iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Nee, nog een oudje, vandaar ook de chromecast. Maar als ik de reacties hier in het topic lees zijn de apps op android Tv ook niet geweldig. Daarnaast is het toch precies dezelfde app als op een chromecast google tv?Alekz87 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Heb je een “fatsoenlijke” smart tv?
Je kan de f1tv app sideloaden via een Android toestel naar je tv en dan een AndroidTV app gebruiken om je f1 te kijken
Het probleem met microstutter treed, voor zover ik heb gelezen/onthouden in ieder geval, alleen op met de Chromecast with Google TV. Andere Android TV oplossingen dus niet. Zelf ervaar ik het dus niet met een Shield (2017), maar lees hier dus ook positieve reacties over de ~3x zo goedkope Nokia 8000.d0s schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:52:
[...]
Nee, nog een oudje, vandaar ook de chromecast. Maar als ik de reacties hier in het topic lees zijn de apps op android Tv ook niet geweldig. Daarnaast is het toch precies dezelfde app als op een chromecast google tv?
Volgens mij was ik niet de enige met een Williams die hetzelfde probleem had toch? (Ford kan echt niet in een F1 topic)RobertMe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:02:
[...]
"Ik heb een probleem met mijn Ford" => "Koop een Audi", uhm, yeah
Er zijn sowieso voldoende andere alternatieven, die geen rib uit het lijf kosten. De Nokia 8000 die hierboven besproken werd lijkt ook iedereen tevreden over te zijn en die kost maar ~€80, i.p.v. €200 voor een Nvidia Shield.
Note: zelf heb ik een Shield, 2017 model, ook toen gekocht. Prima apparaat, en toentertijd zo ongeveer het enige verkrijgbare. Maar tegenwoordig zijn er zoveel Android TV oplossingen dat een Shield voor een simpel "smart TV appje" wel erg overdreven is. De Google TV kan (of niet), die Nokia 8000, en kosten beiden maar rond de €80. Daarnaast heb je ook nog de FireTVs van Amazon, de Xiaomi Mi (alhoewel @hardware-lover daar volgens mij minder tevreden over was). Tzt zie ik mijzelf in ieder geval niet snel een nieuwe Shield kopen, omdat er alternatieven zijn die ruim onder de helft kosten en voor mij net zo goed zullen werken.
Ik had dezelfde problemen met een Chromecast en een Xiaomi stick (een Alpine). Nu de Nvidia en dat is een Red Bull.
Maar zials je kan lezen geef ik aan dat er ook andere kassies zijn toch?
Als ik viaplay wil activeren blijft ie steeds om een nieuwe code vragen.
En bij inloggen komt er een eindeloos draaiende cirkel
Ik heb navraag gedaan bij klantenservice waarom ik niet op Android mag inloggen
Dit is het antwoord hieronder
Toen ik doorvraag heeft ze de verbinding verbroken
ik zie dat de nokia box een ingebouwde Chromecast heeft dit ondersteunen wij niet
https://help.viaplay.com/nl/je-apparaten/
Hierbij de link voor u welke apparaten wij ondersteunen.
wat moet ik daar mee ? Ja ik kan casten naar dit device maar wat heeft dat met viaplay te maken ?
Dit ljkt me niet de juiste link toch
En mijn vraag is waarom ik niet mag inloggen op Android 10 op een ondersteund apparaat
hierbij de goede link voor u mijn excuses voor de verkeerde link
https://viaplay.com/nl-nl/devices
Dit kastje is dus Android TV
Dus volgens jou mag ik niet inloggen op een Nokia streaming box 8000 ?
Zou je dat dat alsjeblieft duidelijk willen bevestigen
Deze is me overigens juist aanbevolen om van alle gezeur af te zijn vandaar dat ik het zo specifiek aan je vraag
This conversation has ended.
[ Voor 4% gewijzigd door Woodski op 27-08-2022 14:29 ]
Heb je toevallig een adblocker geïnstalleerd op de box of een Pi Hole in je netwerk? Dan moet je 'sdk.split.io' even whitelisten.
Testing, one, two ...
Oh ik zou je kunnen zoenen, het was inderdaad Pi HoleTexMex schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:31:
@Woodski Dit is gewoon weer de gebruikelijke lulkoek van de klantenservice van Viaplay. Het heeft weinig zin om die lui te contacteren. Die Nokia werkt prima met Viaplay.
Heb je toevallig een adblocker geïnstalleerd op de box of een Pi Hole in je netwerk? Dan moet je 'sdk.split.io' even whitelisten.
Weekend warmup => interview met Ricciardo
FP1 tijdens de rode vlag => interview met Ricciardo
Q pre-show => interview met Ricciardo
YouTube => interview met Ricciardo:
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nope, loopt keurig in sync hier (ATV4-4K met F1tv App over WiFi / Beeld via HDMi over de versterker, geluid nu ook middels HDMi Pass-Through omdat ik de extra speakers / surround maar even laat voor wat ze zijn in verband met andere mensen die rust willen hebbensiggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:43:
Heeft iemand op f1tv ook sync-issues? Geluid loopt zeker halve seconde voor op de beelden.
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 15:59 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nope. Zoals al jaaaaaaaren 0,0 issues (nvidia shield).siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:43:
Heeft iemand op f1tv ook sync-issues? Geluid loopt zeker halve seconde voor op de beelden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hmm , lijkt ook niet aan f1 tv pro te liggen maar meer aan de shield tv..
[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 27-08-2022 16:11 ]
Ja dat had ik vanmiddag tijdens FP3 ook al een keer, ben toen maar richting de PC gegaan, en later opnieuw geprobeerd.nietorigineel schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:09:
Meer mensen waar de stream op f1tv vastliep en nu niet meer kunnen wisselen van taal? Ik luister normaal de engelse audio, maar nu op Google chromecast met gtv geen optie meer om van taal te wisselen.
Net na de voorbeschouwing zelfde verhaal zeg maar, in de nieuwe stream kon ik geen taal kiezen, ik ben toen via het hoofdmenu Seizoen 2022 > België gegaan en toen ik de stream die onder die tegel zat koos kon ik wel weer een taal kiezen.
Werkt voor mij ook (itt simpelweg de stream herstarten)TIGER1125 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:34:
[...]
Ja dat had ik vanmiddag tijdens FP3 ook al een keer, ben toen maar richting de PC gegaan, en later opnieuw geprobeerd.
Net na de voorbeschouwing zelfde verhaal zeg maar, in de nieuwe stream kon ik geen taal kiezen, ik ben toen via het hoofdmenu Seizoen 2022 > België gegaan en toen ik de stream die onder die tegel zat koos kon ik wel weer een taal kiezen.
Toevallig via F1MultiViewer?siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:43:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Nee, 'gewoon' in Chrome. Wel de eerste keer dat ik daar zeer veel last van had.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het was in F1MV ook alleen bij de pre en after shows. Tijdens de daadwerkelijke sessie's was het er niet of iig niet merkbaar voor mij. Komt natuurlijk ook omdat je niemand echt ziet praten maar alleen hoort.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:12:
[...]
Nee, 'gewoon' in Chrome. Wel de eerste keer dat ik daar zeer veel last van had.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En als het goed is volgende week ook op een open kanaal.
Bedankt voor deze gouden tip. Hopelijk een race zonder dat vervelende commentaar wat Viaplay te bieden heeftsevinc schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:41:
Je kan vandaag de race van België ook op kanaal canvas zien.
En als het goed is volgende week ook op een open kanaal.
Volgende week zend de NOS de race uit.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Ziggo zend het ook uit toch?Technomania schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:48:
[...]
Volgende week zend de NOS de race uit.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat weet ik niet als ik eerlijk ben.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Vraag me dan wel af of ze eigen commentaar of ViaPlay doorzetten. Ziggo zou dat natuurlijk kunnen met Mol. Maar de NOS? Jan Lammers zal die dag natuurlijk andere dingen te doen hebben
Ja het viaplay commentaar is ook beschikbaar op F1TV. Persoonlijk vind ik de F1 live stream van F1TV prettiger.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
idem, heb nu F1TV commentaar, maar schakelen naar SKY lukt me nu ook niet.Blitzdoctor schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:59:
Ik kan geen geluid kanalen meer kiezen op f1tv op Google tv...
Waiting on the world to change
Ik heb grand prix radio er bij gepaktpinda powerrr schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
idem, heb nu F1TV commentaar, maar schakelen naar SKY lukt me nu ook niet.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
[ Voor 50% gewijzigd door Alekz87 op 28-08-2022 15:12 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Same here, de stream schakelt regelmatig terug naar ongeveer 17x8 pixels of 0,03 Mbps. Terwijl Speedtest toch echt 140 Mbps aangeeft.Alekz87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:11:
Wat een gestotter bij f1tv.
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 28-08-2022 15:16 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Had ik ook zojuist samen met wat haperingen. Raar, normaal altijd stabiel.FastFred schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:36:
Hier gaat F1tv zowat iedere minuut ineens 3 seconden terug in de tijd. Een soort replay dus
Liever niet....
En hier probleemloos streamen.
Waiting on the world to change
Hier doet ie het de hele race al zo'n beetje. Pagina al eens ververst. Uiteindelijk liep de stream een minuut ofzo achter daardoor. Daardoor de pitstop van de RB's gemistAlekz87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:39:
[...]
Had ik ook zojuist samen met wat haperingen. Raar, normaal altijd stabiel.
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 28-08-2022 15:53 ]
Nergens last van. Chromecast ultra met utp aangesloten.Alekz87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:11:
Wat een gestotter bij f1tv. Nu overgeschakeld naar viaplay. Ben lid van beide.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En hier ook alleen geen Apple TV maar een Shield.Rivanov schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:11:
F1TV loopt gewoon perfect hier. Apple TV 4K via ethernet aangesloten (ofcourse).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier op een linux bak met multiviewer. 7 streams zonder problemen.Rivanov schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:11:
F1TV loopt gewoon perfect hier. Apple TV 4K via ethernet aangesloten (ofcourse).
Perfecte race gezien hier.
Cogitationis poenam nemo patitur
Doe ik al vanaf begin seizoen. F1TV en GP Radio. Even syncen en gaan. En echt, je wordt er steeds handiger in
Olav zit niet altijd goed maar ik ben de nostalgie gewend.
Daily driver; MB R171 SLK280
Weird. F1TV via AirPlay naar LG , gisteren 0 issues.FastFred schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:36:
Hier gaat F1tv zowat iedere minuut ineens 3 seconden terug in de tijd. Een soort replay dus
Deze kreeg ik zaterdagavond toen ik de quali wilde kijken, dus niet live.
Gisterenavond kreeg ik die opnieuw bij de race en lukt vanochtend nog steeds niet.
foutcode cc-3016
Stream naar een chromecast 2016.
De streams doen het wel op mijn mobiel maar dus niet naar de chromecast.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Gokje: Chromecast te oud? Daar zijn verschillende modellen/generaties van, en naast de Ultra en "with Google TV" wordt misschien nog net de "nieuwste van die oude" ondersteund meen ik?marenk_vos schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:45:
Weet iemand wat de foutcode cc-3016 betekent?
Deze kreeg ik zaterdagavond toen ik de quali wilde kijken, dus niet live.
Gisterenavond kreeg ik die opnieuw bij de race en lukt vanochtend nog steeds niet.
foutcode cc-3016
Stream naar een chromecast 2016.
De streams doen het wel op mijn mobiel maar dus niet naar de chromecast.
Tsja,en ik heb dan weer nergens last van gehad (Shield aan kabel). Gezien er hier zelfs iemand langs kwam die aangaf dat het met een ventilator op de Chromecast beter werkte dan de andere races vermoed ik dat een CC met het hele DRM verhaal nu te licht is om goed te functioneren.Damian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:48:
F1TV was afgelopen race ook weer om te huilen zo slecht qua bitrate drops. Vorige races eigenlijk weinig last van gehad. Chromecast op WiFi...
En de klachten die hier in 90% van de gevallen benoemd worden lijken mij eerder incidenten / problemen met specifieke hardware / ... dan (grootschalige) problemen met de dienst an zich. De laatste keer dat ikzelf problemen heb gehad is misschien ook alweer in 2019 of 2020 geweest. (Terwijl het vooral na introductie zo ongeveer elk weekend wel weer er uit lag).
Ik heb ook met Chromecast gekeken. Nergens last van gehad.Damian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:48:
F1TV was afgelopen race ook weer om te huilen zo slecht qua bitrate drops. Vorige races eigenlijk weinig last van gehad. Chromecast op WiFi...
Ik ook meestal niet nee, maar afgelopen race was echt om te huilen.Mimiix schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:13:
[...]
Ik heb ook met Chromecast gekeken. Nergens last van gehad.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik hoop alleen nog steeds op een native WebOS app
Vaak bu'j te bang!
Welke Chromecast heb je? Ik kijk met een Ultra en heb er een UTP aanhangen.Damian schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:37:
[...]
Ik ook meestal niet nee, maar afgelopen race was echt om te huilen.
Sterker nog, het ouderwetse casten blijft bij mij vele malen stabieler dan de native apps op Chromecast met Google TV en Fire Stick.
Ik heb zelf (weer) geen (nul) problemen gehad met F1TV icm Android TV maar ik had als test via de Android TV Canal Digitaal app een opname ingesteld voor de uitzending via Canvas. Daarin zaten wel wat verstoringen en de commentatoren maakten daar ook even melding van. Dat verwonderde mij want ik had die verstoringen dus niet gehad tijdens de "live" F1TV uitzending.Alekz87 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:34:
De een heeft veel last en de ander helemaal niks. Problemen zijn ook mega random. Ik had zondag issues met f1tv terwijl ik dat normaliter niet heb. Viaplay deed het dan weer perfect. Dit seizoen afmaken bij hen en 2023 weer eens shoppen naar een nieuwe aanbieding.
Testing, one, two ...
Ach. Een hikupje lig ik niet wakker van. Maar hij bleef net ff te vaak bufferen dat het vervelend werd. Blijf het eeuwig zonde vinden dat het weg is gehaald bij ziggo. Ik ben er 1: duurder mee en 2: gevoeliger voor storingen. Het commentaar van ziggo is mij te jolig de laatste tijd, dus dat mis ik niet. In plaats daarvan luister ik diverse podcasts van nu/AD.hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:53:
[...]
Ik heb zelf (weer) geen (nul) problemen gehad met F1TV icm Android TV maar ik had als test via de Android TV Canal Digitaal app een opname ingesteld voor de uitzending via Canvas. Daarin zaten wel wat verstoringen en de commentatoren maakten daar ook even melding van. Dat verwonderde mij want ik had die verstoringen dus niet gehad tijdens de "live" F1TV uitzending.
De belgische zender via Ziggo dvb-c stotterde ook zo af en toe. Waar de Belg het vandaan had weet ik niet. Daarmee zou het zomaar bij de bron vandaan gestotter kunnen zijn.Alekz87 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:11:
Wat een gestotter bij f1tv. Nu overgeschakeld naar viaplay. Ben lid van beide.
Snap nu waarom het netwerk overbelast wasTurb0Turb0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:09:
Ik denk dat ik komend weekend weinig last heb van DRM en microstutters.![]()
[Afbeelding]
Dan heb je hem vast op 60Hz staan? Dan merk je de microstutters niet op nee.-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
Hier 0,0 problemen gehad met F1TV op een Chromecast with Google TV. Sowieso loopt dat de laatste wedstrijden echt prima, alleen de eerste 2 (o.i.d.) races had ik last van stutters.
Ik hoop alleen nog steeds op een native WebOS app
F1TV (en Viaplay), zenden uit in 50Hz, dat zou de meest logische refreshrate zijn voor beiden.cordonbleu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:23:
[...]
Dan heb je hem vast op 60Hz staan? Dan merk je de microstutters niet op nee.
Testing, one, two ...
Inderdaad. Daarom verwacht ik ook dat de mensen die een Chromecast met Google TV gebruiken en zeggen dat ze geen last hebben van microstutters, hem op de default 60 Hz hebben laten staan. Dan merk je de microstutters niet op, maar is het over het algemeen niet soepel. Sommige mensen merken dat dus niet.hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:51:
[...]
F1TV (en Viaplay), zenden uit in 50Hz, dat zou de meest logische refreshrate zijn voor beiden.
Ik heb exact dezelfde chromecast op exact dezelfde LG OLED TV met exact dezelfde instellingen als aan het begin van het seizoencordonbleu schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Inderdaad. Daarom verwacht ik ook dat de mensen die een Chromecast met Google TV gebruiken en zeggen dat ze geen last hebben van microstutters, hem op de default 60 Hz hebben laten staan. Dan merk je de microstutters niet op, maar is het over het algemeen niet soepel. Sommige mensen merken dat dus niet.
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Grote kans dat Jan Lammers daar het commentaar gaat doen. Die doet daar ook meestal de samenvattingen.-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
Ik zie dat de NOS Zandvoort live gaat uitzenden. Welk commentaar komt hier bij? Question
Grote kans dat ViaPlay commentaar gewoon doorgegeven wordt?-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
Ik zie dat de NOS Zandvoort live gaat uitzenden. Welk commentaar komt hier bij? Question
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die heeft dan wel iets anders te doen, mag ik aannemen.beerse schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Grote kans dat Jan Lammers daar het commentaar gaat doen. Die doet daar ook meestal de samenvattingen.
Wat @Rivanov al aangeeft. Jan Lammers zal dan wel andere taken hebben die dag. Hij is immers de directeur van "The Dutch Grand Prix".beerse schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
Grote kans dat Jan Lammers daar het commentaar gaat doen. Die doet daar ook meestal de samenvattingen.
Was benieuwd of het evt. misschien Olav Mol zou zijn.. Zondag verjaardagsfeestje van mijzelf, waar alle mannen (op 1 na) ook F1 kijken. Een beetje spectaculair commentaar is dan wel mooi. Maar dan wordt het toch F1TV met Olav Mol over de home cinema
Vaak bu'j te bang!
We think about plan f or about plan g.-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
What do you think.
question
Gelukkig zijn er genoeg opties, ik zou er niet aan moeten denken dat ik naar Olav zou moeten luisteren-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:43:
Ah ok!
Was benieuwd of het evt. misschien Olav Mol zou zijn.. Zondag verjaardagsfeestje van mijzelf, waar alle mannen (op 1 na) ook F1 kijken. Een beetje spectaculair commentaar is dan wel mooi. Maar dan wordt het toch F1TV met Olav Mol over de home cinema

Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de NOS feed, met name of die van hogere kwaliteit dan beide streamingsdiensten.
[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 30-08-2022 09:56 ]
Ik verwacht niet dat de NOS de world feed aangeleverd krijgt, omdat het AFAIK via de samenwerking met ViaPlay gaat. Vraag is dan vervolgens of ViaPlay alsnog de ruwe feed doorzet of een "bewerkte" variant.Miki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:55:
[...]
Gelukkig zijn er genoeg opties, ik zou er niet aan moeten denken dat ik naar Olav zou moeten luisteren
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de NOS feed, met name of die van hogere kwaliteit dan beide streamingsdiensten.
En verder valt streaming vs lineaire TV al te vergelijken op basis van Ziggo & KPN die ViaPlay tijdelijk als TV zender aanbieden exclusief voor de F1.
Normaal gesproken kijk ik gewoon met het default Engelse commentaar van F1TV. Maar dan kijk ik ook meestal alleen of met de buurman. Straks zitten we met een man of 15, exclusief kinderen (baby's, peuters en kleuters), dus echt serieus gekeken worden kan toch niet. Dan maar spektakelkanon MolMiki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:55:
[...]
Gelukkig zijn er genoeg opties, ik zou er niet aan moeten denken dat ik naar Olav zou moeten luisteren
Vaak bu'j te bang!
Volgens een artikel in het Formule 1 magazine gaat Hans van Loozenoord het doen.-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
Pierre in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3"joost217 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:57:
[...]
Volgens een artikel in het Formule 1 magazine gaat Hans van Loozenoord het doen.
De voorbeschouwing op de grootste publieke zender begint al om 13:30. Er zal vooruit worden gekeken met Bent Viscaal, Beitske Visser, Nyck de Vries, Frits van Amersfoort en data-engineer Ramon Drost. De race is volledig te zien bij de NOS, deze uitzending begint tien minuten voor de start van de race. Het commentaar wordt voorzien door Hans van Loozenoord en coureur Jeroen Bleekemolen. Na de race volgt er nog een na beschouwing tot 18:00. Het is voor het eerst in jaren dat de Formule 1 weer live te zien is bij de publieke omroep.
Ik mag niet hopen dat diegene die de samenvattingen van commentaar voorziet het gaat doen. Dat is nog erger dan Viaplay. Ik zou het wel een stunt vinden als ze het commentaar van Olav zouden gebruiken. Niet dat het gebeuren gaat maar een stunt zou het wel zijn.beerse schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]
[EDIT]
Hm... dus wel die droge stuntel van de NOS zelf. Nou ja, gelukkig heb ik F1TV Pro.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 31-08-2022 00:45 ]
"When you grow up your heart dies"
Meestal gaat dit soort dingen bij mijn weten gewoon via de FOM en niet via de rechten hebbende in dat land. Ik denk dan ook dat de NOS gewoon de worldfeed aangeleverd krijgt en dan hun eigen commentaar eronder mogen zetten.RobertMe schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Ik verwacht niet dat de NOS de world feed aangeleverd krijgt, omdat het AFAIK via de samenwerking met ViaPlay gaat. Vraag is dan vervolgens of ViaPlay alsnog de ruwe feed doorzet of een "bewerkte" variant.
"When you grow up your heart dies"
Pff sterkte,-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:20:
[...]
Normaal gesproken kijk ik gewoon met het default Engelse commentaar van F1TV. Maar dan kijk ik ook meestal alleen of met de buurman. Straks zitten we met een man of 15, exclusief kinderen (baby's, peuters en kleuters), dus echt serieus gekeken worden kan toch niet. Dan maar spektakelkanon Mol
Ik irriteer mij al mateloos als er hier meer mensen zijn dan ik+vrouw. (De kinderen hebben tijdens de race vrij spel met hun tablet+koptelefoon

Hele theorieeën die kant noch wal raken, of niet even stil kunnen zijn bij een boordradio
Zondag toch maar eens luisteren hoe het beeld en commentaar op de NOS is. Anders toch maar gauw terug naar via.
[ Voor 7% gewijzigd door MaD_co op 31-08-2022 00:56 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ik heb op vakantie in Frankrijk de GP van Hongarije via de F1 tv app op mijn telefoon (4G) bekeken en dan op andere telefoon met externe speaker Grand Prix radio erbij. Vanaf begin tot eind volledig 100% gesynct gelopen. Maar via de android app op de Shield loopt het helaas altijd weer out of sync na een aantal minuten. De ene race wat erger als de andere. Ook al geprobeerd of ik de app op de tv zelf kon downloaden maar daar is de app niet beschikbaar (Philips OLED806 - android tv 11).
Nog meer mensen last van out of sync problemen die via de Shield kijken icm Grand Prix radio?
Wat dat betreft is iedereen er wel op achteruit gegaan in vergelijking met gewoon lekker met Ziggo in 4K. Hopelijk in ieder geval volgend jaar in UHD te bekijken...
Ik heb geen enkele ervaring opgedaan met het syncen van Grand Prix radio, en ben dat zeker ook niet van plan. Maar de meest soepele F1TV weergave krijg ik hier toch met een 50Hz instelling. En dat lijkt mij ook volledig logisch gezien de refreshrate via F1TV zelf aangeboden (1080p@50Hz).
Testing, one, two ...
Jep via de Shield zelf. Maar idd de refreshrate van de F1TV app zelf staat op 50Hz, dus als ik de Shield zelf op 50Hz zet zou je zeggen dat dit de beste mogelijke combi voor een soepele weergave zou zijn, maar dit is dus niet het geval. Beeld loopt dan veel minder vloeiend en nog meer stuttering als gewoon op 59,9 Hz...hardware-lover schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:53:
@koffieboontje, je doelt met > Nvidia Shield zelf staat op 3840 x 2160 @59,940 Hz (aanbevolen) < door de Shield zelf?
Ik heb geen enkele ervaring opgedaan met het syncen van Grand Prix radio, en ben dat zeker ook niet van plan. Maar de meest soepele F1TV weergave krijg ik hier toch met een 50Hz instelling. En dat lijkt mij ook volledig logisch gezien de refreshrate via F1TV zelf aangeboden (1080p@50Hz).
Dan heeft dat mogelijk toch te maken met andere instellingen of apps (op TV en/of Shield), F1TV loopt hier werkelijk zo soepel als dat gaan gaan.koffieboontje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:07:
Jep via de Shield zelf. Maar idd de refreshrate van de F1TV app zelf staat op 50Hz, dus als ik de Shield zelf op 50Hz zet zou je zeggen dat dit de beste mogelijke combi voor een soepele weergave zou zijn, maar dit is dus niet het geval. Beeld loopt dan veel minder vloeiend en nog meer stuttering als gewoon op 59,9 Hz...
Als voorbeeld, dat de los installeerbare Shield refreshrate app, ook al werd deze niet actief gebruikt, toch voor een minder vloeiend beeld zorgde. Die is er weer afgegaan en het was weer soepel weergeven, lees zoals het voor dat media hoorde te zijn. Alle beeld"verbeteraars" staan uit op mijn TV, het aangeboden beeld wordt geaccepteerd as is.
Ik ben echt een zeikerd als het op de beeldweergave aankomt maar ik accepteer bijv. ook dat een 24p nooit zo vloeiend zal worden weergegeven dan video in 50 of 60Hz, en dat hoort ook niet het geval te zijn.
Testing, one, two ...
Rond beeld frequenties en het omrekenen daarvan zijn al websites en boeken vol geschreven.koffieboontje schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:07:
[...]
Jep via de Shield zelf. Maar idd de refreshrate van de F1TV app zelf staat op 50Hz, dus als ik de Shield zelf op 50Hz zet zou je zeggen dat dit de beste mogelijke combi voor een soepele weergave zou zijn, maar dit is dus niet het geval. Beeld loopt dan veel minder vloeiend en nog meer stuttering als gewoon op 59,9 Hz...
Als de nvidia zelf ergens in de instellingen een bepaalde beeldmaat en frequentie als 'aanbevolen' aanmerkt dan is de eerste vraag van wie die aanbeveling komt. Voor de beeld maat is het ongetwijfeld de fysieke maat van het paneel waar je naar kijkt. Als je bron materiaal dan niet overeen komt dan moet je zelf bepalen welk apparaat die maat gaat aanpassen.
Voor de beeld frequentie is het buiten Amerika duidelijk: alles is 50 Hz dus hou het daar bij. Pas als ergens iets niet anders kan dan zou je het kunnen omrekenen. En ja, dan moet je beseffen dat als je ergens versnelling of vertraging meet die overeen komt met de verhouding 50/60 of 60/50 dan zit ergens een verkeerde omrekening in of is ergens iets gemist.
En bedenk: Wat automatisch gaat gaat ook automatisch fout.
Plan M(Turb0Turb0 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
Question, should i go for plan D or plan G?![]()
[Afbeelding]
U werkt voor de f1?Turb0Turb0 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
[Afbeelding]
Ik zou ze daar éérst eens als de wiedeweerga dat controlpanel gaan laten vast zetten met 4 schroeven in plaats van die 'halve bak' welke ze nu op die foto gepresteerd hebben.Turb0Turb0 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
[Afbeelding]
Dat gaat zo natuurlijk nóóit iets worden met dat team, hé
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik pak even de gids erbij, maar de Vuelta krijgt voorrang?-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
De NOS doet alleen een samenvatting, of zie ik iets over het hoofd?
https://www.tvgids.nl/sport/nos-formule-1-gp-van-nederlandkaos001 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:18:
[...]
Ik pak even de gids erbij, maar de Vuelta krijgt voorrang?
De NOS doet alleen een samenvatting, of zie ik iets over het hoofd?
Volgens TVgids.nl niet
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2