Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56
Sjeefr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:43:
Hoe zit het met de Megane, maar eveneens met EVs in het algemeen, wat betreft het leegtrekken van de audio 'als de motor niet draait', maar wel de airco, radio en/of lampen aanstaan? Mijn vorige auto startte, na een half uur klussen/schoonmaken met radio aan, niet meer. Weliswaar verouderde accu, maar toch. Met een (volle) 60KW accu, verwacht ik toch 48 uur lang de radio aan te kunnen hebben.
Alles wat op 12v draait wordt gevoed door de 12v batterij en niet de tractie batterij.
Denk aan radio, ventilator (niet AC), stuurbekrachtiging, pompen enz.

Die is dus zo leeg

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe zit het met de Megane, maar eveneens met EVs in het algemeen, wat betreft het leegtrekken van de audio 'als de motor niet draait', maar wel de airco, radio en/of lampen aanstaan? Mijn vorige auto startte, na een half uur klussen/schoonmaken met radio aan, niet meer. Weliswaar verouderde accu, maar toch. Met een (volle) 60KW accu, verwacht ik toch 48 uur lang de radio aan te kunnen hebben.
Kona EV eigenaar hier, als de auto 'aan' staat dan kan de airco blijven draaien en dat kost me incl radio en lampen ongeveer 1% per uur op een 64KW accu.

Als de auto uit staat, dan ben je afhankelijk van de 12V accu, en daar werkt de airco niet op.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hoe zit het met de Megane, maar eveneens met EVs in het algemeen, wat betreft het leegtrekken van de audio 'als de motor niet draait', maar wel de airco, radio en/of lampen aanstaan? Mijn vorige auto startte, na een half uur klussen/schoonmaken met radio aan, niet meer.
Gewoon de EV 'starten', radio aanzetten en klussen maar. De tractiebatterij houdt dan de gewone 12V batterij op spanning. Eventueel de HVAC uit zetten om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Vandaag wel heel goedkoop 30 kWh kunnen laden: voor net iets minder dan € 4,50. Dat is € 0,15 / kWh, nog net iets minder dan ons goedkoopste stroomtarief thuis. We hebben er wel 1.000 km voor moeten rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-06 15:08
Bij een EV is er niet meer echt sprake van aan/uit. Dus als je stil staat en je graag radio/lampen enz wil aan houden, waarom zou je dan de auto ‘uit’ zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Wel vervelend dat ze dat trekje van de Zoe hebben gehouden: Je kunt de auto niet helemaal "aan" hebben tijdens het laden. Doe je dat, wordt de laadsessie verbroken. Beetje zinloos en vervelend als je tijdens het laden gewoon in de auto wil chillen met HVAC en radio aan.
Beste wat je kunt doen is om de paar minuten steeds weer half aandoen. Best lame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 10:25
Surfroy01 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:09:
Later bij Shell op mooie snelheid laden.

[Afbeelding]
Nu de prijzen met de Freshmile-pas bij de Shell snelladers naar leuke waarden zijn gezakt (21 cent de kWh en 7 cent per minuut, als de gemiddelde snelheid bijvoorbeeld maar 50 kW per uur is betaal je iets van een goede 29 cent de kWh om maar iets te noemen) is het zeer aantrekkelijk om hier te gaan laden.

Alleen...

Nu al diverse verhalen gelezen dat de kabel niet te ontkoppelen is, dus ben onwijs huiverig.

Ook in dit filmpje kwam het weer ter sprake:

YouTube: Laadkabel laat niet los - Renault Mégane E-Tech afsluiting

Hier toevallig mensen ook last van gehad?
En zo ja, hoe is de kabel uiteindelijk los gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Zjanzjak schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:47:
[...]

Alleen...

Nu al diverse verhalen gelezen dat de kabel niet te ontkoppelen is, dus ben onwijs huiverig.

Ook in dit filmpje kwam het weer ter sprake:

YouTube: Laadkabel laat niet los - Renault Mégane E-Tech afsluiting

Hier toevallig mensen ook last van gehad?
En zo ja, hoe is de kabel uiteindelijk los gekomen?
Tsja, zijn het horror verhalen of is het napraten?
De aantallen die in het filmpje genoemd worden 1000 in 2021 en 2000 in 2022 hebben geen betrekking op de Renault maar op alle EVs.

Al op de eerste review van Autoblog is veel commentaar geweest dat de kabel er in een te krappe bocht in stak en er waarschijnlijk teveel spanning op de stekker en aansluiting stond.

Wouter geeft dat nu ook aan als één van de mogelijke oorzaken.

Mijn ervaring is dat je met beleid en geduld de auto moet aansluiten en loskoppelen. Ik heb bij mij in het dorp een paal waar de paalzijde moeizaam loslaat aan de autozijde geen problemen tot zover.

Overigs vandaag eindelijk de Equilibre om kunnen wisselen voor de bestelde Evolution. Verademing de ingebakken navigatie, middenconsole met klep… alleen ben ik teleurgesteld dat sinds de bestelling vorig jaar en aflevering nu de automatisch inklappende buitenspiegels zijn geschrapt. Bij mij in de straat zijn de parkeervakken behoorlijk smal en dan was het fijn geweest om de grote dingen in te klappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Luke.warm schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:17:
Tsja, zijn het horror verhalen of is het napraten?
De aantallen die in het filmpje genoemd worden 1000 in 2021 en 2000 in 2022 hebben geen betrekking op de Renault maar op alle EVs.

Al op de eerste review van Autoblog is veel commentaar geweest dat de kabel er in een te krappe bocht in stak en er waarschijnlijk teveel spanning op de stekker en aansluiting stond.

Wouter geeft dat nu ook aan als één van de mogelijke oorzaken.
Het zijn, helaas, echte verhalen, een paar voorbeelden kun je lezen in de facebook-groep 'Renault Megane e-tech electric groep Nederland'. Geen napraten of horrorverhalen daar, gewoon eigen ervaringen.
Maar heb het niet alleen daar gelezen dus dat verklaart mijn huiverigheid een beetje.

Dat van die krappe bocht had ik ook meegekregen maar toch.

Het is ook de gedachte, bij AC-laadpunten gebeurt het ook wel eens, maar daar kan je in bijna alle gevallen de auto iig ontkoppelen, bij een snellaad-station sta je dan, met deze auto, gewoon vast.

Maar goed, ben benieuwd of er hier ook zijn die precies dit hebben meegemaakt en wat dan de oplossing was.
Luke.warm schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:17:
… alleen ben ik teleurgesteld dat sinds de bestelling vorig jaar en aflevering nu de automatisch inklappende buitenspiegels zijn geschrapt. Bij mij in de straat zijn de parkeervakken behoorlijk smal en dan was het fijn geweest om de grote dingen in te klappen.
Als het kon mocht je die functionaliteit van mij zo gratis hebben!

Ik snap jouw punt hoor, maar zelf bevind ik mij niet in zo'n situatie en zorg ik er ook altijd voor mij nooit in zo'n situatie te geraken (ik rij desnoods echt 85000 km om om maar een mooi parkeerplekje te vinden, mijn hele rijbewijsleven al haha) maar buiten dat, ik vind het spuug- en spuuglelijk staan.
Maar dat is uiteraard persoonlijk. Het was wel de allereerste handeling die ik deed toen ik de sleutels kreeg,
die functionaliteit uit zetten.

Hoe dan ook, veel plezierige, en veilige, kilometers gewenst met de Evolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Vroeg t laatst aan een kennis die werkt bij de anwb. Bij alle ev's kan het gebeuren en gebeurt het ook.

Vaak ligt het aan de communicatie tussen de paal en de auto. De paal zegt stop en de auto luistert niet.
Je zou zeggen dat het softwarematig op te lossen moet zijn.

Ik werk zelf ook veel met hardware koppelingen en maak ook rare dingen mee. Een bug in een driver of nieuwe hardware met oude driver, het kan allemaal en geeft soms een fout.

Daarom hoop ik dan ook dat auto fabrikanten het serieus nemen en niet alleen maar gaan wijzen naar anderen.

Nu met fota zou het makkelijker moeten zijn om veel langere support te geven an auto's. Waar vroeger je iets kocht en nam de bugs voor lief.

Sommige fabrikanten hebben gelukkig een handmatige ontkoppeling. Bij de één een simpel knopje of kabeltje bij de ander moet de halve auto uit elkaar.

15x330 SW38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vayshen
Centauriprime schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:29:

Sommige fabrikanten hebben gelukkig een handmatige ontkoppeling. Bij de één een simpel knopje of kabeltje bij de ander moet de halve auto uit elkaar.
Eigenlijk een beetje bizar dat ze dit niet allemaal hebben. De Megane heeft wel die knop maar reageert duidelijk niet op de nood gevallen. Ik vergeet het steeds maar ik neem aan dat die knop alleen werkt als de auto niet op slot is? Anders kan Jan en alle man ervandoor gaan met je laadkabel 8)7

Beetje soep met ballen dat de Fransen geen makkelijk toegankelijke noodoplossing onder de motorkap hebben gezet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
vayshen schreef op zondag 16 april 2023 @ 00:18:
Ik vergeet het steeds maar ik neem aan dat die knop alleen werkt als de auto niet op slot is? Anders kan Jan en alle man ervandoor gaan met je laadkabel 8)7
Dat vroeg ik me ook af, dus ik heb het gewoon eens geprobeerd. Als de Megane op slot is, werkt dat knopje inderdaad niet. Je krijgt de kabel dan dus niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Mark146 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:31:
[...]

Je moet natuurlijk wel de klep open zetten voor je de tweede bodem er op zet. Dan heb je gewoon de bak voor de laadkabel.
Wel verdorie… je hebt helemaal gelijk. _/-\o_
Dan past dat kunststof gedeelte perfect en kunnen er geen kleine dingen meer onderdoor glijden.
De garage heeft dat er dus gewoon verkeerd ingestoken en ik had het zelf helemaal niet door :+

Tnx for the tip. Nu laat ik de bodem zeker zitten.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Centauriprime schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:29:
En dat maakt me juist zo huiverig, naja niet alleen dat maar ook om ergens uren vast te staan.
Bij een AC-laadpunt en de kabel die dan vast blijft zitten in het laadpunt kan je iig nog wegrijden, blijft je eigen kabel er wel achter maar je hebt de mogelijkheid om weg te rijden. Dat vastzitten baart me dan wat zorgen.

Maar goed, hier hoor je er niemand over die problemen heeft gehad (even puur Shell snelladen icm de Megane heb ik het dan over) dus dat geeft de burger dan weer moed. Aan de andere kant zit ik zeer weinig aan de snelladers, maar het voordeel van deze laders is dat er best wat zijn bij mij in de buurt en het is nu ook het goedkoopste voor mij met de passen (Freshmile) die ik in bezit heb.
Andres schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:33:
Vandaag antwoord gehad van Renault Nederland over mijn 'Google assistant' probleem. Ik moest het cache geheugen wissen bij: instellingen-apps-google assistant. Dit hielp niet maar in hetzelfde menu stond het schuifje Meldingen aan. Deze nu op uit gezet en foutmelding is weg. Even aankijken of alles normaal blijft functioneren.
Zjanzjak schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:38:

Ik had dit vandaag gedaan, en de melding verdween inderdaad maar toen deed 'Hey Google' het wel, het registreerde alleen niet wat ik zei, dus dat veld bleef leeg. Dus eigenlijk werkte het niet meer.
Toen ik het schuifje weer op 'Meldingen aan' had gezet, deed de boel het nog steeds niet. Auto even op slot achter gelaten en toen deed 'Hey Google' het weer..... maar de melding is nu ook weer terug. _O-

Iemand in de Renault Megane E Tech facebook groep zei dat het bij hem was weggegaan door in de Playstore alle updates van Google assistent te verwijderen. Zelf even vluchtig naar gekeken maar dat kon ik zo 1 2 3 niet achterhalen, en snap ook niet precies hoe het werkt. Als iemand hier het wel weet dan hoor ik het graag.
Nu weer deze handeling gedaan, en nu schijnt het wel te werken. 'Hey Google' werkt en de melding is verdwenen. Ook maar eens aankijken of het zo blijft.

@Andres Bij jou ook nog alles in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:56
Bij mij werkt 'hey google' gewoon. Moest wel opnieuw de persoonlijke instellingen opnieuw activeren anders begreep hij niet wat thuis was. Heb nog meldingen op uit staan. Als ik hem op aan zet komt de foutmelding gelijk weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
  • Laatst online: 04-03-2024
Wie van jullie loopt er tegen het probleem aan dat je bij sommige apps structureel de melding krijgt in de trant van 'no connection, trying to reconnect'? Bij mij gebeurt dit bijvoorbeeld bij de Easypark app, deze heb ik tot nu toe nog nooit kunnen gebruiken i.v.m. deze melding, opnieuw installeren van de app etc. heeft ook niet gewerkt. Dit terwijl mijn andere apps op hetzelfde moment wel gewoon werken.

Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volter-8
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-05-2023
Heeft iemand een oplossing of een truc zodat de auto niet continu uit gaat als je aan het snelladen bent. Want ik sta vaak 20-30 minuten bij een snellader en wil dan een rustig in de auto wachten en een filmpje kijken met de kachel aan. Bloedirritant, en de meeste moderne ev’s hebben hier gewoon aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Diederik op 16-04-2023 22:29 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 14:22
LeekInICT schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:48:
Wie van jullie loopt er tegen het probleem aan dat je bij sommige apps structureel de melding krijgt in de trant van 'no connection, trying to reconnect'? Bij mij gebeurt dit bijvoorbeeld bij de Easypark app, deze heb ik tot nu toe nog nooit kunnen gebruiken i.v.m. deze melding, opnieuw installeren van de app etc. heeft ook niet gewerkt. Dit terwijl mijn andere apps op hetzelfde moment wel gewoon werken.

Iemand anders dit probleem?
Dat had ik met Chargemap. Sinds ik mijn Iphone als hotspot gebruik werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Laatst online: 13-06 12:13
Heeft iemand de standaard Agenda App werkend gekregen? Als ik hem open krijg ik een melding in de trand van:

'"Agenda is al aan het openen of link moet ingesteld worden via de behorende settings app."

Op een android telefoon kun je via Passwords en accounts aangeven dat agenda items gesynced moeten worden, ik kan in de auto niets soortgelijks vinden.
Ik zou het handig vinden om vanuit mijn agenda de route te kunnen selecteren bij een afspraak, scheelt wat zoekwerk bij het wegrijden.
Iemand enig idee wat ik mis in de instellingen? Uiteraard is mijn google account gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
hansgrave schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:17:
[...]

Dat had ik met Chargemap. Sinds ik mijn Iphone als hotspot gebruik werkt het wel.
Ik had een tijdje dat het wifi icon een rode uitroepteken ' no internet' had. Browsen werkte, maar bv spotify gaf de genoemde melding. Ik heb mijn hotspot van frequentie veranderd en nu is het weg, niet meteen, maar spontaan tijdens een rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:51
Megane van 31/03 tot vandaag niet gebruikt ( reisje gemaakt ) en SOC verlies amper 1%. Ik dacht dat ie wat meer ging 'verliezen'...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
TaxiGilbert schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:02:
Megane van 31/03 tot vandaag niet gebruikt ( reisje gemaakt ) en SOC verlies amper 1%. Ik dacht dat ie wat meer ging 'verliezen'...?
ligt er een beetje aan hoe je hem weg hebt gezet. Als je hem na een lange rit in vrieskou wegzet verliet hij wel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 17:22
Is het misschien een idee om in de OP een vermelding te maken van het gebruik van je telefoon als hotspot (macroDroid) of een dongle met sim te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 21:17
LaTiNo156 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:24:
Is het misschien een idee om in de OP een vermelding te maken van het gebruik van je telefoon als hotspot (macroDroid) of een dongle met sim te gebruiken?
Met alle plezier. Heb zelf een iPhone en geen dongle of Android. Als je een voorstel hebt voor de OP zet ik het erbij.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
jschoorl2 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:44:
[...]

Met alle plezier. Heb zelf een iPhone en geen dongle of Android. Als je een voorstel hebt voor de OP zet ik het erbij.
Ik zal morgen wat geplaatste posts verzamelen hierover. Ik heb zelf de auto nog niet dus heb zelf nog geen ervaring 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Vraagje voor de native Spotify gebruikers.
Kun je via de assistant muziek selecteren adhv je playlists of artiest/songname?

Ik heb nu Deezer maar overweeg over te stappen aangezien Deezer al twee jaar beloofd om een native app uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:26:
Vraagje voor de native Spotify gebruikers.
Kun je via de assistant muziek selecteren adhv je playlists of artiest/songname?

Ik heb nu Deezer maar overweeg over te stappen aangezien Deezer al twee jaar beloofd om een native app uit te brengen.
Vanaf je persoonlijke playlist weet ik niet maar als je ‘hey Google, speel nummer Xx van artiest YY af’ dan werkt dat gewoon ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
jschoorl2 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:44:
[...]

Je had hier zelf al een leuk beginnetje gemaakt inclusief een manual voor iPhone gebruikers :)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73222830

Je kunt daar Macrodroid aan toevoegen voor Android gebruikers om de hotspot automatisch te starten/stoppen zodra er verbinding wordt gemaakt/verbroken via Bluetooth.

Deze werkt vrij simpel met triggers (verbind via auto met auto) en actions (start hotspot).
Je moet dan wel een hotspot op je telefoon configureren. En van wat ik hier terug las moet je niet al te vreemde tekens gebruiken in je wachtwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl-SlWRzsp0Pxa16u8ZhCZMAI4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/509r9TMo3S0Z9xgmKmypNHTd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouhiNHfaUgqcpPVTKP7PiZH6Qyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn1Eg2qJQEONwhJNwKjoLyNB.jpg?f=fotoalbum_large

De dongle heb ik helemaal geen ervaring mee, daar staan wel een paar devices genoemd in deze post:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74695578

Misschien dat je daar de foto's en het typenr van kunt vermelden als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 10:20
EdwindeKok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:49:
[...]

Een paar uur later krijg ik een mail met de melding dat de auto binnen is en dat we de aflevering kunnen plannen. Jammer genoeg zitten ze al aan de paasborrel.
Levering zou komende donderdag de 20e plaatsvinden maar die afspraak is afgezegd. Ze hebben niet alle onderdelen binnen. :( Ze doen hun best zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te plannen.

Inductielader voor de mobiele telefoon blijkt niet te kunnen. De Pack Vocal speakers passen niet op het audiosysteem. Ik dacht dat dit fabrieksopties waren maar dit blijkt achteraf ingebouwd te worden.

Ik ben benieuwd wanneer de auto nu geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 12-06 17:00
Wat is Pack Vocal?
Dacht dat er 2 opties waren, standaard en Harman Kardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06 10:20
Schmoove schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:53:
Wat is Pack Vocal?
Dacht dat er 2 opties waren, standaard en Harman Kardon?
Het blijkt een dealeroptie te zijn en geen fabrieksoptie.

De inductielader voor draadloos laden vind ik nu ook niet meer op de optielijst.

[ Voor 14% gewijzigd door EdwindeKok op 18-04-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

EdwindeKok schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:27:
[...]

Levering zou komende donderdag de 20e plaatsvinden maar die afspraak is afgezegd. Ze hebben niet alle onderdelen binnen. :( Ze doen hun best zo snel mogelijk een nieuwe afspraak te plannen.

Inductielader voor de mobiele telefoon blijkt niet te kunnen. De Pack Vocal speakers passen niet op het audiosysteem. Ik dacht dat dit fabrieksopties waren maar dit blijkt achteraf ingebouwd te worden.

Ik ben benieuwd wanneer de auto nu geleverd gaat worden.
Dat zal Focal Audio zijn dan. Ik heb die in m'n Clio gehad. Subwoofer/versterker in de koffer met 4 tot 8 speakers in de wagen. Voor de gewone Megane zijn die ook beschikbaar, maar niet voor de Electrische variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle jelle
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Mijn megane begin dit jaar besteld, equilibre ev 60. Dealer belde mij op en gaf ook aan dat de inductielader niet geleverd kon worden. Blijkbaar is er iets mee aan de hand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Joepie! 28 april komen ze mijn voiture brengen 🕺

Hopelijk geen nare verrassingen als ontbrekende opties dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

PWS-Megane schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:17:
Heeft iemand de standaard Agenda App werkend gekregen? Als ik hem open krijg ik een melding in de trand van:

'"Agenda is al aan het openen of link moet ingesteld worden via de behorende settings app."

Op een android telefoon kun je via Passwords en accounts aangeven dat agenda items gesynced moeten worden, ik kan in de auto niets soortgelijks vinden.
Ik zou het handig vinden om vanuit mijn agenda de route te kunnen selecteren bij een afspraak, scheelt wat zoekwerk bij het wegrijden.
Iemand enig idee wat ik mis in de instellingen? Uiteraard is mijn google account gekoppeld.
Heeft iemand dit al werkend gekregen? Ik krijg diezelfde melding ook.
Volter-8 schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:26:
Heeft iemand een oplossing of een truc zodat de auto niet continu uit gaat als je aan het snelladen bent. Want ik sta vaak 20-30 minuten bij een snellader en wil dan een rustig in de auto wachten en een filmpje kijken met de kachel aan. Bloedirritant, en de meeste moderne ev’s hebben hier gewoon aan gedacht!
Ik sta zelf heel zelden aan een laadpaal maar ik had dit ook al een paar keer. Ik dacht wel dat er een oplossing voor was...
Start en in N zetten werkt wel als je bv een half uurtje ergens stilstaat en de auto niet mag uitvallen. Maar geen idee of dit ook pakt als je aan een laadpaal hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 12-06 17:00
PWS-Megane schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:17:

Zie hier wat informatie over die agenda app:
https://developers.google...os/apps/calendar/overview

Die app synchroniseert met de companion app van de autobouwer. Dus ik denk dan, dat dit moet syncen met de My Renault app. Wellicht kunnen ze op die manier gepland onderhoud en dergelijke in de auto tonen in de agenda app.
Ik vraag me af of dit überhaupt door Renault geïmplementeerd is... het lijkt er in ieder geval niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:51
BVice schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:04:
[...]

ligt er een beetje aan hoe je hem weg hebt gezet. Als je hem na een lange rit in vrieskou wegzet verliet hij wel meer.
Na een ritje van 10km op de parking buiten van een camper verhuur bedrijf :)
Ik dacht echt dat ik meer % zou verliezen, dus aangenaam verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
JanAd schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:20:
[...]

Wel verdorie… je hebt helemaal gelijk. _/-\o_
Dan past dat kunststof gedeelte perfect en kunnen er geen kleine dingen meer onderdoor glijden.
De garage heeft dat er dus gewoon verkeerd ingestoken en ik had het zelf helemaal niet door :+

Tnx for the tip. Nu laat ik de bodem zeker zitten.
Staat ook op de handleiding. Kon het niet geloven maar mijn dubbele bodem kwam met een handleiding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
JanAd schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:09:
[...]

Dat zal Focal Audio zijn dan. Ik heb die in m'n Clio gehad. Subwoofer/versterker in de koffer met 4 tot 8 speakers in de wagen. Voor de gewone Megane zijn die ook beschikbaar, maar niet voor de Electrische variant.
ai jammer. Maar wie weet wordt het ooit mogelijk om het systeem te upgraden xD. De standard arkamis systeem is opzich prima maar merk toch dat m'n basshead een subwoofer fijn vindt om bovenuit het geruis van de snelweg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWS-Megane
Schmoove schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:44:
[...]

Zie hier wat informatie over die agenda app:
https://developers.google...os/apps/calendar/overview

Die app synchroniseert met de companion app van de autobouwer. Dus ik denk dan, dat dit moet syncen met de My Renault app. Wellicht kunnen ze op die manier gepland onderhoud en dergelijke in de auto tonen in de agenda app.
Ik vraag me af of dit überhaupt door Renault geïmplementeerd is... het lijkt er in ieder geval niet op.
Ik had dat in de source code ook al gezien, maar is wat vaag omschreven. Companion APP waar ' Visit Dad' in staat, erg vreemd.
' Typically, calendar data is retrieved from an OEM's companion app on a user's phone, but OEMs can provide other data sources, such as a Google Calendar sync adapter, to retrieve calendar data.' Je zou verwachten dat de Google Calendar sync adapter standaard is aangezien je ook met een google account moet aanloggen.

Ik heb de vraag aan Renault NL gesteld, benieuwd na de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:06
Hier zit de eerste maand EV-genieten er op en met ruim 4000 km op de teller heerlijk genoten op wat kleine dingetjes na. Zojuist onderstaande naar de dealer gestuurd. Vooral even de vraag aan jullie m.b.t. het wieltje van de audio-stengel. Die hoort, net als dat ik gewend ben in de IV GT en voorgaande Renaults, toch te werken om een radiozender verder te gaan of audio-nummer?

Ook irritant overigens, als je op 'audio bron' USB thuis kwam, de USB eruit haalt en de volgende dag weer gaat, blijft hij usb vasthouden als bron ipv bijvoorbeeld zelf radio te selecteren. Dat doet Rlink2 in de IV GT beter.
1) Soms reageert de radio/multimedia niet op de volumeknoppen, of soms gaat het volume zomaar ineens naar maximaal of minimaal. Een reset van het systeem (aan/uitknop vasthouden) verhelpt het dan even. Is daar al een oplossing voor?

2) Het wieltje van de audio-bediening achter het stuur doet niets. Dus bijvoorbeeld naar de volgende radiozender of het volgende nummer op een usb wil niet. Heeft vanaf het begin niet gewerkt. 

3) De Lane-keeping/centering functie is fijn, maar hij houdt erg naar rechts aan in plaats van het midden van de rijbaan. Vooral bij het links rijden op de snelweg is dat lastig. Is daar iets aan te 'finetunen'. 

4) Een algemene klacht bij meer Electric rijders is dat het snelladen niet de verwachte snelheid haalt. Wellicht het melden bij Renault waard. Voorbeeld: Gister op de navigatie een oplaadpunt ingesteld. Aankomst (na >30min rijden) met 8% batterij. Laadsnelheid bleef hangen op 53 kW waar het richting de 100 of 130 had moeten/kunnen zijn bij een dermate ontladen batterij. 

5) Bonk bij inveren achter. Had ik al en is een bekend issue maar nog geen oplossing voor.
Verder blijft het een héérlijke auto, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Het went zelfs zo erg, dat ik laatst in onze tweede auto (de IV GT205 Estate) dacht dat er wat mis was omdat ik vermogen mistte. Dat 'instant koppel' went snel :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dN6OSgCaaaMGMH5TaJvZcc5Qa2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UH6jnEOcLCRymz4m6dK0adgK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-06 10:01
adinsx schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:05:
Hier zit de eerste maand EV-genieten er op en met ruim 4000 km op de teller heerlijk genoten op wat kleine dingetjes na. Zojuist onderstaande naar de dealer gestuurd. Vooral even de vraag aan jullie m.b.t. het wieltje van de audio-stengel. Die hoort, net als dat ik gewend ben in de IV GT en voorgaande Renaults, toch te werken om een radiozender verder te gaan of audio-nummer?

Ook irritant overigens, als je op 'audio bron' USB thuis kwam, de USB eruit haalt en de volgende dag weer gaat, blijft hij usb vasthouden als bron ipv bijvoorbeeld zelf radio te selecteren. Dat doet Rlink2 in de IV GT beter.

[...]

Verder blijft het een héérlijke auto, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Het went zelfs zo erg, dat ik laatst in onze tweede auto (de IV GT205 Estate) dacht dat er wat mis was omdat ik vermogen mistte. Dat 'instant koppel' went snel :+

[Afbeelding]
Wieltje hoort idd te skippen naar het volgende nummer, doet ie iig wel bij mij (Apple Carplay/Apple Music).

Kom ook van een GT205, ben wel benieuwd na 7000 km in de E-tech hoe dat zou voelen weer.
Na een maand in E-tech, stapte ik in de BMW 118i van mijn vriendin en dacht ik alleen maar; wat een t...herrie ;-). Om maar niet te spreken over het missende instant koppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

adinsx schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:05:
Bij Spotify (Native) wel bij mij, maar bij YouTube Music niet, dan zapt hij in het nummer zelf een paar seconden verder...
Radio gebruik ik bijna nooit, dus geen idee.

Ik heb nu sinds gisteren wel dat bij Spotify de standaardlijst 'Nummers die je leuk vind' niet meer laadt.
Al de rest werkt nog wel. :|
Edit: Na wat zoeken en proberen is het opgelost door de WiFi uit te schakelen en het Orange abo/data verbinding te gebruiken. Zeer vreemd, straks eens kijken of er iets op m’n Pixel is veranderd, de Hotspot oplossing heeft hier voorheen altijd perfect gewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 20-04-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:00
Etech Evolution 130pk 60kw full option en ton aan accesoires besteld vorige week. Levertijd zou blijkbaar al 08/2023 zijn. Helaas moet ik nog leaserijden tot 11/2023.

Blijkbaar dus heel snel leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:47
DeJos1985 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 01:25:
Etech Evolution 130pk 60kw full option en ton aan accesoires besteld vorige week. Levertijd zou blijkbaar al 08/2023 zijn. Helaas moet ik nog leaserijden tot 11/2023.

Ongeveer hetzelfde wat ik heb moeten wachten:

Besteld bij de dealer via athlon: Begin Januari. Auto afgeleverd: eind maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
PatrickN68 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:29:
[...]

Wieltje hoort idd te skippen naar het volgende nummer, doet ie iig wel bij mij (Apple Carplay/Apple Music).

Kom ook van een GT205, ben wel benieuwd na 7000 km in de E-tech hoe dat zou voelen weer.
Na een maand in E-tech, stapte ik in de BMW 118i van mijn vriendin en dacht ik alleen maar; wat een t...herrie ;-). Om maar niet te spreken over het missende instant koppel
Haha, in het begin denk je in de GT205: wat een lawaai, wat stuurt het zwaar (zeker met de 18" zomerset) en waar is het koppel. Als je eenmaal wat langer rijdt (en de boel warm is) denk je: Phoa, die stoelen zitten toch wel érg lekker. En de lage zit is ook weer fijn. Hoeken met 4Control is weer prettig en het in de toeren doorhalen en het 'flipperen' is dan ook weer leuk.

En op andere momenten dacht ik weer: Hé bak, dat kon wel wat soepeler van 3 naar 2 voor de rotonde.

Komende zomer blijft de Electric drie weken thuis omdat de GT205 de caravan naar Kroatië gaat sleuren. Dat wordt genieten, maar ook aftellen om na de vakantie weer in de Electric te stappen denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWS-Megane
PWS-Megane schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ik had dat in de source code ook al gezien, maar is wat vaag omschreven. Companion APP waar ' Visit Dad' in staat, erg vreemd.
' Typically, calendar data is retrieved from an OEM's companion app on a user's phone, but OEMs can provide other data sources, such as a Google Calendar sync adapter, to retrieve calendar data.' Je zou verwachten dat de Google Calendar sync adapter standaard is aangezien je ook met een google account moet aanloggen.

Ik heb de vraag aan Renault NL gesteld, benieuwd na de reactie.
Antwoord van Renault:

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 20-4-2023 ontvingen, waarin u een vraag heeft over de werking van de agenda applicatie.
Op dit moment is de applicatie helaas nog niet compleet beschikbaar. Wij werken er aan om de app zo snel als mogelijk werkzaam te krijgen.
Naar aanleiding van ons contact ontvangt u binnenkort een enquête met de mogelijkheid om uw tevredenheid uit te drukken in 5 sterren. Renault hecht veel waarde aan uw mening. Om die reden stellen wij uw medewerking aan de enquête erg op prijs. Bij voorbaat hartelijk dank.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst kunt u ons ook telefonisch bereiken op werkdagen van 10:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:00 uur op het telefoonnummer 088 303 53 33. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu precies werkt met het internetgebruik van de auto?

Ik was in de veronderstelling dat er alleen voor Google Maps gebruik gemaakt wordt van de google services en alle overige apps via de bluetooth internet toegang van mijn telefoon.

Nu is het alleen vreemd dat ik bijvoorbeeld wel Spotify en de Vivaldi browser via (volgens mij) deze bluetooth verbinding kan gebruiken maar de EasyPark app bijvoorbeeld niet, deze doet het alleen als ik de auto met mijn Wi-Fi van huis verbind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UwUYbrXZl5ngssV3MBFndj2vTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ezPwsIZeULDRHuIfo5GdKBZc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
LeekInICT schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:46:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het nu precies werkt met het internetgebruik van de auto?

Ik was in de veronderstelling dat er alleen voor Google Maps gebruik gemaakt wordt van de google services en alle overige apps via de bluetooth internet toegang van mijn telefoon.

Nu is het alleen vreemd dat ik bijvoorbeeld wel Spotify en de Vivaldi browser via (volgens mij) deze bluetooth verbinding kan gebruiken maar de EasyPark app bijvoorbeeld niet, deze doet het alleen als ik de auto met mijn Wi-Fi van huis verbind.

[Afbeelding]
Je kunt ook Wifi hotspot proberen? Sneller en waarschijnlijk werken meer apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
goofer_nieuw schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:12:
[...]

Je kunt ook Wifi hotspot proberen? Sneller en waarschijnlijk werken meer apps.
De auto laten verbinden met de Wifi hotspot van je telefoon bedoel je? Maar dan moet je deze elke keer aanzetten op je telefoon voordat je gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DeJos1985 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 01:25:

Heb je die privé besteld of via een leasemaatschappij?

Ik heb de mijne half februari besteld, leverdatum is (voorlopig?) 31 juli volgens de app van de leasemaatschappij.

ff nieuwsgierigheid van mijn kant, realiseer me dat niet iedereen wil/kan/mag vertellen hoe hij/zij een auto bestelt ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55
LeekInICT schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:18:
[...]

De auto laten verbinden met de Wifi hotspot van je telefoon bedoel je? Maar dan moet je deze elke keer aanzetten op je telefoon voordat je gaat rijden?
Via de opdrachten app een automatisering aanmaken:
Indien verbonden met CarPlay --> Hotspot aan
Indien verbinding verbroken met CarPlay --> Hot spot uit

In 3 minuten in elkaar te klikken en nooit meer omkijken naar internet verbinding in je auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Razer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:40:
[...]

Via de opdrachten app een automatisering aanmaken:
Indien verbonden met CarPlay --> Hotspot aan
Indien verbinding verbroken met CarPlay --> Hot spot uit

In 3 minuten in elkaar te klikken en nooit meer omkijken naar internet verbinding in je auto :)
Zie een aantal posts hierboven
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75088056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Mss moet dat idd eens in de Start Topic vermeld worden.
  • De Google connected diensten verlopen via Renault en zijn gratis. Bv. My Renault app en Google Maps
  • De native app's op Android Automotive werken via het betalende Orange abonnement OF via een Hotspot of Data-dongle. Bv. Vivaldi, Spotify, YT Music, Waze enz.
  • Android Auto en Apple Carplay en alle apps die je via dat platform gebruikt versturen hun data via de smartphone zelf.
Voor de automatische Hotspot kan je zoals @LaTiNo156 vermeld best een appje gebruiken.
Voor de meeste gebruikers hier werkt dat prima, al had ik nu toevallig deze week problemen met Spotify en ben ik nu m'n Orange data aan het opgebruiken... :P

[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 21-04-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Het is echt al 100x uitgelegd maar niemand die even op zoek gaat..:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basselt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-06 17:05
Ik heb mijn Captur Dci ingeleverd en daar is ie dan: de Megane E-tech Equilibre EV60 optimum charge.
Ik wil het geen instapmodel noemen maar omdat ik binnen de subsidiegrens wilde blijven was de keus beperkt. Binnen deze grens kon ik naast het grotere accupakket nog wel een warmtepomp, pack city en pack comfort toevoegen.

Gekocht op 9 januari van dit jaar, geproduceerd op 21 maart en vandaag afgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWoCFp9P_rjtjBjXO2ChZcW-saM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IzftCUamccUL805ofceejbG.png?f=fotoalbum_large

Door een prijsstijging na aankoop ben ik in de Renault-prijslijst zo’n 300 euro boven de subsidiegrens uitgekomen 8)7 . Maar de RVO geeft aan dat zij coulant met dit soort situaties omgaat en daar vertrouw ik op https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen : “Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel kunnen aantonen wanneer wij hierom vragen.”.

Met het subsidiebedrag kan ik een groot deel van de kosten voor een trekhaak, een haaienvinantenne, het tinten van de achterruiten (moet nog gebeuren) en een Alfen laadpaal financieren.

Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat en na de paar honderd van vandaag hoop ik nog vele probleemloze kilometers te mogen rijden. Nu alles lekker verder ontdekken. Jullie bijdragen in dit forum zijn hier zeker behulpzaam bij ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:00
Pietervs schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:34:
[...]

Heb je die privé besteld of via een leasemaatschappij?

Ik heb de mijne half februari besteld, leverdatum is (voorlopig?) 31 juli volgens de app van de leasemaatschappij.

ff nieuwsgierigheid van mijn kant, realiseer me dat niet iedereen wil/kan/mag vertellen hoe hij/zij een auto bestelt ;)
Lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Thanks. Dat geeft me de hoop dat de mijne misschien wat eerder geleverd wordt dan :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschwartnld
  • Laatst online: 13-04 16:07

rschwartnld

pensioen bereikt

Onnodige en nutteloze reactie, dit soort reacties mag je voortaan achterwege laten.

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 23-04-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xi
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2023

0xi

30 augustus 2022 besteld > eerste leverdatum zou december zijn, toen begin april naar eind april en inmiddels begin/eind mei vanwege transport problemen.
We wachten geduldig af.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maak de volgende keer gewoon een topic-report aan, ipv olie op het vuur te gooien.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 23-04-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Ook voor jou geldt, hou het gewoon ontopic.

[ Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 23-04-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn auto niet wordt bijgewerkt in de app en het opnieuw aanmelden binnen de app heeft geen oplossing gebracht. Zijn hier andere mensen die het zelfde probleem toevallig hebben ervaren?

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 15:36
Frozenhands schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:28:
Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn auto niet wordt bijgewerkt in de app en het opnieuw aanmelden binnen de app heeft geen oplossing gebracht. Zijn hier andere mensen die het zelfde probleem toevallig hebben ervaren?
Ik kan de status van mijn auto nu ook niet zien in de MyRenault app. In de MobilizeSmartCharge app zie ik wel de laadstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Ik heb hetzelfde, vanaf ongeveer 19:00 kan ik de status van de auto niet zien in de My Renault-app. Ik kreeg wel om 21:00 een push melding dat de auto klaar was met laden.

Bij het van de stekker halen zag ik dat de auto ook gewoon verbonden is met de connected services van Renault. Verder heb ik er niet echt veel aandacht aangegeven met de de gedachte het zal een hick-up zijn of een update van het een of ander en morgen wel weer goed lopen.
Pepernootje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:30:
[...]
In de MobilizeSmartCharge app zie ik wel de laadstatus.
Zie je daar de actuele status? Ik gebruik de mobilize app niet, maar wel een andere app waarin ik de auto heb gekoppeld, daar zie ik geen actuele laadstatus maar de status van vlak voor 18:30 en die werkt niet bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Luke.warm op 23-04-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Hier ook nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Pepernootje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:30:
Ik kan de status van mijn auto nu ook niet zien in de MyRenault app. In de MobilizeSmartCharge app zie ik wel de laadstatus.
Aha, dacht al dat het aan mij lag, maar bij meerdere dus.
Sinds 19.18 geen verbinding/connectie meer tussen MyRenault-app en de auto.
Toen ik 'verbinding met mijn renault verbreken' in de app probeerde kreeg ik een foutmelding.
Lees op de Nederlandse facebook-groep dat we niet de enigen zijn, zo ook op een Frans forum.

Zondag vandaag, dus ik verwacht geen oplossing, morgen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-05 21:00
Weet iemand of de gemakkelijke toegang van de bestuurdersstoel verder naar achteren kan? Mijn vrouw is kleiner dan mij, en wanneer mijn vrouw dus uitstapt gaat de stoel een stukje naar achteren. Dit is echter niet genoeg voor mij om fatsoenlijk in de auto te komen. In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Laatst online: 15-06 15:36
Luke.warm schreef op zondag 23 april 2023 @ 00:34:
[...]

[...]

Zie je daar de actuele status? Ik gebruik de mobilize app niet, maar wel een andere app waarin ik de auto heb gekoppeld, daar zie ik geen actuele laadstatus maar de status van vlak voor 18:30 en die werkt niet bij.
Op dit moment zie ik nog geen status in de MyRenault app. Ik zie in de mobilizesmartcharge app dat hij vannacht geladen heeft (vanmorgen gewoon vol op 80%, terwijl hij gisteravond op 45% stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
Hier, en in de FB groep ook genoeg meldingen dat de app het niet doet. Lijkt me dus een collectief probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajos
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-06 14:03
De app doet het weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UriwM5Yq6Xv5vivY5kxi7hjqEbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfSin4zIdsBJjNIcii8HsX9D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Lajos op 24-04-2023 12:30 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:09:
Hier, en in de FB groep ook genoeg meldingen dat de app het niet doet. Lijkt me dus een collectief probleem.
Yup wat ik al aangaf, en nu iedereen een beetje wakker wordt zie ik op de Franse facebook groep ook de reacties binnenstromen. Ik las ergens dat er een update was en dat dat misschien de oorzaak is/kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn megane staat met oplaad problemen bij de dealer. Zijn er meer die er last van hebben ?

[ Voor 4% gewijzigd door Mijngk op 23-04-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
adinsx schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:09:
Een algemeen probleem dus zo te horen, gezien de rest van de reacties. Bedankt allemaal, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij lag 8)7

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mijngk schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:14:
Mijn megane staat met oplaad problemen bij de dealer. Zijn er meer die er last van hebben ?
Opladen geen probleem, hang 'em nu net aan de granny charger hier thuis en dat gaat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Hier sinds gisteren einde middag ook geen verbinding meer met de app. Dacht kom hier eens kijken of er al meer meldingen zijn voordat ik ga klooien ;)

Als de Franssen morgen wakker worden zal het wel weer opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dustx
  • Laatst online: 28-01 15:36
Zelfde probleem met de app, hoop dat ze het snel hebben opgelost.
Rij maandag nacht naar Italië namelijk! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHI1uyklUErn2Nkvuf1GLevwSt0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VHFuHBx7LeYWuYu7MCxo1e6Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het is goed om het hier te lezen. Renault doet geen enkele moeite om dit euvel kenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Een ander mankement in de app bespeurde ik dat als je een klimatisering planning hebt ingevoerd op bepaalde vaste tijden, dat je auto 10 minuten eerder begint met klimatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De tijden in Frankrijk lopen niet helemaal synchroon met Nederland haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:43
Mjaa schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:02:
Een ander mankement in de app bespeurde ik dat als je een klimatisering planning hebt ingevoerd op bepaalde vaste tijden, dat je auto 10 minuten eerder begint met klimatiseren.
het idee is ook dat de auto op de ingestelde tijd warm of koud is.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
vijf dagen geleden hebben ze een wijziging doorgevoerd in de API sleutel. Alle 3th party apps stopte toen al met werken. Wellicht dat ze hun eigen app zijn vergeten?

https://github.com/hacf-fr/renault-api/releases/tag/v0.1.13

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 18:43
Centauriprime schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:17:
vijf dagen geleden hebben ze een wijziging doorgevoerd in de API sleutel. Alle 3th party apps stopte toen al met werken. Wellicht dat ze hun eigen app zijn vergeten?

https://github.com/hacf-fr/renault-api/releases/tag/v0.1.13
De 3rd party apps liggen er ook uit sinds de 22e om 19:25 heb ik uit betrouwbare bron vernomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Wat wordt er bedoeld met 3rd party apps? Apps als Waze, Fm, Vivaldi etc?
Of zijn er custom apps om te gebruiken ipv de MyRenault app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 18:43
LaTiNo156 schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:26:
Wat wordt er bedoeld met 3rd party apps? Apps als Waze, Fm, Vivaldi etc?
Of zijn er custom apps om te gebruiken ipv de MyRenault app?
In mijn geval een Python script wat de status van de auto kan uitlezen.
https://github.com/hacf-fr/renault-api

Dat lag er afgelopen dinsdag ook uit waarna een API key is aangepast. Maar ook die is nu weer stuk dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Hier werkt de App weer (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Himalaya schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:33:
[...]

het idee is ook dat de auto op de ingestelde tijd warm of koud is.
Dan komt de verwarring door bij de in te vullen planner een starttijd te geven. Had ook gewoon tijd kunnen staan dat het warm of koud moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Een ander dingetje is als de accu nog vijf procent geladen is, geeft de teller niet meer aan hoeveel kilometer je kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En Google roept heel snel dat je aan de laadpaal moet, terwijl je nog kilometers door kan rijden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemi
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat wijzigingen in geluidinstellingen bewaard blijven?

De laag/hoog/midden regelaars blijven behouden maar de club/live/lounge setting reset zich steeds als je de auto uit en aan doet…

Nadat de app gisteravond het weer deed, geeft ie mij deze ochtend een ‘unique country code missing’ foutmelding en sluit zich weer automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Nu online

JanAd

Wind’s howling

Kemi schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:00:
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat wijzigingen in geluidinstellingen bewaard blijven?

De laag/hoog/midden regelaars blijven behouden maar de club/live/lounge setting reset zich steeds als je de auto uit en aan doet…

Nadat de app gisteravond het weer deed, geeft ie mij deze ochtend een ‘unique country code missing’ foutmelding en sluit zich weer automatisch..
Bij mij blijft dat gewoon bewaard. 1x ingesteld en dat is nadien nooit gewijzigd.
Niks speciaal voor gedaan. Ik gebruik wel bijna uitsluitend Spotify Native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Hier werkt de app weer/nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-06 16:30
Mijngk schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:14:
Ja, ik heb nog steeds problemen met het AC laden. Ik zie b.v. ook dat bij het terugzetten van een laadschema naar direct laden dat dan bij het van het contact zetten er nog een melding komt dat het laden later wordt gedaan. Dan moet ik ook meerdere keren inpluggen. Ook bij het verzetten van 100% naar 80% heb ik weer twee keer moeten inpluggen.
Laat even weten wat precies het probleem is en als ze wat vinden wat de oorzaak en oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer

Blijft hier ook gewoon bewaard... Ooit 1x juist ingesteld, 3 maanden verder nooit meer aangeraakt en staat elke dag nog zoals eerder ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
Vraagje: Hoe kun je snelladers plannen zonder de voorgestelde laders te kiezen?

Bij mijn trip naar Duitsland had ik de volgende situaties:
  • Rit binnen range. Google geeft derhalve geen snelladers onderweg. Gezien de openingstijden had ik nog een half uurtje om te laden.
  • Rit naar huis. Google geeft snelladers aan op de tweede helft van de rit. Gezien mijn behoefte aan koffie heb ik eerder geladen.
In beide gevallen geen pre-conditionering van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
RoLeaf schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:15:

• Rit binnen range. Google geeft derhalve geen snelladers onderweg. Gezien de openingstijden had ik nog een half uurtje om te laden.
  • Rit naar huis. Google geeft snelladers aan op de tweede helft van de rit. Gezien mijn behoefte aan koffie heb ik eerder geladen.
Ik snap je vraag niet...
Je kunt tijdens het navigeren, toch gewoon via het zoek menu in maps laders in de buurt zoeken, via filtering kun je kiezen om alleen snelladers te tonen, en vervolgens deze als een tussenstop toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
RoLeaf schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:15:

Volgens mij moet je ze echt zelf duiden in Google-Maps. Als Google de snellader zelf aangeeft wil het namelijk nog niet zeggen dat jij daar stopt (het is geen verplichting ;)), als jij het zelf aangeeft dan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
Je kunt tijdens het navigeren, toch gewoon via het zoek menu in maps laders in de buurt zoeken, via filtering kun je kiezen om alleen snelladers te tonen, en vervolgens deze als een tussenstop toe te voegen.
Ik ga dit proberen alleen bij een plaats onderweg wordt dit weer een stukje lastiger. Eigenlijk zou ik het handig vinden dat dit ook onderweg via spraak kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
RoLeaf schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:28:
[...]

Ik ga dit proberen alleen bij een plaats onderweg wordt dit weer een stukje lastiger. Eigenlijk zou ik het handig vinden dat dit ook onderweg via spraak kan.
Voorbereiding is het halve werk!
Ik doe dit thuis altijd als ik ergens heen ga waar ik nog niet eerder geweest ben, eerst de route, dan de laders en dan wat back up laders. Kost nog geen kwartiertje en je bent klaar voor de trip.

Vaak stap ik net voor de trip dan even in de auto, zoek in Google in de omgeving die ik in gedachte heb naar laadstations (daar kan je specifiek op zoeken) en die selecteer ik dan. Kind kan de was doen.
Sommige snellaad-stations ken ik inmiddels uit mijn hoofd, en dan is het een kwestie van spraak google maps naar die locatie te laten navigeren, kom je mooi met een warme accu aan en gaat het laden sneller.

Wagens zonder warmtepomp schijnen hiervoor wel minstens 20 minuten rij-tijd voor nodig te hebben dus hou dat in het achterhoofd.
Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste