Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 40 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:24:
[...]

extreem zuinig hoor, dat lukte me toen ik de auto net had maar inmiddels niet meer. Zit nu steeds rond de 17. Morgen komen de zomerbanden er onder, dan gaat het vast weer wat omlaag.

Welke uitvoering heb je?
Ja echt top! Vrijwel alles door ACC laten doen in eco modus is wat ik doe. In de stad soms weleens wat bijtrappen om iets sneller weg te komen bij een stoplicht, als er auto's achter me rijden. Stoplichten in Amsterdam en Utrecht staan meestal niet zo lang op groen in de ochtend en middag.

Denk dat de zomerbanden wel helpen ja, die zitten er hier ook onder. Het betreft een Techno 60 met augmented vision en advanced drive assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-09 15:18
ik weet van mezelf dat ik zuinig kan rijden en doe ook bijna alles op ACC maar ik gebruik nooit de EO modus omdat ik de acceleratie dan echt te traag vind en bovendien de ACC liever op 108 heb staan dan op 100. Kan vanmiddag wel een poging wagen op een hypermile ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:44:
ik weet van mezelf dat ik zuinig kan rijden en doe ook bijna alles op ACC maar ik gebruik nooit de EO modus omdat ik de acceleratie dan echt te traag vind en bovendien de ACC liever op 108 heb staan dan op 100. Kan vanmiddag wel een poging wagen op een hypermile ritje.
Ik ga vrijwel altijd op tijd weg en heb dus zelden haast, dan is die acceleratie wat mij betreft prima, tenzij ik er andere auto's mee ophoud. Scheelt ook weer voor de levensduur van je banden :D. Ben benieuwd naar de resultaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09 22:14

0xi

jschoorl2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:29:
Wat je zou kunnen proberen op een pc. Browser naar myr.renault.nl en dan onderstaande stappen volgen

Kwam dit tegen op een Duitse site

[...]
Ik heb via de dealer mijn VIN gekregen alleen als ik deze methode gebruik is bij mij "orders" leeg, iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Ik heb net de handleiding doorgelezen (jawel) en ik zie nergens een optie (ook niet in de Renault app) om te laden tot max xx% en dan het laden te stoppen.

Kan dit ergens worden ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:28:
Ik heb net de handleiding doorgelezen (jawel) en ik zie nergens een optie (ook niet in de Renault app) om te laden tot max xx% en dan het laden te stoppen.

Kan dit ergens worden ingesteld?
Zie https://nl.e-guide.renaul...enR-link/ELEKTRISCHE-AUTO

Onder batterij, kun je met een schuifje het max oplaad percentage opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
hansgrave schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Zie https://nl.e-guide.renaul...enR-link/ELEKTRISCHE-AUTO

Onder batterij, kun je met een schuifje het max oplaad percentage opgeven.
Ah dank je wel, ik zat in de pdf te zoeken maar vond hier niets over terug. _/-\o_
Volgende laadbeurt even mee experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:24:
[...]

extreem zuinig hoor, dat lukte me toen ik de auto net had maar inmiddels niet meer. Zit nu steeds rond de 17. Morgen komen de zomerbanden er onder, dan gaat het vast weer wat omlaag.

Welke uitvoering heb je?
Ik dacht ook al, 12?! :o Ik zit nu op 16.2 gemiddeld in comfort. Kan waarschijnlijk nog wel lager halen, en nóg lager in eco stand maar opzich vind ik het wel prima zo. :)

Binnenspiegel is weer hersteld, half uurtje bij n dealer in de buurt aan de koffie gezeten en hij zat weer vast. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:14:
dan mis je juist al je handige functies die op je standaard mail adres zijn gekoppeld...ik weet niet wie dat heeft aangeraden maar ik zou dat juist afraden...dus je google account waarmee je in de auto inlogt moet hetzelfde google account zijn als je bij andere functies gebruikt (bijvoorbeeld thuis Google Home enz...anders kun je niet vanuit je auto opdrachten naar je huis sturen, mis je je favoriete adressen en contacten, etc).
Aha, begrijp het nu maar wees gerust, geen Google home, noch staan er adressen in mijn eigen privé account.
En de enige die ik dan eventueel zou bellen is m'n ouweheer, maar ik bel echt nevernooitnie in de auto.

Mocht ik ergens heen willen waar ik nog niet eerder geweest ben is dat altijd van tevoren thuis uitgezocht, kwestie van in de auto 'Hey Google' te roepen en de uitgezochte bestemming op te hoesten.
Komt ook dat ik het machtig mooi vind om routes tot op de meter uit m'n kop te leren (ja ook de vakantie-ritten naar Frankrijk) via Google Maps (en vroeger het grote Michelin-boek) en ik Maps tijdens het rijden meer als hulpmiddel zie.
Zo hou ik mijn geografische kennis ook een beetje bij. :P

Anyways, toch bedankt voor de tip en de duiding!

Wat anders; dacht net EINDELIJK ook updates te krijgen... waren het wat apps (Spotify, Vivaldi, etc.). :F
Auto in bezit sinds half januari, buiten de service-update nog steeds niets.
Maar goed, heb ook niet het idee dat er iets niet goed is, of niet goed werkt ofzo.
Alles werkt nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
Zjanzjak schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:45:
[...]
Wat anders; dacht net EINDELIJK ook updates te krijgen... waren het wat apps (Spotify, Vivaldi, etc.). :F
Auto in bezit sinds half januari, buiten de service-update nog steeds niets.
Maar goed, heb ook niet het idee dat er iets niet goed is, of niet goed werkt ofzo.
Alles werkt nog steeds goed.
Auto van begin februari, ook geen updates gehad of gezien, ram ter afwisseling elke dag maar eens op de update knop ;) Waarschijnlijk is er niks nieuwers dan in onze 'service update' heeft gezeten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Ik ga vrijwel altijd op tijd weg en heb dus zelden haast, dan is die acceleratie wat mij betreft prima, tenzij ik er andere auto's mee ophoud. Scheelt ook weer voor de levensduur van je banden :D. Ben benieuwd naar de resultaten! :)
Extreem m’n best gedaan maar ik kreeg hem niet onder de 15. Eco-stand, max 100 km/u. Het was rustig op de weg dus de ACC heeft weinig hoeven corrigeren.
Ik snap niet zo goed hoe het komt, want vorige zomer kwam ik met dit rijgedrag makkelijk onder de 13.
De rit:
Afstand: 122 kilometer (95% snelweg met 100km/u)
Gem. snelheid: 74.0
Verbruik: 15.2
Eco-score: 99
Temp: 14 graden
15 km/u zijwind (ik reed A12 W>O)
Winterbanden op 2.6 bar
(Techno ev60 met wp en da)

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 02-05-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:22:
[...]

Extreem m’n best gedaan maar ik kreeg hem niet onder de 15. Eco-stand, max 100 km/u. Het was rustig op de weg dus de ACC heeft weinig hoeven corrigeren.
Ik snap niet zo goed hoe het komt, want vorige zomer kwam ik met dit rijgedrag makkelijk onder de 13.
De rit:
Dit is wel vergelijkbaar met mijn meest zuinige rit met 120km snelgweg met cruise en acc op 103 km/h, kwam toen uit op 14.9 KW.

Gisteren en vandaag veel 80 km/h wegen gehad, en geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden op ECO stand, eind score over de 2 dagen (90km in totaal) 14.3 KW. Denk dat het met mijn auto niet veel zuiniger kan dan dit, althans niet over B-wegen en de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
Ik heb wel eens ergens gehoord - hoeveel hiervan waar is weet ik dus niet - dat uitlijning van de wielen een serieus verschil kan maken op verbruik:
Persoon in kwestie had een auto die 10-20% minder bereik had dan normaal.

Probleem in van alles en nogwat gezocht en uiteindelijk kwam iemand met het idee uitlijning te checken omdat de banden ook snel sleten (werd eerst toegewijd aan rijgedrag).

Bleken de voorwielen in een aardige pizzapunt te staan. Auto goed uitgelijnd: 10-20% winst in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
appelsaus schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:32:
Ik heb wel eens ergens gehoord - hoeveel hiervan waar is weet ik dus niet - dat uitlijning van de wielen een serieus verschil kan maken op verbruik:

Probleem in van alles en nogwat gezocht en uiteindelijk kwam iemand met het idee uitlijning te checken omdat de banden ook snel sleten (werd eerst toegewijd aan rijgedrag).

Bleken de voorwielen in een aardige pizzapunt te staan. Auto goed uitgelijnd: 10-20% winst in bereik.
De auto heeft onlangs een beurtje gehad en toen constateerde de garage ook al slijtage aan de banden. De huidige winterset zit er zo’n 15k onder. Ik denk niet dat ze hebben uitgelijnd. Ga ik nog wel even achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Heeft iemand al ervaring met de parkeerhulp? Ik heb nu een paar pogingen gedaan, maar fileparkeren gaat tergend langzaam, en achteruit in een vak gaat helemaal mis, je rijdt dan tegen de auto naast je aan! En niet zo'n klein beetje ook.

Het is wel handig dat de auto zelf schakelt, maar dat was het dan ook.

Ik heb wel de optie ontdekt dat de auto bij gebruik vannde ACC zelf afremt als er een rotonde of scherpe bocht aankomt, dat werkt goed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
appelsaus schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:32:

Da's een goed punt. Toen ik er winterbanden onder liet zetten gaven ze aan dat het m'n wielen echt niet goed stonden (auto was toen net een maand of wat oud), die hebben ze meteen uitgelijnd. Wellicht is dat wat het verschil maakt inderdaad @BVice.
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:29:
Heeft iemand al ervaring met de parkeerhulp? Ik heb nu een paar pogingen gedaan, maar fileparkeren gaat tergend langzaam, en achteruit in een vak gaat helemaal mis, je rijdt dan tegen de auto naast je aan! En niet zo'n klein beetje ook.

Ik heb wel de optie ontdekt dat de auto bij gebruik vannde ACC zelf afremt als er een rotonde of scherpe bocht aankomt, dat werkt goed 😊
Ja, een paar keer mee gespeeld. Merk zelf dat hij het erg lastig vindt om een plekje te vinden met fileparkeren in de straat, moet er heel langzaam langs rijden en heb echt een miliseconde om te remmen, anders komt hij niet in het perfecte window om de inparkeeractie te starten. Zodra dat eenmaal gelukt is, werkt het 9 van de 10 keer wel goed.
Heeft de jouwe daadwerkelijk een andere auto geraakt? Heb je augmented vision pack?

Wat betreft remmen richting rotonde: toevallig ging ik dat gisteren nog testen met 50 km/u richting 2 verschillende rotondes, in geen van de gevallen remde hij af, dat resulteerde in 2 noodstops in dit geval :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Majesty schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:38:

Ja, een paar keer mee gespeeld. Merk zelf dat hij het erg lastig vindt om een plekje te vinden met fileparkeren in de straat, moet er heel langzaam langs rijden en heb echt een miliseconde om te remmen, anders komt hij niet in het perfecte window om de inparkeeractie te starten. Zodra dat eenmaal gelukt is, werkt het 9 van de 10 keer wel goed.
Heeft de jouwe daadwerkelijk een andere auto geraakt? Heb je augmented vision pack?

Wat betreft remmen richting rotonde: toevallig ging ik dat gisteren nog testen met 50 km/u richting 2 verschillende rotondes, in geen van de gevallen remde hij af, dat resulteerde in 2 noodstops in dit geval :9 .
Ja ik ben ook een paar geschikte plekken voorbij gereden voordat het goed ging.
Ik heb de andere auto niet geraakt omdat ik al in mijn spiegels zag dat het mis zou gaan en hey ging sowieso tergend langzaam 😄

De functie dat ie afremt bij rotondes moet je aanvinken in de instellingen. Had je dat al gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bgiNuXXw_0pwMaB6hhkjeUvOOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/we86sOlFIyHcJhtAOYCydnGs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door LaTiNo156 op 02-05-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:29:

Het is grappig om een keer te doen, het gaat inderdaad erg langzaam. Bij achteruit inparkeren heb ik een paar keer gehad dat je ziet dit gaat niet goed... echter de auto stopte op tijd en ging even vooruit on zicht zelf recht te zetten, vervolgen weer achteruit en klaar. De auto vindt weerstand van een afwateringsgoot ook lastig, dan geeft hij op met de melding parkeren afgebroken. Een keer had ik file parkeren ingedrukt in plaats van haaks en zocht hij keurig 2 lege vakken naast elkaar om zichzelf er dwars in te zetten 8) . Een andere ervaring in een smalle straat: de Renault vond geen geschikte plek en moest ik het uiteindelijk zelf doen met veel steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
hansgrave schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:26:
[...]

Het is grappig om een keer te doen, het gaat inderdaad erg langzaam. Bij achteruit inparkeren heb ik een paar keer gehad dat je ziet dit gaat niet goed... echter de auto stopte op tijd en ging even vooruit on zicht zelf recht te zetten, vervolgen weer achteruit en klaar. De auto vindt weerstand van een afwateringsgoot ook lastig, dan geeft hij op met de melding parkeren afgebroken. Een keer had ik file parkeren ingedrukt in plaats van haaks en zocht hij keurig 2 lege vakken naast elkaar om zichzelf er dwars in te zetten 8) . Een andere ervaring in een smalle straat: de Renault vond geen geschikte plek en moest ik het uiteindelijk zelf doen met veel steken.
Best vreemd dat dit zo moeizaam gaat als je ziet hoe goed het werkte bij mijn V40 en daarvoor bij de Focus (vorig model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
LaTiNo156 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:54:
[...]

Ja ik ben ook een paar geschikte plekken voorbij gereden voordat het goed ging.
Ik heb de andere auto niet geraakt omdat ik al in mijn spiegels zag dat het mis zou gaan en hey ging sowieso tergend langzaam 😄

De functie dat ie afremt bij rotondes moet je aanvinken in de instellingen. Had je dat al gedaan?

[Afbeelding]
Waar heb je de handleiding gevonden waar dit uit komt? Ik vind alleen de online e-guide, maar ook eerder opzoek naar een PDF oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomstam
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:27
Ik heb sinds 2 weken mijn Evolution ER in bezit. Onwijs blij mee!

Ik speel alleen ondertussen met 2 vragen:

- Weet iemand wat het verschil is tussen de 130pk elektromotor en de 220pk elektromotor, of is de 130pk versie softwarematig teruggeschroeft? En is het (al) mogelijk om dit, al dan niet door een bedrijf, te laten aanpassen? >:)

- Kan je net als de auto's van VAG, zelf opties aan/uit zetten met een laptop? Ik heb geen acc op de auto, enkel standaard cruise control, maar de auto ziet wel de auto voor zich en de afstand tot de auto. Lijkt mij dat acc dan softwarematig aan te zetten is(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Gisteren heeft mijn Iconic een rit gemaakt met 0.0 verbruik. Opgehaald door een auto-ambulance, nadat iemand achterop de auto was gereden. Leek in eerste instantie alleen plaatwerk schade te zijn (achterbumper en spatbord linksachter), maar bleek bij nader inzien toch ook schade aan de wielophanging te hebben. Bij rechtuit rijden moest ik het stuur ca. 10 graden naar rechts draaien. Enfin, auto staat nu bij het schadeherstelbedrijf en afwachten wanneer deze klaar is. Ter vervanging nu tijdelijk een Lync & Co 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Razer schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:19:
[...]

Waar heb je de handleiding gevonden waar dit uit komt? Ik vind alleen de online e-guide, maar ook eerder opzoek naar een PDF oid.
Ik heb deze 3 handleidingen:
https://world.e-guides.re...E-TECH-100_1402-2_NLD.pdf

https://world.e-guides.re...openR-link-NW1415_NLD.pdf

https://nl.e-guide.renault.com/nld/openR-link/Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 08:41
[...]

ik heb een boel handleidingen en videos gevonden door mijn e-tech te registreren in my-renault.

heeft ook als voordeel dat je dan je auto details kunt zien in de my renault app, en het voorverwamen in kunt regelen (handig op die koude winter ochtend)

daarnaast staat er ook ongeloofelijk veel docu in de auto display zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Frank S schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:37:
Gisteren heeft mijn Iconic een rit gemaakt met 0.0 verbruik. Opgehaald door een auto-ambulance, nadat iemand achterop de auto was gereden. Leek in eerste instantie alleen plaatwerk schade te zijn (achterbumper en spatbord linksachter), maar bleek bij nader inzien toch ook schade aan de wielophanging te hebben. Bij rechtuit rijden moest ik het stuur ca. 10 graden naar rechts draaien. Enfin, auto staat nu bij het schadeherstelbedrijf en afwachten wanneer deze klaar is. Ter vervanging nu tijdelijk een Lync & Co 1.
Ai, da's balen (en dan druk ik mij nog netjes uit). Lees op de Franse facebook groep dat het soms lang kan duren dat dingen gerepareerd zijn/worden vanwege tekort aan onderdelen. Is wel bij de kleinere (Renault?)garages geloof ik, hopelijk bij jou snel gefikst. Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Hallo,

Ik heb sinds kort (gisteren) een mooie renault megane e-tech op de oprit staan.
Nu ben ik nog volop aan het lezen in de docs en videos aan het kijken over van alles.

Wat ik tot nu toe echter niet heb kunnen vinden is hoe ik kan zien of er een warmte pomp in zit.
ik heb hem besteld en je zou dus er van uit kunnen gaan dat deze erin zit, maar het is toch een extra van 1000 euro en ik zou daarom toch graag zelf willen kijken of deze er echt in zit.

Weet iemand hoe ik dat kan zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
als het ware schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:37:
Hallo,

Ik heb sinds kort (gisteren) een mooie renault megane e-tech op de oprit staan.
Nu ben ik nog volop aan het lezen in de docs en videos aan het kijken over van alles.

Wat ik tot nu toe echter niet heb kunnen vinden is hoe ik kan zien of er een warmte pomp in zit.
ik heb hem besteld en je zou dus er van uit kunnen gaan dat deze erin zit, maar het is toch een extra van 1000 euro en ik zou daarom toch graag zelf willen kijken of deze er echt in zit.

Weet iemand hoe ik dat kan zien ?
Le voila ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNLh0RuRcG47_4-8A1IEFJfQQFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sv55jGxmibGQOO4vy2F6Nb0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Een foto zecht meer dan 1000 woorden, maar in dit geval zou ik ze toch waarderen.
In mijn onwetendheid kan ik het echt niet zien aan die twee foto's.

Ik doe een wilde gok dat de pas pac de foto zonder warmtepomp is en de pac met warmtpomp en dat het in de rode vierkantjes moet zitten.....is het de aan/af-wezigheid van de plastic vloeistof container aan de rechterkant die impliceert dat er een warmtepomp in zit ?

Zou je wat meer omschrijving kunnen geven ?

[ Voor 8% gewijzigd door als het ware op 03-05-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
als het ware schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:09:
[...]
.is het de aanwezigheid van de plastic vloeistof container aan de rechterkant die impliceert dat er een warmtepomp in zit ?
Volgens mij de afwezigheid van de container aan de rechterkant. Ik vermoed dat het iets met de efficiëntie van de warmtepomp te maken heeft waardoor die extra vloeistof niet nodig is. Zonder warmtepomp heb je zeg maar twee aparte systemen om alles warm/koud te houden.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Laatst online: 11-09 13:22
als het ware schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:09:
[...]

Een foto zecht meer dan 1000 woorden, maar in dit geval zou ik ze toch waarderen.
In mijn onwetendheid kan ik het echt niet zien aan die twee foto's.

Ik doe een wilde gok dat de pas pac de foto zonder warmtepomp is en de pac met warmtpomp en dat het in de rode vierkantjes moet zitten.....is het de aanwezigheid van de plastic vloeistof container aan de rechterkant die impliceert dat er een warmtepomp in zit ?

Zou je wat meer omschrijving kunnen geven ?
Als je aan de rechterkant nog een reservoir zitten hebt, dan heb je geen warmtepomp. 'Pas PAC' = Geen Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
In dat geval heb ik dus wel een warmtepomp.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8Vo_GzqzrsahjUCdem_hZOrCc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbC4O1xMAoz40qbOtFvHFsY7.jpg?f=fotoalbum_large

Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Nog iemand dit rare fenomeen ? Als ik NA het laden de dagteller terug op 0 zet verliest de wagen plots meer dan 100 km range. Dit hersteld zich wel tijden het rijden namelijk dat je een rit van 50km doet en er maar 15km range afgaat. Ook tijdens het rijden als de dagteller van 999 naar 0 gaat heb ik dit plotse (valse) range verlies.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgqi6dQsEMBvOAa7rX-qIBcVl5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQQEvK5PRiNPO9KhTWMAYqAE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNnPtowcxiA7Lay_bI4jxEW6OJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfzJjGm4gav2kFhqyDzkAXji.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik laad de wagen en heb 462 km range, zet de dagteller op 0 en heb nog 359 km range......

[ Voor 4% gewijzigd door Lucantiek op 04-05-2023 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
Is het niet zo dat ie het gemiddelde pakt van de laatste 70km, dus als je die reset dan wordt er een standaard gebruikt.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
Hij gebruikt idd het gemiddelde van de laatste x kilometer of laatste x ritten.
Hoe reset je de dagteller eigenlijk? En kun je ook op het dashboard de totaal teller zien? Ik heb die alleen nog gevonden in de app..

[ Voor 1% gewijzigd door appelsaus op 04-05-2023 18:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucantiek
appelsaus schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:37:
Hij gebruikt idd het gemiddelde van de laatste x kilometer of laatste x ritten.
Hoe reset je de dagtekent eigenlijk? En kun je ook op het dashboard de totaal teller zien? Ik heb die alleen nog gevonden in de app..
Da doe je allemaal met het chrome hendeltje rechts op het stuurwiel. Om de dagteller op 0 te zetten, hendeltje een paar seconden naar boven pushen. Ook met dit hendeltje kan je regelen wat er op je dashbord te zien is zoals verbruik, totaal aantal gereden km enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Lucantiek op 04-05-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucant
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds ik de laatste update "conectivite 1.1.0 heb gekregen werkt de verbinding van de wagen met de my renault app niet meer. De vorige laadbeurt en km stand stond vast in de app.
Account opnieuw ingesteld maar de wagen verbind niet meer met de app. Telkens melding: "Er is een fout opgetreden"
Nog iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Nee hier doet alles normaal. En over die range van Lucantiek komt 359 km beter in de buurt van wat de Megane met deze temperatuur kan rijden als de range van 462.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Mijn CarPlay start niet op, omdat mijn iPhone denkt dat ik met mijn telefoon in mijn hand aan het rijden ben. Hoe maak ik dat stomme ding duidelijk dat dit niet het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 18:47
Gisteren 2 keer 77km gereden (heen en terug) met 2 wielrenfietsen op de trekhaak, gemiddeld verbruik bij max stukken binnenweg en 104km op snelweg was 14.6 Kwh, vind ik niet verkeerd.

Overigens nu al een aantal maal gehad dat het scherm wat mijn iphone apps weergeeft zwart blijft en na 2 seconden terug schiet naar het andere scherm. Ik kan dan wel via mijn telefoon de apps gebruiken en krijg ik het geluid uit het systeem..... ook kreeg ik gisteren melding dat ik ineens mijn podcast app enkel via mijn telefoon kon gebruiken. Daarna deed hij het wel op het scherm toen ik via foon de app aangezet had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• als het ware
Hallo,

Ik wilde graag mijn ervaring delen met koppelen van je android mobiel met de e-tech.
Om alle functionaliteit goed aan de praat te krijgen schieten de handleidingen hier en daar wel wat te kort in mijn ogen.

De e-tech heeft draadloze wifi (zijn er uitvoeringen zonder ?), en ook nog eens wireless charging.
Eindelijk van dat gedoe met draadjes af in de auto......

Om de android auto app goed te koppelen met de auto zodat niet alleen bellen, maar ook de media en het internet tethering via de draadloze verbinding aan de praat te krijgen had ik nogal wat uitdagingen.

Android auto krijgt nogal wat updates en ze zijn niet allemaal even netjes, ik had dus last van wat zooi/cruft/gerommel/ouwe configs die ervoor zorgde dat het net niet helemaal lekker werkte.

De bluetooth configs zijn ook niet triviaal meer met alle functionaliteit die er tegenwoordig allemaal op zit, dus ook die wilde ik voor de zekerheid maar verwijderen.

Dit was niet eenvoudig omdat:
- Android auto telkens de (corrupte??) bluetooth verbinding herstelt als deze weg is.
- Android auto zichzelf telkens herstart als je hem uitzet.

Mocht je 'android auto' met usb gebruiken verbreek dan de usb verbinding tussen de auto en je mobiel.

Alle data weg te gooien uit android auto:
Eerst de app echt uitschakelen/disablen in android (dit is niet hetzelfde als de app stoppen)
Als de app dan nog draaid stop deze dan
verwijder niet alleen de cache maar ook alle opgeslagen data van de app.
Alle configuraties die er ooit waren van android auto zijn dan weg, ook alle android auto data en whatever je voor creatiefs hebt gedaan met android auto

Zet de app nog niet aan.

Verwijder je bluetooth koppeling uit je telefoon.
Verwijder ook je bluetooth koppeling uit je auto.

Zet nu de android auto app weer aan (enable) in de configuratie van je telefoon.
Start android auto (doet die waarschijnlijk automatisch)

Als je internet vanuit de auto via je mobiel wilt laten lopen
Zet je bluetooth tethering aan in je mobiel
Dit zit bij mij onder 'netwerk en internet' -> 'hotspot en tethering' -> 'bluetooth tethering'
gezien de oneindige variaties op android zal dat waarschijnlijk afwijken bij jouw mobiel.

Mocht je een usb data kabel hebben in je auto dan kun je deze nu weer aansluiten
In mijn vorige renault waren niet alle usb poorten geschikt om voor android auto te gebruiken,
maar waarschijnlijk heb je dit allang uitgeprobeerd en weet je welke poort je moet hebben.

Mocht je draadloos willen, koppel dan nu je mobiel via bluetooth aan je auto.

Android auto neemt nu waarschijnlijk de procedure over.
Als het niet zo is start android auto dan op je mobiel.

Volg de instructies op de schermEN, geen idee welke je eerst moet doen ik deed maar wat en het kwam goed.

Vanaf dit moment heb ik utgevoerd wat de app me vroeg, alle rechten, privacy gevoelige data etc overgedragen aan google en renault ( die zijn toch geheel betrouwbaar 8)7 )

Ik heb nu een draadloze verbinding tussen de auto en mijn mobiel, de auto gaat via mijn mobiel naar internet toe.

Als je in de auto (dus niet je mobiel) nu ook nog een wifi hotspot configureerd en daarop de rest van de familie toegang geeft weet je zeker dat je data bundel op is voor je bij oma bent :9~

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
vanmorgen weer een nieuwe variant in het scherm achter het stuur,
rechterkant geeft geen info meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSFr_YVxt4bE8_vML8YTGKK8B7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKa7JSwgT9vJzeRGkpKaOz8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
[...]

De Nederlandstalige instructie video playlist voor de e-tech:
https://www.youtube.com/p...HBJwzokOUj6oTjL0gOYpf3umF

De Engelstalige instructie video playlist van de megane e-tech:
https://www.youtube.com/p...HBJxdWf9Yqvo9yWyLSmlLGqBS

Alle renault video playlists:
https://www.youtube.com/@EGuide_Renault/featured

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik dacht vandaag ik ga die dode vliegen van mijn voorruit afpoetsen, maar ontdekte dat ik mijn ruitenwissers niet omhoog kan zetten vanwege de overhangende motorkap. Een designmissertje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Franse design leuze, bij de Kadjar kon dat ook al niet. (een klein stukje en daarna mistte je lak op de rand van je motorkap)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
Je moet ze eerst via de hendel/knop omhoog zetten en ze dan afzetten als ze omhoog staan.
Dan kan je ze van het raam halen.

Idd al lange tijd zo bij Renault.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Dat moet je tegen die ramenpoetsers zeggen bij de stoplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
Ik heb een A6 gehad, die had een instelling om de ruitenwissers halverwege het raam te zetten omdat ze anders ook tegen de kap aan zaten, heette iets van onderhoudsstand. Jammer dat dat hier niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 21:38
Kun je met de megane zo door de wasstraat of moeten er nog systemen uitgeschakeld worden? In de handleiding vindt ik alleen dat de ruitenwissers uitgeschakeld moeten worden en de auto in de neutraal-stand. Maar hoe zit het met bijv. de remhulpsystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
appelsaus schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:14:
Ik heb een A6 gehad, die had een instelling om de ruitenwissers halverwege het raam te zetten omdat ze anders ook tegen de kap aan zaten, heette iets van onderhoudsstand. Jammer dat dat hier niet op zit.
Ik meen in een van de handleidingen te hebben gelezen dat je dus wel zo'n onderhoudsstand hebt...
Even kijken of ik dat nog kan terugvinden.

yup: pagina 5.20
https://world.e-guides.re...E-TECH-100_1402-2_NLD.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door LaTiNo156 op 05-05-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
Anhu schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:07:
Kun je met de megane zo door de wasstraat of moeten er nog systemen uitgeschakeld worden? In de handleiding vindt ik alleen dat de ruitenwissers uitgeschakeld moeten worden en de auto in de neutraal-stand. Maar hoe zit het met bijv. de remhulpsystemen?
Links onder zit een knopje voor de automatische handrem, die moet uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Anhu schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:07:
En niet je gordel af doen, vliegt ie ook op de handrem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Bushie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Dat kan ik bevestigen. En nee, gordel weer vastmaken hielp niet. Niet ideaal, maar zonder noemenswaardige problemen einde wasstraat bereikt. Was wel blij toen ik hem weer in D kon zetten 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mjaa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:50:
Ik dacht vandaag ik ga die dode vliegen van mijn voorruit afpoetsen, maar ontdekte dat ik mijn ruitenwissers niet omhoog kan zetten vanwege de overhangende motorkap. Een designmissertje denk ik.
Ja vond ik ook een minpuntje, maar goed, nu weet ik het en is het niet anders.
Bij reinigen van de voorruit hou ik er dus gewoon rekening mee, ik lift ze voorzichtig bij het reinigen.
Mjaa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:03:
Dat moet je tegen die ramenpoetsers zeggen bij de stoplichten?
Die laat je aan de auto zitten? :X
Aan mijn blik zien ze al dat ik daar niet van gediend ben.
Bushie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:44:
Glitch? Of nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 21:38
hansgrave schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:14:
[...]

Links onder zit een knopje voor de automatische handrem, die moet uit staan.
Bushie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Bedankt voor de adviezen, nu durf ik met een geruster hart door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Zjanzjak schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:45:

[...]

werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:44:
Ja, dat valt bewust op te roepen. In de mode "Zo min mogelijk afleiding" van het bestuurdersscherm, komt er een keuze voor de rechterteller bij: toon niets. Dus als het bestuurdersscherm in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding" staat, kun je via de rechter metalen schakelaar op het stuur de rechterteller verwijderen. Kies je met die schakelaar voor een andere optie, dan is de rechterteller er weer.

Overigens: hoewel de keuze "toon niets" niet bestaat voor de reguliere scherm-mode en niet voor de navigatie scherm-mode, kun je toch de rechterteller in deze twee modi ook laten verdwijnen. Kies in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding" voor de optie "toon niets" voor de rechterteller, en wissel dan naar een andere scherm-mode. De rechterteller blijft nu in alle modi leeg. Maak je vervolgens een andere keuze voor de rechterteller in de reguliere of de navigatie scherm-mode, dan verschijnt de rechterteller weer en is er geen keuze om te verbergen. Dat kan enkel in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
[...]

Volgens mij dus geen glitch, maar bewust aanwezige functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
was dan wel uit zichzelf geactiveerd en later ook zelf ge-de-activeerd, ik heb zelf niets met de diverse modi aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik zou uitloggen bij Renault. Ze zitten gewoon aan de knoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:22:
[...]

De rit:
Temp: 14 graden
15 km/u zijwind (ik reed A12 W>O)
Winterbanden op 2.6 bar
Nou, het kan nog gekker blijkbaar. Zelfde stuk van werk naar huis gereden afgelopen vrijdag, deze keer wel wat lamgzaamrijdend verkeer meegemaakt. Was wel 24 graden buiten volgens de auto. Het uitbalanceren van de wielen zal wel bij hebben gedragen aan de efficiëntie denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0thM0OpJwCV4v1Y2vtSxXBRVa9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtcrbfNRG19s2dUIsYKG3NuF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Lucant schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:47:
Sinds ik de laatste update "conectivite 1.1.0 heb gekregen werkt de verbinding van de wagen met de my renault app niet meer. De vorige laadbeurt en km stand stond vast in de app.
Account opnieuw ingesteld maar de wagen verbind niet meer met de app. Telkens melding: "Er is een fout opgetreden"
Nog iemand dit probleem ?
Hier nog steeds 0 updates (wat ik voorlopig niet betreur omdat alles gewoon werkt) sinds eerste kilometers half januari maar ben benieuwd of je nog steeds niet met de app kan verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
Zjanzjak schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Hier nog steeds 0 updates (wat ik voorlopig niet betreur omdat alles gewoon werkt) sinds eerste kilometers half januari maar ben benieuwd of je nog steeds niet met de app kan verbinden?
Ik heb het kunnen oplossen met een volledige factory reset te doen. Alles terug normaal, behalve dat het grote navigatiescherm niet meer naar nachtmodus gaat. Hopelijk lost zich dat ook nog op want hier zijn, denk ik, geen instellingen voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Lucantiek op 07-05-2023 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVice
[...]

Ja vond ik ook een minpuntje, maar goed, nu weet ik het en is het niet anders.
Bij reinigen van de voorruit hou ik er dus gewoon rekening mee, ik lift ze voorzichtig bij het reinigen.
Je kunt gewoon de wissers omhoog zetten door 2x de ruitenwisser hendel achter elkaar omhoog te drukken als de auto uit staat. Ze blijven dan netjes omhoog staan zodat je ook de bladen kan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Ja, dat valt bewust op te roepen. In de mode "Zo min mogelijk afleiding" van het bestuurdersscherm, komt er een keuze voor de rechterteller bij: toon niets. Dus als het bestuurdersscherm in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding" staat, kun je via de rechter metalen schakelaar op het stuur de rechterteller verwijderen. Kies je met die schakelaar voor een andere optie, dan is de rechterteller er weer.

Overigens: hoewel de keuze "toon niets" niet bestaat voor de reguliere scherm-mode en niet voor de navigatie scherm-mode, kun je toch de rechterteller in deze twee modi ook laten verdwijnen. Kies in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding" voor de optie "toon niets" voor de rechterteller, en wissel dan naar een andere scherm-mode. De rechterteller blijft nu in alle modi leeg. Maak je vervolgens een andere keuze voor de rechterteller in de reguliere of de navigatie scherm-mode, dan verschijnt de rechterteller weer en is er geen keuze om te verbergen. Dat kan enkel in de scherm-mode "zo min mogelijk afleiding".
Deze snap ik niet helemaal. Sowieso de foto hierboven met dat gat/black hole in het midden kan ik niet reproduceren. Als ik de rechterkant van het scherm leeg laat komt de snelheid in het midden te staan, die blijft dan niet links staan. Wat bedoel je precies met de mode ‘zo min mogelijk afleiding’.

Edit: kan het zijn dat dit iets is van de versies zonder Google integratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:15
@BVice als het scherm hebt met snelheid in het midden kun je erna via view naar je navi scherm. Hier staat dan rechts niets, alleen links de snelheid. Wanneer je met de rechter tuimelschakelaar op het stuur omhoog of omlaag gaat dan komt er rechts weer iets te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Andres schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:08:
@BVice als het scherm hebt met snelheid in het midden kun je erna via view naar je navi scherm. Hier staat dan rechts niets, alleen links de snelheid. Wanneer je met de rechter tuimelschakelaar op het stuur omhoog of omlaag gaat dan komt er rechts weer iets te staan.
Dat weet ik. Maar in de foto hierboven zie je links de snelheid staan en rechts niks. Maar dat kan bij mij niet. Als er rechts niks staat, staat de snelheid automatisch in het midden.
Je kunt in het Navi scherm en ook in de gewone teller-view de rechterkant inderdaad leeg laten. Het ging mij om de foto van het scherm waar alleen links iets staat. Dat is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 12:21

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:14:
[...]

Dat weet ik. Maar in de foto hierboven zie je links de snelheid staan en rechts niks. Maar dat kan bij mij niet. Als er rechts niks staat, staat de snelheid automatisch in het midden.
idd, daarnet even getest. Het schuift bij mij ook telkens op naar het midden.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:15
Oh...bedoelde je dat. Dat is bij mij ook in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:00:
Deze snap ik niet helemaal. Sowieso de foto hierboven met dat gat/black hole in het midden kan ik niet reproduceren. Als ik de rechterkant van het scherm leeg laat komt de snelheid in het midden te staan, die blijft dan niet links staan. Wat bedoel je precies met de mode ‘zo min mogelijk afleiding’.
Met de mode "zo min mogelijk afleiding" bedoel ik de derde scherm-mode niet zijnde de reguliere scherm-mode en niet de navigatie-mode. Misschien is de focus-mode een geschikte naam? Zeker met het naar het midden schuiven van de snelheid (dat was ik alweer vergeten), dat doen erg denken aan de "Night panel"-optie van Saabs.
Edit: kan het zijn dat dit iets is van de versies zonder Google integratie?
Zijn die er dan? Ik dacht dat elke Megane e-tech Google integratie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:14:
Maar in de foto hierboven zie je links de snelheid staan en rechts niks. Maar dat kan bij mij niet. Als er rechts niks staat, staat de snelheid automatisch in het midden.
Enkel in de scherm-mode "focus" toch? In de reguliere mode en in de navigatie-mode blijft snelheidsmeter toch wel links staan?
Je kunt in het Navi scherm en ook in de gewone teller-view de rechterkant inderdaad leeg laten.
Lukt jou dat direct in die modi? Mij lukt dat alleen door de rechterteller leeg te maken in de scherm-mode "focus" en daarna naar de reguliere of de navigatie-mode te wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Na een maand elke keer onderzeebootgeluiden te horen bij het instappen, maar eens uit gezet. Het is leuk geweest, maar verveelt een beetje de grap is er nu wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 12:21

JanAd

Wind’s howling

Mjaa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:05:
Na een maand elke keer onderzeebootgeluiden te horen bij het instappen, maar eens uit gezet. Het is leuk geweest, maar verveelt een beetje de grap is er nu wel vanaf.
Ik heb dat nog geen week volgehouden :+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Enkel in de scherm-mode "focus" toch? In de reguliere mode en in de navigatie-mode blijft snelheidsmeter toch wel links staan?

[...]

Lukt jou dat direct in die modi? Mij lukt dat alleen door de rechterteller leeg te maken in de scherm-mode "focus" en daarna naar de reguliere of de navigatie-mode te wisselen.
In elke scherm modus kun je de rechter zijde leeg laten. OK als je de modus met de ronde tellers kiest krijg je het vermogen in % te zien maar verder is het leeg. Het is de functie die normaal ‘boven’ muziek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Bij CarPlay heb je geen equalizer om je geluid van Spotify wat beter af te stellen. Nou maar Spotify benaderbaar gemaakt met Google. Volgens mij moet het dan wel lukken met het ingebakken window programma van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Rijden in eco stand op snelwegen vind ik niet zo veilig. Als je snel even wil invoegen of uitvoegen, lijkt je auto ineens niet vooruit te branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:25
Als je de weerstand van het gaspedaal doortrapt, dan heb je een overrule van de eco stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:01:
Rijden in eco stand op snelwegen vind ik niet zo veilig. Als je snel even wil invoegen of uitvoegen, lijkt je auto ineens niet vooruit te branden.
ook in Eco heeft de Megane nog een bak meer vermogen dan het gemiddelde gebakje uit het A en B segment dat zich op de snelweg waagt dus dat valt wel mee hoe onveilig dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Mjaa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:53:
Bij CarPlay heb je geen equalizer om je geluid van Spotify wat beter af te stellen. Nou maar Spotify benaderbaar gemaakt met Google. Volgens mij moet het dan wel lukken met het ingebakken window programma van de auto.
Die is er wel, alleen is die (door een bug in de software neem ik aan) niet automatisch geactiveerd in Carplay. Als je vanuit Carplay Spotify luistert (of any other muziek streaming for that matter) en je opent de 'echte' Spotify app (en equalizer scherm), dan zal de muziek van Carplay stoppen. Maar zodra je Carplay weer aan zet, is de equalizer geactiveerd. Één van de meeste irritante bugs in de software vind ik. Hetzelfde geldt voor het activeren van de equalizer na een herstart van de auto -> dan moet je altijd even de Spotify app openen om de equalizer te activeren.
Goed, als dat de grootste bugs zijn, weet je dat de software voor de rest echt goed is :).
Mjaa schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:01:
Er is een optie in de settings om bij inhalen automatisch extra 'gas' te laten geven, je kunt volgens mij zelfs nog aangeven of je wilt dat dit veel 'gas' is of weinig. Weet uit m'n hoofd even niet waar het zit.
En, zoals al aangehaald, je kunt eco stand gewoon overrulen door het pedaal dieper in te trappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 09-05-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Auto staat weer bij de garage. Vandaag nogmaals een poging de software via USB te updaten.
Majesty schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:31:
Goed, als dat de grootste bugs zijn, weet je dat de software voor de rest echt goed is :).
Ik hoop dat ik dat na de software updates ook kan zeggen. Want momenteel is het echt een drama. De software stikt van de bugs!

[ Voor 64% gewijzigd door Schmoove op 09-05-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:48:
[...]

Nou, het kan nog gekker blijkbaar. Zelfde stuk van werk naar huis gereden afgelopen vrijdag, deze keer wel wat lamgzaamrijdend verkeer meegemaakt. Was wel 24 graden buiten volgens de auto. Het uitbalanceren van de wielen zal wel bij hebben gedragen aan de efficiëntie denk ik.

[Afbeelding]
ik begin wat te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze data, ook in mijn eigen auto. Het gemiddelde verbruik op dezelfde rit wisselt zo enorm sterk (tussen de 12-22 kWh/100km op dezelfde rit van 130km).
Vanmorgen was de auto ineens bijzonder zuinig ondanks de regen en de relatief lage temperatuur. Ik reed op een vlakke weg met 105 km/u en de live-verbruiksmonitor liet 7 kWh/100km zien waardoor het gemiddelde van die rit ineens flink omlaag ging. Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:11:
[...]

ik begin wat te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze data, ook in mijn eigen auto. Het gemiddelde verbruik op dezelfde rit wisselt zo enorm sterk (tussen de 12-22 kWh/100km op dezelfde rit van 130km).
Vanmorgen was de auto ineens bijzonder zuinig ondanks de regen en de relatief lage temperatuur. Ik reed op een vlakke weg met 105 km/u en de live-verbruiksmonitor liet 7 kWh/100km zien waardoor het gemiddelde van die rit ineens flink omlaag ging. Hoe dan?
Ja eens. Begin me ook wel af te vragen hoe accuraat het is. Maar goed, een gemiddelde over meerdere ritten moet toch redelijk accuraat zijn ga ik vanuit. Ik zit in ieder geval standaard onder de 16 kWh, wat erg netjes is vind ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 18:47
Ik heb weinig tot geen afwijkingen in verbruik, vanaf september toen ik hem kreeg zat ik rond 15-16kWh tot in hartje winter tegen de 20kWh en nu zit ik op 14,6kWh zonder echte schommelingen in de afgelopen 10.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-08 11:23
Onderstaande vraag stel ik mij ook af. Ik heb een Iconic (nu standaard met ACC), ten tijde van bestellen (feb vorig jaar) zat de ACC in een pakket (ik dacht "drive assist"). Op mijn stuur zitten de knopjes zoals met standaard ACC met wat andere logo's dan wanneer je de ACC zou hebben en een "grote knop" zonder logo wanneer je op het midden van de 4 knopjes drukt (nu zonder functie). Alles lijkt gemonitord te worden (afstand e.d.) dus je zou bijna zeggen dat dit softwarematig is uitgeschakeld om mijn auto van de band te laten rollen zoals ik hem destijds heb besteld en dat de Iconic die erachter stond op de band deze optie wel heeft omdat deze later is besteld (op moment dat de ACC standaard werd op het model).
Boomstam schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:22:
Ik heb sinds 2 weken mijn Evolution ER in bezit. Onwijs blij mee!

- Kan je net als de auto's van VAG, zelf opties aan/uit zetten met een laptop? Ik heb geen acc op de auto, enkel standaard cruise control, maar de auto ziet wel de auto voor zich en de afstand tot de auto. Lijkt mij dat acc dan softwarematig aan te zetten is(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Ruud1988 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:47:
Onderstaande vraag stel ik mij ook af. Ik heb een Iconic (nu standaard met ACC), ten tijde van bestellen (feb vorig jaar) zat de ACC in een pakket (ik dacht "drive assist"). Op mijn stuur zitten de knopjes zoals met standaard ACC met wat andere logo's dan wanneer je de ACC zou hebben en een "grote knop" zonder logo wanneer je op het midden van de 4 knopjes drukt (nu zonder functie). Alles lijkt gemonitord te worden (afstand e.d.) dus je zou bijna zeggen dat dit softwarematig is uitgeschakeld om mijn auto van de band te laten rollen zoals ik hem destijds heb besteld en dat de Iconic die erachter stond op de band deze optie wel heeft omdat deze later is besteld (op moment dat de ACC standaard werd op het model).

[...]
ik denk dat je dit het beste bij de dealer kan vragen, maa ben bang dat het niet kan. En als het wel kan zal het dus minimaal de pakketkosten (à 2.000 euro?) kosten. En dan nog de aanvullende hardware (knopje op het stuur). En de hele menu-structuur van 'rijhulpsystemen' die je nu niet hebt. Vroeger was het allemaal iets simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Auto weer opgehaald en ze hebben de software via USB kunnen updaten.
Blijkbaar bestaat er dus een OpenR Link 1.2 update, want deze is geïnstalleerd. Had daar nog niet eerder van gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTivxMhbpPrfTZavfwlxrcnOpjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRraFhUg7FhujhkDPLKx6WW6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 09:44
Schmoove schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:59:
Blijkbaar bestaat er dus een OpenR Link 1.2 update, want deze is geïnstalleerd. Had daar nog niet eerder van gehoord.
Kan je misschien ook bekijken wat de Android versie / build-nummer is na de update? Bij OpenR Link 1.1.2 was het dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5-6cVxyNfQdlcgzjnMhem4v70o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a32ixNrZKSDJErGuOvNV9s1Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door PeterTe op 09-05-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
De versienummers zijn exact hetzelfde.
Dus, of het is toch OpenR Link 1.1.2 en iemand heeft een typo gemaakt.
Of de versie van Android is niet noodzakelijk gelinked aan de OpenR Link versie. OpenR Link is de schil over Android heen, dus kan best zijn dat beide versies (1.1.2 en 1.2) dezelfde Android versie gebruiken.

Maar goed... geen idee, wie het weet mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik denk dat het inderdaad een typefout is of een bewust verschil om update via USB en de update via OTA te kunnen onderscheiden.

Maar je hebt de auto naar de dealer gebracht om deze ene update te krijgen? Waar had je last van dat je hem weg hebt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
BVice schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:42:
ik denk dat het inderdaad een typefout is of een bewust verschil om update via USB en de update via OTA te kunnen onderscheiden.

Maar je hebt de auto naar de dealer gebracht om deze ene update te krijgen? Waar had je last van dat je hem weg hebt gebracht?
Een waslijst aan problemen:
- Vastlopers van het infotainment systeem
- Soms opeens geen geluid
- Scherm reageert soms niet
- Google Maps die op dag stand blijft staan als het al donker is
- Internet verbinding die er wel is, maar apps die soms doen alsof er geen internet is
- Geluid dat spontaan omhoog schiet

Het is niet zo dat al deze problemen altijd zich voordoen, maar zo om de dag steekt er weer en van deze problemen de kop op. Ik ben nu om de 2 dagen dat systeem aan het rebooten.

Daarnaast OTA is leuk, maar als er updates sinds eind Januari rond gaan en halverwege Mei heb je die nog steeds niet ontvangen, dan heb je aan OTA ook geen ruk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Mjaa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:50:
Zie gebruiksaanwijzing: gebruik de onderhoudsstand van de ruitenwisser. Is ook geen designfoutje, maar juist feature: heeft te maken met aerodynamica bij niet gebruik van de wissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156

[Afbeelding]
Welke versie had je hiervoor? weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
LaTiNo156 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:30:
[...]

Welke versie had je hiervoor? weet je dat?
Sinds Oktober 2022 geen updates gehad voor OpenR Link, dus 1.0.0 neem ik aan. Maar je kunt dat nergens in het systeem echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Hoi ongeacht wat ik ook probeer, de etech blijft vragen om het voltooien van mijn profiel.

Iemand die weet hoe ik dat profiel kan voltooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156

[Afbeelding]
Hoe kom je in dit scherm? Ik heb gekeken bij updatehistorie en zie een aantal mislukte updates en 1 gelukte, maar die laat verder niets zien qua versienrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
[quote]Majesty schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:31:
[...]

Die is er wel, alleen is die (door een bug in de software neem ik aan) niet automatisch geactiveerd in Carplay. Als je vanuit Carplay Spotify luistert (of any other muziek streaming for that matter) en je opent de 'echte' Spotify app (en equalizer scherm), dan zal de muziek van Carplay stoppen. Maar zodra je Carplay weer aan zet, is de equalizer geactiveerd. Één van de meeste irritante bugs in de software vind ik. Hetzelfde geldt voor het activeren van de equalizer na een herstart van de auto -> dan moet je altijd even de Spotify app openen om de equalizer te activeren.

Ja klopt wat je schrijft. Er is nog iets wat me niet lukt en dat is spotify proberen te starten met Google assistent. Ik moet me dan weer opnieuw aanmelden, maar dat lukt niet met dezelfde naam en wachtwoord. Blijkbaar moet ik eerst CarPlay uitzetten. Hoe doe je dat eigenlijk, want die start automatisch op. Misschien is het ook helemaal niet de bedoeling om dan weer naar Siri te schreeuwen en daarna Google voor wat muziek haha. Kans dat Spotify het goede nummer afspeelt zou iets groter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Puur even checken, want ik vermoed van niet.. is de Lane Centering ook te (de)activeren met het stuur? Uiteraard weet ik de knop links naast het stuur te vinden. Ik hou ontzettend van (adaptive) cruise control en gebruik het zowel op de snelweg, als binnen de bebouwde kom. Op de snelweg is lane centering geweldig, maar in de binnenstad is het een ramp. Toch vind ik het een dilemma om te kiezen tussen rijcomfort en zonder moeite achter mijn voorganger aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik heb een beetje hekel aan plakkers. En aan die mensen die na inhalen te vroeg weer invoegen. Blijkbaar nooit geleerd eerst de ingehaalde auto in de binnen spiegel te zien en dan weer terug invoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
als het ware schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:50:
Hoi ongeacht wat ik ook probeer, de etech blijft vragen om het voltooien van mijn profiel.

Iemand die weet hoe ik dat profiel kan voltooien ?
Ik heb/had bewust het gratis Orange abonnement van 6 maanden niet geactiveerd daardoor kreeg ik ook elke keer deze melding. Als dit het ook bij jou is, gewoon negeren, verdwijnt vanzelf.
Sjeefr schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:58:
Puur even checken, want ik vermoed van niet.. is de Lane Centering ook te (de)activeren met het stuur? Uiteraard weet ik de knop links naast het stuur te vinden. Ik hou ontzettend van (adaptive) cruise control en gebruik het zowel op de snelweg, als binnen de bebouwde kom. Op de snelweg is lane centering geweldig, maar in de binnenstad is het een ramp. Toch vind ik het een dilemma om te kiezen tussen rijcomfort en zonder moeite achter mijn voorganger aanrijden.
Echt weten doe ik het niet maar valt dat niet te regelen onder die 'Favorieten'-knop op het stuur?
Mjaa schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:18:
Ik heb een beetje hekel aan plakkers. En aan die mensen die na inhalen te vroeg weer invoegen. Blijkbaar nooit geleerd eerst de ingehaalde auto in de binnen spiegel te zien en dan weer terug invoegen.
Ik heb een hekel aan rode bietjes. En mensen die het licht aan laten staan op het toilet.

[ Voor 15% gewijzigd door Zjanzjak op 09-05-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Arie schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:34:
Afgelopen week een Mégane E-Tech leaseauto besteld. Het is de EV60 geworden, Evolution uitvoering, in de kleur Gris Schiste, met Pack Advanced Drive Assist, Pack City en Pack Winter. Nog geen zicht op wanneer deze geleverd gaat worden. Nu dit topic aan het doorlezen. Dit wordt mijn eerste elektrische auto.
Vandaag te horen gekregen dat de verwachting is dat mijn leaseauto begin november geleverd zal worden. Dat betekent een half jaar wachttijd. Hopelijk komt de auto wat eerder.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Zjanzjak schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Echt weten doe ik het niet maar valt dat niet te regelen onder die 'Favorieten'-knop op het stuur?
Nee, helaas niet. En eerlijk gezegd is die favorieten-knop (helaas) behoorlijk nutteloos..
Pagina: 1 ... 40 ... 98 Laatste