% als eindstand (19-juni).
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
ik zie ook wel eens niet-kloppende laadhistorie... wat mij ook opvalt: als ik de auto instel om te laden tot x% dan eindigt'ie vaak bij x+2%, best apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Volgens mij geen rare dingen met laadhistorie, maar hij laadt wel altijd 1% meer dan aangegeven als maximum. Kan ook een afronding en/of weergave dingetje zijn op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
1% is ook maar 0.6kWh. Zal wel aan de hoge kant zitten met stoppen te laden. Als het vriest ben je die procent alweer kwijt.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik vind er ook niks raars aan eigenlijk, een batterij is niet zo’n statisch geheel als sommige mensen denken dus exact op 1 waarde aftoppen is nog niet zo simpel. Allemaal afhankelijk van bijvoorbeeld temperatuur, celspanning, balans etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
de ID3 die ik hiervoor had laadde netjes tot opgegeven niveau en fluctueerde ook minder dan de Megane, alleen in de winter had je de volgende ochtend vaak minder capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkieVie
  • Laatst online: 01-07-2024
Opgelost
In klimatisering planner een ‘planner’ aangemaakt
Eens deze planner1 uitgevoerd was
Werkte handmatig klimatisering aanzetten weer

Triest, enorm slechte app!

Ik had Renault gebeld, volgens hen moest ik fabrieksinstellingen reset uitvoeren

Dacht het niet Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
In mijn tijd leerde je gewoon om te gaan met wat mankementen van een auto. Kon je de auto niet meer in zijn eerste versnelling zetten dan gebruikte je gewoon de tweede. En nooit klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Ik moet altijd nog lachen als een snelle ouderwetse brandstofmotor BMW links naast mijn auto komt staan voor de stoplichten en bij groen me niet voorbij kan komen.
Pagina: 1 ... 78 ... 98 Laatste