Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 10:37
Sjeefr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:06:
[...]

Nee, helaas niet. En eerlijk gezegd is die favorieten-knop (helaas) behoorlijk nutteloos..
Ik kan daar de stoel en stuurverwarming mee aanzetten zonder het scherm vies te maken ;) maar dat kan ook via een spraak opdracht…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 11:42

Arie

One Man Army

kevinRenaers schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:21:
[...]

Nu lijkt de website wel aangepast te zijn, bij een evolution ER kan je enkel nog het 9" scherm nemen
[Afbeelding]
Vreemd. Als ik nu de Evolution selecteer op de Renault website, dan staat er nu gewoon dat deze geleverd wordt met een 12" scherm.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:35
Zjanzjak schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:

[...]

Ik heb een hekel aan rode bietjes. En mensen die het licht aan laten staan op het toilet.
Gelukkig wordt dat niet gecultiveerd met ACC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 17:53
Zjanzjak schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:

Ik heb een hekel aan rode bietjes. En mensen die het licht aan laten staan op het toilet.
ik kán het licht op het toilet thuis niet uitzetten, heb geen schakelaar (bewegingssensor).

Vandaag voor t eerst wat geks:
Bij een klant vandaan navigatie op de zaak gezet. Zei -10% batterij bij aankomst. Dus ik druk de knop “zoek laadpunten” oid in. “Geen laadpunten in bereik”.

..godver. Nouja ik zie t wel, dacht ik. Rijd drie meter, “49% batterij bij aankomst”.

Achteraf had ik zelf ook wel kunnen bedenken dat ik zat bereik had, maar toch raar dat ie -10% en geen laadstations aangaf. :/

• kevinRenaers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-05 09:29
Arie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Vreemd. Als ik nu de Evolution selecteer op de Renault website, dan staat er nu gewoon dat deze geleverd wordt met een 12" scherm.
In de stap waar je moet kiezen welke uitvoering je wilt, staat er bij mijn ook nog 12". Maar als je dan verder gaat naar de stap om de uitrusting te kiezen, kan je ineens enkel het 9" scherm kiezen.

• Mjaa
Je kan keurig rijden met een volle accu van Groningen naar Maastricht. Als je aan de snelheid van 100 km/uur houdt. Je komt halverwege als je 120 rijdt. En je kan heen en terug als je de wagen gebruikt als invalide karretje. Alleen weet ik niet of je dan heel bent aangekomen of overreden bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 13:43
Is er ergens een forum of iets dergelijks van renault waar we feedback kunnen geven, ik heb een beetje vluchtig gekeken. Maar kan echt helemaal niets vinden.

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28
Denk deze https://community.renault.com. Ze delen best veel marketing spul (in het frans) en de handleidingen en filmpjes zijn best in orde. Maar je mist inderdaad een mooie lijst met software updates bijvoorbeeld. Net zoals polestar of tesla dat hebben.

15x330 SW38

• als het ware
ik kijk naar de url en check de open rlink community
https://community.renault...RENAULT/OPENR-LINK/597748

1 member .... klinkt niet veelbelovend

totaal aantal vragen op alle forums op die site: 28
totaal aantal antwoorden op alle forums op die site: 25
totaal aantal members op alle forums: op die site: 118

Ik denk niet dat die site heel actief is

[Voor 40% gewijzigd door als het ware op 10-05-2023 10:33]

• BramVice
appelsaus schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:19:
[...]

Bij een klant vandaan navigatie op de zaak gezet. Zei -10% batterij bij aankomst. Dus ik druk de knop “zoek laadpunten” oid in. “Geen laadpunten in bereik”.

..godver. Nouja ik zie t wel, dacht ik. Rijd drie meter, “49% batterij bij aankomst”.

Achteraf had ik zelf ook wel kunnen bedenken dat ik zat bereik had, maar toch raar dat ie -10% en geen laadstations aangaf. :/
ik reed van 't weekend van Twente naar Arnhem, ik zou het niet gaan halen, en werd geadviseerd om via een snellader bij Alkmaar te rijden (die ik ook niet zou halen). Een omweg van 1:40 uur. 8)7

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

Japie.G

Colour Classic

Met een schuin oog overweeg ik de aanschaf van deze auto (privé) Heeft iemand hier een trekhaak laten monteren ergens anders dan bij de dealer? Ik vind het bedrag dat ze bij Renault vragen voor een afneembare 13p trekhaak echt nergens op slaan.

Verder twijfel ik nog erg omdat ik een vakantie naar Oostenrijk heb geboekt in augustus, lijkt me toch wel rete eng om elektrisch naar Oostenrijk te gaan... Maar ik moet me nog wat meer inlezen...

Overigens.. van al die software gedoetjes die ik hierboven lees word ik ook niet echt blij 8)7

[Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 10-05-2023 10:43]

De hartelijke groeten van mij!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:50
Bij de bekendste trekhaken zetter van Nederland zit je op € 800 incl. BTW.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• als het ware
Japie.G schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:42:
Met een schuin oog overweeg ik de aanschaf van deze auto (privé) Heeft iemand hier een trekhaak laten monteren ergens anders dan bij de dealer? Ik vind het bedrag dat ze bij Renault vragen voor een afneembare 13p trekhaak echt nergens op slaan.

Verder twijfel ik nog erg omdat ik een vakantie naar Oostenrijk heb geboekt in augustus, lijkt me toch wel rete eng om elektrisch naar Oostenrijk te gaan... Maar ik moet me nog wat meer inlezen...

Overigens.. van al die software gedoetjes die ik hierboven lees word ik ook niet echt blij 8)7
Ik heb de e-tech geleased en net binnen, de afneembare trekhaak is nog niet geleverd, ze kwamen er wat laat achter dat deze ook was besteld.

In de afgelopen 30 jaar moet ik het nog steeds meemaken dat een software pakket in een keer goed is gebouwd bij opleveren. (niet alleen in automotive solutions)

In mijn ogen is het veel belangrijker hoe de software leverancier omgaat met de problemen.
Bij renault is het in mijn ogen slecht gesteld op dit punt.
- geen officiele feedback kanalen
de tussenpersoon in de vorm van een dealer telt niet voor mij, die veroorzaakt alleen maar ruis en vertraging
de renault community pages zijn impossible om te vinden en vanwege die reden zo goed als ongebruikt

- schriftelijke documentatie is heel moeilijk te vinden (het is er wel, maar succes met zoeken)
documentatie is voornamelijk videos (zwaar minpunt in mijn ogen)
my renault is bloated mijn browser vertikt het zelfs zonder al mijn add/cookie blockers de links naar de videos te volgen omdat er te veel stoute trackers op zitten

- geen roadmap te vinden

ben benieuwd of dit bij andere merken beter is geregeld, Renault is niet de enige autobouwer die nog moet leren omgaan met software releases en updates

Ik wacht dus nog af en hoop op verbetering.

[Voor 40% gewijzigd door als het ware op 10-05-2023 11:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Wat is daar zo eng aan? :p Het is echt niet anders dan met een benzine/diesel auto, een stuk comfortabeler zelfs. Ik vermoed dat je doelt op het laden? Ik weet niet hoe vaak je normaal gesproken stopt tijdens zo'n lange reis, maar ik hoop eens in de 2-3 uur. Perfect moment om 'm even aan de lader te hangen, benen te strekken, koffie te halen, een bezoek aan het toilet brengen en je bent zo 15-30 min snelladen + 60-80% accu verder.

• mikeve97
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-05 21:31
Heeft iemand enig idee wat de 422km inhoudt?

En is de 361km op basis van mijn rijgedrag? Klinkt een beetje laag voor een volle accu.

• BramVice

het is toch iets van 1000 euro? Dat is geen hele gekke prijs, tegenwoordig betaal je dat overal...hooguit dat je een keer 100 of 200 euro goedkoper uit gaat zijn. Je kunt het ook gewoon zelf doen, dat zal wel schelen!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BramVice schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:58:
het is toch iets van 1000 euro? Dat is geen hele gekke prijs, tegenwoordig betaal je dat overal...hooguit dat je een keer 100 of 200 euro goedkoper uit gaat zijn. Je kunt het ook gewoon zelf doen, dat zal wel schelen!
AnthonyR schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:54:
Dit dus ja... vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft onder zijn of haar megane etech.Renault vraagt 1350 8)7 Lijkt me dus snel verdiend, maar zijn er addertjes? Is er iets speciaals met EV's op dit gebied?
Majesty schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Wat is daar zo eng aan? :p Het is echt niet anders dan met een benzine/diesel auto, een stuk comfortabeler zelfs. Ik vermoed dat je doelt op het laden? Ik weet niet hoe vaak je normaal gesproken stopt tijdens zo'n lange reis, maar ik hoop eens in de 2-3 uur. Perfect moment om 'm even aan de lader te hangen, benen te strekken, koffie te halen, een bezoek aan het toilet brengen en je bent zo 15-30 min snelladen + 60-80% accu verder.
Klopt, het laden. Stoppen is geen issue, vakantie en geen haast..
Rij al een poos PHEV, maar kom regelmatig ladertjes tegen die defect zijn bijvoorbeeld. Geen ervaring met snelladers langs snelwegen etc. Maar als je met nog 50 km op de GOM bij een kapotte paal komt word ik wel zenuwachtig. Verder de horror foto's van laadfiles. Al vermoed ik dat de laatste jaren er veel laadstations zijn bijgekomen.
Ook moet ik me nog verdiepen voor wat betreft de dekking van snelladers in Oostenrijk. Heb er vorige trips nooit op gelet, maar kan me ook niet actief herinneren dat ik ze heb zien staan in omgeving Zell am See. Maargoed, ik ben nog te voorbarig. Ik moet me inlezen zoals gezegd. (Ik hoop nu op 34324 reacties van mensen die 20x per jaar met de EV naar Oostenrijk rijden zonder ooit 1 probleem te hebben gehad... :P )

[Voor 84% gewijzigd door Japie.G op 10-05-2023 11:06]

• BramVice
mikeve97 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:58:

En is de 361km op basis van mijn rijgedrag? Klinkt een beetje laag voor een volle accu.

[Afbeelding]
422 is de totale stand van de auto en 361 met een volle accu is een prima range. Soms is het wat meer, soms is het wat minder. Ik zit meestal rond de 350 maar houdt niet zoveel rekening meer met het verbruik. Kan ook op 400 zitten als ik mn best doe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
appelsaus schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:19:

De welbekende glitch, paar keer meegemaakt, eerste keer denk je HUH? 2de keer haal je je schouders op en denk je 'het zal wel' en je vervolgt je weg en na een poosje, of herstart, is alles weer normaal.

Er is volgens mij wel wat te vinden over Oostenrijk maar denk niet zo in dit topic.

Ik zag hier wat voorbijkomen over Oostenrijk: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

En hier zal er vast ook wel iets te vinden zijn: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
AnthonyR schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:54:
Komt er niet ook een stukje software aanpassing bij? En kan de trekhaken zetter dat dan ook?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-05 22:59
Ik heb voor afneembaar 13 polig bij de dealer tijdens bestellen van de auto 1147,50 incl. montage moeten betalen, althans, dat kwam er als bedrag aan accessoires bij voor de lease. Dus dan is hij nu al een stukje duurder geworden.. Montage kan iedereen volgens mij wel, alleen stukje software komt er denk ik nog bij.

Ik herken me (gelukkig) niet in alle software bugs die hier beschreven worden, soms zie ik de schermen een beetje zoeken naar de helderheid (tandje meer/minder) maar dit heeft gewoon met omgevingslicht te maken, dat zou wat soepeler kunnen. Vandaag viel mij op dat wanneer ik de Spotify app open heb staan de "playlist soms 0,5 sec op zwart springt? Niet mega storend.

Ik stap tot op heden iedere dag met een glimlach van oor tot oor in mijn auto.

Grote trip nog niet gemaakt, maar lijkt mij leuk om een keer te doen gewoon iets andere manier van reizen misschien klein beetje extra voorbereiding zodat je weet waar je kan laden en welke passen je mee moet nemen. Vroeger moest ik voordat we zo'n stuk gingen rijden een boekwerk ANWB routeplanner uitprinten of van te voren de kaarten bestuderen, we zijn nu enorm verwend.
Japie.G schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:59:
[...]

[...]

Dit dus ja... vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft onder zijn of haar megane etech.Renault vraagt 1350 8)7 Lijkt me dus snel verdiend, maar zijn er addertjes? Is er iets speciaals met EV's op dit gebied?

[...]

Rij al een poos PHEV, maar kom regelmatig ladertjes tegen die defect zijn bijvoorbeeld. Geen ervaring met snelladers langs snelwegen etc. Maar als je met nog 50 km op de GOM bij een kapotte paal komt word ik wel zenuwachtig. Verder de horror foto's van laadfiles. Al vermoed ik dat de laatste jaren er veel laadstations zijn bijgekomen.
Ook moet ik me nog verdiepen voor wat betreft de dekking van snelladers in Oostenrijk. Heb er vorige trips nooit op gelet, maar kan me ook niet actief herinneren dat ik ze heb zien staan in omgeving Zell am See. Maargoed, ik ben nog te voorbarig. Ik moet me inlezen zoals gezegd. (Ik hoop nu op 34324 reacties van mensen die 20x per jaar met de EV naar Oostenrijk rijden zonder ooit 1 probleem te hebben gehad... :P )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-05 08:57
Met een goede app als Shell recharge bijvoorbeeld kan je precies zien waar en hoeveel (snel-)laders op dat moment beschikbaar zijn.
Download die app, en je weet precies hoeveel laadstations er in de buurt van je bestemming zijn.
Verder horror-foto's van laadfiles; als je hartje zomer op de zwarte zaterdagen gaat rijden heb je wel kans erin te komen, zorgen dat je op andere dagen reist is de oplossing dan natuurlijk!

[Voor 8% gewijzigd door PatrickN68 op 10-05-2023 13:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:17
Binnenkort wordt een Youtube app beschikbaar gesteld op Android Automotive. Dan is er ook een mogelijkheid om video's te kijken naast het navigeren naar Youtube via de Vivaldi browser. Renault moet dit dan nog wel beschikbaar stellen via een OTA update.

Android Automotive OS 14 will be able to use multiple in-car displays, YouTube app coming

Daarnaast ben ik benieuwd of Renault überhaupt bezig is om te zorgen dat de Android Automotive versie ge-update wordt. Rond augustus is de release van AAOS 14, dan loopt de Megane E-Tech alweer 4 versies achter. Of eigenlijk meer, want er zijn ook 2 tussenversies uitgekomen.

Android Automotive Release Details

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:55
Mjaa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:53:
Bij CarPlay heb je geen equalizer om je geluid van Spotify wat beter af te stellen. Nou maar Spotify benaderbaar gemaakt met Google. Volgens mij moet het dan wel lukken met het ingebakken window programma van de auto.
Zie deze (wel wat langdradig en in het Duits) video

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:34
mikeve97 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:58:

[Afbeelding]
Het aantal kilometers bij 100% opgeladen is afhankelijk van de modus waarin je de laatste 70 km hebt gereden. In Eco zal het waarschijnlijk meer dan 400 km zijn, mits de temperatuur buiten 20 graden is. In Comfort- en zeker Sport modus stuk lager.
Die 422 km is de totale afstand die je met de auto hebt gereden……

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BramVice
50km is heel erg veel range. Ik zou me pas zorgen maken bij een range van onder de 10 kilometer.

Ik moet wel zeggen dat sommigen het wat rooskleuriger schetsen dan het is. Ik was met de benzine auto gewend om zeker in Duitsland gewoon door te rijden, ACC op 150. Met de Megane hoef je dat niet te proberen, ik ben van plan om max 105 aan te houden. Alleen door die lagere snelheid komt er elke 3 uur al 1 extra uur rijtijd bij. En dan heb je nog de laadtijd. Daarnaast hebben eventuele spullen die je op/aan de auto hebt (fietsendrager? dakkoffer?) nog eens extra impact. Ik ben gewend om naar Zuid Frankrijk te rijden in de nacht met 2 stops om van berijder te wisselen/tanken + 1 lange stop voor ontbijt, totale reistijd inclusief stops is dan ongeveer 12 uur op 1100 km.
Ik verwacht met de Megane dat deze totale reistijd inclusief stops zomaar richting de 16 uur gaat, en dan ga je toch overwegen om het in 2x te doen. Dus eigenlijk gaat je reistijd dan van 1 nacht naar 2 dagen.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:43

JanAd

Toss a coin...

Mss een detail, maar als je de auto nu zou kopen, dan gaat die nooit tegen augustus geleverd zijn gok ik. O-)

Ik heb verder nog geen reizen gedaan met de Megane. Voor mij is het een woon-werk auto. Reizen doen we voorlopig nog met een PHEV.

[Voor 7% gewijzigd door JanAd op 11-05-2023 11:50]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

JanAd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Mss een detail, maar als je de auto nu zou kopen, dan gaat die nooit tegen augustus geleverd zijn gok ik. O-)

Ik heb verder nog geen reizen gedaan met de Megane. Voor mij is het een woon-werk auto. Reizen doen we voorlopig nog met een PHEV.
jawel, want heb een gebruikte op het oog :-)

• als het ware
Japie.G schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:04:
[...]

jawel, want heb een gebruikte op het oog :-)
Gebruikt ?? Nu al ?
De megane e-tech is toch al op de markt sinds juni 2022 ???

• Scratch1972
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:23
Even een andere vraag;
Navigatie Google Maps ;
Nu blijft er een adres in staan die ik eens verkeerd heb ingevoerd, hoe kan ik deze verwijderen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BramVice
Scratch1972 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:45:
Even een andere vraag;
Navigatie Google Maps ;
Nu blijft er een adres in staan die ik eens verkeerd heb ingevoerd, hoe kan ik deze verwijderen?
die gaat vanzelf weg als het algoritme van Google doorheeft dat je er niet heen wil. Het algoritme doet allerhande suggesties die soms overbodig zijn, zo staat bij mij sinds kort na een eenmalig bezoek elke avond de lokale snackbar als eerste suggestie :9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-05 22:24
BramVice schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:50:
[...]

die gaat vanzelf weg als het algoritme van Google doorheeft dat je er niet heen wil. Het algoritme doet allerhande suggesties die soms overbodig zijn, zo staat bij mij sinds kort na een eenmalig bezoek elke avond de lokale snackbar als eerste suggestie :9
Zo verkeerd vind ik die suggestie niet

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
BramVice schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:50:
[...]

Ja dat is echt irritant! Ik had een paar pogingen gedaan om met mijn stem te navigeren naar een contactpersoon (wat dus niet lukt) en nu heb ik allerlei onzin erin staan. Is het nou zoveel moeite om met een longpress een adres te kunnen verwijderen? :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BramVice
maar wat is het probleem...het staat niet in de weg, het doet verder niks...beetje spijkers op laag water zoeken dit. De tijd dat je de auto langs de kant van de weg moest zetten om het stratenboek erbij te pakken staat nog vers in m'n geheugen ;)

• LaTiNo156
BramVice schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:36:
maar wat is het probleem...het staat niet in de weg, het doet verder niks...beetje spijkers op laag water zoeken dit. De tijd dat je de auto langs de kant van de weg moest zetten om het stratenboek erbij te pakken staat nog vers in m'n geheugen ;)
Ik weet het, 1st world problems, maar het feit dat iets vroeger veel erger was is geen excuus voor een ontwikkelaar om net niet functionaliteit aan te bieden ;)

Google maps werkt op zich prima voor wat betreft navigatie, maar er missen gewoon wat dingetjes aan:

- makkelijk navigeren naar je contactpersonen dmv stem
- niet kunnen wissen van specifieke bestemmingen (kun je eigenlijk wel de hele historie wissen?)
- niet vast kunnen leggen van je voorkeursroute. Elke dag naar mijn werk moest ik de alternatieve route opvragen om die te selecteren.
- beheer voor favoriete adressen

Allemaal relatief kleine dingetjes die je commute en prive reizen makkelijker maken. Google focused echt teveel op businesses.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Scratch1972
  • Laatst online: 10:23
Op zich is het wellicht spijkers op laag water zoeken, aan de andere kant ben ik erg op mijn privacy.., vind het al vervelend dat Renault en Google nagenoeg alles van mij weten, maar indien ik een passagier heb, hoeven zijn mijn historie niet te kunnen zien, en wellicht is het adres wel van mijn vriendin, en dat vind mijn vrouw niet leuk 🤪😉

• Zjanzjak
(jarig!)
als het ware schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:50:

Gebruikt ?? Nu al ?
Op de Franse Megane E Tech facebook pagina zag ik wel een paar mensen waarbij de wagen niet beviel en ze 'em weg wilde doen. In Nederland nog niet echt gezien maar er zijn zat demo-modellen al te vinden.
Voor mij valt dat ook onder de noemer gebruikt.
LaTiNo156 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:50:

- niet kunnen wissen van specifieke bestemmingen (kun je eigenlijk wel de hele historie wissen?)
Ja deze vooral!
Nu ziet mijn vrouw de adressen van al mijn vriendinnetjes.

Nah, wat Bram al zegt, geen probleem, maar navigeren naar contactpersonen zou wel een nice to have zijn.

Edit: Scratch1972 was me net iets voor. >:)
Scratch1972 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:18:
en wellicht is het adres wel van mijn vriendin, en dat vind mijn vrouw niet leuk 🤪😉
Alhoewel, 1 vriendin maar? :9

[Voor 14% gewijzigd door Zjanzjak op 11-05-2023 16:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
Zjanzjak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:20:
[...]

Alhoewel, 1 vriendin maar? :9
:D

Ik denk trouwens dat ik een mogelijke oorzaak heb van het niet verschijnen van de contacts.
Op je telefoon/website moet de optie Web & App Activity aanstaan, dat is een vereiste om je contacts in Maps te zien.
Jammer genoeg geef je dan ook toestemming om zo ongeveer al je activiteiten te delen....

Straks even kijken of ik die optie ook in de auto kan aan/uitzetten.
En wie weet kun je dan ook met voice commands navigeren naar dat vriendinnetje!
En wie weet doet mijn agenda het dan ook opeens....

https://support.google.com/websearch/answer/54068

[Voor 9% gewijzigd door LaTiNo156 op 11-05-2023 16:29]

• LaTiNo156
Wat handige commando's die je kunt gebruiken met Assistant (Engels)

https://www.lifewire.com/...-with-google-maps-4168244

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Scratch1972 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:18:
Op zich is het wellicht spijkers op laag water zoeken, aan de andere kant ben ik erg op mijn privacy.., vind het al vervelend dat Renault en Google nagenoeg alles van mij weten, maar indien ik een passagier heb, hoeven zijn mijn historie niet te kunnen zien, en wellicht is het adres wel van mijn vriendin, en dat vind mijn vrouw niet leuk 🤪😉
Pas nog voor gehad irl... Het adres van een juwelier knal in beeld. Ik was daar een paar weken geleden heen gereden voor een cadeautje. Gelukkig had ze het niet gezien, het cadeautje is pas voor deze zondag :+
Die navigatie suggesties(?) van Maps zijn soms erg vervelend... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28
Geen incognito mode op maps in de auto?

15x330 SW38

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

als het ware schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Gebruikt ?? Nu al ?
Demo wagen inderdaad. Licht (of juist heel zwaar 😅) gebruikt dus 🤪

[Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 11-05-2023 19:08]

• LaTiNo156
Net die privacy setting aangepast in de Google settings en ja hoor, habeus contactpersonus om naar te navigeren.

Helaas nog niet gevonden hoe je dat met een stemcommando kan starten.

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 17:53
LaTiNo156 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:21:
Net die privacy setting aangepast in de Google settings en ja hoor, habeus contactpersonus om naar te navigeren.

Helaas nog niet gevonden hoe je dat met een stemcommando kan starten.
Maar wat moet je aanpassen als je geen Google maar Apple telefoon hebt? 🙃

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
appelsaus schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:49:
[...]

Maar wat moet je aanpassen als je geen Google maar Apple telefoon hebt? 🙃
Ik heb het aangepast in Maps op de auto zelf, dus niet op mijn telefoon/auto.
De setting heette iets van delen locatie en nogwat

• Mjaa
Zal je je vriendinnen naam verkeerd uitspreken, dan beland je bij je moeder thuis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Mjaa schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:23:
Zal je je vriendinnen naam verkeerd uitspreken, dan beland je bij je moeder thuis
Loop je te tieren op de bestuurster voor je “bitchhhh” wordt je daarna naar je schoonmoeder genavigeerd 😂

Acties:
  • +6Henk 'm!

• 0xi
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto klaar staat voor levering :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:36
BramVice schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Ik moet wel zeggen dat sommigen het wat rooskleuriger schetsen dan het is. Ik was met de benzine auto gewend om zeker in Duitsland gewoon door te rijden, ACC op 150. Met de Megane hoef je dat niet te proberen, ik ben van plan om max 105 aan te houden. Alleen door die lagere snelheid komt er elke 3 uur al 1 extra uur rijtijd bij.
Ik was vorige week met de kinderen (volgeladen) naar een bekend pretpark in Frankrijk. Heen heb ik braaf 105/u gereden. Een keertje laden onderweg. Terug 130km/u op de cruise control waar toegestaan, ik moet zeggen dat het verbruik nauwelijks slechter was.

Reed in beide gevallen ongeveer 270 km met nog respectievelijk 21% en 20% over. Komt overeen met een verbruik van 350km op 100%.

Maar een voetnoot daarbij is dat het succes vooral toe te schrijven aan het rustige verkeer en daardoor nauwelijks snelheidswisselingen had.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Count me in. Heb wat twijfels zoals eerder aangegeven ivm wat langere trips, maar ik ga het gewoon proberen. De dealer heeft in the end nog een schappelijke korting op de trekhaak gegeven, dus hupsakee, doen dan maar.

Gebruikte (als in demo wagen van juni vorig jaar) EV60 techno optimum charge met warmtepomp. Vrijdag mag ik m definitief ophalen. Heb hem al wel even aan mjn cheapo thuislaadpaal getest wat gelukkig prima werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mijngk
  • Laatst online: 17-05 14:36
Goede keus! Ik rij ook een “demo” uit juli 2022. Ben er erg blij mee

[Voor 84% gewijzigd door Mijngk op 12-05-2023 22:12]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-05 22:23
0xi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:33:
Zojuist te horen gekregen dat mijn auto klaar staat voor levering :)
Morgen wordt ons (lange) wachten beloond, na acht en een halve maand is het zover en mogen we onze auto ( iconic uitvoering, gris schiste, two tone) ophalen 😀. Ben erg benieuwd hoe het zal bevallen.
Dinsdag al gelijk een mooi ritje voor de boeg van zo’n 250 km totaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mijngk
Mooi !

[Voor 89% gewijzigd door Mijngk op 12-05-2023 22:13]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Basselt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 22:45
Komt mij op de Hasselterweg een auto tegemoet die verschillende lichtsignalen gaf. In een reflex dacht ik aan een naderende snelheidscontrole en ging mijn aandacht uit naar de bermen. Pas in het passeren zag ik dat het een blauwe Megane E Tech was waarvan de bestuurder blijkbaar net zo blij met zijn auto is als ikzelf !
🤓🤓🙋🏻‍♂️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijngk
Heeft iemand van jullie een lakverzegeling (waxoyl bijv) laten aanbrengen? Is dat zinvol ? Met name op de blauwe en rode kleur zijn sneller krassen zichtbaar denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
Ik denk eerder dat ze verbleken in de zon. Heeft iemand al een rode Megane met een grijs dakje gezien? Die combinatie is er ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
Mijngk schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:32:
Heeft iemand van jullie een lakverzegeling (waxoyl bijv) laten aanbrengen? Is dat zinvol ? Met name op de blauwe en rode kleur zijn sneller krassen zichtbaar denk ik.
Ik heb laatst nog navraag gedaan over waxoyl en iedereen met wat verstand ervan vind het zonde van je geld.
Dit spul kreeg ik aanbevolen: https://www.waxworld.nl/a...uartz-lite-150ml-kit.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
Gisteren weer eens de vliegen van mijn voorruit gepoetst met een nylon sok. Maar ik verbrande haast mijn vingers aan de ruit op de plek waar de sensors zitten. Met een zonnetje kan ik zeker een eitje bakken op de voorruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 0xi
LaTiNo156 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb laatst nog navraag gedaan over waxoyl en iedereen met wat verstand ervan vind het zonde van je geld.
Dit spul kreeg ik aanbevolen: https://www.waxworld.nl/a...uartz-lite-150ml-kit.html
Vergt wel veel moeite maar als je het wil doen en de handleiding goed volgt heb je er wel lang plezier aan, mocht je minder moeite willen doen Gyeon Bathe+ is ook een zeer goed product!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mjaa
Met een tentje op het dak is een eitje bakken een handige feature van Renault.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Even een update van het 'leeglopen' van de batterij tijdens een vakantie.
De auto op het vliegveld gezet met 72% accu, vervolgens 9 dagen op reis geweest, bij terugkomst was de accu nog 70% vol. Dit viel me reuze mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Vanmorgen waren ineens alle favorieten van de radio verdwenen, geen systeemupdate geweest o.i.d.
Verder viel me op dat als ik "pre conditioneren" via de app aanzet (koelen van de auto), dat de auto staat te rochelen als een verkouden koffiepot. Klinkt als een huis-ventilatie welke uit de lagers ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razer
Bushie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:04:
Vanmorgen waren ineens alle favorieten van de radio verdwenen, geen systeemupdate geweest o.i.d.
Verder viel me op dat als ik "pre conditioneren" via de app aanzet (koelen van de auto), dat de auto staat te rochelen als een verkouden koffiepot. Klinkt als een huis-ventilatie welke uit de lagers ligt.
Herkenbaar ;) Volgens mij is dat de warmtepomp. Als je dit doet met de auto nog aangesloten aan de laadpaal klinkt het anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijngk
LaTiNo156 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:41:
[...]

Weet je ook waar ik het kan laten doen ? Ik kan dat ivm gezondheidsredenen helaas niet zelf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijngk
0xi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Vergt wel veel moeite maar als je het wil doen en de handleiding goed volgt heb je er wel lang plezier aan, mocht je minder moeite willen doen Gyeon Bathe+ is ook een zeer goed product!
Ik lees dat dat een shampoo is dus dat zou ik zelf (of mijn zoon 😉) kunnen laten doen begrijp ik? Beschermt het de lak goed ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
Volgens mij is het een smerig goedje. Ik zou het dus eerst maar zelf proberen of niet. Een beetje druk maken om een paar krasjes, dat moeten wel stadsmensen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BramVice
Bathe+ is 'gewoon' een shampoo met een goed verhaal. Maar de meeste autoshampoo's hebben wel de eigenschappen dat ze waterafstotend zijn, een dun laagje achterlaten etc.

Ik gebruik ook Meguairs NXT shampoo en Dodo Juice BtbM maar het effect is eigenlijk altijd hetzelfde...een schone auto en enigszins beading.

Ik geloof niet dat de Bathe+ daadwerkelijk beter beschermt tegen krassen.

[Voor 10% gewijzigd door BramVice op 15-05-2023 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramVice
Een beetje druk maken om een paar krasjes, dat moeten wel stadsmensen zijn.
[/quote]
wat hoop je met deze opmerking te bereiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramVice
Mjaa schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:18:
Een beetje druk maken om een paar krasjes, dat moeten wel stadsmensen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mjaa
Minder reclame voor shampoo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0xi
Mijngk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Weet je ook waar ik het kan laten doen ? Ik kan dat ivm gezondheidsredenen helaas niet zelf
Eigen mening is de Gyeon Bathe+ een zeer goede shampoo die ook zeer goede beading geeft voor een shampoo maar indd geen krasbescherming. Tegen fijne krasjes zou je inderdaad een glascoating kunnen aanbrengen of een PPF maar dat is wel een dure oplossing :P

Er zijn redelijk wat detailers die glascoating wel aanbieden, weet niet in welke regio je woont?

[Voor 5% gewijzigd door 0xi op 15-05-2023 12:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijngk
0xi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Eigen mening is de Gyeon Bathe+ een zeer goede shampoo die ook zeer goede beading geeft voor een shampoo maar indd geen krasbescherming. Tegen fijne krasjes zou je inderdaad een glascoating kunnen aanbrengen of een PPF maar dat is wel een dure oplossing :P

Er zijn redelijk wat detailers die glascoating wel aanbieden, weet niet in welke regio je woont?
T moet inderdaad wel betaalbaar blijven 😉 regio zuid oost Brabant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan01
[quote]Zjanzjak schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:
[...]
Ik heb/had bewust het gratis Orange abonnement van 6 maanden niet geactiveerd daardoor kreeg ik ook elke keer deze melding. Als dit het ook bij jou is, gewoon negeren, verdwijnt vanzelf.[…]

Weetje nog hoe lang dit duurde? Dus voordat de melding weg was. En was van je profiel toen wel alles afgevinkt?
Ik heb zaterdag mijn etech opgehaald en zit sindsdien ook te klooien met het profiel 😬.
Heb het nu bij de dealer neergelegd. Ik ben ook niet van plan om zo’n orange abonnement te nemen, als dat niet perse nodig is. Databundel van de telefoon is groot genoeg om te gebruiken voor de apps.

En wat een heerlijke auto is dit, in t weekend al de nodige kilometers gereden. Heel erg blij mee.
Nog even gehoopt dat kenteken met letter T begon maar dat zat er niet in. Maakt verder ook niet uit natuurlijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Razer
Update na 3 maanden en 6000km verder te zijn van wat 'negatieve' zaken die me opgevallen zijn (naast dat het gewoon echt een heerlijke cruise auto is):
  • Knak in achteras bij drempels, of grote oneffenheden in de weg
  • Als de wind op het linker voor portier (bestuurderskant) staat erg veel wind geruis, ook bij relatief lagere snelheden
  • 2x een melding gehad bij starten van de auto "DC laden niet beschikbaar", wat na enkele minuten weer verdween
  • De automatische helderheid van het OpenR Link scherm is wat wispelturig, die zie je wel eens knipperen
  • 2x een melding gehad bij starten van de auto "DC laden niet beschikbaar", wat na enkele minuten weer verdween
  • Google Maps schat het aankomst percentage accu soms wel erg matig, meestal kom ik met een veel groter restant aan
  • Eén keer is het re-generen een volledige reis niet beschikbaar geweest, echter na een paar uur stilstand vanzelf verholpen
  • De welbekende tik in het gaspedaal die er soms is, maar niet super storend

[Voor 4% gewijzigd door Razer op 15-05-2023 15:52]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wij hebben onlangs een trip met de Megane e-tech gemaakt van Zuid-Spanje naar Noord-Spanje, en weer terug. Onze ervaringen:
  • In totaal 2.200 km afgelegd. Gemiddeld verbruik (snelheid 110 à 120 km/h waar mogelijk) 166 Wh / km.
  • In ECO modus rijdt prima op de snelweg op de (reguliere) CC, ook met 120 km/h geen problemen met de snelheid vasthouden. Wel is even snel (en comfortabel) invoegen er dan niet bij, boven de 80 km/h lijkt het wel een diesel met een enorme turbolag.
  • We hebben altijd overal kunnen laden waar we wilden, we hoefden nooit te wachten omdat de laadpalen bezet waren. Sterker, veelal waren we de enige bij een laadstation. Wel hebben we 1x niet kunnen laden omdat de laders niet werkten. Dat deze niet werkten stond niet in de apps aangegeven.
  • De onboard Google Maps lijkt weinig rekening te houden met de laadsnelheid van de laadpalen onderweg. Zo stuurt 'ie doodleuk naar laders waar je anderhalf uur kan staan om van 10% naar 80% te gaan.
  • We gebruikten daarom ABRP voor het uitstippelen van de route. Vervolgens gaven we steeds in de on board Google Maps de door ABRP uitgekozen laders als bestemming in. Dat werkte prima.
  • Zoals @Razer hierboven ook al aangeeft: de onboard Google Maps schat het verbruik wel erg pessimistisch in. Wij liepen vrijwel altijd tussen de 5% en de 10% in. Overigens liever zo, dan andersom! :D
  • De stoelen bleken voor ons niet geschikt voor dit soort lange reizen, zowel mijn vrouw als ik kregen zowel op de heen- als de terugreis last van onze rug. Verstellen van de stoelen bood helaas geen soelaas. We hadden dit nog niet eerder ervaren in de Megane.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Jan01 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:27:

Weetje nog hoe lang dit duurde? Dus voordat de melding weg was. En was van je profiel toen wel alles afgevinkt?
Yup alles was afgevinkt, precies weet ik het niet meer wanneer de melding verdween, in mijn geheugen gravend zegt mijn gevoel een maandje ofzo.
Razer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:47:

Ook meegemaakt, van wat ik lees op diverse fora/facebook-pagina's (nationale en internationale) is dat het wel eens vaker voorkomt en dan weer verdwijnt. Zo ook bij mij, gevalletje schouders ophalen en weer door.
Razer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:47:
Update na 3 maanden en 6000km verder te zijn van wat 'negatieve' zaken die me opgevallen zijn (naast dat het gewoon echt een heerlijke cruise auto is):
Rij nu een maand of 4 en heb een goede 7000 km weg, kan me niet echt iets voor de geest halen wat ik als negatief kwantificeer. Paar dingen die ik misschien als ietwat vervelend ervaarde maar dat staat verre van het woord 'negatief' zoals bijvoorbeeld een regeneratie-flipper die ineens niet meer lekker 'klikte'.
Maar dat was na wat teflonspray ook weer zo verholpen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:50
Na een Gris Rafale en Blue Nocturne exemplaar is het nu tijd voor een mooie rode! Naast de Zoe van mijn vrouw. Full options.

• Zjanzjak
(jarig!)
AnthonyR schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:28:
Na een Gris Rafale en Blue Nocturne exemplaar is het nu tijd voor een mooie rode! Naast de Zoe van mijn vrouw. Full options.
Een mooi stel!

Wat anders, soms stap ik de auto uit om dan later, of de volgende ochtend, te zien dat het percentage van de accu 1 a 2 procent gedaald is. Dit kan ik wel plaatsen maar gister na het laden zag ik vanochtend dat er 2% bij was gekomen haha. Hoe dan!?

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-05 16:04
Zjanzjak schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:07:
[...]

Wat anders, soms stap ik de auto uit om dan later, of de volgende ochtend, te zien dat het percentage van de accu 1 a 2 procent gedaald is. Dit kan ik wel plaatsen maar gister na het laden zag ik vanochtend dat er 2% bij was gekomen haha. Hoe dan!?
Omdat het vandaag warmer is dan gister.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Visje99 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:28:
[...]

Omdat het vandaag warmer is dan gister.
? Hoe zorgt dat ervoor dat de acculading toeneemt?

Invoegen doe je zo!

• Larsdedj
  • Laatst online: 20-05 00:08
Diederik schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:12:
[...]

? Hoe zorgt dat ervoor dat de acculading toeneemt?
De spanning van een accu neemt toe naarmate de temperatuur toeneemt:

Van lithium ion accu's weet ik inmiddels een hoop maar de exacte wetenschap weet ik niet.
Ik kan me voorstellen dat de ionen zich makkelijker door het electrolyt kan verplaatsen omdat de moleculen harder trillen bij hogere temperaturen en daarom makkelijker ionen doorlaten en er minder blijven hangen?

Het is in iedergeval een gegeven dat de capiciteit van de accu wordt gemeten bij 25 graden.
Bij lagere temperaturen presteert hij slechter en bij hogere presteert hij beter.
Het ironische is dan wel weer dat de degradatie van de batterij sneller verloopt met hogere temperaturen wat komt door het harder trillen en dus slijten van de accu.
Dus je wilt de accu het liefste rond de 20-25 graden houden voor de levensduur.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Larsdedj schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:40:
[...]

De spanning van een accu neemt toe naarmate de temperatuur toeneemt:

[Afbeelding]

Van lithium ion accu's weet ik inmiddels een hoop maar de exacte wetenschap weet ik niet.
Ik kan me voorstellen dat de ionen zich makkelijker door het electrolyt kan verplaatsen omdat de moleculen harder trillen bij hogere temperaturen en daarom makkelijker ionen doorlaten en er minder blijven hangen?

Het is in iedergeval een gegeven dat de capiciteit van de accu wordt gemeten bij 25 graden.
Bij lagere temperaturen presteert hij slechter en bij hogere presteert hij beter.
Het ironische is dan wel weer dat de degradatie van de batterij sneller verloopt met hogere temperaturen wat komt door het harder trillen en dus slijten van de accu.
Dus je wilt de accu het liefste rond de 20-25 graden houden voor de levensduur.
Als je de auto voorverwarmd wanneer hij nog aangesloten is aan de paal, brengt de auto dan ook de accu op bedrijfstemperatuur? Dus stel het is buiten -3 graden, auto bevroren en je pre-heat de wagen, dan smelt het ijs lekker van je voorruit, maar is dan ook de accu op temp?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik heb nu 1000km erop zitten en heb de volgende bevindingen en vragen:
  • Je moet elke rit de mate van regeneratie opnieuw instellen, is daar inmiddels een truuk voor om dat aan je profiel te koppelen?
  • Hetzelfde geldt voor de afstand bij gebruik van ACC
  • Heeft iemand al ontdekt hoe je de locatie van de auto kunt blokkeren vanuit de auto?
  • Het is ontzettend jammer dat een profiel niet gekoppeld kan worden aan een sleutel, zodat de auto meteen het juiste profiel start als je de deur opent.
  • Als ik voor mijn vrouw de app wil koppelen aan de auto, moet ik dan eerst in de auto haar profiel kiezen voor het koppelen? Heeft iemand dat al eens gedaan?
  • Hoe stuur je vanaf de app een bestemming door naar de auto? Dat zou mogelijk moeten zijn toch?
  • Als je tijdens een telefoongesprek instapt en je zet de auto aan, dan gaat het gesprek verder op het scherm (alleen kent die dan niet de naam). Echter, als je van profiel moet wisselen dan kan dat niet! Ook na het ophangen kreeg ik de 'notification dropdown' niet naar beneden en moest ik het systeem resetten
  • Als je tijdens een telefoongesprek de auto parkeert, uitzet, deur opent en zelfs sluit dan blijft het gesprek nog steeds door de speakers gaan! Pas als ik wegloop en de auto op slot gaat het systeem uit en kan ik verder spreken op de telefoon. Is er iets (andere volgorde?) dat ik kan doen buiten BT uitzetten op mijn telefoon om over te schakelen?
  • Als je op de weg rijdt, voet stabiel op het gas en je zet de regeneratie op max dan voel je duidelijk dat de auto afgeremd wordt. Is dat nou de bedoeling? Ik zou verwachten dat het afremmen pas gebeurt als je de voet van het gas afhaalt? Nu voelt het alsof de auto continu afgeremd wordt.
  • Ik ben echt heel blij met de keuze van de kleur (rood), het is echt een prachtige kleur lak in zowel zonlicht als in de avond :)
  • Ik heb mijn eerste wasstraat ervaring gehad. Ik moest de auto in zijn neutraal zetten en besefte pas toen ik op de band stond dat ik niet wist hoe dat moest 8)7
    Dat ging met geluk nog maar net goed 8)

• Zjanzjak
(jarig!)
LaTiNo156 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:09:
  • Je moet elke rit de mate van regeneratie opnieuw instellen, is daar inmiddels een truuk voor om dat aan je profiel te koppelen?
  • Hetzelfde geldt voor de afstand bij gebruik van ACC
  • Als je op de weg rijdt, voet stabiel op het gas en je zet de regeneratie op max dan voel je duidelijk dat de auto afgeremd wordt. Is dat nou de bedoeling? Ik zou verwachten dat het afremmen pas gebeurt als je de voet van het gas afhaalt? Nu voelt het alsof de auto continu afgeremd wordt.
Nee.

Nee.

In Eco modus vooral (vind ik) maar ik heb NOOIT de regeneratie op max tijdens het rijden dan heeft de wagen meer energie nodig voor mijn gevoel om een bepaalde snelheid te halen.
Buiten dat ik vind het iets te bruusk als ik dan het pedaal loslaat of van de ACC afga.

Ik gebruik de regeneratie alleen maar als ik moet afremmen maar het liefst laat ik de boel uitrollen.
Op lokale weg (80 km/u) ga ik van de ACC af op 650 meter van bijvoorbeeld een aankomende rotonde, heb ik bij de rotonde de juiste snelheid, is het toch nog iets te hard --> gebruik ik de regeneratie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]
Als je op de weg rijdt, voet stabiel op het gas en je zet de regeneratie op max dan voel je duidelijk dat de auto afgeremd wordt. Is dat nou de bedoeling? Ik zou verwachten dat het afremmen pas gebeurt als je de voet van het gas afhaalt? Nu voelt het alsof de auto continu afgeremd wordt.
Kan je helaas alleen helpen met deze vraag, veel andere punten zou ik ook graag het antwoord weten.

Wat je beschrijft, is wat je merkt omdat de throttle mapping anders is per stand van de regeneratie. Net zoals die verschilt tussen de eco, comfort en sport modus. Als je je voet stabiel houdt en van maximale regeneratie naar minimale regeneratie gaat, zal de auto juist versnellen.

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

[/li]

[/list]
Dat voelt idd zo. Daarom gebruik ik de regen-pedalen ook enkel om te remmen aan lichten ed. Ik laat hem gewoon standaard staan of zelfs 'uit' bij voorkeur.
Dat rijdt imo veel leuker en veel verschil gaat dat echt niet maken. Ik zit nu op 14,5kWh/100km (EV40) en ik rij doorgaans in Sport-modus :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan01
Zjanzjak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:03:
[...]

In Eco modus vooral (vind ik) maar ik heb NOOIT de regeneratie op max tijdens het rijden dan heeft de wagen meer energie nodig voor mijn gevoel om een bepaalde snelheid te halen.
Ik denk dat dit idd gevoelsmatig is. Om een bepaalde snelheid te halen is energie nodig, die hoeveelheid is met name afhankelijk van hoe diep je het stroompedaal intrapt en niet afhankelijk van je instelling voor regeneratief remmen.

• LaTiNo156
Zjanzjak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:03:

Op lokale weg (80 km/u) ga ik van de ACC af op 650 meter van bijvoorbeeld een aankomende rotonde, heb ik bij de rotonde de juiste snelheid, is het toch nog iets te hard --> gebruik ik de regeneratie.
Je kunt de ACC instellen dat ie vanzelf afremt als deze een rotonde nadert. Werkt goed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
LaTiNo156 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:59:

Je kunt de ACC instellen dat ie vanzelf afremt als deze een rotonde nadert. Werkt goed!
Is zo maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk voor de rotonde gaat de ACC er bij mij af.
Vinden mensen achter me leuk joh. :D

Zo uitkienen en laten rollen dat je met ongeveer 10 a 15 km/u aankomt bij de rotonde is mijn devies.
Segeln zeggen de Duitsers, kijk vanaf 8.11 : YouTube: 5 Tips zum effizienteren Fahren mit Elektroautos

Als je moet remmen heb je eigenlijk teveel energie gebruikt, is het een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06:28
Kunnen jullie mij helpen/gerust stellen.

Kan ik met een Evolution 220pk met warmtepomp in de winter zonder zorgen 225km aan snelweg km's maken? De km's zijn in de spits en de snelheid zal rond de 100km/u zijn, en ik wil graag wel de kachel aan als het buiten vriest.

Het is echt de deur hier uit en ik kom op een 70 km/u weg die al na een paar km 100 km/u wordt, en ik kan tot aan mijn bestemming op de snelweg rijden.

Ik mag alleen nog maar een EV leasen en zit erg met het bereik in mijn maag. Dat is het enige wat me tegenhoud. De auto zelf rijd echt fantastisch. Maar zit nu erg te twijfelen tussen auto van de zaak, private lease of zelf dan maar een auto kopen. Ik rij ongeveer 32000km per jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:29:

Kan ik met een Evolution 220pk met warmtepomp in de winter zonder zorgen 225km aan snelweg km's maken? De km's zijn in de spits en de snelheid zal rond de 100km/u zijn, en ik wil graag wel de kachel aan als het buiten vriest.

Het is echt de deur hier uit en ik kom op een 70 km/u weg die al na een paar km 100 km/u wordt, en ik kan tot aan mijn bestemming op de snelweg rijden.

Ik mag alleen nog maar een EV leasen en zit erg met het bereik in mijn maag. Dat is het enige wat me tegenhoud. De auto zelf rijd echt fantastisch. Maar zit nu erg te twijfelen tussen auto van de zaak, private lease of zelf dan maar een auto kopen. Ik rij ongeveer 32000km per jaar.
Ja lijkt me geen probleem. Ik zat afgelopen winter rond de 250 a 270 km op een 80% lading. Dus als je gewoon 100% laadt zit je volgens mij wel veilig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:29:

Met 80% accu is dat te doen, moet je alleen niet constant in Sport-modus zitten en als een malle optrekken.

Wel elke keer na die 225km dan gelijk weer laden tot zeker 80%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afca_020
Dank voor de antwoorden, ik denk dat ik overtuigd ben en het maar gewoon moet gaan proberen.
Al zit je wel meteen 4 jaar vast aan de keuze.

Ik was meteen verkocht na de proefrit qua rijden en hoe mooi de auto er uit ziet.
Ook het EV rijden ontdekken trekt mij wel aan.

Alleen de range en het niet hebben van een eigen oprit maken dat ik twijfel.
Ik zal een oplaadpaal bij de gemeente moeten aanvragen, dus dat is ook maar afwachten of die komt en waar die komt. Een straat verderop staat een laadpaal op 280m afstand, de kans is aanwezig dat ze zeggen.....laad hem daar maar op. En dan zal de auto dus meer daar staan dan bij mij voor de deur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramVice
Opladen doe je elke 300 kilometer ongeveer. Rijd je zoveel zodat je dus altijd bij die laadpaal moet parkeren?

Bedenk wel dat de aanvraag van zo’n laadpaal zomaar een jaar of langer kan duren. Dus als je de bestelling plaatst, direct aanvragen! Welke gemeente is het?

Vergeleken met andere EV’s heeft de Megane een hele goede range. Tenzij je flink meer gaat betalen voor bijvoorbeeld een ID4 / Enyaq / Q4 met de grote 80kWh batterij. Of een Kia EV6/Hyundai IONIQ5. Maar dat zijn allemaal auto’s die zomaar 10-20k meer kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afca_020
Opladen zal idd elke dag moeten als er naar kantoor gereden wordt, 3 a 4 keer per week.
Op kantoor is geen laadpaal.

Een jaar of langer? Tjeezis.
Pffff....telkens als ik denk, ik heb er uit komt het volgende twijfelpuntje. :P

Dat die paal er binnen 3 maand na aanvraag had ik niet verwacht....maar dit.

Het is de gemeente Emmen, en ik was van plan om een voorraad auto te nemen.
Als het goed is komt volgende week een offerte voor die auto.

[Voor 28% gewijzigd door Afca_020 op 19-05-2023 10:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LaTiNo156
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:14:
Opladen zal idd elke dag moeten als er naar kantoor gereden wordt, 3 a 4 keer per week.

Bij de gemeente navragen wat de wachttijd is op het moment?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-05 22:59
Bijzonder, verplicht EV leasen en geen laadpalen plaatsen bij kantoor. Je zou op z’n minst wat palen moeten plaatsen voor de mensen die niet thuis/vlak bij huis kunne laden.
Bij ons op t werk zijn ze er ook niet echt goed in maar er staan er in ieder geval een aantal. Bij mijn oude werkgever waar ik werkte voor overname staan er inmiddels tientallen nadat iedereen elektrisch moest gaan rijden die hebben de zaken mooi op orde.
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:14:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-05 19:20
Goedemorgen Tweakeraars, op 16 april 2022 had ik een Hyundai Kona Electric besteld. Leveringsdatum werd vaak uitgesteld. Laatste bericht was dat de auto verwacht zou worden op 31 juli "in de haven". Ik was er wel klaar mee en de lol van een nieuwe auto was er al lang niet meer. Gelukkig konden we van de overeenkomst af.
Vorige week de/het knoop(je) doorgehakt en een Megane Techno EV60 besteld bij Bochane in Harderwijk. Er stond een witte met zwart dak op voorraad in Arnhem. (Ik was allergisch geworden voor levertijden 😉) Die staat nu dus in Harderwijk en volgende week vrijdag mogen we hem ophalen.
Ik ben dit leuke/informatieve E-Tech-topic aan het doorspitten. Inmiddels gevorderd tot pagina 94(half januari). Dus nog een lange weg te gaan tot hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-05 19:20
En meteen een vraag. Nog niet over de Megane maar over de subsidie die ik voor de Hyundai toegekend had gekregen. De subsidieaanvraag heb ik ingetrokken (voor de Techno krijg ik geen subsidie).
Het bedrag van €3350 dat voor mij was gereserveerd, gaat dat weer naar staat of bestaat er een wachtlijst van mensen die vorig jaar te laat waren toen de subsidiepot leeg was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afca_020
Ruud1988 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:35:
Bijzonder, verplicht EV leasen en geen laadpalen plaatsen bij kantoor. Je zou op z’n minst wat palen moeten plaatsen voor de mensen die niet thuis/vlak bij huis kunne laden.
Bij ons op t werk zijn ze er ook niet echt goed in maar er staan er in ieder geval een aantal. Bij mijn oude werkgever waar ik werkte voor overname staan er inmiddels tientallen nadat iedereen elektrisch moest gaan rijden die hebben de zaken mooi op orde.

[...]
Wij hebben meerdere vestigingen, deels eigendom en deels wordt er een verdieping gehuurd.
Ik zit in een huur pand en mijn werkgever vind dat de eigenaar van het pand die palen moet regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:17:
Alleen de range en het niet hebben van een eigen oprit maken dat ik twijfel.
Je bent toch verplicht een EV te nemen van je werkgever?
Dan is er toch geen twijfel? Want je moet immers.
Dan maak het dan toch niet uit welke EV je neemt want het niet hebben van een oprit doet dan toch niet ter zake.
Afca_020 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:17:
Een straat verderop staat een laadpaal op 280m afstand, de kans is aanwezig dat ze zeggen.....laad hem daar maar op. En dan zal de auto dus meer daar staan dan bij mij voor de deur.
Mijn dichtsbijzijnde laadpaal staat op 300 meter, schuin achter de straat uit, ik vind dit onwijs dichtbij.
Wil ik daar laden moet ik alleen even in de app kijken of de boel niet bezet is, omdat het uit het zicht is.
Laadpaal voor de deur is uiteraard fijn maar ja, hijs nie van jou. ;) Dus ook altijd afwachten of je überhaupt kan laden, naja, heb je er iig wel eentje dichtbij, op 280 meter. :9
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee