Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 37 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat is nu de netto bruikbare capaciteit van de batterij? Björn Nijland schatte het op 55 kWh. Renault communiceert 60 kWh Netto. Op EV database fluctueerde de netto capaciteit, maar staat deze bruto op 65 en netto op 60 kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gMb86oR634Y8iZgKsuX4ei2VdM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FaQ97PMgGO011YQURldjMOY7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
ETphonehome schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:27:
Wat is nu de netto bruikbare capaciteit van de batterij? Björn Nijland schatte het op 55 kWh. Renault communiceert 60 kWh Netto. Op EV database fluctueerde de netto capaciteit, maar staat deze bruto op 65 en netto op 60 kWh.

[Afbeelding]
Nobody knows behalve Renault... Autoweek CarBase communiceert ook netto bruikbare capaciteit van 60. Als je rond kijkt kom je meer getallen van rond de 60 tegen dan rond de 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFPS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
Hoi weet iemand waar dit voor is? Zit bij mij los na het vervangen van de achterruit :/ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKveS57N4mybvm5I2oI9wxIO9hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSuE2PbYAB62Pm4LylojRazh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
Er staat “antenne” op het zwarte kastje. Dus voor radio, gps of data…

Antenne zit dus in de ruit verwerkt.

[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 03-04-2023 18:43 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFPS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
guido66 schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:42:
Er staat “antenne” op het zwarte kastje. Dus voor radio, gps of data…

Antenne zit dus in de ruit verwerkt.
Oh dat doet het allemaal nog wel gelukkig maar ga het zeker even laten maken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-06 23:07
Zo, De eerste 1000KM achter de rug in een krappe week.

Ik had wel een vraagje voor de wat meer ervaren rijders..
Kun je Android auto en hot-spot op hetzelfde moment gebruiken?
Of werkt WhatsApp ook goed via de native? want dan heb je natuurlijk alleen hot-spot nodig.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Larsdedj schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:49:
Zo, De eerste 1000KM achter de rug in een krappe week.

Ik had wel een vraagje voor de wat meer ervaren rijders..
Kun je Android auto en hot-spot op hetzelfde moment gebruiken?
Of werkt WhatsApp ook goed via de native? want dan heb je natuurlijk alleen hot-spot nodig.

Ben benieuwd!
Ik denk het wel. Als je Android Auto via usb C aansluit, kun je via hotspot Android Automotive van internet toegang voorzien. heb het zelf nog niet kunnen testen, maar zou volgens mij moeten werken.
Vandaag iig wel Android Auto via usb C en Android automotive naast elkaar gebruikt.
Kon hierdoor flitsmeister en native google maps van Android Automotive naast elkaar gebruiken.
Hiervoor hoef ik dus geen extra stappen meer te doen om flitsmeister voor Android Automotive te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
goofer_nieuw schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:02:
En nu ook onderdeel van de megane e-tech community :)

Gisteren de Megane mogen ophalen. Nu rond de 85 km gereden. Eerste indruk sluit ik me aan wat ik hier al heb gelezen:

- Zeer fijne auto met goed wegligging, voelt totaal niet als een zware auto
- Tractieproblemen bij (zeer) nat weer geen issue tot zover. Heb assertief gereden, geen stoplichtsprint.
- Alles koppelen en instellen gaat vrijwel vanzelf, zeer eenvoudig
- Disney plus / Youtube kunnen kijken via vivaldi browser was het hoogtepunt voor mijn 20-jarige zoon :)
(disney plus weigerde een video op te starten)
- Nog een een goede / comfortabel oplossing voor het opbergen laadkabel vinden, zeker als deze nat is geworden :)
- Android Automotive werkt prima, nut/noodzaak voor Android auto lijkt inderdaad klein.
- Connectie via hotspot werkt ook zeer goed en eenvoudig
- Wel nog een keer flitsmeister installeren, deze mis ik wel

ben wel bang dat mijn eco score de komende tijd (nog) niet optimaal gaat zijn :)
vandaag de eerste serieuze kilometers maken.
Enkele dagen en 443 km verder blijft de auto zeer goed bevallen.

Regeneratief remmen via de flippers voelt al heel natuurlijk.
Wegligging in scherpere bochten met flinke snelheid geeft ook veel vertrouwen in de wegligging en sturing.
0-100 sprintje bij droog wegdek is zeker leuk. Voelt sneller dan de skoda octavia RS die ik heb gereden, alhoewel op papier de 0-100 sprint ongeveer gelijk zijn.

Geeft zelfs een vergelijkbare in je stoel gedrukt worden gevoel als de 308 GTi (250 pk versie) die ook heb mogen rijden.

En (nog) geen last van wielspin gehad :P

Toch is de megane etech meer een auto om rustig te rijden, maar met voldoende punch voor een stoplichtsprintje of een inhaal manoeuvre.

Later deze week wat gaan spelen met de veiligheidsfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 21:20
hansgrave schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:54:
Wat vinden jullie van de claxon? Die vind ik weinig indruk maken,,,,
Pietlullerig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 12:48

JanAd

Wind’s howling

goofer_nieuw schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:32:
[...]

Ik denk het wel. Als je Android Auto via usb C aansluit, kun je via hotspot Android Automotive van internet toegang voorzien. heb het zelf nog niet kunnen testen, maar zou volgens mij moeten werken.
Vandaag iig wel Android Auto via usb C en Android automotive naast elkaar gebruikt.
Kon hierdoor flitsmeister en native google maps van Android Automotive naast elkaar gebruiken.
Hiervoor hoef ik dus geen extra stappen meer te doen om flitsmeister voor Android Automotive te installeren.
Het probleem bij mij was, dat als je AA en AAOS samen gebruikte er soms rare dingen gebeurde.
Kies je native Spotify, dan verspringt hij telkens naar de AA versie.
Bij voice commando’s voor Maps verspringt hij ook telkens naar AA.

Ik kon de native apps precies niet meer gebruiken. Ik had de gsm wel via BT gekoppeld.
Geeft een kabelaansluiting dan een verschil?

Ik zou het enkel voor Whatsapp doen, niet dat ik die meldingen mis. Maar het voorlezen en dicteren van berichten werkte in mijn Clio met AA best goed.

Ik krijg met enkel AAOS precies wel meldingen van SMS berichtjes.

@Larsdedj Je haalt mij al in, ik zit nu aan 1131 km en ik heb hem een maandje :P Ik kom momenteel met 2x bijladen thuis per week perfect toe. Range zit rond de 215km op 80% en stijgt bij elke laadbeurt.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Eens.
Past zeker niet bij de persoonlijkheid / uiterlijk van de Megane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-06 13:00
weet iemand wat er exact verandert bij het wisselen tussen Multi-sense modussen?

in de basis: cockpit visuals, ik dacht wat geluidjes zoals een ander geluid bij inschakelen van Reverse en misschien ook een ander geluid wat je buiten de auto hoort onder de 30 km/u, en natuurlijk een veranderde stuur+gasrespons.

Maar wat zijn precies de 'vehicle dynamics'? De auto heeft geen luchtvering dus qua demping kan er niks wijzigen lijkt me.
In de e-guide staat dat het van invloed is op ESC, maar ESC doet alleen iets als je echt op het randje rijdt...

[ Voor 11% gewijzigd door BVice op 04-04-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-06 13:07
In diverse vorige auto's die ik had, betekende de sport stand dat er in de schokbrekers metalen deeltjes gedeactiveerd werden door magnetisme waardoor de vering strakker werd........... geen idee wat dat bij onze EV;s is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Razer schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:38:
Is het ook mogelijk om verschillende bestuurdersstoel profielen in te stellen voor één gebruiker in de auto? In principe gebruikt mijn vriendin mijn auto maar incidenteel, als ze de bob is bijvoorbeeld ;) Zou fijn zijn als je de stoel dan gewoon even op een andere gebruiker zijn instellingen kunt zetten. Of moet ik hiervoor echt een nieuwe profiel aan de auto koppelen?
Anyone toevallig? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTIbjMOY19JE4bw1lSSSp-xOcY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m20Lv7UYr5oiyhzhYeaLmpKF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vorige week vrijdag mijn Megane E-tech afgehaald na een 6-tal maand, besteld eind september 2022.

Zaterdag 1 april vertrokken we meteen naar Bordeaux, een trip van ongeveer 950km. De rit is zeer goed meegevallen, wat een fijne wagen! Snelladen is overal goed gelukt, een paar keer de 120kw aangetikt. Laadpassen had ik mee van Shell, Plugsurfing en Chargemap. Ook geladen bij Tesla via de app. Laadstops heb ik telkens ingegeven via Google Maps, zodat de preconditionering van de batterij telkens ok was.

Verbruik met een dakkoffer was 23,2 kWh/100km. Snelheden tussen de 100 en 110km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
heb je de e-guide gecheckt? Je kunt toch 2 zitposities per stoel instellen, die onafhankelijk van het profiel zijn? Dat zie ik in ieder geval in de e-guide. Heb zelf analoge stoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Kan je met de renault app de megane stoppen en starten met laden? Kan je ook voorverwarmen via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 10:07
DeJos1985 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:07:
Kan je met de renault app de megane stoppen en starten met laden? Kan je ook voorverwarmen via de app?
Beide, ja. Voorverwarmen met een tik op een knop. Ideaal. Wat betreft laden kan je vanuit de App kiezen voor drie verschillende programma's. Direct (nu laden), vertraagd (hoe laat wil je? Bijv om 23:00), of gepland. Daar kan je totaal 5 verschillende schema's maken, waar je per schema aan kan geven voor welke dag(en) het schema geldt en welke tijd van-tot.

Ik heb voor mijzelf altijd gepland aan staat met een schema ma tm zo van 00:00 tot 07:00, zodat de auto altijd in de daluren laadt.

Terwijl ik dit schrijf vraag ik mij wel het volgende af mbt degeneratie van de accu. Ze zeggen dat het slecht is om de auto te lang aan de laadkabel te hangen (nadat ie 100% is (of je ingestelde max)). Als je een laadschema hebt en instelt enkel laden 00:00-07:00, maakt het dan nog uit of ik de kabel om 07:00 loskoppelen of savonds pas? De auto krijgt namelijk geen stroom meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjeefr op 05-04-2023 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Dank voor de info. En kan je ook het laden stoppen vanuit de app? En bv manueel na een tijdje terug starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BVice schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:52:
[...]

heb je de e-guide gecheckt? Je kunt toch 2 zitposities per stoel instellen, die onafhankelijk van het profiel zijn? Dat zie ik in ieder geval in de e-guide. Heb zelf analoge stoelen ;)
Voor de passagiersstoel is die knop er... Voor de bestuurder helaas niet. Heel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcWhiOjB-igpfIq-9u1Rw87hMxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCa2LNyXfWoU1vRyY22SafAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxrvFLVljZeCzIxc_iWNhSTN-tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQm4TXhjNEO8LU3DxFVDeabW.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie nog iets deftig zoekt voor de sleutel. Ik heb deze net ontvangen.
Gekocht op Etsy, valt heel goed mee van kwaliteit. Oogt ook beter IRL dan op foto. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Sjeefr schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:22:
[...]

Beide, ja. Voorverwarmen met een tik op een knop. Ideaal. Wat betreft laden kan je vanuit de App kiezen voor drie verschillende programma's. Direct (nu laden), vertraagd (hoe laat wil je? Bijv om 23:00), of gepland. Daar kan je totaal 5 verschillende schema's maken, waar je per schema aan kan geven voor welke dag(en) het schema geldt en welke tijd van-tot.

Ik heb voor mijzelf altijd gepland aan staat met een schema ma tm zo van 00:00 tot 07:00, zodat de auto altijd in de daluren laadt.

Terwijl ik dit schrijf vraag ik mij wel het volgende af mbt degeneratie van de accu. Ze zeggen dat het slecht is om de auto te lang aan de laadkabel te hangen (nadat ie 100% is (of je ingestelde max)). Als je een laadschema hebt en instelt enkel laden 00:00-07:00, maakt het dan nog uit of ik de kabel om 07:00 loskoppelen of savonds pas? De auto krijgt namelijk geen stroom meer.
Het zit hem niet zozeer in of hij aan de kabel hangt of niet, maar meer dat de batterij stand-by staat op 100%. Of die kabel nu in je auto zit of niet, dat maakt niet uit.
Als je de volgende dag geen 100% nodig hebt zou ik hem überhaupt niet inpluggen. Ik laadt thuis ook alleen ‘s nachts, maar alleen wanneer ik de volgende dag 300km moet rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door BVice op 05-04-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06 07:12
Wat zou een optimale manier van laden zijn? Ik heb 13 zonnepanelen en een dynamisch energiecontract.
Als de zon schijnt zet ik meestal de auto aan de Easee lader totdat de auto weer op 100% staat. Zonder zon selecteer ik de laadperiode op het laagste tarief, meestal ‘s nachts, maar soms ook overdag als er veel wind is.
Mijn gedachte hierachter is dat de capaciteit van de panelen niet groot genoeg is om van pakweg 20 naar 100% op te laden, en er dus overgeschakeld wordt naar het duurdere dagtarief. Iemand nog andere (betere) ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
IJzebrand schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:00:
Wat zou een optimale manier van laden zijn? Ik heb 13 zonnepanelen en een dynamisch energiecontract.
Als de zon schijnt zet ik meestal de auto aan de Easee lader totdat de auto weer op 100% staat. Zonder zon selecteer ik de laadperiode op het laagste tarief, meestal ‘s nachts, maar soms ook overdag als er veel wind is.
Mijn gedachte hierachter is dat de capaciteit van de panelen niet groot genoeg is om van pakweg 20 naar 100% op te laden, en er dus overgeschakeld wordt naar het duurdere dagtarief. Iemand nog andere (betere) ervaringen?
Je zou daarvoor beter kunnen kijken op een ander deel van het forum. Aangezien het niets met de Renault Megane te maken heeft.

Bijvoorbeeld:
THUISLADEN ELEKTRISCHE VOERTUIGEN DEEL 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Frozenhands schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:29:
Het is toch teleurstellend voor woorden als het gaat om de logistieke problemen die men heeft bij de dealers en producenten. De auto heb ik vorig jaar mei besteld, op advies van mijn werkgever, zodat deze op tijd geleverd zou gaan worden. 27 maart zou de leverdatum zijn, maar krijg vandaag bericht dat het pas 21 april gaat worden. De auto is al in januari geproduceerd dit jaar en staat nog in Frankrijk wachtend op transport, te gek voor woorden.
Van de week het verlossende bericht gekregen dat ik mijn auto volgende week donderdag 13 april uitgeleverd kan worden!

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 11:02
Vandaag het bericht dat de mijne al gearriveerd is bij de dealert na 9 maanden!
Wel 3 maanden te vroeg, want mijn huidige contract loopt nog tot eind juni....

Ik krijg trouwens een Cube charger via de leasemij. Heeft er iemand daar al ervaring mee icm de Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Laatst online: 25-05 23:12
IJzebrand schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:00:
De easee equalizer heeft een bèta optie waarbij de auto alleen geladen wordt als er overcapaciteit is. Ik heb deze optie zelf niet geactiveerd ivm vast contract + saldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik denk dat ze bedoelen dat alle PDC sensoren aan de achterkant het niet doen als je je trekhaak activeert. Niet enkel die aan de zijkant. Rare Fransen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kRf5ItC-aQ9SIjJxRJuDfH95qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fa39t4P89Gfd7JMeTQc3fjYY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-06 11:10
Net bericht gekregen van van Mossel Autolease dat de levering van mijn in Juli bestelde E-tech 60 kWh evolution opnieuw is uitgesteld. Eerst bevestigd voor 30 december, toen 13 april en nu 8 mei.

Ik begin langzamerhand toch wel een beetje ongeduldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
EdwindeKok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:33:
Net bericht gekregen van van Mossel Autolease dat de levering van mijn in Juli bestelde E-tech 60 kWh evolution opnieuw is uitgesteld. Eerst bevestigd voor 30 december, toen 13 april en nu 8 mei.

Uit nieuwsgierigheid, hebben ze ook een reden gegeven voor de vertraging (productie, logistiek, werkplaatsplanning?) of gewoon ‘het duurt wat langer’.

[ Voor 0% gewijzigd door Luke.warm op 07-04-2023 12:11 . Reden: Letter was weggevallen met autocorrect :-/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwindeKok
Nee gewoon het duurt wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-07-2023
Net 2 weken gereden in de megane e-tech. Erg fijne auto. Helaas storing met AC laden (thuislaadpaal)… auto staat nu bij de dealer te wachten op een onderdeel welke besteld is bij Renault maar momenteel status “niet leverbaar “ heeft. Heeft iemand dit al meegemaakt en hoe dit dan toch snel op te kunnen lossen ?
De dealer regelt gelukkig wel vervangend vervoer maar ik zou er wel erg van balen als ik lang moet wachten om mijn auto terug te krijgen ..

[ Voor 7% gewijzigd door Mijngk op 07-04-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Weet iemand of het mogelijk is om de locatie van de auto te 'hiden' op de app?

Ik heb nu een Volvo waar dat ook op kan, en toen ik net voor kerst als verrassing een familielid wilde ophalen bij Schiphol werd ik dus gebeld wat ik in hemelsnaam in Schiphol deed! Dag verrassing....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EdwindeKok
EdwindeKok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:33:

Een paar uur later krijg ik een mail met de melding dat de auto binnen is en dat we de aflevering kunnen plannen. Jammer genoeg zitten ze al aan de paasborrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-06 14:27
EdwindeKok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:49:
[...]

Een paar uur later krijg ik een mail met de melding dat de auto binnen is en dat we de aflevering kunnen plannen. Jammer genoeg zitten ze al aan de paasborrel.
Toch een leuke draai aan de paasdagen dus :) Alvast gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-06 17:35
Vandaag maar eens naar mijn dealer gereden. Ik krijg mijn hotspot niet aan de gang. Na veel geklooi waar onder het systeem opstarten doet hij het maar na dat ik de auto uitzet doet het weer opnieuw niet. Het lijkt een conflict met Apple CarPlay want die start ook iedere keer ongevraagd op. Heeft iemand misschien een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Mark146 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:40:
Vandaag maar eens naar mijn dealer gereden. Ik krijg mijn hotspot niet aan de gang. Na veel geklooi waar onder het systeem opstarten doet hij het maar na dat ik de auto uitzet doet het weer opnieuw niet. Het lijkt een conflict met Apple CarPlay want die start ook iedere keer ongevraagd op. Heeft iemand misschien een tip.
Ik heb de optie “maximaliseer compatibiliteit” moeten aanzetten bij “persoonlijke hotspot” voordat het gegarandeerd werkte. Misschien werkt dat bij jou ook.
Overigens start bij mij Apple CarPlay ook gewoon op. Dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
Pepernootje schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:47:
[...]

Ik heb de optie “maximaliseer compatibiliteit” moeten aanzetten bij “persoonlijke hotspot” voordat het gegarandeerd werkte. Misschien werkt dat bij jou ook.
Overigens start bij mij Apple CarPlay ook gewoon op. Dat moet geen probleem zijn.
Bedankt voor je reactie. Dat kan pas vanaf de iPhone 12. Ik heb nog een 11. Apple car play start bij mij op terwijl ik het op mijn telefoon uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
Mark146 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:56:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat kan pas vanaf de iPhone 12. Ik heb nog een 11. Apple car play start bij mij op terwijl ik het op mijn telefoon uit heb staan.
Ik heb inderdaad een 12. Helaas. Dan kan ik je in elk geval niet helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvuWS7p1Bv5EtiitYPlOCOwwa4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByBfN6DzG4dwLXQLisZyzY87.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers, ik had de dorpelbeschermers nog besteld en die zijn nu pas geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:31:
Ik denk dat ze bedoelen dat alle PDC sensoren aan de achterkant het niet doen als je je trekhaak activeert. Niet enkel die aan de zijkant. Rare Fransen.

[Afbeelding]
dit slaat vooral op de dode hoek sensoren, die worden uitgeschakeld als je iets op de trekhaak aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:14:

Ik heb nu een Volvo waar dat ook op kan, en toen ik net voor kerst als verrassing een familielid wilde ophalen bij Schiphol werd ik dus gebeld wat ik in hemelsnaam in Schiphol deed! Dag verrassing....
dan moet je 'gegevens delen' in de auto uitzetten. Maar je kan via de renault app alleen de locatie zien als de auto uit staat. Dus niet 'live'.
Vraag me vooral af waarom iemand anders dan jijzelf dat in de gaten gaat houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Mijngk schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:35:
Net 2 weken gereden in de megane e-tech. Erg fijne auto. Helaas storing met AC laden (thuislaadpaal)… auto staat nu bij de dealer te wachten op een onderdeel welke besteld is bij Renault maar momenteel status “niet leverbaar “ heeft. Heeft iemand dit al meegemaakt en hoe dit dan toch snel op te kunnen lossen ?
De dealer regelt gelukkig wel vervangend vervoer maar ik zou er wel erg van balen als ik lang moet wachten om mijn auto terug te krijgen ..
er wordt een onderdeel vervangen ivm storing bij AC laden? Had je bij alle palen een probleem? Welke thuislader heb je, en wat wordt er vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BVice schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:54:
[...]

dan moet je 'gegevens delen' in de auto uitzetten. Maar je kan via de renault app alleen de locatie zien als de auto uit staat. Dus niet 'live'.
Vraag me vooral af waarom iemand anders dan jijzelf dat in de gaten gaat houden...
Ik stond geparkeerd. Het is niet dat ik getracked werd ofzo, ze was net aan het patsen met haar app bij een collega 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk
BVice schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:55:
[...]

er wordt een onderdeel vervangen ivm storing bij AC laden? Had je bij alle palen een probleem? Welke thuislader heb je, en wat wordt er vervangen?
Ja bij meerdere AC laders getest. Ook bij de dealer. . De snellader werkt wel. Schijnt een defect te zijn aan “pinnetjes” in de kabel (aansluiting ) met de accu. Deze moet worden vervangen en ik begrijp dat het niet de eerste megane is waar dit voorkomt. Duur onderdeel. De dealer baalt er ook van en doen hun best. De vraag is of er een manier te vinden is om snel aan dit onderdeel te komen. Zou zomaar weken kunnen duren en de auto staat bij de dealer .. is nu niet te gebruiken. 😞

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Afgelopen week naar ruim een jaar wachten mijn Megane in ontvangst mogen nemen (feb besteld).
Erg blij mee, en lang genoeg op moeten wachten!
Tot op heden alles nog aan t ontdekken, standaard dingen wel gemerkt zoals tik in gaspedaal (vind t niet zo storend), per ongeluk ruitenwissers aanzetten ipv in versnelling zetten etc.
Gister in een krappe parkeerplaats geparkeerd, nou dan heb je t idee dat je in een kermisattractie zit! Aan alle kanten, voor, achter, links, rechts begint er vanalles te piepen en geluid te maken 😂
Volgende week de eerste echte km’s richting werk maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4vfubo4GOdwjoSvV-R3kkB57aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zSnwNF1xwfI00Kxe5pvGtla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueberry00
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-05 13:38
Ruud1988 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:24:
Afgelopen week naar ruim een jaar wachten mijn Megane in ontvangst mogen nemen (feb besteld).
Volgende week de eerste echte km’s richting werk maken.
[Afbeelding]
Proficiat met de langverwachte levering! Wij rijden intussen al 2 maanden met de E Tech.

Nu ik je foto zie, denk ik ook weer: damn wat een knappe wagen vanbuiten. En dan vanbinnen dat infotainment systeem, die sportieve zetels, de afwerking met led strips ...

Het design mag niet het enige argument zijn, maar ik denk toch dat Renault hier een echt een winnende auto heeft voor de directe toekomst om die reden. De nieuwe grotere VW's ID lijken ook in die mooie richting te gaan (persoonlijk geen fan van de ID3). En Tesla's en de Ioniq zijn hoofdendraaiers, maar het ademt ook meer "toekomstauto !"

[ Voor 4% gewijzigd door blueberry00 op 08-04-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Surfroy01 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:50:
Als ik door mijn binnenspiegel kijk, gewoon een analoge, lijkt het alsof er op mijn achterruit een slecht geplakt folie zit. Herkent iemand dit? Is het glas nu zo matig van kwaliteit?
Ik herkende het niet totdat ik vandaag mijn zonnebril op had. Met m polariserende glazen zie ik dan de folie. Bij sommige oudere auto’s is dat een bekend probleem bij de voorruit. Heb je het altijd of had je ook een zonnebril op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ja altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ruud1988 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:24:
Erg blij mee, en lang genoeg op moeten wachten!
Blijf dat wel frappant vinden, ik heb de mijne precies een jaar geleden besteld en rijd er al 7 maanden in.

Heb je hem privé besteld? Ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Zakelijk besteld op het minst gunstige moment bij de minst gunstige dealer gok ik zo.
Ik dacht te horen dat particulieren voorrang krijgen op lease rijders in ieder geval en dat dealers een x aantal productieplaatsen krijgen.

Het enige “jammere” is dat de uitrusting van de standaard iconic sinds een hele tijd alweer is uitgebreid met acc en dat het ten tijde van bestelen in het drive assist pakket zat, ik had de stille hoop dat mijn auto om die reden met acc uitgevoerd zou worden (drive assist pakket destijds niet besteld) maar dat was niet het geval. Verder is dat geloof ik het enige noemenswaardige verschil.

Ps ik kan me voorstellen dat die acc in de programmatuur zo aan te zetten is, de “loze” knop op t stuur is aanwezig en de auto ziet hoeveel sec afstand ik heb op m’n voorligger. Wellicht is er in de toekomst wel een handige Harry die met een laptop ergens een vinkje kan zetten..

Hebben jullie al ervaringen met de dubbele bodem in de kofferbak zodat je een vlakke laadvloer hebt? Die zou ik nog wel willen aanschaffen (als dat kan). En straks voor vakantie de dakdragers (vind de prijs origineel wel meevallen eigenlijk).
Surfroy01 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:27:
[...]

Blijf dat wel frappant vinden, ik heb de mijne precies een jaar geleden besteld en rijd er al 7 maanden in.

Heb je hem privé besteld? Ik wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud1988 op 09-04-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
Hebben jullie al ervaringen met de dubbele bodem in de kofferbak zodat je een vlakke laadvloer hebt? Die zou ik nog wel willen aanschaffen (als dat kan). En straks voor vakantie de dakdragers (vind de prijs origineel wel meevallen eigenlijk).

[...]
[/quote]
De dubbele laadvloer bevalt ons erg goed. Je hoeft niet meer op de kop in de kofferruimte om er wat uit te pakken. De kofferruimte word wel een stuk kleiner maar voor de wekelijkse boodschappen groot genoeg en voor de vakantiebagage haal je hem er heel makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ruud1988 schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:31:

[...]
Ik vind de dubbele bodem persoonlijk iets minder… Kleine dingen kunnen gewoon van het ene vak naar het andere schuiven. Voor de laadkabel is het voorste vak imo niet helemaal ideaal en het vak eronder (in de bodem van de koffer) is natuurlijk niet meer bruikbaar.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de bodem ga houden op langere termijn.

Het grootste voordeel is dat de koffer minder diep is en je kan de ‘dubbele bodem’ in 1, 2, 3 verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 09-04-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Vandaag voor het eerst de kinderwagen en kinderstoel erin geladen en dat ging prima, maar gok dat ik hoogte tekort kom met de dubbele bodem dus ga er nog even over nadenken.
JanAd schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:28:
[...]

Ik vind de dubbele bodem persoonlijk iets minder… Kleine dingen kunnen gewoon van het ene vak naar het andere schuiven. Voor de laadkabel is het voorste vak imo niet helemaal ideaal en het vak eronder (in de bodem van de koffer) is natuurlijk niet meer bruikbaar.

Het grootste voordeel is dat de koffer minder diep is en je kan de ‘dubbele bodem’ in 1, 2, 3 verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
Ruud1988 schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:01:
Vandaag voor het eerst de kinderwagen en kinderstoel erin geladen en dat ging prima, maar gok dat ik hoogte tekort kom met de dubbele bodem dus ga er nog even over nadenken.

[...]
Kun je wel eens gelijk in hebben. De hoogte is dan krap.

[ Voor 17% gewijzigd door Mark146 op 09-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark146
JanAd schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:28:
[...]

Je moet natuurlijk wel de klep open zetten voor je de tweede bodem er op zet. Dan heb je gewoon de bak voor de laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Die laadkabel past er al niet meer in, heb er nu trekhaakzaken liggen zoals de trekhaak, spanbanden hesjes etc.
Mark146 schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:31:
[...]

Je moet natuurlijk wel de klep open zetten voor je de tweede bodem er op zet. Dan heb je gewoon de bak voor de laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Dat past bij mij prima. Kabel met trekhaak en wat spullen. ik heb de kabel wel in een tas zitten zodat deze enigszins gevormd wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door Surfroy01 op 09-04-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk
Surfroy01 schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:03:
Dat past bij mij prima. Kabel met trekhaak en wat spullen. ik heb de kabel wel in een tas zitten zodat deze enigszins gevormd wordt.
Wat voor tas heb je dat gedaan dan ? Is nogal een flinke kabel ..😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik had nog een stoffen eastpack sporttas liggen, perfect ervoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Ben je dan niet telkens dat ding er in en uit aan het stoppen? Ik heb thuis dan wel een vaste kabel aan het laadpunt maar onderweg laad ik ook wel regelmatig…
Als je de laadkabel in drieën lust past hij heel netjes in dat vak ;) in tweeen past hij niet in het vak en in vieren lussen lukt slecht ivm de dikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 22:11
Hoi allemaal!
Ik heb net bevestiging gekregen dat mijn Megane E-tech besteld is.
Aangezien ik een redelijk mooi leasebudget had heb ik er zowat alle opties bijgenomen die ik kon.
Weet iemand (want dit konden ze mij niet zeggen) of dit impact heeft op de levertermijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEpb1Cr9AnzhGr2lXo0SbAYnF_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/01bILpCzlxeC1wPogWCKq3vb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:17
Nee, dat weet helemaal niemand. Als je dit forum leest zie je de willekeur in levertijd. De een krijgt hem binnen 6 maanden de ander moet een jaar wachten. Heb zelf het idee dat de EV 40 langer moer wachten maar dit is puur mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Inmiddels zitter er een paar duizend km op met mijn Iconic. Hier een daar wat software glitches (o.a. Apple Carplay i.c.m. hotspot en meerdere telefoons gaat niet lekker en is pure willekeur welke telefoon wordt gekoppeld - áls er al wordt gekoppeld.)

Meest opvallende: aan de snellader nog niet 1 keer boven de 37 kW gekomen, ongeacht temperatuur, status van de accu bij aanvang of merk laadpaal. Moet ik hiervoor de dealer raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
Frank S schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:42:
Inmiddels zitter er een paar duizend km op met mijn Iconic. Hier een daar wat software glitches (o.a. Apple Carplay i.c.m. hotspot en meerdere telefoons gaat niet lekker en is pure willekeur welke telefoon wordt gekoppeld - áls er al wordt gekoppeld.)

Meest opvallende: aan de snellader nog niet 1 keer boven de 37 kW gekomen, ongeacht temperatuur, status van de accu bij aanvang of merk laadpaal. Moet ik hiervoor de dealer raadplegen?
Heel herkenbaar die software dingetjes. Ik kan het nog niet doorgronden hoe het nu precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijngk

Het kan zijn dat er meerdere laadpalen in gebruik zijn of dat de accu niet echt leeg is. Het laden gaat t snelste met een lege accu zie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPo-AUrQM6o0RD6W5YI_1JgmqqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0S2eFWuJtJFfE3JJFdIdEY0c.jpg?f=fotoalbum_large

Of er is sprake van een probleem met de accu aansluiting (zoals bij mijn megane helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14
Als je alle dingen gedaan hebt zoals bijvoorbeeld in je navigatie naar 'oplaadstations' gezocht en bijv. een FastNed station hebben gevonden en dan dus via je navigatie hier naar laten navigeren en je bij aankomst niet boven die 37 kWh uitkomt dan zou ik inderdaad eens langs de dealer gaan,
Met dien verstande dat je accu minder dan 40% of zoiets had en je er minimaal 20 minuten rijden over deed om bij het laadstation te komen.
Mark146 schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:23:

Heel herkenbaar die software dingetjes. Ik kan het nog niet doorgronden hoe het nu precies werkt.
Ik noem de wagen daarom soms ook een smartphone op wielen. :9

In het begin 'schrik' je nog een beetje als er weer eens een raar dingetje gebeurt en het verdwijnt ook plotsklaps weer. Nu heb ik dan zoiets, och ja, het zal wel. Als het aanhoudt, en de wagen beïnvloedt kan ik altijd alsnog langs de dealer gaan.

Heb bijvoorbeeld sinds een goede week dattie 'Google assistent' wil downloaden.
Maar er gebeurde maar niets en de timer ernaast liep maar op en op.
Ook bij opzetten van mijn eigen wifi via hotspot bleef het zo. Die timer liep op en op en na een dag en wat uren.... WEG! Ah dacht ik, weer zo'n bugje. Tot een dag later het weer zo was haha.
Ergens gisterochtend was ik er wederom vanaf en ergens in de middag verscheen de melding weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yX3bPKbweuiZcF9Z6IC5BKAh6zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rr267aZCVBkNNVxJsfUPDv85.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan de melding ook niet wissen, en er op drukken biedt ook geen soelaas.
Maar goed, alles werkt prima, dus het zal wel, hou mij uiteraard wel aanbevolen als 1 van jullie dit ook heeft gehad en de oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Heb deze melding ook en al eerder geplaatst. Ook geen oplossing gevonden. Binnenkort maar even langs de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernootje
Je hebt vaak weinig aan het melden aan de dealer van dit soort software dingen.
In het begin (to na een maand) miste er functionaliteit in mij MyRenault app. De dealer adviseerde mij om te wachten op een updat van de app. Ik heb toen maar een mailtje naar klantenservice van Renault gestuurd, en ze hebben het daar opgelost. Misschien moeten we dit soort dingetjes daar wat vaker melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud1988
Vandaag voor de eerste keer aanhanger achter de auto gehad. Op wat stoeien met de afneembare trekhaak na (trucje moet je even doorhebben) ging t perfect! Geen groot stuk gereden dus geen idee wat t met bereik doet maar trekken ging als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat klinkt niet goed. Zelf vandaag zonder een snellader in de navigatie ingesteld te hebben met een ladingspercentage van in de 40% boven de 70 kW uitgekomen in het begin (Techno EV60 Super Charge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Laatst online: 13-06 23:07
Zelfs met m'n Ev40 boost charge haal ik zelfs nog 90KW ( rond de 10% ) bij 60% is dit wel afgenomen naar 40KW dus dan gaat het wat langzamer. maar 37KW bij een lege accu is wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volter-8
  • Laatst online: 22-05-2023
LaTiNo156 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:14:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als iemand het antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:06:
Ben je dan niet telkens dat ding er in en uit aan het stoppen? Ik heb thuis dan wel een vaste kabel aan het laadpunt maar onderweg laad ik ook wel regelmatig…
Als je de laadkabel in drieën lust past hij heel netjes in dat vak ;) in tweeen past hij niet in het vak en in vieren lussen lukt slecht ivm de dikte
Valt mee, voordeel van de stoffen tas is dat je geen gerammel in kofferbak hebt. Maar ik laad tot nu toe 99% thuis met vaste kabel. pas paar keer onderweg geladen, gaat wel weer verandering in komen als het downhill mountainbike seizoen weer begint (Duitsland/Zwitserland/Frankrijk) en er staat een vakantie in de UK gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Andres schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:44:
Heb deze melding ook en al eerder geplaatst. Ook geen oplossing gevonden. Binnenkort maar even langs de dealer.
Heb deze ook tijd gehad, nu weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Vraagje over draadloos laden, ik heb een Iphone SE (2020), de auto herkend wel dat er een telefoon ligt maar geeft dan een "foutmelding". De telefoon zelf ondersteund wel draadloos laden (net getest op zo'n universeel ding dat bij een collega aan de PC hangt). Kan het zijn dat de draadloos laad module in de auto niet "compatible" is met mijn Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Surfroy01 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:00:
[...]

Heb deze ook tijd gehad, nu weer weg.
Hier hetzelfde. Deze melding komt eens in de zoveel tijd tevoorschijn, blijft dan een aantal dagen aanwezig en verdwijnt dan. Een tijdje later begint vervolgens de cyclus weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:47
Ruud1988 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:49:
Vandaag voor de eerste keer aanhanger achter de auto gehad. Op wat stoeien met de afneembare trekhaak na (trucje moet je even doorhebben) ging t perfect! Geen groot stuk gereden dus geen idee wat t met bereik doet maar trekken ging als de brandweer!
Ik vind wel dat het oogje voor de noodkoppeling op een verrekt lastige plek zit.
zit er nog aan te denken om een oogje aan de trekhaak te laten lassen, mag dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Eens, daarvoor moet je er wel onder gaan liggen, maar dat doe je al bijna met het monteren van de afneembare haak 8)7 ..
Denk niet dat je er zomaar aan mag lassen, maar als je er netjes een oogje aan maakt en hem op kleur brengt zal niemand er denk ik wat van vinden, maar er bestaan ook speciaal gemaakte "hulpkoppelingen" die je erop kan schroeven, niet het fraaist maar wel "officieel":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMmhCd1UZ1muEXkAiHckQpLD0n0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/neG6sBtulwgdYdBLBTJCWCmR.jpg?f=user_large
Bushie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:56:
[...]

Ik vind wel dat het oogje voor de noodkoppeling op een verrekt lastige plek zit.
zit er nog aan te denken om een oogje aan de trekhaak te laten lassen, mag dat überhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 14:22
Ruud1988 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:23:
Vraagje over draadloos laden, ik heb een Iphone SE (2020), de auto herkend wel dat er een telefoon ligt maar geeft dan een "foutmelding". De telefoon zelf ondersteund wel draadloos laden (net getest op zo'n universeel ding dat bij een collega aan de PC hangt). Kan het zijn dat de draadloos laad module in de auto niet "compatible" is met mijn Iphone?
Je moet "het goede plekje" zien te vinden. Met mijn Iphone 14 pro is dat in het midden met de zijkant tegen dat lage rubberen opstandje wat achter de hoge opstand zit. Vaak doet hij het dan probleemloos maar soms krijg ik ook de foutmelding.. Rare is dat na een foutmelding het die rit meestal fout blijft..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-JD9bu7lrgN87QpTKxkOCtsEWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r6sEjCGT9pOfnQ8ekhLjI2mM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ruud1988 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:23:
ik heb ook een 2020 SE en werkt prima/naar verwachting (want zo prima is dat draadloos laden niet, he schiet niet op en het ding wordt warm, maar hij laadt wel). Soms even schuiven/verplaatsen. Zelfde geldt voor de iphones 11 en 12 die we in huis hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door BVice op 11-04-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Ok, ik zal er eens mee gaan spelen straks.
BVice schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:05:
[...]

ik heb ook een 2020 SE en werkt prima/naar verwachting (want zo prima is dat draadloos laden niet, he schiet niet op en het ding wordt warm, maar hij laadt wel). Soms even schuiven/verplaatsen. Zelfde geldt voor de iphones 11 en 12 die we in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueberry00
[...]

ik heb ook een 2020 SE en werkt prima/naar verwachting Soms even schuiven/verplaatsen.
Hetzelfde hier! Mijn lief klaagt over het gebrekkig functioneren, maar ik denk dat "naar verwachting" zoals jij hier zegt belangrijk is. Zonder corrigerende sterke magneet (zoals Apple MagSafe) is draadloos laden - zeker met het hoesje - nu eenmaal nog niet volledig op punt in vele auto's met laadmat die ik zie.

Bij mij is de truc: midden van de iPhone op het zwarte vakje, maar regelmatig schuift ie weg. De USB-C aansluiting biedt de enige zekerheid voor een succesvolle lading :)

------

Andere vraag: wie heeft hier ervaring met een daktent op de Megane E Tech? We hebben onze tent besteld, dakdragers van Renault hadden we al.

Vind het toch spannend wat het gaat doen voor verbruik, en of er bij het "bestijgen" van de tent stabiel gevoel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
blueberry00 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:12:
Andere vraag: wie heeft hier ervaring met een daktent op de Megane E Tech? We hebben onze tent besteld, dakdragers van Renault hadden we al.

Vind het toch spannend wat het gaat doen voor verbruik, en of er bij het "bestijgen" van de tent stabiel gevoel zal zijn.
gaaf, benieuwd hoe dat er uit ziet. Er zijn vast nog niet veel ervaringen.
Hoe werkt dat met gewicht? Toelaatbare massa van de dakdragers is 75kg, gelden er andere richtlijnen voor stilstaan?

Verbruik zal wel stijgen ja, ik zou rekening houden met 20-25% extra.
Hierboven was iemand die met een dakkoffer op 23 kWh/100km zat bij snelheden van 100-110. Ik denk dat een daktent wat platter is, maar wel breder en langer dus ik schat dat de impact identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueberry00
BVice schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:00:
[...]

gaaf, benieuwd hoe dat er uit ziet. Er zijn vast nog niet veel ervaringen.
Hoe werkt dat met gewicht? Toelaatbare massa van de dakdragers is 75kg, gelden er andere richtlijnen voor stilstaan?
Merci, Bram!

Ik had de toelaatbare massa al bekeken, Decathlon stelt:
"Compatibiliteit: Geschikt voor dakdragers goedgekeurd tot >75 kg met nuttige breedte >78 cm"

In theorie zou dit dus moeten lukken.

Zelf geen exacte wetenschapper, maar hoe dit dan juist werkt door de herverdeling wanneer je er met twee personen van 80 kg in ligt, is me onduidelijk.

Ik post zeker een fotootje bij succes! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door blueberry00 op 11-04-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Anders positioneren was inderdaad de truc, thanks!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Andres schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:44:
Ben benieuwd of de dealer een oplossing heeft, keep us posted !
blueberry00 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:12:
Toelaatbare massa van de dakdragers is 75kg, gelden er andere richtlijnen voor stilstaan?
Lijkt mij dan dat er niet meer dan 75 kg op die dakdragers mag komen toch, dus 2 personen van pak em beet 35 kg moet dan wel gaan. Daarboven zou ik niet aan durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
[...]

Het is inderdaad zo dat voor stilstaan een hogere belasting mag zijn. Deze staat volgens mij niet gespecificeerd.
De maximale belasting houdt men namelijk rekening met de krachten die op het op dak geplaatste voorwerp worden uitgeoefend wanneer er mee wordt gereden. De rijwind bij 120km/u heeft een behoorlijke kracht (vandaar ook het hogere verbruik) Beschrijvingen van daktent fabrikanten lopen uiteen van 4 tot 5 keer de maximaal toelaatbare massa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueberry00
Luke.warm schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:55:
[...]

Het is inderdaad zo dat voor stilstaan een hogere belasting mag zijn. Deze staat volgens mij niet gespecificeerd.
Exact, inderdaad. Heel vervelend eigenlijk, die onduidelijke situatie, maar ik vermoed dat e.e.a. met aansprakelijkheid te maken heeft. Een goed gelijk verdeelde daktent met rustige slapers wanneer de auto stil staat, is ook iets anders dan bepaalde andere belasting - laat staan tijdens het rijden.

Verschillende daktent gespecialiseerde sites vermelden dus inderdaad 3 tot 4 keer die 75 kg: https://daktent.nl/over-ons/faq/ Zo weten we ook waar Decathlon met dat gewicht vandaan komt. De daktent zelf weegt immers al bijna 60kg.

Conclusie: stilstaand zouden de dakdragers dus een 300 kg moeten kunnen dragen. Ik laat jullie weten als ik erdoor zak >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
Vandaag antwoord gehad van Renault Nederland over mijn 'Google assistant' probleem. Ik moest het cache geheugen wissen bij: instellingen-apps-google assistant. Dit hielp niet maar in hetzelfde menu stond het schuifje Meldingen aan. Deze nu op uit gezet en foutmelding is weg. Even aankijken of alles normaal blijft functioneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Surfroy01
Blijft leuk tussen de Tesla’s als eigenwijze Fransoos andersom te staan.

Merk geen verschil met Tesla prik 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PwRRCS1ojCf8nzJpOvXUc8X38k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMDqYuL5idqF2EVVuQAmZ3iH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Later bij Shell op mooie snelheid laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OziEi0O8a7TwxxMx3zIex_xpP3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kImoGGsZ8aIyZ8zGC9J9NWiM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Andres schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:33:
Vandaag antwoord gehad van Renault Nederland over mijn 'Google assistant' probleem. Ik moest het cache geheugen wissen bij: instellingen-apps-google assistant. Dit hielp niet maar in hetzelfde menu stond het schuifje Meldingen aan. Deze nu op uit gezet en foutmelding is weg. Even aankijken of alles normaal blijft functioneren.
Ik had dit vandaag gedaan, en de melding verdween inderdaad maar toen deed 'Hey Google' het wel, het registreerde alleen niet wat ik zei, dus dat veld bleef leeg. Dus eigenlijk werkte het niet meer.
Toen ik het schuifje weer op 'Meldingen aan' had gezet, deed de boel het nog steeds niet. Auto even op slot achter gelaten en toen deed 'Hey Google' het weer..... maar de melding is nu ook weer terug. _O-

Iemand in de Renault Megane E Tech facebook groep zei dat het bij hem was weggegaan door in de Playstore alle updates van Google assistent te verwijderen. Zelf even vluchtig naar gekeken maar dat kon ik zo 1 2 3 niet achterhalen, en snap ook niet precies hoe het werkt. Als iemand hier het wel weet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Vandaag was het ook zover om mijn nieuwe elektrische Megane op te halen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0Iyh9pK47n6K06GUhyUpLlBCUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEvKrbNhClWhjZ1WixMkkCI5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5FJy5vPX8kCOwbJdoMIYHAmQAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKN4vdyWBO5MOHyFkNgFDtFk.jpg?f=fotoalbum_large

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hoog tijd dat mijn ouders een laadpaal zetten…
Vorige week waren de 2 Megane’s er voor de eerste keer samen.
Mijn EV40 Techno rechts, de linkse EV60 Equilibre is van mijn schoonbroer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGP6FaaiqvZ0VV5zvK5wwDnx_38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GilyRuyKBoTbXhAw0Uul90dI.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende keer eens proberen naast elkaar te parkeren :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Vandaag bericht gekregen dat mijn auto ipv 22 juni, naar verwachting al deze maand geleverd gaat worden!
Prima verrassing, even 2 maandjes versneld ipv vertraagd :)

Edit:
EV40 Techno met warmtepomp, winter pakket en Harman/Kardon pakket.

[ Voor 19% gewijzigd door appelsaus op 13-04-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Hebben jullie allemaal er al aan gedacht om een Megane Meeting te organiseren? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
JanAd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:12:
de linkse EV60 Equilibre is van mijn schoonbroer.
Dat had ik niet eerder gezien inklappende buitenspiegels bij een Equilibre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basselt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-06 11:30
Dat had ik niet eerder gezien inklappende buitenspiegels bij een Equilibre.
[/quote]

Zit in Pack City :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 10:07
Hoe zit het met de Megane, maar eveneens met EVs in het algemeen, wat betreft het leegtrekken van de audio 'als de motor niet draait', maar wel de airco, radio en/of lampen aanstaan? Mijn vorige auto startte, na een half uur klussen/schoonmaken met radio aan, niet meer. Weliswaar verouderde accu, maar toch. Met een (volle) 60KW accu, verwacht ik toch 48 uur lang de radio aan te kunnen hebben.
Pagina: 1 ... 37 ... 95 Laatste