Toon posts:

Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste
Acties:

• Mitch007m
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-02 12:46

gisteren met mijn iconic 60 met warmtepomp proberen snel te laden bij 2 verschillende palen , ik was de enige , hij ging naar 90kw maar ging na nog geen paar minuten al naar rond de 60 kw.
Dit bij een 300kw paal.
Is dit normaal of is er iets niet goed aan mijn auto?
Heb gebeld naar de laadpaal en die gaf aan dat hij zijn volledige vermogen beschikbaar had.

Is er ook een manier om de accutemperatuur te bekijken of iets of ?
Ik vind het erg storend dat ze zeggen dat hij van 20 naar 80% gaat in +/- 20 minuten maar ik eindstand een uur aan een paal moet hangen

• WalterBurgez
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-03 14:02
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een Renault Megane Evolution 220PK 60kw.
Geen warmtepomp, geen extra opties en gewoon standaard kleur (wit)
17 september 2022 besteld. Verwachte leverdatum was 2e week januari 2023, dat werd eind februari 2023.
Maar toch weer bericht gekregen dat ik hem eerder kon ophalen. Geen tik in in het pedaal gevoeld.
Nu even kijken naar de actieradius, daar ben ik wel benieuwd naar.

• dustx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 12:05
WalterBurgez schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:39:
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een Renault Megane Evolution 220PK 60kw.
Geen warmtepomp, geen extra opties en gewoon standaard kleur (wit)
17 september 2022 besteld. Verwachte leverdatum was 2e week januari 2023, dat werd eind februari 2023.
Maar toch weer bericht gekregen dat ik hem eerder kon ophalen. Geen tik in in het pedaal gevoeld.
Nu even kijken naar de actieradius, daar ben ik wel benieuwd naar.
grappig ik heb exact het zelfde Geen warmtepomp, geen extra opties en gewoon standaard kleur (wit) 1 sept besteld, en tegen mij ook gezegd over zelfde levertijden als jou. gok van de zelde lichting! ik krijg hem de 15de als het goed is.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mitch007m schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:24:
Is er ook een manier om de accutemperatuur te bekijken of iets of ?
Niet 'native' dacht ik, maar met een ODB2-dongle en een app zou dat moeten kunnen volgens mij. Ik dacht dat ik dat in 1 van de YouTube-video's van Tesla Björn over de Megane heb gezien.

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-03 22:35
Razer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:24:
@Pepernootje @TaxiGilbert

Bij jullie ook nog alles stil aan het leveringen front? Hebben jullie nog een update van de dealer ontvangen? Die van mij zit nog op auto's te wachten die al in november klaar waren voor transport, dus ik verwacht helaas voorlopig nog geen auto :(
Nog geen nieuws, geproduceerd op 16/01, afwachten...

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 19:45
Mitch007m schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:24:
gisteren met mijn iconic 60 met warmtepomp proberen snel te laden bij 2 verschillende palen , ik was de enige , hij ging naar 90kw maar ging na nog geen paar minuten al naar rond de 60 kw.
Dit bij een 300kw paal.
Is dit normaal of is er iets niet goed aan mijn auto?
Hmmm, volgens de grafieken is dit wel aan de lage kant.
Had je aangegeven dat je daar ging laden?
Dus dat de auto weet dat er binnen x minuten voorverwarmd dient te worden.

En, hoe lang (qua tijd) had je gereden tot je aankwam bij het snellaadstation?

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:40
Selecteren jullie wel de laadstation als navigatieplek? Anders verwarmt hij niet voor.

[Voor 90% gewijzigd door vayshen op 03-02-2023 21:19]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:00
160KW lader van Shell recharge was ook geen succes,
zo duurt t bijna een uur van 70 naar 100%.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Bushie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar je gaat bij een snellader toch ook niet tot 100% laden? Ik rij vaak tussen de 70 en 80 al weer weg omdat de snelheid dan inzakt. Kom er overigens ook nooit met meer dan 20% aan.

Neemt niet weg dat het best sneller zou mogen maar je moet iets meer context geven voor we daar een waardeoordeel over kunnen geven. O.a. De temperatuur, navigeerde je naar een snellader, hoe lang was je al onderweg.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Zjanzjak
Nog even aangaande de laatste update;

Vraag of er na de laatste update iets veranderd is aan een woord.
Bij 'Voertuig' onder het tabje 'Buiten', stond er eerst als onderste optie 'Afvegen' en na de update 'Wissen'?

Of hadden mensen het woord 'Wissen' al staan en kwam voor hen de laatste update alsnog?

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:20
Bij mij staat nog afvegen en heb de update nog niet gehad.

• deMercer
  • Niet online
Andres schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:29:
Idem.

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-03 22:19
cliffhanger1970 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:10:
Van mijn Evolution nog weinig plezier gehad De auto is geleverd op 28 december j.l. Na de eerste kilometers een storingsmelding op het scherm. ''DC laden niet mogelijk" na inspectie bleek dat er een onderdeel in de batterij defect is. Dit onderdeel is niet door mijn Renault garage te vervangen. De auto is op transport gegaan voor een nieuwe batterij. Ik heb vertrouwen dat het goed komt. Hoop dat de auto volgende week retour komt.
Mocht er nog wel mee rijden, AC laden lukte wel, DC laden inderdaad niet. Aan het rijden merkt ik verder niets. Keurig door Renault een auto ter beschikking gesteld.[Afbeelding]
Gisteren ben ik gebeld dat mijn megane evolution ER weer klaar is :) , Vandaag opgehaald.
De tractiebaterij is vervangen en er moest iets aan de DC-lader gebeuren. daarvoor moest de auto op transport naar Arnhem, Ik heb de auto sinds 28 december in bezit, waarvan hij 5 weken in een werkplaats heeft gestaan. Ben wel blij dat hij terug is, al is het gevoel van een nieuwe auto wel weg. gedurende deze weken een vervangende Auto van de Renault garage gereden.

• deMercer
  • Niet online
cliffhanger1970 lekker lekkerschreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:04:
Gisteren ben ik gebeld dat mijn megane evolution ER weer klaar is :) , Vandaag opgehaald.
Mooi! En dan nu maar lekker gaan genieten van je nieuwe auto 8)

• Zjanzjak
Andres schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:29:
Hmm, waarschijnlijk is die bewuste update dan voor mij al in de fabriek gedaan.
Heb de wagen nu bijna een maand en bij mij staat er 'Wissen'.

Wat anders, wagen al een paar keer gewassen (met de hand) maar kreeg de voorruit maar niet schoon zonder rare strepen/vegen, zo ook het dak. Net even met poets aan de gang gegaan, and that did the trick!
cliffhanger1970 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:04:
[...]

De tractiebaterij is vervangen en er moest iets aan de DC-lader gebeuren. daarvoor moest de auto op transport naar Arnhem, Ik heb de auto sinds 28 december in bezit, waarvan hij 5 weken in een werkplaats heeft gestaan. Ben wel blij dat hij terug is, al is het gevoel van een nieuwe auto wel weg. gedurende deze weken een vervangende Auto van de Renault garage gereden.
Nice!
Gevoel van nieuwe auto zal snel wel terug komen, ;)

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:25
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tot 100% gaat nog veel langer duren dan een uur.

Maar desalniettemin zou je wel een hogere snelheid moeten kunnen halen bij de ideale temperatuur van de accu.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34
Was net bij een Renault dealer voor de megane e-tech, en de verkoper had net een mail gekregen van Renault waarin ze zeiden dat de productie weer terug naar normaal is omdat het probleem met de AC lader is opgelost.

Ik heb niet gevraagd wat dat probleem dan was. Voor mij zou het iig betekenen dat dat levering onder uiteraard voorwaarden naar 6 maanden kan of nog sneller.

15x330 SW38

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
De productie mag dan terug zijn normaal, daarna moet die wagen nog op transport en daar bestaan ook wel wat horror verhalen van online. Na productie afronding nog 2-3 maanden moeten wachten op transport is niet gek wat ik zo op verschillende fora en FB groepen tegen kom. Die van mij staat inmiddels 3 weken plus te wachten 🤐

• Pepernootje
  • Laatst online: 10:39
Razer schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:20:
De productie mag dan terug zijn normaal, daarna moet die wagen nog op transport en daar bestaan ook wel wat horror verhalen van online. Na productie afronding nog 2-3 maanden moeten wachten op transport is niet gek wat ik zo op verschillende fora en FB groepen tegen kom. Die van mij staat inmiddels 3 weken plus te wachten 🤐
Die van mij 16-1 gemaakt, 30-1 bij de dealer afgeleverd, en ik mag hem 10-2 ophalen.

• Zjanzjak
Nog even aangaande de range in de kou, test van vele ev's in Noorwegen;

Norwegians do the best real-life EV range tests on Earth.

Here are the results of Motor and NAF testing the range of 29 different EV models at the same time in -5°C to -10°C (14°F), all driven until the battery died.

See the deviance from WLTP in the Delta column

Bron; https://twitter.com/TheEV...?cxt=HHwWgIC88aa8-IAtAAAA

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:15:
Hmm, waarschijnlijk is die bewuste update dan voor mij al in de fabriek gedaan.
Heb de wagen nu bijna een maand en bij mij staat er 'Wissen'.
Heb je toevallig al gekeken bij de historie van de updates? Wellicht word je daar nog iets wijzer van wanneer en door wie de updates zijn uitgevoerd.

• Zjanzjak
deMercer schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:30:
[...]
Heb je toevallig al gekeken bij de historie van de updates? Wellicht word je daar nog iets wijzer van wanneer en door wie de updates zijn uitgevoerd.
Yup, en daar staat niets.
Mijn gedachte is dat alles wat al in de fabriek gedaan is niet meer geldt als een gedane update maar gewoon part of the deal, gedane zaak zeg maar.

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-03 16:20
Ik vond dit nog over het pre-heating:

Details of battery preconditioning in Megane:
  • DC fast charger is selected in car navigation as destination (does not work with AC charger as destination)
  • distance to selected DC charger is less than 50km
  • battery SoC is 10% or more
  • battery heater draws 5 kW during preconditioning
Nuttige info. Niet beschreven door Renault en ook niet te zien in op de schermpjes.

Bron: https://www.speakev.com/threads/dc-charge-and-pre-conditioning-tricks.174471/

• S_N_A_T_C_H
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-03 18:42
Goedendag mede-E-Tech tweakers 🙋‍♂️

Heb in juli via de leasemaatschappij mijn E-Tech iconic met HK speakers besteld en deze komt als het goed is deze week uit de fabriek rollen.

De voorjaarsvakantie gaan we op wintersport, dus dat gaat nog met de “oude” Scenic.
Nu was ik sneeuwkettingen aan het shoppen en dan zou ik graag een set hebben die op de Scenic past en alvast voor de E-Tech.
Bandenmaten zijn 195/55R20
En de E-Tech 215/45R20 (online gevonden)
Maar nu las ik ook iets over de speling (7mm) welke kleiner dan standaard (9mm) is bij de E-Tech en vroeg me af of iemand ook al bezig is met deze kwestie?

Ik kom nu alleen op de König K-slim 103 uit, maar alsnog die nakijk staat deze bandenmaat er niet tussen.

Oh ja en Renault biedt alleen voor de 18 inch een setje sneeuwkettingen aan 😁

Zodra m’n elektrische bolide er is, zal ik me sowieso ff melden

[Voor 13% gewijzigd door S_N_A_T_C_H op 05-02-2023 10:40]

• deMercer
  • Niet online
Helemaal niets? Dus ook geen "Service"-update (weet de juiste naam niet uit mijn hoofd) uitgevoerd door de dealer voor aflevering? Dan heb je wellicht al af-fabriek een nieuwere versie van de'firmware' waar al diverse updates in verwerkt zitten. Mooi!

Vraagje: jij hebt de term "Wissen" ipv "Afvegen" in het infotainmentsysteem staan. Weet jij toevallig ook of het foutje in de widget voor de bandenspanning in het rechterscherm is verholpen? Daar staat bij mij "ÎDruk" ipv "Druk". Niet echt een belangrijke dit, ik weet het, maar het valt me elke keer wel op als ik het zie.

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
S_N_A_T_C_H schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:30:
Goedendag mede-E-Tech tweakers 🙋‍♂️

Heb in juli via de leasemaatschappij mijn E-Tech iconic met HK speakers besteld en deze komt als het goed is deze week uit de fabriek rollen.

De voorjaarsvakantie gaan we op wintersport, dus dat gaat nog met de “oude” Scenic.
Nu was ik sneeuwkettingen aan het shoppen en dan zou ik graag een set hebben die op de Scenic past en alvast voor de E-Tech.
Bandenmaten zijn 195/55R20
En de E-Tech 215/45R20 (online gevonden)
Maar nu las ik ook iets over de speling (7mm) welke kleiner dan standaard (9mm) is bij de E-Tech en vroeg me af of iemand ook al bezig is met deze kwestie?

Ik kom nu alleen op de König K-slim 103 uit, maar alsnog die nakijk staat deze bandenmaat er niet tussen.

Oh ja en Renault biedt alleen voor de 18 inch een setje sneeuwkettingen aan 😁

Zodra m’n elektrische bolide er is, zal ik me sowieso ff melden
Je zou eens kunnen kijken op dit forum in Frankrijk, loopt soortgelijke discussie. Of 18 inch winterser of mucher sokken als ik het zo snel lees.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• WalterBurgez
Ik ben sinds afgelopen week eigenaar van een Renault Megane Evolution 220PK 60kw.
Maar zag bij het afleveren dat de buitenspiegels niet automatisch naar binnen klappen bij het parkeren van de auto. De dealer gaf aan dat dit bij de Evolution (en de equilibre) er niet standaard bij in zit.

Kan iemand dat bevestigen?

• Zjanzjak
deMercer schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Helemaal niets? Dus ook geen "Service"-update (weet de juiste naam niet uit mijn hoofd) uitgevoerd door de dealer voor aflevering? Dan heb je wellicht al af-fabriek een nieuwere versie van de'firmware' waar al diverse updates in verwerkt zitten. Mooi!

Vraagje: jij hebt de term "Wissen" ipv "Afvegen" in het infotainmentsysteem staan. Weet jij toevallig ook of het foutje in de widget voor de bandenspanning in het rechterscherm is verholpen? Daar staat bij mij "ÎDruk" ipv "Druk". Niet echt een belangrijke dit, ik weet het, maar het valt me elke keer wel op als ik het zie.
Qua update.
Net gekeken, er stond bij updates ergens: Laatste service update 9 januari.
Toen was de auto nog niet in mijn bezit, dat was een paar dagen later.

Bij het controleren op updates, dat werkt nu wel, kreeg ik : geen updates gevonden.

Qua widgets bandendruk... ik heb zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant iDruk staan. _/-\o_
Bedankt hè! Was me nooit eerder opgevallen but now I can't unseen it. :D
Maar goed, ik heb de tijd links en de Eco meter rechts staan.
WalterBurgez schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:20:
Ik ben sinds afgelopen week eigenaar van een Renault Megane Evolution 220PK 60kw.
Maar zag bij het afleveren dat de buitenspiegels niet automatisch naar binnen klappen bij het parkeren van de auto. De dealer gaf aan dat dit bij de Evolution (en de equilibre) er niet standaard bij in zit.

Volgens de Renault site, bij samenstellen is het nu een optie genaamd 'pack city'.
Dus het zou zo maar kunnen kloppen wat de dealer zegt.
Maar goed, bij elk model is er in de loop van de afgelopen maanden links en rechts wel het e.e.a. aangepast qua opties, dan kwam dit er weer bij en viel dat weer af, enzovoorts.

• Evonly
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 20:56
Net langs de A27 bij Utrecht een trailer zien staan met allemaal nieuwe Megane’s erop. Zwart en metallic grijs. Hoop dat jullie nieuwe auto ertussen stond. 😏

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:22:
Bij het controleren op updates, dat werkt nu wel, kreeg ik : geen updates gevonden.
Dat heb ik helaas ook al weken, terwijl er al diverse updates zijn gereleased die mijn Megane nog niet heeft.
Qua widgets bandendruk... ik heb zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant iDruk staan. _/-\o_
Dank voor het controleren (y)
Bedankt hè! Was me nooit eerder opgevallen but now I can't unseen it. :D
Graag gedaan 8)

• BramVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:03
Zjanzjak schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:22:
ik moet dit soms wel een paar keer doen voordat er een update klaar staat. Maar je kan het max 5x doen geloof ik, daarna geeft hij een foutmelding.

Qua updates heb ik:
Service update (aug '22)
V01 elektromotor (sept '22)
parkeerhulp V01 (okt '22)
V02 elektromotor (okt '22)
Connectiviteit 1.1.0 (nov '22)
openR link 1.1.0 (jan '23)

Firmware van de auto zelf heb ik niet kunnen vinden,alleen van AAOS enz.

• BramVice
deMercer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:26:

En het is me nog nooit gelukt om het verwachte bereik op de kaart in de app te zien. De positie van de auto wel, maar het bereik gegeven de actuele SoC niet. Of werkt dat wellicht alleen als je in de auto zit?
Op de kaart in de app zie je linksonder 3 picto's, een 'vizier', een auto en een pinpoint/rastertje. Als je die laatste aanklikt zie je waar je op de kaart allemaal kunt komen met je huidige SOC. Of je selecteert het zwarte balkje ernaast waar je je SOC/range ziet en kiest dan voor 'bereikbare gebieden'.
NB Je moet dan wel voldoende uitgezoomd zijn natuurlijk. Het kaartje werkt trouwens niet zo lekker, hij laadt bij mij alleen west-duitsland en Luxemburg :) alles wat er op de kaart ten westen van Arnhem ligt ontbreekt. Maar hij legt het range-vlak daar wel netjes overheen

• Zjanzjak
deMercer schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:55:
Dat heb ik helaas ook al weken, terwijl er al diverse updates zijn gereleased die mijn Megane nog niet heeft.
BramVice schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:51:
ik moet dit soms wel een paar keer doen voordat er een update klaar staat. Maar je kan het max 5x doen geloof ik, daarna geeft hij een foutmelding.

Qua updates heb ik:
Service update (aug '22)

Firmware van de auto zelf heb ik niet kunnen vinden,alleen van AAOS enz.
Ik heb gewoon sterk het gevoel dat ik geen updates nodig heb omdat alles waarschijnlijk al up to date is.
Afgelopen 9 januari was de laatste service update dus, toen de auto nog bij de dealer stond enkele dagen voordat ik 'em kwam ophalen.
En ik denk dat ik die openR link 1.1.0 al heb omdat er bij mij dus 'Wissen' staat ipv 'Afvegen'.

Maar goed, we gaan het zien, ik hou het iig wel in de gaten.

Vooralsnog werkt alles goed, heb ik nog geen gekke dingen meegemaakt buiten die ene keer dat ik de wagen niet meer af kon sluiten. Ik beschouw dat maar als een hiccupje, temeer omdat ik er nog niemand over gehoord heb. Niet hier, op facebook, en de diverse buitenlandse fora en facebook-groepen.

Oh ja en er staat iDruk ipv Druk bij de bandenspanning widget, zowel links als rechts. :*)

• Centauriprime
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je deze gezien? Wel entertaining en informatief.

15x330 SW38

• deMercer
  • Niet online
BramVice schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:00:
Op de kaart in de app zie je linksonder 3 picto's, een 'vizier', een auto en een pinpoint/rastertje. Als je die laatste aanklikt zie je waar je op de kaart allemaal kunt komen met je huidige SOC.
Dat werkt bij mij dus niet. Als ik op dat icoon klik, dan krijg ik steeds de melding "Het bereikbare gebied van de auto kan niet in kaart worden gebracht". Ook staat er altijd een klein geel bolletje met een uitroepteken bij dat icoon.
Of je selecteert het zwarte balkje ernaast waar je je SOC/range ziet en kiest dan voor 'bereikbare gebieden'.
Zwart balkje ernaast? Dat heb ik niet. Ik gebruik trouwens de Android-app, jij ook? Of gebruik jij de iOS-app?
NB Je moet dan wel voldoende uitgezoomd zijn natuurlijk.
Helaas helpt dit niet.
Het kaartje werkt trouwens niet zo lekker, hij laadt bij mij alleen west-duitsland en Luxemburg :) alles wat er op de kaart ten westen van Arnhem ligt ontbreekt. Maar hij legt het range-vlak daar wel netjes overheen
Grappig, bij mij werkt de kaart an sich prima, alleen ontbreekt het range-vlak.

• deMercer
  • Niet online
Dank voor dit overzicht, nu weet ik welke updates mijn auto nog niet ontvangen.
BramVice schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:51:
Service update (aug '22)
Deze heeft de auto allemaal.
En deze beide niet. Vooral die Connectiviteit zou ondertussen toch al lang ontvangen moeten zijn. Of zou die wellicht samenhangen met het HK-systeem, dat onze auto niet heeft.

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-03 22:34

in de huidige uitvoeringsoverzicht op de website staat het niet meer bij de Evolution.
Maar op basis van het het plaatje dat jij @WalterBurgez op 11 januari had geplaatst zou ik het wel verwachten.

Ik rijd nu tijdelijk in een Equilibre uit de wagenpool van mijn werkgever, maar verwacht uiterlijk volgende week mijn Evolution EV60 220pk.Zodra ik die heb laat ik het weten.

• bdonker
  • Laatst online: 22-02 17:24

Heb ook de 220 60 kw Evolution.
Spiegels klappen in bij verlaten auto.
In de settings kan je dit aan of uit zetten.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 20:32

JanAd

Toss a coin...

Evonly schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:42:
Net langs de A27 bij Utrecht een trailer zien staan met allemaal nieuwe Megane’s erop. Zwart en metallic grijs. Hoop dat jullie nieuwe auto ertussen stond. 😏
Op de E19 vanuit Antwerpen richting Breda is er ook net eentje gespot. Hopelijk draait deze in Brecht af, want mijn model stond er ook op (qua kleur/type) Hoewel, lijkt eerder wit ipv Rafale grijs.

[Voor 60% gewijzigd door JanAd op 07-02-2023 11:32]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• BramVice
deMercer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:41:
(...)
Vooral die Connectiviteit zou ondertussen toch al lang ontvangen moeten zijn. Of zou die wellicht samenhangen met het HK-systeem, dat onze auto niet heeft.
ik heb ook geen HK...ik had wel orange actief, misschien dat dat uitmaakt. Ben even kwijt wat er precies in de release note stond

• Mitch007m
Hallo,
Voor vele misschien onbelangrijk maar is het mogelijk om via me telefoon het geluid van de auto te bedienen? Zo ja , hoe?

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-03 18:30
[...]
En deze beide niet. Vooral die Connectiviteit zou ondertussen toch al lang ontvangen moeten zijn. Of zou die wellicht samenhangen met het HK-systeem, dat onze auto niet heeft.
[/quote]

Ik heb hetzelfde. Rijd sinds augustus en die twee laatste updates (Connectiviteit en Openlink) heb ik ook nog altijd niet. Heb ook geen HK-systeem.

[Voor 9% gewijzigd door NimmaRoc op 06-02-2023 21:48]

• kl4ver
  • Laatst online: 24-03 08:38
bdonker schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Heb ook de 220 60 kw Evolution.
Spiegels klappen in bij verlaten auto.
In de settings kan je dit aan of uit zetten.
Waar zit dit in de instellingen? ik kan het niet vinden. Alvast dank

• S_N_A_T_C_H
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-03 18:42
jschoorl2 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Je zou eens kunnen kijken op dit forum in Frankrijk, loopt soortgelijke discussie. Of 18 inch winterser of mucher sokken als ik het zo snel lees.
Heb ff gelezen en de Megane E-Tech in een “unchainable” model, dus mag niet eens kettingen onder en de sokken schijnen een goed alternatief te zijn, thanks voor je tip!

Zal een paar goedkope kettingen voor de Scenic scoren en dan volgens jaar sokken voor de E-Tech kopen

• Pepernootje
S_N_A_T_C_H schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:51:
[...]

Heb ff gelezen en de Megane E-Tech in een “unchainable” model, dus mag niet eens kettingen onder en de sokken schijnen een goed alternatief te zijn, thanks voor je tip!

Zal een paar goedkope kettingen voor de Scenic scoren en dan volgens jaar sokken voor de E-Tech kopen
Hangt er vanaf waar je ze nodig hebt. Volgens mij zijn sneeuwsokken alleen in Frankrijk toegestaan als vervanger van kettingen.

• Boomstam
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:19
Het achterlicht/strip over de gehele breedte van auto, zit dat enkel op de Techno en Iconic? Of ook gewoon op de andere versies?

[Voor 28% gewijzigd door Boomstam op 07-02-2023 07:54]

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Boomstam schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:53:
Het achterlicht/strip over de gehele breedte van auto, zit dat enkel op de Techno en Iconic? Of ook gewoon op de andere versies?
Bij alle versies, alleen hebben de Techno en de Iconic dat 'moire' effect.

uit een post van TaxiGilbert

De dynamische pinkers zijn ook enkel voor deze uitvoeringen.

Edit: @BramVice Tnx, ik heb de Equilibre enkel bij daglicht zien rijden. De pinkers vielen mij toen direct op aan een afslag - maar het ontbreken van de volledig streep/lijn had ik niet gezien.
Ik had mij daar bij mijn Clio ook op miskeken. De koplampen heb ik toen nadien laten vervangen door de mooiere C-shape versie. :P

[Voor 20% gewijzigd door JanAd op 07-02-2023 11:02]

• BramVice
JanAd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Bij alle versies, alleen hebben de Techno en de Iconic dat 'moire' effect.
[Afbeelding]

uit een post van TaxiGilbert

De dynamische pinkers zijn ook enkel voor deze uitvoeringen.
nee, de goedkopere uitvoeringen (of alleen de evolution) hebben niet die lichtbalk. Of alleen als reflector. Reed laatst een hele tijd op de snelweg achter een Megane E Tech met 2 losse achterlicht units.

[Voor 13% gewijzigd door BramVice op 07-02-2023 10:09]

• WalterBurgez
kl4ver schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:47:
[...]

ik kan deze ook niet vinden in de instellingen. ben ook benieuwd waar dit in te stellen is.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:00

• Boomstam
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:19
BramVice schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:00:
[...]

nee, de goedkopere uitvoeringen (of alleen de evolution) hebben niet die lichtbalk. Of alleen als reflector. Reed laatst een hele tijd op de snelweg achter een Megane E Tech met 2 losse achterlicht units.

[Afbeelding]
Dat idee kreeg ik ook al toen ik op Autoscout een beetje verschillende uitvoeringen aan het bekijken was.
Ik heb een Evolution ER besteld en zou het wel jammer vinden als die lichtbalk er niet op zit. Vind het er namelijk erg gaaf uitzien.

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

De Megane's gisteren gespot door m'n schoonmoeder ;)
Ze heeft deze foto nog doorgestuurd.

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-03 15:38
Wat me hier echt opvalt is de range van de Nissan Airya, dat is toch hetzelfde platform als de Megane, en toch een kleine 100km meer range!? hoe dan....
Edit, die is leverbaar met grotere van accu 87kwh
Zjanzjak schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:39:
Nog even aangaande de range in de kou, test van vele ev's in Noorwegen;

Norwegians do the best real-life EV range tests on Earth.

Here are the results of Motor and NAF testing the range of 29 different EV models at the same time in -5°C to -10°C (14°F), all driven until the battery died.

See the deviance from WLTP in the Delta column

[Afbeelding]

Bron; https://twitter.com/TheEV...?cxt=HHwWgIC88aa8-IAtAAAA

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 15:02
JanAd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:33:
De Megane's gisteren gespot door m'n schoonmoeder ;)
Ze heeft deze foto nog doorgestuurd.

[Afbeelding]
Zojuist contact gehad met de leverende dealer. In dit geval van Mossel maar besteld via Alphabet. En die geven aan dat ze elk moment mijn auto kunnen verwachten. Dus wie weet heeft je schoonmoeder mijn wagen gespot achterop de trailer.

Mijn auto is 30 september besteld, dus ik ben blij verrast.

• BramVice
hier zie je mooi het verschil tussen de lichtbalken. Boven (waarschijnlijk) de Evolution, onder een Techno of Iconic.

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Ik zag het idd ook. Mijn schoonbroer heeft de Equilibre, ik zal de volgende keer als ik hem zie eens beter kijken - en hopelijk ooit - de mijne er eens naast zetten voor een foto :)

• TaxiGilbert
Vanmorgen langs de kant in panne...

• BramVice
Boomstam schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Dat idee kreeg ik ook al toen ik op Autoscout een beetje verschillende uitvoeringen aan het bekijken was.
Ik heb een Evolution ER besteld en zou het wel jammer vinden als die lichtbalk er niet op zit. Vind het er namelijk erg gaaf uitzien.
De Evolution ER is de kaalste versie qua carrosserie/uiterlijk dus die heeft sowieso niet de lichtbalk achter. In ieder geval niet volgens de brochures. Heeft ook niet die DRL signatuur aan de voorzijde, ben eigenlijk wel benieuwd hoe die dan de DRL heeft

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Leds in de onderste (pinker)streep.

• TaxiGilbert
DRL lichtjes idd in de 'pinker LED' en geen lichtbalk vanachter.

• PietKr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-03 15:06
Bij mij klappen de spiegels ook niet in en kan deze bij instellingen ook niet instellen. In bezit van evolution

• BramVice
Zojuist ook R Link update 1.1.1 binnen gekregen. Was al aangekondigd in 1.1.0

• deMercer
  • Niet online
BramVice schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:43:
Zojuist ook R Link update 1.1.1 binnen gekregen. Was al aangekondigd in 1.1.0
Nou nou, het gaat goed met de updates bij jou! _/-\o_
Hier is het nog steeds wachten op 1.1.0. Of zou die vanaf nu worden overgeslagen en komt 1.1.1 direct?

• bdonker
  • Laatst online: 22-02 17:24
kl4ver schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:47:
[...]

q

• BramVice
deMercer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Nou nou, het gaat goed met de updates bij jou! _/-\o_
Hier is het nog steeds wachten op 1.1.0. Of zou die vanaf nu worden overgeslagen en komt 1.1.1 direct?
Nee, 1.1.1 kan niet zonder 1.1.0

• BramVice
Mitch007m schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:05:
Hallo,
Voor vele misschien onbelangrijk maar is het mogelijk om via me telefoon het geluid van de auto te bedienen? Zo ja , hoe?
wat wil je precies? De auto heeft 100 geluidsinstellingen: navi, radio, telefoonoproepen, geluid van de auto als je <30 km/u rijdt, carplay etc etc. Elk volume van elke bron kun je separaat instellen in de Megane. Dus wat is ' het geluid' volgens jou?
En wat wil je precies bereiken?

• TaxiGilbert
@Razer @Pepernootje Deze week normaal levering bij dealer, fingers crossed!

[Voor 4% gewijzigd door TaxiGilbert op 08-02-2023 09:15]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
TaxiGilbert schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:13:
[Afbeelding]
Heb jij nog iets gehoord? Mijn laatste update is namelijk vanuit de dealer dat auto nog niet op transport is. Dus ik verwacht voorlopig helaas nog niks :(

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

[Afbeelding]
Mijn dealer vertikt het om die info te delen. Ik heb zelfs geen antwoord gehad op de vraag voor de info uit Distrinet. :(

Op de brief die ik onlangs kreeg stond 'levering ongeveer één maand uitgesteld' na 31/1. Dus mss ook rond dezelfde tijd als jullie. Al geeft m'n VIN nog steeds een fout in de My Renault app.
Ik heb dus geen idee of de wagen al effectief geproduceerd is. :/

• TaxiGilbert
JanAd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Mijn dealer vertikt het om die info te delen. Ik heb zelfs geen antwoord gehad op de vraag voor de info uit Distrinet. :(

Op de brief die ik onlangs kreeg stond 'levering ongeveer één maand uitgesteld' na 31/1. Dus mss ook rond dezelfde tijd als jullie. Al geeft m'n VIN nog steeds een fout in de My Renault app.
Eerst stond levering tss 17/01-27/01, nu dus aangepast naar 07/02-13/02. Ik hoop dat dit nu wel klopt :)
Vindt het beetje zielig dat sommige dealers daar niet open over communiceren, mijn dealer heeft er alleszins geen enkel probleem mee. In tegendeel, als hij die info geeft, val ik hem niet alle dagen lastig met die vraag 8)

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

Idd, ik begrijp het ook niet goed. Ik heb in het laatste half jaar maar een paar keer geïnformeerd. Doorgaans ook met nog andere vragen rond de winterbanden of accessoires.
Mss toch maar eens rechtstreeks naar de Site-verantwoordelijke zelf mailen...

Dat jullie wel vlot die info krijgen maakt het natuurlijk nog frustrerender...

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:41
Frank S schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:04:
Mijn Iconic is besteld op 29 april. Oorspronkelijke leverdatum week 39 2022. Toen die week aanbrak werd het ineens week 4 2023. Zojuist gebeld met de dealer en die weet niets. Gebrek aan onderdelen kan ik accepteren, gebrek aan informatie niet. Leasemaatschappij gebeld, die ziet 'm op levering week 5 staan, maar er is nog geen chassisnummer bekend, dus waarschijnlijk nog niet geproduceerd. Als week 5 aanbreekt komt er dus waarschijnlijk een melding dat het weer een aantal weken/maanden wordt opgeschoven. Ik heb aan leasemaatschappij aangegeven dat dit dan onacceptabel is en er gezocht moet worden naar een andere oplossing. Dan maar annuleren en andere (voorraad)auto selecteren, desnoods ander merk.
Week 5 is gekomen en week 5 is weer voorbij gegaan. Geen enkel bericht van de dealer, Bochane Boxmeer. Je zou verwachten dat ze hun klanten toch wel een (obligaat) briefje kunnen sturen, maar zelfs dat is teveel gevraagd.

• Pepernootje
[Afbeelding]
Ik heb vrijdag een afspraak bij de dealer. Dan mag ik de megane eindelijk in ontvangst nemen!

• WalterBurgez
Deze instelling is bij mijn Evolution (zakelijke lease) niet mogelijk om te kiezen. Denk dat die wat "kaler" is afgeleverd. Terugkijkend op de specificaties ten tijde van bestelling van mijn auto was dit wel zo omschreven (elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels). Kan Renault dit zomaar doen, zonder berichtgeving? Denk dat ik een keertje langs de dealer rij om dit bevestigd te krijgen.

• Pepernootje
WalterBurgez schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Deze instelling is bij mijn Evolution (zakelijke lease) niet mogelijk om te kiezen. Denk dat die wat "kaler" is afgeleverd. Terugkijkend op de specificaties ten tijde van bestelling van mijn auto was dit wel zo omschreven (elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels). Kan Renault dit zomaar doen, zonder berichtgeving? Denk dat ik een keertje langs de dealer rij om dit bevestigd te krijgen.
Misschien heeft de dealer het wel doorgegeven aan de leasemaatschappij, als er een leasemaatschappij tussen zit tenminste.

• Pepernootje
Razer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:25:
[...]

Heb jij nog iets gehoord? Mijn laatste update is namelijk vanuit de dealer dat auto nog niet op transport is. Dus ik verwacht voorlopig helaas nog niks :(
Wel vreemd. De auto’s waren als ik het goed heb beide geproduceerd op maandag 16-1.

• Mitch007m
BramVice schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:02:
[...]

wat wil je precies? De auto heeft 100 geluidsinstellingen: navi, radio, telefoonoproepen, geluid van de auto als je <30 km/u rijdt, carplay etc etc. Elk volume van elke bron kun je separaat instellen in de Megane. Dus wat is ' het geluid' volgens jou?
En wat wil je precies bereiken?
Dat ik me muziek via Bluetooth harder of zachter kan zetten via de knoppen op me telefoon, misschien weet iemand ook of het mogelijk is dat waarneer ik de auto instap dat me muziek van me telefoon automatisch aangaat in de auto , als ik me auto instap moet ik elke keer me telefoon opnieuw met Bluetooth verbinden voor ik muziek kan afspelen.

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:50
Hallo,
Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die met meerdere gebruikersprofielen werken en wat hun ervaringen zijn.
En als je van profiel wisselt worden dan ook tegelijkertijd automatisch de daarbij behorende instellingen aangepast/ingesteld, zoals bv buitenspiegelstand, geheugen stoel en muziekbron?

Vooralsnog geen enkel bericht van levering☹️, besteld midden augustus 2022

• deMercer
  • Niet online
Het automatisch in- en uitklappen van de buitenspiegels bij het ver-/ontgrendelen van de auto is volgens mij een vierde feature van de buitenspiegels. De buitenspiegels op onze vorige auto, een Clio IV, waren ook elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar, maar klapten niet automatisch in en uit. Dat moesten we handmatig via een knop doen. Ik vermoed dat dat bij de Evolution ook het geval is.

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:40
JanAd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Jij krijgt tenminste nog brieven en een VIN van je dealer, ik dus echt helemaal niets. Geen indicatie, nada. Mijn eerste ervaring met Bochane is toch wel heel crap. Destijds wist die dealer niet al te veel van de auto en kon de namen niet uitspreken van de trims (augmented vision, wist niet eens hoe je pack moest uitspreken).

• deMercer
  • Niet online
Mitch007m schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:36:
Dat ik me muziek via Bluetooth harder of zachter kan zetten via de knoppen op me telefoon, misschien weet iemand ook of het mogelijk is dat waarneer ik de auto instap dat me muziek van me telefoon automatisch aangaat in de auto , als ik me auto instap moet ik elke keer me telefoon opnieuw met Bluetooth verbinden voor ik muziek kan afspelen.
Je verbindt de telefoon via Bluetooth, niet via Android Auto of Apple Carplay? Mijn ervaringen met Bluetooth en Android Auto:
  • je telefoon via Bluetooth als ingangsbron gebruiken kent twee niveauregelingen van de geluidssterkte: die van de telefoon (net zoals voor een koptelefoon) en die in de auto; ook als je je telefoon heel hard zet, kan het geluid dat je hoort nog steeds heel zacht zijn als het volume van het infotainmentsysteem heel laag staat
  • of je telefoon via Bluetooth automatisch verbinding maakt met een ander apparaat, hangt onder andere af van dat andere apparaat en of je in de tussentijd verbinding hebt gemaakt met een ander apparaat, dat kan soms leiden tot een complexe set aan regels wanneer dat wel en wanneer dat niet gebeurt
  • via Android Auto gaat de verbinding tussen auto en telefoon automatisch - tenzij je wisselt van een ander profiel, dan moet je soms in de auto handmatig kiezen om verbinding te maken of het infotainmentsysteem herstarten
  • met Android Auto heb je een instelling - op de telefoon - dat de muziek automatisch moet gaan spelen bij het maken van een connectie
Hopelijk heb je hier wat aan.

• deMercer
  • Niet online
Jan01 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:40:
Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die met meerdere gebruikersprofielen werken en wat hun ervaringen zijn.
En als je van profiel wisselt worden dan ook tegelijkertijd automatisch de daarbij behorende instellingen aangepast/ingesteld, zoals bv buitenspiegelstand, geheugen stoel en muziekbron?
In onze Tecno maken wij gebruiken van meerdere profielen, één voor mijn vrouw en één voor mezelf. De instellingen van de buitenspiegels maken helaas geen onderdeel uit van het profiel, wellicht is dat bij een Iconic wel het geval (welicht gekoppeld aan het stoelgeheugen).

Wat in ieder geval wel gekoppeld is aan het profiel, zijn de sfeerverlichting, het voetgangerswaarschuwingsgeluid, en de geluidsbron van het infotainmentsysteem. Het volume van het infotainmentsysteem daarentegen weer niet, en ook de main view van het dashboard en de detailinfo in de rechterteller niet. De widgets in het navigatiescherm daarentegen weer wel.

Oftewel, diverse instellingen vallen er wel onder, andere niet, zonder dat er een duidelijke lijn in te onderkennen valt. En sommige instellingen moet je elke keer opnieuw doen bij het starten van de auto, laat staan dat dat aan een gebruikersprofiel is gekoppeld - ik denk hierbij vooral aan de regeneratiestand, die staat elke keer op stand 1 ipv de laatst gekozen stand.

• BramVice
Mitch007m schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:36:
[...]

Heb je het wel over een Megane E Tech? Daar zit spotify in, dus je bent niet afhankelijk van je telefoon. Als je via Bluetooth muziek wil luisteren kan dat ook, dan moet je in de auto kiezen voor Bluetooth als uitgang. Maar ik denk dat jij het over een gewone Megane hebt?

• Zjanzjak
BramVice schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Heb je het wel over een Megane E Tech? Daar zit spotify in, dus je bent niet afhankelijk van je telefoon. Als je via Bluetooth muziek wil luisteren kan dat ook, dan moet je in de auto kiezen voor Bluetooth als uitgang. Maar ik denk dat jij het over een gewone Megane hebt?
Hij heeft een Megane E tech iconic 60 meen ik mij te herinneren.

Wat anders, ik zag op wat foto's dat je de ACC in ECO modus hoger dan 100 km/u kon inschakelen.
Nu kan ik niet harder dan 100 met de ACC in ECO modus namelijk.
Ik ben zeer benieuwd hoe, want het liefst rijd ik in ECO modus maar is 100 NET te weinig naar mijn mening.
In mijn vorige auto hield ik altijd 103 ...102 aan namelijk.

• Jan01
deMercer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Wat in ieder geval wel gekoppeld is aan het profiel, zijn de sfeerverlichting, het voetgangerswaarschuwingsgeluid, en de geluidsbron van het infotainmentsysteem. Het volume van het infotainmentsysteem daarentegen weer niet, en ook de main view van het dashboard en de detailinfo in de rechterteller niet. De widgets in het navigatiescherm daarentegen weer wel.
Ik weet dat bij onze bestelde iconic uitvoering meerdere instellingen in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, oa ook het geheugen van de voorstoelen.
Vraag is eigenlijk als je een ander profiel aanklikt of de bijpassende instellingen dan automatisch worden uitgevoerd, dus komt dan de andere muziekzender te voorschijn, verandert de sfeerverlichting automatisch enz.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 23:05
Zjanzjak schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Hij heeft een Megane E tech iconic 60 meen ik mij te herinneren.

Wat anders, ik zag op wat foto's dat je de ACC in ECO modus hoger dan 100 km/u kon inschakelen.
Ik ben zeer benieuwd hoe, want het liefst rijd ik in ECO modus maar is 100 NET te weinig naar mijn mening.
100, is te weinig, het moet 102 a 103 zijn? Wat is in godsnaam de logica daarachter? Je gaat niet echt eerder op je bestemming zijn...

• deMercer
  • Niet online
Jan01 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:29:
Ik weet dat bij onze bestelde iconic uitvoering meerdere instellingen in het gebruikersprofiel worden opgeslagen, oa ook het geheugen van de voorstoelen.
Dat wist ik niet, dat het geheugen van de voorstoelen gekoppeld is aan het profiel. Dat verklaart ook waarom er maar 1 geheugen positie is. Het zou zeker hiervoor heel mooi zijn als het profiel gekoppeld zou kunnen worden aan de sleutel, maar volgens mij kan dat niet.
Vraag is eigenlijk als je een ander profiel aanklikt of de bijpassende instellingen dan automatisch worden uitgevoerd, dus komt dan de andere muziekzender te voorschijn, verandert de sfeerverlichting automatisch enz.
Ja, dat gebeurt. Sfeerverlichting weet ik zeker. De muziekbron (bv. radio of Android Auto) ook. Dus ik ben aan alle instellingen gekoppeld aan het profiel.

• Centauriprime
Schmoove schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:01:
[...]

100, is te weinig, het moet 102 a 103 zijn? Wat is in godsnaam de logica daarachter? Je gaat niet echt eerder op je bestemming zijn...
Snap ik wel, net effe sneller rijden dan de rest binnen de marge. Vooral tijdens traject controle. Is iets persoonlijks gaat niet om sneller zijn.

Maar is de megane e-tech een beetje precies met de snelheid? M'n C-HR heeft een afwijking van 7KM/h

15x330 SW38

• kl4ver
  • Laatst online: 24-03 08:38
[...]

Hier hetzelfde probleem. Evolution besteld en volgens specificaties wel aanwezig maar in de instellingen niet zichtbaar.

Andere vraag: Mijn Google Maps gaat niet automatisch naar dark mode 's avonds en dat is dus heel fel in het donker. Kan dit ook nergens in de (scherm)instellingen vinden. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Lichten gaan wel automatisch aan dus sensor dat het donker is lijkt wel te werken.

• Zjanzjak
Schmoove schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Ik had er niet om gevraagd, maar goed, bedankt voor je commentaar.
Gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden aan je. ;)

Hoe dan ook, iemand die wel het antwoord op onderstaande vraag weet?
Zjanzjak schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:15:
Centauriprime schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Snap ik wel, net effe sneller rijden dan de rest binnen de marge. Vooral tijdens traject controle. Is iets persoonlijks gaat niet om sneller zijn.

Maar is de megane e-tech een beetje precies met de snelheid? M'n C-HR heeft een afwijking van 7KM/h
Ik weet niet hoe precies de Megane is, er is sowieso altijd een afwijking maar bij 102....103 zal je in werkelijkheid niet boven de ware 100 km/uur rijden. Dus safe met eventuele controles en/of flitsers.
Niet dat ik nou te hard rijd, maar dan weet ik zeker dat ik niet per ongeluk te hard rijd.

Maar goed, wellicht ten overvloede; het is dus mogelijk om in de ECO modus de ACC boven de 100 te krijgen, vraag is alleen.... hoe!?

• Centauriprime
kl4ver schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:03:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Evolution besteld en volgens specificaties wel aanwezig maar in de instellingen niet zichtbaar.

Andere vraag: Mijn Google Maps gaat niet automatisch naar dark mode 's avonds en dat is dus heel fel in het donker. Kan dit ook nergens in de (scherm)instellingen vinden. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Lichten gaan wel automatisch aan dus sensor dat het donker is lijkt wel te werken.
Volgens mij zo.

“Vehicle” menu > “Cockpit” > “SCREEN”

Gebruik dit menu om de “Automatische helderheid” te activeren/deactiveren en om de volgende opties aan te passen:
- “Schermhelderheid overdag”;
- “Omgevingskleur”;
-...

Of misschien dat je dark mode niet toestaat in maps instellingen via tandwiel using maps > dark mode

[Voor 5% gewijzigd door Centauriprime op 08-02-2023 16:53]

15x330 SW38

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:13
Hallo, ik rijd momenteel een Hyundai Ioniq 38kWh EV maar ben aan het kijken naar een nieuwe EV. De Ioniq bevalt me prima, hij is zeer zuinig, vlot genoeg voor mij maar kan helaas alleen 1-fase laden en dat is als je afhankelijk ben van openbare laadpalen niet echt prettig.
Ik ben geinteresseerd in de Megane E-Tech met 130 pk met 40 of 60 kWh batterij. Heeft iemand hier ervaring met dit model en is de levertijd ook zo lang als de 220 pk versies die ik hier voorbij zie komen?
Ben erg benieuwd.

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• deMercer
  • Niet online
kl4ver schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:03:
Staat er in de specificaties daadwerkelijk dat de buitenspiegels automatisch in- en uitklappen bij ver-/ontgrendelen van de auto, of enkel dat de buitenspiegels elektrisch inklapbaar zijn? In het laatste geval volstaat een knop in de auto waarmee je handmatig de spiegels kunt in- een uitklappen.
Let erop dat verlichting en de donkere modus van de navigatie los van elkaar opereren. De verlichting gaat eerder aan dan dat de navigatie op donker gaat, en de navigatie gaat eerder op licht dan dat de verlichting uit gaat. Er zijn volgens mij twee sensoren, of één sensor met twee 'uitgangen'.

• Jan01
deMercer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Dat wist ik niet, dat het geheugen van de voorstoelen gekoppeld is aan het profiel. Dat verklaart ook waarom er maar 1 geheugen positie is. Het zou zeker hiervoor heel mooi zijn als het profiel gekoppeld zou kunnen worden aan de sleutel, maar volgens mij kan dat niet.
Zie hieronder welke instellingen in het geheugenprofiel gezet kunnen worden.

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-03 13:15
Zag net een nieuwe feature in de app: Laadgeschiedenis. Best geinig!

• Jan01
Kan iemand mij ook vertellen hoe de radio ontvangst is in het buitenland? Zijn de Nederlandse (dab)zenders daar net zo helder te ontvangen als hier?

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
Ik denk dat de NL Dab zenders al gauw verleden tijd zijn als je de grens overgaat.
Kan je in NL ook duitse of oosterrijkse DAB zenders ontvangen? Nee, wat dat betreft is het ongeveer hetzelfde als met FM alleen is de techniek erachter anders. De dekking is redelijk gelijk.

• Zjanzjak
cvrnd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:31:
Zag net een nieuwe feature in de app: Laadgeschiedenis. Best geinig!
Voorlopig alleen voor iPhone.

• JanAd

JanAd

Toss a coin...

EVBert schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:33:
Hallo, ik rijd momenteel een Hyundai Ioniq 38kWh EV maar ben aan het kijken naar een nieuwe EV. De Ioniq bevalt me prima, hij is zeer zuinig, vlot genoeg voor mij maar kan helaas alleen 1-fase laden en dat is als je afhankelijk ben van openbare laadpalen niet echt prettig.
Ik ben geinteresseerd in de Megane E-Tech met 130 pk met 40 of 60 kWh batterij. Heeft iemand hier ervaring met dit model en is de levertijd ook zo lang als de 220 pk versies die ik hier voorbij zie komen?
Ben erg benieuwd.
Ik heb de EV40 Techno Boost Charge in bestelling staan sinds 8 juli. Ik heb deze morgen mijn VIN eindelijk kunnen registreren *O* , dus mijn auto is gefabriceerd. (Bij voertuiggegevens lijken alle gekozen opties alvast aanwezig).
Levering was geschat, eerst eind december, dan eind januari, nu eind deze maand… Wat ze wss niet gaan halen als de auto gisteren van de band is gerold.

Er is naast mij nog 1 tweaker met een EV40 in bestelling dacht ik en eentje die hem al heeft. Maar verder is er heel weinig info hier gepasseerd over de EV40 en de levering ervan.
Levertijd lijkt minstens evenlang te zijn als bij de populaire modellen.

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:11
Jan01 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:19:
Kan iemand mij ook vertellen hoe de radio ontvangst is in het buitenland? Zijn de Nederlandse (dab)zenders daar net zo helder te ontvangen als hier?
Deze technologie werkt met zenders op de grond, net als FM. In bijna alle Europese landen wordt ook met DAB gewerkt, maar helaas: het ontvangen van Nederlandse zenders is in het buitenland niet mogelijk. Daarvoor hebben de Nederlandse omroepen geen licenties en ze hebben ook geen toegang tot de plaatselijke zendmasten.
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee