[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.887 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:36:
[...]

Met deze ene zin ontkracht je jouw complete betoog :) .

Op Tiktok (dat ene uur dat ik er per week opzit) krijg ik regelmatig complete compilaties van de Viaplay commentatoren, dat ze 1 woord vaak gebruiken, een foute naam zeggen, even niet uit hun woorden komen etc. etc. Die video's vind ik echt te triest voor woorden; daar doel ik op met mensen die hun tijd en energie dus daarin stoppen ipv in nuttige zaken.

Pak een willekeurig seizoen en je kun diezelfde compilatie maken van Olav en Jack en alle kansloze studiogasten die daar voorbij zijn gekomen. Dit terwijl zij (O&J) een bult aan meer ervaring hebben,.

Tegelijkertijd blijven deze klagers wel gewoon abonnee, terwijl F1TV een prima alternatief biedt.

Als de dienst van Viaplay technisch niet goed werkt (hapering, geen beeld, geen audio etc. etc.) heb je alle recht om te klagen met video's, spandoeken, boeren op de weg etc. Je betaalt immers voor een dienst, waar je minimaal van mag verwachten dat je krijgt waar je voor betaald: F1 op jouw TV.

Maar blijven klagen, zeuren en piepen dat ze fouten maken of nog niet zo ervaren zijn als oude rotten in het vak, is gewoon sneu. Move on.
Dus zeuren op viaplay mag niet? Maar op Ziggo / Mol mag wel zoals jij doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Senaxx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:51:
[...]

Dus zeuren op viaplay mag niet? Maar op Ziggo / Mol mag wel zoals jij doet?
Heb je mijn bericht gelezen?

Video's maken om via social media te verspreiden om op deze manier commentatoren belachelijk te maken door foutjes die zij persoonlijk maken, vind ik sneu. Zeker als je een zelfde filmpje kunt maken van Olav en Jack. Zij kunnen er ook niks aan doen dat Viaplay technisch soms faalt of de manier waarop Viaplay de F1 rechten heeft opgekocht. Zonder even een mea culpa aan Olav en Jack te sturen.

Iemand die een berichtje plaatst op een forum, waar gediscussieerd wordt over F1 en uitzendingen daarvan, waar je jouw mening uit, is iets totaal anders.

We moeten eens stoppen met het heilig verklaren van Olav en Jack; zij maakten minstens zoveel fouten, versprekingen en gebruikten ook heel veel dezelfde stopwoordjes. Daarbij was Jack gewoon een liefhebber en geen journalist in de paddock.

Ik heb het niet over Ziggo of Viaplay of hun technische falen.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-07-2022 08:43 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Misschien moet dat gezeur over welke commentator dan ook gewoon eens ophouden.
Het is nu al tot in den treure uitgekauwd hier en iedere keer hetzelfde oprakelen hier voegt niks toe aan dit topic. Maar toch vindt men het nodig keer op keer hetzelfde zinloze welles-nietes te starten.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en ze falen allemaal wel eens. Case closed.

Edit: typo en zinsopbouw.

[ Voor 5% gewijzigd door Frappuccino op 11-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:42
Frappuccino schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:15:
Het is nu al tot in den treure uitgekauwd hier en edere keer hetzelfde oprakelen hier voegt niks toe aan dit topic. Maar toch vindt men het nodig op hetzelfde zinloze welles-nietes te starten.

Waarvan akte. Je moet voor de grap eens Twitter openen tijdens een race en dan trending viaplayNL. Zit vol met zure mensen die niet weten hoe hun tv/app werkt. Janken omdat iemand rubber zegt ipv band. Of het woord ultra te veel gebruikt. “Ow heb je jut en Jul” weer. Ik heb f1fans niet hoog zitten, maar er zit echt simpel volk tussen. Sorry, ik hoop niet dat ik iemand hiermee beledig overigens.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Een beetje een kroegsfeertje met gelijkgestemden aan een tafel. Dat sfeertje spreekt mij ook erg aan.

Dat Olav Mol arrogant overkomt kan ook te maken hebben met het feit dat hij heel veel inside information heeft. Hij loopt per slot van rekening al heel veel jaren mee. Max wordt door veel mensen ook vaak arrogant gevonden. Maar als puntje bij paaltje komt heeft hij gewoon gelijk.
Ik denk zeker dat Olav zijn bronnen heeft, maar Olav wil ook wel heel graag benadrukken dat hij 'Mister F1 in Nederland' is. Hij doet eigenlijk nooit echt mee aan de discussies aan tafel, maar wacht tot hij zijn zegje kan doen over een bepaald onderwerp en doet dat met een houding alsof de rest moet meeschrijven met wat hij zegt. Vreemde maniertjes en zo ook. Zoals iemand boven deze comment ook zegt over dat opzichtig nee schudden als Rick Winkelman wat vertelt. Of dat notitieboekje van hem dat een één of andere legendarische status gekregen heeft. En die status is niet door een ander toebedeeld, maar door hemzelf.

Heb het F1/Race Café nooit voor de inhoud gekeken, maar de chemie en sfeer was altijd wel lachen. Met Mol aan tafel is die chemie er niet meer helaas. Olav is altijd al wel een beetje zo geweest, maar het valt nu wat meer op omdat hij meer te zien is in plaats van alleen te horen.

[ Voor 4% gewijzigd door Soccer98 op 11-07-2022 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
Alekz87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Waarvan akte. Je moet voor de grap eens Twitter openen tijdens een race en dan trending viaplayNL. Zit vol met zure mensen die niet weten hoe hun tv/app werkt. Janken omdat iemand rubber zegt ipv band. Of het woord ultra te veel gebruikt. “Ow heb je jut en Jul” weer. Ik heb f1fans niet hoog zitten, maar er zit echt simpel volk tussen. Sorry, ik hoop niet dat ik iemand hiermee beledig overigens.
Je bent hier toch niet op Twitter. ;)

Het ging hier nu over het afzeiken van commmentators, niet over wel/niet functioneren van apps en gebrek aan kennis van de users van die apps. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Nou ik heb afgelopen weekend de Nokia Streaming Box 8000 gebruikt. Over het algemeen ben ik best positief over het kastje. Het is sneller dan mijn Chromecast 3, dus het starten van een stream die gecast wordt gaat een bak sneller dan bij de GC. Daar staat tegenover dat het beeld bij casten nogal schokkerig verloopt. Dit was niet bij casten naar de GC. Ik vond dit niet fijn kijken, dus casten valt me enigszins tegen. Dit heb ik geprobeerd via wifi, ik weet niet of dit bij bekabeld netwerk ook zo is. Tevens heb ik ook niet geprobeerd of dit bijv. via Youtube ook voorkomt.

Maar gelukkig kun je op de Streaming Box natuurlijk de F1TV app installeren. En dit is echt een uitkomst. Zowel via wifi als via bekabeld netwerk levert de Streaming Box met deze app van begin tot eind een strak stabiel beeld, zonder bufferen of zelfs maar quality drops. Beeldkwaliteit in de app op standje Auto.

Ik kon trouwens via de Play Store geen andere F1 apps vinden, dus de onofficiële apps die er zijn moeten via sideloaden erop, dit moet ik nog uitzoeken.

Conclusie, de Streaming Box is iets duurder dan een Chromecast met Google TV, maar daar krijg je dan wel een optie voor bekabeld netwerk voor, en de wifi ontvangst is iets beter. Tevens kun je de Box ook nog voor veel andere doeleinden gebruiken, zoals bijvoorbeeld Kodi. Ik ben dus erg tevreden met het kastje en kan nu weer fatsoenlijk F1 kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
Frappuccino schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:15:
Het is nu al tot in den treure uitgekauwd hier en edere keer hetzelfde oprakelen hier voegt niks toe aan dit topic. Maar toch vindt men het nodig op hetzelfde zinloze welles-nietes te starten.

Is dit topic niet ooit in het leven geroepen om de kwaliteit van uitzendingen (en dus commentatoren) te bespreken?

Zie dus niet in waarom men met dat 'gezeur' op moet houden. Als je denkt dat het off-topic is en niet in dit topic thuis hoort dan moet je gewoon een TR aanmaken en dan zal een moderator wel kijken of het wel of niet in dit topic hoort.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Frappuccino schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Je bent hier toch niet op Twitter. ;)

Het ging hier nu over het afzeiken van commmentators, niet over wel/niet functioneren van apps en gebrek aan kennis van de users van die apps. ;)
Ow huh is dit geen Twitter? :+

Nee, ik zei: kijk voor de grap eens op Twitter. Daar gaat het ook alleen maar over woord/taalgebruik en het afzeiken van presentatoren. En daarbij komt dat veel mensen de app niet snappen. Beetje zelfde als hier :7

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Zelf 'jankte' je niet zo lang geleden ook nog om het woord 'rubber'. Je vond de heren een 'drama' om naar te luisteren. En na een onjuiste opmerking heb je zelfs de stream direct beëindigd.

Misschien verschillen Tweakers dan toch niet zoveel van dat 'simpele volk' op Twitter... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
TexMex schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:31:
[...]

Zelf 'jankte' je niet zo lang geleden ook nog om het woord 'rubber'. Je vond de heren een 'drama' om naar te luisteren. En na een onjuiste opmerking heb je zelfs de stream direct beëindigd.

Misschien verschillen Tweakers dan toch niet zoveel van dat 'simpele volk' op Twitter... :+
Je wordt besmet waar je mee omgaat zeggen ze. Ik merkte idd dat ik in een soort negatief spiraal mee ga als je continu leest dat iets slecht is. Terwijl t allemaal uiteindelijk wel meevalt. (Bij nader inzien).

Mijn advies, klaag minder *; het werkt echt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Je wordt besmet waar je mee omgaat zeggen ze. Ik merkte idd dat ik in een soort negatief spiraal mee ga als je continu leest dat iets slecht is. Terwijl t allemaal uiteindelijk wel meevalt. (Bij nader inzien).

Mijn advies, klaag minder *; het werkt echt!
Zeker. Maar het gaat dan misschien wat ver om het over 'simpel volk' te hebben, als je je zelf ongeveer hetzelfde gedroeg. ;)

Overigens vind ik Twitter zo verkeerd nog niet. Je komt inderdaad genoeg onbeschaafde drek tegen. Maar waardevolle informatie net zo goed. Het is maar net waar je naar zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

PatrickPR schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:00:

Conclusie, de Streaming Box is iets duurder dan een Chromecast met Google TV, maar daar krijg je dan wel een optie voor bekabeld netwerk voor, en de wifi ontvangst is iets beter. Tevens kun je de Box ook nog voor veel andere doeleinden gebruiken, zoals bijvoorbeeld Kodi. Ik ben dus erg tevreden met het kastje en kan nu weer fatsoenlijk F1 kijken.
Nieuwe Chromecast met google tv kan via usb-c met netwerk aangesloten worden. de f1 app is gewoon officieel te downloaden en streamen werkt super snel net als plex en andere apps..
Dus je hoeft ook niks te casten maar gewoon via de app de stream starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Hubert op 11-07-2022 11:24 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
TexMex schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:00:
[...]

Zeker. Maar het gaat dan misschien wat ver om het over 'simpel volk' te hebben, als je je zelf ongeveer hetzelfde gedroeg. ;)

Overigens vind ik Twitter zo verkeerd nog niet. Je komt inderdaad genoeg onbeschaafde drek tegen. Maar waardevolle informatie net zo goed. Het is maar net waar je naar zoekt.
Ik ben eigenlijk ook maar een simpele ziel ;).
Ja Twitter is zeker wel leuk om een live evenement beetje mee te lezen. Genoeg mensen met humor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 13:59
Hubert schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Nieuwe Chromecast met google tv kan via usb-c met netwerk aangesloten worden. de f1 app is gewoon officieel te downloaden en streamen werkt super snel net als plex en andere apps..
Klopt, met een USB-hub waar ook ethernet op zit. Maar het prijsverschil met de Streaming Box is klein, dus de combi GCmGTV en USB-hub is duurder dan de Streaming Box. Platform is hetzelfde inderdaad (Android TV).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@PatrickPR
Deze optie is inmiddels ook officieel in Nederland beschikbaar: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl.

Maar die Nokia Streaming Box is inderdaad ook een prima keuze.

[ Voor 62% gewijzigd door TexMex op 11-07-2022 11:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb heel erg het idee dat er 3 groepen zijn, Engels hysterisch Sky commentaar, droog Via Play commentaar en Grand Prix Radio Olav Mol Commentaar. De yuppen luisteren engels, de yuppen in opleiding Viaplay en de oudjes (zoals ik) Olav Mol. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Winkiller schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:45:
Ik heb heel erg het idee dat er 3 groepen zijn, Engels hysterisch Sky commentaar, droog Via Play commentaar en Grand Prix Radio Olav Mol Commentaar. De yuppen luisteren engels, de yuppen in opleiding Viaplay en de oudjes (zoals ik) Olav Mol. :)
Er is nog een vierde: Engels F1TV commentaar. Voor wie groep is die ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dan behoor ik tot de 4e groep :+
Hoef geen Engels Hysterisch commentaar, ViaPlay of Mol te horen. Ben tevreden met F1Live :)
Heb ze overigens allemaal een kans gegeven, F1Live is voor mij het minst irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Mij maakt t niet uit. Zolang t lekker Nederlands is. Beetje partijdig voor Max vind ik ook fijn ;). Voor t gemak klik ik altijd via viaplay aan. Vind die stream met Olav irritant om te syncen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Inmiddels kijk ik alleen nog maar naar Sky F1, ik vind dat "hysterische" wel mooi, en zeker nu Hamilton niet meer voor het kampioensschap rijdt zijn ze ook iets objectiever.
Veel goede en acurate info trouwens.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Alekz87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:06:
Vind die stream met Olav irritant om te syncen.
In het begin waren er nog wel eens haperingen of bufferingen waardoor je steeds moest bijsyncen. Dat is niet meer en nu eenmalig goed zetten voor de start is voldoende voor de hele race. Met lineair beeld van Ziggo 200 dan waar geen beeldbuffering is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Dat niemand het nog over Olav Mol heeft gehad met betrekking tot zijn krankzinnige opmerkingen in het race café. Hij zei dat de wedstrijdleiding moest worden afgevoerd in een dwangbuis naar een Duitse kelder waar iemand vroeger hele enge dingen heeft gedaan, want dan zijn 'we er van af'. Wat een niveau. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 11-07-2022 14:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
Ik ben een oudje maar ben helemaal klaar met koning Mol maar vooral die tandarts.
Die moet het bij vullingen houden ipv zijn commentaar wat je met een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving kan vergelijken.
Als ik alleen kijk zet ik het Engelse commentaar aan (F1TV) en als er meer komen kijken dan het NL commentaar van Viaplay en ik moet zeggen dat het alles behalve verkeerd is.
Ik mis Peppi en Kokki totaal niet, tenminste Olav niet zoals hij de laatste jaren was.
Enorm veel kennis en contacten maar zijn ego wordt met de GP groter.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

NotSoSteady schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:13:
Dat niemand het nog over Olav Mol heeft gehad met betrekking tot zijn krankzinnige opmerkingen in het race café. Hij zei dat de wedstrijdleiding moest worden afgevoerd in een dwangbuis naar een Duitse kelder waar iemand vroeger hele enge dingen heeft gedaan, want dan zijn 'we er van af'. Wat een niveau. 8)7
Oh ja. Die was ik even vergeten. De rest van de tafel had ook meteen door dat dit weer eens te ver ging. Kon echt niet. Man man man. Terug naar je commentaarhok!

Overigens de Viaplay uitzending na de race was ook goed te pruimen. Ho-Pin Tung samen met Coronel ging goed samen (dat ik dat ooit nog over Coronel kon zeggen). Soms heeft Coronel nog een beetje de neiging om in zijn oude Ziggo gebazel terug te vallen, maar over het algemeen ging dat best goed.

En blijft Albers nu weg? Of is dat tijdelijk?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
psy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:02:
[...]

Oh ja. Die was ik even vergeten. De rest van de tafel had ook meteen door dat dit weer eens te ver ging. Kon echt niet. Man man man. Terug naar je commentaarhok!

Overigens de Viaplay uitzending na de race was ook goed te pruimen. Ho-Pin Tung samen met Coronel ging goed samen (dat ik dat ooit nog over Coronel kon zeggen). Soms heeft Coronel nog een beetje de neiging om in zijn oude Ziggo gebazel terug te vallen, maar over het algemeen ging dat best goed.

En blijft Albers nu weg? Of is dat tijdelijk?
Ze wisselen. Van Albers ben je dus nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09

Winkiller

De Mopperpot

Ad de Jong schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Ik ben een oudje maar ben helemaal klaar met koning Mol maar vooral die tandarts.
Die moet het bij vullingen houden ipv zijn commentaar wat je met een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving kan vergelijken.
Als ik alleen kijk zet ik het Engelse commentaar aan (F1TV) en als er meer komen kijken dan het NL commentaar van Viaplay en ik moet zeggen dat het alles behalve verkeerd is.
Ik mis Peppi en Kokki totaal niet, tenminste Olav niet zoals hij de laatste jaren was.
Enorm veel kennis en contacten maar zijn ego wordt met de GP groter.
Ik herken een aantal dingen niet die je zegt over Olav Mol, mag ik je vragen waarom je dit stelt ?
Jack Plooij wil ik het niet over hebben omdat die nauwelijks te horen is en ik hem zie als sidekick.
Het Viaplay commentaar is mijn inziens een beetje ongemotiveerd en smaakloos, mijn eigen mening.
Dat zegt niets over zijn commentaar tijdens de live F1 uitzendingen, al die rommel er om heen. :N

[ Voor 21% gewijzigd door Winkiller op 11-07-2022 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Iets met café,: herberg, kabberdoes, kast, keet, kit, kraantje-lek, krocht, pub, slijterij, staminee, tapperij, taveerne, tent, wijnhuis, BIERKELDER

Dus wat kroegpraat licht in de lijn der verwachtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MyHero schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Iets met café,: herberg, kabberdoes, kast, keet, kit, kraantje-lek, krocht, pub, slijterij, staminee, tapperij, taveerne, tent, wijnhuis, BIERKELDER

Dus wat kroegpraat licht in de lijn der verwachtingen
Ze zitten echter niet in de keet in Dalfsen, maar op nationale tv. Dan mag je van een man van 60 echt wel verwachten dat hij geen verwerpelijke dingen zegt. Dit is niet eens een grap, maar gewoon een smakeloze opmerking. Verbaast me niet overigens. Profileringsdrang -> boute dingen zeggen -> dit. Scheidslijn is dun en Mol voelt dat niet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thom2289
  • Laatst online: 15:37
Rembock schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Dan behoor ik tot de 4e groep :+
Hoef geen Engels Hysterisch commentaar, ViaPlay of Mol te horen. Ben tevreden met F1Live :)
Heb ze overigens allemaal een kans gegeven, F1Live is voor mij het minst irritant :P
Ik zit in hok 5. Eens je Alex Jacques en Coulthard hebt gehoord, wil je niks anders meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Soccer98 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:15:
[...]

Ze zitten echter niet in de keet in Dalfsen, maar op nationale tv. Dan mag je van een man van 60 echt wel verwachten dat hij geen verwerpelijke dingen zegt. Dit is niet eens een grap, maar gewoon een smakeloze opmerking. Verbaast me niet overigens. Profileringsdrang -> boute dingen zeggen -> dit. Scheidslijn is dun en Mol voelt dat niet aan.
Tja, het programma is nu éénmaal niet voor de F1 nerds bestemd, maar voor mensen die amusement wensen.
Vergelijk het met het programma van Derksen, Gijp en Genee is ook allemaal niet hoogdravend. Soms word er wat zinnigs gezegt en soms ook niet. Dat gaat ook op voor de Racekroeg. Als het je ding niet is, niet kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Soccer98 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Ik denk zeker dat Olav zijn bronnen heeft, maar Olav wil ook wel heel graag benadrukken dat hij 'Mister F1 in Nederland' is. Hij doet eigenlijk nooit echt mee aan de discussies aan tafel, maar wacht tot hij zijn zegje kan doen over een bepaald onderwerp en doet dat met een houding alsof de rest moet meeschrijven met wat hij zegt. Vreemde maniertjes en zo ook. Zoals iemand boven deze comment ook zegt over dat opzichtig nee schudden als Rick Winkelman wat vertelt. Of dat notitieboekje van hem dat een één of andere legendarische status gekregen heeft. En die status is niet door een ander toebedeeld, maar door hemzelf.

Heb het F1/Race Café nooit voor de inhoud gekeken, maar de chemie en sfeer was altijd wel lachen. Met Mol aan tafel is die chemie er niet meer helaas. Olav is altijd al wel een beetje zo geweest, maar het valt nu wat meer op omdat hij meer te zien is in plaats van alleen te horen.
Dit 100%.

Daarom kijk ik het ook niet meer dit jaar; zonder Olav was de sfeer en chemie stukken beter dan dit jaar imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Alekz87 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:13:
[...]

En daarbij komt dat veel mensen de app niet snappen. Beetje zelfde als hier :7
Je hebt zeker geen Chromecast met google tv?
Want die app is best ruk.

Verder moet Olav gewoon niet met zijn hoofd op TV komen, want de man komt arrogant over, zit er met een slechte non verbale houding en kraamt onzin uit.
Gewoon in z'n commentaarboxje laten zitten, dat gaat tot nu toe prima.

Ik kijk de trainingen en Q met Viaplay (via F1TV, Viaplay boycot ik inmiddels) en ach, het is te doen. Qua fouten ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Kwestie van smaak waar je naar luistert en hoeveel moeite je dan nog wilt doen voor ander commentaar.
Vergelijkbaar met soms in de auto naar Ruud de Wild luisteren: dat vind ik ook een irritant figuur, maar ja, hij draait wel muziek, dus toe maar dan.

[ Voor 55% gewijzigd door matthijst op 12-07-2022 07:32 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Voor mensen die nog een voordelige Fire Stick of Chromecast met Google TV zoeken voor F1TV of Viaplay. Ze zijn vandaag vanwege Prime Day gunstig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
TexMex schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:01:
Voor mensen die nog een voordelige Fire Stick of Chromecast met Google TV zoeken voor F1TV of Viaplay. Ze zijn vandaag vanwege Prime Day gunstig geprijsd.
Ik twijfel hard tussen Chromecast of die Fire Stick 4K Max want op beiden kan je losse APK's installeren.
Maar welke werkt beter argh.. word vanmiddag even research doen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
G_Dragon schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Ik twijfel hard tussen Chromecast of die Fire Stick 4K Max want op beiden kan je losse APK's installeren.
Maar welke werkt beter argh.. word vanmiddag even research doen
Ik zou zelf voor Chromecast met GoogleTV gaan, vind ik zelf fijner dan Amazon Fire Stick. Je kan dan ook gewoon via de Playstore de officiële F1TV app installeren en hoef je niet in de weer met losse APK's.

Behalve als je natuurlijk f1 tv viewer wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Senaxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Ik zou zelf voor Chromecast met GoogleTV gaan, vind ik zelf fijner dan Amazon Fire Stick. Je kan dan ook gewoon via de Playstore de officiële F1TV app installeren en hoef je niet in de weer met losse APK's.

Dat is handig om te weten, want wij werken nu ook met Android op onze Sony Bravia 8AG.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Thom2289 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Ik zit in hok 5. Eens je Alex Jacques en Coulthard hebt gehoord, wil je niks anders meer _/-\o_
Eens! Ik mis Alex bij F1TV, was altijd erg fijn commentaar. Nu neem ik maar genoegen met Crofty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
[...]

Correct me if I'm wrong. Maar volgens mij adverteert FOM zelf met FireTV? Ik mag dan toch aannemen dat die dan ook op de FireTV in de (Amazon specifieke) store beschikbaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

Ze hebben beide hun voor- en nadelen. Ook bij Fire TV staat F1TV gewoon direct in de appstore van Amazon: https://www.amazon.com/dp/B077VPVD47. Gedoe met sideloaden is dus niet nodig. Er komen steeds meer Nederlandse apps beschikbaar. Die van Ziggo, KPN, T-Mobile en NLZIET kun je gewoon direct installeren. NPO en Videoland missen op dit moment nog, maar die zullen ook nog wel een keer volgen. Voor Chromecast zijn de Nederlandse apps sowieso allemaal beschikbaar.

De Chromecast met Google TV heeft als voordeel dat je er ook nog ouderwets naartoe kunt casten vanaf een ander apparaat. Bij Fire TV kan dat alleen met een paar apps die dat specifiek hebben ingebouwd (YouTube bijvoorbeeld). De Chromecast is qua indeling misschien iets overzichtelijker, al ontlopen ze elkaar op dat gebied tegenwoordig niet zo veel meer.

Verder heeft de Fire TV 4K Max wel iets meer power en vrije opslagruimte. De afstandsbediening heeft ook wat meer functies. Maar als simpele streamer voor de Nederlandse markt is de Chromecast op dit moment nog iets geschikter.

En voor echte Tweakers, sideloaden kan met allebei de apparaten. Met Amazon kun je ook simpel buitenlandse apps installeren door naar het buitenland te 'verhuizen'. Als je weer bent 'terugverhuisd' blijven de apps gewoon werken en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
@Senaxx kan je trouwens een Chromecast ook zo instellen dat je hem kan bedienen met de afstandsbediening van de tv? Scheelt weer een in de la :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:27:
@Senaxx kan je trouwens een Chromecast ook zo instellen dat je hem kan bedienen met de afstandsbediening van de tv? Scheelt weer een in de la :p
Als je CEC een beetje fatsoenlijk voor elkaar krijgt tussen beide apparaten dan zou dat kunnen ja.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Als je CEC een beetje fatsoenlijk voor elkaar krijgt tussen beide apparaten dan zou dat kunnen ja.
Ah top! Want mijn Bose 500 Soundbar neemt het HDMI ARC kanaal in beslag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 12:26
Mogelijk goed nieuws voor de kijkers via een Chromecast met Google TV! Er is een update uitgerold waarbij er onder andere omschreven staat dat er verbeteringen zijn doorgevoerd m.b.t. DRM. Hopelijk is dit het einde van de microstutters. We gaan het volgende week zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
G_Dragon schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:27:
Yep, zo heb ik hem bij mijn ouders ingesteld. Kunnen met hun eigen samsung afstandsbediening de GoogleTV bedienen. Zo hebben ze makkelijk alle streaming apps op hun (domme) tv boven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ontdekte onlangs dat F1TV tegenwoordig ook Formule-W uitzendt. Nou ja, officieel is het een samenvatting van 22 minuten maar aangezien de wedstrijd zelf maar 30 minuten duurt mis je niet heel veel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
Zojuist Viaplay via Ziggo opgezegd, wordt per 2/8/2022 beëindigd. Dit ivm verhuizing (we moeten Ziggo opzeggen).

Wat is er een goed alternatief? Gewoon via Viaplay een abonnement afsluiten (14/maand) of zijn er goedkopere alternatieven?

Eis is wel dat er 2 streams tegelijk afgespeeld kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door c-nan op 18-07-2022 11:43 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beerse
  • Laatst online: 10-07 09:50
c-nan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:42:
Wat is er een goed alternatief? Gewoon via Viaplay een abonnement afsluiten (14/maand) of zijn er goedkopere alternatieven?

Eis is wel dat er 2 streams tegelijk afgespeeld kunnen worden.
Kijk naar je wensen en de mogelijkheden. Voor F1 in NL is de keuze F1.com of viaplay. Omdat het mij om F1 gaat, heb ik voor F1.com gekozen. Volgens mij is dat iets van 4 of 6 streams tegelijk. En de mogelijkheid om zelf een onboard te kiezen of de ontrack posities en het gedetailleerde tijden overzicht.

Tel daar bij dat je ook alle geschiedenis kan terug kijken. Als je echt budget wilt, dan kan je daar ook voor gaan. Dan kan je de wedstrijd 2 dagen later pas zien: https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl-NL.
[toevoeging]: Als je de volledige F1tv.com hebt, dan kan je tijdens de race al beginnen met terug kijken. Ze vraagt bij opstarten tijdens een race of je 'live' wilt kijken of 'vanaf het begin'.

Voor het geluid: je kan zelf de taal kiezen en voor zover ik het begrijp is de NL spraak de zelfde als die van ViaPlay :o . Al heb ik zelf de voorkeur aan GrandPrixRadio :+

Voor de interface: Er zijn wat alternatieven. RaceControl blijkt live niet te werken, maar voor de oude beelden wel. Onlangs heb ik van F1MV gehoord, dat zou wel werken maar heb ik gewoon nog niet getest.

[ toevoeging ] volgens mij is https://www.formula1.com/en/toolbar/content_schedule.html de lijst met landen waar f1tv.com beschikbaar is. Dus als je daar toevallig zit, dan zou je zomaar kunnen kijken. Met viaplay zou de lijst met landen wat korter kunnen zijn en moet je mogelijk met vpn of zo iets gaan prutsen.

[nog wat] De afgelopen races zijn om diverse redenen wel eens langer door gegaan. Bij F1tv.com heb je altijd de hele race, geen gedoe met programma's die er achter aan komen en ook op tijd willen beginnen.

[ Voor 29% gewijzigd door beerse op 18-07-2022 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Senaxx schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:37:
[...]

Yep, zo heb ik hem bij mijn ouders ingesteld. Kunnen met hun eigen samsung afstandsbediening de GoogleTV bedienen. Zo hebben ze makkelijk alle streaming apps op hun (domme) tv boven.
Bij mijn LG GX zit de CHromecast geheel achter de TV (G=gallery=schilderij model). De Google TV afstandsbediening doet daardoor niet heel goed. De standaard AB van de TV werkt echter perfect en bedient inderdaad ook gewoon de Google TV interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:30
En we kijken weer op de laptop. F1 TV heeft weer een update gedaan en de 3.0.5 versie van 14-7 is weer outdated op mijn philips TV. Blijft een treurnis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jan390 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:29:
En we kijken weer op de laptop. F1 TV heeft weer een update gedaan en de 3.0.5 versie van 14-7 is weer outdated op mijn philips TV. Blijft een treurnis.
Hoewel vervelend, het bijwerken naar een laatste versie is over het algemeen redelijk rap gebeurd (of kan dat zijn)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:13
Het commentaar van Olav Mol via Grand Prix Radio nu ook op je DAB+ (auto-)radio:
De radiozender Grand Prix Radio is per vandaag vrijwel landelijk te horen via DAB+. De radiozender maakt gebruik van digitale capaciteit op het netwerk van exploitant MTVNL en is te beluisteren op kanaal 7D
https://mediamagazine.nl/...ook-te-horen-via-dab/?amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Hoewel vervelend, het bijwerken naar een laatste versie is over het algemeen redelijk rap gebeurd (of kan dat zijn)?
Laatste versie geinstalleerd, maar die werkt niet bij mij. Ik wacht idd even af op een nieuwere versie.
Ondertussen F1 Race control voor de tv weer opgerakeld en V2.7 geinstalleerd. Replay werkt. Om 14:00 kan ik nagaan of ook de live uitzending werkt. Edit: werkt ook weer voor de live uitzendingen

[ Voor 5% gewijzigd door jan390 op 22-07-2022 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

jan390 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Laatste versie geinstalleerd, maar die werkt niet bij mij. Ik wacht idd even af op een nieuwere versie.
Ondertussen F1 Race control weer opgerakeld en V2.7 geinstalleerd. Replay werkt. Om 14:00 kan ik nagaan of ook de live uitzending werkt.
Je moet dit eens installeren. Dit werkt tijdens de live uitzending F1 Race Control heeft een DRM probleem.

https://beta.f1mv.com/

Maar dit programma is al zo vaak hier besproken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 22-07-2022 12:50 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Je moet dit eens installeren. Dit werkt tijdens de live uitzending F1 Race Control heeft een DRM probleem.

https://beta.f1mv.com/

Maar dit programma is al zo vaak hier besproken.
Het is allemaal een beetje verwarrend, maar @jan390 doelt op deze verwacht ik; https://github.com/leonardoxh/race-control-tv/releases dus niet de Windows versie met gelijke naam.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:52:
[...]

Het is allemaal een beetje verwarrend, maar @jan390 doelt op deze verwacht ik; https://github.com/leonardoxh/race-control-tv/releases dus niet de Windows versie met gelijke naam.
Het enige nadeel van deze app is dat je regelmatig opnieuw moet inloggen #FirstWorldProblem maar dat is ook het enige.
Op mijn Shield TV is het prima app.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pierre schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:55:
[...]
Het enige nadeel van deze app is dat je regelmatig opnieuw moet inloggen #FirstWorldProblem maar dat is ook het enige.
Op mijn Shield TV is het prima app.
Klopt idd, dat zou ik nu ook weer opnieuw moeten doen. Ik vind echter de officiële F1TV app inmiddels van een dusdanig niveau dat ik die nu de voorkeur geef.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:57
Hmmm.. das lang geleden voor mij maar ik heb vandaag weer de BM2101 melding bij streamen van de live beelden via AirPlay op mijn LG G1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 16:29
MultiViewer for F1 heeft nu een API beschikbaar:

http://localhost:10101/api/v1/live-timing/RaceControlMessages

Voor wie zelf leuke dingetjes wil maken. Je moet wel de Live Timing Screen open hebben staan in MV.

Meer info op Discord: https://discord.com/chann...36573/1000000384791760977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
StefanVerkerk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:55:
MultiViewer for F1 heeft nu een API beschikbaar:

http://localhost:10101/api/v1/live-timing/RaceControlMessages

Voor wie zelf leuke dingetjes wil maken. Je moet wel de Live Timing Screen open hebben staan in MV.

Meer info op Discord: https://discord.com/chann...36573/1000000384791760977
Veruit de beste app om f1 te kijken! Zeker met de overlay over de onboards ben ik zeer over te spreken.

Oh en hij is adequaat met bugs en ideeën oplossen. Daarvoor heeft hij een github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Zojuist voor het eerst met F1MV naar de training zitten kijken. Op zich werkt dat best aardig, de lay-out en zo gaat goed ook de belofte van de GrandPrixRadio knop lijkt goed.

Maar helaas is mijn netwerk situatie zodanig dat de audio en video streams nog wel eens haperen en dan gaan bufferen en wat achter lopen. Dat blijkt dan per video kanaal te zijn zodat na verloop van tijd de diverse beelden en het geluid wreed uit elkaar lopen.

Hoe regelen de andere F1MV kijkers de synchronisatie?

Tussen beeld en geluid gebruik ik de website https://grandprixradio.nl/radio-luisteren, daar zijn knoppen en een schuif voor de synchronisatie.

Ook heeft elk beeld een eigen schuif die geschoven kan worden, met de knop 'live' er achter.
Het zou mooi zijn als het f1mv hoofdscherm een schuif heeft die de schuif onder elk beeld van f1tv bedient. Dan kan dat in sync gezet worden zodat de beelden elk hun eigen buffer gevuld kunnen houden. Mijn idee: een centrale knop 'live' en centrale knoppen "-30", "pause", "+10"
Of zit die optie al ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

beerse schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:13:
Zojuist voor het eerst met F1MV naar de training zitten kijken. Op zich werkt dat best aardig, de lay-out en zo gaat goed ook de belofte van de GrandPrixRadio knop lijkt goed.

Maar helaas is mijn netwerk situatie zodanig dat de audio en video streams nog wel eens haperen en dan gaan bufferen en wat achter lopen. Dat blijkt dan per video kanaal te zijn zodat na verloop van tijd de diverse beelden en het geluid wreed uit elkaar lopen.

Tussen beeld en geluid gebruik ik de website https://grandprixradio.nl/radio-luisteren, daar zijn knoppen en een schuif voor de synchronisatie.

Ook heeft elk beeld een eigen schuif die geschoven kan worden, met de knop 'live' er achter.
Het zou mooi zijn als het f1mv hoofdscherm een schuif heeft die de schuif onder elk beeld van f1tv bedient. Dan kan dat in sync gezet worden zodat de beelden elk hun eigen buffer gevuld kunnen houden. Mijn idee: een centrale knop 'live' en centrale knoppen "-30", "pause", "+10"
http://gpradio.hole1988.nl/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jan390 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:29:
Op mijn Philips TV (met Android) heb ik de F1 TV sowieso moeten sideloaden omdat hij niet in de store stond, dus ik moet ook alle updates handmatig installeren. Stond hij er bij jou wel in?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 12:26
beerse schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:13:

https://beta.f1mv.com/docs/usage/keyboard-shortcuts
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Freekers schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:00:
[...]

Op mijn Philips TV (met Android) heb ik de F1 TV sowieso moeten sideloaden omdat hij niet in de store stond, dus ik moet ook alle updates handmatig installeren. Stond hij er bij jou wel in?
Deze heb ik ook moeten sideloaden (en met laatste versies blijven updaten). Maar het is nu de eerste keer dat de laatste versie niet werkt voor het raceweekend. race-control-tv 2.7.0 op github werkt echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 14-09 12:20
Ikzelf heb een Sony android tv. Daar staat de officiele app ook niet in de playstore.
Ik moet ook bij elke update handmatig verrichten.
Nooit problemen mee gehad, want het gemak erna was groter dan de 2minuten werk.
Sideloaden was ook niet nodig. Gewoon direct op mijn hoofdpagina.

Nu na de laatste update, werkt de app niet lekker. Oude beelden starten wel. Maar live uitzendingen starten niet. De knop lijkt niet te werken.

Mijn irritante work-a-round is; alle gegevens wissen, waardoor je dus weer opnieuw moet inloggen. Dan werkt de live knop wel weer.
Echter wanneer je de app weer afsluit, moet je het bovenstaande weer herhalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jan390 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Deze heb ik ook moeten sideloaden (en met laatste versies blijven updaten). Maar het is nu de eerste keer dat de laatste versie niet werkt voor het raceweekend. race-control-tv 2.7.0 op github werkt echter wel.
Vreemd, welke versie heb je? Die van mij is van 13 Juli en werkt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kasper schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:47:
[knip]

Nu na de laatste update, werkt de app niet lekker. Oude beelden starten wel. Maar live uitzendingen starten niet. De knop lijkt niet te werken.

[knip]
Ik krijg deze officieel via de Play Store op een Shield aangeboden en ik merk dat ik dit ook heb. Echter na een paar keer blijven proberen werkt de knop wel. Net dus ook weer.

Misschien dat eens testen, meer dan een paar keer die knop lastig vallen. 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb hier dus ook last van met de F1TV app op mijn Chromecast met Google TV. Het is dus echt iets van de app. Ik heb hier de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Nu maar hopen dat het blijft werken.

edit:

De app afgesloten en een paar uur weggeweest en bij opstarten weer hetzelfde probleem. En dat laatste is niet leuk als de kwalificatie al begonnen is. :|

Dus app weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, inloggen en hij deed het weer. Wie deze update heeft goedgekeurd mag van mij een jaar geen F1 kijken... :+

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 23-07-2022 16:15 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Ik krijg deze officieel via de Play Store op een Shield aangeboden en ik merk dat ik dit ook heb. Echter na een paar keer blijven proberen werkt de knop wel. Net dus ook weer.

Misschien dat eens testen, meer dan een paar keer die knop lastig vallen. 😏
Als ik ga spammen, zie je korte het laad scherm en gaat direct weer terug.
Terwijl je juist de popup moet krijgen; live of vanaf begin.

Ik heb het euvel op 2 verschillende tv's en enige oplossing is telkens de app zijn gegevens te flushen.
Hopelijk snel een nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ikzelf heb een Sony android tv. Daar staat de officiele app ook niet in de playstore.
Ik moet ook bij elke update handmatig verrichten.
Nooit problemen mee gehad, want het gemak erna was groter dan de 2minuten werk.
Sideloaden was ook niet nodig. Gewoon direct op mijn hoofdpagina.

Mijn irritante work-a-round is; alle gegevens wissen, waardoor je dus weer opnieuw moet inloggen. Dan werkt de live knop wel weer.
Echter wanneer je de app weer afsluit, moet je het bovenstaande weer herhalen. :(
Hier ook een Sony Android tv. Had hetzelfde probleem. De knop deed niks. De 2e of 3e keer kwam wel de pop-up, en kon ik de stream starten. Geen idee wat ik anders deed :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harrie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:31:
[...]
Hier ook een Sony Android tv. Had hetzelfde probleem. De knop deed niks. De 2e of 3e keer kwam wel de pop-up, en kon ik de stream starten. Geen idee wat ik anders deed :?
Waarschijnlijk niets, ik had dat eveneens.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:21
Weet iemand hoe je Dutch commentary aan kan zetten in de F1TV voor AppleTV app? Ik heb het in profile op Dutch staan krijg geen Nederlands 🙁

Je moet blijkbaar de taal van je Apple TV instellen 🤮

[ Voor 18% gewijzigd door Sc0tTy op 23-07-2022 16:25 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:40:
[...]

Waarschijnlijk niets, ik had dat eveneens.
Ik denk dat het pas werkt nadat ik in de linker menubalk een keer gewisseld ben en dan terug kom naar home ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper
Harrie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat het pas werkt nadat ik in de linker menubalk een keer gewisseld ben en dan terug kom naar home ofzo.
Held! Dat lijkt inderdaad de beste work-a-round te zijn.

10x sneller dan telkens de app te legen en opnieuw in te loggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26
Man man man, denk je even de kwalificatie te kijken.. weer een update voor de F1TV app. Heb een Philips TV, geen officiële app en ingebouwde Chromecast stuttert alleen maar. Dus APK voor de zoveelste keer downloaden/installeren.

Vorige keren ging het allemaal prima maar nu alleen maar ellende, kon hem niet installeren, via USB stick geprobeerd, herkende opeens mijn stickje niet meer, nog een stickje proberen , APK nog een keer downloaden, nog niet. Uiteindelijk kon ik hem wel installeren en was gelukt, alleen zie de app nergens. Was er wel klaar mee en na 1,5 uur kloten een Google TV gehaald. Tot nu toe werkt dat wel 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:09
Wat een gedoe weer. Gelukkig ben ik niet thuis dus is dat mij allemaal bespaard gebleven.

Prima kunnen kijken op de telefoon met 4G in Xilxes. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnMavla-fOHHaN1z1CDjg2hVS_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2V7kpDg1NQMtpQXff0NXzwI.jpg?f=fotoalbum_large

Straks even rondkijken of er een bar/cafe is waar ze de race live kijken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Zijn er nog meer mensen die alleen maar gedonder hebben met de F1(tv) website? Inloggen wil niet, wachtwoord resetten werkt ook bagger en kom ik op de aanmeldpagina uit. Sowieso vind ik een wachtwoord mailen tegenwoordig echt niet meer kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Gisteren zowel in VT3 en kwalificatie problemen met blokkerig beeld, geluid dat wegviel en beeld dat voor 5 a 6 seconde stilviel met Viaplay op kanaal 200 van Ziggo. Meer mensen daar last van gehad?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:27
Bij my doet de F1TV app mn chromecast(Google TV) niks. Als ik op play of view druk gebeurd er precies niks. Chromecast al herstart maar mocht niet baten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:52
paragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:59:
Bij my doet de F1TV app mn chromecast(Google TV) niks. Als ik op play of view druk gebeurd er precies niks. Chromecast al herstart maar mocht niet baten.
Er lijkt een bugje in de app te zitten. Als je het menu opent en daarna weer terug gaat naar de stream die je wil openen werkt het wel.

Bij mij in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
paragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:59:
Hier in huis heb ik 2 verschillende chromecast kastjes achter even zo veel tv-s zitten:

pricewatch: Google Chromecast (2013), deze doet het niet met F1TV. Het schijnt zo te zijn dat de 'beveiliging' (lees: DRM) niet goed genoeg is. Helaas werkt ze gewoon niet en wordt er geen melding gemaakt. Deze heb ik overigens niet recent gebruikt met andere streaming diensten. Ze werkt wel met eigen 'streams'.

pricewatch: Google Chromecast (2018) - Zwart, deze werkt goed met F1TV. En eerlijk is eerlijk, ze werkt bij veel andere (streaming) diensten serieus beter/vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

joost217 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Er lijkt een bugje in de app te zitten. Als je het menu opent en daarna weer terug gaat naar de stream die je wil openen werkt het wel.

Bij mij in elk geval wel.
Top tip, dat werkt bij mij ook :*)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag heb ik een rare bug in de officiële F1TV app op de Shield.

Wanneer ik direct vanuit het hoofdmenu de aankomende uitzending wil starten, gebeurt er niks.

Ga ik vervolgens naar 2022 Season - > France GP - > FP1 oid ... en ik klik daarop, dan doet ie het wel.
Meer mensen met dit euvel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:09:
Sinds vrijdag heb ik een rare bug in de officiële F1TV app op de Shield.

Wanneer ik direct vanuit het hoofdmenu de aankomende uitzending wil starten, gebeurt er niks.

Ga ik vervolgens naar 2022 Season - > France GP - > FP1 oid ... en ik klik daarop, dan doet ie het wel.
Meer mensen met dit euvel?
Kijk even 3 posts boven die van jouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-09 12:26
Hier ook drama met F1TV via de Chromecast met Google TV. Ik had na de laatste update van de Chromecast zelf goede hoop dat het gestutter weg zou zijn. Maar het is er niet bepaald beter op geworden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Kijk even 3 posts boven die van jouw :)
:F

Al wordt daar gesproken over Chromecast en dat is hier niet het geval. Maar zal wel op hetzelfde neerkomen in de app.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26
@Verwijderd thanks! Dacht eindelijk van alle problemen af te zijn door de Google TV maar heb hetzelfde.

Gelukkig wel makkelijk opgelost door je oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 24-07-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de stream op m'n htpc gestart. Dat gaat goed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:27
beerse schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Hier in huis heb ik 2 verschillende chromecast kastjes achter even zo veel tv-s zitten:

pricewatch: Google Chromecast (2013), deze doet het niet met F1TV. Het schijnt zo te zijn dat de 'beveiliging' (lees: DRM) niet goed genoeg is. Helaas werkt ze gewoon niet en wordt er geen melding gemaakt. Deze heb ik overigens niet recent gebruikt met andere streaming diensten. Ze werkt wel met eigen 'streams'.

pricewatch: Google Chromecast (2018) - Zwart, deze werkt goed met F1TV. En eerlijk is eerlijk, ze werkt bij veel andere (streaming) diensten serieus beter/vlotter.
Ging hier om de nieuwste Chromecast waar apps zelf op draaien. Uiteindelijk wel gecast want dat werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Vandaag geen problemen gehad met de F1 app i.c.m. de nieuwe Chromecast + Google TV. Handmatig op hoogste bitrate gezet. Geen buffer of drop in kwaliteit.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:53:
[...]

:F

Al wordt daar gesproken over Chromecast en dat is hier niet het geval. Maar zal wel op hetzelfde neerkomen in de app.
De Chromecast met Google TV draait ook op Android. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Nu online
En terug naar MV F1 1.5.6.
1.5.8 sputtert me iets te hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
En ja hoor.. Viaplay praat weer doodleuk door de boordradio's heen 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:21:
Dat valt wel mee toch? Ze proberen juist dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:22:
[...]

Dat valt wel mee toch? Ze proberen juist dat te voorkomen.
Nou net een boordradio tijdens de pit en ze praten gewoon door... De vorige keer ook al...

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 30-07-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:21:
Maakt niet uit. Die boordradio's worden tegenwoordig toch 7x herhaald 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Maakt niet uit. Die boordradio's worden tegenwoordig toch 7x herhaald 7(8)7
Vind het gewoon irritant, zit je naar de pitsstraat te kijken na Q1 en dan praten ze er doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:26:
[...]

Vind het gewoon irritant, zit je naar de pitsstraat te kijken na Q1 en dan praten ze er doorheen.
Ach ja bij Sky is het biased maar wel met meer inhoud :+

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 47 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2