Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 24 ... 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:16
Frank S schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:04:
Mijn Iconic is besteld op 29 april. Oorspronkelijke leverdatum week 39 2022. Toen die week aanbrak werd het ineens week 4 2023. Zojuist gebeld met de dealer en die weet niets. Gebrek aan onderdelen kan ik accepteren, gebrek aan informatie niet. Leasemaatschappij gebeld, die ziet 'm op levering week 5 staan, maar er is nog geen chassisnummer bekend, dus waarschijnlijk nog niet geproduceerd. Als week 5 aanbreekt komt er dus waarschijnlijk een melding dat het weer een aantal weken/maanden wordt opgeschoven. Ik heb aan leasemaatschappij aangegeven dat dit dan onacceptabel is en er gezocht moet worden naar een andere oplossing. Dan maar annuleren en andere (voorraad)auto selecteren, desnoods ander merk.
Nee joh, dat is geen doen inderdaad. Voorraad Iconic zoeken dus. In Opdam staat nog een gave. Die had ik ook als offerte ingediend. Als je leasemij eraan mee wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 09:25
adinsx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:19:
[...]

Nee joh, dat is geen doen inderdaad. Voorraad Iconic zoeken dus. In Opdam staat nog een gave. Die had ik ook als offerte ingediend. Als je leasemij eraan mee wil werken...
Bedankt voor de tip. Op de kleur na dezelfde configuratie als ik besteld heb (rood). De inkoopafdeling van de leasemaatschappij gaat in ieder geval een officiële klacht indienen bij het hoofdkantoor van de dealer. Als de reactie daarop niet goed is, dan gaan ze zeker meewerken aan een voorraad-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:02
Even een vraag die misschien iemand van jullie kan beantwoorden. Mijn bestelde auto heeft al wel een chassisnummer maar betekent het dan ook dat hij al gemaakt is? De vermoedelijke afleverdatum staat op 29 maart. Zit er 2,5 maand tussen maken en afleveren. Is dat niet veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Lucantiek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:30:
Maandag de auto bij de dealer binnen gedaan. Verdict vandaag gehad. Er moet een nieuwe batterij in. De amper 200km range in de winter + range verlies als de auto stil staat (tot 10 a 15km per nacht soms) zijn wel degelijk indicatoren dat er iets mis is / was met de batterij. Hopelijk niet het begin van een lijdensweg. De auto word nu op transport gezet om de nieuwe batterij te plaatsen. De batterij zou op voorraad zijn maar men verwacht de wagen pas terug eind januari.
Opmerkelijk. Ik kwam met temperaturen van rond het vriespunt ook op een range van 200km. Met de huidige temperaturen (rond de 10°) is de range 300 tot 350km. Ik kijk het voorlopig eerst nog aan voordat mijn auto hiervoor richting dealer gaat. Weet niet of ik daar nou zo blij van zou worden.

@Mark146 ik had het VIN nummer ook al ruim voordat de auto van de band rolde. Bij mij zaten er 2 maanden tussen maken en afleveren. Dat was eind 2022 redelijk gemiddeld volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Ancent op 12-01-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucant
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-05-2023
@Ancent
Het was bij mij niet alleen dat hoor. Er kwamen later meldingen op het scherm ivm de batterij. Deze kan je terugvinden op pagina 89.

[ Voor 55% gewijzigd door Lucant op 12-01-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:50
Sommigen hebben in april besteld en hebben 'em nog steeds niet, dus 2,5 maand is zeker niet veel.
Gemiddelde levering tussen dag van bestelling tot leveren is gemiddeld 6 maanden zo'n beetje.
Let wel, gemiddeld, sommigen hebben veel geluk, anderen weer veel pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Frank S schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:38:
[...]

Bedankt voor de tip. Op de kleur na dezelfde configuratie als ik besteld heb (rood). De inkoopafdeling van de leasemaatschappij gaat in ieder geval een officiële klacht indienen bij het hoofdkantoor van de dealer. Als de reactie daarop niet goed is, dan gaan ze zeker meewerken aan een voorraad-auto.
Ah, dan heb jij hem dus besteld zoals ik hem uiteindelijk ook nieuw zou bestellen. Iconic in het rood, licht leer en full-options. De zes maanden levertijd stond me tegen, net als het nog verder van huis raken qua eigen bijdrage en daarmee bijtelling (540 netto zou ik op uitkomen in de maand). Helaas geen hele riante leaseregeling hier wat dat betreft. Het is dus een rode Techno geworden, half maart levering.

Fijne mensen daar in Opdam, en ze hebben al eens vaker een auto aan Athlon geleverd. Beetje korting op de verkoopprijs kreeg ik, dus vergeet niet daarom te vragen. :)
Rick Bakker heb ik mee gebeld/gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-12-2024
Byzonder, EV database meldt nu (na meerdere wijzigingen), dat de bruto capaciteit van de accu 65 kWh is en netto 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gMb86oR634Y8iZgKsuX4ei2VdM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FaQ97PMgGO011YQURldjMOY7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Jammergenoeg heb ik geen officiële data van Renault over de bruto en netto capaciteit. Alleen de data van de test van Björn Nyland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 19:07
ETphonehome schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:01:
Byzonder, EV database meldt nu (na meerdere wijzigingen), dat de bruto capaciteit van de accu 65 kWh is en netto 60 kWh
Op verschillende Franse sites staat dat de brutocapaciteit 63kwh is, en de gecommuniceerd 60kwh de nettocapaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 10:59
Lucant schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:50:
@Ancent
Het was bij mij niet alleen dat hoor. Er kwamen later meldingen op het scherm ivm de batterij. Deze kan je terugvinden op pagina 89.
balen dat je de auto kwijt bent maar fijn dat je probleem (eindelijk) is erkend en er waarschijnlijk een oplossing gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
adinsx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:44:
Binnenkort hem eens op groene platen mee naar huis nemen om te kijken waar de wallbox/laadpaal moet komen. Waar hebben jullie deze geplaatst?
Mijn huis/oprit hebben dezelfde indeling zo te zien en ik heb de wallbox rechts naast het raampje (die ik dan weer niet heb) gehangen. Links van je regenpijp. Betekent helaas dat je voor het laden vooruit moet inparkeren. Als je voor een wallbox kiest met een lange vaste kabel (5m+) gaat het misschien lukken om achteruit in te parkeren en de kabel achterlangs naar voren te krijgen. Maar 1 of 2x per week vooruit inparkeren is wel te overzien, weet niet hoe erg jouw OCD is ;)
Mij vorige EV had de laadpoort rechtsachter. De Megane rechtsvoor, en dat is wel erg bepalend voor hoe je je auto uiteindelijk neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
Tesla zet door een prijsverlaging de ev markt op de kop. De 3 zit nu onder de subsidiegrens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Mark146 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:35:
Tesla zet door een prijsverlaging de ev markt op de kop. De 3 zit nu onder de subsidiegrens
? ik denk dat dit pure wanhoop is om eerlijk te zijn. Ze verkopen echt niks op het moment. Denk dat de magazijnen te vol zitten :)

Maar niet erg relevant in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark146
BVice schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:09:
[...]

? ik denk dat dit pure wanhoop is om eerlijk te zijn. Ze verkopen echt niks op het moment. Denk dat de magazijnen te vol zitten :)

Maar niet erg relevant in dit topic.
Ik vind het wel relevant want als ik nu voor een ev zou gaan kijken zou tesla hoog op het lijstje staan met deze prijs. En niet onbelangrijk 1-3 maanden levertijd en niet dat wazige gedoe van Renault over levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Laatst online: 08:59
Mark146 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:39:
Even een vraag die misschien iemand van jullie kan beantwoorden. Mijn bestelde auto heeft al wel een chassisnummer maar betekent het dan ook dat hij al gemaakt is? De vermoedelijke afleverdatum staat op 29 maart. Zit er 2,5 maand tussen maken en afleveren. Is dat niet veel?
Dealer kan perfect productie datum zien, het chassisnummer is bij de bestelling idd al geweten...
Mijne wordt normaal volgende week dinsdag geproduceerd, ben al blij dat het niet maandag is :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBy96lwpjHc1AX6pGNAYTDrQdQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mz1uEIkksAuPp3b21r7ePoCb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Mark146 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:22:
[...]

Ik vind het wel relevant want als ik nu voor een ev zou gaan kijken zou tesla hoog op het lijstje staan met deze prijs. En niet onbelangrijk 1-3 maanden levertijd en niet dat wazige gedoe van Renault over levertijd.
Ik heb de Y lang op mijn lijstje gehad. De 3 niet omdat ie véél duurder was in de lease dan de Y.
Het is absoluut een scherp aanbod, misschien wel het beste qua ruimte, en rijden, maar ik voelde me niet thuis in de Y. Te klinisch, en de wispelturigheid van het merk is ook twijfelachtig. Geen parkeersensoren e.d. meer, ze lossen het met software op (wat er nog niet is) om objecten weer te geven. De radar was geschrapt, maar komt ineens toch weer terug op de 3.

Ja, de Y is een stuk aantrekkelijker geworden, maar ik heb toch voor een (voorraad) Electric gekozen. De lange levertijden voor een nieuwe zijn wel zorgwekkend, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
adinsx schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:44:
Binnenkort hem eens op groene platen mee naar huis nemen om te kijken waar de wallbox/laadpaal moet komen. Waar hebben jullie deze geplaatst?
Ik zou de oplader tussen de voordeur en het raam ophangen, wellicht met een iets langere kabel (7m). Dan kun je volgens mij de auto nog steeds achteruit parkeren en de kabel inprikken (als de blauwe op de plek van de rode komt, en de nieuwe rode op de plek van blauwe).

Je bent daarmee ook goed voorbereid op andere auto's met de oplaadpoort op andere plekken. En je kunt indien gewenst een auto op de andere plek opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
TaxiGilbert schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:57:
Mijne wordt normaal volgende week dinsdag geproduceerd, ben al blij dat het niet maandag is :)
En niet vrijdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
[...]

Dealer kan perfect productie datum zien, het chassisnummer is bij de bestelling idd al geweten...
[Afbeelding]
Die van mij ook! Ook productiedatum 17-01.
Benieuwd wanneer die van ons ongeveer bij de dealer staan voor aflevering.. Ik hoop op eerste helft van februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:04

JanAd

Wind’s howling

[...]

[Afbeelding]
Mijn dealer antwoord precies niet meer op vragen rond de levering. :r

Hier was eind november nog week 3 - 5 van 2023 gezegd. Maar nadien heb ik geen updates meer gehad. Aangezien ik op ongeveer dezelfde datum besteld heb, zal mijn levering ookwel opschuiven naar maart of nog later |:(

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Razer schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Die van mij ook! Ook productiedatum 17-01.
Benieuwd wanneer die van ons ongeveer bij de dealer staan voor aflevering.. Ik hoop op eerste helft van februari
Om het eerst! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
[...]

[Afbeelding]
Die van mij staat voor productie datum maandag 16-01…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
@TaxiGilbert @Pepernootje Leuk! Interessant om te volgen. Melden jullie even zodra jullie een update vanuit jullie dealer ontvangen? Zodra ik iets hoor zal ik het ook even plaatsen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dustx
  • Laatst online: 28-01 15:36
Hoi allen,

Ik volg dit topic al een tijdje, mijn Megane eind Juli '22 besteld. Vorige week vrijdag gebeld met de dealer en die vetelde mij dat de auto al in nederland staat, wachtende op afroep naar de dealer. nu is het afwachten wanneer ik wordt gebeld. :) Wordt me eerste EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Woensdag 11-01 levering gehad van m’n Renault, wit, Techno (geen extra’s als WP). Was besteld in november en stond er al eind december 😱.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@Pepernootje en @Razer Ook allemaal besteld begin juli?

Toch bizar dat er zoveel verschil en willekeur lijkt te zitten in de leveringen.
Mss is er dan toch nog hoop voor mijn auto tegen week 5, al ik zal er maar niet teveel op rekenen.

[ Voor 100% gewijzigd door JanAd op 14-01-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
JanAd schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:26:

Toch bizar dat er zoveel verschil en willekeur lijkt te zitten in de leveringen.
Mss is er dan toch nog hoop voor mijn auto tegen week 5, al ik zal er maar niet teveel op rekenen.
Door de dealer is de bestelling op 08-06 geplaatst. Ik moet zeggen dat ik het ook niet snap.
Bovendien zie ik in Frankrijk, Duitsland en Engeland de meganes met een veel kortere levertijd verschijnen. Lijkt het.
Ik moet zeggen dat op zich mijn productie datum wel stabiel is. Eerst half november. Dat is uitgesteld naar 16-01, uitstel door tekort aan onderdelen voor Nederlandse Meganes volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Pepernootje op 13-01-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
JanAd schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:26:

Die van mij is in de eerste week van augustus besteld.
Pepernootje schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:26:
[...]

Door de dealer is de bestelling op 08-06 geplaatst. Ik moet zeggen dat ik het ook niet snap.
Bovendien zie ik in Frankrijk, Duitsland en Engeland de meganes met een veel kortere levertijd verschijnen. Lijkt het.
Ik moet zeggen dat op zich mijn productie datum wel stabiel is. Eerst half november. Dat is uitgesteld naar 16-01, uitstel door tekort aan onderdelen voor Nederlandse Meganes volgens mij.
Volgens mij loopt de NL productie inderdaad wat langzamer dan omringende landen door de 22 kWh lader. Dat was in elk geval één van de redenen volgens de dealer waarom 2022 sowieso niet meer ging lukken.

Ook hebben er een tijd lang veel meer Techno's van de band gerold van Iconic's, kan ook nog wel het verschil in levertijden verklaren. Als ik binnen nu en een maandje de auto nog mag verwelkomen vind ik het helemaal prima 8) d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Razer op 13-01-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Ik had in ongeveer 8 weken m’n auto, was idd een techno, lijkt dus dat er een batch techno’s gedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
HK is ook standaard op de Iconic, ook daar liep de boel tegen chipproblemen aan. Samen met de boordlader en andere opties als Drive Assist en argumenten Vision kan het maar zo flink vertragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
orillion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:27:
[...]

Gebruik je ook een kabel die 22kW aankan?
Ik mag aannemen dat de meegeleverde kabel 22kw kan hebben toch? Zou een beetje vreemd zijn als Renault een kabel mee zou leveren die dat niet zou trekken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Net een brief ontvangen van de dealer, levering is met ongeveer een maand uitgesteld, eind februari - begin maart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
JanAd schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:07:
Net een brief ontvangen van de dealer, levering is met ongeveer een maand uitgesteld, eind februari - begin maart dus.
Mag ik vragen wanneer je hem hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@Mark146 8/7 bij Van Trier in België. Wel een EV40 Boost Charge Techno (met H/K audio en augmented vision pack en een warmtepomp - rafale grijs/zwart dak).

Edit: Ik ben in alvast blij dat er duidelijkheid is gekomen vanuit de dealer.

[ Voor 27% gewijzigd door JanAd op 16-01-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Vinceub1972 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:26:
[...]

Ik mag aannemen dat de meegeleverde kabel 22kw kan hebben toch? Zou een beetje vreemd zijn als Renault een kabel mee zou leveren die dat niet zou trekken!?
correct, is netjes een 32A kabel. Vandaar ook dat hij wat dikker is dan de kabels die bij de meeste EV's geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiNij
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook op 9-7-2022 besteld, produktie is gestart.... vrijdag 13 januari 2023 >:), 19de klaar uit fabriek verwacht. Garage zij vorige week dat ze hem omstreeks 6 februari in de garage verwachten.
Dan nog trekhaak eronder, winterbanden (wel 18") en rijklaar maken. Ben zeer benieuwd!
Techno two-tone blanc glacier / noir étoilé 369+GNE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 14:26
Razer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Fijn om te horen!

Hoe is je dit bevallen met de range en het onderweg laden?
Ging dit goed met de ingebouwde navigatie?
Laden onderweg nooit probleem geweest. Laadstations gevonden via aapjes op telefoon, maar achteraf had dat zeer zeker ook met de ingebouwde navi gekund. Wat is Engeland wat minder was, waren op enkele plekken de prijs: 1 GBP/kWh!! Maar dat is een kwestie van even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-09-2024
Weet iemand of er een soort ‘laadmodus’ is voor de auto? Tijdens snelladen zit ik vaak in de kou en in het donker te wachten 😫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
tyco schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:11:
Weet iemand of er een soort ‘laadmodus’ is voor de auto? Tijdens snelladen zit ik vaak in de kou en in het donker te wachten 😫
Volgens mij kun je tijdens het laden (zonder te starten) gewoon de verwarming aanzetten, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

tyco schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:11:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je gewoon in de auto muziek kon luisteren of zelfs een filmpje kijken… Is dat dan niet zo? Of enkel tijdens AC laden mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
JanAd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je gewoon in de auto muziek kon luisteren of zelfs een filmpje kijken… Is dat dan niet zo? Of enkel tijdens AC laden mss?
Nee weet vrij zeker dat ik de verwarming (met knopje ventilator omhoog) ook tijdens DC laden heb kunnen aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyco
Oh, oke! Muziek e.d. stopt bij mij na een paar minuten. Morgen mag ik weer een poging wagen, dan zal ik eens kijken of ik het d.m.v. de autonome knoppen voor elkaar krijg 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Waarom zet je de auto uit als je gaat snelladen? Ik laat hem gewoon aan staan…wat soms gebeurt is dat hij dan vanzelf uit gaat, en als je hem dan weer aanzet stopt de laadsessie. Maar dit gebeurt niet bij alle snelladers.
Maar je hoeft hem niet uit te zetten om het laden te starten

[ Voor 56% gewijzigd door BVice op 16-01-2023 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:45
tyco schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:07:
Oh, oke! Muziek e.d. stopt bij mij na een paar minuten. Morgen mag ik weer een poging wagen, dan zal ik eens kijken of ik het d.m.v. de autonome knoppen voor elkaar krijg 😌
Je kan hem op contact zetten (rem niet indrukken), en dan verwarming inschakelen. Als die wel uitschakelt gewoon 1 tikje om hem opnieuw in te schakelen, dan blijft die gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
Check! Dank voor de reacties. Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
BVice schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:21:
[...]

correct, is netjes een 32A kabel. Vandaar ook dat hij wat dikker is dan de kabels die bij de meeste EV's geleverd worden.
Precies, dus ik had gewoon met 22kwh moeten kunnen laden (alleen mijn auto aan dubbele 22kwh lader)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Gemaakt op Blue Monday ;) Het aftellen kan beginnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AROEd3SLQf1XPvuQ417qvKdiLyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nln5DvPULNHHETsVw9mGkC97.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Vinceub1972 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Precies, dus ik had gewoon met 22kwh moeten kunnen laden (alleen mijn auto aan dubbele 22kwh lader)!
Nee, zie andere opmerking: misschien wordt er gebalanceerd met andere verbruikers (niet-EV’s). Net als thuis. Als mijn droger aanstaat kan ik ook niet met vol vermogen laden thuis. Dat balanceert de laadpaal zelf samen met de slimme meter. Dat soort oplossingen heb je ook voor parkeergarages/gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
TaxiGilbert schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:03:

[Afbeelding]
Wat vermoed je? Levering nog voor 1 februari of?
Hier toevallig al iets van je dealer over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Razer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Wat vermoed je? Levering nog voor 1 februari of?
Hier toevallig al iets van je dealer over gehoord?
Er gaat nog een trekhaak onder, dus hangt daar een beetje vanaf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:33
De mijne wordt volgende week geproduceerd. Een witte Evolution ER 60KWH. Besteld op 25/7. Levering verwacht eind februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
TaxiGilbert schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Er gaat nog een trekhaak onder, dus hangt daar een beetje vanaf...
bij mij was dat allemaal in 1 dag gefikst maar ik had nogal wat druk gezet vanwege een vreemd voortraject in juli '22. (zelfs toen waren we al ongeduldig ;))

Ga je, zoals je naam doet vermoeden, de Megane gebruiken als Taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje

[Afbeelding]
Die van mij ook. De vin ook gelijk in de my Renault app kunnen invullen. Ik ben benieuwd wanneer de dealer belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Pepernootje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Die van mij ook. De vin ook gelijk in de my Renault app kunnen invullen. Ik ben benieuwd wanneer de dealer belt.
Ah, dat werkt dus nog wel. Bij mij krijg ik nog steeds VIN ongeldig. Dus mogelijk nog niet geproduceerd dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
Krijg net te horen dat die van mij ook gisteren geproduceerd is! :D

@Pepernootje @TaxiGilbert , we kunnen wedstrijdje gaan doen wie het eerst een vermoedelijke afleverdatum heeft haha ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
BVice schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:48:
[...]

bij mij was dat allemaal in 1 dag gefikst maar ik had nogal wat druk gezet vanwege een vreemd voortraject in juli '22. (zelfs toen waren we al ongeduldig ;))

Ga je, zoals je naam doet vermoeden, de Megane gebruiken als Taxi?
Nee hoor :) Is mijn bijnaam bij de vrienden omdat ik meestal BOB ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
BVice schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Nee, zie andere opmerking: misschien wordt er gebalanceerd met andere verbruikers (niet-EV’s). Net als thuis. Als mijn droger aanstaat kan ik ook niet met vol vermogen laden thuis. Dat balanceert de laadpaal zelf samen met de slimme meter. Dat soort oplossingen heb je ook voor parkeergarages/gebouwen.
Ik geloof het meteen… het verbaasde me dat er op het scherm stond dat je kon laden met 22kwh, maar aangekoppeld gaf ie maximaal 9,5kwh aan. Hier in de straat kan ik met 18,5kwh laden! En ik vind het allemaal prima, maar zet het dan niet op die paal als het in de praktijk niet haalbaar is! Ja toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Vinceub1972 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:45:
[...]

Ik geloof het meteen… het verbaasde me dat er op het scherm stond dat je kon laden met 22kwh, maar aangekoppeld gaf ie maximaal 9,5kwh aan. Hier in de straat kan ik met 18,5kwh laden! En ik vind het allemaal prima, maar zet het dan niet op die paal als het in de praktijk niet haalbaar is! Ja toch
Dat is vreemd ja, als mijn laadpunt ‘geknepen’ wordt door een ander apparaat in huis zie je op het scherm ook direct het maximale beschikbare vermogen terug lopen.
Nou ja, in de gaten houden of het vaker voorkomt bij je. Het is overigens 22 [kW]. De eenheid [kWh] gebruik je alleen om een hoeveelheid energie aan te geven, en niet om laadvermogen aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Laatst online: 24-05 14:54
Domme vraag misschien, maar het vinnummer… die kan ik gewoon bij de leasemaatschappij nu al opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
sunflame schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:30:
Domme vraag misschien, maar het vinnummer… die kan ik gewoon bij de leasemaatschappij nu al opvragen?
Leasemaatschappij zou het aan de dealer kunnen vragen.
Want, zoals ik het begrepen heb, zodra een auto besteld is bij de dealer, is er vrij snel al een VIN-nummer bekend.
Opvraagbaar door particuliere klant, of zoals in jouw geval, de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Wat zijn hier zo de ervaringen met de duur van het transport nadat de auto klaar was in de fabriek? Vandaag eens met de dealer gebeld, auto inderdaad klaar. Maar over levering bij dealer konden ze niks zeggen. Ze zaten nog op Astrals te wachten die al sinds december klaar waren, dus durfden geen beloftes meer te maken over eventuele leverdatum bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Van minstens een maand tot 2,5 maanden heb ik hier al gelezen. Er zit niet echt een duidelijke lijn in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasi78
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01-2024
Hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen wanneer ik de megane kan ophalen. Besteld eind juni en oorspronkelijk november te leveren. Verwachting is nu eind januari/begin februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Op de Electric facebook-groep zag ik een aantal reacties van flinke vertragingen. Planning februari schuift voor een aantal op naar week 12 of zelfs 17...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:55:
Wat zijn hier zo de ervaringen met de duur van het transport nadat de auto klaar was in de fabriek? Vandaag eens met de dealer gebeld, auto inderdaad klaar. Maar over levering bij dealer konden ze niks zeggen. Ze zaten nog op Astrals te wachten die al sinds december klaar waren, dus durfden geen beloftes meer te maken over eventuele leverdatum bij de dealer.
Dealers weten het ook niet omdat er totaal geen peil op te trekken is.
Toch ook nog steeds een tekort aan vrachtwagenchauffeurs begreep ik.

Gemiddeld is de levertijd (na klaar in de fabriek) ergens tussen de 4 tot 10 weken.
Gemiddeld. De 1 krijgt 'em zelfs nog eerder, de ander weer veel later.

Vraagje aan huidige bezitters:
Je kan je profiel-afbeelding aanpassen, maar dan kan je kiezen uit een tiental standaard plaatjes.
Is het ook mogelijk om zelf foto's oid toe te voegen? En dat dan als profiel-afbeelding instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
BVice schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Dat is vreemd ja, als mijn laadpunt ‘geknepen’ wordt door een ander apparaat in huis zie je op het scherm ook direct het maximale beschikbare vermogen terug lopen.
Nou ja, in de gaten houden of het vaker voorkomt bij je. Het is overigens 22 [kW]. De eenheid [kWh] gebruik je alleen om een hoeveelheid energie aan te geven, en niet om laadvermogen aan te geven.
Thnx, dan houd ik het in het vervolg opkW. Anders is het zo slordig 😉👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Hallo Allen, ik heb niet het hele topic gelezen, maar zie nu wat over levertijden en dacht ik zal ook eens delen hoe de bestelling van mijn Iconic ervoor staat.
Bestelling begin feb '22
Verwachte levering half sept '22
Begin sept bericht dat het nov '22 zou worden
In oktober bericht dat het eind maart '23 gaat worden

Dus ik moet er ruim een jaar op wachten. In de tussentijd kan ik vanuit de leasemaatschappij in een Megane station rijden wat me echt goed bevalt (zal wel even inleveren worden op ruimte straks, met 2 kleine kids, kinderwagens etc. maar goed daar wennen we wel aan denk ik).

Omdat ik hem besteld heb voor de energie/prijs crisis heb ik als het goed is nog prijsgarantie, d.w.z. dat de bijtelling niet berekend zal worden over de dagwaarde bij aflevering maar over de initiële prijs. Inmiddels is de uitvoering die ik heb besteld duizenden euro's duurder geworden.

Enige jammere van de levering in '23 is zoals vast wel bekend de 5000 euro waarover ik nu meer bijtelling moet gaan betalen (van 35K voor 16% naar 30K voor 16%). Dat zal wel wat gaan schelen.

Als ik eraan denk ga ik dit topic wat meer in de gaten houden en zal ik nog eens wat posten als ik meer weet/ de auto heb.

Waar ik vooral benieuwd naar ben (ik heb de auto "blind besteld") is of onze kinderwagens een soort van in de kofferbak passen (in mijn oude polo uit 2005 ging dit, dus verwacht haast dat dit ook moet lukken).

Gr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Kijk dat zegt wel wat over de bruikbare inhoud, collega heeft een XC40 wat ogenschijnlijk een veel grotere auto is, maar in bananendozen uitgedrukt maakt het niet zoveel verschil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:25:
Hallo Allen, ik heb niet het hele topic gelezen, maar zie nu wat over levertijden en dacht ik zal ook eens delen hoe de bestelling van mijn Iconic ervoor staat.
Bestelling begin feb '22

Dus ik moet er ruim een jaar op wachten. In de tussentijd kan ik vanuit de leasemaatschappij in een Megane station rijden wat me echt goed bevalt (zal wel even inleveren worden op ruimte straks, met 2 kleine kids, kinderwagens etc. maar goed daar wennen we wel aan denk ik).

Omdat ik hem besteld heb voor de energie/prijs crisis heb ik als het goed is nog prijsgarantie, d.w.z. dat de bijtelling niet berekend zal worden over de dagwaarde bij aflevering maar over de initiële prijs. Inmiddels is de uitvoering die ik heb besteld duizenden euro's duurder geworden.

Enige jammere van de levering in '23 is zoals vast wel bekend de 5000 euro waarover ik nu meer bijtelling moet gaan betalen (van 35K voor 16% naar 30K voor 16%). Dat zal wel wat gaan schelen.

Als ik eraan denk ga ik dit topic wat meer in de gaten houden en zal ik nog eens wat posten als ik meer weet/ de auto heb.

Waar ik vooral benieuwd naar ben (ik heb de auto "blind besteld") is of onze kinderwagens een soort van in de kofferbak passen (in mijn oude polo uit 2005 ging dit, dus verwacht haast dat dit ook moet lukken).

Gr.
dit is wel echt de allerlangste levertijd die ik heb gehoord. Vooral voor een Iconic, die ook vorig jaar naast de Techno al gewoon geleverd werden. Alleen de Evolution en Equilibre hadden mega lange levertijd.
Heb je toevallig/per ongeluk de alarmvoorbereiding meebesteld? Dit werd altijd afgeraden omdat die niet leverbaar was.
Ik heb maart '22 besteld, augustus '22 kon ik rijden. En dat vond ik al lang :P

Wat betreft de kofferbak: hij is ruimer dan de meeste EV/hatchbacks. Maar natuurlijk niet te vergelijken met een Megane station.
Maar ik neem aan dat je de auto een stuk langer zal hebben dan dat je kinderwagens nodig hebt dus dat is een probleem van korte duur ;) en eentje past sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Ik moet er 4 jaar in rijden, dus ik denk dat wij net uit de kinderwagens zijn als ik de auto weer in moet leveren. Ik kom van een VW polo uit 2005 (die ik helemaal opgereden heb tot ik mocht leasen) af dus de Megane station was echt 10 sprongen vooruit dus de E-tech zal in vergelijking met de polo dat ook wel kunnen evenaren. En in die bewuste Polo kreeg ik de kinderwagen ook achterin gepropt (wel iets verder uit elkaar halen dan de station, daar kan je hem ongeveer uitgeklapt achterin parkeren haha...).

Ja die levertijd is echt om te huilen, snap er ook niet zoveel van. Op zich vind ik het nu niet zo'n ramp aangezien ik begin maart nog richting Frankrijk ga dus dan is de luxe van een station met zo'n 700km bereik in de tank die je in 5 minuten vol gooit wel welkom.

P.s. geen alarm voorbereiding en bewust niet gekozen voor dat drive assist en parkeer pakket (wel de warmtepomp)

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud1988 op 18-01-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:34:
Kijk dat zegt wel wat over de bruikbare inhoud, collega heeft een XC40 wat ogenschijnlijk een veel grotere auto is, maar in bananendozen uitgedrukt maakt het niet zoveel verschil :p
Dit filmpje zocht ik eigenlijk :)
YouTube: BARNEVOGNSTESTEN | Renault Megane E-Tech Electric vs. Polestar 2 vs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Oeh ik hoop toch niet dat ik de bank moet laten klappen om die kinderwagen erin te krijgen, dat is geen optie... We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:41:
Ik moet er 4 jaar in rijden, dus ik denk dat wij net uit de kinderwagens zijn als ik de auto weer in moet leveren. Ik kom van een VW polo uit 2005 (die ik helemaal opgereden heb tot ik mocht leasen) af dus de Megane station was echt 10 sprongen vooruit dus de E-tech zal in vergelijking met de polo dat ook wel kunnen evenaren. En in die bewuste Polo kreeg ik de kinderwagen ook achterin gepropt (wel iets verder uit elkaar halen dan de station, daar kan je hem ongeveer uitgeklapt achterin parkeren haha...).

Ja die levertijd is echt om te huilen, snap er ook niet zoveel van. Op zich vind ik het nu niet zo'n ramp aangezien ik begin maart nog richting Frankrijk ga dus dan is de luxe van een station met zo'n 700km bereik in de tank die je in 5 minuten vol gooit wel welkom.

P.s. geen alarm voorbereiding en bewust niet gekozen voor dat drive assist en parkeer pakket (wel de warmtepomp)
ik krijg een Joolz Day er in zonder de achterwielen te verwijderen. Maar in de praktijk nemen/namen we de kinderwagen zelden mee dus ik heb dat nooit meegenomen in een auto-keuze. Lang leve de draagzak, scheelt veel ruimte ;)
De Drive Assist en Augmented Vision pakketten hadden nooit lever issues...ik heb zelf Drive Assist pakket en warmtepomp. En kon als een van de eersten in NL al rijden.
Heel vreemd dat het bij jou zo lang duurt, echt onnodig ook. Ik ken zat mensen die Techno's en Iconic's in Q1 2022 bestelden en al sinds de zomer aan het rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Net nog even de dealer aan de lijn gehad en die bevestigden de verwachte levertijd van medio/eind maart.
Ergens in november hebben ze een chassisnummer gekregen.
Zal wel pech zijn, geen idee. Alleen het verhaal van die "vast" afgesproken prijs staat wel op losse schroeven. Destijds was het verhaal van dat alles zo veel duurder werd helemaal niet aan de orde. Immers, ome Putin zat nog braaf in Rusland en niet in Oekraïne en levertijden leken toen nog acceptabel (feb bestellen, sept leveren) dus je houdt op dat moment geen rekening met excessieve prijsstijgingen (dat had je toen nooit kunnen weten), maar goed daar is weinig aan te doen vrees ik.. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:44:
Oeh ik hoop toch niet dat ik de bank moet laten klappen om die kinderwagen erin te krijgen, dat is geen optie... We zullen zien!
Hier was ik ook 'bang' voor maar onze kinderwagen past gewoon netjes zonder de bank toe hoeven klappen of de wagen helemaal uit elkaar te halen.
Ook blind besteld en zodra er 1 bij een dealer stond de kinderwagen mee genomen en gepast, dat was weer een opluchting haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:25:
Bestelling begin feb '22

Gr.
Renault adverteert met de grootste kofferbak in de klasse, maar de kofferbak is ronduit lastig! Hij is smal en enorm diep, en als je de banken plat klopt heb je een drempel van ik denk wel zo’n 25 cm hoog! Ik ben enorm blij met mijn auto, maar ik ben ook enorm blij dat we geen kinderen hebben en dat er nauwelijks tot nooit veel spullen achterin moeten… Het is ver van een ruimtewonder 😉😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-05 23:56
Vinceub1972 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Renault adverteert met de grootste kofferbak in de klasse, maar de kofferbak is ronduit lastig! Hij is smal en enorm diep, en als je de banken plat klopt heb je een drempel van ik denk wel zo’n 25 cm hoog! Ik ben enorm blij met mijn auto, maar ik ben ook enorm blij dat we geen kinderen hebben en dat er nauwelijks tot nooit veel spullen achterin moeten… Het is ver van een ruimtewonder 😉😂😂
Ben het niet helemaal met de kritiek op de vorm van de kofferbak. Voor het echte stouwwerk is een diepe kofferbak erg fijn t.o.v. een station.
Ik kom van een Megane IV GT205 Estate waarbij de kofferbakruimte (dubbele bodem niet meegerekend) nagenoeg hetzelfde is als de E-tech.
De station-car is echter minder makkelijk vol te stouwen, omdat je met het sluiten van de klep alles mag tegenhouden, omdat er het e.e.a. gewoon uit kan vallen. Dat is waarom de 3-serie BMW zo'n mooi te openen achterruitje toepast in de achterklep.
Met een diepe kofferbak is dat probleem een stuk minder.

Voor kleine kinderen hetvolgende. Heb zelf 2 kinderen van 2.5 en 4.5 jaar. De heren zitten riant achterin, maar hebben geen kinderwagen meer in gebruik. Wel een klein opvouwbare buggy nog (dus niet zo'n lange onhandige McLaren), maar dat gaat niet lang meer duren. Het is dus allemaal tijdelijk.
Ik begon met het laatste weekje vakantie in September te merken dat de GT205 gewoon te groot was voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Dat stemt mij gerust.
Vwbt vakantie, ik ben benieuwd! Met eentje van nog geen 1 jaar en 2,5 jaar is nu een complete volksverhuizing waarbij de Estate tot de nok vol licht incl. voeteneind achterbank en tas bij de bijrijder, maar dan nemen nu een kinderwagen en een buggy ook wel het grootste deel van de kofferbak in beslag en dan hebben wij nog geen tent en campingbedjes bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Het zijn een hele hoop kleine dingen waaraan ik me begin te irriteren… het ineens voluit gaan van het geluid is bij de meesten wel bekend, maar nu werkt de Google assistant ineens ook niet meer!? Dat wil zeggen; wel bij het indrukken van de knop op het stuur, maar niet als ik “Hey Google” zeg? Hebben meerdere mensen dit ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobH08
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-04-2023
Vinceub1972 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:53:
Het zijn een hele hoop kleine dingen waaraan ik me begin te irriteren… het ineens voluit gaan van het geluid is bij de meesten wel bekend, maar nu werkt de Google assistant ineens ook niet meer!? Dat wil zeggen; wel bij het indrukken van de knop op het stuur, maar niet als ik “Hey Google” zeg? Hebben meerdere mensen dit ondervonden?
Bij mij doet "hey Google" het de ene keer wel en de volgende keer weer niet. Geen pijl op te trekken zeg maar :)
Ook begint sinds gisteren ineens het niet dragen van een gordel op de achterbank te piepen terwijl er niemand achterin zit. Heel vreemd.
Verder heb ik tot nu toe geen verdere rare dingen gehad. Dus hopen dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evonly
  • Laatst online: 01-02 16:50
Yes, zelfde klachten. Volume gaat ineens keihard en sinds gisteren doet de ‘Hey Google’ spraakassistent het niet meer.

Ook de dag/nacht modus is regelmatig in de war En soms kan ik de radio/volume helemaal niet bedienen.

Ik ga een afspraak inplannen bij de Renault dealer. Niet direct hierom omdat ik denk dat het niet meteen opgelost kan worden maar om een tik achterin de auto als ik over een heuvel rijd en een tik in het gaspedaal als ik met lage snelheid een draai maak. Ik krijg steeds meer kleine problemen met deze auto.

Mocht ik wat horen van ze dan plaats ik dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Evonly schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:09:
Yes, zelfde klachten. Volume gaat ineens keihard en sinds gisteren doet de ‘Hey Google’ spraakassistent het niet meer.

Ook de dag/nacht modus is regelmatig in de war En soms kan ik de radio/volume helemaal niet bedienen.
Van deze klachten herken ik er (gelukkig!) slechts één: de in de war zijnde dag/nacht modus. Ik heb momenteel de hypothese dat dit voorkomt bij wisseling van profiel.

Normaal hebben wij de dashboard verlichting op "Automatisch" staan. Na een wisseling van profiel staat deze optie "Automatisch" uit, is ook niet in te stellen (althans, dat kan wel, maar na een paar seconden schuift die weer op uit), en gaat na een tijdje pas aan. In de tussentijd staat de dashboard verlichting op maximaal. Dat kun je met de knop links van het stuur gelukkig nog wel aanpassen. Zodra de verlichting weer in de modus "Automatisch" gaat, is dat te merken omdat de verlichting heel kort weer even naar maximaal gaat om daarna te dimmen naar een minder felle stand.

Ook een andere klacht die wij hebben het te maken met de wisseling van profiel, is het niet kunnen verbinden met draadloos Android Auto met een telefoon die eerder al wel correct heeft gefunctioneerd met de auto. Pas na een herstart van het infotainmentsysteem na een wisseling van profiel lukt dat weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
Vandaag retourtje Enschede-Amersfoort, enkele reis ca 125km. Bijna gehele snelweg met de cruise op 104kmh auto in standje "comfort". Heenweg ca. 0C, terugweg ca. 5C. Ik moest op terugweg aan de lading, anders ging ik "thuis" niet halen.

Tijdens de rit ruitensproeier vloeistof leeg. Geen lampje, geen waarschuwing niets van dat. Zit er geen "low level" waarschuwing op? of heb ik een issue?
Verder tijden het luisteren naar radio Veronica (80's week) kwam Centerfold (Dictator) langs, en aangezien ik hier wel goeie herinnering aan heb, moest de Harman Kardon even op standje buren-ruzie. Ineens een fluittoon door de luidsprekers zoals de meesten wel kennen als het rondzingen van microfoon<>luidspreker. Ik dacht eerst dat het in de uitzending zat, maar bij verlagen van volume verdween de fluittoon, en bij het verhogen kwam deze weer terug. Het nummer er na, Queen (one Vision), kon het volume weer hoog, ditmaal zonder fluittoon. Ik denk dat mijn Harman Kardon een beetje seksistisch is en niet van rondborstige dames houdt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:12:
Vandaag retourtje Enschede-Amersfoort, enkele reis ca 125km. Bijna gehele snelweg met de cruise op 104kmh auto in standje "comfort". Heenweg ca. 0C, terugweg ca. 5C. Ik moest op terugweg aan de lading, anders ging ik "thuis" niet halen.
Heb je een 40kWh of was je niet vol vertrokken? Dinsdag heb ik nog 260km gereden waarvan een groot deel met 120 km/u en ik had nog 15% over…toen was het ook onder de 5 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Laatst online: 08:54
Vandaag een bezoekje gebracht bij de dealer waar ik vorige week maandag onze megane binnen gedaan heb voor het plaatsen van een nieuwe batterij (na 7000 km al !!!). Bij aankomst stond de wagen nog steeds op dezelfde plaats, dus van vorige week maandag tot nu. "Aja de wagen werd nog niet opgehaald" was de uitleg. Deze moet dus op transport naar een gespecialiseerde garage worden gebracht. Dus de dienst na-verkoop verloopt al even chaotisch als de leveringen. Waar ik ook niet mee akkoord ga is dat ik als vervangwagen een benzine-slurpende megane heb meegekregen. Ik heb thuis meer dan genoeg elektriciteit door mijn zonnepanelen en met een terugdraaiende teller rij ik elektrisch dus bijna gratis. Nu kan je weer elke keer benzine gaan betalen voor een rit. Ik vind dat als je een nieuwe elektrische wagen koopt je onder de garantie ook recht hebt op een elektrische vervang wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
BVice schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Heb je een 40kWh of was je niet vol vertrokken? Dinsdag heb ik nog 260km gereden waarvan een groot deel met 120 km/u en ik had nog 15% over…toen was het ook onder de 5 graden
60kw met warmtepomp, vertrokken op 100%, bij vertrek auto laten voorverwarmen aan de laadpaal

[ Voor 8% gewijzigd door Bushie op 18-01-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evonly
deMercer schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:53:
[...]

Van deze klachten herken ik er (gelukkig!) slechts één: de in de war zijnde dag/nacht modus. Ik heb momenteel de hypothese dat dit voorkomt bij wisseling van profiel.

Normaal hebben wij de dashboard verlichting op "Automatisch" staan. Na een wisseling van profiel staat deze optie "Automatisch" uit, is ook niet in te stellen (althans, dat kan wel, maar na een paar seconden schuift die weer op uit), en gaat na een tijdje pas aan. In de tussentijd staat de dashboard verlichting op maximaal. Dat kun je met de knop links van het stuur gelukkig nog wel aanpassen. Zodra de verlichting weer in de modus "Automatisch" gaat, is dat te merken omdat de verlichting heel kort weer even naar maximaal gaat om daarna te dimmen naar een minder felle stand.

Ook een andere klacht die wij hebben het te maken met de wisseling van profiel, is het niet kunnen verbinden met draadloos Android Auto met een telefoon die eerder al wel correct heeft gefunctioneerd met de auto. Pas na een herstart van het infotainmentsysteem na een wisseling van profiel lukt dat weer.
Gelukkig maar! Ik wissel niet van profiel en het komt ook niet altijd naar voren. Ik hoop dat Renault binnenkort met een stevige update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evonly
Bushie schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:55:
[...]
60kw met warmtepomp, vertrokken op 100%, bij vertrek auto laten voorverwarmen aan de laadpaal
Ik sta ook vaker aan de openbare lader dan met mijn vorige auto (Opel Ampera). Bij mij is de batterij heel onvoorspelbaar. De ene keer verlies ik over een rit van 80 km maar 20 km range en de andere keer (zelfde rit) is dit de werkelijke afstand dus 80 km. Temperatuur en wind is ongeveer hetzelfde. Ik rijd de auto nu sinds oktober en heb ongeveer 100 km minder range dan met de Ampera. Oké, die had 17 inch wielen en deze 20 inch maar toch vind ik dit merkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 20:51
Ruud1988 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:44:
Hier gaat de kinderwagen er zonder problemen in (Mutsy)
En gisteren nog een 16" kinderfiets rechtop achterin gezet zonder veel duw of trekwerk.
- Volume voluit heb ik 1 keer gehad.
- Geen last van getik in pedaal zoals hier wel vaker beschreven.
- Verwarring dag/nacht stand is wel eens voorgekomen.
- Sporadisch verbindingsproblemen met android auto, maar wel vervelend.
- Range in de kou is wel matig, maar nooit minder dan 250km geweest.
50km woon-werk is bij mij meestal rond de 20% van de accu bij 0 tot 5 graden, bij 15 graden was dat 15%.
(ben ook absoluut geen eco rijder, ecometer staat meestal rond de 50 van de 100 punten, maar wil dit wel eens testen)
- Navigatie was een keer niet opgestart, scherm op zwart. Auto uit-aan en het was er weer.
- Valt mij op dat de achterkant van de auto bij slecht weer/regen erg nat en dus vies word tijdens rijden. ligt aan de vorm van de auto denk ik. Resulteert dus dat achterruit wisser veel aan moet, en dat je vieze handen krijgt bij openen klep. Verder geen issue, maar valt mij gewoon op.
- Lane assist werk matig, maar misschien moet ik eens in de instellingen duiken. (kom van een Skoda Octavia 2022, daar werkte dit echt fantastisch in vergelijk)
- Automatische ruitenwissers zijn bij mij wat onvoorspelbaar en voor mijn smaak vaak te laag in frequentie. Dus zet hem dan vaak zelf maar ik een snellere stand.

Ik rij er nu 3 maanden in, ongeveer 5000 km en dik tevreden over deze auto.
Wat mij wel opvalt is dat ik ze vrijwel niet tegenkom op de wegen die ik rij. Ik denk dat ik er sinds Juli nog geen 10 ben tegengekomen.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwindeKok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-05 09:36
Maakt een van jullie gebruik van een dashcam?

Voor welke dashcam hebben jullie gekozen?
Waarom is jullie keuze hierop gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
jorikw schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:10:
Valt mij op dat de achterkant van de auto bij slecht weer/regen erg nat en dus vies word tijdens rijden. ligt aan de vorm van de auto denk ik. Resulteert dus dat achterruit wisser veel aan moet, en dat je vieze handen krijgt bij openen klep. Verder geen issue, maar valt mij gewoon op.
De achterkant van een hatchback wordt altijd al snel vies, en naarmate de afstand tussen de achterwielen en het uiteinde van de auto korter is, nog sneller. En de wielen van de Megane staan behoorlijk op de hoeken, dus dat draagt allemaal bij aan het snelle vies worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05 21:29

[Afbeelding]
Hoe kom je aan deze informatie? Heb jij toegang gekregen tot dit account of stuurt de verkoper deze screenshots naar jou toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Ah toch best wel wat software gerelateerde issues zoals ik het lees, hopelijk met een update weer verholpen. T worden wel complexe apparaten die auto's tegenwoordig..
In de Megane Estate heb ik eigenlijk nooit echt grote problemen ervaren op deze gebieden, dag-nacht modus gaat soms wat te vroeg op nacht naar mijn zin waardoor de schermen slecht leesbaar zijn, dan kan je dat met de helderheidsknop linksonder het stuur wel snel oplossen.
En wat ik zo nu en dan heb wat erg vervelend is, is dat de telefoon met de auto verbonden is maar bij opnemen wanneer ik gebeld wordt de telefoon niet op carkit staat maar gewoon alsof je hem aan het oor moet houden. Helemaal verwijderen en opnieuw instellen was daar de oplossing voor alleen kwam dit probleem soms na tijd weer terug.

Ik ben benieuwd hoe de EV gaat bevallen tzt..!

En goed om te horen dat mensen kinderwagens en fietsen in de kofferbak kwijt kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

TweakieRR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Hoe kom je aan deze informatie? Heb jij toegang gekregen tot dit account of stuurt de verkoper deze screenshots naar jou toe?
Ik heb toevallig net een mail gestuurd naar de dealer met exact dezelfde vraag.
Ik wil ook de productiedatum weten. Volgens een aangetekend schrijven is bij mij de levering opgeschoven naar eind februari. Maar ik kan m'n VIN nog steeds niet registreren = nog niet geproduceerd.
Dan wordt eind februari al erg krap...

Dus gewoon aan je dealer vragen en hopen dat ze het doorsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
TweakieRR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik krijg die idd van mijn garage, waarom zouden ze dat geheim houden? Duidelijke communicatie vindt ik dat!
Ondertussen VIN gekend in MyRenault en de Mobilize Charge Pass aangevraagd :)

[ Voor 9% gewijzigd door TaxiGilbert op 19-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05 21:29
TaxiGilbert schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:01:
[...]

Ik krijg die idd van mijn garage, waarom zouden ze dat geheim houden? Duidelijke communicatie vindt ik dat!
Ondertussen VIN gekend in MyRenault en de Mobilize Charge Pass aangevraagd :)
Wat krijg je van de garage; toegang tot een account of de screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
TweakieRR schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Wat krijg je van de garage; toegang tot een account of de screenshots?
Een screenshot van hun bestel tool...
Pagina: 1 ... 24 ... 94 Laatste