[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.890 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik heb het idee dat het de laatste tijd nog veel erger is met stutters met Chromecast met Google TV.

Van allerlei settings geprobeerd. Maar krijg het niet weg.

Ook even mijn desktop geprobeerd, maar die is blijkbaar te oud, want dat speelt echt af als door stroop.

Geen idee wat ik nu moet doen om wel fatsoenlijk te kijken, want zo is het niet echt leuk kijken.

Ik had bijna een Apple TV gekocht maar ik heb verder geen Apple devices, dus dat is niet handig (kun je geen airplay gebruiken)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:01

ParaWM

Pro Prutser

josh-hill schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:29:
Ik heb het idee dat het de laatste tijd nog veel erger is met stutters met Chromecast met Google TV.

Ook even mijn desktop geprobeerd, maar die is blijkbaar te oud, want dat speelt echt af als door stroop.

Geen idee wat ik nu moet doen om wel fatsoenlijk te kijken, want zo is het niet echt leuk kijken.

Ik had bijna een Apple TV gekocht maar ik heb verder geen Apple devices, dus dat is niet handig (kun je geen airplay gebruiken)
Gewoon met Smart View streamen vanaf je telefoon naar de TV? Werkt bijzonder goed.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Waarom praat Viaplay dit raceweekend alweer door de boordradio's heen?

Zoals bij deze, lullen ze gewoon doodleuk door..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfVGW5WSidUDVVBjBykZQMXfgzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmaRNrBdJWHSv9aPvnxYMiLC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2022 16:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:48:
Waarom praat Viaplay dit raceweekend alweer door de boordradio's heen?

Zoals bij deze, lullen ze gewoon doodleuk door..
[Afbeelding]
Dat doen ze niet. Viaplay switcht terug naar de studio bij de tijd tussen kwalificaties. ;) (F1tv laat dan boordradios horen)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Tegen het einde van Q1 ook, Amber is best aardig om te horen, maar ze klept overal doorheen :/ (F1TV trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door Firestorm op 30-07-2022 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@G_Dragon Ik hoor niks geks aan je plaatje? :9
Verder kan ik die boordradio zelden verstaan, dus zo heel erg is het voor mij nu ook weer niet, als er eens doorheengepraat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
PerlinNoise schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Dat doen ze niet. Viaplay switcht terug naar de studio bij de tijd tussen kwalificaties. ;) (F1tv laat dan boordradios horen)
Meen je.. want je zou denken dat ze zorgen dat alles gelijk loopt wanneer je NL commentaar aanbied als F1TV. Ook de interviews met correurs tijdens de kwalificatie horen we niet?!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Meen je.. want je zou denken dat ze zorgen dat alles gelijk loopt wanneer je NL commentaar aanbied als F1TV. Ook de interviews met correurs tijdens de kwalificatie horen we niet?!
Lekker bezig :P

ViaPlay levert de stream voor het audio commentaar en F1TV is de partij om dit dan verder te fixen en af te mixen en niet andersom. De interviews die door ViaPlay worden gehouden zijn daarbij natuurlijk alleen aan ViaPlay voorbehouden idem geldt dat andersom net zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

josh-hill schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:29:

Tja? Als je als twijfelde over een Apple TV waarom dan geen Shield 2019 Pro gekocht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:17:
[...]

Miki schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Lekker bezig :P

ViaPlay levert de stream voor het audio commentaar en F1TV is de partij om dit dan verder te fixen en af te mixen en niet andersom. De interviews die door ViaPlay worden gehouden zijn daarbij natuurlijk alleen aan ViaPlay voorbehouden idem geldt dat andersom net zo is.
Lekker naar het F1 Live kanaal switchen. Dan is je probleem opgelost en krijg je ook nog eens extra info vanuit de pits en extra exclusieve beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
cordonbleu schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:47:
[...]

[...]

Lekker naar het F1 Live kanaal switchen. Dan is je probleem opgelost en krijg je ook nog eens extra info vanuit de pits en extra exclusieve beelden.
En extra exclusieve complotten en regen voorspellingen van Collins.
Mooi hoe voor aanvang Q3 Collins voorspelde dat het droog zou blijven, en Palmer hem te kakken zette met een "wat?! Je voorspelt geen regen?". En wel vaker dat Palmer met wat steekjes naar Collins als die weer absolute onzin vertelt, of voorspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Tja? Als je als twijfelde over een Apple TV waarom dan geen Shield 2019 Pro gekocht?
Net zo duur als een Apple TV maar niet net zo goed. Apple TV heeft frame rate matching. Voor de shield is er wel een setting voor, maar die werkt blijkbaar ook niet altijd. Ook heeft de Shield net als de Chromecast geen ethernet poort. Ook is het een lelijk apparaat waar ik geen ruimte voor heb. Etc.

edit:
Hm, bij Apple is match frame rate ook een setting. Vraag me af of het ergens echt goed werkt. Bij een native app op de TV gaat het wel altijd goed. Kan beter mijn TV vervangen, I guess. :P

[ Voor 16% gewijzigd door josh-hill op 30-07-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

josh-hill schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:52:
[...]
Net zo duur als een Apple TV maar niet net zo goed. Apple TV heeft frame rate matching. Voor de shield is er wel een setting voor, maar die werkt blijkbaar ook niet altijd. Ook heeft de Shield net als de Chromecast geen ethernet poort. Ook is het een lelijk apparaat waar ik geen ruimte voor heb. Etc.

edit:
Hm, bij Apple is match frame rate ook een setting. Vraag me af of het ergens echt goed werkt. Bij een native app op de TV gaat het wel altijd goed. Kan beter mijn TV vervangen, I guess. :P
Ahum, die Shield heeft een gigabit netwerkaansluiting, dus ik weet niet naar wat voor Shield je hebt gekeken?

Als het Android/Google TV moet zijn, en geen Apple, dan is dat model Shield toch werkelijk top of the bill.
Maar als je er geen ruimte voor hebt dan geldt dat zeker voor de Apple TV.

Indien Android TV V12 naar de Shield zou komen dan is framerate switching binnen streaming apps in principe ook prima mogelijk. Nu is dit al beschikbaar maar, idd, dat werkt niet altijd of niet altijd goed.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2022 19:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ah ok, mooi. Zag dat er niet bij staan in de Amazon app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Meer mensen die F1tv niet AirPlay werkend krijgen op een LG tv? Ik dacht hier gelezen te hebben dat dit gewoon zou werken. Ik krijg telkens een foutmelding.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Kuhr89 bij mij werkt het prima tijdens de weekend sessies, dus als het “live” is. Dan is er geen DRM. Maar daarna krijg ik ook een foutmelding. Terugkijken op de TV lukt niet

Volledig onzinnig. Maar dat is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah ok! Is dat het ding. Ik wilde idd de quali terugkijken.

Morgen eens bekijken dan. Wel achterlijk. Dus alle oude races enzo kun je zo niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
BlauweFles schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:20:
@Kuhr89 bij mij werkt het prima tijdens de weekend sessies, dus als het “live” is. Dan is er geen DRM. Maar daarna krijg ik ook een foutmelding. Terugkijken op de TV lukt niet

Volledig onzinnig. Maar dat is wat het is.
Voor zover ik het weet is het juist andersom, tijdens live sessies zit de DRM er wel op, en die vervalt op het moment dat het replay wordt. Dat is ook de reden dat alle 3th party apps alles om hebben moeten bouwen (samen met de nieuwe manier van inloggen).

Edit: wat RobertMe hieronder zegt, DRM blijft er nog een tijdje opstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPR op 31-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
PatrickPR schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:22:
[...]

Voor zover ik het weet is het juist andersom, tijdens live sessies zit de DRM er wel op, en die vervalt op het moment dat het replay wordt. Dat is ook de reden dat alle 3th party apps alles om hebben moeten bouwen (samen met de nieuwe manier van inloggen).
DRM blijft er ook nog enkele uren na het einde van de sessie op staan. Dus niet alleen live maar live + 3 uur of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Klopt het trouwens dat je sinds het Nederlandse commentaar is toegevoegd je alleen nog maar het Engelse Skysports als commentaar kan kiezen als je via F1 TV kijkt?

Er waren altijd twee Engelse streams waarvan ik de F1 tv veel fijner vond dan de internationale. Maar heb het idee dat ze de Internationale nu als F1 tv hoofdstream audio gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Puc van S. schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Plannings issue hier... Vorige week belooft om vandaag naar een braderie mee te gaan, is dat kennelijk om 14.00 vertrekken...
F1TV werkt ook op je telefoon ;)
Ik heb nu al 2x de kwalificatie op mn telefoon gekeken met wat collega's omdat bedrijfsuitjes telkens op race weekenden worden gepland :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:21

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:02:
[...]

F1TV werkt ook op je telefoon ;)
Ik heb nu al 2x de kwalificatie op mn telefoon gekeken met wat collega's omdat bedrijfsuitjes telkens op race weekenden worden gepland :P
Ik heb de kwalificatie regelmatig op m'n telefoon gekeken tijdens het werk. Soms overigens alleen de audio tijdens het rijden, maar soms ook met beeld tijdens een lange pauze. Al is het natuurlijk leuker het thuis te volgen :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen actief Viaplay abo. Onbewust zit ik toch thuis een beetje duimen te draaien, vanochtend al weg geweest, kijk toch met een schuin oog naar de klok, lees hier mee en dan om 14:55 snel een abo afsluiten.

En als Max dan net na de start crasht balen. :+

Halfslachtige fan, ik weet het. Wel extra spanningsopbouw: ga ik wel of niet kijken? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:08:
Ik heb geen actief Viaplay abo. Onbewust zit ik toch thuis een beetje duimen te draaien, vanochtend al weg geweest, kijk toch met een schuin oog naar de klok, lees hier mee en dan om 14:55 snel een abo afsluiten.

En als Max dan net na de start crasht balen. :+

Halfslachtige fan, ik weet het. Wel extra spanningsopbouw: ga ik wel of niet kijken? :P
Viaplay?! Neem dan gelijk F1TV Pro. Je zult me dankbaar zijn ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:43
spokje schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:02:
Klopt het trouwens dat je sinds het Nederlandse commentaar is toegevoegd je alleen nog maar het Engelse Skysports als commentaar kan kiezen als je via F1 TV kijkt?

Er waren altijd twee Engelse streams waarvan ik de F1 tv veel fijner vond dan de internationale. Maar heb het idee dat ze de Internationale nu als F1 tv hoofdstream audio gebruiken?
Die zijn er nog steeds.
Bij de Race kan je kiezen uit F1 live (oude pitlane channel) met engels commentaar of de internationale stream met sky engels of nederlands commentaar.

De voorbeschouwing is F1 live alleen engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 14:33
D-dark schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Die zijn er nog steeds.
Bij de Race kan je kiezen uit F1 live (oude pitlane channel) met engels commentaar of de internationale stream met sky engels of nederlands commentaar.

De voorbeschouwing is F1 live alleen engels
Ah fijn. Ik dacht bij internationale stream alleen die Nederlandse bagger. Ff checken straks hoe ik dat wijzig. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
spokje schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:02:

Voor het F1TV commentaar moet je de andere video stream kiezen (de bovenste in de app).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Viaplay?! Neem dan gelijk F1TV Pro. Je zult me dankbaar zijn ;)
Als ik zag hoeveel gezeik er laatst was met F1TV toen ik ergens op visite was, dan is viaplay een verademing. Maar ga juist na de race mijn abo opzeggen aangezien de prijs omhoog gaat. Zien we na de zomerstop wel weer wat we gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
RobertMe schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:35:
[...]

DRM blijft er ook nog enkele uren na het einde van de sessie op staan. Dus niet alleen live maar live + 3 uur of iets dergelijks.
Klopt, mijn ervaring is toch wel een paar dagen ipv uren (in ieder geval voor de hoofdrace).
Soms download ik de race om later nog eens te kunnen kijken, en dan is ie meestal midden van de week zonder DRM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Nu ook maar F1TV opgezet ipv Ziggo & Viaplay.
Wat een wind zeg!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand die via de app Race Control kijkt? Op alle streams zie ik alleen maar rare strepen... meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Jackson6 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:53:
Iemand die via de app Race Control kijkt? Op alle streams zie ik alleen maar rare strepen... meer mensen last van?
Dat is DRM.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:12
Meer mensen die via de Android app een foutmelding krijgen (foutcode BM301)?

EDIT: Inmiddels werkt het.

[ Voor 16% gewijzigd door meintje op 31-07-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Het is al sinds het begin van het seizoen dat Race Control niet meer te gebruiken is voor het live kijken. Er zit DRM op die pas 3+ uur na de uitzending wordt verwijderd.

Dit is je alternatief: https://beta.f1mv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Werkt perfect nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigger
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
F1 Multiviewer is inmiddels aardig volwassen aan het worden, de automatische sync is een verademing en ook de CPU load lijkt nu meer onder controle. Vandaag wel 2x gehad dat alle players vast liepen en ik een reload moest doen... iemand anders hierover?

Mooie toevoeging zou zijn dat GP radio ook wordt meegenomen in de sync :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Trigger op 31-07-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Trigger schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:06:
F1 Multiviewer is inmiddels aardig volwassen aan het worden, de automatische sync is een verademing en ook de CPU load lijkt nu meer onder controle. Vandaag wel 2x gehad dat alle players vast liepen en ik een reload moest doen... iemand anders hierover?

Mooie toevoeging zou zijn dat GP radio ook wordt meegenomen in de sync :-)
Ik kijk sinds Canada met Multi vieuwer. en nooit eigenlijk last gehad van stoteringen.
Ik kijk wel met ongeveer 40s latency zodat er extra tijd is om te bufferen. (beter iets later dan halverweg een spannend moment moetne bufferen)

en dat helpt mij enorm om een vlekkeloze ervaring te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
Trigger schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:06:
Vandaag wel 2x gehad dat alle players vast liepen en ik een reload moest doen... iemand anders hierover?
Klopt, maar met meerdere vensters open op een deel van het scherm kan ik even dubbelklikken op 1 venster naar full screen en nog een keer om terug te gaan helpt bij mij tot nu toe om alles weer draaiend te krijgen.
Gaat bij mij sneller als reloaden en soms opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 20:03
Het casten naar de Chromecast (2018) loopt nog steeds niet lekker hier. Ik heb geprobeerd om er een ventilator erop te richten. Dan blijft de kwaliteit zo'n 1:15 uur goed. Dan loopt de stream vast voor een seconde of 10. En dan heb ik de rest van de uitzending regelmatig dat de kwaliteit wegzakt. Ik dacht dat het aan het oververhitten van de Chromecast lag, maar het apparaat was een heel stuk koeler dankzij de ventilator.

Heeft iemand anders hier ook last van en een goede oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trigger
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
demonic schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:11:
[...]

Ik kijk sinds Canada met Multi vieuwer. en nooit eigenlijk last gehad van stoteringen.
Ik kijk wel met ongeveer 40s latency zodat er extra tijd is om te bufferen. (beter iets later dan halverweg een spannend moment moetne bufferen)

en dat helpt mij enorm om een vlekkeloze ervaring te hebben :)
Dat kan ik ook nog eens proberen, ik zit op de default 30 sec. Wat ik nog wel een fijne toevoeging zou vinden is als je de layout ook kunt opslaan inclusief de live timing, RCM schermen en GP radio... oftewel, alle schermen die je maar kunt openen binnen de applicatie.. Indien iemand dit ook een goed idee vindt... en reeds op Github geregistreerd is.. voel je vrij dit te opteren :-)
AudioHome schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Klopt, maar met meerdere vensters open op een deel van het scherm kan ik even dubbelklikken op 1 venster naar full screen en nog een keer om terug te gaan helpt bij mij tot nu toe om alles weer draaiend te krijgen.
Gaat bij mij sneller als reloaden en soms opnieuw instellen.
Dat kan ik ook nog eens proberen de volgende keer.

Had ook ineens een heel zwart scherm.. mn zoontje was op de kabel gaan staan van de stekkerdoos waardoor die uit het WCD kwam.. had het niet in de gaten haha gelukkig had de laptop nog genoeg juice in de accu om niet alles kwijt te raken _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Trigger op 31-07-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:53

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

LongBowNL schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Het is al sinds het begin van het seizoen dat Race Control niet meer te gebruiken is voor het live kijken. Er zit DRM op die pas 3+ uur na de uitzending wordt verwijderd.

Dit is je alternatief: https://beta.f1mv.com/
Gebruik Race Control nog steeds omtrent te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Waarom werkt Viaplay al een hele tijd niet meer op mijn Samsung Note (android) ?
Het wachtwoord is goed maar hij gaat niet verder dan het inlogscherm :(

Met een H96 pro + Android heb ik het zelfde probleem

Maar op mijn LG en onder Chrome werkt het wel
Het lijkt wel of ik geen Android mag gebruiken van Viaplay
Komt dit door mijn root rechten ?

[ Voor 5% gewijzigd door Woodski op 31-07-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Woodski Maximum aantal apparaten bereikt? Probeer de andere apps eens netjes af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
Woodski schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:04:
Waarom werkt Viaplay al een hele tijd niet meer op mijn Samsung Note (android) ?
Het wachtwoord is goed maar hij gaat niet verder dan het inlogscherm :(

Met een H96 pro + Android heb ik het zelfde probleem

Maar op mijn LG en onder Chrome werkt het wel
Het lijkt wel of ik geen Android mag gebruiken van Viaplay
Komt dit door mijn root rechten ?
Komt door je Root denk ik. Bij mijn iPhone werkt viaplay ook niet met de ios16 beta.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Gisteren door omstandigheden de F1 later zitten kijken en dat via MVF1 (f1mv.com) gedaan. Daarbij ook meteen maar de laatste versie geïnstalleerd, ik was toch al laat.

Nu wilde ik het commentaar van GrandPrixRadio (Jack en Olaf) daar bij hebben, maar de knop daarvoor pakte 'gewoon' de internetradio stream, helaas (nog) niet https://grandprixradio.nl...-mol-terug-te-luisteren-1.

Heeft iemand enig idee of/waar/hoe daar een verzoek voor in te dienen? Of dat het mogelijk al 'work in progress' is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
Deze Race Control? Die werkt sinds F1 gebruikt maakt van nieuwe DRM niet meer. Je kunt momenteel het beste F1TV+ of Multiviewer for F1 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rembock schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Deze Race Control? Die werkt sinds F1 gebruikt maakt van nieuwe DRM niet meer. Je kunt momenteel het beste F1TV+ of Multiviewer for F1 gebruiken.
Thanks, heb de Multiviewer gebruikt en het werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Ze brengen wel snel en veel updates uit voor de MultiViewer for F1 beta, soms al een dag na de race, net als vandaag weer.

Veel voorkomende bugs die je dan hebt lossen ze snel op. Bravo voor dit mooi stukje programma. _/-\o_

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mel33 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:05:
Ze brengen wel snel en veel updates uit voor de MultiViewer for F1 beta, soms al een dag na de race, net als vandaag weer.

Veel voorkomende bugs die je dan hebt lossen ze snel op. Bravo voor dit mooi stukje programma. _/-\o_
Ook vaak genoeg meerdere bugfix versies tijdens het weekend. Was ook een beetje verbaasd dat er dit weekend geen 1.6 was, na 1.5 vorig weekend :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
RobertMe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Ook vaak genoeg meerdere bugfix versies tijdens het weekend. Was ook een beetje verbaasd dat er dit weekend geen 1.6 was, na 1.5 vorig weekend :p
Volgens mij waren er tijdens dit weekend updates. Ik herinner mij dat ik vrijdag naar 1.5.8 ging, zaterdag naar 1.5.9 en zondag avond toen ik eindelijk zelf tijd had om de race te zien werd 1.5.10 aangeboden.

https://beta.f1mv.com/changelog

[ Voor 3% gewijzigd door beerse op 01-08-2022 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:52
beerse schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Volgens mij waren er tijdens dit weekend updates. Ik herinner mij dat ik vrijdag naar 1.5.8 ging, zaterdag naar 1.5.9 en zondag avond toen ik eindelijk zelf tijd had om de race te zien werd 1.5.10 aangeboden.

https://beta.f1mv.com/changelog
Klopt, de updates gaan per weekend net zo vlug als het aantal F1 sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier dus viaplay vanaf het begin, en werkt nog steeds prima, nu in het buitenland de kwalificatie en race gekeken, maar ook in de auto zonder problemen (ik luister dan alleen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Scuderia110 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:23:
Hier dus viaplay vanaf het begin, en werkt nog steeds prima, nu in het buitenland de kwalificatie en race gekeken, maar ook in de auto zonder problemen (ik luister dan alleen uiteraard).
Hoe heb je dat gedaan? Werkt het in de EU nog wel? In Zwitserland deed ie het niet in elk geval..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joster schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Werkt het in de EU nog wel? In Zwitserland deed ie het niet in elk geval..
Het werkt alleen in de landen die behoren tot de EER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 19:55
*knip*
Dergelijke constructies bespreken of delen is niet toegestaan.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 02-08-2022 07:29 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]
Ik heb er vaak in Suriname mee geworsteld waar ik regelmatig voor werk moet zijn. Heb diverse VPN-providers geprobeerd, GPS gespoofd en tóch blokkeren Viaplay én F1TV onder de vermelding hier mag je niet kijken.

Tot ik er achter kwam dat ze daar illegaal de stream van Sky gewoon op de landelijke zender doorzetten 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

aveenhuysen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:50:
[Mbr]*knip*
Dergelijke constructies bespreken of delen is niet toegestaan.[/]
Stuk goedkoper ook dan F1tv ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Een legale constructie is een thuis-vpn opzetten met behulp van een raspberry-pi of iets dergelijks.
Waar je dan ook bent in het universum, mits er internet is, kun je kijken op jouw eigen abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
murphydrz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:22:
Een legale constructie is een thuis-vpn opzetten met behulp van een raspberry-pi of iets dergelijks.
Waar je dan ook bent in het universum, mits er internet is, kun je kijken op jouw eigen abbo.
Heb ik via mijn Synology geprobeerd met OpenVPN, direct geblokkeerd door Via en F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:45
TexMex schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:46:
[...]

Het werkt alleen in de landen die behoren tot de EER.
Het werkte afgelopen weekend bij mij ook in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
VodaNL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:39:
[...]

Het werkte afgelopen weekend bij mij ook in Engeland.
Prijs je gelukkig! Daar zou Viaplay volgens de Right to data portability in ieder geval niet (meer) horen te werken. Maar wellicht worden IP-adressen uit het VK her en der onterecht nog steeds als EER-adres gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:45
TexMex schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Prijs je gelukkig! Daar zou Viaplay volgens de Right to data portability in ieder geval niet (meer) horen te werken. Maar wellicht worden IP-adressen uit het VK her en der onterecht nog steeds als EER-adres gezien.
Ik moet toegeven dat hij het niet altijd doet inderdaad, afgelopen weekend was zonder VPN geen probleem.
Normaal lukt het kijken in Engeland met ExpressVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Laatst online: 13-12-2023
Vorig jaar heb ik m'n F1TV Pro abonnement gestart met de generieke kortingscoupon van het spel F1-2021. Met 20% of 25% korting, net als de actie aan het begin van het jaar.

M'n verlenging zit eraan te komen. Weet iemand of F1-2022 ook een (generieke) kortingscoupon bevat voor F1TV Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

In Spanje, dus werkt idd. Op de heenweg hadden we veel tijd over en maar via Andorra gegaan, daar werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
mmrizio schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:31:
Vorig jaar heb ik m'n F1TV Pro abonnement gestart met de generieke kortingscoupon van het spel F1-2021. Met 20% of 25% korting, net als de actie aan het begin van het jaar.

M'n verlenging zit eraan te komen. Weet iemand of F1-2022 ook een (generieke) kortingscoupon bevat voor F1TV Pro?
weet ik eigenlijk niet, zal zo eens in het doosje kijken

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
Bedankt!

Als het er niet bij zit, neem ik waarschijnlijk 3 losse maanden en gok ik op de kortingsvoucher van begin 2023.

Ik neem aan dat F1TV Pro de komende jaren beschikbaar blijft in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
mmrizio schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:47:
Bedankt!

Als het er niet bij zit, neem ik waarschijnlijk 3 losse maanden en gok ik op de kortingsvoucher van begin 2023.

Ik neem aan dat F1TV Pro de komende jaren beschikbaar blijft in Nederland?
Als er genoeg gebruikers zijn van F1TV, dan zal dat naar mijn idee wel allemaal beschikbaar blijven. (https://support.f1.tv/s/a...not-listed?language=nl_NL)

Nu zijn er landen waar F1TV niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten, zoals in Duitsland. Maar ik heb ook gezien dat bestaande abonnementen gewoon doorlopen. Al kan ik die info ff zo snel niet terug vinden.

Misschien wel leuk: https://support.f1.tv/s/a...-available?language=nl_NL. Dus in augustus moeten er weer coupons te vinden zijn. Zie verder https://support.f1.tv/s/t...WAA/offers?language=nl_NL

[ Voor 15% gewijzigd door beerse op 03-08-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmrizio
Dank voor de linkjes. Mijn abo loopt tot 29/8; ik heb alvast opgezegd.

Mijn vraag over de beschikbaarheid had inderdaad te maken met doorlopende abonnementen. De situatie in Duitsland heeft waarschijnlijk te maken met het contract dat F1 heeft met Sky Duitsland. Toen F1 in NL overging naar Viaplay gingen geruchten dat F1TV Pro ook voor ons niet meer beschikbaar zou zijn, maar dat lijkt vooralsnog mee te vallen.

Het zou mooi zijn als er deze maand een nieuwe code komt, als die niet al bij het spel zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Voor F1TV-kijkers met een LG TV. Er worden testers gezocht voor een 3rd party-app voor webOS:

https://www.reddit.com/r/..._lg_tv_webos_app_comming/.

[ Voor 29% gewijzigd door TexMex op 03-08-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@TexMex wel alleen WebOs 6 zo te zien, dus alle LG TV's van voor 2022 zullen waarschijnlijk niet werken i.c.m deze app -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Rembock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:52:
@TexMex wel alleen WebOs 6 zo te zien, dus alle LG TV's van voor 2022 zullen waarschijnlijk niet werken i.c.m deze app -O-
Hm, dat zou kunnen. Wie weet komt dat later nog als dit een succes wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
@TexMex Via Amaze86 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" er achter gekomen dat gebruikers van WebOs 5 zich ook kunnen aanmelden :)

Edit: Heb mijzelf alvast ingeschreven. Heb een WebOs 5 TV (BX-model), zal jullie hier op de hoogte houden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rembock op 04-08-2022 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:18

Gaitman

The Real One

Voor F1TV kijkers die de F1TV Android TV app moeten sideloaden. Er is een nieuwe versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

Gaitman schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:15:
Voor F1TV kijkers die de F1TV Android TV app moeten sideloaden. Er is een nieuwe versie!
Top tip, echter, die app update zo vaak, dat ik voor ieder race weekend effe check of er een nieuwe versie is.
2015 Sony TV hier, en iedere twee weken is er wel een nieuwe update :X
Hopelijk hebben ze nu de issues met het starten vd live stream opgelost. Super irritant dat je eerst naar het menu moet navigeren, dan weer terug, alvorens je de live stream kan starten.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ricardo246, dat laatste lijkt idd aangepakt te zijn. Het eerste item reageert meteen op de startknop zonder eerst wat anders te moeten doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 20:18

Gaitman

The Real One

ricardo246 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

Top tip, echter, die app update zo vaak, dat ik voor ieder race weekend effe check of er een nieuwe versie is.
2015 Sony TV hier, en iedere twee weken is er wel een nieuwe update :X
Hopelijk hebben ze nu de issues met het starten vd live stream opgelost. Super irritant dat je eerst naar het menu moet navigeren, dan weer terug, alvorens je de live stream kan starten.
Ik vergeet dat juist meestal en daarom heb ik me geabonneerd op een RSS feed zodat ik een mail krijg zodra er een nieuwe versie is. En aangezien meerdere tweakers de App moeten sideloaden doe ik dan hier gelijk een post!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:56
Wat een uitzicht he, het schiet al lekker op met alles opbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPKJGevJHdSbsru_dvH2yxzlP2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yq4Lr5ujOJL3AwVcvMdNTilC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:11:
Wat een uitzicht he, het schiet al lekker op met alles opbouwen.

[Afbeelding]
Welke uitzending is dit? :+

spoiler:
Ik denk dat je het GP van Nederland topic wilde gebruiken om deze afbeelding te plaatsen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
RobertMe schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Welke uitzending is dit? :+

spoiler:
Ik denk dat je het GP van Nederland topic wilde gebruiken om deze afbeelding te plaatsen? :P
Lol, wist niet eens dat er een GP NL topic was.
Maar daar ben ik op uitzending voor werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Heeft iemand ervaring met een Android TV kastje wat werkt met viaplay ?
Maar dan wel een met spdif (optische audio) want ik wil liever geen splitter.

Dus gewoon iets van Marktplaats / Amazon / Aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Woodski schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:46:
Heeft iemand ervaring met een Android TV kastje wat werkt met viaplay ?
Maar dan wel een met spdif (optische audio) want ik wil liever geen splitter.

Dus gewoon iets van Marktplaats / Amazon / Aliexpress
Ik heb er diverse, Mi box S, Nokia Streaming box 8000, en nog een paar exoten (Leyf bijv.), die via Amazon zijn aangekocht.

Allen voorzien van Android TV als OS en daarmee Viaplay geschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Van de Nokia 8000 kan ik ook bevestigen dat het prima werkt. Sowieso de beste Androidbox die ik ben tegen gekomen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor de mensen die het niet zo op Viaplay hebben: VRT zendt de quali en de race van Spa live uit op Canvas en NPO1 zendt volgende week de race in Zandvoort live uit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Voor iedereen die f1multiviewer gebruiken. De maker heeft grote updates doorgevoerd.
Update: v1.6.0 released, biggest update yet with replay live timing and so much more

It's been a while, but **it is race week!**

v1.6.0 has been released, you can read about this update and earlier updates here: https://beta.f1mv.com/changelog

**Changes:**

* **Replay Live Timing is finally here!** For most races since 2018, you can replay live timing data and have the same information you're used to during live. Better yet, it's all synced, just press `S` or open the sync settings dialog in any player and press "Sync open players"
* **Sync data is now available for all races with multiple streams**, and I'm working on ways to add the same syncing for Qualifying, Sprints and even free practice
* **Driver headshots our now season-specific**, so instead of showing the 2022 driver headshot, you'll see the one that's applicable to the race you're watching
* **Authentication tokens will, from now on, automatically be renewed.** You may still have to sign in once, but after that, as long as you are active at least once every 4 weeks, you shouldn't have to sign in again (hopefully!)
* **Improved syncing logic** now takes into account differences in latency when seeking individual streams. I've also made preparations for even better replay syncing that "locks" the sync and will correct it when it drifts out of sync
* **New time-server for live-streams** should make syncing multiple streams more precise
* **Circuit and track data is now no longer hard-coded** and instead uses a new API to retrieve track and circuit data
* **Improved live timing clock/time logic** which now will update the clock immediately when you alter the delay
* Live timing is now shown in the list of streams when live timing is currently available for that session
* Added tire icons for 2018 tires
* Performance improvements in driver tracker in live timing
* Improved date and duration formatting on the homepage
* Compensate for delayed car telemetry and positioning for replay (live pending for now)
* Improved APIs for FIA documents and sync data
* Added a way to force high-performance GPU on dual-GPU systems
* Added CDN and DRM types to debug data
* Removed player control animation to avoid frame drops after pausing/playing all streams
* Various internal improvements and code refactors

You know, the usual, #showcase on Discord can use some love, show off your setups, I'll post them on https://beta.f1mv.com/showcase

**Download the latest version here:** https://beta.f1mv.com/#download (or click the download update button in the app)

💚 If you like the app and want to support the development of it, consider donating 🙏https://www.buymeacoffee.com/multiviewer

Enjoy the race!
Oa. livertiming bij replays en inloggen zou eenmalig moeten zijn.
Blijf er zeer enthousiast over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
@hardware-lover, @Dennisdn ,

Bedankt voor het advies
Ziet er goed uit alleen jammer van de 100mbit lan maar via AC wifi is dat geen probleem
Ik heb meteen een Nokia 8000 gekocht op Amazon

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Er is weer een update van de MultiViewer for F1 beta v1.6.0

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2022 14:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:29
Meer mensen waar FP1 steeds aan het bufferen is bij F1TV? Ik kijk bekabeld via Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
TheBrut3 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:33:
Meer mensen waar FP1 steeds aan het bufferen is bij F1TV? Ik kijk bekabeld via Android TV.
Nee perfect hier.

Nvidia Shield aan Lan kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

IkWilbert

Het is mij!

Hier werkte het ook niet via F1TV... kijk nu via viaplay.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 13:59
Hier niet, nergens last van. Android TV met F1TV app op een Nokia Streamingbox 8000, bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Apple TV (ATV4-4K) met F1tv App ... Pas de Problem.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-08-2022 15:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
Hier geen problemen met F1TV en met de Shield(bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Had ik ook eventjes inderdaad. DNS in de router veranderen naar de standaard ISP settings hielp voor mij. Daarvoor had ik adguard als DNS servers ingesteld.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:29
Laatste kwartiertje ging bij mij weer soepel. Geen idee wat het is geweest, heb er normaal nooit last van.
PatrickPR schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:00:
Hier niet, nergens last van. Android TV met F1TV app op een Nokia Streamingbox 8000, bekabeld aangesloten.
Zelfde Nokia hier, leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Ik heb sinds deze week F1TV ipv Viaplay. Kon maar niet wennen aan de commentatoren, en ik was blij dat Olav Mol werd vervangen.. moet je nagaan.

Als ik de F1TV app open via mijn Chromecast Google TV dan krijg ik voortdurend microstutters op 1080p. Op 720p en lager is er niks aan de hand. Gelukkig ziet 720p op op F1TV er al beter uit dan ViaPlay :) En vooral: een stuk stabieler.

Het ligt echt aan DRM want als ik sessies terugkijk dan heb ik nergens last van.

Als ik de F1TV cast via mijn telefoon, tablet of een tabblad naar de Chromecast op 1080p ervaar ik helemaal geen microstutters.

De chromecast op zowel 50hz/60hz output geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 26-08-2022 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
d0s schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:
Ik heb sinds deze week F1TV ipv Viaplay. Kon maar niet wennen aan de commentatoren, en ik was blij dat Olav Mol werd vervangen.. moet je nagaan.

Als ik de F1TV app open via mijn Chromecast Google TV dan krijg ik voortdurend microstutters op 1080p. Op 720p en lager is er niks aan de hand. Gelukkig ziet 720p op op F1TV er al beter uit dan ViaPlay :) En vooral: een stuk stabieler.

Het ligt echt aan DRM want als ik sessies terugkijk dan heb ik nergens last van.

Als ik de F1TV cast via mijn telefoon, tablet of een tabblad naar de Chromecast op 1080p ervaar ik helemaal geen microstutters.

De chromecast op zowel 50hz/60hz output geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Jep.

Lees 1e helft van het seizoen hier terug en de oplossing is chromecast lekker aan een 2e tv hangen en een nvidia shield aan een lan kabel zoals ik ook heb gedaan.

Problem solved.

Of een ander kassie wat aan een lan kabel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 12:26
d0s schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:15:

Yes! Hier ook al het hele seizoen last van. Ondanks meerdere updates van de Chromecast en de F1TV app blijft het bestaan.

Casten via de telefoon helpt bij mij iets, maar het stuttert nog steeds. Heel irritant en bizar ook dat het maar niet opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Jep.

Lees 1e helft van het seizoen hier terug en de oplossing is chromecast lekker aan een 2e tv hangen en een nvidia shield aan een lan kabel zoals ik ook heb gedaan.

Problem solved.

Of een ander kassie wat aan een lan kabel hangt.
"Ik heb een probleem met mijn Ford" => "Koop een Audi", uhm, yeah ;)

Er zijn sowieso voldoende andere alternatieven, die geen rib uit het lijf kosten. De Nokia 8000 die hierboven besproken werd lijkt ook iedereen tevreden over te zijn en die kost maar ~€80, i.p.v. €200 voor een Nvidia Shield.

Note: zelf heb ik een Shield, 2017 model, ook toen gekocht. Prima apparaat, en toentertijd zo ongeveer het enige verkrijgbare. Maar tegenwoordig zijn er zoveel Android TV oplossingen dat een Shield voor een simpel "smart TV appje" wel erg overdreven is. De Google TV kan (of niet), die Nokia 8000, en kosten beiden maar rond de €80. Daarnaast heb je ook nog de FireTVs van Amazon, de Xiaomi Mi (alhoewel @hardware-lover daar volgens mij minder tevreden over was). Tzt zie ik mijzelf in ieder geval niet snel een nieuwe Shield kopen, omdat er alternatieven zijn die ruim onder de helft kosten en voor mij net zo goed zullen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, indien de Mi Stick (non 4k), die (vind ik) te licht bevonden voor het betere streaming werk. Niet zo heel vreemd als men de specificaties van die stick eens even onder ogen neemt 😏 De Mi box (S) kan best nog wel voldoen, ik zie dat ie F1TV toch vloeiend weer kan geven, op 50Hz ingesteld, maar ook dat gaat voor andere boxjes en sticks ook wel op (via fatsoenlijke WiFi of bedraad).

Maar er zijn tegenwoordig zoveel betaalbare Android TV alternatieven, onze PW schiet te kort wat dat betreft. De "dure" Shield TV 2019 Pro alleen overwegen als de meest krachtige Android TV een wens is (ook niets mee mis als wens), maar deze wordt inmiddels toch wel wat bejaard, het wordt tijd voor een geupdate Shield (vwb codec ondersteuning).

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2