Her heeft inderdaad te maken met de bandbreedte
Toch lijkt er wat willekeur in de leveringen te zitten. Datzelfde model 1 juni besteld, initiële levering wk 48-2022 en nu eind maart 2023.WalterBurgez schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:40:
Ik heb afgelopen september via zakelijke lease een Renault Megane E-tech Evolution (EV60, 220pk) besteld. Stond voor 16 januari 2023 als afleverdatum, maar is naar eind februari verplaatst.
[ Voor 0% gewijzigd door Luke.warm op 24-12-2022 00:06 . Reden: Typo ]
Natuurkunde. Met grotere velgen zit er relatief meer massa verder van de as. Deze massa in beweging krijgen kost iets meer energie dan een voor een kleinere velg. Dit is hoe ik het heb begrepen.PatrickN68 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:22:
[...]
Wat is de reden dat de range langer zou zijn voor de 18"? De bandomtrek is hetzelfde als met de 20", de standaard bandbreedte kan ik me iets bij voorstellen.
Maar dat zal weinig uitmaken, denk ik.
wb. breedte: de ID.3 staat op bandjes van 215mm breed, ongeacht of het 18",19" of 20" is. En het verschil als gevolg is enkele kilometers range, niet de hoeveelheden die in onderstaande video genoemd worden.
Hoi, trouwens. Ik ben op bezoek vanuit het VW ID.X topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Skidsteer op 23-12-2022 21:49 . Reden: video toegevoegd + breedte banden ]
Wow. De Renault megane e tech Techno die op 2 november besteld was, is nu al al geleverd!
Leverdatum was aanvankelijk week 14 2023.
Leverdatum was aanvankelijk week 14 2023.
Toch wel denk ik, bij de standaard uitrusting staat:ETphonehome schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:53:
Als ik nu op de website van Renault kijk is de techno niet standaard uitgerust met het 12 inch infotainment scherm, maar is het een optie van 850 euro. Toen ik de techno bestelde was dit nog wel het geval.
De €850 is voor de speakers zover ik weet. Ik heb die optie erbij genomen puur voor het geluid en subwoofer.12" openR Link met navigatie, Google integratie en Arkamis auditorium met 6 speakers
Filmpje over de speakers (rond de 10/11 min. tonen ze speaker en sub.)
Op de BE site is bij de EV40 al maanden enkel de Standaard Charge te kiezen. Geen Boost Charge meer zoals in de buurlanden. Beetje vreemd…
[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 25-12-2022 08:47 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
12" scherm is wel standaard op de Techno, de 850 euro optie is voor het Harman Kardon gebeuren.ETphonehome schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:53:
Als ik nu op de website van Renault kijk is de techno niet standaard uitgerust met het 12 inch infotainment scherm, maar is het een optie van 850 euro. Toen ik de techno bestelde was dit nog wel het geval.
Bij samen stellen van de auto heb je in het laatste scherm een tabje genaamd 'Standaard uitrusting'.
Als je dit uitklapt en bij Multimedia kijkt lees je het volgende:
12" openR Link met navigatie, Google integratie en Arkamis auditorium met 6 speakers
Is de range alweer terug op het oude nivo voor degene die slechts 200 Km range hadden tijdens de koude dagen? Ik zit met mijn Ioniq nu weer onder de 150Wh/Km, wat normaal is in de winter. (in de zomer zit ik rond de 120Wh/Km).
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 25-12-2022 16:12 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Even een praktische vraag nu de eindstreep voor mij in zicht komt...
Wij krijgen een laadpaal via het werk van m'n partner, maar die gaat er wss niet op tijd zijn.
Dus ik dacht tijdelijk haar granny charger te gebruiken - dan moet ik er zelf geen kopen.
Zij heeft een Mini Cooper Countrymen PHEV en op de granny staat dit:
APTIV - Max 10A - 2,4kW.
Kan ik die gewoon gebruiken, iemand daar toevallig ervaring mee?
Wij krijgen een laadpaal via het werk van m'n partner, maar die gaat er wss niet op tijd zijn.
Dus ik dacht tijdelijk haar granny charger te gebruiken - dan moet ik er zelf geen kopen.
APTIV - Max 10A - 2,4kW.
De granny charger vanuit Renault is ook een 10A 2,4 kW apparaat. Als die van de Mini dezelfde stekker heeft, dan zou je die volgens mij gewoon moeten kunnen gebruiken.JanAd schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:09:
APTIV - Max 10A - 2,4kW.
Ja, kan je gewoon gebruiken.JanAd schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:09:
Even een praktische vraag nu de eindstreep voor mij in zicht komt...
APTIV - Max 10A - 2,4kW.
Heb zelf een switchable granny charger van 16A, maar die laad maar op Max. 10A op de Renault en op een Mini Cooper Se electric. De snelheid wordt beperkt door de auto zelf.
Tesla 3 is bijvoorbeeld gelimiteerd op 13A.
Er is verbetering merkbaar. Maar toch blijf ik het zeer teleurstellend vinden, de range in de winter. In de zomer spelend 400 zelfs 440 km kunnen doen en in de winter zelfde trajecten met moeite de 200 km halen. Voor mij is dit echt niet oké. Dat is 50% minder range zelfs met een warmtepomp. En kom nu niet af dat dit normaal is, uit ervaring weet ik dat dit niet zo is. Heb nog een 2de EV en daar is het range verschil +- 50km op een lading (winter/zomer). Maar sommige merken zijn er gevoeliger aan dan andere maw een batterij van mindere kwaliteit. Vrees dat deze batterijen op termijn snel van hun capaciteit gaan verliezen. Hoe blij wij in het begin ook waren met deze aankoop, dit is voor ons een tegenvaller aan het worden. Ik heb het dan niet over rijplezier, comfort of "looks" maar over de onbetrouwbare range. Je leest hier dat de batterij met het minste extra belasting echt veel capaciteit verliest en dat zijn geen goede signalen.zonoskar schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:12:
Is de range alweer terug op het oude nivo voor degene die slechts 200 Km range hadden tijdens de koude dagen? Ik zit met mijn Ioniq nu weer onder de 150Wh/Km, wat normaal is in de winter. (in de zomer zit ik rond de 120Wh/Km).
Heeft iemand problemen met abnormaal traag DC-laden bij snelladers? Mijn nieuwe Techno 60kwh Super Charge laadt niet sneller dan ~30kw. Inmiddels bij een stuk of 8 snelladers van verschillende aanbieders geprobeerd (FastNed, Shell ReCharge, Allego).
Renault zelf is tot dusver niet erg behulpzaam, dus ik vroeg me af of er vergelijkbare ervaringen zijn van andere gebruikers.
Renault zelf is tot dusver niet erg behulpzaam, dus ik vroeg me af of er vergelijkbare ervaringen zijn van andere gebruikers.
@Lucantiek ik ben erg benieuwd of je de enige met deze ervaring bent. Zie nog weinig anderen hier die dezelfde ervaring delen. Benieuwd wat alle andere E-Tech rijders hun ervaringen zijn. Ik had gehoopt op een 400km in de zomer en toch wel zo een 300km plus in de winter, ook als ik andere collega's spreek over hun EV ervaring merken ze een maximale range drop van 15 procent in de winter met hun Polestars of Tesla's.
De demowagen in de garage deed het niet veel beter. Na een lading van 100% gaf de wagen 282km range aan. Na 210km gereden te hebben had hij nog 9% over. Dat was toen wel toen de temperaturen onder het vriespunt zaten, maar toch. Dit is ondermaats vind ik.Razer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:16:
@Lucantiek ik ben erg benieuwd of je de enige met deze ervaring bent.
Maar dat is een Jaguar I-pace, een heel andere prijsklasse… Beetje appelen met peren vergelijken imo.Lucantiek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:15:
[...]
Heb nog een 2de EV en daar is het range verschil +- 50km op een lading (winter/zomer). Maar sommige merken zijn er gevoeliger aan dan andere maw een batterij van mindere kwaliteit.
Beide hebben een wltp van 450 km dus waarom kan je dat niet vergelijken ?JanAd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:52:
[...]
Maar dat is een Jaguar I-pace, een heel andere prijsklasse… Beetje appelen met peren vergelijken imo.
Kijk naar een van de bovenstaande berichten polestars, tesla's hebben dit grote range verschil tussen winter en zomer ook niet.
De realiteit is hier dat als je met de megane een afstand van 60 km moet doen (dus 120 heen en terug) en er staat nog 160km range op de megane, dat je bang bent om te vertrekken. Zeker in de winter
50% minder range is niet oke, ben ik mee eens. Zeker als dit echte range is, niet de range die de GOM aangeeft. De verwarming bij efficiente EVs heeft een grotere impact dan bij minder efficiente EVs zoals de iPace. Maar om 50% minder range te hebben, moet je 100% meer verbruik hebben. Dus rij je normaal met 150Wh/km rond, moet je nu bijna 300Wh/km verbruiken (incl accu conditionering en verwarming). Maar zelfs zonder warmtepomp zou de verwarming 'maar' rond de 5kW moeten verbruiken. Dus bij constante snelheid en constante verwarming zou je dan van 150 naar 200 Wh/km moeten gaan, niet 300Wh/km. De accu verliest wat capaciteit bij lage temperaturen, maar niet zoveel.Lucantiek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:15:
[...]
Er is verbetering merkbaar. Maar toch blijf ik het zeer teleurstellend vinden, de range in de winter. In de zomer spelend 400 zelfs 440 km kunnen doen en in de winter zelfde trajecten met moeite de 200 km halen. Voor mij is dit echt niet oké. Dat is 50% minder range zelfs met een warmtepomp. En kom nu niet af dat dit normaal is, uit ervaring weet ik dat dit niet zo is. Heb nog een 2de EV en daar is het range verschil +- 50km op een lading (winter/zomer). Maar sommige merken zijn er gevoeliger aan dan andere maw een batterij van mindere kwaliteit. Vrees dat deze batterijen op termijn snel van hun capaciteit gaan verliezen. Hoe blij wij in het begin ook waren met deze aankoop, dit is voor ons een tegenvaller aan het worden. Ik heb het dan niet over rijplezier, comfort of "looks" maar over de onbetrouwbare range. Je leest hier dat de batterij met het minste extra belasting echt veel capaciteit verliest en dat zijn geen goede signalen.
Zou het kunnen dat je auto een OTA update gehad heeft waarbij de auto nu denkt een 40kWh accu te hebben?Je zou ook eens kunnen controleren hoeveel de auto bijlaadt nadat de accu leeg is gereden. Dat zou in ieder geval boven de 60 kWh moeten zijn.
@Jeaustt Het zou kunnen dat je accu koud is als je gaat laden. Je zou eens kunnen proberen om te laden na een lange trip. Ik weet niet of de Megane pre-heating van de accu doet als je navigeert naar een snellader, anders zou je dat eens aan kunnen zetten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
@zonoskar Thanks voor het meedenken! Ik heb inderdaad al geprobeerd in verschillende temperaturen en na verschillende afstanden te snelladen, gebruikmakend van de ingebouwde Android Automotive Google Maps functionaliteit. Maar of de trip nou kort/lang is, en of het buiten -2 graden of 10 graden is, de snellader komt niet boven de 30kw uit. Ook als het laadstation leeg is, of andere EVs ver boven de 100kw laden.
Het lijkt er dus op dat er softwarematig een limitatie is, of dat er om wat voor reden dan ook geen DC-connectie gemaakt kan worden.
20%-80% duurt nu dus helaas een kleine 2 uur, wat erg teleurstellend is voor een nieuwe auto. Ik zou andere kopers aanraden even de snellaadfunctionaliteit te testen, want de ondersteuning na aankoop is erg beroerd.
Het lijkt er dus op dat er softwarematig een limitatie is, of dat er om wat voor reden dan ook geen DC-connectie gemaakt kan worden.
20%-80% duurt nu dus helaas een kleine 2 uur, wat erg teleurstellend is voor een nieuwe auto. Ik zou andere kopers aanraden even de snellaadfunctionaliteit te testen, want de ondersteuning na aankoop is erg beroerd.
Hoop toch dat dit een geïsoleerd probleem is. Ook de eerste keer dat ik het lees in dit topic. Hoop voor je dat Renault het netjes oplost.Jeaustt schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:21:
@zonoskar Thanks voor het meedenken! Ik heb inderdaad al geprobeerd in verschillende temperaturen en na verschillende afstanden te snelladen, gebruikmakend van de ingebouwde Android Automotive Google Maps functionaliteit. Maar of de trip nou kort/lang is, en of het buiten -2 graden of 10 graden is, de snellader komt niet boven de 30kw uit. Ook als het laadstation leeg is, of andere EVs ver boven de 100kw laden.
Hier hetzelfde. Actieradius bij lage temperaturen netto rond de 200 km. In de zomer heb ik ook 400 km op mijn dashboard zien staan (ik snap dat dat niet netto is). Een aanzienlijk verschil die een seizoensgebonden rijstijl vraagt…Lucantiek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:15:
[...]
Er is verbetering merkbaar. Maar toch blijf ik het zeer teleurstellend vinden, de range in de winter. In de zomer spelend 400 zelfs 440 km kunnen doen en in de winter zelfde trajecten met moeite de 200 km halen. Voor mij is dit echt niet oké. Dat is 50% minder range zelfs met een warmtepomp. En kom nu niet af dat dit normaal is, uit ervaring weet ik dat dit niet zo is. Heb nog een 2de EV en daar is het range verschil +- 50km op een lading (winter/zomer). Maar sommige merken zijn er gevoeliger aan dan andere maw een batterij van mindere kwaliteit. Vrees dat deze batterijen op termijn snel van hun capaciteit gaan verliezen. Hoe blij wij in het begin ook waren met deze aankoop, dit is voor ons een tegenvaller aan het worden. Ik heb het dan niet over rijplezier, comfort of "looks" maar over de onbetrouwbare range. Je leest hier dat de batterij met het minste extra belasting echt veel capaciteit verliest en dat zijn geen goede signalen.
Bij ons idem, rond het vriespunt blijft er de helft over van de actieradius. 200km met een EV60 vind ik erg teleurstellend. Misschien komt het door all-seasons?tyco schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:24:
[...]
Hier hetzelfde. Actieradius bij lage temperaturen netto rond de 200 km. In de zomer heb ik ook 400 km op mijn dashboard zien staan (ik snap dat dat niet netto is). Een aanzienlijk verschil die een seizoensgebonden rijstijl vraagt…
Zitten jullie ook te prutsen met het laadklepje? Ik moet steeds met de ab de deuren vergrendelen/ontgrendelen om dat klepje goed te kunnen sluiten.
Pfff... Had ik dit geweten dan was het toch een Model Y of Polestar 2 geworden. Voor de looks van de Megane gekozen maar met deze range in de winter worden het vervelende de tijden.
Ik heb geen all-seasons banden dus dat zal niet veel verschil maken denk ik.Ancent schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:55:
[...]
Bij ons idem, rond het vriespunt blijft er de helft over van de actieradius. 200km met een EV60 vind ik erg teleurstellend. Misschien komt het door all-seasons?
Zitten jullie ook te prutsen met het laadklepje? Ik moet steeds met de ab de deuren vergrendelen/ontgrendelen om dat klepje goed te kunnen sluiten.
Hier geen enkel probleem met het laadklepje
Haal hier circa 290-310 km met temperaturen rond vriespunt. Ev60, 4 seizoenbanden, 19 graden eco, geen warmtepomp
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik haal met warmtepomp (+ comfortstand, verwarming op 20.5) bij echte kou ook wel 350km. Moet wel voorzichtig doen dan. Bij veel korte ritjes daalt het wel snel naar 250 maar de echte range is dan wel meer. De auto is erg voorzichtig met inschatten.
Snelladen lukt gewoon volgens de geteste laadcurves dus beginnen met 130 en dan snel afzakkend. Gewoon zoals was verwacht en getest.
Snelladen lukt gewoon volgens de geteste laadcurves dus beginnen met 130 en dan snel afzakkend. Gewoon zoals was verwacht en getest.
Ja, ik ben nog geen vrienden met de laadklep. Naast het feit dat ‘ie soms niet open wil, heb ik ook de grootste moeite met het sluiten van de klep (en dan vooral zodanig dat ‘ie onderweg niet openschiet).Ancent schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:55:
[...]
Bij ons idem, rond het vriespunt blijft er de helft over van de actieradius. 200km met een EV60 vind ik erg teleurstellend. Misschien komt het door all-seasons?
Als ik met een volle accu (EV 60) in de Ecostand rijdt, dan kom ik echt wel over de 300 km bij de huidige temperaturen. Zet ik hem op sport stand met een volle accu zit ik rond de 285 km bij de huidige temperaturen. En dit is met 20”!
Yes !!! Net mail gehad, dat de auto binnen gekomen is. Nu afwachten wanneer ik hem op kan komen halen.
Zou eerst november zijn, toen januari, toen 1 februari.
Wanneer heb je besteld?PietKr schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:54:
Yes !!! Net mail gehad, dat de auto binnen gekomen is. Nu afwachten wanneer ik hem op kan komen halen.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik 105 km/u 98% op de snelweg rijdt haal ik met gemak 250km range met 80% accu procentage. Maar het puntje is wel in de avond dan zet ik 'm op 125km/u voor de terugweg (90% accu procentage) maar dan haal ik amper 200km range en dan zou ik het net halen met 6% voor ik thuis ben. Heb een warmtepomp en iconic.
Dat valt wel een beetje tegen helaas. Maar heb al gezien dat het straks in de zomer geen probleem zou moeten zijn.
105km/u, afstand 200km, 95% snelweg = rond 19.9kwh/100km en 125km/u, afstand 200km, 95% snelweg = 20.3kwh/100km...
Update 2: Daarnaast heb ik maar 2 updates gehad, V01 en V02, parkeersensor- en connectivity update mis ik nog.
Dat valt wel een beetje tegen helaas. Maar heb al gezien dat het straks in de zomer geen probleem zou moeten zijn.
105km/u, afstand 200km, 95% snelweg = rond 19.9kwh/100km en 125km/u, afstand 200km, 95% snelweg = 20.3kwh/100km...
Update 2: Daarnaast heb ik maar 2 updates gehad, V01 en V02, parkeersensor- en connectivity update mis ik nog.
[ Voor 21% gewijzigd door BliXem op 28-12-2022 17:09 ]
Ik ben, met mijn Renault-hart, nog ontzettend aan het dubben voor de Mégane (EV60 Iconic met alles erop en eraan) versus de Model Y RWD. Beide rond de 520,- netto bijtelling in de maand (i.v.m. eigen bijdrage). Neig langzaam naar de véél mooiere Mégane, maar met 125 km enkele reis naar kantoor straks hou ik niet zo van de verhalen dat de range met kou zakt tot 200 km...Razer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:25:
Pfff... Had ik dit geweten dan was het toch een Model Y of Polestar 2 geworden. Voor de looks van de Megane gekozen maar met deze range in de winter worden het vervelende de tijden.
Ai, ai, ai.
Prachtig maar relatief klein:

Veel minder mooi, maar erg ruim:

*Sorry voor de tere ogen...
Ik heb precies dezelfde afweging gemaakt. Zocht een elektrische auto tot ongeveer 52.000 euro.adinsx schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:52:
[...]
Ik ben, met mijn Renault-hart, nog ontzettend aan het dubben voor de Mégane (EV60 Iconic met alles erop en eraan) versus de Model Y RWD. Beide rond de 520,- netto bijtelling in de maand (i.v.m. eigen bijdrage). Neig langzaam naar de véél mooiere Mégane, maar met 125 km enkele reis naar kantoor straks hou ik niet zo van de verhalen dat de range met kou zakt tot 200 km...
Ai, ai, ai.
Prachtig maar relatief klein:
[Afbeelding]
Veel minder mooi, maar erg ruim:
[Afbeelding]
*Sorry voor de tere ogen...
Uiteindelijk is de keuze op de Megane gevallen voor de looks. Ik rijd momenteel een A-Klasse uit eind 2018, die is kleiner dan de Megane, dus voor de ruimte hoefde ik het niet echt te doen. Ik zit 90% van de tijd alleen in de auto.
Als ik de andere verhalen hier van de range hoor lijkt het me toch weer allemaal mee te vallen gelukkig. Als ik overdag 300km zonder laden kan rijden als ik 105 km/h rij vind ik het prima. Alle klanten hebben wel laad mogelijkheden, en bij Fastned is die na 20 minuten ook weer good to go, dan geniet ik in de tussentijd wel van een kop koffie.
Iemand overigens al de mobilize laadpas geprobeerd bij Ionity? Zo ja, wat zijn dan de kosten? Heb een abonnement aangevraagd van 18 euro (uit mijn hoofd) per maand voor 0,30 cent per kW, maar de aanvraag gaat via mijn garage aangezien men maar slecht op de hoogte is hoe/waar je dit kunt aanvragen...
Je moet hem nog krijgen begrijp ik? Ik start 1 februari met de nieuwe job, en probeer een productieslot of voorraadauto te pakken te krijgen en die op te voeren bij de leasemij. Eens zien hoe ver ik kom de komende dagen.Razer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:47:
[...]
Ik heb precies dezelfde afweging gemaakt. Zocht een elektrische auto tot ongeveer 52.000 euro.
Uiteindelijk is de keuze op de Megane gevallen voor de looks. Ik rijd momenteel een A-Klasse uit eind 2018, die is kleiner dan de Megane, dus voor de ruimte hoefde ik het niet echt te doen. Ik zit 90% van de tijd alleen in de auto.
Als ik de andere verhalen hier van de range hoor lijkt het me toch weer allemaal mee te vallen gelukkig. Als ik overdag 300km zonder laden kan rijden als ik 105 km/h rij vind ik het prima. Alle klanten hebben wel laad mogelijkheden, en bij Fastned is die na 20 minuten ook weer good to go, dan geniet ik in de tussentijd wel van een kop koffie.
Moet een Iconic met licht leer, Drive assist en liefst Blue Noctune met zwart dak en WP worden. Lastig, lastig, maar lang wachten vind ik nog veel lastiger
Heeft iemand als iets opgepikt over ondersteuning voor v2h?
In dit artikel uit 2021 wordt wel genoemd dat v2g wordt ondersteund, dan zou v2h toch ook moeten kunnen?
Artikeltje ergens anders
In dit artikel uit 2021 wordt wel genoemd dat v2g wordt ondersteund, dan zou v2h toch ook moeten kunnen?
Artikeltje ergens anders
Volgens mij is alles in te zien op de webpage van desbetreffende maatschappijen die laadpassen verstrekken.BliXem schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:50:
Iemand overigens al de mobilize laadpas geprobeerd bij Ionity? Zo ja, wat zijn dan de kosten? Heb een abonnement aangevraagd van 18 euro (uit mijn hoofd) per maand voor 0,30 cent per kW, maar de aanvraag gaat via mijn garage aangezien men maar slecht op de hoogte is hoe/waar je dit kunt aanvragen...
Mijn uitgangspunt is altijd https://laadpastop10.nl/
Maarten houdt daar elke laadpas bij en je kan ook zien bij welke laadpaal welke laadpas het goedkoopste is.
Hij is ook de topicstarter van [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Klopt deels, dat is ook te zien op website, maar het aanvragen van een abonnement lijkt bijna onmogelijk. Ionity is ook gestopt met het aanbieden van een laadkaart sinds december.Zjanzjak schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:11:
[...]
Volgens mij is alles in te zien op de webpage van desbetreffende maatschappijen die laadpassen verstrekken.
Mijn uitgangspunt is altijd https://laadpastop10.nl/
Maarten houdt daar elke laadpas bij en je kan ook zien bij welke laadpaal welke laadpas het goedkoopste is.
Hij is ook de topicstarter van [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Heb tot op heden geen reactie meer gehad en Renault (facebook) weten het ook niet.
Dat is lekker nieuws! Ik zelf iets minder.... Zou week 48 2022 zijn. Werd toen doorgeschoven naar week 7 2023 en nu naar week 15 2023............PietKr schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:54:
Wanneer besteld en welke uitvoering?DRKHuizen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:12:
[...]
Dat is lekker nieuws! Ik zelf iets minder.... Zou week 48 2022 zijn. Werd toen doorgeschoven naar week 7 2023 en nu naar week 15 2023............
10 april tot 16 april is week 15.DRKHuizen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:12:
[...]
Dat is lekker nieuws! Ik zelf iets minder.... Zou week 48 2022 zijn. Werd toen doorgeschoven naar week 7 2023 en nu naar week 15 2023............
Om de zes maanden levertijd te ontwijken overweeg ik de voorraad Techno bij de vaste dealer te laten aankopen door de leasemaatschappij. Een Techno met Warmtepomp, drive en augmented vision pakket, alleen HarmanKadon ontbreekt, en leer natuurlijk.
Ga ik de HK missen? Een iconic zou ik hem zeker aanvinken namelijk.
:strip_exif()/f/image/I3swysnfwNRjJ943E2acNnDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I3swysnfwNRjJ943E2acNnDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K8StCWpeqa4UNEdBn4KeAQ6A.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi ding, scherpe prijs.adinsx schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:39:
Om de zes maanden levertijd te ontwijken overweeg ik de voorraad Techno bij de vaste dealer te laten aankopen door de leasemaatschappij. Een Techno met Warmtepomp, drive en augmented vision pakket, alleen HarmanKadon ontbreekt, en leer natuurlijk.
Een vraag die alleen jij kan beantwoorden of je HK wel of niet gaat missen.adinsx schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:39:
Mij boeit het totaal niet maar ik luister dan ook amper muziek in de auto, hoogstens Radio 1.
idd, voor mij is het dan weer een absolute vereiste. Maar ik heb dan ook in elke auto al een aangepaste audio installatie gehad (versterker - betere speakers en evt een sub).Zjanzjak schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:36:
[...]
[...]
Een vraag die alleen jij kan beantwoorden of je HK wel of niet gaat missen.
Mij boeit het totaal niet maar ik luister dan ook amper muziek in de auto, hoogstens Radio 1.
Dus dat is heel persoonlijk en kan je alleen bepalen door zelf te luisteren en je smaak/gewoontes op dat vlak.
Ik luister bv. nooit radio in de auto, enkel Spotify of YT Music.
Tja, ik maak straks zo'n 125 km enkele reis en luister toch ook graag muziek. Via Spotify, usb, of YT. En gewoon radio. Daarom had de vorige auto ( Megane III) en huidige (Mégane IV GT) het Bose-pakket. Niet dat het meteen top-of-the-bill is, maar het klinkt een stuk beter dan de standaard speakers.
Toch nog maar even een proefrit maken in de Techno dus. Daarnaast geen leer, maar daar kan ik mee leven. Stoelen niet elektrisch verstelbaar ook nog wel, massage in de stoel zal ik nooit gebruiken, de vrouw echter weer wel. (vrouwending denk ik
).
Maar, 5k aanschaf/fiscaal is een behoorlijk verschil wat natuurlijk ook maandelijks wel iets betekent in de bijtelling. Een volle Iconic zit op 530,- netto in de maand, de rode Techno komt denk ik op 490 uit. Vier tientjes verdienen, snel geleverd, maar wel met inleveren van wat extraatjes.
Lastig... Of achteraf de audio nog aanpassen voor eigen kop natuurlijk.
Toch nog maar even een proefrit maken in de Techno dus. Daarnaast geen leer, maar daar kan ik mee leven. Stoelen niet elektrisch verstelbaar ook nog wel, massage in de stoel zal ik nooit gebruiken, de vrouw echter weer wel. (vrouwending denk ik
Maar, 5k aanschaf/fiscaal is een behoorlijk verschil wat natuurlijk ook maandelijks wel iets betekent in de bijtelling. Een volle Iconic zit op 530,- netto in de maand, de rode Techno komt denk ik op 490 uit. Vier tientjes verdienen, snel geleverd, maar wel met inleveren van wat extraatjes.
Lastig... Of achteraf de audio nog aanpassen voor eigen kop natuurlijk.
Ik zie dat de prijs van de Techno EV60 met 80 euro is gestegen sinds vandaag.
Blijft hij in iedergeval nog onder de subsidie grensZjanzjak schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:41:
Ik zie dat de prijs van de Techno EV60 met 80 euro is gestegen sinds vandaag.
Vorige week gebeld door de importeur dat mijn megane as vrijdag geleverd word. Door wat misverstanden tussen de leasemaatschappij en mijn werkgever kwam dat nogal als een verassing. Het is ruim 3 maanden eerder dan men altijd met mij gecommuniceerd had. Een heeeele leuke verassing dus!
Nu heb ik een vraag. In dit filmpje
YouTube: Renault OpenR Link: Google haalt oude pijn weg
zeggen ze op 03:25 dat je met google home de apparaten in je huis kan aansturen. Iemand ervaring hier mee ? Is dat iets wat daadwerkelijk kan?
Ik heb de megane mede gekozen voor het mooie infotainment systeem. Weet iemanmd of het mogelijk is om netflix te downloaden uit de google play store? Lijkt me leuk voor tijdens het laden.
zeggen ze op 03:25 dat je met google home de apparaten in je huis kan aansturen. Iemand ervaring hier mee ? Is dat iets wat daadwerkelijk kan?
Ik heb de megane mede gekozen voor het mooie infotainment systeem. Weet iemanmd of het mogelijk is om netflix te downloaden uit de google play store? Lijkt me leuk voor tijdens het laden.
Inmiddels al 2 maanden in het bezit van de Megane en ik maak zo nu en dan gebruik van de Google home connectiviteit in de auto..
- Zet lampen uit/aan
- zet verwarming hoger...
dat wat ik thuis kan bedienen met spraak kan ik dus ook in de auto.
En Netflix is niet te downloaden in de auto. Je kan wat streaming doen via de Vivaldi browser en dan alleen als je stilstaat.
- Zet lampen uit/aan
- zet verwarming hoger...
dat wat ik thuis kan bedienen met spraak kan ik dus ook in de auto.
En Netflix is niet te downloaden in de auto. Je kan wat streaming doen via de Vivaldi browser en dan alleen als je stilstaat.
[ Voor 20% gewijzigd door Lytsepier op 02-01-2023 10:46 ]
Idem! Ik heb er ook talloze uitgeprobeerd maar tot nu toe niet boven de 40kw uitgekomen. Ik heb er nog geen extreem lange ritten mee gemaakt, maar ik zou toch wel een keertje een weekendje weg van pl m 500 km heen en terug willen maken, en dan tussendoor in volle potentie van de snellaad capaciteit gebruik te kunnen maken.Jeaustt schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:50:
Heeft iemand problemen met abnormaal traag DC-laden bij snelladers? Mijn nieuwe Techno 60kwh Super Charge laadt niet sneller dan ~30kw. Inmiddels bij een stuk of 8 snelladers van verschillende aanbieders geprobeerd (FastNed, Shell ReCharge, Allego).
Mijn Megane is ook binnen, vrijdag wordt ie geleverd. eind mei besteld!
Wacht nog op acceptatie van de dealer op de bestelling via de leasemaatschappij. Stille hoop op april of wellicht eerder?
Ik heb juist 31-12 vernomen bij de dealer dat er productieproblemen zijn omdat de DC-laders niet leverbaar zijn. Dus wellicht krijgt dat nog zijn effect.Razer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:06:
Volgens mij hebben ze de productie inmiddels aardig op orde en zit er wel vaart in nu
Dat zeiden ze in september ook al eens. Bij sommige hier is de leverdatum toen 2 a 3 maanden opgeschoven, bij andere veranderde er bijna niks. Bij mij verschoof het toen van eind december naar eind januari/begin februari. Bij een laatste update in november was dit nog steeds zo. (in BE, besteld 8/7 - EV40BC - Techno).
Nu wachten wij ook al ruim een half jaar op onze thuislaadpaal… daar steken ze het ook op tekorten van laad onderdelen.
Nu wachten wij ook al ruim een half jaar op onze thuislaadpaal… daar steken ze het ook op tekorten van laad onderdelen.
[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 02-01-2023 19:12 ]
Gevoel heb ik ook, maar op Franse fora lees ik dat de fabriek nu gesloten is ivm kerstvakantie en de boel pas weer gaat draaien in de 2e week van januari.Razer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:06:
Volgens mij hebben ze de productie inmiddels aardig op orde en zit er wel vaart in nu
Op welk forum?Zjanzjak schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:13:
[...]
Gevoel heb ik ook, maar op Franse fora lees ik dat de fabriek nu gesloten is ivm kerstvakantie en de boel pas weer gaat draaien in de 2e week van januari.
Dna ga ik me daar ook eens met Google Translate inlezen
Ik mag hier geen facebook links plaatsen maar zoek op 🇨🇵 RENAULT Megane E-Tech 100% Électrique 🇨🇵.Razer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:44:
[...]
Op welk forum?
Dna ga ik me daar ook eens met Google Translate inlezen
De andere is te vinden op https://forums.automobile...gane-e-tech-electric-365/
Waarom kan ik geen Apps (via Playstore) downloaden als ik verbonden met Hotspot van mijn eigen IPhone?
Hij blijft maar "bezig met downloaden" zeggen.
Heb ik dan echt een My Orange abonnement nodig?
Voor het eerst dat apps gedownload worden via de Playstore? Toen ik de auto ophaalde was het systeem al door de dealer geconfigureerd zonder het koppelen van accounts, deze stap kan je overslaan. Ik had het google account daarna toegevoegd. Mogelijk door het niet direct koppelen van het google account tijdens de configuratie had ik hetzelfde probleem dat ik geen applicaties kon installeren. Ik heb dat toen opgelost door het syteem te resetten zodat de initiële configuratie weer doorlopen kan worden.RobH08 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:40:
Waarom kan ik geen Apps (via Playstore) downloaden als ik verbonden met Hotspot van mijn eigen IPhone?
Resetten van het systeem
Om dit te doen, schakelt u het multimediasysteem van uw auto in. In de “Voertuig”-modus, “Instellingen”,
“Systeem”, selecteert u “Opties resetten” en vervolgens “Gegevens wissen” (om de fabrieksinstellingen
te herstellen).
Opmerking: het is alleen mogelijk het systeem te resetten vanuit het beheerdersprofiel.
In december auto opgehaald bij de dealer, systeem was al geïnstalleerd, heb alleen mijn Google account gekoppeld. En ja nog niet eerder Apps gedownload.PeterTe schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:56:
[...]
Voor het eerst dat apps gedownload worden via de Playstore? Toen ik de auto ophaalde was het systeem al door de dealer geconfigureerd zonder het koppelen van accounts, deze stap kan je overslaan. Ik had het google account daarna toegevoegd. Mogelijk door het niet direct koppelen van het google account tijdens de configuratie had ik hetzelfde probleem dat ik geen applicaties kon installeren. Ik heb dat toen opgelost door het syteem te resetten zodat de initiële configuratie weer doorlopen kan worden.
[...]
Dus oplossing resetten ?
Dat heeft het bij mij wel opgelost! Na het resetten kom je bij de "instelprocedure" zoals hier uitgelegd:RobH08 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:15:
[...]
In december auto opgehaald bij de dealer, systeem was al geïnstalleerd, heb alleen mijn Google account gekoppeld. En ja nog niet eerder Apps gedownload.
Dus oplossing resetten ?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DoGb0jUUbes]
Hier heb ik ervaring mee: dit werkt als een trein! Gewoon de auto koppelen aan je Google account en dan werkt de auto als ware een Google mini home (die daarnaast ook commando's voor de auto zelf begrijpt). Kan vanuit de auto de verlichting, aircos, televisies, stofzuiger etc etc besturen. Gebruik dit vaak.martijn_HVH schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:33:
[ Voor 16% gewijzigd door NimmaRoc op 03-01-2023 19:30 ]
ik gebruik dit ook wel ja, maar vind 't jammer dat het niet andersom werkt, dus dat de auto ook daadwerkelijk een Google-device is in plaats van alleen een mirror van Google Home.
Ik wil thuis ook dmv Google spraakopdrachten commando's naar de auto kunnen sturen of info ophalen maar dit kan helaas niet...
Ik wil thuis ook dmv Google spraakopdrachten commando's naar de auto kunnen sturen of info ophalen maar dit kan helaas niet...
En mijn vraag hierbij is ook; als er weer eens een nieuwe app uitkomt? Moet je dan steeds alles weer resetten?RobH08 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:15:
[...]
In december auto opgehaald bij de dealer, systeem was al geïnstalleerd, heb alleen mijn Google account gekoppeld. En ja nog niet eerder Apps gedownload.
Dus oplossing resetten ?
Iemand trouwens enig idee hoe je kunt controleren of de E-Tech uitgevoerd is met een warmtepomp? Al op YouTube gezocht maar helaas niks gevonden.
Ja, dat kun je onder de motorkap zien:Razer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:53:
Iemand trouwens enig idee hoe je kunt controleren of de E-Tech uitgevoerd is met een warmtepomp? Al op YouTube gezocht maar helaas niks gevonden.
:strip_exif()/f/image/i5aQAB4dqkAfEBlfTOsZdQgO.jpg?f=fotoalbum_large)
Op het bovenste plaatje zie je rechtsboven een tweede reservoir, die op het onderste plaatje ontbreekt. Daarbij staat 'pas' PAC, ofwel 'zonder' PAC (= pompe à chaleur, ofwel Frans voor warmtepomp). Bovenste plaatje met reservoir rechts, betreft dus een Megane zonder warmtepomp.
De Megane op onderste foto, zonder reservoir rechts, is de variant met warmtepomp.
[ Voor 46% gewijzigd door NimmaRoc op 05-01-2023 11:34 ]
Bij mij werkt het niet, maar misschien heb ik het niet correct ingesteldmartijn_HVH schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:33:
Vorige week gebeld door de importeur dat mijn megane as vrijdag geleverd word. Door wat misverstanden tussen de leasemaatschappij en mijn werkgever kwam dat nogal als een verassing. Het is ruim 3 maanden eerder dan men altijd met mij gecommuniceerd had. Een heeeele leuke verassing dus!
Heb vandaag waze uitvoerig getest. Dus rechtstreeks via de app in de auto. Bij de instellingen kan je een geluid laten afspelen bij overschrijding van de maximum snelheid. Dit krijg ik echter niet in orde. Al de rest werkt. Iemand een tip ?
Ik heb mijn Mégane E Tech EV Evolution op 5 juli besteld bij de leasemaatschappij. In eerste instantie stond de levering op 30 december. Dit is nu verschoven naar 13 april.
Ben nog maar 2 Megane's in het wild hier in Nederland tegengekomen, vandaag de 3de op de snelweg bij Steenbergen (NB).
Frappante was dat het een bedrijfsauto van Otis was, leuk om te zien.
Vraag me af of heel hun wagenpark zo is of dat het een enkeling was die 'verplicht' is de stickerset van Otis op de wagen te hebben.
Vraag me af of heel hun wagenpark zo is of dat het een enkeling was die 'verplicht' is de stickerset van Otis op de wagen te hebben.
Ik ben nog in afwachting van Athlon over de berekening van twee voorraadmodellen. Een Rouge Flammé Techno versus een Blue Nocturne Iconic. Zit 4k verschil tussen in aanschafwaarde, eens zien hoe dat er in de lease uit gaat zien met een nog wat hogere eigen bijdrage (die al 250,- is (incl. 125 voor privé rijden).
Voor wie het interessant vindt, ik heb RDW Open Data even leeggetrokken om te kijken hoeveel Electric's er in Nederland op kenteken staan, en in welke verhouding naar kleur. Ik denk dat ik rood moet nemen.
Voor wie het interessant vindt, ik heb RDW Open Data even leeggetrokken om te kijken hoeveel Electric's er in Nederland op kenteken staan, en in welke verhouding naar kleur. Ik denk dat ik rood moet nemen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aoXCuLVHnG7cw6C5f0bH1QFt.png?f=user_large)
In België rijden sommige mensen van Selecta met Megane Equilibre’s rond. Maar in het wild heb ik er - buiten die van m’n schoonbroer en de Renault garage hier vlakbij - nog maar 3 gezien in het laatste half jaar.Zjanzjak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:13:
Ben nog maar 2 Megane's in het wild hier in Nederland tegengekomen, vandaag de 3de op de snelweg bij Steenbergen (NB).
Op die Franse fora konden ze precies in een app zien wanneer hun wagen gebouwd was, als ik mijn VIN nummer ingeef krijg ik nog steeds ‘VIN ongeldig’.
Dat is vreemd. Direct nadat ik het VIN-nummer van de dealer kreeg, was de nog niet-bestaande auto wel bekend na invoeren van het VIN in de app. Ik kon er verder niets mee, totdat de auto was geproduceerd.JanAd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:39:
Op die Franse fora konden ze precies in een app zien wanneer hun wagen gebouwd was, als ik mijn VIN nummer ingeef krijg ik nog steeds ‘VIN ongeldig’.
Heb je wel het juiste VIN gekregen / ingevoerd?
Is het wellicht een laadpaal die je deelt met een andere auto? Waardoor het vermogen van 22 kW over 2 auto’s wordt verdeeld?Vinceub1972 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:54:
Mijn auto zou 22kwh moeten kunnen laden, en sta in de parkeergarage van het Erasmus MC te Rotterdam aan een 22kwh laadpunt, maar geeft 9,5kwh aan!?!?
Nee, ik sta er echt alleen aandeMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:11:
[...]
Is een heel mooie kleur, dat rood. In combinatie met een zwart dak helemaal prachtig.
Dat vind ik dus ook. Lekker sportief oogt het:deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:11:
[...]
Is een heel mooie kleur, dat rood. In combinatie met een zwart dak helemaal prachtig.

Maar.. de andere optie is een volle Iconic en dus wit leer, HK en elektrische stoelen. Verder identiek qua opties.

Lastig lastig, sportief of chique. En 4k prijsverschil.

Als ik alsnog een nieuwe moet bestellen, wordt het een Iconic in het rood, ondanks dat ik de gouden blades geweldig vind.
misschien wordt het vermogen van de lader ook gebalanceerd met het verbruik van het gebouw/de parkeergarage. Je bent netjes op 3 fasen aan het laden, dus blijkbaar is er gewoon even minder vermogen beschikbaar vanuit de aansluiting van de laadpaal. Niks aan de hand met je auto
ik vind die rode echt vele malen mooier. Heb zelf een blauwe (mocht geen rood helaas) maar hij is erg besmettelijk.adinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:13:
[...]
Als ik alsnog een nieuwe moet bestellen, wordt het een Iconic in het rood, ondanks dat ik de gouden blades geweldig vind.
Heeft die rode techno niet HK als optie? De meeste demo's hebben dit. Persoonlijk denk ik niet dat HK veel meerwaarde heeft, dus het zit dan echt op leer/elektrisch/massage stoelen en een iets andere interieur afwerking.
Helaas geen HK... Dat is misschien nog wel het grootste bezwaar. Ik heb nu het Bose-pakket in mijn IV GT205, en wellicht ga ik de bass wat missen. Is een import (beide trouwens), dus tot half maart mogen ze nog niet op kenteken.BVice schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:25:
[...]
ik vind die rode echt vele malen mooier. Heb zelf een blauwe (mocht geen rood helaas) maar hij is erg besmettelijk.
Heeft die rode techno niet HK als optie? De meeste demo's hebben dit. Persoonlijk denk ik niet dat HK veel meerwaarde heeft, dus het zit dan echt op leer/elektrisch/massage stoelen en een iets andere interieur afwerking.
Denk dat de rode ook vier tientjes in de maand goedkoper gaat zijn, én hij staat bij mijn huisdealer. Dus tja, voorkeur gaat het meest die kant op. Maar... eerst de berekening van Athlon afwachten. Dat schiet helaas niet zo op.
mooie wagen! Heb je ook een foto van de voorkant? Die is bij een Evolution anders toch? Kan online weinig echte foto's vinden, vooral wat renders..PietKr schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:31:
In April besteld, gisteren op kunnen halen !!
Wat een fijne auto !!
Etech Evolution [Afbeelding]
Vandaag de auto bij dealer aangekomen. Nu wachten op rijklaar maken.
Renault e-Megane EV60 Equilibre
Besteld 1e week april
Uit de fabriek gerold 3e week december
Geleverd 1e week januari
Pak ik mooi de nieuwe bijtelling mee
Renault e-Megane EV60 Equilibre
Besteld 1e week april
Uit de fabriek gerold 3e week december
Geleverd 1e week januari
Pak ik mooi de nieuwe bijtelling mee
Wat ook soms voorvalt... 1 paal met vermelding 22KW, maar met 2 aansluitingen van elk 11 KWVinceub1972 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:54:
Mijn auto zou 22kwh moeten kunnen laden, en sta in de parkeergarage van het Erasmus MC te Rotterdam aan een 22kwh laadpunt, maar geeft 9,5kwh aan!?!?[Afbeelding]
Heb je al eens een Megane met de standaard audio beluisterd? Zelf vind ik de standaard audio meer dan acceptabel, maar goed dat is natuurlijk erg persoonlijk.adinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:52:
Helaas geen HK... Dat is misschien nog wel het grootste bezwaar.
Ben ik met je eens. Als wij voor een andere dan een witte zouden zijn gegaan, dan was het zeer waarschijnlijk de rode geworden.BVice schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:25:
ik vind die rode echt vele malen mooier.
Zelf vind ik het rood van de Megane eerder chique dan sportief. Zeker in combinatie met het zwarte dak. Dat komt waarschijnlijk omdat het een metallic/parelmoer rood is, en geen effen Ferrari/Alfa/VW GTI rood.adinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:13:
Ook zit er nog een verschil in velgen, die van de Techno ogen 'rustiger'. Maar ook dat is wederom een kwestie van smaak.
Wel een groot prijsverschil. Dat ga je merken in zowel de bijtelling als het leasebedrag.
Toen wij aan het dubben waren over een Techno of een Iconic, was zo ongeveer het eerste wat we duidelijk wilden hebben of we die gouden blades op de Iconic achterwege konden laten. Anders was de keuze voor ons al heel snel erg gemakkelijk. Smaken verschillen, dat is wel duidelijkAls ik alsnog een nieuwe moet bestellen, wordt het een Iconic in het rood, ondanks dat ik de gouden blades geweldig vind.
Ja heb ik, en het was acceptabel, maar ik zou de optie zelf bij nieuw sowieso kiezen.deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Heb je al eens een Megane met de standaard audio beluisterd? Zelf vind ik de standaard audio meer dan acceptabel, maar goed dat is natuurlijk erg persoonlijk.
We hebben hier een rode Clio IV Estate (die gaan we verkopen) en een Iron Blue Mégane IV GT205 (huidige lease, die neem ik privé over). Twee geweldige kleuren, dus ja, rood krijgt steeds meer de voorkeur.deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Ben ik met je eens. Als wij voor een andere dan een witte zouden zijn gegaan, dan was het zeer waarschijnlijk de rode geworden.
Zelf vind ik het rood van de Megane eerder chique dan sportief. Zeker in combinatie met het zwarte dak. Dat komt waarschijnlijk omdat het een metallic/parelmoer rood is, en geen effen Ferrari/Alfa/VW GTI rood.
Ook zit er nog een verschil in velgen, die van de Techno ogen 'rustiger'. Maar ook dat is wederom een kwestie van smaak.
:strip_exif()/f/image/WAOsp05CdXgKqdPQKn2XYuKo.jpg?f=fotoalbum_large)
Jep...deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Wel een groot prijsverschil. Dat ga je merken in zowel de bijtelling als het leasebedrag.
Op rood kunnen de gouden blades sowieso niet, en ze passen ook zeker niet bij alle andere kleuren.deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Toen wij aan het dubben waren over een Techno of een Iconic, was zo ongeveer het eerste wat we duidelijk wilden hebben of we die gouden blades op de Iconic achterwege konden laten. Anders was de keuze voor ons al heel snel erg gemakkelijk. Smaken verschillen, dat is wel duidelijk
We gaan het zien. Athlon zou maandag a.s. de berekeningen klaar moeten hebben voor me.
Ik begin zo af en toe een (mede-)verdwaalde Megane tegen te komen. Gisteren op de A2 richting het zuiden, woensdag in Arnhem. Echter zijn veruit de meeste die ik tegenkom in gebruik voor proefritten :-)Zjanzjak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:13:
Gebruik je ook een kabel die 22kW aankan?Vinceub1972 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:54:
Mijn auto zou 22kwh moeten kunnen laden, en sta in de parkeergarage van het Erasmus MC te Rotterdam aan een 22kwh laadpunt, maar geeft 9,5kwh aan!?!?[Afbeelding]
Ik laad daar met mijn Zoe ook maar 9,8kWh.
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Van mijn Evolution nog weinig plezier gehad De auto is geleverd op 28 december j.l. Na de eerste kilometers een storingsmelding op het scherm. ''DC laden niet mogelijk" na inspectie bleek dat er een onderdeel in de batterij defect is. Dit onderdeel is niet door mijn Renault garage te vervangen. De auto is op transport gegaan voor een nieuwe batterij. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Hoop dat de auto volgende week retour komt.
Mocht er nog wel mee rijden, AC laden lukte wel, DC laden inderdaad niet. Aan het rijden merkt ik verder niets. Keurig door Renault een auto ter beschikking gesteld.
Mocht er nog wel mee rijden, AC laden lukte wel, DC laden inderdaad niet. Aan het rijden merkt ik verder niets. Keurig door Renault een auto ter beschikking gesteld.
:strip_exif()/f/image/siy2CaM9yYsfjwg1WOm1no5v.jpg?f=fotoalbum_large)
Renault Megane e-tech evolution-er
Dit is de normale Evolution, dus niet de ER.juhet schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:04:
[...]
mooie wagen! Heb je ook een foto van de voorkant? Die is bij een Evolution anders toch? Kan online weinig echte foto's vinden, vooral wat renders..
Dan is de voorkant hetzelfde als de anderen.
Heb in mijn mooie steden electric 60 is nu sedert 2 maanden. Heerlijke auto, blijf van alles ontdekken Afgelopen week op eens drie over the air updates, alle drie mbt de motor. Na een paar dagen was alles gedownload en geïnstalleerd. Hoe kan ik nagaan wat die updates veranderd cq verbeterd hebben?