Dat is vreemd: ik kon de VIN direct registreren nadat ik deze van de dealer had gekregen, enkele dagen na bestellen. De auto was toen zeker nog niet geproduceerd. Vreemd dat jij dat nu nog steeds niet kan.JanAd schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:
Maar ik kan m'n VIN nog steeds niet registreren = nog niet geproduceerd.
"Dit VIN is ongeldig" krijg ik nog steeds... Dan heeft de dealer mogelijk een fout gemaakt.deMercer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:56:
[...]
Dat is vreemd: ik kon de VIN direct registreren nadat ik deze van de dealer had gekregen, enkele dagen na bestellen. De auto was toen zeker nog niet geproduceerd. Vreemd dat jij dat nu nog steeds niet kan.
Nuja, ik heb hen daarstraks gemaild met de vraag om dezelfde info te krijgen uit Distrinet zoals @TaxiGilbert
Nu hopen dat ze eens de moeite doen om te antwoorden. Communicatie is bij mijn dealer niet echt een sterk punt...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik heb de megane nu sinds begin juli en ruim 10.000 mee gereden. Inderdaad, het zou fijn zijn als er een software update komt want de meeste probleempjes die ik tegen kom, zijn software gerelateerd.
Daarvan is het af en toe remmen bij gebruik van cruise control en lane keep assist nog wel de irritantste. De megane denkt dan dat er opeens een auto vlak voor je rijdt en gaat dan flink in de remmen. As het spook weer weg is, gaat het weer goed. Het valt me op dat het vaak op dezelfde plek is, kennelijk een storing van het systeem door iets dat langs de weg staat.
Maar qua niet-software gerelateerde problemen, ervaar ik weinig issues. Ben tevreden met de ruimte, het rijbereik en het comfort.
Daarvan is het af en toe remmen bij gebruik van cruise control en lane keep assist nog wel de irritantste. De megane denkt dan dat er opeens een auto vlak voor je rijdt en gaat dan flink in de remmen. As het spook weer weg is, gaat het weer goed. Het valt me op dat het vaak op dezelfde plek is, kennelijk een storing van het systeem door iets dat langs de weg staat.
Maar qua niet-software gerelateerde problemen, ervaar ik weinig issues. Ben tevreden met de ruimte, het rijbereik en het comfort.
Dit fenomeen (phantom braking) komt bij heel veel ACC-systemen voor. Voor ons reden om bewust niet te kiezen voor het pack inclusief ACC.arno.stolk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:36:
In het verleden hebben wij dat zelf bijvoorbeeld meegemaakt bij een VW Polo die consequent spontaan hard remde voor op middengeleiders geplaatste paaltjes.
Het activeren van je Renault app kan soms een paar dagen duren.Henk Tillaert schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:00:
Deze week mijn auto opgehaald. Tot nu tevreden, er zijn echter twee dingen die niet werken:
1. Koppelen met de app, iemand tips?
[Afbeelding]
2. Het draadloos zowel het opladen van mijn telefoon (iPhone 12) als van mijn vrouw (Samsung galaxy) werkt niet. Weet iemand waar dat aan ligt?
Bij mij werkt het opladen perfect, zowel op de iPhone 12 pro als op de 14 pro. Misschien zit er een hoesje omheen die draadloos opladen tegenhoud? Heb je thuis een draadloze lader die het wel doet?
Het is toch een Techno of een Iconic? Bij de Equilibre zit dat er niet standaard bij dacht ik.Henk Tillaert schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:00:
Deze week mijn auto opgehaald. Tot nu tevreden, er zijn echter twee dingen die niet werken:
1. Koppelen met de app, iemand tips?
[Afbeelding]
2. Het draadloos zowel het opladen van mijn telefoon (iPhone 12) als van mijn vrouw (Samsung galaxy) werkt niet. Weet iemand waar dat aan ligt?
Oke, dan wacht ik nog even op de activatie van de app.
Qua laden van de mobiel heb ik daar thuis geen ervaring mee. Maar iPhone 12 is er wel geschikt voor.
Dit is hem trouwens:strip_exif()/f/image/sp1s5Nq3JkT7uh1V5ggGKem4.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua laden van de mobiel heb ik daar thuis geen ervaring mee. Maar iPhone 12 is er wel geschikt voor.
Dit is hem trouwens
:strip_exif()/f/image/sp1s5Nq3JkT7uh1V5ggGKem4.jpg?f=fotoalbum_large)
Baaz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:05:
[...]
Het activeren van je Renault app kan soms een paar dagen duren.
Bij mij werkt het opladen perfect, zowel op de iPhone 12 pro als op de 14 pro. Misschien zit er een hoesje omheen die draadloos opladen tegenhoud? Heb je thuis een draadloze lader die het wel doet?
Ah, dit is de Equilibre versie, deze mist de optie draadloos opladen.Henk Tillaert schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:15:
Oke, dan wacht ik nog even op de activatie van de app.
Dit is hem trouwens[Afbeelding]
[...]
Net de specs gechecked en je hebt gelijk. Op het verkeerde been gezet omdat het er wel is ingebouwd.
Baaz schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:17:
[...]
Ah, dit is de Equilibre versie, deze mist de optie draadloos opladen.
Heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd tussen het moment dat ik de VIN van de dealer kreeg, en het moment dat ik ‘m daadwerkelijk kon gebruiken in de MyRenault app! Dus Tsja…deMercer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:56:
[...]
Dat is vreemd: ik kon de VIN direct registreren nadat ik deze van de dealer had gekregen, enkele dagen na bestellen. De auto was toen zeker nog niet geproduceerd. Vreemd dat jij dat nu nog steeds niet kan.
ik vind de ACC van de Megane al een hele verbetering t.o.v. de ACC op mijn '18 e-Golf. Daarnaast bevatte dat pakket een heel stuk meer opties die ik anders wel zou missen.deMercer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 18:00:
[...]
Dit fenomeen (phantom braking) komt bij heel veel ACC-systemen voor. Voor ons reden om bewust niet te kiezen voor het pack inclusief ACC.
In het verleden hebben wij dat zelf bijvoorbeeld meegemaakt bij een VW Polo die consequent spontaan hard remde voor op middengeleiders geplaatste paaltjes.
De ACC is een hulp systeem, dus je moet zelf scherp blijven. Het aantal phantom brakes is al een stuk minder, maar inderdaad soms bij een grote matrix of laag viaduct vergist hij zich. Maar hij remt dan niet heel hard, hij heeft vrijwel direct door dat er niks aan de hand was.
[ Voor 19% gewijzigd door BVice op 20-01-2023 11:51 ]
ACC van de Megane is prima wat mij betreft. I had het op mijn Mercedes E220d ook, maar die van de Megane is beter. Remt voor rotondes, neemt gas terug op afritten, werkt uitstekend.
Die phantom breaks heb ik na 5000km nog niet gemerkt.
Voor mij geen auto meer zonder ACC.
Trouwens, voor de zelfstandigen onder ons. Ik heb Renault gevraagd of ze dat Orange Internet on the move abonnement (dus voor 4G) data niet aan mijn zaak kunnen factureren. Om prive nu weer een tientje de dokken voor een abonnement vind ik wat teveel van het goede. Na Netflix, Spotify, etc, etc, weer een abonnement. Nee dat gaat me te ver.
Maar goed, Renault gevraagd en zij stuurde mij eerst door naar Orange, maar die ping-pongen mij weer terug naar Renault.
Uiteindelijk gisteren telefoontje gehad van Renault en ze zeggen dat ze dat aan kunnen passen. Dus mijn bedrijfsgegevens doorgegeven en zij gaan er voor zorgen dat de facturen op naam van mijn onderneming komen. Even afwachten of dat allemaal daadwerkelijk gaat lukken, maar zo kan ik het tenminste als kosten inbrengen en dan heb ik niet zo heel veel moeite met die 10 euro per maand.
Trouwens, voor de zelfstandigen onder ons. Ik heb Renault gevraagd of ze dat Orange Internet on the move abonnement (dus voor 4G) data niet aan mijn zaak kunnen factureren. Om prive nu weer een tientje de dokken voor een abonnement vind ik wat teveel van het goede. Na Netflix, Spotify, etc, etc, weer een abonnement. Nee dat gaat me te ver.
Maar goed, Renault gevraagd en zij stuurde mij eerst door naar Orange, maar die ping-pongen mij weer terug naar Renault.
Uiteindelijk gisteren telefoontje gehad van Renault en ze zeggen dat ze dat aan kunnen passen. Dus mijn bedrijfsgegevens doorgegeven en zij gaan er voor zorgen dat de facturen op naam van mijn onderneming komen. Even afwachten of dat allemaal daadwerkelijk gaat lukken, maar zo kan ik het tenminste als kosten inbrengen en dan heb ik niet zo heel veel moeite met die 10 euro per maand.
Begin december auto via Athlon besteld. Deze week bevestiging gehad van acceptatie bestelling dealer en indicatie verwachte levertijd: week 35 oftewel de laatste week van augustus.
Licht teleurgesteld, maar zeker te verwachten gezien de ervaringen in dit topic.
Dus voorlopig nog ff geduld
Licht teleurgesteld, maar zeker te verwachten gezien de ervaringen in dit topic.
Dus duidelijk geen peil op te trekken dus, wanneer je de ontvangen VIN kunt registeren in de app. Kennelijk heb ik geluk gehad!Vinceub1972 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:33:
Heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd tussen het moment dat ik de VIN van de dealer kreeg, en het moment dat ik ‘m daadwerkelijk kon gebruiken in de MyRenault app! Dus Tsja…
tja, je wint er uiteindelijk niets mee. Je kan alleen zien welke kleur hij wordt en welke opties je hebt aangevinkt. Verder zie ik niet de meerwaarde van het toevoegen van de auto in de app voordat je de sleutel hebt gekregendeMercer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:08:
[...]
Dus duidelijk geen peil op te trekken dus, wanneer je de ontvangen VIN kunt registeren in de app. Kennelijk heb ik geluk gehad!
Klopt, zolang je de auto niet hebt en niet kan verbinden, geen meerwaarde (mss enkel dat je dan al een Charge Pass van Mobilize kan bestellen indien je deze wil)BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:11:
[...]
tja, je wint er uiteindelijk niets mee. Je kan alleen zien welke kleur hij wordt en welke opties je hebt aangevinkt. Verder zie ik niet de meerwaarde van het toevoegen van de auto in de app voordat je de sleutel hebt gekregen
BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:50:
ik vind de ACC van de Megane al een hele verbetering t.o.v. de ACC op mijn '18 e-Golf.
Fijn te horen dat de ACC jullie goed bevalt. Wij durfden de gok niet aan.Schmoove schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:22:
ACC van de Megane is prima wat mij betreft. I had het op mijn Mercedes E220d ook, maar die van de Megane is beter. Remt voor rotondes, neemt gas terug op afritten, werkt uitstekend.
Dat snap ik. Maar het is erg lastig om scherp te blijven op phantom braking. De andere kant op heb ik liever, dat 'ie soms niet remt terwijl je dat wel zou verwachten. Daar blijf ik wel scherp bij, en kan ik corrigeren.BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:50:
De ACC is een hulp systeem, dus je moet zelf scherp blijven.
Hetzelfde geldt voor het Lane Keeping System. Ik kan er maar niet aan wennen, dat de auto terwijl het helemaal niet nodig is opeens aan het stuur begint te trekken en de auto juist dichter richting de lijn stuurt. En dat met de instelling op "Laat" en "Zacht". Heb het maar uitgezet.
Ik kon zien wanneer de auto was geproduceerd zonder van de dealer afhankelijk te zijn. Alhoewel me die wel netjes een dag nadat ik het al in de app had gezien op de hoogte stelde. Maar ik heb dan ook geluk met een dealer die me goed informeert.BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:11:
tja, je wint er uiteindelijk niets mee. Je kan alleen zien welke kleur hij wordt en welke opties je hebt aangevinkt. Verder zie ik niet de meerwaarde van het toevoegen van de auto in de app voordat je de sleutel hebt gekregen
En wellicht dat niemand anders dat VIN kan 'claimen' in zijn My Renault account?
welke functies van die LaneKeeping zitten precies op de uitvoering zonder het Drive Assist pakket? Ook de centreer assistent?deMercer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:15:
Hetzelfde geldt voor het Lane Keeping System. Ik kan er maar niet aan wennen, dat de auto terwijl het helemaal niet nodig is opeens aan het stuur begint te trekken en de auto juist dichter richting de lijn stuurt. En dat met de instelling op "Laat" en "Zacht". Heb het maar uitgezet.
Ik vind het juist een van de fijnere functies (op de snelweg dan). Echt super relaxed rijden, alleen het stuur aanraken en de rest gaat vanzelf. Ik merk op lange ritten in auto's zonder die functie dat het beduidend meer energie kost.
Dat is bij mij ook de enige reden, aangezien ik die info niet krijg van de dealer…deMercer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:18:
[...]
Ik kon zien wanneer de auto was geproduceerd zonder van de dealer afhankelijk te zijn. Alhoewel me die wel netjes een dag nadat ik het al in de app had gezien op de hoogte stelde. Maar ik heb dan ook geluk met een dealer die me goed informeert.
En wellicht dat niemand anders dat VIN kan 'claimen' in zijn My Renault account?
Goeie vraag. In ieder geval de optie om te voorkomen dat je baanlijnen overschrijdt, en de optie om te waarschuwen bij potentiële baanlijnoverschrijdingen. De centreer assistent niet, volgens mij.BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:09:
welke functies van die LaneKeeping zitten precies op de uitvoering zonder het Drive Assist pakket? Ook de centreer assistent?
Klinkt goed. Alleen jammer (vinden wij dan) dat aan die optie ook de ACC is gekoppeld. En dat je het A-deel van de ACC niet kunt uitschakelen (zodat je dus een standaard CC overhoudt). Was dat laatste wel mogelijk geweest, dan hadden wij het Drive Assist pakket wel gekozen.Ik vind het juist een van de fijnere functies (op de snelweg dan). Echt super relaxed rijden, alleen het stuur aanraken en de rest gaat vanzelf. Ik merk op lange ritten in auto's zonder die functie dat het beduidend meer energie kost.
Vreemd, wat voor reden zou een dealer nu kunnen hebben om die info niet te verstrekken?JanAd schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:29:
Dat is bij mij ook de enige reden, aangezien ik die info niet krijg van de dealer…
Er zijn 3 opties, en dit is er 1 van bij de Techno.deMercer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:23:
De centreer assistent niet, volgens mij.
Knopje Lane Assist naast de deur werkt trouwens niet voordat deze functie(s) ingesteld is/zijn.
Schaamteloze herhaling van m'n eerdere vraag, iemand die dit weet?Zjanzjak schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:56:
Vraagje aan huidige bezitters:
Je kan je profiel-afbeelding aanpassen, maar dan kan je kiezen uit een tiental standaard plaatjes.
Is het ook mogelijk om zelf foto's oid toe te voegen? En dat dan als profiel-afbeelding instellen.
Aii.. sterkte met wachten. Ik heb vorige week akkoord gegeven aan Athlon op de offerte van de voorraad (import) Techno. Was best even wat gedoe, iets anders willen dan standaard, maar het ging. Auto is alleen nog niet bevestigdvia LeaseLink, wel telefonisch aan de dealer.goofer_nieuw schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:27:
Begin december auto via Athlon besteld. Deze week bevestiging gehad van acceptatie bestelling dealer en indicatie verwachte levertijd: week 35 oftewel de laatste week van augustus.
Ik moet nog tot half maart wachten ivm aanvragen kenteken, maar had hem vandaag een dagje mee op groene platen. Genieten zeg de Electric! EV60 Techno met WP, drive assist en augmented vision. Parkeerinfo rondom inclusief 360* camera en zelf kunnen kiezen van de camera is toch wel nuttig. Digitale binnenspiegel totaal niet. Ja, leuk voor de kinderen op de achterbank

Beetje gepuzzeld waar de wallbox/paal moet komen, en vooral genoten. Nu nog twee maanden aftellen en ergens begin maart de auto klaarmaken incl glasscoating.
:strip_exif()/f/image/LqCXnkgdS93sZ2VRjEibDuO9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SAOaBgeElq8ICNHZJVVQH3sp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RhliXyJYsXVAD2xTnKL0BsNx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGEfCPcefJ6B0pJFfRXPRAY1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T5Jb2mGfH3TWwl4CEphj6rAu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bf4ngBDVQd88kNZdgeJysmEH.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, inloggen en koppelen aan My Renault en Google account ging allemaal alvast prima trouwens.
Nee hoor. De auto komt uit DL en ivm de subsidie daar kan de auto pas na een half jaar op kenteken. Niks belachelijks aan dusSchmoove schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:20:
Twee maanden wachten op een voorraadauto... het is toch eigenlijk ook belachelijk.
Mijn Renault E tech wil niet laden aan een laadpaal van Vattenfall (11 kw). Bij andere laadpalen (11 en 22 kw) geen problemen gehad. Is dit herkenbaar voor andere E Tech bezitters?
Het was even lezen, maar het einde dit topic gehaal haha!
Interesant om te lezen allemaal.
Maandje geleden de EV40 techno besteld met pack vision, drive assist, WP en Harman kardon in de kleur Gris rafalé. Dak moet gewrapt worden i.v.m. de subsidie
Ben benieuwd naar de range. Zal zo'n 220 KM zijn gok ik.
Maandje geleden de EV40 techno besteld met pack vision, drive assist, WP en Harman kardon in de kleur Gris rafalé. Dak moet gewrapt worden i.v.m. de subsidie
Kan het zijn dat de leverancier van jouw laadpas geen contract heeft met Vattenfall? Heb mijn auto in december nog geladen bij een paal van Vattenfall. Heb een laadpas van Travelcard.ETphonehome schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:13:
Mijn Renault E tech wil niet laden aan een laadpaal van Vattenfall (11 kw). Bij andere laadpalen (11 en 22 kw) geen problemen gehad. Is dit herkenbaar voor andere E Tech bezitters?
[ Voor 11% gewijzigd door Evonly op 21-01-2023 17:23 ]
Ik haal nog geen 15 minuten geleden mijn wagen af van een Vattenfall laadpaal (11 kW) vlakbij mijn huis.ETphonehome schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:13:
Met Vattenfall-pas.
Ging vlekkeloos.
En lekker goedkoop haha, 34 cent de kWh.
Met welke pas/app heb je getracht te laden?
[ Voor 4% gewijzigd door Zjanzjak op 21-01-2023 17:33 ]
Ik heb een ook een Vattenfall laadpas 😁. Maar dat is m helaas niet
Ik heb alleen af en toe ruzie met de laadpalen van Shell (bij gebrek aan alternatief). Verder nergens problemen gehad.
Welke versie van Android Automotive draait er op de Mégane E-Tech?
De Volvo XC40 heeft AAOS 11 en ik vroeg mij af of Renault op een hogere versie draait
De Volvo XC40 heeft AAOS 11 en ik vroeg mij af of Renault op een hogere versie draait
Ah, dan hebben wij bijna dezelfde wagen (ik heb Augmented Vision en wel Two-tone). Ik ga hier zeker laten weten hoe de range in de praktijk uitpakt.Larsdedj schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:17:
Het was even lezen, maar het einde dit topic gehaal haha!
Maandje geleden de EV40 techno besteld met pack vision, drive assist, WP en Harman kardon in de kleur Gris rafalé. Dak moet gewrapt worden i.v.m. de subsidie![]()
Ik heb ook wat issues bij sommige laadpalen. Maar elke CPO gebruikt meerdere modellen. Dus welk merk Vattenfall paal werkte niet?ETphonehome schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:44:
+ ik heb het met meerdere laadpalen geprobeerd.
Ik moet het een keer bij een andere Vattenfall paal proberen en kijken of de Megane daar wel wil paaldansen 🥰
Ik heb problemen bij Ecotap en EV-box…
Vandaag trip 140km heen. Vertrokken met volle batterij (100%) aangekomen met 52%. Opnieuw opgeladen naar 100%. Terug 160km, iets andere route, aangekomen met 50%.
Dus kan 300km rijden op een 100% batterij, bij een temperatuur tussen -4 en 0 graden.
Best ok bij deze temperaturen.
Dus kan 300km rijden op een 100% batterij, bij een temperatuur tussen -4 en 0 graden.
Doe je goed. 100% bij deze temperaturen geeft bij mij een maximale verwachting van ca. 233 km.
[ Voor 9% gewijzigd door tyco op 21-01-2023 21:59 ]
Haal hem net van de laadpaal. Auto geeft een range aan van 285 km met 97% terwijl de laatste ritten door mijn vrouw gedaan zijn die niet rustig rijdt. Minimaal 300 is dus makkelijk te halen bij normaal rijgedrag.
:strip_exif()/f/image/wvWSy8TmrZbOsbw7gXwRf399.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds eergisteren geeft de app aan dat klimatisering actief is, terwijl dat niet zo is. Kan hem dus niet 10 minuten voor vertrek ontdooien... Iemand een idee wat er aan de hand is?
Edit:
Doet het inmiddels weer. Na een planopdracht in de app ingevoerd te hebben, en nadat deze was uitgevoerd was de bug verdwenen.
[ Voor 10% gewijzigd door jorikw op 23-01-2023 09:04 ]
Jorik
Leuk filmpje over hoe eco te rijden met de Megane, komt er ook best vanaf uiteindelijk;
YouTube: Renault Mégane e-tech - real-world consumption test done by a profes...
YouTube: Renault Mégane e-tech - real-world consumption test done by a profes...
Kan het zijn dat je bij deze paal een andere volgorde van pas en kabel moet aanhouden? In Utrecht heb ik soms ook ruzie met de palen. Maar na eerst lezen van de instructie blijkt dat je op sommige éérst de pas tegen de paal moet houden en daarna de kabel moet aansluiten..ETphonehome schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:13:
En rijdt je een EV40 of een EV60?Schmoove schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:38:
Vandaag trip 140km heen. Vertrokken met volle batterij (100%) aangekomen met 52%. Opnieuw opgeladen naar 100%. Terug 160km, iets andere route, aangekomen met 50%.
Vandaag eens even gekeken, en op mijn Techno met pack Vision maar zonder pack Drive Assist bevat het Lane Keeping systeem de volgende twee opties:BVice schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:09:
welke functies van die LaneKeeping zitten precies op de uitvoering zonder het Drive Assist pakket? Ook de centreer assistent?
- Waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook
- Voorkomen van het verlaten van de rijstrook
Dan heb jij het over een Techno met het pack Drive Assist, neem ik aan. Dan zit die optie er inderdaad wel op.Zjanzjak schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:56:
Er zijn 3 opties, en dit is er 1 van bij de Techno.
Dat klinkt inderdaad helemaal niet verkeerd.Schmoove schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:38:
Ja klopt.deMercer schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:16:
Dan heb jij het over een Techno met het pack Drive Assist, neem ik aan. Dan zit die optie er inderdaad wel op.
EV60. Dus effectief 400km in de zomer en 300km in de winter. Hij haalt ook echt wat de boordcomputer aangeeft. Ik las ook verhalen dat de auto 280 aangaf en het effectief 200 was... maar dat is gelukkig niet het geval.
Ik heb wel naar deze optie gekeken en zelfs eind november een voorraad auto besteld. Week na bestellen telefoontje van Arval dat ik alsnog tot april moest wachten. Was een techno zonder HARMAN KARDON premium sound met 9 speakers en zonder warmtepomp.adinsx schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:36:
[...]
Aii.. sterkte met wachten. Ik heb vorige week akkoord gegeven aan Athlon op de offerte van de voorraad (import) Techno. Was best even wat gedoe, iets anders willen dan standaard, maar het ging. Auto is alleen nog niet bevestigdvia LeaseLink, wel telefonisch aan de dealer.
Daar ik 5 jaar met de auto moet rijden, toch voor een auto op eigen voorkeur gegaan. Goed geluid en een warmtepomp zijn toch wel dingen die ik kan waarderen.
Als gevolg dus helaas wat langer wachten.
Techno is duurder geworden. Verwarmde stoelen zijn eruit gehaald wel zit er nu standaard adaptieve cruise control op Hoop dat het een foutje is.
[ Voor 10% gewijzigd door Mark146 op 23-01-2023 12:51 ]
Ben bang van niet, bij de samenstellen pagina's is best het e.e.a. veranderd.Mark146 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:51:
Techno is duurder geworden. Verwarmde stoelen zijn eruit gehaald wel zit er nu standaard adaptieve cruise control op Hoop dat het een foutje is.
Dan durf ik dit geen foutje meer te noemen.
Nu Tesla de prijzen flink heeft verlaagd denk ik dat er toch wat zullen zijn die daar dan voor gaan.
bij de Megane is het echt andersom, hij schat hem relatief veilig in. Dat is fijn, maar veel mensen (zo merk je hier en op alle andere groepen over de Megane) schrikken van de range die de auto zelf aangeeft. Maar als je veel rijdt merk je dat hij makkelijk meer haalt. In deze groep was er 1 iemand die echt constateerde dat de auto meer verbruikte dan de range aangaf en daar is een defect in de batterij erkend door Renault.Schmoove schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:39:
[...]
EV60. Dus effectief 400km in de zomer en 300km in de winter. Hij haalt ook echt wat de boordcomputer aangeeft. Ik las ook verhalen dat de auto 280 aangaf en het effectief 200 was... maar dat is gelukkig niet het geval.
300km is inderdaad altijd mogelijk, als het wat warmer wordt zal 400 lukken, ik heb zelf al eens 450 gehaald eind augustus, maar het is mij ook al geluk om hem in 200km leeg te rijden (4 fietsen op de auto, temperatuur rond het vriespunt, stromende regen, door Limburg/Belgie = heuvels). Dus alles tussen de 200 en 450
Oeps, Ik zie het ook. Techno is €700,- duurder, Verwarmde stoelen met elektrische lendensteun is nu een winterpack van €400,- (komt er dus nog bij) en inderdaad adaptive cruisecontrol standaard. In het pack advanced drive assist hebben ze nu 'traffic sign recognition' opgesomd staan terwijl die wel gewoon in de Techno uitvoering standaard zit.Mark146 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:51:
Dan zal het een fout zijn (hoop ik) en anders zal de dealer toch wel snel aan de lijn moeten hangen om mij iets mede te delen m.b.t. mijn auto die in de bestelling zit.
Edit: Ik zie overigens net wel dat de brochure en prijslijst (beide downloads) wel nog steeds dezelfde versies zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door TweakieRR op 23-01-2023 20:59 ]
Volgens mij worden auto's altijd geleverd in de bestelde configuratie en worden tussentijdse wijzigingen in pakketten ed niet meegenomen.TweakieRR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:31:
[...]
Oeps, Ik zie het ook. Techno is €700,- duurder, Verwarmde stoelen met elektrische lendensteun is nu een winterpack van €400,- (komt er dus nog bij) en inderdaad adaptive cruisecontrol standaard. In het pack advanced drive assist hebben ze nu 'traffic sign recognition' opgesomd staan terwijl die wel gewoon in de Techno uitvoering standaard zit.
Dan zal het een fout zijn (hoop ik) en anders zal de dealer toch wel snel aan de lijn moeten hangen om mij iets mede te delen m.b.t. mijn auto die in de bestelling zit.
Ik zie op de website van Renault dat de iconic ook duurder is geworden.Mark146 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:51:
Vorige week dealer nog gesproken en heeft niets gezegd over de prijsverhoging. Dus ik hoop dat het bij de oude prijs blijft. Voorlopige verwachte leverdatum 1 maart.
*Steekt hand omhoog.Zjanzjak schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:45:
[...]
Ben bang van niet, bij de samenstellen pagina's is best het e.e.a. veranderd.
Dan durf ik dit geen foutje meer te noemen.
Nu Tesla de prijzen flink heeft verlaagd denk ik dat er toch wat zullen zijn die daar dan voor gaan.
Lang gekeken naar de Megane e-tech, twee keer een proefrit mee gemaakt, ree heerlijk en prima geholpen door de dealer. Uiteindelijk mede door de prijsdaling van de concurrent niet voor de Megane gegaan.
Verbaast mij dat Renault nu de prijzen omhoog doet.
Mm vervelend als de Iconic nu net voor mijn aflevering in prijs omhoog gaat, dat gaat weer resulteren in een paar tientjes per maand hogere bijtelling door de hogere fiscale waarde. Benieuwd per wanneer Renault deze precies gaat doorvoeren.
Even mijzelf quotenNielsHarley schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:48:
Welke versie van Android Automotive draait er op de Mégane E-Tech?
Is er iemand die de Android Automotive versie wil controleren voor mij?
Zonet in de auto gekeken, en het is Android 10.NielsHarley schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:25:
Is er iemand die de Android Automotive versie wil controleren voor mij?
Dat is de Android Auto versie, is iets anders dan Android Automotive.deMercer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:21:
[...]
Zonet in de auto gekeken, en het is Android 10.
Volgens mij zit AAOS 12 erop, want Youtube is toch al ondersteund in de E Tech?
Ik ben benieuwd, zie dat de Iconic nu ook standaard adaptive CC heeft. Ten tijde van bestellen zat die in een apart pakket en bewust niet genomen... Nou is het niet zo'n ramp dat het erop zou zitten.Razer schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:34:
[...]
Volgens mij worden auto's altijd geleverd in de bestelde configuratie en worden tussentijdse wijzigingen in pakketten ed niet meegenomen.
Ik ben benieuwd hoe dat dan verrekend gaat worden als wijzigingen in de pakketten niet meegenomen worden in de configuratie. Ik ben niet van plan te betalen voor een optie die ik niet krijg/besteld heb, zouden ze een "minderprijs" hanteren wanneer een optie er niet op zit?
Als het er wel op zit en de "normale" prijs wordt gehanteerd dan is dat tot op zekere hoogte prima hoewel de prijs aanzienlijk hoger is geworden dan ten tijde van bestellen (februari '22).
ACC is vanaf 2023 verplicht op iedere nieuwe auto.
Ik lees hier dat dit geld vanaf 2024:Andres schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:43:
ACC is vanaf 2023 verplicht op iedere nieuwe auto.
https://www.carglass.be/n...lp-en-veiligheidssystemen
Ik kreeg een dikke week terug een aangetekend schrijven aan van de dealer omdat mijn levering met ongeveer een maand was uitgesteld owv 'de componenten crisis'.Ruud1988 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:12:
[...]
Ik ben benieuwd, zie dat de Iconic nu ook standaard adaptive CC heeft. Ten tijde van bestellen zat die in een apart pakket en bewust niet genomen... Nou is het niet zo'n ramp dat het erop zou zitten.
Ik ben benieuwd hoe dat dan verrekend gaat worden als wijzigingen in de pakketten niet meegenomen worden in de configuratie. Ik ben niet van plan te betalen voor een optie die ik niet krijg/besteld heb, zouden ze een "minderprijs" hanteren wanneer een optie er niet op zit?
Als het er wel op zit en de "normale" prijs wordt gehanteerd dan is dat tot op zekere hoogte prima hoewel de prijs aanzienlijk hoger is geworden dan ten tijde van bestellen (februari '22).
In die brief stond ook dat de prijs, model en gekozen opties ongewijzigd bleven.
Wel voor een particuliere aankoop in BE.
Je hebt gelijk, vanaf 2023 vrijwillig en 2024 verplicht.
Inmiddels van de leasemaatschappij vernomen dat het voor zakelijke rijders helaas niet geld. Belastingdienst kijkt naar fiscale waarde op moment van afleveren.JanAd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:01:
[...]
Ik kreeg een dikke week terug een aangetekend schrijven aan van de dealer omdat mijn levering met ongeveer een maand was uitgesteld owv 'de componenten crisis'.
In die brief stond ook dat de prijs, model en gekozen opties ongewijzigd bleven.
Wel voor een particuliere aankoop in BE.
Auto feb '22 voor 46.600 besteld en inmiddels kost hij 50.770 oftewel 40 euro per maand extra

Nee, heb ook net gekeken. Het is Android 10.TaxiGilbert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:56:
[...]
Dat is de Android Auto versie, is iets anders dan Android Automotive.
YouTube muziek ja…TaxiGilbert schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:56:
[...]
Dat is de Android Auto versie, is iets anders dan Android Automotive.
Vandaag een rondje afsluitdijk gedaan vanaf Amersfoort, temp. 3 graden, 90% snelweg en snelheid op 100 kmh, 290 km totaal. Bij terugkomst nog 3% overgehouden met een ECO score van 87.
300km is voor mij dus net aan haalbaar bij deze condities, maar het is naar mijn smaak niet echt leuk rijden.
300km is voor mij dus net aan haalbaar bij deze condities, maar het is naar mijn smaak niet echt leuk rijden.
Jorik
Grappig hoe groot de verschillen kunnen zijn en het toch ook wel gewoon persoonlijk is. Het gevoel.jorikw schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:13:
maar het is naar mijn smaak niet echt leuk rijden.
Wat je ook zegt 'naar mijn smaak'.
Zelf ben ik al blij als ik al 10 meter mag rijden in deze schitterende bolide.
Nee, ik werk niet bij Renault, heb geen banden met Renault, en heb ook geen aandelen Renault haha.
Als nu blijkt dat ik in de winter in de eco-modus nog geen 200 km ver kom (en dan niet door een mankement) dan vind ik het nog steeds leuk rijden. Moet je eens op de Franse fora kijken, sommigen gaan daar helemaal uit hun bol vanwege dit, terwijl ik er mijn schouders over ophaal.
Maar goed, de dagen gaan weer lengen, en zeker weten dat de temperaturen ook weer omhoog gaan!
Winters in Nederland stellen toch al jaren weinig meer voor.
Blij dat er mensen zijn die tevreden zijn met een range van 200km......
Hebben vandaag onze Megane terug gekregen, hopelijk hersteld. Maar geloof me dat de batterij van de e-tech nog een item gaat worden. De onafhankelijke chauffeur die de elektrische wagens (niet alleen Renault) ophaalt en naar de specialist in Asse doet (vele garage zijn nog niet uitgerust om een batterij te vervangen) bevestigde dat de megane e-tech met voorsprong de wagen is met het meeste problemen aan de batterij. Dus onze megane was bijlange niet de eerste die daar de revue passeerde. Dat belooft voor de toekomst. Als je een wltp hebt van 450km is een range van 200km (-55% !!!) onaanvaardbaar. Ze houden daar in Asse hun hart vast als ze de EV40 volop gaan lanceren. Ik hoop voor deze mensen dat ze niet hetzelfde voor hebben als ik en sommigen hier. Een wltp van 300km - 55%....dan schiet er nog 135km over. ik hoop dat ik te pessimistisch ben maar de megane is mijn 3de EV, dus ik weet waarover ik spreek. Zeer aangenaam om in te rijden, mooi, maar een zeer zwakke, wispelturige batterij. Vandaag vol geladen (321km voorziene range). 28km gereden en 48km range kwijt....dat belooft niet veel goeds.
En in Frankrijk zou het nog erger zijn met de klachten.
Hebben vandaag onze Megane terug gekregen, hopelijk hersteld. Maar geloof me dat de batterij van de e-tech nog een item gaat worden. De onafhankelijke chauffeur die de elektrische wagens (niet alleen Renault) ophaalt en naar de specialist in Asse doet (vele garage zijn nog niet uitgerust om een batterij te vervangen) bevestigde dat de megane e-tech met voorsprong de wagen is met het meeste problemen aan de batterij. Dus onze megane was bijlange niet de eerste die daar de revue passeerde. Dat belooft voor de toekomst. Als je een wltp hebt van 450km is een range van 200km (-55% !!!) onaanvaardbaar. Ze houden daar in Asse hun hart vast als ze de EV40 volop gaan lanceren. Ik hoop voor deze mensen dat ze niet hetzelfde voor hebben als ik en sommigen hier. Een wltp van 300km - 55%....dan schiet er nog 135km over. ik hoop dat ik te pessimistisch ben maar de megane is mijn 3de EV, dus ik weet waarover ik spreek. Zeer aangenaam om in te rijden, mooi, maar een zeer zwakke, wispelturige batterij. Vandaag vol geladen (321km voorziene range). 28km gereden en 48km range kwijt....dat belooft niet veel goeds.
Leuk dat je mij quote, maar quote me dan wel goed.Lucantiek schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:38:
Neemt niet weg dat het voor jou uitermate vervelend en frustrerend is en wellicht het gevolg van een mankement. Hopelijk is het euvel nu verholpen voor je.Zjanzjak schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:00:
Als nu blijkt dat ik in de winter in de eco-modus nog geen 200 km ver kom (en dan niet door een mankement)
Qua WLTP, en geschat vermogen van de fabrikant.... bij mijn Volkswagen diesel gaven ze destijds op dat het gemiddelde 1 op 22 was (als ik het mij goed herinner, maar zoiets in die trant). Nooit gehaald, 1 op 16...en soms 1 op 17 was het bij mij, en geloof me ik ben een zeer rustige rijder. Maar haalde er mijn schouders bij op. Ik neem dat soort dingen dus met een korrel zout.
Gevalletje is het glas half vol of half leeg vind ik in sommige gevallen.
(antwoord is trouwens veel simpeler, het glas is simpelweg te groot
Ik heb een Iconic met een WLTP van 430. We weten allemaal dat je die WLTP over het algemeen niet haalt. Maar 400 lukt wel en als je het rustig aan doet kom je dicht bij de 430. Uiteraard met zomerse temperaturen.Lucantiek schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:38:
Nu rond het vriespunt is 300 a 320km mogelijk. Dat is 74% van de WLTP. Dus je verliest 26% door de temperatuur. Over het algemeen zit het verlies bij andere EVs tussen de 15 en 35%.
Dan is de Megane gemiddeld. Zeker niet top, maar ook niet de slechtste van de klas.
Kijk als je batterij niet ok is, dan zal die worden vervangen en dan is het hopelijk opgelost.
Maar een Megane met een goede batterij is in principe redelijk binnen specificaties.
Als je ver wil kunnen rijden moet je niet elektrisch rijden. Pak dan een diesel ofzo.
Het is dat je hier in België als zelfstandige je blauw betaald aan belastingen als je niet elektrisch rijdt, maar anders had ik nog steeds gewoon een diesel gereden.
Vandaag heb ik de dealer gebeld. De genoemde wijzigingen kon hij mij bevestigen. De configurator klopt blijkbaar. De aangepaste prijslijst zal binnenkort te downloaden zijn.Razer schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:34:
[...]
Volgens mij worden auto's altijd geleverd in de bestelde configuratie en worden tussentijdse wijzigingen in pakketten ed niet meegenomen.
Tevens is mij verteld dat dit van toepassing zal zijn voor auto's die vanaf week 12 geproduceerd worden.
Bijzonder dat de range zo uit elkaar lijkt te lopen. Mijn megane raakt rond het vriespunt bij 100% laden de 300km range niet eens aan, dan kan je de 300 km ook niet halen….
Hier hetzelfde, (ev60) kom niet in de buurt van 300km bij temperaturen < 0C. het blijft schommelen rond de 200km max.
Vandaag heb ik mijn auto naar de Renault dealer gebracht. Ik heb een tik achterin de auto als ik over heuvels rijd en sinds 2 weken ook in het stuur als ik langzaam rijd en aan het inparkeren ben.
Ik heb een aantal software problemen doorgegeven en de dealer wist mij te vertellen dat Renault bezig is om een update te ontwikkelen voor het scherm wat af en toe uitvalt en de dag/nachtmodus die in combinatie met Google Maps regelmatig in de war is. In ontwikkeling nog dus helaas nog geen zicht op wanneer dit geregeld gaat worden.
Ook ik ben nog steeds niet tevreden over de range en ik heb toch wel wat EV's gereden. Voor mijn werk gebruik ik regelmatig de Ev-database om het praktijkverbruik van een auto op te zoeken. Moet wel bekennen dat mijn model (60 kWh met 220pk) in de buurt komt van wat er is opgegeven, zie link hieronder. Ik wacht de zomer nog even af. ;-)
https://ev-database.org/n...-Megane-E-Tech-EV60-220pk
Ik heb een aantal software problemen doorgegeven en de dealer wist mij te vertellen dat Renault bezig is om een update te ontwikkelen voor het scherm wat af en toe uitvalt en de dag/nachtmodus die in combinatie met Google Maps regelmatig in de war is. In ontwikkeling nog dus helaas nog geen zicht op wanneer dit geregeld gaat worden.
Ook ik ben nog steeds niet tevreden over de range en ik heb toch wel wat EV's gereden. Voor mijn werk gebruik ik regelmatig de Ev-database om het praktijkverbruik van een auto op te zoeken. Moet wel bekennen dat mijn model (60 kWh met 220pk) in de buurt komt van wat er is opgegeven, zie link hieronder. Ik wacht de zomer nog even af. ;-)
https://ev-database.org/n...-Megane-E-Tech-EV60-220pk
het zegt niet heel veel, maar ik vind 87% niet echt een top score op zo'n rit. 99 of zelfs 100 kan ook prima, en daar hoef je niet als een fossiel voor te rijden...jorikw schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:13:
Vandaag een rondje afsluitdijk gedaan vanaf Amersfoort, temp. 3 graden, 90% snelweg en snelheid op 100 kmh, 290 km totaal. Bij terugkomst nog 3% overgehouden met een ECO score van 87.
Ik heb gister meer dan 320 kilometer gedaan inclusief een heel lang stuk met 120 km/u. Ik weet ook niet waar de verschillen vandaan komen. Hij was gister zuiniger dan verwacht, normaal met die snelheden zit hij op 20+ kWh/100km maar ik kwam uiteindelijk uit op 18,2...
Laatst met een Model Y naar Brussel ( autosalon) heen en terug. Heen zaten we op 16kwh/100km, het weer was slecht, veel regen en wind, maar wind in de rug. Terug zaten we aan 21kwh/100km, zelfde condities, zelfde rijstijl, maar nu tegenwind. Temperatuur en wind zijn factoren die bij EV heel wat meespelen lijkt me. Als ik nu mijn Scenic voltank met diesel geeft hij 900km aan als range, ik haal er 650-700km...das ook 22% minder...
Kvraag mij ook af of bovenstaande gevallen een warmtepomp hebben?
Kvraag mij ook af of bovenstaande gevallen een warmtepomp hebben?
@Pepernootje @TaxiGilbert , jullie nog geen nieuws van de dealer? Die van mij staat blijkbaar nog in Frankrijk te wachten op het transport
[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 25-01-2023 10:14 ]
Nee nog niets, volgens planning nog tot max vrijdag levering, we shall see...Razer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:14:
@Pepernootje @TaxiGilbert , jullie nog geen nieuws van de dealer? Die van mij staat blijkbaar nog in Frankrijk te wachten op het transport
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de tijden tussen productie datum en leverdatum bij de dealer? Mijn dealer lijkt uit te gaan van twee maanden en tot zover lijkt het in dit forum ook wel te kloppen. Al lijkt mij dit onwaarschijnlijk lang.
Helaas klopt die 2 maanden lang wel ja.TweakieRR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:26:
Wat zijn de ervaringen m.b.t. de tijden tussen productie datum en leverdatum bij de dealer? Mijn dealer lijkt uit te gaan van twee maanden en tot zover lijkt het in dit forum ook wel te kloppen. Al lijkt mij dit onwaarschijnlijk lang.
Gemiddeld 4 tot 10 weken.TweakieRR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:26:
Gemiddeld dus want sommigen hebben 'em na de productiedatum sneller, sommigen veel later.
Ik heb overigens geen warmtepomp, dat zou inderdaad ook wel aardig kunnen schelen in verbruik bij lange ritten.BVice schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:05:
[...]
het zegt niet heel veel, maar ik vind 87% niet echt een top score op zo'n rit. 99 of zelfs 100 kan ook prima, en daar hoef je niet als een fossiel voor te rijden...
Ik heb gister meer dan 320 kilometer gedaan inclusief een heel lang stuk met 120 km/u. Ik weet ook niet waar de verschillen vandaan komen. Hij was gister zuiniger dan verwacht, normaal met die snelheden zit hij op 20+ kWh/100km maar ik kwam uiteindelijk uit op 18,2...
Maar ecoscore 99/100 kan je toch niet halen mits je na rood licht bij het optrekken ingehaald wil worden door toeterende zwaarbeladen vrachtwagens?
Mijn rit was voornamelijk cruisecontrol 100, een stuk binnendoor (a7 dicht) en bijna al het optrekken dmv cruisecontrol + in eco.
Maar goed, 300km vind ik dus best prima. Wel benieuwd naar de waardes bij 20 graden.
Jorik
Ik heb vanaf half maart zo nu en dan 125 km enkele reis te gaan. Eens zien wat dat brengt tzt. Kan wel op kantoor laden (valet service, receptie zorgt voor verplaatsen auto's bij de 7 laadpalen zodat iedereen deels opgeladen is).
Zou wel lekker zijn om vooral de terugweg simpel te halen ivm kinderen ophalen, etc.
Mbt de prijsstijging, die is best fors. Met een Techno aangekleed zoals ik het 2022 voorraadmodel heb (fiscaal 47600 meen ik), is ie volgens de nieuwe prijs 50720.
Vooruit, dan heb je wel elektrisch verstelbare stoelen omdat je die 400,- voor stoelverwarming uit moet geven.
Nee, mij prima die 2022 Techno met 2022 bijtelling.
Zou wel lekker zijn om vooral de terugweg simpel te halen ivm kinderen ophalen, etc.
Mbt de prijsstijging, die is best fors. Met een Techno aangekleed zoals ik het 2022 voorraadmodel heb (fiscaal 47600 meen ik), is ie volgens de nieuwe prijs 50720.
Vooruit, dan heb je wel elektrisch verstelbare stoelen omdat je die 400,- voor stoelverwarming uit moet geven.
Nee, mij prima die 2022 Techno met 2022 bijtelling.
Voor mij hetzelfde. Nog niets gehoord, en volgens planning levering tot Max vrijdag.TaxiGilbert schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Nee nog niets, volgens planning nog tot max vrijdag levering, we shall see...
Sinds twee weken de berijder van een prachtige Renault Megane E-Tech. Zeer tevreden over de auto. Echter er is één dingetje waar ik mee zit en ook de Renault dealers die ik erover benaderd hebben mij geen bevredigend antwoord hebben kunnen geven.
Als ik de auto na een rit (kan ook een korte rit zijn) parkeer, uitzet en verlaat dan gaat de auto na circa 5 minuten een geluid produceren, er lijkt iets langzaam op te starten en vervolgens houdt het geluid circa 10 minuten aan. Het geluid komt vanuit links voor onder de motorkap. De auto hangt dan niet aan een laadpaal.
Het geluid is het best te omschrijven als een brommend geluid, het is zeker geen blazend geluid. Het heeft een dusdanig niveau dat het mensen alarmeert die voorbij lopen en vervolgens aan de deur komen om te zeggen dat ik misschien even naar mijn auto moet gaan kijken 'want het gaat niet goed, misschien gaat ie wel in de brand'.
Weet iemand of dit een normaal verschijnsel is en zo ja, welk systeem dit betreft en wat de functie is op dat moment.
Als ik de auto na een rit (kan ook een korte rit zijn) parkeer, uitzet en verlaat dan gaat de auto na circa 5 minuten een geluid produceren, er lijkt iets langzaam op te starten en vervolgens houdt het geluid circa 10 minuten aan. Het geluid komt vanuit links voor onder de motorkap. De auto hangt dan niet aan een laadpaal.
Het geluid is het best te omschrijven als een brommend geluid, het is zeker geen blazend geluid. Het heeft een dusdanig niveau dat het mensen alarmeert die voorbij lopen en vervolgens aan de deur komen om te zeggen dat ik misschien even naar mijn auto moet gaan kijken 'want het gaat niet goed, misschien gaat ie wel in de brand'.
Weet iemand of dit een normaal verschijnsel is en zo ja, welk systeem dit betreft en wat de functie is op dat moment.
Update van mijn dealer ontvangen, mijn auto die sinds de 16de klaar staat, is verder vertraagd voor transport. Kan nog wel even gaan duren dus. Hopelijk niet twee maanden zoals sommige terror verhalen op het internet.
Enkel de lendensteun is elektrisch verstelbaar. Wat jij nu ook hebt. Dit winter pack was voorheen standaard op de Techno en moet nu apart aangeschaft worden als iemand dat wil.adinsx schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 00:39:
Maar dat was toch al bekend dat je bij dergelijke temperaturen rond de 300km bereik hebt! Ik kom in de eco stand (voor mij meer een gimmick) zelfs met de huidige temperaturen toch wel over de 300 km (320 - 330), maar ik heb begin november bij zacht weer de 400km+ aan weten te tikken… Als je dagelijks aan woon werk verkeer bijvoorbeeld van Eindhoven naar Rotterdam vv moet rijden, en de werkgever heeft geen laadmogelijkheid is het een dingetje, maar verder begrijp ik niet wat u bedoeld dat het lastig rijden is, want de meeste mensen rijden dagelijks geen 250 - 300km en als ik een dagje weg ga, hang ik de auto ter plaatse aan een publieke laadpaal! Ik vind de range echt prima bij de EV60.. zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk
Heb dit geluid volgens mij nog nooit gehoord. Komt dat geluid enkel 5 minuten nadat de auto op slot is gegaan, of 5 minuten nadat de auto is uitgezet? Ik heb geregeld dat ik de auto parkeer en uitzet, en dan meer dan 5 minuten bezig ben met uitladen, en heb de auto in die situaties nooit geluid horen maken.RonGarson schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:06:
Update OpenR link 1.1.0 zojuist geinstalleerd.
Het is me niet helemaal duidelijk wat ze met de laatste zin bedoelen. Maar fijn dat langsaam maar zeker software bugs worden opgelost.De laatste twee treden zonder actie van uw kant in werking na updates 1.1 en 1.1.2
- de draadloze verbinding met Carplay/ AndroidAuto tijdens het rijden door tolpoorten
- de volumeregeling van de diverse audiobronnen
- de Bluetooth verbinding met smartphones
- de weergave van het radioscherm
- de schatting van het acculaadniveau door de routeplanner
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Deze komt vanzelf OTA binnen? Of moet je hiervoor naar de dealer?jschoorl2 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:24:
Update OpenR link 1.1.0 zojuist geinstalleerd.
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk wat ze met de laatste zin bedoelen. Maar fijn dat langsaam maar zeker software bugs worden opgelost.
Edit: Zie hem op wat Franse fora besproken worden, komt inderdaad via OTA.
Inderdaad fijn om te zien dat ze het e.e.a. aanpakken,
[ Voor 14% gewijzigd door Razer op 26-01-2023 13:42 ]
Heb dit geluid volgens mij nog nooit gehoord. Komt dat geluid enkel 5 minuten nadat de auto op slot is gegaan, of 5 minuten nadat de auto is uitgezet? Ik heb geregeld dat ik de auto parkeer en uitzet, en dan meer dan 5 minuten bezig ben met uitladen, en heb de auto in die situaties nooit geluid horen maken.
Nadat ik hem op slot heb gedaan.
Ik heb het geluid ook, lijkt een beetje op de waterpomp.
Ah, ok. Ik zal eens opletten of ik het geluid in die situatie ook hoor.RonGarson schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:27:
Mijn Zoe maakt soms ook dat geluid.Heeft iets met het batterij-management-systeem te maken.RonGarson schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:27:
Heb dit geluid volgens mij nog nooit gehoord. Komt dat geluid enkel 5 minuten nadat de auto op slot is gegaan, of 5 minuten nadat de auto is uitgezet? Ik heb geregeld dat ik de auto parkeer en uitzet, en dan meer dan 5 minuten bezig ben met uitladen, en heb de auto in die situaties nooit geluid horen maken.
grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp
Heb eerder een klacht ingediend over een trillend stuurwiel en koets vanaf 110km/u. Heb m'n wagen gisteren naar de garage gebracht en het bleek een bekend probleem te zijn die met de vier banden te maken heeft. Er zat iets niet goed binnen in de band die dit kon veroorzaken.
Er worden volgende week vier nieuwe banden gemonteerd en dan zou volgens hen het probleem opgelost moeten zijn.
Heb nog niets gemeld over een tikkend gaspedaal omdat dit echt minimaal is.
Er worden volgende week vier nieuwe banden gemonteerd en dan zou volgens hen het probleem opgelost moeten zijn.
Heb nog niets gemeld over een tikkend gaspedaal omdat dit echt minimaal is.