Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 20:50
Ik heb eergisteren voor het eerst de Zoe van mijn vrouw van de lader moeten halen....in de stromende regen....misschien toch wel het grootste nadeel aan electrisch rijden :X
Andres schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:43:
ACC is vanaf 2023 verplicht op iedere nieuwe auto.
Goede zaak! Ook active city stop erbij en dat kan op termijn heel veel kop/staart botsingen schelen!

[ Voor 25% gewijzigd door LaTiNo156 op 27-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05 21:29
BliXem schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:06:
Heb eerder een klacht ingediend over een trillend stuurwiel en koets vanaf 110km/u. Heb m'n wagen gisteren naar de garage gebracht en het bleek een bekend probleem te zijn die met de vier banden te maken heeft. Er zat iets niet goed binnen in de band die dit kon veroorzaken.

Er worden volgende week vier nieuwe banden gemonteerd en dan zou volgens hen het probleem opgelost moeten zijn.
Heb je de auto met standaard banden, zelfreparerende banden of all season banden besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
TweakieRR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:21:
[...]

Heb je de auto met standaard banden, zelfreparerende banden of all season banden besteld?
De auto was geleverd met de zelfreparerende all season banden vanuit de fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:12
LaTiNo156 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:16:
Ik heb eergisteren voor het eerst de Zoe van mijn vrouw van de lader moeten halen....in de stromende regen....misschien toch wel het grootste nadeel aan electrisch rijden :X

[...]

Goede zaak! Ook active city stop erbij en dat kan op termijn heel veel kop/staart botsingen schelen!
Helaas zijn niet alle ACC uitrustingen even geavanceerd. Tegelijkertijd krijg je van die noodstoppen op de snelweg. Omdat de ACC systemen vol gas doorrijden tot ze een voorganger dicht genaderd zijn en dan vol op de rem klappen. De geavanceerdere ACC doen dit als iemand te traag invoegt en je niet zelf bij remt.

Prima voor andere auto's met schijfremmen en ACC, maar wie nog deels met trommels remt en geen ACC heeft kan het haast niet bijremmen zo. Dus de vloot wordt zo extra snel door "natuurlijk verloop" vernieuwd als bijwerking.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 27-01-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 20:50
ucsdcom schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Helaas zijn niet alle ACC uitrustingen even geavanceerd. Tegelijkertijd krijg je van die noodstoppen op de snelweg. Omdat de ACC systemen vol gas doorrijden tot ze een voorganger dicht genaderd zijn en dan vol op de rem klappen. De geavanceerdere ACC doen dit als iemand te traag invoegt en je niet zelf bij remt.

Prima voor andere auto's met schijfremmen en ACC, maar wie nog deels met trommels remt en geen ACC heeft kan het haast niet bijremmen zo. Dus de vloot wordt zo extra snel door "natuurlijk verloop" vernieuwd als bijwerking.
Ja de mensen zonder ACC zullen meer op moeten gaan letten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
PatrickN68 schreef op maandag 26 december 2022 @ 20:52:
[...]

Ja, kan je gewoon gebruiken.
Heb zelf een switchable granny charger van 16A, maar die laad maar op Max. 10A op de Renault en op een Mini Cooper Se electric. De snelheid wordt beperkt door de auto zelf.
Tesla 3 is bijvoorbeeld gelimiteerd op 13A.
Ik moet even terugkomen op de stelling hierboven.
Inmiddels hebben we een extra mobiele lader gekocht en die bleek wel op 16A te laden op beide auto's.
De eerste mobiele lader moet eerst op 16A ingesteld worden en dan pas ingeplugd, die doet het dus ook op 16A nu. Foutje van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
[...]

Ik vind het rijden met ACC ronduit irritant, schakel het ook meteen uit bij elke auto die ik rij. Ja, ook de geavanceerde.
Merk overigens tijdens de spits bijvoorbeeld dat veel mensen het ook niet gebruiken, gezien de erg korte afstand.
Ben ook geen fan van het lijkt wel nu steeds meer verplicht autonoom rijden; ronduit gevaarlijk omdat de aandacht van de bestuurder steeds minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
PatrickN68 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Ik vind het rijden met ACC ronduit irritant, schakel het ook meteen uit bij elke auto die ik rij. Ja, ook de geavanceerde.
Merk overigens tijdens de spits bijvoorbeeld dat veel mensen het ook niet gebruiken, gezien de erg korte afstand.
Ben ook geen fan van het lijkt wel nu steeds meer verplicht autonoom rijden; ronduit gevaarlijk omdat de aandacht van de bestuurder steeds minder wordt.
Ik vind het op zich wel prima rijden, alleen soms die phantom brakes die zijn irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-06 11:14
Precies om dit een keer met mijn oude polo achter op een tesla gezeten. Onmogelijk om zelf zo snel bij te remmen.

Ik kan me voorstellen dat acc in de spits fijn kan zijn alleen zo op de snelweg vind ik het (nog) niet fijn rijden. Let je even niet op en rij je alweer 90 achter een vrachtwagen.
Maar misschien veranderd dit wanneer ik het wel heb (als het op mijn auto komt, is me nog niet duidelijk).
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
corvankruchten schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:29:
Net viel scherm uit tijdens rit, scherm werd zwart. Tot drie maal toe moeten resetten. Daarvoor even langs de weg gaan staan. Vervelend.

Daarnaast: de Google-kaart kleurt bij donker worden niet naar 'nachtstand', rij je in donker met zo'n groot licht op je dashboard. Is er ergens een instelling of zo die ik gemist heb?
Bij mij viel het navigatie scherm ook volledig uit ( zwart) resetten lukte helaas niet. Bij aankomst thuis aan de lader gehangen en wat bleek … ook de my renault gaf geen laadtoestand meer aan. Na 2 uur werkte weer gewoon alles naar behoren. 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
PatrickN68 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Jeetje.
ronduit irritant
ronduit gevaarlijk

Ik vind het dan weer ronduit geweldig!
Ben in de loop der jaren van geen cruise-control naar cruise-control en nu naar ACC gegaan en ik vraag me af hoe ik al die jaren zonder ACC heb kunnen rijden, wat een genot, zou nooit meer zonder kunnen.

Ondanks het phantom braking wat ik wel eens meemaak.
Maar misschien is dat omdat mijn aandacht niet minder wordt zoals jij beweert. ;)

Hoe dan ook, leuke test;

https://insideevs.fr/revi...NSmxZQX4mBU9TA-zWNx5TyAis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07 12:51

kijk eens naar de VW ID3 en ID4 en Enyaq, mooie trommel remmetjes achter. Maar de achterremmen doen toch niet mee eigenlijk, en het aandeel auto's zonder schijven voorop is denk ik <1%.
Overigens maken ACC's niet zomaar een noodstop. De Megane remt hooguit soms vrij abrupt 5km/u terug (dus van 120 naar 115).
De Megane laat verrassend veel toe, ook auto's die voor je invoegen (maar daar moet je gewoon op anticiperen). Hij laat dan vrij weinig ruimte over en remt langzaam terug, dus niet abrupt. Maar je moet blijven anticiperen en in de lead blijven. Imho kunnen veel bestuurders kunnen niet goed omgaan met ACC en vinden het daarom irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
BVice schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:02:
[...]

kijk eens naar de VW ID3 en ID4 en Enyaq, mooie trommel remmetjes achter. Maar de achterremmen doen toch niet mee eigenlijk, en het aandeel auto's zonder schijven voorop is denk ik <1%.
Overigens maken ACC's niet zomaar een noodstop. De Megane remt hooguit soms vrij abrupt 5km/u terug (dus van 120 naar 115).
De Megane laat verrassend veel toe, ook auto's die voor je invoegen (maar daar moet je gewoon op anticiperen). Hij laat dan vrij weinig ruimte over en remt langzaam terug, dus niet abrupt. Maar je moet blijven anticiperen en in de lead blijven. Imho kunnen veel bestuurders kunnen niet goed omgaan met ACC en vinden het daarom irritant.
Dat zeg je goed! De ACC van de Megane e-Tech is best geavanceerd in vergelijking tot wat er in de ICE versies beschikbaar was. En je slaat de spijker op de kop met de bestuurders: ook bij ACC moet je blijven anticiperen. En daarnaast moet je ook heel goed leren kennen wat je ACC wel kan en wat de beperkingen zijn, zodat je daarop goed kan reageren en het voor kan zijn. En dan nog heeft iedere ACC soms onverwachte "resultaten". En daarom mag je niet gaan zitten pitten als je op ACC rijdt.

Maar hoevelen gebruiken het wel als autonome rijmodus ipv. rijhulp als alle auto's het straks hebben? Daar zit mijn zorg. Ook in de Megane folders is het geweldig, maar als je zelf de beperkingen niet kent, ....of daar geen moeite voor wilt doen....of het gewoon niet registreert als je voortekenen van iets afwijkends ziet gaan gebeuren....dan merk je dat pas als het mis gaat. Je ACC weet namelijk niet precies je remweg. Heb je zomer of winterrubber, wat is de staat van de weg en welk type asfalt heb je.

De noodstoppen die naar mijn ideel vooral veroorzaakt worden door oudere ACC installaties ergeren mij. De Megane E-Tech staat daar gelukkig buiten.(Of zijn jullie ervaringen anders?)...zoals de verkeersbord herkenning op een B-weg bij een ID.3 proefrit mij op de snelweg binnen seconden van 120 km/h naar de 30 km/h bracht, zo hebben alle auto's toch fratsen. Maar ACC bij andere (goedkopere) auto's....poeh. Daar ben ik toch gereserveerder over.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 27-01-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
BliXem schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:28:
[...]

De auto was geleverd met de zelfreparerende all season banden vanuit de fabriek.
Die optie is er niet. Er zijn standaard banden en er is de optie zelfreparerende banden en de optie all season banden. Die twee opties zijn niet te combineren.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakieRR op 27-01-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
Zjanzjak schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Jeetje.
ronduit irritant
ronduit gevaarlijk

Ik vind het dan weer ronduit geweldig!
Ben in de loop der jaren van geen cruise-control naar cruise-control en nu naar ACC gegaan en ik vraag me af hoe ik al die jaren zonder ACC heb kunnen rijden, wat een genot, zou nooit meer zonder kunnen.

Ondanks het phantom braking wat ik wel eens meemaak.
Maar misschien is dat omdat mijn aandacht niet minder wordt zoals jij beweert. ;)

Hoe dan ook, leuke test;

https://insideevs.fr/revi...NSmxZQX4mBU9TA-zWNx5TyAis
Iedereen is anders natuurlijk.
Zolang ik bijvoorbeeld Tesla of Porsche rijders nog zie app'en achter het stuur met duidelijk ACC aan, ben ik niet gerust ;-)
Ik geloof graag dat de ene ACC niet de andere is, die ervaring heb ik ook.

Ik hou kennelijk teveel van autorijden om de boel uit handen te geven aan een stukje software ;-)
Het is allemaal niet perfect en het zal het nooit worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
TweakieRR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Die optie is er niet. Er zijn standaard banden en er is de optie zelfreparerende banden en de optie all season banden. Die twee opties zijn niet te combineren.
Geen idee hoe dat precies zit, als ik vier nieuwe banden krijg vind ik het goed om het probleem op te lossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 08:18

JanAd

Wind’s howling

PatrickN68 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Ik hou kennelijk teveel van autorijden om de boel uit handen te geven aan een stukje software ;-)
Idem hier, bewust gekozen voor enkel Augmented vision (Parking Pack 2 in BE) en niet het duurste pakket owv die ACC.
Ik gebruik CC ook nooit.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
PatrickN68 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:27:

Iedereen is anders natuurlijk.

[...]

Dat ja, maar ook hoe je er in staat.

Kan me daarom ook best wel vinden in wat Bramvice hieronder zegt:
BVice schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:02:
Maar je moet blijven anticiperen en in de lead blijven. Imho kunnen veel bestuurders kunnen niet goed omgaan met ACC en vinden het daarom irritant.
Snelheidsbordherkenning heb ik trouwens wel uitgezet, denk dat dat aangaat op lange ritten op de Franse snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
BliXem schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Geen idee hoe dat precies zit, als ik vier nieuwe banden krijg vind ik het goed om het probleem op te lossen :P
Dat begrijp ik. Ik ben meer benieuwd of ik dat probleem straks ook kan krijgen als het aan een bepaald type band ligt. Ik heb all seasons besteld. Vandaar mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
De Techno van mij staat nog op zomerbanden en had ook.zo'n vreemde trilling. Maar voor aflevering half maart komt er nog allseason op. Heb liever zomer / winter maar een extra wielenset zoals ik nu ook heb mocht niet. Tja, elk half jaar de banden laten oprekken, balanceren, etc had ik ook geen zin in.

Wintersport Oostenrijk pakken we toch de GT205 Estate voor. Eens kijken welke Allseason nog fatsoenlijk grip heeft tiv de PilotSport 5 die ik al een tijdje gewend ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 13:28
Ik rij nu ongeveer 3 maandjes met mijn e-tech EV60 optimum charge equilibre. Over het algemeen met zeer veel plezier. Actieradius met dit koude weer met gemak 300 km als je een beetje op je rijgedrag let. Opvallend vlot vind ik hem ook, vinden de voorbanden overigens wat minder dus dat is opletten geblazen 🙃.

Snelladen is me nog niet gelukt maar dat loopt inmiddels bij de dealer. Nog nooit hoger dan 50KW gehaald bij een snellader, ongeacht accupercentage, warme/koude accu, merk laadstation, wel of geen andere auto aan dezelfde lader. Dus dat is erg vreemd.

Enige minpuntje is dat ik me heb verkeken (lees: verkeerd laten informeren door de verkoper) over de Google services integratie, of beter gezegd, het ontbreken daarvan.
Nu doe ik het gros met Apple CarPlay wat prima werkt, maar binnenkort ga ik er voor de eerste keer een lange reis naar zuid Frankrijk mee maken, en dan wil ik realtime kunnen navigeren op basis van mijn accu capaciteit naar de snelladers. Nu zijn er legio CarPlay apps hiervoor, waaronder ABRP, chargemap etc etc, maar die maken geen gebruik van de live data van de auto, tenzij je een obd2 Dongel verbind.

Iemand al een obd2 Dongel hiervoor kunnen gebruiken? Want ik lees nergens dat de Megane deze connectiviteit ondersteunt. Heb de obd poort na wat gezoek gevonden onder de stuurkolom en heb mijn bestaande obd uitlezer met draad er iig nog niet mee aan de praat gekregen.

Mocht dat niet lukken dan ga ik me hardop afvragen of ik de software bij de dealer evt kan laten ‘upgraden’ zodat ik wel de Google connected integratie heb. Tenminste, je zou zeggen dat het voor de dealer een simpel softwarematig ding is, als je maar betaalt!

Iemand hier al ervaringen mee?

[ Voor 8% gewijzigd door larskov op 28-01-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
JanAd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Idem hier, bewust gekozen voor enkel Augmented vision (Parking Pack 2 in BE) en niet het duurste pakket owv die ACC.
Ik gebruik CC ook nooit.
Je gebruikt nooit cruise control? Dan hoop ik dat je niet vaak op de snelweg komt? En wat is je verbruik dan? Het gebruik van cc maakt een auto echt een heel stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik let niet op het verbruik van mijn Clio V en ik rij idd maar zelden op de snelweg.
Vandaar ook de keuze voor een EV40. Ik rij 95% van de tijd op secundaire wegen en zelden meer dan 50km per dag. Dus zelfs met een winterrange van pakweg 135km kan ik doorgaans 3 dagen gaan werken zonder te laden.

Op de Belgische snelwegen is een CC ook niet bepaald handig imo. Toch niet op de stukken die ik doe. Te druk, teveel van rijstroken wisselen door trager verkeer.

[ Voor 35% gewijzigd door JanAd op 28-01-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 14:49
larskov schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:11:
Ik rij nu ongeveer 3 maandjes met mijn e-tech EV60 optimum charge equilibre. Over het algemeen met zeer veel plezier. Actieradius met dit koude weer met gemak 300 km als je een beetje op je rijgedrag let. Opvallend vlot vind ik hem ook, vinden de voorbanden overigens wat minder dus dat is opletten geblazen 🙃.

Snelladen is me nog niet gelukt maar dat loopt inmiddels bij de dealer. Nog nooit hoger dan 50KW gehaald bij een snellader, ongeacht accupercentage, warme/koude accu, merk laadstation, wel of geen andere auto aan dezelfde lader. Dus dat is erg vreemd.

Enige minpuntje is dat ik me heb verkeken (lees: verkeerd laten informeren door de verkoper) over de Google services integratie, of beter gezegd, het ontbreken daarvan.
Nu doe ik het gros met Apple CarPlay wat prima werkt, maar binnenkort ga ik er voor de eerste keer een lange reis naar zuid Frankrijk mee maken, en dan wil ik realtime kunnen navigeren op basis van mijn accu capaciteit naar de snelladers. Nu zijn er legio CarPlay apps hiervoor, waaronder ABRP, chargemap etc etc, maar die maken geen gebruik van de live data van de auto, tenzij je een obd2 Dongel verbind.

Iemand al een obd2 Dongel hiervoor kunnen gebruiken? Want ik lees nergens dat de Megane deze connectiviteit ondersteunt. Heb de obd poort na wat gezoek gevonden onder de stuurkolom en heb mijn bestaande obd uitlezer met draad er iig nog niet mee aan de praat gekregen.

Mocht dat niet lukken dan ga ik me hardop afvragen of ik de software bij de dealer evt kan laten ‘upgraden’ zodat ik wel de Google connected integratie heb. Tenminste, je zou zeggen dat het voor de dealer een simpel softwarematig ding is, als je maar betaalt!

Iemand hier al ervaringen mee?
Op dit moment is google maps de enige die als native app van de auto data gebruik kan maken.

Alternatief is ABRP via iphone / android met trionity integratie en dan via apple car play. (Dongle is niet ondersteund).

Mogelijk in de toekomst:

- Waze is nu ook beschikbaar, heeft echter nog geen live car data ondersteuning en planning van laadpalen
- Renault werkt blijkbaar aan een api waarmee bv ABRP kan werken en hopelijk komt deze dan ook als app op automotive beschikbaar (volgens mij heeft de polestar dit al wel)

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Ik rij nu ongeveer 3 maandjes met mijn e-tech EV60 optimum charge equilibre. Over het algemeen met zeer veel plezier. Actieradius met dit koude weer met gemak 300 km als je een beetje op je rijgedrag let.
Zo lang rijd ik er nog niet mee, maar de 300km range vind ik, tot nu toe, inderdaad vrij makkelijk te halen.
Dus erg tevreden.
Erg vreemd ja, ben benieuwd wat je dealer voor oplossing biedt.
Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
TweakieRR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Dat begrijp ik. Ik ben meer benieuwd of ik dat probleem straks ook kan krijgen als het aan een bepaald type band ligt. Ik heb all seasons besteld. Vandaar mijn interesse.
Eens, maar diegene gaf aan dat dit all season banden waren. Mocht je het probleem hebben dan weet je in ieder geval wat je het beste kunt doen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Zjanzjak schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Zo lang rijd ik er nog niet mee, maar de 300km range vind ik, tot nu toe, inderdaad vrij makkelijk te halen.
Dus erg tevreden.

[...]

Erg vreemd ja, ben benieuwd wat je dealer voor oplossing biedt.
Keep us posted.
Die 300km range, is dat dan als je de wagen 100% hebt geladen? 80% is bij mij rond de 200-220km max en dan rijd ik gewoon 200km naar mijn bestemming, 105km/u, dus 95% snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larskov
jschoorl2 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Op dit moment is google maps de enige die als native app van de auto data gebruik kan maken.

Alternatief is ABRP via iphone / android met trionity integratie en dan via apple car play. (Dongle is niet ondersteund).

Mogelijk in de toekomst:

- Waze is nu ook beschikbaar, heeft echter nog geen live car data ondersteuning en planning van laadpalen
- Renault werkt blijkbaar aan een api waarmee bv ABRP kan werken en hopelijk komt deze dan ook als app op automotive beschikbaar (volgens mij heeft de polestar dit al wel)
Renault integratie voor trionity is momenteel uitgeschakeld. Zeggen dat het ‘soon’ weer komt.
Probleem is dat ik met mijn equilibre alleen CarPlay apps kan installeren en dus niet via een play store op het automotive systeem kan zetten.

Die api voor abrp zou dan via je my renault app moeten gaan. Het zal mij benieuwen!
Balen dat er geen obd dongles worden ondersteund. Vriend van mij gebruikt op zijn mustang mach e zo’n Bluetooth Dongel en abrp via carplay, gaat perfect. Ik moet het nu doen met de hypothetische opgaves van mijn e tech. Niks real time aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
Wie weet raad,…
Het gele waarschuwings lampje van de pasagiers airbag2 brandt altijd oranje bij het rijden . Hij geeft hiermee aan dat de airbag 2 is uitgeschakeld. Is dit normal als er niemand op de bijrijders stoel zit ? Als er iemand op de bijrijders stoel zit dooft het controle lampje.

Vind dit eerlijk gezegd vreemd. Bij een botsing met alleen de bestuurder zou dus voor de veiligheid airbag 2 ( bestuurderskant) niet geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:50
benonline schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:31:
Wie weet raad,…
Het gele waarschuwings lampje van de pasagiers airbag2 brandt altijd oranje bij het rijden . Hij geeft hiermee aan dat de airbag 2 is uitgeschakeld. Is dit normal als er niemand op de bijrijders stoel zit ? Als er iemand op de bijrijders stoel zit dooft het controle lampje.

Vind dit eerlijk gezegd vreemd. Bij een botsing met alleen de bestuurder zou dus voor de veiligheid airbag 2 ( bestuurderskant) niet geactiveerd worden.
Is deze niet wellicht handmatig uitgezet?

https://ie.e-guide.renaul...ng-airbag-front-passenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
benonline schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:31:
Wie weet raad,…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJOwNboUvQInJWGrUixKC-4ufnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZHG9MbMW4FiF55xqboiSevO.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat er letterlijk over in de handleiding staat. Ik weet ook niet beter dat wanneer de passagier stoel onbezet is dat de airbag dan is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
larskov schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]

Dit is wat er letterlijk over in de handleiding staat. Ik weet ook niet beter dat wanneer de passagier stoel onbezet is dat de airbag dan is uitgeschakeld.
Oké ,… duidelijk. Hier had ik overheen gelezen. Wel vreemd. Bij een frontale aanrijding gaat dus alleen de bestuurders airbag af. Zou mijns inziens toch beter zijn als de pasagiers airbag ook mee uit zou komen,… zo is het bij andere voertuigen bolgens mij ook 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larskov
benonline schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Oké ,… duidelijk. Hier had ik overheen gelezen. Wel vreemd. Bij een frontale aanrijding gaat dus alleen de bestuurders airbag af. Zou mijns inziens toch beter zijn als de pasagiers airbag ook mee uit zou komen,… zo is het bij andere voertuigen bolgens mij ook 🤔
Ik denk dat de afweging vooral is geweest, wat voor nut of meerwaarde de passagiersairbag nog heeft als je alleen in de auto zit in je gordel en bijv met 40km/u een aanrijding krijgt. Als de auto dan niet total loss is, scheelt het weer herstelkosten wat betreft het dashboard, airbag, gas patroon etc.
Anders zou de e-tech ook geen 5 sterren ncap hebben 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
jschoorl2 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:24:
Update OpenR link 1.1.0 zojuist geinstalleerd.
Hier alleen foutmeldingen van de update Connectiviteit 1.1.0.. Wel al uit november / december vorig jaar. Is jouw Update OpenR link 1.1.0 een andere?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bssXlI7x5xYDb_rSX453f0zH28o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5NvTBOfvJv6UASzm5CNnKjl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
larskov schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:34:
[...]

klink inderdaad aannemelijk …
Weet nu in ieder geval dat het wel zo hoort. 💪
Dank voor jullie reactie’s !!

Ik denk dat de afweging vooral is geweest, wat voor nut of meerwaarde de passagiersairbag nog heeft als je alleen in de auto zit in je gordel en bijv met 40km/u een aanrijding krijgt. Als de auto dan niet total loss is, scheelt het weer herstelkosten wat betreft het dashboard, airbag, gas patroon etc.
Anders zou de e-tech ook geen 5 sterren ncap hebben 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
RonGarson schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:06:
Sinds twee weken de berijder van een prachtige Renault Megane E-Tech. Zeer tevreden over de auto. Echter er is één dingetje waar ik mee zit en ook de Renault dealers die ik erover benaderd hebben mij geen bevredigend antwoord hebben kunnen geven.

Als ik de auto na een rit (kan ook een korte rit zijn) parkeer, uitzet en verlaat dan gaat de auto na circa 5 minuten een geluid produceren, er lijkt iets langzaam op te starten en vervolgens houdt het geluid circa 10 minuten aan. Het geluid komt vanuit links voor onder de motorkap. De auto hangt dan niet aan een laadpaal.

Het geluid is het best te omschrijven als een brommend geluid, het is zeker geen blazend geluid. Het heeft een dusdanig niveau dat het mensen alarmeert die voorbij lopen en vervolgens aan de deur komen om te zeggen dat ik misschien even naar mijn auto moet gaan kijken 'want het gaat niet goed, misschien gaat ie wel in de brand'.

Weet iemand of dit een normaal verschijnsel is en zo ja, welk systeem dit betreft en wat de functie is op dat moment.
Onze ZOE en ook mijn Tesla doen hetzelfde, lijkt wel op iets van het accu management. Op de camping soms super irritant zo’n brommende/zoemende auto naast je tent als je net even naar de bakker bent geweest en lekker in alle rust wilt ontbijten :|

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
BliXem schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:39:
Die 300km range, is dat dan als je de wagen 100% hebt geladen? 80% is bij mij rond de 200-220km max en dan rijd ik gewoon 200km naar mijn bestemming, 105km/u, dus 95% snelweg.
Yup.
Net stukje gereden, voornamelijk snelweg, en ik zie in de app staan dat ik nog 81% over heb en er nog 244 km mee kan rijden.
Als ik dat omreken naar de 100% kom ik op 301 km range uit, maar goed, wat ik zei, voornamelijk snelweg net.

De 2 dagen per week (en soms 1 dag) dat ik naar kantoor ga is het dorp uit, binnendoor naar snelweg, aardig stuk snelweg en dan weer een stukje stad (Rotterdam-zuid).
Jouw snelweg km's percentage is wel meer dan de mijne en je rijdt iets harder, 105, ik 100.

Andere dagen is het meestal binnendoor met soms stukje snelweg op weg naar bos bijvoorbeeld.
Al met al vind ik de 300 km range halen niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
jschoorl2 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:24:
Update OpenR link 1.1.0 zojuist geinstalleerd.

[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat ze met de laatste zin bedoelen. Maar fijn dat langsaam maar zeker software bugs worden opgelost.
Moest je hier trouwens zelf naar zoeken bij 'Controleer op updates'? Of ging het vanzelf?

Net zelf even de functie 'Controleer op updates' gebruikt maar krijg elke keer de melding dat het zoeken naar updates mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zjanzjak schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Moest je hier trouwens zelf naar zoeken bij 'Controleer op updates'? Of ging het vanzelf?

Net zelf even de functie 'Controleer op updates' gebruikt maar krijg elke keer de melding dat het zoeken naar updates mislukt is.
Had hier op gecontroleerd. Heb ook wel eens dat hij dan niet kan zoeken naar updates. Volgende dag werkt het dan vaak weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Zjanzjak schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Check iedere dag voor die nieuwe update. Krijg dezelfde melding maar na paar keer proberen geeft die bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn nog. Zo ver ik weet worden er ongeveer 500 VIN nummers per dag 'open' gezet om die update te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
cvrnd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:04:

Hier alleen foutmeldingen van de update Connectiviteit 1.1.0.. Wel al uit november / december vorig jaar. Is jouw Update OpenR link 1.1.0 een andere?
[Afbeelding]
de OpenR link 1.1.0. update is inderdaad een andere dan de Connectiviteit 1.1.0. Als er een update klaar staat is het 't beste om te gaan installeren als je een stuk moet rijden of je de auto even aan kan laten staan. Anders breekt hij hem steeds af.
Ik heb inmiddels 6 updates ontvangen en met succes geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Google maps heeft ook een update gekregen. Tesla laadstations zijn ook toegevoegd en kunnen worden meegepland.

Nu nog een filter op aantal laadplekken en het gaat ook beter bruikbaar worden voor de langere afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Ik krijg de OpenR link 1.1.0. update en de Connectiviteit 1.1.0. maar niet in beeld. Ik laat de auto elke dag zoeken naar updates maar er komt steeds niks ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
jschoorl2 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:27:
Had hier op gecontroleerd. Heb ook wel eens dat hij dan niet kan zoeken naar updates. Volgende dag werkt het dan vaak weer.
BliXem schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:37:
Check iedere dag voor die nieuwe update. Krijg dezelfde melding maar na paar keer proberen geeft die bij mij aan dat er geen nieuwe updates zijn nog. Zo ver ik weet worden er ongeveer 500 VIN nummers per dag 'open' gezet om die update te downloaden.
BVice schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:45:
de OpenR link 1.1.0. update is inderdaad een andere dan de Connectiviteit 1.1.0. Als er een update klaar staat is het 't beste om te gaan installeren als je een stuk moet rijden of je de auto even aan kan laten staan. Anders breekt hij hem steeds af.
Ik heb inmiddels 6 updates ontvangen en met succes geïnstalleerd.
Dank allen voor de info.

Ga woensdag (en donderdag) naar kantoor, kijk ik de ochtend wel als ik weg rijd.

Vanochtend iets vreemd, moest iets uit de kofferbak pakken, en uit het handschoenenkastje, doe alles weer dicht en toen wilde de auto niet meer op slot, rare toon krijg je dan te horen. Paar keer proberen... niets.
Dacht dat de achterklep misschien niet goed dicht was, dus open en weer dicht, maar nee hoor.
Voordeur open en dicht maar hij weigerde gewoon, toen elke deur open en dicht, uiteindelijk bij het achterportier aan de passagier-kant (die ik niet open had gehad) open en dicht doen kon ik de boel weer op slot krijgen. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Even om mijn verwachtingen eventueel bij te stellen. Ik heb nu een auto met 360 graden camera's, maar heb niet een Megane besteld met dat Vision pakket. Vond het onnodig. Moet zeggen dat het toch laatste tijd wel eens handig is, bijv. met stoepjes.

Heeft de Megane daarom spiegels die draaien als je 'm in z'n achteruit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
jschoorl2 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:50:
Google maps heeft ook een update gekregen. Tesla laadstations zijn ook toegevoegd en kunnen worden meegepland.
Maar daar heb je met de Renault toch niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Sjeefr schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:10:
[...]
Maar daar heb je met de Renault toch niks aan?
Jazeker wel, inmiddels kun je ook met een non-Tesla bij de meeste Tesla superchargers terecht.

De pilot voor het openstellen van Superchargers voor elektrische voertuigen van andere merken dan Tesla is momenteel beschikbaar voor Superchargerstations in de volgende landen:

Frankrijk
Nederland
Noorwegen
Verenigd Koninkrijk
Spanje
Zweden
België
Oostenrijk
Denemarken
Finland
Duitsland
Luxemburg
Zwitserland
IJsland
Italië

Of zie deze kaart

In de vakantie ideaal om erbij te hebben (heeft mijn voorkeur meestal boven andere laadplekken omdat er bijna altijd plek is) en ik sluit dan voor een maand een abbo af.

[ Voor 53% gewijzigd door jschoorl2 op 30-01-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sjeefr schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:23:
Onze Techno met Pack Vision heeft inderdaad dat soort draaiende spiegels. Zowel links als rechts - alleen niet gelijktijdig. Of elke Megane deze spiegels heeft, weet ik niet: wellicht vanaf de Techno altijd, of wellicht enkel met Pack Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
jschoorl2 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:18:
De pilot voor het openstellen van Superchargers voor elektrische voertuigen van andere merken dan Tesla is momenteel beschikbaar voor Superchargerstations in de volgende landen:
En dan enkel voor geselecteerde stations, toch? Of is die beperking inmiddels los gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
deMercer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:24:
[...]

En dan enkel voor geselecteerde stations, toch? Of is die beperking inmiddels los gelaten?
Is per land een beetje verschillend, maar de helft is circa toegankelijk (veel worden geschikt gemaakt). Zie ook de kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 30-01-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
Sjeefr schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:23:
Wij hebben alleen achter een camera. En de rechter spiegel staat zo ingesteld dat die bij achteruitrijden automatisch naar beneden draait. Bij vooruit rijden weer automatisch in normale stand. Dat kan ook voor de linker spiegel.

[ Voor 4% gewijzigd door cvrnd op 30-01-2023 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
cvrnd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Wij hebben alleen achter een camera. En de rechter spiegel staat zo ingesteld dat die bij achteruitrijden automatisch naar beneden draait. Bij vooruit rijden weer automatisch in normale stand. Dat kan ook voor de linker spiegel.
Ik heb ook meedraaiende spiegels, inderdaad alleen de kant waarop je de stelknop laat staan. Ik heb een techno zonder vision pakket, alleen drive assist.
Moet zeggen dat ik het meestal niet heb aanstaan, want ik vind ‘t irritant als er een lampje blijft branden bij de spiegelverstelknop. En de parkeersensoren doen hun werk prima. Je merkt wel dat de wielen echt op de hoeken van de auto staan, dat is even wennen met fileparkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
En is een type 2 stekker te plaatsen bij een CCS (Tesla) laadpunt? Een CCS stekker is namelijk een type 2 stekker, maar dan met 2 extra pinnen aan de onderzijde.

Er zit bij mij, tussen huis en snelweg, precies een klein Tesla supercharger park. Mocht ik toch een keer vergeten te laden voorafgaand een grote rit, dan zou dat ideaal zijn.

Als ik Google op de E-tech en CCS kom ik niet heel veel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Sjeefr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:09:
En is een type 2 stekker te plaatsen bij een CCS (Tesla) laadpunt?
Ik begrijp je vraag niet goed.

Bij een snellader, ook bij die van Tesla, zit de kabel aan de laders vast, je hoeft dus niet zelf voor een kabel te zorgen. En ja, die kabels kun je gewoon in een Megane inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
Vraag over de audio.
Op mijn telefoon heb ik Flitsmeister aan staan en deze is gekoppeld met bluetooth aan mijn Megane. Als ik de radio aan heb staan krijg ik geen geluidsmeldingen van Flitsmeister door.. Lijkt wel alsof je dat alleen kan doen als je op een andere 'audioinput' staat.. Maar ik wil gewoon radio luisteren en indien nodig een flitsmeister melding krijgen.

weet iemand hoe je dat kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:53
cvrnd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:03:
Vraag over de audio.
Op mijn telefoon heb ik Flitsmeister aan staan en deze is gekoppeld met bluetooth aan mijn Megane. Als ik de radio aan heb staan krijg ik geen geluidsmeldingen van Flitsmeister door.. Lijkt wel alsof je dat alleen kan doen als je op een andere 'audioinput' staat.. Maar ik wil gewoon radio luisteren en indien nodig een flitsmeister melding krijgen.

weet iemand hoe je dat kan instellen?
Ik zou in FS bij settings het volgende doen

Channel > Off
Bluetooth > Off
Iphone speaker > On

Of FS installeren op AAOS

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
1 ding krijg ik maar geen vinkje voor te pakken en blijf ik dus de melding houden dat mn profiel niet afgerond is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEvs1Es6WRCf1XQ77P5j72op1nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZhXTsjiQfL0H6ScLq7iHSJg.jpg?f=fotoalbum_large

Activeer het data-abonnement

Is dat dat gedoe met Orange?
Of is het iets anders.

Eigenlijk wil ik daar ook gewoon een vinkje hebben hahaha, maar... hoe dan!?

Het zegt iets over verbind met My Renault maar ik krijg er de vinger niet achter hoe en wat.

Alles werkt trouwens prima verder.
De My Renault app, Google (wat dingen gedownload via hotspot en de profiel-instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:29:
Activeer het data-abonnement

Is dat dat gedoe met Orange?
Ja, dat klopt. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik dat doorhad. Maar dan ... allemaal groene vinkjes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasi78
  • Laatst online: 24-01-2024
deMercer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:35:
[...]

Ja, dat klopt. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik dat doorhad. Maar dan ... allemaal groene vinkjes! 8)
Is Orange noodzakelijk voor een goed werkend systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
deMercer schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:35:
[...]

Just to be sure, jij hebt dus het gratis Orange abonnement geactiveerd voor dat vinkje?
Thomasi78 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:04:
[...]

Nope, niet dat ik weet, alles schijnt gewoon te werken zonder Orange (en dan wel met hotspot),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 21:00
Sjeefr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:09:
En is een type 2 stekker te plaatsen bij een CCS (Tesla) laadpunt? Een CCS stekker is namelijk een type 2 stekker, maar dan met 2 extra pinnen aan de onderzijde.

Er zit bij mij, tussen huis en snelweg, precies een klein Tesla supercharger park. Mocht ik toch een keer vergeten te laden voorafgaand een grote rit, dan zou dat ideaal zijn.
Je kunt gewoon gebruik maken van de Tesla chargers. Er is altijd een kabel die werkt - ben ff vergeten of hier steeds 2 verschillende eraan zitten, een voor legacy Tesla's en de andere CCS. :?

Sterker nog, met de Megane zit de laadpoort op de goede verkeerde kant! Mits je de verkeerde richting parkeert in een vak, kun je gerust een charger gebruiken zonder dat je nog een andere blokkeert - iets wat veel auto's doen zoals Etrons, EV6, Ionic 5, ID 3/4. }:O

Dus als een Tesla ergens achterruit geparkeerd moet staan om te laden bij de Tesla stall die jij wil gebruiken moet jij voorwaarts parkeren. Dan krijg je geen boze blikken van andere Tesla's en hoef je je geen aso te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
vayshen schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 01:03:
[...]

Je kunt gewoon gebruik maken van de Tesla chargers. Er is altijd een kabel die werkt - ben ff vergeten of hier steeds 2 verschillende eraan zitten, een voor legacy Tesla's en de andere CCS. :?
Tesla V2 laders hebben een dubbele kabel waarvan inderdaad 1 voor de oudere Model S en X Hierbij delen de A en B lader ook de aansluiting, dus wil je vrienden blijven met Tesla rijders en het is niet druk, zorg dan altijd voor een lege plek tussen jou en je buur (A in gebruik, pak dan niet de B maar kies een setje waar A en B vrij zijn). De nieuwere V3 laders hebben nog maar één kabel/stekker en delen geen aansluiting en geven dus altijd de maximale capaciteit.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:20:
[...]

Just to be sure, jij hebt dus het gratis Orange abonnement geactiveerd voor dat vinkje?

[...]

Nope, niet dat ik weet, alles schijnt gewoon te werken zonder Orange (en dan wel met hotspot),
als je dat vinkje wil moet je het orange abonnement activeren ja. Dat kan geen kwaad, ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen. Je krijgt gratis GB's en als ze op zijn kun je kiezen voor verlenging of je gaat je hotspot gebruiken. Ik heb het laatste gedaan. Je hoeft daar verder niks voor te doen in je orange account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
BVice schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
[...]
als je dat vinkje wil moet je het orange abonnement activeren ja. Dat kan geen kwaad, ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen. Je krijgt gratis GB's en als ze op zijn kun je kiezen voor verlenging of je gaat je hotspot gebruiken. Ik heb het laatste gedaan. Je hoeft daar verder niks voor te doen in je orange account.
Je hebt wat data maar ook maar voor 3 maanden staat beschreven. Daarna een duur Orange abonnement heb ik begrepen.
Wat bedoelen jullie met ‘hotspot’? Dat je je eigen mobiel inzet als hotspot?
Ik ben ook wel benieuwd wat er zonder dat abonnement en zonder hotspot nog blijft werken en wie er dan voor die data blijft betalen en voor hoe lang. Iemand die daar wat van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali11baba
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
TweakieRR schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Je hebt wat data maar ook maar voor 3 maanden staat beschreven. Daarna een duur Orange abonnement heb ik begrepen.
Ik ben ook wel benieuwd wat er zonder dat abonnement en zonder hotspot nog blijft werken en wie er dan voor die data blijft betalen en voor hoe lang. Iemand die daar wat van weet?
De connected services van de auto (dwz: software updates, google maps, gebruik van Renault app) vallen buiten het Orange abbonement en is in mijn geval actief tot vijf jaar na aanschaf. Zal daarna waarschijnlijk verlengd moeten worden.

Het Orange abonnement wordt gebruikt voor in-car entertainment via de native AAOS apps. Alternatief hiervoor is om met je telefoon een hotspot te maken en de auto daarmee te verbinden. Of via Carplay/Android Auto te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
BVice schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:48:
Ah ok, bedankt om dit te verhelderen, dacht dat het automatisch verlengd werd of zo, of gelummel achteraf.
Dat ben ik dan liever voor, en dacht, ach ja laat maar.
Maar als het verder totaal geen invloed heeft dan zal ik er eens induiken en het gaan activeren.
En is alles afgevinkt. ;)
Yup, je eigen mobiel als hotspot, dat deed ik dus al en werkt prima zonder dat Orange abonnement.
Maar er bleef maar 1 ding niet afgevinkt (Profiel niet volledig afgerond) en daar kan ik slecht tegen haha.

Alles blijft werken, ook zonder hotspot, maar wil je iets via Spotify doen, of een app downloaden, dan niet.
De Waze app bijvoorbeeld, en die ook gebruiken, dat zal via je hotspot (of Orange) gaan.

Zelf maak ik er minimaal gebruik van, heb alleen YouTube en de VIvaldi browser gedownload.
Dochterlief haar Spotify gekoppeld, alles wat al in haar playlist staat kwam er gelijk in, kost dus geen data.
Maar bij nieuwe nummers kost het uiteraard wel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[...]

binnen 3 maanden heb je het ook wel op denk ik. Ik was er vlot doorheen in ieder geval. Je gaat niet automatisch over op een duur abonnement. Alleen als je die zelf afsluit. Abo is overigens EUR6/mnd voor 2GB.

over wat er wel en niet werkt zonder orange en hoe lang is al veel geschreven en dit communiceert renault ook helder in de brochures etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Thomasi78 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:04:
Nee, de auto inclusief navigatie doet het gewoon zonder Orange abonnement. Althans, na 5 jaar vervalt de gratis werking van de Google services. Hoe één en ander zit qua verlenging weet ik niet, dat zie ik tegen die tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:20:
Yep. En tot nu toe 0 bytes ervan gebruikt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch007m
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvi5RERugh3sO9_Tu8wNmtFMQaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mc0O4XjNhZNDD1BYwjq1XG1s.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo , ik heb sinds een paar dagen een megane etech iconic 60 en heb hem al een paar keer opgeladen , maar elke keer waarneer ik hem snellaad boven de 130kw , kom ik niet boven de 30 40kw laadsnelheid uit, ook niet als ik als enige aan de paal sta , wat kan daar de reden van zijn ? Is dit normaal of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:10
Als je hem wat leger rijdt, rond de 5 of 10% over dan zal je zien dat hij het eerste stukje een stuk vlotter laad, daarna gaat het in een curve naar beneden. Hoe voller, hoe langzamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:52
Lytsepier schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:17:
Als je hem wat leger rijdt, rond de 5 of 10% over dan zal je zien dat hij het eerste stukje een stuk vlotter laad, daarna gaat het in een curve naar beneden. Hoe voller, hoe langzamer..
Dat snelladen houdt ie maar heel kort vol,
als ik 'm langs de snelweg bij de Fastned inplug, dan begint ie heel enthousiast met snelheden van >100kw, maar even op en neer naar het tankstation lopen en dan is ie al weer gezakt naar rond 40kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Ro leaf had destijds wat leuke wisjedatjes:

RoLeaf schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:53:
Wat meer info over de laadsnelheid van de 130 kW (bruto) lader.[Afbeelding]

De laadcurve is te vinden bij de eerste link. Voor vergelijking met andere autos: https://support.fastned.n...s/4409800889105-Snelladen. De laadsnelheid daalt snel.

Uitgaande van de laadcurve en de verbruikscijfers op https://ev-database.nl/auto/1521/Renault-Megane-E-Tech-EV60-220pk kom je voor een lange snelwegrit bij een laadschema van 15% naar 65% met 100% bij vertrek op het volgende rijschema:
  • Gunstige omstandigheden zomer: 1e stop 280 km, daarna steeds 25 minuten laden per 165 km.
  • Ongunstige omstandigheden winter: 1e stop 215 km, daarna steeds meer dan 25 minuten laden per 125 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dustx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 15:36
Hi all,

Gister gebeld door de dealer en de auto komt de 15de
(1 augustus 2022 besteld (Optimum Charge Evolution))

Toch even een vraag over het snelladen, na het lezen van de boven staande berichten en aantal yt videos verder,
haal je alleen 130KW 7%-22% van de accu daarna neemt deze sterk af en bij 50% accu laad deze nog maar ongv met 75KW ik had eerder verwacht dat dit rond de 60% of hoger zou afnemen ipv 22%
zou/kan dit met een software update nog worden aangepast/veranderd of zou het zo blijven. vindt dit toch jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

dustx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:27:
Hi all,

Dat is best snel, er zijn hier verschillende Tweakers (inclus mezelf) met bestellingen van een maand eerder die nog 'op hete kolen zitten' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:36
Inderdaad snel. Ik heb de mijne op 25 juli besteld. Ook een Optimum Charge Evolution. Staat gepland voor week 7, maar nog geen definitieve datum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustx
  • Laatst online: 28-01 15:36
gvdijk23 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:55:
Inderdaad snel. Ik heb de mijne op 25 juli besteld. Ook een Optimum Charge Evolution. Staat gepland voor week 7, maar nog geen definitieve datum gekregen.
ff bellen met de dealer zelf, heb ik ook gedaan want de leasemaatschappij zei tegen mij medio maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Om de latere bestellers ook nog een indicatie te geven:

Techno 60KW / Geen WP / Drive assist pack / HK speakers
Besteld: 15 september
Indicatiedata: Half januari
Indicatie per op 12 december: Productie eind januari. Levering Eind februari
Indicatie 31 jan.: Eerste helft april. Er is nog geen productiedatum bekend

Wordt maar opgeschoven en opgeschoven helaas.

Ik zei in dit topic op 15 september nog "Levering binnen 4 maanden. Beter dan Kia". "Helaas" krijgt mijn colega zijn full-option Kia Sportage HEV volgende week al, die 'm ongeveer een maand later bestelde. Toch dus niet helemaal waar 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Sjeefr op 02-02-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53
Die van mij staat sinds half januari al te wachten op transport ergens in Frankrijk :( Schiet ook niet op helaas. Dus zelfs als die geproduceerd is, kan het nog wel een tijdje duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
dustx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:27:
Hi all,

Toch even een vraag over het snelladen, na het lezen van de boven staande berichten en aantal yt videos verder,
haal je alleen 130KW 7%-22% van de accu daarna neemt deze sterk af en bij 50% accu laad deze nog maar ongv met 75KW ik had eerder verwacht dat dit rond de 60% of hoger zou afnemen ipv 22%
zou/kan dit met een software update nog worden aangepast/veranderd of zou het zo blijven. vindt dit toch jammer.
Yup, klopt, om en nabij, vorige week begon ik met snelladen rond de 33%, en startte het met iets van 84 kWu.
Toen ik stopte met laden op iets van 61% was het iets van 54 kWu ofzo.
Dus zit aardig in de buurt van de aangegeven waardes.

Vooralsnog niets gehoord van een software update aangaande dit.

Noot: Ik heb geen warmtepomp en ging laden na een klein half uur, had aankomst op Fastned station gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Ach joh, ik heb besteld feb '22 en krijg hem met wat geluk eind maart '23 haha :9~
Iconic met warmtepomp zonder extra pakketten (zakelijk).
Sjeefr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:04:
Om de latere bestellers ook nog een indicatie te geven:

Techno 60KW / Geen WP / Drive assist pack / HK speakers
Besteld: 15 september
Indicatiedata: Half januari
Indicatie per op 12 december: Productie eind januari. Levering Eind februari
Indicatie 31 jan.: Eerste helft april. Er is nog geen productiedatum bekend

Wordt maar opgeschoven en opgeschoven helaas.

Ik zei in dit topic op 15 september nog "Levering binnen 4 maanden. Beter dan Kia". "Helaas" krijgt mijn colega zijn full-option Kia Sportage HEV volgende week al, die 'm ongeveer een maand later bestelde. Toch dus niet helemaal waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
i.v.m. met al die berichten over uitgestelde leveringen heb ik een vraag. Is dit steeds het geval als er nog geen productie datum is? Ik heb n.l. een productie datum. Staat die dan wel vast of is de ervaring dat die ook opgeschoven worden?
Ik heb het dan dus niet over auto’s die eenmaal geproduceerd zijn en door transport problemen worden uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Laatst online: 07-07 08:16
TweakieRR schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:55:
i.v.m. met al die berichten over uitgestelde leveringen heb ik een vraag. Is dit steeds het geval als er nog geen productie datum is? Ik heb n.l. een productie datum. Staat die dan wel vast of is de ervaring dat die ook opgeschoven worden?
Ik heb het dan dus niet over auto’s die eenmaal geproduceerd zijn en door transport problemen worden uitgesteld.
In de Renault app zie ik dat het delen van gegevens is uitgeschakeld op 11/01/2023. Ik ga er dus maar even van uit dat dat mijn productiedatum is. De dealer geeft aan dat hij verwacht deze pas begin maart te kunnen afleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
TweakieRR schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:55:
Als je dit hele topic wat afstruint kom je een aantal verhalen tegen over mensen waarbij dit gebeurd is.
En niet alleen hier, ik lees het ook op wat (soms privé) groepen op facebook of andere fora.
Buitenlands dan wel Nederlands.

Het gebeurt dus maar ik zou nou niet zeggen dat dit 'steeds' gebeurt.
Soms door duidelijke oorzaak (bepaalde onderdelen tijdelijk wat moeilijker leverbaar), soms onduidelijk.

Bij mij, en meerderen was het dan weer andersom, de productiedatum was ineens eerder.
En daarom had ik de auto eerder dan ik had gedacht in eerste instantie.

Lang verhaal kort, er is, buiten de duidelijke oorzaken, eigenlijk geen touw aan vast te knopen.
De dealers vinden dit ook uitermate vervelend maar de meeste zeggen nu op voorhand al tegen je dat;
- de prijzen kunnen stijgen en dat prijs in een eventueel contract dus ook nog hoger uit kan vallen.
- de leverdatum ergens tussen de 6 en 9 maanden zal zijn. Uitzonderingen daargelaten.

Volgens mij 'loopt' het nu allemaal weer redelijk daar in Douai.
Ik ga er gemakshalve dan ook van uit dat het wel ok zit met de productie-datum.
Maar pin mij er niet op vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:13
Mitch007m schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:33:
[Afbeelding]

Hallo , ik heb sinds een paar dagen een megane etech iconic 60 en heb hem al een paar keer opgeladen , maar elke keer waarneer ik hem snellaad boven de 130kw , kom ik niet boven de 30 40kw laadsnelheid uit, ook niet als ik als enige aan de paal sta , wat kan daar de reden van zijn ? Is dit normaal of?
30 kW bij 65% is niet normaal en duidt op een #coldgate probleem. Bij lage temperaturen is de laadsnelheid lager. Dit zou niet voor mogen komen als de accu voldoende is opgewarmd, zeker als de pre-conditionering van de accu met de warmtepomp (als je die hebt) is gebruikt. Op naar de garage, liefst met zoveel mogelijk gegevens over de omstandigheden en accutemperatuur, omdat anders er in de garage "geen probleem" wordt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:13
Zjanzjak schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Yup, klopt, om en nabij, vorige week begon ik met snelladen rond de 33%, en startte het met iets van 84 kWu.
Toen ik stopte met laden op iets van 61% was het iets van 54 kWu ofzo.
Dus zit aardig in de buurt van de aangegeven waardes.

Vooralsnog niets gehoord van een software update aangaande dit.

Noot: Ik heb geen warmtepomp en ging laden na een klein half uur, had aankomst op Fastned station gezet.
Als ik de plaatjes bekijk van de accu bekijk dan zie ik een dubbele dikte onder de achterbank. Dit is termisch een pobleem. Een plat pakket laat zich makkelijker op een gelijkmatige temperatuur houden. Het zwaktste punt bepaalt de maximale laadsnelheid. Ook de Leaf heeft dit probleem. Ik verwacht niet dat software updates dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:25
Andere mensen nog last met de Renault-App?
Ik kan sinds een paar dagen geen verbinding meer maken. De App geeft aan dat ik in de auto in mijn account in Data Collection, het delen van gegevens moet toestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3zh3QvFtZWHqjR8dsOVocXt8iY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PbG3RJFcn9C39RAvKcB8SAFz.png?f=user_large

Echter:
Die Data Collection en Privacy terms keuze heb ik niet op mijn scherm staan??? 8)7

Nu loopt er nog een update van het OpenR-link systeem. Staat al dagen te installeren (100% step 1/1)
En volgens de history is deze update al succesvol geinstalleerd.
Ook kreeg ik pas een bericht dat mijn Orange abbo na 6 maanden gestopt is.
Maar dat lijkt me er niets mee te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl4ver
  • Laatst online: 10-07-2023
Komende maandag 6/2 mag ik mijn Optimum Charge Evolution (60kwh) ophalen (besteld op 3/3/22).
Interessant om te lezen dat anderen nu in deze weken ook hun Evolution op mogen halen, in het najaar las ik dat bij vrijwel niemand, enkel Iconics en Techno's. Zouden de Evolutions later geproduceerd zijn?
In ieder geval veel zin in, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-07 07:12
Gisteren contact gehad met de dealer, onze rode iconic, incl warmtepomp, augmented vision en driving assist besteld begin november '22 zou 28 februari gebouwd worden. Hopen dat ze dat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag een proefrit gemaakt met een Megane e-tech Techno in het grijs. Erg gave auto, Google software top. Geen last gehad een trillend stroompedaal. Hij rijdt ook erg fijn, op asfalt. Maar zodra je op klinkers en kinderkopjes gaat rijden merk je dat ie wel erg strak geveerd is. Of het komt door de enorme wielen. Hoe ervaren jullie dat? De Techno heeft standaard 20" en erg platte bandjes. En af fabriek geen optie voor 18" helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttyQd3ElsfOa0R2yHz1SMDV0psM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ntLJRAE3SjJkUqzkl3CS6rzP.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jahtog
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van de Renault Megane Evolution 220PK 60kw.

Erg blij mee, maar ik irriteer me echt aan het tikkend/trillend gaspedaal. Ik merk echt dat het vaak voorkomt met snelheden onder de 60. Ook weet ik dat wanneer ik de regenartie-stand op het lichtst zet dat ik het minder merk...maar toch erg erg hinderlijk.

Weet iemand of Renault bezig is met een oplossing (wat hopelijk met een software update gefikst kan worden)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pzt-VoiLWqVCC0e2M6ARCCnFsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RdqAAM3hCJ4QO4q9GK4px8R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Ariebombari_Jet schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:24:
Ik kan sinds een paar dagen geen verbinding meer maken. De App geeft aan dat ik in de auto in mijn account in Data Collection, het delen van gegevens moet toestaan.
Hier nergens last van, app doet het gewoon, maar ik heb de update nog niet, en het Orange account moet ik nog activeren.
zonoskar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:05:
Maar zodra je op klinkers en kinderkopjes gaat rijden merk je dat ie wel erg strak geveerd is. Of het komt door de enorme wielen. Hoe ervaren jullie dat? De Techno heeft standaard 20" en erg platte bandjes. En af fabriek geen optie voor 18" helaas.
Ik merk dit ook (maar ervaar het niet als hinderlijk) en denk dat het beide gewoon is, de grote velgen en de vering dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Zjanzjak op 02-02-2023 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakieRR
zonoskar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:05:
Vandaag een proefrit gemaakt met een Megane e-tech Techno in het grijs. Erg gave auto, Google software top. Geen last gehad een trillend stroompedaal. Hij rijdt ook erg fijn, op asfalt. Maar zodra je op klinkers en kinderkopjes gaat rijden merk je dat ie wel erg strak geveerd is. Of het komt door de enorme wielen. Hoe ervaren jullie dat? De Techno heeft standaard 20" en erg platte bandjes. En af fabriek geen optie voor 18" helaas.

[Afbeelding]
Leuk, deze demo bij van Gompel heb ik ook gereden. Persoonlijk vind ik die strakke vering/demping juist prettig. Zal komen door het onderstel en daar zullen de platte banden (bij 20”) flink aan bijdragen. Ik was erg huiverig voor een Franse auto vanwege hun imago t.a.v. de slappe vering. Maar omdat VW naar mijn idee met de ID.3 de plank heeft misgeslagen ben ik toch verder gaan kijken en was positief verrast over het onderstel en (strakke) vering van deze Renault.
Op de equilibre en evolution uitvoeringen zit standaard 18” en daarmee dikkere/hogere banden die meer zullen dempen.
Ik ben ook optisch enorm gecharmeerd van die grote 20” velgen/wielen. De auto ziet er naar mijn mening lekker dik uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Ruud1988 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:20:
Ach joh, ik heb besteld feb '22 en krijg hem met wat geluk eind maart '23 haha :9~
Iconic met warmtepomp zonder extra pakketten (zakelijk).

[...]
Ik heb eind maart ‘22 besteld (Iconic, full options), en 28 oktober geleverd gekregen. Dus er zit nogal verschil in de levertijden. Eerste instantie zou hij half september geleverd worden, maar werd dus eind oktober! In mijn geval wel privé (in principe zou dat natuurlijk niet uit mogen maken of een auto privé of zakelijk wordt bereden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 13:53
@Pepernootje @TaxiGilbert

Bij jullie ook nog alles stil aan het leveringen front? Hebben jullie nog een update van de dealer ontvangen? Die van mij zit nog op auto's te wachten die al in november klaar waren voor transport, dus ik verwacht helaas voorlopig nog geen auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Ariebombari_Jet schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:24:
Sinds een week lukt het niet meer om de auto voor te warmen, ik krijg steeds de melding dat het niet gelukt is - en de auto verwarmt ook niet voor. Eerder ging dat prima.

En het is me nog nooit gelukt om het verwachte bereik op de kaart in de app te zien. De positie van de auto wel, maar het bereik gegeven de actuele SoC niet. Of werkt dat wellicht alleen als je in de auto zit?

En als laatste: als ik via Android Auto op de Renault-app klik, dan keert het systeem naar de ingebouwde navigatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Vinceub1972 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:12:
Ik heb eind maart ‘22 besteld (Iconic, full options), en 28 oktober geleverd gekregen.
Wij hebben de auto half juni '22 besteld (Tecno, bijna alle opties maar geen pack Drive Assist en geen HK), en de auto half september geleverd gekregen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Jahtog schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:33:
Ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van de Renault Megane Evolution 220PK 60kw.

Erg blij mee, maar ik irriteer me echt aan het tikkend/trillend gaspedaal.
Gefeliciteerd met je Megane! Ik had dat eerst ook (ik rijd normaal altijd in stand met de meeste regeneratie), maar het lijkt nu wel minder te zijn. Of dat komt door gewenning, een update of wellicht het weer of nog een andere reden durf ik niet te zeggen. Ik let er nog wel steeds op, maar ik heb echt het idee dat het nu minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Laatst online: 16:35
Razer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:24:
@Pepernootje @TaxiGilbert

Bij jullie ook nog alles stil aan het leveringen front? Hebben jullie nog een update van de dealer ontvangen? Die van mij zit nog op auto's te wachten die al in november klaar waren voor transport, dus ik verwacht helaas voorlopig nog geen auto :(
Toevallig net contact met de dealer gehad: Die van mij is afgelopen maandag gelost bij de dealer, nu wachten ze op de trekhaak. Ik heb een afspraak voor volgende week vrijdag voor de aflevering!
Iconic met alle opties, en trekhaak, zonder warmtepomp, wereld door de dealer op 8 juni….. Eerst zou de aflevering eind november zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Van mij ging ook van sept naar okt/nov en toen ineens naar eind maart '23
Dus met wat geluk nog met de Megane Estate naar de wintersport... Elektrisch zie ik dat nog niet heel erg zitten (kwestie van op instellen en eerder wegrijden, maar goed 1 x tanken onderweg een en enkele keer stoppen om te wisselen van bestuurder is toch wel lekker itt iedere 200km 45 min te staan laden)
Vinceub1972 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Ik heb eind maart ‘22 besteld (Iconic, full options), en 28 oktober geleverd gekregen. Dus er zit nogal verschil in de levertijden. Eerste instantie zou hij half september geleverd worden, maar werd dus eind oktober! In mijn geval wel privé (in principe zou dat natuurlijk niet uit mogen maken of een auto privé of zakelijk wordt bereden).

[ Voor 21% gewijzigd door Ruud1988 op 03-02-2023 13:15 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste