Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 39 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:22
ik ben zelf ook meer van het spontane maar dan moet je gewoon accepteren dat je geen preconditionering gebruikt.
Dit kan wel via spraak: eerst de huidige rit annuleren en dan een nieuwe rit naar die snellader starten. Maar ik vind de adviezen voor welke laders handig zijn vanuit Google nog erg ondermaats. Sommigen worden niet meegenomen om onduidelijke redenen (niet omdat ze dicht/bezet oid zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
RoLeaf schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:28:
[...]

Ik ga dit proberen alleen bij een plaats onderweg wordt dit weer een stukje lastiger. Eigenlijk zou ik het handig vinden dat dit ook onderweg via spraak kan.
Hey Google: Zoek laadstation voor elektrische voertuigen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Afgelopen week een Mégane E-Tech leaseauto besteld. Het is de EV60 geworden, Evolution uitvoering, in de kleur Gris Schiste, met Pack Advanced Drive Assist, Pack City en Pack Winter. Nog geen zicht op wanneer deze geleverd gaat worden. Nu dit topic aan het doorlezen. Dit wordt mijn eerste elektrische auto.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
BVice schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:18:
ik ben zelf ook meer van het spontane maar dan moet je gewoon accepteren dat je geen preconditionering gebruikt.
Dit kan wel via spraak: eerst de huidige rit annuleren en dan een nieuwe rit naar die snellader starten. Maar ik vind de adviezen voor welke laders handig zijn vanuit Google nog erg ondermaats. Sommigen worden niet meegenomen om onduidelijke redenen (niet omdat ze dicht/bezet oid zijn)
Google zal nog wel verbeteren verwacht ik. Tot die tijd, welke navigatie app geeft de snelladers wel goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
het is allemaal niet perfect. Ik gebruik alleen de navigatie in de auto zelf, dus Google Maps want Waze doet volgens mij nog niet veel met laadstations.

Als ik echt info wil over buitenlandse snelladers gebruik ik ChargeMap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Ik check voordat ik aan een lange rit begin altijd even de route via:

https://abetterrouteplanner.com/

Dan heb je in elk geval een idee, en die pinged ook of een paal nog werkt ja of nee. Soms het gevoel dat dat bij ChargeMap niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-07-2023
RoLeaf schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:28:
[...]

Ja, ik heb nog steeds problemen met het AC laden. Ik zie b.v. ook dat bij het terugzetten van een laadschema naar direct laden dat dan bij het van het contact zetten er nog een melding komt dat het laden later wordt gedaan. Dan moet ik ook meerdere keren inpluggen. Ook bij het verzetten van 100% naar 80% heb ik weer twee keer moeten inpluggen.
Laat even weten wat precies het probleem is en als ze wat vinden wat de oorzaak en oplossing is.
Het langzaam laden ging in het begin als ik de stekker een paar keer inplugde. Echter op den duur bij mijn eigen laadpaal geen verbinding meer en bij een andere laadpaal wel verbinding (blauw lampje) maar er werd niks geladen. Snelladen ging wel. Er is blijkbaar een onderdeel wat aangesloten wordt op de batterij kapot (naar ik begreep zou het en bekend probleem zijn bij Renault) maar ik lees er hier nog weinig over ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
IJzebrand schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:05:
[...]
welke navigatie app geeft de snelladers wel goed aan?
Ik plan de route meestal vooraf met de app PUMP (tsja klinkt petrol, maar is echt EV gericht) voorzover ik kan zien enkel voor de iPhone.

Het heeft een een prettige interface, je kunt de auto koppelen voor actuele batterij status en geeft ook goed de beschikbaarheid van laders aan.

Eenmaal een route gepland neem ik het wel over in Google als tussenstop, omdat ik de kaart voor mijn neus fijner vind met rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:23
Gisteren werkte het wieltje achterop de entertainment stick niet meer, althans normaal kan ik zo door mijn playlist op iphone heen scrollen. Op terug weg werkte het weer als vanouds :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ja de software is best wel buggy. Ik heb al vreemde dingen gezien:
- Scherm dat niet meer aan gaat... totdat je het hele systeem reset
- Scherm dat niet reageert op touch input
- Geen geluid uit de speakers... totdat je het hele systeem reset
- ACC die op een rit van 100km niet 1x klaagt dat je handen aan het stuur moet hebben. Dus 100km op autopilot... lekker. Maar dan op de terugrit weer elke 30 seconde laat weten dat je handen op het stuur moet houden.
- Spotify, scrollwiel skipt songs, YouTube Music, scrollwiel scrollt door de timeline... dus vrij inconsistent
- Systeem dat tijdens een telefoon gesprek gewoon spontaan een reset doet
- Google Maps die niet in nacht stand wil ook al is het 11 uur 's avonds en toch echt wel donker buiten

Donderdag heb ik een afspraak bij de garage, dan gaan ze de laatste software erop zetten. Want ik zit ook nog te wachten op die OpenR Link update die al sinds Februari uit is. Ik hoop dat het dan wat stabieler is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
Surfroy01 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:05:
Gisteren werkte het wieltje achterop de entertainment stick niet meer, althans normaal kan ik zo door mijn playlist op iphone heen scrollen. Op terug weg werkte het weer als vanouds :?
been there, done that.
Ik heb nu een eenzijdig werkend wieltje,
ik kan één kant op draaien voor bladeren, maar bij terugdraaien gebeurd er niets (meer), heeft wel gewerkt in den beginne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik heb sinds die OpenR updates geen enkel issue meer gehad met niet reageren/volume wat ineens omhoog gaat etc.
Maps op de nacht stand weet ik eigenlijk niet, wel eens gezien dat hij niet meeschakelde maar durf niet te zeggen of dat sinds de update niet meer is voorgekomen.

Zojuist de auto weggebracht voor z'n eerste (30.000km) beurtje. Eerste keer dat ik weer bij de dealer ben sinds aflevering vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:00

JanAd

Wind’s howling

Schmoove schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:14:
Ja de software is best wel buggy. Ik heb al vreemde dingen gezien:
- Scherm dat niet meer aan gaat... totdat je het hele systeem reset
- Scherm dat niet reageert op touch input
- Geen geluid uit de speakers... totdat je het hele systeem reset
- ACC die op een rit van 100km niet 1x klaagt dat je handen aan het stuur moet hebben. Dus 100km op autopilot... lekker. Maar dan op de terugrit weer elke 30 seconde laat weten dat je handen op het stuur moet houden.
- Spotify, scrollwiel skipt songs, YouTube Music, scrollwiel scrollt door de timeline... dus vrij inconsistent
- Systeem dat tijdens een telefoon gesprek gewoon spontaan een reset doet
- Google Maps die niet in nacht stand wil ook al is het 11 uur 's avonds en toch echt wel donker buiten
Amai, ik herken hier buiten dan "Spotify, scrollwiel skipt songs, YouTube Music, scrollwiel scrollt door de timeline" niks van.
Buiten dat Spotify via de Hotspot haperde vorige week heb ik eigenlijk 0,0 issues gehad.
Mijn wagen heeft maar 1 service update gehad eind februari, verder niks meer. Dus die lost mogelijk wel een hele hoop op.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
JanAd schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:45:
[...]

Amai, ik herken hier buiten dan "Spotify, scrollwiel skipt songs, YouTube Music, scrollwiel scrollt door de timeline" niks van.
Buiten dat Spotify via de Hotspot haperde vorige week heb ik eigenlijk 0,0 issues gehad.
Mijn wagen heeft maar 1 service update gehad eind februari, verder niks meer. Dus die lost mogelijk wel een hele hoop op.
Mijn auto is van october vorig jaar en heb sinds die tijd enkel een communicatie en een motor update gehad, verder niets. Dus wellicht dat het daar aan ligt.
Anyways, ik hoop dat het donderdag opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Net een afspraak gemaakt om vrijdag de auto op te halen!
Ik vind het wel bijzonder, dat mensen die eerder bestellen, nog steeds te horen krijgen dat de levering uitgesteld wordt…
Ik heb me laten vertellen dat ze allemaal in Noord Frankrijk in elkaar gedraaid worden. Mijn levering is twee maanden vervroegd, waar loopt het dan scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Luke.warm schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 00:26:

Ik plan de route meestal vooraf met de app PUMP (tsja klinkt petrol, maar is echt EV gericht) voorzover ik kan zien enkel voor de iPhone.
Klopt, PUMP is idd alleen iPhone.
Mist soms wel eens een (snel)laadstation was me opgevallen, maar goed, dat zie je ook bij andere apps.

Zelf gebruik ik ABRP, daarna de gevonden laadstations in auto als bestemming zetten.
Daarnaast zoek ik ook nog eens wat alternatieven op, mocht het ergens mis gaan.

Voor Frankrijk kijk ik ook altijd met een schuin oog naar:

https://www.google.com/ma...%2C2.1754276499999925&z=6
appelsaus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:33:
Mijn levering is twee maanden vervroegd, waar loopt het dan scheef?
That's the one million dollar question.
Als we dat toch eens wisten. ;)
Zoals al eerder vastgesteld: er is geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik heb net de Megane na de onderhoudsbeurt weer opgehaald bij Bochane Arnhem. Ik denk dat er wel 20 e-tech’s stonden die klaargemaakt moeten worden voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09 22:14

0xi

appelsaus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:33:
Net een afspraak gemaakt om vrijdag de auto op te halen!
Ik vind het wel bijzonder, dat mensen die eerder bestellen, nog steeds te horen krijgen dat de levering uitgesteld wordt…
Ik heb me laten vertellen dat ze allemaal in Noord Frankrijk in elkaar gedraaid worden. Mijn levering is twee maanden vervroegd, waar loopt het dan scheef?
Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
0xi schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:49:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
Ik heb mijn keus 26-01-23 doorgegeven, na wat gemail over het winterpkket wat gewijzigd werd is de auto 13-02-23 besteld door de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:02
Ben benieuwd dan. De mijne is 21 Feb erdoorheen gegaan.
Aflevering nu nog op augustus. Maar de dealer zei toen al dat het mogelijk al in mei kon komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpxXlF7_mcfKqJKjic5UZ_RDqGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRLby5Y4VqftvaZkAnLWGlgW.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi

0xi

appelsaus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:02:
[...]

Ik heb mijn keus 26-01-23 doorgegeven, na wat gemail over het winterpkket wat gewijzigd werd is de auto 13-02-23 besteld door de leasemaatschappij.
Zo dan heb je wel heel veel geluk, ik wacht sinds vorig jaar augustus.

[ Voor 0% gewijzigd door 0xi op 26-04-2023 09:33 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10-2023
0xi schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:56:
[...]

Zo dan heb je wel heel veel geluk, ik wacht sinds vorig jaar Augustus.
Zo gaat mij ook. Ook half augustus besteld en nog geen enkele indicatie van levering.
Maar ja, hij kan ook morgen zomaar voor de deur staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Volgens mij heeft het ook echt te maken met welke uitvoering de auto besteld is Ik krijg het gevoel dat "Evolutions" langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scratch1972
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01-2024
Totale willekeur qua levering.
Mijn evolution besteld in september, en stond begin februari al klaar bij dealer, kon hem pas eind maart ophalen ivm lease.
Bevalt overigens meer dan goed, wat een Heike auto om te rijden!
Evolution overigens wel met inklappende spiegels en straatverlichting in vorm van Renault logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el.Simon
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-09 13:18
Ik hoorde net dat voor mijn Evolution ER door productieproblemen het 9-inch scherm zal gemonteerd worden i.p.v. het 12-inch scherm. Heeft iemand dit nog gehoord?
Vreemd genoeg wel nog geen chassisnummer, dus ben verbaasd dat ze dit nu al kunnen plannen... Uiteraard een domper voor mij.

Besteld op 28/03/2023
Verwachte levering 13/10/2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xi

0xi

el.Simon schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:49:
Ik hoorde net dat voor mijn Evolution ER door productieproblemen het 9-inch scherm zal gemonteerd worden i.p.v. het 12-inch scherm. Heeft iemand dit nog gehoord?
Vreemd genoeg wel nog geen chassisnummer, dus ben verbaasd dat ze dit nu al kunnen plannen... Uiteraard een domper voor mij.

Besteld op 28/03/2023
Ik heb al wel een chassisnummer, helaas heb ik met het trucje dat je je bezorgdatum kan zien er geen "maxForecastedDeliveryDate" of andere informatie bij staan, "orders" is bij mij ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scratch1972

Besteld op 28/03/2023
Nee nog nooit gehoord… dit zal ik niet accepteren… dan kan je hem beter annuleren en een voorraad model gaan zoeken die welaan je wensen voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:25
Kom zojuist bij de dealer (stam) vandaan en deze gaf ook aan dat er voornamelijk tecno werd uitgeleverd. Had de hele kelder er vol mee staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi

0xi

Andres schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:10:
Kom zojuist bij de dealer (stam) vandaan en deze gaf ook aan dat er voornamelijk tecno werd uitgeleverd. Had de hele kelder er vol mee staan.
Ik heb een techno besteld, kom maar door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Besteld op 28/03/2023
Ik zou dat zonder pardon weigeren. :|

Chassisnummer kregen de meeste hier een paar maanden na de bestelling (sommige sneller).
Het enige wat je ermee kan doen is ingeven in de My Renault app en zodra je auto geproduceerd is kan je ermee verbinden. Dus op die manier kan je de productiedatum achterhalen (als de dealer dit niet doorgeeft). Meestal volgt de levering dan een maandje later.
Ik had bv besteld in juli, chassisnummer in september, activatie/productie in februari en dan levering in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
JanAd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:16:
[...]

...
Dat kan, dan zeggen ze ok prima, en dan staan er 10 anderen met smart te wachten op die auto :'(

Ik had voor de Megane een MB CLA besteld, deze zou na 18 maanden eindelijk geproduceerd worden, maar dan o.a. zonder keyless entry, upgraded audio, Augmented reality en electrisch bedienbare stoelen.
Ik heb ook gezegd dat ik de auto niet wilde zonder juist die opties die ik belangrijk vond. Prima, je mag het contract ontbinden. Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el.Simon
JanAd schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:16:
[...]

Ik had helaas enkel de keuze tussen bestelling annuleren of de wijziging accepteren. Ik heb het nieuws via mijn werkgever gekregen dus ik weet niet of ik er zelf veel aan kan veranderen.

Bestelling annuleren is ook niet echt een optie, want ik heb reeds maanden moeten doen om een wagen te bestellen die binnen budget viel.

[ Voor 16% gewijzigd door el.Simon op 26-04-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
9" ipv 12"? Ai.. daar zou ik écht niet vrolijk van worden...

Ik hoop 2 mei meer te horen over o.a. het scrollwieltje wat vanaf het begin al niets doet.

Vandaag wel de OTA Elektromotor V2 gehad en geïnstalleerd. Er staan er nog wel twee op mislukt van voor de aflevering. Geen idee of ik die kan herstarten?

Iets van OpenRlink en nog een. Lijken me belangrijke. Zal straks eens een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@el.Simon De mijne is privé gekocht. Dan ligt zoiets natuurlijk wel wat anders.

Ik vind het wel heel bizar dat ze zoiets doen, dat scherm zit toch ook in alle Techno's, Iconics en zelfs in de Austral en nieuwe Espace lijkt dezelfde 'cockpit' te zitten als in de Megane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el.Simon
Ik heb zonet mijn dealer aan de lijn gehad en hij vertelde me dat het 12-inch scherm vanaf heden enkel nog voorbehouden wordt voor techno's en iconics. Niet meer te verkrijgen voor Evolutions dus.

Blijkt ook dat een collega van mij dezelfde uitvoering bestelde 15 dagen voor mij, daar zit het 12-inch scherm wel nog op.

Renault zorgt uiteraard ook niet voor enige vorm van compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scratch1972
el.Simon schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:59:
Ik heb zonet mijn dealer aan de lijn gehad en hij vertelde me dat het 12-inch scherm vanaf heden enkel nog voorbehouden wordt voor techno's en iconics. Niet meer te verkrijgen voor Evolutions dus.

Blijkt ook dat een collega van mij dezelfde uitvoering bestelde 15 dagen voor mij, daar zit het 12-inch scherm wel nog op.

Renault zorgt uiteraard ook niet voor enige vorm van compensatie.
Erg bijzonder, dit moet niet mogen en kunnen…, als ik de evoluti9n nu configureer op de Renault site, staat er gewoon 12 inch… dit riekt naar…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el.Simon
Scratch1972 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:51:
[...]

Erg bijzonder, dit moet niet mogen en kunnen…, als ik de evoluti9n nu configureer op de Renault site, staat er gewoon 12 inch… dit riekt naar…..
Ik heb verder nog contact gehad met zowel mijn dealer als Renault en blijkt dus dat inderdaad de wagens die besteld werden 5 à 10 dagen vóór de mijne het scherm nog automatisch krijgen, maar de andere niet meer. Diegene die "akkoord" gaan met de verandering krijgen dus het 9-inch scherm, voor de anderen kijken ze in de stock van Europa of er nog wagens zijn met dezelfde configuratie.

Blijkt dus dat ze een inschattingsfout gemaakt hebben naar verkoop in de afgelopen maanden en dat ze deze verandering al langer gepland hadden. Sinds 'rona staat het blijkbaar ook in Renault's overeenkomst dat ze dat zonder communicatie mogen aanpassen.

Inderdaad wel vreemd dat het op de website nog niet is aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door el.Simon op 27-04-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
Ja, in de koopovereenkomst zal vast staan dat ze dit zomaar aan mogen passen en dat ze jou daarmee het recht verlenen om de koop te annuleren. Maar goed, wie leest die overeenkomst nou eigenlijk... ik in iedergeval niet.
Dus dan moet je de koop maar annuleren als het je niet bevalt.
Maakt Renault natuurlijk niets uit... die auto's krijgen ze toch wel verkocht. Nu we allemaal via belastingen de elektrische auto in worden gedwongen is de vraag erg groot.
Het is wat dat betreft echt een sellers market en geen buyers market. Zij hebben de macht op dit moment.

Overigens vanochtend bij de dealer geweest voor twee dingen:
- Uitlijning bestuurders deur
- Software updates

Uitlijnen kunnen ze blijkbaar niet. Uitlijning was niet veel beter dan ervoor en bij thuiskomst merk ik dat die zilverkleurige haak, waar de deur in het slot valt, los zat. Zelf dan maar de boormachine en een bitje gepakt en de boel vast gedraaid en verrek, de deur uitlijning was direct een stuk beter.
Je kunt het dus beter zelf doen...

Software update... tja dat konden ze ook niet doen. Ik mis nog een paar updates (OpenR Link bv.) en dacht dat zij dat wellicht konden forceren. Blijkbaar niet dus. Ik moet maar wachten totdat het automatisch binnenkomt. Vreemd verhaal, er moet naast OTA updates toch een manuele manier ook zijn, met een USB stick ofzo.

Zal Renault via hun helpdesk eens contacteren...

[ Voor 42% gewijzigd door Schmoove op 27-04-2023 11:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blueberry00
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-05 13:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBlkFRZUKhsIwu2Lum7RSFErquA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TUC4KbJJx9vNg335QzUTadfZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRDPfXw8ielM4bAO_GWspBfw-qs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dj8z4HgINTcdjloEmXeuCgB4.jpg?f=user_large

Met de Renault dakdragers de daktent geïnstalleerd. Volgende dagen doen we de rondrit met test. Ben benieuwd wat de impact op het rijbereik zal zijn door de extra weerstand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
[b]blueberry00 in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Ben benieuwd wat de impact op het rijbereik zal zijn door de extra weerstand ...
Ingeklapt of uitgeklapt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Mijn auto rijdt met volle accu en snelheid 100 km per uur niet meer als 320 km. Dus met tent op dak verwacht ik de helft haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Lees al een tijdje mee, maar heb nu toch even een vraag;

Weet iemand of er al een alternatief is voor de waardeloze inductie telefoonlader?

Om ook even wat positieve ervaringen te delen, heb er nu 5000 probleemloze km op zitten in mijn EV60 iconic.

Met temperaturen tussen de -5 en +10graden graden haal ik netto 300-350 km, beetje afhankelijk of ik de sportmode gebruik, hoeveel ik mij aan de snelheid houd en de aac gebruik. Bereik wordt steeds beter nu de temperaturen oplopen.

Laadsnelheid is gelijk aan de laadcurve in de Fastned app. Dus met regelmaat zonder problemen de maximale snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinRenaers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 16:41
Scratch1972 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:51:
[...]

Nu lijkt de website wel aangepast te zijn, bij een evolution ER kan je enkel nog het 9" scherm nemen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ThtySYUW8Z2BS5WhypiwaeKypg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pnlxfoqZPy3ihzs6XgmR8e91.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04

Besteld op 28/03/2023
Oei ik heb besteld op 31/03/2023 en aflevering op 27/11/2023.

Evolution. Hopelijk met 12inch anders weet ik het nog niet.

Van wie krijg je dat chassisnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:49:
[...]

Ik heb daarvoor zelf naar de dealer gemaild na een maandje of 2.

Je kan dan evt nakijken welke standaard uitrusting en opties je auto heeft via de My Renault app.
Bij Audio-Multimedia staat bij mij (Techno) het 12" OpenRLink scherm met H/K audio vermeld onder Optie(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Michieleke schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:56:

Weet iemand of er al een alternatief is voor de waardeloze inductie telefoonlader?
De usb-aansluiting. :P

Zelf gebruik ik 'em niet zo veel, maar ik heb wel gemerkt dat ik (Samsung S22) nergens last van heb en het altijd werkt, maar komt dochterlief met haar iPhone 13, dan moet sowieso het beschermingshoesje er af en dan moet de telefoon precies op een specifieke plek liggen. Verschuift het iets dan werkt het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:59
blueberry00 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de Renault dakdragers de daktent geïnstalleerd. Volgende dagen doen we de rondrit met test. Ben benieuwd wat de impact op het rijbereik zal zijn door de extra weerstand ...
Nice.
Geen problemen met dakbelasting zodra je daar met 2p in ligt?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 13:17
kevinRenaers schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:21:
[...]

Nu lijkt de website wel aangepast te zijn, bij een evolution ER kan je enkel nog het 9" scherm nemen
[Afbeelding]
Ik mag vanmiddag mijn in Juni bestelde Evolution ER ophalen. Ik ben benieuwd wat voor scherm er bij mij in zit.
[...]

[...]

[...]

[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• el.Simon
Ik heb al een update gekregen van mijn dealer:

Ze hebben voor mij een stockwagen kunnen vinden met exact dezelfde configuratie als ik besteld had.

Ik ga dus alsnog van het 12-inch scherm kunnen genieten, sterker nog, de wagen zal er binnen enkele weken al staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:03
Hier ook tot op heden (2000 km) niets anders dan positieve ervaring en blij met mijn auto!

Iconic, besteld feb 2022, geleverd april 2023. Hij is geleverd exact zoals ik besteld had, intussen heeft de Iconic bijvoorbeeld in standaard pakket dodehoek waarschuwing en ACC, dit zat destijds in het drive assist pakket en dus ook niet op mijn auto. Alle Iconics besteld in voorjaar 2022 hebben die opties geloof ik wel, maar mijn auto is dus exact zoals besteld afgeleverd.

Ik heb het infotainmentsysteem inmiddels goed onder de knie, onlangs ook wat handigheidjes i.c.m. de Iphone geïnstalleerd (met behulp van dit topic) waardoor mijn Iphone nu automatisch een hotspot opstelt bij verbinden met Applecarplay en de hotspot weer uitzet wanneer de verbinding verbroken wordt. Ik gebruik nu Spotify op de auto zelf (kijken of dat anders of prettiger werkt dan via Applecarplay, maar ik denk dat het niet veel verschil maakt). Harman Kardon is echt heerlijk!

Trekhaak gaat ook prima, onlangs een wat grotere afstand afgelegd met aanhanger (grote tandem-asser die ledig 500-600 kg weegt). Dit ging qua bereik boven verwachting goed (voor mijn gevoel) ik heb er geen "data" van gemonitord, maar het heeft mij wel vertrouwen gegeven. Met name optrekken kost wat extra stroom, maar als het eenmaal rolt valt het voor mijn gevoel wel mee en als je anticipeert kan je heeeeeel lang regenereren _O-

Verbruik zie ik langzaamaan dalen naar mate het buiten warmer wordt, ik laad de auto dagelijks tot 80%, verbruik woon-werk nu rond de 50% voor 160km retour waarbij ik niet echt let op zuinig rijden dus 300-350 km is nu realistisch. Mijn gemiddeld verbruik zit volgens de auto nu op 17,8kw/ 100km wat het bereik dat ik nu haal bevestigd.

Airco vond ik gister wat tegenvallen, ik had hem op max gezet en duurde best lang voordat het koel werd (hij blies via de ontwazeming (denk ik), in ieder geval niet via de ventilatie naar mij toe, misschien dat dat nog uit kan maken?
Michieleke schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:56:
Lees al een tijdje mee, maar heb nu toch even een vraag;

Om ook even wat positieve ervaringen te delen, heb er nu 5000 probleemloze km op zitten in mijn EV60 iconic.

Met temperaturen tussen de -5 en +10graden graden haal ik netto 300-350 km, beetje afhankelijk of ik de sportmode gebruik, hoeveel ik mij aan de snelheid houd en de aac gebruik. Bereik wordt steeds beter nu de temperaturen oplopen.

Laadsnelheid is gelijk aan de laadcurve in de Fastned app. Dus met regelmaat zonder problemen de maximale snelheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38
Sluit me aan bij de ervaringen van Michieleke en Ruud1988.

Na bijna een maand en bijna 3.000 km valt de Megane E-tech zeker niet tegen.
Auto rijd nog steeds heerlijk. Stoplicht sprintje op sport of comfort stand blijft leuk. Tussensprintje bij inhalen op de snelweg en scherpere bochten op snelheid geven nog steeds een smile.

Qua quirks ook weinig te klagen. Draadloos laden van mijn Oppo telefoon werkt vrijwel altijd, maar laad vrij langzaam, zeker onvoldoende als je de telefoon als hotspot gebruikt.

Eenvoudig opgelost door de telefoon via USB-C op te laden, ook meteen een stabiele verbinding voor Android Auto.

Combi Android Auto en Android Automative werkt voor mij ook prima. Alleen nummers starten via Google Assistent werkt minder. En bij Spotify via AA kun je niet de geluids instellingen wijzigen. Maar dat is (voor mij) een zeer klein punt.

Range vergelijkbaar met andere ervaringen tussen 290 - 340 km afhankelijk van soort rit en rijstijl.

Verder 'last' van de google assistent 'bug', maar daar irriteer ik me niet aan.

Het opbergen van de laadkabel onder de laadvloer gaat ook prima als je eenmaal de handigheid hebt van 3x oprollen.

Al met al een zeer fijne auto waar ik zeker verwacht de komende jaren veel plezier van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Weet iemand hoe je google assistant opdracht kunt geven om te navigeren naar het adres van een contactpersoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueberry00
  • Laatst online: 28-05 13:38
VidaR-9 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:51:
[...]
Nice.
Geen problemen met dakbelasting zodra je daar met 2p in ligt?
De eerste nacht niets van instabiliteit gemerkt. Het lijkt heel stevig. De daktent steunt daarnaast ook nog via de aluminiumladder op een punt naast de auto.

We hebben het hiervoor al eens besproken, maar volgens de "gespecialiseerde daktentmedia" moet je de maximale belasting van de dakdragers (75kg voor de Renault dragers) x 4 doen in stilstaande toestand.

Zo 2 staven zien er natuurlijk wel wat zwakjes uit, maar in de praktijk blijkt er geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Nog altijd onder de indruk van het verbruik van de Megane, 20km aan 70km/u en 45km aan 110km/u vandaag, 13.9 kwh/100km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM23WEwzdsKYehzSVrrkp7w-fTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGwCoFnlkpp3x1DKVZvej3RY.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag ook eens 100% geladen en ondertussen 379km range, het gaat de goede kant uit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03EuxiRa98caXUxprqbitgXdM3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnalwHdmyQOZlVVYDuZ7nkyl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik zit met de EV40 in Sport-modus aan de 15kWh/100km. Wel met bijna geen snelwegkilometers. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
JanAd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:26:
Ik zit met de EV40 in Sport-modus aan de 15kWh/100km. Wel met bijna geen snelwegkilometers. d:)b
Snelweg vreet idd aan je range en verbruik hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
EdwindeKok schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:29:
[...]

Ik mag vanmiddag mijn in Juni bestelde Evolution ER ophalen. Ik ben benieuwd wat voor scherm er bij mij in zit.
[...]

[...]

[...]

[...]
Ik ga er van uit dat als ze je geen melding hebben gegeven dat deze wordt geleverd zoals op de bestelling staat?

Bij mij os leasing dus de vraag is wie wordt verwittigd. De leasing of ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 13:17
DeJos1985 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
[...]

Ik ga er van uit dat als ze je geen melding hebben gegeven dat deze wordt geleverd zoals op de bestelling staat?

De auto is geleverd met het grote scherm. De eerste kilometers zijn goed bevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaTiNo156
Vandaag is mijn bloedrode Iconic afgeleverd. Wel jammer dat het de hele dag heeft geregend, dat maakt het toch ietsjes minder feestelijk :(

Ik ben wel een uur bezig geweest met instellingen en het connecten van Spotify (wat een drama was dat).

Ik vind het wel verwarrend dat je tegelijk Android Auto en Automotive kunt gebruiken, dat liet me denken aan de oude en nieuwe settings schermen van Windows.

Ik ben vooralsnog wel teleurgesteld dat je niet kunt roepen "Navigeer naar 'willekeurige naam in je contacts'.
Je kunt alleen naar contacten navigeren door door een paar menuutjes te klikken :|

Wat ook raar is is dat je niet een profiel kunt koppelen aan een sleutel, het zou wel zo handig zijn dat als je de auto opent met jouw sleutel dat het systeem opstart met jouw profiel toch?

Het rijden zelf is super. Qua comfort vergelijkbaar met mijn Volvo V40 R-design (ook sportief geveerd).
Maar de automatic cruisecontrol in combinatie met stay in your lane is super!
De versnelling is sensationeel, maar moet je denk ik niet te vaak doen als je nog wat range wilt overhouden ;)
Wel wat wielspin, maar goed, het wegdek was nat.

Morgen toch maar de handleiding doornemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@LaTiNo156 Daarom heb ik Android Auto gewoon volledig uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
LaTiNo156 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:05:
Wat ook raar is is dat je niet een profiel kunt koppelen aan een sleutel, het zou wel zo handig zijn dat als je de auto opent met jouw sleutel dat het systeem opstart met jouw profiel toch?
Juist dit is best wel een misser. Zeker als je auto regelmatig door, bijvoorbeeld, je partner gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
DeJos1985 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
[...]

Dealer gecontracteerd. Mijn evolution wordt nog geleverd met 12inch scherm. Gelukkig. Dat maakt het interieur net af vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Meevaller dus, dat is fijn! En inderdaad maakt de 12" het echt wel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appelsaus
Vandaag opgehaald, super blij mee!
Nog wel wat te finetunen aan instellingen, zoals whatsapp meldingen die het grote scherm naar CarPlay trekken ipv Maps.
De ventilatie ben ik het ook nog niet helemaal mee eens geworden, vind het op de automatische stand een beetje benauwd worden, weinig frisse lucht dus moet daar nog even een prettige instelling in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
JanAd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:54:
@LaTiNo156 Daarom heb ik Android Auto gewoon volledig uitgeschakeld.
Hoe doe je dat precies? Of moet dat op je telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

LaTiNo156 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:09:
[...]

Hoe doe je dat precies? Of moet dat op je telefoon?
Yep, Android Auto zoeken bij Alle Apps op je gsm en daar Uitzetten. Dan doet die niks meer en kan je uitsluitend met de Native Apps werken.
Het nadeel(?) is wel dat je geen WhatsApp berichten meer ontvangt en kan beantwoorden via de auto.
Sms werkt nog wel en bellen gaat ook prima, de gsm verbindt nog wel via BT natuurlijk.
Via MarcroDroid start de Hotspot op, hoewel het Orange abo na wat problemen de eerst week, nu ook prima werkt.
Ik twijfel nog een beetje of ik ervoor ga betalen. De Hotspot werkt 90% van de tijd prima, maar af en toe doet Spotify wel wat vreemd de laatste maand.

Hier trouwens geen problemen met de draadloze oplader zolang ik de Pixel er meer scheef in leg ipv recht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 21:38
Weet iemand of de gemakkelijke toegang (easy access) van de bestuurdersstoel verder naar achteren ingesteld kan worden? Mijn vrouw is kleiner dan mij, en wanneer mijn vrouw dus uitstapt gaat de stoel een stukje naar achteren, maar niet ver genoeg zodat ik er fatsoenlijk in kan stappen. In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Dijkstra
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 16:25
Ik mag/moet ook een nieuwe (verplicht elektrische)auto uitkiezen. Shortlist tot nu toe is de Cupra Born en de Megane E tech. Megane geniet mijn voorkeur, maar dan met name om het multimedia gedeelte. Ik schrok dan ook van het verhaal hier dat de “evolution” niet meer standaard met het 12” scherm geleverd wordt. Dus vandaag toch even naar de dealer gegaan want het 9” inch scherm is voor mij echt een dealbreaker. De dealer vond het een vreemd verhaal en ontkende stellig dat dit het geval is. Gelukkig maar ! Dus denk toch echt dat het de Megane gaat worden. (Mag begin Juni bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik wou dat ik zo’n baas had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
Mjaa schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:26:
Ik wou dat ik zo’n baas had.
16% over €30.000,00 en 22% over de rest aan bijtelling, is nog best veel geld hoor iedere maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
We doen het voor de boeren en de dijken en een beetje tegen de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Dit is waarschijnlijk old news voor degene die de Zoe kennen. Maar ik ben nu in de VS op vakantie en kan niet de status checken met de app omdat er in dit land geen ondersteuning is. Beetje onzin vind ik, maar goed.

Heb hem met ongeveer 43% gestald, en benieuwd wat de phantom drain zal zijn. Over twee weken laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
O de vampire drain. Gewoon een paar batterijen extra meenemen. Zoals in dit filmpje YouTube: I drove Renault Megane E-Tech until the battery was dead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Bushie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:01:
[...]

16% over €30.000,00 en 22% over de rest aan bijtelling, is nog best veel geld hoor iedere maand.
Ik had de mazzel.met nog een nieuw Duits 2022 model én medewerking van Athlon en wagenparkbeheer om de auto te importeren. (Stond al wel.in NL bij mijn dealer)

Meevallertje met vaststelling fiscale waarde (volle Techno voor 42550 O-) ) en weer wat verdient op de bijtelling.

Oh, wel 242,- eigen bijdrage per maand om prive te rijden (125,-) en het overschrijden van budget _O-

425 netto in de maand dus hier. Maar... ik kan mijn overschot aan opgewekte stroom mooi tegen contracttarief laten vergoeden. Scheelt toch wat. 8)

Onder aan de streep gelijk aan mijn Megane IV GT205 met 22% bijtelling. Enige kanttekening, daarmee had ik een internationale tankpas. Nu is de benzine met de caravan erachter voor mezelf naar Kroatië. Toch al snel 800,- 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door adinsx op 30-04-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
LaTiNo156 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:53:
Weet iemand hoe je google assistant opdracht kunt geven om te navigeren naar het adres van een contactpersoon?
Ik heb dezelfde vraag. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jarno Dijkstra schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:09:
Ik mag/moet ook een nieuwe (verplicht elektrische)auto uitkiezen. Shortlist tot nu toe is de Cupra Born en de Megane E tech. Megane geniet mijn voorkeur, maar dan met name om het multimedia gedeelte. Ik schrok dan ook van het verhaal hier dat de “evolution” niet meer standaard met het 12” scherm geleverd wordt. Dus vandaag toch even naar de dealer gegaan want het 9” inch scherm is voor mij echt een dealbreaker. De dealer vond het een vreemd verhaal en ontkende stellig dat dit het geval is. Gelukkig maar ! Dus denk toch echt dat het de Megane gaat worden. (Mag begin Juni bestellen)
Ik stond voor dezelfde keuze. Maar de Born (tenminste, in de uitvoering die ik wilde) was zo’n 7k duurder als de Techno met alles erop en eraan. Hoewel ik die Born toch nog steeds een hele mooie auto vind, was de keuze daarna best snel gemaakt: die 7k betaal je namelijk uiteindelijk gewoon zelf (5 jaar lease, 22% bijtelling: dan is die 7k uiteindelijk dus zelfs 7,7k die je meer kwijt bent).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsaus
Naar 80% geladen en naar huis gereden vanmiddag. Resultaat vwb bereik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUm2Ty6BxqJ_pGmi_QNKOyzgOjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaea71iP9wX9SZNc2irWqoQT.jpg?f=fotoalbum_large

EV40 met warmtepomp, ik rijd tot nu toe altijd in comfort stand.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik m op laden tot 80% houd of gewoon naar 100% laat laden. Het is een zakelijke lease wagen dus opzich maakt de restwaarde voor mij persoonlijk niet uit, alleen de afweging hoe praktisch niet tot 100% laden vs. langer wachten / degradatie van de accu is.

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voor een nieuwe snellader toegevoegd is in Maps? En hoe weet je of de warmtepomp aan de slag gaat tijdens het laden? Heb van ongeveer 40 naar 80 geladen maar de snelheid niet boven 38kw uit zien komen.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe YouTube music zich gedraagt.. Inmiddels alles kunnen aanmelden en (de hotspot via iPhone ingesteld, Orange blijft maar zeggen internetverbinding niet beschikbaar), maar ik krijg in de auto niet dezelfde recent afgespeelde dingen op YouTube music dan die ik op m’n telefoon krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door appelsaus op 30-04-2023 18:56 . Reden: Toevoeging YT Music ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

appelsaus schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:38:
Naar 80% geladen en naar huis gereden vanmiddag. Resultaat vwb bereik:

[Afbeelding]

EV40 met warmtepomp, ik rijd tot nu toe altijd in comfort stand.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik m op laden tot 80% houd of gewoon naar 100% laat laden. Het is een zakelijke lease wagen dus opzich maakt de restwaarde voor mij persoonlijk niet uit, alleen de afweging hoe praktisch niet tot 100% laden vs. langer wachten / degradatie van de accu is.

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voor een nieuwe snellader toegevoegd is in Maps? En hoe weet je of de warmtepomp aan de slag gaat tijdens het laden? Heb van ongeveer 40 naar 80 geladen maar de snelheid niet boven 38kw uit zien komen.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe YouTube music zich gedraagt.. Inmiddels alles kunnen aanmelden en (de hotspot via iPhone ingesteld, Orange blijft maar zeggen internetverbinding niet beschikbaar), maar ik krijg in de auto niet dezelfde recent afgespeelde dingen op YouTube music dan die ik op m’n telefoon krijg.
Da’s een normale range voor de EV40. Ik heb nu 213km op 81% (ook net geladen) en ik rij meestal in Perso\Sport. Ik laad telkens tot 80% tenzij ik een grote verplaatsing gepland heb, maar dat heb ik de voorbije 2 maanden nog maar 1x gedaan.

Orange heeft bij mij een weekje geduurd voordat het plots fatsoenlijk werkte.

Ik heb zelf nog maar 1x aan een DC lader gestaan, gemiddelde snelheid was toen 45kW, vanaf ongeveer 31% beginnen laden.

Edit: De My Renault app doet hier weer wat vreemd, hij toonde gisteren de laatste laadbeurt niet en nu toont de app helemaal geen laadgegevens meer. :O

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 01-05-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Iemand dit eerder meegemaakt? Sinds 2 dagen werk bij mijn Iconic uit februari het regenereren tijdens het rijden niet meer. Het ligt er niet aan dat de accu te vol is (onder de 70%). Tijdens remmen en uitrollen gaat de percentage meter alleen nog naar 0% en niet meer naar minus getallen. Het maakt geen verschil in welke regeneratie stand de auto staat.

Ook als je bij het actuele verbruik kijkt, geen blauw minus verbruik meer... Er staan verder geen foutmeldingen op het scherm... Heel raar dit.
AnthonyR schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:03:
Iemand al eens gehad dat de regeneratiefunctie compleet is verdwenen? Doet niks nu.
Mm sinds hier hetzelfde probleem sinds 2 dagen, benieuwd of het zich zelf nog herstelt. Is er een manier om de hele auto een volledige 'reboot' te geven?

[ Voor 26% gewijzigd door Razer op 01-05-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
Ik krijg m’n laadsessie van april gewoon te zien zonder problemen. Natuurlijk wel even naar april terug ipv mei proberen te laden, dat zag ik eerst even over het hoofd.

Laadpas van de zaak inmiddels binnen, zo eens kijken of die werkt.

Nieuw probleem, ik probeerde de spiegel wat hoger te draaien, zodat ik er misschien makkelijker onderdoor kan kijken (ben 1.96m), klappert dat hele ding los… afspraak voor herstel moet ik nog maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:24:
De My Renault app doet hier weer wat vreemd, hij toonde gisteren de laatste laadbeurt niet en nu toont de app helemaal geen laadgegevens meer. :O
Ben benieuwd of het vandaag weer in orde is?
Vaak zijn dat soort glitches na een dag ofzo weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Razer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:13:
Mm sinds hier hetzelfde probleem sinds 2 dagen, benieuwd of het zich zelf nog herstelt. Is er een manier om de hele auto een volledige 'reboot' te geven?
Je kan proberen wat Aurora heeft gedaan:
Aurora schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:42:
Dealer heeft er niets van begrepen en kwam er niet uit. Alhoewel ik al het idee had dat er wellicht een recovery/boot menu zou zijn, net zoals je dat altijd hebt gekend van Android, heb ik het met verkeerde knoppen geprobeerd.

Vandaag een telefoontje van Renault Nederland. Er is inderdaad een recovery menu die je kan betreden:
  1. Houd de + en - toetsen op de hendel aan het stuur ingedrukt
  2. Houd tegelijkertijd de aan/uit knop van het scherm in ingedrukt.
  3. Blijf alle knoppen ingedrukt houden totdat het menu tevoorschijn komt.
Ik had het voorheen met de + - knoppen op het scherm geprobeerd.

[Afbeelding]
Maar of dat helpt bij dit specifieke probleem....

BIj @AnthonyR was het pas verholpen na een herprogrammering, denk dat dat meer een dealer ding is dan dat je dat zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zjanzjak schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Ben benieuwd of het vandaag weer in orde is?
Vaak zijn dat soort glitches na een dag ofzo weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

[...]

Je kan proberen wat Aurora heeft gedaan:

[...]

Maar of dat helpt bij dit specifieke probleem....

BIj @AnthonyR was het pas verholpen na een herprogrammering, denk dat dat meer een dealer ding is dan dat je dat zelf kan doen.
Dat is een reset van het media systeem, dat totaal los staat van de console voor je neus :)
Wat ik zo met Googlen zie is de auto alleen te rebooten door de 12V accu, en de main accu los te koppelen. Maar daar ga ik zelf natuurlijk niet aan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn Megane is vervroegd van 31 juli naar 20 juni *O*
Origineel geplande leverweek: 31 - 2023
Nieuwe leverweek: 25 - 2023

Ik vraag me wel af of ik vooraf het een en ander kan doen? De Youtube pagina heb ik gebookmarked, dus die filmpjes ga ik de komende weken eens bekijken.
Hotspot ga ik via de telefoon doen, dus ik ga geen Orange abbo afsluiten.
Ik lees dat mensen de My Renault app downloaden? Is daar nog iets voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

appelsaus schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:08:
Ik krijg m’n laadsessie van april gewoon te zien zonder problemen. Natuurlijk wel even naar april terug ipv mei proberen te laden, dat zag ik eerst even over het hoofd.

Laadpas van de zaak inmiddels binnen, zo eens kijken of die werkt.

Nieuw probleem, ik probeerde de spiegel wat hoger te draaien, zodat ik er misschien makkelijker onderdoor kan kijken (ben 1.96m), klappert dat hele ding los… afspraak voor herstel moet ik nog maken.
Lol, idd vergeten dat het al mei was 8)7
Maar mijn laatste laadsessie ontbreekt nog steeds. Vreemd, maar niet echt problematisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:18:
Dat is een reset van het media systeem, dat totaal los staat van de console voor je neus :)
Ah ok, ik beschouw de wagen als een rijdende telefoon, vandaar dat ik dacht dat het zo misschien wel kon. :P
Razer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:18:
Wat ik zo met Googlen zie is de auto alleen te rebooten door de 12V accu, en de main accu los te koppelen. Maar daar ga ik zelf natuurlijk niet aan beginnen.
Nee inderdaad, gevalletje dealer dus.
Pietervs schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:34:

Nope, naar de Google Play Store op je Android of App Store op je iPhone en downloaden en installeren maar.
Wordt wel aangeraden om voor alle accounts van je wagen hetzelfde email-adres te gebruiken bij registratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Pietervs schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:34:

Je hebt je VIN code nodig, maar je kunt pas iets nuttigs doen nadat je deze vanuit de auto hebt gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bijrijder
  • Laatst online: 23-03-2024
Aardige range al voor de EV60 en dan moet het mooie weer nog komen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tNVqwbuJjo2ElipMdLpi1rS4dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QIgt6k94ZKi6Z4zohEsQe6C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik weet nu waarom de iPhone 13 niet opgeladen wordt op het rubberen matje. Door de trillingen van de auto dus. Ik klem nu voortaan mijn zonnebril koker op de iPhone en het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jketelaar
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-07 00:32
Ik heb sinds november mijn megane e-tech en over het algemeen heel blij mee.

Sinds het warm weer wordt, lijkt er alleen een probleem te ontstaan met het dashboard (waarop je ook de snelheid ziet).
Het lijkt dat, zodra het warmer is of de zon schijnt, deze constant herstart (zelfs tijdens het rijden). Hierdoor zie ik enkele seconde geen snelheid etc.

Bij de dealer langs gebracht en zij hadden ook geen oplossing…

Iemand anders ook dit probleem?

Zie ook video hier; https://share.icloud.com/photos/0c2R8iQSlqnN0gq7m6eken2Pg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zjanzjak schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:39:

Nope, naar de Google Play Store op je Android of App Store op je iPhone en downloaden en installeren maar.
Wordt wel aangeraden om voor alle accounts van je wagen hetzelfde email-adres te gebruiken bij registratie.
hoe bedoel je dat precies? Ik heb een Android telefoon, met daarop (natuurlijk) mijn prive-account. Maar de auto is zakelijk besteld. Of bedoel je dat er meerdere accounts zijn die je in de wagen gebruikt (Spotify, Google Maps en dergelijke)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10-2023
Ook bij mij eindelijk goed nieuws. De auto is gearriveerd bij de dealer. Betreft de iconic uitvoering, gris schiste. Achterin de week of begin volgende week ophalen. Mag ook wel een keer na 8 maanden wachten. Ben reuze benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Pietervs schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:25:
[...]

hoe bedoel je dat precies? Ik heb een Android telefoon, met daarop (natuurlijk) mijn prive-account. Maar de auto is zakelijk besteld. Of bedoel je dat er meerdere accounts zijn die je in de wagen gebruikt (Spotify, Google Maps en dergelijke)?
Ik denk dat hij dat bedoelt maar het maakt echt niet uit welke e-mail adressen je waarvoor gebruikt. Je Google account staat volledig los van je MyRenault account. Dus dat kunnen prima 2 verschillende mail adressen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Bijrijder schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:20:
Aardige range al voor de EV60 en dan moet het mooie weer nog komen![Afbeelding]
Idd, zit nu al aan de, omgerekend, 480 km bij 100%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc8L-ug449U67dgjFXPoUAUrqvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHpwPFVpvS39j6tCW69BmiME.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig, ik zie mijn totaal kilometer stand nu pas, 6262. :9
Mjaa schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:38:
Ik weet nu waarom de iPhone 13 niet opgeladen wordt op het rubberen matje. Door de trillingen van de auto dus. Ik klem nu voortaan mijn zonnebril koker op de iPhone en het blijft werken.
Zou wel op de warmte letten, telefoons worden aardig warm namelijk op deze inductielader heb ik al gemerkt.
Dat de boel niet smelt ofzo.
Nope, nog nooit gezien, ook niet op andere Megane E tech gerelateerde sites (Nederlandse, Franse en Duitse) gezien.
BVice schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:42:

Ik denk dat hij dat bedoelt maar het maakt echt niet uit welke e-mail adressen je waarvoor gebruikt. Je Google account staat volledig los van je MyRenault account. Dus dat kunnen prima 2 verschillende mail adressen zijn.
Dat bedoelde ik ja.
Of het zo ook is (dat het wel of niet uit maakt) wist/weet ik niet zeker, maar had het een paar keer gelezen, zodoende mijn advies.

Werd ook aangeraden om een apart google account aan te maken los van je eigen (soms privé) account.
Dus dat gedaan en aan dat email adres heb ik alles 'opgehangen', ook het My Renault gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BVice schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:42:
[...]

Ok, thanks. Ik heb de app gedownload maar zonder VIN heeft dat eigenlijk geen zin, heb ik gemerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:18:
Werd ook aangeraden om een apart google account aan te maken los van je eigen (soms privé) account.
Dus dat gedaan en aan dat email adres heb ik alles 'opgehangen', ook het My Renault gebeuren.
dan mis je juist al je handige functies die op je standaard mail adres zijn gekoppeld...ik weet niet wie dat heeft aangeraden maar ik zou dat juist afraden...dus je google account waarmee je in de auto inlogt moet hetzelfde google account zijn als je bij andere functies gebruikt (bijvoorbeeld thuis Google Home enz...anders kun je niet vanuit je auto opdrachten naar je huis sturen, mis je je favoriete adressen en contacten, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Razer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:13:
Iemand dit eerder meegemaakt? Sinds 2 dagen werk bij mijn Iconic uit februari het regenereren tijdens het rijden niet meer. Het ligt er niet aan dat de accu te vol is (onder de 70%). Tijdens remmen en uitrollen gaat de percentage meter alleen nog naar 0% en niet meer naar minus getallen. Het maakt geen verschil in welke regeneratie stand de auto staat.

Ook als je bij het actuele verbruik kijkt, geen blauw minus verbruik meer... Er staan verder geen foutmeldingen op het scherm... Heel raar dit.

[...]

Auto 24u stil gestaan, vanmorgen de auto weer gepakt en het probleem was verholpen. Laten we het hopelijk maar houden op een eenmalige glitch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WEiXrzJUCXkWyystFeIjDwL5aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMZxMptkPnyIdOdIYvTbkK0t.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook weer blij om die 12 kwh te zien na de lange winter! :) Rij standaard in eco modus met regeneratie op z'n hoogst, ACC aan + lane assist. Dit was een ritje A2 met 100km/u ACC overigens, met wat langzaam rijden in Utrecht en Amsterdam, vandaar de lage gemiddelde snelheid denk ik.

Nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop, heb er inmiddels zo'n 11.000 km op zitten.
Er zijn natuurlijk altijd dingetjes die nog beter kunnen, maar die zijn met name software matig (denk aan de equalizer die pas werkt zodra je Spotify start., 2 verschillende telefoons verbonden met de auto = standaard problemen, etc.). Echt genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmQC29E1REaGKkyw2meABSscztY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S4K2iQXj22THmbFgyVMmRSo.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft toch geweldig dat zoiets kan tegenwoordig _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
JanAd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:12:

Blijft toch geweldig dat zoiets kan tegenwoordig _/-\o_
Het was nog mooier geweest als je deze post op het scherm had 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:24:
[Afbeelding]

Hier ook weer blij om die 12 kwh te zien na de lange winter! :) Rij standaard in eco modus met regeneratie op z'n hoogst, ACC aan + lane assist. Dit was een ritje A2 met 100km/u ACC overigens, met wat langzaam rijden in Utrecht en Amsterdam, vandaar de lage gemiddelde snelheid denk ik.

Nog geen moment spijt gehad van m'n aankoop, heb er inmiddels zo'n 11.000 km op zitten.
Er zijn natuurlijk altijd dingetjes die nog beter kunnen, maar die zijn met name software matig (denk aan de equalizer die pas werkt zodra je Spotify start., 2 verschillende telefoons verbonden met de auto = standaard problemen, etc.). Echt genieten!
extreem zuinig hoor, dat lukte me toen ik de auto net had maar inmiddels niet meer. Zit nu steeds rond de 17. Morgen komen de zomerbanden er onder, dan gaat het vast weer wat omlaag.

Welke uitvoering heb je?
Pagina: 1 ... 39 ... 98 Laatste