Hmm...sjaool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:46:
[...]
Voor die online komt duurt het helaas nog wel even vrees ik.
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm...sjaool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:46:
[...]
Voor die online komt duurt het helaas nog wel even vrees ik.
Vaak bu'j te bang!
Ziggo heeft ook een samenvatting.Waah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 00:00:
Jammer dat er geen Nederlandse samenvatting is op f1tv. Wel andere talen...
Wilde morgen met zoontje de samenvatting bekijken. Met Nederlands is dat toch wel handig. Maar heb ff de NOS-samenvatting gekeken. Oef wat slecht zeg. Voor iedereen die klaagt over Mol/Viaplay, kijk die maar eens....
"Er gebeurt van alles". Ja, vertel dan ff wat want jij hoort commentaar te geven....
[ Voor 7% gewijzigd door Turb0Turb0 op 04-07-2022 15:25 ]
Oh de kids kijken wel engels hoor geen zorgen. Maar ADHD engels is nu niet het engels wat ik hem wil lerenTurb0Turb0 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:22:
[...]
Ziggo heeft ook een samenvatting.
Maare, hoe jonger je de kids Engels laat kijken hoe sneller ze het oppakken.
Edit linkje met info
https://www.ziggo.nl/ente...ogramma-s-formule-1-ziggo
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 04-07-2022 15:33 ]
Ze moeten ook nog leren om de audio feeds goed door te geven.PerlinNoise schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:44:
[...]
Ik luister ook het Nederlandse commentaar. Praten lekker rustig. Ze praten alleen constant over dezelfde onderwerpen, bijvoorbeeld banden temperatuur en komen ze niet echt met leuke weetjes. Helaas hebben ze gisteren wel in Q3 gemist dat Max zijn laatste rondje moest afkappen door korte gele vlag, niet echt een foutje van het commentaar, maar wel relevante informatie.
let the past be the past.
Lijkt wel alsof er meer meekijken, of iets op je wifi mee bekijken/streamen op dat moment. (buren?)PatrickPR schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:03:
[...]
Er zit wat mij betreft sowieso echt iets serieus mis in het casten naar Chromecast (v3 in mijn geval). Ik heb continue kwaliteitsdrops, elke paar minuten. En zelfs deze race opnieuw bufferen. Ik heb echt al van alles geprobeerd:
- Chromecast op 2,4GHz wifi met 5GHz uit
- Chromecast op 5GHz wifi met 2,4GHz uit
- Casten vanaf Android smartphone
- Casten vanaf laptop via Chrome browser
- Casten vanaf laptop via Edge browser
Het kan dus niet aan bandsteering van de Fritzbox liggen aangezien ik het op de aparte wifi's heb geprobeerd met de ander uitgeschakeld. Ik heb het ook altijd alleen tijdens quali en race, vrije trainingen van vrijdag gingen perfect. Vorig seizoen ging het casten vanaf Android smartphone altijd goed, dit seizoen is het echt huilen.
Schiet mij maar lek, maar ik zou echt niet meer weten wat te doen anders dan het nog eens met mijn Asus router proberen of een Chromecast met Google TV aanschaffen.
Edit: ik moest net de kids op bed leggen dus ben nu aan het terugkijken, vanaf de replay dus niet live en dan terugspoelen. De kwaliteitsdrops zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, alles loopt perfect.
Zoals ik al zei, er gaat iets niet goed tijdens (drukke) live uitzendingen met het casten.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dank voor het meedenken. Iedere keer als ik de chromecast met een ander wifi heb verbonden, heb ik deze eerst een fabrieksreset gegeven. Dit is dus een aantal keren gebeurt. Ik zie geen gekke devices op mijn wifi terwijl het voorkomt, dit kan ik zien in de router waar ik ook de signaalontvangst in de gaten houd. Google Home app en F1TV pro app zijn up to date.Mel33 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 02:13:
[...]
Lijkt wel alsof er meer meekijken, of iets op je wifi mee bekijken/streamen op dat moment. (buren?)
Neem eens een ander ssid en ww als je dat nog niet gedaan hebt, en reset je chromecast eens.
En is je google home app up to date? en de app waarmee je formule 1 kijkt?
ps.
Kzou eens een heel apart nieuw wifi ssid maken en een redelijk vrij kanaal kiezen, en alleen jou telefoon en chromecast erop aanmelden. de rest van je gebruikers of je device's ff niet op je wifi of je netwerk toelaten dan, Als laatste zou ik ook mijn router/modem eens goed resetten en alles standaard laten voor de test de volgende race.( ff backup maken van je config in je router, zet je het zo weer terug)
Gewoon bedraad werken en niet via wifi. Scheelt je een hoop frustratie.PatrickPR schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:03:
[...]
Er zit wat mij betreft sowieso echt iets serieus mis in het casten naar Chromecast (v3 in mijn geval). Ik heb continue kwaliteitsdrops, elke paar minuten. En zelfs deze race opnieuw bufferen. Ik heb echt al van alles geprobeerd:
- Chromecast op 2,4GHz wifi met 5GHz uit
- Chromecast op 5GHz wifi met 2,4GHz uit
- Casten vanaf Android smartphone
- Casten vanaf laptop via Chrome browser
- Casten vanaf laptop via Edge browser
Het kan dus niet aan bandsteering van de Fritzbox liggen aangezien ik het op de aparte wifi's heb geprobeerd met de ander uitgeschakeld. Ik heb het ook altijd alleen tijdens quali en race, vrije trainingen van vrijdag gingen perfect. Vorig seizoen ging het casten vanaf Android smartphone altijd goed, dit seizoen is het echt huilen.
Schiet mij maar lek, maar ik zou echt niet meer weten wat te doen anders dan het nog eens met mijn Asus router proberen of een Chromecast met Google TV aanschaffen.
Edit: ik moest net de kids op bed leggen dus ben nu aan het terugkijken, vanaf de replay dus niet live en dan terugspoelen. De kwaliteitsdrops zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, alles loopt perfect.
Zoals ik al zei, er gaat iets niet goed tijdens (drukke) live uitzendingen met het casten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Precies, dat is ook mijn motto. Vandaar de Nokia Streaming Box 8000 in plaats van de Chromecast met Google TV, de Streaming Box heeft een ethernet poortTylen schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:18:
[...]
Gewoon bedraad werken en niet via wifi. Scheelt je een hoop frustratie.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPR op 05-07-2022 08:33 ]
De Nokia 8000 had bij mij tijdens het testen een erg goede WiFi verbinding, dat was beslist een pluspunt. Deze zou dus, afhankelijk van de omstandigheden, ook prima kunnen volstaan.PatrickPR schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:30:
[...]
Precies, dat is ook mijn motto. Vandaar de Nokia Streaming Box 8000 in plaats van de Chromecast met Google TV, de Streaming Box heeft een ethernet poort. Al ga ik het in eerste instantie ook via de wifi testen.
Testing, one, two ...
[ Voor 99% gewijzigd door AtlAntA op 06-07-2022 22:38 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Held! Wilde net posten dat F1 TV op de Nvidia Shield TV Pro toch wel stabieler en scherper voelt dan ViaPlay via hetzelfde device. Enige was dat ik het NL commentaar niet kon vinden. Niet dat ik het ga missen maar wilde even alle opties doorlopen. Nogmaals thnxcordonbleu schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:58:
Waarschijnlijk heb je nu de 'Live' stream te pakken. Meerdere talen heb je bij de 'international' stream.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ja klopt, ik poste afgelopen weekend al dat die weer werkend wasfredgroes schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:43:
de race control app voor android heeft weer een update gekregen en schijnt te werken. was altijd een fijne app
https://github.com/leonardoxh/race-control-tv
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 20% gewijzigd door renzo4000 op 08-07-2022 14:17 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ja, dat is de DRM op de live streams. Multiviewer for f1 is het nieuwe alternatief, die werkt wel.renzo4000 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:14:
RaceControle 2.6.4 doet het nog steeds niet?
[Afbeelding]
Oudere streams (bijv race van vorige week) werken wel gewoon. Lijkt echt aan de livestreams te liggen.
https://github.com/robvdpol/RaceControl/issues/467
kennelijk meer mensen last van.
Ja alleen na een update. Als ik dan eenmaal de layout heb opgeslagen dan blijft het wel weer werken totdat er weer een update is geweest.Badda-b schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:04:
Hier ook met veel plezier RaceControl gebruikt, maar nu vanwege DRM dus Multiviewer die het ook prima doet.
Ik heb wel moeite met de diverse schermpjes verplaatsen elke keer, daarvoor moet je bovenin er overheen hoveren en dan verschijnt er een balk, maar vaak moet ik een paar keer klikken of weg hoveren en terug, voordat hij reageert. Hebben jullie daar ook last van
Dat zou best kunnen inderdaad, nou het is geen heel groot issue maar wel irritant af en toe.AtlAntA schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:25:
[...]
Ja alleen na een update. Als ik dan eenmaal de layout heb opgeslagen dan blijft het wel weer werken totdat er weer een update is geweest.
De ontwikkelaar ontwikkelt op de mac en als ik het goed begrepen heb kan je daar de vensters slepen door waar dan ook in het venster te klikken en te slepen. Misschien dat het daar door komt? Het staat in ieder geval wel op zijn lijstje.
`Badda-b schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Dat zou best kunnen inderdaad, nou het is geen heel groot issue maar wel irritant af en toe.
Ik zie overigens dat er weer een nieuwe versie is 1.4.0, de versies volgens elkaar snel op, eens kijken wat er allemaal verbetert is
Tom Gaymor? Die was de vorige keer al verschrikkelijk ja, en bij FP1 ook al. Q zo maar eens kijken.TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:04:
Zo, weer even klagen; Die vent van F1TV is echt NIET om aan te horen, wat verschrikkelijk!
En dan bedoel ik niet Palmer, maar die andere pipo.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ze hebben een pre en post show voor de tweede sessie op zaterdag en een voor de enige sessie op zondagsiggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:43:
Beetje raar dat f1tv in een keer geen Q post show heeft.
Ah het gaat om de dagRobertMe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:02:
[...]
Ze hebben een pre en post show voor de tweede sessie op zaterdag en een voor de enige sessie op zondag
Even de muispijl laten 'hangen' boven de onzichtbare titelbalk van het venstertje, venstertitel laten verschijnen, dan pas slepen. Lijkt in deze nieuwe versie weer wat beter te werken.AudioHome schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:37:
...
Dat slepen zie ik ook, lastig, maar als je het weet wel op te lossen.
Ik ben nu overgestapt op de pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GBTurb0Turb0 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:17:
Ik heb vandaag perfect F1TV kunnen kijken dankzij alle tips hier.
Ik kijk nu met een pricewatch: Xiaomi Mi TV Stick 8GB op een 65" LG oled.
Instellingen van de Xiaomi op 1080/50
F1TV stream starten en beeld van Auto naar 1080.
Zonder deze 2 instellingen is het regelmatig een haperende/stotterende stream.
Ik kijk het F1 kanaal met F1TV engels commentaar wat mij zeer goed bevalt dit jaar.
Ik heb eerder geprobeerd te kijken met een Chromecast maar dat wat zeer instabiel. Ook even via een Raspberry pi tot dat niet meer werkte na de drm aanpassing.
Door alle tips hier nu dus zeer tevreden.
De multiviewer net ook op de Imac erbij en daar het datakanaal, track position en Ver, Per en Lec on board.
En alles perfect synchroon en zonder ook maar 1 hapering.
Heb Ziggo zakelijk start dus geen megaverbinding maar alsnog top.
Dus een zeer grote TNX aan iedereen die bijdraagt aan de perfecte F1 beleving.
Die micro stutters komt echt door de DRM helaas. Elk platform wat ik heb getest heeft het sinds F1TV het ingevoerd heeft. Het ene platform heeft er wel meer last van dan de ander. Via native app op de Chromecast met Google TV regelmatig stutters, via Chrome tabblad op pc naar Chromecast casten regelmatig stutters, via mobiel naar Chromecast casten is het iets beter maar ook nog steeds stutters.Turb0Turb0 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Ik ben nu overgestapt op de pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB
Afgelopen race en gisteren in VT1 toch wat haperingen. Geluid loopt perfect door maar beeld heeft random een freeze, heel kort maar toch irritant.
Ik heb het idee dat het na een half uurtje pas begint alsof de stick het te zwaar krijgt ofzo.
Qualificatie was met de Nvidia perfect.
Aangesloten op een lankabel dus eventuele wifi problemen ook uitgesloten.
De xiaomi stick is nu verhuisd naar de slaapkamer en de google Chromecast naar de tv op zolder. Win win win 😉
Goh, dat is precies wat ik met mijn laptop ervaar. Stream herstarten, en dan gaat het weer een half uur goed.Turb0Turb0 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Afgelopen race en gisteren in VT1 toch wat haperingen. Geluid loopt perfect door maar beeld heeft random een freeze, heel kort maar toch irritant.
Ik heb het idee dat het na een half uurtje pas begint alsof de stick het te zwaar krijgt ofzo.
Ja dat lijkt er inderdaad op, voor DRM had ik het niet.cordonbleu schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Die micro stutters komt echt door de DRM helaas. Elk platform wat ik heb getest heeft het sinds F1TV het ingevoerd heeft. Het ene platform heeft er wel meer last van dan de ander. Via native app op de Chromecast met Google TV regelmatig stutters, via Chrome tabblad op pc naar Chromecast casten regelmatig stutters, via mobiel naar Chromecast casten is het iets beter maar ook nog steeds stutters.
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 09-07-2022 16:23 ]
Ik was ook op zoek naar de post sprint race. Maar het idiote is dat hij op youtube is en niet op hun eigen website.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:20:
Dus toch geen post sprint race show. Geen post qualifying en geen post sprint race. Nou, is het geld op?
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 09-07-2022 17:26 ]
Wel raar ja, de post-sprint show staat wel genoemd in het uitzendschema:siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:20:
Dus toch geen post sprint race show. Geen post qualifying en geen post sprint race. Nou, is het geld op?
Probeer eens de international feed.RobertMe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:25:
F1TV toch wel slecht dit weekend. Palmer spreekt, nog steeds, over turn 2 & 3 waar het 3 & 4 zijn (T2 was er in zijn tijd niet en is dat knikje naar links net achter die nieuwe dubbele chicane). Die Tom Gaymor roept elke 5 minuten "ctrl, alt, delete", of "throwing the sink at it". Op het eind van de sprint nu had Gaymor het de hele tijd over Magnussen i.p.v. Schumacher.
En zoals @siggy hierboven aangeeft, helemaal geen post show dus?! Zowel gisteren niet na de Q, maar ook nu niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 09-07-2022 17:30 ]
Ow, goed gezien. De F2 is dan ook nog... Bijzonder dat er ineens een half uur tussn zit. Nog 1 minuutje maar post race show nog niet 'up'.Mr Magic schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:25:
[...]
Wel raar ja, de post-sprint show staat wel genoemd in het uitzendschema:
https://f1tv.formula1.com...preis-von-osterreich-2022
Wel pas voor 17:30, dus misschien begint het gewoon later
[ Voor 28% gewijzigd door siggy op 09-07-2022 17:33 ]
Ik weet van de international feed af. Maar toen in Bahrein Crofty 5 minuten over Hamilton en zijn gele fashion statement ging babbelen ben ik daar weer vanaf gestapt. Ook in de hoop dat F1TV prima commentaar zou hebben. Maar de wisselende commentatoren zitten er toch tussen die echt verschrikkelijk zijn. Gaymor nu toch wel bovenaan als echte commentator (v.w.b. slecht zijn), en Collins als analist/expert is ook een oellewapper eerste klas en totale Mercedes/Hamilton fanboy.Hans1990 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:28:
[...]
Probeer eens de international feed.
Had FP2 gekeken, en het duo bij de F1tv studio (die standaard opent) van de F1tv platform, zat de hele tijd te ouwehoeren over het Mercedes duo, hoe snel ze wel niet geweest zouden zijn, hoe het vanmiddag gaat, dat hier "lewis hamilton rijdt, possibly the greatest driver of all time", enz.![]()
Vorige week hadden ze het ook over dat de Red Bulls zware problemen in de kwalificatie zouden krijgen, omdat ze laat de pits uit gingen i.c.m. de regen. Echter daar sloegen ze ook flink de plank mee mis.
Ziggo was vorig jaar ook zo met Max, maar van de officiele F1tv stream zou je beter verwachten. De international feed van Sky is dan iets (marginaal) beter met Martin Brundle.
Zal vast een fuckup zijn aan de kant van het F1TV platform. Horen gewoon tegelijkertijd live te zijn. Maar de post show verschijnt om een of andere reden dus niet in F1TV terwijl die er klaarblijkelijk wel is.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:28:
[...]
Ow, goed gezien. De F2 is dan ook nog... Bijzonder dat er ineens een half uur tussn zit. Nog 1 minuutje maar post race show nog niet 'up'.
Maar wat en shitshow dat f1tv. Je betaald 65 euro, en dan moet je nog naar youtube gaan voor de post race show. Of wachten dat het online staat bij f1tv..... Wut.
17.30 has come and gone, niks op f1tv.
Volgens de tech support chat meneer heeft ie ook klachten hierover uit Mexico en Frankrijk.RobertMe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:36:
[...]
Zal vast een fuckup zijn aan de kant van het F1TV platform. Horen gewoon tegelijkertijd live te zijn. Maar de post show verschijnt om een of andere reden dus niet in F1TV terwijl die er klaarblijkelijk wel is.
Denk ook niet dat we de F2 t zien krijgen......noo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:41:
[...]
Volgens de tech support chat meneer heeft ie ook klachten hierover uit Mexico en Frankrijk.
Nope, ook geen F2. Wat zou er aan de hand zijn? Ik vind dit toch wel heel erg slecht.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Denk ook niet dat we de F2 t zien krijgen......
"When you grow up your heart dies"
Post race staat ernu net wel op. Hopelijk is niet alles vertraagd..... Beetje lomp dit.sjaool schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:53:
[...]
Nope, ook geen F2. Wat zou er aan de hand zijn? Ik vind dit toch wel heel erg slecht.
Ik krijg alleen maar foutmeldingensiggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:58:
Daar is het toch. Formatie al klaar. Start meteen.
[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 09-07-2022 17:59 ]
Klopt, maar ik hoorde wel dat er een crash was naar de grid toe??sjaool schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:59:
F2 was net op tijd beschikbaar voor de start.
Geen idee, dat hebben we dus gemist. Ik wil mijn geld terug.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:01:
[...]
Klopt, maar ik hoorde wel dat er een crash was naar de grid toe??
Ik wil dat waar ik voor betaalsjaool schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:04:
[...]
Geen idee, dat hebben we dus gemist. Ik wil mijn geld terug.
Het zal dan wel om de vorige race gegaan zijn want anders hadden ze nu denk ik niet gestart en was er een rode vlag geweest.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:06:
[...]
Ik wil dat waar ik voor betaal
Mja had het net gemist, maar ze hadden het over een 'seizable crash' van het naar de grid gaan. Niet duidelijk of het om deze race ging of een vorige race.
Ik vind de app vooral handig om meerdere onboard beelden naast elkaar te kunnen zetten. De live timing heb ik op mijn smartphone en Max zijn onboard op de tablet.Turralyon schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:09:
Vanmiddag de sprintrace geprobeerd te kijken met F1 multiviewer, omdat ik ook wel eens de datachannel/driver tracker en onboard tegelijk wilde bekijken. En wees eerlijk een sprintrace is nooit zo interresant dat je niet kan experimenteren. Maar om eerlijk te zijn snap ik de heisa niet zo over deze app. Ik zou gewoon aan de linkerkant voor 5/6de of 4/5de van het scherm de main feed willen bekijken. En dan aan de rechterkant de andere streams starten. Maar je blijft dan vanwege de aspectratio toch met een stuk ongebruikt scherm.
Tenzij iemand een goed werkende layout json heeft, blijf ik maar gewoon bij de normale F1TV app
Aan de aspect ratio kan de app natuurlijk niet zoveel doen, die ligt nu eenmaal vast op 16:9.Turralyon schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:09:
Maar om eerlijk te zijn snap ik de heisa niet zo over deze app. Ik zou gewoon aan de linkerkant voor 5/6de of 4/5de van het scherm de main feed willen bekijken. En dan aan de rechterkant de andere streams starten. Maar je blijft dan vanwege de aspectratio toch met een stuk ongebruikt scherm.
Ziet er allemaal heel fancy uit die showcases. Maar vraag me af hoeveel die mensen nu daadwerkelijk van de race meekrijgen. Leuk al die schermen, ik deed het vroeger ook incl. actief posten op het forum. Maar daardoor ben je drukker met randzaken dan dat je daadwerkelijk iets meekrijgt van de race.Mr Magic schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:56:
[...]
Aan de aspect ratio kan de app natuurlijk niet zoveel doen, die ligt nu eenmaal vast op 16:9.
De app heeft overigens wel de mogelijkheid om per venster de aspect ratio lock uit te zetten, maar dan krijg je wel zwarte balken binnen het venster.
Miischien tijd voor een ultrawide monitor zoals deze?
[Afbeelding]
Bron: https://beta.f1mv.com/showcase
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik merk het ook aan mijzelf. Ik vind het heel gezellig tijdens de race etc. Maar ik mis daardoor ook best veel van de actie met als gevolg dat ik na de race de race nog een keer aanzet om die in alle rust weer te kijken. Eigenlijk best idioot om dat zo te doen.Rivanov schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:00:
[...]
Ziet er allemaal heel fancy uit die showcases. Maar vraag me af hoeveel die mensen nu daadwerkelijk van de race meekrijgen. Leuk al die schermen, ik deed het vroeger ook incl. actief posten op het forum. Maar daardoor ben je drukker met randzaken dan dat je daadwerkelijk iets meekrijgt van de race.
Ben daar om die reden ook mee gestopt. Zelfs Tweakers laat ik voortaan veel met rust tijdens de race en heb ik nog één monitor, en dat is m’n TV.
Ik heb de F1 Multiviewer dus ook in gebruik maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de info per coureur bovenin hun venster te zien te krijgen. Ik begrijp dat dat niet standaard geactiveerd is?Mr Magic schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:56:
[...]
Aan de aspect ratio kan de app natuurlijk niet zoveel doen, die ligt nu eenmaal vast op 16:9.
De app heeft overigens wel de mogelijkheid om per venster de aspect ratio lock uit te zetten, maar dan krijg je wel zwarte balken binnen het venster.
Miischien tijd voor een ultrawide monitor zoals deze?
[Afbeelding]
Bron: https://beta.f1mv.com/showcase
Je bedoelt de telemetrie? Ik heb die alleen aan de praat gekregen door ook de live timing te openen (dat venster hoeft vervolgens dan weer niet actief / zichtbaar te zijn).sjaool schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:20:
[...]
Ik heb de F1 Multiviewer dus ook in gebruik maar heb het nog niet voor elkaar gekregen om de info per coureur bovenin hun venster te zien te krijgen. Ik begrijp dat dat niet standaard geactiveerd is?
Ik kreeg al zo'n idee toen ik de tekst daarbij zag maar ik heb het nog niet daadwerkelijk geprobeerd. Morgen dus maar eens doen.RobertMe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:38:
[...]
Je bedoelt de telemetrie? Ik heb die alleen aan de praat gekregen door ook de live timing te openen (dat venster hoeft vervolgens dan weer niet actief / zichtbaar te zijn).
De warmup staat ook op het YouTube kanaal van F1, dus daarvoor hoef je in ieder geval geen abo af te nemen. (Net zoals de pre- en post show die ook live op YouTube worden gestreamd, maar ik denk dat die op een gegeven moment weer van YouTube verwijderd worden. En bv Palmers analyse en tech talk staan op YouTube in een geknipte variant waarbij meestal maar één ding behandeld wordt en in de volledige versie op F1TV dus meerdere onderwerpen langs komen).Kenny_026 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:40:
Ik zit momenteel bij Viaplay. Wat ik mis is de mogelijkheid om de persconferenties te bekijken van teambazen en coureurs en bijvoorbeeld weekend warmup. Vond ik leuke items toen ik nog f1tv pro via ziggo had.
Nu weet ik dat het nederlandse commentaar op f1tv pro ook gewoon uit hetzelfde duo pruts en klungel bestaat en ik heb geen zin om te te casten via chromecast. Maar eerder genoemde items wil ik wel kunnen kijken.
Nu zijn er twee abonnementen af te sluiten bij f1tv pro. TV Pro en Access. Die laatste kost 2.99 per maand. Het is me niet duidelijk of ik daar de interviews en dergelijke mee kan bekijken. Weet iemand hier dit toevallig?
Ja ik wil het ernaast pakken. Access is maar 2.99 per maand en dat heb ik wel over voor alle randzaken. Maar ik kan nergens uit afleiden of ik alle prerecorded zaken dan gewoon kan bekijken.RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:53:
[...]
En ik neem aan dat je Viaplay dan sowieso wilt aanhouden? (Voor andere zaken). Want met Access kun je in ieder geval niet live kijken maar pas één of twee dagen later.
Net een abb afgesloten en alle press conferences hebben een pro abbo nodig voor 7.99Kenny_026 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:00:
[...]
Ja ik wil het ernaast pakken. Access is maar 2.99 per maand en dat heb ik wel over voor alle randzaken. Maar ik kan nergens uit afleiden of ik alle prerecorded zaken dan gewoon kan bekijken.
[ Voor 44% gewijzigd door AtlAntA op 10-07-2022 13:42 ]
En inmiddels is versie 1.4.4 uit, met o.a. het slepen van de vensters weer een stuk verbetert!AtlAntA schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:42:
F1MV 1.4.3 is uit.
Changes:
- Syncs are now retrieved from the sync server, so no more updates after the race/sprints needed
- Close all player windows using the context menu
- FIA documents now show all events, and the button to view them is available from the main screen, too
- Added additional useful links to the dropdown menu
- Driver tag colors should now animate when position is changed
- "Home hero" is now replaced with "Featured videos"
Changes:
- On macOS, clicking the Dock icon again will open the main window again, if it wasn't open
- "Close all players" is now only shown in the context menu, where it makes sense
- On Windows & Linux, dragging the window now works correctly. A few issues remain:
- On non-native scaling (not exactly 100% or 200%), the window will be offset by 1 or 2 pixels, when you click on it.
- You may not be able to drag the audio or seek bar, just clicking works though.
- If the window gets stuck to your mouse, please report, but also, esc should release it
- For Windows & Linux, scrollbars are now minimal, so it should look much better.
- For macOS, you can now drag the volume slider and seek bar.
- Cursors now auto-hide when you have not moved the mouse
https://beta.f1mv.com/
[ Voor 20% gewijzigd door Badda-b op 10-07-2022 13:48 ]
Helaas kan m’n oudere MacBook 4 streams niet aan. Hapert continu.Badda-b schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:48:
[...]
En inmiddels is versie 1.4.4 uit, met o.a. het slepen van de vensters weer een stuk verbetert!
Changes:
- On macOS, clicking the Dock icon again will open the main window again, if it wasn't open
- "Close all players" is now only shown in the context menu, where it makes sense
- On Windows & Linux, dragging the window now works correctly. A few issues remain:
- On non-native scaling (not exactly 100% or 200%), the window will be offset by 1 or 2 pixels, when you click on it.
- You may not be able to drag the audio or seek bar, just clicking works though.
- If the window gets stuck to your mouse, please report, but also, esc should release it
- For Windows & Linux, scrollbars are now minimal, so it should look much better.
- For macOS, you can now drag the volume slider and seek bar.
- Cursors now auto-hide when you have not moved the mouse
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Een abonnement kost €65 per jaar. Neem je de Google Reward app dan kun je Playstore Tegoed sparen voor een leuke korting op F1TV. Moet je natuurlijk wel een Android telefoon hebben. Ik heb de app nu een maand of 3 en iets van €14 Playstore tegoed verzameld.Kenny_026 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Net een abb afgesloten en alle press conferences hebben een pro abbo nodig voor 7.99
Die hoop had ik gisteren ook, maar King ging helaas weg.TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:23:
In de F1 voorbeschouwing Palmer en King in het commentaar hok, zou goed zijn als die blijven zitten en er niet een bepaalde Gaymor bij komt.
[ Voor 5% gewijzigd door noo op 10-07-2022 14:57 ]
Ja gelukkig is Palmer er om hem keer op keer te verbeteren en zijn zinnen af te maken...noo schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:24:
[...]
Die hoop had ik gisteren ook, maar King ging helaas weg.
Edit: en meneer Gaymor is er weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 10-07-2022 16:33 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Niks mis mee toch? Beetje spannend proberen te maken. Wat wil je dan, saai huilen dat Max niks meer kan. Je moet toch altijd blijven proberen.Arjan90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:32:
Viaplay maakt het ook kunstmatig spannend door in het laatste rondje nog te roepen of Verstappen het gaat redden... Kansloos. Voor vrouwlief heb ik het een paar keer op NL gezet, maar daar gaan we weer mee stoppen! Totaal geen realistisch commentaar, ik frustreer me er gewoon over.
[ Voor 8% gewijzigd door Alekz87 op 10-07-2022 16:45 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Dat viel me inderdaad ook op. Zo knullig. Geef gewoon direct aan dat, als er niks bijzonders gebeurt, er in die laatste paar ronden Max er niet voorbij gaat.Arjan90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:32:
Viaplay maakt het ook kunstmatig spannend door in het laatste rondje nog te roepen of Verstappen het gaat redden... Kansloos. Voor vrouwlief heb ik het een paar keer op NL gezet, maar daar gaan we weer mee stoppen! Totaal geen realistisch commentaar, ik frustreer me er gewoon over.
Ik vond het anders dikke prima. Had jij het anders dan nog liever bij ziggo gehad ofzo?Arjan90 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:32:
XBL gamertag StayingPow3r
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ja ik wel mocht je het willen weten.Mr. Freeze schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:48:
[...]
Ik vond het anders dikke prima. Had jij het anders dan nog liever bij ziggo gehad ofzo?
Ja, geen switchen van streams. Gewoon de tv aan en de hele middag kijken.Mr. Freeze schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:48:
[...]
Ik vond het anders dikke prima. Had jij het anders dan nog liever bij ziggo gehad ofzo?
Sinterklaas wil bier !
De chemie/sfeer bij Ziggo blijft gewoon sterk.ParaWM schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:27:
Weer lekker voor- en nabeschouwingen bij Ziggo en Mol en Plooij op de audio via Multiviewer (wat een top app!). Bijna ouderwets.
Al trouwens een race of 4 (gokje) geen enkele hapering of stotter meet met F1 TV pro. Daarvoor was dat nog wel eens. Totaal geen klachten meer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Over het algemeen is het beeld van F1TV toch veel beter dan dat van Viaplay. Het zal dus inderdaad wel aan de verbinding hebben gelegen.pjlgt schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:59:
En beeld via F1TV was toch meerdere keren flink veel slechter dan mijn ervaring met Viaplay. Vond ik ook wel opvallend. Maar kan ook met het internet ter plekke van doen hebben natuurlijk.
Een beetje een kroegsfeertje met gelijkgestemden aan een tafel. Dat sfeertje spreekt mij ook erg aan.psy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:52:
[...]
De chemie/sfeer bij Ziggo blijft gewoon sterk.
Alleen blijft Mol vaak te arrogant en een betweter. Erg jammer.
Haha, daar hoef je niet echt een kenner voor te zijn.Winkiller schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:46:
Olav Mol deed het goed, dat gaat Max niet meer dichtrijden....met nog 2 ronden te gaan.
Ja hij weet zeker wel veel; het is alleen vaak dat hij bijna met rollende ogen zit of bijna zuchtend bijvoorbeeld de mening van Winkelman zat aan te horen. Dat geeft gewoon een bijna cringe beeld. Het is niet nodig.sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:03:
[...]
Een beetje een kroegsfeertje met gelijkgestemden aan een tafel. Dat sfeertje spreekt mij ook erg aan.
Dat Olav Mol arrogant overkomt kan ook te maken hebben met het feit dat hij heel veel inside information heeft. Hij loopt per slot van rekening al heel veel jaren mee. Max wordt door veel mensen ook vaak arrogant gevonden. Maar als puntje bij paaltje komt heeft hij gewoon gelijk.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is dus gewoon niet waar. Maar goed als je erop gaat letten natuurlijk wel want dan hoor je het andere niet meer. Om er een dooddoener bij te halen, de Engelse commentatoren zijn net zo erg als het om de Engelse coureurs gaat. Objectief zijn is sowieso erg lastig.Waah schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:43:
Niet alles is Max Max Max zoals Mol, of enkel de Britten benoemen zoals F1tv.
Ik vind het dus helemaal niet emotioneel. Ze doen het best goed maar ik mis net echte emotie.Waah schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:43:
Ik vond de heren van Viaplay gewoon een genot om naar te luisteren. Als je niet kan horen dat het race liefhebbers zijn ipv commentatoren, dan ligt dat aan jezelf IMHO.
Eerst zijn ze te klinisch, nu maken ze het wat spannender en dan is dat ook weer niet goed. Leclerc had problemen dus zo gek was het niet om niet meteen te roepen dat kansloos was.
Daarbij kwam die de eerdte ronder 3 a 4 tienden dichterbij. Daarmee zou die op 2 a 3 ronden voor het einde binnen DRS komen. Het was niet aannemelijk, maar de kans bestond dus de terechte vraag. Vrij snel daarna de issues bij Leclerc.
Ik vind het vooral mooi om te horen dat de heren niet enkel voor Max waren, maar ook mee leefde met Ferrari, en ook wel volgens mij die de overwinning gunde. Geen "haha sukkellll" bij deze heren. Duidelijk genieten van de gevechten, de verdediging op de Zaterdag en het 5-weg gevecht deze zondag.
Bij inhaal acties uitleggen waarkm coureurs iets doen, waarom dat wel of niet werkt.
Ik ben wel om. Ik wil vooral redelijk neutraal commentaar. Natuurlijk, Max heeft een streepje voor. Maar de heren kunnen ook genieten van al het andere op de baan. Niet alles is Max Max Max zoals Mol, of enkel de Britten benoemen zoals F1tv.
Maar het blijft smaak. Maar ik zal altijd meer genieten van een liefhebber met kennis van zaken, dan een commentator met vriendjes in de pitstraat.
Zo kan ik ook genieten van het commentaar bij de winterspelen/zomerspelen. Want dan wordt het vaak gedaan door mensen die uit hun sportwereld komen en vaak de mensen persoonlijk kennen. En exact weten wat ze er voor moeten doen. Dat is de extra info die je zelf niet altijd weet of waar je bij stil staat.
[ Voor 3% gewijzigd door psy op 10-07-2022 19:53 ]
Dan zullen we een andere definitie van emotie hebben. Schreeuwen is niet hetzelfde als emotie.psy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:51:
[...]
Ik vind het dus helemaal niet emotioneel. Ze doen het best goed maar ik mis net echte emotie.
En
een liefhebber met kennis van zaken
Dat klopt dis niet voor één van de twee. Die is helemaal geen f1 liefhebber.
[ Voor 39% gewijzigd door Waah op 10-07-2022 20:14 ]
Vergeet ook niet dat Nelson zijn vader jarenlang een raceteam in de Formule Ford heeft gehad. Kortom , die familie heeft jarenlang alleen maar om racen gedraaid. Geen geschreeuw, maar gewoon fijn informatief commentaar! Complimenten omdatWaah schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:08:
[...]
En hoezo is eentje geen f1 liefhebber? De een heeft race-ervaring en heeft in oude F1 demos gereden. De ander heeft meerdere racesporten becommentarieerd, formule E en F3 gedaan. Wat had die verder moeten doen om F1 liefhebber te zijn? De F1 moeten becommentariëren? Oh wait...
Dat Mol enkel een focus op Max zou hebben is natuurlijk lariekoek. Dat jij duidelijk een afkeer hebt dat mag maar ga het niet erger maken dan het feitelijk is.Waah schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:08:
[...]
Dan zullen we een andere definitie van emotie hebben. Schreeuwen is niet hetzelfde als emotie.
Je hoort dat ze echt genieten, en enthousiast worden van mooi racen. Maakt niet uit om wie het gaat. Ze weten ook duidelijk wat voor elke coureur belangrijk is. Niet enkel die focus op Max, maar ook meeleven met Albon die vecht voor een punt, de Haas' met een mooi resultaat etc.
En hoezo is eentje geen f1 liefhebber? De een heeft race-ervaring en heeft in oude F1 demos gereden. De ander heeft meerdere racesporten becommentarieerd, formule E en F3 gedaan. Wat had die verder moeten doen om F1 liefhebber te zijn? De F1 moeten becommentariëren? Oh wait...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq