[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste
Acties:
  • 455.866 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:14:
Voor de F1TV pro gebruikers hier; laat de app spoilers zien in het geval er uitgesteld gekeken wordt? Als de races in de middag zijn dan kijken wij meestal niet live maar in de avond als de kinderen op bed liggen (ik moet wel rustig alles kunnen volgen). Het zou dan vervelend zijn als je bij het openen van de app al dingen ziet die de uitslag verraden.
Nee, als de uitzending live is krijg je in browser optie tussen 'kijk live' of 'kijk van start'.
Als de uitzending al afgelopen is, begint die altijd bij start.
De banner op de uitzending is een soort race poster van het event, dus niet een thumbnail van de actuele uitzending waarin de top 5 verraden wordt.

Hoe het in de apps werkt weet ik niet. Maar op browser dus prima.

Het moeilijkere is misschien wel om niet per ongeluk op formula1.com of reguliere nieuwssites te stappen o.i.d., want vaak hoef je maar 1 blik van een woord op te vangen om te weten wie er gewonnen heeft.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hans1990 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Nee, als de uitzending live is krijg je in browser optie tussen 'kijk live' of 'kijk van start'.
De banner op de uitzending is een soort race poster van het event, dus niet een thumbnail van de actuele uitzending waarin de top 5 verraden wordt.

Het moeilijkere is misschien wel om niet per ongeluk op formula1.com of reguliere nieuwssites te stappen o.i.d., want vaak hoef je maar 1 blik van een woord op te vangen om te weten wie er gewonnen heeft.. |:(
Om nog maar niet te beginnen over groepswhatsapps. Als Max eraf vliegt krijg ik links en rechts de nodige berichten: “wtf”, “kutzooi”, “nou ik kan wegzappen” etc…

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Hans1990 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Tenzij ze als "poster" voor de race een foto van Max gebruiken die tegen een band van zijn gecrashte Red Bull trapt. Dan is het wel een spoiler.

En zulke dingen flikken ze wel vaker. Dus sindsdien laat ik iemand anders de stream starten als ik via F1TV moet kijken. OF ik gebruik iets van Race Control / F1MV om terug te kijken want dat is text-only

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Alekz87 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Om nog maar niet te beginnen over groepswhatsapps. Als Max eraf vliegt krijg ik links en rechts de nodige berichten: “wtf”, “kutzooi”, “nou ik kan wegzappen” etc…
Die groeps Whatsapps heb ik allemaal op stil staan. Dus ik moet echt in de groep kijken wil ik de reacties kunnen lezen. Nu mis ik geen enkele race dus op zich heb ik er geen last van. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-09 13:39
Alekz87 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:52:
Ik lees hierboven dat het overal weleens hapert. Viaplay of f1tv. Ik ben van mening dat we erop achter zijn gegaan tov ziggo vorig jaar. Kiezen tussen 2 kwade
Precies dit. Hoe staat het er over het algemeen voor Viaplay vs F1 TV Pro? Ik heb nu Viaplay via Ziggo vanwege het lineare kanaal, maar aangezien dat maar tijdelijk is denk ik naar F1 TV Pro over te stappen, maar als de kwaliteit gelijk is weet ik het nog niet. Ik kijk graag de voorbeschouwing met live verslag ter plaatse. Ik vind dat Ziggo een goede poging heeft gedaan met hun nieuwe voorbeschouwingsprogramma, maar het gebrek aan live verslag is wel een te groot gemis voor mij. Dat draagt wat mij betreft erg bij aan de sfeer om er een beetje in te komen voordat de race begint. Het commentaar van viaplay kan ik niet aanhoren, dus luister ook naar GP Radio. qua prijs is F1 TV natuurlijk interessanter, maar hebben zij ook een voorbeschouwing met grid interviews enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ronhuls1983 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:06:
[...]
maar hebben zij ook een voorbeschouwing met grid interviews enzo?
:Y

Voorprogramma en nabeschouwing ter plaatse.

Voorheen was F1TV enkel een aantal streams met het Sky commentaar er onder. Tegenwoordig is het gewoon een volwaardige show.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 26-06-2022 17:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:24
[...]

Precies dit. Hoe staat het er over het algemeen voor Viaplay vs F1 TV Pro? Ik heb nu Viaplay via Ziggo vanwege het lineare kanaal, maar aangezien dat maar tijdelijk is denk ik naar F1 TV Pro over te stappen, maar als de kwaliteit gelijk is weet ik het nog niet. Ik kijk graag de voorbeschouwing met live verslag ter plaatse. Ik vind dat Ziggo een goede poging heeft gedaan met hun nieuwe voorbeschouwingsprogramma, maar het gebrek aan live verslag is wel een te groot gemis voor mij. Dat draagt wat mij betreft erg bij aan de sfeer om er een beetje in te komen voordat de race begint. Het commentaar van viaplay kan ik niet aanhoren, dus luister ook naar GP Radio. qua prijs is F1 TV natuurlijk interessanter, maar hebben zij ook een voorbeschouwing met grid interviews enzo?
Ja, F1TV heeft een, Engelstalige uiteraard, voor en nabeschouwing. Deze zijn AFAIK ook nog steeds live op YouTube te bekijken en ik neem dus ook aan nog terug te kijken. Dan kun je dus evt al eens "proeven" en ook testen of het Engels je wel of niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Zeker. Ik vind dat ze een prima neutrale voorbeschouwing hebben, in tegenstelling tot Skysport of Ziggo, die lekker weg kijkt. Komt veel technische informatie voorbij (zeker als je in het begin van het raceweekend ook het tech rapport kijkt). Net zoals overal zitten ook bij F1TV wel een paar rare knakkers, ik trek zelf Sam Collins niet zo goed omdat hij er nogal eens naast zit met zijn analyses en de informatie die hij deelt soms geheel niet klopt.
Na de race hebben ze ook een prima nabeschouwing waar een aantal coureurs aanschuiven. In vergelijking met Ziggo en Viaplay winnen ze wat mij betreft dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
RobertMe schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:10:
[...]

Ja, F1TV heeft een, Engelstalige uiteraard, voor en nabeschouwing. Deze zijn AFAIK ook nog steeds live op YouTube te bekijken en ik neem dus ook aan nog terug te kijken. Dan kun je dus evt al eens "proeven" en ook testen of het Engels je wel of niet bevalt.
De build-up wordt uitgezonden op youtube, de voorbeschouwing zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
Voorbeschouwing in het Engels is geen probleem. Ik vind vooral de interviews ter plaatse etc. leuk om te kijken en die zijn/ waren sowieso in het Engels bij Viaplay en Ziggo.

F1 TV Pro klinkt goed, maar daar dus ook af en toe haperingen? Toevallig heb ik vorige week via de Viaplay app gekeken op m'n vakantie adres. Daar was ik niet tevreden over de kwaliteit, veel downscalen en een enkele hapering, maar weet niet of dat aan Viaplay of het internet lag. Had het idee dat andere streaming apps er minder last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:36
ronhuls1983 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:17:
F1 TV Pro klinkt goed, maar daar dus ook af en toe haperingen?
Ik heb wel haperingen, maar dat komt bijna altijd door mijn PC zelf :)
Dan is mijn anti-virusscanner of Steam bezig tijdens de race.

Als ik alles uitzet, dan is F1TV gewoon stabiel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
chevsticks schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:13:
[...]

De build-up wordt uitgezonden op youtube, de voorbeschouwing zelf niet.
Ah ok, ik ging er vanuit dat de voorbeschouwing zelf ook op YouTube zelf stond. Kijk ze zelf al een tijd via de F1TV app zelf dus op YouTube ga ik er snel overheen/ ben ik er "Oostindisch blind" voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronhuls1983
btw ik zie net dat het lineaire kanaal van ziggo tot december mag uitzenden ipv augustus:

Tot december zie je de 3e vrije training, kwalificatie en Formule 1-race live op kanaal 200. https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/viaplay-xtra
Weet niet of dat hier al voorbij was gekomen. Zit dus denk ik nog even aan viaplay vast aangezien stabilitiet voor mij prio 1 is en de enige reden is dat ik viaplay via Ziggo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:56
ronhuls1983 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:31:
Zit dus denk ik nog even aan viaplay vast aangezien stabilitiet voor mij prio 1 is en de enige reden is dat ik viaplay via Ziggo heb.
Om die reden hebben ze bij mij ook nog voorsprong. Kanaal 200 is toch net iets minder gedoe en stabiel. Ook hier hoort dat wandelen door de pit er toch een beetje bij om er in te komen. Dat meisje doet het wel ok inmiddels, ze moet alleen leren eens te luisteren naar wat voor antwoorden ze krijgt in plaats van bezig zijn een nieuwe vraag te bedenken.

Alleen…. Het steekt wel. Ik gun ViaPlay gewoon het geld niet, zoveel duurder dan F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ronhuls1983 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:17:
Voorbeschouwing in het Engels is geen probleem. Ik vind vooral de interviews ter plaatse etc. leuk om te kijken en die zijn/ waren sowieso in het Engels bij Viaplay en Ziggo.

F1 TV Pro klinkt goed, maar daar dus ook af en toe haperingen? Toevallig heb ik vorige week via de Viaplay app gekeken op m'n vakantie adres. Daar was ik niet tevreden over de kwaliteit, veel downscalen en een enkele hapering, maar weet niet of dat aan Viaplay of het internet lag. Had het idee dat andere streaming apps er minder last van hadden.
F1TV Pro draait bij mij zeer goed. Haperingen komen nauwelijks voor en mocht het al eens voor komen dan start ik de stream even opnieuw en dan live verder kijken. Maar die keren zijn echt op één hand te tellen. Enige nadeel is dat de verschillende onderdelen op zaterdag en zondag iedere keer hun eigen stream hebben. Dus je blijft schakelen tussen streams. Maar dat is vooral even wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
btw ik zie net dat het lineaire kanaal van ziggo tot december mag uitzenden ipv augustus:

Tot december zie je de 3e vrije training, kwalificatie en Formule 1-race live op kanaal 200. https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/viaplay-xtra
Weet niet of dat hier al voorbij was gekomen. Zit dus denk ik nog even aan viaplay vast aangezien stabilitiet voor mij prio 1 is en de enige reden is dat ik viaplay via Ziggo heb.
Dit hele seizoen nog geen centje pijn gehad bij de uitzendingen van F1TV. Alles stabiel en zonder haperingen vanaf mijn AppleTV zodat ik dan mijn telefoon kan gebruiken om de audiostream van GP-radio door te zetten naar mijn receiver. Werkt perfect.

Een stabiel WiFi-netwerk en voldoende capaciteit van je lijn is dan overigens wel vereist natuurlijk…

[ Voor 39% gewijzigd door Plucky op 26-06-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 21:43

Thanks, aangepast in TS :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrickske
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 01:56
[...]

Op F1TV heb je de Pre-Race Show, uiteraard de race zelf en daarna de Post-Race show. Zowel de Pre-race als de Post-race worden ook nog live op Youtube uitgezonden. Ik vind beide shows best wel goed.

Wat ik minder vind, is dat je zelf streams moet wisselen van Pre-Race -> Race -> Post-race. Ik had stiekempjes gehoopt dat dit gewoon automatisch zou gaan. Dat zou de kijk ervaring wat mij betreft ten goede komen: Lekker vanaf de pre-race door blijven kijken aan 1 stuk door, zonder commercial breaks.

Wat kwaliteit betreft kan ik echt niet klagen. Mijn TV is via een kabel aangesloten op mijn router, en heb de F1TV app op mijn AndroidTV draaien. Jammer vind ik wel dat je niet in de instellingen vast kunt zetten welke bandbreedte gebruikt moet worden. Standaard staat deze op een automatische stand.

Ik zou zeggen, check die twee shows op Youtube, voor en na de race die je via Viaplay kijkt, en dan kun je altijd nog overwegen om te switchen. F1TV kun je ook voor 1 maand kopen om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Patrickske schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:57:
[...]

Op F1TV heb je de Pre-Race Show, uiteraard de race zelf en daarna de Post-Race show. Zowel de Pre-race als de Post-race worden ook nog live op Youtube uitgezonden. Ik vind beide shows best wel goed.

Wat ik minder vind, is dat je zelf streams moet wisselen van Pre-Race -> Race -> Post-race. Ik had stiekempjes gehoopt dat dit gewoon automatisch zou gaan. Dat zou de kijk ervaring wat mij betreft ten goede komen: Lekker vanaf de pre-race door blijven kijken aan 1 stuk door, zonder commercial breaks.

Wat kwaliteit betreft kan ik echt niet klagen. Mijn TV is via een kabel aangesloten op mijn router, en heb de F1TV app op mijn AndroidTV draaien. Jammer vind ik wel dat je niet in de instellingen vast kunt zetten welke bandbreedte gebruikt moet worden. Standaard staat deze op een automatische stand.

Ik zou zeggen, check die twee shows op Youtube, voor en na de race die je via Viaplay kijkt, en dan kun je altijd nog overwegen om te switchen. F1TV kun je ook voor 1 maand kopen om eens te proberen.
Je kan f1tv ook delen met mensen toch? Ik weet niet of dit een “verboden onderwerp” is hier? Maar ook viaplay kijk ik niet alleen. Eigenlijk geen 1 streamingdienst…..

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

ViaPlay via Ziggo opgezegd. Volgens mij gaat het nu €9,99 per maand kosten en daarna nog een paar euro meer. Abonnement loopt deze week nog dus F1 GP van Groot Brittannië kijk ik nog via ViaPlay/Ziggo maar daarna mijn account bij F1 TV maar weer tot leven wekken voor €7,99 per maand voor de resterende tijd van het seizoen. Pak ik seizoen 2023 wel direct een abonnement voor een jaar.
Alekz87 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 06:36:
[...]
Je kan f1tv ook delen met mensen toch? Ik weet niet of dit een “verboden onderwerp” is hier? Maar ook viaplay kijk ik niet alleen. Eigenlijk geen 1 streamingdienst…..
F1 TV kan toch max één stream tegelijkertijd aan? ViaPlay delen is ook max twee streams/devices per 24 uur. Kijkt jouw "partner" Viaplay via de app op de mobiele telefoon en jij ook op de mobiele telefoon is er niets aan de hand. Schakel je echter over van bron (bijvoorbeeld van telefoon naar tablet) krijg je de melding dat er reeds een stream actief is. Ik kwam er gelukkig mee weg door dan naar Kanaal 200 op Ziggo te gaan, die telt niet als inlog.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:20:
ViaPlay via Ziggo opgezegd. Volgens mij gaat het nu €9,99 per maand kosten en daarna nog een paar euro meer. Abonnement loopt deze week nog dus F1 GP van Groot Brittannië kijk ik nog via ViaPlay/Ziggo maar daarna mijn account bij F1 TV maar weer tot leven wekken voor €7,99 per maand voor de resterende tijd van het seizoen. Pak ik seizoen 2023 wel direct een abonnement voor een jaar.

[...]

F1 TV kan toch max één stream tegelijkertijd aan? ViaPlay delen is ook max twee streams/devices per 24 uur. Kijkt jouw "partner" Viaplay via de app op de mobiele telefoon en jij ook op de mobiele telefoon is er niets aan de hand. Schakel je echter over van bron (bijvoorbeeld van telefoon naar tablet) krijg je de melding dat er reeds een stream actief is. Ik kwam er gelukkig mee weg door dan naar Kanaal 200 op Ziggo te gaan, die telt niet als inlog.
Officieel wel.
In de praktijk begint ie pas na het zesde device te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:22:
[...]
Officieel wel.
In de praktijk begint ie pas na het zesde device te klagen.
F1 TV Pro heb je het over? Dat zou stiekem wel goed nieuws zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Ja, tot zes apparaten werkt het inderdaad prima, ook op verschillende locaties. En ook zes keer het hoofdkanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FeaR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:23:
[...]

F1 TV Pro heb je het over? Dat zou stiekem wel goed nieuws zijn :P
Yup

Vervelende is wel dat ie ook devices meetelt die ingelogd zijn via de F1 app. Vind de live timing daarvan fijner. Als je vaak op verschillende devices kijkt, vereist dat nog weleens wat uitloggen.

Garanties uit het verleden....

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 30-06-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Yup

Vervelende is wel dat ie ook devices meetelt die ingelogd zijn via de F1 app. Vind de live timing daarvan fijner. Als je vaak op verschillende devices kijkt, vereist dat nog weleens wat uitloggen.

Thnx :)

Zes is aanzienlijk meer dan de twee van ViaPlay, met twee was ik al blij. Al ga ik mogelijk wel gebruik maken van de tijden in een aparte stream/app op een ander device zoals je aanhaalt. Met ViaPlay was dat dus redelijk onmogelijk omdat je snel aan de max zat en ook uitloggen werd soms pas na 24 uur gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
[...]

Een stukje uit de voorwaarden van f1tv: U moet uw wachtwoord veilig opbergen en nooit wachtwoorden of andere toegangscodes met anderen delen of anderszins toegankelijk maken voor anderen.

In artikel 9 van de algemene voorwaarden staat nog veel meer. https://account.formula1.com/#/nl/subscription-terms

De geest van deze voorwaarden lijkt me vrij duidelijk: er mag niet gedeeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Gogol schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Een stukje uit de voorwaarden van f1tv: U moet uw wachtwoord veilig opbergen en nooit wachtwoorden of andere toegangscodes met anderen delen of anderszins toegankelijk maken voor anderen.

In artikel 9 van de algemene voorwaarden staat nog veel meer. https://account.formula1.com/#/nl/subscription-terms

De geest van deze voorwaarden lijkt me vrij duidelijk: er mag niet gedeeld worden ;)
Bij Netflix en al die andere streamingdiensten mag het ook niet, maar het gebeurt wel.
Het zou ze waarschijnlijk ook flink wat abonnees kosten als dat niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Yup

De F1 website biedt vrijwel hetzelfde timing overzicht en daar hoef je niet voor in te loggen volgens mij, wellicht is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:45
TexMex schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Ja, tot zes apparaten werkt het inderdaad prima, ook op verschillende locaties. En ook zes keer het hoofdkanaal.
Volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo. Ik deel mijn F1TV account wel eens met mijn 2 zusjes, en krijg nu toch regelmatig te horen dat de hoofd stream de melding geeft dat er teveel mensen kijken. Deze pagina lijkt nu dus wel accuraat te zijn na de invoering van DRM op de stream.

Voorheen konden we gewoon met 4 of meer op 1 account allemaal de hoofd stream bekijken.

Wat betreft de kwaliteit van F1TV, deze is de afgelopen 2 seizoenen gewoon top. De seizoenen daarvoor was het altijd gelazer, maar sinds ze met hun platform naar AWS en CloudFront zijn gegaan werkt alles bij mij altijd zonder gezeur.

[ Voor 14% gewijzigd door Hatsjoe op 30-06-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hatsjoe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Volgens mij is het tegenwoordig niet meer zo. Ik deel mijn F1TV account wel eens met mijn 2 zusjes, en krijg nu toch regelmatig te horen dat de hoofd stream de melding geeft dat er teveel mensen kijken. Deze pagina lijkt nu dus wel accuraat te zijn na de invoering van DRM op de stream.

Voorheen konden we gewoon met 4 of meer op 1 account allemaal de hoofd stream bekijken.
Jouw ervaring zie ik héél af en toe voorbij komen op internet. Maar hier werkt het al sinds het begin probleemloos. En de meeste mensen op Reddit, Tweakers en Pepper hebben ook geen enkel probleem. Dus waar het dan bij sommige mensen toch misgaat, durf ik niet te zeggen. Wellicht gaat het om een bepaald apparaat waarmee het niet helemaal lekker werkt.

Als F1TV die beperking daadwerkelijk voor iedereen wil hanteren, is het voor hen overigens een fluitje van een cent om dat uit te voeren (zoals vele andere diensten dat ook doen). Tot nu toe hebben ze dat echter niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
TexMex schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Jouw ervaring zie ik héél af en toe voorbij komen op internet. Maar hier werkt het al sinds het begin probleemloos. En de meeste mensen op Reddit, Tweakers en Pepper hebben ook geen enkel probleem. Dus waar het dan bij sommige mensen toch misgaat, durf ik niet te zeggen. Wellicht gaat het om een bepaald apparaat waarmee het niet helemaal lekker werkt.

Als F1TV die beperking daadwerkelijk voor iedereen wil hanteren, is het voor hen een fluitje van een cent om dat uit te voeren (zoals vele andere diensten dat ook doen). Tot nu toe hebben ze dat echter niet gedaan.
Hmm, bijzonder. Dacht dat het nu voor iedereen zou was. Het begon pas na de invoering van DRM en het stukgaan van o.a. Race Control. Ik kijk 9/10 keer via de chromecast welke gestart wordt vanaf mijn Android telefoon. Mijn zusjes kijken of via hun Apple apparaten of via de browser op een laptop. Vraag me dan toch af waar het inderdaad mis gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hatsjoe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:05:
[...]
Hmm, bijzonder. Dacht dat het nu voor iedereen zou was. Het begon pas na de invoering van DRM en het stukgaan van o.a. Race Control. Ik kijk 9/10 keer via de chromecast welke gestart wordt vanaf mijn Android telefoon. Mijn zusjes kijken of via hun Apple apparaten of via de browser op een laptop. Vraag me dan toch af waar het inderdaad mis gaat.
Teveel apparaten geregistreerd dan misschien? Die max. 6 stuks wordt bij mijn ervaring wel strikt gehanteerd (maar is ook simpel en snel op te lossen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
hardware-lover schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:35:
[...]

Teveel apparaten geregistreerd dan misschien? Die max. 6 stuks wordt bij mijn ervaring wel strikt gehanteerd (maar is ook simpel en snel op te lossen).
Dat is een goeie. Meteen gekeken en ik had inderdaad 6 devices erin staan, waarvan 3 niet (meer) gebruikt worden. Die nu verwijderd, dus we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:09
*knip*
Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2022 20:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
*knip*
Commentaar op de moderatie niet hier.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2022 21:10 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Nogmaals we zijn een Nederlands / Belgisch platform en bespreken dus niet tips om abonnementen af te sluiten in Turkije, omdat dat goedkoper is.

Dat valt onder Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan, wat in de TW staat.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Dit is dus niet de bedoeling

[ Voor 161% gewijzigd door Outerspace op 01-07-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Vorige race voor het eerst, dat het casten net voor de start (dus het opnieuw verbinding maken met mijn Chromecast) niet helemaal lekker ging. Als dit vaker gebeurt, misschien toch maar upgraden naar een beter model.

Gisteren een klein stukje in een fragment voorbij zien komen van het F1 café, waar dan nu elke keer ook Mol of Plooij aanwezig zijn. Wat ben ik blij dat we hun niet meer horen/zien op tv. Het ging over hoe goed Sainz nu eigenlijk was en Mol brengt het dan op zo'n arrogante manier, alsof het zijn ontdekking is dat Sainz misschien niet de absolute wereldtop is. :r

Die mensen die ook zoveel moeite en energie stoppen in het maken van fail videos over Viaplay etc. Move on with your life. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@StealthyPeanut Je mag uiteraard je mening hebben over Viaplay, negatief of positief, maakt niet uit.
Maar wat je nu doet is gewoon not done, je bagataliseert de klachten die vele Viaplay abonnees ondervinden, en in de meeste gevallen al sinds het begin.
En wat je met fail videos bedoelt, weet ik niet, wel zijn er veel mensen die videos maken van slecht beeld, omdat het rete moeilijk is om bij Viaplay gehoor te krijgen, als je een probleem aankaart (het ligt altijd bij jou). Dit is wat er afgelopen tijd ook al veelvuldig in de media naar voren is gekomen, en waar Viaplay uiteindelijk een beetje onder gezwicht is. Desondanks dienen abonnees kennelijk nog steeds te bewijzen dat het probleem bij Viaplay ligt. Het beste bewijs is in dit geval beeldmateriaal, iets wat jij 'fail videos' noemt (waarbij het lijkt alsof je hiermee suggereert dat men Viaplay bewust door het slijk wil halen?)

Verplaats je eens in de mensen die, in tegenstelling kennelijk tot jou, wél heel veel problemen ondervinden met hun dure Viaplay abonnement, zou je sieren...

Ik ben zelf geen Viaplay abonnee trouwens ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik begrijp trouwens niet dat het bespreken van omzeilen van de geografische barrieres niet is toegestaan maar wel toegestaan is het bespreken van het delen van het abonnement van F1 ?

Beide zijn toch in de voorwaarden van F1 niet toegestaan, en waarom maakt het forum hierin dan wel een verschil in het bespreekbaar maken ? :?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 01-07-2022 21:34 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
KillerBee schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 06:22:
En wat je met fail videos bedoelt, weet ik niet
Met deze ene zin ontkracht je jouw complete betoog :) .

Op Tiktok (dat ene uur dat ik er per week opzit) krijg ik regelmatig complete compilaties van de Viaplay commentatoren, dat ze 1 woord vaak gebruiken, een foute naam zeggen, even niet uit hun woorden komen etc. etc. Die video's vind ik echt te triest voor woorden; daar doel ik op met mensen die hun tijd en energie dus daarin stoppen ipv in nuttige zaken.

Pak een willekeurig seizoen en je kun diezelfde compilatie maken van Olav en Jack en alle kansloze studiogasten die daar voorbij zijn gekomen. Dit terwijl zij (O&J) een bult aan meer ervaring hebben,.

Tegelijkertijd blijven deze klagers wel gewoon abonnee, terwijl F1TV een prima alternatief biedt.

Als de dienst van Viaplay technisch niet goed werkt (hapering, geen beeld, geen audio etc. etc.) heb je alle recht om te klagen met video's, spandoeken, boeren op de weg etc. Je betaalt immers voor een dienst, waar je minimaal van mag verwachten dat je krijgt waar je voor betaald: F1 op jouw TV.

Maar blijven klagen, zeuren en piepen dat ze fouten maken of nog niet zo ervaren zijn als oude rotten in het vak, is gewoon sneu. Move on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dwdd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:05:
[...]

Ik begrijp trouwens niet dat het bespreken van omzeilen van de geografische barrieres niet is toegestaan maar wel toegestaan is het bespreken van het delen van het abonnement van F1 ?

Beide zijn toch in de voorwaarden van F1 niet toegestaan, en waarom maakt het forum hierin dan wel een verschil in het bespreekbaar maken ? :?
Netflix en Viaplay mag je óók niet buiten je huishouden delen. Moeten we dan van al dat soort diensten het bespreken van delen gaan verbieden? Dan zou het forum wel een heel enge kant op gaan. Om te delen hoeft er namelijk geen enkele technische barrière omzeild te worden. Bij het afsluiten/gebruiken van een buitenlands abonnement vanuit Nederland/België is dat vaak wél het geval.

Het lijkt mij niet gek om op een technisch forum te bespreken wat er precies mogelijk is met een abonnement zonder technische barrières te omzeilen. Bij Netflix zijn dat vier gelijktijdige streams met het duurste abonnement, bij F1TV zijn dat er zes. Als F1TV het hoofdkanaal in de praktijk wil beperken tot één enkele stream kunnen ze dat technisch heel simpel afdwingen. Dat is een fluitje van een cent, zoals andere diensten ook laten zien. Blijkbaar heeft F1TV tot op heden weinig problemen met het delen, anders hadden ze er wel een stokje voor gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
https://www.computerwoorden.nl/direct--28791--Tweaker.htm

Een tweaker is niet iemand die voor een kwartje (dat is voor 2001) op de eerste rij wil zitten. Om dit live streamen waar te maken is nu eenmaal geld nodig. Tuurlijk probeer je het zo goedkoop mogelijk te doen door kortingscodes etc te delen en als dat nu eenmaal werkt is dat legaal.

Mopperen als een keer wat stottert of niet altijd 4k zijn op je 55 inch aliexpress tv snap ik niet als je dat van een geleend abonnement doet. Als vorig jaar iedereen nu "eerlijk" een Ziggo abonnement had afgesloten om F1 te kijken en niet het abonnement van iemand geleend had, dan hadden we niet met VIAPlay gezeten maar had Ziggo genoeg geld in het laatje om de rechten te kopen. Hadden we hier ook niet het eeuwige gezeur of het commentaar bij de races gehad.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 11:55
jvbragt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:01:
...

Als vorig jaar iedereen nu "eerlijk" een Ziggo abonnement had afgesloten om F1 te kijken en niet het abonnement van iemand geleend had, dan hadden we niet met VIAPlay gezeten maar had Ziggo genoeg geld in het laatje om de rechten te kopen. Hadden we hier ook niet het eeuwige gezeur of het commentaar bij de races gehad.... 8)7
Ik denk niet dat dit veel uitgemaakt zou hebben. Het verhaal gaat dat Ziggo en RTL 10 miljoen geboden hebben voor de rechten en dat Viaplay nu 30 miljoen betaalt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zat ff naar de interviews te kijken op F1TV. Maar klopt het dat ze alleen de vragen van Sky laten zien, en de rest niet uitzenden? in deel 1 worden 2 vragen gesteld, 1 over racisme, 1 over online pesten. Is dat echt alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
Extigo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Ik denk niet dat dit veel uitgemaakt zou hebben. Het verhaal gaat dat Ziggo en RTL 10 miljoen geboden hebben voor de rechten en dat Viaplay nu 30 miljoen betaalt.
5.321.000 kijkers bij de race.... je mag zelf uitrekenen wat dat daadwerkelijk per jaar zou opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
jvbragt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:37:
[...]

5.321.000 kijkers bij de race.... je mag zelf uitrekenen wat dat daadwerkelijk per jaar zou opleveren.
Volgens wie? Gemiddeld keken er 1,4 miljoen mensen per GP naar Ziggo (https://www.adformatie.nl...oek-vergelijking-met-2021) En dat is inclusief de mensen die gratis keken, omdat ze kanaal 14 ontvangen door hun Ziggo abonnement.

Hoeveel procent daarvan zou daadwerkelijk gekeken hebben als ze daarvoor zouden moeten betalen? Laten we een kleine aanname doen van 50% (en dat is denk ik al hoog). Dus 700.000 mensen met een abonnement van 15 euro per maand. Komt uit op 10,5 miljoen euro omzet. Dus bij lange na niet de 30 miljoen die Viaplay betaald voor de rechten.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Extigo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Volgens wie? Gemiddeld keken er 1,4 miljoen mensen per GP naar Ziggo (https://www.adformatie.nl...oek-vergelijking-met-2021) En dat is inclusief de mensen die gratis keken, omdat ze kanaal 14 ontvangen door hun Ziggo abonnement.

Hoeveel procent daarvan zou daadwerkelijk gekeken hebben als ze daarvoor zouden moeten betalen? Laten we een kleine aanname doen van 50% (en dat is denk ik al hoog). Dus 700.000 mensen met een abonnement van 15 euro per maand. Komt uit op 10,5 miljoen euro omzet. Dus bij lange na niet de 30 miljoen die Viaplay betaald voor de rechten.
Een jaar heeft 12 maanden :+ doe die 700.000 *15 euro nog ff *12 maanden :+

Maar ze zouden, bij 99 euro voor een jaar (de huidige jaarprijs), 300.000 kijkers moeten hebben die betalen. En dat zijn enkel de rechten. Er zijn natuurlijk veel meer kosten. Die delen ze wel over vele landen, maar toch.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 01-07-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Bij meer mensen dat F1TV in Chrome op W11 niet inlaadt?
In een icognito venster werkt het wel... zal wel cookies zijn oid

[ Voor 38% gewijzigd door Jasphur op 01-07-2022 13:51 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
Extigo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:44:
[...]

https://www.ad.nl/formule...-max-verstappen~ad9a94ab/

Ziggo heeft ook aangegeven dat hun abonnement ruimschoots gedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Jasphur schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:49:
Hier gaat ie prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:45
Meer mensen die geen geluid hebben bij Viaplay nu bij FP1 via de browser? Andere geluidszaken werken wel bij mij

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

MC_Sparkles schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:56:
Meer mensen die geen geluid hebben bij Viaplay nu bij FP1 via de browser? Andere geluidszaken werken wel bij mij
Via de iphone app ook niet

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Nope hier ook geen geluid :(

Als ik naar een "hoogtepunten" item ga werkt het wel.

update: en nu ineens wel weer geluid in de livestream.

[ Voor 67% gewijzigd door the-edge op 01-07-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
basvn schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Via de iphone app ook niet
Thanks, ligt het niet aan mij apparatuur iig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

geluid doet het!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Ah daar is het geluid bij weer. Via de browser hoor ik weer geluid. En zie REGEN :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:41
He hoor nou eens, iemand heeft het schuifje omhoog gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
jvbragt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Schrijven ze dat als feit, ik lees er dan mogelijk overheen?

Ziggo Sport en Ziggo Sport Select is door andere ISP's ook aan te bieden als abonnement, als je die 5 miljoen kijkers slechts deelt over 3 miljoen betalende Ziggo klanten. Dan lijkt mij dat niet juist om een deelfactor te bepalen.

Bij de Ziggo-GO app kan je maximaal 3 streams open hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Waah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Een jaar heeft 12 maanden :+ doe die 700.000 *15 euro nog ff *12 maanden :+

Maar ze zouden, bij 99 euro voor een jaar (de huidige jaarprijs), 300.000 kijkers moeten hebben die betalen. En dat zijn enkel de rechten. Er zijn natuurlijk veel meer kosten. Die delen ze wel over vele landen, maar toch.
8)7 Dat was een domme fout van mij. Mar je hebt gelijk. Want die 15 euro van Ziggo (Ziggo Sport Totaal) is ook nog eens alle rechten voor Premier League, Indycar, Nascar, La Liga en ga zo maar door.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
jvbragt schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Dat is één race. Je moet het wel over het hele seizoen bekijken. De website ADInformatie (https://www.adformatie.nl...oek-vergelijking-met-2021) spreekt over 1,45 miljoen gemiddeld (en ook over de 5 miljoen van de laatste race).
Versplintering
Vorig jaar waren alle Grand Prix' nog live te zien op het open net van Ziggo Sport, waar gemiddeld 1,4 miljoen mensen naar keken. Naar de laatste race, waarin Max Verstappen kampioen werd, keken dus zelfs ruim 5 miljoen mensen via Ziggo Sport, Ziggo Select, KPN en de Ziggo Go app.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm geluid is er wel, maar dat stoort heel erg. Beeld niet, ligt dat aan mij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even aan het kijken of de F1 multiviewer iets is.
Syncen blijft nog een dingetje, maar verder lijkt het wel te werken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LP5uaVogfBMzepeaNw-OR8t7G6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUfBHL5q0avj5HFSZl37PVuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jasphur schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:49:
Ik kan niet inloggen op de site, krijg een 403 ook na aanvraag wachtwoordreset.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Ik kan niet inloggen op de site, krijg een 403 ook na aanvraag wachtwoordreset.
Dat is dit waarschijnlijk:
https://www.reddit.com/r/...v_cannot_sign_in_anymore/. Had ik ook net met Chrome + adblocker. Op Firefox lukte het daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:14:
Nu even aan het kijken of de F1 multiviewer iets is.
Syncen blijft nog een dingetje, maar verder lijkt het wel te werken...

[Afbeelding]
Kun je multiviewer ook casten naar de Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:15:
[...]

Kun je multiviewer ook casten naar de Chromecast?
Weet ik niet. Mijn pc is rechtstreeks aangesloten op de tv.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:34
F1TV Viewer voor Android TV / Chromecast met Google TV werkt ook weer!

https://github.com/leonar...rol-tv/releases/tag/2.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier werkt F1TV Viewer (Android TV) weer met live beelden na een update *O*

*Kan alleen geen Nederlandse audio selecteren

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 02-07-2022 12:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:34
@G_Dragon Fijn dat het voor jou ook werkt :+

Kan wel. Waarschijnlijk heb je nu de 'Live' stream te pakken. Meerdere talen heb je bij de 'international' stream.

[ Voor 65% gewijzigd door cordonbleu op 02-07-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
cordonbleu schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:58:
@G_Dragon Fijn dat het voor jou ook werkt :+

Kan wel. Waarschijnlijk heb je nu de 'Live' stream te pakken. Meerdere talen heb je bij de 'international' stream.
Ah dat deed ik dus fout, nooit naar gekeken of er nieuwe streams bij zaten. Was altijd de main stream die je moest hebben dus daar op geklikt lol :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
ik switch veel tussen viaplay en f1tv (noodgedwongen omdat viaplay er vaak uit schiet). Nu vind ik de 'mix' van geluid (presentator vs racegeluiden) bij viaplay veel prettiger dan bij f1tvpro. Bij f1tv met nederlands commentaar heb ik het gevoel dat het racegeluid veel zachter staat. Iemand daar ook last van ?

[ Voor 4% gewijzigd door RideWithUz op 02-07-2022 13:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:13
Multiviewer for F1 is een hele fijne nieuwe tool, erg fijn dat de maker ervan in het gat gesprongen is wat F1Viewer achter liet.

Syncen met (alt +) pijltje omhoog / pijltje omlaag blijft soms nodig om het te perfectioneren, maar als het eenmaal goed gesynct is heb je er geen omkijken meer naar! En de toevoeging van de tijden en de Race Control Messages is ook fijn. En de telemetry is ook zichtbaar bij de onboard camera van Max. Erg tof!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wQ0raaI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:37:
Multiviewer for F1 is een hele fijne nieuwe tool, erg fijn dat de maker ervan in het gat gesprongen is wat F1Viewer achter liet.

Syncen met (alt +) pijltje omhoog / pijltje omlaag blijft soms nodig om het te perfectioneren, maar als het eenmaal goed gesynct is heb je er geen omkijken meer naar! En de toevoeging van de tijden en de Race Control Messages is ook fijn. En de telemetry is ook zichtbaar bij de onboard camera van Max. Erg tof!

[Afbeelding]
Ja werkt echt goed. Zitten nog wel een paar bugs maar deze dev is zo actief dat die er nooit lang in zitten. Bijna elk raceweekend 3 of meer updates en zeer actief op Discord.

Nu ik dit gewend ben zou ik nooit meer terug kunnen en willen naar het kijken van 1 feed op TV zoals vroeger zeg maar :p

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:34
Ik heb weken(maanden?)lang geen problemen gehad met AirPlay naar m’n Samsung TV. Opeens nu krijg ik de herhaling van de kwalificatie niet naar m’n tv. Elke keer de bekende BM-melding. Meer mensen met problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:38

_Apache_

For life.

Ik vind het Nederlandse commentaar bij F1TV meer dan prima.
Waren voorheen de mensen van SkySport. Maaar die vond ik wat schreeuwerig en maakte vaak reclame.
Nu is het perfect, op nog geen foutjes kunnen betrappen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:23:
Ik vind het Nederlandse commentaar bij F1TV meer dan prima.
Waren voorheen de mensen van SkySport. Maaar die vond ik wat schreeuwerig en maakte vaak reclame.
Nu is het perfect, op nog geen foutjes kunnen betrappen.
Ik luister ook het Nederlandse commentaar. Praten lekker rustig. Ze praten alleen constant over dezelfde onderwerpen, bijvoorbeeld banden temperatuur en komen ze niet echt met leuke weetjes. Helaas hebben ze gisteren wel in Q3 gemist dat Max zijn laatste rondje moest afkappen door korte gele vlag, niet echt een foutje van het commentaar, maar wel relevante informatie. ;)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ben bang dat we het vanmiddag bij F1Live met Colins en Edwards moeten doen als commentatoren en dat vind ik dus net het minst geslaagde duo. Palmer en Buxton was wel ok en Palmer maar Edwards genieten mijn voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:55:
Ben bang dat we het vanmiddag bij F1Live met Colins en Edwards moeten doen als commentatoren en dat vind ik dus net het minst geslaagde duo. Palmer en Buxton was wel ok en Palmer maar Edwards genieten mijn voorkeur.
Je bent Miami alweer vergeten? :P Edwards, Collins, en nog een oudere man, oud F1 coureur. Dat was echt een drama.
Maar idd, ook ik ben absoluut geen fan van Collins. Voorbeschouwing Q gisteren "ze kunnen absoluut op de slicks rijden nu, maar ze gaan gegarandeerd ook op de full wets rijden". Vervolgens is de hele kwalificatie op de intermediates gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
v1.3.0 is building
Changes:

- Configure forward and backward buffer in settings
- Configure base target latency in settings
- Configure (experimental) option to show race control messages in the track local timezone
- Added links in the navbar dropdown to other great tools
- Added hotkey for escaping full screen with ESC
- Added hotkey to reset target latency to default (R)
- Added titles to more windows (timing screen, race control messages)

https://beta.f1mv.com/

Komt als het goed is voor de race wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:38

_Apache_

For life.

PerlinNoise schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:44:
[...]

Ik luister ook het Nederlandse commentaar. Praten lekker rustig. Ze praten alleen constant over dezelfde onderwerpen, bijvoorbeeld banden temperatuur en komen ze niet echt met leuke weetjes. Helaas hebben ze gisteren wel in Q3 gemist dat Max zijn laatste rondje moest afkappen door korte gele vlag, niet echt een foutje van het commentaar, maar wel relevante informatie. ;)
Het is en blijft mensenwerk dus fouten zullen we houden. Maar maakte de fouten minder op dan bij Mol en Co.

Verwacht namelijk dat ze in een soort studio zitten met talloze schermen, en het scherm dat wij - als kijkers - zien.
Het is maar net op welk scherm je kijkt, welke info je binnenkrijgt

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:34:
(...)
Komt als het goed is voor de race wel online.
v1.3.0 net gedownload
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Ik kijk nu voor het eerst f1tv. Is het altijd zo pro lewis en Russel? Ja ik kijk voor f1, maar als Max fan vind ik hier geen reet aan. Voor mij is viaplay in dat geval net ff wat meer naar m’n wens.

Edit; pro Brits is misschien betere verwoording. Zal door de “thuisrace” wellicht erger zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Alekz87 op 03-07-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

charrel

Cortisol4life..

Alekz87 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:30:
Ik kijk nu voor het eerst f1tv. Is het altijd zo pro lewis en Russel? Ja ik kijk voor f1, maar als Max fan vind ik hier geen reet aan. Voor mij is viaplay in dat geval net ff wat meer naar m’n wens.

Edit; pro Brits is misschien betere verwoording. Zal door de “thuisrace” wellicht erger zijn.
Je hebt nu waarschijnlijk de international stream, je kan beter het eigen kanaal van F1 tv pro kiezen. 10x beter dan het Nederlandse commentaar via viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Ik kijk nu voor het eerst f1tv. Is het altijd zo pro lewis en Russel?
De International-stream is idd flink schreeuwerig en zwaar biased pro-Brits. Het is ongetwijfeld een kwestie van smaak, mij ligt de 'normale' F1 Live stream beter. Ook britse commentatoren, maar veel evenwichtiger, pro mooie race-acties. Sinds een tijdje is ook de Viaplay-commentaar te kiezen als je voorkeur ligt in NL-commentaar.
Dit weekend ben ikzelf aan het spelen met MultiViewer for F1 (of F1MV), zie eerder in dit topic voor meer informatie. In F1MV zit ook een button om een Grand Prix Radio-venster te openen, voor commentaar van Olaf Mol en Jack Plooij. Die laatste optie gisteren geprobeerd, goed te syncen omdat ze aan het begin steeds de klok aftellen van de stream die zij becommentariëren. Uiteindelijk heb ik afwisselend GPR en F1Live afgewisseld, vond beiden een prettige ervaring bieden.
Tuurlijk, bij GPR kijken ze van afstand zelf naar schermen - dat lijken ze bij Viaplay ook te doen. Het is net wat je prettig vind, voor zover ik heb geprobeerd lijkt F1MV voor ieder wat wils te bieden qua geluidsstreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:31
ff Noobvraag, ik krijg die multiviwer helemaal niet geinstalleerd. Bestand gedownload, uitgevoerd maar geeft aan dat hij een ddl mist?

NVM: ik moest het gedownloade pakket nogmaals uitpakken en toen was het in orde :)

[ Voor 24% gewijzigd door wowly op 03-07-2022 16:46 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:06

OFV

Vandaag F1TV weer via Android smartphone naar Chromecast gestreamd. Continu kwaliteit drops. Van de afgelopen 5 races heb ik dit 2x op deze manier gedaan en is het echt huilen met de pet op. De andere drie races streamde ik naar Chromecast vanuit Chrome browser op een Chromebook. 0 kwaliteit drops.

Er lijkt wat mij betreft echt iets mis te zitten tussen Android smarthone app en streamen naar Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Zelfs het eigen commentaar van F1tvpro vond ik soms wat irritant pro brits. Vooral Collins kon bijna nergens anders over praten dan over Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:31:
[...]

Zelfs het eigen commentaar van F1tvpro vond ik soms wat irritant pro brits. Vooral Collins kon bijna nergens anders over praten dan over Hamilton.
Het speelt natuurlijk ook wel mee dat dit de Britse GP was, waarin Hamilton ook nog eens meevecht voor het podium. Dat laat zelfs de meer 'neutrale' commentatoren van F1TV niet helemaal koud.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 03-07-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:19
OFV schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:31:
Vandaag F1TV weer via Android smartphone naar Chromecast gestreamd. Continu kwaliteit drops. Van de afgelopen 5 races heb ik dit 2x op deze manier gedaan en is het echt huilen met de pet op. De andere drie races streamde ik naar Chromecast vanuit Chrome browser op een Chromebook. 0 kwaliteit drops.

Er lijkt wat mij betreft echt iets mis te zitten tussen Android smarthone app en streamen naar Chromecast.
Goede tip! Hier liep de stream 3 keer vast en ook met regelmatig kwaliteitsverlies. Ik ga de volgende keer mijn laptop erbij pakken via Chrome/Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
TexMex schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:33:
[...]

Het speelt natuurlijk ook wel mee dat dit de Britse GP was, waarin Hamilton ook nog eens meevecht voor het podium. Dat laat zelfs de meer 'neutrale' commentatoren van F1TV niet helemaal koud.
Ben ik wel met je eens hoor maar dit (tenminste zo zie ik het) moet toch een beetje hun eigen commentaar zijn die voor de gehele wereld geschikt moet zijn aangezien het verbonden is aan hun service. Dus ik had ietwat neutraler commentaar verwacht.

Nu ik dit zo typ vraag ik me af waarom Sky eigenlijk Global heet. Wat dat betreft had het Sky commentaar beter onder de noemer 'British English' oid kunnen staan en dan het F1Live als 'Global'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
Edit verkeerde topic.

[ Voor 87% gewijzigd door DoubleDutch op 03-07-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
OFV schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:31:
Er zit wat mij betreft sowieso echt iets serieus mis in het casten naar Chromecast (v3 in mijn geval). Ik heb continue kwaliteitsdrops, elke paar minuten. En zelfs deze race opnieuw bufferen. Ik heb echt al van alles geprobeerd:
- Chromecast op 2,4GHz wifi met 5GHz uit
- Chromecast op 5GHz wifi met 2,4GHz uit
- Casten vanaf Android smartphone
- Casten vanaf laptop via Chrome browser
- Casten vanaf laptop via Edge browser
Het kan dus niet aan bandsteering van de Fritzbox liggen aangezien ik het op de aparte wifi's heb geprobeerd met de ander uitgeschakeld. Ik heb het ook altijd alleen tijdens quali en race, vrije trainingen van vrijdag gingen perfect. Vorig seizoen ging het casten vanaf Android smartphone altijd goed, dit seizoen is het echt huilen.

Schiet mij maar lek, maar ik zou echt niet meer weten wat te doen anders dan het nog eens met mijn Asus router proberen of een Chromecast met Google TV aanschaffen.

Edit: ik moest net de kids op bed leggen dus ben nu aan het terugkijken, vanaf de replay dus niet live en dan terugspoelen. De kwaliteitsdrops zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, alles loopt perfect.

Zoals ik al zei, er gaat iets niet goed tijdens (drukke) live uitzendingen met het casten.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickPR op 03-07-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:30
Bij de NOS doet Michael Schumacher nog mee volgens de commentator… |:(

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:40
PatrickC schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:32:
Bij de NOS doet Michael Schumacher nog mee volgens de commentator… |:(
Ook ene Mac Lair bij Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de race niet kunnen kijken ivm de verjaardag van m'n zoontje :P hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de samenvatting/highlights beschikbaar is op F1TV?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Het algemene commentaar bij F1TV valt wel mee, maar vandaag ook pro-Brits. De regie was dit weekend ook erg slecht. In Q3 de laatste rondes van het hele veld gemist omdat we naar reacties in de Ferrari garage aan het kijken waren (en het gevecht dus niet eens over was).

In deze race ook de laatste 10 rondjes erg slechte regie. Je weet dat er 4-5 auto's dicht bij elkaar strijden om een plek, waarom laat je in hemelsnaam herhalingen zien? Op een gegeven moment waren we naar een herhaling aan het kijken maar kon je wel juichende fans horen op de achtergrond.. Echt slecht.

Het pro-Britse commentaar was wel hilarisch: "Oh nee, Leclerc gaat wijd!!", vervolgens maakt Hamilton daar 2 auto's achter precies dezelfde fout: "En Hamilton neemt een andere lijn!!" :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-tom-562 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:21:
Ik heb de race niet kunnen kijken ivm de verjaardag van m'n zoontje :P hoe lang duurt het normaal gesproken voordat de samenvatting/highlights beschikbaar is op F1TV?
De race high lights.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 03-07-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tnx, die kwam ik toevallig net ook tegen.
Ik bedoelde eigenlijk (ik heb de titel de opgezocht bij van de GP van Canada) "Race in 30 minutes"

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-tom-562 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:45:
[...]

Tnx, die kwam ik toevallig net ook tegen.
Ik bedoelde eigenlijk (ik heb de titel de opgezocht bij van de GP van Canada) "Race in 30 minutes"
Voor die online komt duurt het helaas nog wel even vrees ik.

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2022
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2