Kies op het infotainmentsysteem de hoofdtab “Auto”, kies icoon “Voertuig”, kies tab “Updates”, kies optie “Update geschiedenis” (deze laatste heet wellicht anders, maar je begrijpt wat ik bedoel). Door nu te klikken op een update krijg je het doel van die update te zien.Pvloon schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:11:
Afgelopen week op eens drie over the air updates, alle drie mbt de motor. Na een paar dagen was alles gedownload en geïnstalleerd. Hoe kan ik nagaan wat die updates veranderd cq verbeterd hebben?
Dat is jammer, dat jouw nieuwe Megane een defect in de accu heeft. Goed te horen dat de dealer en Renault snel en netjes met de situatie omgaan. Een week valt de auto kwijt zijn voor een dergelijke reparatie vind ik meevallen. Doen ze goed.cliffhanger1970 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:10:
Van mijn Evolution nog weinig plezier gehad De auto is geleverd op 28 december j.l. Na de eerste kilometers een storingsmelding op het scherm. ''DC laden niet mogelijk" na inspectie bleek dat er een onderdeel in de batterij defect is. Dit onderdeel is niet door mijn Renault garage te vervangen. De auto is op transport gegaan voor een nieuwe batterij. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Hoop dat de auto volgende week retour komt.
Hopelijk kun je binnenkort wel gaan genieten van de Megane!
Haha wat gaaf!adinsx schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:27:
Voor wie het interessant vindt, ik heb RDW Open Data even leeggetrokken om te kijken hoeveel Electric's er in Nederland op kenteken staan, en in welke verhouding naar kleur. Ik denk dat ik rood moet nemen.
Ik doe dit ook regelmatig maar op de ouderwetse manier op een papiertje, dit is echt stukken overzichtelijker.
Alleen voor grijs is het een vertekend beeld omdat er 2 soorten grijs zijn,
In Nederland werkt dat niet meer voor zover ik weet, misschien in België ook niet?JanAd schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:39:
Op die Franse fora konden ze precies in een app zien wanneer hun wagen gebouwd was, als ik mijn VIN nummer ingeef krijg ik nog steeds ‘VIN ongeldig’.
Hier thuis ook het geval, na de witte (wel met zwart dak) vonden we de rode (met zwart dak) het mooist.deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Ben ik met je eens. Als wij voor een andere dan een witte zouden zijn gegaan, dan was het zeer waarschijnlijk de rode geworden.
Beste forum leden,
Heeft iemand van jullie een leuke korting weten te bedingen bij de aankoop van een nieuwe Megane e-tech?Welke kortingen zijn er mogelijk en welke dealer is bereid die te geven? Het gaat om de aankoop van een nieuwe zonder inruil.
Heeft iemand van jullie een leuke korting weten te bedingen bij de aankoop van een nieuwe Megane e-tech?Welke kortingen zijn er mogelijk en welke dealer is bereid die te geven? Het gaat om de aankoop van een nieuwe zonder inruil.
Toevallig met Belgisch kenteken?tyco schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:12:
[...]
Ik begin zo af en toe een (mede-)verdwaalde Megane tegen te komen. Gisteren op de A2 richting het zuiden, woensdag in Arnhem. Echter zijn veruit de meeste die ik tegenkom in gebruik voor proefritten :-)
Ik heb na enig onderhandelen een korting gekregen waar ik tevreden mee was.TweakieRR schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:34:
Beste forum leden,
Alleen dat was wel met inruil huidige wagen.
Maar, zonder inruil is er ook best wat mogelijk, sowieso 5% maar wat meer is ook best mogelijk.
Dit geldt bij elke dealer trouwens, ik heb wel gemerkt dat de grotere dealers iets meer korting geven.
Tip: ga nooit maar dan ook nooit op het eerste aanbod in.
Ik ben wel op het eerste aanbod ingegaan omdat ik wist dat de prijs verhoogd was en de dealer rekende nog met oude prijzen. Heb een leuke korting gekregen op de inruil auto. Dit was bij een grote dealer.
Er zijn in Nederland vrijwel geen laadpalen te vinden die 32A x 230v = 22kW bieden. Ik heb een 1 fase 32A e-niro en ik zie dat vrijwel niet. Uitzondering agrisnellaad palen in Zeeland die geven totaal 22kW gedeelt over de twee aansluitingen (mogelijk dat je daar 22kW kan laden als je alleen laad) en op tripple chargers met een AC43 aansluiting. De meeste laadpalen in Nederland zijn vanwege het capaciteitstarief 3x16A = 11kW gedeeld of 3x25A = 17kW gedeeld over de twee aansluitingen. Die laatste geeft dus 8,5kW als er nog een auto aan de lader hangt.Vinceub1972 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:54:
Mijn auto zou 22kwh moeten kunnen laden, en sta in de parkeergarage van het Erasmus MC te Rotterdam aan een 22kwh laadpunt, maar geeft 9,5kwh aan!?!?[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat de meeste laadpalen van SGZH2 17 of 22kW zijn.Ook in Den Haag staan 10tallen laadpalen van =>17kWwortelsoft schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:03:
[...]
Er zijn in Nederland vrijwel geen laadpalen te vinden die 32A x 230v = 22kW bieden. Ik heb een 1 fase 32A e-niro en ik zie dat vrijwel niet. Uitzondering agrisnellaad palen in Zeeland die geven totaal 22kW gedeelt over de twee aansluitingen (mogelijk dat je daar 22kW kan laden als je alleen laad) en op tripple chargers met een AC43 aansluiting. De meeste laadpalen in Nederland zijn vanwege het capaciteitstarief 3x16A = 11kW gedeeld of 3x25A = 17kW gedeeld over de twee aansluitingen. Die laatste geeft dus 8,5kW als er nog een auto aan de lader hangt.
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Ik heb in Rotterdam toen ik daar woonde veel van die palen van sgzh2 gebruikt, stonden ook in app met dergelijke vermogens. Maar meer dan 2,6kW kreeg ik meestal niet. Soms als er 1 in storing stond voor langere tijd werd er 1 opgeschroefd. Die 22kW lijkt me wel ideaal voor op vakantie in Frankrijk, tijdens site seeing je accu weer een goed deel vol: ideaal. Maar goed eerst nog ruim twee jaar met de huidige ev doen.grunaubaby schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:34:
[...]
Mijn ervaring is dat de meeste laadpalen van SGZH2 17 of 22kW zijn.Ook in Den Haag staan 10tallen laadpalen van =>17kW
Hier voel ik het tikken ook, is er bij iemand al iets aan gedaan zodat dit opgelost is?Dylan98 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:13:
Ik ben er sinds gisteren eigenlijk al uit hoe het trillende pedaal tot stand komt, en het is eigenlijk super makkelijk te triggeren / forceren. Ik heb ondertussen met meerdere “Megane vrienden” ingecheckt. Het geluid en getik is echt bizar en niet te missen wanneer je onderstaande uitvoert in de Megane. Ook de bijrijder en passagiers op de achterbank kunnen het horen / voelen.
Je hebt 3 dingen nodig om het tikkende / trillende pedaal luid en fors aanwezig te forceren:
1. De regeneratie mode moet maximaal worden ingesteld om het geluid en getik maximaal te voelen / horen.
2. Probeer de auto zo stil mogelijk te krijgen, geen airco, ramen dicht, speakers op stil, partner op stil.
3. Tik op de “view” knop op het stuurwiel totdat je het scherm te pakken hebt met twee meters / indicatoren. Namelijk de view met een indicator voor jouw huidige snelheid en een indicator van jouw huidige vermogen / regeneratie niveau (in %). Dat is dat metertje dat rood kleurt wanneer je flink gas geeft, of blauw uitslaat wanneer je het “gaspedaal” loslaat en de regeneratieve remmen laat werken.
Als bovenstaande allemaal check is, dan kun je het volgende uitvoeren:
- Probeer stapvoets (tussen de 10-17 km/u) met de Megane te rijden.
- Probeer tijdens het stapvoets rijden met de Megane het vermogen / regeneratie metertje rond de 0 waarde te houden.
Wanneer je dit doet zul je telkens merken dat het pedaal tikt op het moment dat je de 0 waarde kruist (van opwekken naar verbruiken van energie en de andere kant op), tot wel 20 tikken in 5 seconden.
Wanneer je echt goed op de 0 waarde blijft rijden dan hoef je niet eens je best te doen om het tikken te horen / voelen.
Et voìla, het tikken is vanaf nu dus ook visueel te herkennen.
Ondertussen ook bevestiging gehad van Renault dat dit klopt en dat ze hier wat aan gaan doen!
Leuk artikel. En ook wel consistent met met ik op (vele) youtube kanalen zie.
leesbaarheid artikel was iets minder. Kon google translate of andere vertaalbot door de tekst heen zien. Duidelijk niet met de hand vertaald
leesbaarheid artikel was iets minder. Kon google translate of andere vertaalbot door de tekst heen zien. Duidelijk niet met de hand vertaald
Zolang jij er een goed gevoel bij hebt is het toch ok, daar gaat het ook wel om.Andres schreef op zondag 8 januari 2023 @ 06:59:
Ik ben wel op het eerste aanbod ingegaan omdat ik wist dat de prijs verhoogd was en de dealer rekende nog met oude prijzen. Heb een leuke korting gekregen op de inruil auto. Dit was bij een grote dealer.
Maar, hoe goed een eerste bod aan mij ook is en ik daar al supertevreden mee zou zijn, dan had ik alsnog een tegenbod gedaan (met mijn onderbouwing).
Je hebt immers niets te verliezen, tis niet zo dat de dealer je de deur wijst, en het eerste bod niet meer geldt.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Het zit ook wel een beetje in mijn bloed, zeker als ik weet dat er wat marge voor de verkopende partij is.
Buiten dat, ik vind onderhandelen ook gewoon reuze leuk.
De marges die je noemt kloppen in ieder geval niet.
Op een Megane Electric zit niet veel marge naar mijn idee. Dan moet je het zoeken bij de import-Electrics waar ze subsidie op vangen.
5% klinkt goed op een nieuwe zonder inruil. Welke dealer geeft deze korting?Zjanzjak schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:59:
[...]
Ik heb na enig onderhandelen een korting gekregen waar ik tevreden mee was.
Alleen dat was wel met inruil huidige wagen.
Maar, zonder inruil is er ook best wat mogelijk, sowieso 5% maar wat meer is ook best mogelijk.
Dit geldt bij elke dealer trouwens, ik heb wel gemerkt dat de grotere dealers iets meer korting geven.
Tip: ga nooit maar dan ook nooit op het eerste aanbod in.
Oh oh … Wellicht is dit het vervolg op je eerdere problemen, en blijkt er een fout onderdeel in de batterij te zitten - net zoals bij @cliffhanger1970. Dan zou het misschien nog positief kunnen uitpakken.Lucantiek schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:34:
De eerste problemen duiken hier op. Deze voormiddag gewoon vertrokken zonder een melding of zo. Enkele uren geparkeerd gestaan aan een winkelcentrum en bij vertrek allerlei meldingen op het dashbord.
[...]
Morgen naar de dealer, hopelijk niet het begin van ellende.
Dit soort zaken verdwenen bij mij naar verloop van tijd weer. Kijk even of de melding over een paar uur nog steeds aanwezig isLucantiek schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:34:
De eerste problemen duiken hier op. Deze voormiddag gewoon vertrokken zonder een melding of zo. Enkele uren geparkeerd gestaan aan een winkelcentrum en bij vertrek allerlei meldingen op het dashbord. [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Morgen naar de dealer, hopelijk niet het begin van ellende.
Had dit midden in de Ardennen. Leasemaatschappij gebeld, vervangend vervoer werd geregeld… eindstand: meldingen weg na een paar uur en zonder problemen teruggereden 🤷🏻♂️
Net zoals die ghost meldingen van de parkeersensoren kennelijk. Nou, kom maar op met de update die dit verhelpt dan.tyco schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:54:
Dit soort zaken verdwenen bij mij naar verloop van tijd weer.
Is ook een tijd geleden dat ik zonder inruil een nieuwe auto gekocht heb dus zou zo maar kunnen, maar marge is er.AnthonyR schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:54:
De marges die je noemt kloppen in ieder geval niet.
Dat zou ik nu niet weten, zo'n 20 jaar geleden wel maar die dealers bestaan grotendeels niet meer haha.TweakieRR schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:31:
5% klinkt goed op een nieuwe zonder inruil. Welke dealer geeft deze korting?
Ik zou zeggen, zoek wat dealers in je buurt, klein en groot, maak eens een proefrit links en rechts, toon je oprechte interesse en vraag na afloop wat er mogelijk is.
Zoals Anthony zegt (en ik hecht vrij veel waarde aan zijn mening) zijn de marges wel kleiner geworden.
Maar korting kan je zeker krijgen.
Jawel, HK kan als optie genomen worden bij de Techno uitvoeringadinsx schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:52:
[...]
Helaas geen HK... Dat is misschien nog wel het grootste bezwaar. Ik heb nu het Bose-pakket in mijn IV GT205, en wellicht ga ik de bass wat missen. Is een import (beide trouwens), dus tot half maart mogen ze nog niet op kenteken.
Denk dat de rode ook vier tientjes in de maand goedkoper gaat zijn, én hij staat bij mijn huisdealer. Dus tja, voorkeur gaat het meest die kant op. Maar... eerst de berekening van Athlon afwachten. Dat schiet helaas niet zo op.
het kan wel maar het specifieke voorraadmodel waar we naar keken had dat nietVinceub1972 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:19:
[...]
Jawel, HK kan als optie genomen worden bij de Techno uitvoering
Mij gespot in Arnhem misschien? Blauw/zwart. edit: mijn Megane stond woensdag bij de schade hersteller dus die heb je waarschijnlijk niet gespot.tyco schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:12:
[...]
Ik begin zo af en toe een (mede-)verdwaalde Megane tegen te komen. Gisteren op de A2 richting het zuiden, woensdag in Arnhem. Echter zijn veruit de meeste die ik tegenkom in gebruik voor proefritten :-)
Ik zie ze inmiddels regelmatig, de dagen dat ik op de snelweg ziet zie ik er altijd minimaal wel een. En in Duitsland ook, misschien wel meer als in NL.
als Alfa liefhebben moet ik hier wel even op reageren, want de Rosso Competizione van Alfa Romeo is zeker geen effen rood, maar ook metallic, en nog steeds de mooiste rode kleur die ik op een auto heb gezien. Helaas nagenoeg onmogelijk om te spuiten voor de meeste schade herstellers vanwege de verschillende lagen.deMercer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:03:
Zelf vind ik het rood van de Megane eerder chique dan sportief. Zeker in combinatie met het zwarte dak. Dat komt waarschijnlijk omdat het een metallic/parelmoer rood is, en geen effen Ferrari/Alfa/VW GTI rood.
Wil er iemand wat foto's maken van waze op android automotive? Op het internet kan ik weinig vinden buiten de aankondiging.
Als Polestar eigenaar moet ik nog even wachten.
Video in fransLi1quid schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:31:
Wil er iemand wat foto's maken van waze op android automotive? Op het internet kan ik weinig vinden buiten de aankondiging.
[ Voor 9% gewijzigd door jschoorl2 op 09-01-2023 13:42 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik inmiddels al een hele tijd op de A12 niet meer. In de omgeving (woon in Didam) ook niet of nauwelijks. Begreep wel dat er heel veel Electric's bij de dealers staan voor aflevering deze maand. Het komt goed dus ;-)BVice schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:11:
[...]
Mij gespot in Arnhem misschien? Blauw/zwart. edit: mijn Megane stond woensdag bij de schade hersteller dus die heb je waarschijnlijk niet gespot.
Ik zie ze inmiddels regelmatig, de dagen dat ik op de snelweg ziet zie ik er altijd minimaal wel een. En in Duitsland ook, misschien wel meer als in NL.
Als het hier zover is ga je wellicht wat vaker een rode spotten
Vanmorgen geen navi meer in t grote scherm, hele systeem ge-reset deed ie t weer,
nu heb ik onderstaande, geen verlichting meer aan voorzijde. niet op "auto" en niet op "on".
Ik ben nog niet heel enthousiast over de Megane.
Ook al diverse keren de "DC laden niet mogelijk" melding gezien, verdwijnt ook wel weer maar ik vind t rete irritant, hele tijd van dat soort software glitches.
nu heb ik onderstaande, geen verlichting meer aan voorzijde. niet op "auto" en niet op "on".
Ook al diverse keren de "DC laden niet mogelijk" melding gezien, verdwijnt ook wel weer maar ik vind t rete irritant, hele tijd van dat soort software glitches.
:strip_exif()/f/image/TmBH5Eq6PUThNhHzoQLapmmS.gif?f=fotoalbum_large)
Haha, dan hebben we het over Alfa rood uit verschillende era's. Hiermee verraad ik mijn leeftijd, vrees ikBVice schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:14:
[als Alfa liefhebben moet ik hier wel even op reageren, want de Rosso Competizione van Alfa Romeo is zeker geen effen rood, maar ook metallic, en nog steeds de mooiste rode kleur die ik op een auto heb gezien. Helaas nagenoeg onmogelijk om te spuiten voor de meeste schade herstellers vanwege de verschillende lagen.
Ik doelde op het effen rood van Alfa Romeo dat in ieder geval bij de 156 is gebruikt. Voor mij is dat "het" Alfa rood.
Met de 156 gebruikte Alfa Romeo trouwens ook voor het eerst zo'n tig-lagen lak die er anders uitzag afhankelijk van de lichtinval en de kijkhoek, daar waren schade herstellers ook niet zo blij mee. Toen m'n 156 bij de schade herstel was (omdat iemand achter tegen me aan was gereden bij een stoplicht), waren ze dan ook erg blij met de gewone metallic lak.
En ... weer terug naar de Renault Megane
Dat resetten moet ik een aantal keer per week doen. Mijn vrouw en ik gebruiken elk ons eigen profiel, en elke keer als ik van haar naar mijn profiel switch maakt Android Auto geen verbinding met mijn telefoon. Resetten van het infotainmentsysteem verhelpt dat - gelukkig gaat dat resetten snel. En gelukkig blijven zaken als de acheruitrijcamera's en de parkeersensoren tijdens zo'n reset gewoon werken.Bushie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:44:
Vanmorgen geen navi meer in t grote scherm, hele systeem ge-reset deed ie t weer,
Is het alleen de melding dat er geen verlichting is, of heb je ook daadwerkelijk geen verlichting meer? Dat laatste lijkt me echt problematisch.nu heb ik onderstaande, geen verlichting meer aan voorzijde. niet op "auto" en niet op "on".
ik heb geen verlichting meer aan voorzijde, achter wel,
andere auto moeten lenen want moest nog weg vanavond.
andere auto moeten lenen want moest nog weg vanavond.
[ Voor 34% gewijzigd door Bushie op 09-01-2023 21:14 ]
Hier heb ik ook 'last' van gehad, lampen ging inderdaad daadwerkelijk niet meer aan, ongeacht de stand op het pookje. Auto uitgezet, uitgestapt en auto op slot laten gaan. Weer instappen auto starten en melding was weg en lampen gingen weer aan. Helaas nog een bug waar je soms last van kan hebben.
Bushie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:44:
[Afbeelding]
Die workaround had ik ook geprobeerd, zelfs gisteravond nog een keer gekeken, zelfde melding nog steeds, vanmorgen was de melding weg en functioneerde de verlichting weer
Ik ga de Megane onderhand onder het kopje 'ID3' scharen. Wat een bagger software, zoiets wil je toch niet? Auto heeft voor mij hel helemaal afgedaan, ik kijk naar andere modellen. Helaas.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja klopt Alfa Rosso is "het" Alfa rood. Maar het Rosso Competizione kleurtje is echt heel mooi!deMercer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:05:
[...]
Haha, dan hebben we het over Alfa rood uit verschillende era's. Hiermee verraad ik mijn leeftijd, vrees ik![]()
Ik doelde op het effen rood van Alfa Romeo dat in ieder geval bij de 156 is gebruikt. Voor mij is dat "het" Alfa rood.
Met de 156 gebruikte Alfa Romeo trouwens ook voor het eerst zo'n tig-lagen lak die er anders uitzag afhankelijk van de lichtinval en de kijkhoek, daar waren schade herstellers ook niet zo blij mee. Toen m'n 156 bij de schade herstel was (omdat iemand achter tegen me aan was gereden bij een stoplicht), waren ze dan ook erg blij met de gewone metallic lak.
En ... weer terug naar de Renault Megane
Ik had op mijn 2e 156 die parelmoer lak, Azzurro Nuvola, ik ben nog steeds verliefd op die lak!
Nog eens: Zijn er al eigenaren die ook een tik in het gaspedaal ervaren? Zo ja, is er al iets afgesproken door Renault om het op te lossen? Zo ja, wat?
Ja, ik ben destijds bij dealer geweest deze hebben iets aangepast met "mappings???"BliXem schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:53:
Nog eens: Zijn er al eigenaren die ook een tik in het gaspedaal ervaren? Zo ja, is er al iets afgesproken door Renault om het op te lossen? Zo ja, wat?
hierna was het tikken aanvaardbaar, inmiddels weer op zelfde niveau als toen ik de auto heb opgehaald.
waarschijnlijk van het ontelbaar keren resetten/config opnieuw inlezen zijn die aanpassing ook weer teniet gedaan. Ik heb nu de regeneratie altijd uit staan, dan voel ik het niet/nauwelijks
PS. vwb mijn verlichting, volgens de dealer: (nog) niet op te lossen, is bekent
[ Voor 5% gewijzigd door Bushie op 10-01-2023 10:47 ]
Dan moet je bij het 'starten' steeds de regeneratie uitzetten, toch? Of onthoud Renault die stand?Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:45:
[...]
Ja, ik ben destijds bij dealer geweest deze hebben iets aangepast met "mappings???"
hierna was het tikken aanvaardbaar, inmiddels weer op zelfde niveau als toen ik de auto heb opgehaald.
waarschijnlijk van het ontelbaar keren resetten/config opnieuw inlezen zijn die aanpassing ook weer teniet gedaan. Ik heb nu de regeneratie altijd uit staan, dan voel ik het niet/nauwelijks
PS. vwb mijn verlichting, volgens de dealer: (nog) niet op te lossen, is bekent
Wat was er precies met je verlichting?
ja hij schiet steeds terug naar standje 1, maar is nu automatisme, instappen start >> ruk aan rechter-flipper
vwb verlichting, zie 10 posts terug
vwb verlichting, zie 10 posts terug
Yep, ervaar het op bepaalde momenten / in bepaalde sitatuies ook, en consistent. Rijd normaliter altijd in de stand met de meeste regeneratie, en ben inmiddels al behoorlijk aan de tik gewend. Mijn vrouw ervaart de tik niet, maar die heeft ook meer een aan/uit manier van 'gas' geven.BliXem schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:53:
Zijn er al eigenaren die ook een tik in het gaspedaal ervaren?
Nee, helaas onthoud de Megane die stand niet. Elke keer na het starten en de auto in "D" zetten, is het een kwestie van een paar keer aan de linker flipper trekken om 'm in regeneratiestand 3 te zetten. Het heeft even geduurd, maar inmiddels is dat een aardig automatisme geworden.BliXem schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:54:
Dan moet je bij het 'starten' steeds de regeneratie uitzetten, toch? Of onthoud Renault die stand?
NB De flippers werken enkel in stand "D", niet in "R" en niet in "P". En je moet ook niet op de cruise control rijden, want dan werken ze ook niet.
Je baseert je mening op een relatief klein aantal meldingen, die ws op korte termijn kunnen worden opgelost door Renault.zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:20:
Ik ga de Megane onderhand onder het kopje 'ID3' scharen. Wat een bagger software, zoiets wil je toch niet? Auto heeft voor mij hel helemaal afgedaan, ik kijk naar andere modellen. Helaas.
Ik rij inmiddels 2 maanden en 3500 km verder met de Megane en heb totaal geen enkele melding of wat voor probleem dan ook gehad.
Onthou dat je vooral de klachten leest op internet ;-)
Hier na 4 maanden en bijna 4.500 km enkel de melding mbt de parkeersensoren gehad. Dat is middels een update al weer enkele maanden geleden verholpen.PatrickN68 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:33:
Ik rij inmiddels 2 maanden en 3500 km verder met de Megane en heb totaal geen enkele melding of wat voor probleem dan ook gehad.
ik heb er inmiddels 10.000km opzitten:
meldingen/verstoringen:
- tik in gaspedaal
- dc laden niet beschikbaar
- parkeersensoren
- verlichting (voor) werkt niet
- keyless entry werkt beroerd
- navigatiescherm op "zwart"
- bij rijden met aanhanger een "aanhanger melding" over gehele cockpitscherm welke niet meer verdwijnt
meldingen/verstoringen:
- tik in gaspedaal
- parkeersensoren
- bij rijden met aanhanger een "aanhanger melding" over gehele cockpitscherm welke niet meer verdwijnt
Hier inmiddels de 16,5k aangetikt. Gelukkig geen last gehad van verlichtingsproblemen of slechtwerkende keyless entry.Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:49:
meldingen/verstoringen:
- tik in gaspedaal
- parkeersensoren
De overige zaken wel eens gehad, maar over het algemeen gaat het goed.
Enige echte tegenvaller tot nu toe is de beperkte actieradius bij koude temperaturen.
Ik heb de auto nu iets meer dan 2 maanden. De enige problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn:
- Navigatie switcht niet altijd naar night mode.
- YouTube Music werkt voor geen meter... vol met bugs. Tijd om naar Spotify te switchen, die werkt wel goed.
Afgezien daarvan, geen problemen ondervonden. Het tikken in het gaspedaal is zeker geen probleem wat elke auto heeft. Mijn auto tikt niet in het gaspedaal. Heb al verschillende keren van alles gedaan om er naar te zoeken... ook met alle informatie uit deze topic, maar hij tikt gewoon niet. Parkeersensoren werken prima, laden gaat zonder problemen (zowel thuis als bij een snellader).
Dus ja, eigenlijk wel tevreden.
- Navigatie switcht niet altijd naar night mode.
- YouTube Music werkt voor geen meter... vol met bugs. Tijd om naar Spotify te switchen, die werkt wel goed.
Afgezien daarvan, geen problemen ondervonden. Het tikken in het gaspedaal is zeker geen probleem wat elke auto heeft. Mijn auto tikt niet in het gaspedaal. Heb al verschillende keren van alles gedaan om er naar te zoeken... ook met alle informatie uit deze topic, maar hij tikt gewoon niet. Parkeersensoren werken prima, laden gaat zonder problemen (zowel thuis als bij een snellader).
Dus ja, eigenlijk wel tevreden.
[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 10-01-2023 14:13 ]
Van wanneer is je Megane? Een van de eerste wellicht?Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:49:
meldingen/verstoringen:
- tik in gaspedaal
- parkeersensoren
Ja denk t ook, was een voorraadmodel in de showroom, kenteken oktober 2022
ps: iemand anders ook de ervaring dat het snelladen (Fastned) lekker begint met snelheden van boven de 100kw maar dat dit al snel inzakt naar 40-50kw terwijl de accu nog onder de 50% zit
ps: iemand anders ook de ervaring dat het snelladen (Fastned) lekker begint met snelheden van boven de 100kw maar dat dit al snel inzakt naar 40-50kw terwijl de accu nog onder de 50% zit
Ja, dat hou ik in mijn achterhoofd. Mijn final 2 zijn op dit moment de Megane en de Ioniq 6 (dan kijk ik naar Ioniq 5 issues). De Megane (Techno 60kWh, redelijk rijk uitgerust) is 80 euro netto goedkoper dan de Ioniq 6 (77kWh Style, vrij kaal). KeuzesPatrickN68 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:33:
[...]
Je baseert je mening op een relatief klein aantal meldingen, die ws op korte termijn kunnen worden opgelost door Renault.
Onthou dat je vooral de klachten leest op internet ;-)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik nu bijna 3 maanden en bijna 7000 km, probleemloos met mijn Megane. De 'problemen' die ik had waren geen problemen, had handleiding niet gelezen. Enige 'probleem' is dat af en toe de parkeersensoren zich melden. Verder heel relaxed rijden, genieten. Twee keer naar Noord Engeland geweest, totaal geen probleem.zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Ja, dat hou ik in mijn achterhoofd. Mijn final 2 zijn op dit moment de Megane en de Ioniq 6 (dan kijk ik naar Ioniq 5 issues). De Megane (Techno 60kWh, redelijk rijk uitgerust) is 80 euro netto goedkoper dan de Ioniq 6 (77kWh Style, vrij kaal). Keuzes
Fijn om te horen!corvankruchten schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:10:
[...]
Ik nu bijna 3 maanden en bijna 7000 km, probleemloos met mijn Megane. De 'problemen' die ik had waren geen problemen, had handleiding niet gelezen. Enige 'probleem' is dat af en toe de parkeersensoren zich melden. Verder heel relaxed rijden, genieten. Twee keer naar Noord Engeland geweest, totaal geen probleem.
Hoe is je dit bevallen met de range en het onderweg laden?
Ging dit goed met de ingebouwde navigatie?
De enige problemen die ik ondervonden heb, zijn het voortdurend uitvallen van de Tidal app in Google automotive, nu heb ik zo’n duurder “Orange” abonnement genomen en het probleem is opgelost, en het niet meer automatisch. Inklappen van m’n linker buitenspiegel en dat was opgelost na ik de auto had gereset! Verder echt totaal geen softwarematige problemen (ev60 iconic sinds eind oktober ‘22)zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:20:
Hier inmiddels ook 4k+ erop zitten in 2,5 maand, zelden problemen op wat kleine vastlopers na. Zijn een restart van het scherm opgelost.
Weet iemand of het nutting is om bij langere reizen met laadpunten te kiezen uit de laadpunten die maps aanbiedt, zodat de accu vooverwarmd wordt? Of gebeurt dit niet? Geen warmtepomp aanwezig hier in ieder geval.
Weet iemand of het nutting is om bij langere reizen met laadpunten te kiezen uit de laadpunten die maps aanbiedt, zodat de accu vooverwarmd wordt? Of gebeurt dit niet? Geen warmtepomp aanwezig hier in ieder geval.
Hier stond de Model Y RWD versus een vol aangeklede Iconic. De Y rijdt prima, maar is lang niet zo mooi (wel idioot groot), en ik voelde met niet echt thuis in zo'n kaal interieur.zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Ja, dat hou ik in mijn achterhoofd. Mijn final 2 zijn op dit moment de Megane en de Ioniq 6 (dan kijk ik naar Ioniq 5 issues). De Megane (Techno 60kWh, redelijk rijk uitgerust) is 80 euro netto goedkoper dan de Ioniq 6 (77kWh Style, vrij kaal). Keuzes
Het gaat dus de Electric worden, maar nog altijd geen duidelijkheid van Athlon over de voorraadmodellen... morgen weer eens bellen. Dan zou ik half maart al kunnen rijden.
Goed, want zoals gezegd, als mensen wat te klagen hebben is het internet vaak een eerste uitlaatklep.zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:35:
Ja, dat hou ik in mijn achterhoofd.
Iemand die vrolijk rond rijdt heeft over het algemeen niet zo de behoefte om dat op het internet te knallen.
Uitgezonderd de paar Megane rijders hier.
Maar dat is slechts het topje van de ijsberg.
Er zijn inmmiddels 950 Megane's op kenteken, daar staan er een paar van nog bij de dealers en de rest rijdt vrolijk rond.
Van wat ik hier en op de Nederlandse facebook pagina lees kom ik tot een tiental ECHTE klachten.
Dat is iets over de 1%.
Dus 99% heeft geen klachten.
Ja ik weet dat daar vast ook wel wat klachten tussen zitten die nooit het internet halen, maar toch.
Dus ja, hou het inderdaad in je achterhoofd.
Dat kan ik ook bevestigen.
Megane sinds 22-7 in bezit. Meer dan 7000km gereden.
Enige klachten die ik heb gehad zijn 1x de audio volume naar 100% en 1x geen data verbinding (de rit daarna was klacht weg).
Megane sinds 22-7 in bezit. Meer dan 7000km gereden.
Enige klachten die ik heb gehad zijn 1x de audio volume naar 100% en 1x geen data verbinding (de rit daarna was klacht weg).
Voordat het hier te positief wordt :-)
bij deze nog een aanvulling:
- "joystick" rechtsonder aan het stuur uitgevallen (volume en source)
- favoriet-knop op stuur heb ik ingesteld op "alle verwarmings.....", bij drukken van die knop is het altijd een verrassing wat er wel/niet wordt ingeschakeld, stoelverwarming gaat altijd aan, maar stuurverwarming en achterruitverwarming gaan aan naar gelang de stand van de maan lijkt 't
- volume naar "max" na diverse keren op de "up" knop van de joystick te hebben gedrukt.
- favoriet-knop op stuur heb ik ingesteld op "alle verwarmings.....", bij drukken van die knop is het altijd een verrassing wat er wel/niet wordt ingeschakeld, stoelverwarming gaat altijd aan, maar stuurverwarming en achterruitverwarming gaan aan naar gelang de stand van de maan lijkt 't
- volume naar "max" na diverse keren op de "up" knop van de joystick te hebben gedrukt.
Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:49:
meldingen/verstoringen:
- tik in gaspedaal
- parkeersensoren
Wow... jij hebt echt wel een maandagmorgen modelletje!Bushie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:40:
[...]
Ja helaas, hier ook:
- volume naar maximaal en reageert met vertraging, minstens één minuut, met zachter zetten
- maps in dag modus in de avond, al vaker. Niet te herstellen na herstart.
- scherm waarbij aanraking niet meer werkt, na reset weer wel
- in cruise control soms spontaan remmen voor een viaduct of hobbel in de weg. Heb automatisch aanpassen aan wegsituatie uitgezet.
- tik in gaspedaal, vooral bij rijden in de stad
- maar 280km bereik in de kou
Maar valt te overzien op 6500km sinds halverwege oktober. Verder zeer tevreden mee.
Rijd vanuit mijn werk ook wel vaker een BMW i3 en die is met one pedal driving een stuk schokkeriger, stuurt niet mee op de weg (daar wen je snel aan zeg, heerlijk) en stuurt absoluut niet zo lekker als de megane in de bochten.
- volume naar maximaal en reageert met vertraging, minstens één minuut, met zachter zetten
- maps in dag modus in de avond, al vaker. Niet te herstellen na herstart.
- scherm waarbij aanraking niet meer werkt, na reset weer wel
- in cruise control soms spontaan remmen voor een viaduct of hobbel in de weg. Heb automatisch aanpassen aan wegsituatie uitgezet.
- tik in gaspedaal, vooral bij rijden in de stad
Maar valt te overzien op 6500km sinds halverwege oktober. Verder zeer tevreden mee.
Rijd vanuit mijn werk ook wel vaker een BMW i3 en die is met one pedal driving een stuk schokkeriger, stuurt niet mee op de weg (daar wen je snel aan zeg, heerlijk) en stuurt absoluut niet zo lekker als de megane in de bochten.
Het blijft toch ook een softwareproduct. Zelf na ca. 8.000 km en drie maanden:
- Af en toe schakelt maps snachts naar dagstand, verhelpt zichzelf na reboot van scherm
- Spontaan remmen tijdens CC n.a.v. een zgn. gedetecteerde bocht. Niet erg storend of hard remmend, dus heb het nog aanstaan voor o.a. de rotondes
- Touchscreen hapert 1x per 2 weken, idem reboot van scherm
Dat gezegd hebbende, typisch dingen die volgens mij verholpen kunnen worden met een update. De auto is nog maar 6 maanden uit.
- Af en toe schakelt maps snachts naar dagstand, verhelpt zichzelf na reboot van scherm
- Spontaan remmen tijdens CC n.a.v. een zgn. gedetecteerde bocht. Niet erg storend of hard remmend, dus heb het nog aanstaan voor o.a. de rotondes
- Touchscreen hapert 1x per 2 weken, idem reboot van scherm
Dat gezegd hebbende, typisch dingen die volgens mij verholpen kunnen worden met een update. De auto is nog maar 6 maanden uit.
Gelukkig hebben we Bushie nog!Bushie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:40:
Nee maar serieus, wel uitermate vervelend voor je, dat wel, gewoon dikke pech.
Hmm, waar kan je dat ergens terug vinden in het menu?cvrnd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:32:
Ok, de ene ev is wat efficiënter in de kou dan de ander maar persoonlijk heb ik hier niet zo'n moeite mee.cvrnd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:32:
Plus, fabrieksopgaves nam ik altijd al met een flinke korrel zout.
Maar los van de mechanische zaken toch dit:
En ook dit:Ali11baba schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:43:
Het blijft toch ook een softwareproduct. Zelf na ca. 8.000 km en drie maanden:
Ali11baba schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:43:
[...]
Ok, de ene ev is wat efficiënter in de kou dan de ander maar persoonlijk heb ik hier niet zo'n moeite mee.
EV's hebben nu eenmaal de eigenschap bij koud weer een lagere range te hebben. Ik heb veel collega's die nu Volvo C40 rijden, ook die hun range was gehalveerd rond het vriespunt. Of degene met een Volvo XC60 hybride, ook hun range ging opeens van 50km naar 25km. Dit is doodnormaal.
Ik rij voorlopig nog met een Renault GS 1.5 Diesel ( de E Tech komt er hopelijk begin feb ) en toen ik laatst ging tanken kon ik 900km rijden, het werden er 'maar' 650km. Klagen wij daarover, nee. Maar over EV's altijd dat geklaag over range en verbruik, vermoeiend.
Ok, de ene ev is wat efficiënter in de kou dan de ander maar persoonlijk heb ik hier niet zo'n moeite mee.
EV's hebben nu eenmaal de eigenschap bij koud weer een lagere range te hebben. Ik heb veel collega's die nu Volvo C40 rijden, ook die hun range was gehalveerd rond het vriespunt. Of degene met een Volvo XC60 hybride, ook hun range ging opeens van 50km naar 25km. Dit is doodnormaal.
Ik rij voorlopig nog met een Renault GS 1.5 Diesel ( de E Tech komt er hopelijk begin feb ) en toen ik laatst ging tanken kon ik 900km rijden, het werden er 'maar' 650km. Klagen wij daarover, nee. Maar over EV's altijd dat geklaag over range en verbruik, vermoeiend.
Zeker niet om het goed te praten, maar … De trekhaak is geen af-fabriek optie, neem ik aan. Achteraf gemonteerde trekhaken zijn altijd al een bron van elektrische/elektronische ellende geweest in veel auto’s. Ik kan me voorstellen dat dat wellicht een rol speelt in jouw lijst met problemen.Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:49:
Enige zorgpunt is wel dat de benodige updates dan ook moeten komen. Het is nog wel afwachten of dat ook gaat gebeuren.Ali11baba schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:43:
… typisch dingen die volgens mij verholpen kunnen worden met een update.
Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met de My Renault App, een tijdje terug waren daar veel klachten over. Werkt dat nu al wat beter?
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
achteraf gemonteerd inderdaad, maar wel via Munsterhuis (Renault dealer)deMercer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:58:
[...]Zeker niet om het goed te praten, maar … De trekhaak is geen af-fabriek optie, neem ik aan. Achteraf gemonteerde trekhaken zijn altijd al een bron van elektrische/elektronische ellende geweest in veel auto’s. Ik kan me voorstellen dat dat wellicht een rol speelt in jouw lijst met problemen.
Die werkt dan bij mij eigenlijk wel feilloos,JanAd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:07:
Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met de My Renault App, een tijdje terug waren daar veel klachten over. Werkt dat nu al wat beter?
enige jammere/wens hierin dat je niet kan zien of de auto op slot is.
[ Voor 40% gewijzigd door Bushie op 11-01-2023 10:10 ]
Ik krijg vandaag de berekening van de voorraad Techno (rood, WP, Drive&Vision, géén HK) en Iconic (Blauw, fullspec) om te vergelijken met een nieuwe Iconic (full-spec in het rood).
Vermoed dat de Techno fors in de maandlasten scheelt (zowel fiscale waarde als luxe eigen bijdrage), dus de kans is groot dat die het gaat worden. Kan ik de benzine voor in de GT205 weer van betalen naar Kroatië met de sleurhut erachter
. EV + 1500 kg sleurhut gaat gewoon niet lekker.
Is van productie september 2022, dus eh, wellicht krijg ik nog wat te verduren net als @Bushie
Vermoed dat de Techno fors in de maandlasten scheelt (zowel fiscale waarde als luxe eigen bijdrage), dus de kans is groot dat die het gaat worden. Kan ik de benzine voor in de GT205 weer van betalen naar Kroatië met de sleurhut erachter
Is van productie september 2022, dus eh, wellicht krijg ik nog wat te verduren net als @Bushie
Klinkt goed! Mijne is einde september geproduceerd en geen problemen gehad, dsu het zal meevallen.adinsx schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:52:
Wel leuk de GT205 erbij houden, heb de mijne ingeruild voor de E-tech (weinig spijt van).
Goedemiddag, eerdaags mijn EV60 ophalen bij de dealer vandaar dat ik het leuk vind om te lezen op dit forum. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze mooi auto. Natuurlijk meld ik mij ook als ik wat nieuws heb over mijn auto.
Lees met veel aandacht het forum, de bestelde Mégane e Tech noir evolution 160kw. Met PACK ADVANCED DRIVE ASSIST PACK WINTER
ACCES Kan ik 23 maart ophalen..
nu ben ik aan het kijken wat er ook alweer allemaal op zit… maar de evolution wordt niet meer aangeboden.
Was dit nu het de versie voor of na de techno?
ACCES Kan ik 23 maart ophalen..
nu ben ik aan het kijken wat er ook alweer allemaal op zit… maar de evolution wordt niet meer aangeboden.
Proficiat! Wanneer heb je de wagen besteld?Geramon68 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:39:
Goedemiddag, eerdaags mijn EV60 ophalen bij de dealer vandaar dat ik het leuk vind om te lezen op dit forum. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze mooi auto. Natuurlijk meld ik mij ook als ik wat nieuws heb over mijn auto.
@Scratch1972 Qua exterieur lijkt hij meer op de Equilibre, maar bij de koplampen is die lijn naar beneden zonder ledjes.
Qua interieur is het een Techno dacht ik. Maar niet alle opties zijn beschikbaar (bv geen H/K audio).
Edit: in het filmpje is het wel de ER variant.
[ Voor 51% gewijzigd door JanAd op 11-01-2023 13:52 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
De versie boven de Techno is de Iconic, die eronder volgens mij de Equilibrium. Als ik het goed heb, is de Evolution op de Equilibrium gebaseerd, en speciaal voor de zakelijke markt in het leven geroepen. Wat de verschilen zijn tov de Equilibrium weet ik niet.Scratch1972 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:53:
de evolution wordt niet meer aangeboden.
adinsx schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:23:
Van wanneer is je Megane? Een van de eerste wellicht?
De onze hebben we half september bij de dealer in ontvangst genomen. Wanneer die is geproduceerd, weet ik niet meer, maar ik vermoed eind juli. Half juni hebben wij een proefrit gemaakt in - volgens mij - een voorserie exemplaar.Bushie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:30:
Ja denk t ook, was een voorraadmodel in de showroom, kenteken oktober 2022
Gelukkig hebben wij weinig problemen met onze Megane. Moet er niet aan denken zoveel issues te hebben als @Bushie, dat lijkt me echt verschrikkelijk.
In september reden wij al in de onze, en wij hebben (gelukkig!) weinig problemen met onze Megane.adinsx schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:52:
deMercer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:19:
[...]
De versie boven de Techno is de Iconic, die eronder volgens mij de Equilibrium. Als ik het goed heb, is de Evolution op de Equilibrium gebaseerd, en speciaal voor de zakelijke markt in het leven geroepen. Wat de verschilen zijn tov de Equilibrium weet ik niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/RlmmcJqkvdeEDtD2ctU8STcg.png?f=user_large)
JanAd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:07:
Bij ons thuis werkt de app slecht, maar dat komt door het slechte 4G-bereik dat wij thuis hebben vermoed ik. Ik kan heel vaak geen verbinding krijgen met de auto, of de getoonde informatie is niet correct.Bushie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:
Die werkt dan bij mij eigenlijk wel feilloos,
enige jammere/wens hierin dat je niet kan zien of de auto op slot is.
"Buitenshuis" lijkt de app een stuk beter te werken.
Dank voor de info, ik heb echter niet de ER versie maar de 160kwh.
Is dan de motor het enige verschil tussen de optimum en de optimum ER ?
Is dan de motor het enige verschil tussen de optimum en de optimum ER ?
Ah!!! Duidelijk dankjewel 🙏🏻WalterBurgez schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:47:
Voorheen werd er een Evolution en Evolution ER aangeboden (prijslijst Renault april 2022)
[Afbeelding]
Zitten toch wat kleine verschillen tussen de evolution en evolution ER
Wat houdt bij de Evolution ER de '6 voudig verstelbare bestuurdersstoel' in?
- Zitting naar voren en achteren
- Rugleuning rechterop of achterover
- Zitting omhoog en omlaag
- Hoofdsteun telt ook mee?
- ?
- ?
En wat is er verstelbaar aan de passagiersstoel?
- Zitting naar voren en achteren
- Rugleuning rechterop of achterover
- Zitting omhoog en omlaag
- Hoofdsteun telt ook mee?
- ?
- ?
En wat is er verstelbaar aan de passagiersstoel?
1 naar voren
2 naar achteren
3 rugleuning rechterop
4 rugleuning platter
5 zitting omhoog
6 zitting omlaag..
Dat is 6 voudig verstelbaar??!
2 naar achteren
3 rugleuning rechterop
4 rugleuning platter
5 zitting omhoog
6 zitting omlaag..
Dat is 6 voudig verstelbaar??!
Vooral voor de caravan en de ruimte in geval van wintersport of weekendje weg.PatrickN68 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:04:
[...]
Klinkt goed! Mijne is einde september geproduceerd en geen problemen gehad, dsu het zal meevallen.
Wel leuk de GT205 erbij houden, heb de mijne ingeruild voor de E-tech (weinig spijt van).
En het scheelt geklets van de kinderen over "papa heeft een snellere auto dan mama". Straks beide 7,4 naar 100. Dan wordt het "Papa heeft de stilste auto"
Beste leden,
Ik overweeg een Megane e-tech. Ik heb van mijn leven nog nooit een auto van Franse makelij gehad, laat staan gereden (m.u.v. proefritten nu met deze e-tech).
Als VW aanhanger ben ik afgeknapt op de ID.3. Daardoor ben ik verder gaan kijken en ben gecharmeerd geraakt van deze e-tech.
Daarom mijn vraag aan jullie: hebben jullie al rammeltjes, piepjes en kraakjes ontdekt aan deze auto?
Ik overweeg een Megane e-tech. Ik heb van mijn leven nog nooit een auto van Franse makelij gehad, laat staan gereden (m.u.v. proefritten nu met deze e-tech).
Als VW aanhanger ben ik afgeknapt op de ID.3. Daardoor ben ik verder gaan kijken en ben gecharmeerd geraakt van deze e-tech.
Daarom mijn vraag aan jullie: hebben jullie al rammeltjes, piepjes en kraakjes ontdekt aan deze auto?
Ik kom ook van VW, en buiten de aangegeven software dingetjes, heb ik geen last van piepjes kraakjes etc.TweakieRR schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:53:
Beste leden,
Een Renault is wel een andere belevenis dan een VW, al was ik ook wel verwend met een full options VW Arteon.
ps. voor de andere Renault Megan e-tech bezitters, gaat bij jullie de auto als deze op cruise control staat, en je rijdt op de rechterbaan, ook gewoon rechts inhalen als de auto links van je langzamer rijdt?
De VW was "aware" van auto's op de baan links naast je, en ging langzamer rijden als je dreigde rechts in te gaan halen.
De Renault remt niet af als je rechts een langzamere auto inhaalt..
Past ie mooi bij mijn rijstijl van comfortabel de ruimte gebruikenLytsepier schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:45:
De Renault remt niet af als je rechts een langzamere auto inhaalt..
dat is toch super onwenselijk? Er zijn meer situaties te bedenken dat je wel rechts in kan en mag halen dan situaties waarbij dat niet kan/mag. Op/afritten, gescheiden rijbaan, file, etc etc. Lijkt me heel irritant als je auto dat weigert.Bushie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:26:
[...]
Ik kom ook van VW, en buiten de aangegeven software dingetjes, heb ik geen last van piepjes kraakjes etc.
Een Renault is wel een andere belevenis dan een VW, al was ik ook wel verwend met een full options VW Arteon.
ps. voor de andere Renault Megan e-tech bezitters, gaat bij jullie de auto als deze op cruise control staat, en je rijdt op de rechterbaan, ook gewoon rechts inhalen als de auto links van je langzamer rijdt?
De VW was "aware" van auto's op de baan links naast je, en ging langzamer rijden als je dreigde rechts in te gaan halen.
Ik reed hiervoor een 2018 e-Golf en die had een stevigere carrosserie en interieur afwerking dan de 2022 Megane. De Megane heeft af en toe een rammeltje in het portier, de achterklep, etc. Maar ik denk dat er weinig merken zijn die VAG verslaan op dit gebied.
Andere dingen aan de Megane zijn juist een stuk fijner. Ik heb niks met zowel Frans als VAG maar toch tevreden met de Renault
Nou, de bestelling is de deur uit na wat rekenslagen.
-Bijtelling van 2022
-Lagere fiscale waarde i.v.m. 2022-prijs (47.600 ipv 48.550)
-Wat extra korting van de vaste dealer
-Lagere leaseprijs = lagere luxe eigen bijdrage (totaal alsnog 242 overigens)
-Geen enorme wachttijd
-De auto zelf al kunnen 'detailen' voor aflevering
Al met al acht tientjes per maand netto besparen ten opzichte van een nieuwe Iconic in het rood.
Vanmorgen dus toch maar akkoord gegeven op deze Techno rouge flammé met als opties: Warmtepomp, Augmented en Assist Drive pakket. Helaas geen HK, dus daar moet ik mee leren leven / zelf wat aan gaan doen. Levering rond 15 maart (i.v.m. subsidie Duitsland).

De blauwe GT205 Estate blijft, dus het wordt rood voor rood

Binnenkort hem eens op groene platen mee naar huis nemen om te kijken waar de wallbox/laadpaal moet komen. Waar hebben jullie deze geplaatst?
-Bijtelling van 2022
-Lagere fiscale waarde i.v.m. 2022-prijs (47.600 ipv 48.550)
-Wat extra korting van de vaste dealer
-Lagere leaseprijs = lagere luxe eigen bijdrage (totaal alsnog 242 overigens)
-Geen enorme wachttijd
-De auto zelf al kunnen 'detailen' voor aflevering
Al met al acht tientjes per maand netto besparen ten opzichte van een nieuwe Iconic in het rood.
Vanmorgen dus toch maar akkoord gegeven op deze Techno rouge flammé met als opties: Warmtepomp, Augmented en Assist Drive pakket. Helaas geen HK, dus daar moet ik mee leren leven / zelf wat aan gaan doen. Levering rond 15 maart (i.v.m. subsidie Duitsland).

De blauwe GT205 Estate blijft, dus het wordt rood voor rood

Binnenkort hem eens op groene platen mee naar huis nemen om te kijken waar de wallbox/laadpaal moet komen. Waar hebben jullie deze geplaatst?
Maandag de auto bij de dealer binnen gedaan. Verdict vandaag gehad. Er moet een nieuwe batterij in. De amper 200km range in de winter + range verlies als de auto stil staat (tot 10 a 15km per nacht soms) zijn wel degelijk indicatoren dat er iets mis is / was met de batterij. Hopelijk niet het begin van een lijdensweg. De auto word nu op transport gezet om de nieuwe batterij te plaatsen. De batterij zou op voorraad zijn maar men verwacht de wagen pas terug eind januari.
Ok, bedankt voor het melden. Dit issue was voor mij toch wel een aardige reden om de Megane een paar trapjes omlaag te zetten op de lijst, maar hij staat nu weer ferm op de 2de plekLucantiek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:30:
Maandag de auto bij de dealer binnen gedaan. Verdict vandaag gehad. Er moet een nieuwe batterij in. De amper 200km range in de winter + range verlies als de auto stil staat (tot 10 a 15km per nacht) zijn wel degelijk indicatoren dat er iets mis is / was met de batterij. Hopelijk niet het begin van een lijdensweg. De auto word nu op transport gezet om de nieuwe batterij te plaatsen. De batterij zou op voorraad zijn maar men verwacht de wagen pas terug eind januari.
Laat je niet teveel leiden door dit soort incidenten… ik ken mensen met een ID4 en EV6 met identieke problemen..zonoskar schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:46:
[...]
Ok, bedankt voor het melden. Dit issue was voor mij toch wel een aardige reden om de Megane een paar trapjes omlaag te zetten op de lijst, maar hij staat nu weer ferm op de 2de plek
Denk dat ieder merk helaas dit soort mankementen kent.
Vergeet niet mensen met problemen hun ervaring delen
Mijn Iconic is besteld op 29 april. Oorspronkelijke leverdatum week 39 2022. Toen die week aanbrak werd het ineens week 4 2023. Zojuist gebeld met de dealer en die weet niets. Gebrek aan onderdelen kan ik accepteren, gebrek aan informatie niet. Leasemaatschappij gebeld, die ziet 'm op levering week 5 staan, maar er is nog geen chassisnummer bekend, dus waarschijnlijk nog niet geproduceerd. Als week 5 aanbreekt komt er dus waarschijnlijk een melding dat het weer een aantal weken/maanden wordt opgeschoven. Ik heb aan leasemaatschappij aangegeven dat dit dan onacceptabel is en er gezocht moet worden naar een andere oplossing. Dan maar annuleren en andere (voorraad)auto selecteren, desnoods ander merk.
Dat gaat dan hopelijk het einde van je problemen met de range zijn. Goed nieuws, lijkt me!Lucantiek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:30:
Maandag de auto bij de dealer binnen gedaan. Verdict vandaag gehad. Er moet een nieuwe batterij in.