Met moeite 200km is wel opvallend. Als ik langere ritten op de snelweg rijd met 100km/u haal ik de 325km nog wel.Lucantiek schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:08:
[...]
Niet akkoord met deze stelling. Ik rijd zelf al in mijn 2de i-pace en dat range verschil tussen winter en zomer is hierbij zeker niet zo groot als bij mijn vrouw hare megane. Ik doe in de zomer spelend 400 km en in de winter 350 en dit zonder warmtepomp. Met de megane haalden we ook 400 en zelfs 440 km in de zomer en nu in de winter (zelfde trajecten) halen we met moeite de 200km !!!!. U vind dit misschien normaal maar voor mij is het dat zeker niet. Als ik dit vooraf had geweten had ik zeker niet voor de megane gegaan. Hoe blij wij waren met de aankoop hoe teleurgesteld we nu zijn met de range ondanks het rijplezier en de vlotte manier van rijden. Dit is naar mijn mening een zwakke en onbetrouwbare batterij die in de megane zit.
Zou je met de Ipace mogelijk minder last van de kou ervaren doordat die eenzelfde wltp-range heeft op 90kWh, waar de Megane diezelfde wltp uit een batterij van slechts 60kWh haalt? Lijkt me dat een Megane, die het met name moet hebben van efficiëntie ipv veel batterijcapaciteit, relatief harder 'geraakt' wordt door koud weer; de verwarming van de Ipace (die netto vermoedelijk net zoveel energie zal verbruiken als die van de Megane) zal immers op die 90kWh-batterij een relatief veel minder grote impact hebben als op de 60kWh-batterij van de Megane.
[ Voor 14% gewijzigd door NimmaRoc op 12-12-2022 21:19 ]