[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.207 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
Dit is mijn werkplek ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBKOZBuKfuiLtSUCD3NBvdkcJmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0cBHKsSjpTcWQpcD9jqYcZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
knights16 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:44:
Ziggo, viaplay en NOS zenden live uit dacht ik
Ziggo niet (wel voor- en nabeschouwingen). F1TV, Viaplay, Grand Prix Radio en NOS zijn wel live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
Mijn TV aanbieder had de zaken niet goed voor elkaar qua tv gids app dinges :P
Niks aan de hand dus! :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Quali is van 15:00 tot 16:00, NOS zendt uit vanaf 17:11. Lijkt me niet live dan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tijdwaarneming en datakanaal ligt eruit op dit moment zo te zien.

Edit: ook af en toe aardig wat storingen in beeld en geluid.

F1TV heeft er moeite mee zo te zien (en Verstappen eveneens) 😏

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2022 16:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:00

DDX

F1tv zit bij mij flink te haperen, springt soms zomaar paar secondes terug.
Kan je oplossen door weer op live te klikken in balk onderin maar dan mis je dus stukje.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Nergens last van...
Nu code rood door Yuki. Ik spreek hem zo wel even toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfoamTPG7K-InA7H2L6-cpDmtTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbtvQjRc2eoP9EspMOeBz4VG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPHGPSmyoWBlsqhUpqvzjAvECZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWAOIcTynLdgFb0rnhoJiTAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:09:
Nergens last van...
Kun je tegen hem zeggen dat ie zondag op de witte band moet starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:09:
Nergens last van...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto’s en toffe werkplek ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Alekz87 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:10:
[...]

Mooie foto’s en toffe werkplek ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUGVxDEDhASh6m6rOWXPkPhiPBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKFBEB8cFf1RwWfgEqk4pSSh.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker niet verkeerd, Red Bull lounge recht boven de box van Verstappen. Als hij start heb ik stoelmassage :*)

De eerste mensen komen nu aan.

Loop tussen de coureurs, selfie met Bottas, Alonso, Le Clercq en Albon. Max vliegt langs (ook lopend heel snel) maar die snap ik wel, anders staat hij elke stap een selfie te maken.

Guenther gutenmorgen wensen is ook leuk. Mooie vent.

En de sfeer is waanzinnig, totaal niet het gevoel dat het egotrippers zijn.

Jan Lammers loopt met een smile rond, dat is echt gaaf om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:31

Pierre

Van nature lui!

Mag ik vragen wat precies je functie is, werk je bij Red Bull of heb je mazzel _/-\o_ met een uitnodiging van een bedrijf. Misschien al gevraagd geen idee.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Pierre schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:06:
Mag ik vragen wat precies je functie is, werk je bij Red Bull of heb je mazzel _/-\o_ met een uitnodiging van een bedrijf. Misschien al gevraagd geen idee.
Ik ben een "supplier' en er staan hier 'spullen" wat ik draaiend moet houden ook voor de FIA. Dus ze moeten mij wel te vriend houden he :+

Dus kan vrijwel overal komen en moet toch af en toe even een check doen ;) .

Maar 99% is genieten.

Ik kan zo dicht langs de baan dat oordoppies in nog te hard geluid is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8aQAVV4GkJ4e3yN8A17ZJ3QmFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esGMeC0flHrP2yOe5kgw640H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:28:
[...]

Ik ben een "supplier' en er staan hier 'spullen" wat ik draaiend moet houden ook voor de FIA. Dus ze moeten mij wel te vriend houden he :+
Je hebt een ADSL lijntje aangelegd? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turb0Turb0
RobertMe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:29:
[...]

Je hebt een ADSL lijntje aangelegd? :+
Nee ik moet deze hoorn aangedrukt houden d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIPxySKPfyxxjjZyzf54eUhyX5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vLC5gtwNi532tNj3jwdgVsGK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zoek je nog extra handjes O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
Als dat de lijn voor de onboards is heb je hem gistermiddag niet hard genoeg aangedrukt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 21:22
Goedemorgen,

Ik ben hier bij vaders en moeders thuis die helemaal klaar zijn met viaplay via kpn op hun Samsung Q90 tv van anderhalf jaar oud.

Ze willen graag F1TV op hun tv hebben, maar ik heb dat nog niet eerder gedaan op een Samsung waar de F1TV app niet op werkt, en ik heb nul ervaring met chromecast. Wie kan me zeggen hoe ik dat het beste aan kan pakken?

Hoi..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ben je bereid ander werk te doen dan ict?

Moest Albon ook helpen plassen.

Voor de persco vroeg hij aan zijn begeleiding waar het toilet was maar die wisten geen toilet in de buurt, ik stond naast hem en gaf aan dat ik het wel wist dus ik ben even mee gelopen.
Kort praatje gemaakt, leuke dingen van het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:26
plieshout schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:45:
Goedemorgen,

Ik ben hier bij vaders en moeders thuis die helemaal klaar zijn met viaplay via kpn op hun Samsung Q90 tv van anderhalf jaar oud.

Ze willen graag F1TV op hun tv hebben, maar ik heb dat nog niet eerder gedaan op een Samsung waar de F1TV app niet op werkt, en ik heb nul ervaring met chromecast. Wie kan me zeggen hoe ik dat het beste aan kan pakken?
Zou zelf een Google TV kopen oid. Werkt hier prima met F1TV. Kwaliteit is beter dan Via en na een paar maand heb je de Google TV eruit. Mits je verder toch alleen maar Via voor F1 hebt. Nu met NL commentaar zie ik geen reden om Via te houden puur als F1 fan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:57
Inspired schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:52:
[...]

Zou zelf een Google TV kopen oid. Werkt hier prima met F1TV. Kwaliteit is beter dan Via en na een paar maand heb je de Google TV eruit. Mits je verder toch alleen maar Via voor F1 hebt. Nu met NL commentaar zie ik geen reden om Via te houden puur als F1 fan.
GoogleTV is gewoon Chromecast (+remote) anders moet die een hele nieuwe tv gaan kopen met Google OS ipv Tizen. Lijkt mij niet de bedoeling.
Goedemorgen,

Gewoon een chromecast + remote versie kopen en instructies volgen ;) Zo moeilijk is het niet hoor. Anders op Youtube ff wat video's opzoeken die het uitleggen. Maar naar mijn mening is het zo simpel dat je amper iets fout kan doen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Raven__NL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:59:
[...]

GoogleTV is gewoon Chromecast (+remote) anders moet die een hele nieuwe tv gaan kopen met Google OS ipv Tizen. Lijkt mij niet de bedoeling.

[...]

Gewoon een chromecast + remote versie kopen en instructies volgen ;) Zo moeilijk is het niet hoor. Anders op Youtube ff wat video's opzoeken die het uitleggen. Maar naar mijn mening is het zo simpel dat je amper iets fout kan doen.

succes
Er zijn ook andere Android TV oplossingen hoor ;) Scheelt de aankoop van een nieuwe TV. De Nokia 8000 heeft ten opzichte van de Chromecast with GoogleTV een ethernet aansluiting (moet bij CC met een andere adapter). Daarnaast zijn er in dit topic ook waarbij F1TV net niet lekker werkt op de CC, van de Nokia heb ik dat nog niet gelezen, maar IIRC wel overstappers waar de problemen weg zijn met de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Goedemorgen,

Als ik het correct heb gelezen en gehoord werkt het prima met Chromecast of Nvidia Shield. Wij hebben gelukkig een Android OS op onze Bravia AG8 en daar werkt F1TV perfect/stabiel op en Viaplay juist slecht, maar in de toekomst als we een andere tv gaan nemen wil ik zelf misschien ooit een van die twee aanschaffen.

Het verschil tussen beiden is niet alleen de prijs, maar daarvoor zou ik persoonlijk even de tijd nemen en het Nvidia Shield topic en het Chromecast topic doorlezen om zelf te bepalen waar je voorkeur naar uitgaat.

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2022 11:29 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 11:23
Pff die F1 Multiviewer strooit iedere seconde met updates.
Heb je 'm net bijgewerkt, even later weer de melding dat er een update is. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:34
Rivanov schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:34:
Jup maar het is de laatste tijd niet echt super noodzakelijk om te updaten. Echte breaking bugs zitten er niet in en de feature's die worden toegevoegd zijn niet voor iedereen van belang. Maar moet toegeven dat FOMO ervoor heeft gezorgd ik elke update wel braaf installeer. :+

1.6.9 is net live gegaan nu ik dit typ trouwens. ;)
Changes:
- Refactor how live timing data is shared between windows in the app
- You can now open the track map in a new window
- Fix seeking bug in replay live timing
- Correctly fix videoSegmentStartTime in live streams

[ Voor 16% gewijzigd door AtlAntA op 03-09-2022 11:48 ]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
AtlAntA schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:47:
[...]

Jup maar het is de laatste tijd niet echt super noodzakelijk om te updaten. Echte breaking bugs zitten er niet in en de feature's die worden toegevoegd zijn niet voor iedereen van belang. Maar moet toegeven dat FOMO ervoor heeft gezorgd ik elke update wel braaf installeer. :+

1.6.9 is net live gegaan nu ik dit typ trouwens. ;)
Ja kreeg al een notification in Discord. En ja hoor, weer een update. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rivanov schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:34:
Dat had ik vorige week inderdaad ook. Vrijdagmorgen geupdate. Ga FP1 kijken uurtje later: "Update beschikbaar". 's middags weer geupdate, ga FP2 kijken "Update beschikbaar".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonb15
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo,ik ben over gegaan naar F1 TV pro waar iedereen vol lof over schrijft.Maar dat geldt helaas niet voor mij.Mijn streaming naar TV vanaf mijn smartphone werkt niet optimaal,stopt regelmatig.
Van alles geprobeert maar niks helpt.
Kan iemand mij vertellen wat de rede is van dit euvel en hoe ik ervan af kom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Tonb15 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:08:
Hallo,ik ben over gegaan naar F1 TV pro waar iedereen vol lof over schrijft.Maar dat geldt helaas niet voor mij.Mijn streaming naar TV vanaf mijn smartphone werkt niet optimaal,stopt regelmatig.
Het zou helpen als je erbij zei welke TV en welke smartphone je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Poeh, die beelden bij Albon aan boord waren wel heftig out of sync met de audio.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Je ziet Max van buiten driftn, men laat de tijd van Max op het scherm zien, men switched naar onboard. Aan het einde switched men weer naar camera's van buiten, laten ze Perez zien. Amai amai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 18:30
Ik heb precies hetzelfde met f1 pro tijdens afgelopen race om de paar minuten een hapering. Erg vervelend. Tijdens de vrije trainingen nauwelijks last van.

Betreft een sony A1 tv (wired aangesloten) en een samsung flip3 phone.
Zal komende race mijn tv eens herstarten alvorens te beginnen met streamen en het netwerk een keer herstarten.

Edit: f1 tv pro maar eens gesideload op mijn tv. Kijken of dat beter gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door rachez op 03-09-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ja ik heb ook F1TVpro en ben er vol lof over maar eigenlijk alleen dankzij F1MV en niet dankzij hun eigen apps. De app op de shield werkt dan wel goed en zonder stotteren maar is erg beperkt qua mogelijkheden. Via de desktop browser loopt geheid vast binnen 30 minuten en het is zo goed als onmogelijk meerdere streams gesync'd te krijgen. Op android kijk alleen maar als het niet anders kan. Op mijn telefoon werkt dat redelijk.

Casten heb ik nog nooit geprobeerd en ga ik ook niet doen. Ik vermoed dat de DRM (live streaming DRM en gewone streaming DRM schijnt nogal te verschillen?) hier roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Voor de mensen die Chromecast (googletv + remote) gebruiken.

Is bij jullie de bitrate build-up ook zo traag? Voornamelijk als je bv tijdens een sessie switched naar de data view? Bij mij is dat scherm totaal niet te lezen en moet ik wachten totdat de bitrate omhoog springt.

Ik heb zelfs de ethernet adapter gekocht en het maakt totaal niks het. Ik moet nog altijd ~10-15sec wachten voordat die omspringt.

Op de PC/Browser is het wel meteen instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Raven__NL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:48:

Is bij jullie de bitrate build-up ook zo traag? Voornamelijk als je bv tijdens een sessie switched naar de data view? Bij mij is dat scherm totaal niet te lezen en moet ik wachten totdat de bitrate omhoog springt.

Ik heb zelfs de ethernet adapter gekocht en het maakt totaal niks het. Ik moet nog altijd ~10-15sec wachten voordat die omspringt.

Dat heb ik ook. Het apparaat werkt echt heel fijn. Alleen bij switchen van channel binnen F1pro zie je een stuk of tien seconden een lage resolutie. Daarna geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
kraanwagen schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:50:
[...]

Dat heb ik ook. Het apparaat werkt echt heel fijn. Alleen bij switchen van channel binnen F1pro zie je een stuk of tien seconden een lage resolutie. Daarna geen problemen.
Ja precies maar vind het maar niks.
De app is zelf is gewoon troep naar mijn mening ;) Andere Chromecast apps werken veel beter en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven__NL schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:48:

Dat zit in het streamaanbod van F1TV (voor Android/Google TV?). Ik heb dat ook meestal even via een Nvidia Shield en deze hangt aan een (gemeten) 600Mbit bekabelde internetverbinding. Mogelijk Android TV app specifiek maar niet Android/Google TV apparaat specifiek zo te zien.

Gewoon even geduldig zijn, komt meestal snel goed met de streamkwaliteit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:13:
[...]

Dat zit in het streamaanbod van F1TV (voor Android/Google TV?). Ik heb dat ook meestal even via een Nvidia Shield en deze hangt aan een (gemeten) 600Mbit bekabelde internetverbinding. Mogelijk Android TV app specifiek maar niet Android/Google TV apparaat specifiek zo te zien.

Gewoon even geduldig zijn, komt meestal snel goed met de streamkwaliteit ;)
Ik weet maar ik heb altijd een NUC aan me tv gehad. En wil de NUC nu ergens anders voor gaan gebruiken dus ik dacht aan een chromecast (is ook makkelijker met een remote). Maar ik ben nu eenmaal de snelheid van de browser gewend en dan is dit wel een achteruit gang.

Ik begrijp best dat het alleen maar gebeurd bij het opstarten van de sessie. Maar als je regelmatig de dataview of inboards erbij wilt pakken dan begint het toch wel irritant te worden ;)

De app zelf is gewoon bagger als je het vergelijkt met andere grote apps (netflix bv).

Zou ook eens fijn worden als ze eens met een native Tizen app komen voor 1 van de grootste tv fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Raven__NL, misschien loopt het meteen lekkerder via een Apple TV apparaat, maar die heb ik hier niet in huis dus valt dat niet te vergelijken.

NUC's en "NUC" achtigen ook nog in ruime mate aanwezig in huis maar zijn sinds enige niet meer actief in gebruik en ook uit de TV hoek verwijderd. Aangezien ik eigenlijk niet van stream wissel tijdens het kijken loop ik niet tegen de issues aan die jij dan ervaart.

Edit: ik wilde eigenlijk alleen maar even benadrukken dat een ander (flink sneller) Android TV apparaat niet de oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 03-09-2022 14:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:23:
@Raven__NL, misschien loopt het meteen lekkerder via een Apple TV apparaat, maar die heb ik hier niet in huis dus valt dat niet te vergelijken.

NUC's en "NUC" achtigen ook nog in ruime mate aanwezig in huis maar zijn sinds enige niet meer actief in gebruik en ook uit de TV hoek verwijderd. Aangezien ik eigenlijk niet van stream wissel tijdens het kijken loop ik niet tegen de issues aan die jij dan ervaart.

Edit: ik wilde eigenlijk alleen maar even benadrukken dat een ander (sneller) Andrid TV apparaat niet de oplossing is.
Daar ging ik ook niet vanuit.
Wou alleen mijn device/setup uitsluiten. Het komt er gewoon op neer dat de app gewoon zo werkt. Hopelijk wordt het ooit nog verbeterd.

Ik geloof niet dat een AppleTV sneller is want onder de motorkap zal de app nog altijd hetzelfde is. En mocht het wel zo zijn dan komt een AppleTV alsnog niet in mijn huis ;) :o

thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dammn... Start hier net op m'n AppleTV de F1TV Pro App op, hebben ze dat hele menu 'ORANJE' gemaakt in plaats van de normale hel-rode kleurstelling :o _O-

Ik dacht in eerste instantie dat er wat mis was met de HDR instellingen en/of onderhandeling tussen m'n TV / Versterker én de AppleTV-4K :?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Palmer ook een beetje het vierde wiel bij F1TV pre show. Blijkbaar zijn microfoons duur waardoor Buxton de zijne moet afstaan als Palmer iets wilt zeggen.

(Arianne Bravo? als cost, Lawrence erbij als co-host, en dan Will & Jolyon erbij halen als "experts")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Maanden geen problemen op Apple TV. En nu crasht de stream steeds. Nota bene tijdens q3. Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcamps
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 23:10
mikkelnl schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:10:
Maanden geen problemen op Apple TV. En nu crasht de stream steeds. Nota bene tijdens q3. Ongelofelijk.
Hier ook, dezelfde config. Benieuwd wat er morgen gebeurt. Heb al opgezegd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vicco101
  • Laatst online: 16-06 19:23
Hier ook problemen Q3. Normaal nooit een probleem met m’n chromecast setup. Zelfs zonder streamen geen verbinding tijdens laatste deel Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jcamps schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:18:
[...]

Hier ook, dezelfde config. Benieuwd wat er morgen gebeurt. Heb al opgezegd…
"Pas de Problem" hier met een ATV4-4K via WiFi verbonden aan het KPN netwerk (VDSL2). 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:03
Op twitter enorm veel problemen tijdens q3 zie ik, was voor eerste dat ik last had, maar op meest ongelukkige moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb de hele “moment suprême “ gemist omdat de Viaplay app (op Android TV) stond te bufferen bij de laatste flying lap in Q3. In aanloop daar naartoe al regelmatig lage bitrate vandaag. Flink staan vloeken.

Ik vind dit niet kunnen voor het bedrag wat je ervoor neertelt. Dat moet gewoon werken.

Vrienden van mij hadden hetzelfde overigens. Ik moest op whatsapp lezen dat Max de pole position had gepakt..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:54

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
U weten de mensen die haperingen in hun beeld hebben wat de oorzaakaanduidend zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 03:47
De nokia streaming box 8000 is echt een uitkomst. Minder beperkt als de googlechromecast. F1tv app werkt er prima op. Afstandsbediening verlicht als je hem gebruikt. Je kan met je stem veel bedienen. En reteveel apps uit de googleplaystore te krijgen.
Wifi en lan.(zelf heb ik lan gekozen omdat wifi minder snel is/schakelt)
USB-A 3.0 en C, en een toslink geluid aansluiting (glasvezel kabel aansluiting) en hdmi 4k en cec. Bluetooth ook.

offtopic:
Edit
Even een belangrijke note!
Hoe lang krijgt dit toestel nog updates?
Één ernstig punt van kritiek en dat is de ondersteuning. Android 10 is verre van de nieuwste versie.
Producent StreamView zegt dat dat afhangt van de ondersteuning van de S905x3 chipset. Die loopt momenteel tot 2023, of dat nadien nog doorloopt weten we pas volgend jaar.
Bron!

[ Voor 42% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2022 00:41 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
He huh. Zit beetje door YouTube te scrollen, en zie nu nieuw ding van F1(TV). Something something met strategie. En wie zit daar als expert bij? Bernie Collins. Die jaren bij Force India => Racing Point => Aston Martin heeft gewerkt. En zelfs pas in Hongarije afscheid heeft genomen van Aston Martin (Vettel heeft haar toen post-race nog bedankt op de in-lap).

Het item:

Vettels radio na Hongarije:
[YouTube: Sebastian Vettel Team Radio After P10 in Hungarian Grand Prix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
Weet iemand in wat voor kwaliteit de NOS gaat uitzenden vandaag? Ik zou wel een 4k uitstapje lusten na het hele jaar viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bazziek schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:41:
Weet iemand in wat voor kwaliteit de NOS gaat uitzenden vandaag? Ik zou wel een 4k uitstapje lusten na het hele jaar viaplay.
Doet de NPO in 4K uitzenden dan? Nooit toch? Alleen bij Olympische Spelen en zo, maar dat zijn speciale evenementen met een apart 4K kanaal. Als de F1 in 4K zou zijn was dat dus al lang bekend geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
RobertMe schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:01:
[...]

Doet de NPO in 4K uitzenden dan? Nooit toch? Alleen bij Olympische Spelen en zo, maar dat zijn speciale evenementen met een apart 4K kanaal. Als de F1 in 4K zou zijn was dat dus al lang bekend geweest.
Geen idee. Het enige wat ik via de NPO kijk zijn idd de Olympische Spelen dus vandaar dat ik het me afvroeg. Maar ik zal niet hopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Bazziek schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:02:
[...]

Geen idee. Het enige wat ik via de NPO kijk zijn idd de Olympische Spelen dus vandaar dat ik het me afvroeg. Maar ik zal niet hopen dus.
NOS zal gewoon in FHD gaan uitzenden, de hamvraag is alleen van wie krijgen ze de feed. Dat zal namelijk uit gaan maken wat de kwaliteit gaat worden van de stream.

Ik zal zelf gaan switchen tussen NLZIET NPO 1 met FHD 7,5 Mbit/s stream en Viaplay FHD 5 Mbit/s stream om te zien of er verschillen zijn op te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
Bazziek schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:41:
Met de verwachting dat de opnames in full-hd zijn en niet beter, ga ik er van uit dat meer dan full-hd zelf opschalen wordt. Zelf hoop ik dat ze in ieder geval voorlopig de bandbreedte niet gaan gebruiken om 1 stream meer dan full-hd te maken, maar meer om alle beschikbare kanalen op een hogere basis kwaliteit te krijgen.

Zelf gebruik ik F1tv abonnement met f1mv als kijk-applicatie. Daarmee maak ik mijn eigen meer-dan-full-hd door rond het full-hd hoofdkanaal andere beelden te zetten zoals driver-tracker en een paar onboards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
beerse schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:19:
[...]

Met de verwachting dat de opnames in full-hd zijn en niet beter, ga ik er van uit dat meer dan full-hd zelf opschalen wordt.
Je bedoelt met opnames de world feed van FOM? Want die is in 4K. Sky UK zend al jaren in 4K uit en Ziggo deed dat op het eind ook. Track side zal alles dan ook 4K zijn. Alleen de onboard cameras zijn nog FHD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

Wat blijft dat toch een faalzender, de NOS.

Is het programma over de F1 wedstrijd begonnen, gaan ze doodleuk voetbal uitzenden. Man man man.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voorbeschouwing nu op NPO 1.

/edit: oh.. ze gaan er al weer uit. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 04-09-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Rivanov schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:38:
Voorbeschouwing nu op NPO 1.

/edit: oh.. ze gaan er al weer uit. :+
Reclame helaas, snel over naar F1 tv :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 04-09-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 23:50
Bij f1 tv met stream naar Apple TV heb ik dit weekend altijd ondertitels die niet uit te zetten zijn. Niet handig haha.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 07:53
We mogen blij zijn dat de uitzendrechten voor F1 niet bij de NOS liggen...

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26
Sup4rdurt schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:25:
We mogen blij zijn dat de uitzendrechten voor F1 niet bij de NOS liggen...
De NOS loopt bij mij bijna 30s voor op Viaplay maar man man man wat een slecht commentaar. Ik ben nu maar terug gegaan naar Viaplay want wat de NOS doet is echt slaapverwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06 21:06
Wordt veel te veel gepraat bij de NOS. Die Hans van Lozenoord heeft ook echt een slaapverwekkende stem. Snap niet dat ze Louis Dekker het tv-commentaar niet hebben laten doen, die is echt veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 07:53
Precies, ze mogen echt wel even gewoon beeld laten zien zonder er overheen te moeten ouwehoeren.

edit: en helemaal tijdens radio berichten |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Sup4rdurt op 04-09-2022 15:35 ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:54

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

SuperKneus schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:27:
[...]

De NOS loopt bij mij bijna 30s voor op Viaplay maar man man man wat een slecht commentaar. Ik ben nu maar terug gegaan naar Viaplay want wat de NOS doet is echt slaapverwekkend.
Het publiek wat naar de nos kijkt is ook een ander publiek dan wij de die-hard fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:34
niki_lauda schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:51:
[...]

Het publiek wat naar de nos kijkt is ook een ander publiek dan wij de die-hard fans.
Ja dikke onzin, zo benaderen ze het wel, maar gewoon minachting naar het publiek zoals de NOS altijd doet, net alsof niemand nog nooit een F1 race heeft gezien.

Ik ben blij dat ik kon schakelen naar viaplay, niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen.

Maar die gast van de NOS is gewoon echt heel slecht, en vind zich zelf veel te belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mathy_ op 04-09-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:45
Ik vond Bleekemolen (?) echt heel goed te pruimen. Die andere knakker liep gewoon dingen te verkondigen die niet waar waren.

Ik snap best dat voor mensen die dit bijna nooit kijken bepaalde zaken duiding nodig hebben. Niks mis mee.

Helaas had Viaplay bij mij echt een dramatische kwaliteit vandaag.. dus blij met de NOS!

[ Voor 22% gewijzigd door Graft op 04-09-2022 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
mathy_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 16:55:
[...]

Ja dikke onzin, zo benaderen ze het wel, maar gewoon minachting naar het publiek zoals de NOS altijd doet, net alsof niemand nog nooit een F1 race heeft gezien.
Dit gevoel krijg ik juist als ik via Viaplay kijk met het commentaar van die 2. Mijn voorkeur blijft toch Olav. Vandaag m'n Viaplay abonnement opgezegd en F1TVPro afgenomen, heb het toch een paar maanden volgehouden met ze, maar wordt nu echt te duur met 13,99 tov 5,42 per maand (jaar abo) of 7,99 (maand abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 10:34
Majesty schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:36:
[...]

Dit gevoel krijg ik juist als ik via Viaplay kijk met het commentaar van die 2. Mijn voorkeur blijft toch Olav. Vandaag m'n Viaplay abonnement opgezegd en F1TVPro afgenomen, heb het toch een paar maanden volgehouden met ze, maar wordt nu echt te duur met 13,99 tov 5,42 per maand (jaar abo) of 7,99 (maand abo).
Ja dat had/heb ik ook zeker, maar blijkbaar kan het nog veel slechter. Die NOS was gewoon bizar slecht, die gast vertelde zijn verhaal of het nou klopte of niet, lulde door als heen alsof hij een luisterboek insprak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
Majesty schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:36:
[...]

Olav & Co. vreselijk popiejopie laatste tijd. Alleen maar niet serieus over alle onderwerpen. Zodra het over Ferrari en strategie gaat kunnen ze alleen maar lallen. Vreselijk

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zo mijn F1 Zandvoort week zit er weer op.

Mega gaaf om mee te maken, recht boven de box van Max de overwinning meevieren in de pitstraat was kippevel 2.0.

Rustig alles volgen gaat het beste thuis op de bank maar dit is een ervaring om nooit te vergeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQvWm5yGok11ddto7rge3LSJSu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48FLKMnnGVYXwynyPFPtYk8P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B1z-Cz1rXspPAdSdmWmEQfodP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7KYnYl7KlyDQQLT5CnlnW10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Alekz87 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:19:
[...]

Olav & Co. vreselijk popiejopie laatste tijd. Alleen maar niet serieus over alle onderwerpen. Zodra het over Ferrari en strategie gaat kunnen ze alleen maar lallen. Vreselijk
Eens wat betreft meer popiejopie geworden, wellicht zijn ze een beetje naast hun schoenen gaan lopen vanwege het succes van Grandprixradio, en de petities die destijds verschenen zijn. Het Latifi verhaal raak ben ik overigens ook wel klaar mee. Toch blijf ik dit nog het leukste commentaar vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 04-09-2022 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het commentaar bij de NOS was hilarisch slecht vandaag, zelfs Mol mistte niet zoveel van de actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Majesty schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:15:
[...]

Eens wat betreft meer popiejopie geworden, wellicht zijn ze een beetje naast hun schoenen gaan lopen vanwege het succes van Grandprixradio, en de petities die destijds verschenen zijn. Het Latifi verhaal raak ben ik overigens ook wel klaar mee. Toch blijf ik dit nog het leukste commentaar vinden.
Zo zijn ze altijd al geweest maar misschien valt het jullie nu meer op omdat ze altijd aan tafel zitten bij het Race Café. Ik vind de sfeer die Ziggo weet neer te zetten en de montage van hun video's ongeëvenaard. Daar kan de rest nog wel een puntje aan zuigen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
sjaool schreef op maandag 5 september 2022 @ 00:45:
[...]

Zo zijn ze altijd al geweest maar misschien valt het jullie nu meer op omdat ze altijd aan tafel zitten bij het Race Café. Ik vind de sfeer die Ziggo weet neer te zetten en de montage van hun de video's door Southfield ongeëvenaard. Daar kan de rest nog wel een puntje aan zuigen.
FTFY. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
psy schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:38:
Wat blijft dat toch een faalzender, de NOS.

Is het programma over de F1 wedstrijd begonnen, gaan ze doodleuk voetbal uitzenden. Man man man.
De NOS (Studio Sport) is gewoon abominabel slecht. Ik erger me altijd het meeste aan de ‘live’ atletiek uitzendingen. Waar andere zenders (b.v.Sporza in België en de BBC) bijna constant live sport laten zien, zit je bij de NOS vooral naar een praatprogramma uit de studio te kijken met Gregory Sedoc. Die vent heeft erg veel kennis en kan dit ook heel boeiend overbrengen, maar laat gewoon live sport zien als het er is a.u.b.! Erover praten en analyseren kan altijd nog daarna, eventueel in een extra programma (heeft hij eigenlijk al met Sportlab Sedoc). Wat ze ook vaak doen is een programma zomaar stoppen, terwijl de sport/wedstrijd nog bezig is. Want ja, het jeugdjournaal moet beginnen. Kijkt u maar online verder… en dan ga je zoeken, maar helaas geen online live stream.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 23:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Yep. Die mensen dus. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gisteren via F1TV gekeken zonder problemen op onze Sony AG8 Oled, scherp 1080P beeld en een soepele stream.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:30

Metalfreak

Hoije woh!

Alekz87 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:19:
[...]

Dat doet Sky echt niet anders, maar heeft Ferrari dat niet een beetje aan zichzelf te danken? Ik hoorde van een collega die het officiële F1TV kanaal had geluisterd dat het daar niet anders was geweest met betrekking tot de Ferrari-strategieën.

Er mag ook nog wel wat humor in zitten natuurlijk, ik heb weekend, geen begrafenis ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Pfoeh, wat was het commentaar bij de NOS slecht zeg!
Lekker door ouwehoeren als er iets over de boordradio wordt geroepen en dan vervolgens zeggen "dat heb ik niet verstaan"... Nee *** je was er zelf kneiterhard doorheen aan het praten, waardoor niemand het heeft verstaan!

Verder ook inhoudelijk enorm slecht commentaar! Gelukkig dat ze het maar eenmalig uitzenden en dat ze niet de rechten hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:26
BastaRhymez schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:42:
Pfoeh, wat was het commentaar bij de NOS slecht zeg!
Lekker door ouwehoeren als er iets over de boordradio wordt geroepen en dan vervolgens zeggen "dat heb ik niet verstaan"... Nee *** je was er zelf kneiterhard doorheen aan het praten, waardoor niemand het heeft verstaan!

Verder ook inhoudelijk enorm slecht commentaar! Gelukkig dat ze het maar eenmalig uitzenden en dat ze niet de rechten hebben...
Tja, op zich ook niet gek toch? Ze doen het één keer per jaar. Viaplay moest ook even inkomen. En die maken nog steeds fouten en is inhoudelijk ook nog steeds niet super.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Metalfreak schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:29:
[...]

Dat doet Sky echt niet anders, maar heeft Ferrari dat niet een beetje aan zichzelf te danken? Ik hoorde van een collega die het officiële F1TV kanaal had geluisterd dat het daar niet anders was geweest met betrekking tot de Ferrari-strategieën.

Er mag ook nog wel wat humor in zitten natuurlijk, ik heb weekend, geen begrafenis ;)
F1Live post-race:
We wilden Ferrari een nieuwe kans geven, maar nu hadden ze zelfs niet alle 4 de banden klaar staan
Dat was toch wel een mooie lol opmerking over Ferrari. Weer zo van "ze blijven ons verbazen, maar we wilden er met een positieve insteek naar kijken. Maar ze kregen het weer voor elkaar om een bizarre fout te maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:48

IkWilbert

Het is mij!

https://www.gptoday.net/n...ng-nederlandse-grand-prix
Uit de cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO) blijkt namelijk dat de NOS-uitzending van de Nederlandse Grand Prix het best bekeken programma van de dag was. Zo'n 2,1 miljoen mensen stemden af op de uitzending op NPO1. De samenvatting van de race werd door zo'n 1,1 miljoen mensen bekeken. De nabeschouwing trok 953.000 geïnteresseerden. Ook de voorbeschouwing was in trek, hier keken zo'n 665.000 mensen naar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik had op f1tv wederom veel last van sync issues tussen beeld en geluid en dit keer alleen bij de onboard beelden. Had iemand anders daar ook last van of eventueel een tip hoe dat op te lossen (als ik de enige zou zijn)? Ik kijk gewoon in chrome.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06 12:42
NOS programmering en commentaar was ook vooral gericht op de mensen die ~vrijwel nooit kijken / casual F1 kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:18:
Ik had op f1tv wederom veel last van sync issues tussen beeld en geluid en dit keer alleen bij de onboard beelden. Had iemand anders daar ook last van of eventueel een tip hoe dat op te lossen (als ik de enige zou zijn)? Ik kijk gewoon in chrome.
Sync waarmee? Je weet dat de boordradio bewust een seconde of 5 achter loopt? Het motor geluid loopt wel goed, maar de boordradio wordt met een vertraging gedaan. Dus als je denkt sync issues te hebben omdat de engineer op de radio roept van "box" terwijl de coureur al in de pitstraat rijdt: dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:22:
[...]

Sync waarmee? Je weet dat de boordradio bewust een seconde of 5 achter loopt? Het motor geluid loopt wel goed, maar de boordradio wordt met een vertraging gedaan. Dus als je denkt sync issues te hebben omdat de engineer op de radio roept van "box" terwijl de coureur al in de pitstraat rijdt: dat is normaal.
Nee..... het geluid van de motor die bij de beelden hoort is enorm out of sync. 1-2 sec zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 15:47
Diagonaal schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:21:
NOS programmering en commentaar was ook vooral gericht op de mensen die ~vrijwel nooit kijken / casual F1 kijker.
Ja als je voor F1TV/Viaplay betaald lijkt het me ook logisch dat je gewoon daar kijkt zoals altijd en niet bij de NOS.
2 miljoen kijkers is dan nog best veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Gisteravond nog even door de pits toen iedereen weg was, de nieuwe auto voor Sainz gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQt2Wx7dtLVwfKbNaLPWBs8TjuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SY71SxuMOyaVUBvCGpbSmmg1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
siggy schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:18:
Gewoon in Chrome is nogal vaag. Je bedoelt ongetwijfeld dat je op een msWindows pc met Chrome kijkt en dat geluid via de geluidskaart uit je pc komt. Dan is het volgens mij aan je computer die de vertraging tussen beeld en geluid niet gelijk heeft lopen.

Als je een laptop met aangesloten beeldscherm en ingebakken geluidskaart hebt, dan is de out-of-sync wel vreemd. In alle andere gevallen kan iedere digitale verbinding voor vertraging zorgen en als dan beeld en geluid daar niet samen overheen gaan dan geeft dat out-of-sync:

Met een extern beeldscherm moet je dat beeldscherm in de game-mode of raw-mode zetten om geen extra vertraging in het beeld te krijgen. Ook beeld verbeteraars in je computer zou je zo veel mogelijk uit moeten zetten. Anders gaat het beeld alleen maar achter lopen.

Met digitaal geluid uit je computer naar een versterker of zo iets heb je in de regel ook enige vertraging omdat het digitale geluid dan los van het beeld extra vertraging krijgt. Daar mee gaat het geluid alleen maar achter lopen. Ook het gebruik van blue-tooth verbindingen en zo zorgt voor vertraging.

Met F1MV kan je de sync van beeld en geluid (inclusief grand-prix-radio) zelf syncen. Maar zelfs daar is het een uitdaging: https://beta.f1mv.com/docs/usage/syncing-streams.
Zaterdag, tijdens de qualy had ik zelfs daar moeite met syncen en de vertraging op 2 minuten gezet (langer buffer) Zondag had ik praktisch geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door beerse op 05-09-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Diagonaal schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:21:
Het was niet om aan te horen..... :+
De vertalingen waren regelmatig nog onduidelijker dan de woorden in de Engelse taal

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

beerse schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:18:
[...]

Gewoon in Chrome is nogal vaag. Je bedoelt ongetwijfeld dat je op een msWindows pc met Chrome kijkt en dat geluid via de geluidskaart uit je pc komt. Dan is het volgens mij aan je computer die de vertraging tussen beeld en geluid niet gelijk heeft lopen.

Als je een laptop met aangesloten beeldscherm en ingebakken geluidskaart hebt, dan is de out-of-sync wel vreemd. In alle andere gevallen kan iedere digitale verbinding voor vertraging zorgen en als dan beeld en geluid daar niet samen overheen gaan dan geeft dat out-of-sync:

Met een extern beeldscherm moet je dat beeldscherm in de game-mode of raw-mode zetten om geen extra vertraging in het beeld te krijgen. Ook beeld verbeteraars in je computer zou je zo veel mogelijk uit moeten zetten. Anders gaat het beeld alleen maar achter lopen.

Met digitaal geluid uit je computer naar een versterker of zo iets heb je in de regel ook enige vertraging omdat het digitale geluid dan los van het beeld extra vertraging krijgt. Daar mee gaat het geluid alleen maar achter lopen. Ook het gebruik van blue-tooth verbindingen en zo zorgt voor vertraging.

Met F1MV kan je de sync van beeld en geluid (inclusief grand-prix-radio) zelf syncen. Maar zelfs daar is het een uitdaging: https://beta.f1mv.com/docs/usage/syncing-streams
Ja, Windows laptop met Chrome browser. Heb wel 20 tabs open, maar de onboard beelden, en vrijwel alleen de onboard beelden, de interviews zijn dan wel weer goed, waren gewoon heftig out of sync. Dus ik vind het vreemd dat ik de enige lijkt te zijn die dat gemerkt heeft.

Maar bedankt voor de F1MW tip. Die ga ik voor komende race installeren!.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
siggy schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:21:
[...]
Ja, Windows laptop met Chrome browser. Heb wel 20 tabs open, maar de onboard beelden, en vrijwel alleen de onboard beelden, de interviews zijn dan wel weer goed, waren gewoon heftig out of sync. Dus ik vind het vreemd dat ik de enige lijkt te zijn die dat gemerkt heeft.
Als je tussen de regels door leest: op https://beta.f1mv.com/docs/usage/syncing-streams staat al dat er een out-of-sync is tussen de hoofd-stream en de onboards. Dat heeft ook met techniek te maken en mogelijk ook met politiek.

Als je met F1MV zit te kijken moet je er ook aan denken dat je in 1 keer alle streams op pauze zet als je bier gaat halen 8) Het is <shift><spatie> :*) https://beta.f1mv.com/docs/usage/keyboard-shortcuts

[ Voor 4% gewijzigd door beerse op 05-09-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

beerse schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:25:
[...]

Als je tussen de regels door leest: op https://beta.f1mv.com/docs/usage/syncing-streams staat al dat er een out-of-sync is tussen de hoofd-stream en de onboards. Dat heeft ook met techniek te maken en mogelijk ook met politiek.

Als je met F1MV zit te kijken moet je er ook aan denken dat je in 1 keer alle streams op pauze zet als je bier gaat halen 8) Het is <shift><spatie> :*) https://beta.f1mv.com/docs/usage/keyboard-shortcuts
Huh, ben ik nou werkelijk zo stom dat ik dat dit weekend voor het eerst gemerkt heb? Of het was alleen tijdens de Q. Tijdens de race is het me niet meer opgevallen.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 21-06 16:33
Waar ik me bij Viaplay heel erg aan stoor, en het gebeurde dit weekend weer, is het commentaar van Melroy die iets probeert spannend te praten wat niet spannend is.

Hamilton die op geel staat en Max met 12 sec voorsprong op hard. Gaat ie het helemaal spannend proberen te maken dat de gele band veel sneller is en Hamilton Verstappen waarschijnlijk nog wel gaat inhalen.

Zat ie laatst ook al te doen bij Monaco waarbij je helemaal niet kan inhalen en hij net deed of Perez in de laatste ronde nog ingehaald zou worden.

Misschien voor de nieuwe kijkers wat spannend maar een beetje F1 fan prikt daar zo doorheen en dan is het wel erg fake en triest allemaal.

Verder vind ik dat ze het bij Viaplay best wel goed doen. Zo na een paar races zit iedereen er wel lekker in en stoor ik me verder niet echt ergens meer aan. Hooguit aan Allard met zijn Ellex Elbon en Gesly, maar als je daar doorheen prikt zie je wel dat die ook veel kennis van zaken heeft.

Moest ook wel lachen gisteren om Giedo die wel een sapje teveel op had gister na de race voor die bij de desk na de race kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Nog steeds heel blij met mijn Nokia streambox. Gisteren even op de NOS gekeken, maar was juist heel erg blij dat ik over schakelde naar F1tv met nl commentaar.
Issues met de stream bijna nooit in mijn geval doe hij het zoals het moet.
Ben eigenlijk wel blij met de nl commentatoren, was even wennen maar ik luister er doorheen.
Eerlijk gezegd mis ik ziggo niet. Het racecafe kijk ik niet eens meer.
Luistertip de avond na de race, de Boordradio. De moeite waard.

[ Voor 49% gewijzigd door Sepp14 op 05-09-2022 21:36 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Sepp14 schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:55:
Nog steeds heel blij met mijn Nokia streambox. Gisteren even op de NOS gekeken, maar was juist heel erg blij dat ik over schakelde naar F1tv met nl commentaar.
Issues met de stream bijna nooit in mijn geval doe hij het zoals het moet.
Ben eigenlijk wel blij met de nl commentatoren, was even wennen maar ik luister er doorheen.
Eerlijk gezegd mis ik ziggo niet. Het racecafe kijk ik niet eens meer.
Luistertip de avond na de race, de Boordradio. De moeite waard.
Ik ook, ik heb feedback naar hun gegeven in de nokia zelf, en gevraagd voor langere ondersteuning, want!..
Even een belangrijke note!
Hoe lang krijgt dit toestel nog updates?
Één ernstig punt van kritiek en dat is de ondersteuning. Android 10 is verre van de nieuwste versie.
Producent StreamView zegt dat dat afhangt van de ondersteuning van de S905x3 chipset. Die loopt momenteel tot 2023, of dat nadien nog doorloopt weten we pas volgend jaar.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mel33 schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:46:
[...]

Ik ook, ik heb feedback naar hun gegeven in de nokia zelf, en gevraagd voor langere ondersteuning, want!..

[...]
Hoop het dan wel, al gebruik ik hem tot nu toe alleen voor F1. Zou er dan eventueel een opvolger komen met de tijd?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
@Sepp14 Ja die is al aankomende de nokia 8010

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
siggy schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:21:
[...]

Maar bedankt voor de F1MW tip. Die ga ik voor komende race installeren!.
Ben er niet zeker van of dit relevant is voor je problemen maar de DRM die wordt gebruikt betekent dat het afspelen van de streams (vooral in Chrome) best CPU intensief is. Kijk voor de gein even eens in taskmanager tijdens een sessie als je alles hebt draaien zoals je wilt om te checken hoe het gaat. Doe dit wel tijdens een live sessie want de DRM wordt er vlot afgehaald na de uitzendingen.

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2