Ik rij nu ongeveer 3 maandjes met mijn e-tech EV60 optimum charge equilibre. Over het algemeen met zeer veel plezier. Actieradius met dit koude weer met gemak 300 km als je een beetje op je rijgedrag let. Opvallend vlot vind ik hem ook, vinden de voorbanden overigens wat minder dus dat is opletten geblazen 🙃.
Snelladen is me nog niet gelukt maar dat loopt inmiddels bij de dealer. Nog nooit hoger dan 50KW gehaald bij een snellader, ongeacht accupercentage, warme/koude accu, merk laadstation, wel of geen andere auto aan dezelfde lader. Dus dat is erg vreemd.
Enige minpuntje is dat ik me heb verkeken (lees: verkeerd laten informeren door de verkoper) over de Google services integratie, of beter gezegd, het ontbreken daarvan.
Nu doe ik het gros met Apple CarPlay wat prima werkt, maar binnenkort ga ik er voor de eerste keer een lange reis naar zuid Frankrijk mee maken, en dan wil ik realtime kunnen navigeren op basis van mijn accu capaciteit naar de snelladers. Nu zijn er legio CarPlay apps hiervoor, waaronder ABRP, chargemap etc etc, maar die maken geen gebruik van de live data van de auto, tenzij je een obd2 Dongel verbind.
Iemand al een obd2 Dongel hiervoor kunnen gebruiken? Want ik lees nergens dat de Megane deze connectiviteit ondersteunt. Heb de obd poort na wat gezoek gevonden onder de stuurkolom en heb mijn bestaande obd uitlezer met draad er iig nog niet mee aan de praat gekregen.
Mocht dat niet lukken dan ga ik me hardop afvragen of ik de software bij de dealer evt kan laten ‘upgraden’ zodat ik wel de Google connected integratie heb. Tenminste, je zou zeggen dat het voor de dealer een simpel softwarematig ding is, als je maar betaalt!
Iemand hier al ervaringen mee?
[
Voor 8% gewijzigd door
larskov op 28-01-2023 07:16
]