Luke.warm schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:17:
Tsja, zijn het horror verhalen of is het napraten?
De aantallen die in het filmpje genoemd worden 1000 in 2021 en 2000 in 2022 hebben geen betrekking op de Renault maar op alle EVs.
Al op de eerste review van Autoblog is veel commentaar geweest dat de kabel er in een te krappe bocht in stak en er waarschijnlijk teveel spanning op de stekker en aansluiting stond.
Wouter geeft dat nu ook aan als één van de mogelijke oorzaken.
Het zijn, helaas, echte verhalen, een paar voorbeelden kun je lezen in de facebook-groep 'Renault Megane e-tech electric groep Nederland'. Geen napraten of horrorverhalen daar, gewoon eigen ervaringen.
Maar heb het niet alleen daar gelezen dus dat verklaart mijn huiverigheid een beetje.
Dat van die krappe bocht had ik ook meegekregen maar toch.
Het is ook de gedachte, bij AC-laadpunten gebeurt het ook wel eens, maar daar kan je in bijna alle gevallen de auto iig ontkoppelen, bij een snellaad-station sta je dan, met deze auto, gewoon vast.
Maar goed, ben benieuwd of er hier ook zijn die precies dit hebben meegemaakt en wat dan de oplossing was.
Luke.warm schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:17:
… alleen ben ik teleurgesteld dat sinds de bestelling vorig jaar en aflevering nu de automatisch inklappende buitenspiegels zijn geschrapt. Bij mij in de straat zijn de parkeervakken behoorlijk smal en dan was het fijn geweest om de grote dingen in te klappen.
Als het kon mocht je die functionaliteit van mij zo gratis hebben!
Ik snap jouw punt hoor, maar zelf bevind ik mij niet in zo'n situatie en zorg ik er ook altijd voor mij nooit in zo'n situatie te geraken (ik rij desnoods echt 85000 km om om maar een mooi parkeerplekje te vinden, mijn hele rijbewijsleven al haha) maar buiten dat, ik vind het spuug- en spuuglelijk staan.
Maar dat is uiteraard persoonlijk. Het was wel de allereerste handeling die ik deed toen ik de sleutels kreeg,
die functionaliteit uit zetten.
Hoe dan ook, veel plezierige, en veilige, kilometers gewenst met de Evolution!